خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های فانتزی

بهترین فیلم های فانتزی کدام هستند؟ ژانر فانتزی یکی از جذاب‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای تماشا است. فیلم های فانتزی معمولا با ژانرهای اکشن، ترسناک، هیجانی، علمی تخیلی و ... ترکیب می‌شوند و اثری جذاب و دیدنی را خلق می‌کنند.

در ادامه‌ی مقاله ما قصد داریم لیستی از بهترین فیلم های فانتزی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم.

هر زمان که به معرفی و پیشنهاد فیلم فانتزی نیاز داشتید، می‌توانید با مراجعه به این صفحه از فیلم های فانتزی جدید و جذاب یک گزینه انتخاب کنید.

اگر از دوست داران و علاقه‌مندان به فیلم فانتزی هستید، پیشنهاد می‌کنم این صفحه را به بوکمارک (مورد علاقه‌) مرورگر خود اضافه کنید تا دسترسی آسان‌تری به لیست داشته باشید.

با ملوفیلم همراه باشید.

بهترین فیلم های فانتزی




بنر فیلم وارکرفت
پوستر فیلم وارکرفت

وارکرفت

Warcraft
کارگردان: Duncan Jones نویسنده: Charles Leavitt , Duncan Jones
سال انتشار:2016محصول: کانادا , چین , ژاپن , ایالات متحده
Paula PattonPaula Patton
Travis FimmelTravis Fimmel
Ben FosterBen Foster
Dominic CooperDominic Cooper
Robert KazinskyRobert Kazinsky
Toby KebbellToby Kebbell

درباره فیلم وارکرفت


وارکرفت (Warcraft) یک فیلم فانتزی حماسی به کارگردانی و نویسندگی دانکن جونز است که براساس مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام تولید شد. جونز در امر نویسندگی تنها نبود و چارلز لیویت نیز او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم وارکرفت برعهده توماس تال، جان جاشنی، چارلز روون و الکس گارتنر قرار داشت.

فیلم وارکرفت بعد از اکران با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان از عملکرد گروه بازیگری و جلوه‌های بصری فیلم تمجید کرده، اما اعتقاد داشتند سازندگان در امر شخصیت‌پردازی و فیلم‌نامه چندان خوب کار نکرده‌اند.

این فیلم تخیلی فانتزی با وجود دریافت نقدهای دوگانه، موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌ها سینما روانه کند. فیلم وارکرفت که با بودجه 160 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 439 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

تراویس فیمل، پائولا پاتون، بن فاستر، دومینیک کوپر، توبی کبل، بن سچنتزر، رابرت کازینسکی، کلنسی براون و دانیل وو ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم وارکرفت به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: گولدان یکی از جادوگران بزرگ اورک‌ها به‌واسطه یک جادوی سبز و شیطانی که با نام فل شناخته می‌شود، دروازه بزرگی را از شهر درینور به آزروت می‌گشاید. در ادامه اورک‌ها جهت تسخیر آزورت تصمیم به جنگ با انسان‌ها می‌گیرند.




بنر فیلم کروئلا

کروئلا

Cruella
کارگردان: Craig Gillespie نویسنده: Jez Butterworth , Steve Zissis , Dana Fox , Aline Brosh McKenna
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Emma StoneEmma Stone
Emma ThompsonEmma Thompson
Paul Walter HauserPaul Walter Hauser
Joel FryJoel Fry
Emily BeechamEmily Beecham
Bern CollaçoBern Collaço

درباره فیلم کروئلا


فیلم سینمایی کروئلا، فیلم فانتزی محصول سال 2021 که توانست به محبوبیت زیادی میان طرفداران این سبک از سینما دست پیدا کند.

این فیلم سینمایی که اقتباسی از رمان کروئلا دِ وِیل (Cruella De Vil) از دودی اسمیت است، توسط کرِیگ گیلسپی ساخته شد؛ و جالب است بدانید که این نسخه، نسخه‌ی لایو اکشن انیمیشن محبوب و نوستالژیک 101 سگ خالدار است.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به اما اِستون، اما تامپسون، جوئل فرِی و پائول والتر هائوسر اشاره کرد. تیم بازیگری جذاب و خارق العاده برای یک تیم فانتزی که برای دوست داران ژانر فانتزی، چهره‌های آشنا و نام آشنایی هستند.

داستان فیلم در جایی آغاز می‌شود که استلا (همان شخصیت کروئلا با نام مستعار) و مادرش مجبور می‌شوند از شهر کوچک خود، به لندن نقل مکان کنند. در بین راه مادر استلا به منظور درخواست کمک از یک دوست قدیمی، در یک ملک گران قیمت توقف می‌کند و طی یک حادثه جان خود را از دست می‌دهد. حال استلا باید تک و تنها با چالش‌های جدید زندگی مواجه شود؛ که در همین مسیر با 2 پسر بچه‌ی یتیم با نام‌های جَسپِر و هوراس آشنا می‌شود.




بنر فیلم مولان
پوستر فیلم مولان
دو زبانه

مولان

Mulan
کارگردان: Niki Caro نویسنده: Rick Jaffa , Amanda Silver , Lauren Hynek , Elizabeth Martin
سال انتشار:2020محصول: چین , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Liu YifeiLiu Yifei
Jet LiJet Li
Tzi MaTzi Ma
Donnie YenDonnie Yen
Gong LiGong Li
Jason Scott LeeJason Scott Lee

درباره فیلم مولان


فیلم فانتزی جدید مولان (Mulan‎) را نیز می‌توان جزو بهترین‌های ژانر فانتزی دانست که قربانی شیوع جهانی ویروس کرونا شد و نتوانست در بخش فروش مطابق میل سازندگان عمل کند. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده نیکی کارو قرار داشت. داستان این فیلم توسط الیزابت مارتین، لورن هینک، ریک جافا و آماندا سیلور نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم مولان نیز برعهده کریس بندر، جیک وینر و جیسون تی. رید قرار داشت.

این فیلم با اقتباس از یک فیلم پویانمایی به همین نام که در سال 1998 اکران شده بود، تولید شد. فیلم مولان در کل موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند؛ منتقدان این فیلم را در زمینه‌های صحنه‌های اکشن و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند؛ البته برخی از منتقدان به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی وارد کردند.

فیلم مولان با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا نتوانست مطابق انتظارات عمل کند و با شکستی بزرگ در گیشه مواجه شد. این فیلم که با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 66 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم مولان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لیو ییفئی، دانی ین، یوسون آن، جیسون اسکات لی، گونگ لی، ران یوان و جت لی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مولان بدین شرح است: در امپراطوری چین دختری ماجراجو و فعال به نام هوآ مولان زندگی می‌کند که والدینش را که امیدوارند شوهر خوبی نصیبش شود، ناامید کرده است. مولان به‌عنوان یک زن جوان مجبور به ملاقات با یک خواستگار می‌شود تا آمادگی خود را جهت ازدواج نشان دهد. اما طی این ملاقات اتفاقات به خوبی پیش نمی‌روند و همه‌چیز بر هم می‌ریزد.

گالری فیلم مولان





بنر فیلم آکوامن

آکوامن

Aquaman
کارگردان: James Wan نویسنده: David Leslie Johnson-McGoldrick , Will Beall
سال انتشار:2018محصول: استرالیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jason MomoaJason Momoa
Amber HeardAmber Heard
Willem DafoeWillem Dafoe
Patrick WilsonPatrick Wilson
Nicole KidmanNicole Kidman
Dolph LundgrenDolph Lundgren

درباره فیلم آکوامن


آکوامن (Aquaman‎) ششمین فیلم دنیای سینمایی دی سی محسوب می‌شود که براساس کاراکتری به همین نام از کمیک‌های شرکت دی سی ساخته شد. این فیلم درواقع پله ترقی دنیای سینمایی دی سی به حساب می‌آید که توانست تا حد زیادی طرفداران این جهان سینمایی را راضی کند.

وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جیمز وان قرار داشت؛ وان در کنار جف جانز داستان این فیلم را نیز به رشته تحریر درآورد. فیلم‌نامه فیلم آکوامن توسط ویل بیل و دیوید لزلی جانسون نوشته شد. پیتر سفر نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشت.

فیلم آکوامن درمجموع توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های کارگردانی، جلوه‌های ویژه و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند؛ البته برخی از منتقدان نسبت به مدت زمان طولانی فیلم و روند داستانی آن انتقاداتی داشتند.

این فیلم در بخش فروش خارق‌العاده کار کرد و توانست موفقیت عظیمی را برای سازندگانش رقم بزند. فیلم آکوامن که با بودجه 200 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.148 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. این میزان فروش، فیلم آکوامن را به پنجمین فیلم پرفروش سال 2018، پرفروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی، نهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ و بیست‌ودومین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل کرد.

جیسون موموآ، امبر هرد، ویلم دفو، پاتریک ویلسون، یحیی عبدالمتین دوم، تمورا موریسون، دولف لاندگرن و نیکول کیدمن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم آکوامن بدین شرح است: در سال 1985، نگهبان چراغ خانه توماس کری طی یک طوفان موفق به نجات آتلانا، ملکه قلمروی زیر آب آتلانتیس می‌شود. آن‌ها دلبسته یکدیگر شده و صاحب پسری به نام آرتور می‌شوند که قادر است با موجودات دریایی ارتباط برقرار کند. سربازان آتلانتیس جهت گرفتن آتلانا می‌آیند و او مجبور مجبور می‌شود خانواده خود را ترک کند. او جهت تربیت آرتور به مشاورش نیودیس ولکو اعتماد می‌کند. آرتور به جنگجوی ماهری تبدیل شده و پی می‌برد آتلانا به دلیل عشق‌ورزی به یک انسان و داشتن یک پسر نیمه انسان اعدام شده است.




بنر فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه

ارباب حلقه ها: یاران حلقه

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
کارگردان: Peter Jackson نویسنده: Peter Jackson , Fran Walsh , Philippa Boyens
سال انتشار:2001محصول: نیوزلند , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Elijah WoodElijah Wood
Ian McKellenIan McKellen
Liv TylerLiv Tyler
Viggo MortensenViggo Mortensen
Sean AstinSean Astin
Cate BlanchettCate Blanchett

درباره فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه


مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) بدون شک شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های فانتزی را داراست. این مجموعه فیلم شامل سه فیلم‌ به‌ نام‌های ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه، ارباب حلقه‌ها: دو برج و ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه است که به‌ترتیب در سال‌های 2001، 2002 و 2003 اکران شدند.

مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمراتی عالی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این مجموعه فیلم‌ها را به دلیل بازی عالی بازیگران، موسیقی جذاب، فیلم‌برداری محشر، کارگردانی فوق‌العاده و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این مجموعه فیلم‌ها یکی از پرفروش‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینما محسوب می‌شوند؛ استقبال مخاطبان از فیلم‌های ارباب حلقه‌ها در نوع خود فوق‌العاده بود. این سه‌گانه درمجموع با بودجه 270 میلیون دلاری تولید شد و حدود 2.5 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد.

یان مک کلن، الیجاه وود، ویگو مورتنسن، لیو تایلر، شان آستین، کیت بلانشت، اورلاندو بلوم، جان ریس-دیویس، بیلی بوید، شان بین، هوگو ویوینگ، کریستوفر لی و دامینیک مانهن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم نخست ارباب حلقه‌ها بدین شرح است: داستان در آردا سرزمین میانه رخ می‌دهد و راجع‌به ارباب تاریکی‌ها است که در جست‌وجوی حلقه یگانه‌ای که خود ساخته، ولی سال‌ها قبل طی جنگ از دست داده و اکنون از محل آن خبر ندارد. فیلم با صدای گالادریل آغاز می‌شود و ساخت حلقه به‌دست ارباب تاریکی سائورون را نشان می‌دهد. سه حلقه برای الف‌ها و نه حلقه برای انسان‌ها و پنج حلقه برای دورف‌ها. سائورون قصد دارد کل سرزمین میانه را تصرف کند؛ ولی آخرین اتحاد الف‌ها و آدم‌ها جلوی پیشروی سپاه او را می‌گیرند، تا اینکه خود وارد جنگ می‌شود و پادشاه انسان‌ها الندیل را می‌کشد. پسر الندیل، شاهزاده ایسیلدور، جهت گرفتن انتقام کشته‌شدن پدرش، به سائورون هجوم می‌برد و با تیغه شکسته شمشیر پدرش، نارسیل، دستی را که حلقه یگانه بر آن بود قطع می‌کند. جسم سائورون نابود می‌شود، ولی روحش،به علت اینکه با حلقه پیوند خورده‌ است، ازبین نمی‌رود. تا زمانی که حلقه در آتش کوه نابودی ازبین نرود، سائورون نیز زنده می‌ماند.




بنر فیلم هری پاتر و سنگ جادو

هری پاتر و سنگ جادو

Harry Potter and the Philosopher's Stone
کارگردان: Chris Columbus نویسنده: Steve Kloves
سال انتشار:2001محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Daniel RadcliffeDaniel Radcliffe
Rupert GrintRupert Grint
Emma WatsonEmma Watson
Richard HarrisRichard Harris
Tom FeltonTom Felton
Alan RickmanAlan Rickman

درباره فیلم هری پاتر و سنگ جادو


صحبت راجع‌به مجموعه فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter) کار بسیار دشواری است؛ درواقع هرآنچه که باید از این مجموعه جذاب و تماشایی گفته شود، تاکنون بارها گفته شده است. مجموعه فیلم‌های هری پاتر که شامل هشت فیلم‌ می‌شوند براساس مجموعه کتاب‌هایی به همین نام اثر جی. کی. رولینگ ساخته شدند.

این مجموعه فیلم‌ها عمدتا نقدهای مثبتی را از جانب منتقدان دریافت کردند و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفتند. منتقدان فیلم‌های هری پاتر را به دلیل جلوه‌های بصری زیبا، بازی عالی بازیگران، شخصیت‌پردازی‌های محشر و جهان منحصربه‌فردش مورد تحسین قرار دادند.

مجموعه فیلم‌های هری پاتر جزو پرفروش‌ترین فرنچایزهای فانتزی تاریخ سینما به حساب می‌آیند و توانستند با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شوند. این مجموعه فیلم‌ها در کل با بودجه 1.2 میلیارد دلاری تولید شدند و چیز در حدود 7.7 میلیارد دلار فروش کردند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این مجموعه فیلم‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، ریچارد هریس، مایکل گمبون، گری اولدمن، آلن ریکمن و متیو لوئیس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست هری پاتر بدین شرح است: هری پاتر یک پسر یتیم است که توسط خاله و شوهرخاله خود بزرگ شده‌ است. در سن یازده سالگی مردی غول‌پیکر به نام روبیوس هاگرید از او دعوت می‌کند تا به مدرسه جادوگری هاگوارتز بیاید. هاگرید به هری می‌گوید که مادر و پدرش هم جادوگر بودند و توسط جادوگر شیاطین یعنی لرد ولدمور کشته شده‌اند. ولدمورت در زمان نوزادی هری، اقدام به کشتن او کرده بود ولی موفق به این کار نشد. به همین علت به هری لقب پسری که زنده ماند را داده‌اند. هری، نخستین سال خود را در مدرسه جادوگری هاگوارتز می‌گذراند و دوستان جدیدی به نام رون ویزلی و هرمیون گرنجر پیدا می‌کند.




بنر سریال چیزهای عجیب
پوستر سریال چیزهای عجیب

چیزهای عجیب

Stranger Things
سازنده: Matt Duffer , Ross Duffer
سال‌های انتشار:2016 - 2022محصول: ایالات متحده
Winona RyderWinona Ryder
David HarbourDavid Harbour
Finn WolfhardFinn Wolfhard
Millie Bobby BrownMillie Bobby Brown
Gaten MatarazzoGaten Matarazzo
Caleb McLaughlinCaleb McLaughlin

درباره سریال چیزهای عجیب


چیزهای عجیب (Stranger Things) سریالی فانتزی و ترسناک است که برادران دافر وظیفه ساخت آن را برعهده داشتند. این سریال کار خود را از سال 2016 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز کرد و به محبوبیت بالایی رسید.

سریال چیزهای عجیب توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و نمرات بسیار خوبی کسب کرد. در این سریال بازیگرانی همچون وینونا رایدر، دیوید هاربر، فین ولفهارد، میلی بابی براون، گیتن ماتارازو، کیلب مک لاگلین، نوآ اشنپ، سیدی سینک، ناتالیا دایر، مایا هاک، چارلی هیتون، دیکر مونتگمری، کارا بوینو، متیو موداین، برت گلمن و مایکل پارک به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان ایم سریال بدین شرح است: داستان در اوایل دهه هشتاد میلادی در شهر خیالی هاوکینز واقع در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. سریال چندین خط داستانی مرتبط به هم را دنبال می‌کند. یک آزمایشگاه دولتی در هاوکینز که زیر نظر وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند، به شکل پنهانی در حال پژوهش و آزمایش درباره دنیاهای موازی است. سرانجام نیز موفق می‌شوند پلی میان دنیای واقعی و دنیای موازی بزنند و برای ارتباط با آن هم از دختر بچه‌ای به اسم الون استفاده می‌کنند که قدرت‌های فراطبیعی دارد.

گالری سریال چیزهای عجیب





بنر فیلم بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد - بخش ۱
پوستر فیلم بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد - بخش ۱

بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد - بخش ۱

The Hunger Games: Mockingjay - Part 1
کارگردان: Francis Lawrence نویسنده: Danny Strong , Peter Craig
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Jennifer LawrenceJennifer Lawrence
Josh HutchersonJosh Hutcherson
Liam HemsworthLiam Hemsworth
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Elizabeth BanksElizabeth Banks
Julianne MooreJulianne Moore

درباره فیلم بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد - بخش ۱


مجموعه فیلم‌های بازی‌های گرسنگی (The Hunger Games) جزو بهترین فرنچایزهای سینمایی به حساب می‌آیند که با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شدند. این مجموعه شامل چهار فیلم به‌ نام‌های بازی‌های گرسنگی، بازی‌های گرسنگی: اشتعال، بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد - بخش ۱ و بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد - بخش ۲ است که به‌ترتیب در سال‌های 2012، 2013، 2014 و 2015 اکران شدند.

مجموعه فیلم‌ های فانتزی بازی‌های گرسنگی نقدهای مختلفی را دریافت کردند و با دیدگاه‌های متوسط منتقدان مواجه شدند. منتقدان عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز این مجموعه را مورد تحسین قرار دادند؛ اما از طرفی نسبت به فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها انتقاد داشتند.

این مجموعه فیلم‌ها با استقبال خارق‌العاده مخاطبان روبه‌رو شدند و به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کردند. فیلم‌های بازی‌های گرسنگی مجموعا با بودجه 495 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 2.970 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کردند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این مجموعه فیلم‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جنیفر لارنس، جاش هاچرسون، لیام همسورث، وودی هارلسون، الیزابت بنکس، ویلو شیلدز، پائولا مالکومسان، استنلی توچی و دونالد ساترلند اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست این مجموعه بدین شرح است: داستان این فیلم در آینده‌ای نامشخص و در کشوری به نام پانم رخ می‌دهد. این کشور دارای یک پایتخت ثروتمند و غنی و ۱۲ ایالت بسیار فقیر است. سال‌ها پیش، ایالت‌های پانم طی یک حرکتی هماهنگ ضد حکومت مرکزی قیام کردند که برخلاف درگیری سنگینی که به وجود آمد، همه ایالت‌ها شکست خوردند و مجبور به تن دادن به یک معاهده صلح با شرایط وحشتناک شدند. یکی از بندهای این قرارداد به این شکل بود که هر کدام از ایالت‌های ۱۲ گانه باید در هر سال، یک پسر و دختر بین ۱۲ تا ۱۸ سال را جهت برگزاری مسابقاتی تحت عنوان بازی‌های گرسنگی به پایتخت بفرستند.




بنر فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی
پوستر فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی

چارلی و کارخانه شکلات سازی

Charlie and the Chocolate Factory
کارگردان: Tim Burton نویسنده: Roald Dahl , John August
سال انتشار:2005محصول: استرالیا , بریتانیا , ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Freddie HighmoreFreddie Highmore
David KellyDavid Kelly
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Noah TaylorNoah Taylor
Missi PyleMissi Pyle

درباره فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی


یکی دیگر از بهترین فیلم های فانتزی که توانست مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار بگیرد فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی (Charlie and the Chocolate Factory) بود. فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی براساس کتابی به همین نام اثر رولد دال ساخته شد.

تیم برتون کارگردان این فیلم جذاب و تماشایی بود. وظیفه‌ تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده برد گری و ریچارد دی زانوک قرار داشت. فیلم‌نامه فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی توسط جان اوت به رشته تحریر در آمد.

فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی با دیدگاه‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان در ابتدا جلوه‌های بصری زیبا و بازی عالی گروه بازیگران را مورد تحسین قرار دادند و فیلم‌ را سرگرم‌کننده دانستند. اما آن‌ها اعتقاد داشتند که این اثر در برخی لحظاتش مخاطب را گیج می‌کند. درواقع منتقدان فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی را ضعیف دانستند.

فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی در بخش فروش عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشت. این فیلم با بودجه تولید 150 میلیون دلاری خود توانست حدود 475 میلیون دلار بفروشد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جانی دپ، فردی هایمور، دیوید کلی، هلنا بونهام کارتر، میسی پایل و کوین الدن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی بدین شرح است: پسری کوچک و فقیر به نام چارلی در لندن با والدین و همچنین ‌دو پدربزرگ و مادربزرگ پیر خود زندگی می‌کند. خانواده‌ی او گرم و نزدیک به یکدیگر هستند؛ به همین دلیل نیز چارلی به‌هیچ‌وجه احساس فقر نمی‌کند. چارلی علاقه زیادی به شکلات دارد، ولی به حدی نیازمند است که هر سال فقط یک شکلات می‌خورد. در نزدیکی خانه او، کارخانه بزرگ شکلات‌سازی وجود دارد که قبلا به دست فردی عجیب به نام دکتر ویلی وانکا اداره می‌شد. او بهترین شکلات دنیا را تولید می‌کرد و آن را به تمام دنیا صادر می‌کرد؛ اما روزی که ویلی مشغول کوتاه کردن موهای خود است متوجه یک موی سفید می‌شود و تصمیم می‌گیرد وارثی برای خود انتخاب کند تا پس از نبود او فردی دانا بتواند کارخانه را درست مدیریت کند. ویلی وانکا پنج بلیط طلایی داخل پنج شکلات وانکا پنهان می‌کند و می‌گوید که پنج کودک خوش‌شانس از هر جایی در جهان می‌توانند از کارخانه او بازدید کنند.




بنر فیلم ابزارهای مرگبار: شهر استخوان‌ها
پوستر فیلم ابزارهای مرگبار: شهر استخوان‌ها

ابزارهای مرگبار: شهر استخوان‌ها

The Mortal Instruments: City of Bones
کارگردان: Harald Zwart نویسنده: I. Marlene King , Jessica Postigo
سال انتشار:2013محصول: کانادا , آلمان , بریتانیا , ایالات متحده
Lily CollinsLily Collins
Kevin ZegersKevin Zegers
Jemima WestJemima West
Lena HeadeyLena Headey
Kevin DurandKevin Durand
Jared HarrisJared Harris

درباره فیلم ابزارهای مرگبار: شهر استخوان‌ها


ابزارهای مرگبار: شهر استخوان‌ها (The Mortal Instruments: City of Bones) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های فانتزی دانست که در جلب نظر مخاطبان نسیتا موفق بود. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده هارالد زوارت قرار داشت و دان کارمودی نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم ابزارهای مرگبار: شهر استخوان‌ها نتوانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات پایینی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه و داستان مورد انتقاد قرار دادند.

این فیلم با وجود اینکه نتوانست نقدهای خوب دریافت کند، نسبت به بودجه ساختش فروش خوبی را در باکس‌آفیس تجربه کرد. فیلم ابزارهای مرگبار: شهر استخوان‌ها با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شد و حدود 90 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

لیلی کالینز، جیمی باور، رابرت شیهان، جمایما وست، کوین زگرز، کوین دوراند، رابرت مایلیت، لینا هیدی، جرید هاریس، آیدان تورنور، سی.سی.اچ. پاوندر، جاناتان ریس میرز، الیاس مبارک و گادفری گائو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کلاری فرای نوجوانی اهل شهر نیویورک است که با دیدن و ترسیم نماد‌های عجیبی، مادر خود جوسلین فری و دوست خانوادگی‌اش، لوک گاروی را نگران می‌کند. در ادامه اتفاقات عجیبی برای این نوجوان رخ می‌دهد که باعث شگفتی مخاطب می‌شود.




بنر فیلم آخرین شکارچی جادوگر
پوستر فیلم آخرین شکارچی جادوگر

آخرین شکارچی جادوگر

The Last Witch Hunter
کارگردان: Breck Eisner نویسنده: Cory Goodman , Matt Sazama , Burk Sharpless
سال انتشار:2015محصول: ایالات متحده
Vin DieselVin Diesel
Rose LeslieRose Leslie
Elijah WoodElijah Wood
Ólafur Darri ÓlafssonÓlafur Darri Ólafsson
Rena OwenRena Owen
Julie EngelbrechtJulie Engelbrecht

درباره فیلم آخرین شکارچی جادوگر


آخرین شکارچی جادوگر (The Last Witch Hunter) یک فیلم فانتزی تماشایی به کارگردانی برک آیسنر است. مارک کانتون و برنی گولدمن تهیه‌کنندگان فیلم آخرین شکارچی جادوگر بودند. داستان این فیلم نیز توسط کوری گودمن، مت سازاما و برک شارپلس نوشته شد.

فیلم آخرین شکارچی جادوگر نتوانست با تحسین منتقدان مواجه شود و نمرات پایینی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار دادند.

فیلم آخرین شکارچی جادوگر با وجود اینکه موفق نشد توجه منتقدان را به سمت خود جلب کند، در بخش فروش قدرتمند ظاهر شد. این فیلم که با بودجه 90 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 146 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به وین دیزل، رز لزلی، الیجاه وود، مایکل کین و بکس تیلور-کلاوس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آخرین شکارچی جادوگر بدین شرح است: داستان مربوط به زمان بسیار گذشته ‌است؛ هنگامی که گروهی از مردان یک قبیله پس از اینکه جادوگر تمامی خانه، خانواده و زندگیشان را ازبین برده تصمیم به نابودی آن می‌گیرند. در همین حین کولدر که پس از مرگ همسر و دخترش دیگر چیزی برایش اهمیتی ندارد و تنها به مرگ جادوگر فکر می‌کند با او روبه روشده و تلاش می‌کند شمشیر آتشین خود را در قلب جادوگر فرو کند؛ اما جادوگر در هنگام مرگ خود او را که دیگر دلیلی برای زنده ماندن ندارد محکوم به جاودانگی می‌کند.




بنر فیلم سفید برفی و شکارچی
پوستر فیلم سفید برفی و شکارچی

سفید برفی و شکارچی

Snow White and the Huntsman
کارگردان: Rupert Sanders نویسنده: John Lee Hancock , Hossein Amini , Evan Daugherty
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Kristen StewartKristen Stewart
Chris HemsworthChris Hemsworth
Charlize TheronCharlize Theron
Sam ClaflinSam Claflin
Ian McShaneIan McShane
Ray WinstoneRay Winstone

درباره فیلم سفید برفی و شکارچی


سفید برفی و شکارچی (Snow White and the Huntsman) فیلمی به کارگردانی روپرت سندرز است که در سال 2012 اکران شد. این فیلم درواقع نخستین تجربه کارگردانی سندر به‌حساب می‌آید. جو روث و سام مرسر تهیه‌کنندگان فیلم سفید برفی و شکارچی بودند. جان لی هنکاک نیز داستان این فیلم را نوشت.

منتقدان ضمن وارد کردن ایراداتی اساسی به فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های فیلم سفیدبرفی و شکارچی، آن را ضعیف توصیف کرده و نمرات بسیار پایینی را به آن اعطا کردند. البته برخی از منتقدان این فیلم‌ را در زمینه بازیگری و جلوه‌های بصری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم سفیدبرفی و شکارچی با اینکه نتوانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد، اما در جلب نظر مخاطبان موفق ظاهر شد. این فیلم با بودجه عظیم 170 میلیون دلاری تولید شد و حدود 396 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. کریستن استوارت، کریس همسورث، شارلیز ترون، سام کلافلین و آناستازیا هیلی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم سفیدبرفی و شکارچی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: سفید برفی تنها شخصی است که از ملکه شیطانی زیباتر است و به همین علت ملکه می‌خواهد تا او را بکشد. اما چیزی که ملکه هرگز فکرش را نمی‌کند، این است که سفید برفی خطری برای حکومتش است و توسط یک شکارچی هنر مبارزه را یاد می‌گیرد. این در حالی رخ می‌دهد که این شکارچی، پیش از این توسط ملکه، مأمور کشتن سفید برفی شده بود.




بنر فیلم هابیت: نابودی اسماگ

هابیت: نابودی اسماگ

The Hobbit: The Desolation of Smaug
کارگردان: Peter Jackson نویسنده: Peter Jackson , Fran Walsh , Philippa Boyens , Guillermo del Toro
سال انتشار:2013محصول: نیوزلند , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ian McKellenIan McKellen
Martin FreemanMartin Freeman
Richard ArmitageRichard Armitage
Benedict CumberbatchBenedict Cumberbatch
Evangeline LillyEvangeline Lilly
Lee PaceLee Pace

درباره فیلم هابیت: نابودی اسماگ


اگرچه مجموعه فیلم‌های هابیت نتوانستند در میزان محبوبیت به مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها برسند، اما این مجموعه فیلم‌ها موفق شدند توجه مخاطبان و طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کنند. فیلم فانتزی هابیت: برهوت اسماگ (The Hobbit: The Desolation of Smaug) یکی از فیلم‌های موفق این مجموعه محسوب می‌شود که با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و امروزه به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جهان شناخته می‌شود.

این فیلم با اقتباس از کتابی به همین نام اثر جی. آر. آر. تالکین ساخته شد؛ وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلم هابیت: برهوت اسماگ برعهده پیتر جکسون قرار داشت. البته پیتر جکسون در امر نویسندگی تنها نبود و نویسندگانی چون فرن والش، فیلیپا بوینس و گی‌یرمو دل تورو نیز او را همراهی کردند.

فیلم هابیت: برهوت اسماگ بعد از اکران توانست نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند؛ منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، جلوه‌های ویژه و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم حضور قدرتمندانه‌ای را در گیشه تجربه کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌ها سینما روانه کند. فیلم هابیت: برهوت اسماگ با بودجه 218 میلیون دلاری تولید شد و حدود 958 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم فانتزی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ایان مک‌کلن، مارتین فریمن، ریچارد آرمیتاژ، اورلاندو بلوم، اوانجلین لیلی، لوک ایوانز، بندیکت کامبربچ، کن استات، استیفن هانتر، جیمز نسبیت و لی پیس اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در فیلم قبلی مشاهده کردید که تورین و همراهانش توسط آزوگ و اورک‌هایش تحت تعقیب قرار داشتند. در ادامه گندالف آن‌ها را به نزدیکی خانه بئورن هدایت می‌کند؛ بئورن یک تغییرشکل‌دهنده‌ است که می‌تواند به شکل خرس دربیاید. در آن شب آزوگ توسط نکرومانسر به دولگلدور فراخوانده می‌شود؛ نکرومانسر به او دستور می‌دهد تا نیروهای خود را جهت جنگ آماده کند.




بنر فیلم تاریخ نارنیا: شیر، جادگر و کُمُد
پوستر فیلم تاریخ نارنیا: شیر، جادگر و کُمُد

تاریخ نارنیا: شیر، جادگر و کُمُد

The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
کارگردان: Andrew Adamson نویسنده: Andrew Adamson , Ann Peacock , Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2005محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Georgie HenleyGeorgie Henley
Skandar KeynesSkandar Keynes
William MoseleyWilliam Moseley
Anna PopplewellAnna Popplewell
Tilda SwintonTilda Swinton
James McAvoyJames McAvoy

درباره فیلم تاریخ نارنیا: شیر، جادگر و کُمُد


مجموعه فیلم‌های سرگذشته نارنیا (The Chronicles of Narnia) یکی از محبوب‌ترین فرنچایز‌های فانتزی سینما هستند که می‌توانند در لیست بهترین فیلم های فانتزی سینما قرار بگیرند. این مجموعه شامل سه فیلم به نام‌های سرگذشت نارنیا: شیر، کمد و جادوگر، سرگذشت نارنیا: شاهزاده کاسپین و سرگذشت نارنیا: سفر کشتی سپیده پیما می‌شود.

دو فیلم نخست توسط اندرو آدامسون کارگردانی شدند و شرکت دیزنی به‌عنوان توزیع‌کننده جهانی روی روند اکران آن‌ها نظارت داشت. اما وظیفه کارگردانی فیلم سوم برعهده مایکل آپتد قرار داشت و شرکت فاکس قرن بیستم نیز توزیع‌کننده جهانی آن بود.

این مجموعه فیلم‌ها با واکنش مختلف منتقدین مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. مجموعه فیلم‌های سرگذشت نارنیا موفق شدند مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کنند و به محبوبیت بالایی دست پیدا کنند. این فیلم‌ها مجموعا با بودجه 545 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 1.579 میلیارد دلار در گیشه فروش کردند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در مجموعه فیلم های سرگذشت نارنیا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ویلیام مسلی، آنا پاپپلول، اسکندر کینس، جورجیا هنلی، لیام نیسون، تیلدا سوئینتون، جیمز مک‌آووی، جیم برودبنت، ری وینستون و داون فرنچ اشاره کرد.




بنر فیلم دونده مارپیچ: علاج مرگ

دونده مارپیچ: علاج مرگ

Maze Runner: The Death Cure
کارگردان: Wes Ball نویسنده: T.S. Nowlin
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dylan O'BrienDylan O'Brien
Kaya ScodelarioKaya Scodelario
Thomas Brodie-SangsterThomas Brodie-Sangster
Ki Hong LeeKi Hong Lee
Rosa SalazarRosa Salazar
Giancarlo EspositoGiancarlo Esposito

درباره فیلم دونده مارپیچ: علاج مرگ


دونده مارپیچ: علاج مرگ (Maze Runner: The Death Cure) سومین و آخرین فیلم مجموعه دونده مارپیچ محسوب می‌شود که براساس رمانی به همین نام اثر جیمز دشنر ساخته شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده وس بال قرار داشت؛ افرادی چون ویک گودفری، مارتی بوون و لی استولمن در امر تهیه‌کنندگی وس بال را همراه کردند. داستان این فیلم فانتزی جدید توسط تی.اس. نولین نوشته شد.

فیلم دونده مارپیچ: علاج مرگ بعد از اکران نتوانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و نمرات پایینی را ازسوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم‌نامه این فیلم را ضعیف توصیف کرده و اعتقاد داشتند فیلم دارای حفره‌های داستانی زیادی است؛ البته آن‌ها بازی عالی گروه بازیگری را تحسین کرده و بزرگ‌ترین نقطه قوت فیلم دانستند.

داستان فیلم دونده مارپیچ: علاج مرگ در ادامه فیلم دوم تلاش‌های توماس جهت مقابله با یک بیماری مرگبار را نشان می‌دهد؛ درواقع توماس به کمک دوستانش سعی دارد تا طی یک ماموریت خطرناک راه علاج این بیماری را بیابد.

این فیلم با وجود دریافت نمرات پایین از سوی منتقدان، توانست مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد و بسیاری از طرفداران فیلم های فانتزی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. فیلم دونده مارپیچ: علاج مرگ با بودجه 62 میلیون دلاری تولید شد و حدود 272 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دیلن اوبرایان، کایا اسکودلاریو، رزا سلزار، توماس سنگستر، ناتالی امانوئل، جیانکارلو اسپوزیتو، آیدان گیلن، والتون گوگینس، کی هونگ لی، بری پپر، ویل پولتر و پاتریشا کلارکسون اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است که این فرانچایز، در مجموعه بهترین فیلم‌های علمی تخیلی نیز از گزینه‌های محبوب و پرطرفدار محسوب می‌شود.




بنر فیلم آلیتا: فرشته نبرد

آلیتا: فرشته نبرد

Alita: Battle Angel
کارگردان: Robert Rodriguez نویسنده: James Cameron , Laeta Kalogridis
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Rosa SalazarRosa Salazar
Christoph WaltzChristoph Waltz
Jennifer ConnellyJennifer Connelly
Mahershala AliMahershala Ali
Ed SkreinEd Skrein
Jackie Earle HaleyJackie Earle Haley

درباره فیلم آلیتا: فرشته نبرد


آلیتا: فرشته جنگ (Alita: Battle Angel) جزو بهترین فیلم های فانتزی محسوب می‌شود که که پس از اکران در سال 2019 توانست مورد استقبال بسیاری از طرفداران قرار بگیرد. این فیلم فانتزی جدید توسط رابرت رودریگز کارگردانی شد و وظیفه نویسندگی آن برعهده جیمز کامرون و لایتا کالوگیریدیس قرار داشت؛ کامرون همراه با جان لاندو به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت.

این فیلم با اقباس از یک مانگا به همین نام اثر یوکیتو کیشیرو ساخته شد. فیلم آلیتا: فرشته جنگ بعد از اکران با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم در زمینه‌های بازیگری، جلوه‌های ویژه و صحنه‌های اکشن مورد تحسین قرار دادند؛ اما آن‌ها اعتقاد داشتند فیلم‌نامه آن دارای نقص‌های زیادی است.

فیلم آلیتا: فرشته جنگ موفقیت بزرگی را در گیشه برای سازندگانش به ارمغان آورد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما کشاند؛ این فیلم که با بودجه 170 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 404 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

رزا سلزار، کریستف والتس، جنیفر کانلی، ماهرشالا علی، اد اسکرین، میشل رودریگز و جکی ارل هیلی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم آلیتا: فرشته جنگ به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان در سال 2563 جریان دارد؛ سیصد سال بعد از اینکه سیاره زمین طی جنگی به نام سقوط یا جنگ بزرگ که با مریخ داشت ویران شد، دکتر دایسون ایدو باقی مانده یک سایبورگ مؤنث که دارای مغز سالم انسانی بود را در گورستان زایدات می‌یابد. ایدو جسم جدیدی را به مغز پیوند زده و نام او را به خاطر دختر فوت شده‌اش آلیتا می‌گذارد. آلیتا بدون هیچ خاطره‌ای از گذشته‌ بیدار می‌شود و بعد از گذشت چند روز با دکتر چیرن، همسر سابق ایدو روبه‌رو شده و همچنین با هیوگو آشنا می‌شود؛ هیوگو پسری است آرزو دارد به شهر آسمانی زالم برود.




بنر فیلم دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده قصه نمی‌گویند

دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده قصه نمی‌گویند

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
کارگردان: Joachim Rønning , Espen Sandberg نویسنده: Jeff Nathanson
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Johnny DeppJohnny Depp
Brenton ThwaitesBrenton Thwaites
Kaya ScodelarioKaya Scodelario
Javier BardemJavier Bardem
Geoffrey RushGeoffrey Rush
Kevin McNallyKevin McNally

درباره فیلم دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده قصه نمی‌گویند


دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی‎گویند (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) یکی دیگر از بهترین فیلم های فانتزی محسوب می‌شود که مانند فیلم‌های قبلی این مجموعه مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم در مقایسه با فیلم‌های پیشین این مجموعه فروش بسیار بالایی نداشت؛ اما با این‌ حال توانست سود زیادی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد.

وظیفه کارگردانی فیلم دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی‎گویند برعهده اسپن سندبرگ و یواخیم رانینگ قرار داشت. داستان این فیلم توسط جف نیثنسن و تری رسیو نوشته شد و جری بروکهایمر نیز تهیه‌کننده این اثر بود. وظیفه توزیع جهانی این فیلم برعهده کمپانی والت دیزنی قرار داشت.

این فیلم فانتزی دیزنی بعد از اکران در سال 2017 با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت. برخی از منتقدان اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این اثر به حدی ضعیف و پر از نقص است که حتی فیلم‌های قبلی مجموعه دزدان دریایی کارائیب را نیز زیر سوال می‌برد؛ اما در سوی دیگر منتقدان اعتقاد داشتند این فیلم نیز مانند فیلم‌های قبلی دارای ریتم داستانی جذابی بوده و با مضامین طنزش می‌تواند مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

فیلم دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی‎گویند طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد و فروش خوبی در گیشه داشت. این فیلم که با بودجه 230 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 794 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جانی دپ، جفری راش، خاویر باردم، کوین مک‌نالی، برنتون توایتز، کیرا نایتلی، اورلاندو بلوم، کایا اسکودلاریو و گلشیفته فراهانی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دشمن دیرینه جک اسپارو به نام کاپیتان سالازار به همراه خدمه اشباحش موفق می‌شود از مثلث شیطان بگریزد؛ او اکنون دزدان دریایی را یکی پس از دیگر به قتل می‌رساند؛ سالازار جهت پیدا کردن جک اسپارو، باربوسا را به کشتی خود می‌آورد. جک اسپارو نیز برای مقابله با سالازار به دنبال نیزه اسطوره‌ای خدای دریاست تا کنترل دریا را به دست بگیرد و علیه سالازار از آن استفاده کند.




بنر فیلم دانی دارکو

دانی دارکو

Donnie Darko
کارگردان: Richard Kelly نویسنده: Richard Kelly
سال انتشار:2001محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Jena MaloneJena Malone
Patrick SwayzePatrick Swayze
Maggie GyllenhaalMaggie Gyllenhaal
Drew BarrymoreDrew Barrymore
Beth GrantBeth Grant

درباره فیلم دانی دارکو


دانی دارکو (Donnie Darko) یک فیلم تخیلی فانتزی است که توسط ریچارد کلی کارگردانی شد؛ ریچارد کلی علاوه بر کارگردانی به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت.

فیلم دانی دارکو بعد از اکران در سال 2001 توانست مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، داستان خاص و جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند و فضای منحصربه‌فردش مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم نتوانست فروش چندان بالایی در باکس‌آفیس داشته باشد و تنها موفق شد پول بودجه خود را به‌دست بیاورد. فیلم دانی دارکو که با بودجه 4.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 7.5 میلیارد در گیشه فروش کرد.

جیک جیلنهال، جنا ملون، درو بریمور، مگی جیلنهال، مری مکدانل، کاترین راس، پاتریک سوویزی، نوح وایل و دیوی چیس ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم دانی دارکو به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم دانی دراکو بدین شرح است: در سال ۱۹۸۸، یک نوجوان به نام دانی دارکو شب‌هنگام در خواب راه می‌افتد و از خانه خارج می‌شود؛ او با خرگوش-انسان غول‌پیکر و زشت‌رویی به نام فرانک ملاقات می‌کند. خرگوش-انسان به او می‌گوید که دنیا در 28 روز و 6 ساعت و 42 دقیقه و 12 ثانیه دیگر به پایان خواهد رسید.




بنر فیلم آرتور شاه: افسانه شمشیر

آرتور شاه: افسانه شمشیر

King Arthur: Legend of the Sword
کارگردان: Guy Ritchie نویسنده: Guy Ritchie , Lionel Wigram , Joby Harold
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Charlie HunnamCharlie Hunnam
Astrid Bergès-FrisbeyAstrid Bergès-Frisbey
Jude LawJude Law
Djimon HounsouDjimon Hounsou
Eric BanaEric Bana
Aidan GillenAidan Gillen

درباره فیلم آرتور شاه: افسانه شمشیر


شاه آرتور: افسانه شمشیر (King Arthur: Legend of the Sword) جزو بهترین فیلم های فانتزی (و تا حدودی حماسی) محسوب می‌شود که نتوانست به حق خود دست پیدا کند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این اثر برعهده گای ریچی قرار داشت؛ البته در امر نویسندگی افرادی چون جوبی هارولد، لیونل ویگرام و دیوید دابکین به ریچی کمک کردند. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده استیو کلارک-هال، آکیوا گلدزمن، جوبی هارولد و لیونل ویگرام قرار داشت.

فیلم شاه آرتور: افسانه شمشیر بعد از اکران با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند این فیلم با وجود هزینه بسیار زیاد و عملکرد عالی گروه بازیگرانش، نتوانست با داستانش ذهن مخاطب را درگیر خود کند؛ درواقع سازندگان در زمینه‌های شخصیت‌پردازی و فیلم‌نامه به‌هیچ‌وجه خوب عمل نکردند.

فیلم‌نامه ضعیف فیلم شاه آرتور: افسانه شمشیر درنهایت کار دستش داد و باعث رخ دادن شکست تجاری عظیمی برای سازندگانش شد. این فیلم که با بودجه عظیم 175 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 143 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به چارلی هونام، جود لا، آسترید برژه-فریسبه، جایمن هانسو، اریک بانا، کتی مک‌گراث، آیدان گیلن، میکل پرشبرانت، آنابل والیس، نیل مسکل، دیوید بکام و مایکل مک‌الاتون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مرد جوانی به نام آرتور قصد دارد تا از خیابان‌ها جهت بازپس‌گیری تاج و تخت تلاش کند. پدر آرتور طی دوران کودکی کشته شد و عموی او ورتیگرن تخت پادشاهی را به تسخیر خود درآورد. آرتور می‌داند که فرمانروایی واقعی برای اوست؛ اما هیچ ایده‌ای جهت پس گرفتن آن از عمویش ندارد. در ادامه هنگامی که او شمشیری عجیب را از دل سنگ خارج می‌کند، زندگی‌اش با تحولی بزرگ مواجه شده و تصمیم می‌گیرد به شکل جدی جهت بازپس‌گیری تاج و تخت تلاش کند.




بنر فیلم دولیتل

دولیتل

Dolittle
کارگردان: Stephen Gaghan نویسنده: Stephen Gaghan , Chris McKay , Thomas Shepherd
سال انتشار:2020محصول: بریتانیا , چین , ایالات متحده , ژاپن
تماشای آنلاین فیلم
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Antonio BanderasAntonio Banderas
Michael SheenMichael Sheen
Jim BroadbentJim Broadbent
Jessie BuckleyJessie Buckley
Harry CollettHarry Collett

درباره فیلم دولیتل


فیلم فانتزی دولیتل (Dolittle) یکی از آثار موردانتظار سال 2020 بود که نتوانست مطابق انتظارات عمل کند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده استیون گیگان قرار داشت. گیگان در امر نویسندگی تنها نبود و توماس شفرد نیز به او کمک کرد. جو روث، جف کیرشن باوم و سوزان داونی نیز تهیه‌کنندگان این اثر بودند.

این فیلم پس از اکران نمرات متوسطی دریافت کرد و با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. منتقدان در عین تمجید از جلوه‌های ویژه تصویری و مضامین طنز درون فیلم، اعتقاد داشتند سازندگان در بخش داستان و شخصیت‌پردازی چندان خوب کار نکردند.

درواقع داستان سطحی و شخصیت‌های گنگ درون فیلم دولیتل باعث شدند تا این اثر نتواند مطابق انتظارات سازندگانش در گیشه بفروشد. این فیلم که با بودجه عظیم 175 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 245 میلیون در باکس‌آفیس فروخت.

ازجمله بازیگران و صداپیشگانی که در فیلم دولیتل به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور، آنتونیو باندراس، مایکل شین، اما تامپسون، رامی ملک، جان سینا، کمیل نانجیانی، اکتاویا اسپنسر، تام هالند، کریگ رابینسون، سلنا گومز، رالف اینسون و ماریون کوتیار اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دولیتل بدین شرح است: یک دکتر و دامپزشک بسیار مشهور به نام جان دولیتل که در دوره ملکه ویکتوریا زندگی‌ می‌کند، هفت سال است که همسرش را از دست داده است. دولیتل بعد از مرگ همسرش گوشه‌نشین شده و خود را در خانه‌اش به همراه حیوانات باغ‌وحش مخفی کرده ‌است. دولیتل دارای توانایی جالبی است؛ او می‌تواند با حیوانات صحبت کند. هنگامی که ملکه ویکتوریا به‌شدت بیمار می‌شود، دکتر دولیتل مجبور می‌شود جهت درمان او قدم در سفر بسیار خطرناکی بگذارد.




بنر فیلم لیگ عدالت

لیگ عدالت

Justice League
کارگردان: Zack Snyder نویسنده: Joss Whedon , Chris Terrio
سال انتشار:2017محصول: بریتانیا , کانادا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ben AffleckBen Affleck
Henry CavillHenry Cavill
Amy AdamsAmy Adams
Gal GadotGal Gadot
Ezra MillerEzra Miller
Jason MomoaJason Momoa

درباره فیلم لیگ عدالت


لیگ عدالت (Justice League‎) پنجمین فیلم دنیای سینمایی دی سی کامیکس محسوب می‌شود که براساس یک تیم ابرقهرمانی به همین نام از کمیک‌های دی سی ساخته شد. وظیفه کارگردانی این فیلم ابتدا برعهده جاس ویدون قرار داشت؛ اما در ادامه ویدون با توجه به مرگ ناگهانی دخترش مجبور شد از پروژه کنار برود و بدین ترتیب زک اسنایدر جایگزین او شد.

وظیفه نویسندگی این فیلم نیز برعهده کریس تریو، جاس ویدون و زک اسنایدر قرار داشت. چارلز روون، دبورا اسنایدر و جف جانز تهیه‌کنندگان فیلم لیگ عدالت بودند. این فیلم نمرات متوسطی را از جانب منتقدان دریافت کرد. منتقدان عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های اکشن فیلم را مورد تحسین قرار دادند؛ اما از ریتم کند داستان، شخصیت‌پردازی کاراکتر منفی، فیلم‌نامه و استفاده بیش از حد از جلوه‌های ویژه کامپیوتری انتقاد کردند.

فیلم لیگ عدالت فروش چندان خوبی در گیشه نداشت و نتوانست مطابق انتظارات سازندگان در باکس‌آفیس ظاهر شود. این فیلم فانتزی که با بودجه بسیار عظیم 300 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 657 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت.

بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، جیسون موموآ، ری فیشر، ازرا میلر، ایمی آدامز، جرمی آیرونز، جی. کی. سیمونز و کیران هایندز ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم لیگ عدالت به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم لیگ عدالت بدین شرح است: داستان فیلم بعد از حوادث فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت جریان دارد. بتمن بعد از مرگ سوپرمن با تحولات روحی بزرگی مواجه شده ‌است. او قصد دارد با کمک زن شگفت‌انگیز تیمی تشکیل دهد تا بتواند در مقابل جرم و جنایت قرار بگیرد و خطرات گوناگونی که جهان را تهدید می‌کند از بین ببرد. در همین حین خطری جدید و بسیاری جدی دنیا را تهدید می‌کند. این تهدید از سوی فردی به نام استپن‌ولف صورت می‌گیرد. استپن‌ولف، مدت‌ها قبل قصد داشت به کمک جعبه‌های سه‌گانه که به جعبه مادر شهرت دارند، نیرویی تولید کند تا زمین را تبدیل به محل زندگی خود کرده و بر مردم دنیا فرمانروایی کند. اما سه قبیله از انسان‌ها، یعنی آمازون، آتلانتیس، و سپاهیان فانوس سبز در مقابل او و لشگریانش قرار می‌گیرند و جعبه های مادر را نزد خود نگه می‌دارند.




بنر فیلم دیو و دلبر

دیو و دلبر

Beauty and the Beast
کارگردان: Bill Condon نویسنده: Evan Spiliotopoulos , Stephen Chbosky
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Emma WatsonEmma Watson
Dan StevensDan Stevens
Luke EvansLuke Evans
Kevin KlineKevin Kline
Josh GadJosh Gad
Ewan McGregorEwan McGregor

درباره فیلم دیو و دلبر


دیو و دلبر (Beauty and the Beast‎) یکی از محبوب‌ترین فیلم های فانتزی تاریخ سینما محسوب می‌شود که موفقیت تجاری بزرگی را برای کمپانی دیزنی به ارمغان آورد. وظیفه کارگردانی این فیلم تماشایی برعهده بیل کاندن قرار داشت. داستان این فیلم فانتزی دیزنی توسط استیون شباسکی و فیلم‌نامه آن توسط ایوان اسپیلیوتوپولوس نوشته شد؛ دیوید هوبرمن و تاد لیبرمن نیز تهیه‌کنندگان فیلم دیو و دلبر بودند.

این فیلم درواقع نسخه بازسازی شده یک فیلم پویانمایی به همین نام است که در سال 1991 اکران شده بود. فیلم دیو و دلبر بعد از اکران خیلی زود با استقبال عظیم منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های موسیقی، عملکرد گروه بازیگری، جلوه‌های ویژه تصویری و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم دیو و دلبر با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم که با بودجه 160 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.263 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. این میزان فروش فیلم دیو و دلبر را به دومین فیلم پرفروش سال 2017 و سیزدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل کرد.

اما واتسون، دن استیونز، لوک ایوانز، یوان مک‌گرگور، ایان مک‌کلن، اما تامسون، کوین کلاین، جش گد، آدرا مک‌دانلد، گوگو امبتا-را، استنلی توچی و آدریان شیلر ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم دیو و دلبر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم دیو و دلبر بدین شرح است: بل دختری زیبا و جوان است که زندگی آرامی در کنار پدرش دارد. یک دیو بل را در ازای آزادی پدرش در قلعه خود حبس می‌کند. بل با وجود وحشت با کارکنان جادو شده قلعه دیو دوست می‌شود و یاد می‌گیرد که چطور به قلب و روح انسان‌مندانه درون دیو پی ببرد. در همین حین یک شکارچی به نام گاستون قصد دارد به هر قیمتی که شده بل را به‌دست بیاورد و سعی در نجات او از زندان دارد.




بنر فیلم علاءالدین

علاءالدین

Aladdin
کارگردان: Guy Ritchie نویسنده: Guy Ritchie , John August
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Mena MassoudMena Massoud
Naomi ScottNaomi Scott
Will SmithWill Smith
Marwan KenzariMarwan Kenzari
Navid NegahbanNavid Negahban
Nasim PedradNasim Pedrad

درباره فیلم علاءالدین


علاءالدین (Aladdin‎) جزو بهترین فیلم های فانتزی سینما محسوب می‌شود که براساس انیمیشنی به همین (محصول 1992) ساخته شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده گای ریچی قرار داشت؛ البته جان اوگست در امر نویسندگی ریچی را همراهی کرد. دن لین نیز تهیه‌کننده فیلم علاءالدین بود.

این فیلم پس از اکران با واکنش مختلف منتقدان روبه‌رو شد و نمرات متوسطی را دریافت کرد. منتقدان فیلم علاءالدین را به دلیل طراحی صحنه و لباس، صحنه‌های موزیکال و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند؛ اما نسبت به کارگردانی، روند داستانی و جلوه‌های ویژه کامپیوتری انتقاد داشتند.

فیلم علاءالدین موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان آورد و فروشی خارق‌العاده را در گیشه به نام خود ثبت کرد. این فیلم که با بودجه 183 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.051 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. این میزان از فروش فیلم علاءالدین را نهمین فیلم پرفروش سال 2019 و سی‌وپنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل کرد.

بعد از این موفقیت تجاری بزرگ، سازندگان خبر از تولید دنباله این فیلم با نام بازگشت جعفر دادند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم علاءالدین به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ویل اسمیت، مینا مسعود، نائومی اسکات، مروان کنزاری، نوید نگهبان، نسیم پدراد، بیلی مگنوسن و نومان اکار اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم علاءالدین بدین شرح است: این فیلم داستان پسری فقیر را روایت می‌کند که جهت گذران زندگی خود در خیابان‌های شهر آگرابا از مغازه‌ها سرقت می‌کند. این پسر در ادامه یک چراغ جادوی اسرارآمیز پیدا کرده و زندگی‌اش با تحولی بزرگ مواجه می‌شود.




بنر فیلم بازیکن شماره یک آماده

بازیکن شماره یک آماده

Ready Player One
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Zak Penn , Ernest Cline
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tye SheridanTye Sheridan
Olivia CookeOlivia Cooke
Ben MendelsohnBen Mendelsohn
Lena WaitheLena Waithe
T. J. MillerT. J. Miller
Simon PeggSimon Pegg

درباره فیلم بازیکن شماره یک آماده


بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ است که توانست مورد توجه طرفداران فیلم های فانتزی قرار بگیرد. اسپیلبرگ در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون دونالد دی لاین و کریستی ماکوسکو کریگر نیز او را همراهی کردند. داستان این فیلم توسط زک پن و ارنست کلاین نوشته شد.

فیلم بازیکن شماره یک آماده بر اساس رمانی به همین نام اثر ارنست کلاین ساخته شد. حوادث این فیلم در سال 2045 میلادی جریان دارد و طی آن مردی جوان تلاش می‌کند تخم‌مرغ هلیدی را که نام گنجی پنهان در دنیای مجازی است پیدا کند.

این فیلم بعد از اکران مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و توانست نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم بازیکن شماره یک آماده را به دلیل داستان جذاب و خاصش، جلوه‌های تصویری زیبایش و بازی عالی گروه بازیگری‌اش مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در جلب نظر مخاطبان نیز عالی کار کرد و توانست طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. فیلم بازیکن شماره یک آماده با بودجه 175 میلیون دلاری تولید شد و حدود 582 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون، تی جی میلر، سایمون پگ و مارک رایلنس اشاره کرد.




بنر فیلم کشیش

کشیش

Priest
کارگردان: Scott Stewart نویسنده: Min-Woo Hyung
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Paul BettanyPaul Bettany
Karl UrbanKarl Urban
Lily CollinsLily Collins
Maggie QMaggie Q
Stephen MoyerStephen Moyer
Cam GigandetCam Gigandet

درباره فیلم کشیش


کشیش (The Priest) یکی دیگر از فیلم های فانتزی برتر است که با ژانرهای ترسناک و وسترن ترکیب شده است. وظیفه کارگردانی فیلم کشیش برعهده اسکات استوارت قرار داشت. کوری گودمن داستان این فیلم را نوشت. مایکل دی لویس، سم ریمی و جاش دنویل نیز تهیه‌کنندگان فیلم کشیش بودند.

فیلم کشیش پس از اکران در سال 2011 با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار پایینی را از سوی آن‌ها دریافت کرد؛ درواقع منتقدان داستان این فیلم را بسیار سطحی و پیش‌پاافتاده توصیف کردند و اعتقاد داشتند فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های آن بسیار ضعیف بودند.

فیلم کشیش در بخش فروش نیز نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازند و تنها کمی بیشتر از هزینه تولیدش درآمدزایی کرد. این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 75 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. پل بتانی، کم گیگندت، مگی کیو، کارل آربان و لیلی کالینز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم کشیش به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم کشیش بدین شرح است: حوادث فیلم در دنیایی متعلق به آینده جریان دارد؛ قرن‌هاست که میان انسان‌ها و خون‌آشام‌ها جنگ وجود دارد و این خون‌آشام‌ها هستند که بیشتر اوقات پیروز می‌شوند. طی یکی از همین درگیری‌ها، خون‌آشام‌ها به خانواده‌ای هجوم برده و دختری را به اسیری می‌برند. کشیش که بین مردم و در شهری محصور شده زندگی می‌کند، پی می‌برد دختری که توسط خون‌آشام‌ها به دزیده شده، برادرزاده اوست. او همراه با دوست برادرزاده‌اش که کلانتر شهر به‌حساب می‌آید و به رغم مخالفت اصحاب کلیسا، تصمیم می‌گیرد جهت مقابله با خون‌آشام‌ها خود را آماده کند. او بعد از نزدیک شدن به مکان آن‌ها و یافتن ردی از برادرزاده‌اش، پی می‌برد این گروگان‌گیری درواقع یک تسویه حساب قدیمی است.




بنر فیلم جومانجی

جومانجی

Jumanji
کارگردان: Joe Johnston نویسنده: Jonathan Hensleigh , Greg Taylor , Jim Strain
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robin WilliamsRobin Williams
Jonathan HydeJonathan Hyde
Kirsten DunstKirsten Dunst
Bradley PierceBradley Pierce
Bonnie HuntBonnie Hunt
Bebe NeuwirthBebe Neuwirth

درباره فیلم جومانجی


فیلم جومانجی (Jumanji) اثری به کارگردانی جو جانستون است که براساس کتابی کودکانه به هیمن نام اثر کریس فن آلسورگ ساخته شد. وظیفه نویسندگی این فیلم جذاب برعهده گرگ تیلور، جاناتان هنزلی و جیم استرین قرار داشت.

این فیلم بعد از اکران در سال 1995 با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و توانست نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم جومانجی را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، ریتم داستانی جذاب و کارگردانی فوق‌العاده مورد تحسین قرار دادند.

فیلم جومانجی حضور قدرتمندانه‌ای را در گیشه تجربه کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 65 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 262 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بعد از این موفقیت تجاری بزرگ، دو دنباله دیگر از این فیلم در سال‌های 2017 و 2019 اکران شدند که هردو آن‌ها توانستند فروشی عالی در گیشه داشته باشند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم جومانجی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابین ویلیامز، بانی هانت، کیرستن دانست، برادلی پیرز، جاناتان هاید و بی‌بی نیوورتس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جومانجی بدین شرح است: پسری جوان به نام آلن پریش یک جعبه بازی پیدا کرده و به کمک دختر همسایه بازی را شروع می‌کند. بعد از شروع بازی آلن به شکل عجیبی در حباب وسط صفحه جذب می‌شود و سارا در حالی که توسط خفاش‌ها محاصره شده می‌گریزد. فیلم در ادامه با یک پرش زمانی به 26 سال بعد می‌رود. خانواده شپرد به آن خانه نقل مکان می‌کنند و با یافتن جومانجی بازی را از سر می‌گیرند. این اتفاق باعث ملحق شدن آلن پریش به آن‌ها می‌شود؛ اما آن‌ها جهت ادامه بازی به یک هم‌بازی دیگر نیاز دارند و به همین دلیل نیز به سراغ سارا ویتل می‌روند تا بازی را باهم دنبال کنند.




بنر فیلم بدخواه: معشوقه شر

بدخواه: معشوقه شر

Maleficent: Mistress of Evil
کارگردان: Joachim Rønning نویسنده: Linda Woolverton , Noah Harpster , Micah Fitzerman-Blue
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Angelina JolieAngelina Jolie
Elle FanningElle Fanning
Harris DickinsonHarris Dickinson
Michelle PfeifferMichelle Pfeiffer
Sam RileySam Riley
Chiwetel EjioforChiwetel Ejiofor

درباره فیلم بدخواه: معشوقه شر


پس از موفقیت فیلم مالفیسنت در سال 2014، سازندگان خبر از تولید دنباله این فیلم با نام مالفیسنت: بانوی اهریمنی (Maleficent: Mistress of Evil‎) دادند. یواخیم رانینگ وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. جو روث، آنجلینا جولی و دانکن هندرسون تهیه‌کنندگان این فیلم فانتزی جدید بودند. فیلم‌نامه این اثر نیز توسط لیندا وولورتون، نوآ هارپستر و مایکا فیتزرمن-بلو نوشته شد.

فیلم مالفیسنت: بانوی اهریمنی واکنش مختلف منتقدین را به همراه داشت. منتقدان داستان فیلم را سرگرم‌کننده و همه‌پسند دانستند و عملکرد گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند. اما برخی از منتقدان به فیلم‌نامه و کارگردانی این اثر ایرداتی اساسی وارد کردند.

فیلم مالفیسنت: بانوی اهریمنی با اینکه فروشی بزرگ به مانند فیلم نخست نداشت، اما توانست موفقیت خوبی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. این فیلم که با بودجه 185 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 491 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

آنجلینا جولی، ال فانینگ، چیویتل اجیوفور، سم رایلی، اد اسکرین، ایملدا استنتون، جونو تیمپل، لسلی منویل و میشل فایفر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: افسونگر شرور و دخترخوانده‌اش آرورا به دنبال روابط پیچیده خانوادگی که آن دو را به هم مرتبط می‌کند، می‌گردند. اما متحدان غیرقابل پیش‌بینی و نیروهای جدید تاریکی آن‌ها را به جهت‌های مختلف می‌کشانند.




بنر فیلم جادوگرها
پوستر فیلم جادوگرها
دو زبانه

جادوگرها

The Witches
کارگردان: Robert Zemeckis نویسنده: Robert Zemeckis , Guillermo del Toro , Kenya Barris
سال انتشار:2020محصول: مکزیک , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Anne HathawayAnne Hathaway
Octavia SpencerOctavia Spencer
Stanley TucciStanley Tucci
Kristin ChenowethKristin Chenoweth
Jahzir BrunoJahzir Bruno
Chris RockChris Rock

درباره فیلم جادوگرها


جادوگرها (The Witches) فیلمی به کارگردانی رابرت زمکیس است که برپایه رمانی به همین نام اثر رولد دال ساخته شد. آلفونسو کوارون، گی‌یرمو دل تورو، لوک کلی، جک رپک و رابرت زمکیس تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم جادوگرها نیز توسط کنیا باریس، گی‌یرمو دل تورو و رابرت زمکیس نوشته شد.

فیلم جادوگرها به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نمرات پایینی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم‌ را در زمینه‌های فیلم‌نامه، شخصیت‌پردازی‌ها و داستان مورد انتقاد قرار دادند. آن‌ها بزرگ‌ترین نقطه قوت این فیلم را به بازی عالی ان هتوی نسبت دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ان هتوی، اکتاویا اسپنسر، استنلی توچی، کریستن چنووس و کریس راک اشاره کرد. این فیلم حدود 22 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم جادوگرها بدین شرح است: در سال 1968 در آلاباما، یک پسر جوان ناامید پس از مرگ پدر و مادرش جهت زندگی نزد مادربزرگ خود می‌رود. به آرامی پسر بچه با مادربزرگ خود روحیه می‌گیرد و مادربزرگش برای او یک موش خانگی خریداری می‌کند و نام او را دیزی می‌گذارد. روزی چارلی می‌رود یک جعبه میخ بخرد تا به دیزی آموزش دهد و خانه‌ای نیز برای او بسازد.؛ در همین حین جادوگری به پسر نزدیک می‌شود و سعی می‌کند او را با مار و کارامل فریب دهد، اما مادربزرگ او را صدا می‌کند و جادوگر ناپدید می‌شود.




بنر فیلم افسون گر شرور و زیبای خفته
پوستر فیلم افسون گر شرور و زیبای خفته

افسون گر شرور و زیبای خفته

Maleficent
کارگردان: Robert Stromberg نویسنده: Linda Woolverton
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Angelina JolieAngelina Jolie
Elle FanningElle Fanning
Sharlto CopleySharlto Copley
Lesley ManvilleLesley Manville
Juno TempleJuno Temple
Imelda StauntonImelda Staunton

درباره فیلم افسون گر شرور و زیبای خفته


مالفیسنت (Maleficent) فیلمی به کارگردانی رابرت اشترمبرگ است که یک بازسازی از انیمیشن زیبای خفته محسوب می‌شود که در سال 1959 توسط والت دیزنی ساخته شده بود. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده جو راث قرار داشت. داستان این فیلم نیز توسط لیندا وولورتون نوشته شد.

فیلم مالفیسنت پس از اکران در سال 2014 واکنش مختلف منتقدان را به همراه داشت. منتقدان فیلم‌نامه این اثر را دارای ایرداتی اساسی دانسته و اعتقاد داشتند داستان در برخی از لحظاتش باعث سردرگمی مخاطبان می‌شود. البته آن‌ها فیلم مالفیسنت را به دلیل جلوه‌های بصری جذاب و بازی عالی گروه بازیگران مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در بخش فروش خارق‌العاده کار کرد و موفقیت عظیمی را برای سازندگانش رقم زد. فیلم مالفیسنت که با بودجه 263 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 758 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آنجلینا جولی، شارلتو کوپلی، ال فانینگ، ایملدا استنتون، جونو تیمپل، سم رایلی و لزلی من ویل اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مالفیسنت بدین شرح است: شیطان یا پلید دختری است که در یک خلنگ‌زار گسترده و زیبا به همراه پری‌ها و موجوداتی عجیب زندگی می‌کند. خلنگ‌زاری که در مجاورت قلمرو انسان‌هاست. روزی نگهبان‌های خلنگ‌زار به او خبر می‌دهند که دزدی کوچک جواهری را از دریاچه دزدیده و آن را بازنمی‌گرداند. مالیفیسنت پیش دزد یا همان استفن می‌رود و با زبانی نرم او را رام کرده و با او دوست می‌شود و به دوستی او هم اطمینان پیدا می‌کند؛ زیرا زمانی که استفن با مالیفیسنت دست می‌دهد و به علت حساسیت مالیفیسنت به فلز دست مالیفیسنت می‌سوزد، استفن بسیار ناراحت شده و بلافاصله، با اینکه کودک فقیری هم بود، تنها جواهرش یعنی انگشتر خویش را به آب دریاچه می‌اندازد.




بنر فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان
پوستر فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان

شاهزاده ایران: شن‌های زمان

Prince of Persia: The Sands of Time
کارگردان: Mike Newell نویسنده: Boaz Yakin , Doug Miro , Carlo Bernard
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Gemma ArtertonGemma Arterton
Ben KingsleyBen Kingsley
Alfred MolinaAlfred Molina
Steve ToussaintSteve Toussaint
Toby KebbellToby Kebbell

درباره فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان


شاهزاده ایران: شن‌های زمان (Prince of Persia: The Sands of Time) یکی دیگر از برترین فیلم های فانتزی است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. شاهزاده ایران: شن‌های زمان با اقتباس از داستانی به همین نام اثر کارلا جابلونسکی ساخته شد.

وظیفه کارگردانی این فیلم فانتزی برعهده مایک نیوول قرار داشت. جری بروکهایمر تهیه‌کننده فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان بود. فیلم‌نامه این اثر نیز توسط جردن مکنر، بوآز یاکین، دوگ میرو و کارلو برنارد به رشته تحریر در آمد.

فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان با واکنش مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد. منتقدان ضمن تمجید از عملکرد گروه بازیگری و جلوه‌های بصری، اعتقاد داشتند که این فیلم در زمینه فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها باید به‌مراتب بهترین عمل می‌کرد. برخی دیگر از منتقدان نیز اعتقاد داشتند سازندگان با توجه به فضا و عنوان فیلم‌شان باید از بازیگران و یا حداقل مشاوران ایرانی استفاده می‌کردند.

فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان در بخش فروش خارق‌العاده کار کرد و موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش رقم زد. این فیلم با بودجه 150 میلیون دلاری تولید شد و حدود 336 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. جیک جیلنهال، جما آرترتون، بن کینگزلی و آلفرد مولینا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: الموت یک شهز زیبا است که توسط شاهدختی به نام تهمینه اداره می‌شود. توس ولیعهد امپراتور ایران با پیشنهاد وزیر شاه یعنی نظام، تصمیم می‌گیرد به شهر الموت هجوم برده و آن شهر باستانی را بعد از هزار سال تصرف کند. کاهنان الموت قرن‌هاست خنجری را در خفا نگه می‌دارند که هر شخصی به این خنجر اسطوره‌ای برسد، می‌تواند زمان را به عقب بازگرداند و تاریخ را تغییر دهد. این خنجر همچنین می‌تواند این جهان را به نابود کند.




بنر فیلم آدم ربایی
پوستر فیلم آدم ربایی

آدم ربایی

Abduction
کارگردان: John Singleton نویسنده: Shawn Christensen
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Taylor LautnerTaylor Lautner
Lily CollinsLily Collins
Alfred MolinaAlfred Molina
Sigourney WeaverSigourney Weaver
Jason IsaacsJason Isaacs
Maria BelloMaria Bello

درباره فیلم آدم ربایی


آدم‌ربایی (Abduction) فیلمی به کارگردانی جان سینگلتون است که در سال 2011 اکران شد. شان کریستنسن وظیفه نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. روی لی نیز تهیه‌کننده فیلم آدم‌ربایی بود.

فیلم آدم‌ربایی از دید منتقدان به‌عنوان یک فاجعه سینمایی معرفی شد و نمرات بسیار پایینی را دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند که موفق نشدند هیچ نکته مثبتی در این اثر پیدا کنند. آن‌ها داستان فیلم آدم‌ربایی را بسیار ساده دانسته و اعتقاد داشتند شخصیت‌پردازی‌ها و فیلم‌نامه این فیلم بسیار ضعیف است.

این فیلم با وجود نقدهای منفی زیادی که دریافت کرد، نسبت به بودجه‌اش فروش خوبی در گیشه داشت. فیلم آدم‌ربایی با بودجه 35 میلیون دلاری تولید شد و حدود 82 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم آدم‌ربایی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تیلور لاتنر، لی‌لی کالینز، آلفرد مولینا، جیسون ایساکس، ماریا بلو و سیگورنی ویور اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آدم‌ربایی بدین شرح است: ناتان هارپر یک دانش آموز دبیرستانی 18 ساله است و در حومه شهر پیتسبورگ، پنسیلوانیا همراه با پدرومادرش کوین و مارا زندگی می‌کند. او که از کابوس‌های مکرر رنج می‌برد، تصمیم می‌گیرد جهت معالجه نزد یک دکتر روانپزشک به نام گرالدین بنت برود. در ادامه ناتان با کارن مورفی همکاری می‌کند تا اطلاعاتی راجع‌به کودکانی که گم شده‌اند پیدا کنند.




بنر فیلم شکارچی: جنگ زمستان
پوستر فیلم شکارچی: جنگ زمستان

شکارچی: جنگ زمستان

The Huntsman: Winter's War
کارگردان: Cedric Nicolas-Troyan نویسنده: Craig Mazin , Evan Spiliotopoulos
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Chris HemsworthChris Hemsworth
Charlize TheronCharlize Theron
Emily BluntEmily Blunt
Jessica ChastainJessica Chastain
Nick FrostNick Frost
Sheridan SmithSheridan Smith

درباره فیلم شکارچی: جنگ زمستان


شکارچی: جنگ زمستان (The Huntsman: Winter's War) یکی از بهترین فیلم های فانتزی جهان است که توسط سدریک نیکولاس ترویان کارگردانی شد. داستان این فیلم توسط اوان اسپیلیوتوپولوس و کریگ مازن به رشته تحریر در آمد. جو روث نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

فیلم شکارچی: جنگ زمستان به‌هیچ‌وجه نتوانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و نمرات بسیار پایینی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این اثر ایرادات زیادی دارد و در برخی از لحظات باعث سردرگمی مخاطبان می‌شود. منتقدان همچنین کارگردانی فیلم شکارچی: جنگ زمستان را ضعیف دانستند.

این فیلم آنطور که انتظار می‌رفت نتوانست برای سازندگانش درآمدزایی کند؛ درواقع انتظارات از فیلم شکارچی: جنگ زمستان در گیشه بسیار بالاتر از چیزی بود که رخ داد. این فیلم با بودجه عظیم 115 میلیون دلاری تولید شد و حدود 165 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریس همسورث، شارلیز ترون، امیلی بلانت، جسیکا چستین و نیک فراست اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم شکارچی: جنگ زمستان بدین شرح است: قدرت‌های جادوگر شیطانی ملکه راونا به او این امکان را می‌دهد که پی ببرد خواهر کوچکترش فریا که هنوز قدرتش مشخص نشده است، درگیر یک رابطه با نجیب زاده‌ای به نام اندرو شده است. حاصل این رابطه یک دختر می‌شود که اندرو پس از به‌دنیا آمدن آن را به قتل می‌رساند. فریا که از این اتفاق بسیار خشمگین و ناراحت است، قلبش یخ می‌زند و او را می‌کشد.




بنر فیلم آلیس در سرزمین عجایب
پوستر فیلم آلیس در سرزمین عجایب

آلیس در سرزمین عجایب

Alice in Wonderland
کارگردان: Tim Burton نویسنده: Linda Woolverton
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Anne HathawayAnne Hathaway
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Crispin GloverCrispin Glover
Matt LucasMatt Lucas
Mia WasikowskaMia Wasikowska

درباره فیلم آلیس در سرزمین عجایب


آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های فانتزی دانست که براساس رمانی به همین نام اثر لوئیس کارول ساخته شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده تیم برتون قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط لیندا وولورتون نوشته شد. ریچارد دی زانوک، سوزان تاد و جنیفر تاد نیز تهیه‌کنندگان فیلم آلیس در سرزمین عجایب بودند.

فیلم آلیس در سرزمین عجایب با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. برخی از منتقدان اعتقاد داشتند فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های درون این فیلم ضعیف بوده و برخی نیز به تمجید از عملکرد گروه بازیگری پرداخته و جلوه‌های بصری زیبای فیلم را مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم با وجود دریافت نقدهای دوگانه، توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش رقم بزند. فیلم آلیس در سرزمین عجایب که با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.025 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد.

لازم به ذکر است که فیلم آلیس در سرزمین عجایب طی مراسم اسکار سال 2011 در سه بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس موفق به کسب این جایزه شد. جانی دپ، ان هتوی، هلنا بونهام کارتر، کریسپین گلاور، آلن ریکمن، میا واشیکوفسکا و لینزی دانکن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم آلیس در سرزمین عجایب بدین شرح است: آلیس دختر جهانگردی به نام چارلز کینگزلی است که در سن 7 سالگی خواب سرزمین عجایب را می‌بیند و وارد آن می‌شود. 13 سال پس از این اتفاق، آلیس جهت ازدواج با لرد هانریش مجبور به حضور در یک مهمانی می‌شود؛ او در این مهمانی پس از تعقیب یک خرگوش به چاله‌ای عمیق سقوط کرده و برای دفعه دوم وارد سرزمین عجایب می‌شود.




بنر فیلم رمپیج

رمپیج

Rampage
کارگردان: Brad Peyton نویسنده: Adam Sztykiel , Carlton Cuse , Ryan Condal , Ryan Engle
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Naomie HarrisNaomie Harris
Malin ÅkermanMalin Åkerman
Jeffrey Dean MorganJeffrey Dean Morgan
Jake LacyJake Lacy
Joe ManganielloJoe Manganiello

درباره فیلم رمپیج


فیلم فانتزی رمپیج (Rampage) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های فانتزی سینما دانست که پس از اکران در سال 2018 توانست توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم رمپیج برعهده برد پیتون قرار داشت؛ پیتون در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون بو فلین، جان ریچارد و هیرام گارسیا نیز او را همراهی کردند. داستان این فیلم تماشایی توسط کارلتون کیوس، آدام سیزتیکال، رایان انگل و رایان جی کندال نوشته شد.

فیلم رمپیج بعد از اکران با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌برداری و جلوه‌های ویژه تصویری مورد تحسین قرار دادند؛ از سوی دیگر برخی از منتقدان اعتقاد داشتند فیلم‌نامه فیلم رمپیج دارای نقص بوده و سازندگان می‌توانستند در بخش شخصیت‌پردازی‌ها بهترین عمل کنند.

این فیلم با فروش عالی خود موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان آورد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند. فیلم رمپیج با بودجه 140 میلیون دلاری تولید شد و حدود 428 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

دواین جانسون، نائومی هریس، مالین اکرمان، جو منگنیلو، جیک لیسی، مارلی شلتن و جفری دین مورگان ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم رمپیج بدین شرح است: دیویس اوکویه فردی گوشه‌گیر است که از مردم فاصله می‌گیرد؛ او دارای ارتباطی خاص با یک گوریل نقره‌ای بسیار باهوش به نام جورج است که از کودکی مراقب او بود. در ادامه طی یک آزمایش ژنتیکی تبه‌کارانه این میمون باهوش و رام به یک هیولایی بزرگ تبدیل می‌شود. خیلی زود مشخص می‌شود موجودات تغییریافته دیگری نیز مانند این میمون وجود دارند. از آنجا که این هیولاهای تازه ایجاد شده در حال هجوم بردن به آمریکای شمالی هستند و هر چیزی که جلوی راهشان باشد نابود می‌کنند، اوکی با یک مهندس ژنتیک متحد می‌شود تا به یک پادزهر دست پیدا کنند. او وارد جنگی بزرگ می‌شود تا نه تنها مانع از یک فاجعه جهانی شود، بلکه موجود ترسناکی که زمانی دوستش بود را نجات دهد.




بنر فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها

جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها

Fantastic Beasts and Where to Find Them
کارگردان: David Yates نویسنده: J.K. Rowling
سال انتشار:2016محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Eddie RedmayneEddie Redmayne
Katherine WaterstonKatherine Waterston
Dan FoglerDan Fogler
Alison SudolAlison Sudol
Colin FarrellColin Farrell
Jon VoightJon Voight

درباره فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها


جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (Fantastic Beasts and Where to Find Them) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های فانتزی دانست که با اقتباس از کتابی به همین نام اثر جی. کی. رولینگ نوشته شد. رولینگ در این فیلم نخستین تجربه فیلم‎‌نامه‌نویسی خود را نیز تجربه کرد؛ او همچنین به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. رولینگ در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون دیوید هیمن، استیو کلاوز و لیونل ویگرام نیز او را همراهی کردند.

وظیفه کارگردانی فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها برعهده دیوید یتس قرار داشت. این فیلم بعد از اکران نمرات نسبتا خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان این اثر را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، جلوه‌های ویژه زیبا و فیلم‌برداری فوق‌‌العاده مورد تحسین قرار دادند؛ البته آن‌ها اعتقاد داشتند شخصیت‌پردازی‌ها در این فیلم به خوبی انجام نشده است.

فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها طی مراسم اسکار سال در دو بخش بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی صحنه نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها موفق به کسب جایزه اسکار بهترین طراحی لباس شد.

این فیلم فروشی عالی را در گیشه تجربه کرد و مورد توجه بسیاری از طرفداران فیلم های جادوگری قرار گرفت؛ فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها با بودجه 180 میلیون دلاری تولید شد و حدود 814 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ادی ردمین، کاترین واترستون، آلیسون سودول، دن فوگلر، ازرا میلر، سامانتا مورتون، جن مورای، کالین فارل، جان ویت و ران پرلمن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها بدین شرح است: در سال 1926، نیوت اسکمندر بعد از اتمام سفرهای تحقیقاتی‌اش جهت نوشتن کتاب جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها، برای توقفی کوتاه وارد نیویورک می‌شود. اما بر اثر اشتباه ناخواسته یک مشنگ به نام جیکوب کوالسکی، تعدادی از موجوداتی که درون چمدان گسترش‌یافته نیوت هستند در شهر رها می‌شوند و روابط جامعه جادوگری و غیرجادوگری را وارد بحرانی بزرگ می‌کند.




بنر سریال بلور تاریک: عصر مقاومت

بلور تاریک: عصر مقاومت

The Dark Crystal: Age of Resistance
سازنده: Jim Henson
سال‌های انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Anya Taylor-JoyAnya Taylor-Joy
Nathalie EmmanuelNathalie Emmanuel
Taron EgertonTaron Egerton
Mark HamillMark Hamill
Natalie DormerNatalie Dormer
Caitriona BalfeCaitriona Balfe

درباره سریال بلور تاریک: عصر مقاومت


سریال فانتزی بلور تاریک: دوران مقاومت (The Dark Crystal: Age of Resistance) اثری به کارگردانی لویی لتریر است که در سال 2019 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد و خیلی زود توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند.

فصل نخست سریال بلور تاریک: دوران مقاومت در جلب نظرات مثبت منتقدان نیز موفق بود و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان از این سریال در زمینه‌های جلوه‌های ویژه، کارگردانی و صداپیشگی تمجید کردند. سریال خارجی بلور تاریک: دوران مقاومت با وجود دریافت نقدهای مثبت و جلب توجه مخاطبان تنها طی یک فصل ساخته شد و سازندگان در سال 2020 اعلام کردند ساخت فصل دوم این سریال تماشایی کنسل شده است.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش می‌توان به تارون اگترون، آنیا تیلور-جوی، ناتالی امانوئل، شزاد لطیف، هریس دیکنسون، سیمون پگ، مارک همیل، جیسون ایساکس، بندیکت وانگ، دونا کیمبال، ویکتور یرید، کایتریونا بالفه، اندی سمبرگ و هلنا بونهام کارتر اشاره کرد.

در این سریال به تماشای داستان سه گلفلینگ به‌نام‌های رین، دیت و برئا می‌نشینیم که قصد دارند با متحدکردن قبایل گلفلینگ در مقابل اسکسیس‌های ظالم ایستادگی کرده و سیاره خود ترا را از خطر مخربی که با نام تاریک‌شدگی (Darkening) شناخته می‌شود، نجات دهند.




بنر فیلم غبار ستاره
پوستر فیلم غبار ستاره

غبار ستاره

Stardust
کارگردان: Matthew Vaughn نویسنده: Matthew Vaughn , Jane Goldman
سال انتشار:2007محصول: ایسلند , بریتانیا , ایالات متحده
Charlie CoxCharlie Cox
Claire DanesClaire Danes
Michelle PfeifferMichelle Pfeiffer
Mark StrongMark Strong
Sienna MillerSienna Miller
Kate MagowanKate Magowan

درباره فیلم غبار ستاره


گرد ستاره (Stardust) جزو بهترین فیلم‌ های فانتزی به شمار می‌آید که برپایه رمانی به همین نام اثر نیل گیمن ساخته شد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده متیو وان قرار داشت. لورنزو دی بناونتورا، مایکل دریر، نیل گیمن در امر تهیه‌کنندگی و جین گولدمن در امر نویسندگی وان را همراهی کرد.

فیلم گرد ستاره پس از اکران با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بالایی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را سرگرم‌کننده توصیف کرده و جلوه‌های بصری آن را مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کلر دینز، چارلی کاکس، میشل فایفر، سیه‌نا میلر، جیسون فلمینگ، مارک استرانگ، روپرت اورت، پیتر اوتول، رابرت دنیرو، اسپنسر وایلدینگ و آدام فوگرتی اشاره کرد.

فیلم گرد ستاره در گیشه عملکرد خوبی داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم که با بودجه 88 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 135 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک روستای کوچک در نزدیکی دیواری است که آن را از سرزمین افسانه‌ای و جادویی جدا می‌کند. دانستان تورن از این دیوار می‌گذرد و دختری را مشاهده می‌کند که برای زنی جادوگر که فروشنده دورگرد است کار می‌کند. او دلبسته او می‌شود و با او وارد رابطه می‌شود. آن دختر درواقع شاهزاده اونا است؛ دانستان اما متوجه این موضوع نمی‌شود و پس از مدتی به روستای خود باز می‌گردد




بنر فیلم ادوارد دست قیچی
پوستر فیلم ادوارد دست قیچی

ادوارد دست قیچی

Edward Scissorhands
کارگردان: Tim Burton نویسنده: Caroline Thompson
سال انتشار:1990محصول: ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Winona RyderWinona Ryder
Dianne WiestDianne Wiest
Alan ArkinAlan Arkin
Anthony Michael HallAnthony Michael Hall
Vincent PriceVincent Price

درباره فیلم ادوارد دست قیچی


ادوارد دست‌قیچی (Edward Scissorhands) یک فیلم فانتزی به کارگردانی و نویسندگی تیم برتون است که در سال 1990 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده دنیس دی نووی قرار داشت.

فیلم ادوارد دست‌قیچی با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار بالایی را دریافت کرد. منتقدان داستان این فیلم را بسیار تاثیرگذار دانسته و از شخصیت‌پردازی‌های آن تمجید کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جانی دپ، وینونا رایدر، داین ویست، کتی بیکر، آنتونی مایکل هال و وینسنت پرایس اشاره کرد.

فیلم ادوارد دست‌قیچی توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و فروش بسیار خوبی را تجربه کند. این فیلم که با بودجه 20 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 86 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پگی یک فروشنده از شرکت ایوان است که درآمد پایینی دارد. روزی او به قصر بزرگی در حومه شهرکشان می‌رود و در آنجا یک موجود شبیه به انسان می‌بیند که به جای دستانش قیچی دارد. او پی می‌برد که در آنجا مخترعی زندگی می‌کرده و آن موجود را ‌ساخته است. که قبل از تمام کردن دستان این موجود می‌میرد. نام آن موجود ادوارد است.




بنر فیلم هزار توی پن

هزار توی پن

Pan's Labyrinth
کارگردان: Guillermo del Toro نویسنده: Guillermo del Toro
سال انتشار:2006محصول: مکزیک , اسپانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ivana BaqueroIvana Baquero
Maribel VerdúMaribel Verdú
Sergi LópezSergi López
Doug JonesDoug Jones
Ariadna GilAriadna Gil
Álex AnguloÁlex Angulo

درباره فیلم هزار توی پن


هزارتوی پن (El Laberinto del Fauno) یکی از بهترین فیلم های فانتزی تاریخ سینما محسوب می‌شود که در سال 2006 اکران شد و موفقیت‌های بزرگی دست یافت. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده گی‌یرمو دل تورو قرار داشت. آلفونسو کوارون و آلوارو آگوستین در امر تهیه‌‌کنندگی دل تورو را همراهی کردند.

فیلم هزارتوی پن با واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار بالایی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، بازی عالی بازیگران و کارگردانی محشر مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در شش بخش ازجمله بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که در سه بخش بهترین چهره‌پردازی، بهترین طراحی صحنه و بهترین موسیقی فیلم موفق شد این جایزه را کسب کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ایوانا باکرو، سرژی لوپس، ماریبل وردو، داگ جونز، آریانا خیل، آلکس آنگولو و روژه کاساماژور اشاره کرد. این فیلم موفق شد توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و فروش بسیار بالایی داشته باشد. فیلم هزارتوی پن که با بودجه 19 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 83 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: اوفلیا، دختر بچه‌ای که با مادر باردار و ناپدری‌اش، یک نظامی فاشیسم، در زمان جنگ‌های داخلی دوران ژنرال فرانکو، دیکتاتور اسپانیا زندگی می‌کند. او روزی حشره‌ای مانند یک پری می‌بیند که او را به یک هزارتو مرموز هدایت می‌کند که به دنیای زیرزمینی ختم می‌شود. در آنجا او با یک فان برخورد می‌کند و در دنیای خیال و واقعیت ماجراهایی را پشت سر می‌گذارد.




بنر فیلم شکل آب
پوستر فیلم شکل آب

شکل آب

The Shape of Water
کارگردان: Guillermo del Toro نویسنده: Guillermo del Toro , Vanessa Taylor
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
Sally HawkinsSally Hawkins
Doug JonesDoug Jones
Michael ShannonMichael Shannon
Richard JenkinsRichard Jenkins
Octavia SpencerOctavia Spencer
Michael StuhlbargMichael Stuhlbarg

درباره فیلم شکل آب


شکل آب نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های فانتزی تاریخ سینما جای بگیرد. گی‌یرمو دل تورو به‌عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. جی. مایلز دیل در امر تهیه‌کنندگی و ونسا تیلور در امر نویسندگی دل تورو را همراهی کردند.

فیلم شکل آب توانست با استقبال عظیم منتقدان روبه‌رو شود و تحسین گسترده آن‌ها را به همراه داشته باشد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، عملکرد گروه بازیگری و کارگردانی تمجید کردند.

فیلم شکل آب طی مراسم اسکار بسیار قدرتمندانه ظاهر شد؛ این فیلم که در 13 بخش (ازجمله بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه اسکار بود، توانست در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی صحنه این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در هفت بخش (ازجمله بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم درام) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی توانست این جایزه را کسب کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سالی هاوکینز، مایکل شنون، ریچارد جنکینز، داگ جونز، مایکل استلبرگ و اکتاویا اسپنسر اشاره کرد. فیلم شکل آب در گیشه خارق‌العاده ظاهر شد و با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شد. این فیلم با بودجه تولید 19 میلیون دلاری‌اش حدود 195 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: سال ۱۹۶۲ در شهر بالتیمور، الیسا زن جوانی است که به علت آسیبی که در دوران کودکی از ناحیه گردن دیده، نمی‌تواند حرف بزند و با زبان اشاره با دیگران ارتباط برقرار می‌کند. الیسا به عنوان نظافتچی در یک آزمایشگاه دولتی و فوق پیشرفته کار می‌کند. الیسا از زندگی خود چندان راضی نیست. او با کسی ارتباط خاصی ندارد و لحظات آرام و صمیمی را تنها با دو نفر از دوستانش تجربه می‌کند.




بنر فیلم افسانه تارزان
پوستر فیلم افسانه تارزان

افسانه تارزان

The Legend of Tarzan
کارگردان: David Yates نویسنده: Stuart Beattie , Craig Brewer , John Collee , Adam Cozad
سال انتشار:2016محصول: کانادا , بریتانیا , ایالات متحده
Alexander SkarsgårdAlexander Skarsgård
Christoph WaltzChristoph Waltz
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson
Margot RobbieMargot Robbie
Djimon HounsouDjimon Hounsou
Jim BroadbentJim Broadbent

درباره فیلم افسانه تارزان


افسانه تارزان (The Legend of Tarzan) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی دیوید یتس است که در سال 2016 اکران شد. دیوید بارون، مایک ریچاردسون، آلن ریچه و جری وینتراب در امر تهیه‌کنندگی یتس را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط کریگ برو، آدام کوزاد و ادگار رایس باروز نوشته شد.

فیلم افسانه تارزان نمرات خوبی از سوی منتقدان دریافت نکرد و مورد انتقاد آن‌ها قرار گرفت. این فیلم با وجود دریافت نقدهای منفی، توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و فروش بسیار بالایی داشته باشد؛ فیلم افسانه تارزان که با بودجه 180 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 355 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الکساندر اسکاشگورد، مارگو رابی، کریستف والتس، ساموئل ال. جکسون، جایمن هانسو و جان هرت اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: تارزان در زمان نوزادی خانواده‌اش را بر اثر حمله گونه‌ای از میمون‌ها در جنگل‌های آفریقا از دست داده و خود در کنار گوریل‌ها و دیگر حیوانات وحشی آفریقا بزرگ شده و سال‌ها پس از آن به زندگی شهری در لندن روی آورده است. تارزان یا همان جان کلایتون در شهر لندن زندگی می‌کند و با زنی زیبا به نام جین ازدواج کرده ‌است. کمی بعد تارزان توسط یک شکارچی به اسم جورج واشینگتن ویلیامز مطلع می‌شود که فرد شروری به اسم لئون روم قصد دارد تا با گروهی که تشکیل داده در جنگل‌های آفریقا به انجام عملیاتی شوم بپردازد.




بنر فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید
پوستر فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید

جومانجی: به جنگل خوش آمدید

Jumanji: Welcome to the Jungle
کارگردان: Jake Kasdan نویسنده: Scott Rosenberg , Jeff Pinkner , Chris McKenna , Erik Sommers
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Kevin HartKevin Hart
Jack BlackJack Black
Karen GillanKaren Gillan
Rhys DarbyRhys Darby
Bobby CannavaleBobby Cannavale

درباره فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید


جومانجی: به جنگل خوش آمدید (Jumanji: Welcome to the Jungle) فیلمی فانتزی - کمدی به کارگردانی جیک کاسدان است که در سال 2017 اکران شد. مت تولمک و ویلیام تیتلر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. کریس مک‌کنا، جف پینکنر، اسکات روزنبرگ و اریک سامرز فیلم‌نامه این اثر را نوشتند.

فیلم جومانجی از سوی منتقدان به‌عنوان یک فیلم سرگرم‌کننده توصیف شد و تحسین آنان را به همراه داشت. در این فیلم بازیگرانی همچون دواین جانسون، کوین هارت، جک بلک، کارن گیلان، الکس وولف، مدیسون آیسمن، نیک جوناس، بابی کاناوله و مارک اون جکسون به ایفای نقش پرداختند.

فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید فروش خارق‌العاده‌ای در باکس‌آفیس داشت و استقبال گسترده طرفداران سینما را به همراه داشت. این فیلم که با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 960 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جومانجی یک بازی قدرتمند است که چهار نوجوان را به درون دنیای خود می‌کشاند. دنیای این بازی خطرناک پر از جانوران مختلف و وحشی همراه با جنگلی انبوه و حاوی چندین مدل پازل و تله مرگبار است. برای زنده ماندن، آن‌ها باید بجای شخصیت‌های گیم بازی کنند. اسپنسر تبدیل می‌شود به یک ماجراجوی عضلانی، ورزشکار فوتبال تبدیل می‌شود به یک جانورشناس و متخصص سلاح، دختر محبوب بیتانی تبدیل می‌شود به یک پروفسور جوان و مارتا تبدیل می‌شود به یک تکاور و مبارز رقصنده.




بنر فیلم شوالیه سبز

شوالیه سبز

The Green Knight
کارگردان: David Lowery نویسنده: David Lowery
سال انتشار:2021محصول: کانادا , ایرلند , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dev PatelDev Patel
Alicia VikanderAlicia Vikander
Joel EdgertonJoel Edgerton
Sarita ChoudhurySarita Choudhury
Sean HarrisSean Harris
Kate DickieKate Dickie

درباره فیلم شوالیه سبز


شوالیه سبز (The Green Knight) یک فیلم فانتزی جدید به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی دیوید لاوری است که در سال 2021 اکران شد. لازم به ذکر است که توبی هالبروکس، جیمز ام. جانستون، تیم هدینگتون، ترزا استیل پیج و آرون گیلبرت در امر تهیه‌کنندگی لاوری را همراهی کردند.

فیلم شوالیه سبز نتوانست توجه منتقدان را به سمت خود جلب کند و با نقدهای منفی آنان روبه‌رو شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به دو پتل، جوئل اجرتون، بری کیوگن، رالف اینسون و آلیسیا ویکاندر اشاره کرد.

فیلم شوالیه سبز نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند و در گیشه شکست خورد. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 12 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان قرون وسطایی سر گاوین و شوالیه سبز را نشان می‌دهد و راجع‌به مردی جوان است که باید با موجودی بزرگ مواجه شود.




بنر فیلم جوخه انتحار 2
پوستر فیلم جوخه انتحار 2

جوخه انتحار 2

The Suicide Squad 2
کارگردان: James Gunn نویسنده: James Gunn
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
Margot RobbieMargot Robbie
Idris ElbaIdris Elba
John CenaJohn Cena
Michael RookerMichael Rooker
Viola DavisViola Davis
Joel KinnamanJoel Kinnaman

درباره فیلم جوخه انتحار 2


جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad) یک فیلم فانتزی جدید به کارگردانی و نویسندگی جیمز گان است که در سال 2021 به نمایش درآمد. چارلز روون و پیتر سفرن تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

این فیلم نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد و به‌عنوان یک فیلم سرگرم‌کننده و مهیج از جانب منتقدان معرفی شد. مارگو رابی، ادریس البا، جان سینا، یوئل کینامان، سیلوستر استالونه، وایولا دیویس، جای کورتنی و پیتر کاپالدی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم جوخه انتحار 2 به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم نیز به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا موفق نشد فروش چندان خوبی را در گیشه تجربه کند. فیلم جوخه انتحار 2 که با بودجه 185 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 120 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: افسر اطلاعاتی آماندا والر دو تیم متشکل از زندانیان زندان را که به جوخه انتحار معروفند گردآوری می‌کند و آن‌ها موافقت می‌کنند تا در ازای تخفیف در مجازاتشان، مأموریتی را برای والر انجام دهند. بعد از سرنگونی دولت کشور کورتو مالت واقع در آمریکای جنوبی توسط یک رژیم ضدآمریکایی، این دو تیم به آن جا فرستاده می‌شوند و مأموریت آن‌ها تخریب آزمایشگاه دوران نازی به اسم یاتونهایم است که در آن آزمایش مخفیانه‌ای به نام پروژه ستاره دریایی در حال انجام است.




بنر فیلم گشت‌وگذار در جنگل
پوستر فیلم گشت‌وگذار در جنگل
دو زیرنویس

گشت‌وگذار در جنگل

Jungle Cruise
کارگردان: Jaume Collet-Serra نویسنده: Michael Green , Patrick McKay , James D. Payne
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Emily BluntEmily Blunt
Edgar RamírezEdgar Ramírez
Jack WhitehallJack Whitehall
Jesse PlemonsJesse Plemons
Paul GiamattiPaul Giamatti

درباره فیلم گشت‌وگذار در جنگل


گشت و گذار در جنگل (Jungle Cruise) یکی دیگر از بهترین فیلم های فانتزی محسوب می‌شود که ژاومه کویت سرا کارگردان آن بود. بو فلین، هیرام گارسیا، دنی گارسیا، جان دیویس، جان فاکس و دواین جانسون وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. فیلم‌نامه این فیلم توسط مایکل گرین، جان ریکوآ و گلن فیکارا به رشته تحریر درآمد.

فیلم گشت و گذار در جنگل نمرات مختلفی دریافت کرد و با واکنش‌های گوناگون منتقدان روبه‌رو شد. دواین جانسون، امیلی بلانت، جک وایتهال، ادگار رامیرز، جسی پلمونس، پل جیاماتی، اندی نیمن، ورونیکا فالکون و کیم گوتیه‌رس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانست فروش چندان خوبی داشته باشد. فیلم گشت و گذار در جنگل که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 121 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم گشت و گذار در جنگل بدین شرح است: فرانک به همراه لیلی و برادرش مک‌گرگور به مأموریتی می‌روند تا یک درخت جادویی که قدرت‌های شفابخشی دارد پیدا کنند. در این ماجراجویی آن‌ها باید با حیوانات وحشی و رقیب آلمانی‌شان مبارزه کنند.




بنر فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر
پوستر فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر
دوبله

لیگ عدالت زک اسنایدر

Zack Snyder's Justice League
کارگردان: Zack Snyder نویسنده: Chris Terrio
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
Ben AffleckBen Affleck
Henry CavillHenry Cavill
Gal GadotGal Gadot
Jason MomoaJason Momoa
Ezra MillerEzra Miller
Ray FisherRay Fisher

درباره فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر


لیگ عدالت زک اسنایدر (Justice League Snyder Cut) یک فیلم ابرقهرمانی است که در سال 2021 عرضه شد. این فیلم درواقع نسخه برش کارگردان فیلم لیگ عدالت است که در سال 2017 اکران شده بود.

زک اسنایدر وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. چارلز روون و دبورا اسنایدر تهیه‌کنندگان و کریس تریو نویسنده این فیلم بودند. این فیلم که با بودجه 70 میلیون دلاری ساخته شده بود، به محبوبیت بالایی دست یافت.

فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر با تحسین گسترده منتقدان و طرفداران مواجه شد و نمرات بسیار بالایی دریافت کرد. بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، ایمی آدامز، ری فیشر، جیسون موموآ، ازرا میلر، جو منگنیلو، جسی آیزنبرگ، کانی نیلسن، جرمی آیرونز و ویلم دفو ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: روس وین، در تلاش است تا فداکاری سوپرمن را بی‌نتیجه نگذارد. او با همکاری دایانا پرینسس، در تلاش برای گردآوری تیمی از ابرانسان‌هاست تا از زمین در مقابل حمله‌ای فاجعه‌بار جلوگیری کنند. مأموریت سخت‌تر از آنچه بروس وین فکرش را می‌کرد، از آب درمی‌آید؛ زیرا به منظور تشکیل این تیم هر کدام از اعضا باید با شیاطینی که آن‌ها را عقب می‌زنند، مقابله کنند.




بنر سریال وانداویژن

وانداویژن

WandaVision
سازنده: Jac Schaeffer
سال‌های انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Elizabeth OlsenElizabeth Olsen
Paul BettanyPaul Bettany
Kathryn HahnKathryn Hahn
Teyonah ParrisTeyonah Parris
Randall ParkRandall Park
Kat DenningsKat Dennings

درباره سریال وانداویژن


وانداویژن (WandaVision‎) یک مینی‌سریال فانتزی جذاب است که وظیفه ساخت آن برعهده جک شفر قرار داشت. این مینی سریال در سال 2021 و طی 9 قسمت توسط دیزنی پلاس عرضه شد.

سریال وانداویژن نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد و در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و جلوه‌های بصری مورد تحسین قرار گرفت. الیزابت اولسن، پل بتانی، دبرا جو روپ، فرد ملامد، کاترین هان، تیونا پریس، رندل پارک، کت دنینگز و ایوان پیترز ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: پس از اتفاقات فیلم انتقام جویان: پایان بازی، واندا ماکسیموف یک زندگی آرمانی را در شهر وست ویو شروع می‌کند و تلاش دارد با کنترل افراد شهر، آرامش گرفته شده از خودش را پس بگیرد؛ در این میان سازمان سورد متوجه تغییرات شده و تصمیم به حمله به این شهر می‌گیرند.




بنر فیلم مهاجم مقبره 2

مهاجم مقبره 2

Tomb Raider 2
کارگردان: Ben Wheatley نویسنده: Amy Jump
سال انتشار:2022محصول: ایالات متحده
مشاهده صفحه فیلم
Alicia VikanderAlicia Vikander
Kristin Scott ThomasKristin Scott Thomas
Radhesh AriaRadhesh Aria

درباره فیلم مهاجم مقبره 2


مهاجم مقبره (Tomb Raider) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های فانتزی قرار بگیرد. رور اوثاگ به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشت. گری باربر و گراهام کینگ نیز وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم مهاجم مقبره برپایه مجموعه بازی‎های رایانه‌ای به همین نام ساخته شد. فیلم مهاجم مقبره نمرات پایینی دریافت کرد و به دلیل ایرادات فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. در این فیلم بازیگرانی همچون آلیسیا ویکاندر، والتون گوگینس، دانیل وو و دومینیک وست به ایفای نقش پرداختند.

فیلم مهاجم مقبره فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم که با بودجه 105 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 274 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: لارا کرافت، فرزند ماجراجوی گمشده لرد ریچارد کرافت، باید به جزیره‌ای مرموز برود تا پدرش را که در آنجا ناپدید شده ‌است پیدا کند. اما در این راه به خطرات بزرگی مواجه می‌شود.




بنر فیلم زن شگفت انگیز 1984
پوستر فیلم زن شگفت انگیز 1984
دوبله

زن شگفت انگیز 1984

Wonder Woman 1984
کارگردان: Patty Jenkins نویسنده: Patty Jenkins , Dave Callaham , Geoff Johns
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
Gal GadotGal Gadot
Chris PineChris Pine
Kristen WiigKristen Wiig
Pedro PascalPedro Pascal
Connie NielsenConnie Nielsen
Robin WrightRobin Wright

درباره فیلم زن شگفت انگیز 1984


زن شگفت‌انگیز 1984 (Wonder Woman 1984) یک فیلم فانتزی و ابرقهرمانی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی پتی جنکینز است. چارلز روون، دبورا اسنایدر، زک اسنایدر، گل گدوت و استیون جونز در امر تهیه‌کنندگی به جنکینز کمک کردند.

فیلم زن شگفت‌انگیز 1984 مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نمرات بالایی دریافت نکرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به گل گدوت، کریس پاین، کریستن ویگ، پدرو پاسکال، رابین رایت و کانی نیلسن اشاره کرد. این فیلم با بودجه تولید 200 میلیون دلاری‌اش، حدود 166 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1984 و طی جنگ سرد، پرنسس دایانا یا زن شگفت‌انگیز با دو دشمن قدرتمند مواجه می‌شود: باربارا ان مینروا یا چیتا و مکسول لرد. از طرفی نیز عشقش استیو ترور برای کمک به او بازمی‌گردد. استیو یا همان عشق دایانا با استفاده از سنگ آرزوها برمی‌گردد؛ اما استفاده از این سنگ هزینه‌ای دربردارد که مهم‌ترین دارایی فرد را از او می‌گیرد.




بنر فیلم جومانجی: مرحله بعدی

جومانجی: مرحله بعدی

Jumanji: The Next Level
کارگردان: Jake Kasdan نویسنده: Scott Rosenberg , Jake Kasdan , Jeff Pinkner
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Kevin HartKevin Hart
Jack BlackJack Black
Karen GillanKaren Gillan
AwkwafinaAwkwafina
Nick JonasNick Jonas

درباره فیلم جومانجی: مرحله بعدی


جومانجی: مرحله بعدی (Jumanji: The Next Level) دنباله فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید محسوب می‌شود که جیک کاسدان وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. دواین جانسون، دنی گارسیا، هیرام گارسیا، مت تولمک و ویلیام تیتلر در امر تهیه‌کنندگی و جف پینکنر و اسکات روزنبرگ در امر نویسندگی کاسدان را همراهی کردند.

فیلم جومانجی: مرحله بعدی واکنش‌های متوسط منتقدان را در پی داشت. این فیلم به دلیل جلوه‌های بصری زیبا و بازی جذاب گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. فیلم جومانجی: مرحله بعدی مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت و فروش بالایی داشت؛ این فیلم که با بودجه 132 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 800 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید چهار شخصیت اصلی فیلم موفق شدند بازی ویدیویی جومانجی را نابود کنند تا دیگر شخصی در دنیای جنگی آن گیر نیفتد. اما این کار نمی‌تواند پایانی بر جومانجی باشد.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های فانتزی

عکس پروفایل

شما