خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم های امجد خان

بهترین فیلم های امجد خان – امجد خان یکی از بازیگران قدیمی سینمای هندوستان است که با نقش‌آفرینی‌های ماندگارش توانست نام خود را ماندگار کند.

امجد خان با ایفای نقش جبار سینگ در فیلم شعله به شهرت بالایی دست پیدا کرد. او سرانجام در سال 1992 جان خود را بر اثر عارضه قلبی از دست داد.

در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین فیلم های امجد خان بپردازیم. با ملوفیلم همراه باشید.




بنر فیلم شعله
پوستر فیلم شعله

شعله

Sholay
کارگردان: Ramesh Sippy نویسنده: Javed Akhtar , Salim Khan
سال انتشار:1975محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
DharmendraDharmendra
Sanjeev KumarSanjeev Kumar
Hema MaliniHema Malini
Jaya BachchanJaya Bachchan
Amjad KhanAmjad Khan

درباره فیلم شعله


شعله (Sholay) یکی از بهترین فیلم‌های هندی است که در سال 1975 اکران شد و توانست به یکی از ماندگارترین فیلم‌های سینمای هندوستان تبدیل شود. رامش سیپی وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. جی.پی. سیپی تهیه‌کننده و سلیم جاوید نویسنده این فیلم بودند.

فیلم شعله در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و استقبال آن‌ها را به همراه داشت. منتقدان از این فیلم به دلیل داستان تاثیرگذار، بازی عالی گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌ها تمجید کردند.

فیلم شعله در مقایسه به بودجه تولیدش فروش خوبی در گیشه داشت. این فیلم با بودجه تولید 380 هزار دلاری خود، حدود 2.8 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم شعله به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دارمندرا، آمیتاب باچان، سانجیو کومار و هما مالینی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان کشمکش‌های تاکور که پلیس بازنشسته و جبارسینگ که یک خلافکار است، به تصویر می‌کشد. جبارسینگ خانواده تاکور را به قتل رسانده و دستانش را قطع کرده است. تاکور که با این اتفاق ضربه سنگینی خورده و قصد دارد از او انتقام سختی بگیرد. او برای دستیابی به این هدف، دو مرد شجاع و نترس را استخدام می‌کند.




بنر فیلم میهن‌پرست
پوستر فیلم میهن‌پرست

میهن‌پرست

Desh Premee
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:1982محصول: هندوستان

درباره فیلم میهن‌پرست


میهن‌پرست (Desh Premee) یکی از بهترین فیلم‌ های امجد خان محسوب می‌شود که در سال 1982 اکران شد. منموهان دسای وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. سوبهاش دسای تهیه‌کننده فیلم میهن‌پرست بود. فیلم‌نامه این اثر توسط پرایاگ راج، قادر خان و کی بی پاتک نوشته شد.

فیلم میهن‌پرست نمرات پایینی دریافت کرد و نتوانست در جلب نظرات مثبت آن‌ها موفق باشد. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های نه‌چندان خوب مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم حدود 8.9 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آمیتاب باچان، هما مالینی، اوتام کومار، شارمیلا تاگور، پروین بابی، شامی کاپور، امجد خان، پریم نات و قادرخان اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: استاد دینانات از مبارزین علیه انگلیس است. اکنون بعد از آزادی هند وی احساس می‌کند که برخی افراد دیگر کشور خود را دوست ندارند. مثل پرتاب سینگ که دست به اعمال خلافی همچون قاچاق اسلحه می‌زند. زمانی که دینانات قصد دستگیری پرتاب را می‌کند وی و شریکش شرسینگ همسر و دختر استاد را گروگان می‌گیرند؛ ولی او از تصمیمش منصرف نمی‌شود.




بنر فیلم هفت با هفت
پوستر فیلم هفت با هفت

هفت با هفت

Satte Pe Satta
کارگردان: Raj N. Sippy نویسنده: Satish Bhatnagar , Jyoti Swaroop , Kader Khan
سال انتشار:1982محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Hema MaliniHema Malini
Amjad KhanAmjad Khan
Shakti KapoorShakti Kapoor
Sachin KhedekarSachin Khedekar
Ranjeeta KaurRanjeeta Kaur

درباره فیلم هفت با هفت


هفت با هفت (Satte Pe Satta) فیلمی به کارگردانی راج ان. سیپی است که در سال 1982 اکران شد. رومو ان. سیپی تهیه‌کننده این فیلم بود. کادر خان و جیوتی سواروپ وظیفه نویسندگی این فیلم را برعهده داشتند.

هفت با هفت در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات بالایی دریاف کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به آمیتاب باچان، هما مالینی، رانجیتا کائور، امجد خان، شاکتی کاپور و ساچین اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان هفت برادر است که در یک خانه بزرگ کشاورزی زندگی می‌کنند. نیمه اول فیلم زندگی برادرانی را نشان می‌دهد که تحت رهبری برادر بزرگترشان راوی بزرگ می‎شوند. این هفت برادر زندگی بسیار سختی داشته و اوضاع بهداشتی خوبی ندارند.




بنر فیلم کالیا
پوستر فیلم کالیا

کالیا

Kaalia
کارگردان: Tinnu Anand نویسنده: Tinnu Anand , Santosh Shah
سال انتشار:1981محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Asha ParekhAsha Parekh
Amjad KhanAmjad Khan
Parveen BabiParveen Babi
PranPran
Kader KhanKader Khan

درباره فیلم کالیا


کالیا (Kaalia) یکی از بهترین فیلم های امجد خان محسوب می‌شود که در سال 1981 اکران شد. تینو آناند وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده تینو آناند قرار داشت. ایندر راج آناند، سانتوش صح، شاه جهان و طاهر در امر نویسندگی آناند را همراهی کردند. اقبال سینگ وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم کالیا پس از اکران واکنش‌های متعدد منتقدان را در پی داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آمیتاب باچان، پروین بابی، آشا پارک، قادرخان، امجد خان و پران اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کالیا با برادر بزرگترش شامو و خواهر ناتنی‌اش شانتی زندگی می‌کند. او باهوش است اما وقت خود را صرف بازی با بچه‌های همسایه می‌کند. برادر بزرگترش هنگام کار در آسیاب دچار حادثه می‌شود و دستانش را از دست می‌دهد.




بنر فیلم یک شب بارانی
پوستر فیلم یک شب بارانی

یک شب بارانی

Barsaat Ki Ek Raat
کارگردان: Shakti Samanta نویسنده: Shaktipada Rajguru
سال انتشار:1981محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Rakhee GulzarRakhee Gulzar
Amjad KhanAmjad Khan
Abhi BhattacharyaAbhi Bhattacharya
Utpal DuttUtpal Dutt
Prema NarayanPrema Narayan

درباره فیلم یک شب بارانی


یک شب بارانی (Barsaat Ki Ek Raat) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی شاکتی سامانتا است که در سال 1981 اکران شد. فیلم‌نامه این اثر توسط شاکتیپادا راگگورو نوشته شد.

فیلم یک شب بارانی نتوانست پس از اکران تحسین منتقدان را برانگیزد و در زمینه‌های روند داستانی و فیلم‌نامه با نمرات منفی آنان مواجه شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آمیتاب باچان، راکهی گولزار و امجد خان اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: راجینی، یک زن نابینا، بعد از آنکه آبهیجیت یک اراذل و اوباش خشن به اسم کالیرام را پشت میله‌های زندان قرار داد، با او ازدواج می‌کند. با این حال، زندگی زناشویی آن‌ها بعدا با آزاد شدن کالیرام به یک کابوس تبدیل می‌شود.




بنر فیلم رام و بارلام
پوستر فیلم رام و بارلام

رام و بارلام

Ram Balram
کارگردان: Vijay Anand نویسنده: Kamleshwar , Vijay Anand
سال انتشار:1980محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
DharmendraDharmendra
RekhaRekha
Zeenat AmanZeenat Aman
Ajit KhanAjit Khan
Prem ChopraPrem Chopra

درباره فیلم رام و بارلام


رام و بارلام (Ram Balram) یک فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ویجی آناند است که در سال 1980 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده تیتو قرار داشت.

رام و بارلام نمرات خوبی دریافت نکرد و به دلیل ایرادات فیلم‌نامه و کارگردانی مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به درمندرا، آمیتاب باچان، زینت امان، ریکا، آجیت خان، امجد خان، پریم چوپرا و هلن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: رام و بارلام 2 پسر جوان هستند که با پدر و مادر مهربان خود زندگی می‌کنند. با این وجود دایی آن‌ها، جگاتپال، پدر و مادر پسران را می‌کشد. جگاتپال به پسران دروغ می‌گوید که والدین آن‌ها در یک تصادف کشته شده‌اند و قول می‌دهد که آن‌ها را خودش بزرگ کند.




بنر فیلم مقصد
پوستر فیلم مقصد

مقصد

Maqsad
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:1984محصول: هندوستان

درباره فیلم مقصد


مقصد (Maqsad) یکی از بهترین فیلم های امجد خان است که در سال 1984 اکران شد. کی. باپایا وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط قادر خان نوشته شد.

ازجمله بازیگرانی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به راجش خانا، جیتندرا، جایا پرادا و سری دوی اشاره کرد. فیلم مقصد واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت و نمرات پایینی دریافت کرد.

خلاصه داستان فیلم مقصد بدین شرح است: یک صنعتگر ثروتمند کشته می‌شود و مسئولیت این امر به عهده شخصی است که از خانواده‌ای فقیر است. او برای اثبات بی‌گناهی خود، باید سخت تلاش کند تا مدارکی را نشان دهد که وی را از این جنایت پاک کند.




بنر فیلم فاتح سرنوشت
پوستر فیلم فاتح سرنوشت

فاتح سرنوشت

Muqaddar Ka Sikandar
کارگردان: Prakash Mehra نویسنده:
سال انتشار:1978محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Vinod KhannaVinod Khanna
Rakhee GulzarRakhee Gulzar
RekhaRekha
Goga KapoorGoga Kapoor

درباره فیلم فاتح سرنوشت


فاتح سرنوشت (Muqaddar Ka Sikandar) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی پراکاش مهرا است که در سال 1978 اکران شد. قادر خان، ویجی کائول و لاکسمیکانت شارما تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فاتح سرنوشت موفق شد تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات بالایی دریافت کند. این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و داستان مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در فیلم فاتح سرنوشت به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آمیتاب باچان، راکهی گولزار، وینود کانا، ریکا، امجد خان، قادرخان، رانجیت و نیروپا روی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: وقتی یک جوان بی‌سرپرست و یتیم در خانه یک مرد ثروتمند کار پیدا می‌کند، عاشق دختر آن مرد ثروتمند می‌شود.




بنر فیلم موقع نجومی
پوستر فیلم موقع نجومی

موقع نجومی

Zamaane ko Dikhana hai
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:1981محصول: هندوستان

درباره فیلم موقع نجومی


زمان نمایش (Zamane Ko Dikhana Hai) یک فیلم در ژانر عاشقانه است که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده ناصر حسین قرار داشت. ساچین بوهایمیک نویسنده این فیلم بود.

زمان نمایش نمرات پایینی دریافت کرد و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. منتقدان به فیلم‌نامه این فیلم ایراداتی اساسی وارد کردند و نسبت به شخصیت‌پردازی‌ها انتقاد داشتند. ریشی کاپور، پادمینی کولاپوری، امجد خان، طارق خان، راوی بهل، راندهیر کاپور و قادرخان ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم زمان نمایش بدین شرح است: یک تاجر به اسم اس کا ناندا پسرش رامش را از خانه بیرون انداخته بود؛ زیرا او می‌خواست با دختری فقیر ازدواج کند. 10 سال بعد پسرش راوی از خارج از کشور بازگشت و او را راضی کرد که رامش را بازگرداند.




بنر فیلم یتیم یا حرامزاده
پوستر فیلم یتیم یا حرامزاده

یتیم یا حرامزاده

Laawaris
کارگردان: Prakash Mehra نویسنده: Prakash Mehra
سال انتشار:1981محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Zeenat AmanZeenat Aman
Amjad KhanAmjad Khan
Rakhee GulzarRakhee Gulzar
Suresh OberoiSuresh Oberoi
Goga KapoorGoga Kapoor

درباره فیلم یتیم یا حرامزاده


یتیم یا حرامزاده (Laawaris) یکی دیگر از بهترین فیلم های امجد خان محسوب می‌شود که در سال 1981 اکران شد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده پراکاش مهرا قرار داشت. ششی بوشن، کادر خان و دین دیال شارما در امر نویسندگی مهرا را همراهی کردند.

فیلم یتیم یا حرامزاده تحسین منتقدان را به همراه داشت و در زمینه‌های داستان و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به آمیتاب باچان، زینت امان، امجد خان، راکهی گولزار، سورش اوبروی، بیندو، اوم پراکاش، رانجیت و خوشبو ساندار اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مردی که از نوزادی رها شده و مجبور به زندگی به عنوان یتیم شده است، ناآگاهانه توسط پدر بیولوژیکی خود استخدام شده است.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم های امجد خان

عکس پروفایل

شما