خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های جنگی

بهترین فیلم های جنگی کدام هستند؟ فیلم های جنگی از لذت بخش ترین و تماشایی ترین آثار سینمایی هستند. این آثار می‌توانند ما را به سفری در سال‌های گذشته و جنگ جهانی ببرند. و همینطور تصاویری از جنگ‌های منطقه‌ای که طی این سال‌ها در خاورمیانه اتفاق می‌اُفتند به ما نشان دهند.

در ادامه‌ی مقاله قصد داریم لیستی از بهترین فیلم و سریال های جنگی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

سعی کرده‌ایم در لیست، تلفیقی از برترین آثار مربوط به جنگ جهانی را در کنار آثاری که جنگ‌های قرن 20 را نشان می‌دهند دسته بندی کنیم.

امیدواریم از معرفی بهترین فیلم‌های جنگی ما لذت ببرید.

با ملوفیلم همراه باشید.

بهترین فیلم و سریال‌های جنگی




بنر سریال جوخه برادران

جوخه برادران

Band of Brothers
سازنده: استیون اسپیلبرگ
سال‌های انتشار:2001محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Neal McDonoughNeal McDonough
Damian LewisDamian Lewis
Donnie WahlbergDonnie Wahlberg
Eion BaileyEion Bailey
Ron LivingstonRon Livingston
Matthew SettleMatthew Settle

درباره سریال جوخه برادران


بسیار از طرفداران ژانر جنگی، مینی‌سریال جوخه برادران (Band Of Brothers) را یکی از بهترین آثار این ژانر می‌دانند که تا ابد در سینما و تلویزیون ماندگار خواهد بود. مینی‌سریال جوخه برادران براساس کتابی به همین نام اثر استیون ای. امبروز ساخته شد.

داستان این سریال تماشایی توسط اریک جندرسن، تام هنکس، جان اورلوف، اریک مکس فرای، گراهام یوست، بروس سی. مککنا و اریک بروک نوشته شد. وظیفه کارگردانی این مینی‌سریال ده قسمتی برعهده کارگردانانی همچون فیل آلدن رابینسون، ریچارد لانکرین، میکائل سالومون، دیوید ناتر، تام هنکس، دیوید لیلند، دیوید فرانکل و تونی تو قرار داشت.

پخش مینی‌سریال جوخه برادران (Band Of Brothers) از سال 2001 توسط شبکه اچ‌بی‌او آغاز شد. این مینی‌سریال جذاب خیلی زود توانست به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیون تبدیل شود. منتقدان مینی‌سریال جوخه برادران را به دلیل صحنه‌های جنگی محشر، بازی فوق‌العاده گروه بازیگران و داستان بسیار جذاب مورد تحسین قرار دادند.

داستان این سریال که برپایه حقیقت است، وضعیت گروهی از سربازان آمریکایی را از روزی که دوره‌های آموزشی خود را طی می‌کنند تا روز پیروزی در جنگ جهانی دوم به‌تصویر می‌کشد.

ازجمله بازیگرانی که در سریال جوخه برادران به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دیمین لوئیس، ران لیوینگستون، دیوید شویمر، دانی والبرگ، اسکات گریمز، شین تیلر، پیتر یانگبلاد هیلز، ریچارد اسپیت جونیور، مایکل کادلیتز، جیمز مادیو، دکستر فلچر، راس مک‌کال، ریک گومز، کیرن اوبراین، مارک هوبرمن، جیمز مک‌آووی، جیمز گرین و بارت روسپولی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که سریال جنگی Band of Brothers به عنوان یکی از بهترین سریال های خارجی شناخته می‌شود و تماشای آن می‌تواند ساعات لذت بخشی را برایتان به ارمغان بیاورد.

در تماشای این اثر درنگ نکنید :)

گالری سریال جوخه برادران





بنر فیلم نجات سرباز رایان

نجات سرباز رایان

Saving Private Ryan
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Robert Rodat
سال انتشار:1998محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Matt DamonMatt Damon
Tom SizemoreTom Sizemore
Edward BurnsEdward Burns
Barry PepperBarry Pepper
Adam GoldbergAdam Goldberg

درباره فیلم نجات سرباز رایان


نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan) جزو بهترین فیلم های جنگی سینما به حساب می‌آید که به موفق‌ها بزرگی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم جنگی برعهده استیون اسپیلبرگ قرار داشت. لازم به ذکر است که اسپیلبرگ در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و یان برایس، مارک گوردون و گری لوینسون نیز به او کمک کردند. داستان فیلم نجات سرباز رایان توسط رابرت رودات به رشته تحریر در آمد.

فیلم نجات سرباز رایان پس از اکران در سال 1998 توانست با تحسین گسترده منتقدان مواجه شود و نمراتی عالی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان داستان فیلم را بسیار تاثیرگذار دانسته و این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، فیلم‌نامه و صحنه‌های جنگی مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در کسب جوایز سینمایی معتبر بسیار موفق ظاهر شد. فیلم نجات سرباز رایان طی مراسم اسکار در 11 بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در پنج بخش بهترین کارگردانی، بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین و بهترین فیلم‌برداری موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم نجات سرباز رایان در مراسم گلدن گلوب نیز حضور درخشانی از خود برجای گذاشت. این فیلم طی این مراسم در پنج بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم توانست با استقبال عظیم مخاطبان در سالن‌های سینما مواجه شود و موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. فیلم نجات سرباز رایان که با بودجه 70 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 482 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. لازم به ذکر است که طبق گزارش‌های مختلف این فیلم در شبکه ویدیو خانگی چیزی در حدود 44 میلیون دلار درآمد برای سازندگانش به ارمغان آورد.

تام هنکس، تام سایزمور، بری پپر، آدام گلدبرگ، مت دیمون، وین دیزل، پل جیاماتیف جووانی ریبیسی و اریش ردمن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم نجات سرباز رایان بدین شرح است: کاپیتان جان میلر همراه با هفت سرباز دیگر مامور می‌شوند تا سرباز جیمز فرانسیس رایان را پیدا کرده و به خانه بازگردانند. او سه برادر داشته که همه آن‌ها در جنگ کشته شدند. بعد از کشته شدن سه برادر جیمز رایان، به دستور فرمانده کل ارتش او می‌تواند نزد مادر خود بازگردد.

فیلم نجات سرباز رایان از دیدگاه بسیاری از کاربران، به عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان شناخته می‌شود.




بنر فیلم میدوی

میدوی

Midway
کارگردان: Roland Emmerich نویسنده: Wes Tooke
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ed SkreinEd Skrein
Patrick WilsonPatrick Wilson
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Luke EvansLuke Evans
Mandy MooreMandy Moore
Luke KleintankLuke Kleintank

درباره فیلم میدوی


میدوی (Midway‎) یکی دیگر از برترین فیلم های جنگی سینما است که پس از اکران در سال 2019 توانست توجه طرفداران ژانر جنگی را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم جنگی جدید برعهده رولاند امریش قرار داشت. البته امریش در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون مارک گوردون، هارالد کلوزر و دانگ یو نیز او را همراهی کردند. داستان فیلم میدوی نیز توسط وس توک نوشته شد.

فیلم اکشن، جنگی میدوی پس از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمراتی متوسط را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند که سازندگان باید در نگارش فیلم‌نامه دقت بیشتری به خرج می‌دادند؛ البته آن‌های بازی عالی گروه بازیگران و صحنه‌های جنگی فیلم را مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم نتوانست در بخش فروش مطابق انتظارات سازندگان ظاهر شود و نسبت به بودجه‌اش فروش چندان خوبی نداشت. فیلم میدوی که با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 124 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم میدوی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به وودی هارلسون، لوک ایوانز، مندی مور، پاتریک ویلسون، اد اسکرین، آرون اکهارت، نیک جوناس و دنیس کواید اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم میدوی بدین شرح است: در دسامبر سال 1937 در توکیو، یک افسر اطلاعاتی وابسته به نیروی دریایی آمریکا به نام فرمانده ادوین تی لایتون و همتای وی جهت انجام وظایف ایالتی درباره مواضع آمریکا و ژاپن در اقیانوس آرام بحث می‌کنند. از سوی فرمانده ایسوروکو یاماموتو به لایتون هشدار داده می‌شود که اگر عرضه نفت ژاپن توسط آمریکا دچار تهدید شود، ژاپن بلافاصله علیه آن‌ها اقدام خواهد کرد.




بنر فیلم راه من

راه من

My Way
کارگردان: Kang Je-gyu نویسنده: Kang Je-gyu , Na Hyun , Kim Byung-In
سال انتشار:2011محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Jang Dong-gunJang Dong-gun
Joe OdagiriJoe Odagiri
Fan BingbingFan Bingbing
Kim In-kwonKim In-kwon
Lee Yeon-heeLee Yeon-hee
Kim Hee-wonKim Hee-won

درباره فیلم راه من


راه من (My Way) یک فیلم جنگی کره‌ای به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی کانگ جی گیو است که در سال 2011 اکران شد. در امر تهیه‌کنندگی کیم یونگ-هوا و جیمز چوی و در امر نویسندگی نا هیون و کیم بیونگ-این به جی گیو کمک کردند.

این فیلم توانست نظرات مثبت منتقدین را برانگیزد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم راه من را به دلیل صحنه‌های جنگی جذاب، کارگردانی قدرتمند و عملکرد عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند. البته برخی از منتقدان ایرداتی را به فیلم‌نامه فیلم راه من وارد کردند.

این فیلم با وجود دریافت نقدهای مثبت، در جلب نظر مخاطبان چندان موفق نبود و با شکست تجاری مواجه شد. فیلم راه من که با بودجه 24 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 16.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم راه من به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جو اوداگیری، جانگ دانگ گان، فن بینگ‌بینگ، کیم این کوان و شینگو تسورومی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم راه من بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1928 در گیونگ-سئونگ (سئول کنونی) کره جریان دارد. کیم جون-شیک جوان همراه با پدر و خواهرش ایون-سوو در مزرعه خانواده هاسگاوا در کره مستعمره ژاپن کار می‌کنند. جون-شیک و تاتسو هاسگاوا هردو علاقه‌مند به دویدن هستند؛ این دو تا دوران نوجوانی تبدیل به رقیبانی سرسخت برای یکدیگر شدند. کشته شدن پدربزرگ تاتسو طی یک انفجار توسط یک مبارز آزادی‌خواه کره‌ای و همچنین پیروزی یک دونده کره‌ای بر دونده ژاپنی در مسابقات ماراتن، باعث ملتهب شدن روابط میان کره و ژاپن شد.




بنر فیلم سقوط شاهین سیاه

سقوط شاهین سیاه

Black Hawk Down
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Ken Nolan
سال انتشار:2001محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Josh HartnettJosh Hartnett
Ewan McGregorEwan McGregor
Jason IsaacsJason Isaacs
Tom SizemoreTom Sizemore
Orlando BloomOrlando Bloom
Eric BanaEric Bana

درباره فیلم سقوط شاهین سیاه


سقوط شاهین سیاه (Black Hawk Down) فیلمی به کارگردانی ریدلی اسکات است که در سال 2001 اکران شد. این درواقع داستان حقیقی نبرد موگادیشو را نشان می‌دهد؛ طی این نبرد نیروهای آمریکایی با پشتیبانی سازمان ملل متحد عملیاتی را علیه شبه نظامیان سومالیایی به فرماندهی محمد فرح عیدید انجام دادند. جری بروکهایمر به‌عنوان تهیه‌کننده و کن نولان به‌عنوان نویسنده در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم سقوط شاهین سیاه توانست مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد و نمرات مثبتی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌نامه و صحنه‌های جنگی مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار سال 2002 در چهار رشته (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که در دو رشته بهترین صداگذاری و بهترین تدوین موفق به کسب این جایزه شد. لازم به ذکر است که فیلم سقوط شاهین سیاه براساس کتابی به همین نام اثر مارک بودن تولید شد.

جاش هارتنت، یوان مک‌گرگور، ویلیام فیکنر، سام شپارد، تام سایزمور و تام هاردی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم سقوط شاهین سیاه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم سقوط شاهین سیاه بدین شرح است: پس از نابودی دولت مرکزی در جنگ داخلی سومالی طی سال 1993، شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور برقراری صلح اجازه یک عملیات نظامی را به نیروهای ارتش می‌دهد. پس از عقب‌نشینی نیروهای حافظ صلح، شبه ‌نظامیان زیر نظر محمد فرح عیدید در موگادیشو بر ضد کارکنان باقی‌مانده سازمان ملل متحد اعلان جنگ می‌کنند. در پاسخ به این اعلان جنگ، ارتش ایالات متحده آمریکا سه نیروی عملیات ویژه خود را جهت کنار زدن عیدید (که ادعای ریاست جمهوری داشت) به موگادیشو منتقل می‌کنند.




بنر فیلم 1917
پوستر فیلم 1917
دو زبانه

1917

1917
کارگردان: Sam Mendes نویسنده: Sam Mendes , Krysty Wilson-Cairns
سال انتشار:2019محصول: کانادا , هندوستان , اسپانیا , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
George MacKayGeorge MacKay
Dean-Charles ChapmanDean-Charles Chapman
Mark StrongMark Strong
Andrew ScottAndrew Scott
Richard MaddenRichard Madden
Claire DuburcqClaire Duburcq

درباره فیلم 1917


1917 را نیز باید یکی از بهترین فیلم های جنگی دانست که مورد توجه طرفداران این ژانر قرار گرفت. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم جدید جنگی برعهده سم مندس قرار داشت. در امر تهیه‌کنندگی پیپا هریس و کالوم مک دولا و در امر نویسندگی کریستی ویلسون به مندس کمک کردند.

فیلم 1917 با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمراتی عالی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان زیبا، فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی، فیلم‌برداری محشر و بازی فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم 1917 در کسب جوایز معتبر سینمایی نیز بسیار موفق عمل کرد؛ این فیلم طی مراسم اسکار سال 2020 در ده بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین میکس صدا موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در سه رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها موفق به کسب جایزه بهترین موسیقی متن نشد. جرج مکای، دین-چارلز چپمن، بندیکت کامبربچ، کالین فرث، مارک استرانگ، ریچارد مدن، اندرو اسکات و جیمی پارک ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم 1917 به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم 1917 بدین شرح است: حوادث فیلم در بهار سال 1917 و در اوج جنگ جهانی اول در شمال فرانسه جریان دارد. به دو سرباز انگلیسی به نام‌های اسکافیلد و بلیک ماموریت تقریبا غیرممکنی محول می‌شود. آن‌ها باید جهت جلوگیری از ورود یک گردان 1600 نفری به کمین دشمن، پیام مهمی را به آن‌ها محول کنند. زمان موضوعی تعیین‌کننده در این ماموریت به حساب می‌آید و این دو باید به سرعت وظیفه خود را به انجام برسانند.




بنر فیلم سگ تازی

سگ تازی

Greyhound
کارگردان: Aaron Schneider نویسنده: تام هنکس
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Elisabeth ShueElisabeth Shue
Stephen GrahamStephen Graham
Matt HelmMatt Helm
Craig TateCraig Tate
Rob MorganRob Morgan

درباره فیلم سگ تازی


سگ تازی (Greyhound) یک فیلم جنگی محصول سال 2020 است که توسط سرویس اپل تی‌وی پلاس عرضه شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده آرون اشنایدر قرار داشت. تام هنکس علاوه بر ایفای نقش اصلی، به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت. البته گری گوئتزمن در امر تهیه‌کنندگی هنکس را همراهی کرد.

فیلم سگ تازی براساس رمانی به نام شفارد خوب اثر سی. اس. فارستر ساخته شد. فیلم سگ تازی پس از عرضه با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد. منتقدان فیلم‌نامه این فیلم را دارای ایرداتی اساسی دانسته و اعتقاد داشتند سازندگان در بخش شخصیت‌پردازی‌ها چندان خوب عمل نکردند. در عین حال منتقدان عملکرد گروه بازیگری و کارگردانی را مورد تحسین قرار دارد.

گزارش دقیقی از میزان سوددهی فیلم سگ تازی در دست نیست. اما این فیلم اکنون جزو محبوب‌ترین فیلم‌های سرویس اپل تی‌وی پلاس به حساب می‌آید. فیلم سگ تازی با بودجه 50 میلیون دلاری تولید شد. تام هنکس، استیون گراهام، الیزابت شو و راب مورگان ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم سگ تازی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم سگ تازی بدین شرح است: حوادث فیلم در زمان جنگ جهانی دوم جریان دارد. یک کاپیتان کم‌تجربه به نام کاپیتان ارنست کراوس به‌عنوان نخستین فرمانده یک ناوشکن انتخاب می‌شود. او هنگام گذر از شمال اقیانوس اطلس توسط دسته‌ای از قایق‌های شکاری آلمان تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

گالری فیلم سگ تازی





بنر فیلم خشم
پوستر فیلم خشم

خشم

Fury
کارگردان: David Ayer نویسنده: David Ayer
سال انتشار:2014محصول: بریتانیا , ایالات متحده , چین
Brad PittBrad Pitt
Shia LaBeoufShia LaBeouf
Logan LermanLogan Lerman
Michael PeñaMichael Peña
Jon BernthalJon Bernthal
Jim ParrackJim Parrack

درباره فیلم خشم


خشم (Fury) نیز جزو آن دسته از فیلم‌ های جنگی است که هیجان را در مخاطبانش به اوج خود می‌رساند. دیوید آیر به‌عنوان نویسنده و کارگردان در این پروژه همکاری داشت. بیل بلاک، جان لشر، الکس آت، ایتن اسمیت و برد پیت نیز تهیه‌کنندگان فیلم خشم بودند.

فیلم خشم نقدهای نسبتا خوبی از سوی منتقدان دریافت کرد و مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. منتقدان این فیلم‌ را در زمینه‌های داستان، کارگردانی، عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های جنگی مورد تحسین قرار دادند. البته برخی از منتقدان اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این اثر در برخی از نقاط فیلم دارای نقص است.

این فیلم علاوه‌بر جلب نظر منتقدان، در بخش فروش نیز عالی ظاهر شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. فیلم خشم که با بودجه 65 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 211 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم خشم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برد پیت، جیسون ایساکس، مایکل پنیا، لوگن لرمان، شایا لابوف، جان برنثال و کایل سالر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم خشم بدین شرح است: حوادث فیلم طی ماه‌های آخر جنگ جهانی دوم جریان دارد. متفقین آخرین حمله‌های خود به نیروهای آلمانی را در بخش‌های اروپایی جنگ وارد می‌کنند. یک گروهبان با تجربه به نام وارددی، یک تانک به همراه پنج فرد را رهبری می‌کند. آن‌ها باید جهت انجام ماموریتی مرگبار به خط مقدم دشمن هجوم بیاورند. وارددی که با کمبود مهمات و نیرو مواجه است باید با مشکلات بزرگی دست‌وپنجه نرم کند.




بنر فیلم آخرین سامورایی

آخرین سامورایی

The Last Samurai
کارگردان: Edward Zwick نویسنده: John Logan , Edward Zwick , Marshall Herskovitz
سال انتشار:2003محصول: ژاپن , ایالات متحده , نیوزلند
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Ken WatanabeKen Watanabe
William AthertonWilliam Atherton
Chad LindbergChad Lindberg
Billy ConnollyBilly Connolly
Tony GoldwynTony Goldwyn

درباره فیلم آخرین سامورایی


آخرین سامورایی (the Last Samurai) یک فیلم جنگی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ادوارد زوئیک است که در سال 2003 اکران شد. پائولا واگنر در امر تهیه‌کنندگی زوئیک را همراهی کرد. داستان این فیلم تماشایی توسط جان لوگان نوشته شد.

فیلم آخرین سامورایی نمرات خوبی را از جانب منتقدان دریافت کرد و با واکنش مثبت آن‌ها مواجه شد. منتقدان این فیلم را به دلیل صحنه‌های مبارزه‌ای جذاب، ریتم تند داستان و عملکرد عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد و به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. فیلم آخرین سامورایی که با بودجه عظیم 140 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 456 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

تام کروز، کن واتانابه، هیرویوکی سانادا، تونی گلدوین و تیموتی اسپال ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم آخرین سامورایی به ایفای نقش پرداختند. لازم به ذکر است که تام کروز جهت ایفای نقش خود به بهترین شکل ممکن، چندین ماه را صرف یادگیری حرفه‌ای شمشیرزنی کرد.

خلاصه داستان فیلم آخرین سامورایی بدین شرح است: یک افسر آمریکایی که از زندگی تکراری خویش خسته شده است، جهت رهایی از این خستگی تصمیم می‌گیرد ماموریتی را جهت مقابله با سامورایی‌ها بپذیرد و به آموزش ارتش ژاپن مشغول شود. طی نبردی که میان ارتش ژاپن و سامورایی‌ها شکل می‌گیرد این افسر آمریکایی توسط جنگجویان بومی ژاپن اسیر می‌شود.




بنر فیلم فهرست شیندلر
پوستر فیلم فهرست شیندلر
دو زبانه

فهرست شیندلر

Schindler's List
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Steven Zaillian
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Liam NeesonLiam Neeson
Ben KingsleyBen Kingsley
Ralph FiennesRalph Fiennes
Caroline GoodallCaroline Goodall
Jonathan SagallJonathan Sagall
Embeth DavidtzEmbeth Davidtz

درباره فیلم فهرست شیندلر


فهرست شیندلر (Schindler's List) یکی از بهترین فیلم های جنگی سینما است که تا ابد به‌عنوان یک شاهکار در سینما جاودان خواهد ماند. این فیلم براساس رمان کشتی شیندلر اثر توماس کنیلی ساخته شد. استیون اسپیلبرگ به‌عنوان تهیه‌کننده و کارگردان در فیلم فهرست شیندلر حضور داشت؛ جرالد آر. مولن و برانکو لوستینگ نیز در امر تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ را همراهی کردند. فیلم‌نامه جذاب این فیلم شاهکار توسط استیون زایلیان به رشته تحریر درآمد.

فیلم فهرست شیندلر با واکنش مثبت گسترده منتقدان مواجه شد و بسیاری از آن‌ها این فیلم را به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های سینما معرفی کردند. منتقدان فیلم فهرست شیندلر را در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی، موسیقی و بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در مراسم‌های سینمایی سالانه نیز بسیار قدرتمند ظاهر شد و توانست برخی از مهم‌ترین جوایز این مراسم‌ها را کسب کند. فیلم فهرست شیندلر طی مراسم اسکار سال 1994 در 12 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در هفت بخش ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین موسیقی موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم فهرست شیندلر طی مراسم گلدن گلوب نیز در شش بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم در بخش فروش نیز خارق‌العاده ظاهر شد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. فیلم فهرست شیندلر که با بودجه 22 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 322 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. لیام نیسون، بن کینگزلی، ریف فاینز، کارولین گودال، جاناتان ساگال، امبت دیویتس و آگنیه‌شکا کروکوونا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم فهرست شیندلر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک تاجر به نام اسکار شیندلر که عضوی از حزب نازی است، با رفتار صمیمانه و گرم خود اعتماد مقامات رده بالای ارتش را به سمت خود جلب می‌کند و به آن‌ها نزدیک می‌شود. او به کمک همین دوستی موفق می‌شود کارخانه‌ای را با پول یهودیان خریداری کرده و به شکل پنهانی با آن‌‌ها شریک شود. شیندلر در ادامه با استفاده از روابط خود از یهودیان به‌عنوان کارگر در کارخانه خود استفاده می‌کند.




بنر فیلم دانکرک

دانکرک

Dunkirk
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan
سال انتشار:2017محصول: فرانسه , Netherlands , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Fionn WhiteheadFionn Whitehead
Tom Glynn-CarneyTom Glynn-Carney
Aneurin BarnardAneurin Barnard
Jack LowdenJack Lowden
Harry StylesHarry Styles
James D'ArcyJames D'Arcy

درباره فیلم دانکرک


دانکرک (Dunkirk‎) یکی دیگر از فیلم‌هایی است که بدون شک شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های جنگی را داراست. این فیلم براساس یک داستان واقعی در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. کریستوفر نولان به‌عنوان تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. اما توماس نیز در امر تهیه‌کنندگی نولان را همراهی کرد.

فیلم دانکرک نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد و با تمجید منتقدان مواجه شد. منتقدان این فیلم را به دلیل موسیقی جذاب، فیلم‌برداری عالی، کارگردانی قدرتمند، فیلم‌نامه محشر و عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار 2018 در هشت بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین تدوین صدا، بهترین تدوین و بهترین میکس صدا موفق به کسب این جایزه شد. فیلم دانکرک در مراسم گلدن گلوب نیز در سه رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌کدام از این رشته‌ها موفق به کسب جایزه نشد.

فیون وایتهد، تام گلین-کارنی، جک لودن، هری استایلز، آنورین برنارد، جیمز دارسی، بری کیوگن، کنت برانا، کیلین مورفی، مارک رایلنس و تام هاردی ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم دانکرک به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دسته بزرگی از سربازان متحد انگلیس، کانادا، بلژیک و فرانسه در سواحل دانکرک توسط نیروهای آلمانی محاصره شده‌اند؛ به همین دلیل نیز عملیاتی گسترده جهت نجات این سربازها از تاریخ 26 می تا 4 ژوئن 1940 انجام گرفت.




بنر فیلم پیانیست

پیانیست

The Pianist
کارگردان: Roman Polanski نویسنده: Ronald Harwood
سال انتشار:2002محصول: فرانسه , آلمان , لهستان , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Adrien BrodyAdrien Brody
Thomas KretschmannThomas Kretschmann
Frank FinlayFrank Finlay
Maureen LipmanMaureen Lipman
Emilia FoxEmilia Fox
Ed StoppardEd Stoppard

درباره فیلم پیانیست


پیانیست (The Pianist) یک فیلم جنگی و بر پایه واقعیت است که توانست موفقیت‌های بزرگی را به نام خود ثبت کند. وظیفه کارگردانی این شاهکاری سینمایی برعهده ومن پولانسکی قرار داشت. آلبرت س. رودی تهیه‌کننده این فیلم جذاب بود. فیلم‌نامه فیلم پیانیست توسط رونالد هاروود به رشته تحریر در آمد.

فیلم پیانیست از سوی منتقدان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جنگی سینما معرفی شده که می‌تواند تاثیر عمیقی بر وجود مخاطبان بگذارد. منتقدان این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری، فیلم‌نامه و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار داده و نمراتی عالی را به آن اعطا کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در هفت بخش (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای آدرین برودی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی موفق به کسب این جایزه شد. فیلم پیانیست در مراسم گلدن گلوب تنها در دو بخش بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای آدرین برودی نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌کدام از این بخش‌ها موفق به کسب جایزه نشد.

فیلم پیانیست حضور موفقیت‌آمیزی در گیشه داشت و فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 35 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 120 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم پیانیست به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آدرین برودی، توماس کرچمان، فرنک فینالی، مورین لیپمن، امیلیا فاکس، زبیگنیف زاماخوفسکی، میخاو ژبروفسکی، آندژی بلومنفلد، یانوش اولینیچاک، پاوئو ماواشینسکی، بوریس شیتس، آندژی پیچنسکی، زوفیا چروینسکا و مارک برودزکی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم پیانیست بدین شرح است: این فیلم براساس زندگی واقعی یکی از بهترین نوازندگان پیانو در لهستان به نام ولادیسلاو اشپیلمان ساخته شده است. حوادث فیلم در زمان فاجعه هولوکاست جریان دارد. خانواده اشپیلمن خانواده خوشبختی بودند و در آغاز جنگ در آرامش زندگی می‌کردند. پیشروی نازی‌ها روز به روز بیشتر و سریع‌تر می‌شد؛ ولی با این حال این خانواده از گزارش‌های مربوط به اعلام جنگ انگلستان و فرانسه علیه آلمان خوشحال می‌شدند و امید داشتند نازی‌ها به زودی عقب‌نشینی کنند و زندگی آن‌ها به حالت عادی بر‌گردد. اما چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. یهودیان شهر مجبور می‌شوند تمام دارایی‌های خود را تسلیم کرده و به منطقه‌ای دیگر نقل مکان کنند.




بنر فیلم ستیغ هک‌سا
پوستر فیلم ستیغ هک‌سا

ستیغ هک‌سا

Hacksaw Ridge
کارگردان: Mel Gibson نویسنده: Robert Schenkkan , Andrew Knight
سال انتشار:2016محصول: استرالیا , ایالات متحده
Andrew GarfieldAndrew Garfield
Sam WorthingtonSam Worthington
Vince VaughnVince Vaughn
Teresa PalmerTeresa Palmer
Luke BraceyLuke Bracey
Hugo WeavingHugo Weaving

درباره فیلم ستیغ هک‌سا


ستیغ هک‌سا (Hacksaw Ridge‎) فیلمی درام و جنگی به کارگردانی مل گیبسون است که براساس یک داستان واقعی ساخته شده است. فیلم‌نامه این فیلم توسط اندرو نایت، رابرت شنکن و رندل والاس نوشته شد. پل کاری، بروس دیوی، ویلیام د. جانسون، بیل مکانیک، برایان الیور، دیوید پرموت و تیلر تامپسون نیز تهیه‌کنندگان فیلم ستیغ هک‌سا بودند.

فیلم ستیغ هک‌سا نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز اکران شد؛ این فیلم به حدی خوب بود که که پس از پایان نمایش در این جشنواره، حضار به مدت ده دقیقه ایستاده به تشویش آن پرداختند. منتقدان نمراتی عالی را به این فیلم اعطا کردند و آن را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، فیلم‌نامه و صحنه‌های جنگی مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار سال 2017 در شش بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در دو بخش بهترین تدوین و بهترین صداگذاری موفق به کسب این جایزه شد. فیلم ستیغ هک‌سا در مراسم گلدن گلوب نیز در سه بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم درام نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌کدام از این بخش‌ها موفق به کسب جایزه نشد.

فیلم ستیغ هک‌سا در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و با فروش بسیار خوبی در گیشه روبه‌رو شد. این فیلم که با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 175 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اندرو گارفیلد، وینس وان، سم ورثینگتون، لوک بریسی، هوگو ویوینگ، رایان کر، ترزا پالمر، ریچارد پایروس و ریچل گریفیتس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سه‌تیغ هک‌سا بدین شرح است: این داستان حقیقی یک مخالف جنگ در ارتش آمریکا به نام دزموند داس را به‌تصویر می‌کشد که قبول نمی‌کند سلاحی را حمل کند؛ این سرباز آمریکایی با وجود غیرمسلح بودن موفق می‌شود طی نبرد اوکیناوا در جنگ جهانی دوم یک تنه جان بیش از ۷۵ نفر از همرزمان خود را نجات ‌دهد و موفق به دریافت مدال افتخار از دستان رئیس‌جمهور هری ترومن شو




بنر فیلم پرچم‌های پدرانِ ما
پوستر فیلم پرچم‌های پدرانِ ما

پرچم‌های پدرانِ ما

Flags of Our Fathers
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: William Broyles Jr. , Paul Haggis
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
Ryan PhillippeRyan Phillippe
Adam BeachAdam Beach
Jesse BradfordJesse Bradford
John Benjamin HickeyJohn Benjamin Hickey
John SlatteryJohn Slattery
Barry PepperBarry Pepper

درباره فیلم پرچم‌های پدرانِ ما


پرچم‌های پدران ما (Flags of our fathers) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود است که با اقتباس از رمانی به همین نام اثر جیمز بردلیو و ران پاورز ساخته شد. ایستوود در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و رابرت لورنتس و استیون اسپیلبرگ نیز او را همراهی کردند. داستان این فیلم جذاب توسط ویلیام برویلز جی‌آر. و پل هگیس به رشته تحریر در آمد.

این فیلم موفق به کسب نمرات نسبتا خوبی از سوی منتقدان شد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم پرچم‌های پدران ما را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تمجید قرار دادند.

فیلم پرچم‌های پدران ما با وجود دریافت نقدهای مثبت، فروش بسیار ضعیفی در گیشه داشت و با یک شکست تجاری بزرگ مواجه شد. این فیلم که با بودجه 90 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 65 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رایان فیلیپ، جس بردفورد، آدام بیچ، جان بنجامین هیکی، پل واکر، مری بث پیل، جیسون گری-استنفورد، لن کری‌یو و تام وریکا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تاریخی، جنگیِ پرچم‌های پدران ما بدین شرح است: طی نبرد ایووجیما در جنگ جهانی دوم، دسته‌ای سربازان جوان و کم‌تجربه آمریکایی برای قهرمان شدن وارد جزیره ایووجیما در ژاپن می‌شوند تا پرچم آمریکا را به اهتزاز درآورند. این واقعه تاریخی عکسی گرفته می‌شود؛ عکس از زاویه‌ای گرفته می‌شود که صورت هیچ‌کس در آن مشخص نیست. درگیری‌ای پس از گرفتن این عکس رخ می‌دهد که در آن دو سرباز حاضر در عکس کشته می‌شوند. اما در مراسم‌ها و مجالس تقدیر از کسانی که پرچم را کاشتند دو سرباز جوان و خام اشتباها به جای آن دو نفر شناخته می‌شوند.




بنر فیلم پاتون
پوستر فیلم پاتون

پاتون

Patton
کارگردان: Franklin J. Schaffner نویسنده: Francis Ford Coppola , Edmund H. North
سال انتشار:1970محصول: ایالات متحده
George C. ScottGeorge C. Scott
Stephen YoungStephen Young
Frank LatimoreFrank Latimore
Karl Michael VoglerKarl Michael Vogler
Karl MaldenKarl Malden
Michael StrongMichael Strong

درباره فیلم پاتون


پاتن (Patton) فیلمی به کارگردانی فرانکلین جی شافنر است که موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کرد. فیلم‌نامه این اثر توسط فرانسیس فورد کوپولا نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده فرانک مک‌کارتی قرار داشت.

این فیلم درواقع داستان زندگی ژنرال آمریکایی جورج پاتن را در جنگ جهانی دوم به‌تصویر می‌کشد. فیلم پاتن با تحسین منتقدان مواجه گشت و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم پاتن طی مراسم اسکار در ده بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در هفت بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای بازی جرج سی. اسکات، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی، بهترین تدوین، بهترین صدا و بهترین کارگردانی هنری موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم پاتن فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد و توانست موفقیت بزرگی را نام خود ثبت کند. این فیلم با بودجه تولید 12.6 میلیون دلاری خود توانست حدود 45 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد. جرج سی. اسکات، کارل مالدن و ادوارد بینز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم جنگی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پاتن بدین شرح است: به دنبال شکست تحقیرآمیز آمریکا در نبرد گذرگاه کسرین در سال 1943، پاتون به عنوان مسئول سپاه دوم آمریکا در شمال آفریقا منصوب می‌شود. او به محض ورود شروع به اعمال نظم و انضباط در میان نیروهای خود می‌کند. وی در جلسه‌ای با مارشال كونینگام از نیروی هوایی سلطنتی ادعا می‌کند كه شکست آمریكا به دلیل عدم پوشش هوایی بوده است. كونينگهام به پاتن قول می‌دهد كه ديگر هيچ هواپيماي آلماني را نمي‌بيند.




بنر فیلم مهلکه
پوستر فیلم مهلکه

مهلکه

The Hurt Locker
کارگردان: Kathryn Bigelow نویسنده: Mark Boal
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده
Jeremy RennerJeremy Renner
Anthony MackieAnthony Mackie
Brian GeraghtyBrian Geraghty
David MorseDavid Morse
Guy PearceGuy Pearce
Evangeline LillyEvangeline Lilly

درباره فیلم مهلکه


مهلکه (The Hurt Locker) نیز یکی از بهترین فیلم های جنگی است که به جوایز معتبر مختلفی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم مهلکه برعهده کاترین بیگلو قرار داشت. بیگلو در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و مارک بول، نیکولاس چارتیر و تونی مارک نیز او را همراهی کردند.

فیلم مهلکه پس از اکران در سال 2008 توانست نظرات منتقدان را به سمت خود جلب کند و مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان فیلم مهلکه را در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری، فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در نه بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در شش بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اورجینال، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین تدوین موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم مهلکه طی مراسم گلدن گلوب نیز در سه رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌برداری نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه شد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم مهلکه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جرمی رنر، آنتونی مکی، برایان گراتی، کریستیان کامارگو و رالف فاینس اشاره کرد.

فیلم مهلکه فروش موفقی در باکس‌آفیس داشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 49 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم مهلکه بدین شرح است: فیلم داستان تعدادی سرباز آمریکایی به فرماندهی گروهبان اول، ویلیام جیمز را به تصویر می‌کشد که در خاک عراق مأمور خنثی کردن بمب‌های جاده‌ای هستند که شورشیان عراق در معابر سطح شهر کار می‌گذارند. انگیزه زیاد و علاقه افراطی که ویلیام جیمز شخصا در ماموریت‌های خطیرش نشان می‌دهد باعث تعجب و ترس همکارانش می‌شود.




بنر فیلم تنها بازمانده
پوستر فیلم تنها بازمانده

تنها بازمانده

Lone Survivor
کارگردان: Peter Berg نویسنده: Peter Berg
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Mark WahlbergMark Wahlberg
Taylor KitschTaylor Kitsch
Emile HirschEmile Hirsch
Ben FosterBen Foster
Eric BanaEric Bana
Ali SulimanAli Suliman

درباره فیلم تنها بازمانده


تنها بازمانده (Lone Survivor) یک فیلم جنگی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی پیتر برگ است که بر پایه کتابی به همین نام اثر مارکوس لوترل و پاتریک رابینسون ساخته شد. برگ در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون سارا آبری، نورتون هریک، آکیوا گلدزمن، مارک والبرگ و استیون لوینسان نیز او را همراهی کردند.

فیلم تنها بازمانده توانست نظرات مثبت منتقدان را به همراه داشته باشد و نمراتی عالی را دریافت کند. منتقدان اعتقاد داشتند داستان این فیلم می‌تواند به‌راحتی مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و جذب خود کند. آن‌ها همچنین به تمجید از عملکرد گروه بازیگری و کارگردانی پرداختند.

فیلم تنها بازمانده طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در هیچ‌کدام از این بخش‌ها موفق به کسب این جایزه نشد.

این فیلم توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و عملکرد درخشانی را از خود در گیشه برجای بگذارد. فیلم تنها بازمانده که با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 155 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم تنها بازمانده به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مارک والبرگ، تیلور کیچ، امیل هرش، بن فاستر و اریک بانا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تنها بازمانده بدین شرح است: داستان فیلم در زمان جنگ افغانستان جریان دارد. هدف عملیات بال‌های سرخ، دستگیری یا از نابودی یکی از رهبران رده بالای طالبان است. چهار مامور ویژه به زمین منتقل می‌شوند تا او را مورد هدف قرار دهند. مشکلی که آن‌ها با آن مواجه می‌شوند این است که تجهیزات رادیویی و تلفن ماهواره‌ای‌شان، هیچ‌یک به درستی کار نمی‌کنند و به این ترتیب هنگامی که بایستی تصمیم مهمی گرفته شود، تماس پیوسته قطع و وصل می‌شود.




بنر فیلم غلاف تمام فلزی

غلاف تمام فلزی

Full Metal Jacket
کارگردان: Stanley Kubrick نویسنده: Stanley Kubrick , Gustav Hasford , Michael Herr
سال انتشار:1987محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Matthew ModineMatthew Modine
Adam BaldwinAdam Baldwin
Vincent D'OnofrioVincent D'Onofrio
R. Lee ErmeyR. Lee Ermey
Dorian HarewoodDorian Harewood
Arliss HowardArliss Howard

درباره فیلم غلاف تمام فلزی


بسیاری از منتقدان و طرفداران فیلم غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket) را یکی از تاثیرگذارترین فیلم های جنگی سینما می‌دانند. این فیلم با اقتباس از داستانی از رمان The Short-Timers اثر گوستاو هزفورد ساخته شد. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم غلاف تمام‌فلزی برعهده استنلی کوبریک قرار داشت. لازم به ذکر است که مایکل هر در امر تهیه‌کنندگی کوبریک را همراهی کرد.

فیلم غلاف تمام‌فلزی جزو تحسین‌شده‌ترین آثار سینما محسوب می‌شود که با استقبال عظیم منتقدان مواجه شد. منتقدان در درجه اول محتوای داستان این فیلم را که دارای مضامینی همچون جنگ‌ستیزی و خشونت‌گریزی بود مورد تحسین قرار دادند. آن‌ها همچنین فیلم غلاف تمام‌فلزی را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و صحنه‌های جنگی زیبایش مورد تحسین قرار دادند.

فیلم غلاف تمام فلزی با وجود دریافت نمراتی عالی و تحسین گسترده منتقدان، نتوانست حضور قدرتمندانه‌ای در مراسم‌های سالانه جوایز داشته باشد. این فیلم طی مراسم اسکار سال 1988 تنها در بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست آن را کسب کند. فیلم غلاف‌تمام‌فلزی طی مراسم گلدن گلوب نیز در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد فیلم درام برای بازی آر. لی ارمی نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد.

این فیلم فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت. فیلم غلاف تمام‌فلزی که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 46 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به متیو موداین، آدام بالدوین، وینسنت دن آفریو، آر. لی ارمی، دوریان هاروود، آرلیس هاوارد، کوین ماجور هاوارد و اد اوراس اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم در ابتدا با به‌تصویر کشیدن پایگاه آموزشی نیروی دریایی ایالات متحده آغاز می‌شود. گروهی از داوطلبان تازه‌کار بعد از پذیرفته شدن جهت خدمت در ارتش باید تمرینات سختی را تحت نظر گروهبانی خشن به نام هارتمن بگذرانند. این گروهبان طی آموزش‌هایش به‌شدت خشن بوده و سربازان را تحقیر می‌کند.




بنر فیلم 12 نیرومند

12 نیرومند

12 Strong
کارگردان: Nicolai Fuglsig نویسنده: Ted Tally , Peter Craig
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris HemsworthChris Hemsworth
Michael ShannonMichael Shannon
Michael PeñaMichael Peña
Trevante RhodesTrevante Rhodes
Navid NegahbanNavid Negahban
Geoff StultsGeoff Stults

درباره فیلم 12 نیرومند


12 نیرومند (12 strong‎) فیلمی جنگی به کارگردانی نیکولای فوسی است که در سال 2018 اکران شد. جری بروکهایمر، مالی اسمیت، ترنت لاکینبیل و تاد لاکینبیل تهیه‌کنندگان فیلم 12 نیرومند بودند. داستان این فیلم نیز توسط پیتر کریگ و تد تلی به رشته تحریر در آمد.

فیلم 12 نیرومند پس از اکران با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد؛ گروهی از منتقدان این فیلم را به دلیل بازی محشر گروه بازیگری و صحنه‌های جنگی جذابش مورد تحسین قرار دادند. برخی از منتقدان نیز داستان فیلم را دارای حفرات زیادی دانسته و نسبت به فیلم‌نامه آن انتقاد داشتند.

این فیلم در بخش فروش عملکرد نسبتا خوبی داشت و توانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. فیلم 12 نیرومند با بودجه 35 میلیون دلاری تولید شد و حدود 67 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. کریس همسورث، مایکل شنون، مایکل پنیا، آستین استول، راب ریگل، ویلیام فیکنر و السا پاتاکی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم 12 نیرومند به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم جنگی بدین شرح است: بعد از حملات 11 سپتامبر گروهی از افسران شبه‌نظامی سیا و نیروهای ویژه آمریکا، تحت رهبری کاپیتانی جدید به افغانستان می‌روند تا طالبان را از بین ببرند.




بنر فیلم کشتی جنگی
پوستر فیلم کشتی جنگی

کشتی جنگی

Battleship
کارگردان: Peter Berg نویسنده: Erich Hoeber , Jon Hoeber
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Liam NeesonLiam Neeson
Alexander SkarsgårdAlexander Skarsgård
RihannaRihanna
Taylor KitschTaylor Kitsch
Tadanobu AsanoTadanobu Asano
Brooklyn DeckerBrooklyn Decker

درباره فیلم کشتی جنگی


کشتی جنگی (Battleship) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های جنگی جهان دانست که طبق اعتقاد بسیاری از مخاطبان با الهام از بازی کشتی‌های جنگی ساخته شده است. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده پیتر برگ قرار داشت. داستان فیلم کشتی جنگی توسط جان هوئبر و اریک هوئبر نوشته شد.

فیلم کشتی جنگی پس از اکران در سال 2012 با نقدهای منفی متقدان مواجه شد و نتوانست مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان فیلم‌نامه این فیلم را سراسر ایراد دانسته و اعتقاد داشتند سازندگان نتوانستند در بخش شخصیت‌پردازی‌ها و داستان قدرتمند عمل کنند.

این فیلم با اینکه توانست در بخش فروش برای سازندگانش درآمدزایی داشته باشد، ولی نتوانست مطابق انتظار آن‌ها فروش کند. فیلم کشتی جنگی که با بودجه عظیم 220 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 303 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. تیلور کیچ، الکساندر اسکاشگورد، ریانا، بروکلین دکر، تادانابو آسانو، لیام نیسون و گریف فرست ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم کشتی جنگی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم کشتی جنگی بدین شرح است: در سال 2005 سیاره‌ای به نام سیاره جی کشف شد که خصوصیاتی بسیار مشابه با زمین داشت و انسان‌ها می‌توانستند در آن زندگی کنند. پس از کشف این سیاره، ناسا تصمیم می‌گیرد با هر آن چیز هوشمندی که در آن سیاره وجود دارد ارتباط برقرار کند. در همین حین الکس هوپر جهت تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دختر دریاسالار ترانس شین یعنی سام، دستگیر می‌شود. برادر الکس یعنی فرمانده استون هوپر، او را مجبور می‌کند تا جهت بهبود روش زندگی‌اش به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بپیوندد.




بنر فیلم رمزگویان باد

رمزگویان باد

Windtalkers
کارگردان: John Woo نویسنده: John Rice , Joe Batteer
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Nicolas CageNicolas Cage
Adam BeachAdam Beach
Peter StormarePeter Stormare
Noah EmmerichNoah Emmerich
Mark RuffaloMark Ruffalo
Jason IsaacsJason Isaacs

درباره فیلم رمزگویان باد


رمزگویان باد (Windtalkers) یکی از فیلم های جنگی سینما است که نتوانست به اندازه شایستگی‌هایش موفق شود. جان وو وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. داستان فیلم رمزگویان باد نیز توسط جو باتر و جان ریس به رشته تحریر در آمد.

این فیلم با نقدهای مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان در درجه نخست عملکرد گروه بازیگری و داستان جذاب فیلم را مورد تحسین قرار دادند؛ اما آن‌ها اعتقاد داشتند فیلم‌نامه فیلم رمزگویان باد بسیار ضعیف بوده و نمی‌تواند مخاطب را راضی کند.

این فیلم در بخش فروش به‌هیچ وجه خوب ظاهر نشد و یک شکست تجاری بزرگ را برای سازندگانش رقم زد. فیلم رمزگویان باد که با بودجه 115 میلیون دلاری تولید شده بود، تنها حدود 77 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم جنگی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نیکلاس کیج، آدام بیچ، پیتر استرمر، نوآه امریش، مارک روفالو، کریستین اسلیتر، برایان وان هالت، مارتین هندرسون، فرانسیس اوکانر، جیسون ایساکس و راجر ویلی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم رمزگویان باد بدین شرح است: دو سرخ‌پوست به نام‌های بن و چارلی طی جنگ جهانی دوم به نیروی دریایی می‌پیوندند تا به‌عنوان رمزگویان پیام‌های سربسته انجام وظیفه کنند. آن‌ها باید رمزهای نظامی جدید آمریکایی را که براساس زبان سرخ‌پوستی طراحی شده ترجمه و رمزگشایی کنند. دو مامور به نام‌های جو و پیت نیز مامور محافظت از آن‌ها می‌شوند.




بنر فیلم طولانی‌ترین روز
پوستر فیلم طولانی‌ترین روز

طولانی‌ترین روز

The Longest Day
کارگردان: Bernhard Wicki , Ken Annakin , Andrew Marton نویسنده: David Pursall , Jack Seddon , Cornelius Ryan , James Jones , Romain Gary
سال انتشار:1962محصول: ایالات متحده
John WayneJohn Wayne
Henry FondaHenry Fonda
Robert MitchumRobert Mitchum
Richard BurtonRichard Burton
Curd JürgensCurd Jürgens
Eddie AlbertEddie Albert

درباره فیلم طولانی‌ترین روز


طولانی‌ترین روز (The Longest Day‎) فیلمی به کارگردانی کن آناکین، اندرو مارتون و برنهارد ویکی است که در سال 1962 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده داریل اف. زانوک قرار داشت. رومن گاری، کورنلیوس رایان، جیمز جونز، اریش ماریا رمارک و نوئل کاوارد نیز نویسندگان فیلم طولانی‌ترین روز بودند.

فیلم طولانی‌ترین روز در جلب نظرات مثبت منتقدین موفق بود و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و فیلم‌نامه تمجید کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جان وین، هنری فوندا، رابرت میچام، شان کانری، ادی آلبرت، کورد یورگنس، ریچارد تاد، ریچارد برتون، پیتر لافورد، راد استایگر، ایرینا دمیک، گرت فروبه و ادموند اوبرایان اشاره کرد.

این فیلم در بخش فروش بسیار عالی ظاهر شد و موفقیت تجاری بزرگی را در زمان خود برای سازندگانش به ارمغان آورد. فیلم طولانی‌ترین روز که با بودجه 7 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 50 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

این فیلم طی مراسم اسکار در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین فیلم‌برداری موفق به کسب این جایزه شد. فیلم طولانی‌ترین روز در مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین فیلم‌برداری و بهترین فیلم درام نامزد دریافت جایزه شد که تنها جایزه بهترین فیلم‌برداری را کسب کرد.

خلاصه داستان فیلم طولانی‌ترین روز بدین شرح است: متفقین ضمن پیش‌بینی واکنش نیروهای مدافع شمال فرانسه، در هوایی نامناسب به شکل استراحت منتظر هستند. ژنرال دویت آیزنهاور به عنوان فرمانده عالی پس از بررسی گزارشات اولیه بد آب و هوا باید تصمیم مهمی را اتخاذ کند.




بنر سریال اقیانوس آرام
پوستر سریال اقیانوس آرام

اقیانوس آرام

The Pacific
سازنده: Bruce C. McKenna
سال‌های انتشار:2010محصول: استرالیا , ایالات متحده
James Badge DaleJames Badge Dale
Jon SedaJon Seda
Joseph MazzelloJoseph Mazzello
Ashton HolmesAshton Holmes
Jacob PittsJacob Pitts
Rami MalekRami Malek

درباره سریال اقیانوس آرام


اقیانوس آرام (The Pacific) یک مینی‌سریال ده قسمتی است که پخش آن در سال 2010 توسط شبکه اچ‌بی‌او انجام شد. تیم وان پاتن، دیوید ناتر، جرمی پودسوا، گراهام یوست، کارل فرانکلین و تونی تو کارگردانان مینی سریال اقیانوس آرام بودند. بروس سی. مککنا، رابرت اسچنکان، گراهام یوست، جورج پلکانوس، لری اندریز و میشل اشفورد نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این مینی‌سریال همکاری داشتند. تام هنکس و استیون اسپیلبرگ نیز تهیه‌کنندگان مینی‌سریال اقیانوس آرام بودند.

این مینی‌سریال عمدتا با واکنش مثبت منتقدان مواجه شد و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. منتقدان مینی‌سریال اقیانوس آرام را به دلیل صحنه‌های جنگی هیجان‌انگیز، داستان جذاب و عملکرد عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند. طبق گزارش‌های مختلف، بودجه تولید این مینی‌سریال چیزی در حدود 200 میلیون دلار بوده است.

ازجمله بازیگرانی که در مینی‌سریال اقیانوس آرام به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیمز بج دیل، جاون سدا، جوزف مازلو، آشتون هولمز، ویلیام سدلر، جان برنثال، جیکوب پیتس، کیت نابز، جاش هلمن، هنری نیکسون، رامی ملک، برندن فلچر، مارتین مک‌کن، دیلن یانگ و اندرو لیز اشاره کرد.

خلاصه داستان مینی‌سریال اقیانوس آرام بدین شرح است: دسته‌ای از سربازان آمریکایی برای جنگ با دشمن ژاپنی پس از نبرد پرل هاربر، وارد جزیره ژاپنی می‌شوند. آن‌ها قصد دارند مانع از ساخت فرودگاه توسط ژاپنی‌ها شوند. در ادامه داستان این مینی‌سریال شکل بسیار جذابی به خود گرفته و هیجان را در مخاطبانش به اوج می‌رساند.




بنر فیلم یو 571

یو 571

U-571
کارگردان: Jonathan Mostow نویسنده: David Ayer , Sam Montgomery
سال انتشار:2000محصول: فرانسه , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Matthew McConaugheyMatthew McConaughey
Bill PaxtonBill Paxton
Harvey KeitelHarvey Keitel
Jon Bon JoviJon Bon Jovi
David KeithDavid Keith
Thomas KretschmannThomas Kretschmann

درباره فیلم یو 571


یو – 571 (U-571) را می‌توان یکی دیگر از بهترین فیلم های جنگی سینما دانست که توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده جاناتان موستو قرار داشت. البته سم مونتگومری و دیوید آیر در امر نویسندگی موستو را همراهی کردند. دینو دلارنتیس نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم همکاری داشت.

فیلم یو – 571 پس از اکران با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد. برخی از منتقدان کارگردانی و فیلم‌نامه فیلم را ضعیف توصیف کرده و اعتقاد داشتند که مخاطب نمی‌تواند به‌خوبی با شخصیت‌های درون فیلم ارتباط برقرار کند. برخی از منتقدان نیز ضمن تمجید از عملکرد گروه بازیگری، داستان این فیلم را جذاب دانستند.

فیلم یو – 571 توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم که با بودجه 62 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 127 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. متیو مک‌کانهی، بیل پاکستون، هاروی کایتل، توماس کرتشمن، جان بون جووی، دیوید کیت، جیک وبر، ماتیو ستل، اریک پالادینو و تام گوایری ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم یو – 571 به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: طی نبرد اقیانوس اطلس و پس از غرق شدن یک کشتی تجاری از کاروان متفقین، موتور زیردریایی آلمانی‌ها (به نام یو – 571) در مواجهه با یک ناوشکن بریتانیایی به‌شدت آسیب می‌بیند. گونتر واسنر به‌عنوان سرپرست این زیردریایی تلاش می‌کند یک تماس اضطراری برقرار کند. این تماس توسط اطلاعات آمریکا رهگیری می‌شود.




بنر فیلم دُم قرمزها
پوستر فیلم دُم قرمزها

دُم قرمزها

Red Tails
کارگردان: Anthony Hemingway نویسنده: John Ridley , Aaron McGruder
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Bryan CranstonBryan Cranston
David OyelowoDavid Oyelowo
Cuba Gooding Jr.Cuba Gooding Jr.
Daniela RuahDaniela Ruah
Terrence HowardTerrence Howard
Andre RoyoAndre Royo

درباره فیلم دُم قرمزها


دم قرمزها (Red Tails) یک فیلم جنگی به کارگردانی آنتونی همینگوی و جرج لوکاس است که در سال 2012 اکران شد. داستان این فیلم توسط جان ریدلی و آرون مک‌گاردر نوشته شد. ریک مک‌کالوم نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

سازندگان با ساخت فیلم دم قرمزها قصد داشتند تا روی سیاه نژادپرستی را به مخاطبان خود نشان دهند. درواقع تلاش جهت رساندن این پیام یکی از اصلی‌ترین دلایل حضور فیلم دم قرمزها در این لیست است. فیلم با وجود دارا بودن یک پیام داستانی مهم، نتوانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد. منتقدان فیلم دم قرمزها را به دلیل فیلم‌نامه متناقص و شخصیت‌پردازی‌های بسیار ضعیف مورد انتقاد قرار دادند.

این فیلم در گیشه نیز فروش موفقیت‌آمیزی را تجربه نکرد و با شکست مواجه شد. فیلم دم قرمزهای که با بودجه 58 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 50 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ترنس هاوارد، کوبا گودینگ جونیور، امل امین و جرالد مک‌رینی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم دم قرمزها به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم راجع‌به خلبانان سیاهپوست نیروی هوایی آمریکا به نام دم‌قرمزها در در جنگ جهانی دوم است. در این فیلم دو خلبان سیاهپوست حین انجام وظیفه در ایتالیا با تبعیض و جداسازی نژادی مواجه می‌شوند.




بنر فیلم مردان شجاع
پوستر فیلم مردان شجاع

مردان شجاع

USS Indianapolis: Men of Courage
کارگردان: Mario Van Peebles نویسنده: Richard Rionda Del Castro , Cam Cannon
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Nicolas CageNicolas Cage
Tom SizemoreTom Sizemore
Matt LanterMatt Lanter
Thomas JaneThomas Jane
Emily TennantEmily Tennant
Craig TateCraig Tate

درباره فیلم مردان شجاع


یواس‌اس ایندیاناپلیس: مردان دلیر (USS Indianapolis: Men of Courage‎) را نیز می‌توان در لیست بهترین فیلم های جنگی جای داد. این فیلم که توسط ماریو فن پیبلز کارگردانی شده بود در سال 2016 اکران شد. داستان فیلم یواس‌اس ایندیاناپلیس: مردان دلیر توسط کم کنون و ریچارد ریوندا دل کاسترو نوشته شد.

فیلم یواس‌اس ایندیاناپلیس: مردان دلیر پس از عرضه به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار پایینی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی ضعیف توصیف کردند. فیلم یواس‌اس ایندیاناپلیس: مردان دلیر توسط سرویس آمازون عرضه شد و چندان در جلب نظر مخاطبان موفق عمل نکرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نیکلاس کیج، تام سایزمور، توماس جین، مت لانتر، برایان پریسلی و کودی واکر اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1945، ناو کلاس پورتلند USS Indianapolis به فرماندهی کاپیتان چارلز مک وی بخش‌هایی از بمب اتمی را تحویل می‌دهد که بعدها در پایان جنگ جهانی دوم برای بمباران اتمی هیروشیما مورد استفاده قرار گرفت.




بنر فیلم خط باریک سرخ

خط باریک سرخ

The Thin Red Line
کارگردان: Terrence Malick نویسنده: Terrence Malick
سال انتشار:1998محصول: کانادا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Sean PennSean Penn
Adrien BrodyAdrien Brody
Jim CaviezelJim Caviezel
Ben ChaplinBen Chaplin
Elias KoteasElias Koteas
John CusackJohn Cusack

درباره فیلم خط باریک سرخ


خط باریک سرخ (The Thin Red Line) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ترنس مالیک است که در سال 1998 اکران شد. مالیک در امر فیلم‌نامه‌‌نویسی تنها نبود و جیمز جونز نیز او را همراهی کرد. فیلم خط باریک سرخ براساس رمانی به همین نام ساخته شد. گرنت هیل وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم خط باریک سرخ در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق بود و توانست مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. این فیلم جنگی به دلیل بازی عالی گروه بازیگران، فیلم‌نامه قدرتمند و صحنه‌های جنگی تاثیرگذاری مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. لازم به ذکر است که فیلم خط باریک سرخ در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین موفق به کسب جایزه خرس طلایی شد.

این فیلم فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت و با استقبال مخاطبان در سالن‌های سینما مواجه شد. فیلم خط باریک سرخ که با بودجه 52 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 98 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

شان پن، جیمز کاویزل، نیک نولتی، الیاس کوتیاس، بن چاپلین، آدرین برودی، جان کیوساک، وودی هارلسون، جرد لتو، جان سی ریلی، جرج کلونی، جان تراولتا، جان سوج، توماس جین، میراندا اتو، تیم بلیک نلسون، کرک اسودو، دش میهوک و نیک استال ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم خط باریک سرخ بدین شرح است: طی جنگ جهانی دوم، هنگامی که نخستین درگیری بزرگ نظامی آمریکا در جزیره گوادالکانال در اقیانوس آرام با ارتش ژاپن در حال وقوع است، جهت اتمام این نبرد ارتش آمریکا تصمیم می‌گیرد با تمام قدرت و تجهیزات آخرین مقاومت ژاپنی‌ها را از بین ببرد؛ زیرا این جزیره تأثیر زیادی روی پیشرفت ارتش آمریکا داشت. در همین حین یک گروه از سربازان به نام گروه چارلی به رهبری کلنل گوردون تال با شجاعت زیادی مبارزه می‌کنند. این سربازان هر یک برای هدف خاصی، برخی برای کسب افتخار و برخی نیز تنها برای زنده ماندن مبارزه می‌کنند.




بنر فیلم نامه‌هایی از ایوو جیما

نامه‌هایی از ایوو جیما

Letters from Iwo Jima
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Paul Haggis , Iris Yamashita
سال انتشار:2006محصول: ژاپن , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ken WatanabeKen Watanabe
Kazunari NinomiyaKazunari Ninomiya
Tsuyoshi IharaTsuyoshi Ihara
Ryô KaseRyô Kase
Shidou NakamuraShidou Nakamura
Hiroshi WatanabeHiroshi Watanabe

درباره فیلم نامه‌هایی از ایوو جیما


نامه‌هایی از ایووجیما (Letters From Iwo Jima) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود است که در سال 2006 اکران شد. نامه‌هایی از ایووجیما درواقع بخش دیگر از فیلم پرچم‌های پدران ما محسوب می‌شود که نبرد ایووجیما را از دید سربازان ژاپنی به‌تصویر می‌کشد. تهیه‌کنندگانی همچون رابرت لورنتس و استیون اسپیلبرگ در امر تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط ایریس یاماشیتا نوشته شد.

فیلم نامه‌هایی از ایووجیما دیدگاه‌های مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و با تحسین آن‌ها روبه‌رو شد. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی فوق‌العاده گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی محشر مورد تحسین قرار دادند و نمراتی عالی را به آن اعطا کردند.

فیلم نامه‌هایی از ایووجیما طی مراسم اسکار 2007 در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین تدوین صدا نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها توانست جایزه بهترین تدوین صدا را کسب کند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در دو بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها موفق به کسب جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد.

فیلم نامه‌هایی از ایووجیما در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق بود و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم که با بودجه 19 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 68 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. کن واتانابه، کازوناری نینومیا، ایهارا تسویوشی، ریو کاسه و ناکامورا شیدو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم نامه‌هایی از ایووجیما به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ایووجیما سال 1944؛ سرهنگ سایگو و دسته‌اش در حال حفاری سنگرهای ساحلی جزیره هستند. در همین حال، سرلشکر تادامیچی کوریبایاشی جهت در اختیار گرفتن فرماندهی پادگان وارد می‌شود و بلافاصله بازرسی از وضعیت دفاعی جزیره را آغاز می‌کند.




بنر فیلم دشمن پشت دروازه ها

دشمن پشت دروازه ها

Enemy at the Gates
کارگردان: Jean-Jacques Annaud نویسنده: Jean-Jacques Annaud , Alain Godard
سال انتشار:2001محصول: ایرلند , ایالات متحده , آلمان , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Jude LawJude Law
Rachel WeiszRachel Weisz
Ed HarrisEd Harris
Joseph FiennesJoseph Fiennes
Bob HoskinsBob Hoskins
Ron PerlmanRon Perlman

درباره فیلم دشمن پشت دروازه ها


دشمن پشت دروازه‌‌ها (Enemy at the Gates) یک فیلم جنگی به کارگردانی و نویسندگی ژان-ژاک آنو است که در سال 2001 اکران شد. ژاک آنو در امر نویسندگی تنها نبود و آلن گدار نیز او را همراهی کرد. طبق ادعای سازندگان این فیلم کاملا براساس واقعیت ساخته شده است.

فیلم دشمن پشت دروازه‌ها مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و با استقبال آن‌ها مواجه شد. منتقدان داستان فیلم را تاثیرگذار و گیرا توصیف کرده و همچنین بازی عالی گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند. آن‌ها همچنین از صحنه‌های هیجان‌انگیز و جنگی این فیلم نیز تمجید کردند.

این فیلم فروش نسبتا خوبی در باکس‌آفیس داشت و در جلب نظر مخاطبان موفق بود. فیلم دشمن پشت دروازه‌ها که با بودجه 68 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 97 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. جود لا، اد هریس، جوزف فینز، باب هاسکینز، ریچل وایس، ران پرلمن، کلیمنس شیک و والنتین پلاتارئانو ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم دشمن پشت دروازه‌ها بدین شرح است: در پاییز سال ۱۹۴۲ ارتش آلمان نازی تا پشت دروازه‌های استالینگراد پیشروی کرده و تلاش در تصرف شهر دارد. در سوی دیگر، یک تک‌تیرانداز ماهر روسی به نام با حمایت دانیلف افسر تبلیغات به یک قهرمان محلی تبدیل می‌شود. اما با سر رسیدن سرگرد کونیگ آلمانی که یک تیرانداز زبده است، مهارت او به چالش طلبیده می‌شود. در حالی که دامنه جنگ گسترده‌تر می‌شود، میان این دو نیز جدالی شخصی درمی‌گیرد و هر کدام سعی می‌کنند تا دیگری را هدف گلوله قرار دهند.




بنر فیلم اشک‌های خورشید
پوستر فیلم اشک‌های خورشید

اشک‌های خورشید

Tears of the Sun
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده: Alex Lasker , Patrick Cirillo
سال انتشار:2003محصول: ایالات متحده
Bruce WillisBruce Willis
Monica BellucciMonica Bellucci
Cole HauserCole Hauser
Eamonn WalkerEamonn Walker
Johnny MessnerJohnny Messner
Nick ChinlundNick Chinlund

درباره فیلم اشک‌های خورشید


اشک‌های خورشید (Tears of the Sun) فیلمی به کارگردانی آنتونی فوکوآ است که در سال 2003 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده یان برایس، مایک لوبل و آرنولد ریفیکین قرار داشت. داستان این فیلم نیز توسط آلکس لاسکر و پاتریک سیریلو نوشته شد.

فیلم اشک‌های خورشید واکنش مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی را دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند شخصیت‌پردازی‌های فیلم گنگ بوده و مخاطب نمی‌تواند به خوبی با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کند؛ آن‌ها همچنین فیلم‌نامه این اثر را دارای ایراداتی اساسی دانسته که باعث سردرگمی مخاطبان می‌شود.

فیلم اشک‌های خورشید توانست بودجه تولید خود را در گیشه تامین کند، اما سازندگان انتظار موفقیت‌های بیشتری را از این اثر داشتند. این فیلم که با بودجه 70 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 85 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بروس ویلیس، مونیکا بلوچی، کول هاسر، جانی مسنر و امان واکر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم اشک‌های خورشید بدین شرح است: ستوان واترز فرمانده تیم ویژه‌ای است که افرادش را به جنگل‌های نیجریه می‌برد تا دکتر لنا کندرکس را آزاد کند. اما آن‌ها پی می‌برند که کندرکس تنها در صورتی حاضر به همراهی آن‌هاست که ۷۰ پناهنده دیگر را نیز نجات دهند.




بنر فیلم پلی در دوردست
پوستر فیلم پلی در دوردست

پلی در دوردست

A Bridge Too Far
کارگردان: Richard Attenborough نویسنده: William Goldman
سال انتشار:1977محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Dirk BogardeDirk Bogarde
James CaanJames Caan
Michael CaineMichael Caine
Sean ConnerySean Connery
Edward FoxEdward Fox
Elliott GouldElliott Gould

درباره فیلم پلی در دوردست


پلی در دوردست (A Bridge Too Far) یک فیلم به کارگردانی ریچارد اتنبرا است که در سال 1977 اکران شد. جوزف ای لواین تهیه‌کننده و ویلیام گلدمن فیلم‌نامه‌نویس این اثر بودند.

فیلم پلی در دوردست مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و با استقبال آن‌ها مواجه شد. این فیلم در جلب نظر مخاطبان نیز موفق بود و فروش خوبی را در باکس‌آفیس تجربه کرد. فیلم پلی در دوردست با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شد و حدود 50 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

درک بوگارد، شان کانری، مایکل کین، جین هکمن، جیمز کان، رابرت ردفورد، آنتونی هاپکینز و هیلاری مینستر ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم پلی در دوردست به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پلی در دوردست بدین شرح است: طی عملیات مارکت گاردن 35 هزار سرباز به قصد قرارگیری در پشت خطوط دشمن به هلند پرواز می‌کنند. دو بخش از چتربازان آمریکایی وظیفه ایمن‌سازی جاده و پل‌ها را تا نایمخن برعهده دارند. در ادامه حوادث نفس‌گیر این عملیات را مشاهده خواهید کرد.




بنر فیلم جوخه

جوخه

Platoon
کارگردان: Oliver Stone نویسنده: Oliver Stone
سال انتشار:1986محصول: ایالات متحده , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Charlie SheenCharlie Sheen
Willem DafoeWillem Dafoe
Johnny DeppJohnny Depp
Forest WhitakerForest Whitaker
Tom BerengerTom Berenger
Keith DavidKeith David

درباره فیلم جوخه


جوخه (Platoon) یکی از بهترین فیلم های جنگی سینما است که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده الیور استون قرار داشت. آرنولد کوپلسون نیز تهیه‌کننده فیلم جوخه بود. استون فیلم‌نامه این اثر را بر پایه تجربیات شخصی‌ خود به‌عنوان پیاده‌نظام ارتش ایالات متحده در ویتنام نوشت.

فیلم جوخه نمرات بسیار خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد و با تحسین آن‌ها مواجه شد. منتقدان این فیلم را به دلیل کارگردانی قدرتمند، بازی عالی بازیگران و داستان جذاب مورد تحسین قرار دادند.

فیلم جوخه طی مراسم اسکار در هفت بخش نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت در چهار بخش ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین میکس صدا موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش نامزد دریافت جایزه بود که در سه بخش بهترین کارگردانی، بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر نقش مکمل برای بازی تام برنگر موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم جوخه فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد و با استقبال مخاطبان مواجه شد. این فیلم که با بودجه 6 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 138 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. تام برنگر، ویلم دفو و چارلی شین ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1967، کریس تیلور، داوطلب ارتش ایالات متحده وارد ویتنام جنوبی شده و به یک دسته پیاده نظام در نزدیکی مرز کامبوج ملحق می‌شود. در ادامه حوادث جالبی برای او رخ می‌دهد.




بنر فیلم استالینگراد
پوستر فیلم استالینگراد

استالینگراد

Stalingrad
کارگردان: Joseph Vilsmaier نویسنده: Joseph Vilsmaier , Jürgen Büscher , Johannes Heide
سال انتشار:1993محصول: آلمان
Dominique HorwitzDominique Horwitz
Thomas KretschmannThomas Kretschmann
Jochen NickelJochen Nickel
Sebastian RudolphSebastian Rudolph
Dana VávrováDana Vávrová
Martin BenrathMartin Benrath

درباره فیلم استالینگراد


استالینگراد (Stalingrad‎) یکی دیگر از بهترین فیلم های جنگی سینما است که در سال 1993 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم استالینگراد برعهده یوزف فیلتسمایر قرار داشت.

این فیلم موفق شد مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم استالینگراد را به دلیل بازی فوق‌العاده گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و شخصیت‌پردازی‌های عالی‌اش مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به توماس کرتشمن، دانا واورووا، زیلوستر گروت، دومینیک هورویتز و مارتین بنرات اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم استالینگراد بدین شرح است: در آگوست سال 1942 ، سربازان آلمانی پس از جنگ در آفریقای شمالی، از استراحت در سروو، لیگوریا، ایتالیا لذت می‌برند. در ادامه شاهد صحنه‌های جنگی جذابی خواهید بود که از تماشای آن لذت خواهید برد.




بنر فیلم صلیب آهنی
پوستر فیلم صلیب آهنی

صلیب آهنی

Cross of Iron
کارگردان: Sam Peckinpah نویسنده: Julius J. Epstein , James Hamilton , Walter Kelley
سال انتشار:1977محصول: آلمان , بریتانیا
James CoburnJames Coburn
Maximilian SchellMaximilian Schell
James MasonJames Mason
David WarnerDavid Warner
Klaus LöwitschKlaus Löwitsch
Vadim GlownaVadim Glowna

درباره فیلم صلیب آهنی


صلیب آهنین (Cross of Iron‎) یک فیلم جنگی به کارگردانی سام پکینپا است که در سال 1977 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده ولف سی. هارتویگ قرار داشت و فیلم‌نامه آن نیز توسط جولیوس جی. اپستاین نوشته شد.

این فیلم موفق شد دیدگاه‌های مثبت منتقدان را به همراه داشته باشد و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان معتقد بودند داستان فیلم صلیب آهنین به حدی تاثیرگذار است که مخاطبان در تمام طول زمان فیلم جذب آن شده و از آن لذت می‌برد.

جیمز کابرن، ماکسیمیلیان شل، جیمز میسون، دیوید وارنر، زنتا برگر، وادیم گلونا و روگر فریتز ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

خلاصه داستان فیلم صلیب آهنین بدین شرح است: یک افسر پروسی اشرافی به نام کاپیتان استرانسکی، به عنوان فرمانده جدید گردان پیاده اشتاینر که در پل کوبان در شبه جزیره تامان مستقر شده است، منصوب می‌شود. استرانسکی با افتخار به فرمانده هنگ، سرهنگ برانت و همکارش کاپیتان کیزل می‌گوید که وی درخواست انتقال از فرانسه اشغالی به خط مقدم در روسیه را دارد تا بتواند صلیب آهنین را به‌دست آورد.




بنر فیلم حمله بزرگ
پوستر فیلم حمله بزرگ

حمله بزرگ

The Great Raid
کارگردان: John Dahl نویسنده: Doug Miro , Carlo Bernard
سال انتشار:2005محصول: ایالات متحده
Franklin D. RooseveltFranklin D. Roosevelt
Benjamin BrattBenjamin Bratt
James FrancoJames Franco
Connie NielsenConnie Nielsen
Logan Marshall-GreenLogan Marshall-Green
Joseph FiennesJoseph Fiennes

درباره فیلم حمله بزرگ


تازش بزرگ (The Great Raid) فیلمی به کارگردانی جان دال است که براساس کتابی به نام تازش به کاباناتوان نوشته شده است. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده لارنس بندر و مارتی کتز قرار داشت. فیلم‌نامه این اثر نیز توسط کارلو برنارد و داگ میرو نوشته شد.

این فیلم در جلب نظر منتقدان چندان موفق عمل نکرد و مورد انتقاد آن‌ها قرار گرفت. منتقدان ضمن ایراد گرفتن به فیلم‌نامه فیلم تازش بزرگ، اعتقاد داشتند که فیلم آنطور که باید نمی‌تواند مخاطب را جذب داستان خود کند.

فیلم تازش بزرگ با شکست بزرگی در گیشه مواجه شد و نتوانست مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شده بود، تنها حدود 10 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم تازش بزرگ به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بنجامین برت، جیمز فرانکو، کانی نیلسن و مارتون چوکاش اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1944 نیروهای آمریکایی به فیلیپین تحت اشغال ژاپن نزدیک می‌شدند. ژاپنی ها حدود 500 زندانی آمریکایی را که از راهپیمایی مرگ باتائان جان سالم بدر برده بودند، در یک اردوگاه مخوف در کاباناتوان اسیر کرده و آنها را تحت رفتار وحشیانه قرار می‌دادند و اعدام می‌کردند.




بنر فیلم تک تیرانداز آمریکایی
پوستر فیلم تک تیرانداز آمریکایی

تک تیرانداز آمریکایی

American Sniper
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Chris Kyle , Scott McEwen , Jason Hall , Jim DeFelice
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Bradley CooperBradley Cooper
Sienna MillerSienna Miller
Kyle GallnerKyle Gallner
Cole KonisCole Konis
Ben ReedBen Reed
Elise RobertsonElise Robertson

درباره فیلم تک تیرانداز آمریکایی


فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی (American Sniper) نیز جایگاهی ویژه در لیست بهترین فیلم های جنگی دارد. فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی براساس کتابی به همین نام ساخته شد. داستان این فیلم کاملا براساس واقعیت است. کلینت ایستوود وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

ایستوود در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون رابرت لورنتس، اندرو لازار، بردلی کوپر و پیتر مورگان نیز او را همراهی کردند. فیلم‌نامه فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی توسط جیسون هال نوشته شد.

این فیلم نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و با استقبال گسترده منتقدان روبه‌رو شد. منتقدان عملکرد گروه بازیگری به‌خصوص بردلی کوپر را مورد تحسین قرار دادند و از فیلم‌نامه قدرتمند این فیلم تمجید کردند.

فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی در مراسم اسکار در شش بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین تدوین صدا موفق به کسب این جایزه شد.

این توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و عملکرد درخشانی را از خود در گیشه برجای بگذارد. فیلم‌تک‌تیرانداز آمریکایی با بودجه 59 میلیون دلاری تولید شده بود و حدود 547 میایون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بردلی کوپر، سیه‌نا میلر، لوک گریمز، جیسون هال و کی‌یر او دانل اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم جنگی بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به کریس کایل سرباز نیروی دریایی آمریکا است که توانست تبدیل به ماشین آدم‌کشی ارتش امریکا شده و رکورد بیشترین کشتن دشمنان در جنگ به‌عنوان یک تک‌تیرانداز آمریکایی را از آن خود کند.




بنر فیلم منطقه سبز
پوستر فیلم منطقه سبز

منطقه سبز

Green Zone
کارگردان: Paul Greengrass نویسنده: Brian Helgeland , Rajiv Chandrasekaran
سال انتشار:2010محصول: اسپانیا , بریتانیا , ایالات متحده , فرانسه
Matt DamonMatt Damon
Amy RyanAmy Ryan
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Jason IsaacsJason Isaacs
Tommy CampbellTommy Campbell
Greg KinnearGreg Kinnear

درباره فیلم منطقه سبز


یکی دیگر از فیلم‌هایی که شایستگی حضور در این لیست را دارد فیلم منظقه سبز (Green Zone‎) است. پل گرینگرس به‌عنوان کارگردان در این پروژه حضور داشت. تیم بوان، اریک فلنر، پل گرینگرس و لوید لوین تهیه‌کنندگان فیلم منطقه سبز بودند. داستان این فیلم توسط برایان هالگلند نوشته شد.

فیلم منطقه سبز واکنش مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی را دریافت کرد. منتقدان فیلم‌نامه این اثر را دارای نقص‌هایی دانسته که طی لحظاتی باعث سردرگمی مخاطبان می‌شود؛ اما آن‌ها این فیلم را سرگرم‌کننده دانسته و صحنه‌های هیجان‌انگیزش را مورد تحسین قرار دادند.

فیلم منطقه سبز نتوانست انتظارات سازندگانش را در بخش فروش برآورده سازد و با شکست در گیشه مواجه شد. این فیلم که با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شده بود حدود 94 میلیون دلار در باکس‌افیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مت دیمون، گرگ کینر، برندن گلیسون، امی رایان، خالد عبدالله، جیسون ایساکس و مایکل اونیل اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به گروهبان میلر است که یک افسر آمریکایی در جنگ عراق بوده و قصدش از آمدن به عراق کشف سلاح‌های کشتار جمعی و نجات جان بشریت است. اما هنگامی که چیزی پیدا نمی‌کند خود به دنبال دلایل این موضوع گشته و به کمک یک فرد عراقی به دنبال ژنرال الراوی می‌گردد. تیم دیگر از سربازان آمریکایی موظف می‌شوند مانع از کشف حقایق توسط گروهبان میلر شوند.




بنر فیلم پرل هاربر
پوستر فیلم پرل هاربر

پرل هاربر

Pearl Harbor
کارگردان: Michael Bay نویسنده: Randall Wallace
سال انتشار:2001محصول: ایالات متحده
Ben AffleckBen Affleck
Jon VoightJon Voight
Tom SizemoreTom Sizemore
Kate BeckinsaleKate Beckinsale
Josh HartnettJosh Hartnett
Cuba Gooding Jr.Cuba Gooding Jr.

درباره فیلم پرل هاربر


پرل هاربر (Pearl Harbor) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مایکل بی است است که در سال 2001 اکران شد. جری بروکهایمر نیز در امر تهیه‌کنندگی بی را همراهی کرد. داستان این فیلم توسط رندل والاس نوشته شد.

فیلم پرل هاربر به‌هیچ وجه موفق نشد مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد و نمرات پایینی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار دادند.

این فیلم با وجود دریافت نقدهای منفی توانست فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کند. فیلم پرل هاربر که با بودجه 140 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 449 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

لازم به ذکر است که فیلم پرل هاربر طی مراسم اسکار در چهار بخش بهترین صدا، بهترین تدوین صدا، بهترین جلوه‌های بصری و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین تدوین صدا موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین صدا و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن‌ها نشد. بن افلک، جاش هارتنت، کیت بکینسیل، کوبا گودینگ جونیور، تام سایزمور، جان ویت، کلم فیور، الک بالدوین، مکس ثیر و پینگ وو ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پرل هاربر بدین شرح است: این فیلم به بازگویی دراماتیک یورش بلیتس و حمله به پرل هاربر توسط کشور ژاپن را به‌تصویر می‌کشد.




بنر فیلم پست فطرت های لعنتی
پوستر فیلم پست فطرت های لعنتی

پست فطرت های لعنتی

Inglourious Basterds
کارگردان: Quentin Tarantino نویسنده: Quentin Tarantino
سال انتشار:2009محصول: آلمان , ایالات متحده
Brad PittBrad Pitt
Mélanie LaurentMélanie Laurent
Christoph WaltzChristoph Waltz
Eli RothEli Roth
Michael FassbenderMichael Fassbender
Diane KrugerDiane Kruger

درباره فیلم پست فطرت های لعنتی


حرامزاده‌های لعنتی (Inglourious Basterds) نیز جزو بهترین فیلم های جنگی سینما است که به افتخارات بزرگی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم جنگی تماشایی برعهده کوئنتین تارانتینو قرار داشت. لورنس بندر نیز تهیه‌کننده فیلم حرامزاده‌های لعنتی بود.

این فیلم نقدهای مثبت زیادی از سوی منتقدان دریافت کرد و نمرات فوق‌العاده‌ای را دریافت کرد. منتقدان فیلم حرامزاده‌های لعنتی در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

لازم به ذکر است که فیلم حرامزاده‌های لعنتی طی مراسم اسکار در هشت بخش (ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی کریستوف والتز موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در چهار بخش بهترین کارگردانی، بهترین فیلم درام، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد موفق به کسب این جایزه شده بود.

فیلم حرامزاده‌های لعنتی با فروش خارق‌العاده‌ای در باکس‌آفیس مواجه شد و توانست تحسین مخاطبان را به همراه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 70 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 321 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

برد پیت، کریستوف والتس، مایکل فاسبندر، الی راث، بی. جی. نواک، تیل شوایگر، دیانه کروگر، دانیل برول، ملانی لوران، هاروی کایتل و لودگر پیستور ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم حرامزاده‌های لعنتی از پنج فصل تشکیل شده است که خلاصه داستان فصل نخست آن بدین شرح است: در جنگ جهانی دوم، در یکی از مناطق مرزی فرانسه اشغال شده توسط نازی‌ها، روزی کلنل اس اس، هانس لاندا که به او لقب شکارچی یهودیان را داده‌اند به کلبه‌ای می‌آید و از مرد خانواده راجع‌به یهودیان اطراف می‌پرسد. کمی بعد آشکار می‌شود که یهودیان مورد نظر زیر کف خانه مخفی شده‌اند. به دستور کلنل، به زمین شلیک می‌کنند. تمامی اعضای خانواده از جمله پدر، مادر و برادر می‌میرند.




بنر فیلم جنگ هارت
پوستر فیلم جنگ هارت

جنگ هارت

Hart's War
کارگردان: Gregory Hoblit نویسنده:
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
Bruce WillisBruce Willis
Colin FarrellColin Farrell
Terrence HowardTerrence Howard
Marcel IureșMarcel Iureș
Cole HauserCole Hauser
Linus RoacheLinus Roache

درباره فیلم جنگ هارت


جنگ هارت (Hart's War) یک فیلم جنگی به کارگردانی گرگوری هابلیت است که در سال 2002 اکران شد. داستان فیلم توسط بیلی ری و تری جرج به رشته تحریر درآمد.

فیلم جنگ هارت با استقبال منتقدان مواجه نشد. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف مورد انتقاد قرار دادند. بروس ویلیس، کالین فارل، ترنس هاوارد، کول هاسر، مارسل آیرس، لینوس روچه، جاناتان برندیس، وایسلس ریون شانون، موری استرلینگ، روری کوچرین، ریک راونلو، آدریان گرنیر و سم ووردینگتن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم جنگ هارت با شکست بزرگی در گیشه مواجه شد و نتوانست انتظارت مخاطبان را برآورده سازد. این فیلم با بودجه تولید 70 میلیون دلاری تولید شد و حدود 33 میلیون دلار در گیشه فروخت.

خلاصه داستان فیلم جنگ هارت بدین شرح است: طی جنگ جهانی دوم یک دانشجوی سال دوم مدرسه حقوق به نام سروان تامی هارت در اردوگاه اسیران جنگی آلمان اسیر است. در اردوگاه قتلی رخ می‌دهد و هارت ماموریت می‌یابد تا در دادگاهی که خود زندانی‌ها تشکیل داده‌اند از متهم به قتل، خلبانی سیاه پوست دفاع کند.




بنر فیلم میهن پرست
پوستر فیلم میهن پرست

میهن پرست

The Patriot
کارگردان: Roland Emmerich نویسنده: Robert Rodat
سال انتشار:2000محصول: آلمان , ایالات متحده
Mel GibsonMel Gibson
Heath LedgerHeath Ledger
Logan LermanLogan Lerman
René AuberjonoisRené Auberjonois
Joely RichardsonJoely Richardson
Jason IsaacsJason Isaacs

درباره فیلم میهن پرست


میهن‌پرست (The Patriot) یکی دیگر از فیلم‌های برتر ژانر جنگی است که در سال 2000 اکران شد. وظیفه کارگردانی فیلم میهن‌پرست برعهده رولند امریش قرار داشت. دین دولین، مارک گوردون و گری لوینسون تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان فیلم میهن‌پرست نیز توسط رابرت رودات به رشته تحریر درآمد.

این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و با دیدگاه‌های مثبت آن‌ها مواجه شد. فیلم میهن‌پرست در زمینه‌های بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مل گیبسون، هیث لجر، جیسون ایساکس، جولی ریچاردسون، کریس کوپر و تام ویلکینسون اشاره کرد.

فیلم میهن‌پرست طی مراسم اسکار در سه بخش بهترین موسیقی متن، بهترین صدا و بهترین فیلم‌برداری نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن‌ها نشد.

این فیلم توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و با فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه مواجه شود. فیلم میهن‌پرست که با بودجه 110 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 215 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم میهن‌پرست بدین شرح است: حوادث فیلم در ایالت کارولینای جنوبی در قرن ۱۸ جریان دارد. بنجامین مارتین ۷ فرزند دارد؛ گابریل فرزند بزرگ او برخلاف میل پدر و افکارش راجع‌به جنگ، به نیروی ارتش آمریکا می‌پیوندد. گابریل بعد از زخمی شدن در نبرد به خانه بازمی‌گردد. در جنگ کارولینای جنوبی در سال ۱۷۷۶ دو پسر بنجامین مارتین توسط کت‌قرمزهای ارتش انگلیس کشته می‌شوند. هرچند که بنجامین مخالف جنگ بود، مجبور می‌شود در جنگ شرکت کند و به‌عنوان فرمانده شبه‌نظامی‌ها با انگلیس به مقابله بپردازد.




بنر فیلم خط مقدم
پوستر فیلم خط مقدم

خط مقدم

The Front Line
کارگردان: Jang Hoon نویسنده: Park Sang-yeon
سال انتشار:2011محصول: کره جنوبی
Shin Ha-kyunShin Ha-kyun
Go SooGo Soo
Ryu Seung-suRyu Seung-su
Ko Chang-seokKo Chang-seok
Lee Je-hoonLee Je-hoon
Cho Jin-woongCho Jin-woong

درباره فیلم خط مقدم


خط مقدم (The Front Line) یک فیلم جنگی کره‌ای به کارگردانی جانگ هون است که در سال 2011 اکران شد. فیلم خط مقدم توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند.

این فیلم با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و توانست فروش خوبی را در گیشه تجربه کند. فیلم خط مقدم توانست حدود 20 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم خط مقدم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به گو سو، کیم اوک-بین، شین ها کیون و ریو سونگ سو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم خط مقدم بدین شرح است: در اوایل جنگ کره در سال 1950 سربازان ارتش کره جنوبی کانگ یون پیو و کیم سو هیوک در جنگ اسیر شده و به ارتش خلق کره آورده می‌شوند.




بنر فیلم روزهای اقتدار
پوستر فیلم روزهای اقتدار

روزهای اقتدار

Days of Glory
کارگردان: Rachid Bouchareb نویسنده: Rachid Bouchareb , Olivier Lorelle
سال انتشار:2006محصول: Algeria , فرانسه , مراکش , بلژیک
Jamel DebbouzeJamel Debbouze
Samy NaceriSamy Naceri
Roschdy ZemRoschdy Zem
Sami BouajilaSami Bouajila
Bernard BlancanBernard Blancan
Mathieu SimonetMathieu Simonet

درباره فیلم روزهای اقتدار


یکی از بهترین فیلم های جنگی که با تحسین منتقدان مواجه شد فیلم روزهای افتخار (Days of Glory) بود. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم روزهای افتخار برعهده رشید بوشارب قرار داشت. ژاک-هنری برونکارت نیز تهیه‌کننده این پروژه بود.

فیلم روزهای افتخار توانست نمرات خوبی را دریافت کند. این فیلم به دلیل داستان تاثیرگذار و فیلم‌نامه قدرتمندش مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم طی مراسم اسکار نیز در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد.

فیلم روزهای افتخار در گیشه نیز عملکرد قدرتمندانه‌ای داشت و مورد تحسین مخاطبان قرار گرفت. این فیلم با بودجه تولید 14 میلیون دلاری‌اش حدود 41 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم روزهای افتخار به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جمال دبوز، سامی ناصری، سامی بواجیله، رشدی زیم، برنار بلانکان و توما لانگمن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان در جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد؛ زمانی که نیروهای فرانسه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و چهار سرباز الجزایری جهت کمک به آزادی فرانسه به آن‌ها می‌پیوندند.




بنر فیلم پسران پرواز

پسران پرواز

Flyboys
کارگردان: Tony Bill نویسنده: David S. Ward
سال انتشار:2006محصول: فرانسه , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
James FrancoJames Franco
Martin HendersonMartin Henderson
David EllisonDavid Ellison
Jennifer DeckerJennifer Decker
Jean RenoJean Reno

درباره فیلم پسران پرواز


پسران پرواز یک فیلم جنگی به کارگردانی تونی بیل است که در سال 2006 اکران شد. دین دولین، مارک فرایدمن و دیوید الیسون تهیه‌کنندگان فیلم پسران پرواز بودند. فیلم در جلب نظر منتقدان موفق نبود و در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

این فیلم با شکست بزرگی در گیشه مواجه شد و نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. فیلم پسران پرواز که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، تنها حدود 17 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. جیمز فرانکو، مارتین هندرسون، ژان رنو، جنیفر دکر، لکس شراپنل و عبدول سالیس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پسران پرواز بدین شرح است: در سال ۱۹۱۴، جنگ جهانی اول در اروپا شروع شد. در سال ۱۹۱۷، نیروهای ارتش فرانسه، انگلیس، ایتالیا و دیگر کشورها در مواجهه با نیروی ویرانگر آلمانی‌ها در وضعیت بحرانی قرار داشتند. بعضی از جوانان صلح‌طلب آمریکا مخالف جنگ بودند. آن‌ها داوطلب جنگ در کنار هم‌قطارانشان در فرانسه شدند؛ برخی وارد پیاده نظام شدند و تعدادی به بخش آمبولانس نظامی پیوستند و این در حالی بود که آمریکا هنوز وارد جنگ نشده بود. گروه دیگری از جوانان نظر دیگری داشتند؛ آن‌ها تصمیم گرفتند پرواز بیاموزند. اولین گروه آن‌ها اسکادرانی متشکل از ۳۸ نفر به نام فایت اسکادریل بود.




بنر فیلم والکری

والکری

Valkyrie
کارگردان: Bryan Singer نویسنده: Christopher McQuarrie , Nathan Alexander
سال انتشار:2008محصول: آلمان , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Kenneth BranaghKenneth Branagh
Carice van HoutenCarice van Houten
Bill NighyBill Nighy
Kenneth CranhamKenneth Cranham
Tom WilkinsonTom Wilkinson

درباره فیلم والکری


والکیری (Valkyrie) نیز یکی از بهترین فیلم های جنگی سینما است که در سال 2008 اکران شد. برایان سینگر به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشت. کریستوفر مک‌کاری و گیلبرت آدلر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. مک‌کاری به‌عنوان نویسنده نیز در این فیلم همکاری داشت.

فیلم والکیری موفق شد توجه منتقدان زیادی را به سمت خود جلب کند و با استقبال آن‌ها مواجه شود. منتقدان فیلم والکیر را به دلیل بازی عالی بازیگران، شخصیت‌پردازی‌های عالی و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند. تام کروز، کنت برانا، بیل نیگی، کاریس ون هویتن، ادی ایزارد، کریستیان برکل، تام ویلکینسون و هاروی فریدمن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم والکیری فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و با تحسین گسترده آن‌ها مواجه شد. این فیلم که با بودجه 75 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 200 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم والکیری بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به توطئه ۲۰ ژوئیه است که درمورد تصمیم افسران ارتش نازی مبنی بر ترور هیتلر و بعد از آن کنترل کشور از طریق عملیات والکیری است.




بنر فیلم زیردریایی

زیردریایی

Das Boot
کارگردان: Wolfgang Petersen نویسنده: Wolfgang Petersen , Dean Riesner
سال انتشار:1981محصول: آلمان
تماشای آنلاین فیلم
Jürgen ProchnowJürgen Prochnow
Herbert GrönemeyerHerbert Grönemeyer
Klaus WennemannKlaus Wennemann
Hubertus BengschHubertus Bengsch
Martin SemmelroggeMartin Semmelrogge
Bernd TauberBernd Tauber

درباره فیلم زیردریایی


کشتی (Das Boot) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ولفگانگ پترسن است که جزو بهترین فیلم های جنگی تاریخ به حساب می‌آید. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم کشتی برعهده گونتر رورباخ قرار داشت.

این فیلم جنگی آلمانی پس از اکران در سال 1981 با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات فوق‌العاده‌ای را دریافت کرد. منتقدان فیلم کشتی را به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و صحنه‌های جنگی هیجان‌انگیز مورد تحسین قرار دادند.

فیلم کشتی طی مراسم اسکار سال 1982 نیز در شش بخش بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین، بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز تنها در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد.

فیلم کشتی عملکرد درخشانی را از خود در گیشه برجای گذاشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 12 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 84 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. یورگن پروشنو، هربرت گرونمیر، کلاوس ونمان و اسکای دو مون ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فرانسه طی جنگ جهانی دوم توسط نیروهای ارتش آلمان نازی اشغال شده و نیروی دریایی آلمان نازی یکی از بندرهای فرانسه اشغالی به نام بندر لاروشل را که در باختر فرانسه است تبدیل به پایگاه جنگی خودش کرده است. در سال ۱۹٤۱ یکی از زیردریائی‌های نیروی دریایی آلمان نازی به فرماندهی کاپیتان کلون از بندر لاروشل برای شرکت در نبرد آتلانتیک رهسپار دریا می‌شود. نخست با یک رزمناو دشمن درگیر می‌شود، سپس سه نفتکش دشمن را آماج اژدر می‌کند و بار دیگر با یک رزمناو دشمن درگیر می‌شود. پس از پایان درگیری با رزمناو دشمن یکی از سه نفتکش را که در آتش می‌سوخت اما هنوز غرق نشده بود آماج اژدر کرده و آن را هم غرق می‌کند.




بنر فیلم لنینگراد
پوستر فیلم لنینگراد

لنینگراد

Leningrad
کارگردان: Aleksandr Buravsky نویسنده: Aleksandr Buravsky , Chris Solimine
سال انتشار:2009محصول: روسیه , بریتانیا
Gabriel ByrneGabriel Byrne
Mira SorvinoMira Sorvino
Armin Mueller-StahlArmin Mueller-Stahl
Alexander BeyerAlexander Beyer
Christian BerkelChristian Berkel
Eckehard HoffmannEckehard Hoffmann

درباره فیلم لنینگراد


حمله به لنینگراد (Attack on Leningrad) یک فیلم جنگی تماشایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی الکساندر بوراوسکی است که در سال 2009 اکران شد. این فیلم با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد. منتقدان به فیلم‌نامه این اثر ایراد وارد کرده و شخصیت‌پردازی‌های آن را ضعیف توصیف کردند؛ اما در عین حال به تمجید از عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های جنگی هیجان‌انگیز آن پرداختند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم حمله به لنینگراد به ایفای نقش پرداختند می‌توان به گابریل بیرن، میرا سوروینو، آرمین مولر-اشتال و میخائیل یفریمف اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1941 آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی حمله کرده و شهر لنینگراد را محاصره کردند. گروهی از روزنامه‌نگاران خارجی برای یک روز به آنجا منتقل می‌شوند؛ اما گمان می‌رود که یکی از آن‌ها به نام کیت دیویس طی پرواز دچار مشکل شده و کشته شده باشد.




بنر فیلم ویران‌شده

ویران‌شده

Incendies
کارگردان: Denis Villeneuve نویسنده: Denis Villeneuve , Wajdi Mouawad
سال انتشار:2010محصول: کانادا , فرانسه
تماشای آنلاین فیلم
Lubna AzabalLubna Azabal
Mélissa Désormeaux-PoulinMélissa Désormeaux-Poulin
Maxim GaudetteMaxim Gaudette
Rémy GirardRémy Girard
Allen AltmanAllen Altman
Abdelghafour ElaazizAbdelghafour Elaaziz

درباره فیلم ویران‌شده


ویران شده (Incendies) فیلمی جنگی و درام به کارگردانی و نویسندگی دنی ویلنو است که در سال 2010 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده لوک دری و کیم مک درا قرار داشت.

فیلم ویران شده توانست توجه منتقدان را به سمت خود جلب کند و با نمرات بالای آن‌ها مواجه شود. این فیلم طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست آن را کسب کند.

لوبنا آزابال، ملیسا دسورمکس پولین، ماکسیم گاده، رمی جیرارد و آلن آلتمن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش بسیار خوبی داشت. فیلم ویران شده که با بودجه 6.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 16 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پس از اینکه مادر در یک استخر عمومی دچار ضربه روحی می‌شود، خواهر و برادر دوقلو با آخرین درخواست مادر مهاجرشان مواجه می‌شوند. برای برآورده کردن این درخواست آن‌ها باید به سرزمین محل تولد خود، سرزمینی بدون نام در خاورمیانه سفر کنند.




بنر فیلم فرار بزرگ

فرار بزرگ

The Great Escape
کارگردان: John Sturges نویسنده: James Clavell , W.R. Burnett
سال انتشار:1963محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Steve McQueenSteve McQueen
James GarnerJames Garner
Richard AttenboroughRichard Attenborough
James DonaldJames Donald
Charles BronsonCharles Bronson
Donald PleasenceDonald Pleasence

درباره فیلم فرار بزرگ


فرار بزرگ (The Great Escape) جزو بهترین فیلم های جنگی محسوب می‌شود که جان استرجس کارگردان و تهیه‌کننده آن بود. فیلم‌نامه این فیلم توسط جیمز کلیول و دابلیو.آر. برونت نوشته شد.

منتقدان از این فیلم به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سینما یاد می‌کنند. فیلم فرار بزرگ طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست آن را کسب کند. استیو مک‌کوئین، جیمز گارنر، ریچارد اتنبرا، جیمز دونالد، چارلز برانسون، دونالد پلیسنس، جیمز کابرن، دیوید مک‌کالوم، جود تیلور و هاینتس وایس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم فرار بزرگ در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش بسیار خوبی در گیشه داشت. این فیلم که با بودجه 3.8 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 11 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: هفتاد و شش زندانی انگلیسی در کشور آلمان نقشه‌ای برای فرار طرح‌ریزی می‌کنند و تونل زیرزمینی حفر می‌کنند، اکثر آنها دستگیر شده و عده کمی نیز فرار می‌کنند.




بنر فیلم بیا و بنگر

بیا و بنگر

Come and See
کارگردان: Elem Klimov نویسنده: Ales Adamovich , Elem Klimov
سال انتشار:1985محصول: Belarus , روسیه
تماشای آنلاین فیلم
Aleksei KravchenkoAleksei Kravchenko
Olga MironovaOlga Mironova
Liubomiras LauceviciusLiubomiras Laucevicius
Vladas BagdonasVladas Bagdonas
Viktors LorencsViktors Lorencs
Jüri LumisteJüri Lumiste

درباره فیلم بیا و بنگر


بیا و بنگر (Come and See) یک فیلم جنگی به کارگردانی و نویسندگی الم کلیموف است که در سال 1985 اکران شد. الس آداموویچ نیز در امر نویسندگی کلیموف را همراهی کرد.

فیلم بیا و بنگر در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات بسیار بالایی دریافت کرد. الکسی کراوچنکو و لیوبومیراس لوکویکیوس ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم بیا و بنگر حدود 21 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان در بلاروس، نزدیک مرز لهستان در سال 1943 جریان دارد. پسر نوجوانی به اسم فلوریا تفنگی را از زیر خاک بیرون می‌آورد تا به پارتیزان‌هایی که به رهبری کوساچ در جنگل مخفی شده‌اند، بپیوندد. نیروهای نازی به منطقه یورش می‌برند و پارتیزان‌ها عقب می‌کشند تا خود را برای یک ضد حمله آماده می‌کنند.




بنر فیلم مردان آثار یادبود

مردان آثار یادبود

The Monuments Men
کارگردان: George Clooney نویسنده: George Clooney , Grant Heslov
سال انتشار:2014محصول: آلمان , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Matt DamonMatt Damon
Cate BlanchettCate Blanchett
George ClooneyGeorge Clooney
Bill MurrayBill Murray
John GoodmanJohn Goodman
Hugh BonnevilleHugh Bonneville

درباره فیلم مردان آثار یادبود


مردان آثار ماندگار (The Monuments Men) فیلمی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی جرج کلونی است که در سال 2014 اکران شد. لازم به ذکر است که گرانت هسلو در امر تهیه‌کنندگی و نویسندگی کلونی را همراهی کرد.

فیلم مردان آثار ماندگار واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت و مورد انتقاد آنان قرار گرفت. مت دیمون، بیل مری، جان گودمن، ژان دوژاردن، باب بالابان، کیت بلانشت، جرج کلونی، مایلز جاپ، دیرمد مورتا، زاخاری باخاروف، کلاودیا گایزلر بادینگ و سرژ آزاناویسیوس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم مردان آثار ماندگار عملکرد درخشانی در گیشه داشت و در باکس‌آفیس قدرتمند ظاهر شد. این فیلم که با بودجه 70 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 155 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم راجع‌به گروهی از مردان است که در جریان جنگ جهانی دوم از سوی دولت رزولت مامور می‌شوند تا به آلمان رفته و چند قطعه هنری ارزشمند را بدست بیاورند و به صاحبان اصلی‌شان بازگردانند.




بنر فیلم تگوکی

تگوکی

Tae Guk Gi: The Brotherhood of War
کارگردان: Kang Je-gyu نویسنده: Kang Je-gyu , Han Ji-hoon , Kim Sang-don
سال انتشار:2004محصول: کره جنوبی , کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Jang Dong-gunJang Dong-gun
Won BinWon Bin
Lee Eun-juLee Eun-ju
Gong Hyung-jinGong Hyung-jin
Park Jeong-WooPark Jeong-Woo
Jo Yoon-heeJo Yoon-hee

درباره فیلم تگوکی


تگوکی (Taegukgi) جزو بهترین فیلم های جنگی محسوب می‌شود که کانگ جی گیو کارگردان و نویسنده آن بود. هان جی هون و کیم سان دان در امر نویسندگی جی گیو را همراهی کردند. لی سونگ هون نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم تگوکی به دلیل صحنه‌های جنگی میهجش و عملکرد درخشان گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جانگ دونگ گون، وون بین و چویی مین سیک اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1950 یک کفاش ساده به اسم جین تائه به همراه برادر کوچکترش که یک دانشجو است، در یک خانواده فقیر اما شاد با مادرشان زندگی می‌کنند. هنگامی که بین دو کره جنگ آغاز می‌شود، این دو برادر به اجبار به ارتش پیوسته و به منطقه جنگی اعزام می‌شوند.




بنر فیلم پسر شائول

پسر شائول

Son of Saul
کارگردان: László Nemes نویسنده: László Nemes , Clara Royer
سال انتشار:2015محصول: مجارستان
تماشای آنلاین فیلم
Géza RöhrigGéza Röhrig
Levente MolnárLevente Molnár
Urs RechnUrs Rechn
Todd CharmontTodd Charmont
Jerzy Walczak IIJerzy Walczak II
Balázs FarkasBalázs Farkas

درباره فیلم پسر شائول


پسر شائول (Son of Saul) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی لاسلو نمش است که در سال 2015 اکران شد. کلارا رویر در امر نویسندگی نمش را همراهی کرد. گابور سیپوس و گابور راجنا تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

فیلم پسر شائول واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و مورد توجه آنان قرار گرفت. گیزا روریگ، لونته مولنار و یولی یاکاب ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب و اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شده بود که موفق به کسب هیچ‌کدام از این جایزه‌ها نشد. فیلم پسر شائول فروش نسبتا خوبی در باکس‌آفیس داشت؛ این فیلم که با بودجه 1.5 یورویی تولید شده بود، حدود 9.7 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم داستان دو روز از زندگی شائول زندانی مجارستانی که در گروهی به اسم ساندرکوماندو در آشویتس کار می‌کند را روایت می‌کند. شائول در تلاش است جنازه کودکی را که مدعی است پسر اوست از دست ماموران آلمانی پنهان کرده و او را مخفیانه و مطابق تشریفات مذهبی دین یهود دفن کند و به این منظور دنبال یک خاخام یهودی در میان زندانی‌ها می‌گردد.




بنر فیلم پل رودخانه‌ی کووای

پل رودخانه‌ی کووای

The Bridge on the River Kwai
کارگردان: David Lean نویسنده: Carl Foreman , Michael Wilson
سال انتشار:1957محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
William HoldenWilliam Holden
Alec GuinnessAlec Guinness
Jack HawkinsJack Hawkins
Sessue HayakawaSessue Hayakawa
James DonaldJames Donald
Geoffrey HorneGeoffrey Horne

درباره فیلم پل رودخانه‌ی کووای


پل روخانه کوای (The Bridge on the River Kwai) فیلمی به کارگردانی دیوید لین است که برپایه رمانی به همین نام اثر پیر بول ساخته شد. سم اسپیگل تهیه‌کننده این فیلم بود. فیلم‌نامه این اثر توسط کارل فورمن و مایکل ویلسون نوشته شد.

فیلم پل رودخانه کوای موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و تحسین آنان را به همراه داشته باشد. این فیلم طی مراسم اسکار در هشت رشته نامزد دریافت جایزه شد که در هفت بخش ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش نامزد دریافت جایزه شد که در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد فیلم درام توانست این جایزه را کسب کند. ویلیام هولدن، الک گینس، جک هاوکینز، سه‌سوئه هایاکاوا و هارولد گودوین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم پل رودخانه کوای توانست در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش خارق‌العاده‌ای داشته باشد. این فیلم که با بودجه 2.8 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 30 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کلنل نیکلسون و سربازانش در سنگاپور به دست نیروهای ژاپنی اسیر شده و به منطقه‌ای در تایلند برای ساختن یک پل بر رودخانه کوای فرستاده می‌شوند. شیرز به عنوان تنها افسر آمریکایی اسارتگاه قصد ندارد با نیروهای انگلیسی اسیر در ساختن پل همراه شود.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های جنگی

عکس پروفایل

شما