خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم های هندی

بهترین فیلم‌های هندی را بشناسید. سینمای بالیوود، طی سال‌های گذشته به لطف بازیگران مستعد و کارگردانان خوش ذوقِ خود توانسته اعتبار قابل توجهی برای خود کسب کند.

هر ساله فیلم های هندی جذاب و تماشایی ساخته می‌شوند که به خوبی مورد استقبال بینندگان قرار می‌گیرند. در میان انبوهی از فیلم‌های هندی که تاکنون وارد سینما شده‌اند، پیدا کردن آثار با کیفیت و مرغوب تقریبا کاری سخت است. چرا که اگر طرفدار پر و پا قُرص فیلم‌های هندی نباشید، احتمالا بازیگران و چهره‌های خوش نام این سینما را نمی‌شناسید.

با توجه به توضیحات بالا، ما سعی کرده‌ایم لیستی از بهترین فیلم‌های هندی را برای شما کاربران عزیز ملوفیلم جمع‌آوری کنیم. امیدواریم از معرفی و پیشنهاد این آثار لذت ببرید.

همچنین از شما عزیزان دعوت می‌نماییم در تکمیل کردن این لیست با ملوفیلم همراه شوید. تنها کافی است نام فیلم هندی مورد علاقه‌تان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در بروزرسانی‌های آینده از آن استفاده کنیم و در بخش اصلی مقاله قرار دهیم.

بهترین فیلم و سریال های هندی




بنر سریال عملیات ویژه
پوستر سریال عملیات ویژه

عملیات ویژه

Special OPS
سازنده: Neeraj Pandey
سال‌های انتشار:2020محصول: هندوستان
Muzamil IbrahimMuzamil Ibrahim
Pakkhi GuptaaPakkhi Guptaa
Kay Kay MenonKay Kay Menon
Karan AsharKaran Ashar
Devas DixitDevas Dixit
Mir SarwarMir Sarwar

درباره سریال عملیات ویژه


برنامه‌های ویژه (Special OPS) یکی دیگر از بهترین سریال های هندی محسوب می‌شود که پخش آن از سال 2020 آغاز شد. وظیفه ساخت این سریال تماشایی برعهده نیراج پندی قرار داشت.

سریال برنامه‌های ویژه پس از اکران با واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان ریتم داستانی این سریال را جذاب توصیف کرده و از عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سنا خان، کی کی منون و سایامی کر اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این سریال داستان یک واقعه تروریستی و دست‌های پشت‌پرده آن را به‌تصویر می‌کشد.




بنر فیلم دانگال

دانگال

Dangal
کارگردان: Nitesh Tiwari نویسنده: Nitesh Tiwari
سال انتشار:2016محصول: هندوستان
تماشای آنلاین فیلم
Aamir KhanAamir Khan
Fatima Sana ShaikhFatima Sana Shaikh
Sanya MalhotraSanya Malhotra
Sakshi TanwarSakshi Tanwar
Aparshakti KhuranaAparshakti Khurana
Zaira WasimZaira Wasim

درباره فیلم دانگال


دانگال (Dangal) اثری بیوگرافیکال، ورزشی و درام به کارگردانی و نویسندگی نیتش تیواری است که موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. نیتش تیواری در امر نویسندگی تنها نبود و شیراس جاین او را همراهی کرد؛ وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم دانگال برعهده عامر خان و کرن رائو قرار داشت.

دانگال به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های هندی توانست تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات فوق‌العاده‌ای را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم دانگال را به دلیل داستان تاثیرگذار، کارگردانی بسیار قدرتمند، فیلم‌نامه عالی و عملکرد عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم اکنون در لیست 250 فیلم برتر وب‌سایت IMDB قرار دارد. داستان فیلم دانگال برگرفته از زندگی کشتی‌گیر معروف هندی، ماهاویر سینگ است. این موفق به کسب جوایز بین‌المللی مختلفی شده است. عامر خان، ساکشی تنور، فاطمه ثنا شیخ و سانیا مالهورا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم دانگال به ایفای نقش پرداختند.

فیلم دانگال موفقیتی بی‌سابقه را در حوزه فروش برای سازندگانش به ارمغان آورد و توانست به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند تبدیل شود. این فیلم که با بودجه 9.8 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 340 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم دانگال بدین شرح است: ماهاویر سینگ پوگات کشتی‌گیر سابق تیم ملی هندوستان به ‌واسطه مشکلات مختلف زندگی و در حالی‌که هرگز موفق به کسب مدال طلا نشده بود، مجبور می‌شود با دنیای کشتی وداع کند. سال‌ها بعد در حالی‌که ازدواج می‌کند، سودای آن را دارد که بتواند فرزندان پسر خود را جهت تبدیل شدن به یک کشتی‌گیر ماهر آموزش بدهد. اما او فقط صاحب دختر می‌شود و امید خود را کاملا از دست می‌دهد؛ اما روزی به این فکر می‌افتد که دو دختر بزرگ خود را به کشتی‌گیرانی مطرح تبدیل کند و به رویای خود رنگ حقیقت ببخشد. بنابراین دختران خود را به تمرینات سخت مشغول کرده و آن‌ها را وادار می‌کند تا جهت قوی شدن با پسران کشتی بگیرند.

همچنین لازم به ذکر است که فیلم دانگال، به عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان شناخته می‌شود.




بنر سریال کلاهبرداری 1992
پوستر سریال کلاهبرداری 1992

کلاهبرداری 1992

Scam 1992
سازنده: Hansal Mehta
سال‌های انتشار:2020محصول: Turkey
Pratik GandhiPratik Gandhi
Shreya DhanwantharyShreya Dhanwanthary
Anjali BarotAnjali Barot
Hemant KherHemant Kher
Chirag VohraChirag Vohra
Jay UpadhyayJay Upadhyay

درباره سریال کلاهبرداری 1992


کلاهبرداری 1992 (Scam 1992) یک سریال هندی جذاب به کارگردانی هنسال مهتا و جی مهتا است که طی یک فصل ده قسمتی پخش شد. سومیت پوروهیت، سوراوی دی، وایباو ویشال و کاران ویاس نویسندگان این سریال بودند.

سریال کلاهبرداری 1992 نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به پراتیک گاندی، شریا دهانوانتاری، اَنجالی باروت و ویسهش بانسال اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: هرشاد مهتا یک فروشنده معمولی است که در یک آپارتمان کوچک یک خوابه در حومه بمبئی واقع در حومه شهر گاتکوپار به همراه والدین، همسر جیوتی و برادرش زندگی می‌کند. پس از انجام انواع کارهای عجیب و غریب، او به بورس اوراق بهادار بمبئی می‌پیوندد.




بنر سریال غول
پوستر سریال غول

غول

GHOUL
سازنده: Patrick Graham
سال‌های انتشار:2018محصول: Turkey
Rohit PathakRohit Pathak
Manav KaulManav Kaul
Radhika ApteRadhika Apte
Ratnabali BhattacharjeeRatnabali Bhattacharjee

درباره سریال غول


غول (Ghoul) یک مینی سریال سه قسمتی است که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده پاتریک گراهام قرار داشت. این سریال در 2018 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد.

مینی‌سریال غول نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت آنان را به همراه داشت. رادیکا آپته، منو کاول، ماهش بالرای و رتنبالی بهاتاچارجی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این مینی‌سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان مینی‌سریال غول بدین شرح است: نیدا رحیم بعد از کشف فعالیت‌های ضد دولتی پدرش، به عنوان جدیدترین بازجو در بازداشگاه دورافتاده Meghdoot 31 کار خود را شروع می‌کند. او شروع به یادآوری خاطراتی از گذشته می‌کند. زمانی که علی سعید، رهبر فرقه، برای بازجویی آورده می‌شود، پاسخ‌هایش باعث می‌شود نیدا به او مشکوک شود.




بنر فیلم تومباد
پوستر فیلم تومباد

تومباد

Tumbbad
کارگردان: Rahi Anil Barve نویسنده: Anand Gandhi , Rahi Anil Barve , Adesh Prasad , Mitesh Shah
سال انتشار:2018محصول: هندوستان , سوئد
Sohum ShahSohum Shah
Mohammad SamadMohammad Samad
Jyoti MalsheJyoti Malshe
Dhundiraj Prabhakar JogalekarDhundiraj Prabhakar Jogalekar
Ronjini ChakrabortyRonjini Chakraborty
Anita DateAnita Date

درباره فیلم تومباد


تومباد (Tumbbad) فیلم ترسناک هندی به کارگردانی راهی آنیل بریو، آناند گاندهی و آدش پراساد است که در سال 2018 اکران شد و توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد. این سه کارگردان همراه با میتش شاه به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشتند. وظیفه تهیه‌کنندگی این پروژه برعهده سوهوم شاه، آناناند ال رای، موکش شاه، آمیتا شاه و آناند گاندهی قرار داشت.

فیلم تومباد موفق شد نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان جذاب، فضای مرموز، فیلم‎نامه قوی و بازی عالی گروه بازیگران مورد تحسین قرار دادند.

این طی مراسم فیلم‌فیر سال 2019 در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی صدا موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم تومباد در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و فروشی نسبتا خوب را در گیشه به نام خود ثبت کرد. این فیلم که با بودجه 700 هزار دلاری ساخته شده بود، حدود 1.9 میلیون دلار در گیشه فروخت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم تومباد به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سوهوم شاه، جیوتی مالشه، رودرا سونی و محمد صمد اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تومباد بدین شرح است: در سال 1947 وینایاک رائو راجع‌به الهه سعادت با پسر 14 ساله‌اش پاندورانگ صحبت می‌کند. این الهه نماد ثروت و غذای بی‌نهایت است و زمین نیز رحم اوست. هنگامی که جهان تشکیل شد، او 160 میلیون خدا ایجاد کرد؛ هاستار نخستین و محبوب‌ترین نسل او، برای تمام ثروت و غذایش طمع داشت. هاستار موفق به کسب طلا از الهه شد، اما درست زمانی که در آستانه دستیابی به غذای او بود توسط خدایان دیگر مورد حمله قرار گرفت.




بنر فیلم سوارکار
پوستر فیلم سوارکار

سوارکار

Ratsasan
کارگردان: Ram Kumar نویسنده: Ram Kumar
سال انتشار:2018محصول: هندوستان
Vishnu VishalVishnu Vishal
Amala PaulAmala Paul
Suzane GeorgeSuzane George
Kaali VenkatKaali Venkat
Radha RaviRadha Ravi
Sangili MuruganSangili Murugan

درباره فیلم سوارکار


سوارکار (Ratsasan) یکی از بهترین فیلم های هندی محسوب می‌شود که پس از اکران در سال 2018 توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده رام کومار قرار داشت؛ جی. دیلی بابو و آر. اسریدهار نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم سوارکار که اثری روانشناختی، مهیج و جنایی بود، با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و توانست نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. متقدان این فیلم را به دلیل پیچ داستان زیبا، کارگردانی بسیار قدرتمند و فضای منحصربه‌فردی مورد تحسین قرار دادند و اعتقاد داشتند فیلم سوارکار به‌راحتی می‌تواند روی روان مخاطبش تاثیر بگذارد.

این فیلم توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و چیز در حدود 40 میلیون کرور در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم سوارکار به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ویشنو ویشال، آمالا پاول، ساراوانان، کالی ونکت، آبهیرامی و بیبی مونیکا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سوارکار بدین شرح است: فیلم در حالی آغاز می‌شود که دو مرد پیر در حال بررسی جسد یک دختر نوجوان به نام سامیوکتها هستند؛ او یک دختر مدرسه‌ای 15 ساله است که به طرز وحشیانه‌ای کشته و در یک کیسه پلی‌اتیلنی پیچیده شد. آرون کومار یک فیلم‌ساز مشتاق است که قصد دارد فیلمی بر پایه بیماری‌های روانی بسازد. بعد از اینکه با وجود داشتن فیلم‌نامه‌ای خوب اثرش چندین بار رد و فشار خانواده‌اش افزوده شد، آرون تصمیم گرفت رویاهای خود را کنار بگذارد. او با کمک برادر همسرش یعنی دوس، به‌عنوان دستیار بازرس در اداره پلیس مشغول کار شد.




بنر فیلم طلا

طلا

Gold
کارگردان: Reema Kagti نویسنده: Reema Kagti , Rajesh Devraj
سال انتشار:2018محصول: هندوستان
تماشای آنلاین فیلم
Akshay KumarAkshay Kumar
Mouni RoyMouni Roy
Kunal KapoorKunal Kapoor
Abdul Quadir AminAbdul Quadir Amin
Andrew HavillAndrew Havill
Jason RedshawJason Redshaw

درباره فیلم طلا


طلا (Gold) اثری ورزشی و درام به کارگردانی و نویسندگی ریما کاگوتی است که در سال 2018 اکران شد؛ کاگوتی در امر نویسندگی تنها نبود و راجش دوراج او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم طلا نیز برعهده ریتیش سیدوانی و فرهان اختر قرار داشت.

این فیلم با داستان تاثیرگذار و بازی عالی گروه بازیگری‌اش توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. فیلم طلا در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و فروشی عالی را در گیشه به نام خود ثبت کرد؛ این فیلم که با بودجه 8.6 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 22 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم طلا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آکشی کومار، مونی روی، کونال کاپور، آمیت ساد، وینیت کومار سینگ، نیکیتا دوتا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم طلا بدین شرح است: داستان از زمان المپیک برلین در سال 1936 آغاز می‌شود؛ یعنی زمانی که تیم هند در مسابقه نهایی هاکی در مقابل تیم آلمان قرار گرفت. هنگامی که دستیار مربی هند یعنی تاپان داس پرچم هند را در بین دو نیمه شروع به نشان دادن می‌کند، برخلاف بازی خشن آلمانی‌ها، تیم هند راه خود را پیدا کرده و شروع به پیروزی می‌کند. هنگامی که کاپیتان سامرات و تیمش مدال طلا را دریافت می‌کنند سرود ملی بریتانیا پخش شده و پرچم بریتانیا هند به اهتزاز درمی‌آید. بعد از این اتفاق تیم هند به خودشان قول می‌دهند بعد از استقلال هند به نمایندگی از سرزمین مادری خود بار دیگر برنده مدال طلای این رقابت‌ها شوند.




بنر فیلم سکسکه
پوستر فیلم سکسکه

سکسکه

Hichki
کارگردان: Siddharth Malhotra نویسنده: Siddharth Malhotra , Anckur Chaudhry , Ambar Hadap , Ganesh Pandit
سال انتشار:2018محصول: هندوستان
Rani MukerjiRani Mukerji
Neeraj KabiNeeraj Kabi
Rohit SarafRohit Saraf
Sachin PilgaonkarSachin Pilgaonkar
Asif BasraAsif Basra
Jannat Zubair RahmaniJannat Zubair Rahmani

درباره فیلم سکسکه


سکسکه (Hichki) فیلم درام و کمدی به کارگردانی سیدهارت پی. مالوترا است که بعد از اکران در سال 2018 توانست مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار بگیرد. وظیفه نوشتن فیلم‌نامه این اثر برعهده انور چودری، سیهارت مالوترا، عنبر هداپ و گانش پاندیت قرار داشت؛ منیش شارما نیز تهیه‌کننده این اثر بود.

فیلم سکسکه دارای داستان خاص و منحصربه‌فردی بود که با چاشنی کمدی خود موفق شد نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند. درواقع منتقدان اعتقاد داشتند این فیلم به‌هیچ وجه اسیر داستانی آبکی با کمدی بی‌مزه نشده است و سازندگان توانستند به بهترین شکل ممکن کیفیت کار خود را حفظ کنند.

فیلم سکسکه در بخش فروش نیز خارق‌العاده کار کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند؛ این فیلم با بودجه 1.7 میلیون دلاری تولید شد و حدود 35 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. رانی موکرجی، شیوکومار سوبرامانیام، نیراج کابی، سوپریا پیلگانکار و ساچین ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم سکسکه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم سکسکه بدین شرح است: معلمی به نام ناینا ماتور که به نشانگان توره مبتلاست طی پنج سال گذشته موفق به پیدا کردن شغل نشده ‌است. سرانجام پس از تلاش‌های زیاد یک مدرسه معتبر به نام سنت نکتکر او را برای معلمی قبول می‌کند. ناینا جهت تدریس به کلاس ۹f فرستاده می‌شود؛ او به دلیل بیماری خاصش پیوسته سکسکه دارد و دانش‌آموزان نیز با بی‌ادبی صدای او را تقلید کرده و ناینا را مسخره می‌کنند. بعد از گذشت چند روز ناینا پی می‌برد تمام دانش‌آموزان کلاس ۹f افرادی فقیر و نیازمند هستند که اوضاع مناسبی ندارند.




بنر سریال لبه داخلی
پوستر سریال لبه داخلی

لبه داخلی

Inside Edge
سازنده: Karan Anshuman
سال‌های انتشار:2017 - 2019محصول: هندوستان
Vivek OberoiVivek Oberoi
Angad BediAngad Bedi
Richa ChadhaRicha Chadha
Sayani GuptaSayani Gupta
Siddhant ChaturvediSiddhant Chaturvedi
Amit SialAmit Sial

درباره سریال لبه داخلی


درون لبه (Inside Edge) سریالی درام و ورزشی است که وظیفه ساخت آن برعهده کاران آنشومن قرار داشت. کاران آنشومن، سوراوی دی، آمیا سردا، نیرن بات و سایلش راماسوامی نویسندگان این سریال هستند.

سریال درون لبه مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. در این سریال بازیگرانی همچون ویوک اوبروی، ریچا چادا، تنوج ویروانی، سیدانت چاتورودی، انگاد بدی، عامیر بشیر و ساپنا پابی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان سریال راجع‌به یک تیم حرفه‌ای کریکت است که در لیگی حرفه‌ای بازی می‌کنند.




بنر سریال مرد خانواده
پوستر سریال مرد خانواده

مرد خانواده

The Family Man
سازنده: Krishna D.K. , Raj Nidimoru
سال‌های انتشار:2019 - 2021محصول: هندوستان
Manoj BajpayeeManoj Bajpayee
PriyamaniPriyamani
Sharib HashmiSharib Hashmi
Vedant SinhaVedant Sinha
Ashlesha ThakurAshlesha Thakur
Shahab AliShahab Ali

درباره سریال مرد خانواده


مرد خانواده (The Family Man) یکی دیگر از بهترین سریال های هندی به شمار می‌آید که در سال 2019 توسط سرویس آمازون شروع به پخش کرد. وظیفه ساخت این سریال برعهده راج و دی‌. کی قرار داشت.

سریال مرد خانواده با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و در جلب نظرات مخاطبان نیز موفق موفق بود. در این سریال بازیگرانی همچون منوج باجپایی، سامانتا آکیننین، پریامانی، شریف هاشمی، نیراج مدهاو، پاوان چوپرا، شراد کلکار، دودارشینی، گل پناق، شریا دانوانتاری، ساندیپ کیشان و سانیوکتا تیمسینا به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال مرد خانواده بدین شرح است: مرد خانواده داستان فردی به اسم سریکانت تیواری را که به عنوان افسر ارشد در گروه تجزیه و تحلیل تهدید (TASC) کار می‌کند، به همراه دوست و همکارش جی کی را که بخشی از آژانس تحقیقات ملی (NIA) است، دنبال می‌کند.




بنر سریال گولاک
پوستر سریال گولاک

گولاک

Gullak
سازنده: Nikhil Vijay
سال‌های انتشار:2019 - 2021محصول: هندوستان
Jameel KhanJameel Khan
Geetanjali KulkarniGeetanjali Kulkarni
Harsh MayarHarsh Mayar
Vaibhav Raj GuptaVaibhav Raj Gupta
Shivankit Singh PariharShivankit Singh Parihar
Sunita RajwarSunita Rajwar

درباره سریال گولاک


گولاک (Gullak) سریال هندی کمدی و درام است که توسط شریانش پندی ساخته شد. وظیفه نویسندگی این سریال برعهده نیخیل ویجی و دورگش سینگ قرار داشت. آمریت راج گوپتا و پالاش واسوانی نیز کارگردانان سریال گولاک بودند.

سریال گولاک نمرات فوق‌العاده‌ای دریافت کرد و در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و داستان تحسین منتقدان را به همراه داشت. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به وایباو راج گوپتا، جامل خان، گیتانجالی کولکارنی و هارش مایار اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال گولاک بدین شرح است: گولاک سریالی جذاب است که داستان خانواده‌ای به نام میشرا را در قلب هند به تصویر می‌کشد.




بنر سریال دهیاری
پوستر سریال دهیاری

دهیاری

Panchayat
سازنده: Chandan Kumar
سال‌های انتشار:2020محصول: Turkey
Chandan RoyChandan Roy
Jitendra KumarJitendra Kumar
Neena GuptaNeena Gupta
Faisal MalikFaisal Malik
Raghubir YadavRaghubir Yadav
Biswapati SarkarBiswapati Sarkar

درباره سریال دهیاری


دهیاری (Panchayat) را می‌توان یکی از بهترین سریال های هندی دانست که در سال 2020 توسط سرویس آمازون پرایم عرضه شد. دیپاک کومار میشرا وظیفه کارگردانی این سریال را برعهده داشت. فیلم‌نامه این سریال نیز توسط چندان کومار نوشته شد.

سریال دهیار نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و داستان مورد تحسین قرار گرفت. جیتندرا کومار، پوجا سینگ، چندن روی و راغوبیر یاداو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این سریال داستان تجربیات یک پسر شهرستانی را نشان می‌دهد که پس از اتمام تحصیلاتش در روستایی دورافتاده به نام Phulera شغلی با حقوق کم می گیرد.




بنر سریال جنایت دهلی
پوستر سریال جنایت دهلی

جنایت دهلی

Delhi Crime
سازنده: Richie Mehta
سال‌های انتشار:2019محصول: Turkey
Shefali ShahShefali Shah
Rasika DugalRasika Dugal
Sanjay BishnoiSanjay Bishnoi
Swati BhatiaSwati Bhatia
Adil HussainAdil Hussain
Rajesh TailangRajesh Tailang

درباره سریال جنایت دهلی


جنایت دهلی (Delhi Crime) یکی دیگر از بهترین سریال های هندی است که در سال 2019 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. وظیفه ساخت این سریال برعهده ریچی مهتا قرار داشت.

سریال جنایت دهلی نمرات بسیار بالایی دریافت کرد و در جلب نظر مخاطبان نیز موفق بود. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شفالی شاه، راسیکا دوگال، یاشاسوینی دایاما و آبیلاشا سینگ اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: چندین جنایتکار زنی را مورد آزار و اذیت قرار داده و اکنون معاون رئیس پلیس سعی در دستگیری این جنایتکاران دارد. ولی هر کدام از آن‌ها در گوشه‌ای پنهان شده‌اند.




بنر سریال بازی‌های مقدس
پوستر سریال بازی‌های مقدس

بازی‌های مقدس

Sacred Games
سازنده: Vikramaditya Motwane
سال‌های انتشار:2018 - 2019محصول: Turkey
Pankaj TripathiPankaj Tripathi
Saif Ali KhanSaif Ali Khan
Nawazuddin SiddiquiNawazuddin Siddiqui
Ranvir ShoreyRanvir Shorey
Kalki KoechlinKalki Koechlin
Chittaranjan TripathyChittaranjan Tripathy

درباره سریال بازی‌های مقدس


بازی‌های مقدس (Sacred Games) یکی از بهترین سریال‌ های هندی به شمار می‌رود که در سال 2018 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده آنورانگ کاشیاپ قرار داشت. سریال بازی‌های مقدس بر پایه رمانی به همین نام اثر ویکرام چاندرا ساخته شد.

سریال بازی‌های مقدس تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفت. سیف علی خان، نوازالدین صدیقی، رادیکا آپته، پانکاج تریپاتی، کالکی کوچلین و رانویر شوری ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: سرتاژ سینگ پلیس شهر بمبئی است و پس از اینکه راجع‌به رییس گانگستر شهر گاستوند، گزارشی دریافت می‌کند، وارد مشکلات و درگیری‌هایی می‌شود. در ادامه زندگی این دو نفر به هم گره می‌خورد.




بنر فیلم پادماوات

پادماوات

Padmaavat
کارگردان: Sanjay Leela Bhansali نویسنده: Sanjay Leela Bhansali , Prakash R. Kapadia
سال انتشار:2018محصول: هندوستان
تماشای آنلاین فیلم
Ranveer SinghRanveer Singh
Deepika PadukoneDeepika Padukone
Shahid KapoorShahid Kapoor
Jim SarbhJim Sarbh
Aayam MehtaAayam Mehta
Ujjwal ChopraUjjwal Chopra

درباره فیلم پادماوات


پادماوات (Padmavat) فیلمی حماسی و درام به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی سانجای لیلا بانسالی است که شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های هندی را داراست؛ پراکاش کاپادیا در امر نویسندگی بانسالی را همراه کرد.

منتقدان اعتقاد داشتند سازندگان توانستند به زیبایی داستان حماسی این فیلم را به‌تصویر بکشند و بدین طریق مخاطبان را به سمت خود جذب کنند؛ البته برخی از منتقدان نسبت به فیلم‌نامه فیلم پادماوات انتقاداتی داشتند. درمجموع این فیلم نمرات خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم فیلم‌فیر در 18 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش ازجمله بهترین بازیگر مرد موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم پادماوات در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و فروشی خارق‌العاده را در گیشه به نام خود ثبت کرد. این فیلم که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 82 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت. دیپیکا پادوکونه، شاهد کاپور، رانویر سینگ و آنوپریا گوئنکا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پادماوات بدین شرح است: در افغانستان قرن 13، جلال‌الدین خلجی از خاندان خلجی قصد دارد تا تخت سلطنت دهلی را به تسخیر خود دربیاورد. برادرزاده جلال‌الدین یعنی علاءالدین خلجی خواستار ازدواج با دختر او مهرونیسا می‌شود. ترتیب عروسی داده می‌شود اما در شب این وصلت علاءالدین با زنی دیگر مرتکب خیانت می‌شود. یکی از اعضای این دربار که شاهد این اتفاق بود توسط علاءالدین کشته می‌شود؛ مهرونیسا هنگام ازدواج از این موضوع اطلاع می‌یابد و دچار وحشت می‌شود.




بنر سریال میرزاپور
پوستر سریال میرزاپور

میرزاپور

Mirzapur
سازنده: Karan Anshuman , Puneet Krishna , Vineet Krishnan
سال‌های انتشار:2018 - 2020محصول: هندوستان
Ali FazalAli Fazal
Pankaj TripathiPankaj Tripathi
Shweta TripathiShweta Tripathi
Divyendu SharmaDivyendu Sharma
Rasika DugalRasika Dugal
Kulbhushan KharbandaKulbhushan Kharbanda

درباره سریال میرزاپور


میرزاپور (Mirzapur) یک سریال هندی اکشن و مهیج است که پخش آن از سال 2018 توسط سرویس آمازون آغاز شد. این سریال توانست با استقبال مخاطبان مواجه شود و به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

سریال میرزاپور نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت آنان را در پی داشت. این سریال در زمینه داستان، عملکرد گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌های مورد تحسین قرار گرفت.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به علی فضل، پانکاج تریپاتی، دیویندو شارما و راسیکا دوگال اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: یک حادثه تکان‌دهنده در جریان برگزاری یک مراسم عروسی باعث وقایعی می‌شود که جان اعضای دو خانواده در منطقه بی‌قانون میرزاپور را به خطر می‌اندازد.




بنر فیلم ملودی کور

ملودی کور

Andhadhun
کارگردان: Sriram Raghavan نویسنده: Sriram Raghavan
سال انتشار:2018محصول: هندوستان
تماشای آنلاین فیلم
Ayushmann KhurranaAyushmann Khurrana
Radhika ApteRadhika Apte
TabuTabu
Anil DhawanAnil Dhawan
Rashmi AgdekarRashmi Agdekar
Zakir HussainZakir Hussain

درباره فیلم ملودی کور


ملودی کور یکی دیگر از آثار تحسین شده سینمای هند است که به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های هندی شناخته می‌شود. وظیفه کارگردانی این اثر جنایی و کمدی سیاه برعهده سیریرام راغاوان قرار داشت. راغاوان به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت؛ البته نویسندگانی چون همانت ام رائو، پوجا لادا سورتی، آریجیت بیسواس و یوگش چندکار در امر نویسندگی به او کمک کردند.

سودانشو وتس، آجیت اندره، گوراو ناندا، آشوک واسودیا، کوال گرگ و سانجی روتری نیز تهیه‌کننده این اثر جذاب بودند. این فیلم به حدی در جلب نظر مخاطبان و منتقدان موفق ظاهر شد که اکنون در لیست 250 فیلم برتر سایت Imdb قرار دارد.

منتقدان اعتقاد داشتند این فیلم به‌زیبایی داستان جنایی خود را در قالب طنز سیاهش برای مخاطبان به تصویر می‌کشد؛ آن‌ها همچنین بازی فوق‌العاده گروه بازیگری را عامل مهمی در موفقیت فیلم ملودی کور دانستند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آیوشمان کورانا، تبسم فاطیما هاشمی، رادیکا آپته، آنیل داوان، ذاکر حسین، آشوینی کالسکار و ماناو ویجی اشاره کرد.

موفقیت فیلم ملودی کور در باکس‌آفیس فوق‌العاده بود و این اثر توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند؛ این فیلم با بودجه 4.5 میلیون دلاری تولید شد و حدود 64 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم ملودی کور بدین شرح است: یک پیانیست ماهر به نام آکاش تصمیم می‌گیرد جهت افزایش مهارتش در نواختن پیانو خود را به نابینایی بزند. آکاش هنگام عبور از یک خیابان با سوفی مواجه می‌شود؛ سوفی خیلی سریع تصمیم می‌گیرد از آکاش مراقبت کند. بعد از گذشت مدت زمنی یک رابطه عاشقانه میان سوفی و آکاش شکل می‌گیرد. سوفی که تحت تاثیر استعداد آکاش قرار گرفته، تصمیم می‌گیرد تا سر سفره شام پدرش با او نامزد کند. در زمان وعده شام بازیگرب بازنشسته به نام پرامود سینها با آکاش آشنا شده و از او دعوت می‌کند در جشن سالگرد ازدواجش برایشان پیانو بزند.




بنر فیلم نیوتن
پوستر فیلم نیوتن

نیوتن

Newton
کارگردان: Amit Masurkar نویسنده: Amit Masurkar , Mayank Tewari
سال انتشار:2017محصول: هندوستان
Rajkummar RaoRajkummar Rao
Pankaj TripathiPankaj Tripathi
Anjali PatilAnjali Patil
Raghubir YadavRaghubir Yadav
Mukesh PrajapatiMukesh Prajapati
Sanjay MishraSanjay Mishra

درباره فیلم نیوتن


نیوتن (Newton) اثری درام و کمدی به کارگردانی و نویسندگی آمیت وی. ماسورکار است که که به موفقیت‌های گوناگونی دست پیدا کرد. ماسورکار در امر نویسندگی تنها نبود و مایانک تیواری او را همراهی کردو وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم زیبا برعهده منیش موندرا قرار داشت.

فیلم نیوتن در جلب نظر مخاطبان و منتقدان بسیار موفق بود و توانست نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند؛ منتقدان بخش اعظمی از موفقیت‌های فیلم نیوتن را به بازی قدرتمند گروه بازیگری و داستان جذاب آن نسبت دادند. این فیلم به حدی در جلب نظر منتقدان فوق‌العاده کار کرد که به‌عنوان نمایند هند به مراسم اسکار معرفی شد. البته فیلم نیوتن موفق به حضور در این مراسم به‌عنوان نامزد نشد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم نیوتن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به راجکومار رائو، پانکاج تریپاتی، آنجالی پاتیل و راغوبیر یاداو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نیوتن بدین شرح است: نیوتن کومار یک کارمند تازه‌کار دولت است که بعد از مشکل قلبی یک افسر، جهت انجام وظیفه انتخاباتی به یک منطقه تحت کنترل نکسال در جنگل‌های شورشی چاتیسگر منتقل می‌شود. او در آنجا با وقایع وحشتناکی مواجه می‌شود که ممکن است به قیمت از دست دادن جانش تمام شود.




بنر فیلم برادر باجرانگی

برادر باجرانگی

Bajrangi Bhaijaan
کارگردان: Kabir Khan نویسنده: Kabir Khan , Vijayendra Prasad , Parveez Sheikh , Asad Hussain
سال انتشار:2015محصول: هندوستان , Pakistan
تماشای آنلاین فیلم
Salman KhanSalman Khan
Kareena Kapoor KhanKareena Kapoor Khan
Harshaali MalthotraHarshaali Malthotra
Nawazuddin SiddiquiNawazuddin Siddiqui
Rajesh SharmaRajesh Sharma
Sharat SaxenaSharat Saxena

درباره فیلم برادر باجرانگی


برادر باجرانگی (Bajrangi Bhaijaan‎) جزو موفق‌ترین فیلم‌های سینمای هندوستان محسوب می‌شود که در سال 2015 اکران شد. کبیر خان وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. سلمان خان و راکلین ونکاتش در امر تهیه‌کنندگی و کی. وی. ویجیندرا پراساد در امر نویسندگی به کبیر خان کمک کردند.

فیلم برادر باجرانگی موفق شد نظرات مثبت منتقدان را جلب کند و نقدهای خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، بازی محشر گروه بازیگری و داستان جذاب تحسین کردند.

این فیلم در حوزه فروش نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای هند تبدیل شد. فیلم برادر باجرانگی که با بودجه 13 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 150 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

سلمان خان، کارینا کاپور، هارشالی مالهوترا، مهر ویج، شارات ساکسنا، عدنان سامی و اوم پوری ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم برادر باجرانگی بدین شرح است: به والدین دختر بچه‌ای پاکستانی به نام شاهدا که نمی‌تواند حرف بزند از سوی شخصی توصیه می‌شود که به هندوستان بروند تا در یک مکان مذهبی طلب شفا کنند. پدر شاهدا به دلیل مشکلی که مربوط به گذرنامه‌اش است، از همراهی با خانواده در این سفر بازمی‌ماند و شاهدا به همراه مادرش عازم سفر می‌شود. در راه بازگشت به پاکستان و هنگامی که مادر در قطار خوابش می‌برد شاهدا از قطار پیاده شده و گم می‌شود.




بنر فیلم صورتی
پوستر فیلم صورتی

صورتی

Pink
کارگردان: Aniruddha Roy Chowdhury نویسنده: Aniruddha Roy Chowdhury
سال انتشار:2016محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Taapsee PannuTaapsee Pannu
Kirti KulhariKirti Kulhari
Andrea TariangAndrea Tariang
Angad BediAngad Bedi
Dhritiman ChatterjeeDhritiman Chatterjee

درباره فیلم صورتی


صورتی (Pink) فیلمی مهیج و اجتماعی به کارگردانی و نویسندگی آنیرودا روی چودوری است که یکی از بهترین فیلم های هندی تاریخ به حساب می‌آید. نویسندگانی چون شوجیت سیرکار و ریتش شاه نیز در امر نویسندگی به چودوری کمک کردند؛ لازم به ذکر است که شوجیت سیرکار به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه به ایفای نقش پرداخت.

فیلم صورتی با پیام داستانی مثبتش که حول محور حقوق زنان و موضوع فمنیست می‌چرخید، توانست تحسین عمومی مخاطبان و منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. البته باید اقرار کرد که بازی عالی گروه بازیگران (به‌خصوص آمیتاب باچان) عاملی مهم در موفقیت فیلم صورتی محسوب می‌شود.

در کنار آمیتاب باچان، بازیگرانی همچون تاپسی پانو، کرتی کولهاری، آندرئا تاریانگ، ویجی وارما، انگاد بدی، دریتیمان چاترجی، پیوش میشرا و ماماتا شانکار نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم صورتی بدین شرح است: سه مرد به نام‌های رائوناک، ویشواجیوتی و راجویر سینگ به دلیل خونریزی زیاد سر راجویر به نزدیک‌ترین بیمارستان می‌روند. در همین حین سه زن به نام‌های مینال، فلاک و آندره با تاکسی به آپارتمان خودشان بازمی‌گردند. آن‌ها که سردرگم هستند به‌نظر می‌رسد کاری را به شکل ناخواسته و از روی تصادف انجام داده‌اند. این زنان مستقل بوده و در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند؛ آن‌ها تصمیم می‌گیرند از اتفاقی که آن شب رخ داده است گذر کنند.




بنر فیلم شمشیر
پوستر فیلم شمشیر

شمشیر

talvar
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:2015محصول:

درباره فیلم شمشیر


شمشیر فیلمی درام و مهیج به کارگردانی مغنا گلزار است که در سال 2015 اکران شد. داستان این فیلم جذاب توسط ویشال بهاردواج نوشته شد؛ بهاردواج در کنار وینیت جین به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت.

این فیلم در جلب نظر منتقدان بسیار موفق بود و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم شمشیر را به دلیل کارگردانی محشر، فیلم‌نامه قدرتمند و اتمسفر تاثیرگذارش مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم توجه مخاطبان زیادی را نیز به سمت خود جلب کرد و فروش موفقیت‌آمیزی در گیشه داشت. فیلم شمشیر با بودجه 2.1 میلیون دلاری تولید شد و حدود 4.2 میلیون دلار باکس‌آفیس فروخت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به عرفان خان، کونکونا سن شارما و نیراج کابی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم شمشیر بدین شرح است: جسد یک دختر 14 ساله به نام شروتی تاندون در تاریخ 16 مارس 2008 توسط والدینش به نام‌های رامش و نوتان در خانه‌شان یافت می‌شود. نیروهای پلیس محلی به رهبر بازرس دانیرام بسیار بی‌کفایت هستند و حتی اصول اولیه پرونده‌های جنایی را نمی‌دانند.




بنر فیلم 3 احمق

3 احمق

3 Idiots
کارگردان: Rajkumar Hirani نویسنده: Rajkumar Hirani , Vidhu Vinod Chopra , Abhijat Joshi
سال انتشار:2009محصول: هندوستان
تماشای آنلاین فیلم
Aamir KhanAamir Khan
R. MadhavanR. Madhavan
Sharman JoshiSharman Joshi
Kareena Kapoor KhanKareena Kapoor Khan
Boman IraniBoman Irani
Omi VaidyaOmi Vaidya

درباره فیلم 3 احمق


3 احمق (3 Idiots) یک فیلم کمدی و درام به کارگردانی و نویسندگی راجکومار هیرانی است که یکی از بهترین فیلم های هندی محسوب می‌شود. هیرانی در امر نویسندگی تنها نبود و آبیجات جوشی به او کمک کرد؛ ویدهو وینود چوپرا نیز وظیفه تهیه‌کنندگی این پروژه را برعهده داشت.

فیلم 3 احمق بعد از اکران در سال 2009 با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد؛ این فیلم اکنون در لیست 250 فیلم برتر وبسایت IMDb قرار دارد و نمره 8.4 را به خود اختصاص داده است. منتقدان داستان و فیلم‌نامه این فیلم را مورد تحسین قرار دادند و اعتقاد داشتند فیلم با وجود درون‌مایه‌ کمدی‌اش به‌هیچ‌وجه در بخش خلاقیت داستانی دچار کاهش کیفیت نشده است.

فیلم 3 احمق مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت و طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. این فیلم با فروش 90 میلیون دلاری خود در گیشه به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای هند تبدیل شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به عامر خان، کارینا کاپور، رانگاناتان مدهوان، شارمان جوشی و بومان ایرانی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم 3 احمق بدین شرح است: 4 دانشجو به نام‌های فرهان، راجو، رانچو و چاتور در یک دانشگاه مهندسی درس می‌خواندند. چاتور ده سال پیش و در دوران دانشجویی به دوستانش گفته بود که بعد از ده سال در دانشگاه یکدیگر را ببینند تا پی ببرند چه شخصی به موفقیت بیشتری دست پیدا کرده است. اما فرهان و راجو که دوستان صمیمی رانچو بوده‌اند نمی‌دانند او کجاست و سالیان زیادی است که او را ندیده‌اند؛ آن‌ها به دنبال آدرسی که چاتور داده هر سه به دنبال رانچو می‌روند.




بنر فیلم پی . کی
پوستر فیلم پی . کی

پی . کی

Pk
کارگردان: Rajkumar Hirani نویسنده: Rajkumar Hirani , Abhijat Joshi
سال انتشار:2014محصول: هندوستان
Aamir KhanAamir Khan
Anushka SharmaAnushka Sharma
Sushant Singh RajputSushant Singh Rajput
Boman IraniBoman Irani
Sanjay DuttSanjay Dutt
Parikshat SahniParikshat Sahni

درباره فیلم پی . کی


پی‌کی (PK) یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آثار سینمای بالیوود محسوب می‌شود که توانست به موفقیت‌های بین‌المللی بزرگی دست پیدا کند. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم پی‌کی برعهده راجکومار هیرانی قرار داشت. در امر نویسندگی آبیجات جوشی و در امر تهیه‌کنندگی ویدهو وینود چوپرا به هیرانی کمک کردند.

این اثر بعد از اکران در سال 2014 خیلی زود مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و توانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. منتقدان فیلم پی‌کی را به دلیل داستان جذاب و منحصربه‌فرد، بازی عالی گروه بازیگری (به‌خصوص عامرخان) و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

موفقیت فیلم پی‌کی در باکس‌آفیس خارق‌العاده بود و این فیلم با فروش محشرش موفق شد در لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای هند قرار بگیرد. فیلم پی‌کی که با بودجه 12 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 140 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

عامر خان، انوشکا شارما، بومان ایرانی، سانجی دات، سوشانت سینگ راجپوت، رخسار رحمان، منالی تاکور و سراب شوکلا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پی‌کی بدین شرح است: فیلم دارای دو داستان اصلی است؛ در داستان نخست نشان داده می‌شود که دو جوان دلبسته یکدیگر می‌شوند. اما بعد از مدتی دختر که اهل هند است پی می‌برد معشوقه او پاکستانی است. این اتفاق باعث تردید شدن او می‌شود؛ زیرا او دیدگاهی منفی نسبت به مسلمانان دارد و اعتقادات مذهبی‌اش باعث ایجاد نگرشی منفی می‌شود. در داستان دوم یک آدم فضایی به نام پی‌کی جهت تحقیقات به زمین می‌آید؛ او از یک کنترل برای ارتباط با سفینه‌اش استفاده می‌کند. در ابتدای فیلم این کنترل توسط دزدی به سرقت برده می‌شود. پی‌کی که در جستجوی کنترل خود روی زمین است، از تمامی انسان‌هایی که سر راهش قرار می‌گیرند جویای کنترل می‌شود.




بنر فیلم بازار
پوستر فیلم بازار

بازار

Baazaar
کارگردان: Gauravv K. Chawla نویسنده: Nikkhil Advani , Parveez Sheikh , Aseem Arora
سال انتشار:2018محصول: هندوستان
Saif Ali KhanSaif Ali Khan
Rohan Vinod MehraRohan Vinod Mehra
Radhika ApteRadhika Apte
Chitrangada SinghChitrangada Singh
Manish ChaudharyManish Chaudhary
Mukesh HariawalaMukesh Hariawala

درباره فیلم بازار


بازار (Baazaar) یکی دیگر از بهترین فیلم های هندی محسوب می‌شود که توسط گاراو کی.چاوالا کارگردانی شده است؛ وظیفه نویسندگی این فیلم مهیج و درام برعهده نیخیل آدوانی، پرویز شیخ و آسیم آرورا قرار داشت.

این فیلم بعد از عرضه در سال 2018 با نقدهای مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد و نمرات مختلفی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. برخی از منتقدان ایده داستانی و عملکرد گروه بازیگران را مورد تحسین قرار دادند و برخی دیگر نیز اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این اثر دارای ایرادات اساسی زیادی است.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم بازار به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سیف علی خان، رادیکا آپته، چیترانگادا سینگ، دنزل اسمیت و روهان مهرا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم بازار بدین شرح است: یک تاجر بورس به نام رضوان احمد با یک پرواز وارد بمبئی می‌شود. او مصمم است تا با الگو و بت خود که سرمایه‌داری به نام شاکون کوتهاری است کار کند. رضوان راه خود را برای حضور در بزرگ‌ترین شگرت تجاری شهر باز کرده و آن‌ها را قانع می‌کند تا کاری را برای او درنظر بگیرند. او روی یک مشتری بزرگ کار کرده و به کمک همکار و معشوقه‌اش به نام پریا رای به دستاوردهای موفقیت‌آمیزی در این شرکت دست پیدا می‌کند. هنگام حضور او در یک رویداد همراه با پریا، او با شاکون کوتهاری مواجه می‌شود و از او می‌خواهد تا در بورس سرمایه‌گذاری کند.




بنر فیلم اکتبر
پوستر فیلم اکتبر

اکتبر

October
کارگردان: Shoojit Sircar نویسنده: Juhi Chaturvedi
سال انتشار:2018محصول: هندوستان
Varun DhawanVarun Dhawan
Banita SandhuBanita Sandhu
Gitanjali RaoGitanjali Rao
Sahil VedoliyaaSahil Vedoliyaa
Isha ChaturvediIsha Chaturvedi
Prateek KapoorPrateek Kapoor

درباره فیلم اکتبر


اکتبر (October) اثری درام و رومانیک به کارگردانی شوجیت سیرکار است که توانست مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار بگیرد. داستان این فیلم توسط جوهی چاتورودی نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده رونی لاهیری، شیل کومار و کومار تاکور قرار داشت.

این فیلم توانست نمرات خوبی را از سوی منتقدان دریافت کند و با تحسین گسترده آن‌ها مواجه شود. منتقدان اعتقاد داشتند فیلم اکتبر دارای پیچش داستانی فوق‌العاده‌ای است که با بازی عالی گروه بازیگران شکل جذابی به خود می‌گیرد.

فیلم اکتبر در جلب نظر مخاطبان نیز موفق عمل کرد و نسبت به بودجه‌اش فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه حدودا 3 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 7.6 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم اکتبر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به وارون دهاوان، بانیتا ساندهو و گیتانجالی رائو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم اکتبر بدین شرح است: شیولی آیر و دنیش والیا به‌عنوان کارآموز در یک هتل کار می‌کنند. شیولی کارش را دقت و مسئولیت‌پذیر زیاد انجام می‌دهد؛ اما دنیش برخلاف او اهمیت زیادی به کارش نمی‌دهد و به‌هیچ‌وجه مسئولیت‌پذیر نیست. در اوایل داستان دنیش با کار خود در بخش‌های مختلف درگیر بوده و مشکلاتی دارد. به‌نظر نمی‌رسد او به‌غیر از دو دوستش که به‌عنوان کارآموز در این هتل کار می‌کند، رابطه خوبی با دیگر همکارانش داشته باشد.




بنر فیلم راضی
پوستر فیلم راضی

راضی

Raazi
کارگردان: Meghna Gulzar نویسنده: Meghna Gulzar , Bhavani Iyer
سال انتشار:2018محصول: هندوستان
Alia BhattAlia Bhatt
Jaideep AhlawatJaideep Ahlawat
Vicky KaushalVicky Kaushal
Soni RazdanSoni Razdan
Rajit KapoorRajit Kapoor
Amruta KhanvilkarAmruta Khanvilkar

درباره فیلم راضی


راضی فیلمی جاسوسی و مهیج به کارگردانی مگنا گلزار است که جزو بهترین فیلم های هندی به‌حساب می‌آید. گلزار در کنار بهاوانی آیر به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت؛ وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم راضی برعهده وینیت جین، کاران جوهر، هیرو یاش جوهر و آپوروا مهتا قرار داشت.

داستان جذاب و منحصربه‌فرد فیلم راضی به همراه صحنه‌های هیجان‌انگیز و بازی عالی گروه بازیگران باعث شد تا منتقدان به تمجید از این فیلم پرداخته و نمرات بسیار خوبی را به آن اعطا کنند. البته برخی از منتقدان فیلم‌نامه این اثر را دارای ایراداتی جزئی می‌دانستند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آلیا بات، ویکی کائوشال، جیدیپ اهلاوات، راجیت کاپور، شیشیر شارما، سونی رازدان و آمروتا خنویلکار اشاره کرد.

فیلم راضی موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و به فروشی عالی در گیشه دست یابد؛ این فیلم که با بودجه 4.9 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 27 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد و با این میزان از فروش در لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای هند قرار گرفت.

خلاصه داستان فیلم راضی بدین شرح است: طی سال 1971 و در دوران جنگ هند و پاکستان یک دختر 20 ساله به نام سهمت با درخواست پدرش تصمیم می‌گیرد تحصیل خود را رها کرده و جهت جاسوسی هند در پاکستان و کمک به وطنش آموزش‌های لازم را ببیند. سهمت در این مسیر با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شود که باید یکی پس از دیگری آن‌ها را پشت سر بگذارد.




بنر فیلم زعفران
پوستر فیلم زعفران

زعفران

Kesari
کارگردان: Anurag Singh نویسنده: Anurag Singh , Girish Kohli
سال انتشار:2019محصول: هندوستان
Akshay KumarAkshay Kumar
Parineeti ChopraParineeti Chopra
Edward SonnenblickEdward Sonnenblick
Vikram KochharVikram Kochhar
R. Bhakti KleinR. Bhakti Klein
Mark BenningtonMark Bennington

درباره فیلم زعفران


زعفرانی (Kesari) فیلم تاریخی و اکشن به کارگردانی و نویسندگی آنوراگ سینگ است که بعد از اکران در سال 2019 با استقبال عظیم مخاطبان و منتقدان مواجه شد و توانست به محبوبیت بالایی در سینمای هند دست پیدا کند. سینگ در امر نویسندگی تنها نبود و گیریش کوهلی او را همراهی کرد؛ کاران جوهر، آرونا بهاتیا، هیرو یاش جوهر، آپوروا مهتا و سونیر ختارپال نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم زعفرانی توانست نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد؛ منتقدان فیلم زعفرانی را به دلیل صحنه‌های اکشن جذاب و هیجان‌انگیز، شخصیت‌پردازی‌های عالی و عملکرد خارق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

آکشی کومار، پرینیتی چوپرا، میر سرور، آشواس بهات، راکش چاتورودی، ویوک ساینی، پریتپال پالی و ویکرام کوچر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم رعفرانی در بخش فروش نیز خارق‌العاده عمل کرد و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای هند تبدیل شد؛ این فیلم با بودجه 11 میلیون دلاری تولید شد و حدود 28 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم زعفرانی بدین شرح است: هاوالدار ایشار سینگ عضوی از هنگ سیک‌های ارتش هند انگلیس است که در قلعه گلستان در امتداد مرز افغانستان هند مستقر شده است. یک افسر انگلیسی به دلیل مهارت‌های جنگی بالای سینگ به او حسادت می‌کند؛ این افسر دارای تفکرات خاصی نسبت به سرخپوستان بومی است و آن‌ها را ترسو می‌داند. هنگام بازگشت از گشت مرزی، نیروها با گروهی از قبایل افغانستان به رهبری سعیدالله مواجه‌ می‌شوند که قصد دارند یک زن افغان متاهل را بکشند.




بنر فیلم بالا
پوستر فیلم بالا

بالا

Bala
کارگردان: Amar Kaushik نویسنده: Niren Bhatt
سال انتشار:2019محصول: هندوستان
Ayushmann KhurranaAyushmann Khurrana
Bhumi PednekarBhumi Pednekar
Yami GautamYami Gautam
Saurabh ShuklaSaurabh Shukla
Javed JaffreyJaved Jaffrey
Seema PahwaSeema Pahwa

درباره فیلم بالا


فیلم بالا (Bala) نیز با کمدی جذاب و تاثیرگذار خود شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های هندی جدید را داراست. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده عمار کاوشیک قرار داشت. داستان این فیلم نیز توسط نیرن بهات و اوی موپا نوشته شد؛ دنیش وبجان نیز تهیه‌کننده فیلم بالا بود.

فیلم بالا بعد از اکران در سال 2019 توانست نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان اعتقاد داشتند این فیلم به زیبایی‌ هرچه تمام‌تر توانسته در قالب داستان کمدی‌اش مشکلات اجتماعی گوناگون را به‌تصویر کشیده و پندهای مثبتی را به مخاطب منتقل کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم بالا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آیوشمان کورانا، بومی پدنکار و یامی گوتام اشاره کرد.

فیلم بالا در بخش فروش نیز بسیار قدرتمند ظاهر شد و توانست فروشی خارق‌العاده را در گیشه به نام خود ثبت کند. این فیلم که با بودجه 3.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 24 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم بالا بدین شرح است: داستان فیلم از سال 2005 در کانپور آغار می‌شود. یک دانش‌آموز 14 ساله معلم کچل خود را مسخره و اذیت می‌کند. این نوجوان که بالموکوند (بالا) شوکلا نام دارد به مدل عجیب موهایش افتخار کرده و پیوسته معلمش را دست می‌اندازد. در ادامه داستان شکل جالبی به خود می‌گیرد و با کمدی جذابش مخاطب را به خنده وامی‌دارد.




بنر فیلم لاگان: روزی روزگاری در هند
پوستر فیلم لاگان: روزی روزگاری در هند

لاگان: روزی روزگاری در هند

Lagaan: Once Upon a Time in India
کارگردان: Ashutosh Gowariker نویسنده: Ashutosh Gowariker , Sanjay Dayma , Kumar Dave
سال انتشار:2001محصول: هندوستان
Aamir KhanAamir Khan
Gracy SinghGracy Singh
Rachel ShelleyRachel Shelley
Paul BlackthornePaul Blackthorne
Kulbhushan KharbandaKulbhushan Kharbanda
Rajendranath ZutshiRajendranath Zutshi

درباره فیلم لاگان: روزی روزگاری در هند


باج (Lagaan) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی آشتوش گواریکر است که یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای هند به حساب می‌آید. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم باج برعهده عامر خان قرار داشت.

فیلم باج نمرات بسیار خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم باج را به دلیل داستان حماسی و تاثیرگذارش، بازی عالی گروه بازیگران و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در بخش فروش نیز قدرتمند ظاهر شد و توانست موفقیت تجاری بزرگی را به نام خود ثبت کند. فیلم باج که با بودجه 6 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 10.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

عامر خان، گریسی سینگ، راشل شلی و پل بلکتورن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. لازم به ذکر است که فیلم باج طی مراسم اسکار سال 2001 نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شده بود که موفق به کسب این جایزه نشد.

خلاصه داستان فیلم باج بدین شرح است: داستان فیلم در دوران حکومت بریتانیا بر هند جریان دارد. در این فیلم زندگی مردم یک روستا به تصویر کشیده می‌شود که به خراج سنگینی که حکومت بر آن‌ها بسته اعتراض دارند و حاضر می‌شوند تا روی سرنوشت خود در یک مسابقه کریکت با حاکمان انگلیسی شرط‌بندی کنند.




بنر فیلم بازی تمام شد
پوستر فیلم بازی تمام شد

بازی تمام شد

Game Over
کارگردان: Ashwin Saravanan نویسنده: Ashwin Saravanan
سال انتشار:2019محصول: هندوستان
Taapsee PannuTaapsee Pannu
Vinodhini VaidyanathanVinodhini Vaidyanathan
Anish KuruvillaAnish Kuruvilla
Sanchana NatarajanSanchana Natarajan
Ramya SubramanianRamya Subramanian
Maala ParvathiMaala Parvathi

درباره فیلم بازی تمام شد


فیلم سینمایی هندی بازی تمام شد (Game Over) اثری روانشناختی به کارگردانی اشوین سراوان است که در سال 2019 اکران شد. این فیلم جدید هندی بعد از اکران موفق شد توجه مخاطبان و منتقدان را به سمت خود جلب کند.

منتقدان نمرات خوبی را به فیلم بازی تمام شد اعطا کرده و اعتقاد داشتند داستان جذاب و بازی عالی گروه بازیگری می‌تواند مخاطب را غرق در فیلم کند. این فیلم در گیشه نیز عملکرد قابل قبولی داشت و با بودجه تولید 700 هزار دلاری‌اش، حدود 2.2 میلیون دلار فروخت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تاپسی پانو، وینودینی ویدیاناسن و آنیش کوروویلا اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم بازی تمام شد با نشان دادن یک قاتل سریالی (که صورتش پوشیده شده است) که در کمین یک دختر است آغاز می‌شود. این دختر که مبتلا به بیماری سرطان است، بعد از خروجش از خانه، در هنگام نیمه‌شب به شکل وحشیانه‌ای توسط این قاتل کشته می‌شود. این قاتل سریالی در ادامه دختر را به مزرعه‌ای متروکه می‌برد، سر او را قطع می‌کند و بدنش را به آتش می‌کشد.




بنر سریال تماس نهایی

تماس نهایی

The Final Call
سازنده: Vijay Lalwani
سال‌های انتشار:2019محصول: هندوستان
تماشای آنلاین سریال
Meenal KapoorMeenal Kapoor
Arjun RampalArjun Rampal
Neeraj KabiNeeraj Kabi
Anupriya GoenkaAnupriya Goenka
Karl-Martin RantapelkonenKarl-Martin Rantapelkonen
R. Bhakti KleinR. Bhakti Klein

درباره سریال تماس نهایی


تماس نهایی (The Final Call) یکی از سریال‌های پربیننده کشور هند محسوب می‌شود که براساس رمانی به نام با تو خواهم رفت (I Will Go With You) اثر پریا کومار ساخته شده است. پخش این سریال از سال 2019 توسط سرویس استریم ZEE5 آغاز شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی سریال تماس نهایی برعهده ویجی لالوانی قرار داشت؛ البته لالوانی در امر نویسندگی تنها نبود و رامندرا وسیشت او را همراهی کرد.

این اثر بعد از عرضه با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. برخی از منتقدان فیلم‌نامه سریال را دچار ضعف دانسته و اعتقاد داشتند سازندگان در امر شخصیت‌پردازی‌ها چندان قدرتمتد کار نکردند؛ اما برخی دیگر از منتقدان از ریتم داستانی مهیج و جذاب و همچین بازی عالی گروه بازیگری تمجید کردند.

سریال تماس نهایی در جلب نظر مخاطبین موفق عمل کرد و توانست به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کشور هند تبدیل شود. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آرجون رمپال، نیراج کابی، ساکشی تانوار، هارشاد آرورا، آنوپریا جوئنکا، جاود جافری، پاولا مک‌گلین، آنشومن مالهوترا و ویپین شارما اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال تماس نهایی بدین شرح است: خلبان پرواز خط هوایی 502 تصمیم به خودکشی و پایان زندگی‌ خود می‌گیرد. او با این کار علاوه بر جان خود، زندگی 300 مسافر دیگر که در این سفر هوایی حضور دارند نیز به خطر می‌اندازد. افسر هوایی، کیران میرزا، همراه با تیم خود تصمیم می‌گیرد وارد عمل شود و جان مسافران را نجات دهد.




بنر فیلم انتقام
پوستر فیلم انتقام
دو زبانه

انتقام

Badla
کارگردان: Sujoy Ghosh نویسنده: Sujoy Ghosh
سال انتشار:2019محصول: هندوستان
تماشای آنلاین فیلم
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Taapsee PannuTaapsee Pannu
Tony LukeTony Luke
Amrita SinghAmrita Singh
Manav KaulManav Kaul
Tanveer GhaniTanveer Ghani

درباره فیلم انتقام


انتقام (Badla) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های هندی دانست که توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده سوجوی گوش قرار داشت. گوری خان، شاهرخ خان و سونیر خاطرپال نیز تهیه‌کنندگان فیلم انتقام بودند. آمیتاب باچان و تاپسی پانو نیز بازیگران اصلی فیلم انتقام بودند.

این فیلم دقیقا براساس یک فیلم اسپانیایی به نام مهمان نامرئی (محصول سال 2016) ساخته شده است. فیلم انتقام پس از اکران در سال 2019 توانست تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشته باشد. منتقدان ضمن تمجید از داستان فیلم انتقام، این فیلم را بسیار تاثیرگذار دانسته و عملکرد گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند.

فیلم انتقام در بخش فروش نیز بسیار عالی عمل کرد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 1.4 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 19 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم انتقام بدین شرح است: نائینا ستی یک زن تاجر جوان و زیرک با خانواده‌ای عالی است. دنیای این زن جوان هنگامی که به جرم قتل معشوقه پنهانی‌اش آرجون دستگیر می‌شود، کاملا زیرورو می‌شود. وکیل ستی یعنی جیمی پونجابی یک وکیل مدافع خبره به نام بادال گوپتا را جهت دفاع از موکلش استخدام می‌کند. آن‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند تا پی ببرند واقعا چه اتفاقی رخ داده است. در ادامه اتفاقات جالبی رخ می‌دهد که مخاطب را درگیر داستان فیلم می‌کند.




بنر فیلم کبیر سینگ
پوستر فیلم کبیر سینگ

کبیر سینگ

Kabir Singh
کارگردان: Sandeep Reddy Vanga نویسنده:
سال انتشار:2019محصول: هندوستان
Shahid KapoorShahid Kapoor
Kiara AdvaniKiara Advani
Arjan BajwaArjan Bajwa
Suresh OberoiSuresh Oberoi
Nikita DuttaNikita Dutta
Adil HussainAdil Hussain

درباره فیلم کبیر سینگ


کبیر سینگ جزو بهترین فیلم های هندی است که توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده ساندیپ وانگا قرار داشت. فیلم کبیر سینگ نقدهای نسبتا خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد و به‌واسطه داستان جذاب و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم کبیر سینگ به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شاهد کاپور، کیارا ادوانی، آرجان باجوا، سورش اوبروی، عادل حسین، نیکیتا دوتا و کامینی کاشال اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم کبیر سینگ بدین شرح است: کبیر سینگ یک جراح در موسسه علوم پزشکی دهلی است. او با وجود اینکه دانشجو و یک جراح عالی است، مشکلات شدیدی در زمینه مدیریت خشم دارد که این موضوع منجر به عصبانیت رئیس دانشکده می‌شود. ذات پرخاشگر کبیر باعث می‌شود که افراد دیگر او را به‌عنوان یک قلدر دانشگاهی بشناسند. پس از درگیری با دانشجویان کالج دیگر، رئیس به کبیر دستور می‌دهد که یا عذرخواهی کند و یا کالج را ترک کند. کبیر ابتدا خروج از دانشگاه را انتخاب می‌کند، اما با دیدن یک دانش‌آموز خجالتی سال اول به‌نام پرتی سیککا نظر خود را تغییر می‌دهد.




بنر فیلم اوری : حمله گازانبری
پوستر فیلم اوری : حمله گازانبری

اوری : حمله گازانبری

Uri: The Surgical Strike
کارگردان: Aditya Dhar نویسنده: Aditya Dhar
سال انتشار:2019محصول: هندوستان
Vicky KaushalVicky Kaushal
Paresh RawalParesh Rawal
Yami GautamYami Gautam
Kirti KulhariKirti Kulhari
Mohit RainaMohit Raina
Rajit KapoorRajit Kapoor

درباره فیلم اوری : حمله گازانبری


اوری: حمله جراحی (Uri: The Surgical Strike) یک فیلم جنگی و اکشن هندی و به کارگردانی و نویسندگی آدیتیا دار بود که در سال 2019 اکران شد. رونی اسکروالا به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

فیلم اوری: حمله جراحی با استقبال گسترده منتقدان روبه‌رو شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. منتقدان داستان فیلم را تاثیرگذار دانسته و این فیلم را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و صحنه‌های اکشن جذاب مورد تحسین قرار دادند.

فیلم اوری: حمله جراحی فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد و به موفقیت تجاری عظیمی دست پیدا کرد. این فیلم که با بودجه 3.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 49 میلیون دلار فروش کرد. این میزان فروش فیلم اوری: حمله جراحی را به چهارمین فیلم پرفروش سینمای بالیوود در سال 2019 تبدیل کرد.

ویکی کائوشال، پارش راوال، یامی گوتام، مهیت راینا، کریتی کولهاری، راجیت کاپور و رخسار رحمان ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

داستان فیلم اوری: حمله جراحی دارای چندین بخش است. خلاصه داستان بخش نخست این فیلم بدین شرح است: بخش نخست با کمین کاروان نیروهای ارتش هند در چندل، مانیپور توسط شبه نظامیان NSCN (K) آغاز می‌شود. در اقدامی تلافی‌جویانه سرگرد ویهان سینگ و یگانش به شبه‌نظامیان شمال شرقی نفوذ کرده و رهبر اصلی این کمین را می‌کشند.




بنر فیلم دوداس
پوستر فیلم دوداس

دوداس

Devdas
کارگردان: Sanjay Leela Bhansali نویسنده: Sanjay Leela Bhansali , Prakash R. Kapadia
سال انتشار:2002محصول: هندوستان
Shah Rukh KhanShah Rukh Khan
Madhuri DixitMadhuri Dixit
Aishwarya Rai BachchanAishwarya Rai Bachchan
Jackie ShroffJackie Shroff
Smita JaykarSmita Jaykar
Manoj JoshiManoj Joshi

درباره فیلم دوداس


دیوداس (Devdas) یک فیلم عاشقانه هندی به کارگردانی سانجای لیلا بانسالی است که در سال 2002 اکران شد و توانست به موفقیت بین‌المللی گسترده‌ای دست پیدا کند. فیلم دیوداس براساس رمانی به همین نام ساخته شد.

این فیلم با واکنش مثبتی از سوی منتقدان مواجه شد و در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود. فیلم دیوداس که با بودجه 9.1 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 15.34 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم دیوداس به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شاهرخ خان، آیشواریا رای، مدوری دیکشیت، جکی شروف، کیرون کهیر، تیکو تالسانیا و دیشا واکانی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دیوداس بدین شرح است: دیوداس پسری از یک خانواده ثروتمند هندی است. او در بریتانیا تحصیل کرده و بعد از مدت‌ها به خانه بازگشته است. مادر او زمان زیادی بود که انتظار دیدن پسرش را می‌کشید. اما او در هنگام بازگشت ابتدا به دیدار معشوق قدیمی خود به‌نام پارو می‌رود و همین موضوع باعث ناراحتی خانواده‌اش و برپا شدن آتشی می‌شود که زندگی دیوداس، پارو و خانواده‌هایشان را به نابودی می‌کشاند. دیوداس که از دوران کودکی با پارو بزرگ شده‌ است، علاقه زیادی به او دارد. اما مادر خانواده به‌شدت با این ازدواج مخالف است؛ زیرا آن‌ها خانواده پارو را در سطح خانواده خود نمی‌دانند.




بنر فیلم سوپر 30

سوپر 30

Super 30
کارگردان: Vikas Bahl نویسنده: Vikas Bahl
سال انتشار:2019محصول: هندوستان
تماشای آنلاین فیلم
هريثيك روشانهريثيك روشان
Mrunal ThakurMrunal Thakur
Veerendra SaxenaVeerendra Saxena
Nandish SinghNandish Singh
Pankaj TripathiPankaj Tripathi
Amit SadhAmit Sadh

درباره فیلم سوپر 30


سوپر 30 (Super 30) یکی دیگر از بهترین فیلم های هندی است که بدون شک شایستگی حضور در این لیست را داراست. وظیفه کارگردانی فیلم سوپر 30 برعهده ویکاس باهل قرار داشت. سوپر 30 یک فیلم زندگی‌نامه‌ای است که داستان یک معلم ریاضی به نام آناند کومار را به‌تصویر می‌کشد.

این فیلم توانست پس از اکرانش دیدگاه‌های مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمرات خوبی را دریافت کند. منتقدان فیلم سوپر 30 را در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی مورد تحسین قرار دادند.

فیلم سوپر 30 فروشی نسبتا خوبی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 10 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 29 میلیون دلار فروش کرد. ریتیک روشن، مرونال تاکور، ویرندرا ساکسنا، پانکاج تریپاتی، آدیتا سیرواستاو، آمیت ساد ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم سوپر 30 بدین شرح است: آناند کومار یک دانشجوی طبقه پایین است که علاقه زیادی به تحصیل داشته و در آن مهارت دارد. طی مراسم جشن محلی، وزیر محلی، شریرام سینگ که به او افتخار می کند، قول می‌دهد که هر زمان لازم باشد به او کمک کند. آناند اغلب جهت یادگیری ریاضیات از طریق حل مسائل یک مجله ریاضی خارجی به کتابخانه دانشگاه هندو Banaras می رود. در ادامه اتفاقات جالبی برای او رخ می‌دهد که باید به تماشای آن بنشینید.




بنر فیلم بهارات
پوستر فیلم بهارات

بهارات

BHARAT
کارگردان: Ali Abbas Zafar نویسنده: Ali Abbas Zafar
سال انتشار:2019محصول: هندوستان
Salman KhanSalman Khan
Katrina KaifKatrina Kaif
Disha PataniDisha Patani
Jackie ShroffJackie Shroff
Shashank AroraShashank Arora
Kashmira IraniKashmira Irani

درباره فیلم بهارات


بهارات (Bharat) یک فیلم هندی جدید به کارگردانی و نویسندگی علی عباس ظفر است که پس از اکران به موفقیت‌های تجاری بزرگی دست پیدا کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده آتول آگنیهوتری، بوشان کومار، آلویرا خان آگنیهوتری، کریشان کومار و نیهیل نمیت اشاره کرد.

فیلم بهارات با اقتباس از یک فیلم کره‌ای به نام قصیده‌ای برای پدر من اثر یون جی-کیون ساخته شد. فیلم بهارات نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت در جلب نظر منتقدان موفق عمل کند. منتقدان ایرادات مختلفی را به این فیلم وارد کرده و فیلم‌نامه آن را بسیار ضعیف توصیف کردند.

این فیلم با اینکه نقدهای منفی زیادی از جانب منتقدان دریافت کرد، اما توانست فروشی خارق‌العاده را در باکس‌آفیس تجربه کند. فیلم بهارات با بودجه 14 میلیون دلاری تولید شد و حدود 46 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم هندی بهارات به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سلمان خان، کاترینا کایف، تابو، دیشا پاتانی، سونیل گروور و جکی شروف اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم بهارات بدین شرح است: این فیلم داستان ۷۰ سال زندگی یک مرد و سرزمین او را هنگام جدایی پاکستان از هندوستان به‌تصویر می‌کشد. این اثر مشکلات و سختی‌های شخصیت اصلی فیلم یعنی بهارات را تا سن ۷۵ سالگی به مخاطبانش نشان می‌دهد.




بنر فیلم دیلوِل عروس را خواهد گرفت
پوستر فیلم دیلوِل عروس را خواهد گرفت

دیلوِل عروس را خواهد گرفت

Dilwale Dulhania Le Jayenge
کارگردان: Aditya Chopra نویسنده: Aditya Chopra
سال انتشار:1995محصول: هندوستان
Shah Rukh KhanShah Rukh Khan
KajolKajol
Amrish PuriAmrish Puri
Anupam KherAnupam Kher
Satish ShahSatish Shah
Farida JalalFarida Jalal

درباره فیلم دیلوِل عروس را خواهد گرفت


داماد عاشق عروس را می‌برد (Dilwale Dulhania Le Jayenge) یک فیلم هندی عاشقانه به کارگردانی آدیتیا چوپرا است که به محبوبیت بین‌المللی بزرگی دست پیدا کرد. داستان این فیلم توسط آناند بخشی به رشته تحریر در آمد.

فیلم داماد عاشق عروس را می‌برد با تحسین منتقدان مواجه شد و نقدهای مثبتی را دریافت کرد. منتقدان داستان فیلم را تاثیرگذار و جذاب توصیف کرده و اعتقاد داشتند که مخاطب با تماشای این فیلم می‌تواند اوقات لذت‌بخش را تجربه کند. این فیلم در بخش فروش نیز خارق‌العاده کار کرد و به محبوبیت بین‌المللی گسترده‌ای دست پیدا کرد.

فیلم داماد عاشق عروس را می‌برد رکورددار یکی از طولانی‌مدت‌ترین زمان‌های اکران عمومی است. اکران این فیلم از سال 1995 آغاز شد و بعد از 20 سال در سال 2015 به اتمام رسید. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شاهرخ خان، کاجول، آمریش پوری، فریده جلال و انوپم کهیر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم داماد عاشق عروس را می‌برد بدین شرح است: راج ملهوترا و سیمران سینگ هر دو در لندن زندگی می‌کنند. راج فردی خوش‌گذران است و هیچ ارزشی برای درس خواندن قائل نیست. او به همین علت در امتحانات پایان سال مردود می‌شود. اما جالب آنکه پدرش به جای تنبیه، تصمیم می‌گیرد تا راج را به سفری یک ماهه در دور اروپا بفرستد. سیمران دختر یک مرد سخت‌گیر است که می‌خواهد دخترش را به عقد پسر دوستش کولجیت درآورد. این مرد به همین دلیل قبول می‌کند که سیمران به یک سفر دور اروپا برود. راج و سیمران در یک قطار حضور دارند.




بنر فیلم اتفاقی می افتد
پوستر فیلم اتفاقی می افتد

اتفاقی می افتد

Kuch Kuch Hota Hai
کارگردان: Karan Johar نویسنده: Karan Johar
سال انتشار:1998محصول: هندوستان
Shah Rukh KhanShah Rukh Khan
KajolKajol
Rani MukerjiRani Mukerji
Salman KhanSalman Khan
Farida JalalFarida Jalal
Archana Puran SinghArchana Puran Singh

درباره فیلم اتفاقی می افتد


داره یه اتفاقایی میفته (Kuch Kuch Hota Hai) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کاران جوهر است که یکی از فیلم‌های محبوب و پرفروش سینمای هند به حساب می‌آید. یاش جوهر و هیرو جوهر به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم داره یه اتفاقایی میفته موفقیت تجاری بین‌المللی عظیمی را تجربه کرد و با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان سرگرم‌کننده و جذابش مورد تحسین قرار داده و نمرات خوبی را به آن اعطا کردند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم هندی جذاب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شاهرخ خان، کاجول، رانی موکرجی و سلمان خان اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم داره یه اتفاقایی میفته بدین شرح است: راهول کانا و آنجلی شرمای تام‌بوی بهترین دوستان یکدیگر در کالج هستند. دختر زیبای مدیر مدرسه آقای ملهوترا که تینا نام دارد، از دانشگاه آکسفورد در لندن به آنجا می‌آید تا مدرکش را بگیرد. او با راهول و آنجلی دوست می‌شود. آنجلی می‌فهمد که راهول را دوست دارد و می‌خواهد به او بگوید؛ اما قبل از آنکه آنجلی حرفی بزند راهول به او می‌گوید تینا را دوست دارد.




بنر فیلم دلم می‌خواد
پوستر فیلم دلم می‌خواد

دلم می‌خواد

Dil Chahta Hai
کارگردان: Farhan Akhtar نویسنده: Farhan Akhtar
سال انتشار:2001محصول: هندوستان
Aamir KhanAamir Khan
Saif Ali KhanSaif Ali Khan
Akshaye KhannaAkshaye Khanna
Preity ZintaPreity Zinta
Sonali KulkarniSonali Kulkarni
Dimple KapadiaDimple Kapadia

درباره فیلم دلم می‌خواد


خواسته دل (Dil Chahta Hai) یکی دیگر از بهترین فیلم های هندی است که می‌تواند لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برایتان به ارمغان بیاورد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده فرهان اختر قرار داشت.

فیلم خواسته دل در جلب نظر منتقدان موفق بود و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. این فیلم همچنین توانست با استقبال مخاطبان مواجه شود و طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند. عامر خان، سیف علی خان، آکشای کانا، پریتی زینتا، سونالی کولکارنی و دیمپل کاپادیا ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم خواسته دل بدین شرح است: این فیلم داستان سه دوست‌ به‌نام‌های سفر آکاش، سامیر و سیذارت را به تصویر می‌کشد که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه درگیر روابط، خانواده و عشق می‌شوند. آکاش، ثروتمندترین فرد بین این سه دوست است که به زندگی در لحظه اعتقاد دارد و از تعهد می‌ترسد. در مقابل، سامیر یک فرد رمانتیک است که به راحتی عاشق می‌شود. سیدارت که با نام مستعار سید نیز شناخته می‌شود یک فرد بالغ و متفکر است که درواقع عضو منطقی درون گروه است.




بنر فیلم گاهی خوشحال گاهی غمگین
پوستر فیلم گاهی خوشحال گاهی غمگین

گاهی خوشحال گاهی غمگین

Kabhi Khushi Kabhie Gham
کارگردان: Karan Johar نویسنده: Sheena Parikh
سال انتشار:2001محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Jaya BachchanJaya Bachchan
Shah Rukh KhanShah Rukh Khan
KajolKajol
هريثيك روشانهريثيك روشان
Kareena Kapoor KhanKareena Kapoor Khan

درباره فیلم گاهی خوشحال گاهی غمگین


گاهی خوشی گاهش غم (Kabhi Khushi Kabhie Gham) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کاران جوهر است که علاوه‌بر محبوبیت در کشور ما، به صورت بین‌المللی نیز به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. یاش جوهر نیز تهیه‌کننده این فیلم هندی احساسی بود.

فیلم گاهی خوش گاهی غم به دلیل عملکرد عالی گروه بازیگری و داستان تاثیرگذارش توانست با تحسین منتقدان مواجه شود. این فیلم فروشی خوبی را در گیشه تجربه کرد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما کشاند.

فیلم گاهی خوشی گاهی غم که با بودجه 5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 29 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. شاهرخ خان، کاجول، آمیتاب باچان، جایا باچان، هرتیک روشن و کارینا کاپور ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم گاهی خوشی گاهی غم بدین شرح است: روهان ریچاند پسر یک تاجر پولدار به نام یاش وردهن ریچاند و ناندینی است. وی برادری داشته که ده سال قبل خانه را به دلیل نامشخصی ترک کرده و دیگر بازنگشته است. روهان از مادربزرگ‌هایش می‌خواهد که حقیقت را به او بگویند. آن‌ها تعریف می‌کنند که برادر او، راهول سال‌ها قبل عاشق دختری به نام آنجلی شرما شد؛ اما پدرش او را قبول نکرده و از خانواده طرد کرده‌ است. راهول هم به همراه آنجلی و خواهر آنجلی، پوجا، به لندن رفته‌اند. سپس روهان به لندن می‌رود تا برادرش را که هم‌اکنون به همراه همسرش، پسرش و خواهر همسرش، پوجا، زندگی خوبی دارد بازگرداند.




بنر فیلم دریشیام
پوستر فیلم دریشیام

دریشیام

Drishyam
کارگردان: Nishikant Kamat نویسنده: Upendra Sidhaye
سال انتشار:2015محصول: هندوستان
Ajay DevgnAjay Devgn
TabuTabu
Shriya SaranShriya Saran
Rajat KapoorRajat Kapoor
Ishita DuttaIshita Dutta
Prasanna KetkarPrasanna Ketkar

درباره فیلم دریشیام


دید ظاهری (Drishyam) یکی دیگر از فیلم‌های جذاب محصول کشور هند است که بدون شک شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های هندی را داراست. وظیفه کارگردانی فیلم دید ظاهری برعهده نیشکانت کامت قرار داشت.

این فیلم موفق به جلب نظرات مثبت منتقدان داخلی و بین‌المللی شد و نمراتی عالی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. فیلم دید ظاهری در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و توانست مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد. این فیلم که حدودا با بودجه 8.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 15 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

اجی دیوگن، تابو، شریا سارن، ایشیتا داتا و مرونال جادهاو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم دید ظاهری به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مردی به نام ویجی سالگونکار که سواد ندارد دختری بی‌سرپرست به نام آنجو را پیدا می‌کند و او را به فرزندی می‌پذیرد. سال‌ها بعد ویجی با زنی به نام ناندینی ازدواج می‌کند و با دختر خودش و همچنین دختر خوانده‌اش آنجو یک خانواده چهار نفره را تشکیل می‌دهد. ویجی یک کلوپ کرایه فیلم دارد و به تماشای همه فیلم‌ها می‌نشیند. روزی آنجو به اردوی دانش‌آموزی می‌رود؛ در این اردو پسری به نام سم از آنجو به شکل پنهانی و بدون اطلاع وی فیلم غیراخلاقی می‌گیرد و او را تهدید می‌کند که خواسته او را بپذیرد تا فیلم منتشر نشود.




بنر فیلم باغبان
پوستر فیلم باغبان

باغبان

बागबान
کارگردان: Ravi Chopra نویسنده: Satish Bhatnagar , Achala Nagar , Ram Govind , Shafiq Ansari
سال انتشار:2003محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Hema MaliniHema Malini
Salman KhanSalman Khan
Mahima ChaudhryMahima Chaudhry
Paresh RawalParesh Rawal
Lillete DubeyLillete Dubey

درباره فیلم باغبان


یکی دیگر از فیلم های هندی برتر که مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت فیلم باغبان (Baghban) بود. وظیفه کارگردانی فیلم باغبان برعهده راوی چوپرا قرار داشت. فیلم باغبان درواقع یک اثر بازسازی شده از فیلم آمریکایی «راهی به فردا ساختن» است که در سال 1937 ساخته شده بود.

این فیلم پس از اکران توانست با دیدگاه‌های مثبت منتقدان مواجه شود و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. فیلم باغبان در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و توانست فروشی خوبی را در باکس‌آفیس تجربه کند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم باغبان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آمیتاب باچان، سلمان خان، هما مالینی، ماهیما چودری، سمیر سونی، امان ورما، ریمی سن، پارش راوال، لیلیت دوبی و آسرانی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم باغبان بدین شرح است: رائول و بوجا زوج سالخورده‌ای هستند که سال‌ها با عشق کنار یکدیگر زندگی کرده و در زندگی هیچ کم‌وکاستی برای فرزندانشان نگذاشتند. آن‌ها به دلیل بالا رفتن سن از کار باز نشسته می‌شوند و تصمیم می‌گیرند با فرزندانشان زندگی کنند که در واقع چهار پسر هستند. وقتی فرزندانشان از این موضوع مطلع می‌شوند تمام مشکلاتشان را پیش می‌کشند تا از زندگی با آنها دوری کنند. آن‌ها سرانجام تصمیم می‌گیرند این زوج عاشق را از یکدیگر جدا کنند.




بنر فیلم ویر و زارا
پوستر فیلم ویر و زارا

ویر و زارا

Veer-Zaara
کارگردان: Yash Chopra نویسنده: Aditya Chopra
سال انتشار:2004محصول: هندوستان
Shah Rukh KhanShah Rukh Khan
Preity ZintaPreity Zinta
Rani MukerjiRani Mukerji
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Hema MaliniHema Malini
Divya DuttaDivya Dutta

درباره فیلم ویر و زارا


ویر-زارا (Veer-Zaara) فیلمی به کارگردانی یاش چوپرا است که در سال 2004 اکران شد. داستان این فیلم توسط آدیتیا چوپرا نوشته شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شاهرخ خان، پریتی زینتا، رانی موکرجی، آمیتاب باچان، هما مالینی و انوپم کهیر اشاره کرد.

این فیلم توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات خوبی را دریافت کند. منتقدان فیلم ویر-زارا را به دلیل بازی عالی بازیگران، داستان جذاب و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند. این فیلم حدود 14 میلیون دلار در گیشه فروخت و سود خوبی را برای سازندگانش رقم زد.

خلاصه داستان فیلم ویر-زارا بدین شرح است: زارا حیات خان یک دختر زیبا و مسلمان است که در پاکستان زندگی می‌کند. پس از مرگ خدمتکار خانه زارا تصمیم می‌گیرد که به وصیت وی عمل کرده و خاکسترش را به هندوستان برده و در رودخانه‌ای مقدس بریزد. در هندوستان اتوبوسی که زارا در آن حضور دارد به دره سقوط می‌کند؛ اما زارا توسط ویر که مأمور امداد و نجات است، نجات پیدا می‌کند.




بنر فیلم میلیونر زاغه نشین
پوستر فیلم میلیونر زاغه نشین

میلیونر زاغه نشین

Slumdog Millionaire
کارگردان: Danny Boyle نویسنده: Simon Beaufoy
سال انتشار:2008محصول: بریتانیا
Dev PatelDev Patel
Saurabh ShuklaSaurabh Shukla
Anil KapoorAnil Kapoor
Rajendranath ZutshiRajendranath Zutshi
Jeneva TalwarJeneva Talwar
Freida PintoFreida Pinto

درباره فیلم میلیونر زاغه نشین


فیلم میلیونر زاغه‌نشین (Slumdog Millionaire) فیلمی محصول کشور بریتانیا است که به دلیل استفاده از گروه بازیگری هندی می‌تواند یک فیلم هندی لقب بگیرد. این فیلم براساس رمان کیو و ای اثر ویکاس سواروپ ساخته شد.

دنی بویل کارگردان فیلم موفق میلیونر زاغه‌نشین بود. کریستین کولسن به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. داستان این فیلم نیز توسط سایمن بوفوی به رشته تحریر در آمد.

این فیلم به‌شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نمرات فوق‌العاده‌ای را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم میلیونر زاغه‌نشین را به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، داستان جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در ده بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در نه بخش (ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی) موفق به کسب این جایزه شد. فیلم میلیونر زاغه‌نشین در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که در تمامی این بخش‌ها توانست جایزه گلدن گلوب را کسب کند.

فیلم میلیونر زاغه‌نشین با استقبال گسترده مخاطبان در گیشه مواجه شد. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 378 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به یک پسر ۱۸ ساله یتیم و فقیر ساکن بمبئی به‌نام جمال ملک است که در مسابقه «چه‌کسی می‌خواهد میلیونر شود؟» شرکت کرده و موفق می‌شود تا مرحله پایانی پیش برود؛ همین موضوع باعث مظنون شدن پلیس به تقلب در مسابقه و دستگیر کردن او می‌شود. بازرس پلیس به او می‌گوید به‌شرطی آزادش می‌کند که بگوید چگونه به جواب سؤال‌ها دست پیدا کرده است؛ جمال نیز داستان زندگی خود را برای مأمور بازجویی تعریف می‌کند.




بنر فیلم شعله
پوستر فیلم شعله

شعله

Sholay
کارگردان: Ramesh Sippy نویسنده: Javed Akhtar , Salim Khan
سال انتشار:1975محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
DharmendraDharmendra
Sanjeev KumarSanjeev Kumar
Hema MaliniHema Malini
Jaya BachchanJaya Bachchan
Amjad KhanAmjad Khan

درباره فیلم شعله


شعله (Sholay) یکی دیگر از بهترین فیلم های هندی محسوب می‌شود که به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرد. رامش سیپی وظیفه کارگردانی این فیلم هندی جذاب را برعهده داشت. جی.پی. سیپی نیز تهیه‌کننده این فیلم بود. داستان فیلم شعله نیز توسط سلیم جاوید به رشته تحریر درآمد.

فیلم شعله با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و از سوی بسیاری از منتقدان به‌عنوان بهترین فیلم قرن سینمای هندوستان معرفی شد. منتقدان این فیلم‌ را در زمینه‌های بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند و اعتقاد داشتند که این اثر به‌هیچ‌وجه در طول داستانش دچار افت نمی‌شود.

فیلم شعله در گیشه نیز عملکرد قدرتمندانه‌ای داشت و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم که با بودجه 380 هزار دلاری ساخته شده بود، حدود 2.58 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. درمندرا، سانجیو کومار، هما مالینی، آمیتاب باچان، جایا باچان و امجد خان ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم شعله به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم کشمکش‌های تاکور که پلیس بازنشسته و جبارسینگ که یک خلافکار است، به‌تصویر می‌کشد. جبارسینگ خانواده تاکور را به قتل رسانده و دستانش را قطع کرده است. تاکور با این اتفاق ضربه سنگینی خورده است و قصد دارد از او انتقام سختی بگیرد. او برای دستیابی به این هدف، دو مرد شجاع و نترس را استخدام می‌کند.




بنر فیلم خاکی
پوستر فیلم خاکی

خاکی

Khakee
کارگردان: Rajkumar Santoshi نویسنده: Shridhar Raghavan , Rajkumar Santoshi
سال انتشار:2004محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Ajay DevgnAjay Devgn
Akshay KumarAkshay Kumar
Atul KulkarniAtul Kulkarni
Aishwarya Rai BachchanAishwarya Rai Bachchan
Tusshar KapoorTusshar Kapoor

درباره فیلم خاکی


خاکی (Khakee‎) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی راجکومار سانتوشی است که جزو بهترین فیلم های هندی محسوب می‌شود. سانتوشی در امر نویسندگی تنها نبود و شریدر رغوان نیز او را در این امر همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم خاکی برعهده کیشو رامسای قرار داشت.

فیلم خاکی نیز توانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند و با تمجید آن‌ها مواجه شود. منتقدان اعتقاد داشتند داستان این فیلم به‌راحتی می‌تواند مخاطبان را درگیر خود کند. آن‌ها همچنین معتقد بودند مخاطبان می‌توانند ارتباط خوبی با شخصیت‌های درون فیلم برقرار کرده و جذب آن‌ها شوند.

این فیلم در گیشه نیز فروش خوبی داشت و توانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. فیلم خاکی که با بودجه 3.6 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 7 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آمیتاب باچان، آکشی کومار، اجی دیوگن، آیشواریا رای و لارا دوتا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم خاکی بدین شرح است: آنانت شریواستاو بازرس پلیسی است که به همراه گروهش مأموریت دارند تا تروریستی به‌نام اقبال انصاری را به دادگاه برسانند. مأموریت آن‌ها با حملات پیوسته مامور سابق پلیس و خلافکار معروف یعنی یاشوانت انگره مواجه می‌شود تا اینکه متوجه می‌شوند اقبال انصاری تروریست نیست، بلکه قربانی یک توطئه سیاسی شده ‌است.




بنر سریال آرزوها
پوستر سریال آرزوها

آرزوها

Aspirants
سازنده: Arunabh Kumar , Shreyansh Pandey
سال‌های انتشار:2021محصول: هندوستان
Naveen KasturiaNaveen Kasturia
Shivankit Singh PariharShivankit Singh Parihar
Abhilash ThapliyalAbhilash Thapliyal
Sunny HindujaSunny Hinduja
Namita DubeyNamita Dubey

درباره سریال آرزوها


آرزوها (Aspirants) یکی از بهترین سریال های هندی محسوب می‌شود که از سال 2021 شروع به پخش کرد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد.

این سریال نمرات خوبی را دریافت کرد و توانست واکنش‌های مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ناوین کاستوریا، شیوانکیت سینگ پریهار و ابيلاش تپليال اشاره کرد.

خلاصه داستان آرزوها بدین شرح است: این سریال داستان سه دوست را نشان می‌دهد که با چالش‌های مختلفی در زندگی خود مواجه می‌شود.




بنر فیلم سعادت
پوستر فیلم سعادت

سعادت

Anand
کارگردان: Hrishikesh Mukherjee نویسنده: Hrishikesh Mukherjee , Gulzar , D.N. Mukherjee , Bimal Dutta
سال انتشار:1971محصول: هندوستان
Rajesh KhannaRajesh Khanna
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Sumita SanyalSumita Sanyal
Johnny WalkerJohnny Walker
Asit SenAsit Sen
Lalita PawarLalita Pawar

درباره فیلم سعادت


از فیلم سعادت (Anand‎) می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از بهترین فیلم های هندی یاد کرد که در سال 1971 اکران شد. هریشیکش موکرجی وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. ان. سی. سیپی نیز در امر تهیه‌کنندگی موکرجی را همراهی کرد.

فیلم سعادت مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفته و توانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. این فیلم فروش خوبی را نیز در گیشه تجربه کرد و توانست حدود 9.2 میلیون دلار فروش داشته باشد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم هندی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به راجش خانا، آمیتاب باچان و سومیتا سانیال اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سعادت بدین شرح است: باسکار، یک متخصص سرطان‌شناسی است که فقرا را بدون هیچ هزینه‌ای معالجه می‌کند؛ اما این واقعیت که اغلب نمی‌تواند همه بیماری‌های جهان را درمان کند، باعث دلسردی او می‌شود. او با دیدن رنج، بیماری و فقر در اطراف خود بدبین می‌شود.




بنر سریال پاتال لوک
پوستر سریال پاتال لوک

پاتال لوک

Paatal Lok
سازنده: Sudip Sharma
سال‌های انتشار:2020محصول: هندوستان
Jaideep AhlawatJaideep Ahlawat
Ishwak SinghIshwak Singh
Neeraj KabiNeeraj Kabi
Abhishek BanerjeeAbhishek Banerjee
Swastika MukherjeeSwastika Mukherjee
Gul PanagGul Panag

درباره سریال پاتال لوک


پاتال لوک (Paatal Lok) یک سریال هندی جنایی است که طی یک فصل و نه قسمت توسط سرویس آمازون عرضه شد. این سریال هندی مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت.

سریال پاتال لوک پس از عرضه نمرات متوسطی دریافت کرد و واکنش‌های مختلف منتقدان را درپی داشت. منتقدان داستان سریال را طی نقاطی دارای ایراد دانسته و از شخصیت‌پردازی‌ها انتقاد کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جایدیپ اهلاوات، سواستیکا موکرجی، نیهاریکا لایرا دات و آبیشک بانرجی اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این نمایش حول محور هاتیرام چوداری، پلیس بدبینی است که جهت تحقیق روی پرونده‌ای مهم انتخاب می‌شود. هرچقدر که او بیشتر درگیر این پرونده می‌شود، به لایه‌های تاریک‌تری از آن می‌رسد.




بنر سریال ساخته شده در بهشت
پوستر سریال ساخته شده در بهشت

ساخته شده در بهشت

Made in Heaven
سازنده: Zoya Akhtar , Reema Kagti
سال‌های انتشار:2019محصول: هندوستان
Shashank AroraShashank Arora
Sobhita DhulipalaSobhita Dhulipala
Jim SarbhJim Sarbh
Shivani RaghuvanshiShivani Raghuvanshi
Kalki KoechlinKalki Koechlin
Arjun MathurArjun Mathur

درباره سریال ساخته شده در بهشت


ساخته‌شده در بهشت (Made in Heaven) یک سریال هندی در ژانرهای درام و عاشقانه است که توسط زویا اختر و ریما کاگتی ساخته شد. این سریال کار خود را در سال 2019 توسط سرویس آمازون شروع کرد.

سریال ساخته‌شده در بهشت موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمرات خوبی را دریافت کند. این سریال به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، داستان مهیج و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار گرفت. سوبهیتا دولیپالا، آرجون ماتور، جیم ساربه و شیوانی راگووانشی ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال ساخته‌شده در بهشت بدین شرح است: این سریال هند امروزی را به صورت ترکیبی از قدیم و جدید به‌تصویر می‌کشد؛ جایی که سنت و آرمان‌های مدرن در تنش هستند.




بنر سریال لیلا
پوستر سریال لیلا

لیلا

Leila
سازنده: Urmi Juvekar
سال‌های انتشار:2019محصول: Turkey
Huma QureshiHuma Qureshi
SiddharthSiddharth
Rahul KhannaRahul Khanna
Adarsh GouravAdarsh Gourav
Sanjay SuriSanjay Suri
Vidhi ChitaliaVidhi Chitalia

درباره سریال لیلا


لیلا (Leila) یک سریال هندی است که در سال 2019 طی یک فصل و شش قسمت توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. وظیفه ساخت این سریال برعهده اورمی جوه‌کار قرار داشت.

سریال لیلا نمرات خوبی دریافت نکرد و با نظرات منفی منتقدان مواجه شد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هما قریشی، لیشا منج، ادارش گوارو و راهول خانا اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: در دنیایی که در آینده نزدیک است، رژیمی سرکوبگر جامعه را جدا می‌کند. یک زن برای جستجوی دختری که سال‌ها پیش از او گرفته شده است، سیستم را کنار می گذارد.




بنر سریال پرونده رایکار
پوستر سریال پرونده رایکار

پرونده رایکار

The Raikar Case
سازنده:
سال‌های انتشار:2020محصول: هندوستان
Parul GulatiParul Gulati
Neil BhoopalamNeil Bhoopalam
Ashwini BhaveAshwini Bhave
Atul KulkarniAtul Kulkarni
Vaishnavi KadamVaishnavi Kadam
Rushad RanaRushad Rana

درباره سریال پرونده رایکار


مورد رایکار (The Raikar Case) یک سریال هندی تماشایی است که پخش آن از سال 2020 آغاز شد. سریال مورد رایکار نمرات مختلفی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آتول کولکرنی، کونال کاران کاپور، اشوینی باوه، نیل بوپالام، پرول گولاتی و ویشنوی کادام اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: در سریال مورد رایکار شاهد داستان خانواده‌ای هستیم که با مشکلات بزرگ و ناراحت‌کننده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند.




بنر سریال تنفس: به درون سایه‌ها
پوستر سریال تنفس: به درون سایه‌ها

تنفس: به درون سایه‌ها

Breathe: Into the Shadows
سازنده: Mayank Sharma
سال‌های انتشار:2020محصول: هندوستان
Ivana KaurIvana Kaur
Resham ShrivardhanResham Shrivardhan
Abhishek BachchanAbhishek Bachchan
Amit SadhAmit Sadh
Nithya MenenNithya Menen
Shrikant VermaShrikant Verma

درباره سریال تنفس: به درون سایه‌ها


به درون سایه‌ها نفس بکشید (Breathe: Into the Shadows) یک سریال هندی است که وظیفه ساخت آن برعهده مایانک شارما قرار داشت. باوانی اییر، ویکرام تولی و مایانک شارما فیلم‌نامه این اثر را نوشتند.

سریال به درون سایه‌ها نفس بکشید توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و استقبال گسترده آنان را به همراه داشت. در این سریال بازیگرانی همچون آبیشک باچان، آمیت سعد، نیتیا منن، هریشیکش جوشی، شریکانت ورما، پلابیتا بورتاکور، ایوانا کائور و شروتی باپنا به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: دکتر آویناش سبحروال پی می‌برد که سیا، دختر 6 ساله‌اش، توسط یک فرد نقابدار ربوده شده است. رباینده از سبحروال می‌خواهد مردی را بکشد تا دخترش را پس بگیرد.




بنر سریال شاعر خون
پوستر سریال شاعر خون

شاعر خون

Bard of Blood
سازنده: Bilal Siddiqi , Gaurav Verma
سال‌های انتشار:2019محصول: هندوستان
Emraan HashmiEmraan Hashmi
Sobhita DhulipalaSobhita Dhulipala
Shishir SharmaShishir Sharma
Danish HusainDanish Husain

درباره سریال شاعر خون


شاعر خون (Bard of Blood) یکی از بهترین سریال های هندی به کارگردانی ریبو داسگپتا و جی دو بانرجی است که در سال 2019 توسط سرویس نت‌فلیکس شروع به پخش کرد. وظیفه نویسندگی این سریال نیز برعهده مایانک تواری و بلال صدیقی قرار داشت.

سریال شاعر خون به دلیل ایرادات داستانی و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به عمران هاشمی، وینیت کومار سینگ، صبحیتا دولیپالا، آبیشک خان، جیدیپ احلوات، شمعون احمد، سهوم شاه و آکشات چوپرا اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال شاعر خون بدین شرح است: کبیر آناند، مامور سابق جناح اطلاعاتی هند است که پس از عملیاتی که منجر به مرگ شریکش شد، از کارش خارج شد. او اکنون یک معلم ادبیات است که از همسر و پسر دوست فوت شده‌اش مراقبت می‌کند.




بنر سریال کد اِم
پوستر سریال کد اِم

کد اِم

Code M
سازنده: Akshay Choubey
سال‌های انتشار:2020محصول: هندوستان
Rajat KapoorRajat Kapoor
Jennifer WingetJennifer Winget
Keshav SadhnaKeshav Sadhna
Tanuj VirwaniTanuj Virwani
Aalekh KapoorAalekh Kapoor
Anisa ButtAnisa Butt

درباره سریال کد اِم


کد ام (Code M) سریال هندی به کارگردانی آکشی چوبی است که در سال 2020 شروع به پخش کرد. شوبرا چاترجی، آپارنا نادیگ، آنیرودها گوها و سولاگنا چترجی نویسندگان این اثر هستند.

سریال کد ام با واکنش‌های مختلف منتقدان روبه‌رو شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. جنیفر وینگت، تانجو ویروانی و عالخ کاپور ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: وکیل نظامی، سرگرد مونیکا مهرا، جهت حل پرونده قتل یک افسر ارتش که توسط شبه نظامیان کشته شده است، فراخوانده می‌شود.




بنر سریال عدالت کیفری
پوستر سریال عدالت کیفری

عدالت کیفری

Criminal Justice
سازنده: Tigmanshu Dhulia , Vishal Furia
سال‌های انتشار:2019محصول: هندوستان
Pankaj TripathiPankaj Tripathi
Vikrant MasseyVikrant Massey
Jackie ShroffJackie Shroff
Mita VasishtMita Vasisht
Anupriya GoenkaAnupriya Goenka
Dibyendu BhattacharyaDibyendu Bhattacharya

درباره سریال عدالت کیفری


عدالت کیفری (Criminal Justice) اثری مهیج و جنایی به کارگردانی تیگمانشو شولیا و ویشال فوریا است که از سال 2019 شروع به پخش کرد. وظیفه نویسندگی این سریال برعهده شریدر راغوان قرار دارد.

سریال عدالت کیفری توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و در زمینه‌های بازی بازیگران و شخصیت‌پردازی‌ها تمجید آنان را به همراه داشته باشد. پانکاج تریپاتی، ویکرانت مسی، جکی شروف، آنوپریا گوئنکا، میتا واشیشت، پانکاج سراسوات، روچا اینامدار و مادوریما روی ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.




بنر سریال اَبهای
پوستر سریال اَبهای

اَبهای

Abhay
سازنده:
سال‌های انتشار:2019 - 2020محصول: هندوستان
Kunal KhemuKunal Khemu
Palak SinghPalak Singh
Pratyaksh PanwarPratyaksh Panwar
Asha NegiAsha Negi

درباره سریال اَبهای


ابهی (Abhay) یکی دیگر از بهترین سریال های هندی محسوب می‌شود که در سال 2019 شروع به پخش کرد. کن قوش وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. وظیفه ساخت سریال ابهی برعهده بی. پی. سینگ قرار داشت.

سریال ابهی نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و در جلب نظر مخاطبان نیز موفق بود. کونال خمو، ساندیپا دار، الناز نوروزی، آشا نگی، رام کاپور، نیدی سینگ، چانکی پاندی، راغاو جویال، اشیمه وادان و کیف بیدیتا ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان سریال ابهی بدین شرح است: داستان حول زندگی ابهی سینگ می‌چرخد که پرونده‌های مختلف را به همراه تیم خود که شامل بازرس کومال و برخی افسران دیگر است، حل می‌کند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم های هندی

عکس پروفایل

شما