خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های جهان

بهترین فیلم‌های جهان کدام هستند؟ شاید این سوالی باشد که خیلی از علاقه‌مندان به سینما به دنبال پاسخ آن باشند.

ژانرهای مختلف سینما هرساله پذیرای آثار زیادی هستند که تعدادی از آن‌ها کیفیت بالا، و تعدادی از آن‌ها بی کیفیت و کم ارزش هستند. مسلما هیچ بیننده‌ای علاقه ندارد مخاطب محتوای معمولی و کم ارزش سینما باشد. از همین رو و با توجه به همین دیدگاه، ما لیستی از «بهترین فیلم‌های جهان» در ژانرهای مختلف را تهیه کرده‌ایم تا شما عزیزان هر زمان نیاز به معرفی فیلم و انتخاب گزینه‌ی خوب جهت تماشا داشتید، بتوانید از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است که ما سعی کرده‌ایم در کنار معرفی فیلم‌های مشهور و نام آشنای سینما، به معرفی آثاری که از کیفیت بالایی برخوردارند ولی نام آن‌ها آنچنان که باید شنیده نشده است نیز بپردازیم.

امیدوارم که از این معارفه لذت ببرید. در نهایت خوشحال می‌شویم دیدگاه شما کاربران ارجمند ملوفیلم را پیرامون این لیست بدانیم.

همچنین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید در تکمیل کردن این لیست به ملوفیلم کمک کنید؛ تنها کافی است نام فیلم مورد علاقه‌تان که فکر می‌کنید می‌تواند در لیست حضور داشته باشد را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در بروزرسانی‌های مقاله، از آن استفاده کنیم.

با ملوفیلم همراه باشید.

معرفی فیلم [ بهترین فیلم‌های جهان ]




بنر فیلم میان ستاره‌ای

میان ستاره‌ای

Interstellar
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan , Jonathan Nolan
سال انتشار:2014محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Matthew McConaugheyMatthew McConaughey
Jessica ChastainJessica Chastain
Anne HathawayAnne Hathaway
Michael CaineMichael Caine
Casey AffleckCasey Affleck
Mackenzie FoyMackenzie Foy

درباره فیلم میان ستاره‌ای


اگر قصد دارید شاهد یک شاهکار سینمایی باشید که عقل از سر شما بپراند، حتما فیلم میان‌ستاره‌ای را تماشا کنید؛ بررسی و توصیف خوبی‌های فیلم میان‌ستاره‌ای کار بسیار دشواری است. این فیلم مو را به تن شما سیخ می‌کند، این فیلم پله پله شما را در داستان عمیق خود غرق می‌کند، این فیلم از فرط زیبایی شما را به مرز جنون می‌کشاند.

کریستوفر نولان به‌عنوان کارگردان و نویسنده اثری را خلق کرد که تا ابد در تاریخ سینما ماندگار خواهد بود؛ نولان برای نوشتن داستان عمیق این فیلم با برادرش جاناتان نولان همکاری کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این پروژه عظیم نیز برعهده کریستوفر نولان، اما توماس و لیندا اوبست قرار داشت.

در این فیلم همه‌چیز به دقیق‌ترین شکل ممکن به‌تصویر کشیده شده است؛ نولان جهت نشان‌ دادن مسائل علمی به شکل دقیق از یک فیزیکدان نظری سرشناس به نام کیپ تورن کمک گرفت. فیلم میان‌ستاره‌ای بعد از اکران در سال 2014 به مانند بمبی بزرگ باکس‌آفیس را ترکاند.

منتقدان بعد از تماشای این فیلم از آن حیرت کرده و نمرات بسیار خوبی را به آن اعطا کردند. آن‌ها فیلم میان‌ستاره‌ای را به دلیل به‌تصویر کشیدن جزئیات علمی به شکلی دقیق، عملکرد عالی گروه بازیگری، پیچش داستانی فوق‌العاده، فیلم‌نامه قدرتمند، جلوه‌های ویژه زیبا و کارگردانی محشر مورد تحسین قرار دادند.

بدون شک باید فیلم میان‌ستاره‌ای را یکی از بزرگ‌ترین ناکامان مراسم اسکار سال 2015 بدانیم؛ این فیلم در پنج رشته بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی صحنه، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود، که تنها موفق به کسب جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه شد.

فیلم میان‌ستاره در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار عالی عمل کرد و توانست طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند؛ این اثر که یکی از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود با بودجه عظیم 165 میلیون دلاری تولید شد و حدود 701 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین، بیل ایروین، الن برستین، مایکل کین، مت دیمون و کیسی افلک اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم میان‌ستاره‌ای بدین شرح است: حوادث فیلم در زمان آینده جریان دارد؛ زمین به‌دلیل بادزدگی دچار بحران شده و محصولات کشاوری در حال نابودی هستند. مردی به نام کوپر که خلبان پیشین ناسا است، همراه با پدر زن، پسر جوان و دختر کوچکش در مزرعه‌ای زندگی می‌کنند. دختر کوپر که مورفی نام دارد ادعا می‌کند در اتاقش شبحی وجود دارد که می‌خواهد با او ارتباط برقرار کند. کوپر با بررسی اتاق پی می‌برد که هوشی ناشناخته قصد دارد با استفاده از اواج گرانشی پیامی را برای آن‌ها ارسال کند. این پیام در قالب اعداد دودویی که در گردوغبار اتاق برجای مانده به او منتقل می‌شود. این پیام شامل مختصاتی است که کوپر را به تاسیسات مخفی ناسا که توسط جان برند رهبری می‌شود، هدایت می‌کند.

گالری فیلم میان ستاره‌ای





بنر فیلم جوکر
پوستر فیلم جوکر
دو زبانه

جوکر

Joker
کارگردان: Todd Phillips نویسنده: Scott Silver , Todd Phillips
سال انتشار:2019محصول: کانادا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Joaquin PhoenixJoaquin Phoenix
Robert De NiroRobert De Niro
Zazie BeetzZazie Beetz
Frances ConroyFrances Conroy
Brett CullenBrett Cullen
Shea WhighamShea Whigham

درباره فیلم جوکر


حتی خود سازندگان فیلم جوکر نیز تا پیش از اکران آن تصور نمی‌کردند این فیلم تا بدین حد بتواند موفق ظاهر شود و مورد توجه قرار بگیرد. این فیلم درواقع جان تازه‌ای را به کمپانی دی سی هدیه کرد که این کمپانی باید برای مدت زمان زیادی ممنون آن باشد.

تاد فیلیپس به‌عنوان تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان در این پروژه همکاری داشت؛ در امر تهیه‌کنندگی بردلی کوپر و در امر نویسندگی اسکات سیلور فیلیپس را همراهی کردند.

این فیلم بعد از اکران پرحاشیه‌اش در سال 2019 با تحسین گسترده منتقدان و مخاطبان مواجه شد؛ منتقدان این فیلم را در زمینه کارگردانی، فیلم‌نامه و اجرای محشر واکین فینیکس مورد تحسین قرار دادند. البته تعداد کمی از منتقدان ایراداتی را به صحنه‌های خشن درون فیلم وارد کردند.

فیلم جوکر موفقیت‌های بزرگی را در کسب جوایز سینمایی سالانه تجربه کرد؛ این فیلم طی مراسم گلدن گلوب 2019 در چهار بخش (ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای بازی واکین فینیکس و بهترین موسیقی متن این جایزه را کسب کرد.

این فیلم در مراسم اسکار سال 2019 نیز قدرتمند عمل کرد؛ جوکر طی این مراسم در 11 رشته (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که سرانجام در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی واکین فینیکس و بهترین موسیقی متن این جایزه را کسب کرد.

موفقیت فیلم جوکر در گیشه فوق‌العاده بود؛ این فیلم که با بودجه 77 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.074 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروخت. این میزان از فروش فیلم جوکر را به ششمین فیلم پرفروش سال 2019، سی‌ویکمین فیلم پرفروش تاریخ سینما و پرفروش‌ترین فیلم درجه آر تاریخ سینما تبدیل کرد.

واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی و برت کالن ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم جوکر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم جوکر بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1981 جریان دارد؛ مردی به نام آرتور فلک همراه با مادرش پنی در شهر گاتهام زندگی می‌کند. آرتور جهت گذران زندگی خود در مهمانی‌های مختلف در نقش دلقک ظاهر می‌شود. گاتهام شهری فاسد است که فقر و بیکاری در آن بیداد می‌کند؛ این وضعیت به شدت آرتور را آزار می‌دهد. آرتور دارای یک بیماری عصبی است که به‌واسطه آن تحت شرایط نامناسب به شکل عصبی و هیستری می‌خندد. بعد از گذراندن شرایطی سخت و متحمل شدن تحقیر از سوی افراد مختلف، آرتور تصمیم می‌گیرد زندگی خود را تغییر داده و شورش بزرگی را به‌پا کند.

گالری فیلم جوکر





بنر فیلم از گور برخاسته

از گور برخاسته

The Revenant
کارگردان: Alejandro González Iñárritu نویسنده: Alejandro González Iñárritu , Mark L. Smith
سال انتشار:2015محصول: کانادا , Hong Kong , Taiwan , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Tom HardyTom Hardy
Domhnall GleesonDomhnall Gleeson
Will PoulterWill Poulter
Forrest GoodluckForrest Goodluck
Paul AndersonPaul Anderson

درباره فیلم از گور برخاسته


از گور برخاسته (The Revenant) نیز جزو بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود که مخاطب را محو زیبایی فضا و جو داستانی‌اش می‌کند. در این فیلم در عین مشاهده خوی وحشی و بی‌رحم طبیعت، شاهد آن هستیم که گاهی اوقات انسان می‌تواند حتی از درنده‌ترین حیوانات نیز خطرناک‌تر باشد.

درواقع فضای جذاب و درنده این فیلم کاملا در داستان آن نمود پیدا می‌کند؛ فیلم از گوربرخاسته توسط الخاندرو گونسالس اینیاریتو کارگردانی شد. داستان این فیلم نیز توسط اینیاریتو و مارک ال. اسمیت نوشته شد؛ اینیاریتو همچنین به‌عنوان تهیه‌کننده در کنار آرنان میلشان، استیو گولین، ماری پارنت، کیث ردمن و جیمز دبلیو اسکاتچداپل در این پروژه همکاری داشت.

لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر نقش اصلی این فیلم اعلام کرد که بازی در این نقش سخت‌ترین کار تمام دوران حرفه بازیگری‌اش بود؛ او که فردی گیاه‌خوار است، مجبور شد جهت خلق صحنه به طبیعی‌ترین شکل ممکن، جگر گاومیش را به صورت خام بخورد. وضعیت جوی بسیار بد و فرآیند فیلم‌برداری دشوار باعث شد تا بسیاری از دست‌اندرکاران و عوامل فیلم در میانه راه این پروژه را ترک کرده و استعفا دهند.

این فیلم وسترن بعد از اکران در سال 2015 با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و حیرت آن‌ها را به همراه داشت؛ فیلم از گور برخاسته در زمینه کارگردانی، جلوه‌های ویژه، عملکرد گروه بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم موفقیت‌های خود را با کسب جوایز معتبر سینمایی تکمیل کرد.

فیلم از گور برخاسته طی مراسم اسکار سال 2016 در 12 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که در نهایت در سه بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم‌برداری این جایزه را به‌دست آورد. لازم به ذکر است که دی‌کاپریو با بازی در این فیلم سرانجام توانست نخستین جایزه اسکار خود را کسب کند؛ او تا پیش از فیلم از گور برخاسته پنج مرتبه نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب 2016 نیز موفق ظاهر شد و توانست در سه بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد فیلم درام و بهترین فیلم درام این جایزه را کسب کند. لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، دامنل گلیسون و ویل پولتر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی بودند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم از گور برخاسته در حوزه فروش نیز موفق ظاهر شد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد؛ این فیلم که با بودجه عظیم 135 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 533 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم از گور برخاسته بدین شرح است: یک گروه شکارچی سفیدپوست جهت به‌دست آوردن گوشت و همچنین پوست به شکار می‌ورند؛ آن‌ها که شکار موفقی داشتند با یک غافلگیری بزرگ مواجه می‌شوند. دو نفر از این گروه شکارچی یک دختر سرخپوست را می‌دزدند؛ این اقدام باعث می‌شود تا سرخپوست‌های به آن‌ها حمله کرده و بسیاری از آن‌ها کشته شوند. از این حادثه تنها 10 نفر جان سالم به در می‌برند.




بنر فیلم مخمصه

مخمصه

Heat
کارگردان: Michael Mann نویسنده: Michael Mann
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Al PacinoAl Pacino
Robert De NiroRobert De Niro
Val KilmerVal Kilmer
Jon VoightJon Voight
Tom SizemoreTom Sizemore
Diane VenoraDiane Venora

درباره فیلم مخمصه


فیلم مخمصه (Heat) به‌عنوان یک شاهکار سینمایی شناخته می‌شود که تا ابد در یاد طرفداران سینما ماندگار خواهد ماند. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلم مخمصه برعهده مایکل مان قرار داشت. مان در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و آرت لینسون نیز او را همراهی کرد.

فیلم مخمصه با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شد و بسیاری از منتقدان از آن به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان و تاریخ سینما یاد کردند. این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، شخصیت‌پردازی‌های و داستان مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم مخمصه در بخش فروش نیز موفق ظاهر شد و توانست مورد استقبال مخاطبان قرار بگیردو این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 187 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم جذاب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت دنیرو، آل پاچینو، وال کیلمر، تام سایزمور، ناتالی پورتمن، اشلی جاد، جان وویت و هیزل گودمن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مخمصه بدین شرح است: نیل مک‌کالی یک دزد ماهر است که به همراه دستیار قماربازش کریس شیهرلیس و مایکل کریتو و دو دستیار دیگرش دست به دزدی خطرناکی در یک ماشین حمل پول می‌زنند و با ۱٫۶ میلیون دلار می‌گریزند؛ اما یکی از نگهبانان در این حین به دست وینگرو به قتل می‌رسد. آن‌ها خیلی سریع آن محل را ترک می‌کنند. نیل که از قتل نگهبان‌ها عصبانی است تصمیم می‌گیرد وینگرو را بکشد. اما وینگرو می گریزد. پس از سرقت بالادست نیل به او می‌گوید که این پول برای شخصی به نام رابرت بن زنت است و اگر پول را به او بدهند جایزه‌ای خواهند گرفت. وینسنت هانا یکی از برترین کاراگاهان وارد ماجرا می‌شود. وی با هوش و نبوغی که دارد سرنخ‌هایی را به چنگ می‌آورد.




بنر فیلم پدرخوانده

پدرخوانده

The Godfather
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola , Mario Puzo
سال انتشار:1972محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Marlon BrandoMarlon Brando
Al PacinoAl Pacino
James CaanJames Caan
Richard S. CastellanoRichard S. Castellano
Robert DuvallRobert Duvall
Sterling HaydenSterling Hayden

درباره فیلم پدرخوانده


پدرخوانده (The Godfather) به‌عنوان یکی از برترین شاهکارهای تاریخ سینما شناخته می‌شود. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این شاهکار برعهده فرانسیس فورد کوپولا قرار داشت. کوپولا در امر نویسندگی تنها نبود و ماریو پوزو نیز او را همراهی کرد. آلبر اس. رودی نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم پدرخوانده که با اقتباس از رمانی به همین نام اثر ماریو پوزو ساخته شده بود، پس از اکران تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت. بسیاری از منتقدان از این فیلم به‌عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما یاد کردند. فیلم پدرخوانده در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در هشت رشته (ازجمله بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه رشته بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی مارلون براندو و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم پدرخوانده در مراسم گلدن گلوب نیز در شش رشته نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت در پنج رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد فیلم درام، بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی توانست این جایزه را به‌دست بیاورد.

مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان، رابرت دووال، ریچارد کاستلانو، استرلینگ هایدن، جان مارلی، ریچارد کونته، دایان کیتن، جان کازال و سوفیا کوپولا ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم پدرخوانده فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت. این فیلم که با بودجه 7 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 287 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم پدرخوانده بدین شرح است: فیلم در جشن عروسی کانی، دختر دون ویتو کورلئونه آغاز می‌شود. وقت پدرخوانده جهت شنیدن تقاضاهای دوستان و زیردستان خود پر شده ‌است. یکی از این تقاضاها را پسر او، جانی فونتن خواننده مطرح می‌کند. او به نفوذ کورلئونه برای گرفتن یک نقش در فیلمی که توسط جک ولتز تهیه می‌شود، احتیاج دارد. دون کورلئونه به او اطمینان خاطر می‌دهد که همه چیز را درست کند.




بنر فیلم بی قانون
پوستر فیلم بی قانون

بی قانون

Lawless
کارگردان: John Hillcoat نویسنده: Nick Cave
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Gary OldmanGary Oldman
Guy PearceGuy Pearce
Shia LaBeoufShia LaBeouf
Tom HardyTom Hardy
Jason ClarkeJason Clarke
Jessica ChastainJessica Chastain

درباره فیلم بی قانون


بی‌قانون (Lawless‎) فیلمی به کارگردانی جان هیلکات است که در سال 2012 اکران شد. لوسی فیشر، داگلاس ویک، مگان الیسون و مایکل بنارویا تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. وظیفه نویسندگی این اثر نیز برعهده نیک کیو قرار داشت.

فیلم بی‌قانون نمرات نسبتا خوبی ازسوی منتقدان دریافت کرد و با تحسین آن‌ها مواجه شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و شخصیت‌پردازی‌ها تمجید کردند. شایا لابوف، تام هاردی، گری اولدمن، میا واشیکوفسکا، جسیکا چستین، جیسون کلارک، گای پیرس، بیل کمپ و تام پراکتر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم بی‌قانون نسبت به بودجه تولید خود فروش قابل‌قبولی در گیشه داشت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 26 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 53 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم بی‌قانون بدین شرح است: این فیلم داستان قاچاقچیانی را در ایالت ویرجینیا به‌تصویر می‌کشد که پول‌های بزرگی از معاملات غیرقانونی خود به جیب زده‌اند و در این راه بسیار موفق بوده‌اند. اما با ورود کلانتر جدید به شهر و اختلافاتی که پدیدار می‌شود، این گروه و منافعشان به خطر می‌افتد.




بنر فیلم رستگاری در شاوشنک

رستگاری در شاوشنک

The Shawshank Redemption
کارگردان: Frank Darabont نویسنده: Frank Darabont
سال انتشار:1994محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tim RobbinsTim Robbins
Morgan FreemanMorgan Freeman
Bob GuntonBob Gunton
William SadlerWilliam Sadler
Clancy BrownClancy Brown
Gil BellowsGil Bellows

درباره فیلم رستگاری در شاوشنک


آماده باشید، برترین فیلم سایت IMDB در اینجا حضور دارد؛ رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption) در لیست 250 فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDB رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. به دلیل همین موضوع نیز که شده باید حتما به تماشای این شاهکار سینمایی بنشینید.

این فیلم شما را دیوانه خود می‌کند؛ بسیاری از منتقدان و طرفداران سینما فیلم رستگاری در شاوشنک را بهترین فیلم تاریخ سینما توصیف می‌کنند. این اثر لحظات نابی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد که در نوع خود بی‌نظیر است. رستگاری در شاوشنک به آرامی می‌آید، خیلی آرام پیش می‌رود و به‌ آرامی به اتمام می‌رسد؛ اما به‌هیچ وجه گول این ریتم آرام را نخورید. این فیلم با همین ریتمش توانسته هیجان و احساسات را در وجود مخاطبانش به اوج خود برساند.

تعریف از فیلم رستگاری در شاوشنک کار دشواری محسوب می‌شود. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم رستگاری در شاوشنک برعهده فرانک دارابونت قرار داشت؛ نیکی ماروین نیز تهیه‌کننده این پروژه بود. این فیلم بر اساس داستان کوتاهی به نام ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک اثر استیون کینگ ساخته شد.

منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، داستان و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند. بدون شک باید فیلم رستگاری در شاوشنک را یکی از بزرگ‌ترین ناکامان مراسم اسکار توصیف کنیم؛ این فیلم طی مراسم اسکار سال 1995 در هفت بخش (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود که در هیچ‌کدام از این بخش‌ها موفق به کسب این جایزه نشد.

رستگاری در شاوشنک در مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین فیلم‌نامه و بهترین ایفای نقش فیلم درام نامزد شده بود که در هیچ‌کدام از این دو بخش موفق به کسب این جایزه نشد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون، ویلیام سادلر، کلنسی براون، گیل بیلاز و جیمز ویتمور اشاره کرد.

فیلم رستگاری در شاوشنک فروش خوبی را در گیشه تجربه نکرد؛ درواقع این فیلم جزو آن دسته از آثار است که ارزش واقعی آن چندین سال پس از اکرانش بر مخاطبان آشکار شد. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 28 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم رستگاری در شاوشنک بدین شرح است: یک بانکدار جوان به نام اندی دوفرین به جرم قتل همسرش به حبس ابد در یک زندان ایالتی به نام شاوشنک محکوم شده است. او ادعا می‌کند که مرتکب هیچ قتلی نشده است؛ اما قاضی حرف او را نمی‌پذیرد و اندی را محکوم می‌کند. او سالیان متعددی را در زندان و با افرادی از طبقه پایین جامعه می‌گذراند. یکی از زندانی‌های سیاه‌پوست به نام آلیس بوید ردینگ قادر است تا هر چیزی را در زندان برای زندانی‌ها فراهم کند. اندی بعد از چند ماه حضورش در زندان نزد آلیس می‌آید و از او می‌خواهد تا نوعی چکش مخصوص را برایش فراهم کند.




بنر فیلم آواتار
پوستر فیلم آواتار

آواتار

Avatar
کارگردان: James Cameron نویسنده: James Cameron
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده , بریتانیا
Sam WorthingtonSam Worthington
Zoe SaldanaZoe Saldana
Sigourney WeaverSigourney Weaver
Stephen LangStephen Lang
Michelle RodriguezMichelle Rodriguez
Giovanni RibisiGiovanni Ribisi

درباره فیلم آواتار


مگر می‌شود صحبت از لیست بهترین فیلم های جهان باشد و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در آن حضور نداشته باشد؟ آواتار (Avatar) فیلمی علمی-تخیلی به کارگردانی و نویسندگی جیمز کامرون است که بعد از اکران در سال 2009 مانند یک بمب سالن‌های سینما را منفجر کرد.

فضای این فیلم آنچنان غنی و عمیق بود که موفق شد مخاطب را غرق در دنیای وسیعش کند؛ منتقدان فیلم آوتار را به دلیل جلوه‌های ویژه تصویری فوق‌العاده، کارگردانی محشر، داستان جذاب و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم آواتار طی مراسم اسکار سال 2010 در نه بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود که در نهایت در سه بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین کارگردانی هنری و بهترین جلوه‌های ویژه موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش نامزد دریافت جایزه شد که توانست در دو بخش بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی این جایزه را به‌دست بیاورد.

این فیلم در جلب نظر مخاطبان فراتر از انتظارات ظاهر شد و موفقیتی عظیم را برای سازندگانش به ارمغان آورد. فیلم آواتار که با بودجه عظیم 237 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 2.790 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد. این میزان از فروش باعث شد تا این اثر به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود؛ اما سرانجام در سال 2019 فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی گوی سبقت را از فیلم آواتار ربود و با فروش فوق‌العاده‌اش به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم آواتار به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سم ورثینگتون، زویی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور اشاره کرد. بعد از موفقیت تجاری عظیم فیلم آواتار، کمپانی فاکس قرن بیستم اعلام کرد که قصد ساخت چهار دنباله از آن را دارد. فیلم‌های آواتار 2 و آواتار 3 به‌ترتیب در سال‌های 2022 و 2024 اکران خواهند شد.

خلاصه داستان فیلم آواتار بدین شرح است: زمینی‌ها جهت تصرف منابع غنی سیاره پندورا و به‌دست آوردن سنگ آنابتانیوم، قصد حمله نظامی به این سیاره را دارند؛ این حمله نظامی می‌تواند منجر به نابودی محیط زیست و خانه اهالی این سیاره (که با نام ناوی‌ها شناخته می‌شوند) شود. داستان در ادامه بسیار جذاب شده و حس هیجان را در مخاطب به حداکثر می‌رساند.

گالری فیلم آواتار





بنر فیلم پدر

پدر

The Father
کارگردان: Florian Zeller نویسنده: Christopher Hampton , Florian Zeller
سال انتشار:2020محصول: فرانسه , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Anthony HopkinsAnthony Hopkins
Olivia ColmanOlivia Colman
Mark GatissMark Gatiss
Olivia WilliamsOlivia Williams
Imogen PootsImogen Poots
Rufus SewellRufus Sewell

درباره فیلم پدر


پدر (The Father) یک فیلم به کارگردانی و نویسندگی فلوریان زلر است که برپایه نمایشنامه‌ای به همین نام ساخته شد. کریستوفر همپتون نیز در امر نویسندگی زلر را همراهی کرد. دیوید پارفیت، ژان لوئیس لیوی، فیلیپ کارکاسون، کریستف اسپادون و سیمون فرند تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم پدر به افتخارات بزرگی دست یافت و در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی و عملکرد گروه بازیگری تحسین کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در شش بخش ازجمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی آنتونی هاپکینز توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم پدر در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

آنتونی هاپکینز، الیویا کلمن، مارک گیتیس، ایموجن پوتس، روفس سوئل و اولیویا ویلیامز ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم پدر به ایفای نقش پرداختند. فیلم پدر که با بودجه 6 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 14 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان مردی را نشان می‌دهد که با وجود بالا رفتن سنش، از درخواست کمک از دخترش اجتناب می‌کند. او تلاش دارد تا از شرایط متغیر خود سر در بیاورد؛ چندی بعد او به کسانی که دوستشان دارد، ذهن خود و حتی چهارچوب اصلی چیزهایی که باور دارد نیز شک می‌کند.




بنر فیلم انگل

انگل

Parasite
کارگردان: Bong Joon-ho نویسنده: Bong Joon-ho , Han Jin-won
سال انتشار:2019محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Song Kang-hoSong Kang-ho
Lee Sun-kyunLee Sun-kyun
Cho Yeo-jeongCho Yeo-jeong
Choi Woo-shikChoi Woo-shik
Park So-damPark So-dam
Lee Jung-eunLee Jung-eun

درباره فیلم انگل


بدون شک حتی خود سازندگان فیلم انگل (Parasite) نیز تصور نمی‌کردند این فیلم بتواند تا بدین حد در عرصه بین‌المللی به موفقیت برسد. انگل یکی از بهترین فیلم های کره‌ای در ژانر کمدی سیاه و دلهره‌آور است که توسط بونگ جون هو کارگردانی شد.

بونگ جون هو علاوه‌بر کارگردانی، به‌عنوان تهیه‌کننده و نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت؛ در امر تهیه‌کنندگی کواک سین-آئه، مون یانگ کوون و جانگ یانگ هوان و در امر نویسندگی هان جین وون، جون هو را همراهی کردند.

این فیلم به بهترین شکل ممکن ژانرهای مختلف را با یکدیگر ترکیب و بدین طریق مخاطب را شگفت‌زده کرد؛ درواقع اگر این فیلم را به دو بخش تقسیم کنید، بخش ابتدایی آن از بخش انتهایی متفاوت است و این حس به شما دست می‌دهد که گویا به تماشای دو فیلم کاملا مجزا نشسته‌اید.

منتقدان به دلیل روایت داستانی خاص و منحصربه‌فرد، بازی فوق‌العاده گروه بازیگران و کارگردانی قدرتمند جون هو فیلم انگل را مورد تحسین قرار دادند و نمرات بسیار خوبی را به آن اعطا کردند. در این فیلم سعی شده تا تفاوت فرهنگی و رفتار دو سطح متفاوت جامعه به مخاطب نشان داده شود؛ درواقع سازندگان به بهترین شکل ممکن توانسته‌اند این تفاوت سطح را به مخاطبان نشان دهند.

فیلم انگل در مراسم‌های متعبر سینمایی نیز حضور بسیار قدرتمندانه‌ای داشت و افتخارات زیادی را برای سازندگانش به ارمغان آورد؛ این فیلم طی مراسم اسکار سال 2020 در شش بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان و بهترین فیلم‌نامه اورجینال این جایزه را به‌دست بیاورد. فیلم انگل نخستین فیلم غیرانگلیسی‌زبان تاریخ اسکار محسوب می‌شود که برنده جایزه بهترین فیلم شده است.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب 2020 نیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد؛ ازجمله بازیگرانی که در فیلم انگل به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سونگ کانگ-هو، لی سون-کیون، چو یئو جئونگ، چوی وو-شیک، پارک سو-دام، جانگ زیسو، لی جانگ-ایان، جانگ هیه-جین و پارک سئو-جون اشاره کرد.

این فیلم توجه مخاطبان زیادی را نیز به سمت خود جلب کرد و با فروش بسیار خوبی در گیشه مواجه شد. فیلم انگل با بودجه 11.4 میلیون دلاری تولید شد و حدود 269 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم انگل بدین شرح است: یک خانواده که دارای وضعیت مالی بسیار بدی هستند، به‌واسطه یکی از دوستان خود با مکر و حیله‌گری برای انجام شغل‌های مختلف وارد خانه و زندگی یک خانواده ثروتمند به نام پارک می‌شوند. درواقع آن‌ها جهت استخدام در شغل‌های مورد نظرشان تصمیم می‌گیرد برای خدمتکاران خانواده پارک پاپوش درست کرده و باعث اخراج آن‌ها شوند. اوضاع برای این خانواده ضعیف پس از کسب شغل به خوبی پیش می‌رود؛ اما آرامش آن‌ها برای مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد و این خانواده خیلی زود وارد دردسری بزرگ می‌شوند.




بنر فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه

ارباب حلقه ها: یاران حلقه

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
کارگردان: Peter Jackson نویسنده: Peter Jackson , Fran Walsh , Philippa Boyens
سال انتشار:2001محصول: نیوزلند , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Elijah WoodElijah Wood
Ian McKellenIan McKellen
Liv TylerLiv Tyler
Viggo MortensenViggo Mortensen
Sean AstinSean Astin
Cate BlanchettCate Blanchett

درباره فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه


مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) با داستان عمیق و دنیای غنی خود با اقتدار شایستگی لازم جهت جضور در لیست بهترین فیلم های جهان را دارا هستند. این مجموعه با اقتباس از کتاب‌هایی به همین نام اثر جی. آر. آر. تالکین ساخته شد.

سه فیلم این مجموعه با نام‌های ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه، ارباب حلقه‌ها: دو برج و ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه به‌ترتیب در سال‌های 2001، 2002 و 2003 اکران شدند. این فیلم‌ها همانگونه که از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد، با استقبال عظیم مخاطبان و منتقدان مواجه شدند. کارگردان این مجموعه فیلم‌ها یعنی پیتر جکسون موفق شد به بهترین شکل ممکن داستان کتاب‌ها را به‌تصویر بکشد و طرفداران را مدهوش مجموعه فیلم‎‌های خود بکند.

پیتر جکسون به‌عنوان تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس نیز در این پروژه همکاری داشت؛ در امر فیلم‌نامه‌نویسی افرادی چون فرن والش، فیلیپا بوینس و استفن سینکلیر و در امر تهیه‌کنندگی نیز افرادی چون باری ام آزبرن، فرن والش و تیم سندرز، جکسون را همراه کردند.

این سه فیلم درمجموع با واکنش بسیار خوب منتقدان روبه‌رو شدند و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کردند. متتقدان این فیلم‌ها را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند، جلوه‌های ویژه تصویری نفس‌گیر و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند.

مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق ظاهر شدند و مانند بمب در گیشه منفجر شدند؛ این سه فیلم درمجموع با بودجه 281 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 2.917 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کردند. ازجمله بازیگرانی که در این مجموعه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الیجاه وود، ایان مک‌کلن، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، شان آستینف کیت بلانشت، جان ریس-دیویس، برنارد هیل، بیلی بوید، دامینیک مانهن، اورلاندو بلوم، کریستوفر لی، هوگو ویوینگ، میراندا اتو، دیوید ونهام، براد دوریف، کارل اوربان، جان نوبل، شان بین، ایان هولم، مارتین ساندرسن و اندی سرکیس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست ارباب حلقه‌ها بدین شرح است: سائورون قصد دارد تمام سرزمین میانه را به تسخیر خود دربیاورد؛ اما آخرین اتحاد انسان‌ها و الف‌ها در مقابل او قرار گرفته و قصد دارند تا مانع از پیشروی او شوند. در هنگام اوج جنگ، سائورون خود دست به کار شده و پادشاه انسان‌ها، الندیل، را می‌کشد. پسر الندیل یعنی شاهزاده ایسیلدور برای انتقام مرگ پدرش به سائورون هجوم برده و با تیغه شکسته شده شمشیر پدرش موفق می‌شود دست سائورون را که حلقه یگانه بر آن بود قطع کند. بعد از این حادثه جسم سائورون نابود می‌شود، اما روحش که به حلقه گره خورده است از بین نمی‌رود.




بنر فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

Avengers: Infinity War
کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo نویسنده: Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Chris HemsworthChris Hemsworth
Chris EvansChris Evans
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Benedict CumberbatchBenedict Cumberbatch
Tom HollandTom Holland

درباره فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت


انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) آغازگر اوج داستانی فاز سوم دنیای سینمایی مارول بود که توانست به یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما تبدیل شود؛ این فیلم با توجه به حضور گسترده ابرقهرمانان و کاراکترهای محبوب کمیک‌ها در آن به بهشت طرفداران مارول تبدیل شد.

وظیفه کارگردانی فیلم جنگ ابدیت برعهده برادران روسو قرار داشت؛ داستان جذاب و هیجان‌انگیز این فیلم توسط کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نوشته شد. مدیر استودیوهای مارول یعنی کوین فایگی نیز وظیفه تهیه‌کنندگی این پروژه را برعهده داشت.

نوزدهمین فیلم دنیای سینمایی مارول بعد از اکران در سال 2018 توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند؛ این فیلم در زمینه‌های بازیگری، داستان، کارگردانی و جلوه‌های ویژه مورد تحسین قرار گرفت.

البته برخی از منتقدان مدت زمان فیلم را کمی طولانی دانسته و نسبت به آن انتقاد داشتند؛ اما موفقیت اصلی فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت زمانی به اوج خود رسید که این اثر با فروش فوق‌العاده‌اش موفق به شکستن رکوردهای مختلفی شد. این فیلم با بودجه عظیم 400 میلیون دلاری تولید شد و حدود 2.048 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد.

این میزان از فروش فیلم جنگ ابدیت را به دومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ، چهارمین فیلم پرفروش در داخل ایالات متحده، پرفروش‌ترین فیلم سال 2018 و پنجمین فیلم پرفروش تمام تاریخ سینما تبدیل کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند، چادویک بوزمن، الیزابت اولسن، کریس پرت، زوئی سالدانیا و جاش برولین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جنگ ابدیت بدین شرح است: تانوس سنگ قدرت را به دست آورده و بعد از حمله به سفینه بازماندگان آزگارد موفق به شکست ثور، هالک، لوکی و هایمدال می‌شود و سنگ فضا را نیز تصاحب می‌کند. طی این حمله هایمدال و لوکی کشته شده و ثور نیز بیهوش در فضا رها می‌شود؛ اما هالک در لحظه آخر توسط هایمدال به زمین فرستاده می‌شود تا به انتقام‌جویان خبر آمدن تانوس را بدهد.

گالری فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت





بنر فیلم فارست گامپ

فارست گامپ

Forrest Gump
کارگردان: Robert Zemeckis نویسنده: Eric Roth
سال انتشار:1994محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Robin WrightRobin Wright
Gary SiniseGary Sinise
Mykelti WilliamsonMykelti Williamson
Sally FieldSally Field
Michael Conner HumphreysMichael Conner Humphreys

درباره فیلم فارست گامپ


در فیلم فارست گامپ (Forrest Gump) نشان داده می‌شود که انسان‌ها تا چه حد زندگی را سخت گرفته‌اند، تا چه حد یکدیگر را سر موضوعات بی‌اهمیت اذیت می‌کنند و تا چه حد بی‌هدف و کورکورانه از افراد دیگر تبعیت می‌کنند. این فیلم تمام این اتفاقات را تنها از دید یک فرد مهربان و بسیار ساده به‌تصویر می‌کشد که در قید هیچ‌کدام از موضوعاتی که ذکر کردیم نیست.

شخصیت فارست گامپ که به ظاهر دارای بهره هوشی پایینی است و انسان ساده‌ای محسوب می‌شود، درس‌های بزرگی به ما مخاطبان القا می‌کند؛ درس‌هایی که ما با عبرت گرفتن از آن‌ها می‌توانیم زندگی بهتر و بدون دغدغه‌ای داشته باشیم. بسیاری از طرفداران سینما شخصیت فارست گامپ را به‌عنوان محبوب‌ترین شخصیت سینمایی تاریخ معرفی کردند.

فیلم فارست گامپ توسط رابرت زمکیس کارگردانی شد؛ فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط اریک راث نوشته شد. لازم به ذکر است که فیلم فارست گامپ با اقتباس از رمانی به همین نام اثر وینستوم گروه ساخته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم تماشایی برعهده وندی فینرمن، استیو تیش، استیو استارکی، چارلز نوویرت قرار داشت.

این فیلم بعد از اکران با استقبال بی‌نظیر منتقدان مواجه شد و نقدهای بسیاری مثبتی را از سوی آن‌ها دریافت کرد؛ منتقدان این اثر را به دلیل کارگردانی قدرتمند، بازی عالی گروه بازیگری (به‌خصوص تام هنکس)، جلوه‌های بصری جذاب، فیلم‌نامه محشر مورد تحسین قرار دادند.

فیلم فارست گامپ در کسب جوایز معتبر سینمایی نیز بسیار موفق بود؛ این فیلم طی مراسم اسکار سال 1995 در 13 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در شش بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین بازیگر نقش اول مرد (برای تام هنکس)، بهترین تدوین و بهترین جلوه‌های ویژه موفق به کسب این جایزه شد.

فارست گامپ در مراسم گلدن گلوب نیز حضور قدرتمندانه‌ای داشت و در هفت بخش نامزد کسب این جایزه شده بود؛ این فیلم سرانجام در سه بخش بهترین بازیگر مرد فیلم درام، بهترین کارگردان و بهترین فیلم درام موفق به دریافت این جایزه شد.

فیلم فارست گامپ فروشی فراتر از انتظارات را در گیشه تجربه کرد؛ درواقع سازندگان این اثر نیز ابتدا تصور نمی‌کردند این فیلم بتواند تا بدین حد در بخش فروش قدرتمند ظاهر شود. این فیلم که با بودجه 55 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 677.9 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این اثر که یکی از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هنکس، رابین رایت، گری سینایس، میکلتی ویلیامسون، سالی فیلد و سونی شرویر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم فارست گامپ بدین شرح است: فیلم با به‌تصویر کشیدن مردی ساده‌دل به نام فارست گامپ در یک ایستگاه اتوبوس آغاز می‌شود؛ خانمی به آن ایستگاه آمده و گامپ خود را به او معرفی کرده و داستان زندگی‌اش را برایش تعریف می‌کند. داستان به دوران کودکی فارست می‌رود. او کودکی با بهره هوشی پایین‌تر نسبت به دیگر همسالانش است که مادرش حوادث اطراف را به زبانی ساده برایش شرح می‌دهد. فارست نزد دوستان همسالش محبوب نبود و تنها کودکی به نام جنی با او همبازی می‌شد.




بنر فیلم انتقام جویان: پایان بازی

انتقام جویان: پایان بازی

Avengers: Endgame
کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo نویسنده: Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Chris EvansChris Evans
Mark RuffaloMark Ruffalo
Chris HemsworthChris Hemsworth
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Jeremy RennerJeremy Renner

درباره فیلم انتقام جویان: پایان بازی


اکنون نوبت دومین فیلم پرفروش تاریخ سینماست؛ فیلم انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) دقیقا همان پایانی برای فاز سوم دنیای سینمایی مارول بود که طرفداران انتظارش را می‌کشیدند. این فیلم بهترین شکل ممکن به فاز سوم دنیای سینمایی مارول پایان داد و طرفداران را هیجان وا داشت.

بیست‌ودومین فیلم سینمایی مارول توسط برادران روسو کارگردانی شد؛ فیلم‌نامه این اثر توسط کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده کوین فایگی قرار داشت.

حال و هوای فیلم پایان بازی نسبت به آثار پیشین دنیای سینمایی مارول متفاوت است؛ درواقع همین حس و حال خاص باعث تمایز آن از دیگر فیلم‌های مارول شده است. طرفداران پیش از تماشای این اثر می‌دانستند که باید با برخی از کاراکترهای محبوب خود وداع کنند؛ آن‌ها تنها نمی‌دانستند که این وداع چگونه خواهد بود. این موضوع در طول داستان حس تلخی و شیرینی خاصی را برای طرفداران به ارمغان آورد که در نوع خود بی‌نظیر و تکرار نشدنی بود. باید قاطعانه اعتراف کنیم که سازندگان بهترین پایان‌بندی ممکن را برای طرفدارانشان رقم زدند؛ پایانی که طرفداران مارول با قاطعیت تمام می‌توانند به آن افتخار کنند.

منتقدان نمرات بسیار خوبی را به فیلم پایان بازی اعطا کردند؛ این فیلم در زمینه‌های بازیگری، داستان و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت. این اثر بعد از اکران به استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شد و با فروش فوق‌العاده‌اش تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد. ازجمله رکوردهای فروش دیگری که این فیلم از خود برجای گذاشت می‌توان به این موارد اشاره کرد: پرفروش‌ترین فیلم سال 2019 و پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ.

فیلم انتقام‌‌جویان: پایان بازی با بودجه عظیم 356 میلیون دلاری تولید شد و حدود 2.790 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل، پل راد، بری لارسون، کارن گیلان، دانای گوریرا، بردلی کوپر و جاش برولین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم پایان بازی بدین شرح است: نیمی از جمعیت دنیا توسط تانوس نابود شده‌اند؛ تونی استارک و نبیولا که در فضا سرگردان هستند توسط کاپیتان مارول نجات پیدا می‌کنند و به زمین بازمی‌گردند. گروه ابرقهرمانان باقی مانده احساس گناه می‌کنند و تصمیم می‌گیرند راهی جهت بازگشت همه‌چیز به حالت قبلی پیدا کنند. آن‌ها به این نتیجه می‌رسند که تانوس را پیدا کرده و توسط سنگ‌های ابدیت خرابی‌های ایجاد شده را جبران کنند. ابرقهرمانان رد تانوس را در یک سیاره غیرمسکونی می‌زنند و با گیر انداختنش از او سنگ ابدیت را طلب می‌کنند؛ تانوس نیز در جواب آن‌ها می‌گوید که جهت عدم استفاده دوباره از این سنگ‌ها، آن‌ها را نابود کرده است.

گالری فیلم انتقام جویان: پایان بازی





بنر فیلم بتمن آغاز می‌کند

بتمن آغاز می‌کند

Batman Begins
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan , David S. Goyer
سال انتشار:2005محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Christian BaleChristian Bale
Liam NeesonLiam Neeson
Michael CaineMichael Caine
Katie HolmesKatie Holmes
Gary OldmanGary Oldman
Cillian MurphyCillian Murphy

درباره فیلم بتمن آغاز می‌کند


سه‌گانه بتمن (Batman Collection) جزو شاهکارهای تاریخ سینما محسوب می‌شوند که به عقیده بسیاری از طرفداران تکرارشدنی نیستند. کریستوفر نولان سه‌گانه‌ای را خلق کرد که احتمالا دیگر هیچ فیلمی براساس کاراکتر بتمن به اندازه آن قدرتمند نخواهد بود.

این سه‌گانه به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌ های جهان، جان تازه‌ای را به مجموعه فیلم‌های بتمن تزریق کردند. در ابتدا کمتر شخصی تصورش را می‌کرد که این سه‌گانه بتواند بعد از فاجعه فیلم‌های قبلی بتمن، به چنین موفقیت تجاری عظیمی دست پیدا کند.

شاید اگر سه‌گانه کریستوفر نولان نبود، تا به اکنون باید قید بتمن و فیلم‌هایش را می‌زدیم؛ کریستوفر نولان علاوه‌بر کارگردانی، به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت. او در امر نویسندگی این شاهکار تنها نبود و افرادی چون دیوید اس. گویر و جاناتان نولان نیز او را همراهی کردند.

سه‌گانه بتمن با نام‌های بتمن آغاز می‌کند، شوالیه تاریکی و شوالیه تاریکی برمی‌خیزد به‌ترتیب در سال‌های 2005، 2008 و 2012 اکران شدند. تمام فیلم‌های این سه‌گانه بعد از اکران با استقبال گسترده منتقدان مواجه شدند و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کردند. منتقدان این سه‌گانه را به دلیل کارگردانی عالی، فیلم‌نامه بسیار قدرتمند، موسیقی متن جذاب، فیلم‌برداری محشر و عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند. این سه‌گانه در کسب جوایز معتبر سینمایی مانند اسکار و گلدن گلوب نیز موفق ظاهر شد و توانست در برخی از بخش‌ها این جوایز را به‌دست بیاورد.

سه‌گانه بتمن توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت. این‌ سه‌گانه که درمجموع با بودجه 585 میلیون دلاری تولید شده بودند، حدود 2.390 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کردند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سه‌گانه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریستین بیل، مایکل کین، لیام نیسون، کیتی هلمز، گری الدمن، کیلین مورفی، هیث لجر، مورگان فریمن، مگی جیلنهال، ان هتوی، تام هاردی و ماریون کوتیار اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست سه‌گانه بتمن بدین شرح است: بروس وین کودکی با زندگی آرام و مرفه است که والدین بسیار خوب و مهربانی دارد؛ روزی بروس هنگام بازی به داخل چاهی سقوط می‌کند و مورد حمله خفاش‌ها قرار می‌گیرد. بعد از این اتفاق ترس از خفاش‌ها وجودش را فرا می‌گیرد. شبی بروس همراه با پدر و مادرش به یک نمایش اوپرا می‌روند؛ بروس که از نمایش اوپرا خسته شده و این نمایش ترسی را بر وجودش می‌افکند همراه با والدینش از آنجا خارج می‌شود. بعد از بیرون آمدن از نمایش اوپرا، دزدی به نام جو چیل والدین بروس را به قتل می‌رسانند. پس از این اتفاق وحشتناک، خدمتکار وفادار خانواده وین یعنی آلفرد پنی‌ورث بروس را بزرگ می‌کند.

گالری فیلم بتمن آغاز می‌کند





بنر فیلم گرگ وال استریت
پوستر فیلم گرگ وال استریت

گرگ وال استریت

The Wolf of Wall Street
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Terence Winter
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Jonah HillJonah Hill
Margot RobbieMargot Robbie
Rob ReinerRob Reiner
Kyle ChandlerKyle Chandler
Matthew McConaugheyMatthew McConaughey

درباره فیلم گرگ وال استریت


گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) بدون شک یکی از موفق‌ترین فیلم‌های زندگینامه‌ای تاریخ سینما محسوب می‌شود که توانست به‌خوبی با چاشنی طنز مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

در همین ابتدا باید بگوییم که تماشای این فیلم به‌هیچ‌وجه برای نوجوانان توصیه نمی‌شود؛ این فیلم براساس کتابی به همین نام اثر جردن بلفورت ساخته شد. فیلم گرگ وال استریت درواقع زندگی بلفورت را در زمانی یک دلال سهام بود و کار خودش را شروع کرد به‌تصویر می‌کشد.

وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم گرگ وال استریت برعهده مارتین اسکورسیزی قرار داشت؛ افرادی چون لئوناردو دی‌کاپریو، رایزا عزیز و جوی مک‌فارلند در امر تهیه‌کنندگی اسکورسیزی را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم جذاب توسط ترنس وینتر نوشته شد.

مارگو رابی با فیلم گرگ وال استریت بود که خود را به‌عنوان یک بازیگری مطرح و توانا به سینمای هالیوود معرفی کرد. فیلم گرگ وال استریت بعد از اکران در سال 2013 توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

البته برخی از منتقدان نسبت به صحنه‌های افراطی بزرگسالانه در این فیلم اعتراض داشتند. فیلم گرگ وال استریت طی مراسم اسکار سال 2014 در پنج بخش ازجمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست در هیچ بخشی این جایزه را کسب کند. این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و همچنین بهترین بازیگر نقش اول مرد موزیکال یا کمدی نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت تنها جایزه بهترین فیلم را کسب کرد.

فیلم گرگ وال‌ استریت فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه داشت و به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه مارتین اسکورسیزی تبدیل شد؛ این فیلم که با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 392 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی کاپریو، مارگو رابی، ژان دوژاردن، کایل چندلر، متیو مک کانهی، جونا هیل، راب رینر و جان فاورو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم گرگ وال استریت بدین شرح است: یک دلال سهام زرنگ و سخت‌کوش به نام جردن بلفورت اواخر دهه 1980 وارد ین بازار می‌شود. او بعد از به‌دست آوردن جواز خود در روز دوشنبه سیاه (که بزرگ‌ترین سقوط اقتصادی بعد از دهه 1920 محسوب می‎شود) شغل خود را از دست می‌دهد. جردن تصمیم می‌گیرد شروعی دوباره داشته باشد و به‌عنوان یک دلال وارد بازار سهام کم‌ارزش شود. او در ادامه پله به پله راه موفقیت را طی کرده و به ثروت بسیار زیادی دست پیدا می‌کند؛ اما جردن جهت کسب ثروت بیشتر دست به کلاه‌برداری و پولشویی می‌زند و خود را وارد دردسری بزرگ می‌کند.




بنر فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی
پوستر فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی
دو زبانه

مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی

Spider-Man: Into the Spider-Verse
کارگردان: Rodney Rothman , Peter Ramsey , Bob Persichetti نویسنده: Rodney Rothman , Phil Lord
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Shameik MooreShameik Moore
Jake JohnsonJake Johnson
Hailee SteinfeldHailee Steinfeld
Mahershala AliMahershala Ali
Brian Tyree HenryBrian Tyree Henry
Lily TomlinLily Tomlin

درباره فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی


عنکبوتی سینما بعد از موفقیت‌هایش در فیلم‌ها، راه موفقیت‌آمیز خود را در دنیای انیمیشن‌ها نیز ادامه داد. انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) اثری کاملا متفاوت از دیگر آثار سینمایی مرد عنکبوتی است؛ این انیمیشن دارای سبک خاص خود است که آن را از دیگر آثار دنیای انیمیشن مجزا می‌کند.

در ابتدا تصور می‌شد که این انیمیشن مورد استقبال طرفداران قرار بگیرد؛ اما موفقیت انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی فراتر از انتظارات بود و سازندگان آن را متعجب کرد. وظیفه کارگردانی این انیمیشن برعهده باب پرسیچتی، پیتر رمزی و رودنی روثمن قرار داشت. داستان این فیلم انیمیشنی توسط فیل لرد و رودنی روثمن نوشته شد؛ فیل لرد و رونی روثمن همراه با آوی آراد و ایمی پاسکال به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشتند.

اما دلایل اصلی موفقیت انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی چه بود؟ این انیمیشن که یکی از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود، در درجه نخست به دلیل سبک ساخت انیمیشنی منحصربه‌فرد خود مورد تحسین قرار گرفت؛ درواقع این سبک ساخت کاملا با ریتم تند داستان این اثر هماهنگ بود.

موفقیت این اثر را در درجه بعدی باید به داستان غنی و پیچش جالب آن نسبت داد؛ بازی با زمان در این انیمیشن به بهترین شکل ممکن انجام شد و توانست منجر به درگیری ذهن مخاطب شود. دیگر نکته مثبت این اثر مربوط به ریتم تند و هیجانی داستان آن می‌شود که مخاطبان را به وجد می‌آورد.

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی بعد از اکران در سال 2018 با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. این اثر اکنون در لیست 250 فیلم برتر سایت IMDB قرار دارد.

این انیمیشن در کسب جوایز سینمایی معتبر نیز موفق ظاهر شد و توانست افتخارات بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. انیمیشن به درون دنیای عنکبوتی طی مراسم اسکار سال 2019 نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن سال شده بود که موفق به کسب آن شد؛ این انیمیشن طی مراسم گلدن گلوب نامزد جایزه بهترین انیمیشن سال بود که این جایزه را نیز به‌دست آورد.

انیمیشن به درون دنیای عنکبوتی طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد و فروشی بسیار خوبی در گیشه داشت؛ این انیمیشن با بودجه 90 میلیون دلاری تولید شد و حدود 375.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بعد از موفقیت تجاری عظیم این عنوان، سازندگان اعلام کردند که قصد دارند یک فیلم دنباله و همچنین یک فیلم اسپین‌آف را براساس آن تولید کنند.

ازجمله بازیگرانی که در این انیمیشن به‌عنوان صداپیشه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شمیک مور، لیو شرایبر، ماهرشالا علی، برایان تایری هنری، جیک جانسون، هیلی استاینفلد، لیلی تاملین، لورین ولز، نیکولاس کیج، کریس پاین، کیمیگو گلن، جان مولانی و لیو شرایبر اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن به درون دنیای عنکبوتی بدین شرح است: نوجوانی به مایلز مورالز که از طرفداران سرسخت مرد عنکبوتی است، مجبور می‌شود به دلیل انتظارات والدینش یعنی ریو مورالز و جفرسون دیویس در یک مدرسه شبانه‌روزی به تحصیل خود ادامه دهد. پدر مایلز که یک افسر پلیس است، مرد عنکبوتی را یک تهدید می‌داند و از او خوشش نمی‌آید. دیوارنگاری یکی از علایق مایلز است که از انجام آن لذت می‌برد. او روزی برای نقاشی روی دیوار به یک ایستگاه متروکه می‌رود؛ اما در حین نقاشی یک عنکبوت رادیواکتیوی مایلز را نیش‌ می‌زند و زندگی او پس از این اتفاق با تغییری بزرگ مواجه می‌شود.




بنر فیلم تلقین

تلقین

Inception
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan
سال انتشار:2010محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Ken WatanabeKen Watanabe
Joseph Gordon-LevittJoseph Gordon-Levitt
Marion CotillardMarion Cotillard
Ellen PageEllen Page
Tom HardyTom Hardy

درباره فیلم تلقین


تلقین (Inception)، فیلمی که مرز واقعیت و رویا را ازبین می‌برد، فیلمی که کاملا ذهن مخاطب را درگیر داستان عمیق و مفهومی‌اش می‌کند، فیلمی که جهت درکش باید با دقت و چندین بار به تماشایش بنشینید. قرار دادن فیلم تلقین در لیست بهترین فیلم های جهان با توجه به افتخارات و تاثیرگذاری‌اش کار بسیار آسانی بود.

واقعا راجع‌به فیلم تلقین چه می‌توان گفت؟ آیا می‌توان این اثر شاهکار را در قالب کلمات و جملات به بهترین شکل ممکن توصیف کرد؟ نه، واقعا نمی‌شود. هنگامی که به تماشای این فیلم بنشینید، بدون شک در ذهن‌تان به نولان می‌گویید که مرد تو با ساخت این فیلم لعنتی چه دستاوردی را برای تاریخ سینما رقم زدی؟ تو چگونه چنین چیزی خلق کردی؟ این‌ها سوالاتی است که شاید تا ابد بدون پاسخ بمانند.

کریستوفر نولان علاوه‌بر کارگردانی، به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت؛ البته اما توماس در امر تهیه‌کنندگی با نولان همکاری کرد. فیلم تلقین بعد از اکران در سال 2010 هوش از سر منتقدان پراند و بهترین نمرات ممکن را از جانب آن‌ها دریافت کرد.

منتقدان فیلم تلقین‌ را در زمینه‌هایی چون کارگردانی، بازیگری، جلوه‌های ویژه، داستان، موسیقی و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار دادند؛ بله، درست است، این فیلم در تمامی زمینه‌های فوق‌العاده و بی‌نقص ظاهر شد. بگذارید صادق باشیم، اگر به دنبال فیلمی سطحی هستید که هنگام خستگی به تماشای آن بنشینید و در تماشایش دقت زیادی به خرج ندهید، تلقین آن فیلم نیست؛ لطفا با این شرایط فیلم تلقین را تماشا نکرده و آن را بی‌ارزش نکنید.

این فیلم موفق به کسب جوایز سینمایی زیادی شد؛ فیلم تلقین طی مراسم اسکار سال 2011 در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه این جایزه را کسب کرد.

موفقیت فیلم تلقین در گیشه نیز خارق‌العاده بود؛ این فیلم که با بودجه عظیم 160 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 870 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم تلقین به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، کن واتانابه، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تلقین بدین شرح است: دزدی ماهر به نام داب کاب اسرار ارزشمند موردنیاز سازمان‌های جاسوسی و تجاری مختلف را برایشان استخراج می‌کند. او این کار را در خواب و رویا انجام می‌دهد؛ دام هنگامی که دیگران در خواب هستند و ذهن‌شان دارای آسیب‌پذیری زیادی است، رازهایشان را به سرقت برده و در دنیای خارج از خواب آن‌ها را به خریداران مربوطه می‌فروشد. البته دام در انجام این کار تنها نیست و گروهی از رون‌کاوان و معماران ماهر او را همراهی می‌کنند.

گالری فیلم تلقین





بنر فیلم هابیت: نابودی اسماگ

هابیت: نابودی اسماگ

The Hobbit: The Desolation of Smaug
کارگردان: Peter Jackson نویسنده: Peter Jackson , Fran Walsh , Philippa Boyens , Guillermo del Toro
سال انتشار:2013محصول: نیوزلند , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ian McKellenIan McKellen
Martin FreemanMartin Freeman
Richard ArmitageRichard Armitage
Benedict CumberbatchBenedict Cumberbatch
Evangeline LillyEvangeline Lilly
Lee PaceLee Pace

درباره فیلم هابیت: نابودی اسماگ


بعد از اتمام سه‌گانه ارباب حلقه‌ها در سال 2003، طرفداران تالکین تشنه فیلمی براساس کتاب‌های این نویسنده بزرگ بودند؛ سرانجام سازندگان خبر ساخت مجموعه فیلم‌های هابیت (The Hobbit Collection) هابیت داده و طرفداران را خوشحال کردند.

این مجموعه فیلم براساس کتابی به همین نام اثر جی. آر. آر. مارتین ساخته شد. ابتدا قرار بود این مجموعه شامل دو فیلم باشد، اما در ادامه سازندگان اعلام کردند هابیت سه‌ قسمتی خواهد بود. این سه‌گانه با نام‌های هابیت: یک سفر غیرمنتظره، هابیت: برهوت اسماگ و هابیت: نبرد پنج سپاه به‌ترتیب در سال‌های 2012، 2013 و 2014 اکران شدند.

تمام فیلم‌های این مجموعه توسط پیتر جکسون کارگردانی شدند؛ پیتر جکسون همراه با گیرمو دل تورو، فران والش و فیلیپ بوینز وظیفه نویسندگی این آثار را برعهده داشتند. این مجموعه به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان توانست مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار بگیرد.

البته سه‌گانه هابیت نتوانست به محبوبیت مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها در بین طرفداران دست پیدا کند؛ اما میزان فروش و استقبال از این مجموعه توانست سازندگان را راضی کند. هابیت درمجموع از دید منتقدان مجموعه‌ای قدرتمند بود که توانست به‌خوبی خاطرات سرزمین میانه را بعد از فیلم‌های ارباب حلقه‌ها برای طرفداران یادآوری کند.

یکی از دلایلی که مجموعه هابیت نتوانست به میزان محبوبیت ارباب حلقه‌های دست پیدا کند این بود که به‌شدت زیر سایه سنگین آن مجموعه قرار داشت؛ البته باید اعتراغ کنیم با این وجود هابیت توانست نمایش خوبی را از خود برجای بگذارد. منتقدان سه‌گانه هابیت را به دلیل جلوه‌های ویژه حیرت‌انگیز، موسیقی جذاب، کارگرانی قدرتمند و بازی عالی بازیگران مورد تحسین قرار دادند.

این سه‌گانه در گیشه حضور قدرتمندانه‌ای داشت و طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد؛ سه‌گانه هابیت درمجموع با بودجه 745 میلیون دلاری تولید شد و حدود 2.931 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سه‌گانه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مارتین فریمن، ایان مک کلن، ریچارد آرمیتاژ، اندی سرکیس، ویلیام کیرچر، گراهام مک تاویش، کن استات، هوگو ویوینگ، جیمز نسبیت، آیدان تورنور، لوک اوانز، استیون فرای، بیلی کانلی، اوانجلین لیلی، کریستوفر لی، کیت بلانشت، ایان هلم، سیلوستر مک‌کوی، الیجاه وود و اورلاندو بلوم اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست سه‌گانه هابیت بدین شرح است: هابیتی به نام بیلبو بگینز زندگی آرامی در دهکده شایر دارد که ناگهان سروکله جادوگری خاکستری به نام گندالف در محل زندگی او پیدا می‌شود. گندالف همراه با دورفی به نام تورین و گروه 12 نفره‌اش به خانه بیلبو می‌روند. آن‌های بیلبو را به‌عنوان دزد وارد گروه خود کرده و راهی یک سفر بسیار خطرناک جهت بازپس‌گیری پادشاهی تورین از اژدهایی به نام اسماگ می‌شوند.




بنر فیلم قلمرو بهشت
پوستر فیلم قلمرو بهشت
دو زیرنویس

قلمرو بهشت

Kingdom of Heaven
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: William Monahan
سال انتشار:2005محصول: آلمان , مراکش , اسپانیا , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Orlando BloomOrlando Bloom
Eva GreenEva Green
Jeremy IronsJeremy Irons
David ThewlisDavid Thewlis
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Marton CsokasMarton Csokas

درباره فیلم قلمرو بهشت


از فیلم قلمرو بهشت (Kingdom of Heaven) می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از برترین فیلم های جهان نام برد که بدون شک شایستگی حضور در این لیست را داراست. ریدلی اسکات به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. ویلیام موناهان نیز تهیه‌کننده فیلم قلمرو بهشت بود.

این فیلم تماشایی بعد از اکرانش نقدهای نسبتا خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد. منتقدان فیلم قلمرو بهشت را در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و صحنه‌های جنگی مورد تحسین قرار دادند. البته برخی از منتقدان به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی وارد کردند و آن را ضعیف دانستند.

این فیلم در جلب توجه مخاطبان نسبتا خوب کار کرد و توانست مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. فیلم قلمرو بهشت که با بودجه 130 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 211 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم قلمرو بهشت به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اورلاندو بلوم، اوا گرین، جرمی آیرونز، لیام نیسون، دیوید تیولیس، مارتون سوکاس، ولیبور توپیچ، رابرت پیو، خوان خوزه بیده‌گائین و برانسن وب اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم قلمرو بهشت بدین شرح است: داستان فیلم در زمان سقوط اورشلیم و فتح آن توسط صلاح الدین ایوبی پادشاه و مؤسس سلسله ایوبیان جریان دارد. صلاح الدین ایوبی در آن زمان هنوز سردار سپاه بود. او به‌عنوان بزرگ‌ترین قهرمان پیروز جنگ‌های صلیبی شناخته می‌شد که سرانجام موفق شد فاطمیان را از مصر براند و خود در آن جا حاکم شود.

گالری فیلم قلمرو بهشت





بنر فیلم سرگیجه

سرگیجه

Vertigo
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Alec Coppel , Samuel A. Taylor
سال انتشار:1958محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
James StewartJames Stewart
Kim NovakKim Novak
Barbara Bel GeddesBarbara Bel Geddes
Tom HelmoreTom Helmore
Henry JonesHenry Jones
Raymond BaileyRaymond Bailey

درباره فیلم سرگیجه


سرگیجه (Vertigo) یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود که توسط آلفرد هیچکاک کارگردانی شد؛ هیچکاک این اثر را جزو شخصی‌ترین آثار کارنامه خود توصیف کرد.

هیچکاک علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت؛ داستان این فیلم توسط بوالو-نارسژاک نوشته شد. طی نظرسنجی انجام شده در مجله سینمایی سایت اند ساند که در سال 2012 انجام شده بود، فیلم سرگیجه به‌عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای جهان معرفی شد.

فیلم سرگیجه تمام ویژگی‌های لازم جهت معرفی به‌عنوان یک شاهکار سینمایی را داراست. این فیلم بعد از اکران مورد تحسین منتقدان قرار گرفت؛ منتقدان این فیلم را به دلیل خلاقیت جالب در فیلم‌برداری، داستان جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی عالی تحسین کردند. این فیلم با وجود دریافت نقدهای مثبت، طی مراسم اسکار سال 1959 تنها در دو بخش بهترین صدا و بهترین طراحی هنری نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب هیچ‌کدام از آن‌ها نشد.

فیلم سرگیجه توجه مخاطبان زیادی را نیز به سمت خود جلب کرد و نسبت به بودجه‌اش فروش خوبی در گیشه داشت؛ این فیلم که با بودجه 2.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 7.3 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیمز استورات، کیم نواک و هنری جونز اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سرگیجه بدین شرح است: پلیسی به نام اسکاتی فرگوسن طی یک تعقیب و گریز دچار سرگیجه‌ای شدید می‌شود و در انجام ماموریتش شکست می‌خورد؛ او بعد از این اتفاق پی می‌برد شرایط جسمی مساعدی جهت ادامه فعالیت پلیسی خود ندارد و باید بازنشسته شود. یک از دوستان قدیمی اسکاتی از او می‌خواهد تا مراقبت همسرش مادلن باشد که اخیرا رفتارش کمی عجیب شده است. این اتفاق باعث می‌شود تا اسکاتی وارد ماجرایی مرموز شود.




بنر فیلم جنگل

جنگل

Jungle
کارگردان: Greg McLean نویسنده: Justin Monjo
سال انتشار:2017محصول: استرالیا
تماشای آنلاین فیلم
Daniel RadcliffeDaniel Radcliffe
Thomas KretschmannThomas Kretschmann
Alex RussellAlex Russell
Joel JacksonJoel Jackson
Yasmin KassimYasmin Kassim
Luis Jose LopezLuis Jose Lopez

درباره فیلم جنگل


جنگل (Jungle) جزو برترین فیلم های تاریخ سینما است که در سال 2017 اکران و توسط گرگ مک لین کارگردانی شد. مک لین به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این فیلم حضور داشت؛ البته افرادی چون تد فل من، مایک گبرویک، گری همیلتون، مارک لازاروس و دانا لوستیک در امر تهیه‌کنندگی به مک لین کمک کردند. داستان فیلم جنگل توسط جاستین مونژو نوشته شد.

این فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان چندان موفق نبود و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت نکرد. منتقدان داستان فیلم جنگل را فاقد هرگونه پیچش داستان دانسته و به فیلم‌نامه آن ایرداتی اساسی وارد کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم جنگل به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنیل ردکلیف، الکس راسل، توماس کرتشمن، یاسمن کاسیم، جوئل جکسون و جاسک کومان اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جنگل بدین شرح است: طی اوایل دهه 1980 ماجراجویی به نام یوسی گینزبرگ پس از سه سال خدمت در ارتش، تصمیم به سفر به قلب جنگل‌های آمازون می‌گیرد. در این سفر یوسی با یک معلم سوئیسی و دوست او به نام مارکوس آشنا می‌شود. در ادامه آن‌ها با جهانگردی اتریشی به نام کارل مواجه می‌شوند که به آن‌ها وعده بازدید از یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های آمازون و تماشای قبیله‌های قدیمی را می‌دهد. کوین و یوسی تصمیم می‌گیرند با این جهانگر اتریشی همراه شوند؛ آن‌ها مارکوس را نیز به این همراهی راضی می‌کنند.




بنر فیلم گلادیاتور

گلادیاتور

Gladiator
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: David Franzoni , John Logan , William Nicholson
سال انتشار:2000محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Russell CroweRussell Crowe
Joaquin PhoenixJoaquin Phoenix
Connie NielsenConnie Nielsen
Oliver ReedOliver Reed
Richard HarrisRichard Harris
Derek JacobiDerek Jacobi

درباره فیلم گلادیاتور


گلادیاتور (Gladiator) فیلمی از جنس خون است، فیلمی است که در آن خشونت حرف اول و آخر را می‌زند؛ اما اشتباه نکنید، این خشونت و خون به‌هیچ‌عنوان زننده و آزاردهنده نیست. مخاطب از همان ابتدا تا انتها از تک‌تک لحظات جذاب این فیلم لذت برده و محو نبردهای حماسی فوق‌العاده آن می‌شود.

ریدلی اسکات وظیفه کارگردانی فیلم گلادیاتور را برعهده داشت؛ دیوید فرانزونی، جان لوگان و ویلیام نیکلسون نویسندگان این فیلم فوق‌العاده بودند. فرانزونی در کنار داگلاس ویک و برانکو لوستیگ به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت. موسیقی متن جذاب و ماندگار فیلم گلادیاتور توسط هانس زیمر ساخته شد.

فیلم گلایاتور بعد از اکران در سال 2000 توانست تحسین گسترده منتقدان را به‌دست بیاورد و نمرات بسیار خوبی را از جانب‌ها دریافت کند. نبردهای خونین، داستان نفس‌گیر، عملکرد محشر گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند ازجمله فاکتورهایی بودند که توسط منتقدان مورد تحسین قرار گرفتند.

فیلم گلادیاتور به افتخارات و جوایز بسیار بزرگی دست پیدا کرد. این فیلم اکنون جزو 50 فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDB است. فیلم گلادیاتور طی مراسم اسکار سال 2001 در 12 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در پنج بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین جلوه‌های تصویری، بهترین طراحی لباس، بهترین فیلم و بهترین تدوین صدا موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق شد تنها در بخش بهترین فیلم این جایزه را کسب کند.

فیلم گلادیاتور موفقیت بزرگی را نیز در گیشه به‌دست آورد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند؛ این فیلم که با بودجه عظیم 103 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 457 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم گلادیاتور به ایفای نقش پرداختند می‌توان به راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید، ریچارد هریس و درک جاکوبی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم گلادیاتور بدین شرح است: ارتش روم به رهبری ژنرال ماکسیموس موفق می‌شود آخرین گروه بربرها را شکست داده و روم را نجات بدهد. امپراتور مارکوس آئورلیوس که در بستر مرگ قرار دارد دارای پسری مکار به نام کومودوس است که هیچ رحمی ندارد؛ آئورلیوس در آخرین لحظات عمرش از ماکسیوس می‌خواهد تا کنترل اوضاع را به دست گرفته و با تشکیل یک پارلمان، جمهوری مستقلی را به وجود بیاورد. کومودوس که امپراطوری خود را در خطر می‌بیند پدرش را کشته و دستور می‌دهد ماکسیموس و خانواده‌اش که در اسپانیا حضور دارند اعدام شوند. ماکسیموس از مرگی حتمی نجات پیدا می‌کند؛ اما نمی‌تواند خانواده خود را نجات دهد. یک تاجر برده ماکسیموس را اسیر کرده و به فردی به نام پراکسیمو که کارش تعلیم گلایاتور است می‌فروشد.




بنر فیلم ونوم

ونوم

Venom
کارگردان: Ruben Fleischer نویسنده: Scott Rosenberg , Jeff Pinkner , Kelly Marcel
سال انتشار:2018محصول: چین , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom HardyTom Hardy
Michelle WilliamsMichelle Williams
Riz AhmedRiz Ahmed
Scott HazeScott Haze
Reid ScottReid Scott
Jenny SlateJenny Slate

درباره فیلم ونوم


بعد از توافق سونی و مارول جهت انتقال مرد عنکبوتی به دنیای سینمایی مارول، سونی تصمیم گرفت تا جای خالی این کاراکتر را با یکی از محبوب‌ترین ضدقهرمانان کمیک‌های مارول به نام ونوم (Venom) پر کند. از همان ابتدا انتظارات از فیلم بسیار بالا بود و طرفداران بی‌شماری جهت تماشای آن لحظه‌شماری می‌کردند.

اما آیا سونی توانست بعد از خروج مرد عنکبوتی، با شخصیت ونوم موفقیت خود را جلب نظر طرفداران تکرار کند؟ اگر بخواهیم منطقی باشیم جواب این سوال منفی است؛ با اینکه شخصیت‌ ونوم یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کمیک‌ها محسوب می‌شود و فیلم ونوم فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت، نمی‌توان قاطعانه تایید کرد که این کاراکتر توانسته جای خالی مرد عنکبوتی را برای شرکت سونی و طرفدارانش پر کند.

مرد عنکبوتی یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای شرکت سونی بود که فیلم‌هایش میلیاردی فروش می‌کرد؛ تاثیرگذاری که مرد عنکبوتی بر طرفداران داشت، به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با شخصیت ونوم نیست. البته نباید تلاش سازندگان جهت خلق اثری جذاب را زیر سوال برد؛ منتقدان فیلم ونوم را به دلیل عملکرد عالی تام هاردی، داستان جذاب و ریتم تندش مورد تحسین قرار دادند.

البته برخی از منتقدان به فیلم‌نامه و کارگردانی این اثر ایراداتی اساسی وارد کردند. این فیلم با وجود اینکه مانند فیلم‌های مرد عنکبوتی فروشی میلیاردی نداشت، اما توانست انتظارات سازندگانش را در گیشه برآورده کند و فروش خوبی در باکس‌آفیس داشته باشد. فیلم ونوم با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شد و حدود 856 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

بعد از این موفقیت تجاری عظیم، سازندگان اعلام کردند که فیلم دوم ونوم را با نام ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage) تولید و در سال 2021 اکران خواهند کرد؛ البته با توجه به پاندمی ویروس کرونا، ممکن است این تاریخ دچار تغییر شده و با تاخیر مواجه شود.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم ونوم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هاردی، میشل ویلیامز، ریز احمد، اسکات هیز و رید اسکات اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ونوم بدین شرح است: یک سفینه فضایی متعلق به شرکت بنیاد حیات به مدیریت کارلتون دریک در منطقه‌ای از شرق آسیا سقوط می‌کند؛ این سفینه حامل موجوداتی بیگانه به‌نام سیمبیوت بود. نیروهای دولتی موفق می‌شوند دو سیمبیوت را سالم از آن سفینه خارج کنند؛ یکی از این سیمبیوت‌ها ونوم نام دارد. در ادامه شخصیتی به نام ادی براک به فیلم اضافه می‌شود؛ ادی که یک خبرنگار اینترنتی است با استفاده از لپ تاپ نامزدش که برای شرکت بنیاد حیات کار می‌کند، به اسراری مرموز از آن شرکت پی می‌برد.

گالری فیلم ونوم





بنر فیلم فهرست شیندلر
پوستر فیلم فهرست شیندلر
دو زبانه

فهرست شیندلر

Schindler's List
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Steven Zaillian
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Liam NeesonLiam Neeson
Ben KingsleyBen Kingsley
Ralph FiennesRalph Fiennes
Caroline GoodallCaroline Goodall
Jonathan SagallJonathan Sagall
Embeth DavidtzEmbeth Davidtz

درباره فیلم فهرست شیندلر


فهرست شیندلر (Schindler's List) یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان است که اثری جاودان در تاریخ سینما محسوب می‌شود؛ این فیلم داستانی از انسانیت را طی یکی از مخوف‌ترین دوران بشریت یعنی جنگ جهانی دوم به‌تصویر می‌کشد.

این فیلم بر اساس رمانی به نام کشتی شیندلر اثر توماس کنیلی تولید شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم فهرست شیندلر برعهده استیون اسپیلبرگ قرار داشت؛ البته جرالد آر. مولن و برانکو لوستینگ نیز در امر تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط استیون زایلیان نوشته شد.

فیلم فهرست شیندلر بعد از اکران در سال 1993 به موفقیت‌های بزرگی دست کرد؛ منتقدان این اثر را یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما توصیف کرده و آن را در زمینه‌هایی چون بازی بازیگران، کارگردانی، فیلم‌نامه و داستان مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم موفقیت عظیمی را نیز در کسب جوایز سینمایی معتبر تجربه کرد. فیلم فهرست شیندلر در 12 بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود که درنهایت توانست در هفت بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن و بهترین کارگردانی هنری این جایزه را کسب کند.

فیلم فهرست شیندلر در مراسم گلدن گلوب نیز قدرتمند ظاهر شد و توانست در سه بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه این جایزه را به‌دست بیاورد. این فیلم مورد توجه مخاطبین نیز قرار گرفت و توانست فروش فوق‌العاده‌ای را در گیشه به نام خود ثبت کند. فیلم فهرست شیندلر با بودجه 22 میلیون دلاری تولید شد و حدود 322 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لیام نیسون، بن کینگزلی، ریف فاینز، کارولین گودال، جاناتان ساگال، امبت دیویتس و آگنیه‌شکا کروکوونا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم فهرست شیندلر بدین شرح است: تاجری به نام اسکار شیندلر که یک عضو حزب نازی است با رفتار گرم و صمیمی خود توجه مقامات رده بالای ارتش را به سمت خود جلب کرده و با آن‌ها دوست می‌شود. او به کمک همین دوستی موفق می‌شود یک کارخانه را با پول یهودیان خریده و به شکل پنهانی با آن‌‌ها شریک شود. شیندلر در ادامه با استفاده از روابط خود از یهودیان به‌عنوان کارگر در کارخانه خود استفاده می‌کند. در ادامه فیلم روند بسیار جالبی به خود گرفته و مخاطب را محو داستان عمیقش می‌کند.




بنر فیلم بوهمین راپسودی

بوهمین راپسودی

Bohemian Rhapsody
کارگردان: Bryan Singer نویسنده: Anthony McCarten
سال انتشار:2018محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Rami MalekRami Malek
Gwilym LeeGwilym Lee
Ben HardyBen Hardy
Joseph MazzelloJoseph Mazzello
Lucy BoyntonLucy Boynton
Aidan GillenAidan Gillen

درباره فیلم بوهمین راپسودی


بوهمین راپسودی (Bohemian Rhapsody) یکی از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود که داستان زندگی فردی مرکوری یکی از نوابغ بزرگ موسیقی جهان و گروهش را طی اوایل دهه 1970 تا اوایل دهه 1990 به تصویر می‌کشد.

وظیفه کارگردانی فیلم بوهمین راپسودی برعهده برایان سینگر و دکستر فلچر قرار داشت. داستان این فیلم نیز توسط آنتونی مک‌کارتن و پیتر مورگان نوشته شد. گراهام کینگ و جیم بچ نیز تهیه‌کنندگان این اثر بودند.

این فیلم بعد از اکران با نقدهای مختلفی از جانب منتقدان و طرفداران مرکوری مواجه شد؛ برخی از منتقدان نسبت به شخصیت‌پردازی مرکوری انتقاد داشتند و همچنین معتقد بودند سازندگان به اندازه کافی روی دیگر اعضای گروه او تمرکز نکردند. اما برخی دیگر از منتقدان از عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری (به‌خصوص رامی مالک در نقش فرد مرکوری) تمجید و این فیلم را زیبا توصیف کردند.

فیلم بوهمین راپسودی در کسب جوایز سینمایی سالانه نیز قدرتمند عمل کرد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب 2019 در دو بخش بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر مرد فیلم درام نامزد دریافت جایزه شده بود که توانست در هر دو بخش این جایزه را کسب کند. فیلم بوهمین راپسودی طی مراسم اسکار 2019 نیز در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست در چهار بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا این جایزه را کسب کند.

این فیلم موفقیت تجاری بزرگی را در گیشه تجربه کرد؛ فیلم بوهمین راپسودی که با بودجه 52 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 903 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رامی ملک، مایک مایرز، لوسی بوینتون، جوزف مازلو، بن هاردی، آیدان گیلن و تام هولندر اشاره کرد.




بنر فیلم دانی دارکو

دانی دارکو

Donnie Darko
کارگردان: Richard Kelly نویسنده: Richard Kelly
سال انتشار:2001محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Jena MaloneJena Malone
Patrick SwayzePatrick Swayze
Maggie GyllenhaalMaggie Gyllenhaal
Drew BarrymoreDrew Barrymore
Beth GrantBeth Grant

درباره فیلم دانی دارکو


دانی دارکو (Donnie Darko) فیلمی درام و علمی تخیلی به نویسندگی و کارگردانی ریچارد کلی است که جزو بهترین فیلم های جهان به حساب می‌آید. فیلم دانی دارکو پس از اکران توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و نمراتی عالی را از جانب آن‌ها دریافت کند.

منتقدان در نگاه اول به تحسین خلاقیت داستانی فیلم دانی دارکو پرداختند. آن‌ها همچنین این فیلم را در زمینه‌های کارگردانی و بازیگری مورد تحسین قرار دادند. این فیلم فروش چندان بالای در گیشه نداشت؛ اما نسبت به بودجه تولیدش توانست برای سازندگان درآمدزایی کند.

فیلم دانی دارکو که با بودجه 4.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 7.5 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. جیک جیلنهال، جنا ملون، درو بریمور، مگی جیلنهال، مری مکدانل، کاترین راس، پاتریک سوویزی، نوح وایل و دیوی چیس ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم دانی دارکو به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نوجوانی به نام دانی دارکو شبی در خواب شروع به راه رفتن می‌کند و از خانه خود خارج می‌شود. او در ادامه با خرگوش-انسان عظیم‌الجثه‌ای به نام فرانک مواجه می‌شود. این موجود به او می‌گوید که دنیا در ۲۸ روز و ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه و ۱۲ ثانیه دیگر به پایان می‌رسد.




بنر فیلم هالووین

هالووین

Halloween
کارگردان: David Gordon Green نویسنده: Danny McBride , David Gordon Green , Jeff Fradley
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jamie Lee CurtisJamie Lee Curtis
Judy GreerJudy Greer
Andi MatichakAndi Matichak
Will PattonWill Patton
Virginia GardnerVirginia Gardner
Sophia MillerSophia Miller

درباره فیلم هالووین


هالووین (Halloween) یکی دیگر از بهترین فیلم های سینما است که در ژانر ترسناک و اسلشر تولید شده است. این فیلم که در سال 2018 اکران شده، یازدهمین فیلم مجموعه هالووین است. دیوید گوردون گرین به‌عنوان نویسنده و کارگردانی در این پروژه همکاری داشت. مالک عقاد، جیسون بلوم و بیل بلاک نیز تهیه‌کنندگان فیلم هالووین بودند.

فیلم هالووین نمرات بسیار پایینی را از سوی منتقدان دریافت کرد و مورد انتقاد گسترده آن‌ها قرار گرفت. منتقدان ضمن وارد کردن ایراداتی اساسی به فیلم‌نامه، اعتقاد داشتند فیلم بیش‌ازحد از فاکتور خشونت استفاده کرده و عملا ژانر اسلشر را با صحنه‌های خشن متعدد خود بی‌ارزش کرده است.

این فیلم با وجود عدم دریافت نقدهای مثبت، موفق شد با اسقبال عظیم مخاطبان در گیشه مواجه شود. فیلم هالووین که با بودجه 15 میلیون دلاری تولید شده بود، با فروش 255 میلیون دلاری خود توانست موفقیت عظیمی را برای سازندگانش رقم بزند. سازندگان اعلام کردند که دنباله این فیلم با نام هالووین می‌کشد (Halloween Kills) در سال 2021 اکران خواهد شد. (البته با توجه به پاندمی ویروس کرونا نمی‌توان این تاریخ را به طور قطع تایید کرد)

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم هالووین به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیمی لی کرتیس، جودی گریر، نیک کسل، عمر درسی و ویل پاتون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مایکل مایرز 40 سال بود که به‌واسطه قتل‌های وحشتناکش در بیمارستان روانی بستری بود. در ادامه تصمیم بر آن می‌شود که این قاتل به یک زندان فوق‌امنیتی منتقل شود. در روز انتقال مایکل باعث تصادف اتوبوسی که در آن حضور داشت می‌شود. او پدر و پسری که در آن اتوبوس حضور داشتند می‌کشد و سپس می‌گریزد.




بنر فیلم سر وقت

سر وقت

In Time
کارگردان: Andrew Niccol نویسنده: Andrew Niccol
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Justin TimberlakeJustin Timberlake
Amanda SeyfriedAmanda Seyfried
Cillian MurphyCillian Murphy
Olivia WildeOlivia Wilde
Alex PettyferAlex Pettyfer
Johnny GaleckiJohnny Galecki

درباره فیلم سر وقت


سروقت یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود که در ژانر علمی تخیلی و اکشن تولید شد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلم سر وقت برعهده اندرو نیکول قرار داشت. افرادی چون اندرو نیکول، مارک آبراهام، ایمی ایزرائیل، کریستل لیبین و اریک نیومن در امر تهیه‌کنندگی نیکول را همراهی کردند.

فیلم سر وقت پس از اکران نقدهای متوسطی از جانب منتقدان دریافت کرد. منتقدان داستان این فیلم را سرگرم‌کننده توصیف کرده و آن را مورد تحسین قرار دادند. البته برخی از منتقدان اعتقاد داشتند که سازندگان در امر فیلم‌نامه‌نویسی می‌توانستند به مراتب بهتر عمل کنند و بیشتر به جزئیات توجه داشته باشند.

فیلم سر وقت مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد و به فروش خوبی دست پیدا کرد. این فیلم که با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 174 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جاستین تیمبرلیک، آماندا سیفرید، کیلین مورفی، اولیویا وایلد و جانی گالکی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سر وقت بدین شرح است: داستان در آینده‌ای نه چندان دور جریان دارد که در آن میزان عمر طبیعی یک انسان به ۲۵ سال رسیده ‌است. تنها در شرایطی است که فرد بسیار ثروتمند باشد می‌تواند به‌واسطه مهندسی ژنتیک، میزان طول عمر خود را تا بینهایت افزایش دهد. برای افراد فقیر تنها دو گزینه وجود دارد؛ یا هرطور شده پول لازم جهت خرید طول عمر را فراهم کنند یا منتظر ۲۵ سالگی و مرگ خود باشند.




بنر فیلم دارودسته فوتبالیست‌ها

دارودسته فوتبالیست‌ها

Gridiron Gang
کارگردان: Phil Joanou نویسنده:
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
XzibitXzibit
Kevin DunnKevin Dunn
L. Scott CaldwellL. Scott Caldwell
Setu TaaseSetu Taase
James EarlJames Earl

درباره فیلم دارودسته فوتبالیست‌ها


دارودسته فوتبالیست‌ها (Gridiron Gang) فیلمی به کارگردانی فیل جونو است که در سال 2006 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم ورزشی برعهده لی استنلی و نیل اچ. موریتز قرار داشت. جف مگوایر و جک فلاندر نیز نویسندگان فیلم دارودسته فوتبالیست‌ها بودند.

این فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم دارودسته فوتبالیست‌ها را به‌دلیل بازی عالی گروه بازیگری، کاگردانی قدرتمند و داستان جذاب مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم توانست نسبتا درآمد خوبی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد و مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. فیلم دارودسته فوتبالیست‌ها با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شد و حدود 41 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. دواین جانسون، ایگزیبیت، کوین دون و لئون ریپی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: شان پورتر در بازداشتگاه کیلپاتریک لس‌آنجلس کار می‌کند. او از اینکه نمی‌تواند افراد جوانی که از این بازداشتگاه رها می‌شوند به مسیر صحیح هدایت کند و باعث اجتناب آن‌ها از عضویت در گروه‌های تبه‌کاری و مواد مخدر شود، بسیار ناامید می‌شود. به همین دلیل پورتر تصمیم می‌گیرد یک تیم فوتبال تشکیل دهد تا این افراد جوان به چیزی حس تعلق پیدا کنند.




بنر فیلم جانی انگلیش
پوستر فیلم جانی انگلیش

جانی انگلیش

Johnny English
کارگردان: Peter Howitt نویسنده: Peter Howitt
سال انتشار:2003محصول: بریتانیا
Rowan AtkinsonRowan Atkinson
Natalie ImbrugliaNatalie Imbruglia
Ben MillerBen Miller
John MalkovichJohn Malkovich
Greg WiseGreg Wise
Tasha de VasconcelosTasha de Vasconcelos

درباره فیلم جانی انگلیش


جانی انگلیش (Johnny English) یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان است که در ژانر کمدی ساخته شده است؛ این فیلم دارای نقیضه‌های زیادی از مجموعه فیلم‌های جیمز باند است. وظیفه کارگردانی این فیلم کمدی برعهده پیتر هاویت قرار داشت. نیل پورویس و ویلیام دیویس نویسندگان فیلم جانی انگلیش بودند. تیم بوان و اریک فلنر نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

منتقدان فیلم جانی انگلیش را سرگرم‌کننده توصیف کرده و مضامین کمدی آن را مورد تحسین قرار دادند. این فیلم موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و فروشی فوق‌العاده را در گیشه تجربه کند. فیلم جانی انگلیش که با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 160 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت.

این موفقیت تجاری عظیم باعث شد تا سازندگان دو فیلم دنباله دیگر به‌نام‌های جانی اینگلیش دوباره متولد می‌شود (2011) و جانی اینگلیش دوباره حمله می‌کند (2018) براساس این فیلم تولید کنند. دو فیلم دنباله نیز توانستند به مسیر موفقیت‌آمیز فیلم نخست ادامه دهند و با اسقبال مخاطبان مواجه شوند.

روآن اتکینسون، بن میلر، جان مالکوویچ، ناتالی ایمبرولیا، تاشا دو واسکونسلوس، کریس ترنت، تره‌ور مک‌دانلد، سم بیزلی و جنی گلووی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم جانی انگلیش به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم جانی انگلیش بدین شرح است: فردی ساده و مهربان به نام جان انگلیش به‌عنوان یک کارمند در سازمان MI7 کار می‌کند. او سودای این را دارد که روزی به یکی از بهترین مامورهای سازمان تبدیل شود. در ادامه داستان طی اتفاقاتی عجیب، جانی وارد حوادث خطرناکی می‌شود که امکان دارد جان خود را به‌واسطه آن از دست بدهد.




بنر فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی

دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی

Jurassic World: Fallen Kingdom
کارگردان: J. A. Bayona نویسنده: Colin Trevorrow , Derek Connolly
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris PrattChris Pratt
Bryce Dallas HowardBryce Dallas Howard
Rafe SpallRafe Spall
Justice SmithJustice Smith
Daniella PinedaDaniella Pineda
James CromwellJames Cromwell

درباره فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی


بعد از موفقیت تجاری عظیم فیلم دنیای ژوراسیک، سازندگان تصمیم به تولید دنباله‌ای از آن با نام دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (jurassic world: fallen kingdom) گرفتند که در سال 2018 اکران شد. خوان آنتونیو بایونا به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشت. کالین ترورو و درک کونولی نویسندگان این فیلم بودند. فرانک مارشال، پاتریک کراولی و بلن آتینزا نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

این فیلم به‌هیچ وجه موفق به جلب نظرات مثبت منتقدان نشد. منتقدان اعتقاد داشتند داستان فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی دارای هیچ پیچش خاصی نیست و فیلم‌نامه آن نقص‌های زیادی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی با وجود دریافت نقدهای منفی، فروشی خارق‌العاده را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 170 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.3 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. پس از این موفقیت بزرگ در بخش فروش، سازندگان خبر از تولید دنباله‌ای دیگر با نام دنیای ژوراسیک: قلمرو دادند که در سال 2021 اکران می‌شود. البته با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا، ممکن است تاریخ اکران این فیلم دچار تاخیر شده و در سال 2022 اکران شود.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، جف گلدبلوم، بی‌دی ونگ، توبی جونز، ریف اسپال، جاستیک اسمیت، دنیلا پیندا، تد لواین، جرالدین چاپلین و جیمز کرامول اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث این فیلم در ادامه فیلم قبلی جریان دارد. در جزیره‌ای که دایناسورها در آن حضور دارند آتشفشان فعال شده ‌است. فعالان محیط‌زیست از کنگره آمریکا درخواست می‌کنند تا جان دایناسورها را از این حادثه نجات دهند؛ اما کنگره این درخواست را نمی‌پذیرد. بنجامین لاکوو همراه با جان هموند از کلیر دیرنینگ درخواست می‌کنند تا به جزیره برود و به نجات دایناسورها کمک کند. کلیر با اوون گریدی دیدار می‌کند و از او می‌خواهد تا به جزیره بروند.




بنر فیلم کازینو رویال
پوستر فیلم کازینو رویال
دو زیرنویس

کازینو رویال

Casino Royale
کارگردان: Martin Campbell نویسنده: Paul Haggis , Robert Wade , Neal Purvis
سال انتشار:2006محصول: آلمان , ایالات متحده , جمهوری چک , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Daniel CraigDaniel Craig
Eva GreenEva Green
Mads MikkelsenMads Mikkelsen
Judi DenchJudi Dench
Jeffrey WrightJeffrey Wright
Giancarlo GianniniGiancarlo Giannini

درباره فیلم کازینو رویال


کازینو رویال (Casino Royale) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما دانست که توانست توجه بسیاری از طرفداران ژانر اکشن را به سمت خود جلب کند. این فیلم بیست‌ویکمین فیلم مجموعه جیمز باند است که توسط مارتین کمپبل کارگردانی شد. باربرا بروکولی و مایکل ویلسون تهیه‌کنندگان این فیلم اکشن بودند. داستان فیلم کازینو رویال نیز توسط یان فلمینگ به رشته تحریر در آمد.

فیلم کازینو رویال براساس کتابی به همین نام اثر یان فلمینگ ساخته شد. این فیلم پس از اکران توانست تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشته باشد و نمراتی عالی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم کازینو رویال را به دلیل صحنه‌های اکشن جذاب، عملکرد عالی گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم کازینو رویال به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم که با بودجه 150 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 600 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. دنیل کریگ، اوا گرین، مدس میکلسن، جودی دنچ، جفری رایت، کلیمنس شیک، لودگر پیستور و آدی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم کازینو رویال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم کازینو رویال بدین شرح است: جیمز باند طی جدیدترین ماموریت خود باید در مقابل یک بانکدار که پول‌های سازمان‌های تروریستی را در بازارهای جهانی سرمایه‌گذاری می‌کند، قرار بگیرد. باند در نخستین گام ماموریتش باید در یک بازی پوکر در مقابل لو شیفره برنده شود. او در کازینو برگزاری این بازی با وسپر لیند، زن زیبا خزانه‌دار که مسئول پخش پول شرط‌بندی است، آشنا می‌شود. در ادامه باند و وسپر از سوی لو شیفره و همراهانش مورد حمله قرار می‌گیرند.

گالری فیلم کازینو رویال





بنر فیلم پست

پست

The Post
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Josh Singer , Liz Hannah
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Meryl StreepMeryl Streep
تام هنکستام هنکس
Bob OdenkirkBob Odenkirk
Tracy LettsTracy Letts
Bruce GreenwoodBruce Greenwood
Sarah PaulsonSarah Paulson

درباره فیلم پست


فیلم پست (The Post) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های جهان دانست که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم پست برعهده استیون اسپیلبرگ قرار داشت. البته کریستی ماکوسکو کریگر و ایمی پاسکال نیز در امر تهیه‌کنندگی به اسپیلبرگ کمک کردند. داستان فیلم پست نیز توسط لیز هانا و جاش سینگر به رشته تحریر در آمد.

این فیلم با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد و نمراتی متوسط را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم پست در زمینه‌های بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند؛ اما آن‌ها به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی وارد کرده و برخی از لحظات داستان را نامفهوم توصیف کردند.

فیلم پست با وجود دریافت نقدهای دوگانه، در بخش فروش عالی ظاهر شد و توانست سازندگانش را راضی کند. این فیلم که با بودجه 50 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 177 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. تام هنکس، مریل استریپ، الیسون بری، دیدی کوپر، دیوید کراس، بروس گرینوود، تریسی ل، باب ادنکیرک، سارا پلسون، جسی پلمونس، مایکل استلبرگ، برادلی وایتفورد، زک وودز، متئو ریس و کلی اوکوین ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم پست به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به پنهانکاری است که چهار رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تحت تأثیر قرار داد. نخستین رئیس زن واشینگتن پست، کاترین گراهام و سردبیر جسور این روزنامه، بنجامین سی. بردلی قصد دارند نبردی بی‌سابقه را بین خبرگزاری‌ها و دولتی‌ها آغاز کنند تا بتوانند اسنادی را از پنتاگون آشکار کنند.




بنر فیلم راه من

راه من

My Way
کارگردان: Kang Je-gyu نویسنده: Kang Je-gyu , Na Hyun , Kim Byung-In
سال انتشار:2011محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Jang Dong-gunJang Dong-gun
Joe OdagiriJoe Odagiri
Fan BingbingFan Bingbing
Kim In-kwonKim In-kwon
Lee Yeon-heeLee Yeon-hee
Kim Hee-wonKim Hee-won

درباره فیلم راه من


راه من (My Way) یک فیلم جنگی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی کانگ جی گیو است که شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های جهان را داراست. در امر تهیه‌کنندگی کیم یونگ-هوا و جیمز چوی و در امر نویسندگی نا هیون و کیم بیونگ-این به جی گیو کمک کردند.

این فیلم موفق شد تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم راه من را به علت صحنه‌های جنگی زیبا، کارگردانی عالی و عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند. البته بعضی از منتقدان ایرداتی را به فیلم‌نامه فیلم راه من وارد کردند.

این فیلم در جلب نظر مخاطبان موفق ظاهر نشد و در گیشه شکست خورد. فیلم راه من با بودجه 24 میلیون دلاری خود، حدود 16.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم راه من به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جو اوداگیری، جانگ دانگ گان، فن بینگ‌بینگ، کیم این کوان و شینگو تسورومی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم راه من بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1928 در گیونگ-سئونگ (سئول کنونی) کره جریان دارد. کیم جون-شیک جوان همراه با پدر و خواهرش ایون-سوو در مزرعه خانواده هاسگاوا در کره مستعمره ژاپن کار می‌کنند. جون-شیک و تاتسو هاسگاوا هردو علاقه‌مند به دویدن هستند؛ این دو تا دوران نوجوانی تبدیل به رقیبانی سرسخت برای یکدیگر شدند. کشته شدن پدربزرگ تاتسو طی یک انفجار توسط یک مبارز آزادی‌خواه کره‌ای و همچنین پیروزی یک دونده کره‌ای بر دونده ژاپنی در مسابقات ماراتن، باعث ملتهب شدن روابط میان کره و ژاپن شد.

لازم به ذکر است که فیلم راه من، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جهان محسوب می‌شود و می‌تواند لحظات بسیار زیبا و فراموش نشدنی برای بیننده به ارمغان بیاورد.




بنر فیلم جاسوسان نامحسوس
پوستر فیلم جاسوسان نامحسوس
دو زبانه

جاسوسان نامحسوس

Spies in Disguise
کارگردان: Troy Quane , Nick Bruno نویسنده: Lloyd Taylor , Brad Copeland
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Will SmithWill Smith
Tom HollandTom Holland
Rachel BrosnahanRachel Brosnahan
Toru UchikadoToru Uchikado
Reba McEntireReba McEntire
Mark RonsonMark Ronson

درباره فیلم جاسوسان نامحسوس


جاسوسان نامحسوس (Spies in Disguise‎) انیمیشنی به کارگردانی نیک برونو و تروی کوین است که براساس یک انیمیشن کوتاه به نام کبوتر: غیرممکن اثر لوکاس مارتل ساخته شد. داستان این انیمیشن توسط برد کوپلند و لاید تیلور نوشته شد. پیتر چرنین و مایکل چی.تراورس نیز تهیه‌کنندگان آن بودند.

انیمیشن جاسوسان نامحسوس پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت و نمرات متوسطی را دریافت کرد. گروهی از منتقدان به تمجید از خلاقیت داستانی و پیام آموزنده آن پرداختند و گروهی دیگر نیز اعتقاد داشتند که سازندگان می‌توانستند در زمینه شخصیت‌پردازی‌ها به مراتب بهتر عمل کنند.

انیمیشن جاسوسان نامحسوس با وجود فروش خوبی که داشت، می‌توانست در باکس‌آفیس به مراتب بهتر عمل کند. این انیمیشن که با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 171 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ویل اسمیت، تام هالند، رشیدا جونز، بن مندلسون، ریبا مک‌اینتایر، کارن گیلان و دی‌جی خالد ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان انیمیشن جاسوسان نامحسوس بدین شرح است: زمانی که دنیا با خطری بزرگ مواجه می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین جاسوسان دنیا به نام لانس استرلینگ کار خود را آغاز می‌کند. لانس جهت نجات دنیا در برابر این خطر دچار مشکلات عظیمی می‌شود و به جرم خیانت توسط سازمان جاسوسی تحت تعقیب قرار می‌گیرد. در ادامه لانس جهت نجات از این مشکل نزد مخترع جوانی به نام والتر (که خودش او را از شرکت اخراج کرده بود) می‌رود و از او درخواست کمک می‌کند.




بنر فیلم جوخه گانگستر

جوخه گانگستر

Gangster Squad
کارگردان: Ruben Fleischer نویسنده: Will Beall
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Sean PennSean Penn
Josh BrolinJosh Brolin
Ryan GoslingRyan Gosling
Nick NolteNick Nolte
Emma StoneEmma Stone
Giovanni RibisiGiovanni Ribisi

درباره فیلم جوخه گانگستر


جوخه گانگستر (Gangster Squad) فیلمی اکشن و جنایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی روبن فلیشر است که در سال 2013 اکران شد. فلیشر در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و تهیه‌کنندگانی همچون بروس برمن، روبن فلیشر، دن لین، کوین مک‌کرمیک، جان سیلک و مایکل تادروس نیز به او کمک کردند. داستان این فیلم توسط ویل بیل نوشته شد.

این فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و نقدهایی منفی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های فیلم‌نامه، شخصیت‌پردازی و داستان مورد انتقاد قرار دادند.

فیلم جوخه گانگستر فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. این فیلم با بودجه 75 میلیون دلاری تولید شد و حدود 105 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جاش برولین، رایان گاسلینگ، شان پن، اما استون و جیوانی ریبیسی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جوخه گانگستر بدین شرح است: دسته‌ای از افسران و کارآگاهان اداره پلیس با تشکیل گروهی به نام جوخه گانگستر قصد دارند تا در مقابل میکی کوهان و گروه گانگستری‌اش قرار گرفته و از شهر محافظت کنند.




بنر فیلم دنیای ژوراسیک

دنیای ژوراسیک

Jurassic World
کارگردان: Colin Trevorrow نویسنده: Rick Jaffa , Amanda Silver , Colin Trevorrow , Derek Connolly
سال انتشار:2015محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris PrattChris Pratt
Bryce Dallas HowardBryce Dallas Howard
Irrfan KhanIrrfan Khan
Vincent D'OnofrioVincent D'Onofrio
Omar SyOmar Sy
Nick RobinsonNick Robinson

درباره فیلم دنیای ژوراسیک


مجموعه فیلم‌های ژوراسیک جزو محبوب‌ترین مجموعه فیلم‌های سینما هستند که همیشه طرفداران خاص خود را داشتند. دنیای ژوراسیک (jurassic world‎) یکی از آثار برتر این مجموعه و همچنین به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان به حساب می‌آید که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده کالین ترورو قرار داشت.

نویسندگانی همچون درک کونولی، آمندا سیلور و ریک جافا نیز در امر نویسندگی ترورو را همراهی کردند. استیون اسپیلبرگ، فرانک مارشال و پاتریک کراوولی تهیه‌کنندگان فیلم دنیای ژوراسیک بودند.

فیلم دنیای ژوراسیک پس از اکران نقدهای دوگانه‌ای را از جانب منتقدان دریافت کرد. منتقدان در نگاه اول عملکرد گروه بازیگران و جلوه‌های ویژه را مورد تحسین قرار دادند؛ اما آن‌ها به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی را وارد کرده و آن را ضعیف توصیف کردند.

فیلم دنیای ژوراسیک موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش به ارمغان آورد و توانست با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود. این فیلم با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری تولید شد و حدود 1.672 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، وینسنت دن آفریو، جیک جانسون، نیک رابینسون، تای سیمپکینز، بی‌دی ونگ، عرفان خان، عمر سی و جودی گرر ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم دنیای ژوراسیک به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم دنیای ژوراسیک بدین شرح است: 23 سال بعد از حوادث فیلم نخست مجموعه پارک ژوراسیک، این مجموعه تفریحی از بین رفت و دوباره توسط یکی از دوستان جان هاموندباز سازی شد. اینجن جهت جلب توجه و سود بیشتر تصمیم به ساخت دایناسوری دورگه می‌گیرد و آن را ایندومینوس رکس نام‌گذاری می‌کند.




بنر فیلم پادشاه یاغی

پادشاه یاغی

Outlaw King
کارگردان: David Mackenzie نویسنده: David Mackenzie , Bathsheba Doran , James MacInnes
سال انتشار:2018محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris PineChris Pine
Florence PughFlorence Pugh
Billy HowleBilly Howle
Aaron Taylor-JohnsonAaron Taylor-Johnson
Tony CurranTony Curran
Stephen DillaneStephen Dillane

درباره فیلم پادشاه یاغی


پادشاه یاغی (Outlaw King‎) فیلمی تاریخی و زندگی‌نامه‌ای است که وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن برعهده دیوید مکنزی قرار داشت. فیلم پادشاه یاغی در سال 2018 توسط سرویس استریم نت‌فلیکس عرضه شد.

این فیلم با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. منتقدان ضمن تمجید از عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های جنگی فیلم پادشاه یاغی، اعتقاد داشتند که سازندگان می‌توانستند در زمینه فیلم‌نامه و فیلم‌برداری به مراتب بهتر عمل کنند.

با توجه به سیاست‌های سخت‌گیرانه نت‌فلیکس نمی‌توان به میزان درآمد فیلم پادشاه یاغی پی برد. اما این فیلم برای مدتی جزو پربیننده‌ترین فیلم‌های سرویس نت‌فلیکس بود. لازم به ذکر است که فیلم پادشاه یاغی با بودجه عظیم 120 میلیون دلاری تولید شده بود. کریس پاین، آرون تایلر-جانسون، فلورنس پیو، تونی کارن، استیون دیلین، بیلی هوول و کالن مالوی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم پادشاه یاغی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم از سال 1304 آغاز می‌شود. در خارج از دژ استرلینگ، جان کامین، رابرت بروس و دیگر نجیب زادگان اسکاتلند وادار می‌شوند خود را تسلیم ادوارد یکم انگلستان کنند. شاه ادوارد قول می‌دهد در ازای بیعت، زمین‌ها را به نجیب زادگان بازگرداند. بعد از انجام کارهای رسمی، بروس با وارث ادوارد، یعنی شاهزاده ولز بحث می‌کند و شاه، دخترخوانده‎اش الیزابت د برگ را جهت ازدواج به او می‌دهد. لرد جیمز داگلاس به آنجا رسیده و خواهان پس‌گیری زمین‌های اجدادی خود است؛ اما ادوارد به دلیل خیانت‌های قبلی لرد داگلاس، درخواستش را نمی‌پذیرد. شاه و شاهزاده از اسکاتلند می‌رود و مدیریت آن‌جا را به کامین و بروس و تحت نظارت کنت پمبروک، ایمر د ویلنس، می‌سپارد.




بنر فیلم سکوت مطلق

سکوت مطلق

Dead Silence
کارگردان: James Wan نویسنده: James Wan , Leigh Whannell
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Donnie WahlbergDonnie Wahlberg
Ryan KwantenRyan Kwanten
Amber VallettaAmber Valletta
Bob GuntonBob Gunton
Laura ReganLaura Regan
Steve AdamsSteve Adams

درباره فیلم سکوت مطلق


سکوت مطلق (Dead Silence) فیلمی ترسناک به کارگردانی و نویسندگی جیمز وان است که در سال 2007 اکران شد. لازم به ذکر است که وان در امر نویسندگی تنها نبود و لی ونل نیز او را همراهی کرد. مارک بورگ، اورن کولز و گرگ هافمن نیز تهیه‌کنندگان فیلم سقوط مطلق بودند.

جیمز وان یکی از کارگردانان خوب هالیوود (به‌خصوص در ژانر ترسناک) است که آثار جذاب زیادی تولید کرده است؛ اما فیلم سکوت مطلق را نمی‌توان جزو آثار برتر این کارگردان دانست. درواقع بازی عالی گروه بازیگر و برخی از صحنه‌های جذاب این فیلم باعث شد تا آن را در لیست بهترین فیلم های جهان قرار دهیم.

فیلم سکوت مطلق پس از اکران مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و موفق به جلب نظرات مثبت آن‌ها نشد. منتقدان ضمن وارد کردن ایراد به داستان و فیلم‌نامه، اعتقاد داشتند که فیلم آنگونه که باید نمی‌تواند با صحنه‌های ترسناکش مخاطب را تحت تاثیر قرار بدهد.

این فیلم در گیشه نیز نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد و تقریبا با شکست مواجه شد. فیلم سکوت مطلق با بودجه 20 میلیون دلاری تولید شد و حدود 22 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. رایان کوانتن، جودیت رابرتس، آمبر والتا، دانی والبرگ، باب گانتون و کیر گیلکریست ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم سکوت مطلق به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جیمی اشن و همسرش لیزا کادویی بی‌نام‌ونشان را دریافت می‌کنند که عروسکی به نام بیلی است. زمانی که جیمی برای سفارش شام به خارج از خانه می‌رود، لیزا شروع به بازی با بیلی می‌کند؛ اما نزدیک شدن یک چهره به لیزا باعث فریاد او می‌شود. پس از مدت زمانی کوتاه جیمی به خانه بازمی‌گردد و با جسد لیزا و با زبان بریده شده‌اش روبه‌رو می‌شود.




بنر فیلم سریع و خشن 9

سریع و خشن 9

Fast & Furious 9
کارگردان: Justin Lin نویسنده: Daniel Casey
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Vin DieselVin Diesel
Michelle RodriguezMichelle Rodriguez
John CenaJohn Cena
Charlize TheronCharlize Theron
Jordana BrewsterJordana Brewster
Tyrese GibsonTyrese Gibson

درباره فیلم سریع و خشن 9


مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین جزو محبوب‌ترین و بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما هستند که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌اند. تاکنون هشت فیلم از این فرنچایز (بدون احتساب اسپین‌آف هابز و شاو) ساخته شده است که تعداد آن رو به افزایش است.

بسیاری از منتقدان دلیل اصلی موفقیت فرنچایز سریع و خشمگین را به شخصیت‌های بسیار جذاب و گیرای آن نسبت داده‌اند. مخاطب از همان فیلم نخست می‌تواند به راحتی با کاراکترهای مختلف درون فیلم ارتباط برقرار کند. یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت این مجموعه فیلم‌ها را می‌توان به صحنه‌های اکشن خاص و مختص این فرنچایز نسبت داد که در هیچ فیلم اکشن دیگر شاهد آن نخواهید بود.

صحنه‌هایی مانند پرواز با ماشین بین دو آسمان‌خراش و یا سقوط آزاد با ماشین همراه یک چتر را تنها می‌توانید در فرنچایز سریع و خشمگین مشاهده کنید. موفقیت‌های تجاری عظیم این فرنچایز باعث شد تا سازندگان فکر تولید یک اسپین‌آف را در ذهن خود بپرورانند. فیلم هابز و شاو اسپین‌آف موفق این فرنچایز است که با وجود حاشیه‌های فراوان توانست فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کند.

با اعلام خبر ساخت این فیلم فرعی اختلافات زیادی بین بازیگران مجموعه فیلم‌های سریع خشمگین ایجاد شد. درواقع اختلاف اصلی بین وین دیزل و دواین جانسون بود. وین دیزل با ساخت این فیلم فرعی به‌شدت مخالف بود و از سوی دیگر دواین جانسون قرار بود نقش اصلی این فیلم را بازی کند. در ادامه مشکلات بین این دو بازیگر حل شد و این دو اختلافات را کنار گذاشتند.

فرنچایز سریع و خشمگین را می‌توان یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینما محسوب کرد که توانست موفقیت‌های بزرگی را برای سازندگانش رقم بزند. مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین در مجموع با بودجه 1 میلیارد دلاری تولید شدند و حدود 3.8 میلیارد دلار در گیشه فروش کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فرنچایز به ایفای نقش پرداختند می‌توان به وین دیزل، پل واکر، جیسون استاتهام، میشل رودریگز، لوداکریس، جوردانا بوروستر، لوکاس بلک، کرت راسل، دواین جانسون، ترسی گیبسون و تونی جا اشاره کرد.

گالری فیلم سریع و خشن 9





بنر فیلم بچه جایگزین

بچه جایگزین

Changeling
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: J. Michael Straczynski
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Angelina JolieAngelina Jolie
John MalkovichJohn Malkovich
Jeffrey DonovanJeffrey Donovan
Michael KellyMichael Kelly
Colm FeoreColm Feore
Jason Butler HarnerJason Butler Harner

درباره فیلم بچه جایگزین


بچه جایگزین (Changeling) یکی دیگر از آثار شایسته جهت حضور در لیست بهترین فیلم های جهان است که در سال 2008 اکران شد. کلینت ایستوود وظیفه تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم بچه جایگزین را برعهده داشت. البته برایان گریزر، ران هاوارد و رابرت لورنتس در امر تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کردند. داستان این فیلم نیز توسط جی.مایکل استرکزینسکی نوشته شد.

این فیلم نمرات بسیاری خوبی دریافت کرد و توانست مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد. منتقدان داستان فیلم بچه جایگزین را تاثیرگذار توصیف کرده و این فیلم را در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه و بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم بچه جایگزین در گیشه نیز عملکرد خوبی از خود برجای گذاشت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم با بودجه تولید 55 میلیون دلاری‌اش توانست چیزی در حدود 113 میلیون دلار در گیشه بفروشد.

فیلم بچه جایگزین یکی از ناکام‌ترین فیلم‌های سال در کسب جوایز معتبر سینمایی بود. این فیلم طی مراسم اسکار در سه بخش بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای بازی آنجلینا جولی، بهترین کارگردانی هنری و بهترین فیلم‌برداری نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب هیچ‌کدام از آن‌ها نشد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی آنجلینا جولی و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود از در کسب آن‌ها ناکام بود. آنجلینا جولی، جان مالکوویچ، جفری داناوان، ایمی رایان و جن لیلی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم بچه جایگزین بدین شرح است: حوادث فیلم در سال ۱۹۲۸ و در لس‌آنجلس جریان دارد. مادری مجرد به نام کریستین کالینز مجبور می‌شود برای رفتن به سر کار، پسر ۹ ساله‌ خود به نام والتر را در خانه تنها بگذارد. اما هنگامی که از کارش برمی‌گردد، فرزند خود را در خانه پیدا نمی‌کند. او ناامید از جستجوهای خود تصمیم می‌گیرد تا به پلیس مراجعه کند. پس از گذشت چند ماه بعد، پلیس به کریستین خبر می‌دهد که فرزندش زنده در شهری دیگر پیدا شده ‌است. اما هنگامی که کریستین جهت رسیدن به پسرش در مراسم برگزار شده توسط پلیس در ایستگاه راه‌آهن حضور پیدا می‌کند، با بچه‌ای اشتباهی مواجه می‌شود.




بنر فیلم غلاف تمام فلزی

غلاف تمام فلزی

Full Metal Jacket
کارگردان: Stanley Kubrick نویسنده: Stanley Kubrick , Gustav Hasford , Michael Herr
سال انتشار:1987محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Matthew ModineMatthew Modine
Adam BaldwinAdam Baldwin
Vincent D'OnofrioVincent D'Onofrio
R. Lee ErmeyR. Lee Ermey
Dorian HarewoodDorian Harewood
Arliss HowardArliss Howard

درباره فیلم غلاف تمام فلزی


غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket) فیلمی جنگی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی استنلی کوبریک است که براساس رمانی به نام The Short-Timers اثر گوستاو هزفورد تولید شد. البته مایکل هر در امر تهیه‌کنندگی کوبریک را همراهی کرد.

این فیلم پس از اکران نمراتی عالی را جانب منتقدان دریافت کرد و توانست تحسین گسترده آن‌ها را به همراه داشته باشد. منتقدان ضمن تمجید از مضمون داستانی این فیلم که شامل پیام‌هایی مهم راجع‌به جنگ‌ستیزی و خشونت‌ستیزی می‌شد، عملکرد گروه بازیگری و کارگردانی را مورد تحسین قرار دادند.

باید اعتراف کرد که فیلم غلاف تمام فلزی به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان نتوانست در مراسم‌های سینمایی معتبر به حق واقعی خود دست پیدا کند. این فیلم در مراسم اسکار فقط در رشته بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که موفق به کسب آن نشد. فیلم غلاف تمام فلزی در مراسم گلدن گلوب نیز در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد فیلم درام برای بازی آر. لی ارمی نامزد دریافت جایزه بود که نتوانست آن را به‌دست بیاورد.

فیلم غلاف تمام فلزی موفق شد فروش نسبتا خوبی را گیشه تجربه کند و سازندگانش را به درآمدزایی برساند. این فیلم با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شد و حدود 46 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. متیو موداین، آدام بالدوین، وینسنت دن آفریو، آر. لی ارمی، دوریان هاروود، آرلیس هاوارد، کوین ماجور هاوارد و اد اوراس ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم غلاف تمام فلزی بدین شرح است: فیلم در آغاز با نشان دادن پایگاه آموزشی نیروی دریایی ایالات متحده شروع می‌شود. دسته‌ای از داوطلبان بی‌تجربه پس از پذیرفته شدن جهت خدمت در ارتش باید تمرینات دشواری را زیر نظر گروهبانی خشن به نام هارتمن بگذرانند. این گروهبان طی آموزش‌هایش به‌شدت خشن است و سربازان را تحقیر می‌کند.




بنر فیلم دست نیافتنی‌ها
پوستر فیلم دست نیافتنی‌ها

دست نیافتنی‌ها

The Untouchables
کارگردان: Brian De Palma نویسنده: David Mamet
سال انتشار:1987محصول: ایالات متحده
Kevin CostnerKevin Costner
Sean ConnerySean Connery
Charles Martin SmithCharles Martin Smith
Andy GarcíaAndy García
Robert De NiroRobert De Niro
Richard BradfordRichard Bradford

درباره فیلم دست نیافتنی‌ها


دست‌نیافتنی‌ها (The Intouchables) یکی دیگر از فیلم های برتر جهان است که توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. این فیلم که محصول کشور فرانسه است توسط ‌الیور ناکاشه و اریک تولدانو کارگردانی شد. داستان فیلم دست‌نیافتنی‌ها نیز توسط این دو کارگردان نوشته شد.

این فیلم پس از اکران توانست مورد تحسین منتقدان بگیرد و نمراتی فوق‌العاده را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، فیلم‌نامه و داستان مورد تحسین قرار دادند. فیلم دست‌نیافتنی‌ها طی مراسم گلدن گلوب سال 2012 در رشته بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست این جایزه را به دست بیاورد.

فرانسوا کلوزه و عمر سی دو بازیگر نقش اصلی فیلم دست‌نیافتنی‌ها هستند که عملکرد عالی آن‌ها یکی از دلایل اصلی موفقیت این فیلم بود. این فیلم حضور قدرتمندانه‌ای را در گیشه تجربه کرد و فراتر از حد تصور سازندگانش ظاهر شد. فیلم دست‌نیافتنی‌ها با بودجه 10 میلیون دلاری تولید شد و حدود 426 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم تماشایی بدین شرح است: داستان این فیلم که براساس داستانی حقیقی نوشته شده است. یک نویسنده پولدار به نام فیلیپ به علت سقوط با چتر از گردن به پایین فلج می‌شود. او جهت پرستاری از خود تصمیم می‌گیرد مردی به نام دریس را استخدام می‌کند. فیلیپ تا قبل از استخدام دریس مردی تندخو و بداخلاق بود؛ اما با آمدن دریس که فردی است که سابقه سرقت و زندان را دارد، زندگی و شخصیت فیلیپ کاملا تغییر می‌کند. زندگی خسته‌کننده فیلیپ با آمدن دریس دگرگون می‌شود.




بنر فیلم برابر کننده

برابر کننده

The Equalizer
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده: Richard Wenk , Michael Sloan , Richard Lindheim
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Denzel WashingtonDenzel Washington
Marton CsokasMarton Csokas
Chloë Grace MoretzChloë Grace Moretz
David HarbourDavid Harbour
Haley BennettHaley Bennett
Bill PullmanBill Pullman

درباره فیلم برابر کننده


مجموعه فیلم‌های برابرکننده (the equalizer collection) شامل دو فیلم با نام‌های برابرکننده و برابرکننده 2 هستند که در سال‌های 2014 و 2018 اکران شدند. این مجموعه فیلم اکشن خیلی زود توانست توجه طرفداران ژانر اکشن را به سمت خود جلب کند و به موفقیت‌هایی بزرگ در گیشه دست پیدا کند.

منتقدان در کل دید مثبتی به این مجموعه فیلم‌ها داشتند و نمراتی خوب را به آن‌ها اعطا کردند. آن‌ها این دو فیلم را سرگرم‌کننده توصیف کرده و عملکرد گروه بازیگری (به‌خصوص دنزل واشینگتن) و صحنه‌های اکشن آن را مورد تحسین قرار دادند.

لازم به ذکر است که مجموعه فیلم‌های برابرکننده براساس یک سریال تلویزیونی به همین نام ساخته شده است. این مجموعه فیلم‌ها با استقبال عظیم مخاطبان در گیشه مواجه شدند؛ این دو فیلم درمجموع با بودجه 152 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 382 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این مجموعه فیلم‌های به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنزل واشینگتن، بازیگرانی همچون مارتون سوکاس، کلویی گریس مورتس، دیوید هاربر، بیل پولمن، هیلی بنت، آشتون ساندرز، پدرو پاسکال، ملیسا لیو و بیل پولمن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست مجموعه برابرکننده بدین شرح است: رابرت مک کال که سابقه فعالیت در سازمان‌های دولتی به‌عنوان آدمکش را دارد،کار قبلی‌ خود را کنار گذاشته و اکنون به‌عنوان کارگری ساده در فروشگاهی بزرگ فعالیت دارد. او طبق عادت همیشگی‌ خود برای نوشیدن چای و خواندن کتاب به رستوران کوچکی در نزدیکی محل زندگی‌ خود می‌رود. هر وقت که رابرت به آن رستوران می‌رود دختری جوان را مشاهده می‌کند که برای خوردن کیک به آنجا می‌آید. دختر شروع به صحبت با رابرت کرده و با او هم‌کلام می‌شود. پس از گذشت مدتی آشکار می‌شود که این دختر از روی اجبار تحت نظر مافیای روس کار می‌کند. شبی این دختر به دلیل کارشکنی و عدم اطاعت از مافیا، مورد هجوم آن‌ها قرار می‌گیرد و تا سر حد مرگ کتک می‌خورد.

گالری فیلم برابر کننده





بنر فیلم فراموشی

فراموشی

Oblivion
کارگردان: Joseph Kosinski نویسنده: Michael Arndt , Karl Gajdusek
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Olga KurylenkoOlga Kurylenko
Morgan FreemanMorgan Freeman
Andrea RiseboroughAndrea Riseborough
Nikolaj Coster-WaldauNikolaj Coster-Waldau
Melissa LeoMelissa Leo

درباره فیلم فراموشی


فراموشی (Oblivion) یک فیلم علمی تخیلی جذاب است که پس از اکران در سال 2013 توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم تماشایی برعهده جوزف کوشینسکی قرار داشت. پیتر چرنین نیز در امر تهیه‌کنندگی کوشینسکی را همراهی کرد. داستان این فیلم توسط کارل گادوشک به رشته تحریر در آمد.

منتقدان نمرات خوبی را به فیلم فراموشی اعطا کردند؛ این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، فیلم‌برداری و جلوه‌های بصری مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. البته برخی از منتقدان ایراداتی کوچک به فیلم‌نامه این اثر وارد کرده و آن را متناقص دانستند.

فیلم فراموشی در جلب نظر مخاطبان موفق بود و عملکرد خوبی را از خود در گیشه برجای گذاشت. این فیلم با بودجه 120 میلیون دلاری تولید شد و حدود 285 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. تام کروز، اولگا کوریلنکو، آندره‌آ ریسبرو، نیکولای کاستر-والدو، ملیسا لیو و مورگان فریمن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم فراموشی بدین شرح است: داستان فیلم روایتی است از غلبه بیگانگان بر زمین که در آن از شبیه‌سازی انسان‌ها استفاده شده ‌است. مخاطب در این فیلم به این سوال می‌رسد هستی حقیقی او چیست؟ داستان فیلم فراموشی باعث شگفتی و تعجب بیننده می‌شود.

گالری فیلم فراموشی





بنر فیلم مکانی ساکت

مکانی ساکت

A Quiet Place
کارگردان: John Krasinski نویسنده: John Krasinski , Scott Beck , Bryan Woods
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Emily BluntEmily Blunt
John KrasinskiJohn Krasinski
Millicent SimmondsMillicent Simmonds
Noah JupeNoah Jupe
Cade WoodwardCade Woodward
Leon RussomLeon Russom

درباره فیلم مکانی ساکت


مکانی ساکت (A Quiet Place) فیلمی عجیب و منحصربه‌فرد در ژانر ترسناک است که بدون شک شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های جهان را داراست. جان کرازینسکی به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. کرازینسکی در امر نویسندگی تنها نبود و نویسندگانی چون برایان وودز و اسکات بک نیز او را همراهی کردند. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم مکانی ساکت برعهده مایکل بی و اندرو فرم قرار داشت.

فیلم مکانی ساکت توانست تحسین عظیم منتقدان را به همراه داشته باشد و نمراتی عالی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان در درجه اول از فضای خاص و منحصربه‌فرد سریال تمجید کردند. درواقع اینکه سازندگان توانسته‌اند با کمترین دیالوگ ممکن چنین داستان جذاب و هیجان‌انگیزی را برای مخاطبان به‌تصویر بکشند برای منتقدان شگفت‌آور بود.

در کنار داستان، منتقدان این فیلم را در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و فیلم‌نامه نیز مورد تحسین قرار دادند. فیلم مکانی ساکت توانست به موفقیت تجاری بزرگی نیز دست پیدا کند و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم با بودجه 21 میلیون دلاری تولید شد و توانست چیزی در حدود 340 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد.

امیلی بلانت، جان کرازینسکی، میلیسنت سیموندز و نوآ جوپ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم مکانی ساکت به ایفای نقش پرداختند. با توجه به موفقیت فیلم مکانی ساکت در جلب نظر مخاطبان و منتقدان، سازندگان اعلام کردند که دنباله این فیلم با نام مکانی ساکت: بخش 2 در سال 2021 اکران می‌شود. البته شیوع جهانی ویروس کرونا می‌تواند باعث تاخیر در تاریخ اکران این فیلم شود.

خلاصه داستان فیلم مکانی ساکت بدین شرح است: حوادث فیلم در آینده‌ای خیالی جریان دارد؛ در این آینده هیولاهایی ناشناخته زمین را تصرف کرده‌اند و با کوچک‌ترین صدایی از سوی انسان‌ها به سوی آن‌ها حمله کرده و آن‌ها را ازبین می‌برند. لی، همسرش اولین و فرزندانش در چنین شرایط سختی به زندگی خود ادامه داده و تمام تلاش خود را می‌کنند تا فعالیت‌هایشان را بدون ایجاد هرگونه صدایی انجام دهند.




بنر فیلم 1917
پوستر فیلم 1917
دو زبانه

1917

1917
کارگردان: Sam Mendes نویسنده: Sam Mendes , Krysty Wilson-Cairns
سال انتشار:2019محصول: کانادا , هندوستان , اسپانیا , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
George MacKayGeorge MacKay
Dean-Charles ChapmanDean-Charles Chapman
Mark StrongMark Strong
Andrew ScottAndrew Scott
Richard MaddenRichard Madden
Claire DuburcqClaire Duburcq

درباره فیلم 1917


1917 فیلمی جنگی کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی سم مندس است که در سال 2019 اکران شد. البته در امر تهیه‌کنندگی پیپا هریس و کالوم مک دولا و در امر نویسندگی کریستی ویلسون، مندس را همراهی کردند.

این فیلم جدید توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. این فیلم در زمینه‌های داستان، فیلم‌‌نامه، بازیگری، کارگردانی و فیلم‌برداری موفق شد تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد.

فیلم 1917 در مراسم اسکار سال 2020 در ده رشته (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه بود که سرانجام در سه رشته بهترین فیلم‌برداری، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین میکس صدا توانست این جایزه را به‌دست بیاورد. این در مراسم گلدن گلوب نیز در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن نامزد کسب جایزه شده بود که فقط توانست جایزه بهترین موسیقی متن را دریافت کند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم 1917 به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جرج مکای، دین-چارلز چپمن، بندیکت کامبربچ، کالین فرث، مارک استرانگ، ریچارد مدن، اندرو اسکات و جیمی پارک اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم که یکی بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود بدین شرح است: فیلم بهار سال 1917 و اوج جنگ جهانی اول در شمال فرانسه را نشان می‌دهد. دو سرباز انگلیسی به نام‌های اسکافیلد و بلیک ماموریت مامور می‌شوند تا ماموریتی تقریبا غیرممکن را به انجام برسانند. آن‌ها باید مانع از ورود گردانی 1600 نفری به کمین دشمن شوند و پیام مهمی را به آن‌ها منتقل کنند. زمان فاکتور مهم در این ماموریت محسوب می‌شود؛ این دو باید با سرعت زیادی وظیفه خود را به انجام برسانند.




بنر فیلم جک ریچر

جک ریچر

Jack Reacher
کارگردان: Christopher McQuarrie نویسنده: Christopher McQuarrie
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Rosamund PikeRosamund Pike
Richard JenkinsRichard Jenkins
David OyelowoDavid Oyelowo
Werner HerzogWerner Herzog
Jai CourtneyJai Courtney

درباره فیلم جک ریچر


جک ریچر (Jack Reacher) فیلمی اکشن به کارگردانی و نویسندگی کریستوفر مک‌کوری است که براساس رمانی به همین نام اثر لی چایلد ساخته شد. تام کروز، پائولا واگنر، گری لوینسوهن و دانا گلدبرگ تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم جک ریچر پس از اکران در سال 2012 توانست با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شود و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری (به‌خصوص بازی تام کروز)، صحنه‌های اکشن و داستان تحسین کردند و نمرات خوبی را به آن اعطا کردند.

این فیلم سینمایی در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار عالی ظاهر شد و فروش بسیار خوبی را در باکس‌آفیس تجربه کرد. فیلم جک ریچر که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 218 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. تام کروز، رزاماند پایک، ریچارد جنکینز، ورنر هرتسوگ، و رابرت دووال ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم جک ریچر بدین شرح است: تک تیراندازی به نام جیمز بار پنج فرد عادی را به قتل می‌رساند و دستگیر می‌شود. او در بازجویی حرفی نمی‌زند و پس از ساعت‌ها بازجویی می‌گوید می‌خواهم شخصی به نام جک ریچر را ملاقات کنم. بعد از پخش این حادثه در تلویزیون جک ریچر خود را به اداره پلیس می‌رساند و تاکید می‌کند دوست جیمز بار نیست.

گالری فیلم جک ریچر





بنر فیلم جک ریچر: هرگز بازنگرد

جک ریچر: هرگز بازنگرد

Jack Reacher: Never Go Back
کارگردان: Edward Zwick نویسنده: Edward Zwick , Marshall Herskovitz , Richard Wenk
سال انتشار:2016محصول: چین , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Cobie SmuldersCobie Smulders
Aldis HodgeAldis Hodge
Danika YaroshDanika Yarosh
Patrick HeusingerPatrick Heusinger
Holt McCallanyHolt McCallany

درباره فیلم جک ریچر: هرگز بازنگرد


پس از موفقیت تجاری فیلم جک ریچر، سازندگان تصمیم به تولید دنباله این فیلم با نام جک ریچر: هرگز بازنگرد (Jack Reacher: Never Go Back) گرفتند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم دوم برعهده ادوارد زوئیک قرار داشت. البته زوئیک در امر نویسندگی تنها نبود و ریچارد ونک نیز او را همراهی کرد. تام کروز، دان گراگر و کریستوفر مک‌کوری تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فلیم جک ریچر: هرگز بازنگرد برخلاف فیلم نخست در جلب نظر منتقدان موفق نبود و نمرات پایینی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی اساسی وارد کرده و شخصیت‌پردازی‌های فیلم را ضعیف توصیف کردند.

این فیلم در بخش فروش نیز ضعیف‌تر از فیلم نخست ظاهر شد؛ البته با توجه به بودجه تولیدش سود خوبی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. فیلم جک ریچر: هرگز بازنگرد با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شد و حدود 161 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، کوبی اسمالدرز، پاتریک هویزینگر، دانیکا یاروش و هولت مک‌کالانی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دوم جک ریچر بدین شرح است: سرگرد سوزان ترنر به تازگی با جک ریچر دوستی برقرار کرده است. جک جهت ملاقات او به واشینگتن می‌رود؛ اما پی می‌برد که ترنر بازداشت شده است. بعد از مدتی ریچر را هم بازداشت می‌کنند. ریچر در بازداشتگاه موفق به فراری دادن ترنر می‌شود. ریچر پی می‌برد که ترنر روی پرونده قتل ۲ افسر در افغانستان تحقیق می‌کرده است. آن‌ها با اسلحه نیروی خودی کشته شده‌اند و پلیس ارتش می‌خواهد برای ترنر پرونده‌سازی کند.

گالری فیلم جک ریچر: هرگز بازنگرد





بنر فیلم از یاد رفته
پوستر فیلم از یاد رفته

از یاد رفته

Forsaken
کارگردان: Jon Cassar نویسنده: Brad Mirman
سال انتشار:2015محصول: کانادا
Demi MooreDemi Moore
Kiefer SutherlandKiefer Sutherland
Donald SutherlandDonald Sutherland
Brian CoxBrian Cox
Siobhan WilliamsSiobhan Williams
Michael WincottMichael Wincott

درباره فیلم از یاد رفته


رهاشده (Forsaken) فیلمی وسترن به کارگردانی جان کسار است. داستان این فیلم توسط برد میرمن نوشته شد. ایزابلا مارچس راگونا، بیل مارکز، گری هوسام، کوین دیوالت و جاش میلر تهیه‌کنندگان فیلم رهاشده بودند.

فیلم رهاشده پس از اکران واکنش مختلف منتقدین را به همراه داشت و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان به تمجید از عملکرد گروه بازیگری پرداخته و داستان فیلم را سرگرم‌کننده توصیف کردند. منتقدان نسبت به فیلم‌نامه این اثر انتقاد داشتند و معتقد بودند فیلم طی برخی از لحظات باعث سردرگمی مخاطب می‌شود.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم رهاشده به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کیفر ساترلند، دونالد ساترلند، برایان کاکس، مایکل وینکات، آرون پول و دمی مور اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم رهاشده بدین شرح است: در سال 1872، جان هنری کلایتون پس از کنار گذاشتن اسلحه و شهرت خود به عنوان یک قاتل، به امید اصلاح روابط با پدرش به زادگاه خود بازمی‌گردد. اما یک باند محلی به دستور جیمز مک کوردی در حال ترساندن اهالی شهر است و جان هنری تنها کسی است که می‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.




بنر فیلم وی مثل وندتا

وی مثل وندتا

V for Vendetta
کارگردان: James McTeigue نویسنده: Lilly Wachowski , Lana Wachowski
سال انتشار:2006محصول: آلمان , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Natalie PortmanNatalie Portman
Hugo WeavingHugo Weaving
Stephen ReaStephen Rea
Stephen FryStephen Fry
John HurtJohn Hurt
Tim Pigott-SmithTim Pigott-Smith

درباره فیلم وی مثل وندتا


وی مثل وندتا (V for Vendetta) بدون شک یکی از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود که بر اساس داستانی به همین نام اثر دیوید لوید ساخته شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جیمز مک‌تیگو قرار داشت. داستان فیلم وی مثل وندتا توسط برادران واچوفسکی نوشته شد. برادران واچوفسکی در کنار جوئل سیلور و گرنت هیل به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم وی مثل وندتا نمرات فوق‌العاده‌ای را از جانب منتقدان دریافت کرد و توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. منتقدان فیلم وی مثل وندتا را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، بازی محشر گروه بازیگری و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند. آن‌ها همچنین از خلاقیت داستانی به کار گرفته شده در این فیلم تمجید کردند.

فیلم وی مثل وندتا در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق ظاهر شد و مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 54 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 132 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ناتالی پورتمن، هوگو ویوینگ، استیون ری، جان هرت و بن مایلز اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم وی مثل وندتا بدین شرح است: داستان فیلم در سال ۲۰۲۷ و در خلال دومین جنگ داخلی آمریکا جریان دارد. جهان در جنگ و آشوب قرار دارد و یک بیماری به نام ویروس سنت ماری در سراسر اروپا پخش شده ‌است. یک دولت امنیتی نئوفاشیستی توسط حزب نورسفایر به سرپرستی آدام ساتلر انگلستان را اداره می‌کند. مخالفان سیاسی، مهاجران، یهودیان، مسلمانان، کافران و بسیاری از افراد در اردوگاه‌های کار اجباری زندانی و اعدام می‌شوند. نابرابری طبقاتی افزایش یافته و ایرلندی‌ها در طبقه اجتماعی پایین‌تری نسبت به نژاد نوردیک و بریتانیایی‌ها قرار می‌گیرند.




بنر فیلم سقوط شاهین سیاه

سقوط شاهین سیاه

Black Hawk Down
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Ken Nolan
سال انتشار:2001محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Josh HartnettJosh Hartnett
Ewan McGregorEwan McGregor
Jason IsaacsJason Isaacs
Tom SizemoreTom Sizemore
Orlando BloomOrlando Bloom
Eric BanaEric Bana

درباره فیلم سقوط شاهین سیاه


سقوط شاهین سیاه (Black Hawk Down) یک فیلم جنگی جذاب به کارگردانی ریدلی اسکات است که در سال 2001 اکران شد. این فیلم براساس داستان واقعی ساخته شده و حوادث نبرد موگادیشو را به‌تصویر می‌کشد. فیلم‌نامه این فیلم توسط کن نولان نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده جری بروکهایمر قرار داشت. فیلم سقوط شاهین سیاه بر پایه کتابی به همین نام اثر مارک بودن تولید شد.

فیلم سقوط شاهین سیاه مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و با واکنش مثبت آن‌ها روبه‌رو شد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند و از صحنه‌های اکشن جذاب آن نیز تمجید کردند.

فیلم سقوط شاهین سیاه در مراسم اسکار در چهار بخش (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین صداگذاری و بهترین تدوین توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم در گیشه نیز نسبتا موفق بود و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. فیلم سقوط شاهین سیاه که با بودجه 92 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 173 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جاش هارتنت، یوان مک‌گرگور، ویلیام فیکنر، سام شپارد، تام سایزمور و تام هاردی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: بعد از نابودی دولت مرکزی در جنگ داخلی سومالی طی سال 1993، شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت برقراری صلح اجازه یک عملیات نظامی را به نیروهای ارتش می‌دهد. بعد از عقب‌نشینی نیروهای حافظ صلح، شبه ‌نظامیان زیر نظر محمد فرح عیدید در موگادیشو بر ضد کارکنان باقی‌مانده سازمان ملل متحد اعلان جنگ می‌کنند. در پاسخ به این اعلان جنگ، ارتش ایالات متحده آمریکا سه نیروی عملیات ویژه خود را جهت کنار زدن عیدید (که ادعای ریاست جمهوری داشت) به موگادیشو منتقل می‌کنند.




بنر فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها

جنگ برای سیاره میمون‌ها

War for the Planet of the Apes
کارگردان: Matt Reeves نویسنده: Mark Bomback , Matt Reeves
سال انتشار:2017محصول: کانادا , ایالات متحده , نیوزلند
تماشای آنلاین فیلم
Andy SerkisAndy Serkis
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Steve ZahnSteve Zahn
Karin KonovalKarin Konoval
Michael AdamthwaiteMichael Adamthwaite
Ty OlssonTy Olsson

درباره فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها


جنگ برای سیاره میمون‌ها (War for the Planet of the Apes) جزو فیلم‌های اکشن تماشایی سینما است که بدون شک شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های جهان را داراست. این فیلم در دنباله دو فیلم ظهور سیاره میمون‌ها و طلوع سیاره میمون‌ها ساخته شد که به‌ترتیب در سال‌های 2011 و 2014 اکران شده بودند.

وظیفه کاگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده مت ریوز قرار داشت. ریوز در امر نویسندگی تنها نبود و مارک بامبک نیز او را همراهی کرد. پیتر چرنین، دیلن کلارک و ریک جافا تهیه‌کنندگان فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها بودند.

این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها را به دلیل جلوه‌های بصری جذاب، کارگردانی عالی و عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها عملکرد درخشانی را از خود در گیشه برجای گذاشت و توانست توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم با بودجه 150 میلیون دلاری تولید شد و حدود 490 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اندی سرکیس، وودی هرلسون، استیو زان، آمیا میلر و تری نوتاری اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها بدین شرح است: در این فیلم سزار با به دست گرفتن رهبری میمون‌ها قصد دارد تا از آن‌ها و خانواده خود در مقابل انسان‌ها محافظت کند.

گالری فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها





بنر فیلم ال کامینو

ال کامینو

El Camino: A Breaking Bad Movie
کارگردان: Vince Gilligan نویسنده: Vince Gilligan
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Aaron PaulAaron Paul
Jesse PlemonsJesse Plemons
Charles BakerCharles Baker
Matt JonesMatt Jones
Scott MacArthurScott MacArthur
Larry HankinLarry Hankin

درباره فیلم ال کامینو


ال‌ کامینو (El Camino) فیلمی در ادامه سریال محبوب برکینگ بد است که در سال 2019 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده وینس گیلیگان قرار داشت. مارک جانسون، ملیسا برنشتاین، چارلز نویرث، دایان مرسر و آرون پال در امر تهیه‌کنندگی گیلیگان را همراهی کردند.

فیلم ال کامینو نقدهای مختلفی از جانب منتقدان دریافت کرد. منتقدان عملکرد گروه بازیگری و کارگردانی این فیلم را مورد تحسین قرار دادند؛ اما نسبت به فیلم‌نامه آن انتقاداتی داشتند. ازآنجا که این فیلم توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد، نمی‌توان میزان سوددهی آن را حدس زد. اما این فیلم در زمان آغاز عرضه‌اش در لیست پربیننده‌ترین فیلم‌های این سرویس قرار داشت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آرون پال، چارلز بیکر، مت جونز، جاناتان بنکس، لری هانکین، فرانک رز و برایان کرانستون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ال کامینو بدین شرح است: جسی پینکمن بعد از آنکه می‌تواند از چنگ جک و دار و دسته‌اش فرار کند، باید با پلیس و آشفتگی‌های درونی خود نیز کنار بیاید.




بنر فیلم لوگان

لوگان

Logan
کارگردان: James Mangold نویسنده: James Mangold , Scott Frank , Michael Green
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Hugh JackmanHugh Jackman
Dafne KeenDafne Keen
Patrick StewartPatrick Stewart
Elizabeth RodriguezElizabeth Rodriguez
Boyd HolbrookBoyd Holbrook
Stephen MerchantStephen Merchant

درباره فیلم لوگان


لوگان (logan) یک فیلم ابرقهرمانی است که جزو بهترین فیلم های جهان به حساب می‌آید. فیلم‌نامه این فیلم با اقتباس از مجموعه کتاب کمیک لوگان مرد سال‌دیده اثر ارک میلر و استیو مک‌نایون نوشته شد.

وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم لوگان برعهده جیمز منگولد قرار داشت. نویسندگانی همچون اسکات فرانک و مایکل گرین در امر نویسندگی منگولد را همراهی کردند. هاچ پارکر نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

فیلم لوگان با واکنش مثبت منتقدان همراه شد و نمراتی بالا را از سوی آن‌ها دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی محشر مورد استقبال قرار گرفت. لوگان اولین فیلم ابرقهرمانی به حساب می‌آید که موفق شد نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شود؛ البته این فیلم موفق به کسب این جایزه نشد.

موفقیت فیلم لوگان در گیشه نیز خارق‌العاده بود و این فیلم توانست با استقبال عظیم طرفداران مواجه شود. این فیلم که با بودجه 97 میلیون دلاری تولید شد، توانست حدود 620 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد و به دومین فیلم درجه آر پرفروش سال ۲۰۱۷ تبدیل شود. هیو جکمن، پاتریک استوارت، بوید هالبروک، استیون مرچنت، ریچارد ای گرانت و دافنه کین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم لوگان بدین شرح است: سال ۲۰۲۹، نزدیک به بیست و پنج سال است که جهش یافته جدیدی به دنیا نیامده و جهش یافته‌های باقی‌مانده هم همچون گذشته با ترس و در خفا زندگی می‌کنند. در این میان لوگان که با بالا رفتن سنش قدرت‌های خود را از جمله زود درمانی تا حد زیادی از دست داده به همراه کالیبان در مکانی دور افتاده در ایالت تگزاس زندگی می‌کند. مهم‌ترین کار لوگان هم مراقبت از چارلز اگزاویه است که با بالا رفتن سنش ذهنش به هم ریخته شده و نمی‌تواند قدرت‌هایش را کنترل کند و در مواقعی که می‌ترسد به شدت به دیگران آسیب می‌زند. لوگان خرج زندگی خود را از طریق رانندگی در میاورد و منتظر فرصت است تا برای همیشه از کشور خارج بشود.

گالری فیلم لوگان





بنر فیلم بلکککلنزمن

بلکککلنزمن

BlacKkKlansman
کارگردان: Spike Lee نویسنده: Spike Lee , Kevin Willmott , David Rabinowitz , Charlie Wachtel
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
John David WashingtonJohn David Washington
Adam DriverAdam Driver
Laura HarrierLaura Harrier
Topher GraceTopher Grace
Jasper PääkkönenJasper Pääkkönen
Alec BaldwinAlec Baldwin

درباره فیلم بلکککلنزمن


بلکککلنزمن (BlacKkKlansman) جزو بهترین فیلم های جهان به حساب می‌آید که مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و توانست نمرات بسیار خوبی را از وبسایت RottenTomatoes به دست بیاورد.. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده اسپایک لی قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط اسپایک لی، دیوید رابینویتز، چارلی واتچتل و کوین ویلموت نوشته شد. جیسون بلوم، اسپایک لی، ریموند منسفیلد، شان مک کیتریک، جوردن پیل و شان ردیک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم بلکککلنزمن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نمرات خوبی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند. این فیلم طی مراسم اسکار سال 2019 در شش بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد فیلم درام و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد. جان دیوید واشنگتن، آدام درایور، لورا هری‌یر، توفر گریس، یاشپر پاکونن، کوری هاکینز، پل والتر هاوسر و هری بلافونته ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فلیم بلکککنزمن در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق بود و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 92 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم روایتگر داستان حقیقی یک افسر پلیس آمریکایی سیاه‌پوست در دهه ۱۹۷۰ میلادی به نام ران استالورث است که توانست به گروه نژادپرست کو کلاکس کلان آمریکا نفوذ کند. او حرف‌های تلفنی را انجام داده و یک پلیس سفیدپوست جای او ملاقات‌ها را انجام می‌دهد.




بنر فیلم دختر میلیون دلاری
پوستر فیلم دختر میلیون دلاری

دختر میلیون دلاری

Million Dollar Baby
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Paul Haggis
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده , ایالات متحده
Clint EastwoodClint Eastwood
Hilary SwankHilary Swank
Morgan FreemanMorgan Freeman
Jay BaruchelJay Baruchel
Mike ColterMike Colter
Lucia RijkerLucia Rijker

درباره فیلم دختر میلیون دلاری


دختر میلیون دلاری (Million Dollar Baby) یکی از بهترین فیلم‌های جهان به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود است که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. تام روزنبرگ و آلبر اس. رودی در امر تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کردند. داستان این فیلم توسط اف. ایکس. توله و فیلم‌نامه آن توسط پل هگیس نوشته شد.

این فیلم پس از اکران با تمجید منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم دختر میلیون دلاری را به علت بازی محشر گروه بازیگری، کارگردانی عالی و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در مراسم اسکار سال در هفت رشته نامزد دریافت جایزه شد که سرانجام در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد توانست این جایزه را کسب کند. فیلم دختر میلیون دلاری طی مراسم گلدن گلوب نیز موفق ظاهر شد و در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شد؛ این فیلم سرانجام در دو رشته بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردانی توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم دختر میلیون دلاری با استقبال عظیم مخاطبان مواجه شد و فروش بسیار خوبی در گیشه داشت. فیلم دختر میلیون دلاری که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 216 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به هیلاری سوانک، کلینت ایستوود، مورگان فریمن، جی باروشل، مایک کولتر، برایان اف. اوبرن، مارگو مارتیندال و ریکی لیندهوم اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دختر میلیون دلاری بدین شرح است: دختری 32 ساله به نام مگی فیتزجرالد که خانه خود را ترک کرده، در شهری به نام اوزارک در میزوری به عنوان پیش‌خدمت رستوران مشغول کار می‌شود. او با اصرار زیاد تلاش دارد فرانکی دان که یک مربی موفق در رشته بوکس است، متقاعد ‌کند تا به او شیوه مسابقه را آموزش دهد و او را تبدیل به قهرمان رشته بوکس کند. فرانکی در ابتدا به دو علت، یکی به خاطر سن بالای او و دیگری به خاطر زن بودنش، درخواست مگی را نمی‌پذیرد؛ اما در ادامه با مشاهده پشتکار مگی تصمیم می‌گیرد تا به او آموزش‌های لازم را بدهد.




بنر فیلم شبگرد

شبگرد

Nightcrawler
کارگردان: Dan Gilroy نویسنده: Dan Gilroy
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Rene RussoRene Russo
Riz AhmedRiz Ahmed
Bill PaxtonBill Paxton
Kevin RahmKevin Rahm
Michael HyattMichael Hyatt

درباره فیلم شبگرد


شبگرد (Nightcrawler) نیز جزو بهترین فیلم های جهان به‌حساب می‌آید که شایستگی حضور در این لیست را داراست. دان گیلروی کارگردان و نویسنده این فیلم بود. جنیفر فاکس، تونی گیلروی، میشل لیتواک، جیک جیلنهال و دیوید لنکستر نیز تهیه‌کنندگان فیلم شبگرد بودند.

این فیلم توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و با استقبال آن‌ها مواجه شود؛ منتقدان فیلم شبگرد را به دلیل بازی زیبای بازیگران، داستان جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم‌نامه اورجینال شده بود که نتوانست آن را کسب کند. فیلم شبگرد در مراسم گلدن گلوب نیز در رشته بهترین بازیگر مرد فیلم درام (برای بازی جیک جیلنهال) نامزد دریافت جایزه شد که در کسب آن ناکام بود.

این فیلم نسبت به بودجه تولیدش فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد. فیلم شبگرد که با بودجه 8.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 50.3 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیک جیلنهال، ان کیوساک، بیل پاکستون، اریک لانگ، کاتلین یورک، کوین رام، رنه روسو، ریز احمد و مایکل ‌هایت اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم درام بدین شرح است: لوئیس بلوم دزدی خرده‌پا است که از ساختمان‌های نیمه‌کاره در لس‌آنجلس آهن آلات می‌دزدد و آن‌ها را به فروش می‌رساند. اما یک شب که در خیابان قدم می‌زد، به شکل ناگهانی با گروهی از فیلمبرداران به نام شبگرد که در حال فیلمبرداری از صحنه دلخراش یک تصادف بودند مواجه می‌شود. لوئیس تصمیم می‌گیرد که به دنبال این کار برود. او یک دوچرخه مسابقه را به سرقت برده و آن را در یک مغازه با دوربین فیلمبرداری و یک بیسیم پلیس عوض می‌کند. او در ادامه مشغول فیلمبرداری از صحنه‌های تصادف می‌شود.




بنر فیلم احضار

احضار

The Conjuring
کارگردان: James Wan نویسنده: Carey Hayes , Chad Hayes
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Vera FarmigaVera Farmiga
Patrick WilsonPatrick Wilson
Lili TaylorLili Taylor
Ron LivingstonRon Livingston
Mackenzie FoyMackenzie Foy
Joey KingJoey King

درباره فیلم احضار


احضار (The Conjuring) یکی از بهترین فیلم های جهان در ژانر ترسناک است که با استقبال عظیم مخاطبان مواجه شد. جیمز وان وظیفه کارگردانی این اثر را برعهده داشت. پیتر سفرن نیز تهیه‌کننده این فیلم بود. داستان فیلم احضار نیز توسط چاد هیس و کری هیس به رشته تحریر درآمد.

فیلم احضار یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم های ترسناک به‌حساب می‌آید که با نمرات خوب منتقدان مواجه شد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و صحنه‌های ترسناک مورد تحسین قرار دادند. برخی از منتقدان حتی این فیلم را به‌عنوان ترسناک‌ترین فیلم تاریخ سینما معرفی کردند.

فیلم احضار عملکرد درخشانی را از خود در گیشه برجای گذاشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم با بودجه تولید 20 میلیون دلاری خود توانست چیزی در حدود 319 میلیون دلاری بفروشد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پاتریک ویلسون، ویرا فارمیگا، ران لیوینگستون و لیلی تیلور اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به خانواده پرون با پنج دختر است که در سال ۱۹۷۱ به یک خانه بزرگ و کهنه در روستایی در ایالت رودآیلند اسباب‌کشی می‌کنند. در همان لحظه ورود سگ خانواده حاضر به ورود به خانه نیست. کمی بعد، خانواده پرون پی می‌برند که این خانه توسط قدرتی ناشناخته در حال کنترل است.

گالری فیلم احضار





بنر فیلم احضار 2

احضار 2

The Conjuring 2
کارگردان: James Wan نویسنده: James Wan , Carey Hayes , Chad Hayes , David Leslie Johnson-McGoldrick
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Patrick WilsonPatrick Wilson
Vera FarmigaVera Farmiga
Madison WolfeMadison Wolfe
Frances O'ConnorFrances O'Connor
Simon McBurneySimon McBurney
Sterling JerinsSterling Jerins

درباره فیلم احضار 2


موفقیت‌های فیلم احضار باعث شد سازندگان تصمیم به تولید دنباله این فیلم با نام احضار 2 بگیرند. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده جیمز وان قرار داشت. راب کووان و پیتر سفرن نیز در امر تهیه‌کنندگی وان را همراهی کردند. داستان فیلم احضار 2 توسط چاد هیس، کری هیس، دیوید لزلی جانسون و جیمز وان نوشته شد.

فیلم دوم احضار حتی از فیلم نخست نیز قدرتمندتر ظاهر شد و توانست مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد. منتقدان فیلم احضار 2 را به دلیل بازی عالی بازیگرانی، صحنه‌های هیجان‌انگیز و داستان جذاب مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم موفقیت تجاری بزرگی را در گیشه تجربه کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. فیلم احضار 2 که با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 320 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم احضار 2 به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پاتریک ویلسون، ویرا فارمیگا، فرانسیس اوکانر، سایمن مک‌برنی، فرانکا پوتنته و مدیسون ولف اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مادری تنها همراه با چهار فرزندش در خانه‌ای بزرگ شمال شهر لندن زندگی‌ می‌کنند؛ این خانه توسط ارواحی خبیث تسخیر شده است. این ارواح پیوسته این خانواده را مورد آزارواذیت قرار داده و آرامش‌ را از آن‌ها گرفته‌اند. دختر 12 ساله این خانواده به نام جنت توسط یکی از ارواح خبیث این خانه تسخیر شده و اوضاعش نابسامان است؛ در ادامه اد و لورین تصمیم می‌گیرند تا به کمک این خانواده رفته و آن‌ها را از شر نیروهای شیطانی خانه رها کنند.




بنر فیلم آنابل به خانه می‌آید

آنابل به خانه می‌آید

Annabelle Comes Home
کارگردان: Gary Dauberman نویسنده: Gary Dauberman
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Mckenna GraceMckenna Grace
Madison IsemanMadison Iseman
Katie SarifeKatie Sarife
Patrick WilsonPatrick Wilson
Vera FarmigaVera Farmiga
Michael CiminoMichael Cimino

درباره فیلم آنابل به خانه می‌آید


مجموعه فیلم‌های آنابل (Annabelle Collection) شامل سه فیلم به‌ نام‌های آنابل، آنابل: آفرینش و آنابل به خانه می‌آید است که به‌ترتیب در سال‌های 2014، 2017 و 2019 اکران شدند.

این مجموعه فیلم‌ها غالبا مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کردند. منتقدان این مجموعه را به دلیل بازی جذاب بازیگران و صحنه‌های ترسناک هیجان‌انگیزش مورد تحسین قرار دادند. البته آن‌ها به فیلم‌نامه این آثار ایراداتی وارد کردند که می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

فروش مجموعه فیلم‌های آنابل در گیشه خارق‌العاده بود؛ این مجموعه فیلم‌ها توانستند توجه بسیاری از طرفداران ژانر ترسناک را به سمت خود جلب کنند. این فیلم‌ها درمجموع با بودجه 53 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 764 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروختند.

ازجمله بازیگرانی که در این مجموعه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آنابل والیس، وارد هورتون، الفری وودارد، تونی آمندولا، استفانی سیگمن، تالیثا بیتمن، لولو ویلسون، آنتونی لاپالیا، میراندا اتو، مکینا گریس، مدیسون آیسمن، کیتی سرایف، پاتریک ویلسون و ویرا فارمیگا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست آنابل بدین شرح است: بعد از کشته شدن آنابل هیگینز در همسایگی آپارتمان یک زوج جوان به نام میا و جان، روح سرگردان آنابل درصدد به سرقت بردن روح لیا دختر آن زوج است و برای جهت نقشه شیطانی خود از یک عروسک استفاده می‌کند.

گالری فیلم آنابل به خانه می‌آید





بنر فیلم توطئه آمیز: آخرین کلید
پوستر فیلم توطئه آمیز: آخرین کلید

توطئه آمیز: آخرین کلید

Insidious: The Last Key
کارگردان: Adam Robitel نویسنده: Leigh Whannell
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
Lin ShayeLin Shaye
Angus SampsonAngus Sampson
Leigh WhannellLeigh Whannell
Josh StewartJosh Stewart
Caitlin GerardCaitlin Gerard
Spencer LockeSpencer Locke

درباره فیلم توطئه آمیز: آخرین کلید


مجموعه فیلم‌های توطئه‌آمیز شامل چهار فیلم توطئه‌آمیز، توطئه‌آمیز: فصل ۲، توطئه‌آمیز: فصل ۳ و توطئه‌آمیز: آخرین کلید است که به‌ترتیب در سال‌های 2011، 2013، 2015 و 2018 اکران شدند. وظیفه کارگردانی دو فیلم نخست برعهده جیمز وان قرار داشت. فیلم سوم توسط لی ونل و فیلم چهار توسط آدام روبیتل کارگردانی شدند.

این مجموعه‌ فیلم‌ها به اندازه مجموعه‌های آنابل و احضار در جلب نظر منتقدان موفق نبودند، اما با این‌حال به دلیل صحنه‌های ترسناک جذاب و هیجان‌انگیز خود توانستند مورد تحسین قرار بگیرند.

مجموعه فیلم‌های توطئه‌آمیز در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بودند و فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کردند. این چهار فیلم درمجموع با بودجه 26 میلیون دلاری تولید شدند و توانستند حدود 536 میلیون دلار بفروشند.

ازجمله بازیگرانی که در مجموعه فیلم‌های توطئه‌آمیز به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی ونل، لین شی، پاتریک ویلسون، رز بیرن، درموت مالرونی، استفانی اسکات، تای سیمپکینز، استیون کالتر، باربارا هرشی، لی ونل و آنگوس سمپسون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست بدین شرح است: پدر و مادر خانواده لامبرت جاش و رنای، فرزندان خود دالتون و فاستر و دختر نوزاد کالی به تازگی به یک خانه جدید نقل مکان کرده‌اند. مدت کوتاهی بعد از آن، دالتون سروصدای بازشدن در اتاق شیروانی را می‌شنود به خودی خود به آنجا کشیده می‌شود. او از یک نردبان در حالی که می‌خواهد چراغ را روشن کند می‌افتد و یک چهره‌ای را در آینه می‌بیند و از ترس جیغ می‌زند. رنای و جاش با عجله به کمک او می‌آیند. روز پس از این واقعه، دالتون به کما می‌رود.

گالری فیلم توطئه آمیز: آخرین کلید





بنر فیلم ورود

ورود

Arrival
کارگردان: Denis Villeneuve نویسنده: Eric Heisserer
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Amy AdamsAmy Adams
Jeremy RennerJeremy Renner
Forest WhitakerForest Whitaker
Michael StuhlbargMichael Stuhlbarg
Tzi MaTzi Ma
Mark O'BrienMark O'Brien

درباره فیلم ورود


ورود (Arrival) یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان است که شایستگی حضور در این لیست را داراست. این فیلم با اقتباس از یک داستان کوتاه به نام داستان زندگی تو اثر تد چیانگ ساخته شد. وظیفه کارگردانی فیلم ورود برعهده دنی ویلنوو قرار داشت. دن لوین، شاون لوی، دیوید لیند و آرون رایدر تهیه‌کنندگان این اثر بودند. فیلم‌نامه فیلم ورود نیز توسط اریک هیزرر نوشته شد.

این فیلم در جلب نظر منتقدان بسیار موفق ظاهر شد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم ورود را به دلیل پیچش داستانی، بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم ورود طی مراسم اسکار سال 2017 در هشت بخش (ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین تدوین صدا موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی ایمی آدامز و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه بود که از کسب آن‌ها ناکام ماند.

فیلم ورود توانست با استقبال عظیم مخاطبان مواجه شود و فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کند. این فیلم که با بودجه 47 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 204 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ایمی آدامز، جرمی رنر، فارست ویتاکر، مایکل استولبارگ، تزی ما و مارک اوبراین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ورود بدین شرح است: لوییس زنی جوان و یک زبان‌شناس زبده است که بیشتر اوقاتش را به تدریس در دانشگاه اختصاص می‌دهد. با فرود آمدن دوازده سفینه فضایی در نقاط مختلف جهان، از جمله آمریکا، جوی پر از وحشت و ترس و ابهام بر دنیا حکمفرما می‌شود. ارتش آمریکا با توجه به سابقه لوئیس که یک زباشناس ماهر است به سراغش می‌رود و تقاضای همکاری می‌دهد تا شاید او بتواند این کلاف سردرگم را باز کند.




بنر فیلم مسافران
پوستر فیلم مسافران

مسافران

Passengers
کارگردان: Morten Tyldum نویسنده: Jon Spaihts
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Jennifer LawrenceJennifer Lawrence
Chris PrattChris Pratt
Michael SheenMichael Sheen
Laurence FishburneLaurence Fishburne
Andy GarcíaAndy García
Aurora PerrineauAurora Perrineau

درباره فیلم مسافران


مسافران (Passengers) نیز جزو بهترین فیلم های جهان است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. مورتن تیلدام کارگردان این فیلم بود. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده نیل اچ. موریتز و استیون هامل قرار داشت. داستان این فیلم نیز توسط جان اسپیتز به رشته تحریر درآمد.

فیلم مسافران واکنش مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی را ازجانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان به تمجید از عملکرد گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌های پرداخته، اما اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این اثر دارای حفراتی است که مخاطبان را سردرگم می‌کند.

فیلم مسافران طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین موسیقی و بهترین طراحی صحنه نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن‌ها نشد. کریس پرت، جنیفر لارنس، مایکل شین و لارنس فیشبرن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم مسافران به ایفای نقش پرداختند.

فیلم مسافران موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و با استقبال آن‌ها مواجه شود. این فیلم که با بودجه 110 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 303 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم مسافران بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به یک ستاره‌پیما به نام آوالون است که قرار است طی سفری ۱۲۰ ساله، پنج هزار مسافر و ۲۵۸ خدمه سفینه را به سیاره‌ای دوردست اما قابل سکونت به نام هوم‌استد۲ منتقل کند. جهت جلوگیری از بالا رفتن سن سرنشینان و پیرشدن آن‌ها، مسافران با فناوری خواب مصنوعی سفر می‌کنند که قرار است به صورت خودکار چهار ماه قبل از رسیدن به مقصد آن‌ها را بیدار کند. این ستاره‌پیما دارای سامانه خودکار دفع شهاب‌سنگ است که به صورتی سپری مغناطیسی عمل می‌کند؛ ولی بر اثر برخورد یک شهاب‌سنگ خیلی بزرگ، سفینه دوام نمی‌آورد و دچار نقص فنی می‌شود.




بنر فیلم دختری در قطار

دختری در قطار

The Girl on the Train
کارگردان: Ribhu Dasgupta نویسنده: Ribhu Dasgupta
سال انتشار:2021محصول: هندوستان
تماشای آنلاین فیلم
Parineeti ChopraParineeti Chopra
Aditi Rao HydariAditi Rao Hydari
Kirti KulhariKirti Kulhari
Tota Roy ChowdhuryTota Roy Chowdhury
Shamaun AhmedShamaun Ahmed
Vatsal ShethVatsal Sheth

درباره فیلم دختری در قطار


دختری در قطار (The Girl on the Train‎) یکی دیگر بهترین فیلم های معمایی محسوب می‌شود که ریبو دسگوپتا کارگردان و نویسنده آن بود. وایدش مالانکار نیز در امر نویسندگی دسگوپتا را همراهی کرد. ویوک ب. آجراوال و شیباشیش سارکار تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم دختری در قطار برپایه رمانی به همین نام اثر پائولا هاوکینز ساخته شد.

فیلم دختری در قطار نمرات بسیار پایینی از جانب منتقدان دریافت کرد و نقدهای منفی آنان را در پی داشت. در این فیلم بازیگرانی همچون پرینیتی چوپرا، ادیتی رائو حیدری، کریتی کولهاری و آویناش تیواری به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان راجع‌به یک فرد طلاق گرفته است که رفت و آمد روزانه خود را با خیال‌پردازی درباره یک زوج به ظاهر کامل که در خانه‌ای زندگی می‌کنند که قطارش روزانه از آنجا عبور می‌کند، می‌گذراند.




بنر فیلم خنگ و خنگ‌تر
پوستر فیلم خنگ و خنگ‌تر

خنگ و خنگ‌تر

Dumb and Dumber
کارگردان: Peter Farrelly نویسنده: Bobby Farrelly , Peter Farrelly , Bennett Yellin
سال انتشار:1994محصول: ایالات متحده
Jim CarreyJim Carrey
Jeff DanielsJeff Daniels
Lauren HollyLauren Holly
Teri GarrTeri Garr
Mike StarrMike Starr
Felton PerryFelton Perry

درباره فیلم خنگ و خنگ‌تر


خنگ و خنگ‌تر فیلم کمدی تماشایی است که پس از اکران توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرده است. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده برادران فارلی قرار داشت. بنت یلین و پیتر فارلی نویسنده فیلم خنگ و خنگ‌تر بودند و براد کراووی نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

این فیلم پس از اکران مورد توجه منتقدان قرار گرفت و موفق شد نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم خنگ و خنگ‌تر را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، شخصیت‌پردازی و داستان تحسین کردند و اعتقاد داشتند این اثر یک شاهکار کمدی به‌یادماندنی محسوب می‌شود.

جیم کری، جف دانیلز، لورن هالی، چارلز راکت، لین شی، ویکتوریا راول، کانی سایر و کم نیلی ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم خنگ‌ و خنگ‌تر به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با استقبال عظیم مخاطبان مواجه شد و مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. این فیلم با بودجه تولید 17 میلیون دلاری خود توانست حدود 247 میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.

خلاصه داستان فیلم خنگ و خنگ‌تر بدین شرح است: لوید کریسمس و هری دون دو مرد مهربان اما کودن هستند که بهترین دوستان یکدیگر به‌حساب می‌آیند و در یک خانه با هم زندگی می‌کنند. لوید که یک راننده لیموزین است بعد از ملاقات با زنی به نام مری سوانسون و رساندن او به فرودگاه سریعا عاشقش می‌شود.




بنر فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک

درخشش ابدی یک ذهن پاک

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
کارگردان: Michel Gondry نویسنده: Charlie Kaufman
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jim CarreyJim Carrey
Kate WinsletKate Winslet
Kirsten DunstKirsten Dunst
Mark RuffaloMark Ruffalo
Elijah WoodElijah Wood
Tom WilkinsonTom Wilkinson

درباره فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک


درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) نیز یکی از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود که مورد توجه بسیاری از طرفداران سینما قرار گرفت. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده میشل گوندری قرار داشت؛ نویسندگانی چون چارلی کافمن و پیر بیسموت نیز در امر نویسندگی گوندری را همراهی کردند. استیو گولین و آنتونی برگمن نیز تهیه‌کننده این پروژه بودند.

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک توانست با تحسین منتقدان مواجه شود و نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های داستان، شخصیت‌پردازی‌ها و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک در مراسم اسکار در دو بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر زن برای بازی کیت وینسلت نامزد دریافت جایزه شده بود که سرانجام موفق به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین فیلم‌نامه نامزد شده بود که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش فروش بسیار خوبی داشت. فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک که با بودجه 20 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 72 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. می‌توان به جیم کری، کیت وینسلت، کیرستن دانست، مارک روفالو، تام ویلکینسون، الیجاه وود، جین آدامز و دیوید کراس ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پزشکی به نام هاوارد سرپرست کلینیکی است که در آن خاطرات ناخواسته و اذیت‌کننده مراجعه‌کنندگانش را حذف می‌کند. معمولا در نزدیکی روز ولنتاین تعداد زیادی از زوج‌ها جهت حذف کردن خاطرات خود از یکدیگر به این کلینیک می‌آیند. زوجی به نام کلمنتاین و جول نیز با وجود علاقه‌ای که نسبت به یکدیگر داشتند، تصمیم به حذف کردن خاطراتشان از یکدیگر می‌گیرند. این زوج حتی با فراموش کردن خاطراتشان بار دیگر به سمت هم کشیده می‌شوند.




بنر فیلم ارباب جنگ
پوستر فیلم ارباب جنگ

ارباب جنگ

Lord of War
کارگردان: Andrew Niccol نویسنده: Andrew Niccol
سال انتشار:2005محصول: فرانسه , ایالات متحده , آلمان
Nicolas CageNicolas Cage
Bridget MoynahanBridget Moynahan
Jared LetoJared Leto
Ethan HawkeEthan Hawke
Eamonn WalkerEamonn Walker
Ian HolmIan Holm

درباره فیلم ارباب جنگ


ارباب جنگ (Lord of War) یک فیلم جنایی و جنگی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی اندرو نیکول است که در سال 2005 اکران شد. نیکول در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی همچون فیلیپ روسلت، نیکلاس کیج و نرم گولایتلی نیز در این راه او را همراهی کردند.

فیلم ارباب جنگ توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و با استقبال آن‌ها مواجه شود. منتقدان این فیلم را به دلیل جزئیات داستانی دقیق، بازی عالی گروه بازیگران و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در گیشه نیز فروش قابل قبولی داشت و در جلب نظر مخاطبان موفق بود. فیلم ارباب جنگ که با بودجه 42 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 72 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. نیکلاس کیج، بریجیت مویناهان، ایتن هاک، جرد لتو و ایمون واکر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم ارباب جنگ به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یوری اورلاو در دوران کودکی به همراه خانواده‌اش به بهانه ساختگی یهودی بودن از اتحاد جماهیر شوروی به ایالات متحده آمریکا می‌گریزد. او دلزده از زندگی ساده خانواده خود و برای ثروتمند شدن وارد تجارت و قاچاق اسلحه و ابزارآلات جنگی می‌شود. او در این راه ایده‌های خاصی را به کار می‌برد که تا آن زمان در این زمینه به چشم نخورده بود. یوری با استفاده از ذکاوت خویش به یک باره به یک دلال بین‌المللی اسلحه تبدیل می‌شود.




بنر فیلم تولد یک ستاره

تولد یک ستاره

A Star Is Born
کارگردان: Bradley Cooper نویسنده: Eric Roth , Bradley Cooper , Will Fetters
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Bradley CooperBradley Cooper
Lady GagaLady Gaga
Sam ElliottSam Elliott
Andrew Dice ClayAndrew Dice Clay
Rafi GavronRafi Gavron
Anthony RamosAnthony Ramos

درباره فیلم تولد یک ستاره


تولید یک ستاره (A Star Is Born‎) یک فیلم عاشقانه به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌‌کنندگی بردلی کوپر است که در سال 2018 اکران شد. در امر تهیه‌کنندگی بیل گربر، جان پیترز، تاد فیلیپس و لاینیت هاول تیلور و در امر نویسندگی اریک راث و ویل فترز به کوپر کمک کردند.

این فیلم با دیدگاه‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد و توانست مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، موسیقی و فیلم‌نامه تمجید کردند.

فیلم تولد یک ستاره طی مراسم اسکار در هشت رشته (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین ترانه موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست جایزه بهترین ترانه را کسب کند.پ

فیلم تولد یک ستاره موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این فیلم که با بودجه 36 میلیون دلار تولید شده بود، حدود 436 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. بردلی کوپر، لیدی گاگا، اندرو دایس کلی، دیو چپل و سام الیوت ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک خواننده مشهور به نام جکسون از مشکل اعتیاد رنج می‌برد. او در یک کافه با خواننده نه‌چندان مطرحی به نام آلی روبه‌رو می‌شود و او را تشویق می‌کند تا به‌عنوان ترانه‌ساز و خواننده با او همکاری کند. آلی نخست این درخواست را قبول نمی‌کند؛ ولی به تدریج با تشویق پدرش راضی به این همکاری می‌شود. او طی زمانی کوتاه به خواننده‌ای بسیار مشهور تبدیل می‌شود. آلی و جکسون عاشق یکدیگر شده و طی مراسمی کوچک ازدواج می‌کنند. اما در ادامه مشکل اعتیاد جکسون وارد مرحله‌ای جدید و بحرانی می‌شود.




بنر فیلم جزیره شاتر

جزیره شاتر

Shutter Island
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Laeta Kalogridis
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Mark RuffaloMark Ruffalo
Ben KingsleyBen Kingsley
Emily MortimerEmily Mortimer
Michelle WilliamsMichelle Williams
Max von SydowMax von Sydow

درباره فیلم جزیره شاتر


جزیره شاتر (Shutter Island) جزو شاهکارهای سینما به‌حساب می‌آید که شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های جهان را داراست. این فیلم برپایه رمانی به همین نام اثر دنیس لهان تولید شد. مارتین اسکورسیزی وظیفه کارگردانی این پروژه را برعهده داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط لیتا کالوگریدیس نگاشته شد. بردلی جی. فیشر، آرنی مسر و مایک مدووی نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم جزیره شاتر پس از اکران به‌عنوان یکی از برترین شاهکارهای سینما از جانب منتقدان معرفی شد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه، کارگردان و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند. این فیلم اکنون جزو 250 فیلم برتر سایت imdb است.

فیلم جزیره شاتر در بخش فروش فوق‌العاده ظاهر شد و موفق شد سود خوبی را برای سازندگانش رقم بزند. این فیلم که با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 294 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی کاپریو، مارک روفالو، بن کینگزلی، میشل ویلیامز، امیلی مورتیمر، پاتریشا کلارکسون و روبی جرینز اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1954 رخ می‌دهد. دو مارشال به نام‌های تدی دانیلز و چاک ایول برای تحقیق روی فرار یک بیمار روانی و خطرناک به نام سولاندو از بیمارستانی در جزیره شاتر به این جزیره مرموز سفر می‌کنند. زمان ورود به این جزیره تد شاهد رفتارهای ناخوشایندی از جانب پلیس مستقر در جزیره است. تد مشکلات شخصی خاص خودش را در زندگی خود دارد؛ او همسرش را در یک آتش‌سوزی که توسط یک مجرم روانی به ‌نام اندرو لدیس که او هم در همین جزیره نگهداری می‌شود از دست داده‌ است. رفتارهای عجیب رئیس بیمارستان روانی، دکتر جان کاولی باعث شک تدی می‌شود. او تصور می‌کند تمام افراد داخل جزیره به نحوی در یک بازی که تنها برای او طراحی شده ‌است بازی می‌کنند.




بنر فیلم هفت
پوستر فیلم هفت
دو زبانه

هفت

Se7en
کارگردان: David Fincher نویسنده: Andrew Kevin Walker
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Brad PittBrad Pitt
Morgan FreemanMorgan Freeman
Gwyneth PaltrowGwyneth Paltrow
Kevin SpaceyKevin Spacey
R. Lee ErmeyR. Lee Ermey
John C. McGinleyJohn C. McGinley

درباره فیلم هفت


هفت (seven) جزو بهترین فیلم های تاریخ محسوب می‌شود که در سال 1995 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم تریلر و روانشناسانه برعهده دیوید فینچر قرار داشت. آرنولد کوپرسون تهیه‌کننده فیلم هفت بود. داستان این فیلم نیز توسط اندرو کوین واکر به رشته تحریر درآمد.

فیلم هفت به دلیل داستان عمیق و چند لایه خود توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و با استقبال آن‌ها روبه‌رو شود. منتقدان همچنین از این فیلم‌ را در زمینه‌های کارگردانی و شخصیت‌پردازی تمجید کردند. فیلم هفت طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد.

برد پیت، مورگان فریمن، گوئینت پالترو و جان کریستوفر مک‌گینلی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم هفت به ایفای نقش پرداختند. این فیلم به موفقیت بزرگی در گیشه دست پیدا کرد. این فیلم که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 327 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دیوید میلز که به تازگی انتقالی گرفته و ویلیام سامرست که به‌زودی بازنشسته می‌شود، هر دو کارآگاه‌های جنایی هستند که عمیقاً درگیر پرونده یک قاتل سریالی دگرآزار می‌شوند. قاتلی که قتل‌های خود را به دقت بر طبق هفت گناه کبیره طرح‌ریزی کرده‌است: شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت.




بنر فیلم داستان اسباب‌بازی

داستان اسباب‌بازی

Toy Story
کارگردان: John Lasseter نویسنده: Andrew Stanton , Joss Whedon , Joel Cohen , Alec Sokolow
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Tim AllenTim Allen
Don RicklesDon Rickles
Jim VarneyJim Varney
Wallace ShawnWallace Shawn
John RatzenbergerJohn Ratzenberger

درباره فیلم داستان اسباب‌بازی


مجموعه انیمیشن‌های داستان اسباب‌بازی (Toy Story Collection) نیز جزو بهترین فیلم‌های جهان محسوب می‌شوند که به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کردند. این مجموعه انیمیشن‌ها شامل چهار فیلم هستند که به‌ترتیب در سال‌های 1995، 1999، 2010 و 2019 اکران شدند.

این انیمیشن‌های با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شدند و نمرات بسیار خوبی را دریافت کردند. منتقدان این مجموعه را در زمینه‌های داستان، کارگردانی، شخصیت‌ها و صداپیشگی مورد تحسین قرار دادند. مجموعه انیمیشن‌های داستان اسباب‌بازی بارها موفق به کسب جوایز اسکار شدند.

این انیمیشن‌ها توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده و فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کردند. انیمیشن‌های داستان اسباب‌بازی درمجموع با بودجه 520 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 3.041 میلیارد دلار فروش کردند.

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمیشن‌های به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هنکس، تیم آلن، دان ریکلس، جیم وارنی، والاس شاون، جان راتزنبرگر، آنی پاتس، لاری میت کالف و اسکات مکافی اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن نخست این مجموعه بدین شرح است: اندی یک پسر بچه‌ شش ساله است که علاقه زیادی به اسباب‌بازی‌هایش دارد. اما دانستن این موضوع که اسباب‌بازی‌ها زنده می‌شوند کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. وودی گاو چرانی قدیمی و اسباب بازی مورد علاقه اندی، رهبر تمامی اسباب بازی‌ها در اتاق اندی است. دوستان وودی یک دایناسور، خوک، سگ و سیب زمینی هستند. اندی در جشن تولدش، تکاوری فضایی به نام باز لایت یر را هدیه می‌گیرد و این اسباب بازی جدید جای وودی را تا حدی تنگ می‌کند. حس حسادت وودی منجر به چشم و هم‌چشمی می‌شود.




بنر فیلم سالت

سالت

Salt
کارگردان: Phillip Noyce نویسنده: Kurt Wimmer
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Angelina JolieAngelina Jolie
Liev SchreiberLiev Schreiber
Chiwetel EjioforChiwetel Ejiofor
Daniel OlbrychskiDaniel Olbrychski
August DiehlAugust Diehl
Daniel PearceDaniel Pearce

درباره فیلم سالت


سالت (Salt) یک فیلم اکشن به کارگردانی فیلیپ نویس است که در سال 2010 اکران شد. لورنزو دی بوناونتورا و سونیل پرکاش تهیه‌کنندگان و کرت ویمر نویسنده این پروژه بودند.

فیلم سالت واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی را دریافت کرد. منتقدان به داستان و فیلم‌نامه این فیلم ایراداتی اساسی وارد کرده و عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های اکشن آن را تحسین کردند.

این فیلم با فروش بسیار خوبی در گیشه مواجه شد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. فیلم سالت که با بودجه عظیم 110 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 293.5 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

آنجلینا جولی، لیو شرایبر، چیویتل اجیوفور، دانیل اولبریخسکی، آگوست دیل و یارا شهیدی ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم سالت به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: زنی به ایم ایولین سالت به جرم جاسوسی برای آمریکا در یک زندان در کره شمالی اسیر شده است. بعد از این اتفاق مایک کراوز که یک حشره‌شناس و معشوقه سالت است، تبلیغات گسترده‌ای را راجع‌به زندانی شدن سالت راه‌ می‌اندازد؛ این تبلیغات گسترده باعث می‌شود سازمان سیا برخلاف قوانین مشخص شده‌اش، شرایط را برای تبادل زندانی فراهم بیاورد. بعد از بازگشت سالت، مایک به او پشنهاد ازدواج داده و آن دو با یکدیگر ازدواج می‌کنند؛ اما بعد از گذشت دو سال، دردسر به نزد سالت آمده و زندگی او را وارد خطری بزرگ می‌کند.

گالری فیلم سالت





بنر فیلم استخراج

استخراج

Extraction
کارگردان: Sam Hargrave نویسنده: Joe Russo
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris HemsworthChris Hemsworth
Rudhraksh JaiswalRudhraksh Jaiswal
Randeep HoodaRandeep Hooda
Golshifteh FarahaniGolshifteh Farahani
Pankaj TripathiPankaj Tripathi
David HarbourDavid Harbour

درباره فیلم استخراج


فیلم استخراج (Extraction) پس از عرضه در سرویس نت‌فلیکس در سال 2020، توانست خیلی زود به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های این سرویس تبدیل شود. سم هارگریو وظیفه کارگردانی فیلم استخراج را برعهده داشت. برادران روسو، کریس همسورث، مایک لاروکا و اریک گیتر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان این فیلم نیز توسط جو روسو به رشته تحریر درآمد.

فیلم استخراج موفق نشد نمرات خوبی ازجانب منتقدان دریافت کند و مورد انتقاد آن‌ها قرار گرفت. منتقدان شخصیت‌پردازی‌های این فیلم را ضعیف توصیف کرده و اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این اثر ایرادات متعددی دارد. البته برخی از منتقدان این فیلم را به دلیل صحنه‌های اکشن جذابش مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم استخراج به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریس همسورث، دیوید هاربر، راندیپ هودا، گلشیفته فراهانی، درک لوک، مانوج باجپایی و پانکاج تریپاتی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: اوی ماهاجان پسر یکی از اربابان زندانی شده مواد مخدر بعد از گذراندن روزش در مدرسه، تصمیم می‌گیرد تا کمی بگردد. او هنگام تفریح توسط مامورهای پلیسی که برای ارباب مواد مخدر رقیب یعنی امیر آسیف کار می‌کنند، دزدیده می‌شود. در ادامه تایلر ریک استخدام می‌شود تا پسر دزدیده شده را پس بگیرد و او را آزاد کند.




بنر فیلم مدمکس جاده خشم

مدمکس جاده خشم

Mad Max: Fury Road
کارگردان: George Miller نویسنده: George Miller , Nick Lathouris , Brendan McCarthy
سال انتشار:2015محصول: استرالیا , ایالات متحده , South Africa
تماشای آنلاین فیلم
Tom HardyTom Hardy
Charlize TheronCharlize Theron
Nicholas HoultNicholas Hoult
Hugh Keays-ByrneHugh Keays-Byrne
Josh HelmanJosh Helman
Nathan JonesNathan Jones

درباره فیلم مدمکس جاده خشم


مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) یکی از بهترین فیلم های جهان در ژانر اکشن محسوب می‌شود که در سال 2015 اکران شد. این فیلم چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه است که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. جرج میلر به‌عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده در این پروژه همکاری داشت.

در امر تهیه‌‌کنندگی داگ میتچل و پی.جی. ووتن و در امر نویسندگی برندن مک‌کارتی و نیکو لاتوریس به میلر کمک کردند.

فیلم مکس دیوانه: جاده خشم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و صحنه‌های اکشن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

فیلم مکس دیوانه: جاده خشم در ده رشته (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در شش رشته بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین گریم و آرایش مو و بهترین طراحی لباس توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی فیلم درام نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای موفق به کسب این جایزه نشد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هاردی، شارلیز ترون، نیکولاس هولت، هیو کیز-برن، رزی هانتینگتون وایتلیف رایلی کیئو، زو کراویتز، ابی لی کرشاو، کورتنی ایتون و ریچارد نورتون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به مکس روکاتانسکی است که به نیروهای ایمپریتر فیوروسا می‌پیوندد تا از دست رهبر آنان فرار کند.

گالری فیلم مدمکس جاده خشم


نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های جهان

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_6260

سه‌شنبه، 18 آبان 1400، 16:56

مصطفی خداییش فیلم پیانیست چرا نیس؟؟؟


عکس پروفایل

مصطفی

چهارشنبه، 19 آبان 1400، 09:19

توی لیستم هست .. مقاله هفتگی آپدیت میشه برا اینه که هنوز اضافه نشده .. اضافه میشه خیالت راحت 😍

عکس پروفایل

u_6260

دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400، 19:08

گلادیاتور بهترینه ... تعجب کردم ونوم تو این لیست هست و امثال پیانیست و هفت و .. نیستن...

عکس پروفایل

u_6260

یکشنبه، 29 فروردین 1400، 11:39

چرا ارباب حلق ها نی؟؟؟


عکس پروفایل

مصطفی

یکشنبه، 29 فروردین 1400، 12:35

هست توی لیست ارباب حلقه‌ها.

عکس پروفایل

u_6260

چهارشنبه، 25 فروردین 1400، 13:17

لطفا پدرخوانده را قرار دهید چون واقعا برا یک سایت فیلم و سریال لازمه که بعضی فیلم ها را داشته باشه


عکس پروفایل

پوریا

چهارشنبه، 25 فروردین 1400، 13:51

قطعا اضافه میشه فقط زمانش مشخص نیست.

عکس پروفایل

u_11281

شنبه، 16 اسفند 1399، 15:43

سلام وقت بخیر بابت سایت خوبتون خیلی ازتون تشکر میکنم فقط یه اشکال اساسی داره اینکه رو تلویزیونهای هوشمند نمیتونم فیلمارو نگاه کنم خاهشا این مشکل رو حل کنید من رو دو تا سیستم تست کردم خیلی ممنون


عکس پروفایل

پوریا

شنبه، 16 اسفند 1399، 15:46

سلام خوشحالم که دوست داشتید از مشکلی که مطرح کردید مطلع هستیم داریم کار می‌کنیم روی این مورد امیدواریم به زودی حل بشه.

عکس پروفایل

u_6260

شنبه، 11 بهمن 1399، 13:53

تمام این فیلم ها تو ملوفیلم هست‌؟ آواتار کجاس؟


عکس پروفایل

پوریا

شنبه، 11 بهمن 1399، 20:51

نه متاسفانه همه‌ی فیلم‌ها رو نداریم، ما سعی کردیم بهترین‌ها رو انتخاب کنیم حتی اگر تو سایت خودمون نباشن، اونایی که هستن یه دکمه تماشا دارن ولی اونایی که نیستن ندارن دکمه تماشا، البته سعی می‌کنیم همه‌ی فیلم‌ها رو کم کم اضافه کنیم.

عکس پروفایل

u_6260

شنبه، 11 بهمن 1399، 13:48

گلادیاتور عالیه داداش

عکس پروفایل

u_448

یکشنبه، 28 دی 1399، 22:32

ممنون فیلم های خوبی بودند


عکس پروفایل

پوریا

دوشنبه، 29 دی 1399، 07:19

خواهش می‌کنم خوشحالم که دوست داشتین

عکس پروفایل

u_7091

جمعه، 26 دی 1399، 01:37

برای پاسخگوییتون سپاسگزارم

عکس پروفایل

u_7091

پنج‌شنبه، 25 دی 1399، 17:18

چرا فیلم پدر خوانده نزاشتید


عکس پروفایل

پوریا

پنج‌شنبه، 25 دی 1399، 19:58

فیلم‌های کلاسیک خوب زیادی هستن که اضافه نکردیم کم کم اضافه می‌کنیم.

عکس پروفایل

u_6413

پنج‌شنبه، 25 دی 1399، 00:45

عالی