خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین سریال‌های ترکی

" این مقاله به درخواست کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه اصلاح شد "

بهترین سریال‌های ترکی کدام هستند؟ با پیشرفت چشمگیر سینمای ترکیه در سال‌های اخیر، مخاطبین زیادی به سمت سینمای این کشور جذب شده‌اند که بخش بزرگی از این مخاطبین را، کاربران و بینندگان ایرانی تشکیل می‌دهند.

شباهت‌های نسبی فرهنگ ایران و ترکیه، یکی از دلایلی است که موجب شده سریال دوستان ایرانی به سمت سریال‌های ترکی کشیده شوند. البته نبوغ سازندگان سریال های ترکی نیز از جمله این عوامل است.

در ادامه‌ی مقاله ما قصد داریم تعدادی از بهترین فیلم و سریال‌های ترکی را به شما عزیزان معرفی نماییم.

در ابتدا و بخش نخست مقاله شما شاهد بهترین سریال‌های ترکی، و سپس در بخش ثانویه بهترین فیلم‌های ترکی را مشاهده می‌نمایید.

لازم به ذکر است که شما عزیزان می‌توانید در تکمیل کردن این لیست با ملوفیلم همراه شوید.

تنها کافی است نام سریال ترکی یا فیلم ترکی محبوبتان را با ما به اشتراک بگذارید تا در بروزرسانی‌های مقاله از آن استفاده کنیم.

با ما همراه باشید.

بهترین فیلم و سریال‌های ترکی




بنر سریال 50M²
پوستر سریال 50M²

50M²

50M²
سازنده: Burak Aksak
سال‌های انتشار:2021محصول: Turkey
Engin OzturkEngin Ozturk
Aybüke PusatAybüke Pusat
Cengiz BozkurtCengiz Bozkurt
Tolga TekinTolga Tekin
Tuğçe KarabacakTuğçe Karabacak
Hasan YalnızoğluHasan Yalnızoğlu

درباره سریال 50M²


50M2 یک سریال ترکی در ژانر کمدی سیاه است که طی هشت قسمت در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. وظیفه ساخت این سریال جذاب برعهده بوراک آکساک قرار داشت.

سریال 50M2 پس از عرضه نقدهای متوسطی دریافت کرد و با واکنش‌های گوناگون آنان مواجه شد. منتقدان از این سریال در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند، اما داستان آن را دارای ایردات مختلفی دانستند. انگین اوزترک، آیبوکه پوسات و توئچه کاراباجاک ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال 50M2 بدین شرح است: این سریال داستان آدمکشی به نام گولجه را روایت می‌کند که تلاش دارد هویت خود را پیدا کند. گولجه برای شخصی به نام سروت نادر کار می‌کند و قصد دارد بداند که برای پدر و مادرش چه اتفاقی رخ داده است.




بنر سریال اخلاق
پوستر سریال اخلاق

اخلاق

Ethos
سازنده: Berkun Oya
سال‌های انتشار:2020محصول: Turkey
Oyku KarayelOyku Karayel
Fatih ArtmanFatih Artman
Funda EryiğitFunda Eryiğit
Defne KayalarDefne Kayalar
Settar TanrıöğenSettar Tanrıöğen
Tülin ÖzenTülin Özen

درباره سریال اخلاق


اخلاق (Ethos) یک سریال ترکی درام به کارگردانی و نویسندگی برکون اویا است که در سال 2020 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اویکو کارایل، فوندا اریعیت، بیگه اونال و تولین اوزن اشاره کرد. سریال اخلاق تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات خوبی دریافت کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: سریال داستان مریم، نظافتچی پاره وقت از خانواده‌ای محافظه کار را روایت می‌کند که در حومه استانبول زندگی می‌کند.




بنر سریال گرگ
پوستر سریال گرگ

گرگ

Wolf
سازنده: Alper Çağlar
سال‌های انتشار:2018محصول: Turkey
Ahu TürkpençeAhu Türkpençe
Serkan ÇayoğluSerkan Çayoğlu
Emir BenderlioğluEmir Benderlioğlu
Murat ArkınMurat Arkın
Fırat DoğruloğluFırat Doğruloğlu
Mesut AkustaMesut Akusta

درباره سریال گرگ


گرگ (Wolf) یکی مینی‌سریال ترکی شش قسمتی است که از سال 2018 توسط شبکه استار شروع به پخش کرد. وظیفه ساخت این مینی‌سریال جذاب برعهده آلپر کاگلار قرار داشت.

مینی‌سریال گرگ بعد از پخش با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این مینی‌سریال به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، صحنه‌های مهیج و داستان جذاب مورد تحسین قرار گرفت. مراد آرکین، سرکان چای‌اوغلو، آهو تورک‌پنچه و امیر بندرلی‌اوغلو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این مینی‌سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان مینی‌سریال گرگ بدین شرح است: این مینی‌سریال داستان گروهی از سربازان ترکی را نشان می‌دهد که جانانه از وطن خود دفاع می‌کنند.




بنر سریال جاودانه‌ها
پوستر سریال جاودانه‌ها

جاودانه‌ها

Immortals
سازنده: Alphan Eşeli
سال‌های انتشار:2018محصول: Turkey
Nilperi ŞahinkayaNilperi Şahinkaya
Elçin SanguElçin Sangu
Türkü TuranTürkü Turan
Oral ÖzerOral Özer
Hazal TüresanHazal Türesan
Selma ErgeçSelma Ergeç

درباره سریال جاودانه‌ها


مردگان (Immortals) یک سریال ترکی فانتزی است که در سال 2018 در هشت قسمت توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. این سریال آنطور که باید نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

سریال مردگان نمرات بسیار پایینی را دریافت کرد و با واکنش‌های منفی آنان مواجه شد. منتقدان از این سریال در زمینه‌های روند داستانی و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کرم بورسین، الچین سانگو و بیرکان سوکولو اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال مردگان بدین شرح است: میا بعد از تبدیل شدن به خون‌آشام و بیدار شدن تصمیم می‌گرد از شخصی به نام دیمیتری که اورا به خون ‌آشام تبدیل کرده است انتقام بگیرد و او را بکشد تا دوباره بتواند انسان شود؛ اما در این راه میان عشق، نفرت، خوبی و بدی باید یکی را انتخاب کند.




بنر سریال انتخاب
پوستر سریال انتخاب

انتخاب

Babil
سازنده:
سال‌های انتشار:2020 - 2021محصول: Turkey
Halit ErgençHalit Ergenç
Ozan GüvenOzan Güven
Nur FettahogluNur Fettahoglu
Aslı EnverAslı Enver
Birce AkalayBirce Akalay
Mesut AkustaMesut Akusta

درباره سریال انتخاب


بابل (Babil) نیز جزو بهترین سریال های ترکی به حساب می‌آید که از سال 2020 توسط شبکه استار تی وی شروع به پخش کرد. نوکهت بیچاکچی و اوزلم یوجل نویسندگان این اثر هستند. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده اولوچ بایراکتار قرار داشت.

سریال بابل آن‌طور که باید در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق عمل نکرد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به خالد ارگنچ، اوزان گوون، آصلی انور، بیرجه آکالای، نور فتاح‌اوغلو، مسوت آکوستا و اونور سایلاک اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این سریال زندگی عرفان، یک پروفسور آرمانگرا را روایت می‌کند که از اخراج ناعادلانه‌اش ناراحت است و سعی می کند از فرزند بیمار خود مراقبت کند. وقتی درها یکی یکی بسته می‌شوند، عرفان خود را در میان ماجراجویی تاریکی می‌بیند که نمی‌تواند از آن فرار کند.




بنر سریال بیگناه
پوستر سریال بیگناه

بیگناه

Innocent
سازنده: Haluk Bilginer , Berkun Oya
سال‌های انتشار:2017محصول: Turkey
Haluk BilginerHaluk Bilginer
Nur SürerNur Sürer
Okan YalabıkOkan Yalabık
Ali AtayAli Atay
Tülin ÖzenTülin Özen
Serkan KeskinSerkan Keskin

درباره سریال بیگناه


بی‌گناه (Masum) یکی از بهترین سریال های ترکی محسوب می‌شود که در سال 2017 شروع به پخش کرد. سریال بی‌گناه توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و به محبوبیت بالایی برسد.

سریال بی‌گناه نقدهای مثبت منتقدان را دریافت کرد و نمرات بسیار بالایی دریافت کرد. منتقدان سریال بی‌گناه را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و روند داستانی جذاب مورد تحسین قرار دادند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هالوک بیلگینر، علی آتای، تولین اوزن و اوکان یالابیک اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال بی‌گناه بدین شرح است: سودت یک کمیسار بازنشسته است که به همراه همسرش با آرامش در مزرعه‌ای دور از شهر زندگی می‌کند. ناگهان با رسیدن ناگهانی خبر مهیبی از پسر کوچک، زندگی خانواده برهم می‌ریزد.




بنر سریال ایزل
پوستر سریال ایزل

ایزل

Ezel
سازنده: Uluç Bayraktar
سال‌های انتشار:2009 - 2011محصول: Turkey
Cansu DereCansu Dere
Yiğit ÖzşenerYiğit Özşener
Sedef AvciSedef Avci
Berrak TüzünataçBerrak Tüzünataç
Haluk BilginerHaluk Bilginer
Burçin TerzioğluBurçin Terzioğlu

درباره سریال ایزل


سریال ایزل (Ezel) جزو بهترین سریال های ترکی محسوب می‌شود که پخش آن از سال 2009 توسط شبکه شو تی‌وی ترکیه آغاز شد و بعد از پخش 71 قسمت در سال 2011 به اتمام رسید. وظیفه کارگردانی این سریال ترکی تماشایی برعهده اولوچ بایراکتار قرار داشت. داستان سریال ایزل نیز توسط کرم درن و پینار بولوت نوشته شد.

سریال ایزل بعد از آغاز پخشش توانست خیلی زود مورد استقبال مخاطبان کشور ترکیه قرار بگیرد و به محبوبیت بالایی دست پیدا کند؛ اما موفقیت‌های این سریال تنها در کشور ترکیه خلاصه نمی‌شود. سریال ایزل یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ترکی محسوب می‌شود که طرفداران زیادی در خاورمیانه دارد.

این سریال در کشور ما نیز توانست ببینندگان زیادی را به سمت خود جذب کند. ازجمله مهم‌ترین دلایل موفقیت سریال ایزل را می‌توان به داستان جذاب، شخصیت‌پردازی فوق‌العاده و بازی عالی گروه بازیگران نسبت داد.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کنان ایمیرزالی اوغلو، جانسو دره، هالوک بیلگینر، اییت اوزشنر، باریش فالای، بورچین ترزی اوغلو، باده ایشچیل، سارپ آک کایا، ایپک بیلگین، صالح کالیون، تونجل کورتیز، صدف آوجی، برک توزونتاچ و اسماعیل فیلیز اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال ایزل بدین شرح است: عمر با دختری بنام ای‌شان آشنا شده و با او دوست می‌شود. سردار، پدر ای‌شان با کمک دو دوست عمر به نام‌های چنگیز و علی و به کمک خود ای‌شان، عمر را طعمه یک دسیسه از پیش برنامه‌ریزی شده برای سرقت از یک قمارخانه قرار داده و او با خیانت دوستانش به عنوان گناهکار راهی زندان می‌شود. عمر طی یک حادثه آتش‌سوزی در زندان توسط دشمنانش صورتش به شدت آسیب می‌بیند اما به کمک فردی به‌نام رامیز و طی یک جراحی پلاستیک، چهره‌اش تغییر می‌کند. دوستان عمر با فرض مرگ او در حادثه زندان او را به دست فراموشی می‌سپارند، غافل از اینکه عمر با چهره و نام جدید ایزل به قصد انتقام‌گیری دوباره وارد جمع دوستانه آن‌ها می‌شود.




بنر سریال عشق ممنوعه
پوستر سریال عشق ممنوعه

عشق ممنوعه

Aşk-ı Memnu
سازنده: Halit Ziya Uşaklıgil , Kerem Çatay
سال‌های انتشار:2008 - 2010محصول: Turkey
Kıvanç TatlıtuğKıvanç Tatlıtuğ
Beren SaatBeren Saat
Nebahat CehreNebahat Cehre
Nur FettahogluNur Fettahoglu
Ilker KizmazIlker Kizmaz
Hazal KayaHazal Kaya

درباره سریال عشق ممنوعه


بسیاری از طرفداران سریال عشق ممنوعه (Aşk-ı Memnu) را موفق‌ترین سریال ساخت کشور ترکیه می‌دانند که توانست به محبوبیت بی‌سابقه‌ای در کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه دست پیدا کند. پخش این سریال از سال 2008 توسط کانال دی ترکیه آغاز شد و بعد 79 قسمت در سال 2010 پایان یافت.

سریال عشق ممنوع در کشور ما نیز به محبوبیت بالایی رسید و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. درواقع این سریال به‌نوعی آغازگر راه محبوبیت سریال‌های ترکی در کشور ما بود.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال عشق ممنوع به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برن سات، کیوانچ تاتلیتوغ، نباهت چهره، سلجوق یونتم، زرین تکیندر، هازل کایا و نور آیسان اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال عشق ممنوع بدین شرح است: تاجری معروف به نام عدنان ضیاگیل همراه با نهال، پسرش مراد، پسر یکی از اقوامش مهند، دایه فرزندانش لمیس، خدمتکارانش آقا سلیمان، شهیره خانم، جمیله ،سهیلا و بشیر در یک خانه‌ بزرگ زندگی می‌کنند. عدنان مدتی است که همسرش را بر اثر بیماری از دست داده است. بعد از گذشت مدتی عدنان به دختر یکی از تجار معروف استانبول به نام سمر علاقه‌مند می‌شود. پدر سمر طی اتفاقاتی فوت می‌کند و بعد از این اتفاق خانواده او دچار بحران بزرگی می‌شوند. سمر تصمیم می‌گیرد پیشنهاد ازدواج عدنان را بپذیرد و وارد خانه و خانواده عدنان شود.




بنر سریال عشق سیاه
پوستر سریال عشق سیاه

عشق سیاه

Kara Sevda
سازنده: Hilal Saral
سال‌های انتشار:2015 - 2017محصول: Turkey
Burak ÖzçivitBurak Özçivit
Neslihan AtagülNeslihan Atagül
Kaan UrgancıoğluKaan Urgancıoğlu
Zerrin TekindorZerrin Tekindor
Neşe BaykentNeşe Baykent
Hazal Filiz KüçükköseHazal Filiz Küçükköse

درباره سریال عشق سیاه


عشق سیاه (Kara Sevda) یکی از بهترین سریال های ترکی محسوب می‌شود که موفقیت‌های زیادی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. داستان این سریال جذاب توسط اوزلم ییلماز، بورجو گورگون توپتاش و آنیل اکه نوشته شد و وظیفه کارگردانی آن نیز برعهده هیلال سرال قرار داشت.

پخش این سریال ترکی از سال 2015 توسط شبکه استار تی‌وی ترکیه آغاز شد و بعد از 74 قسمت در سال 2017 به اتمام رسید. سریال عشق سیاه بعد از آغاز پخشش خیلی زود مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های کشور ترکیه تبدیل شد. این سریال در عرصه بین‌المللی نیز موفقیت‌های زیادی به‌دست آورد و توانست طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند.

سریال عشق سیاه اولین سریال ترکی محسوب می‌شود که بازدید یوتیوب آن به بالای یک میلیون رسید؛ این سریال تاکنون به بیش از 30 زبان دوبله شده است.

ازجمله بازیگرانی که در سال عشق سیاه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بوراک اوزچیویت، نسلیهان آتاگول، کان اورگانجی‌اغلو، کورشات آن‌آچیک، اورهان گونر، نشه بایکنت، زینو اراجار، ملیسا آسلی پاموک، رزگار آکسوی، باریش آلپایکوت، هازال فیلیز کوچوکوسه، گوکای موفتوغلو، زرین تکیندر و بوراک سرگن اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال عشق سیاه بدین شرح است: یک پسر جوان به نام کمال سویدره همراه با خانواده‌اش در محله‌ای متوسط در شهر استانبول زندگی می‌کنند. پدرش حسین آرایشگر و مادرش فهیمه خانه‌دار است. کمال دارای یک برادر بزرگ‌تر به نام تارک و یک خواهر کوچک‌تر به نام زینب است. تارک در کنار پدرش فعالیت دارد و کمال نیز یک دانشجوی ممتاز مهندسی معدن است که گاهی اوقات در اسکله قایق‌ها را تعمیر و رنگ‌آمیزی می‌کند. در طرف دیگر نیهان سزین دختری جوان و از یک خانواده‌ ثروتمند است که دارای یک برادر دوقلو به نام اوزان است. اوزان که از یک بیماری عصبی رنج می‌برد و بعضی اوقات حملات شدیدی به او دست می‌دهد. نیهان رابطه بسیار خوبی با پدرش اوندر دارد؛ اما با مادرش ویلدان که زنی مادی‌گرا است رابطه چندان خوبی ندارد.




بنر سریال چوکور
پوستر سریال چوکور

چوکور

Çukur
سازنده: Gökhan Horzum
سال‌های انتشار:2017 - 2020محصول: Turkey
Öner ErkanÖner Erkan
Erkan Kolçak KöstendilErkan Kolçak Köstendil
Riza KocaoğluRiza Kocaoğlu
Kubilay AkaKubilay Aka
Boncuk YilmazBoncuk Yilmaz
Irem AltugIrem Altug

درباره سریال چوکور


چوکور (Çukur) جزو سریال‌های ترکی پرطرفدار است که پخش آن از سال 2017 توسط شبکه شو تی‌وی ترکیه آغاز شد. وظیفه کارگردانی این سریال تماشایی برعهده سینان اوزتورک قرار داشت؛ داستان سریال چوکور نیز توسط گوکهان هورزوم و داملا سریم نوشته شد.

سریال چوکور نیز با سبک خاص و ریتم داستانی جذابش توانست تحسین مخاطبان را به همراه داشته باشد و به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال زیبا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آراس بولوت اینملی، پریهان ساواش‌، داملا سونمز، باریش اردوچ، مصطفی آوکیران، نجات ایشلر، نور سورر، باکی داوراک، ارکان کولچاک، رضا کجااوغلو، اونر ارکان، نجیب ممیلی، دیلان چیچک دنیز، بوراک داکاک، اجه یاشار و کوبیلای آکا اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال چوکور بدین شرح است: قدرت یکی از پردردسرترین محله‌های شهر استانبول به نام چوکور در دستان خانواده‌ای به نام کوچووالی قرار دارد. مهم‌ترین قانونی که این خانواده در آن محله برقرار کرده‌اند این است که پخش و مصرف مواد مخدر نباید در آنجا رخ بدهد. اما گروهی دیگر که قصد تصاحب این محله را دارند، می‌خواهند قانوان خانواده کوچووالی را بشکنند.




بنر سریال قیام ارطغرل
پوستر سریال قیام ارطغرل

قیام ارطغرل

Diriliş: Ertuğrul
سازنده: Mehmet Bozdağ
سال‌های انتشار:2014 - 2019محصول: Turkey
Nurettin SönmezNurettin Sönmez
Osman SoykutOsman Soykut
Engin Altan DüzyatanEngin Altan Düzyatan
Kaan TaşanerKaan Taşaner
Hülya DarcanHülya Darcan
Esra BilgiçEsra Bilgiç

درباره سریال قیام ارطغرل


سریال ارطغرل (Diriliş: Ertuğrul) به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ترکی، شایستگی حضور در لیست بهترین سریال های ترکی را داراست. پخش این سریال از سال 2014 توسط شبکه تی‌آرتی 1 آغاز شد و بعد 150 قسمت در سال 2019 به پایان رسید. سریال ارطغرل پرهزینه‌ترین سریال تاریخ کشور ترکیه محسوب می‌شود.

این سریال جذاب توسط محمد بوزداغ ساخته شد و وظیفه کارگردانی آن برعهده متین گونای قرار داشت. این سریال توسط کشورهای زیادی پخش شد و به محبوبیت بین‌المللی گسترده‌ای دست پیدا کرد.

انگین آلتان دوزیاتان، سردار گوکهان، هولیا دارکان، کاعان تاشانر، اسرا بیلگیچ، عثمان سویکوت، سردار دنیز، چنگیز کوزکون، رشاد استریک و هانده سوباشی ازجمله بازیگرانی هستند که در سال قیام ارطغرل به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال ارطغرل بدین شرح است: ارطغرل بگ، یکی از رهبران طایفه ترکمنی قایی بود که از مرو، پایتخت ترکمن‌های سلجوقی، در رأس ۴۰۰ سواره‌نظام ترکمن به آناتولی آمد تا به سلجوقیان روم در جنگ علیه امپراتوری بیزانس کمک کند.




بنر سریال کوزِی گونِی
پوستر سریال کوزِی گونِی

کوزِی گونِی

Kuzey Güney
سازنده: Ece Yörenç
سال‌های انتشار:2011 - 2013محصول: Turkey
Kıvanç TatlıtuğKıvanç Tatlıtuğ
Buğra GülsoyBuğra Gülsoy
Oyku KarayelOyku Karayel
Mustafa AvkıranMustafa Avkıran
Semra DinçerSemra Dinçer
Zerrin TekindorZerrin Tekindor

درباره سریال کوزِی گونِی


سریال کوزی گونی (Kuzey Güney) توانست به محبوبیت عظیم و بی‌نظیری در کشورهای خاورمیانه دست پیدا کند. درواقع داستان جذاب، شخصیت‌پردازی عالی و بازی محشر گروه بازیگران ازجمله مهم‌ترین دلایل موفقیت بین‌المللی این سریال بودند.

پخش سریال کوزی گونی از سال 2011 توسط شبکه کانال دی ترکیه آغاز شد و بعد از 80 قسمت در سال 2013 به اتمام رسید. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این سریال برعهده اجه یورنچ و ملک گنچ‌اوغلو قرار داشت. هلال سرال نیز تهیه‌کننده این سریال جذاب و تماشایی بود.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سال کوزی گونی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کیوانچ تاتلیتوغ، اویکو کارایل، بورا گولسوی، هازار ارگچلو، زرین تکیندر، باده ایشچیل، رضا کجااوغلو و مروه بولگور اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال کوزی گونی بدین شرح است: دو برادر به نام‌های کوزی و گونی در حال بحث با یکدیگر هنگام رانندگی گونی بودند. در حین بحث گونی به شکل ناگهانی با یک عابر پیاده تصادف کرده و باعث مرگ وی می‌شود؛ کوزی جهت نجات برادرش تصمیم می‌گیرد خود را گناهکار معرفی کرده و عواقب این تصادف را برعهده بگیرد. کوزی با رای دادگاه به چهار سال زندان محکوم می‌شود. بعد از گذشت چهار سال کوزی آزاد شده و نزد خانواده‌اش بازمی‌گردد. کوزی بعد از آزادی از زندان اوضاع خوبی ندارد و برادرش گونی نیز هیچ کمکی به او نمی‌کند.




بنر سریال روزی روزگاری
پوستر سریال روزی روزگاری

روزی روزگاری

Öyle Bir Geçer Zaman Ki
سازنده: Zeynep Günay Tan
سال‌های انتشار:2010 - 2012محصول: Turkey
Erkan PetekkayaErkan Petekkaya
Ayça BingölAyça Bingöl
Farah Zeynep AbdullahFarah Zeynep Abdullah
Emir Berke ZincidiEmir Berke Zincidi
Salih BademciSalih Bademci
Yeliz KuvancıYeliz Kuvancı

درباره سریال روزی روزگاری


روزی روزگاری (Öyle Bir Geçer Zaman Ki) یکی دیگر از بهترین سریال های ترکی است که پخش آن از سال 2010 توسط شبکه کانال دی ترکیه آغاز شد و در سال 2013 بعد از 120 قسمت پایان یافت. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده زینپ گونای تان قرار داشت و داستان آن نیز توسط جوشکون ایرماک نوشته شد.

این سریال طی فصل نخست خود موفق شد توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند؛ اما طی فصل‌های بعدی دچار افت شد و به همین دلیل نیز بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست داد. داستان تاثیرگذار و بازی عالی گروه بازیگران ازجمله عواملی بودند که باعث جلب نظر مخاطبان شدند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال روزی روزگاری به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ارکان پتک‌کایا، آیچا بینگول، فرح زینب عبدالله، آراس بولوت اینملی و گون کوپر اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: کاپیتان علی تا قبل از آشنایی با یک زن هلندی به نام کارولین، زندگی خوبی با همسرش جمیله و چهار فرزندش مته، عثمان، برین و آیلین داشت. بعد از آشنایی عالی با کارولین زندگی خوش خانواده آکارسو از هم می‌پاشد و علی و جمیله از هم جدا می‌شود. داستان حول محور اختلافات میان علی با همسر سابق و فرزندانش می‌چرخد.




بنر سریال محافظ
پوستر سریال محافظ

محافظ

Hakan: Muhafız
سازنده: Binnur Karaevli
سال‌های انتشار:2018 - 2020محصول: Turkey
Çağatay UlusoyÇağatay Ulusoy
Hazar ErgüçlüHazar Ergüçlü
Okan YalabıkOkan Yalabık
Funda EryiğitFunda Eryiğit

درباره سریال محافظ


سریال محافظ (Hakan: Muhafız) اثری علمی تخیلی به کارگردانی گوننچ اویانیک است که توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد. پخش این سریال از سال 2018 و توسط سرویس استریم نت‌فلیکس آغاز شد و بعد از 32 قسمت در سال 2020 به پایان رسید.

بعد موفقیت چشمگیر سریال محافظ، سرویس نت‌فلیکس تصمیم گرفت تا به ساخت فیلم و سریال در این کشور ادامه دهد؛ درواقع موفقیت عظیم این سریال باعث شد تا حتی سرویس‌های استریم دیگر نیز در فکر فیلم‌سازی و سریال‌سازی در کشور ترکیه قرار بگیرند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال محافظ به ایفای نقش پرداختند می‌توان به چاعاتای اولوسوی، آیچا آیشین توران، هازار ارگچلو، اوکان یالابیک و محمد کورتولوش اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال محافظ بدین شرح است: هاکان دمیر که یک مغازه‌دار در استانبول است، بعد از مرگ پدرخوانده‌اش نست پی می‌برد که به یک فرمان مخفی باستانی مرتبط است که بر طبق آن باید از شهر محافظت کند. هاکان باید میراث خانوادگی خود را به‌عنوان محافظ بپذیرد و مانع از خرابی‌های مختلف در شهر خود شود.




بنر سریال لیلی و مجنون
پوستر سریال لیلی و مجنون

لیلی و مجنون

Leyla ile Mecnun
سازنده: Onur Ünlü , Burak Aksak , Funda Alp
سال‌های انتشار:2011 - 2021محصول: Turkey
Ali AtayAli Atay
Serkan KeskinSerkan Keskin
Ahmet Mümtaz TaylanAhmet Mümtaz Taylan
Cengiz BozkurtCengiz Bozkurt
Nalan KuruçimNalan Kuruçim
Sebahat AdalarSebahat Adalar

درباره سریال لیلی و مجنون


لیلا و مجنون (Leyla and Mecnun) یک سریال ترکی کمدی است که در سال 2011 شروع به پخش کرد. اونور اونلو و مورات اونبول کارگردانان این سریال هستند. فیلم‌نامه سریال لیلا و مجنون توسط بوراک آکساک نوشته شد.

سریال لیلا و مجنون نمرات خارق‌العاده‌ای دریافت کرد و تحسین منتقدان را برانگیخت. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به علی عطای، ملیس بیرکان، سرکان کسکین، احمد ممتاز تایلان، چنگیز بوزکورت، عثمان سونانت و اژه تانمن اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: لیلا و مجنون در یک بیمارستان متولد شدند و به دلیل کمبود در یک تخت مشترک بودند. نام آن‌ها به خاطر عاشقان افسانه‌ای لیلا و مجنون نامگذاری شده است.




بنر سریال پاداش
پوستر سریال پاداش

پاداش

The Gift
سازنده:
سال‌های انتشار:2021محصول: Turkey
YogeshYogesh
Aritaa PaulAritaa Paul
Chandan JhaChandan Jha
Pooja KashyapPooja Kashyap

درباره سریال پاداش


موهبت (Atiye) سریالی محصول کشور ترکیه است که برپایه رمان بیداری جهان اثر شنگول بویباش ساخته شد. اوزان آچیکتان، گوننچ اویانک و علی تانر کارگردانان این سریال بودند. فیلم‌نامه این اثر توسط جیسون جورج، نوران اورن شیت و فاینح اونال نوشته شد.

سریال موهبت پس از عرضه توسط سرویس نت‌فلیکس در سال 2019 با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. برن سات، مهمت گونسور، متین آکدولگر و ملیسا شینولسون ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال موهبت بدین شرح است: عطیه یک نقاش اهل استانبول است که با کشف یک راز در یک مکان تاریخی مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند.




بنر سریال شجاع و زیبا
پوستر سریال شجاع و زیبا

شجاع و زیبا

Cesur Ve Güzel
سازنده: Kerem Çatay , Ali Bilgin
سال‌های انتشار:2016 - 2018محصول: Turkey
Tuba BüyüküstünTuba Büyüküstün
Ali PinarAli Pinar
Tamer LeventTamer Levent
Devrim YakutDevrim Yakut
Erkan AvciErkan Avci
Serkan AltunorakSerkan Altunorak

درباره سریال شجاع و زیبا


شجاع و زیبا (Cesur ve Güzel) نیز جزو بهترین سریال های ترکی محسوب می‌شود که پخشش از سال 2016 توسط شبکه استار تی‌وی ترکیه آغاز شد و بعد از 32 قسمت در سال 2017 به پایان رسید.

این سریال توانست به‌واسطه استفاده از بازیگرانی مطرح طرفدران زیادی را به سمت خود جلب کند؛ اما مشکلات فیلم‌نامه و داستان باعث شد تا مخاطبان به مرور زمان از تماشای آن دست بکشند. به همین دلیل نیز سریال شجاع و زیبا بعد از یک فصل به کار خود پایان داد.

کیوانچ تاتلیتوغ و طوبا بویوک‌اوستون دو ستاره اصلی سریال شجاع و زیبا هستند که بازی آن‌ها مورد تحسین نیز قرار گرفت.

خلاصه داستان سریال شجاع و زیبا بدین شرح است: جوانی به نام پاتریکس جهت انتقام‌جویی نام خانوادگی خود را تغییر می‌دهد. پاتریکس جهت گرفتن انتقام پدرش و با داشتن نقشه‌ای حساب‌شده وارد دهکده کورلوداء می‌شود. در همان ابتدای ورودش به این دهکده مشاهده می‌کند یک سوارکار کنترل خود را از دست داده و جانش در خطر است. پاتریکس جان این سوارکار را نجات داده و بدین طریق با سوهان آشنا می‌شود. سوهان درواقع دختر فردی است که پاتریکس جهت انتقام گرفتن از او نقشه ریخته است.




بنر سریال قیام عثمان
پوستر سریال قیام عثمان

قیام عثمان

Kuruluş Osman
سازنده:
سال‌های انتشار:2019 - 2020محصول: Andorra

درباره سریال قیام عثمان


سریال ترکی قیام عثمان (Kuruluş Osman) یکی دیگر از سریال‌های محبوب ساخت کشور ترکیه است که پخش آن از سال 2019 توسط شبکه آ تی‌وی آغاز شد. تاکنون دو فصل از این سریال جذاب تولید شده است که روند ساخت آن همچنان ادامه دارد.

وظیفه کارگردانی سریال قیام عثمان برعهده متین گونای قرار داشت. داستان این سریال نیز توسط مهمت بوزداغ، آتیلا انگین، آسلی زینب، پکر بوزداغ و اوزان بودور نوشته شد. مهمت بوزداغ علاوه‌بر نویسندگی، به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت.

سریال قیام عثمان بعد از پخش خیلی زود با استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان مواجه شد. منتقدان این سریال را به دلیل ریتم جذاب داستانی، بازی عالی گروه بازیگران و صحنه‌های مبارزه‌ای زیبا مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال قیام عثمان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بوراک اوزچیویت، نورالدین سونمز، راگیپ ساواش، اسماعیل حقی اورون، امره باسالاک و اوزگه تورر اشاره کرد.

داستان سریال قیام عثمان حول محور مبارزات داخلی و خارجی عثمان خان و تلاش‌های او جهت تشکیل امپراطوری می‌چرخد.




بنر سریال عشق پول سیاه
پوستر سریال عشق پول سیاه

عشق پول سیاه

Kara Para Aşk
سازنده: احمد کاتیکسیز
سال‌های انتشار:2014 - 2015محصول: اتریش
Ali YörencAli Yörenc
Engin AkyürekEngin Akyürek
Erkan CanErkan Can
Tuba BüyüküstünTuba Büyüküstün
Saygın SoysalSaygın Soysal
Damla ColbayDamla Colbay

درباره سریال عشق پول سیاه


سریال ترکی عشق پول سیاه (Kara Para Aşk) که در ایران با نام لطیفه شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین سریال‌های محصول کشور ترکیه است که به موفقیت‌های زیادی در خاورمیانه دست پیدا کرد. پخش این سریال از سال 2014 توسط شبکه آ تی‌وی ترکیه آغاز شد و بعد از 54 قسمت به پایان رسید.

انگین اکیورک، طوبا بویوک‌اوستون، ارکان جان و نباهت چهره ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال تماشایی به ایفای نقش پرداختند. این سریال به زبان فارسی نیز دوبله شده و مخاطبان می‌توانند به راحتی به تماشای این سریال ترکی دوبله فارسی بنشینند.

خلاصه داستان سریال لطیفه بدین شرح است: عمر یکی از بهترین پلیس‌های ترکیه است که بی‌وقفه به مبارزه با جرم و جنایت می‌پردازد. عمر جهت نامزدی با معشوقه خود سیبل به استانبول می‌آید. از سوی دیگر دختری از خانواده مرفه به نام الیف، در روز تولد خود از رم به استانبول می‌آید تا در کنار خانواده خود حضور داشته باشد. در ادامه معشوقه عمر و پدر الیف در حالی کشته شده پیدا می‌شوند که در یک ماشین حضور داشتند.




بنر سریال ساحل
پوستر سریال ساحل

ساحل

Karadayı
سازنده:
سال‌های انتشار:2012 - 2015محصول: Turkey
Kenan İmirzalıoğluKenan İmirzalıoğlu
Bergüzar KorelBergüzar Korel
Çetin TekindorÇetin Tekindor
Yurdaer OkurYurdaer Okur
Riza KocaoğluRiza Kocaoğlu
Erkan AvciErkan Avci

درباره سریال ساحل


کارادایی (Karadayı) یک سریال ترکی به کارگردانی اولوچ بایراکتار است که پخش آن از سال 2012 توسط شبکه ATV آغاز شد و پس از فصل به اتمام رسید. داستان این سریال توسط ایلم جانپولات و سما ارگنکون نوشته شد.

کارادایی در ابتدای پخشش به علت دوره زمانی خاص و داستان جذابش مورد تحسین قرار گرفت. اما در ادامه داستان سریال به شدت افت کرد و سازندگان تنها سعی کردند آن را کش دهند.

سریال کارادایی یکی از سریال‌ های پرطرفدار ترکیه محسوب می‌شود که مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفت. این سریال در کشورهای خاورمیانه نیز به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد و به محبوبیت رسید.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال کاردایی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کنان ایمیرزالی اوغلو، برگزار کورل، چتین تکیندور، یوردائر آکور، ارکان آوجی، ملیکه ایپک یالووا و رضا کجااوغلو اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان در شهر استانبول دهه ۱۹۷۰ جریان دارد. ماهیر کارا کفاشی ساده است که با خانواده خود در محله‌ای آرام زندگی می‌کند. در روز نامزدی ماهیر، پدرش به اتهام قتل دادستان کل استانبول دستگیر می‌شود. ماهیر که اعتقاد دارد پدرش بی‌گناه است برای آزادی وی می‌جنگد. او به عنوان وکیل کارآموز با نام جعلی صالح ایپک وارد عدلیه استانبول می‌شود و در کنار قاضی فریده شاد اوغلو پرونده پدرش نظیف کارا را به‌دست می‌گیرد تا عدالت را بر ظلم پیروز کند.




بنر سریال پرنده سحر خیز
پوستر سریال پرنده سحر خیز

پرنده سحر خیز

Erkenci Kuş
سازنده: Faruk Turgut
سال‌های انتشار:2018 - 2019محصول: Turkey
Demet ÖzdemirDemet Özdemir
Can YamanCan Yaman
Birand TuncaBirand Tunca
Öznur SerçelerÖznur Serçeler
Ceren TaşçıCeren Taşçı
Sevcan YaşarSevcan Yaşar

درباره سریال پرنده سحر خیز


پرنده سحرخیز (Erkenci Kuş) سریالی کمدی است که زبان فارسی نیز دوبله شده است. این سریال که در سال 2018 پخشش آغاز شد، خیلی زود توانست به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی کشور ترکیه تبدیل شود.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال پرنده سحرخیز به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جان یامان، دمت اوزدمیر، بیرندا تونجا، اوزلم توک اصلان، برات ینلیماز و اوزنو سرچیلر اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال ترکی دوبله فارسی بدین شرح است: دختری به نام صنم آیدین در مغازه پدرش در محله خود کار می‌کرد؛ او بسیار رویاپرداز بود و بیش از اندازه از زندگی‌اش راضی بود. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه پدر و مادرش به او گفتند که باید شغی پیدا پیدا کند و در غیر این صورت باید با مظفر ازدواج کند. صنم که علاقه‌ای به مظفر نداشت، پذیرفت تا کار کند. به پیشنهاد مادر صنم محبوبه خانم، صنم در شرکتی که خواهرش در آن کار می‌کرد شروع به کار کرد.




بنر سریال هزار و یک شب
پوستر سریال هزار و یک شب

هزار و یک شب

Binbir Gece
سازنده: Kudret Sabancı
سال‌های انتشار:2006 - 2009محصول: Turkey
Halit ErgençHalit Ergenç
Bergüzar KorelBergüzar Korel
Tardu FlordunTardu Flordun
Ceyda DüvenciCeyda Düvenci
Tomris İncerTomris İncer
Metin CekmezMetin Cekmez

درباره سریال هزار و یک شب


هزار و یک شب (Binbir Gece‎) نیز جزو بهترین سریال های ترکی است که توانست در زمان خود به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. داستان این سریال درواقع برداشتی آزاد از داستان‌های عشقی هزار و یک شب است.

پخش سریال هزار و یک شب از سال 2006 توسط کانال دی ترکیه آغاز شد و پس از سه فصل در سال 2009 به اتمام رسید. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به خالد ارگنچ، برگزار کورل، تاردو فلوردون، ازگی آذراوغلو و مرد فرات اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: شهرزاد که معمار با استعدادی است در شرکت ساختمانی به مدیریت اونور اکسال و کرم کار می‌کند. شهرزاد جهت درمان پسرش که از بیماری سرطان خون رنج می‌برد به دویست هزار دلار نیاز دارد. او پس از تلاش بسیار فقط پنجاه هزار دلار می‌تواند فراهم کند.




بنر سریال در انتظار آفتاب
پوستر سریال در انتظار آفتاب

در انتظار آفتاب

Günesi Beklerken
سازنده:
سال‌های انتشار:2013 - 2014محصول: Turkey
Kerem BürsinKerem Bürsin
Hande DoğandemirHande Doğandemir
Yağmur TanrisevsinYağmur Tanrisevsin
Ismail Ege SasmazIsmail Ege Sasmaz
Emre KınayEmre Kınay
Ebru AykaçEbru Aykaç

درباره سریال در انتظار آفتاب


یکی دیگر از سریال های ترکی که با سبک خاصش توانست مخاطبان مخصوص به خودش را جذب کند سریال در انتظار آفتاب (güneşi beklerken) بود.

امره کینای، ابرو آیکاچ و گوگچه یانارداگ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در سریال در انتظار آفتاب به ایفای نقش پرداختند. این سریال در جلب نظر مخاطبان جوان و نوجوان بسیار موفق بود و توانست مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد.

خلاصه داستان سریال در انتظار آفتاب بدین شرح است: مادر و دختری به نام دمت و زینب در شهر بورسا زندگی می‌کنند. اوضاع کاری دمت مطابق میلش پیش نمی‌رود و او هر آن چیزی که کسب کرده بود، از دست می‌دهد. در همین حین دوست دوران کودکی دمت به نام ژاله نزد او آمده و بار دیگر دوستی خود را با او آغاز می‌کند. در ادامه دمت با وجود عدم رضایت دخترش زینب تصمیم می‌گیرد تا به استانبول برود.




بنر سریال گلپری
پوستر سریال گلپری

گلپری

Gülperi
سازنده:
سال‌های انتشار:2018 - 2019محصول: Turkey
Nurgül YesilçayNurgül Yesilçay
Timuçin EsenTimuçin Esen
Tarik PabuccuogluTarik Pabuccuoglu
Ece SükanEce Sükan
Burak DakakBurak Dakak
Cem BenderCem Bender

درباره سریال گلپری


گلپری (Gülperi) یکی دیگر از بهترین سریال های ترکی است که پخش آن از سال 2018 توسط شبکه شو تی‌وی آغاز شد و پس از 30 قسمت به پایان رسید. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده متین بالک‌اوغلو قرار داشت.

این سریال به دلیل داستان احساسی و تاثیرگذارش خیلی زود موفق به جلب نظر مخاطبان و منتقدان شد. بازی فوق‌العاده نورگل یشیلچای یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت سریال گلپری بود. در کنار نورگل یشیلچای بازیگرانی همچون تیموچین اسن و بوراک داکاک نیز در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال گلپری بدین شرح است: داستان این سریال حول محور مادری رنج‌دیده می‌چرخد که برای آرامش و رفاه فرزندانش از هیچ‌گونه فداکاری دریغ نمی‌کند.




بنر سریال گناه فاطما گُل چه بود ؟
پوستر سریال گناه فاطما گُل چه بود ؟

گناه فاطما گُل چه بود ؟

Fatmagül'ün Suçu Ne?
سازنده: Vedat Türkali
سال‌های انتشار:2011 - 2013محصول: Turkey
Beren SaatBeren Saat
Engin AkyürekEngin Akyürek
Firat CelikFirat Celik
Bulent SeyranBulent Seyran
Esra DermancıoğluEsra Dermancıoğlu
Sumru YavrucukSumru Yavrucuk

درباره سریال گناه فاطما گُل چه بود ؟


گناه فاطما گل چه بود؟ (?Fatmagül'ün Suçu Ne) که در ایران بیشتر با نام فاطما گل شناخته می‌شود، یک سریال ترکی محبوب است که پخش آن از سال 2010 توسط کانال دی ترکیه آغاز شد و پس از 80 قسمت به پایان رسید.

سریال گناه فاطما گل چه بود؟ در عرصه بین‌المللی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های خاورمیانه شد. این سریال به دلیل داستان تاثیرگذار و بازی عالی گروه بازیگرانش توانست نمرات خوبی را از جانب منتقدان و طرفداران دریافت کند.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال زیبا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برن سات، انگین اکیورک، سدا گوون، سومرو یاوروجوک، مرات دالتابان، کان تاشانر، انگین اوزتورک و جیوان جانووا اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال گناه فاطما گل چه بود بدین شرح است: فاطما گل نام دختری است که با برادر ساده‌اش راحمی و زن داداش طمع‌کارش مقدس و برادر زاده ۶ ساله‌اش مراد در روستایی به‌نام ایلدید که واقع در استان ازمیر ترکیه است زندگی می‌کنند. فاطماگل نامزدی به نام مصطفی دارد. در این روستا پسر دیگری به نام کریم با زنی به نام مریم زندگی می‌کند. مریم پس از فوت مادر کریم او را بزرگ کرده ‌است و وابستگی خاصی بهم دارند. این روستای زیبا محل اقامتگاه ویلایی ثروتمندان ترکیه از جمله خانواده یاشاران است. رشات و رفات یاشاران دو برادر و مالک شرکت یاشاران هستند و همسرانشان پریهان حیلمیه که بسیار به هم نزدیک‌اند و سلیم یاشاران پسر رشات و اردوعان یاشاران پسر رفات هستند. ملتم دختر سیاستمدار تورونل و اندراست که در شرف ازدواج با سلیم است و منیر وکیل قدرتمند و برادر پریهان است.




بنر سریال چکاوک
پوستر سریال چکاوک

چکاوک

Çalıkuşu
سازنده: Resat Nuri Güntekin , Sevgi Yılmaz
سال‌های انتشار:2013 - 2014محصول: Turkey
Fahriye EvcenFahriye Evcen
Burak ÖzçivitBurak Özçivit
Elif İskenderElif İskender
Begüm Kütük YaşaroğluBegüm Kütük Yaşaroğlu
Mehmet ÖzgürMehmet Özgür
Deniz CeliloğluDeniz Celiloğlu

درباره سریال چکاوک


چکاوک (Çalıkuşu) یک سریال ترکی به کارگردانی چاقان ایرماک و دوآن امیت کاراجا است که پخش آن از سال 2013 توسط شبکه کانال دی ترکیه آغاز شد و پس از 30 قسمت به پایان رسید.

سریال چکاوک به‌واسطه داستان زیبا و عملکرد عالی گروه بازیگری‌اش خیلی زود با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. داستان این سریال تماشایی توسط سوگی ییلماز نوشته شد. فحریه اوجن، بوراک اوزچویت، بگوم کوتوک، دنیز جلیل‌اغلو، مهمت اوزگور، الیف اسکندر و هانده سورال ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال چکاوک بدین شرح است: داستان سریال راجع به دختری به نام فریده است که پدر و مادر خود را از دست داده و پسرخاله‌اش یعنی کامران تنها مرد زندگی اوست.




بنر سریال سیلا
پوستر سریال سیلا

سیلا

Sıla
سازنده: Yasin Uslu , Gül Oğuz
سال‌های انتشار:2006 - 2008محصول: Turkey
Fatoş TezFatoş Tez
Kartal BalabanKartal Balaban
Zeynep Anıl TatdıranZeynep Anıl Tatdıran
Leyla BaşakLeyla Başak
Tarık ŞerbetçioğluTarık Şerbetçioğlu
Namık Kemal YiğittürkNamık Kemal Yiğittürk

درباره سریال سیلا


سیلا (Sila) سریالی به کارگردانی یاسین اوسلو و نویسندگی محرم بوهارا که پخش آن از سال 2006 توسط شبکه ATV آغاز شد و پس از سه فصل به اتمام رسید.

این سریال در زمان خود جزو محبوب‌ترین سریال های ترکی بود که توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال سیلا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جانسو دره، محمد آکیف، مندرس سامان چی لر، جمال توکتاش و بونچوک ایلماز اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال سیلا بدین شرح است: زن و شوهری، دختری را از یک روستا به فرزندی می‌پذیرند. اکنون که دختر بزرگ شده، به دلیل اینکه برادر دختر، با نامزدش فرار کرده و قرار است به خاطر رسم و رسوم قبیله کشته شود، با ترفندی به روستا آورده شده و مجبور می‌شود با خان قبیله ازدواج کند.




بنر سریال عشق اجاره‌ای
پوستر سریال عشق اجاره‌ای

عشق اجاره‌ای

Kiralik Ask
سازنده: Metin Balekoğlu
سال‌های انتشار:2015 - 2017محصول: Turkey
Elçin SanguElçin Sangu
Barış ArduçBarış Arduç
Salih BademciSalih Bademci
Müjde UzmanMüjde Uzman
Seçkin ÖzdemirSeçkin Özdemir
Onur BüyüktopçuOnur Büyüktopçu

درباره سریال عشق اجاره‌ای


یکی دیگر از بهترین سریال های ترکی که با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد سریال عشق اجاره‌ای (Kiralık Aşk) بود. این سریال نیز در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق بود و به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد.

پخش سریال عشق اجاره‌ای از سال 2015 توسط شبکه استار تی وی ترکیه آغاز شد و پس از 69 قسمت به پایان رسید. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال عشق اجاره‌ای به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الچین سانگو، باریش آردوچ، صالیح بادمجی، سنم اوزتورک، اونور بویوک توپچو و نرگیس کومباسار اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال عشق اجاره‌ای بدین شرح است: سریال عشق اجاره ای داستان دختر فقیری به نام دافنه را به تصویر می‌کشد که از همه چیز ناامید است و با بی‌پولی و بدهی برادرش دست و پنجه نرم می‌کند. ناگهان او با یک پیشنهاد جالب وارد یک بازی می‌شود که در ۶ ماه عمر را عاشق خود کند. عمر یکی از تاجرهای بزرگ و موفق کشور است؛ کسی که در این راه به دفنه کمک می‌کند و همان کسی است که واقعا عاشق دفنه شده ‌است. آن‌ها در ادامه در یک مثلث مرگبار و عاشقانه قرار می‌گیرند.




بنر سریال هر جایی
پوستر سریال هر جایی

هر جایی

Hercai
سازنده:
سال‌های انتشار:2019 - 2020محصول: Turkey
Ebru ŞahinEbru Şahin
Emrullah OmayEmrullah Omay
Akın AkınözüAkın Akınözü
Duygu YetişDuygu Yetiş
Serhat TutumluerSerhat Tutumluer
Macit SonkanMacit Sonkan

درباره سریال هر جایی


هرجایی (Hercai) یک سریال ترکی جذاب دیگر است که توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. پخش این سریال از سال 2019 توسط شبکه آتی‌وی آغاز شد و خیلی زود توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

سریال هرجایی پس از آغاز پخشش مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و به جوایز مختلفی دست پیدا کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آکین آکینوزو، ابرو شاهین، گولچین سانتیرجی اوغلو، آیدا آکسل، سرهت توتوملر، اویا اونوستاشی، احمد تانسو تانشانلر و دوعان بایراکتار اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال هرجایی بدین شرح است: میران به‌عنوان یک تاجر وارد شهر می‌شود و مراوداتش را با خانواده شاداوغلوها افزایش می‌دهد و درنهایت نوه نصوح شاداوغلو را خواستگاری می‌کند. از آنجایی‌که ریان نوه تنی نصوح نیست و میران خواستگار واقعا خوبی محسوب می‌شود، نصوح میخواهد که نوه دیگرش یارن شاداوغلو رو به او بدهد.




بنر سریال عشق سیاه و سفید
پوستر سریال عشق سیاه و سفید

عشق سیاه و سفید

Siyah Beyaz Aşk
سازنده: Eylem Canpolat , Sema Ergenekon
سال‌های انتشار:2017 - 2018محصول: Turkey
İbrahim Çelikkolİbrahim Çelikkol
Birce AkalayBirce Akalay
Muhammet UzunerMuhammet Uzuner
Arzu Gamze KılınçArzu Gamze Kılınç
Ece DizdarEce Dizdar
Deniz CeliloğluDeniz Celiloğlu

درباره سریال عشق سیاه و سفید


عشق سیاه و سفید (Siyah Beyaz Aşk) یک سریال ترکی به کارگردانی یاسین اوسلو است که پخشش از سال 2017 توسط شبکه کانال دی ترکیه آغاز شد و پس از 32 قسمت به پایان رسید.

این سریال در جلب نظر مخاطبان نسبتا خوب ظاهر شد و مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال عشق سیاه و سفید به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ابراهیم چلیککول، بیرجه آکالای، آرزو غمزه کیلینچ، ساینم اونسال و جاهیت گوک اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال عشق سیاه و سفید بدین شرح است: داستان این سریال حول محور دختری به نام آسلی می‌چرخد که یک پزشک بوده و همراه با برادر پلیسش در استانبول زندگی کرده و درگیر نوعی ماجرای مافیایی می‌شود. او برای زندگی مجبور است با گرداننده اصلی مافیا که یک قاتل خونسرد به نام فرهت است، ازدواج کند.




بنر سریال حلقه
پوستر سریال حلقه

حلقه

Halka
سازنده: Süleyman Mert Özdemir , Volkan Kocatürk , Başak Soysal
سال‌های انتشار:2019 - ادامه داردمحصول: Turkey
Serkan ÇayoğluSerkan Çayoğlu
Kaan YıldırımKaan Yıldırım
Hande ErçelHande Erçel
Hazal SubaşıHazal Subaşı
Nazan KesalNazan Kesal
Ahmet Mümtaz TaylanAhmet Mümtaz Taylan

درباره سریال حلقه


حلقه (Halka) یک سریال ترکی جذاب دیگر است که پخش آن از سال 2019 توسط شبکه تی آر تی وان ترکیه آغاز شد. این سریال با نبض داستانی تند خود موفق شد مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال حلقه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نازان کسال، سرکان چای‌اوغلو، هانده ارچل، کان یلدرم، هازال سوباشی و احمد ممتاز تایلان اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال حلقه بدین شرح است: داستان این سریال راجع‌به یک سازمان مافیایی است که تمام کارهای خلاف کشور ترکیه را کنترل می‌کنند. آن‌ها به صورت حلقه‌ای از قدرتمند شدن اعضای خود ترسیده و به همین دلیل نیز او را از مسند قدرت پایین می‌کشند.




بنر فیلم روزی روزگاری در آنتالیا
پوستر فیلم روزی روزگاری در آنتالیا

روزی روزگاری در آنتالیا

Bir zamanlar Anadolu'da
کارگردان: Nuri Bilge Ceylan نویسنده: Nuri Bilge Ceylan , Ercan Kesal , Ebru Ceylan
سال انتشار:2011محصول: بوسنی هرزگوین , Turkey
Muhammet UzunerMuhammet Uzuner
Yılmaz ErdoğanYılmaz Erdoğan
Taner BirselTaner Birsel
Ahmet Mümtaz TaylanAhmet Mümtaz Taylan
Fırat TanışFırat Tanış
Ercan KesalErcan Kesal

درباره فیلم روزی روزگاری در آنتالیا


فیلم های ترکی نیز آثار بسیار قدرتمندی هستند که بیننده از تماشای آن‌ها می‌تواند نهایت لذت را ببرد. روزی روزگاری در آناتولی (Bir Zamanlar Anadolu'da) را می‌توان یکی از بهترین فیلم های محصول کشور ترکیه دانست که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد.

این فیلم در جلب نظر منتقدان بسیار عالی عمل کرد و توانست نمرات خارق‌العاده‌ای را دریافت کند. منتقدان فیلم روزی روزگاری در آناتولی را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و شخصیت‌پردازی‌های عالی مورد تحسین قرار دادند.

وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده نوری بیلگه جیلان قرار داشت. نوری بیلگه جیلان در امر نویسندگی تنها نبود و نویسندگانی چون ارجان کسال و ابرو جیلان نیز رو را همراهی کردند. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم ترکی برعهده زینپ اوزباتور آتاکان قرار داشت.

فیلم روزی روزگاری در آناتولی به‌عنوان نماینده سینمای ترکیه در بخش جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان ۲۰۱۱ معرفی شده بود که نتوانست در لیست نهایی نامزدهای این رشته قرار بگیرد. این فیلم توانست طی جشنواره فیلم کن سال 2011 جایزه ویژه هیئت داوران را برای بهترین فیلم دریافت کند. مهمت ازونور، یلماز اوردوغان و تنر بیرسال ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم روزی روزگاری در آناتولی بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به گروهی از مردان شامل ماموران دادگستری و پلیس، چند نفر از افراد محلی، یک پزشک و یک متهم به قتل به نام کنان است که در تپه‌های آناتولی در پی یافتن محل دفن جسد مقتول هستند. فیلم با کنار هم قرار دادن داستان‌های کوتاه، برهه‌ای از زندگی مردان گروه را نشان می‌دهد که نتیجه‌اش بیزاری از خود و زندگی پیرامون است. در ادامه بعد از کشف جسد و انتقال آن به شهر، بسیاری از داستان‌ها تغییر می‌کنند و در نتیجه ابهامات و پرسش‌های زیادی در ذهن بیننده ایجاد می‌شود.




بنر فیلم خواب زمستانی
پوستر فیلم خواب زمستانی

خواب زمستانی

Kış Uykusu
کارگردان: Nuri Bilge Ceylan نویسنده: Nuri Bilge Ceylan , Ebru Ceylan
سال انتشار:2014محصول: Turkey , فرانسه , آلمان
Haluk BilginerHaluk Bilginer
Melisa SözenMelisa Sözen
Demet AkbağDemet Akbağ
Ayberk PekcanAyberk Pekcan
Serhat Mustafa KiliçSerhat Mustafa Kiliç
Tamer LeventTamer Levent

درباره فیلم خواب زمستانی


خواب زمستانی (Winter Sleep) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نوری بیلگه جیلان است که توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. لازم به ذکر است که ابرو جیلان در امر نویسندگی نوری بیلگه جیلان را همراهی کرد. الکساندر مالت گای نیز تهیه‌کننده این فیلم زیبا بود.

فیلم خواب زمستانی که حدود 3.7 میلیون دلاری در گیشه فروش داشت، نمرات خیلی خوبی را ازجانب منتقدان دریافت کرد و با استقبال آن‌ها مواجه شد. این فیلم موفق به دریافت نخل طلایی از جشنواره فیلم کن شد و به عنوان نماینده ترکیه در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی معرفی شد؛ البته فیلم خواب زمستانی نتوانست در لیست نهایی نامزدها جهت حضور در مراسم اسکار قرار بگیرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم خواب زمستانی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هالوک بیلگینر، دمت آکباع، ملیسا سوزن، تامر لونت و نجات ایشلر اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: بازیگر بازنشسته‌ای به نام آیدین اکنون یک هتل کوچک در مرکز آناتولی را اداره می‌کند. روابط او با همسر جوانش، نهال بسیار خبرساز شده است و خواهرش نجلا هم در تلاطم طلاقی است که به تازگی پشت سر گذاشته است.




بنر فیلم تنها طلوع من
پوستر فیلم تنها طلوع من

تنها طلوع من

Hayat Var
کارگردان: Reha Erdem نویسنده: Reha Erdem
سال انتشار:2009محصول: بلغارستان , Greece , Turkey
Elit İşcanElit İşcan
Erdal BeşikçioğluErdal Beşikçioğlu
Banu FotocanBanu Fotocan
Önder K. AçikbasÖnder K. Açikbas
Halim ErcanHalim Ercan
Levend YılmazLevend Yılmaz

درباره فیلم تنها طلوع من


تنها طلوع من (My Only Sunshine) یک فیلم ترکی به کارگردانی و نویسندگی رها اردم است که در سال 2008 اکران شد. این فیلم با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را دریافت کرد.

منتقدان فیلم‌نامه این اثر را دارای ایراداتی دانسته و اعتقاد داشتند که مخاطب ممکن است کمی بعد از تماشای فیلم احساس خستگی کند. از سوی دیگر منتقدان از عملکرد گروه بازیگری تمجید کرده و فیلم را سرگرم‌کننده توصیف کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم تنها طلوع من به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الیت ایشکان، اردال بشیکچی‌اوغلو و لوند ایلماز اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تنها طلوع من بدین شرح است: حیات، پدرش و پدربزرگش در کلبه کنار رودخانه آب‌های خطرناک و زیبای بسفر زندگی می‌کنند. پدر حیات صاحب یک قایق کوچک است که بقای خانواده را از طریق فعالیت‌های غیر قانونی تأمین می‌کند. زندگی حیات بسیار دشوار است.




بنر فیلم لبه بهشت
پوستر فیلم لبه بهشت

لبه بهشت

Auf der anderen Seite
کارگردان: Fatih Akin نویسنده: Fatih Akin
سال انتشار:2007محصول: آلمان , Turkey
Baki DavrakBaki Davrak
Nurgül YesilçayNurgül Yesilçay
Tuncel KurtizTuncel Kurtiz
Nursel KöseNursel Köse
Patrycia ZiolkowskaPatrycia Ziolkowska
Hanna SchygullaHanna Schygulla

درباره فیلم لبه بهشت


لبه بهشت (The Edge of Heaven) نیز جزو بهترین فیلم های ترکی است که وظیفه نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن برعهده فاتح آکین قرار داشت. آکین در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون کلاوس مایک، آندریاس تیل و ژانت وورتل نیز او را همراهی کردند.

فیلم لبه بهشت در جلب نظر مخاطبان و منتقدان بسیار موفق ظاهر شد و نمرات خوبی را دریافت کرد. این فیلم حدود 17 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. فیلم بهشت طی جشنواره فیلم کن موفق به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه شد. نورگول یشیلچای، بکی باوراک، تونجل کورتیز، هانا شیگولا و نورسل کوسه ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم لبه بهشت بدین شرح است: یک مرد بیوه و بازنشسته به نام علی آکسو که یک ترک مهاجر در آلمان است، از یک زن خیابان‌گرد ترک به نام یتر درخواست می‌کند تا در ازای دریافت ماهیانه‌ای با او زندگی کند. نجات پسر علی با پیشنهاد پدرش مخالف است اما بعد از این که پی می‌برد یتر خرج تحصیلات دانشگاه دخترش را بر عهده دارد نظرش راجع به او تغییر می‌کند. بعد از مرگ یتر، نجات برای جست‌و‌جوی دختر او به استانبول می‌رود.




بنر فیلم در مقابل دیوار
پوستر فیلم در مقابل دیوار

در مقابل دیوار

Head- On
کارگردان: Fatih Akin نویسنده:
سال انتشار:2004محصول: آلمان
Birol ÜnelBirol Ünel
Sibel KekilliSibel Kekilli
Catrin StriebeckCatrin Striebeck
Güven KıraçGüven Kıraç
Meltem CumbulMeltem Cumbul
Stefan GebelhoffStefan Gebelhoff

درباره فیلم در مقابل دیوار


در مقابل دیوار (Head-On) یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار سینمایی کشور ترکیه است که به جوایز مختلفی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده فاتح آکین قرار داشت. آکین در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون محمت کوردتولوس و آندریاس تیل نیز او را همراهی کردند.

فیلم در مقابل دیوار در جلب نظر مخاطبان و منتقدان بسیار موفق ظاهر شد و نمرات خوبی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل عملکرد محشر بازیگران و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند. این فیلم توانست حدود 11 میلیون دلار در گیشه بفروشد که به‌عنوان یک فیلم ترکی فروش بسیار خوبی را تجربه کرد.

فیلم در مقابل دیوار طی جشنواره فیلم برلین موفق به کسب جایزه خرس طلایی شد. بیرول اونل، سیبل ککیلی، کاترین استریبک، گوون کیراک، استفان گبلهوف، ملتم کوملول، هرمان لائوس، دیمر گوکگول، سم آکین، مونا مور، آدام بوسدوکوس، محمت کورتولوس، تیم سیفی، آندریاس تیل، فانفاره کیوکارلیا، رالف میسکه، فیلیپ بالتوس، سلیم اردوغان، سلیم سسلر، ایدیل اونر، ماسئو پارکر، اورحان گونر و مونیک آکین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم در مقابل دیوار بدین شرح است: کاهیت تمروک یک ترک-آلمانی است که در دهه 40 سالگی زندگی خود قرار دارد. او پس از مرگ همسرش زندگی را رها کرده و به دنبال آرامش در کوکائین و الکل است. یک شب او عمدا ماشین خود را از جلو به دیوار کوبیده و به زحمت زنده می‌ماند.




بنر فیلم آیا تاحالا کرم شب‌تاب دیدی؟
پوستر فیلم آیا تاحالا کرم شب‌تاب دیدی؟

آیا تاحالا کرم شب‌تاب دیدی؟

Have You Ever Seen Fireflies?
کارگردان: Andaç Haznedaroğlu نویسنده:
سال انتشار:2021محصول: Turkey
Ecem ErkekEcem Erkek
Yılmaz ErdoğanYılmaz Erdoğan
Engin AlkanEngin Alkan
Devrim YakutDevrim Yakut
Merve DizdarMerve Dizdar
Bülent ÇolakBülent Çolak

درباره فیلم آیا تاحالا کرم شب‌تاب دیدی؟


آیا تابحال کرم شب‌تاب دیده‌اید؟ (Have You Ever Seen Fireflies?) یکی از بهترین فیلم های ترکی محسوب می‌شود که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد.

این فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و نمرات بالایی دریافت نکرد. منتقدان فیلم آیا تابحال کرم شب‌تاب دیده‌اید را در زمینه‌های شخصیت‌پردازی‌ها، داستان و کارگردانی مورد انتقاد قرار دادند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به انگین آلکان، مروه دزدار و دوریم یاکوت اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان دختری جوان به نام گلسرن را به‌تصویر می‌کشد که با مشکلات مختلفی در زندگی خود دست‌وپنجه نرم می‌کند.




بنر فیلم درخت گلابی وحشی
پوستر فیلم درخت گلابی وحشی

درخت گلابی وحشی

The Wild Pear Tree
کارگردان: Nuri Bilge Ceylan نویسنده: Nuri Bilge Ceylan , Ebru Ceylan
سال انتشار:2018محصول: بوسنی هرزگوین , بلغارستان , فرانسه , مقدونیه , آلمان , سوئد , Turkey
Aydın Doğu DemirkolAydın Doğu Demirkol
Murat CemcirMurat Cemcir
Bennu YıldırımlarBennu Yıldırımlar
Hazar ErgüçlüHazar Ergüçlü
Serkan KeskinSerkan Keskin
Tamer LeventTamer Levent

درباره فیلم درخت گلابی وحشی


درخت گلابی وحشی (The Wild Pear Tree) یک فیلم ترکی به کارگردانی و نویسندگی نوری بیلگه جیلان است که در سال 2018 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم درخت گلابی وحشی برعهده الکساندر مالگی قرار داشت.

این فیلم با دیدگاه‌های مثبت منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. فیلم درخت گلابی وحشی به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. هازار ارگچلو، مرآت جمجیر و بنو ییل‌دیریملار ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم درخت گلابی وحشی بدین شرح است: درخت گلابی وحشی داستان مردی به نام سینان است که به ادبیات علاقه‌مند است و دوست دارد تا نویسنده باشد. او به دهکده زادگاهش بازمی‌گردد و به‌دنبال راهی جهت فراهم کردن منابع مالی برای چاپ کتاب خود است. او در دهکده با قرض‌های پدرش که برای گریز از پوچی زندگی رو به شرط‌بندی آورده بود، مواجه می‌شود.




بنر سریال تو درم را بزن
پوستر سریال تو درم را بزن

تو درم را بزن

Sen Çal Kapımı
سازنده: Ayse Uber Kutlu
سال‌های انتشار:2020 - 2021محصول: Turkey
Hande ErçelHande Erçel
Kerem BürsinKerem Bürsin
Neslihan YeldanNeslihan Yeldan
Alican AytekinAlican Aytekin
Başak GümülcinelioğluBaşak Gümülcinelioğlu
Evrim DoğanEvrim Doğan

درباره سریال تو درم را بزن


تو درم را برن (Sen Çal Kapımı) یک سریال ترکی تماشایی به کارگردانی یوسف پیرحسن، اندر مهلار و آلتان دونمز است که پخش آن از سال 2020 توسط شبکه فاکس آغاز شد.

سریال تو درم را بزن توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و به محبوبیت بالایی دست یافت. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هانده ارچل، کرم بورسین، ملیسا دونگل و بیگه اونال اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: ادا که تمام هدفش در زندگی تحصیل و دریافت بورسیه است، با سرکان بولات که بورس تحصیلی بین‌المللی خود را رها کرده مواجه می‌شود. سرکان بولات به علت یک سری مشکلات شخصی دنبال شخصی می‌گردد که بتواند به مدت دوماه نقش نامزد او را بازی کند. او به ادا پیشنهاد می‌کند که اگر دو ماه نقش نامزد او را بازی کند، به‌صورت کاملا رایگان بورسش را به ادا می‌دهد. اگرچه ادا ابتدا به دلیل تنفرش از سرکان این پیشنهاد را رد می‌کند، اما با توجه به شرایط مجبور به پذیرش شرایط سرکان می‌شود.




بنر سریال آقای اشتباه
پوستر سریال آقای اشتباه

آقای اشتباه

Bay Yanlış
سازنده: Deniz Yorulmazer
سال‌های انتشار:2020محصول: Turkey
Can YamanCan Yaman
Özge GürelÖzge Gürel
Fatma ToptaşFatma Toptaş
Cemre GümeliCemre Gümeli
Serkay TütüncüSerkay Tütüncü
Gürgen ÖzGürgen Öz

درباره سریال آقای اشتباه


آقای اشتباه (Bay Yanlı؛) یکی از بهترین سریال های ترکی است که از سال 2020 توسط شبکه فاکس شروع به پخش کرد. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده دنیز یورولمازر قرار داشت.

آقای اشتباه نمرات مختلفی دریافت کرد و نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جان یامان، اوزگه گورل، گورگن اوز، فاطما توپتاش و سوات سونگور اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: اوزگور یک صاحب رستوران بسیار ثروتمند است و زندگی شادی دارد و به عشق اعتقاد ندارد. ازگی اکنون از روابط اشتباه خسته شده است و مصمم است که رابطه ای مناسب داشته باشد و ازدواج کند.




بنر سریال شخصیت
پوستر سریال شخصیت

شخصیت

Şahsiyet
سازنده: Hakan Günday
سال‌های انتشار:2018محصول: Turkey
Haluk BilginerHaluk Bilginer
Cansu DereCansu Dere
Metin AkdülgerMetin Akdülger
Şebnem BozokluŞebnem Bozoklu
Necip MemiliNecip Memili
İbrahim Selimİbrahim Selim

درباره سریال شخصیت


شخصیت (ھahsiyet) یکی از سریال‌های جذاب محصول کشور ترکیه است که طی یک فصل و 12 قسمت پخش شد. اونور سایلاک وظیفه کارگردانی این سریال را برعهده داشت. فیلم‌نامه سریال شخصیت توسط هاکان گوندی نوشته شد.

سریال شخصیت با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و از سوی آنان نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. هالوک بیلگینر، جانسو دره، متین آکدولگر، شبنم بوزوکلو و نجیب ممیلی ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: آگه بی‌اوغلو کارمند بازنشسته دادگاه است که همسرش مدتی پیش درگذشته بود. او به تنهایی در یک ساختمان قدیمی در محله بی‌اوغلو زندگی می‌کند. روزی گربه محبوب او، منیربیک، به دلیل فراموش کردن آگه در ریختن غذا برای گربه می‌میرد و آگه پس از این حادثه به پزشک می‌رود تا دلایل اختلال حافظه خود را بفهمد.




بنر سریال سوگند
پوستر سریال سوگند

سوگند

Yemin
سازنده: Mehmet Ada Öztekin
سال‌های انتشار:2019 - 2020محصول: Turkey
Özge YagizÖzge Yagiz
Yagiz AydoganYagiz Aydogan
Munise Özlem ÖztürkMunise Özlem Öztürk
Ceyda OlgunerCeyda Olguner
Barış GürsesBarış Gürses

درباره سریال سوگند


سوگند (Yemin) یکی دیگر از بهترین سریال های ترکی محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی آن برعهده سرکان برینچی قرار داشت. گوخان زینچیر به‌عنوان نویسنده در این پروژه همکاری داشت.

سریال سوگند نمرات متوسطی توسط منتقدان دریافت کرد؛ اما توانست مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. در این سریال بازیگرانی همچون اوزگه یائیز، گوکبرک دمیرجی، جانسو تومان و سیلا ترک‌اوغلو به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: ریحان دختری سرسخت، فروتن و متواضع است. مادرش مریم، او را به تنهایی بزرگ کرده ‌است. او همیشه در هنگام مشکل از دوست قدیمی مادرش، آقای حکمت کمک می‌گرفت. مردی که علاقه خاصی به این دختر مؤدب داشت. سال‌ها بعد مادر ریحان، مریم از دنیا می‌رود و آقای حکمت برای انجام مراسم تدفین به زادگاهش سفر می‌کند و در آنجا یک بار دیگر تحت تاثیر خوش قلبی و رفتار مهربان ریحان قرار می‌گیرد و اینکه چقدر شجاعانه توانسته با مشکلات و مصائب زندگی و از دست دادن تنها عزیز زندگی‌اش کنار بیاید.




بنر سریال قطع شده ها
پوستر سریال قطع شده ها

قطع شده ها

The Disconnected
سازنده: Emre Alemdar , Ahmet Tarik Güven , Ogün Sanlier
سال‌های انتشار:2020محصول: Turkey
Aydın Doğu DemirkolAydın Doğu Demirkol
Ece ÇeşmioğluEce Çeşmioğlu
Zafer AlgözZafer Algöz
Yeliz KuvancıYeliz Kuvancı
Şinasi YurtseverŞinasi Yurtsever
Barış YıldızBarış Yıldız

درباره سریال قطع شده ها


قطع‌شده (Tutunamayanlar) سریالی ترکی است که از سال 2020 کار خود را آغاز کرد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال جذاب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اجه چشمی‌اوغلو، یلیز کووانجی، ظفر الگوز و باریش ییلدیز اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: تارک که هرگز در زندگی خود کار نکرده است، در مصاحبه‌ای شغلی عاشق ایرم می‌شود. ایرم که جایی برای رفتن ندارد، به محله‌ای که تارک در آن زندگی می‌کند می‌آید و در کافه کتاب در محله شروع به کار می‌کند. رویای ایرم این است که موفق باشد، کسب و کار خود را تاسیس کند و روزی به روزهای گذشته خود بازگردد.

نظرات در مورد پست بهترین سریال‌های ترکی

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_53472

دوشنبه، 12 دی 1401، 23:30

سريال في فوق العادست هم ببينيد هم پيشنهاد بديد قضاوت رو هم به ليستتون بي شك بايد اضافه كنيد و اتاق قرمز

عکس پروفایل

u_46744

سه‌شنبه، 25 آبان 1400، 04:09

سلام .بامدادتان نیک.سریال گودال روهم ممنون میشم اضافه کنید.باتشکر👒🌼


عکس پروفایل

مصطفی

سه‌شنبه، 25 آبان 1400، 08:33

سلام و عرض ادب .. توی لیست موجوده که این سریال 😍💗

عکس پروفایل

u_45498

سه‌شنبه، 18 آبان 1400، 00:43

سلام ... من به تازگی عضو مجموعه شما شدم و از این بابت خیلی خوشوقتم ... کار شما و توجهی که به کارتون دارید، بسیار ارزشمند و در عین حال قابل احترام هست ... لطفا به هیچ عنوان خسته نشید، چون همین الان هم از بقیه رقبا بهترید و صرفا گذشت زمان این موضوع رو به همه ثابت میکنه ... باز هم تبریک میگم و خسته نباشید ...


عکس پروفایل

مصطفی

سه‌شنبه، 18 آبان 1400، 08:17

سلام و عرض ادب .. خیلی خیلی خوش اومدید به ملوفیلم و خوشحالیم که شمارو کنارمون داریم 💖 نظرتون حقیقتا صبحمو ساخت و اون انرژی که لازم داشتم رو بهم داد 😍 واقعا لطف دارید به ما؛ و خیالتون راحت .. ما اومدیم که بترکونیم و هیچ جوره قصد نداریم خسته شیم و پس بکشیم 😂💖 با کمک شما، و در کنار شما یه روز محبوب‌ترین پخش آنلاین ایرانی خواهیم شد .. به امید خدا 😍😜

عکس پروفایل

u_12007

شنبه، 03 مهر 1400، 17:06

سلام میشه سریال امانت رو هم اضافه کنید به این لیست خیلی سریال قشنگیه وبنظر من از سوگند خیلی خیلی بهتره


عکس پروفایل

سامان

شنبه، 03 مهر 1400، 20:27

سلام پیشنهادتون رو در نظر می گیریم

عکس پروفایل

u_12007

پنج‌شنبه، 07 مرداد 1400، 21:08

سلام اگه شما فقط دوبله فارسی ها را جزو برترین ها قرار می دید که هیچی ولی اگر فقط دوبله فارسی قرار نمیدین سریال sen anlat karadeniz به معنای فارسی یعنی سریال تو بگو دریای سیاه یا تو تعریف کن دریای سیاه هم وارد لیست کنید هیچ سریالی درزمان پخش تو ترکیه به همچین ریتینگ نرسیده وجزو بهترین وپرطرفدارین سریال های جهان بود که تو خود ایران وترکیه خیلی بیشتر از جاهای دیگه مورد توجه گرفت. اگه میشه اضافه کنیدش


عکس پروفایل

مصطفی

شنبه، 09 مرداد 1400، 10:13

سلام. بروی چشم .. ممنون از مشارکتتون .. در آینده و بروزرسانی‌های جدید حتما اضافه‌اش میکنیم. نه اتفاقا اصلا با دوبله شدن و نشدنش کاری نداریم، فقط سعی میکنیم فیلم و سریال‌های خوب رو معرفی کنیم که اگه دوستان خواستن سریال ترکی ببینن گزینه‌های متفاوت و جذاب رو راحت پیدا و انتخاب کنن.

عکس پروفایل

u_12007

یکشنبه، 01 فروردین 1400، 18:08

با سلام پویراز کارایل رو وارد این لیست کنید همچمنین فضیلت خانم رو ممنون میشم


عکس پروفایل

پوریا

یکشنبه، 01 فروردین 1400، 21:14

سلام ممنون از پیشنهادتون، در لیست کاندیداها قرار گرفتن.