خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های تاریخی

یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینما، ژانر تاریخی است که با روایت گوشه‌ای از تاریخ، جذابیت خاصی برای مخاطبان دارد. ادغام این دسته از فیلم‌ها با ژانرهای دیگر می‌تواند در مهیج کردن فیلم برای مخاطب نقش بیشتری داشته باشد. در سال 2023 فیلم‌های زیادی در ژانر تاریخی ساخته نشده‌اند اما، همین تعداد کم فیلم‌های ساخته شده جزو بهترین فیلم‌ های تاریخی قرار دارند که برای طرفداران این ژانر رضایت‌بخش هستند. بسیاری از فیلم‌های تاریخی بر اساس واقعیت ساخته می‌شوند و همین تماشاگر را با یک رویداد تاریخی آشنا می‌کند که شاید تا قبل از دیدن فیلم، اطلاعی درباره آن نداشته است.

ما اینجا سراغ معرفی بهترین فیلم های تاریخی 2023 می‌رویم، اگر شما هم از دوستداران این ژانر هستید، ما را تا پایان در ملوفیلم همراهی کنید.




بنر فیلم اوپنهایمر
پوستر فیلم اوپنهایمر
دو زبانه

اوپنهایمر

Oppenheimer
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan
سال انتشار:2023محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Cillian MurphyCillian Murphy
Emily BluntEmily Blunt
Matt DamonMatt Damon
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Florence PughFlorence Pugh
Benny SafdieBenny Safdie

درباره فیلم اوپنهایمر


یکی از جدیدترین فیلم های تاریخی، فیلم Oppenheimer ساخته کریستوفر نولان است که توانست در گلدن گلوب امسال جوایز زیادی را به خود اختصاص دهد. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم درام و جایزه بهترین موسیقی متن فیلم از گلدن گلوب 2024 شد. همچنین کریستوفر نولان برای این فیلم، جایزه بهترین کارگردانی گلدن گلوب را از آن خود کرد.

در این فیلم بازیگران سرشناسی چون کیلین مورفی، رابرت داونی جونیور و مت دیمون حضور دارند. بازی زیبای کیلین مورفی در نقش اوپنهایمر در این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم درام گلدن گلوب را به او اختصاص دهد. رابرت داونی جونیور برای بازی در این فیلم در نقش لوئیس اشتراوس، موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گلدن گلوب امسال شد. بازی زیبای هنرمندان این فیلم در کنار داستان فوق‌العاده و خلق صحنه‌های بی‌نظیر، با نقدهای مثبتی از طرف منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شد.

داستان فیلم اوپنهایمر که یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2023 است به روایت شکل‌گیری بمب اتم تا انحراف از مسیر اولیه آن، پرداخته است. جی رابرت اوپنهایمر یک فیزیکدان و عضو تیم دانشمندان مشغول به فعالیت در پروژه منهتن است که در نهایت موفق به خلق بمب اتم می‌شود. اختراع اوپنهایمر نقش مهمی در جنگ جهانی دوم داشت و جان انسان‌های زیادی را گرفت. داستان این فیلم تاریخی و درام با الهام از کتاب برنده پولیتزر به نام پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر (American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J Robert Oppenheimer) ساخته شده است.




بنر فیلم سرزمین موعود

سرزمین موعود

The Promised Land
کارگردان: Nikolaj Arcel نویسنده: Anders Thomas Jensen , Nikolaj Arcel
سال انتشار:2023محصول: دانمارک , نروژ , سوئد
تماشای آنلاین فیلم
Mads MikkelsenMads Mikkelsen
Amanda CollinAmanda Collin
Simon BennebjergSimon Bennebjerg
Kristine Kujath ThorpKristine Kujath Thorp
Gustav LindhGustav Lindh
Jacob Ulrik LohmannJacob Ulrik Lohmann

درباره فیلم سرزمین موعود


ساخته نیکلای آرسل، فیلم سرزمین موعود، یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2023 است که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. بازی زیبای هنرمندان نقش‌آفرین در این فیلم چون آماندا کالین، فلیکس کریمر و مدس میکلسن از نقاط قوت این فیلم به شمار می‌رود که توانسته مورد توجه تماشاگران قرار بگیرد.

داستان فیلم The Promised Land که یکی از جدیدترین فیلم های تاریخی محسوب می‌شود، به روایت زندگی در سال 1755 بازمی‌گردد. لودویگ کالن، سرباز فقیری است که به دنبال زندگی پر زرق و برقی، قصد دارد به زراعت زمین بپردازد. او دنباله‌رو آرزو و رؤیای خود با زراعت زمین است اما، همه چیز آنطور که او می‌خواهد پیش نمی‌‌رود و به زودی او با فردریک دی شینکل، کسی که ادعای مالکیت زمین را دارد وارد یک دشمنی جدی می‌شود.

دشمنی دی شینکل که خود را مالک زمین می‌داند با کالن و انتقامی که کالن به دنبال آن است، جذابیت خاصی به فیلم بخشیده است که نگاه هر بیننده‌ای را با خود همراه می‌کند. اگر از علاقه‌مندان به فیلم‌ های تاریخی هستید، فیلم سرزمین موعود را در ملوفیلم بیننده باشید.




بنر فیلم تتریس

تتریس

Tetris
کارگردان: Jon S. Baird نویسنده: Noah Pink
سال انتشار:2023محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Taron EgertonTaron Egerton
Nikita EfremovNikita Efremov
Sofia LebedevaSofia Lebedeva
Anthony BoyleAnthony Boyle
Toby JonesToby Jones
Igor GrabuzovIgor Grabuzov

درباره فیلم تتریس


فیلم تتریس یک کمدی زیبا و تاریخی درباره دوستی غیرممکن سرمایه‌داری و کمونیسم را با روایت داستان هنک راجرز، فروشنده آمریکایی بازی‌های ویدیویی که در سال 1988 بازی تتریس را به جهان معرفی نمود، به زیبایی به تصویر کشیده است. این فیلم بر اساس داستانی واقعی روایت شده است که کارگردانی آن را جان اس. برد انجام داده است.

فیلم تتریس که یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2023 است با داستانی زیبا، نبرد حقوقی پرمخاطره برای تضمین حق مالکیت بازی تتریس در طول یک جنگ سرد را به نمایش گذاشته است که توانست با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان روبه‌رو شود. بازی حرفه‌ای و جذاب هنرمندان نقش‌آفرین در این فیلم یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود که تماشاگران بسیاری را با خود همراه کرده است. این فیلم مهیج با روایت داستانی واقعی در لیست جدیدترین فیلم های تاریخی قرار دارد که می‌توانید با ملوفیلم تماشاگر آن باشید.




بنر فیلم بلک بری

بلک بری

BlackBerry
کارگردان: Matt Johnson نویسنده: Matt Johnson , Matthew Miller
سال انتشار:2023محصول: کانادا , فنلاند , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jay BaruchelJay Baruchel
Glenn HowertonGlenn Howerton
Matt JohnsonMatt Johnson
Rich SommerRich Sommer
Michael IronsideMichael Ironside
Cary ElwesCary Elwes

درباره فیلم بلک بری


فیلم بلک بری یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2023 است که زندگینامه‌ خالق یک شرکت فعال در زمینه گوشی‌های هوشمند را به تصویر کشیده است. فیلمنامه این اثر تماشایی با همکاری متیو میلر و مت جانسون به رشته تحریر در آمده است. مت جانسون علاوه بر نگارش فیلمنامه، کارگردانی آن را نیز بر عهده داشته است.

داستان فیلم BlackBerry روایت زندگی مایک لازاریدیس مخترع بلک بری و شراکت عجیب و خطرناک او با جیم بالسیلی را به تصویر کشیده است. مایک لازاریدیس خالق اولین گوشی هوشمند است که با همکاری بالسیلی توانست اختراع خود را به پرفروش‌ترین گوشی بازار تبدیل کند. پیشرفت این شرکا در زمینه گوشی‌های هوشمند دوام چندانی نداشت و این به دلیل همراهی نکردن آنها با پیشرفت تکنولوژی روز بود که شکست سختی را برای آنها و شرکت بلک بری رقم زد.

داستان زیبای این فیلم و بازی جذاب و حرفه‌ای بازیگرانش با چاشنی کمدی توانسته نقدهای مثبتی را از طرف منتقدان بدست آورد و تماشاگر را تا پایان فیلم با خود همراه کند.




بنر فیلم ناپلئون
پوستر فیلم ناپلئون
دو زبانه

ناپلئون

Napoleon
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: David Scarpa
سال انتشار:2023محصول: Malta , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Joaquin PhoenixJoaquin Phoenix
Vanessa KirbyVanessa Kirby
Tahar RahimTahar Rahim
Ben MilesBen Miles
John HollingworthJohn Hollingworth
Youssef KerkourYoussef Kerkour

درباره فیلم ناپلئون


ناپلئون یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2023 است که توسط سونی پیکچرز ارائه شده است. این فیلم به کارگردانی ریدلی اسکات، توانسته است مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند و نظر مثبت منتقدان را به دنبال داشته باشد. ریدلی اسکات علاوه بر کارگردانی ناپلئون که از جدیدترین فیلم های تاریخی به شمار می‌رود، با همکاری دیوید اسکارپا فیلمنامه فیلم را نگاشته‌اند.

حضور وایکین فینیکس در نقش ناپلئون و بازی هنرمندانه او، از نقاط قوت فیلم است، همانطور که در فیلم گلادیاتور بازی درخشانی از او مشاهده کردیم. فینیکس بازیگری است که به جرأت می‌توان گفت از عهده هر نقشی به خوبی برمی‌آید و آن را به بهترین کاراکتر بدل می‌کند. در کنار وایکین فینیکس در فیلم ناپلئون، بازیگران خوبی چون متیو نیدهم، ونسا کربی و بن مایلز حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم ناپلئون همانطور که از اسمش پیداست، به روایت زندگی ناپلئون بناپارت پرداخته است. فیلم Napoleon با نگاهی اصیل، خاستگاه ناپلئون و نحوه نشستن او بر تخت پادشاهی فرانسه را به تصویر کشیده است. همچنین در این فیلم شاهد رابطه ناپایدار و اعتیادآور ناپلئون با همسرش و یکی از معشوقه‌هایش به نام ژوزفین هستیم. برای تماشای فیلم تاریخی ناپلئون با ملوفیلم همراه باشید.




بنر فیلم انجمن برف

انجمن برف

Society of the Snow
کارگردان: J. A. Bayona نویسنده: Bernat Vilaplana , J. A. Bayona , Jaime Marques , Nicolás Casariego Córdoba
سال انتشار:2023محصول: اسپانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Enzo VogrincicEnzo Vogrincic
Agustín PardellaAgustín Pardella
Matías RecaltMatías Recalt
Tomas WolfTomas Wolf
Diego VegezziDiego Vegezzi
Esteban KukuriczkaEsteban Kukuriczka

درباره فیلم انجمن برف


فیلم انجمن برف ساخته جی.ای. بایونا یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2023 است که توانسته نقدهای مثبتی از منتقدان را کسب کند. این فیلم اسپانیایی (نام فیلم به اسپانیایی La Sociedad de la Nieve) در مورد فاجعه پرواز شماره 571 نیروی هوایی اروگوئه است. فیلمنامه فیلم Society of the Snow با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته پابلو ویرسی به رشته تحریر در آمده است.

فیلم انجمن برف یکی از جدیدترین فیلم های تاریخی است که تماشاگران آن، فیلم را بسیار مهیج می‌دانند و منتقدان آن را بهترین اثر بایونا معرفی می‌کنند. بازیگران فیلم انجمن برف اکثرا تازه‌کار هستند اما، بازی فوق‌العاده آنان این فیلم را در دسته یکی از بهترین‌ فیلم‌ها قرار داده است.

داستان فیلم انجمن برف به روایت سقوط هواپیمای نیروی هوایی اروگوئه در یخچال‌های طبیعی کوه‌های آند و سرانجام زندگی بازماندگان آن پرداخته است. سرنشینانی که از این سقوط مرگبار جان سالم به در می‌برند، خود را گرفتار محیطی رعب‌آور و سخت می‌بینند که برای زنده ماندن به اقدامات بعید و ناخوشایندی دست ‌می‌زنند. برای تماشای این فیلم زیبا با ما در ملوفیلم همراه باشید.




بنر فیلم جرج فورمن بزرگ
پوستر فیلم جرج فورمن بزرگ
دو زبانه

جرج فورمن بزرگ

Big George Foreman
کارگردان: George Tillman, Jr. , George Tillman, Jr. نویسنده: George Tillman, Jr. , Frank Baldwin , Frank Baldwin
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Khris DavisKhris Davis
Jasmine MathewsJasmine Mathews
Sullivan JonesSullivan Jones
Lawrence Gilliard Jr.Lawrence Gilliard Jr.
John MagaroJohn Magaro
Sam TrammellSam Trammell

درباره فیلم جرج فورمن بزرگ


یکی از جدیدترین فیلم های تاریخی، فیلمی به کارگردانی جورج تیلمن جونیور به نام Big George Forman ساخته کشور آمریکا و کمپانی سونی است. کارگردانی فیلم‌هایی چون مردان افتخار، نفرتی که تو می‌کاری و همچنین سریع‌تر توسط جورج تیلمن انجام شده است. کریس دیویس در نقش جورج فورمن، فارست ویتاکر در نقش داک برادوس و همچنین سالیوان جونز در نقش محمدعلی از بازیگران این فیلم هستند که به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم که یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2023 است، به روایت زندگی پرتلاطم جورج فورمن بزرگ، بوکسور پرآوازه جهانی پرداخته است. سرمایه پنهان جورج با آموزش برادوس، او را به بوکسوری بدل می‌کند که به سرعت پله‌های ترقی را بالا می‌رود و قصد دارد خود را به بالاترین نقطه برساند. جورج روی توانایی جسمی و بدنی خود متمرکز است اما، زمانی که او به رقیب سرسختی به نام محمدعلی کلی می‌رسد، متوجه می‌شود که ذهن قدرتمند بالاتر از توانایی جسمی است و اگر به درستی استفاده نشود، می‌تواند به دشمنی قدرتمند بدل شود. در ادامه، شکست جورج از جیمی یانگ او را متحول می‌کند تا جایی که از بوکس فاصله گرفته و واعظ می‌شود.

جورج بعد از مدتها، یکبار دیگر به دنیای بوکس برمی‌گردد با این تفاوت که مثل بقیه جوان نیست اما، او تجربه و خردی دارد که والاتر از هیجان و توانایی یک جوان است و همین او را به پیرترین قهرمان بوکس جهان تبدیل می‌کند. داستان زیبای زندگی جورج فورمن را با فیلم Big George Forman در ملوفیلم به تماشا بنشینید.




بنر فیلم ایر
پوستر فیلم ایر
دو زبانه

ایر

Air
کارگردان: Ben Affleck نویسنده: Alex Convery
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Matt DamonMatt Damon
Ben AffleckBen Affleck
Jason BatemanJason Bateman
Chris MessinaChris Messina
Matthew MaherMatthew Maher
Marlon WayansMarlon Wayans

درباره فیلم ایر


فیلم ایر یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2023 است که بن افلک کارگردانی آن را بر عهده داشته است. بن افلک علاوه بر کارگردانی، در کنار هنرمندانی چون مت دیمون، جیسون بیتمن، مارلون وینز و کریس مسینا به ایفای نقش در فیلم پرداخته است.

نقدهای مثبت منتقدان به این فیلم برای کارگردانی عالی، فیلمنامه خوب الکس کانوری و همچنین نقش‌آفرینی هنرمندان آن بوده است. فیلم Air از نظر مخاطبان نیز فیلمی تماشایی است که علاوه بر روایتی عالی از داستانی واقعی، می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

داستان این فیلم، رخدادهای واقعی سرآغاز خط تولید کفش ایر جردن و ماجراهای پس از آن را به تصویر کشیده است. سانی واکارو یکی از فروشندگان کفش در نایکی است که به دنبال یک معامله تجاری با یک بازیکن تازه‌کار است. واکارو قصد دارد تا قراردادی با مایکل جردن برای پوشیدن کفش‌های آنها امضا کند و همین ماجراهای دیگری را به دنبال دارد که می‌توانید با ملوفیلم بیننده آن باشید.




بنر فیلم آخرین سامورایی

آخرین سامورایی

The Last Samurai
کارگردان: Edward Zwick نویسنده: John Logan , Edward Zwick , Marshall Herskovitz
سال انتشار:2003محصول: ژاپن , ایالات متحده , نیوزلند
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Ken WatanabeKen Watanabe
William AthertonWilliam Atherton
Chad LindbergChad Lindberg
Billy ConnollyBilly Connolly
Tony GoldwynTony Goldwyn

درباره فیلم آخرین سامورایی


یکی دیگر از فیلم های تاریخی که شایستگی حضور در این لیست را داراست، فیلم آخرین سامورائی (the Last Samurai) است. این فیلم حوادث شورش ساتسوما و وقایع سال 1877 میلادی در ژاپن را به‌تصویر می‌کشد. بسیاری از طرفداران سینما اعتقاد دارند فیلم آخرین سامورائی درواقع نسخه کپی شده فیلم رقصنده با گرگ به کارگردانی کوین کاستنر است که تنها پایان‌بندی آن فرق دارد.

وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم آخرین سامورائی برعهده ادوارد زوئیک قرار داشت؛ البته پائولا واگنر در امر تهیه‌کنندگی زوئیک را همراهی کرد. وظیفه نویسندگی فیلم آخرین سامورائی برعهده جان لوگان قرار داشت.

فیلم آخرین سامورائی بعد از اکران در سال 2003 توانست نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند و نمرات نسبتا خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل عملکرد عالی گروه بازیگری، ریتم تند و جذاب داستان و صحنه‌های مبارزه‌ای زیبا مورد تحسین قرار دادند. موسیقی فوق‌العاده فیلم آخرین سامورائی که توسط هانس زیمر ساخته شده بود نیز با تمجید منتقدان مواجه شد.

فیلم آخرین سامورائی در بخش فروش نیز عملکرد خارق‌العاده‌ای داشت و توانست مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه عظیم 140 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 456 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم آخرین سامورائی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، کن واتانابه، هیرویوکی سانادا، تونی گلدوین و تیموتی اسپال اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آخرین سامورائی بدین شرح است: افسری امریکایی که از زندگی و اعمال خود گریزان است، جهت خلاصی از این خستگی ماموریتی را جهت مقابله با سامورایی‌ها قبول می‌کند تا به آموزش ارتش ژاپن بپردازد. در این میان طی نبردی میان ارتش ژاپن و سامورایی‌ها، کاپتان اتان الگرن به اسارت مبارزان بومی ژاپن درمی‌آید و در این بین با فرهنگ و طرز فکر آن‌ها آشنا می‌شود.




بنر فیلم گلادیاتور

گلادیاتور

Gladiator
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: David Franzoni , John Logan , William Nicholson
سال انتشار:2000محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Russell CroweRussell Crowe
Joaquin PhoenixJoaquin Phoenix
Connie NielsenConnie Nielsen
Oliver ReedOliver Reed
Richard HarrisRichard Harris
Derek JacobiDerek Jacobi

درباره فیلم گلادیاتور


بسیاری از مخاطبان سینما اگر بخواهند تنها نام یک فیلم را به‌عنوان نماد ژانر تاریخی ذکر کنند، از گلادیاتور (Gladiator) یاد می‌کنند. این فیلم که در سال 2000 اکران شده بود، از بسیاری از بهترین فیلم های تاریخی جدید نیز عملکرد بهتری داشته و جذاب‌تر است.

ریدلی اسکات به‌عنوان کارگردان در این پروژه بزرگ همکاری داشت. دیوید فرانزونی، جان لوگان و ویلیام نیکلسون نویسندگان این فیلم بودند. فرانزونی در کنار داگلاس ویک و برانکو لوستیک به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت.

فیلم گلادیاتور به‌عنوان یک شاهکار در بین فیلم های تاریخی توانست با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شود و نمرات فوق‌العاده‌ای را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم گلادیاتور را در زمینه‌های موسیقی متن، فیلم‌برداری، کارگردانی، بازیگری و فیلم‎نامه مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در کسب جوایز معتبر سینمایی بسیار موفق ظاهر شد و به افتخارات زیادی دست پیدا کرد. فیلم گلادیاتور طی مراسم اسکار در 12 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در پنج بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین جلوه‌های تصویری، بهترین طراحی لباس، بهترین فیلم و بهترین تدوین صدا موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم گلادیاتور طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش نامزد دریافت جایزه بود که در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم در گیشه حضور قدرتمندانه‌ای داشت و فروشی خارق‌العاده را تجربه کرد؛ فیلم گلادیاتور که با بودجه 103 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 457 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید، ریچارد هریس و درک جاکوبی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم گلادیاتور به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم گلادیاتور بدین شرح است: ارتش روم به رهبری ژنرال ماکسیموس موفق به غلبه بر آخرین گروه بربرها می‌شود و روم را نجات می‌دهد. امپراتور مارکوس آئورلیوس در بستر مرگ، بدون توجه به پسر فریبکارش، کومودوس، از ماکسیموس تقاضا می‌کند تا افسار امور را به‌دست بگیرد و با شکل دادن پارلمان، یک جمهوری مستقل را ایجاد کند. پس از این اتفاق کومودوس پدر را کشته و دستور اعدام ماکسیموس و خانواده او را در اسپانیا صادر می‌کند. ماکسیموس از مرگ می‌گریزد، اما نمی‌تواند خانواده‌اش را نجات دهد.




بنر فیلم صخره سرخ
پوستر فیلم صخره سرخ

صخره سرخ

Red Cliff
کارگردان: John Woo نویسنده: John Woo , Chan Hon , Cheng Kuo , Sheng He-Yu
سال انتشار:2008محصول: چین
Tony Leung Chiu-WaiTony Leung Chiu-Wai
Takeshi KaneshiroTakeshi Kaneshiro
Zhang FengyiZhang Fengyi
Chang ChenChang Chen
Zhao WeiZhao Wei
Hu JunHu Jun

درباره فیلم صخره سرخ


صخره سرخ (Red Cliff) فیلمی دو قسمتی به کارگردانی و نویسندگی جان وو است که می‌تواند در لیست دانلود فیلم های تاریخی باستانی شما حضور داشته باشد؛ البته وو در امر نویسندگی تنها نبود و نویسندگانی چون چان خان، کو چنگ و شنگ خه‌یو نیز او را همراهی کردند.

وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم صخره سرخ برعهده تائو جیانگ، ترنس چانگ، هان سن‌پینگ، جان وو و گو زیلونگ قرار داشت.

فیلم صخره سرخ نمرات بسیار خوبی را از جانب منتقدان دریافت کرد و مورد تحسین‌ آن‌ها قرار گرفت.

منتقدان این فیلم را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، صحنه‌های اکشن و مبارزه‌ای جذاب، کارگردانی محشر و جلوه‌های تصویری فوق‌العاده مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم صخره سرخ به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تونی لیانگ، تاکشی کانشیرو، جانگ فونگ‌ئی، جائو وی، چانگ چن، سونگ جیا و لین چی-لینگ اشاره کرد.

صخره سرخ جزو پرفروش‌ترین آثار سینمای چین به‌حساب می‌‌آید که موفقیت‌های زیادی را برای سازندگانش به‌ارمغان آورد؛ این فیلم که با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 250 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم صخره سرخ بدین شرح است: نخست وزیر سائو سائو، از امپراتور شیان جوان تقاضا می‌کند تا نبردی را با لیو بی و سون چوان که آن‌ها را تهدیدی برای امپراتوری هان می‌داند، آغاز کند.

درخواست سائو از سوی امپراطور پذیرفته شده و او فرماندهی ارتش امپراتوری را بر عهده می‌گیرد. ارتش او به آرامی سرزمین‌های جنوبی به تخسیر خود درمی‌آورند. لیو بی و صد هزار نفر از مردمی که نمی‌خواهند تحت فرمان سائو سائو باشند دست به مهاجرت می‌زنند. با این وجود سائو سائو به آن‌ها رسیده و نبرد چانگ‌بان شکل می‌گیرد.




بنر فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان
پوستر فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان

شاهزاده ایران: شن‌های زمان

Prince of Persia: The Sands of Time
کارگردان: Mike Newell نویسنده: Boaz Yakin , Doug Miro , Carlo Bernard
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Gemma ArtertonGemma Arterton
Ben KingsleyBen Kingsley
Alfred MolinaAlfred Molina
Steve ToussaintSteve Toussaint
Toby KebbellToby Kebbell

درباره فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان


فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان (Prince of Persia: The Sands of Time) یک فیلم فانتزی - تاریخی به کارگردانی مایک نیوول است که براساس داستانی به همین نام اثر کارلا جابلونسکی ساخته شد. داستان این فیلم توسط جردن مکنر، بوآز یاکین، دوگ میرو و کارلو برنارد نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده جری بروکهامیر قرار داشت.

فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان در جلب نظر مثبت منتقدان به هیچ‌وجه موفق نبود و نمرات نسبتا پایینی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم‌نامه این اثر را سرشار از ایراد دانسته و اعتقاد داشتند سازندگان هیچ توجهی به شخصیت‌پردازی کاراکترهای داستان نداشتند. البته برخی از منتقدان صحنه‌های اکشن فیلم را مورد تحسین قرار دادند و آن‌ها را سرگرم‌کننده توصیف کردند.

با وجود دریافت نقدهای منفی، فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان در بخش فروش موفق ظاهر شد و انتظارات سازندگانش را برآورده ساخت؛ این فیلم که با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 336 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. جیک جیلنهال، جما آرترتون، بن کینگزلی و آلفرد مولینا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: شاهدخی به نام تهمینه بر شهری زیبا و باستانی به نام الموت فرمانروایی می‌کند. ولیعد امپراطور ایران یعنی توس، با پیشنهاد وزیرش به نام نظام به شهر الموت هجوم برده و این شهر را پس از هزار سال تصرف می‌کند. کاهنان الموت قرن‌هاست خنجری را مخفی نگه می‌دارند که هر شخصی به این خنجر اسطوره‌ای دست یابد، می‌تواند زمان را به عقب برگرداند و سرنوشت جهان را دگرگون کند. این خنجر قدرت این را نیز دارد که جهان را به نابودی بکشاند.




بنر فیلم عقاب
پوستر فیلم عقاب

عقاب

The Eagle
کارگردان: Kevin Macdonald نویسنده: Jeremy Brock , Rosemary Sutcliff
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Channing TatumChanning Tatum
Mark StrongMark Strong
Jamie BellJamie Bell
Donald SutherlandDonald Sutherland
Denis O'HareDenis O'Hare
Tahar RahimTahar Rahim

درباره فیلم عقاب


فیلم تاریخی عقاب (The Eagle) اثری به کارگردانی کوین مک دونالد است که در سال 2011 اکران شد؛ داستان این فیلم توسط جرمی بروک نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده دونکان کنورثی قرار داشت. فیلم عقاب بر اساس رمانی به نام عقاب نهم اثر رزماری ساتکلیف ساخته شد.

این فیلم بعد از اکران نمرات پایینی را از منتقدان دریافت کرد و در جلب نظرات مثبت آن‌ها موفق نبود. درواقع منتقدان اعتقاد داشتند این فیلم در بخش جلوه‌های تصویری و شخصیت‌پردازی‌ها خوب کار نکرد و فیلم‌نامه آن ایرادات زیادی داشت؛ البته برخی از منتقدان صحنه‌های مبارزه‌ای فیلم را تحسین کردند و آن‌ها را جذاب دانستند.

فیلم عقاب نسبت به بودجه‌اش فروش خوبی در گیشه داشت؛ البته این میزان از فروش نتوانست سازندگان را راضی نگه کند. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 38 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. چنینگ تیتوم، جیمی بل، دونالد سدرلاند و مارک استرانگ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم عقاب به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در 140 سال بعد از میلاد مسیح جریان دارد. تقریبا بیست سال است که لژیون نهم امپراتوری رم در کوهستان‌های اسکاتلند بدون هیچ اثری ناپدید شده است؛ اکنون فرمانده جوان سپاه رم به نام مارکوس آکویلا از جانب امپراتوری مامور شده تا معمای این رخداد را کشف کرده و سرنوشت فرمانده لژیون که پدرش نیز بوده را مشخص کند. او همراه با برده‌ای انگلیسی به نام اسکا روانه ارتفاعات کالدونیای اسکاتلند می‌شود تا در آن‌جا نشان لژیون نهم و همچنین پدرش را پیدا کند.




بنر سریال بربرها
پوستر سریال بربرها

بربرها

Barbarians
سازنده: Arne Nolting , Jan Martin Scharf , Andreas Heckmann
سال‌های انتشار:2020محصول: آلمان
Gaetano AronicaGaetano Aronica
Bence FerencziBence Ferenczi
Jeanne GoursaudJeanne Goursaud
Tibor Milos KriskoTibor Milos Krisko
Jeremy MilikerJeremy Miliker

درباره سریال بربرها


بربرها (Barbarians) یک سریال تاریخی جدید است که در سال 2020 توسط سرویس استریم نت‌فلیکس عرضه شد و توانست مورد توجه مخاطبان زیادی قرار بگیرد. بعد از موفقیت فصل نخست این سریال آلمانی، نت‌فلیکس آن را برای فصل دوم نیز تمدید کرد.

سریال بربرها توانست نمرات نسبتا خوبی را از منتقدان دریافت کند و مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان این سریال را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و ریتم داستانی جذابش مورد تحسین قرار دادند؛ البته برخی از منتقدان نسبت به جزئیات داستان و شخصیت‌پردازی‌ها انتقاداتی داشتند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیان گورساود، لورنس روپ، دیوید شوتر و سینها ملینا جیرکی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال بربرها بدین شرح است: داستان در زمان اشغال ژرمانیا توسط رومی‌ها در سال 9 میلادی می‌دهد؛ جایی که قبایل ژرمن تحت فشار مالیات سنگین امپراتوری و مطالبات خراج قرار می‌گیرند. درگیری‌های کوچک بین سران قبایل و آرمان‌های خودخواهانه افراد خاص قبیله که خواهان صلح با روم هستند، مانع از ایجاد تشکیل آلمان متحد می‌شود.




بنر فیلم نبرد بزرگ

نبرد بزرگ

The Great Battle
کارگردان: Kim Kwang-sik نویسنده: Kim Yoo-jin , Park Eun-kyo , Kim Kwang-sik , Yoon Pil-joon
سال انتشار:2018محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Jo In-sungJo In-sung
Nam Joo-hyukNam Joo-hyuk
Park Sung-woongPark Sung-woong
Bae Seong-wooBae Seong-woo
Um Tae-gooUm Tae-goo
Kim Seol-hyunKim Seol-hyun

درباره فیلم نبرد بزرگ


نبرد بزرگ (The Great Battle) یکی دیگر از فیلم های تاریخی عالی سینما است که می‌تواند اوقات هیجان‌انگیزی را برای طرفداران این ژانر رقم بزند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم جذاب برعهده کیم گوانگ سیک قرار داشت. کیم وو-تائک، جانگ کیونگ-ایک، پارک جائه-سو و مو چونگ-جین به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

این فیلم پس از اکران با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم نبرد بزرگ را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، صحنه‌های اکشن جذاب، فیلم‌برداری محشر و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم نبرد بزرگ به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جو این سونگ، نام جو هیوک و پارک سونگ وونگ اشاره کرد. این فیلم در بخش فروش نیز بسیار عالی عمل کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند؛ فیلم نبرد بزرگ که با بودجه 19 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 41.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم نبرد بزرگ بدین شرح است: داستان این فیلم کره‌ای راجع‌به حمله ارتش امپراتوری تانگ به قلعه آن‌سی در قلمرو امپراتوری گوگوریو در سال 645 میلادی است که طی آن پنج هزار مدافع این دژ به رهبری ژنرال یانگ مان چون 88 روز در مقابل 500 هزار نفر مهاجم مبارزه و از قلعه دفاع کردند. آن‌ها درنهایت موفق شدند دشمن را شکست داده و وادار به عقب‎‌نشینی کنند. امپراتور تای‌زونگ که فرماندهی قوای مهاجم را به عهده داشت، در جریان این یورش به سختی مجروح شد و پس از سه سال درگذشت. وی هنگام مرگ توصیه کرد که دیگر به گوگوریو حمله نکنند.




بنر سریال اسپارتاکوس
پوستر سریال اسپارتاکوس

اسپارتاکوس

Spartacus
سازنده: Steven S. DeKnight
سال‌های انتشار:2010 - 2013محصول: ایالات متحده
Liam McIntyreLiam McIntyre
Dustin ClareDustin Clare
Daniel FeuerriegelDaniel Feuerriegel
Jaime MurrayJaime Murray
Cynthia Addai-RobinsonCynthia Addai-Robinson
Marisa RamirezMarisa Ramirez

درباره سریال اسپارتاکوس


اسپارتاکوس: نبرد نفرین‌شدگان (Spartacus: War of the Damned) سریالی تاریخی است که پخش آن از سال 2013 توسط شبکه استارز آغاز شد. این سریال تاریخی درواقع در ادامه دو سریال اسپارتاکوس: انتقام و اسپارتاکوس: خون و شن ساخته شد. وظیفه ساخت این سریال تماشایی برعهده استیون دنایت قرار داشت.

سریال اسپارتاکوس موفق شد مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این سریال را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و صحنه‌های مبارزه‌ای جذابش مورد تحسین قرار دادند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال اسپارتاکوس به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لیام مک اینتایر، سیمون مریلیز، مانو بنت و داستین کلر اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: بعد از مرگ گایوس کلادیوس گلابر تعداد شورشیان به بیش از هزاران برده رها شده از اسارت روم افزایش یافت. اسپارتاکوس به همراه یارانش کریکسوس، گانیکوس و آگرون برای نبرد با روم آماده می‌شوند. سنای روم از سیاستمداری ثروتمند و شجاع به نام مارکوس کراسوس درخواست کمک می‌کند. آن‌ها همچنین جولیوس سزار جوان را نیز به‌عنوان هم‌پیمانشان جهت نابودی شورشیان انتخاب می‌کنند.




بنر فیلم شبی با پادشاه
پوستر فیلم شبی با پادشاه

شبی با پادشاه

One Night with the King
کارگردان: Michael O. Sajbel نویسنده: Stephan Blinn
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
Tiffany DupontTiffany Dupont
Peter O'ToolePeter O'Toole
Luke GossLuke Goss
John NobleJohn Noble
Omar SharifOmar Sharif
John Rhys-DaviesJohn Rhys-Davies

درباره فیلم شبی با پادشاه


یک شب با پادشاه (One Night with the King) فیلمی به کارگردانی مایکل سجبل است که در سال 2006 اکران شد. داستان این فیلم تاریخی توسط استفن بلین، تامی تنی و مارک اندرو اولسن نوشته شد. استفن بلین، ریچارد جی. کوک، متیو کراوچ و لاورنس مورتورف نیز تهیه‌کنندگان فیلم یک شب با پادشاه بودند.

این فیلم نقدهای متوسط از جانب منتقدان دریاف کرد. منتقدان ضمن انتقاد از فیلم‌نامه، روایت تاریخی فیلم یک شب با پادشاه را نیز زیر سوال بردند. البته منتقدان داستان فیلم را سرگرم‌کننده دانسته و اعتقاد داشتند که مخاطب می‌تواند محو داستان جذاب آن شود.

فیلم یک شب با پادشاه در گیشه کاملا شکست خورد و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 20 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 13 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم یک شب با پادشاه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تیفانی دوپونت، جان ریس-دیویس و لوک گاس اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: خشایارشا بعد از اخراج همسرش ملکه وشتی از کاخ فرمان می‌دهد که از تمامی ایالت‌های ایران دخترهای زیبا و شایسته را به نزد او بیاورند. او از میان تمامی این دختران، استر را انتخاب می‌کند. هامان، وزیر خشایارشا روزی از یک کوچه در حال عبور بود که پی‌ می‌برد همه به جز یک نفر به او تعظیم می‌کنند. او از این اقدام بسیار عصبانی می‌شود. هامان به‌واسطه نیرنگ خشایارشا را فریب داده و او را راضی می‌کند تا یهودیان را به قتل برساند.

در صحت داستانی این فیلم بحث‌های زیادی وجود دارد. به‌هیچ وجه حوادث درون این فیلم را به چشم واقعیت نگاه نکنید. تنها سعی کنید آن را داستانی بدانید که می‌تواند برایتان سرگرم‌کننده باشد و نه چیزی بیشتر از آن.




بنر سریال رم
پوستر سریال رم

رم

Rome
سازنده: John Milius , William J. MacDonald , Bruno Heller
سال‌های انتشار:2005 - 2007محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Kevin McKiddKevin McKidd
Ray StevensonRay Stevenson
Ciarán HindsCiarán Hinds
James PurefoyJames Purefoy
Polly WalkerPolly Walker
Tobias MenziesTobias Menzies

درباره سریال رم


رم (Rome) جزو بهترین سریال های تاریخی تلویزیون به حساب می‌آید که پخش آن از سال 2005 توسط شبکه اچ‌بی‌او آغاز شد و بعد از دو فصل و 22 قسمت در سال 2007 به اتمام رسید. وظیفه ساخت این سریال برعهده جان میلیوس، ویلیام جی. مک‌دونالد و برونو هلر قرار داشت.

سریال رم پس از آغازش پخشش با دیدگاه‌های مثبت منتقدان مواجه شد و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. منتقدان این سریال به دلیل داستان جذاب، شخصیت‌پردازی‌های فوق‌العاده و صحنه‌های مبارزه‌ای جذابش بسیار مورد تحسین قرار دادند. سریال رم در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و توانست به یکی از سریال‌های محبوب زمان خود تبدیل شود.

ازجمله بازیگرانی که در سریال رم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کوین مک کید، ری استیونسون، سیران هیندز، کنت کرانهام، پولی واکر و جیمز پیورفوی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال رم بدین شرح است: این سریال در واقع داستان روم باستان در دوران‌گذار از جمهوری به امپراتوری را به‌تصویر می‌کشد.




بنر فیلم برخورد با تایتان‌ها
پوستر فیلم برخورد با تایتان‌ها

برخورد با تایتان‌ها

Clash of the Titans
کارگردان: Louis Leterrier نویسنده: Phil Hay , Matt Manfredi , Travis Beacham
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Sam WorthingtonSam Worthington
Liam NeesonLiam Neeson
Ralph FiennesRalph Fiennes
Gemma ArtertonGemma Arterton
Jason FlemyngJason Flemyng
Alexa DavalosAlexa Davalos

درباره فیلم برخورد با تایتان‌ها


نبرد تایتان‌ها (Clash of the Titans) یکی از بهترین فیلم های تاریخی به حساب می‌آید که درواقع نسخه بازسازی‌شده فیلمی به همین نام است که در سال 1981 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده لویس لتریر قرار داشت. ریچارد دی زانوک نیز تهیه‌کننده این پروژه بود.

فیلم نبرد تایتان‌ها در جلب نظرات مثبت منتقدان ناکام بود و نمرات پایینی را دریافت کرد. منتقدان ضمن وارد کردن ایرادات اساسی به فیلم‌نامه، اعتقاد داشتند که شخصیت‌پردازی‌های این فیلم مخاطب را گنگ خواهد کرد.

فیلم نبرد تایتان‌ها با وجود دریافت نقدهای منفی توانست با استقبال عظیم مخاطبان مواجه شود و طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این فیلم با بودجه تولید 125 میلیون دلاری خود توانست چیزی در حدود 493 میلیون دلار فروش کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم نبرد تایتان‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سم ورثینگتون، جما آرترتون، الکسا داوالس، مدس میکلسن، رالف فاینس و لیام نیسون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نبرد تایتان‌ها بدین شرح است: تایتان‌ها نژادی از خدایان هستند که بر انسان‌ها حکمرانی می‌کنند. آن‌ها دارای سه فرزند به نام‌های زئوس، پوزئیدون و هادس هستند که قصد دارند خودشان به قدرت برسند. زئوس از هادس درخواست می‌کند موجودی قدرتمند بسازد تا با آن تایتان‌ها را از بین ببرند. پس از سقوط تایتان‌ها، زئوس فرمانروای آسمان و پوزئیدون فرمانروای دریا می‌شود؛ ولی زئوس، هادس را فریب می‌دهد و او را به دنیای مردگان می‌فرستد تا در آنجا عذاب بکشد.




بنر فیلم خشم تایتان‌ها
پوستر فیلم خشم تایتان‌ها

خشم تایتان‌ها

Wrath of the Titans
کارگردان: Jonathan Liebesman نویسنده: David Leslie Johnson-McGoldrick , Dan Mazeau
سال انتشار:2012محصول: اسپانیا , ایالات متحده
Sam WorthingtonSam Worthington
Liam NeesonLiam Neeson
Ralph FiennesRalph Fiennes
Edgar RamírezEdgar Ramírez
Toby KebbellToby Kebbell
Rosamund PikeRosamund Pike

درباره فیلم خشم تایتان‌ها


موفقیت‌های تجاری فیلم نبرد تایتان‌ها باعث شد تا سازندگان خبر از تولید دنباله‌ این فیلم با نام خشم تایتان‌ها (Wrath of the Titans) بدهند. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جاناتان لیبسمن قرار داشت. پولی کهن جانسن تهیه‌کننده این فیلم بود. داستان فیلم خشم تایتان‌ها نیز توسط گرگ برلانتی، دیوید لسلی جانسون و دن مزیو نوشته شد.

فیلم خشم تایتان‌ها پس از اکران به‌شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نمرات پایینی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را اثری مضحک دانسته و اعتقاد داشتند که سازندگان تنها جهت کسب سود بیشتر، با چند صحنه اکشن بزرگ این فیلم بی‌محتوا را تولید کردند.

این فیلم در مقایسه با فیلم نخست فروش کمتری را تجربه کرد، اما توانست برای سازندگانش فروش خوبی را به ارمغان بیاورد. فیلم خشم تایتان‌ها که با بودجه 150 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 305 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سم ورثینگتون، رزمند پایک، بیل نای، ادگار رامیرز، رالف فاینس، لیام نیسون، توبی کبل، دنی هوستون، رالف فاینز، جان بل و اسپنسر وایلدینگ اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم خشم تایتان‌ها بدین شرح است: حوادث فیلم یک دهه پس از نسخه پیشین رخ می‌دهد؛ یعنی هنگامی که خدایان کنترل تایتان‌های زندانی شده را از دست می‌دهند و یکبار دیگر از پرسئوس برای نجات پدرش زئوس، شکست دادن تایتان‌ها و نجات بشریت درخواست کمک می‌کنند.




بنر فیلم فرمانده

فرمانده

Centurion
کارگردان: Neil Marshall نویسنده: Neil Marshall
سال انتشار:2010محصول: فرانسه , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Michael FassbenderMichael Fassbender
Olga KurylenkoOlga Kurylenko
David MorrisseyDavid Morrissey
Liam CunninghamLiam Cunningham
Dominic WestDominic West
Imogen PootsImogen Poots

درباره فیلم فرمانده


سنتوریون (Centurion) یک فیلم تاریخی جذاب به کارگردانی و نویسندگی نیک مارشال است که در سال 2010 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم تماشایی برعهده کریستین کولسون و رابرت جونز قرار داشت.

فیلم سنتوریون پس از اکران واکنش مختلف منتقدان را به همراه داشت. منتقدان از عملکرد گروه بازیگری تمجید کرده و فیلم را سرگرم‌کننده توصیف کردند؛ اما آن‌ها فیلم‌نامه و کارگردانی این اثر را ضعیف می‌دانستند.

فیلم سنتوریون در جلب نظر مخاطبان به‌هیچ وجه موفق نبود و در گیشه شکستی بزرگ را برای سازندگانش رقم زد. این فیلم که با بودجه 12 میلیون دلاری تولید شده بود، تنها حدود 6 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مایکل فاسبندر، دومینیک وست، اولگا کوریلنکو، لیام کانینگهام، دیوید موریسی، نول کلارک، ریز احمد، جی‌جی فیلد و ایموجن پوتس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سنتوریون بدین شرح است: امپراتوری روم قادر به تسخیر کامل انگلیس نبوده و در شمال به بن بست دشواری رسیده است. پیکت‌ها در نبردهای چریکی علیه رومی‌ها در امتداد قلعه‌های گلنبلاکر و خط‌الراس گاسک در مرز جنوبی ارتفاعات اسکاتلند شرکت می‌کنند. در پایگاه رومی پیناتا کاسترا، جنگجویان پیکت به رهبری وورتیکس و آیرون کل پادگان را می‌کشند و فقط فرمانده دوم یعنی سنتورین کوینتوس دیاس را زنده می‌گیرند؛ زیرا او می‌تواند به زبان پیکتی صحبت کند.




بنر فیلم سقوط امپراتوری روم
پوستر فیلم سقوط امپراتوری روم

سقوط امپراتوری روم

The Fall of the Roman Empire
کارگردان: Anthony Mann نویسنده: Ben Barzman , Basilio Franchina , Philip Yordan
سال انتشار:1964محصول: ایالات متحده
Sophia LorenSophia Loren
Stephen BoydStephen Boyd
Alec GuinnessAlec Guinness
James MasonJames Mason
Christopher PlummerChristopher Plummer
Anthony QuayleAnthony Quayle

درباره فیلم سقوط امپراتوری روم


سقوط امپراطوری روم (The Fall of the Roman Empire) یک فیلم تاریخی به کارگردانی آنتونی مان است که در سال 1964 اکران شد. داستان این فیلم توسط بن بارزمن به رشته تحریر در آمد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده ساموئل برونستون قرار داشت.

فیلم سقوط امپراطوری روم واکنش مختلف منتقدین را به همراه داشت. منتقدان موسیقی جذاب و بازی زیبای گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند؛ اما آن‌ها اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این فیلم نقص‌های زیادی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

این فیلم طی مراسم اسکار در بخش بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد. فیلم سقوط امپراطوری روم در مراسم گلدن گلوب نیز در بخش بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه بود که توانست آن را به‌دست بیاورد.

سوفیا لورن، استفن بوید، الک گینس، جیمز میسون، کریستوفر پلامر، مل فرر و عمر شریف ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم سقوط امپراطوری روم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و به همین دلیل نیز در گیشه شکست خورد. فیلم سقوط امپراطوری روم با بودجه 16 میلیون دلاری تولید شده بود و تنها توانست حدود 4.8 میلیون دلار بفروشد.

خلاصه داستان فیلم سقوط امپراطوری روم بدین شرح است: مارکوس آئورلیوس به‌عنوان سزار روم طی اوخر عمرش فرمانداران روم را برای برقراری اتحاد نزد خود فراخواند. گویا به او الهام شده بود که پس از مرگش امپراطوری رو به نابودی و سقوط خواهد رفت. با مرگ امپراتور دو وارث تاج و تخت ظهور می‌کنند.




بنر فیلم آخرین شوالیه‌ها

آخرین شوالیه‌ها

Last Knights
کارگردان: Kazuaki Kiriya نویسنده: Michael Konyves , Dove Sussman
سال انتشار:2015محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Clive OwenClive Owen
Morgan FreemanMorgan Freeman
Aksel HennieAksel Hennie
Shohreh AghdashlooShohreh Aghdashloo
James BabsonJames Babson
Giorgio CaputoGiorgio Caputo

درباره فیلم آخرین شوالیه‌ها


آخرین شوالیه‌ها (The Last Knights) فیلمی به کارگردانی کازئواکی کیریا است که در سال 2015 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده لوسی کیم قرار داشت. داستان این فیلم نیز توسط مایکل کونیوس به رشته تحریر در آمد.

فیلم آخرین شوالیه‌ها نمرات بسیار پایینی را دریافت کرد و به شدت با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی، داستان و شخصیت‌پردازی‌های مورد انتقاد قرار دادند.

این فیلم در گیشه نیز شکست خورد و موفق به جلب نظر مخاطبان نشد. فیلم آخرین شوالیه‌ها که با بودجه 19 میلیون دلاری تولید شده بود، تنها حدود 3.5 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مورگان فریمن، کلایو اوون، کلیف کرتیس، آیلیت زورر، شهره آغداشلو، آن سونگ کی، پیمان معادی و آنا لینهارتووا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آخرین شوالیه‌ها بدین شرح است: بارتوک یک نجیب‌زاده سالخورده است که مراقب اموالش است. فرمانده ریدن و سربازانش از بارتوک و قبیله‌اش محافظت می‌کنند. ریدن زمانی که بارتوک می‌گوید که می‌خواهد وارثش باشد، بسیار تعجب می‌کند.




بنر فیلم شمشیرزن دوره گرد
پوستر فیلم شمشیرزن دوره گرد

شمشیرزن دوره گرد

Rurouni Kenshin
کارگردان: Keishi Ōtomo نویسنده: Kiyomi Fujii , Keishi Ōtomo
سال انتشار:2012محصول: ژاپن
Takeru SatohTakeru Satoh
Emi TakeiEmi Takei
Koji KikkawaKoji Kikkawa
Yu AoiYu Aoi
Munetaka AokiMunetaka Aoki
Go AyanoGo Ayano

درباره فیلم شمشیرزن دوره گرد


شمشیرزن دوره‌گرد (Rurouni Kenshin‎) فیلمی ژاپنی به کارگردانی و نویسندگی اوتومو کیشی است که در سال 2012 اکران شد. کیومی فوجیئی در امر نویسندگی کیشی را همراهی کرد. اوسامو کوبوتا به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم همکاری داشت.

فیلم شمشیرزن دوره‌گرد نمرات خوبی را دریافت کرد و با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تاکرو ساتو، امی تاکی، مونه‌تاکا آئوکی، ترویوکی کاگاوا، گو آیانو، ایجی اوکودا، یو آئویی و یوسوکه اگوچی اشاره کرد.

فیلم شمشیرزن فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم که با بودجه 20 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 61 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در حالی که نیروهای امپریالیست پیروزی خود را در نبرد توبا فوشیمی جشن می‌گیرند، یک شرکت‌کننده معروف به هیتوکیری باتوسای از میدان مبارزه دور می‌شود و شمشیر خود را رها می‌کند. یک دهه بعد، سایتو هاجیمه و همکاران پلیسش راجع‌به قتل یک پلیس مخفی که احتمالاً به دست باتوسای انجام شده بود تحقیق می‌کنند؛ اما سایتو قانع نشده و به تاکدا کانریو، تاجری ثروتمند، اما بی رحم مشکوک است. در همین حال، باتوسای سابق وارد توکیو می‌شود.




بنر فیلم کونان بربر
پوستر فیلم کونان بربر

کونان بربر

Conan the Barbarian
کارگردان: Marcus Nispel نویسنده: Sean Hood , Thomas Dean Donnelly , Joshua Oppenheimer
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Jason MomoaJason Momoa
Stephen LangStephen Lang
Rachel NicholsRachel Nichols
Ron PerlmanRon Perlman
Rose McGowanRose McGowan
Bob SappBob Sapp

درباره فیلم کونان بربر


کونان بربر (Conan the Barbarian) یک فیلم تاریخی به کارگردانی و نویسندگی جان میلیوس است که برپایه رمانی به همین نام اثر رابرت هاوارد ساخته شد. الیور استون در امر نویسندگی میلیوس را همراهی کرد. باز فیتشانز و رافائلا ده لاورنتیس تهیه‌کنندگان این اثر بودند.

فیلم کونان بربر پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی را دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به آرنولد شوارتزنگر، جیمز ارل جونز، ساندال برگمن، بن دیویدسون، جری لوپز، ماکو ایواماتسو، ویلیام اسمیت، ماکس فون سیدو و خورخه سانس اشاره کرد.

فیلم کونان بربر حضور درخشانی در گیشه داشت و توانست با استقبال عظیم آن‌ها روبه‌رو شود. این فیلم با بودجه تولید 16 میلیون دلاری‌اش حدود 130 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال‌های دور، اعضای خانواده و افراد قبیله کونان، هنگامی که او کودکی بیش نبود، به دست افراد قبیله دیگری قتل‌عام می‌شوند. کونان از همان زمان تصمیم می‌گیرد که جسمش را قوی سازد تا به هنگام بزرگ‌سالی، انتقام بگیرد.




بنر فیلم 13 آدمکش

13 آدمکش

13 Assassins
کارگردان: Takashi Miike نویسنده: Daisuke Tengan , Kaneo Ikegami
سال انتشار:2010محصول: ژاپن , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Koji YakushoKoji Yakusho
Takayuki YamadaTakayuki Yamada
Yusuke IseyaYusuke Iseya
Gorô InagakiGorô Inagaki
Kazue FukiishiKazue Fukiishi
Hiroki MatsukataHiroki Matsukata

درباره فیلم 13 آدمکش


13 آدمکش (13 Assassins) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های تاریخی سینما قرار بگیرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده تاکاشی میکه قرار داشت. توشیاکی ناکازاوا تهیه‌کننده این اثر بود.

فیلم 13 آدمکش توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و با استقبال آن‌ها مواجه شود. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و شخصیت‌پردازی‌های عالی مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کوجی یاکوشو، تاکایوکی یامادا، یوسوکه ایسه‌یا و گورو ایناگاکی اشاره کرد. این فیلم که با بودجه 6 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 17 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال ۱۸۴۴ در ژاپن فئودال، ناریتسوگو ماتسودایرای ظالم صلح و آرامش را به نابودی کشانده است. ناریتسوگو از لحاظ سیاسی در حال قدرتمند شدن است و به نابرادری‌اش که یک شوگون است نزدیک می‌شود. بعد از هاراکیری رهبر خاندان نامیا، مشاور شوگان قبیله آکاش سامورایی شینزائمون را فرا می‌خواند تا به داستان تراژیک ماکینو اونمه که پسر و عروسش توسط ناریتسوگو به قتل رسیده‌اند گوش دهد. سپس زنی با دست‌ها پاها و زبان بریده توسط ناریتسوگو را به او نشان می‌دهند و او با ساعد درخواستی برای کشتن ناریتسوگو و سامورایی‌های وی می‌نویسد. شینزا قول می‌دهد که ناریتسوگو را به قتل برساند و یازده سامورایی دیگر را گرد هم می‌آورد و برنامه‌ای برای کشتن ناریتسوگو هنگامی که به سرزمین آکاش بازمی‌گردد را طرح می‌کند.




بنر سریال قیام عثمان
پوستر سریال قیام عثمان

قیام عثمان

Kuruluş Osman
سازنده:
سال‌های انتشار:2019 - 2020محصول: Andorra

درباره سریال قیام عثمان


قیام عثمان (Kurulu؛ Osman) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین سریال های تاریخی را داراست. پس این سریال از سال 2019 توسط شبکه آ تی‌وی شروع شد. متین گونای وظیفه کارگردانی این سریال ترکی را برعهده داشت. فیلم‌نامه سریال قیام عثمان توسط مهمت بوزداغ، آتیلا انگین، آسلی زینب، پکر بوزداغ و اوزان بودور نوشته شد.

سریال قیام عثمان در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات خوبی دریافت کرد. این سریال در زمینه‌های داستان، بازی گروه بازیگری و صحنه‌های مبارزه‌ای مورد تحسین قرار گرفت. بوراک اوزچیویت، نورالدین سونمز، راگیپ ساواش، اسماعیل حقی اورون، امره باسالاک و اوزگه تورر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان سریال قیام عثمان بدین شرح است: این سریال داستان سال‌های پر فراز و نشیب زندگی عثمان یکم پسر ارطغرل و حلیمه خاتون و چگونگی تأسیس سلسله عثمانی را به‌تصویر می‌کشد.




بنر سریال مرز
پوستر سریال مرز

مرز

Frontier
سازنده:
سال‌های انتشار:2016 - 2018محصول: کانادا

درباره سریال مرز


مرز (Frontier) نام سریالی تاریخی که وظیفه ساخت آن برعهده راب بلکی و پیتر بلکی قرار داشت. پخش این سریال از سال 2016 آغاز شد و پس از 3 فصل در سال 2018 به اتمام رسید.

سریال مرز نقدهای متوسطی دریافت کرد و با نمرات مختلف آن‌ها مواجه شد. جیسون موموآ، گرگ بریک، الون آرمسترانگ و لندن لیبران ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان سریال مرز بدین شرح است: شخصی شرور به اسم دکلان هارپ در تلاش برای شکستن انحصار شرکت خلیج هادسون برای تجارت خز است.




بنر سریال شیاطین داوینچی
پوستر سریال شیاطین داوینچی

شیاطین داوینچی

Da Vinci's Demons
سازنده: David S. Goyer
سال‌های انتشار:2013 - 2015محصول: ایالات متحده
Tom RileyTom Riley
Laura HaddockLaura Haddock
Elliot CowanElliot Cowan
Gregg ChillinGregg Chillin
Eros VlahosEros Vlahos
Blake RitsonBlake Ritson

درباره سریال شیاطین داوینچی


پلیدی‌های داونچی (Da Vinci's Demons) یک سریال تماشایی است که توسط دیوید اس. گویر ساخته شد. پخش این سریال از سال 2013 آغاز شد و پس از سه فصل به اتمام رسید.

سریال پلیدی‌های داوینچی از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفت و نمرات بالایی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام رایلی، لارا هادوک، بلیک ریتسون، الیوت کووان، لارا پالور، وینسنت ریوتا و هرا هیلمار اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این سریال داستان خیالی اوایل زندگی لئوناردو داوینچی را در دوره رنسانس ایتالیا دنبال می‌کند. او نابغه‌ای مرموز با توانایی‌هایی شگفت‌انگیز است که او را به کشمکش و مبارزه با پلیدی‌های درونی و افکار متلاطم خود وامی‌دارد.




بنر سریال ظهور امپراتوری ها: عثمانی
پوستر سریال ظهور امپراتوری ها: عثمانی

ظهور امپراتوری ها: عثمانی

Rise of Empires: Ottoman
سازنده: Kelly McPherson
سال‌های انتشار:2020 - 2020محصول: ایالات متحده
Cem Yiğit ÜzümoğluCem Yiğit Üzümoğlu
Ushan ÇakırUshan Çakır
Damla SönmezDamla Sönmez
Tuğrul TülekTuğrul Tülek
Osman SonantOsman Sonant
Birkan SokulluBirkan Sokullu

درباره سریال ظهور امپراتوری ها: عثمانی


ظهور امپراطوری‌ها: عثمانی (Rise of Empires: Ottoman) یک سریال تاریخی به کارگردانی امره شاهین است. فیلم‌نامه این سریال توسط کلی مک‌فرسون نوشته شد. این سریال در سال 2020 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد.

ظهور امپراطوری‌ها: عثمانی نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت آن‌ها را به همراه داشت. منتقدان از این سریال در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و داستان تمجید کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به طوبا بیوک اوستون، ایلایدا اکدوگان و بیرکان سوکولو اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: سلطان محمد دوم عثمانی برای فتح قسطنطنیه که سلاطین پیشین نتوانستند بودند آن را تصرف کنند، همه جانبه تلاش می‌کند این شهر هزاران ساله تسخیرناپذیر را تصرف کند و امپراتوری بیزانس را به تاریخ بسپارد.




بنر سریال انقلاب
پوستر سریال انقلاب

انقلاب

La Révolution
سازنده: Aurélien Molas
سال‌های انتشار:2020 - 2020محصول: فرانسه
Amir El KacemAmir El Kacem
Marilou AussillouxMarilou Aussilloux
Lionel ErdoganLionel Erdogan
Isabel Aimé González SolaIsabel Aimé González Sola
Julien FrisonJulien Frison
Doudou MastaDoudou Masta

درباره سریال انقلاب


انقلاب (La Révolution) یک سریال در ژانر تاریخی است که در سال 2020 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. اورلین مولاس وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشت.

سریال انقلاب آن‌طور که باید مورد توجه منتقدان قرار نگرفت و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به ماریلو آیوسیلوکس، گایا ویس، لیونل ارداگن و ایزابل امه گونزالس سولا اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: جوزف ایگناس گیوتین در میان انحطاط دوره آنسیان، مسئول تحقیق در مورد قتل‌های مرموز است.




بنر فیلم سیزدهمین سلحشور
پوستر فیلم سیزدهمین سلحشور

سیزدهمین سلحشور

The 13th Warrior
کارگردان: John McTiernan نویسنده: William Wisher Jr. , Warren Lewis
سال انتشار:1999محصول: ایالات متحده
Antonio BanderasAntonio Banderas
Diane VenoraDiane Venora
Dennis StorhøiDennis Storhøi
Vladimir KulichVladimir Kulich
Omar SharifOmar Sharif
Anders T. AndersenAnders T. Andersen

درباره فیلم سیزدهمین سلحشور


سیزدهمین سلحشور (The 13th Warrior) را می‌توان یکی از بهترین فیلم های تاریخی دانست که در سال 1999 اکران شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده جان مک‌تیرنان قرار داشت. مایکل کرایتون و ند داود در امر تهیه‌کنندگی مک‌تیرنان را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط ویلیام ویشر و وارن لوئیس نوشته شد.

فیلم سیزدهمین سلحشور با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد و به دلیل ایرادات فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت. آنتونیو باندراس، دنیس استورهوی، دایان ونورا و عمر شریف ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم سیزدهمین سلحشور در جلب نظر مخاطبان موفق نبود و در گیشه شکست خورد. این فیلم با بودجه تولید 100 میلیون دلاری‌اش، حدود 61 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال ۹۲۲ میلادی احمد بن فضلان عرب عاشق زنی می‌شود که این عشق بهای سنگینی برایش دارد. او را به شمال که وحشی و بدوی است می فرستند. بهد از آن که گروه احمد با وایکینگ‌ها مواجه می‌شوند، با آنان رابطه‌ای دوستانه برقرار می‌کنند.




بنر فیلم خیزش والهالا
پوستر فیلم خیزش والهالا

خیزش والهالا

Valhalla Rising
کارگردان: Nicolas Winding Refn نویسنده: Nicolas Winding Refn , Roy Jacobsen
سال انتشار:2009محصول: دانمارک , بریتانیا
Mads MikkelsenMads Mikkelsen
Gary LewisGary Lewis
Jamie SivesJamie Sives
Ewan StewartEwan Stewart
Alexander MortonAlexander Morton
Callum MitchellCallum Mitchell

درباره فیلم خیزش والهالا


خیزش والهالا (Valhalla Rising) یک فیلم تاریخی به کارگردانی و نویسندگی نیکلاس ویندینگ رفن است. لینه بورلوم وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم خیزش والهالا نمرات پایینی دریافت کرد و واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه ضعیف، شخصیت‌پردازی‌های نه‌چندان خوب و عملکرد بد گروه بازیگری مورد انتقاد قرار دادند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به مدس میکلسن، جیمی سیوز، گری لوئیس، الکساندر مورتون، یوان استوارت و جیمی سیوس اشاره کرد. فیلم خیزش والهالا در گیشه شکست خورد و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 5.7 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 276 هزار دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در جایی از مناطق مرتفع اسکاتلند، یک موجود مرموز توسط یک سردار نروژی از ساترلند به اسارت گرفته شده و مجبور به مبارزه تا حد مرگ علیه دیگران می‌شود.




بنر سریال قیام ارطغرل
پوستر سریال قیام ارطغرل

قیام ارطغرل

Diriliş: Ertuğrul
سازنده: Mehmet Bozdağ
سال‌های انتشار:2014 - 2019محصول: Turkey
Nurettin SönmezNurettin Sönmez
Osman SoykutOsman Soykut
Engin Altan DüzyatanEngin Altan Düzyatan
Kaan TaşanerKaan Taşaner
Hülya DarcanHülya Darcan
Esra BilgiçEsra Bilgiç

درباره سریال قیام ارطغرل


قیام ارطغرل (Dirili؛: Ertuğrul) یکی دیگر از بهترین سریال های تاریخی محسوب می‌شود که که محصول کشور ترکیه است. وظیفه ساخت این سریال برعهده محمد بوزداغ قرار داشت و متین گونای نیز کارگردان سریال قیام ارطغرل بود. این سریال کار خود را از سال 2014 توسط شبکه تی‌آرتی 1 شروع کرد و پس از 150 قسمت در سال 2019 به اتمام رسید.

سریال قیام ارظغرل توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به انگین آلتان دوزیاتان، سردار گوکهان، هولیا دارکان، کاعان تاشانر، اسرا بیلگیچ، عثمان سویکوت، سردار دنیز، چنگیز کوزکون، رشاد استریک و هانده سوباشی اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: ارطغرل بگ، یکی از رهبران طایفه ترکمنی قایی بود که از مرو، پایتخت ترکمن‌های سلجوقی، در رأس ۴۰۰ سواره‌نظام ترکمن به آناتولی آمد تا به سلجوقیان روم در جنگ علیه امپراتوری بیزانس کمک کند.




بنر سریال وایکینگ‌ها

وایکینگ‌ها

Vikings
سازنده: Michael Hirst
سال‌های انتشار:2013 - 2020محصول: کانادا , ایرلند
تماشای آنلاین سریال
Alexander LudwigAlexander Ludwig
Jordan Patrick SmithJordan Patrick Smith
Marco IlsøMarco Ilsø
Katheryn WinnickKatheryn Winnick
Peter FranzénPeter Franzén
John KavanaghJohn Kavanagh

درباره سریال وایکینگ‌ها


سریال خارجی وایکینگ‌ها (Vikings) بعد از آغاز پخشش در سال 2013 توانست به محبوبیت بالایی در بین طرفداران فیلم و سریال دست پیدا کند. وظیفه ساخت این سریال جذاب برعهده مایکل هرست قرار داشت.

سریال وایکینگ‌ها در آغاز پخش خود با سریال موفقی همچون بازی‌ تاج‌ و تخت مقایسه می‌شد؛ اما سازندگان با خلق دنیای منحصربه‌فرد و شخصیت‌های جذاب خود خیلی زود این سریال را از دنیای بازی تاج‌وتخت متمایز کردند.

سریال وایکینگ‌ها در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق بود و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این سریال را در زمینه‌های بازیگری، شخصیت‌پردازی و داستان مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال وایکینگ‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تراویس فیمل، کلایو استندن، کاترین وینیک، گابریل بیرن، جرج بلگدن، گوستاو اسکاشگورد، دانل لوگ، الکساندر لودویگ، آلیسا سادرلند، لاینس روچ، کوین دورند و یاشپر پاکونن اشاره کرد.

داستان این سریال راجع‌به یکی از قهرمانان باستانی بزرگ اسکاندیناوی در عصر وایکینگ‌ها به نام رگنار لاتبروک است. رگنار که یک کشاورز است، برای نخستین بار به هم‌نوعان خود پیشنهاد کرد تا به غرب و انگلستان هجوم بیاورند. او جهت رسیدن به هدف خویش تصمیم می‌گیرد تا به همراه برادرش رولو و همسرش لاگرتا به آنجا سفر کند.




بنر فیلم پادشاه یاغی

پادشاه یاغی

Outlaw King
کارگردان: David Mackenzie نویسنده: David Mackenzie , Bathsheba Doran , James MacInnes
سال انتشار:2018محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris PineChris Pine
Florence PughFlorence Pugh
Billy HowleBilly Howle
Aaron Taylor-JohnsonAaron Taylor-Johnson
Tony CurranTony Curran
Stephen DillaneStephen Dillane

درباره فیلم پادشاه یاغی


فیلم سینمایی تاریخی پادشاه یاغی (Outlaw King‎) اثری به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی دیوید مکنزی است که در سال 2018 توسط سرویس استریم نت‌فلیکس عرضه شد. در امر نویسندگی باش دوران و جیمز مک‌لنز و در امر تهیه‌کنندگی جیلیان بری مکنزی را همراهی کردند.

این فیلم بعد از عرضه با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. برخی از منتقدان اعتقاد داشتند که سازندگان در امر فیلم‌برداری می‌توانستند بهتر عمل کنند؛ آن‌ها همچنین به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی وارد کردند و آن را ضعیف دانستند. برخی دیگر از منتقدان داستان فیلم را جذاب توصیف کرده و معتقد بودند سازندگان در خلق صحنه‌های مبارزه‌ای عالی عمل کردند.

این فیلم با بودجه عظیم 120 میلیون دلاری تولید شده بود؛ با توجه به سیاست‌های نت‌فلیکس نمی‌توان به طور مشخص تعیین کرد که فیلم پادشاه یاغی تا چه حد درآمد و سود کسب کرده است. اما طبق گزارش‌های مختلف این فیلم موفق شد توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند و به یکی از محبوب‌ترین آثار سینمایی نت‌فلیکس در سال 2018 تبدیل شود.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم پادشاه یاغی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریس پاین، آرون تایلر-جانسون، فلورنس پیو، تونی کارن، استیون دیلین، بیلی هوول و کالن مالوی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم پادشاه یاغی بدین شرح است: در سال 1304 در خارج از دژ استرلینگ، جان کامین، رابرت بروس و دیگر نجیب زادگان اسکاتلند مجبور می‌شوند خود را تسلیم ادوارد یکم انگلستان کنند. شاه ادوارد عهد می‌بندد در ازای بیعت، زمین ها را به نجیب زادگان بازگرداند. بعد از انجام کارهای رسمی، بروس با وارث ادوارد، یعنی شاهزاده ولز بحث می‌کند و شاه، دخترخوانده‎اش الیزابت د برگ را جهت ازدواج به او می‌دهد. لرد جیمز داگلاس به آنجا رسیده و خواهان پس‌گیری زمین‌های اجدادی خود است؛ اما ادوارد به دلیل خیانت‌های قبلی لرد داگلاس، درخواستش را نمی‌پذیرد. شاه و شاهزاده از اسکاتلند می‌رود و مدیریت آن‌جا را به کامین و بروس و تحت نظارت کنت پمبروک، ایمر د ویلنس، می‌سپارد.




بنر سریال تاج
پوستر سریال تاج

تاج

The Crown
سازنده: Peter Morgan
سال‌های انتشار:2016 - 2020محصول: بریتانیا
Olivia ColmanOlivia Colman
Tobias MenziesTobias Menzies
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Josh O'ConnorJosh O'Connor
Emma CorrinEmma Corrin
Marion BaileyMarion Bailey

درباره سریال تاج


تاج (The Crown) یک سریال در ژانر تاریخی است که وظیفه ساخت آن برعهده پیتر مورگان قرار داشت. پخش این سریال از سال 2016 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز شد و به محبوبیت بالایی رسید.

سریال تاج توانست واکنش‌های مثبت منتقدان را برانگیزد و نمرات بالایی دریافت کند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به کلر فوی، مت اسمیت، ونسا کربی، آیلین اتکینز، جرمی نورتهام، ویکتوریا همیلتون، الکس جنینگز، لیا ویلیامز، بن مایلز، گرگ وایز، جرد هریس، پاتریک رایکارت، استیون دیلین و جان لیسگو اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: سریال تاج داستان سلطنت ملکه الیزابت دوم انگلستان و اطرافیانش را نشان می‌دهد.




بنر فیلم وایکینگدوم
پوستر فیلم وایکینگدوم

وایکینگدوم

Vikingdom
کارگردان: Yusry Abdul Halim نویسنده: James Coyne
سال انتشار:2013محصول: Malaysia
Dominic PurcellDominic Purcell
Natassia MaltheNatassia Malthe
Craig FairbrassCraig Fairbrass
Conan StevensConan Stevens
Jesse MossJesse Moss
Jon FooJon Foo

درباره فیلم وایکینگدوم


وایکینگدام (Vikingdom) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی یوسری عبدالحلیم است که در سال 2013 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده شیرین ام هاشم قرار داشت.

فیلم وایکینگدام به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دامینیک پرسل، ناتاشا مالته، کونان استیونس و جان فو اشاره کرد.

فیلم وایکینگدام شکست بزرگی را در گیشه تجربه کرد و نتوانست انتظارت سازندگانش را برآورده سازد. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده بود، تنها حدود 550 هزار دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک پادشاه فراموش شده به اسم اریک از جانب مردمش وظیفه دارد تا ثور خدای طوفان را شکست دهد.




بنر فیلم رسم سلحشور
پوستر فیلم رسم سلحشور

رسم سلحشور

The Warrior's Way
کارگردان: Lee Seung-moo نویسنده: Sngmoo Lee
سال انتشار:2010محصول: نیوزلند , کره جنوبی , ایالات متحده
Jang Dong-gunJang Dong-gun
Kate BosworthKate Bosworth
Geoffrey RushGeoffrey Rush
Danny HustonDanny Huston
Ti LungTi Lung
Tony CoxTony Cox

درباره فیلم رسم سلحشور


رسم سلحشور (The Warrior's Way) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های تاریخی دانست که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده سنگمو لی قرار داشت. باری ام آزبرن، لی جو ایک و مایکل پیزر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم رسم سلحشور در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و در گیشه نیز نتوانست فروش بالایی داشته باشد. این فیلم که با بودجه 42 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 11 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جانگ دونگ گان، جفری راش، کیت باسورث و دنی هوستون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم رسم سلحشور بدین شرح است: در قرن نوزدهم آسیا، یانگ یک جنگجو و عضو قبیله Sad Flute است که جزو ظالمانه‎ترین قاتلان در شرق به شمار می‌آیند. هدف شخصی او برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شمشیرباز در کل جهان زمانی محقق می‌شود که او قهرمان سابق و رهبر قبیله دشمن را بکشد.




بنر سریال تابو
پوستر سریال تابو

تابو

Taboo
سازنده: Tom Hardy , Steven Knight , Chips Hardy
سال‌های انتشار:2017 - 2020محصول: بریتانیا
Tom HardyTom Hardy
Jonathan PryceJonathan Pryce
Jessie BuckleyJessie Buckley
Oona ChaplinOona Chaplin
Michael KellyMichael Kelly
David HaymanDavid Hayman

درباره سریال تابو


تابو (Taboo) یکی از بهترین سریال های تاریخی محسوب می‌شود که وظیفه ساخت آن برعهده تام هاردی، چیپس هاردی و استیون نایت قرار داشت. این سریال در سال 2017 توسط شبکه بی بی سی وان شروع به پخش کرد.

سریال تابو با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این سریال به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و داستان جذابش مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در سریال تابو به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هاردی، اونا چاپلین، دیوید هایمن، مایکل کلی، جاناتان پرایس، جسی باکلی، ادوارد هاگ، جفرسون هال، تام هولندر، مارک گیتیس و انتان الکساندر اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال تابو بدین شرح است: این سریال داستان خانواده‌ای در لندن و در قرن ۱۹ را به تصویر می‌کشد. در سال ۱۸۱۳ جیمز دلینی بعد از زندگی در افریقا و با الماس‌هایی که به دست آورده به لندن برمی‌گردد. او به دنبال پیدا کردن قاتل پدرش و مبارزه با دستگاه‌های دولتی است.




بنر فیلم بن هور
پوستر فیلم بن هور

بن هور

Ben-Hur
کارگردان: Timur Bekmambetov نویسنده: John Ridley , Keith R. Clarke
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Jack HustonJack Huston
Pilou AsbækPilou Asbæk
Rodrigo SantoroRodrigo Santoro
Morgan FreemanMorgan Freeman
Ayelet ZurerAyelet Zurer
Toby KebbellToby Kebbell

درباره فیلم بن هور


بن هور (Ben-Hur) فیلمی به کارگردانی تیمور بکمامبتوف است که درواقع نسخه بازسازی شده فیلمی موفق به همین نام است. فیلم‌نامه این اثر توسط جان ریدلی و کیت کلارک نوشته شده است. شین دنیل، جونی لوین و دانکن هندرسون تهیه‌کنندگان فیلم بن هور بودند.

فیلم بن هور به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و در جلب نظر آن‌ها ناکام بود. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه ضعیف، شخصیت‌پردازی‌های گنگ و شلوغی بی‌جا مورد انتقاد قرار دادند.

فیلم بن هور در گیشه شکستی بزرگ را برای سازندگانش رقم زد و نتوانست انتظارات آن‌ها را برآورده سازد. این فیلم که با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 94 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم بن هور به ایفای نقش پرداختند می‌‌توان به جک هیوستون، مورگان فریمن، توبی کبل، نازنین بنیادی و رودریگو سانتورو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم بن هور بدین شرح است: یک نجیب زاده یهودی به نام یهودا بن هور و برادر خوانده رومی وی مسالا، با وجود اصالت متفاوت بهترین دوستان یکدیگر هستند. مسالا در ارتش روم ثبت نام می‌کند و در نبردهای امپراتوری روم در آلمان می‌جنگد. در ادامه اتفاقات جالبی رخ می‌دهد که تماشای آن‌ها خارج از لطف نیست.




بنر سریال مارکو پولو
پوستر سریال مارکو پولو

مارکو پولو

Marco Polo
سازنده:
سال‌های انتشار:2014 - 2016محصول: ایالات متحده

درباره سریال مارکو پولو


سریال مارکو پولو (Marco Polo‎) از سال 2014 توسط سرویس نت‌فلیکس شروع به پخش کرد و پس از دو فصل در سال 2016 به اتمام رسید. جان فسکو وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشت.

سریال مارکو پولو موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به بندیکت وان، لورنزو ریکلمی و ژو ژو اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان سریال که در قرن سیزدهم جریان دارد از این قرار است که در دنیایی که از حرص و طمع، قدرت و زورگویی و رقابت‌های کثیف پر شده است، تاجر و جهانگرد ونیزی شناخته‌شده مارکو پولو خود را در دربار کوبلای خان، پادشاه مغول‌ها می‌بیند. پدرش او را به‌عنوان وثیقه نزد کوبلای خان گذاشته و او در آن محیط پرورش یافته و به یکی از خدمتگذاران بالا مقام دربار تبدیل می‌شود.




بنر سریال امپراطوری روم
پوستر سریال امپراطوری روم

امپراطوری روم

Roman Empire
سازنده:
سال‌های انتشار:2016 - 2019محصول: ایالات متحده
Sean BeanSean Bean

درباره سریال امپراطوری روم


امپراطوری روم (Roman Empire) یک سریال تاریخی است که وظیفه کارگردانی آن برعهده ریچارد لوپز قرار داشت. جرمیا مورفی و پیتر شرمن فیلم‌نامه این سریال را نوشتند. پخش این سریال از سال 2016 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز شد.

سریال امپراطوری روم با واکنش‌های متوسط منتقدان مواجه شد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شان بین و آرون جاکوبنکو اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این سریال در هر فصل داستان مجزایی را دنبال می‌کند که براساس وقایع تاریخی امپراطوری روم ساخته شد.




بنر فیلم آخرین لژیون
پوستر فیلم آخرین لژیون

آخرین لژیون

The Last Legion
کارگردان: Doug Lefler نویسنده: Jez Butterworth , Tom Butterworth
سال انتشار:2007محصول: فرانسه , ایتالیا , Slovakia , Tunisia , بریتانیا
Colin FirthColin Firth
Ben KingsleyBen Kingsley
Aishwarya Rai BachchanAishwarya Rai Bachchan
Peter MullanPeter Mullan
Kevin McKiddKevin McKidd
John HannahJohn Hannah

درباره فیلم آخرین لژیون


آخرین لژیون (The Last Legion) یکی دیگر از بهترین فیلم های تاریخی محسوب می‌شود که در سال 2007 اکران شد. فیلم آخرین لژیون برپایه رمانی به همین نام اثر ولریو ماسیمو مانفردی ساخته شد. داگ لفلر به‌عنوان کارگردان در این فیلم همکاری داشت. دینو دلارنتیس، مارثا دا لورنتیس، رافائل دا لورنتیس و تراک بن عمار تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط جیز باتروورس نوشته شد.

فیلم آخرین لژیون در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر نشد و نتوانست مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های این اثر را دارای ایراداتی اساسی دانسته و آن را گیج‌کننده توصیف کردند.

کالین فرث، آیشواریا رای، بن کینگزلی، توماس سنگستر، پیتر مولان، جان هانا، ایان گلن، جیمز کازمو، کوین مک‌کید، روپرت فرند، رابرت پیو و موری مک‌آرتور ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم آخرین لژیون شکست تجاری بزرگی را برای سازندگانش رقم زد و نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه 67 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 25 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم آخرین لژیون بدین شرح است: زمانی که امپراطوری رم در حال فروریزی است، رمولوس آگوستوس جوان از شهر فرار می‌کند و پا در راهی خطرناک برای رسیدن به طرفدارانش در بریتانیا، می‌گذارد.




بنر فیلم ال سید
پوستر فیلم ال سید

ال سید

El Cid
کارگردان: Anthony Mann نویسنده: Ben Barzman , Philip Yordan , Fredric M. Frank
سال انتشار:1961محصول: ایتالیا , ایالات متحده , ایتالیا , ایالات متحده
Charlton HestonCharlton Heston
Sophia LorenSophia Loren
Raf ValloneRaf Vallone
Geneviève PageGeneviève Page
John FraserJohn Fraser
Gary RaymondGary Raymond

درباره فیلم ال سید


ال سید (El Cid) نیز جزو بهترین فیلم های تاریخی محسوب می‌شود که توانست مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار بگیرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده آنتونی مان قرار داشت. فیلم‌نامه این پروژه توسط بن بارزمن نوشته شد.

فیلم ال سید در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر شد و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و موسیقی مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم ال سید طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین کارگردانی هنری و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به دریافت این جایزه در هیچ بخشی نشد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه بود که نتوانست آن‌ها را کسب کند.

فیلم ال سید نسبت به بودجه تولیدش فروش خوبی را در باکس‌آفیس تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 7 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 26 میلیون دلار در گیشه فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به چارلتون هستون، سوفیا لورن، ژرار تیشی، رف ولونه، داگلاس ویلمر، هربرت لام، گری ریموند، باربارا اورست و فرانکو فانتازیا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ال سید بدین شرح است: حوادث فیلم در اسپانیا قرن یازدهم جریان دارد. یک وطن‌پرست اسپانیایی به نام رودریگو دیاس قصد متحد کردن نیروهای پراکنده کشورش را جهت مقابله با حملات قبایل آفریقایی مور را دارد. او همچنین در آستانه ازدواج با دختر شوالیه قهرمان امپراطوری نیز است.




بنر فیلم اسکندر
پوستر فیلم اسکندر

اسکندر

Alexander
کارگردان: Oliver Stone نویسنده: Oliver Stone , Laeta Kalogridis , Christopher Kyle
سال انتشار:2004محصول: آلمان , ایالات متحده , فرانسه , ایتالیا , مراکش , Netherlands , بریتانیا , Thailand
Colin FarrellColin Farrell
Angelina JolieAngelina Jolie
Val KilmerVal Kilmer
Jared LetoJared Leto
Jonathan Rhys MeyersJonathan Rhys Meyers
Anthony HopkinsAnthony Hopkins

درباره فیلم اسکندر


اسکندر (Alexander) یک فیلم تاریخی به کارگردانی و نویسندگی الیور استون است که در سال 2004 اکران شد؛ نویسندگانی چون کریستوفر کایل و لایتا کالوگریدیس نیز در امر نویسندگی استون را همراهی کردند. مورتیس بورمن، لین اسمیت، توماس شوئلی و جون کیلیک نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

این فیلم با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد و نمراتی پایین را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند در صحت برخی از جزئیات نشان داده شده در این فیلم تردیدهایی وجود دارد. آن‌ها همچنین اعتقاد داشتند سازندگان عملکرد خوبی در شخصیت‌پردازی‌ها و فیلم‌نامه نداشتند.

فیلم اسکندر نسبت به بودجه‌اش فروش خوبی را در گیشه تجربه نکرد و نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. این فیلم تاریخی که با بودجه عظیم 155 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 167 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کالین فارل، آنجلینا جولی، جرد لتو، وال کیلمر، راز دگان، آنتونی هاپکینز، ایان بیتی، استفان فرارا و رزاریو داوسون اشاره کرد. لازم به ذکر است که کالین فارل ایفاگر نقش اسکندر در این فیلم بود.

خلاصه داستان فیلم اسکندر بدین شرح است: این فیلم دوران کودکی و آموزش دیدن اسکندر توسط ارسطو را به تصویر می‌کشد. در ادامه نبردهای اسکندر با داریوش سوم و نابود ساختن شاهنشاهی هخامنشی که ریشه‌ای طولانی داشت و همچنین پس از آن حملات اسکندر به هند و مرگش را نشان می‌دهد.




بنر سریال اسپارتاکوس
پوستر سریال اسپارتاکوس

اسپارتاکوس

Spartacus
سازنده: Steven S. DeKnight
سال‌های انتشار:2010 - 2013محصول: ایالات متحده
Liam McIntyreLiam McIntyre
Dustin ClareDustin Clare
Daniel FeuerriegelDaniel Feuerriegel
Jaime MurrayJaime Murray
Cynthia Addai-RobinsonCynthia Addai-Robinson
Marisa RamirezMarisa Ramirez

درباره سریال اسپارتاکوس


اسپارتاکوس (Spartacus) جزو بهترین سریال های تاریخی محسوب می‌شود که در سال 1960 اکران شد. استنلی کوبریک وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. کرک داگلاس تهیه‌کننده این اثر بود. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط هاوارد فاست و دالتون ترامبو نوشته شد.

فیلم اسپارتاکوس در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق بود و نمرات خوبی را دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری، فیلم‌نامه، کارگردانی و داستان با تمجید منتقدان مواجه شد.

فیلم اسپارتاکوس طی مراسم اسکار در پنج بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که توانست در چهار بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین کارگردانی هنری، بهترین فیلم‌برداری و بهترین طراحی لباس این جایزه را به دست بیاورد.

این فیلم در گیشه بسیار عالی ظاهر شد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. فیلم اسپارتاکوس که با بودجه 12 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 60 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کرک داگلاس، لارنس الیویه، پیتر اوستینوف، جان گوین، جین سیمونز، چارلز لوتن، تونی کرتیس، هارولد گودوین، هربرت لام، ترنس د مارنی و جیمز گریفیث اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم اسپارتاکوس بدین شرح است: اسپارتاکوس که از ۱۳ سالگی در معادن لیبی برای امپراطوری رم بردگی می‌کرد توسط اربابی خریداری می‌شود تا پس از آموزش تبدیل به یک گلادیاتور شود. اسپارتاکوس در آن مدرسه عاشق یکی از خدمتکاران به اسم وارینیا می‌شود. او و دیگر بردگان خیلی زود تبدیل به گلادیاتور می‌شوند و به همراه دیگر بردگان با شورش در مدرسه موفق به فرار می‌شوند. رفته رفته تعداد آنها زیاد شده و برعلیه امپراطوری رم شورش می‌کنند.




بنر فیلم تیتوس
پوستر فیلم تیتوس

تیتوس

Titus
کارگردان: Julie Taymor نویسنده: William Shakespeare , Julie Taymor
سال انتشار:1999محصول: بریتانیا , ایتالیا , ایالات متحده
Anthony HopkinsAnthony Hopkins
Jessica LangeJessica Lange
Jonathan Rhys MeyersJonathan Rhys Meyers
Matthew RhysMatthew Rhys
Osheen JonesOsheen Jones
Dario D'AmbrosiDario D'Ambrosi

درباره فیلم تیتوس


تیتوس (Titus‎) فیلمی خاص در ژانر تاریخی به‌حساب می‌آید که در زمان اکرانش در سال 1999 چندان در جلب نظر مخاطبان موفق نبود؛ اما ارزش آن بعدها بیشتر مشخص گردید. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده جولی تایمور قرار داشت. تایمور در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون جودی آلن و کونچیتا ایرولدی نیز او را همراهی کردند.

فیلم تیتوس پس از اکران نقدهای نسبتا خوبی دریافت کرد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان جذاب و منحصربه‌فرد، بازی عالی گروه بازیگران و صحنه‌های مهیج مورد تحسین قرار دادند.

فیلم تیتوس شکست بزرگی را در گیشه تجربه کرد و نتوانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این فیلم که با بودجه 20 میلیون دلاری تولید شده بود، تنها حدود 2 میلیون دلار در گیشه فروخت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آنتونی هاپکینز، جسیکا لنگ، الن کومینگ، هری لنیکس، جاناتان ریس میرز، متیو ریس، جیمز فرین، لورا فریزر، کلم فیور، انگوس مکفادین، بلیک ریتسون و کالین ولز اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تیتوس بدین شرح است: پسری در آشپزخانه‌ای به سبک دهه 1950 ناهار می‌خورد با اسباب بازی‌هایش بازی می‌کند. انفجار یک بمب در خارج از پنجره او را که در زیر میز حضور دارد می‌ترساند. در ادامه طی اتفاقی جالب او از این حادثه نجات پیدا کرده و به آمفی تئاتر می‌رود؛ جایی که مخاطبان نامرئی به تشویق می‌پردازند.




بنر سریال مدیچی: استادان فلورانس
پوستر سریال مدیچی: استادان فلورانس

مدیچی: استادان فلورانس

Medici: Masters of Florence
سازنده: Nicholas Meyer , Frank Spotnitz
سال‌های انتشار:2016 - 2019محصول: فرانسه
Daniel SharmanDaniel Sharman
Synnøve KarlsenSynnøve Karlsen
Alessandra MastronardiAlessandra Mastronardi
Sebastian de SouzaSebastian de Souza
Francesco MontanariFrancesco Montanari
Johnny HarrisJohnny Harris

درباره سریال مدیچی: استادان فلورانس


سریال تاریخی مدیچی از سال 2016 توسط شبکه Rai 1 شروع به پخش کرد و پس از سه فصل در سال 2019 به پایان رسید. نیکولاس مایر و فرانک اسپاتنیتز وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشتند.

سریال مدیچی نمرات متوسطی دریافت کرد و واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت. منتقدان از عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند، اما روند داستانی سریال را دارای ایراد دانستند. ریچارد مدن، دنیل شارمن، آنابل شولی و برادلی جیمز از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال مدیچی بدین شرح است: این سریال راجع‌به خاندان مدیچی است. خاندان مدیچی که ابتدا بانک‌دار بودند، در مدت کوتاهی به جمع قدرت‌مداران بزرگ و نجیب‌زادگان پیوستند و نفوذشان نه تنها ایتالیا، بلکه کل اروپا را متحول کرد. صعود این خاندان از تاجرانی ساده به قدرت‌مندترین افراد ایتالیا، موجب انقلاب فرهنگی و اقتصادی در اروپا شد.




بنر سریال انتخاب شده
پوستر سریال انتخاب شده

انتخاب شده

The Chosen
سازنده: Dallas Jenkins
سال‌های انتشار:2019 - 2021محصول: ایالات متحده
Jonathan RoumieJonathan Roumie
Elizabeth TabishElizabeth Tabish
Jordan Walker RossJordan Walker Ross
George Harrison XanthisGeorge Harrison Xanthis
Lara SilvaLara Silva
Shahar IsaacShahar Isaac

درباره سریال انتخاب شده


برگزیده (The Chosen) یک سریال تاریخی و درام است که توسط دالاس جنکنیز ساخته شد. پخش این سریال از سال 2017 آغاز شد. این سریال در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال برگزیده به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جاناتان رومی، پراس پیتل، شاهار ایساک و الیزابت تبیش اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال برگزیده بدین شرح است: سه پزشک جوان به روستایی دورافتاده در پانتانال می‌روند تا نتیجه جهشی که از ویروس زیکا ایجاد شده است، بررسی کنند؛ اما آن‌ها خود را گرفتار در جامعه‌ای بدون ارتباط با دنیا می‌بینند.




بنر سریال حماسه وینلند

حماسه وینلند

Vinland Saga
سازنده: Shûhei Yabuta
سال‌های انتشار:2019–2023محصول: ژاپن
تماشای آنلاین سریال
Yūto UemuraYūto Uemura
Naoya UchidaNaoya Uchida
Kenshō OnoKenshō Ono
Hiroki YasumotoHiroki Yasumoto
Akio OtsukaAkio Otsuka

درباره سریال حماسه وینلند


حماسه وینلند (Vinland Saga) یک انیمه تاریخی است که پس از پخش با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و به توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند.

منتقدان داستان این انیمه را بسیار عالی دانسته و از شخصیت‌پردازی‌های آن تمجید کردند. این انیمه نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.

خلاصه داستان انیمه حماسه وینلند بدین شرح است: این انیمه وقایع مربوط به حماسه وینلند در سال ۱۰۱۳ میلادی در انگلستان را نشان می‌دهد. زمانی که انگلستان توسط پادشاه دانمارک سوین فورک برد تسخیر شده‌ است. هنگامی که پادشاه سوین به مرگ نزدیک می‌شود، فرزندانش، شاهزاده هارالد و پرنس کانوت، در مورد جانشینی او به اختلاف می‌افتند.




بنر سریال تاریخ آرتدال

تاریخ آرتدال

Arthdal Chronicles
سازنده: Kim Won-seok , Kim Young-hyun , Park Sang-yeon
سال‌های انتشار:2019–2023محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین سریال
Song Joong-kiSong Joong-ki
Jang Dong-gunJang Dong-gun
Kim Ji-wonKim Ji-won
Kim Ok-binKim Ok-bin
Cho Seong-haCho Seong-ha
Park Hae-joonPark Hae-joon

درباره سریال تاریخ آرتدال


سرگذشت آسدال (Arthdal Chronicles) یکی دیگر از بهترین سریال های تاریخی به شمار می‌آید که در سال 2019 توسط شبکه تی‌وی‌ان شروع به پخش کرد. کیم ون سوک کارگردانی این سریال بود. فیلم‌نامه سریال سرگذشت آسدال توسط کیم یونگ هیون و پارک سانگ یئون نوشته شد.

سریال سرگذشت آسدال نمرات بالایی دریافت کرد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. جانگ دونگ گون، سونگ جونگ کی، کیم جی ون و کیم اوک بین ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان سریال سرگذشت آسدال بدین شرح است: داستان سریال راجع‌به یک سرزمین خیالی به اسم آرس و ساکنان شهر باستانی آسدال است. اون سوم و سایا دو برادر دوقلو هستند که هر دو ایگوتو هستند به دلیل حمله ساکنان آسدال به سرزمین موجودات افسانه‌ای، پدر و مادر خود را از دست دادند و از همان زمان که بچه یک ساله بودند از هم جدا شدند. تاگون سایا را پیدا کرد و آن را به عنوان فرزند خود بزرگ کرد و اون سوم در یک قبیله بدون تمدن به اسم واهان بزرگ شد.




بنر فیلم تروآ
پوستر فیلم تروآ

تروآ

Troy
کارگردان: Wolfgang Petersen نویسنده: David Benioff
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده , Malta , بریتانیا
Brad PittBrad Pitt
Orlando BloomOrlando Bloom
Eric BanaEric Bana
Brian CoxBrian Cox
Sean BeanSean Bean
Brendan GleesonBrendan Gleeson

درباره فیلم تروآ


فیلم تاریخی تروآ (Troy) جزو بهترین فیلم های تاریخی محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده ولفگانگ پترسن قرار داشت؛ البته ولفگانگ در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و تهیه‌کنندگانی چون دیانا راثبون و کالین ویسلون نیز او را همراهی کردند. فیلم تروآ براساس داستانی به همین نام از کتاب حماسی ایلیاد اثر هومر ساخته شده است. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده دیوید بنیاف قرار داشت.

فیلم تروآ بعد از اکران در سال 2004 توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند؛ منتقدان این فیلم را به دلیل صحنه‌های مبارزه‌ای جذاب، بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی فوق‌العاده مورد تحسین قرار دادند. البته برخی از منتقدان به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی وارد کرده و آن را چندان قدرتمند نداستند.

فیلم تروآ به موفقیت تجاری عظیمی نیز دست پیدا کرد و موفق شد توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 175 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 497 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم تاریخی جذاب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برد پیت، اریک بانا، اورلاندو بلوم، برایان کاکس، دیانه کروگر، شان بین، رز بیرن، جولی کریستی، سافرون باروز و پیتر اوتول اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تروآ بدین شرح است: پادشاه یونان آگاممنون موفق می‌شود کشورهای مختلف را با یکدیگر متحد کند. این پادشاه حرص و طمع زیاد داشته و قصد دارد تا تمام دنیا را به تسخیر خود دربیاورد. آگامننون بیشتر پیروزی‌های خود را مدیون مبارز شجاعش آشیل بود؛ اما او رابطه چندان خوبی با آشیل نداشت و به همین دلیل نیز شاه ادیسیوس پیوسته واسطه بین آن‌ها می‌شد. در ادامه داستان شکل بسیار جالبی به خود گرفته و مخاطب را جذب خود می‌کند.




بنر فیلم جاودانه‌ها
پوستر فیلم جاودانه‌ها

جاودانه‌ها

Immortals
کارگردان: Tarsem Singh نویسنده: Charley Parlapanides , Vlas Parlapanides
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Henry CavillHenry Cavill
Freida PintoFreida Pinto
Luke EvansLuke Evans
Stephen DorffStephen Dorff
Kellan LutzKellan Lutz
Isabel LucasIsabel Lucas

درباره فیلم جاودانه‌ها


فناپذیران (Immortals‎) یکی از بهترین فیلم های تاریخی جهان است که توسط تارسم سینگ کارگردانی شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده مارک کانتون و رایان کاوانو قرار داشت. چارلی پارالاپانیدس و ولاس پارالاپانیدس داستان فیلم فناپاذیران را نوشتند.

فیلم فناپذیران واکنش منفی منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار پایینی را دریافت کرد. منتقدان به فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های این فیلم ایراداتی اساسی وارد کردند. آن‌ها درواقع معتقد بودند سازندگان تنها سعی کرده‌اند با خلق یکسری صحنه‌های مبارزه‌ای کلیشه‌‌ای با زرق و برق خاصی فیلم‌شان را به موفقیت برسانند.

این فیلم در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق ظاهر شد و فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد. فیلم فناناپذیران با بودجه 115 میلیون دلاری تولید شده بود و حدود 226 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. هنری کاویل، استیون درف، لوک ایوانز، ایزابل لوکاس، کلان لاتز، فریدا پینتو، میکی رورک، جان هرت و جوزف مورگان ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی بودند که در این فیلم تاریخی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم فناناپذیران بدین شرح است: قبل از ظهور انسان و جانور، فناناپذیران در بهشت علیه یکدیگر شروع به جنگیدن کردند. پیروزشدگان خود را خدا اعلام کردند و شکست‌خوردگان نیز به تایتان تغییر نام داده و در زیر کوه تارتاروس زندانی شدند. کمان اپیروس سلاحی با قدرت بسیار زیاد است که در طول نبرد روی زمین گم شد.




بنر فیلم شجاع دل

شجاع دل

Braveheart
کارگردان: Mel Gibson نویسنده: Randall Wallace
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Mel GibsonMel Gibson
Catherine McCormackCatherine McCormack
Sophie MarceauSophie Marceau
Patrick McGoohanPatrick McGoohan
Angus MacfadyenAngus Macfadyen
Brendan GleesonBrendan Gleeson

درباره فیلم شجاع دل


یکی دیگر از فیلم های تاریخی که توانست توجه مخاطبان و منتقدان زیادی را به سمت خود جلب کند، فیلم سینمایی تاریخی شجاع‌دل (Braveheart) بود. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم جذاب برعهده مل گیبسون قرار داشت؛ بروس دیوی و آلان لد نیز در امر تهیه‌کنندگی گیبسون را همراهی کردند. داستان این فیلم توسط رندل والاس نوشته شد.

این فیلم با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نقدهای بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم شجاع‌دل را در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌نامه، فیلم‌برداری و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند.

فیلم شجاع‌دل در کسب جوایز معتبر سینمایی نیز بسیار موفق عمل کرد. این فیلم طی مراسم اسکار سال 1996 در ده بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در پنج بخش بهترین فیلم، بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین صدا و بهترین چهره‌پردازی موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم شجاع‌دل به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مل گیبسون، پاتریک مک‌گوئن، برندن گلیسون، سوفی مارسو و کاترین مک‌کورمک اشاره کرد.

فیلم شجاع‌دل در بخش فروش نیز بسیار قدرتمند ظاهر شد و فروشی عالی را در گیشه به نام خود ثبت کرد. این فیلم با بودجه 70 میلیون دلاری تولید شد و حدود 210 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم تاریخی بدین شرح است: ویلیام والاس در سال 1276 در روستای ایرشایر در اسکاتلند متولد شد. در آن روزها شاه الکساندر سوم بیش از 20 سال بود که بر این سرزمین حکمرانی می‌کرد. شیوه او در فرمانروایی به شکلی بود که ثبات اقتصادی و صلح را برقرار و سلطه‌طلبی همیشگی انگلیسی‌ها را به بهترین شکل ممکن دفع کرده بود. در سال 1286 الکساندر حین سوارکاری از اسبش به زمین سقوط کرد و جان خود را از دست داد؛ بعد از این اتفاق بزرگان اسکاتلند، نوه چهار ساله او به نام مارگارت که امروز از او با نام بانوی نروژ یاد می‌شود، به عنوان ملکه اسکاتلند انتخاب کردند و اعلام شد تا رسیدن او به سن قانونی مشاورین پدربزرگ فقیدش اداره مملکت را برعهده خواهند داشت.




بنر سریال آخرین پادشاهی

آخرین پادشاهی

The Last Kingdom
سازنده: Stephen Butchard
سال‌های انتشار:2015 - 2022محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین سریال
Emily CoxEmily Cox
Ian HartIan Hart
Eliza ButterworthEliza Butterworth
Eva BirthistleEva Birthistle
Alexander DreymonAlexander Dreymon
Jeppe Beck LaursenJeppe Beck Laursen

درباره سریال آخرین پادشاهی


آخرین پادشاهی (The last kingdom) یکی از بهترین سریال های تاریخی جهان به حساب می‌آید که پخش آن از سال 2015 توسط شبکه بی بی سی آمریکا آغاز شد و خیلی زود توانست به محبوبیت بسیار بالایی در بین طرفداران فیلم و سریال دست پیدا کند.

این سریال براساس رمان داستان‌های ساکسونی اثر برنارد کورنول ساخته شد. بسیاری از مخاطبان این اثر را به دلیل فضای نزدیکش با سریال وایکینگ‌ها مقایسه می‌کنند؛ حال اینکه کدام سریال واقعا بهتر است بستگی به نظر مخاطبان دارد و نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد.

ازجمله بازیگرانی که در سریال تاریخی آخرین پادشاهی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الکساندر دریمون، دیوید داوسون، توبیاس زانتلمان، امیلی کوکس، آدرین باور، توماس گابریلسون، ژوزسف میلسون، سایمون کونز، هری مک انتایر، چارلی مورفی، ران تمته، برایان ورنر، امی ورن، متیو مک‌فادین و یان هارت اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال آخرین پادشاهی بدین شرح است: در سال 872 میلادی قبایل بیگانه مهاجم وایکینگ با هجوم گسترده به بریتانیا موفق به تسخیر این سرزمین می گردند؛ طی این حمله تنها یکی از حاکمان آن دوران بریتانیا موفق به محافظت از قلمرو سرزمین خود دربرابر وایکینگ‌ها می‌گردد؛ این پادشاه آلفرد کبیر نام دارد که سرزمینی در جنوب غربی بریتانیا را حفظ کرده و با مقاومت و تلاش سرآغاز تشکیل انگلستان را به عنوان یک کشور در درون جزیره بریتانیا رقم می‌زند. شخصیت اصلی این سریال فردی به نام اوترد است که طی حمله وایکینگ‌ها به بریتانیا در دوران کودکی پدرش را از دست داده و خودش نیز به اسارت گرفته می‌شود.

گالری سریال آخرین پادشاهی





بنر فیلم شاه آرتور
پوستر فیلم شاه آرتور

شاه آرتور

King Arthur
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده:
سال انتشار:2004محصول: ایرلند , بریتانیا , ایالات متحده
Clive OwenClive Owen
Ioan GruffuddIoan Gruffudd
Keira KnightleyKeira Knightley
Mads MikkelsenMads Mikkelsen
Joel EdgertonJoel Edgerton
Hugh DancyHugh Dancy

درباره فیلم شاه آرتور


شاه آرتور (King Arthur) یک اثر تاریخی جذاب محسوب می‌شود که بدون شک شایستگی حضور در لیست دانلود فیلم های تاریخی باستانی شما را داراست. این فیلم بعد از اکران توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی فیلم شاه آرتور برعهده آنتونی فوکوآ قرار داشت. جری بروکهایمر تهیه‌کننده این فیلم بود و دیوید فرانزونی نیز به‌عنوان نویسنده در این پروژه همکاری داشت.

فیلم شاه آرتور بعد از اکران با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را سوی آن‌ها دریافت کرد. سازندگان اعتقاد داشتند تمام حوادث فیلم برپایه واقعیت تاریخی بوده و هیچ نقصی در آن وجود ندارد؛ از سوی دیگر این فیلم در کشورهایی نظیر انگلستان، ایرلند و ولز به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. درواقع‌ آن‌ها ادعای اصالت رومی آرتور را کاملا رد کردند و آن را یک توهین بزرگ دانستند.

اما اگر موضوعات مربوط به صحت داستانی فیلم شاه آرتور را کنار بگذاریم، باید اعتراف کنیم که این اثر در زمینه بازیگری، فیلم‌برداری و صحنه‌های اکشن عالی عمل کرده و می‌تواند مخاطب را راضی نگه دارد.

فیلم شاه آرتور موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و فروش خوبی در گیشه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 120 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 203 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کلایو اوون، کیرا نایتلی، ایئون گرافود، مدس میکلسن، استیفن دیلین، استلان اسکارشگورد، ری وینستون، هیو دنسی، تیل شوایگر، دیوید ویلمت، ایوانو مارسکوتی و استفانیا اورسولا گارلو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم شاه آرتور بدین شرح است: داستان این فیلم از جایی آغاز می‌شود که نبردی بزرگ میان سربازان بریتانیا و روم سرگرفته و طی آن رومی‌ها موفق به شکست انگلیسی‌ها می‌شوند. در این نبرد تمام ارتش انگلستان کشته شده و تنها چند شوالیه جان سالم به در می‌برند. رومی‌ها این شوالیه‌ها را به خاطر تحسینشان در صحنه نبرد زنده نگه داشته و از جانشان می‌گذرند. اما شرط زنده ماندن آن‌ها این است که فرزندان و نوه‌های آن‌ها به مدت 15 سال در اختیار ارتش روم باشند.




بنر فیلم رابین هود
پوستر فیلم رابین هود

رابین هود

Robin Hood
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Brian Helgeland
سال انتشار:2010محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Russell CroweRussell Crowe
Cate BlanchettCate Blanchett
Max von SydowMax von Sydow
William HurtWilliam Hurt
Mark StrongMark Strong
Oscar IsaacOscar Isaac

درباره فیلم رابین هود


فیلم تاریخی رابین هود (Robin hood) یکی دیگر از بهترین فیلم‌ های تاریخی جهان محسوب می‌شود که توسط ریدلی اسکات کارگردانی و در سال 2010 اکران شد. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده برایان گریزر قرار داشت و داستان آن نیز توسط برایان هالگلند نوشته شد.

این فیلم با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان با وجود تمجید از عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های اکشن جذاب، اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این اثر در بخش‌های مختلف داستان دارای ایراد بوده و نقص دارد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم رابین هود به ایفای نقش پرداختند می‌توان به راسل کرو، کیت بلانشت، ولیبور توپیچ، رابرت پیو و برانسن وب اشاره کرد. این فیلم فروش خوبی در گیشه داشت و توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. فیلم رابین هود که با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 321 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم رابین هود بدین شرح است: در سال 1999 پادشاه ریچارد شیردل طی آخرین فتحش در قلعه شالو فرانسه حضور داشت و می‌خواست پس از ده سال دوری بار دیگر به انگلستان بازگردد. درواقع فتح قلعه شالو سخت‌ترین مبارزه‌ای بود که ریچارد در آن حضور داشت. بعد از شکسته شدن درب قلعه، یک رعیت موفق می‌شود با تیروکمانش ریچارد را بکشد و نتیجه‌ی نبرد را تغییر دهد. اکنون ارتش انگلستان با فقدان از دست دادن رهبرشان باید به وطن بازگردند.




بنر فیلم قلمرو بهشت
پوستر فیلم قلمرو بهشت
دو زیرنویس

قلمرو بهشت

Kingdom of Heaven
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: William Monahan
سال انتشار:2005محصول: آلمان , مراکش , اسپانیا , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Orlando BloomOrlando Bloom
Eva GreenEva Green
Jeremy IronsJeremy Irons
David ThewlisDavid Thewlis
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Marton CsokasMarton Csokas

درباره فیلم قلمرو بهشت


فیلم تاریخی قلمرو بهشت نیز جزو بهترین فیلم های تاریخی به‌حساب می‌آید که توانست توجه بسیاری از طرفداران ژانر تاریخی و حماسی را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این اثر برعهده ریدلی اسکات قرار داشت. داستان این فیلم تماشایی نیز توسط ویلیام موناهان نوشته شد.

منتقدان نظرات مختلفی نسبت به فیلم قلمرو بهشت داشتند؛ برخی از آن‌ها اعتقاد داشتند سازندگان در به‌تصویر کشیدن جزئیات تاریخی داستان چندان موفق عمل نکردند و فیلم دارای دقت داستانی بالایی نیز؛ اما برخی دیگر از منتقدان نمرات خوبی را به فیلم قلمرو بهشت اعطا کرده و معتقد بودند فیلم دارای صحنه‌های مبارزه‌ای جذابی است که می‌تواند لحظات هیجان‌انگیزی را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

فیلم قلمرو بهشت توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و به فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه دست پیدا کند. این فیلم با بودجه 130 میلیون دلاری تولید شد و حدود 211 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

اورلاندو بلوم، اوا گرین، جرمی آیرونز، لیام نیسون، دیوید تیولیس، مارتون سوکاس، ولیبور توپیچ، رابرت پیو، خوان خوزه بیده‌گائین و برانسن وب ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم قلمرو بهشت به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم قلمرو بهشت بدین شرح است: داستان فیلم حول زمان سقوط اورشلیم و فتح آن به دست صلاح الدین ایوبی پادشاه و مؤسس سلسله ایوبیان است که در آن زمان هنوز سردار سپاه بود. او بزرگ‌ترین قهرمان پیروز جنگ‌های صلیبی محسوب می‌شد که در نهایت موفق شد فاطمیان را از مصر براند و خود در آن جا حاکم شود.

همچنین لازم به ذکر است که این فیلم، به عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان، چه از حیث جوایز، و چه از حیث فیلمنامه شناخته می‌شود.

گالری فیلم قلمرو بهشت





بنر سریال ادیسه
پوستر سریال ادیسه

ادیسه

The Odyssey
سازنده: Andrei Konchalovsky
سال‌های انتشار:1997محصول: بریتانیا
Armand AssanteArmand Assante
Greta ScacchiGreta Scacchi
Isabella RosselliniIsabella Rossellini
Bernadette PetersBernadette Peters
Eric RobertsEric Roberts
Irene PapasIrene Papas

درباره سریال ادیسه


ادیسه یکی مینی‌سریال تاریخی دو قسمتی است که در سال 1997 توسط شبکه NBC پخش شد و توانست مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. این سریال بر اساس کتاب ادیسه اثر هومر ساخته شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی سریال ادیسه برعهده آندری کونچالوفسکی قرار داشت.

این سریال با واکنش مختلف منتقدان مواجه گشت و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد؛ برخی از منتقدان نسبت به فیلم‌نامه سریال ادیسه انتقاد داشتند و آن را ضعیف دانستند. برخی دیگر از منتقدان از جلوه‌های ویژه فیلم تمجید کرده و عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های مبارزه‌ای فیلم را مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال ادیسه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آرماند آسانته، گرتا اسکاکی، ایزابلا روسلینی، ونسا ال. ویلیامز، برنادت پیترز، الن استنسن و اریک رابرتس اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال ادیسه بدین شرح است: پادشاه ایتاکا در دوران یونان باستان یعنی ادیسه پس از تولد پسرش تلماخوس، جهت حضور در نبرد تروآ فراخوانده می‌شود. این موضوع ناراحتی همسرش او یعنی ملکه پنلوپه را در پی دارد. ادیسه که نگران است نتواند از این نبرد جان سالم به در ببرد، به پنلوپه می‌گوید در صورت عدم بازگشتش پس از اینکه پسرشان به مردی بالغ تبدیل شد، بار دیگر ازدواج کند. این نبرد بزرگ ده سال طول می‌کشد؛ داستان سریال در ادامه جذاب‌تر شده و مخاطب را جذب خود می‌کند.

جمع بندی

از دسته فیلم‌هایی که برای مخاطبان جذابیت خاصی دارد، فیلم‌های تاریخی هستند که با روایتی از گذر زمان و رویدادهای تاریخی، می‌توانند تاریخی را به تصویر بکشند که گاهی برای برخی از افراد ناشناخته هستند. در هم ‌آمیختن فیلم‌های تاریخی با ژانرهای دیگری چون درام، کمدی، اکشن و ... می‌تواند در جذابیت داستان فیلم اثرگذار باشد.

در این نوشتار ما به معرفی بهترین فیلم های تاریخی 2023 پرداختیم، شما کدامیک از این فیلم‌ها را دیده‌اید؟ به نظر شما جای چه فیلمی در این لیست خالی است؟ نظرات خود را با ما در ملوفیلم در میان بگذارید تا بتوانیم محتواهای بهتری را به شما عرضه کنیم.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های تاریخی

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_25581

دوشنبه، 18 مرداد 1400، 03:01

تریستان وایزولد و بزارید اول همه این فیلمها

عکس پروفایل

u_20069

سه‌شنبه، 01 تیر 1400، 12:32

عالی