خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم و سریال‌های جنایی

بهترین فیلم های جنایی کدام هستند؟ ژانر جنایی جزو محبوب‌ترین ژانرهای سینما به حساب می‌آید که همیشه طرفداران خاص خود را دارند.

بسیاری از برترین آثار سینمایی تاریخ در ژانر جنایی تولید شده‌اند. این ژانر دارای نوعی خوی درندگی خاصی است که مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. شاید اگر موفقیت بزرگ فیلمی همچون پدرخوانده نبود، هیچ‌گاه شاهد افزایش محبوبیت این ژانر تا بدین حد نبودیم.

با توجه به گستردگی جهان آثار سینمایی جنایی، معرفی بهترین فیلم های جنایی کار بسیار دشواری محسوب می‌شود. در این لیست سعی کردیم برخی از فیلم‌هایی که در بخش فروش یا در جلب نظر منتقدان بسیار موفق ظاهر شدند به شما مخاطب عزیز معرفی کنیم.

با معرفی برترین فیلم های ژانر جنایی با ملوفیلم همراه باشید و نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

در بخش نخست، به معرفی بهترین فیلم های جنایی خواهیم پرداخت؛

و سپس در بخش ثانویه مقاله، به معرفی سریال های جنایی می‌پردازیم.

بهترین فیلم های جنایی




بنر فیلم قانون شکنان: راه خروجی نیست

قانون شکنان: راه خروجی نیست

The Roundup: No Way Out
کارگردان: Lee Sang-yong نویسنده: Kim Min-sung , Cha Woo-jin
سال انتشار:2023محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Ma Dong-seokMa Dong-seok
Lee Jun-hyukLee Jun-hyuk
Munetaka AokiMunetaka Aoki
Lee Beom-sooLee Beom-soo
Kim Min-jaeKim Min-jae
Lee Ji-hunLee Ji-hun

درباره فیلم قانون شکنان: راه خروجی نیست


فیلم قانون شکنان: راه خروجی نیست (The Roundup: No Way Out) داستان کارآگاه ما سوک-دو و تیمش را دنبال می‌کند که به واحد تحقیقات متروپولیتین ارتقا می‌یابند تا یک قاتل استخدام شده توسط یاکوزا به نام ریکی و همچنین یک پلیس کثیف به نام جو سونگ چول را متوقف کنند. داستان زیبای این فیلم در کنار بازی عالی هنرمندانش این فیلم را در لیست بهترین فیلم های جنایی قرار داده است. این فیلم جنایی و اکشن محصول سینمای کره‌جنوبی است که کارگردانی آن را لی سانگ یونگ انجام داده است این فیلم دنباله فیلم‌های قانون شکنان (۲۰۱۷) و قانون شکنان ۲ (۲۰۲۲) محسوب می‌شود که مخاطبان بسیاری را با خود همراه کردند.

تصویربرداری اصلی این فیلم در ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۲ آغاز شد و در نوامبر ۲۰۲۲ به پایان رسید که در آن هنرمندانی چون ما دونگ-سوک، لی جون هیوک، کیم مین جائه، لی جی هون، جون سوک هو و همچنین پارک جی هوان به ایفای نقش پرداخته‌اند. اگر از علاقه‌مندان به فیلم های جنایی کره‌ای هستید، تماشای فیلم قانون شکنان: راه خروجی نیست را از ملوفیلم از دست ندهید.




بنر فیلم گلوله خدا

گلوله خدا

God Is a Bullet
کارگردان: Nick Cassavetes نویسنده: Nick Cassavetes
سال انتشار:2023محصول: مکزیک , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Maika MonroeMaika Monroe
Nikolaj Coster-WaldauNikolaj Coster-Waldau
Karl GlusmanKarl Glusman
January JonesJanuary Jones
Jamie FoxxJamie Foxx
Paul JohanssonPaul Johansson

درباره فیلم گلوله خدا


فیلم گلوله خدا (God Is a Bullet) از بهترین فیلم های جنایی با چاشنی ترس است که در سبک علوم خفیه به کارگردانی و نویسندگی نیک کاساوتیس ساخته شده است. فیلم God Is a Bullet اولین فیلمی بود که توسط وای‌واررد اینترتایمنت که حق پخش را در آوریل ۲۰۲۳ به‌دست آورد، در سینما اکران شد. فیلمنامه این فیلم براساس رمانی به نام God Is a Bullet اثر بوستون تران ساخته شده است که سیدنی کیمل به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در آن فعالیت داشته است. بازی زیبای هنرمندان نقش‌آفرین در این فیلم با داستان جذاب و کارگردانی عالی نیک کاساوتیس از نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود که توانسته نقدهای مثبتی را از منتقدان دریافت کند.

داستان این فیلم جنایی با صحنه‌های اکشن و دلهره‌آور زندگی پرتلاطم یک کارآگاه به نام باب هایتاور (با بازی نیکلای کاستر والدو) را دنبال می‌کند که متوجه می‌شود همسر سابقش به قتل رسیده و دخترش نیز توسط یک فرقه موذی ربوده شده ‌است. در این میان، هایتاور امور را به دست خود می‌گیرد و برای نجات دخترش به فرقه مخفی نفوذ می‌کند. او این موفقیت را مدیون کیس هاردین (با بازی مایکا مونرو) زن فراری قربانی فرقه است. نیکلای کاستر والدو، مایکا مونرو، جیمی فاکس، جنیوری جونز و اندرو دایس کلی از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.




بنر فیلم هیپنوتیک
پوستر فیلم هیپنوتیک
دو زبانه

هیپنوتیک

Hypnotic
کارگردان: Robert Rodriguez نویسنده: Robert Rodriguez , Max Borenstein
سال انتشار:2023محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ben AffleckBen Affleck
Alice BragaAlice Braga
J. D. PardoJ. D. Pardo
Dayo OkeniyiDayo Okeniyi
Jeff FaheyJeff Fahey
Jackie Earle HaleyJackie Earle Haley

درباره فیلم هیپنوتیک


از بهترین فیلم های جنایی که پس از اکران با استقبال عالی مخاطبان مواجه شد، فیلم هیپنوتیک (Hypnotic) محصول ایالات متحده آمریکا است. کارگردانی این فیلم جنایی با صحنه‌های عالی اکشن به‌همراه دلهره را رابرت رودریگز بر عهده داشته که فیلمنامه آن را با همکاری مکس بورنشتاین نوشته ‌است. رودریگز علاه بر کارگردانی این فیلم جنایی تهیه‌کنندگی، فیلمبرداری و تدوین آن را نیز بر عهده داشته است، در حالیکه پسرانش ریسر و ربل به‌ترتیب تهیه‌کننده و آهنگساز فیلم بوده‌اند.

داستان فیلم Hypnotic زندگی و چالش‌های پیش روی یک کارآگاه پلیس به نام دانیل رورک را دنبال می‌کند که متوجه می‌شود، ممکن است راز ناپدید شدن دخترش و مجموعه‌ای از سرقت‌های بانکی مشهور، به هم مرتبط باشند. بنابراین، دانیل رورک برای پیدا کردن دخترش و همچنین متوقف کردن آژانس مخفی دولتی در پشت این حوادث مرموز، راهی سفری هیجان‌انگیز می‌شود که توانسته مخاطبان بسیاری را با داستان جذاب خود همراه کند. در این فیلم هنرمندانی چون بن افلک، آلیس براگا، هالا فینلی، جی دی پاردو، دایو اوکنی، جکی ارل هیلی، ویلیام فیچتنر و جف فاهی به ایفای نقش پرداخته‌اند.




بنر فیلم صلابت

صلابت

Thunivu
کارگردان: H. Vinoth نویسنده: H. Vinoth
سال انتشار:2023محصول: هندوستان
تماشای آنلاین فیلم
Ajith KumarAjith Kumar
Manju WarrierManju Warrier
SamuthirakaniSamuthirakani
John KokkenJohn Kokken
Veera BahuVeera Bahu
PremPrem

درباره فیلم صلابت


صلابت (Fortitude) یک فیلم اکشن جنایی هندی تامیل زبان است که تهیه‌کنند‌گی آن را بانی کاپور بر عهده داشته است. فیلمنامه این فیلم که انگیزه‌های نهان پشت سرقت‌های بزرگ از بانک‌ها را روایت می‌کند به قلم اچ. وینات به رشته تحریر درآمده است. اچ. وینات علاوه بر نگارش فیلمنامه، کارگردانی این فیلم که از بهترین فیلم های جنایی محسوب می‌شود را بر عهده داشته است. بازیگری نقش محوری فیلم را آجیت کومار بر عهده داشته است و در کنار او نقش‌های مکمل را هنرمندانی چون مانجو واریر، ساموتیراکانی، جان کوکن، اجی و ویرا بازی کرده‌اند.

یک مجرم نابغه به همراه تیمش نقشه‌ای می‌کشند و دست به سرقت‌های بزرگی از بانک‌ها می‌زنند اما، هیچکس انگیزه آنها را از این سرقت‌ها نمی‌داند. فیلم صلابت در هفته فستیوال پونگال اکران شد و منتقدان در مورد آن نظرات مثبتی بیان کردند و از لحاظ گیشه فروش نیز، فیلم موفقی بود.




بنر فیلم مادر مافیا

مادر مافیا

Mafia Mamma
کارگردان: Catherine Hardwicke نویسنده: Debbie Jhoon , J. Michael Feldman
سال انتشار:2023محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Toni ColletteToni Collette
Monica BellucciMonica Bellucci
Giulio Maria CorsoGiulio Maria Corso
Eduardo ScarpettaEduardo Scarpetta
Sophia NomveteSophia Nomvete
Francesco MastroianniFrancesco Mastroianni

درباره فیلم مادر مافیا


مادر مافیا یکی دیگر از بهترین فیلم های جنایی با چاشنی کمدی به کارگردانی کاترین هاردویک است. این فیلم جنایی با فیلمنامه‌ای از مایکل جی فلدمن و دبی ژون براساس یک داستان اورجینال از آماندا استرز ساخته شده است. فیلم Mafia Mamma با بازی عالی هنرمندانش در کنار داستان خوب با چاشنی کمدی آن توانست نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کند.

داستان این فیلم جذاب یک زن آمریکایی که وارث امپراتوری مافیا می‌شود را دنبال می‌کند. کریستین، نویسنده و کارشناس فروش برای یک شرکت آرایشی، در حال بحران میانسالی است و تنها پسر او به‌تازگی به دانشگاه رفته است. کریستین پس از مرگ پدربزرگش به ایتالیا سفر می‌کند و وارث امپراتوری مافیا می‌شود. حال او به‌‌عنوان سرپرست جدید کسب‌وکار خانوادگی، با هدایت مشاور شرکت، به طرز خنده‌داری انتظارات همه را نادیده می‌گیرد. تونی کلت در نقش کریستین، مونیکا بلوچی در نقش بیانکا، آلفونسو پروژینی در نقش دانته و سوفیا نوموته در نقش جنی در این فیلم جنایی با چاشنی طنز و خنده حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند که با همراهی مخاطبان بسیاری مواجه شد.




بنر فیلم جان ویک: قسمت 4
پوستر فیلم جان ویک: قسمت 4
دو زبانه

جان ویک: قسمت 4

John Wick: Chapter 4
کارگردان: Chad Stahelski نویسنده: Derek Kolstad , Michael Finch
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده , آلمان
تماشای آنلاین فیلم
Keanu ReevesKeanu Reeves
George GeorgiouGeorge Georgiou
Laurence FishburneLaurence Fishburne

درباره فیلم جان ویک: قسمت 4


جان ویک: بخش ۴ (John Wick: Chapter 4) یکی از بهترین فیلم های جنایی با صحنه‌های عالی اکشن آمریکایی است که فیلمنامه آن به‌صورت مشترک توسط شی هتن و مایکل فینچ نگاشته شده است. کارگردانی این فیلم جنایی را چاد استاهلسکی بر عهده داشته است که دنباله فیلم جان ویک: قسمت ۳ – پارابلوم (۲۰۱۹) را به تصویر کشیده است. این فیلم چهارمین قسمت از مجموعه‌ فیلم‌های جان ویک به‌شمار می‌رود که در سال 2023 منتشر شد. این نخستین فیلم در این فرنچایز محسوب می‌شود که توسط دریک کولستاد، خالق اصلی فرنچایز، نوشته نشده‌ است. فیلم جان ویک: بخش ۴ پس از اکران نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و با فروشی بیش از ۴۳۲ میلیون دلار در سراسر جهان، به نهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۳ تبدیل شد.

در داستان این فیلم جنایی شاهد پیدا کردن راهی توسط جان ویک برای شکست دادن های تیبل هستیم. جان ویک قاتل افسانه‌ای این فیلم کماکان در مسیر طولانی و بدون پایان انتقام، اینبار از سرانی که به او خیانت کرده‌اند و خواهان مرگ او بوده‌اند، انتقام می‌گیرد. جان ویک باید با یک دشمن جدید پیش از اینکه بتواند آزادی خود را به‌دست ‌آورد، روبرو شود و با آن مقابله کند. این دشمن جدید کسی است که متحدان و نیروهای بسیار قدرتمندی در سراسر جهان دارد و می‌تواند دوستانی قدیمی را به دشمنانی جدید تبدیل کند.

کیانو ریوز در نقش شخصیت اصلی این فیلم به ایفای نقش پرداخته است و در کنار او گروهی از بازیگران مکمل شامل دانی ین در نقش کِین، بیل اسکاشگورد در نقش مارکی وینسنت د گرامونت، لارنس فیشبرن در نقش باوری کینگ، هیرویوکی سانادا در نقش شیمازو کوجی، شامیر اندرسن در نقش ردیاب و لنس ردیک در نقش شارون در این فیلم حضور دارند و نقش‌آفرینی می‌کنند.




بنر فیلم زیرک تر
پوستر فیلم زیرک تر
دو زبانه

زیرک تر

Sharper
کارگردان: Benjamin Caron نویسنده: Brian Gatewood , Alessandro Tanaka
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Julianne MooreJulianne Moore
Sebastian StanSebastian Stan
Justice SmithJustice Smith
Briana MiddletonBriana Middleton
John LithgowJohn Lithgow
Darren GoldsteinDarren Goldstein

درباره فیلم زیرک تر


زیرک‌تر (Sharper) یک فیلم جنایی با چاشنی ترس و دلهره محصول آمریکا است که کارگردانی آن را بنجامین کارون بر عهده داشته است. فیلمنامه این فیلم جنایی را برایان گیتوود و الساندرو تاناکا به رشته تحریر درآورده‌اند. فیلم زیرک‌تر داستان زندگی یک خانواده کوچک و ثروتمند در شهر نیویورک را دنبال می‌کند که به تدریج توسط فاش شدن دروغ‌ها، رازها و همچنین کلاهبرداری از هم می‌پاشد.

از هنرمندانی که در فیلم Sharper حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان به جولین مور در نقش مدلین، سباستین استن در نقش مکس، جاستیس اسمیث در نقش تام، برایانا میدلتون در نقش ساندرا، دارن گلدشتاین در نقش پت برادوک، جان لیسگو در نقش ریچارد هابز، فیلیپ جانسون ریچاردسون در نقش کارآگاه کالینز تیپسی و کری فلانگان در نقش لاروسو اشاره کرد. از هم پاشیده شدن یک خانواده به‌دنبال فاش شدن رازهای نهان درون‌مایه داستان یکی از بهترین فیلم های جنایی را شکل داده است که توانسته نظرات مثبتی از منتقدان و مخاطبان به خود اختصاص دهد. فیلم زیرک‌تر پس از انتشار توسط اپل تی‌وی پلاس توانست با داستان زیبا و مهیج خود و بازی فوق‌العاده هنرمندانش مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.




بنر فیلم لوتر: سقوط خورشید

لوتر: سقوط خورشید

Luther: The Fallen Sun
کارگردان: Jamie Payne نویسنده: Neil Cross
سال انتشار:2023محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Idris ElbaIdris Elba
Cynthia ErivoCynthia Erivo
Andy SerkisAndy Serkis
Dermot CrowleyDermot Crowley
Thomas CoombesThomas Coombes
Hattie MorahanHattie Morahan

درباره فیلم لوتر: سقوط خورشید


فیلم Luther: The Fallen Sun یکی از بهترین فیلم های جنایی است که کارگردانی آن را جیمی پین بر عهده داشته است. داستان این فیلم جنایی و دلهره‌آور به قلم نیل کراس به رشته تحریر درآمده است. فیلم لوتر: سقوط خورشید ادامه‌ای از مجموعه تلویزیونی لوتر توسط نیل کراس محسوب می‌شود که در ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ در سینماهای منتخب اکران و توسط نتفلیکس در ۱۰ مارس ۲۰۲۳ منتشر شد.

داستان فیلم Luther: The Fallen Sun روایتگر زندگی یک کارآگاه جسور است که دستگیر شده و در غیاب او آشوبی در شهر به پا شده است. یک قاتل زنجیره‌ای وحشتناک مردم شهر لندن را به وحشت می‌اندازد، این در حالی است که جان لوتر، کارآگاه باهوش اما رسوا، پشت میله‌های زندان به سر می‌برد. جان لوتر که از شکست خود در دستگیری دشمنش تسخیر شده ‌است، تصمیم می‌گیرد هر طور شده از زندان فرار کند تا کار نیمه تمام خود را به هر وسیله‌ای که لازم باشد به پایان برساند.

ادریس البا در نقش جان لوتر، سینتیا اریوو در نقش دی‌سی‌آی اودت راین مأمور سازمان اطلاعاتی که لوتر را شکار می‌کند، درموت کرولی در نقش مارتین شنک سرپرست سابق لوتر، اندی سرکیس در نقش دیوید رابی میلیاردر فناوری که یک قاتل زنجیره‌ای است، توماس کومبز در نقش دی‌اس آرچی وودوارد، هتی موراهان در نقش کورین آلدریچ و لورین آجوفو در نقش آنیا راین از جمله هنرمندان نقش‌آفرین در این فیلم جنایی هستند.




بنر فیلم روز تعلیم

روز تعلیم

Training Day
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده: David Ayer
سال انتشار:2001محصول: استرالیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Denzel WashingtonDenzel Washington
Ethan HawkeEthan Hawke
Scott GlennScott Glenn
Tom BerengerTom Berenger
Harris YulinHarris Yulin
Raymond J. BarryRaymond J. Barry

درباره فیلم روز تعلیم


روز تعلیم (Training Day) فیلمی پلیسی و جنایی به کارگردانی آنتوان فوکوآ است که در سال 2001 اکران شد. دیویس گوگنهایم و بروس برمن تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. دیوید آیر فیلم‌نامه‌نویس این فیلم هستند.

فیلم روز تعلیم واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و استقبال گسترده آنان را در پی داشت. این فیلم طی مراسم اسکار در دو رشته ازجمله بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت جایزه شد که تنها توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کند. فیلم روز تعلیم طی مراسم گلدن گلوب نیز نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم درام شده بود که موفق به کسب آن نشد.

این فیلم توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و فروش بالایی داشته باشد. فیلم روز تعلیم که با بودجه 45 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 105 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جیک هویت یک پلیس تازه‌کار است که قصد دارد به بخش ضدقاچاق موادمخدر پلیس لس‌آنجلس به فرماندهی سرگرد آلونزو هریس بپیوندد. هریس پذیرفته که قبل از پیوستن جیک به واحدش، او را امتحان کند و یک روز راه هم سوار بر ماشین پلیس‌اش شهر را زیر پا بگذارند.




بنر فیلم خاطرات قتل

خاطرات قتل

Memories of Murder
کارگردان: Bong Joon-ho نویسنده: Bong Joon-ho , Shim Sung-bo
سال انتشار:2003محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Song Kang-hoSong Kang-ho
Kim Sang-kyungKim Sang-kyung
Kim Roe-haKim Roe-ha
Song Jae-hoSong Jae-ho
Park Hae-ilPark Hae-il
Go Seo-heeGo Seo-hee

درباره فیلم خاطرات قتل


خاطرات قاتل (Memories of Murder) یک فیلم جنایی کره‌ای است که به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما شناخته می‌شود. این فیلم‌ برپایه حوادث حقیقی تولید شده و وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده بونگ جون-هو قرار داشت. شیم سونگ بو نیز در امر نویسندگی به جون-هو کمک کرد. چا سونگ جه نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم همکاری داشت.

فیلم خاطرات قاتل توانست با استقبال گسترده منتقدان مواجه شود و نمرات بسیار خوبی را از جاننب آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه عالی، کارگردانی قدرتمند و بازی محشر گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

سونگ کانگ‌هو، کیم سانگ‌کیونگ، کیم روی‌ها، پارک هائه‌ایل و بیونگ هی بونگ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم خاطرات قاتل به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم خاطرات قاتل بدین شرح است: داستان فیلم در سال ۱۹۸۶ در کرۀ جنوبی شروع می‌شود. جایی که برای دومین بار جسد دختری با دست و پای بسته و در حالی که مورد تجاوز قرار گرفته پیدا می‌شود. دو کارآگاه پلیس محلی خشن و جوان، مأمور رسیدگی به این پرونده شده و بدون هیچ ترفند خاصی، تنها با شکنجه و بازجویی مظنونین، در کارشان جلو می‌روند. تا اینکه یک کارآگاه حرفه‌ای از سئول می‌آید تا به آن دو در تحقیقات کمک کند. بعد از پیدا شدن سومین جسد زن، آن‌ها سرنخ‌هایی از این قاتل سریالی به دست می‌آورند.




بنر فیلم داستان عامه پسند
پوستر فیلم داستان عامه پسند

داستان عامه پسند

Pulp Fiction
کارگردان: Quentin Tarantino نویسنده: Quentin Tarantino
سال انتشار:1994محصول: ایالات متحده
John TravoltaJohn Travolta
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson
Uma ThurmanUma Thurman
Bruce WillisBruce Willis
Ving RhamesVing Rhames
Harvey KeitelHarvey Keitel

درباره فیلم داستان عامه پسند


داستان عامه‌پسند (Pulp Fiction) یکی از بهترین فیلم های جنایی سینما است که به‌عنوان یک شاهکار بزرگ در تاریخ سینما شناخته می‌شود. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده کوئنتین تارانتینو قرار داشت. البته تارانتینو در امر نویسندگی تنها نبود و راجر آواری نیز او را همراهی کرد. لورنس بندر نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

داستان عامه‌پسند مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند و از آن به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما یاد کردند.

این فیلم جنایی طی مراسم اسکار در هفت بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق شد تنها جایزه بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را دریافت کند.

فیلم داستان عامه‌پسند طی مراسم گلدن گلوب نیز در شش بخش (ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت تنها موفق به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه شد.

این فیلم عملکرد درخشانی را از خود در گیشه برجای گذاشت و موفقیت بزرگی را برای سازندگانش رقم زد. فیلم داستان عامه‌پسند که با بودجه 8 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 213 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جان تراولتا، ساموئل ال. جکسون، اوما تورمن، بروس ویلیس، هاروی کایتل، تیم راث، آماندا پلامر، کریستوفر واکن، کیتی گریفین، استیو بوشمی و پال کالدرون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم داستان عامه‌پسند بدین شرح است: این فیلم روایت‌گر ماجراهایی با خطوط داستانی متقاطع از خلافکارهای لس‌آنجلسی، بازیکن بوکس، سارقان مسلح خرده‌پا و یک کیف اسرارآمیز است. بیشتر زمان فیلم از تک‌گویی و گفتگوهایی با درون‌مایه نگاه به زندگی و با چاشنی بذله‌گویی تشکیل شده‌است که بین شخصیت‌های فیلم ردوبدل می‌گردد.




بنر فیلم قاپ زنی
پوستر فیلم قاپ زنی

قاپ زنی

Snatch
کارگردان: Guy Ritchie نویسنده: Guy Ritchie
سال انتشار:2000محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Jason StathamJason Statham
Brad PittBrad Pitt
Stephen GrahamStephen Graham
Vinnie JonesVinnie Jones
Benicio del ToroBenicio del Toro
Dennis FarinaDennis Farina

درباره فیلم قاپ زنی


قاپ‌زنی (Snatch) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی گای ریچی است که در سال 2000 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم جنایی برعهده متیو وان قرار داشت.

فیلم قاپ‌زنی پس از اکران با رضایت منتقدان مواجه شد و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی عالی بازیگران، فیلم‌نامه قدرتمند و داستان هیجان‌انگیزش مورد تحسین قرار دادند و نمرات بسیار خوبی را به آن اعطار کردند.

این فیلم همچنین در گیشه نیز عملکرد قابل قبولی داشت و با استقبال مخاطبان مواجه شد. فیلم قاپ‌زنی که با بودجه 10 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 83 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

جیسون استاتهام، استیون گراهام، آلن فورد، دنیس فارینا، برد پیت، وینی جونز، رابی جی، لنی جیمز، بنیسیو دل تورو، آدی، آدام فوگرتی، ویلیام بک، اندی بک‌ویت، سم داگلاس، مایک رید، سراخا کیوسک، گولدی، جیسون فلمینگ، ولیبور توپیچ، ایون برمنر، دیو لجینو و راده شربه‌جیا ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم قاپ‌زنی بدین شرح است: از زبان مردی روایت می‌شود که در یک باند مافیایی فعالیت دارد. او برای خریدن یک کاروان از عده‌ای خانه به دوش باعث می‌شود که اتفاق بدی برای گروه مافیایی رخ بدهد.




بنر فیلم چخماق، قنداق و دو لوله پر از دود

چخماق، قنداق و دو لوله پر از دود

Lock, Stock and Two Smoking Barrels
کارگردان: Guy Ritchie نویسنده: Guy Ritchie
سال انتشار:1998محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Jason FlemyngJason Flemyng
Dexter FletcherDexter Fletcher
Nick MoranNick Moran
Jason StathamJason Statham
Vinnie JonesVinnie Jones
StingSting

درباره فیلم چخماق، قنداق و دو لوله پر از دود


قفل، انبار و دو بشکه باروت (Lock, Stock and Two Smoking Barrels) نیز جزو بهترین فیلم های جنایی سینما به شمار می‌آید که در سال 1998 اکران شد. گای ریچی به‌عنوان نویسنده و کارگردان در این پروژه حضور داشت. متیو وان و استیو ویچ نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. لازم به ذکر است که جیسون استاتهام نخستین تجربه بازیگری خود را با این فیلم تجربه کرد.

فیلم قفل، انبار و دو بشکه باروت با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل شخصیت‌پردازی‌های محشر، عملکرد خوب گروه بازیگری و فیلم‌نامه عالی مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در گیشه نیز فروش بسیار خوبی داشت و توانست درآمد بسیار خوبی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. فیلم قفل، انبار و دو بشکه باروت که با بودجه 1.35 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 28 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

جیسون فلمینگ، دکستر فلچر، نیک موران، جیسون استاتهام، استیون مکینتاش، وینی جونز و استینگ ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم قفل، انبار و دو بشکه باروت به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان پسری با اعتماد به نفس بالا را نشان می‌دهد که قصد دارد با حیله‌های کارت بازی، شرط‌بندی پوکر را ببرد. اما او پانصد هزار پوند به رئیس یکی از بزرگترین خلافکاران شهر می‌بازد. برای اینکه این پسر و دوستانش بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند تصمیم به سرقت از گروهی خلافکار دیگر می‌گیرند که در آپارتمان کناری آن‌ها زندگی می‌کنند.




بنر فیلم جسد
پوستر فیلم جسد

جسد

El cuerpo
کارگردان: Oriol Paulo نویسنده: Oriol Paulo , Lara Sendim
سال انتشار:2012محصول: اسپانیا
José CoronadoJosé Coronado
Hugo SilvaHugo Silva
Belén RuedaBelén Rueda
Aura GarridoAura Garrido
Cristina PlazasCristina Plazas
Montse GuallarMontse Guallar

درباره فیلم جسد


جسد (The Body) یک فیلم جنایی اسپانیایی به کارگردانی اوریول پائولو است که در سال 2012 اکران شد و توانست مورد توجه طرفداران سینما قرار بگیرد.

منتقدان نمرات خوبی را به این فیلم اعطا کرده و آن را مورد تمجید قرار دادند. این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورن تحسین منتقدان قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم جسد به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بلن روئدا، آئورا گاریدو، خوزه کرونادو، اوگو سیلبا و خوان پابلو شوک اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان از جایی آغاز می‌شود که جسد زنی از داخل سردخانه دزدیده شده و کارآگاهی مسئول پیدا کردن این جسد می‌شود.




بنر فیلم رفتگان

رفتگان

The Departed
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: William Monahan , Alan Mak , Felix Chong
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jack NicholsonJack Nicholson
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Matt DamonMatt Damon
Mark WahlbergMark Wahlberg
Vera FarmigaVera Farmiga
Martin SheenMartin Sheen

درباره فیلم رفتگان


یکی دیگر از بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما که مستحق حضور در این لیست است، فیلم رفتگان (The Departed) است. مارتین اسکورسیزی تهیه‌کننده این فیلم جنایی تماشایی بود. برد گری، گراهام کینگ، روی لی و برد پیت وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. ویلیام موناهان نیز داستان فیلم رفتگان را نوشت.

فیلم رفتگان تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی، داستان جذاب و بازی فوق‌العاده بازیگران مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم با الهام از فیلمی به نام اعمال شیطانی (محصول 2002) اثر اندرو لائو و سو فای ماک تولید شد.

فیلم رفتگان طی مراسم اسکار سال 2007 در پنج رشته نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین تدوین توانست این جایزه را کسب کند. این فیلم در مراسم گلدن گلوب در شش رشته (ازجمله بهترین فیلم درام) نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت تنها در بخش بهترین کارگردانی این جایزه را کسب کرد.

فیلم رفتگان در بخش فروش نیز عملکرد درخشانی را از خود برجای گذاشت و با استقبال مخاطبان مواجه شد. این فیلم که با بودجه 90 میلیون دلاری تولید شد، حدود 289 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم رفتگان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون، جک نیکلسون، مارک والبرگ، مارتین شین و ویرا فارمیگا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم رفتگان بدین شرح است: یکی از مأموران اداره پلیس شهر بوستون به نام بیلی کاستیگان از جانب مافوقانش یعنی کاپیتان کوئینان و سرجوخه دیگنام مأمور می‌شود تا به شکل ناشناس در تشکیلات یک باند خلافکاری بسیار بزرگ و خطرناک که رهبری آن برعهده شخصی به نام فرانک کاستلو قرار دارد نفوذ کند تا اخبار آنجا را به اداره پلیس منتقل کند. از طرف دیگر یکی از افراد مهم و وفادار به کاستلو به نام کالین سالیوان به‌عنوان یک پلیس به اداره پلیس شهر می‌پیوندد تا برای کاستلو خبرچینی کند. بعد از گذشت مدتی از این اتفاقات بیلی متوجه می‌شود که خلافکارها یک جاسوس در اداره پلیس دارند و کالین نیز از طرف دیگر پی می‌برد فردی در تشکیلات آن‌ها برای اداره پلیس جاسوسی می‌کند.




بنر فیلم شهر خدا

شهر خدا

City of God
کارگردان: Fernando Meirelles نویسنده: Paulo Lins , Bráulio Mantovani
سال انتشار:2002محصول: برزیل
تماشای آنلاین فیلم
Alexandre RodriguesAlexandre Rodrigues
Leandro FirminoLeandro Firmino
Phellipe HaagensenPhellipe Haagensen
Douglas SilvaDouglas Silva
Jonathan HaagensenJonathan Haagensen
Matheus NachtergaeleMatheus Nachtergaele

درباره فیلم شهر خدا


شهر خدا (City of God) فیلمی محصول کشور برزیل است که براساس رمانی به همین نام اثر پائولو لینس تولید شد. ظیفه کارگردانی این فیلم برعهده فرناندو میرلس قرار داشت. آندریا خیبیرو باراتا تهیه‌کننده و برائولیو مانتوانی فیلم‌نامه‌نویس این فیلم بودند.

این فیلم در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر شد و با تحسین آن‌ها مواجه شد. این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، داستان، عملکرد گروه بازیگری و فیلم‌نامه مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

فیلم شهر خدا طی مراسم اسکار در چهار رشته بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ‌کدام از این رشته‌ها نتوانست جایزه اسکار را کسب کند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در بخش بهترین فیلم خارجی زبان نامزد دریافت جایزه بود که موفق به کسب آن نشد.

این فیلم فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت و توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کرد. فیلم شهر خدا با بودجه تولید 8.5 میلیون دلاری خود توانست چیزی در حدود 30 میلیون دلار فروش داشته باشد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الکساندر رودریگوئز، آلیس براگا و لئوناردو فرمینو اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم جنایی بدین شرح است: حوادث فیلم در بین سال‌های 1960 تا 1980 در برزیل جریان دارد. در این بازه زمانی میزان جرم و جنایت در شهر ریو دوژانیرو به اوج خود رسیده بود و گروه خلافکاران هر کاری که دوست داشتند انجام می‌دادند.




بنر فیلم پدرخوانده

پدرخوانده

The Godfather
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola , Mario Puzo
سال انتشار:1972محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Marlon BrandoMarlon Brando
Al PacinoAl Pacino
James CaanJames Caan
Richard S. CastellanoRichard S. Castellano
Robert DuvallRobert Duvall
Sterling HaydenSterling Hayden

درباره فیلم پدرخوانده


پدرخوانده (The Godfather) نه تنها یکی از بهترین فیلم های جنایی، بلکه به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما شناخته می‌شود که تا ابد در یاد طرفداران سینما ماندگار خواهد بود. فیلم پدرخوانده براساس رمانی به همین نام اثر ماریو پوزو ساخته شد. فرانسیس فورد کوپولا وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. آلبر اس. رودی نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم پدرخوانده نقدهای بسیار خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد. برخی از منتقدان حتی از این اثر به‌عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما یاد کردند. فیلم پدرخوانده به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، موسیقی متن جذاب، کارگردانی قدرتمند و شخصیت‌پردازی‌های خارق‌العاده مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار سال 1973 در 11 بخش نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد (برای بازی مارلون براندو)، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین موسیقی فیلم این جایزه کسب کرد.

فیلم پدرخوانده در مراسم گلدن گلوب نیز عمکرد بسیار خوبی داشت. این فیلم در شش رشته نامزد دریافت جایزه شد و درنهایت در پنج بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد فیلم درام، بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی این جایزه را به دست آورد.

موفقیت‌های فیلم پدرخوانده تنها در جلب نظر منتقدان و کسب جوایز سینمایی معتبر خلاصه نمی‌شود. این فیلم در گیشه نیز بسیار موفق ظاهر شد. فیلم پدرخوانده با بودجه تولید 7 میلیون دلاری خود توانست حدود 287 میلیون دلار فروش کند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان، رابرت دووال، ریچارد کاستلانو، استرلینگ هایدن، جان مارلی، ریچارد کونته، دایان کیتن، جان کازال، سوفیا کوپولا و تالیا شایر اشاره کرد.

موفقیت‌های تجاری بزرگ فیلم پدرخوانده باعث شد تا سازندگان دو دنباله از این فیلم تولید کنند. البته بعدها فرانسیس فورد کوپولا اعتراف کرد که ساخت دنباله‌های فیلم پدرخوانده اقدامی اشتباه بود.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم با جشن عروسی کانی، دختر دون ویتو کورلئونه با کارلو ریزی در لانگ بیچ نیویورک در اواخر تابستان ۱۹۴۵ آغاز می‌شود. وقت پدرخوانده جهت شنیدن خواهش‌های دوستان و زیردستان چاپلوس پر شده ‌است. یکی از این خواهش‌ها را پسر او، جانی فونتن خواننده مطرح می‌کند. او به نفوذ کورلئونه جهت به‌دست آوردن یک نقش در فیلمی که توسط جک ولتز تهیه می‌شود، احتیاج دارد. دون کورلئونه به او اطمینان می‌دهد که همه چیز را درست کند. در ادامه فیلم روی تاریک خود را نشان داده و زندگی دنیای تبه‌کاری را به‌تصویر می‌کشد.




بنر فیلم جایی برای پیرمردها نیست

جایی برای پیرمردها نیست

No Country for Old Men
کارگردان: Joel Coen , Ethan Coen نویسنده: Joel Coen , Ethan Coen
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tommy Lee JonesTommy Lee Jones
Javier BardemJavier Bardem
Josh BrolinJosh Brolin
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Kelly MacdonaldKelly Macdonald
Garret DillahuntGarret Dillahunt

درباره فیلم جایی برای پیرمردها نیست


وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلم جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men) برعهده جوئل کوئن و اتان کوئن قرار داشت. کوئن‌ها در امر تهیه‌کنندگی تنها نبودند و اسکات رودین نیز در این امر آن‌ها را همراهی کرد. لازم به ذکر است که فیلم جایی برای پیرمردها نیست برپایه رمانی به همین نام اثر کورمک مک‌کارتی ساخته شد.

این فیلم جنایی نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌ های سال لقب گرفت. منتقدان فیلم جایی برای پیرمردها نیست را در زمینه‌های کارگردانی، عملکرد گروه بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار سال در هشت رشته نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد این جایزه را کسب کرد. فیلم جایی برای پیرمردها نیست در چهار رشته (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در دو رشته بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد این جایزه را به‌دست آورد.

فیلم جای برای پیرمردها نیست فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و عملکرد قدرتمندانه‌ای را در باکس‌آفیس از خود برجای گذاشت. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 171 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تامی لی جونز، خاویر باردم و جاش برولین اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: زمانی که لوئلین ماس در صحرا به دنبال شکار است، به شکلی تصادفی با تعدادی جسد در وسط صحرا مواجه می‌شود، که از یک معامله نافرجام مواد مخدر به جا مانده‌اند. یک مکزیکی که به شدت مجروح شده است از او درخواست آب می‌کند. لوئلین در آن ناحیه مقدار زیادی مواد مخدر و کیفی حاوی دو میلیون دلار پول پیدا می‌کند و کیف را در زیر یدککشی که خانه او و همسرش به حساب می‌آید مخفی می‌کند. آن شب عذاب وجدان مانع خوابیدن لوئلین می‌شود؛ بنابراین او جهت رساندن آب به مکزیکی نیمه‌جان به صحرا بازمی‌گردد.




بنر فیلم رفقای خوب

رفقای خوب

GoodFellas
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Martin Scorsese , Nicholas Pileggi
سال انتشار:1990محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ray LiottaRay Liotta
Robert De NiroRobert De Niro
Joe PesciJoe Pesci
Lorraine BraccoLorraine Bracco
Paul SorvinoPaul Sorvino
Frank SiveroFrank Sivero

درباره فیلم رفقای خوب


رفقای خوب (Goodfellas) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مارتین اسکورسیزی است که در سال 1990 اکران شد. اسکورسیزی در امر نویسندگی تنها نبود و نیکولاس پیلگی نیز در این امر او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم رفقای خوب برعهده اروین وینکلر قرار داشت.

فیلم رفقای خوب پس از اکران تحسین منتقدان را به همراه داشت. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند. فیلم رفقای خوب طی مراسم اسکار در شش رشته (ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد) دریافت جایزه شد که تنها در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی جو پشی توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه) نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیلم رفقای خوب فروش خوبی در باکس‌آفیس داشت. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 46 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. رابرت دنیرو، ری لیوتا، جو پشی، لورین براکو، پل سوروینو و تونی دارو ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم رفقای خوب بدین شرح است: داستان بر اساس رویدادهای واقعی زندگی هنری هیل، گنگستر مخوف سابق به تصویر کشیده شده است. هنری از کودکی آرزو داشته یک گانگستر شود؛ به‌طوری‌که گانگستر شدن را از رئیس‌جمهور آمریکا شدن بهتر می‌دانست. هنری جوان به عنوان یک پیشخدمت و راننده برای سازمان جنایی نزدیک محله‌شان در بروکلین به نام دارودسته سیسرو، وارد گروه آن‌ها شده و با کمک دو تن از دوستانش به نام‌های جیمی و تامی به‌طور رسمی وارد گروه می‌شود.




بنر فیلم مخمصه

مخمصه

Heat
کارگردان: Michael Mann نویسنده: Michael Mann
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Al PacinoAl Pacino
Robert De NiroRobert De Niro
Val KilmerVal Kilmer
Jon VoightJon Voight
Tom SizemoreTom Sizemore
Diane VenoraDiane Venora

درباره فیلم مخمصه


مخمصه (Heat) یکی از آثار ماندگار تاریخ سینما محسوب می‌شود که جزو بهترین فیلم های جنایی به شمار می‌آید. مایکل مان وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این پروژه را برعهده داشت. در امر تهیه‌کنندگی نیز آرت لینسون به مان کمک کرد.

فیلم مخمصه با نمرات عالی منتقدان مواجه شد و نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کرد. این فیلم در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی با تمجید منتقدان روبه‌رو شد. فیلم مخمصه در بخش فروش نیز عملکرد درخشانی داشت و با استقبال مخاطبان مواجه شد. این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 187 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

رابرت دنیرو، آل پاچینو، وال کیلمر، تام سایزمور، ناتالی پورتمن، اشلی جاد، جان وویت و هیزل گودمن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم مخمصه بدین شرح است: یک دزد حرفه‌ای به نام نیل مک‌کالی دزدی همراه با دستیار قماربازش کریس شیهرلیس و مایکل کریتو و دو دستیار دیگرش دست به دزدی خطرناکی در یک ماشین حمل پول می‌زنند و با ۱٫۶ میلیون دلار فرار می‌کند؛ اما یکی از نگهبانان در این جریان به دست وینگرو کشته می‌شود. آن‌ها خیلی زود محل را ترک می‌کنند. نیل که از قتل نگهبان‌ها عصبانی است تصمیم می گیرد وینگرو را بکشد، اما وینگرو فرار می‌کند. پس از سرقت صاحبکار نیل به او می‌گوید که این پول برای شخصی به نام رابرت بن زنت است و اگر پول را به او بدهند، جایزه‌ای نصیبشان خواهد شد.




بنر فیلم مرد ایرلندی
پوستر فیلم مرد ایرلندی
دو زبانه

مرد ایرلندی

The Irishman
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Steven Zaillian
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert De NiroRobert De Niro
Al PacinoAl Pacino
Joe PesciJoe Pesci
Stephen GrahamStephen Graham
Ray RomanoRay Romano
Harvey KeitelHarvey Keitel

درباره فیلم مرد ایرلندی


مرد ایرلندی (The Irishman‎) به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2020 استحقاق حضور در این لیست را داراست. این فیلم برپایه مانی به نام شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی اثر چارلز برنت تولید شد. مارتین اسکورسیزی به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. اسکورسیزی در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون رابرت دنیرو، جین رزنتال، گاستون پاولوویچ و اما تیلینگر کاسکاف نیز او را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط استیون زایلیان به رشته تحریر درآمد.

این فیلم در جلب نظر منتقدان موفق بود و نمرات خوبی را دریافت کرد. منتقدان فیلم مرد ایرلندی را به دلیل بازی فوق‌العاده بازیگران، شخصیت‌پردازی‌های عالی و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در ده رشته (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را به دست بیاورد. این فیلم جنایی جدید طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌ بخشی موفق نشد این جایزه را کسب کند.

فیلم مرد ایرلندی با بودجه بزرگ 159 میلیون دلاری تولید شد. این فیلم توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد و به همین دلیل نیز نمی‌توان میزان دقیق درآمد حاصل از آن را مشخص کرد.

رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، بابی کاناوله، آنا پاکوین، هاروی کایتل و ری رومانو ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم از دهه 1950 میلادی آغاز می‌شود؛ یک راننده کامیون به نام فرانک شیرن با راسل بوفالینو، یکی از روسای مافیا آشنا می‌شود. شیران با بالا رفتن مقامش و تبدیل شدن به یک قاتل قراردادی حرفه‌ای، شروع به کار برای جیمی هوفا می‌کند. هوفا از رهبران اتحادیه کارگران در آمریکا بود که با مافیا و جرائم سازمان یافته ارتباط داشت.




بنر فیلم محرمانه لس انجلس
پوستر فیلم محرمانه لس انجلس

محرمانه لس انجلس

L.A. Confidential
کارگردان: Curtis Hanson نویسنده: Curtis Hanson , Brian Helgeland
سال انتشار:1997محصول: ایالات متحده
Kevin SpaceyKevin Spacey
Russell CroweRussell Crowe
Guy PearceGuy Pearce
James CromwellJames Cromwell
Kim BasingerKim Basinger
Danny DeVitoDanny DeVito

درباره فیلم محرمانه لس انجلس


محرمانه لس‌آنجلس (L.A. Confidential) یک فیلم جنایی به کارگردانی کرتیس هنسن است که برپایه رمانی به همین نام اثر جیمز الروی ساخته شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط کرتیس هانسن و برایان هلگلند به رشته تحریر درآمد.

این فیلم پس از اکران واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و نمرات بالایی دریافت کرد. در فیلم محرمانه لس‌آنجلس بازیگرانی همچون کوین اسپیسی، راسل کرو، گای پیرس، کیم باسینگر، جیمز کرامول، برندا باکی و سایمون بیکر به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم موفقیت تجاری بزرگی را تجربه کرد و استقبال گسترده مخاطبان را به همراه داشت. فیلم محرمانه لس‌آنجلس که با بودجه 35 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 126 میلیون دلار فروش کرد.

فیلم محرمانه لس‌آنجلس طی مراسم اسکار در ده بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی موفق به کسب این جایزه شد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در دهه 1950 در لس آنجلس جریان دارد. داستان روایت سه پلیس لس‌آنجلس است که درگیر ماجرای قتلی در کافه نایت اوول می‌شوند. ماجرا به جرایم سازمان یافته، فحشا، مواد مخدر و فساد سیاسی گسترش می‌یابد.




بنر فیلم نفس نکش
پوستر فیلم نفس نکش

نفس نکش

Don't Breathe
کارگردان: Fede Alvarez نویسنده: Fede Alvarez , Rodo Sayagues
سال انتشار:2016محصول: مجارستان , ایالات متحده
Stephen LangStephen Lang
Jane LevyJane Levy
Dylan MinnetteDylan Minnette
Daniel ZovattoDaniel Zovatto
Emma BercoviciEmma Bercovici
Franciska TöröcsikFranciska Töröcsik

درباره فیلم نفس نکش


نفس نکش (Don't Breathe) یکی دیگر از بهترین فیلم های جنایی است که در سال 2016 اکران و وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن برعهده فده آلوارز قرار داشت. سام ریمی و رابرت تاپرت در امر تهیه‌کنندگی و رودو سایگرز در امر نویسندگی آلوارز را همراهی کردند.

فیلم نفس نکش مورد تمجید منتقدان قرار گرفت و به دلیل داستان مهیج و بازی عالی گروه بازیگری با تحسین آنان مواجه شد. در این فیلم بازیگرانی همچون جین لوی، استیون لانگ، دیلان مینت و دنیل زوواتو به ایفای نقش پرداختند.

فیلم نفس نکش فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داست و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این فیلم که با بودجه 9.9 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 157 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: راکی، الکس و مانی، سه نفر از دزدهای نه چندان ماهر شهر دیترویت آمریکا هستند که زندگی خود را با دزدی از خانه‌های مردم می‌گذرانند. راکی قصد دارد با خواهر کوچکش برای یک زندگی بهتر، به کالیفرنیا مهاجرت کند و از زندگی با مادر سواستفاده‌گر خود فرار کند. ولی برای این کار نیاز به پول زیادی دارد. با این حال فروش اجناس مسروقه، سود بسیار کمی دارد و هر سه آن‌ها را سرخورده کرده ‌است.




بنر فیلم مردی در آتش
پوستر فیلم مردی در آتش

مردی در آتش

Man on Fire
کارگردان: Tony Scott نویسنده: Brian Helgeland
سال انتشار:2004محصول: مکزیک , سوئیس , بریتانیا , ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Dakota FanningDakota Fanning
Christopher WalkenChristopher Walken
Radha MitchellRadha Mitchell
Marc AnthonyMarc Anthony
Giancarlo GianniniGiancarlo Giannini

درباره فیلم مردی در آتش


مردی در آتش (Man on Fire) فیلمی به کارگردانی تونی اسکات است که در سال 2004 اکران شد. لوکاس فاستر و آرنان میلشان تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط برایان هالگلند نوشته شد.

فیلم مردی در آتش به دلیل ایرادات فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت. در این فیلم بازیگرانی همچون دنزل واشینگتن، داکوتا فانینگ، کریستوفر واکن، مارک آنتونی، جانکارلو جانینی، رادا میشل و ریچل تیکوتین به ایفای نقش پرداختند.

فیلم مردی در آتش مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم که با بودجه 70 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 130 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جان کریسی مأمور سابق سیا که به الکل معتاد شده، برای دیدن دوستش پل به مکزیک می‌رود و پل به او پیشنهاد محافظت از یک دختربچه ۹ ساله را می‌دهد. ساموئل راموس کارخانه‌دار و همسر آمریکایی‌اش، لیزا او را استخدام می‌کنند تا از دخترشان پیتا مراقبت کند.




بنر فیلم پسر من

پسر من

My Son
کارگردان: Christian Carion نویسنده:
سال انتشار:2021محصول: فرانسه , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
James McAvoyJames McAvoy
Claire FoyClaire Foy
Tom CullenTom Cullen
Gary LewisGary Lewis
Michael MorelandMichael Moreland
Jamie MichieJamie Michie

درباره فیلم پسر من


پسرم (My Son) فیلمی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی کریستین کاریون است که در سال 2021 اکران شد. لور ایرمن در امر نویسندگی کاریون را همراهی کرد. مارک بوتان، براهیم چیوآ، لور ایرمن، وینسنت ماروال و ربکا اوبراین در انجام وظیفه تهیه‌کنندگی به کاریون کمک کردند.

فیلم پسرم به دلیل مشکلات فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. جیمز مک‌آووی، کلر فوی، تام کالن و گری لوئیس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مردی به دیدن همسر سابق خود می‌رود تا در مورد ناپدید شدن پسرش پاسخ دریافت کند.




بنر فیلم ناگفته ها: بدخواهی در قصر

ناگفته ها: بدخواهی در قصر

Untold: Malice at the Palace
کارگردان: Floyd Russ نویسنده:
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jermaine O'NealJermaine O'Neal
Reggie MillerReggie Miller
Stephen JacksonStephen Jackson
Timothy SmithTimothy Smith
Jim GrayJim Gray
Ben WallaceBen Wallace

درباره فیلم ناگفته ها: بدخواهی در قصر


ناگفته‌ها: بدخواهی در قصر (Untold: Malice at the Palace) یک فیلم جنایی به کارگردانی فلوید روس است که در سال 2021 اکران شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جرمین اونیل، استفن جکسون و متا ورلد پیس اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نزاع در اواخر بازی بین ایندیانا پیسرز و دیترویت پیستونز در 19 نوامبر 2004 آغاز شد. تقریباً 17 سال بعد این فیلم آن شب و تمام عواقب ناشی از آن را دوباره مورد بررسی قرار می‌دهد.




بنر فیلم گناهکار
پوستر فیلم گناهکار

گناهکار

The Guilty
کارگردان: Gustav Möller نویسنده: Emil Nygaard Albertsen , Gustav Möller
سال انتشار:2018محصول: دانمارک
Jakob CedergrenJakob Cedergren
Jessica DinnageJessica Dinnage
Omar ShargawiOmar Shargawi
Johan OlsenJohan Olsen
Jacob Ulrik LohmannJacob Ulrik Lohmann
Katinka Evers-JahnsenKatinka Evers-Jahnsen

درباره فیلم گناهکار


گناهکار (The Guilty) نیز جزو بهترین فیلم های جنایی محسوب می‌شود که در سال 2021 توسط نت‌فلیکس عرضه شد. آنتوان فوکوآ کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم بود. وظیفه نویسندگی فیلم گناهکار برعهده نیک پیزولاتو قرار داشت.

فیلم گناهکار در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر نشد و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیک جیلنهال، رایلی کیئو، پل دینو و ایثن هاک اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم در طول یک روز و در یک مرکز فوریت‌های پلیس 911 روی می‌دهد. جو بیلر اپراتور این مرکز است که سعی دارد فردی که با پلیس تماس گرفته را از موقعیتی خطرناک خلاص کند اما کشف می‌کند که هیچ‌چیز آن‌گونه که به نظر می‌رسد نیست.




بنر فیلم سگ‌های انباری

سگ‌های انباری

Reservoir Dogs
کارگردان: Quentin Tarantino نویسنده: Quentin Tarantino , Roger Avary
سال انتشار:1992محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Harvey KeitelHarvey Keitel
Tim RothTim Roth
Michael MadsenMichael Madsen
Chris PennChris Penn
Steve BuscemiSteve Buscemi
Lawrence TierneyLawrence Tierney

درباره فیلم سگ‌های انباری


سگ‌های انباری (Reservoir Dogs) یکی دیگر از بهترین فیلم‌ های جنایی به کارگردانی و نویسندگی کوئنتین تارانتینو است که در سال 1992 اکران شد. لارنس بندر وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم سگ‌های انباری موفق شد مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و استقبال آنان را به همراه داشته باشد. هاروی کایتل، تیم راث، استیو بوشمی، کریس پن، مایکل مدسن، کوئنتین تارانتینو، نینا شیماشکو، رندی بروکس و کرک بالتز ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم که با بودجه 2 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 2.9 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جو کبت که سردسته یکی از بزرگترین باندهای تبهکاری در لس آنجلس است پی می‌برد که محموله‌ای از الماس‌های ارزشمند وارد این شهر شده است ؛پس به همراه پسرش ادی شش فرد با نام های مستعار، برای سرقت استخدام می‌کند ولی در روز سرقت اتفاقی عجیب رخ می‌دهد.




بنر فیلم ناله
پوستر فیلم ناله

ناله

The Wailing
کارگردان: Na Hong-jin نویسنده: Na Hong-jin
سال انتشار:2016محصول: کره جنوبی
Kwak Do-wonKwak Do-won
Hwang Jung-minHwang Jung-min
Chun Woo-heeChun Woo-hee
Jun KunimuraJun Kunimura
Kim Hwan-heeKim Hwan-hee
Heo JinHeo Jin

درباره فیلم ناله


شیون (The Wailing‎) یک فیلم جنایی و معمایی به کارگردانی و نویسندگی نا هانگ جین است که در سال 2016 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده سوه دونگ هیون و کیم هو سینگ قرار داشت.

فیلم شیون توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و به دلیل داستان جذاب و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار بگیرد. کواک دو وان، هوانگ جونگ مین، جون کونیمورا، چون وو هی و لی جانگ ایان ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت؛ فیلم شیون که با بودجه 8 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 51 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: تعدادی قتل مرموز در روستایی واقع در کوه‌های کره جنوبی رخ می‌دهد و تنها افرادی که از صحنه جنایت جان به در می‌برند به جنون حالتی شبیه به آن مبتلااند. افسر پلیسی ترسو و دست و پا چلفتی مامور می‌شود تا به این حوادث رسیدگی کند. در ابتدا پلیس این قتل‌ها را با مصرف نوعی قارچ روان‌گردان مرتبط می‌داند، اما با ورود یک مرد ژاپنی، دختری سفید پوش، یک جن گیر و یک کشیش جوان ماجرا پیچیده‌تر از قبل نیز دنبال می‌شود.




بنر فیلم زندانی‌ها

زندانی‌ها

Prisoners
کارگردان: Denis Villeneuve نویسنده: Aaron Guzikowski
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Hugh JackmanHugh Jackman
Paul DanoPaul Dano
Maria BelloMaria Bello
Melissa LeoMelissa Leo
Terrence HowardTerrence Howard

درباره فیلم زندانی‌ها


زندانیان (Prisoners) یک فیلم در ژانر جنایی است که دنیس ویلنیو کارگردان آن بود. برودریک جانسن، کیرا دیویس، اندرو کوسوو و آدام کولبرنر به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند. فیلم‌نامه فیلم زندانیان توسط آرون گزیکووسکی به رشته تحریر درآمد.

فیلم زندانیان در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق عمل کرد و با تحسین آنان مواجه شد. این فیلم طی مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم‌برداری شد که نتوانست آن را کسب کند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هیو جکمن، جیک جیلنهال، ویولا دیویس، ماریا بلو، ترنس هاوارد، ملیسا لئو و پل دانو اشاره کرد.

فیلم زندانیان موفقیت تجاری بزرگی را تجربه کرد و در گیشه خارق‌العاده ظاهر شد. این فیلم که با بودجه 46 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 122 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کلر دوور یک نجار بسیار مذهبی است. در مراسم روز شکرگزاری او به همراه خانواده به خانه همسایه خود فرانکلین و نانسی بریچ می‌رود اما در همین حین، دختر وی و دختر صاحب خانه که سرگرم بازی نزدیک یک کاروان جلوی خانه بودند ناپدید می‌شوند.




بنر فیلم هیچکس
پوستر فیلم هیچکس
دو زبانه

هیچکس

Nobody
کارگردان: Ilya Naishuller نویسنده: Derek Kolstad
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Bob OdenkirkBob Odenkirk
Christopher LloydChristopher Lloyd
Connie NielsenConnie Nielsen
J.P. ManouxJ.P. Manoux
Humberly GonzalezHumberly Gonzalez
Gage MunroeGage Munroe

درباره فیلم هیچکس


هیچ‌کس (Nobody) یک فیلم جنایی جدید به کارگردانی ایلیا نایشولر است که در سال 2021 اکران شد. باب ادنکیرک، دیوید لیچ و کلی مک‌کورمیک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. وظیفه نویسندگی فیلم هیچ‌کس برعهده دریک کولستاد قرار داشت.

فیلم هیچ‌کس مورد توجه منتقدان زیادی قرار گرفت و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. باب ادنکیرک، کانی نیلسن و کریستوفر لوید ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم عملکرد درخشانی از خود در گیشه برجای گذاشت؛ فیلم هیچ‌کس که با بودجه 16 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 61 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان راجع‌به پدری بسیار آرام به اسم هاچ است که در حومه شهر زندگی می‌کند. ناو فردی عادی است که خشمی شدید در درون خود نهفته دارد. ناگهان روزی که دو دزد به خانه وی می‌آیند، این خشم فروخورده فوران می‌کند و داستانی بی‌رحمانه آغاز می‌شود و راه خونینی باز می‌شود که در نهایت وی را مجبور به مقابله با چیزهایی می‌کند که روزگاری پشت سر گذاشته بود.




بنر فیلم هفت
پوستر فیلم هفت
دو زبانه

هفت

Se7en
کارگردان: David Fincher نویسنده: Andrew Kevin Walker
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Brad PittBrad Pitt
Morgan FreemanMorgan Freeman
Gwyneth PaltrowGwyneth Paltrow
Kevin SpaceyKevin Spacey
R. Lee ErmeyR. Lee Ermey
John C. McGinleyJohn C. McGinley

درباره فیلم هفت


هفت (Seven) فیلمی به کارگردانی دیوید فینچر است که در سال 1995 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده آرنولد کوپرسون قرار داشت. داستان فیلم هفت نیز توسط اندرو کوین واکر به رشته تحریر درآمد.

فیلم هفت پس از اکران به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد و توانست توجه منتقدان زیادی را به سمت خود جلب کند. منتقدان پیچش داستانی و عمق فیلم‌نامه این فیلم را مورد تحسین قرار دادند و از عملکرد گروه بازیگری و کارگردانی تمجید کردند. فیلم هفت طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین تدوین فیلم نامزد دریافت جایزه شده بود که در کسب آن ناکام بود.

موفقیت بزرگ فیلم هفت در گیشه ثابت کرد که این فیلم در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق بود. این فیلم که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 327 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم هفت به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برد پیت و مورگان فریمن، گوئینت پالترو، رونالد لی ارمی، جان کریستوفر مک‌گینلی، و کوین اسپیسی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم هفت بدین شرح است: دیوید میلز که به تازگی انتقالی گرفته و ویلیام سامرست که به‌زودی بازنشسته می‌شود هر دو کارآگاه‌های جنایی هستند که عمیقاً درگیر پرونده یک قاتل سریالی دگرآزار می‌شوند. قاتلی که قتل‌های خود را با دقت بر طبق هفت گناه کبیره طرح‌ریزی کرده‌است: شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت.




بنر فیلم مظنونین همیشگی

مظنونین همیشگی

The Usual Suspects
کارگردان: Bryan Singer نویسنده: Christopher McQuarrie
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Stephen BaldwinStephen Baldwin
Kevin SpaceyKevin Spacey
Gabriel ByrneGabriel Byrne
Chazz PalminteriChazz Palminteri
Kevin PollakKevin Pollak
Pete PostlethwaitePete Postlethwaite

درباره فیلم مظنونین همیشگی


یکی دیگر از بهترین فیلم های جنایی که عملکرد درخشانی را از خود برجای گذاشت فیلم مظنونین همیشگی (The usual Suspects) بود. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده برایان سینگر قرار داشت. داستان این فیلم نیز توسط کریستوفر مک‌کوری به رشته تحریر درآمد.

فیلم مظنونین همیشگی نقدهای بسیار خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. متتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی محشر مورد تحسین قرار قرار دادند.

فیلم مظنونین همیشگی در دو بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی کوین اسپیسی موفق به کسب جایزه اسکار شد.

این فیلم جنایی نسبت به بودجه تولیدش فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و توانست توجه طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. فیلم مظنونین همیشگی که با بودجه 6 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 34 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

استیون بالدوین، گابریل بیرن، بنیسیو دل تورو، کوین پولاک، چاز پالمینتری، پیت پاستویت و کوین اسپیسی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم مظنونین همیشگی بدین شرح است: داستان فیلم به شکل موازی و فلاش‌بک بین گذشته و زمان حال می‌گذرد. پنج خلافکار حرفه‌ای به نام‌های دین کیتون (یک رستوران‌دار که در گذشته پلیس بوده ولی اخراج شده)، وربال کیتز (یک چلاق حقیر)، تاد هاکنی (یک تعمیرکار خودرو)، مک‌منیس و فنستر، به صورت یک باند جنایی دور هم جمع می‌شوند و جنایات مختلفی انجام می‌دهند. جنایات آن‌ها را شخصی به نام کایزر شوزه طراحی می‌کند و از طریق وکیلی به نام کوبایاشی به آن‌ها منتقل می‌کند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، در بخش نخست مقاله به معرفی فیلم های جنایی پرداختیم.

و حال نوبت به بهترین سریال های جنایی تاریخ سینما می‌رسد.

امیدوارم از تماشای این آثار لذت ببرید.

بهترین سریال‌های جنایی




بنر سریال پناهگاه هارلان کوبن

پناهگاه هارلان کوبن

Harlan Coben's Shelter
سازنده: Harlan Coben , Charlotte Coben
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Jaden MichaelJaden Michael
Constance ZimmerConstance Zimmer
Adrian GreensmithAdrian Greensmith
Abby CorriganAbby Corrigan
Sage LinderSage Linder
Brian AltemusBrian Altemus

درباره سریال پناهگاه هارلان کوبن


پناهگاه هارلان کوبن (Harlan Coben's Shelter) یک مجموعه تلویزیونی جنایی و رازآلود آمریکایی است که توسط پلتفرم آمازون پرایم عرضه شده است. این سریال جنایی در 8 قسمت براساس رمان پناهگاه نوشته هارلان کوبن در سال 2011 ساخته شده است. این سریال رازآلود با چاشنی دلهره توسط هارلان کوبن و شارلوت کوبن توسعه داده شده است.

داستان سریال پناهگاه هارلان کوبن که از جدیدترین سریال های جنایی محسوب می‌شود به روایت زندگی میکی بولیتار پس از مرگ ناگهانی پدرش پرداخته است. میکی بولیتار که مادرش در کمپ ترک اعتیاد است، پس از مرگ پدرش، زندگی جدیدی را در کاسلتون نیوجرسی آغاز می‌کند. مدرسه جدیدی که میکی به آنجا می‌رود رازهای نهانی را برایش افشا می‌کند، در واقع جایی که درگیر ناپدید شدن اسرارآمیز اشلی کنت، دانش‌آموز مدرسه‌اش می‌شود و او را به کشف دنیای زیرزمینی تاریک در جامعه ساکت حومه شهر سوق می‌دهد. جیدن مایکل در نقش میکی بولیتر، کنستانس زیمر در نقش شیرا بولیتر، آدریان گرین اسمیت در نقش آرتور ژان، ابی کوریگان در نقش اما وینسلو، سیج لیندر در نقش ریچل کالدول و برایان آلتموس در نقش تروی تیلور از جمله هنرمندانی هستند که در سریال Harlan Coben's Shelter که از بهترین سریال های جنایی است، حضور داشته‌اند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.




بنر سریال شکارچیان

شکارچیان

Hunters
سازنده: David Weil
سال‌های انتشار:2020 - 2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Logan LermanLogan Lerman
Al PacinoAl Pacino
Jerrika HintonJerrika Hinton
Saul RubinekSaul Rubinek
Carol KaneCarol Kane

درباره سریال شکارچیان


از جدیدترین سریال های جنایی که با داستان خود توانسته است مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند، سریال شکارچیان یا هانترز (Hunters) است. شکارچیان یک مجموعه اینترنتی با بازی هنرمندانی چون لوگان لرمن در نقش جونا هیدلبام، آل پاچینو در نقش میر آفرمن، کیت مولوینی در نقش سیستر هریت، تیفانی بون در نقش راکسی جونز، کارول کین در نقش میندی مارکوویتز، سال روبینک در نقش موری مارکوویتز و جاش ردنر در نقش لانی فلش از سرویس ویدئویی آمازون است. جوردن پیل از تهیه‌کنندگان اجرایی این مجموعه و دیوید ویل سازنده این سریال جنایی درام است.

داستان سریال شکارچیان که از بهترین سریال های جنایی است، گروهی از شکارچیان افراد نازی در سال ۱۹۷۷ در نیویورک سیتی را دنبال می‌کند. شکارچیان در ادامه متوجه می‌شوند که صدها نفر از مقامات بلندپایه رسمی حزب نازی در میان آنها در آمریکا زندگی می‌کنند. این مقامات که توسط شکارچیان شناسایی می‌شوند، در حال توطئه‌چینی برای خلق یک حکومت نازی جدید یا در واقع رایش چهارم در خاک ایالات متحده آمریکا هستند.




بنر سریال قانون از نظر لیدیا پوئت

قانون از نظر لیدیا پوئت

The Law According to Lidia Poet
سازنده: Guido Iuculano , Davide Orsini
سال‌های انتشار:2023محصول: ایتالیا
تماشای آنلاین سریال
Matilda De AngelisMatilda De Angelis
Sara LazzaroSara Lazzaro
Nicolo PasettiNicolo Pasetti
Dario AitaDario Aita
Mia McGovern ZainiMia McGovern Zaini
Eduardo ScarpettaEduardo Scarpetta

درباره سریال قانون از نظر لیدیا پوئت


سریال قانون از نظر لیدیا پوئت (The Law According to Lidia Poet) یکی دیگر از بهترین سریال های جنایی است که براساس یک داستان واقعی ساخته شده است. داستان سریال جنایی و پرمخاطب The Law According to Lidia Poet، زندگی یک زن وکیل را در سال 1883 در ایتالیا دنبال می‌کند. لیدیا پوئت، اولین وکیل زن رسمی ایتالیا است که به‌ دلیل زن بودنش اجازه وکالت ندارد. به دنبال منع لیدیا پوئت از وکالت، او همچنان درباره پرونده‌های قتل، تحقیقات انجام می‌دهد و درخواست تجدیدنظری برای لغو تصمیم دادگاه آماده می‌کند.

سریال قانون از نظر لیدیا پوئت که از جدیدترین سریال‌ های جنایی محسوب می‌شود توسط گیدو یوکولانو و داویده اورسینی خلق شده است. فیلمنامه این سریال جذاب و تماشایی به قلم گیدو یوکولانو، داویده اورسینی، الیسا دوندی، دانیلا گامبارو و پائولو پیچیریلو به‌صورت مشترک به رشته تحریر درآمده است. ماتیلدا دی آنجلیس در نقش لیدیا پوئت، ادواردو اسکارپتا در نقش جاکوپو باربریس، پیر لوئیجی پاسینو در نقش انریکو پوئت، سیناد تورنهیل در نقش ماریانا پوئت، سارا لازارو در نقش ترزا باربریس و داریو آیتا در نقش آندره آ کاراکیولو از جمله هنرمندان نقش‌آفرین در سریال The Law According to Lidia Poet هستند که با بازی عالی خود توانسته‌اند مخاطبان را پای تماشای سریال بنشانند. اگر از علاقه‌مندان به تماشای سریال جنایی هستید، سریال 6 قسمتی The Law According to Lidia Poet را از ملوفیلم بیننده باشید.




بنر سریال پوکر فیس

پوکر فیس

Poker Face
سازنده: Rian Johnson
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Natasha LyonneNatasha Lyonne

درباره سریال پوکر فیس


تشخیص راست از دروغ سخت است و تنها کسی که دارای توانایی خاصی باشد، می‌تواند حرف راست از دروغ را تشخیص دهد. داستانی با این مضمون درون‌مایه سریالی را شکل داده است که پس از پخش توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند و در لیست بهترین سریال های جنایی قرار بگیرد. پوکر فیس (Poker Face) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که توسط ریان جانسن برای سرویس پخش پیکاک تهیه شده‌ است. این سریال در ژانر معمایی جنایی با چاشنی کمدی است که فصل اول آن متشکل از ۱۰ قسمت است و پس از پخش توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد.

داستان سریال Poker Face که از جدیدترین سریال های جنایی به‌شمار می‌رود به روایت زندگی زنی به نام چارلی که توانایی خارق‌‌العاده‌‌ای برای تشخیص حرف‌های راست و دروغ دیگران دارد و همین ماجراهای زیادی را برایش رقم می‌زند، پرداخته است. چارلی با ماشین خود به دل جاده می‌زند و در مسیر با هر توقف با گروه جدیدی از شخصیت‌‌ها و همچنین جنایات عجیب روبرو می‌‌شود که نمی‌تواند راه‌حلی برای آنها پیدا کند. داستان عالی سریال پوکر فیس با بازی فوق‌العاده هنرمندانش از جمله ناتاشا لیون که به‌عنوان مدیرتولید نیز فعالیت داشته و بنجامین برت از نقاط قوت این سریال جنایی محسوب می‌شوند.




بنر سریال ارتباط

ارتباط

Liaison
سازنده: Virginie Brac
سال‌های انتشار:2023محصول: فرانسه , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Vincent CasselVincent Cassel
Eva GreenEva Green
Peter MullanPeter Mullan
Gérard LanvinGérard Lanvin
Daniel FrancisDaniel Francis
Stanislas MerharStanislas Merhar

درباره سریال ارتباط


ارتباط (Liaison)، یک مجموعه اینترنتی در ژانر جنایی با چاشنی دلهره است که توسط ویرجینی براک خلق شده و اپل تی‌وی پلاس آن را تولید و پخش کرده است. این سریال جنایی محصول مشترک انگلیس، ایالات متحده و فرانسه است. کارگردانی فوق‌العاده استیون هاپکینز با بازی عالی هنرمندان نقش‌آفرین در سریال Liaison و داستان زیبای آن از نقاط قوت سریال به‌شمار می‌روند که توانسته است نقدهای مثبتی از منتقدان را کسب نماید. از هنرمندانی که در سریال ارتباط حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان به ونسان کسل، اوا گرین، پیتر مولان و ژرار لانون اشاره کرد.

داستان سریال Liaison که جزو بهترین سریال های جنایی محسوب می‌شود به روایت زندگی و اتفاقات پیش روی دو مأمور با گذشته‌ای مشترک پرداخته است. این دو مأمور علاوه بر همکاری با یکدیگر برای مبارزه با حملات سایبری بین‌المللی که بریتانیا را تهدید می‌کند، باید با اسرار پنهان و مخرب رابطه خود نیز مقابله کنند. سریال ارتباط که از جدیدترین سریال های جنایی به‌شمار می‌رود با داستان زیبای خود و نقش‌آفرینی هنرمندانش توانسته است مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند. اگر به دنبال تماشای یکی از بهترین سریال های جنایی جدید هستید، سریال ارتباط گزینه مناسبی برای تماشا از ملوفیلم است.




بنر سریال سیتادل
دو زبانه

سیتادل

Citadel
سازنده: Josh Appelbaum , Bryan Oh , David Weil
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Richard MaddenRichard Madden
Priyanka Chopra JonasPriyanka Chopra Jonas
Ashleigh CummingsAshleigh Cummings
Roland MøllerRoland Møller
Osy IkhileOsy Ikhile
Caoilinn SpringallCaoilinn Springall

درباره سریال سیتادل


سیتادل (Citadel) یک مجموعه تلویزیونی هیجان‌انگیز جنایی محصول آمریکا است که دو قسمت نخست از فصل اول آن که در 6 قسمت توسط جاش اپلبام، برایان اوه و دیوید ویل ساخته شده است در ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ پخش شد. فصل نخست این سریال جنایی با بودجه ۳۰۰ میلیون دلار تولید شد که به‌عنوان یکی از پرهزینه‌ترین برنامه‌های تلویزیونی شناخته می‌شود. سیتادل که جزو بهترین سریال های جنایی است برای آمازون پرایم ویدئو ساخته شده‌ است و برادران روسو به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی در ساخت آن نقش داشته‌اند.

داستان این سریال جنایی با صحنه‌های اکشن عالی که توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند به روایت یک آژانس جهانی جاسوسی پرداخته است. آژانس جهانی جاسوسی سیتادل سقوط می‌کند و خاطرات مأمورانش نیز پاک می‌شود و این آغازی برای اتفاقات و جرم و جنایات بعدی را شکل می‌دهد. در این میان یک گروه از خلافکاران قدرتمند در حال ظهور هستند. حال باید دید آیا مأموران سیتادل می‌توانند گذشته خود را به یاد بیاورند و با این گروه مقابله کنند؟

ریچارد مدن در نقش میسون کین، پریانکا چوپرا جوناس در نقش نادیا سینه، استنلی توچی در نقش برنارد اورلیک، لسلی منویل در نقش داهلیا آرچر، اوسی ایخیله در نقش کارتر اسپنس، اشلی کامینگز در نقش ابی کانروی و رولاند مولر در نقش آندرس سیلجه و داویک سیلجه از هنرمندان نقش‌آفرین در سریال Citadel هستند. بازی فوق‌العاده ریچارد مدن و پریانکا چوپرا در نقش دو مأمور در این مجموعه در کنار داستان عالی آن با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان مواجه شد.

این سریال شامل اسپین‌آف‌هایی در کشورها و زبان‌های مختلف است که در آلپ ایتالیا، هند، اسپانیا و مکزیک اتفاق می‌افتد که به سریالی جنایی جاسوسی پر اکشن با کانون احساسی جلب ‌توجه‌کننده تبدیل شده است که در مارس ۲۰۲۳، برای فصل دوم تمدید شد.




بنر سریال برف سیاه
دوبله

برف سیاه

Black Snow
سازنده: Matthew Saville
سال‌های انتشار:2023محصول: استرالیا
تماشای آنلاین سریال
Travis FimmelTravis Fimmel
Jemmason PowerJemmason Power
Gulliver McGrathGulliver McGrath
Erik ThomsonErik Thomson
Rob CarltonRob Carlton

درباره سریال برف سیاه


رخ دادن جنایتی بزرگ در یک شهر کوچک، مردم شهر را شوکه می‌کند که این ماجرا، داستان یک سریال جنایی عالی را رقم زده که مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است. در سال 1995، ایزابل بیکر هفده ساله به قتل رسید و این جنایت مردم شهر کوچک اشفورد را شوکه کرد. پرونده قتلی که هیچگاه حل نشد و قاتل هیچگاه یافت نشد. پس از گذر زمان و در سال 2020، به‌دنبال باز شدن یک محفظه اشیای قدیمی، رازی نهان آشکار می‌شود و همین دلیلی می‌شود تا کارآگاهی به نام جیمز کورمک جستجویش را برای یافتن قاتل آغاز کند. داستان زیبا و مهیج این سریال 6 قسمتی که جزو بهترین سریال های جنایی است توانسته نظر مثبت مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.

کارگردانی سریال برف سیاه را متیو ساویل بر عهده داشته است و تراویس فیمل، الکساندر انگلند، اریک تامسون، کیستی مرسی و بروک سکول از جمله هنرمندانی هستند که در این سریال جنایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلمنامه این سریال تماشایی به قلم زیبای بیتریکس کریستین به رشته تحریر درآمده است که در کنار بازی فوق‌العاده هنرمندانش، نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد.




بنر سریال شوالیه های گاتهام

شوالیه های گاتهام

Gotham Knights
سازنده: Jeffrey G. Hunt
سال‌های انتشار:2023محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین سریال
Oscar MorganOscar Morgan
Fallon SmytheFallon Smythe
Tyler DiChiaraTyler DiChiara
Olivia Rose KeeganOlivia Rose Keegan
Navia RobinsonNavia Robinson
Misha CollinsMisha Collins

درباره سریال شوالیه های گاتهام


سریال شوالیه‌های گاتهام (Gotham Knights) یک مجموعه تلویزیونی ابرقهرمانی و جنایی محصول ایالات متحده آمریکا است که توسط جیمز استوتراکس، ناتالی آبرامز و چاد فایواش برای سی‌دابلیو ساخته شده ‌است. این مجموعه که جزو بهترین سریال های جنایی قرار دارد بر روی اعضای خانواده بتمن و دیگر شخصیت‌های مکمل دی‌سی کامیکس متمرکز است.

در این سریال پس از مرگ بروس وین، پسر خوانده‌اش ترنر هیز (با بازی اسکار مورگان) با فرزندان دشمنان بتمن اتحاد بعیدی را ایجاد می‌کند که همگی به قتل متهم می‌شوند. در این میان شهر گاتهام به مکانی خطرناک و پر از جرم و جنایت تبدیل می‌شود، ترنر و متحدانش سعی دارند نام خود را به‌عنوان قاتل پاک کنند و در ادامه به نسل بعدی ناجیان شهر تبدیل می‌شوند. ترنر و متحدانش پس از تلاش‌های فراوان و فعالیتهایشان به شوالیه‌های گاتهام معروف می‌شوند. در این سریال جنایی که اولین بار در سال 2023 به نمایش درآمد، اسکار مورگان در نقش ترنر هیز، ناویا رابینسون در نقش کری کلی، فالون اسمیت در نقش هارپر رو، تایلر دی کیارا در نقش کالن رو، برادر هارپر و اولیویا رز کیگان در نقش دوئلا دنت دختر جوکر حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند که بازی زیبای آنها نقدهای مثبتی از منتقدان را دریافت کرد.




بنر سریال زوال خاندان آشر

زوال خاندان آشر

The Fall of the House of Usher
سازنده: Mike Flanagan
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Carla GuginoCarla Gugino
Bruce GreenwoodBruce Greenwood
Mary McDonnellMary McDonnell
Henry ThomasHenry Thomas
Kate SiegelKate Siegel
Rahul KohliRahul Kohli

درباره سریال زوال خاندان آشر


‌‌سریال The Fall of the House of Usher یک سریال جنایی با چاشنی ترس است که با اقتباس آزادی از قصه کوتاهی به همین نام اثر ادگار آلن پو ساخته شده است که توانسته تماشاگران بسیاری را با خود همراه کند. این سریال 8 قسمتی که جزو بهترین سریال های جنایی محسوب می‌شود را مایک فلنگن کارگردانی کرده است. از هنرمندان نقش‌آفرین در این سریال ترسناک روانشناختی می‌توان به کارلا گوجینو، مری مکدانل، بروس گرینوود، کیت سیگل، هنری توماس، مارک همیل و راهول کهلی اشاره کرد.

سریال زوال خاندان آشر، داستان زندگی خواهر و برادری را به تصویر می‌کشد که یک امپراتوری بزرگ را از طریق فساد و حیله‌گری برای خود ساخته‌اند. رودریک (با نقش‌آفرینی بروس گرینوود) و مدلین آشر (با بازی مری مکدانل) صاحب یکی از بزرگترین شرکت‌های دارویی هستند. به‌دنبال آشکار شدن جرایم این خواهر و برادر، امپراتوری آنها رو به زوال می‌رود.

این خواهر و برادر پس از رسوایی و آشکار شدن جرایم‌شان قصد دارند تا از مشکلات عبور کنند اما، باید با مشکلات بیشتری دست‌وپنجه نرم کنند. فرزندان آنها یکی یکی کشته می‌شود و این آغازی برای زوال خاندان آنها می‌شود اما، دلیل مرگ فرزندان آنها چیست؟ چه کسی پشت تمام این قضایا است؟




بنر سریال بدترین شیطان
دو زبانه

بدترین شیطان

The Worst Evil
سازنده: Jang Min-seok , Han Dong-wook , Shinichi Fukumoto
سال‌های انتشار:2023محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین سریال
Ji Chang-wookJi Chang-wook
Wi Ha-junWi Ha-jun
Lim Se-miLim Se-mi
BIBIBIBI
Kyul HwiKyul Hwi
Im Sung-jaeIm Sung-jae

درباره سریال بدترین شیطان


سریال بدترین شیطان به کارگردانی هان دونگ-ووک یکی از بهترین سریال های جنایی محصول کره‌جنوبی است که در سال 2023 برای مخاطبان به نمایش گذاشته شد. در این سریال بازیگران موفقی چون جی چانگ ووک، وی ها جون و ایم سه-می حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. جی چانگ ووک با حضور موفق خود در سریال صدای جادو، این بار با بازی فوق‌العاده خود در سریال جنایی و ماجراجویانه The Worst of Evil توانسته است مخاطبان بسیاری را به تماشای این سریال جذب کند.

داستان این سریال تماشایی که از جدیدترین سریال های جنایی محسوب می‌شود، به روایت چالش‌ها و اتفاقات پیش روی کارآگاهانی پرداخته است که باید مثلث تجارت مواد مخدر بین ژاپن، کره و چین را بررسی کنند. داستان سریال The Worst of Evil در دهه 1990 اتفاق می‌افتد که برای بررسی سازمان قاچاق مواد مخدر بین سه کشور، یک پلیس مخفی باید به سازمان آنها نفوذ کند. اگر از علاقه‌مندان به سریال‌های با داستان‌های هیجان‌انگیز و جنایی هستید، پیشنهاد ملوفیلم تماشای سریال بدترین شیطان است.




بنر سریال موجه: شهر باستانی

موجه: شهر باستانی

Justified: City Primeval
سازنده: Michael Dinner , Dave Andron
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Timothy OlyphantTimothy Olyphant
Aunjanue Ellis-TaylorAunjanue Ellis-Taylor
Boyd HolbrookBoyd Holbrook
Adelaide ClemensAdelaide Clemens
Vondie Curtis-HallVondie Curtis-Hall
Marin IrelandMarin Ireland

درباره سریال موجه: شهر باستانی


داستان سریال Justified: City Primeval، به زندگی مارشال ریلان گیونز (با هنرمندی تیموتی اولفینت) پس از ترک کنتاکی و آغاز زندگی در میامی پرداخته است. مارشال به‌دنبال برقراری تعادل میان زندگی شخصی و حرفه‌ای خود است اما، خیلی زود به روال قبل خود برمی‌گردد و برای حل یک پرونده تازه روانه دیترویت می‌شود. مارشال در دیترویت با یک روانی بی‌رحم روبرو می‌شود که کارهای مجرمانه انجام می‌دهد و با فریب نیروهای پلیس همچنان به کارهای مجرمانه خود ادامه می‌دهد. آیا مارشال از پس این روانی مجرم و قانون‌شکن بر می‌آید؟

سریال موجه: شهر باستانی در لیست بهترین سریال های جنایی قرار دارد که هنرمندانی چون تیموتی اولیفنت، واندی کرتیس-هال، آنجانو الیس، آدلاید کلمنس و همچنین ویکتور ویلیامز در این سریال جنایی حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند که بازی زیبا و مهیج آنها بر جذابیت اثر افزوده است به خصوص بازی هنرمندانه تیموتی اولیفنت که نقش اصلی را بر عهده دارد. این ‌سریال درام نئو-وسترن ادامه سریال موجه محسوب می‌شود که شش فصل از آن در بین سال‌های 2010 تا 2015 روی آنتن رفت.

سریال موجه: شهر باستانی با الهام از رمانی به نام شهر باستانی اثری از المور لئونارد به کارگردانی دیو اندرون و مایکا دینر در 8 قسمت برای دوستداران این مجموعه از سریال‌ها ساخته شده است. اگر می‌خواهید بیننده یکی از جدیدترین سریال های جنایی که محصول سال 2023 باشید، سریال موجه: شهر باستانی را از ملوفلیم به تماشا بنشینید.




بنر سریال مامور خودسر

مامور خودسر

Vigilante
سازنده: Moon Yoo-seok
سال‌های انتشار:2023محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین سریال
Nam Joo-hyukNam Joo-hyuk
Yoo Ji-taeYoo Ji-tae
Kim So-jinKim So-jin
Lee Jun-hyukLee Jun-hyuk

درباره سریال مامور خودسر


کارگردانی سریال مامور خودسر را چوی جونگ یول انجام داده است که یو جی-ته، نام جو هیوک، لی جون هیوک و کیم سو-جین از هنرمندان نقش‌آفرین در این سریال جنایی هستند. این سریال بر پایه وب‌تونی با نام مامور خودسر اثر کیم گیو سام ساخته شده که وظیفه نگارش فیلمنامه آن را لی مین سوپ بر عهده داشته است. داستان زیبا و مهیج این سریال تماشایی با بازی فوق‌العاده هنرمندانش توانسته است نقدهای مثبتی از منتقدان و مخاطبان دریافت کند.

داستان سریال مامور خودسر که از بهترین سریال های جنایی به‌شمار می‌رود، روایتگر زندگی یک افسر جوان آکادمی پلیس است که در کودکی مادرش به قتل می‌رسد اما، هرگز مجرم یا مجرمین این جنایت مجازات کافی را دریافت نکردند. در ادامه پس از ورود کیم جی یونگ (با نقش‌آفرینی نام جو هیوک) به آکادمی پلیس، به‌دنبال قاتل مادرش می‌گردد و پس از پیدا کردن او چون معتقد است مجازات لازم را دریافت نکرده، قصد دارد او را به سبک خود مجازات کند. این اقدام جی یونگ آغازی برای فعالیت‌هایی است که او در جهت برقراری عدالت و امنیت جامعه انجام می‌دهد.

فعالیت‌های عدالت‌محور او سبب می‌شود تا در بین مردم به ویجیلانتی شناخته شود. سریال Vigilante از جدیدترین سریال های جنایی همراه با چاشنی دلهره است که برای دوستداران این ژانر، بهترین گزینه برای تماشا است.




بنر سریال کلایدسکوپ
دو زبانه

کلایدسکوپ

Kaleidoscope
سازنده: Eric Garcia
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Giancarlo EspositoGiancarlo Esposito
Paz VegaPaz Vega
Rufus SewellRufus Sewell
Tati GabrielleTati Gabrielle
Peter Mark KendallPeter Mark Kendall
Rosaline ElbayRosaline Elbay

درباره سریال کلایدسکوپ


‌سریال کلایدسکوپ به کارگردانی اریک گارسیا یک مجموعه تلویزیونی درام سرقت محصول ایالات متحده است که در سال 2023 توسط نتفلیکس منتشر شد. وظیفه نگارش فیلمنامه این سریال جنایی را اریک گارسیا بر عهده داشته است. از هنرمندانی که در این ‌سریال تماشایی 8 قسمتی حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان به روفس سوئل، جانکارلو اسپوزیتو، جی کورتنی و تاتی گابریل اشاره کرد. داستان زیبا و هیجان‌انگیز وفاداری، دزدی و خیانت با بازی زیبای هنرمندان نقش‌آفرین در آن، این سریال را جزو یکی از بهترین سریال های جنایی قرار داده است که توانسته نگاه مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.

داستان ‌سریال Kaleidoscope روایتگر گروهی از دزدان حرفه‌ای است که قصد دارند برنامه یک دزدی بزرگ را ترتیب دهند. این گروه به ریاست لئو پاپ که خود را دزدی سابقه‌دار می‌داند، برای یک دزدی 7 میلیارد دلاری آماده می‌شوند اما، همه چیز آنطور که آنها می‌خواهند پیش نمی‌رود. آیا طمع و خیانت مانع دزدی بزرگ آنها می‌شود؟ این ‌سریال جنایی در هر قسمت، داستان را از زوایای مختلفی به مخاطب نشان می‌دهد که تماشای آن را بسیار لذت‌بخش کرده است، پس دیدن سریال جنایی کلایدسکوپ را از دست ندهید.




بنر سریال قتل در پایان دنیا

قتل در پایان دنیا

A Murder at the End of the World
سازنده: Brit Marling , Zal Batmanglij
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Emma CorrinEmma Corrin
Brit MarlingBrit Marling
Harris DickinsonHarris Dickinson
Alice BragaAlice Braga
Joan ChenJoan Chen
Raúl EsparzaRaúl Esparza

درباره سریال قتل در پایان دنیا


از بهترین سریال های جنایی که محصول سال 2023 است، می‌توان ‌سریال قتل در پایان دنیا (A Murder at the End of the World) را نام برد که در 7 قسمت برای مخاطبان ساخته شده است. بریت مارلینگ و زال باتمانقلیچ توسعه‌دهندگان این مجموعه هستند که سعی کرده‌اند تا برداشت متفاوتی از آثار جنایی و معمایی را به علاقه‌مندان این ژانر ارائه دهند. این ‌سریال مهیج و رازآلود با بازی زیبای اما کورین توانست نظر مثبت منتقدان و همچنین تماشاگران را به خود جذب کند. در کنار اما کورین هنرمندان دیگری از جمله بریت مارلینگ، آلیس براگا، هریس دیکینسون، جوآن چن، کلایو اوون و رائول اسپارزا در سریال جنایی قتل در پایان دنیا حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان ‌سریال A Murder at the End of the World به روایت زندگی و چالش‌های یک کارآگاه آماتور به نام داربی هارت (با هنرمندی اما کورین) پرداخته است. داربی به همراه هشت نفر دیگر به مهمانی یک میلیادر دعوت می‌شوند و همه به خانه دورافتاده‌ای می‌روند. در آنجا پس از به قتل رسیدن یکی از مهمانان که همه باور دارند خودکشی است، داربی تصمیم می‌گیرد از راز نهان پشت این ماجرا سر دربیاورد. سرانجام این کارآگاه باهوش و آماتور را با سریال جنایی A Murder at the End of the World از ملوفیلم بیننده باشید.




بنر سریال نارکوس
پوستر سریال نارکوس

نارکوس

Narcos
سازنده: Chris Brancato , Doug Miro , Carlo Bernard
سال‌های انتشار:2015 - 2017محصول: ایالات متحده
Pedro PascalPedro Pascal
Matias VarelaMatias Varela
Damián AlcázarDamián Alcázar
Francisco DenisFrancisco Denis
Alberto AmmannAlberto Ammann
Pêpê RapazotePêpê Rapazote

درباره سریال نارکوس


بدون شک نارکس (Narcos) نیز جزو آن دسته از آثاری است که شایستگی قرارگیری در این لیست را داراست. پخش این سریال از سال 2015 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز شد و تاکنون چهار فصل از آن تولید شده است. البته لازم به ذکر است که دو فصل ابتدایی این سریال با نام نارکس و دو فصل بعدی نیز با نام نارکس: مکزیک شناخته می‌شوند.

سریال نارکس از همان آغاز عرضه توانست با دیدگاه‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شود. منتقدان این سریال را به دلیل جزئیات داستانی، بازی فوق‌العاده بازیگران و شخصیت‌های جذابش مورد تحسین قرار دادند. سریال نارکس توانست مورد استقبال بسیاری از طرفداران فیلم و سریال قرار بگیرد و به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

واگنر مورا، بوید هالبروک، پدرو پاسکال، مایکل پنیا و دیه‌گو لونا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

دو فصل ابتدایی سریال نارکس زندگی پابلو اسکوبار، بزرگ‌ترین قاچاقچی تاریخ مواد مخدر را به‌تصویر می‌کشد. از فصل سوم داستان تمرکز خود را روی قاچاقچیان مواد مخدر مکزیک قرار می‌دهد.




بنر سریال افسار گسیخته

افسار گسیخته

Breaking Bad
سازنده: Vince Gilligan
سال‌های انتشار:2008 - 2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Bryan CranstonBryan Cranston
Aaron PaulAaron Paul
Anna GunnAnna Gunn
Dean NorrisDean Norris
Betsy BrandtBetsy Brandt
RJ MitteRJ Mitte

درباره سریال افسار گسیخته


بریکنیگ بد (Breaking Bad) به‌عنوان یکی از برترین سریال‌های خارجی جهان، بدون شک شایستگی حضور در این لیست را داراست. وظیفه ساخت این سریال برعهده وینس گیلیگان قرار داشت. سریال بریکینگ کار خود را از سال 2008 توسط شبکه ای ام سی آغاز کرد و پس از پنج فصل در سال 2013 به کار خود پایان داد.

سریال بریکینگ با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. منتقدان این سریال را به دلیل بازی فوق‌العاده گروه بازیگری، شخصیت‌پردازی‌های عالی و داستان بسیار هیجان‌انگیزش مورد تحسین قرار دادند. سریال بریکینگ بد همچنین به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ به‌حساب می‌آید که دارای طرفداران پرشماری است.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برایان کرانستون، آنا گان، آرون پال، دین نوریس، بتسی براندت، آرجی میته، باب ادنکیرک، جیانکارلو اسپوزیتو و جاناتان بانکز اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: بریکینگ بد داستان یک دانشمند شیمی آرام به نام والتر وایت را نشان می‌دهد که به‌عنوان معلم در یک دبیرستان تدریس می‌کند. وایت در همان ابتدای سریال پی می‌برد که به بیماری سرطان ریه مبتلا شده است. او قبل از فرارسیدن مرگش، جهت تأمین مالی خانواده‌اش به همراه دانش‌آموز تنبل پیشین خود، جسی پینکمن شروع به تولید و پخش مت‌آمفتامین می‌کند.

گالری سریال افسار گسیخته





بنر سریال دکستر
پوستر سریال دکستر

دکستر

Dexter
سازنده: James Manos, Jr.
سال‌های انتشار:2006 - 2013محصول: ایالات متحده
Michael C. HallMichael C. Hall
Jennifer CarpenterJennifer Carpenter
C.S. LeeC.S. Lee
James RemarJames Remar
David ZayasDavid Zayas
Geoff PiersonGeoff Pierson

درباره سریال دکستر


یکی دیگر از بهترین سریال های جنایی که در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق ظاهر شد، سریال دکستر (Dexter) بود. فصل نخست این مجموعه براساس رمانی به نام دکستر رویاپردازی تاریک اثر جف لیندزی تولید شد. دیگر فصل‌های سریال دکستر به شکل مستقل از کتاب‌های لیندزی توسعه یافتند.

دکستر یکی از تحسین‌شده‌ترین سریال‌های تلویزیون است که در طول پخش خود همیشه توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب می‌کرد. این سریال کار خود را از سال 2006 توسط شبکه شوتایم آغاز کرد و پس از هشت فصل در سال 2013 به اتمام رسید. در سال 2020 اعلام شد که فصل جدید این سریال با حدود ده قسمت ساخته و در سال 2021 پخش خواهد شد.

منتقدان سریال دکستر را به دلیل جذبه شخصیت اصلی داستان و بازی عالی گروه بازیگران (به‌خصوص مایکل سی هال) مورد تحسین قرار دادند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مایکل سی هال، جولی بنز، جنیفر کارپنتر، اریک کینگ، لورین ولز، دیوید زایاس، جیمز رمار، سی اس لی، دزموند هرینگتون، جف پیرسون و ایمی گارسیا اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال جنایی - فانتزی بدین شرح است: داستان این سریال راجع‌به شخصیتی به نام دکستر مورگان است که برای بخش جنایی پلیس میامی به عنوان کارشناس تحلیل آثار خون کار می‌کند و در همین حین به شکل مخفی، یک آدم‌کش زنجیره‌ای نیز است و قاتلانی را که از شکاف‌های سیستم قانونی فرار کرده‌اند، شکار می‌کند.




بنر سریال بانشی
پوستر سریال بانشی

بانشی

Banshee
سازنده: David Schickler , Jonathan Tropper
سال‌های انتشار:2013 - 2016محصول: ایالات متحده
Antony StarrAntony Starr
Ivana MiličevićIvana Miličević
Ulrich ThomsenUlrich Thomsen
Frankie FaisonFrankie Faison
Hoon LeeHoon Lee
Matthew RauchMatthew Rauch

درباره سریال بانشی


بانشی (Banshee) یک سریال جنایی و اکشن است که وظیفه ساخت آن برعهده جاناتان تروبر و دیوید چیکلر قرار داشت. پخش سریال بانشی از سال 2013 توسط شبکه سینمکس آغاز شد و سرانجام پس از چهار فصل در سال 2016 به اتمام رسید.

سریال بانشی با واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان این سریال را بسیار سرگرم‌کننده توصیف کرده و اعتقاد داشتند صحنه‌های اکشن و مهیج آن می‌تواند مخاطبان را غرق در خود کند. این سریال به محبوبیت بسیار بالایی رسید و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

ازجمله بازیگرانی که در سریال بانشی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آنتونی استار، ایوانا میلیچویچ، اولریش تامسن، فرانکی فیزن، هون لی، راس بلکول، مت سرویتو، دمتریوس گروس، تریسته کلی دون، ریان شان، هپی اندرسن، دنیل روس اونز، لیلی سیمونز، بن کراس، آنتونی روئیویوار، گنو سگرس، افتون ویلیامسون و لانگلی کرک‌وود اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال بانشی بدین شرح است: جان اسمیت دزدی حرفه‌ای است که موفق می‌شود خود را به‌جای کلانتر جدید اما به قتل رسیده شهر بانشی در ایالت پنسیلوانیا جا زده و هویت خود رو مخفی نگه دارد.




بنر سریال ذهن‌های جنایتکار
پوستر سریال ذهن‌های جنایتکار

ذهن‌های جنایتکار

Criminal Minds
سازنده: Jeff Davis
سال‌های انتشار:2005 - 2020محصول: ایالات متحده
Matthew Gray GublerMatthew Gray Gubler
A.J. CookA.J. Cook
Joe MantegnaJoe Mantegna
Paget BrewsterPaget Brewster
Adam RodríguezAdam Rodríguez
Daniel HenneyDaniel Henney

درباره سریال ذهن‌های جنایتکار


ذهن‌های جنایتکار (Criminal Minds) یکی دیگر از بهترین سریال های جنایی تاریخ به شمار می‌آید که به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. پخش این سریال از سال 2005 توسط شبکه سی بی اس آغاز شد و پس از 15 فصل در سال 2020 به اتمام رسید. وظیفه ساخت سریال ذهن‌های جنایتکار برعهده جف دیویس قرار داشت.

این سریال نمرات بسیار خوبی را از جانب منتقدان دریافت کرد و با استقبال مخاطبان مواجه شد. منتقدان سریال ذهن‌های جنایتکار را به دلیل داستان جذاب و روابط عمیق بین شخصیت‌ها مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله بازیگرانی که در سریال ذهن‌های جنایتکار به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جو مانتگنا، پجت بروستر، شیمار مور، متیو گری گابلر، ای. جی. کوک، کرستن ونسنس، توماس گیبسون، لولا گلودینی، مندی پتینکین، ریچل نیکولز و گیل اوگریدی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال ذهن‌های جنایتکار بدین شرح است: داستان این سریال حول محور گروهی از ماموران اف بی آی می‌چرخد که قصد دارند یک قاتل زنجیره‌ای را پیدا کنند. داستان سریال ذهن‌های جنایتکار بسیار غیرقابل پیش‌بینی بوده و بدون شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد.




بنر سریال روانکاو
پوستر سریال روانکاو

روانکاو

The Mentalist
سازنده: Bruno Heller
سال‌های انتشار:2008 - 2015محصول: ایالات متحده
Simon BakerSimon Baker
Robin TunneyRobin Tunney
Tim KangTim Kang
Rockmond DunbarRockmond Dunbar
Joe AdlerJoe Adler
Owain YeomanOwain Yeoman

درباره سریال روانکاو


سریال روان‌کاو (The Mentalist) نیز جزو آن دسته از سریال‌هایی است که شایتستگی حضور در این لیست را داراست. وظیفه ساخت این سریال برعهده برونو هلر قرار داشت.کریس لانگ و دیوید نوتر نیز کارگردانان سریال روان‌کاو بودند.

سریال روان‌کاو که کار خود را از سال 2008 در شبکه سی بی اس آغاز کرد، خیلی زود توانست مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد و به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند. درواقع محبوبیت بالای این سریال باعث شد پخش آن تا هفت فصل ادامه پیدا کند و درنهایت در سال 2015 به اتمام برسد.

سریال روان‌کاو نقدهای مختلفی را از سوی منتقدان دریافت کرد. منتقدان در درجه اول به تحسین از عملکرد گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌ها (‌به‌خصوص کاراکتر اصلی) پرداختند؛ اما در ادامه و بعد از گذشت چند فصل اعتقاد داشتند که روند داستان سریال روان‌کاو کمی خسته‌کننده شده و دیگر به ‌اندازه آغاز کارش جذاب نیست.

سایمون بیکر، رابین تونی، تیم کانگ، اوین یومان و آماندا ریگتی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در سریال روان‌کاو به ایفای نقش پرداختند.

هر قسمت سریال روان‌کاو ضرب داستانی خاص خود را دارد. اما این سریال حول محور یک داستان کلی می‌چرخد که بدین شرح است: جین در یک برنامه تلویزیونی یک قاتل زنجیره‌ای به نام رد جان را مورد تمسخر قرار می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود رد در پاسخ به جین، همسر و دختر او را به قتل برساند. این اتفاق وحشتناک آتش انتقام را در جین شعله‌ور می‌کند.




بنر سریال شکارچی ذهن
پوستر سریال شکارچی ذهن

شکارچی ذهن

Mindhunter
سازنده: Joe Penhall
سال‌های انتشار:2017 - 2019محصول: ایالات متحده
Jonathan GroffJonathan Groff
Holt McCallanyHolt McCallany
Anna TorvAnna Torv
Stacey RocaStacey Roca

درباره سریال شکارچی ذهن


شکارچی ذهن (Mindhunter‎) یکی دیگر از سریال‌های جذاب درون این لیست است که براساس کتابی به همین نام اثر جان ادوارد داگلاس ساخته شد. وظیفه تولید این سریال برعهده جو پنهال قرار داشت. فصل نخست سریال شکارچی ذهن در سال 2017 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. این سریال بعد از گذشت دو فصل در سال 2019 به کار خود پایان داد.

سریال شکارچی ذهن موفق شد با استقبال مخاطبان مواجه شود و همچنین نمرات بسیار خوبی را از منتقدان دریافت کند. منتقدان زمینه داستانی حقیقی و همچنین بازی عالی گروه بازیگری را تحسین کردند و از این اثر به‌عنوان یکی از بهترین سریال های جنایی یاد کردند.

ازجمله بازیگرانی که سریال شکارچی ذهن به ایفای نقشش پرداختند می‌توان به جاناتان گروف، هولت مک‌کالانی، آنا تورو و هانا گراس اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان سریال راجع‌به دو مامورد سازمان اف‌بی‌آی به نام‌های هولدن فورد و بیل تنچ با همکاری روانشناس وندی کار است. آن‌ها در گفتگو با قاتلان سریالی به دنبال پی بردن به طرز فکر آن‌ها جهت کشف دلیل اصلی جنایات توسط آنان هستند.




بنر سریال کاراگاه حقیقی

کاراگاه حقیقی

True Detective
سازنده: Nic Pizzolatto
سال‌های انتشار:2014 - 2024محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Ray FisherRay Fisher
Stephen DorffStephen Dorff
Carmen EjogoCarmen Ejogo
Scoot McNairyScoot McNairy
Mahershala AliMahershala Ali

درباره سریال کاراگاه حقیقی


کارآگاه حقیقی (True Detective) یک سریال در ژانر جنایی و معمایی است که کار خود را از سال 2014 توسط شبکه اج بی او آغاز کرد. وظیفه ساخت این سریال برعهده نیک پیزولاتو قرار داشت. تاکنون سه فصل از سریال کارآگاه حقیقی ساخته شده که هر فصل داستانی متفاوت را روایت می‌کند.

سریال کارآگاه حقیقی توانست با دیدگاه‌های مثبت منتقدان مواجه شود و مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان داستان عمیق و مهیج این سریال را مورد تحسین قرار دادند و اعتقاد داشتند شخصیت‌پردازی‌های آن به بهترین شکل ممکن از سوی سازندگان انجام شده است. آن‌ها همچنین از عملکرد گروه بازیگری به شدت تمجید کردند.

این سریال توانست تحسین مخاطبان را نیز به همراه داشته باشد و طرفداران خاصی را به سمت خود جذب کند. ازجمله بازیگرانی که در سریال کارآگاه حقیقی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به متیو مک‌کانهی، وودی هارلسون، میشل موناهن، مایکل پاتس، توری کیتلز، کالین فارل، ریچل مک‌آدامز، تیلور کیچ، کلی رایلی، وینس وان، ماهرشالا علی، کارمن اجوگو، استیون درف، اسکوت مک‌نری و ری فیشر اشاره کرد.

خلاصه داستان فصل نخست سریال کارآگاه حقیقی بدین شرح است: فصل اول این سریال در چند خط زمانی جریان دارد و روی تحقیقات دو پلیس جهت یافتن قاتلی سریالی که دست به‌جنایت‌های وحشتناکی زده تمرکز دارد.

گالری سریال کاراگاه حقیقی





بنر سریال پیکی بلایندرز

پیکی بلایندرز

Peaky Blinders
سازنده: Steven Knight
سال‌های انتشار:2013 - 2022محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین سریال
Cillian MurphyCillian Murphy
Paul AndersonPaul Anderson
Sam ClaflinSam Claflin
Finn ColeFinn Cole
Anya Taylor-JoyAnya Taylor-Joy
Helen McCroryHelen McCrory

درباره سریال پیکی بلایندرز


پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) نه‌تنها یکی از بهترین سریال های جنایی، بلکه یکی از بهترین سریال های جهان به شمار می‌آید که توجه بسیاری از مخاطبان را به سمت خود جلب کرد و به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد. وظیفه ساخت این سریال جنایی برعهده استیون نایت قرار داشت.

پیکی بلایندرز کار خود را از سال 2013 توسط شبکه بی بی سی دو آغاز کرد و بعد از افزایش محبوبیتش راه خود را در شبکه بی بی سی یک ادامه داد. این سریال نمرات خارق‌العاده‌ای را از منتقدان دریافت کرد و توانست تحسین آن‌ها را برانگیزد. منتقدان سریال پیکی بلایندرز را به دلیل بازی عالی بازیگران، شخصیت‌پردازی‌های محشر و روند داستانی جذابش مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کیلین مورفی، هلن مک‌کروری، پاول اندرسن، آنابل والیس، تام هاردی، سوفی راندل، جو کول، ند دونهی، شارلوت رایلی، آنیا تیلور جوی و نوآ تیلور اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال پیکی بلایندرز بدین شرح است: داستان این سریال از سال ۱۹۱۹ و پس از جنگ جهانی اول آغاز می‌شود؛ پیکی بلایندرز یک گروه خانوادگی مستقر در بیرمنگام انگلستان است که قدرت زیادی در این شهر دارد. داستان روی گروه پیکی بلایندرز و بلندپروازی‌های رئیسشان، تامی شلبی تمرکز دارد. کارآگاه ویژه چستر کمپل به دستور نیروی شهربانی سلطنتی از بلفست به بیرمنگام فرستاده می‌شود تا شهر را از وجود ارتش جمهوری‌خواه ایرلند، کمونیست‌ها، گروه‌های خرابکار و جنایتکاران پاک کند.

گالری سریال پیکی بلایندرز





بنر سریال هانیبال

هانیبال

Hannibal
سازنده: Bryan Fuller
سال‌های انتشار:2013 - 2015محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Hugh DancyHugh Dancy
Mads MikkelsenMads Mikkelsen
Laurence FishburneLaurence Fishburne
Gillian AndersonGillian Anderson
Fortunato CerlinoFortunato Cerlino

درباره سریال هانیبال


وظیفه ساخت سریال هانیبال (Hannibal) برعهده برایان فولر قرار داشت. سریال هانیبال کار خود را از سال 2013 توسط شبکه ان بی سی آغاز کرد و پس از سه فصل در سال 2015 به کار خود پایان داد.

سریال هانیبال پس از آغاز پخش خود، خیلی زود توانست توجه مخاطبان را جلب کند و مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. این سریال مورد تحسین منتقدان نیز قرار گرفت و نمرات خوبی را دریافت کرد. منتقدان سریال هانیبال را به دلیل داستان عمیق، شخصیت‌پردازی‌های پیچیده و جذاب و عملکرد عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هیو دنسی، مدس میکلسن، کارولین داویرناس، جیلین اندرسون و لارنس فیشبرن اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: یک مأمور اف بی ای به نام ویل گراهام روش خاصی درگرفتن قاتلان دارد. روش او به این شکل است که با تمرکزی که دارد خود را به جای قاتل قرار می‌دهد و به جای قاتل فکر می‌کند. او بعد از مدتی با یک روانپزشک ماهر به نام هانیبال لکتر آشنا می‌شود. این دو با یکدیگر در پرونده‌های مختلف قتل کار می‌کنند و در این کار بسیار موفق هستند و توانستد چند قاتل را گیر بیندازند. ولی چیز مهمی که ویل گراهام نمی‌داند این است که همکارش هانیبال لکتر خود یک قاتل زنجیره‌ای و حرفه‌ای است.




بنر سریال شرلوک

شرلوک

Sherlock
سازنده: Mark Gatiss , Steven Moffat
سال‌های انتشار:2010 - 2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Mark GatissMark Gatiss
Una StubbsUna Stubbs
Jonathan ArisJonathan Aris
Benedict CumberbatchBenedict Cumberbatch
Rupert GravesRupert Graves
Amanda AbbingtonAmanda Abbington

درباره سریال شرلوک


شرلوک (Sherlock) نیز جزو بهترین سریال های جنایی تاریخ به شمار می‌آید که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. این سریال براساس داستان‌های شرلوک هولمز اثر آرتور کانن دویل ساخته شد. وظیفه ساخت سریال شرلوک برعهده استیون موفات و مارک گیتیس قرار داشت.

پخش سریال شرلوک از سال 2010 توسط شبکه بی بی سی وان آغاز شد و پس از چهار فصل در سال 2017 به اتمام رسید. البته پایان این سریال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. طبق گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، گویا فصل پنجم این سریال نیز ساخته خواهد شد؛ البته این خبر هنوز به شکل رسمی توسط سازندگان تایید نشده است.

سریال شرلوک جزو محبوب‌ترین سریال‌های جهان به شمار می‌آید و که توانست توجه بسیاری از طرفداران فیلم و سریال را به سمت خود جلب کند. منتقدان نیز این سریال را به دلیل روند داستانی جالب و شوکه‌کننده و همچنین روابط جذاب بین دو شخصیت اصلی داستان مورد تحسین قرار داده و نمرات بسیار خوبی را به آن اعطا کردند.

بندیکت کامبربچ، مارتین فریمن، مارک گیتیس، اندرو اسکات و روپرت گراوس ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال شرلوک بدین شرح است: داستان سریال در لندن معاصر جریان دارد و ماجراهای کارآگاه مشاور، شرلوک هولمز را به تصویر می‌کشد که به همراه دوست صمیمی و شریک زندگی‌اش دکتر جان واتسون در حل پرونده‌های جنایی به اسکاتلندیارد مشاوره می‌دهد. در مسیر پرونده افرادی همچون بازرس لستراد و مالی هوپر نیز به آن‌ها کمک می‌کنند.

گالری سریال شرلوک





بنر سریال پسران آشوب
پوستر سریال پسران آشوب

پسران آشوب

Sons of Anarchy
سازنده: Kurt Sutter
سال‌های انتشار:2008 - 2014محصول: ایالات متحده
Charlie HunnamCharlie Hunnam
Katey SagalKatey Sagal
Theo RossiTheo Rossi
Tommy FlanaganTommy Flanagan
Mark Boone JuniorMark Boone Junior
Kim CoatesKim Coates

درباره سریال پسران آشوب


یکی دیگر از سریال های جنایی که شایستگی حضور در این لیست را داراست، سریال فرزندان آشوب (Sons of Anarchy) است. وظیفه ساخت این سریال جنایی برعهده کورت ساتر قرار داشت. پخش سریال فرزندان آشوب از سال 2008 توسط شبکه اف ایکس آغاز شد و پس از هفت فصل در سال 2014 به اتمام رسید.

منتقدان سریال فرزندان آشوب را قدرتمند توصیف کرده و آن را در زمینه‌های بازیگری، داستان و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار دادند. این سریال توانست مورد تحسین مخاطبان نیز قرار بگیرد و با استقبال آن‌ها مواجه شود.

ازجمله بازیگرانی که در سریال فرزندان آشوب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به چارلی هونام، کیتی سیگال، مارک بون جونیور، دیتون کالی، کیم کواتس، تامی فلاناگان، رایان هرست، جانی لویس، ویلیام لاکینگ، تئو روسی، مگی سیف، ران پرلمن، جیمی اسمیتس و برد کارتر اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال فرزندان آشوب بدین شرح است: داستان سریال راجع‌به یک باند موتورسوار در شهر خیالی چارمینگ است که در نزدیکی شهر استاکتون، کالیفرنیا قرار دارد. نام این باند فرزندان آشوب و کار آن‌ها قاچاق اسلحه است.




بنر فیلم برای گرفتن یک قاتل

برای گرفتن یک قاتل

To Catch a Killer
کارگردان: Damián Szifron نویسنده: Damián Szifron , Jonathan Wakeham
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Shailene WoodleyShailene Woodley
Ben MendelsohnBen Mendelsohn
Jovan AdepoJovan Adepo
Ralph InesonRalph Ineson
Rosemary DunsmoreRosemary Dunsmore
Jason CavalierJason Cavalier

درباره فیلم برای گرفتن یک قاتل


برای گرفتن یک قاتل (To Catch a Killer) یکی از بهترین فیلم های جنایی آمریکایی به کارگردانی دامیان سیفرون است که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد که نخستین فیلم انگلیسی‌زبان دامیان سیفرون محسوب می‌شود. داستان درگیری یک افسر جوان با شیاطین گذشته‌اش که تنها فرد برای گرفتن قاتلی است که مردم شهر را به وحشت انداخته، درون‌مایه این فیلم جنایی را شکل داده است که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. فیلمنامه این اثر بی‌نظیر به قلم دامیان سیفرون و جاناتان ویک‌هام به رشته تحریر درآمده است.

الینور فالکو یک افسر جوان و با استعداد اما آشفته از دپارتمان پلیس بالتیمور است که با شیاطین گذشته‌اش درگیر است. الینور در شب سال نو توسط لامارک بازپرس ارشد FBI برای کمک به شناسایی و دستگیری تک تیراندازی که مجموعه تیراندازی‌هایی گروهی و غیرمرتبط را انجام می‌دهد، برگزیده می‌شود. هنگامی که پلیس و اف‌بی‌آی تعقیب این قاتل را در سراسر کشور آغاز می‌کنند، در هر گام به‌دلیل رفتار غیر قابل پیش‌بینی او، متوقف می‌شوند. در این میان با توجه به روحیه آسیب دیده الینور، ممکن است او تنها شخصی باشد که می‌تواند ذهن متهم را درک کند و او را به دادگاه بکشاند. شیلین وودلی، بن مندلسون، جوان آدپو، رالف اینسون و رزماری دانسمور از هنرمندان نقش‌آفرین در این فیلم هستند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم و سریال‌های جنایی

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_5872

چهارشنبه، 20 اسفند 1399، 12:11

به نظرم بهترین ژانر فیلم همینه همه ی همه ی فیلم های بالا عالی بودند هر کدومشون کاملا ارزش چند بار دیدن رو دارند