خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های درام

بهترین فیلم‌های درام کدام هستند؟ فیلم های درام با تلفیلی از واقعیت و گاها تخیل، می‌توانند برای چند ساعت ما را سرگرم دنیای خود کنند. اکثر داستان‌های درام داستانی در مبنای واقعیت دارند و زندگی و چارچوب‌های اخلاقی کاراکترهای فیلم یا سریال را به نمایش می‌گذارند.

بدون شک می‌توان گفت فیلم درام یک لذت تکرار نشدنی و جالب برای طرفداران سبک آن است. اگر از علاقه مندان به این سبک از سینما نباشید، در نگاه اول فیلم‌های درام صرفا حوصله سربر و خسته کننده به نظر می‌رسند؛ اما اگر از طرفداران و علاقه‌مندان به این ژانر باشید، طولانی بودن داستان و جزئیات، برای شما بسیار لذت بخش خواهند بود.

در ادامه‌ی این مقاله ما قصد داریم لیستی از «بهترین فیلم های درام» را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم.

با ملوفیلم همراه باشید و نظر خود را در مورد این لیست با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

بهترین فیلم‌های درام




بنر فیلم رستگاری در شاوشنک

رستگاری در شاوشنک

The Shawshank Redemption
کارگردان: Frank Darabont نویسنده: Frank Darabont
سال انتشار:1994محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tim RobbinsTim Robbins
Morgan FreemanMorgan Freeman
Bob GuntonBob Gunton
William SadlerWilliam Sadler
Clancy BrownClancy Brown
Gil BellowsGil Bellows

درباره فیلم رستگاری در شاوشنک


بدون شک فیلم رستگار در شاوشنک (The Shawshank Redemption) به‌عنوان یک شاهکار در تاریخ سینما، شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های درام را داراست. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم درام برعهده فرانک دارابونت قرار داشت؛ نیکی ماروین نیز تهیه‌کننده فیلم رستگاری در شاوشنک بود.

این فیلم بعد از اکران توانست با تحسین گسترده منتقدان مواجه شود و نمرات فوق‌العاده‌ای را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم رستگاری در شاوشنک را یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما توصیف کردند و آن را در زمینه‌های بازیگری، داستان، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم را باید یکی از ناکام‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما در کسب جوایز معتبر سینمایی دانست. فیلم رستگار در شاوشنک طی مراسم اسکار سال 1995 در هفت بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی فیلم، و بهترین صدابرداری نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ رشته‌ای موفق به کسب این جایزه نشد.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست در هیچ‌کدام از این دو بخش این جایزه را کسب کند.

فیلم رستگاری در شاوشنک با وجود دریافت نقدهای بسیار مثبت، نتوانست مطابق انتظارات سازندگان در گیشه عملکردی قدرتمندانه داشته باشد؛ این فیلم درواقع جزو آن دسته از فیلم‌هایی است که ارزشش چندین سال بعد از اکرانش برای مخاطبان آشکار گردید. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 28.7 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم رستگاری در شاوشنک به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون، ویلیام سادلر، کلنسی براون، گیل بیلاز و جیمز ویتمور اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: بانکداری جوان به نام اندی دوفرین به جرم قتل همسرش به حبس ابد در زندان ایالتی شائوشنک محکوم می‌شود. اندی اصرار دارد که او مرتکب این جرم نشده اشت؛ ولی قاضی او را گناهکار شناخته و به زندان محکوم می‌کند. او سال‌های متعددی را در این زندان سپری می‌کند. تنها سرگرمی‌ اندی در این زندان دست‌وپنجه نرم کردن با افرادی از طبقه پایین‌ جامعه است.




بنر فیلم از گور برخاسته

از گور برخاسته

The Revenant
کارگردان: Alejandro González Iñárritu نویسنده: Alejandro González Iñárritu , Mark L. Smith
سال انتشار:2015محصول: کانادا , Hong Kong , Taiwan , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Tom HardyTom Hardy
Domhnall GleesonDomhnall Gleeson
Will PoulterWill Poulter
Forrest GoodluckForrest Goodluck
Paul AndersonPaul Anderson

درباره فیلم از گور برخاسته


از گور برخاسته (The Revenant) را نیز می‌توان جزو فیلم ‌های درام برتر سینما دانست که به موفقیت‌های گوناگونی دست پیدا کرد. الخاندرو گونسالس اینیاریتو به‌عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده در این پروژه حضور داشت. آرنان میلشان، استیو گولین، ماری پارنت، کیث ردمن و جیمز دبلیو اسکاتچداپل در امر تهیه‌کنندگی و مارک ال. اسمیت در امر نویسندگی اینیاریتو را همراهی کردند.

شرایط فیلم‌برداری و ساخت فیلم از گور برخاسته به حدی دشوار بود که بسیاری از عوامل پشت صحنه طی فرآیند ساخت مجبور به استعفا شدند. اما در پایان این فیلم توانست تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم از گوربرخاسته را به دلیل فیلم‌برداری زیبا، جلوه‌های بصری جذاب، عملکرد عالی گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و فیلم‌نامه محشر مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم وسترن در مراسم‌های معتبر سینمایی نیز حضور نسبتا خوبی داشت و موفق به کسب جوایز مختلفی شد. فیلم از گور برخاسته طی مراسم اسکار سال 2016 در 12 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم‌برداری موفق به کسب این جایزه شد. لئوناردو دی‌کاپریو با ایفای نقش در این فیلم موفق شد سرانجام نخستین جایزه اسکار خود را به‌دست بیاورد.

فیلم از گور برخاسته در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در 3 بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد فیلم درام و بهترین فیلم درام موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم در گیشه نیز حضور قدرتمندانه‌ای داشت و توانست موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. فیلم از گور برخاسته که با بودجه 135 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 533 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم درام از گور برخاسته به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، دامنل گلیسون، ویل پولتر، فرست گودلاک، پل اندرسون، ایشیا توتوسیس، آرتور ردکلاد، گریس داو، برندن فلچر و کریستوفر یونر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ازگور برخاسته بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به یک گروه شکارچی 42 نفره سفیدپوست است که به رهبری یک تاجر شکار می‌روند. حوادث فیلم در قرن نوزدهم جریان دارد. به دلیل دزدیده شدن دختری سرخپوست توسط دو نفر از آن‌ها، سرخ‌پوست‌ها به سمتشان یورش می‌برند و 32 نفر از آن‌ها را می‌کشند. در ادامه یک گروه 10 نفره سوار بر یک قایق بزرگ شده و از مهلکه فرار می‌کنند. اما سرخپوست‌ها جهت گرفتن انتقام خود دست به تعقیب آن‌ها می‌زنند. در این گروه یک راهنما به نام هیو گلاس حضور دارد که رهبر گروه اعتماد زیادی به او دارد. هیو قصد دارد تا این گروه را در مسیری امن به خانه بازگرداند؛ اما در این راه هیو با مشکلی بزرگ مواجه می‌شود که او را تا پای گور می‌کشاند.




بنر فیلم گرگ وال استریت
پوستر فیلم گرگ وال استریت

گرگ وال استریت

The Wolf of Wall Street
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Terence Winter
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Jonah HillJonah Hill
Margot RobbieMargot Robbie
Rob ReinerRob Reiner
Kyle ChandlerKyle Chandler
Matthew McConaugheyMatthew McConaughey

درباره فیلم گرگ وال استریت


گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) یکی دیگر از بهترین فیلم های درام تاریخ سینما به‌حساب می‌آید که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده مارتین اسکورسیزی قرار داشت؛ البته لئوناردو دی کاپریو، رایزا عزیز و جویی مک‌فارلند نیز در امر تهیه‌کنندگی اسکورسیزی را همراهی کردند. داستان این فیلم سینمایی درام توسط ترنس وینتر به رشته تحریر در آمد.

فیلم گرگ وال استریت بر اساس کتابی به همین نام اثر جردن بلفورت ساخته شد. این فیلم بعد از اکران با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم گرگ وال استریت را به دلیل عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری، کارگردانی محشر و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند؛ البته برخی از منتقدان اعتقاد داشتند سازندگان بیش از حد از مضامین بزرگسالانه در این فیلم استفاده کرده‌اند.

این فیلم آن‌طور که انتظار می‌رفت در کسب جوایز معتبر سینمایی موفق عمل نکرد. فیلم گرگ وال استریت طی مراسم اسکار سال 2014 در پنج بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌کدام از این رشته‌ها موفق به کسب جایزه اسکار نشد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب 2014 نیز در دو بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر نقش اول مرد موزیکال یا کمدی (برای بازی لئوناردو دی‌کاپریو) نامزد دریافت جایزه شده بود، که تنها توانست در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد این جایزه را کسب کند.

فیلم گرگ وال استریت توانست با استقبال گسترده مخاطبان در گیشه مواجه شود و به فروشی خارق‌العاده دست پیدا کند. این فیلم که با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 392 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی کاپریو، مارگو رابی، ژان دوژاردن، کایل چندلر، متیو مک‌کانهی، جونا هیل، راب رینر و جان فاورو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم گرگ وال استریت بدین شرح است: این فیلم داستان واقعی دلال سخت‌کوشی را به‌تصویر می‌کشد که اواخر دهه 1980 وارد بازار سهام شده و با یک بدشانسی روبه‌رو می‌شود؛ او جواز خود را دقیقا در روز دوشنبه سیاه که بزرگترین سقوط اقتصادی بعد از دهه 1920 بود، به دست می‌آورد. به‌واسطه این سقوط اقتصادی بزرگ جردن شغل خود را از دست می‌دهد؛ اما او بار دیگر به‌عنوان یک دلال وارد بازار سهام کم ارزش می‌شود. در ادامه مشاهده می‌کنیم که چگونه بلفورت با دور زدن قانون به ثروت بسیار زیادی دست پیدا می‌کند.




بنر فیلم جوکر
پوستر فیلم جوکر
دو زبانه

جوکر

Joker
کارگردان: Todd Phillips نویسنده: Scott Silver , Todd Phillips
سال انتشار:2019محصول: کانادا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Joaquin PhoenixJoaquin Phoenix
Robert De NiroRobert De Niro
Zazie BeetzZazie Beetz
Frances ConroyFrances Conroy
Brett CullenBrett Cullen
Shea WhighamShea Whigham

درباره فیلم جوکر


جوکر (Joker‎) اثری شاهکار در تاریخ سینما است که کمتر شخصی قبل از اکرانش تصور می‌کرد که این فیلم بتواند تا این حد در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کند. این فیلم بر پایه شخصیت شرور جوکر از کمیک‌های دی سی ساخته شد. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم جوکر برعهده تاد فیلیپس قرار داشت؛ البته در امر تهیه‌کنندگی بردلی کوپر و در امر نویسندگی اسکات سیلور به فیلیپس کمک کردند.

فیلم جوکر بعد از اکران توانست با استقبال گسترده منتقدان مواجه شود و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی و بازیگری مورد تحسین قرار دادند؛ البته تعداد کمی از منتقدان نسبت به صحنه‌های خشونت‌آمیز این فیلم انتقاد داشتند.

این فیلم حضور نسبتا موفقیت‌آمیزی در مراسم‌های معتبر سینمایی داشت؛ فیلم جوکر در طی مراسم اسکار سال 2020 در 11 بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد (برای بازی واکین فینیکس) و بهترین موسیقی متن موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم جوکر در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار رشته از جمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم درام و بهترین موسیقی متن شد.

فیلم جوکر در حوزه فروش یک شگفتی بزرگ را رقم زد و موفقیتی عظیم را برای سازندگانش به ارمغان آورد؛ این فیلم درام که با بودجه 70 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.074 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. فیلم جوکر با این میزان از فروش به افتخارات مختلفی دست پیدا کرد. این فیلم به ششمین فیلم پرفروش سال 2019، سی‌ویکمین فیلم پرفروش تاریخ سینما و پرفروش‌ترین فیلم درجه آر تاریخ سینما تبدیل شد.

واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی و برت کالن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم جوکر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم سینمایی درام بدین شرح است: در سال ۱۹۸۱، مرد میانسالی به نام آرتور فلک همراه با مادرش پنی در شهر گاتهام زندگی می‌کند. آرتور به‌عنوان دلقک در مهمانی‌های گوناگون حضور پیدا کرده و زندگی خود را این‌گونه می‌گذراند. شهر گاتهام شهری مملو از جرم و جنایت‌های سازمان‌یافته، فقر و بیکاری است که تمام مردم ازجمله آرتور را آزار می‌دهد. آرتور به یک بیماری عصبی ناخویشتن‌داری عاطفی دچار است و هنگامی که کنترل خود از دست بدهد، به طرز عجیب و غیرقابل کنترلی می‌خندد. او که در موقعیت بدی به سر می‌برد، پس از اتفاقات مختلف ازجمله مورد حمله قرار گرفتن توسط سارقان گاتهام، تصمیم می‌گیرد که زندگی خود را تغییر دهد.

به جرأت می‌توان گفت فیلم جوکر، یکی از بهترین فیلم‌های جهان است. پیشنهاد می‌کنم این اثر تماشایی را از دست ندهید.

گالری فیلم جوکر





بنر فیلم ذهن زیبا

ذهن زیبا

A Beautiful Mind
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:2001محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم ذهن زیبا


ذهن زیبا (A Beautiful Mind) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ران هاوارد است که در سال 2001 اکران شد. لازم به ذکر است که برایان گریزر در امر تهیه‌کنندگی هاوارد را همراهی کرد. فیلم‌نامه این اثر نیز توسط آکیوا گلدزمن نوشته شد.

فیلم ذهن زیبا به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد و تحسین منتقدان را به همراه داشت. این فیلم طی مراسم اسکار در هفت بخش نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت توانست در چهار بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شد که در چهار رشته بهترین فیلم درام، بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلم‌نامه توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم ذهن زیبا فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و در گیشه عالی ظاهر شد. این فیلم که با بودجه 58 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 313 میلیون دلار فروش کرد. راسل کرو، جنیفر کانلی، ویوین کاردن، اد هریس، پل بتانی، آدام گلدبرگ، جاد هیرش و کریستوفر پلامر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جان نش از دانشگاه فارغ التحصیل شده و به سمت استادی برگزیده می‌شود. او توانایی خارق العاده‌ای در کشف رابطه بین اشکال و اعداد به هم ریخته دارد. ازدواج با آلیشیا به زندگی او رنگ و لعابی دیگر می‌دهد تا اینکه ویلیام پارچر مامور سیا به سراغش می‌رود و از او می‌خواهد با توجه به استعداد بی‌نظیرش در زمینه فعالیت‌های رمز شکنی به سیا کمک کند.




بنر فیلم پدرخوانده

پدرخوانده

The Godfather
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola , Mario Puzo
سال انتشار:1972محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Marlon BrandoMarlon Brando
Al PacinoAl Pacino
James CaanJames Caan
Richard S. CastellanoRichard S. Castellano
Robert DuvallRobert Duvall
Sterling HaydenSterling Hayden

درباره فیلم پدرخوانده


بدون شک یک شاهکار سینمایی بی‌نظیر مانند فیلم پدرخوانده (The Godfather) با اقتدار شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های درام را داراست. این فیلم براساس رمانی به همین نام اثر ماریو پوزو ساخته شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم پدرخوانده برعهده فرانسیس فورد کوپولا قرار داشت؛ البته کوپولا در امر نویسندگی تنها نبود و ماریو پوزو نیز او را همراهی کرد. آلبر اس. رودی به‌عنوان تهیه‌کننده این پروژه همکاری داشت.

فیلم پدرخوانده تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات خارق‌العاده‌ای را از جانب آن‌ها دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های بازیگری، داستان، فیلم‌نامه، موسیقی متن و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت. برخی از منتقدان از فیلم پدرخواند به‌عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما یاد کردند.

فیلم پدرخوانده در کسب جوایز سینمایی معتبر نیز بسیار موفق ظاهر شد. این فیلم طی مراسم اسکار سال 1973 در 11 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد (برای بازی مارلون براندو)، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین موسیقی فیلم موفق به کسب این جایزه شد. البته بعدها جایزه اسکار بهترین موسیقی متن اعطاشده به این فیلم پس گرفته و باطل شد.

فیلم پدرخوانده در مراسم گلدن گلوب نیز حضور قدرتمندانه‌ای داشت و در شش بخش نامزد دریافت جایزه شد؛ این فیلم درنهایت در پنج بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد فیلم درام، بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی موفق به کسب جایزه گلدن گلوب شد.

این فیلم درام خارجی موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش رقم زد و فروشی فوق‌العاده را در گیشه تجربه کرد. فیلم پدرخوانده که با بودجه 7.2 میلیون دلار تولید شده بود، حدود 287 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بعد از این موفقیت تجاری بزرگ، دو فیلم دنباله براساس آن ساخته شد که بعدها کوپولا از ساخت آن‌ها اظهار پشیمانی کرد.

مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان، رابرت دووال، ریچارد کاستلانو، استرلینگ هایدن، جان مارلی، ریچارد کونته، دایان کیتن، جان کازال، سوفیا کوپولا و تالیا شایر ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم پدرخوانده به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پدرخوانده بدین شرح است: فیلم با جشن عروسی کانی، دختر دون ویتو کورلئونه با کارلو ریزی در لانگ بیچ نیویورک در اواخر تابستان ۱۹۴۵ آغاز می‌شود. وقت پدرخوانده جهت شنیدن خواهش‌های دوستان و زیردستان چاپلوس پر شده ‌است. یکی از این خواهش‌ها را پسر او، جانی فونتن خواننده مطرح می‌کند. او به نفوذ کورلئونه جهت به‌دست آوردن یک نقش در فیلمی که توسط جک ولتز تهیه می‌شود، احتیاج دارد. دون کورلئونه به او اطمینان می‌دهد که همه چیز را درست کند. در ادامه فیلم روی تاریک خود را نشان داده و زندگی دنیای تبه‌کاری را به‌تصویر می‌کشد.




بنر فیلم ورود

ورود

Arrival
کارگردان: Denis Villeneuve نویسنده: Eric Heisserer
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Amy AdamsAmy Adams
Jeremy RennerJeremy Renner
Forest WhitakerForest Whitaker
Michael StuhlbargMichael Stuhlbarg
Tzi MaTzi Ma
Mark O'BrienMark O'Brien

درباره فیلم ورود


ورود (Arrival) نیز جزو فیلم های درام تحسین شده سینما است که استحقاق حضور در این لیست را داراست. این فیلم براساس یک داستان کوتاه به نام داستان زندگی تو اثر تد چیانگ ساخته شد. وظیفه کارگردانی فیلم ورود برعهده دنی ویلنوو قرار داشت. دن لوین، شاون لوی، دیوید لیند و آرون رایدر تهیه‌کنندگان این پروژه بودند. داستان این فیلم نیز توسط اریک هیزرر نوشته شد.

این فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق عمل کرد و توانست مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان فیلم ورود را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، فیلم‌برداری محشر و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم ورود با اینکه در مراسم‌های معتبر سینمایی حضور داشت، اما نتوانست چندان موفق ظاهر شود. این فیلم طی مراسم اسکار سال 2017 در هشت بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها در بخش بهترین تدوین صدا موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم ورود در مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام برای ایمی آدامز و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌کدام از این دو بخش موفق به کسب جایزه گلدن گلوب نشد.

این فیلم در حوزه فروش عالی کار کرد و موفق شد انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. فیلم ورود که با بودجه 47 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 204 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم ورود به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ایمی آدامز، جرمی رنر، فارست ویتاکر، مایکل استولبارگ، تزی ما و مارک اوبراین اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم درام بدین شرح است: لوییس زنی جوان و یک زبان‌شناس ماهر است که بیشتر زمانش را به تدریس در دانشگاه مشغول است. با فرود آمدن دوازده سفینه فضایی در نقاط مختلف جهان، از جمله آمریکا، جوی پر از وحشت و ترس و ابهام بر دنیا حکم‌فرما می‌شود. ارتش آمریکا با توجه به سابقه لوئیس، که یک زباشناس حرفه‌ای است، به سراغش می‌رود و درخواست همکاری می‌دهد تا شاید او بتواند این راز این سفینه‌ها را آشکار کند.




بنر فیلم شهر خدا

شهر خدا

City of God
کارگردان: Fernando Meirelles نویسنده: Paulo Lins , Bráulio Mantovani
سال انتشار:2002محصول: برزیل
تماشای آنلاین فیلم
Alexandre RodriguesAlexandre Rodrigues
Leandro FirminoLeandro Firmino
Phellipe HaagensenPhellipe Haagensen
Douglas SilvaDouglas Silva
Jonathan HaagensenJonathan Haagensen
Matheus NachtergaeleMatheus Nachtergaele

درباره فیلم شهر خدا


شهر خدا (City of God) فیلمی به کارگردانی فرناندو میرلس است که براساس رمانی به همین نام اثر پائولو لینس ساخته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده آندریا خیبیرو باراتا قرار داشت و برائولیو مانتوانی نیز فیلم‌نامه آن را به رشته تحریر درآورد.

فیلم شهر خدا بعد از اکران در سال 2002 توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمراتی عالی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم شهر خدا را به دلیل کارگردانی قدرتمند، داستان جذاب، بازی عالی گروه بازیگری و فیلم‌برداری محشر مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم با وجود دریافت نمرات بسیار خوب، نتوانست در مراسم‌های معتبر سینما چندان قدرتمند عمل کند. فیلم شهر خدا طی مراسم اسکار سال 2003 در چهار بخش بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌کدام از این بخش‌های موفق به کسب این جایزه نشد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در رشته بهترین فیلم خارجی زبان نامزد دریافت جایزه بود که نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیلم شهر خدا نسبت به بودجه تولیدش، فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 8.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 30.65 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. الکساندر رودریگوئز، آلیس براگا و لئوناردو فرمینو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم شهر خدا به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سینمایی درام بدین شرح است: حوادث فیلم در بین سال‌های 1960 تا 1980 در برزیل جریان دارد. در این بازه زمانی میزان جرم و جنایت در شهر ریو دوژانیرو به اوج خود رسیده بود و گروه خلافکاران هر کاری که دوست داشتند انجام می‌دادند.




بنر فیلم انگل

انگل

Parasite
کارگردان: Bong Joon-ho نویسنده: Bong Joon-ho , Han Jin-won
سال انتشار:2019محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Song Kang-hoSong Kang-ho
Lee Sun-kyunLee Sun-kyun
Cho Yeo-jeongCho Yeo-jeong
Choi Woo-shikChoi Woo-shik
Park So-damPark So-dam
Lee Jung-eunLee Jung-eun

درباره فیلم انگل


انگل (Parasite) یک فیلم درام جدید محصول کشور کره است که به افتخارات بین‌المللی زیادی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده بونگ جون-هو قرار داشت؛ البته در امر تهیه‌کنندگی کواک سین-آئه، مون یانگ کوون و جانگ یانگ هوان و در امر نویسندگی هان جین-وون به جون-هو کمک کردند.

این فیلم بعد از اکران در سال 2019 به یک پدیده سینمایی تبدیل شد و توانست نمرات بسیار خوبی را از سوی منتقدان دریافت کند. منتقدان فیلم انگل را در زمینه‌های کارگردانی، داستان، فیلم‌نامه و بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم انگل در مراسم‌های سینمایی معتبر فراتر از انتظارات سازندگانش ظاهر شد و موفقیت‌های بزرگی را برایشان به ارمغان آورد. این فیلم طی مراسم اسکار در شش بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلمنامه اورجينال، بهترین فیلم، بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین کارگردانی موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم انگل طی مراسم گلدن گلوب نیز توانست جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت کند. این اثر به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های درام، اکنون در لیست 250 فیلم برتر تاریخ سینما در سایت imdb قرار دارد.

این فیلم در بخش فروش نیز خارق‌العاده عمل کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. فیلم انگل که با بودجه 11.4 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 269 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

سونگ کانگ-هو، لی سون-کیون، چو یئو جئونگ، چوی وو-شیک، پارک سو-دام، جانگ زیسو، لی جانگ-ایان، جانگ هیه-جین و پارک سئو-جون ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم انگل به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: اعضای یک خانواده که درآمد کمی دارند و دارای وضعیت مالی خوبی نیستند با مکر و حیله به‌عنوان خدمتکار یک خانواده ثروتمند مشغول کار برای آن‌ها می‌شوند؛ ورود این خانواده به خانه این افراد ثروتمند پیامدی فاجعه‌بار را برای آن‌ها به همراه دارد.




بنر فیلم دختر میلیون دلاری
پوستر فیلم دختر میلیون دلاری

دختر میلیون دلاری

Million Dollar Baby
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Paul Haggis
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده , ایالات متحده
Clint EastwoodClint Eastwood
Hilary SwankHilary Swank
Morgan FreemanMorgan Freeman
Jay BaruchelJay Baruchel
Mike ColterMike Colter
Lucia RijkerLucia Rijker

درباره فیلم دختر میلیون دلاری


دختر میلیون دلاری (Million Dollar Baby) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود است که توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. تام روزنبرگ و آلبر اس. رودی در امر تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کردند. داستان این فیلم توسط اف. ایکس. توله و فیلم‌نامه آن توسط پل هگیس به رشته تحریر در آمد.

این فیلم بعد از اکران مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم دختر میلیون دلاری را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و فیلم‌نامه محشر مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار سال 2005 در هفت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد موفق به کسب این جایزه شد. فیلم دختر میلیون دلاری در مراسم گلدن گلوب نیز حضور موفقیت‌آمیزی داشت و در پنج بخش نامزد دریافت جایزه شد؛ این فیلم درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردانی موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد و با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شد. فیلم دختر میلیون دلاری که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 216 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

هیلاری سوانک، کلینت ایستوود، مورگان فریمن، جی باروشل، مایک کولتر، برایان اف. اوبرن، مارگو مارتیندال و ریکی لیندهوم ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم دختر میلیون دلاری به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دختری 32 ساله به نام مگی فیتزجرالد که خانه خود را ترک کرده در شهری به نام اوزارک در میزوری به عنوان پیش‌خدمت رستوران مشغول کار می‌شود. او با اصرار زیاد سعی دارد فرانکی دان که یک مربی موفق در رشته بوکس است، متقاعد می‌کند تا به او شیوه مسابقه را آموزش دهد و او را تبدیل به قهرمان رشته بوکس کند. فرانکی در ابتدا به دو علت، یکی به خاطر سن بالای او و دیگری به خاطر زن بودنش، درخواست مگی را نمی‌پذیرد؛ اما در ادامه با مشاهده پشتکار مگی تصمیم می‌گیرد تا به او آموزش‌های لازم را بدهد.




بنر فیلم مخمصه

مخمصه

Heat
کارگردان: Michael Mann نویسنده: Michael Mann
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Al PacinoAl Pacino
Robert De NiroRobert De Niro
Val KilmerVal Kilmer
Jon VoightJon Voight
Tom SizemoreTom Sizemore
Diane VenoraDiane Venora

درباره فیلم مخمصه


مخمصه یکی دیگر از بهترین فیلم های درام تاریخ سینما محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن برعهده مایکل مان قرار داشت. البته آرت لینسون در امر تهیه‌کنندگی مان را در این پروژه همراهی کرد.

فیلم مخمصه یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار تاریخ سینما به‌حساب می‌آید که بعد از اکران نمراتی عالی را از جانب منتقدان دریافت کرد. منتقدان از پیچش داستانی فیلم مخمصه تمجید کرده و این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم درام همچنین موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و به فروشی عالی در گیشه دست یابد. فیلم مخمصه که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 187 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

فیلم مخمصه از گروه بازیگری مطرحی بهره می‌برد که درواقع همین موضوع یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت این فیلم به‌حساب می‌آید. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت دنیرو، آل پاچینو، وال کیلمر، تام سایزمور، ناتالی پورتمن، اشلی جاد، جان وویت و هیزل گودمن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک دزد حرفه‌ای به نام نیل مک‌کالی دزدی همراه با دستیار قماربازش کریس شیهرلیس و مایکل کریتو و دو دستیار دیگرش دست به دزدی خطرناکی در یک ماشین حمل پول می‌زنند و با ۱٫۶ میلیون دلار فرار می‌کند؛ اما یکی از نگهبانان در این جریان به دست وینگرو کشته می‌شود. آن‌ها خیلی زود محل را ترک می‌کنند. نیل که از قتل نگهبان‌ها عصبانی است تصمیم می گیرد وینگرو را بکشد، اما وینگرو فرار می‌کند. پس از سرقت صاحبکار نیل به او می‌گوید که این پول برای شخصی به نام رابرت بن زنت است و اگر پول را به او بدهند، جایزه‌ای نصیبشان خواهد شد.




بنر فیلم فارست گامپ

فارست گامپ

Forrest Gump
کارگردان: Robert Zemeckis نویسنده: Eric Roth
سال انتشار:1994محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Robin WrightRobin Wright
Gary SiniseGary Sinise
Mykelti WilliamsonMykelti Williamson
Sally FieldSally Field
Michael Conner HumphreysMichael Conner Humphreys

درباره فیلم فارست گامپ


فارست گامپ (Forrest Gump) را نیز باید جزو فیلم های درام برتر سینما دانست که به‌عنوان یک شاهکار موفق شد تا ابد در تاریخ سینما جاودان باقی بماند. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر وینستون گروم ساخته شد. وظیفه کارگردانی فیلم فارست گامپ برعهده رابرت زمکیس قرار داشت. وندی فینرمن، استیو تیش، استیو استارکی و چارلز نوویرت تهیه‌کنندگان این اثر بودند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط اریک راث نوشته شد.

فیلم فارست گامپ نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کرد و بسیاری آن را به‌عنوان یک شاهکار در تاریخ سینما توصیف کردند. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، جلوه‌های بصری، موسیقی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم‌های معتبر سینما حضور بسیار قدرتمندانه‌ای داشت و به جوایز مختلفی دست پیدا کرد. فیلم فارست گامپ که در 13 رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، درنهایت موفق شد در شش رشته بهترین فیلم، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین تدوین این جایزه را به‌دست بیاورد.

فیلم فارست گامپ طی مراسم گلدن گلوب نیز در هفت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر فیلم درام موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان آورد و توانست فروشی عالی را در باکس‌آفیس تجربه کند. فیلم فارست گامپ که با بودجه 55 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 677 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. تام هنکس، رابین رایت، گری سینایس، میکلتی ویلیامسون و سالی فیلد ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم فارست گامپ به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم با نشان دادن مردی ساده‌دل به نام فارست گامپ در یک ایستگاه اتوبوس شروع می‌شود؛ خانمی به آن ایستگاه آمده و گامپ خود را به او معرفی کرده و داستان زندگی‌اش را برایش تعریف می‌کند. داستان به دوران کودکی فارست می‌رود. او کودکی با بهره هوشی پایین‌تر نسبت به دیگر همسالانش است که مادرش حوادث اطراف را به زبانی ساده برایش شرح می‌دهد. فارست نزد دوستان همسالش محبوب نبود و تنها کودکی به نام جنی با او همبازی می‌شد.




بنر فیلم جایی برای پیرمردها نیست

جایی برای پیرمردها نیست

No Country for Old Men
کارگردان: Joel Coen , Ethan Coen نویسنده: Joel Coen , Ethan Coen
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tommy Lee JonesTommy Lee Jones
Javier BardemJavier Bardem
Josh BrolinJosh Brolin
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Kelly MacdonaldKelly Macdonald
Garret DillahuntGarret Dillahunt

درباره فیلم جایی برای پیرمردها نیست


جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men) فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی جوئل کوئن و اتان کوئن است که در سال 2007 اکران شد. اسکات رودین در امر تهیه‌کنندگی به جوئل‌ها در این پروژه کمک کرد. این فیلم براساس رمانی به همین نام اثر کورمک مک‌کارتی ساخته شد.

فیلم درام جایی برای پیرمردها نیست پس از اکرانش توانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های درام تاریخ سینما شناخته شود. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، داستان جذاب، کارگردانی قدرتمند و فضای منحصربه‌فردش مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم موفق به کسب جوایز مختلفی شد و توانست به بهترین شکل ممکن شایستگی‌های خود را ثابت کند. فیلم جایی برای پیرمردها نیست طی مراسم اسکار سال 2008 در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم جایی برای پیرمردها نیست موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 171 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. تامی لی جونز، خاویر باردم و جاش برولین ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم جایی برای پیرمردها نیست بدین شرح است: هنگامی که لوئلین ماس در صحرا به دنبال شکار است، به شکلی تصادفی با تعدادی جسد در وسط صحرا مواجه می‌شود، که از یک معامله نافرجام مواد مخدر به جا مانده‌اند. یک مکزیکی که به شدت مجروح شده است از او درخواست آب می‌کند. لوئلین در آن ناحیه مقدار زیادی مواد مخدر و کیفی حاوی دو میلیون دلار پول پیدا می‌کند و کیف را در زیر یدککشی که خانه او و همسرش به حساب می‌آید مخفی می‌کند. آن شب عذاب وجدان مانع خوابیدن لوئلین می‌شود؛ بنابراین او جهت رساندن آب به مکزیکی نیمه‌جان به صحرا بازمی‌گردد.




بنر فیلم کاپیتان فیلیپس
پوستر فیلم کاپیتان فیلیپس

کاپیتان فیلیپس

Captain Phillips
کارگردان: Paul Greengrass نویسنده: Billy Ray
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
تام هنکستام هنکس
Barkhad AbdiBarkhad Abdi
Catherine KeenerCatherine Keener
Chris MulkeyChris Mulkey
Max MartiniMax Martini
Michael ChernusMichael Chernus

درباره فیلم کاپیتان فیلیپس


کاپیتان فیلیپس (Captain Phillips) فیلمی به کارگردانی پل گرینگرس است که براساس کتابی به نام « وظیفه یک کاپیتان: دزدان دریایی سومالی، یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و روزهای خطرناک در دریا» اثر ریچارد فیلیپس و استفن تاتی ساخته شد. اسکات رودین، دانا برونتی و مایکل دلوکا تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط بیلی ری نوشته شد.

فیلم کاپیتان فیلیپس در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر شد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی تحسین کردند.

فیلم کاپیتان فیلیپس طی مراسم اسکار در شش رشته بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین تدوین، بهترین تدوین صدا و بهترین صداگذاری نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخش موفق به کسب این جایزه نشد.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار رشته بهترین فیلم درام، بهترین بازیگر مرد فیلم درام، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست آن‌ها را کسب کند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم کاپیتان فیلیپس به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هنکس، برخد عبدی، فیضل احمد، مهات ام. علی و مکس مارتینی اشاره کرد.

فیلم کاپیتان فیلیپس با استقبال گسترده مخاطبان در گیشه مواجه شد و سود سرشاری را برای سازندگانش رقم زد. این فیلم که با بودجه 55 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 218 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. لازم به ذکر است که حوادث فیلم کاپیتان فیلیپس کاملا براساس حقیقت است.

خلاصه داستان فیلم کاپیتان فیلیپس بدین شرح است: یک گروه چهار نفری از دزدان دریایی سومالیا به یک کشتی باری آمریکایی به قصد دریافت پول هجوم می‌برند. کاپیتان فیلیپس که کاپیتان و مسئول کشتی است، تلاش در نجات جان خدمه کشتی دارد.




بنر فیلم دست‌نیافتنی‌ها

دست‌نیافتنی‌ها

The Intouchables
کارگردان: Éric Toledano , Olivier Nakache نویسنده: Éric Toledano , Olivier Nakache
سال انتشار:2011محصول: فرانسه
تماشای آنلاین فیلم
François CluzetFrançois Cluzet
Omar SyOmar Sy
Audrey FleurotAudrey Fleurot
Anne Le NyAnne Le Ny
Clotilde MolletClotilde Mollet
Alba Gaïa BellugiAlba Gaïa Bellugi

درباره فیلم دست‌نیافتنی‌ها


دست‌نیافتنی‌ها (The Intouchables) فیلمی محصولی کشور فرانسه است که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده ‌الیور ناکاشه و اریک تولدانو قرار داشت. در ابتدا حتی خود سازندگان این اثر نیز تصور نمی‌کردند فیلم‌شان موفق شود به چنین موفقیت بین‌المللی عظیمی دست پیدا کند.

این فیلم بلافاصله بعد از اکران در سال 2011 با استقبال گسترده منتقدان روبه‌رو شد و نمراتی عالی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان داستان فیلم دست‌نیافتنی‌ها را تاثیرگذار توصیف کرده و این اثر را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، فیلم‌نامه و داستان مورد تحسین قرار دادند. فیلم دست‌نیافتنی‌ها طی مراسم گلدن گلوب سال 2012 در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد.

فرانسوا کلوزه و عمر سی، دو بازیگر نقش اصلی این فیلم هستند که توانستند با بازی درخشانشان طرفداران زیادی را به سمت این فیلم جذب کنند. فیلم دست‌نیافتنی‌ها فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد؛ این فیلم که تنها با بودجه 10 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 426 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم سینمایی درام دست‌نیافتنی‌ها بدین شرح است: داستان این فیلم که برگرفته از یک داستان واقعی است راجع‌به یک نویسنده ثروتمند به نام فیلیپ است که به دلیل سقوط با چتر از گردن به پایین فلج شده و جهت پرستاری از خود تصمیم می‌گیرد مردی به نام دریس را استخدام می‌کند. فیلیپ تا پیش از استخدام دریس مردی بداخلاق و غیرقابل تحمل بود؛ اما با حضور دریس که فردی است که سابقه سرقت و زندان را دارد زندگی و شخصیت فیلیپ دگرگون می‌شود. دریس زندگی فیلیپ را کاملا تغییر می‌دهد. زندگی کسل‌کننده فیلیپ با ورود دریس دگرگون می‌شود.




بنر فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد
پوستر فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد

چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد

What's Eating Gilbert Grape
کارگردان: Lasse Hallström نویسنده: Peter Hedges
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Juliette LewisJuliette Lewis
Mary SteenburgenMary Steenburgen
Darlene CatesDarlene Cates
Laura HarringtonLaura Harrington

درباره فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد


فیلم درام چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‎دهد (What's Eating Gilbert Grape) براساس رمانی به همین نام اثر پیتر هجس ساخته شد. هجس به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس نیز در این پروژه همکاری داشت. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده لاسه هالستروم قرار داشت. دیوید ماتالون، برتیل اولسون و میر تپر نیز تهیه‌کنندگان فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد بودند.

این فیلم بعد از اکران در سال 1993 به دلیل بازی عالی گروه بازیگران، کارگردانی قدرتمند و فیلم‌نامه محشر مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد.

فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد با وجود دریافت نقدهای مثبت، فروش چندان خوبی در گیشه نداشت و نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. این فیلم که با بودجه 11 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 10 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

جانی دپ، جولیت لوئیس، لئوناردو دی‌کاپریو، مری استینبرگن، دارلین کتس، لارا هرینگتون، مری کیت شلهارت، کوین تایگ، جان سی ریلی، کریسپین گلوور و پنه لوپه برنینگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. لازم به ذکر است که دی‌کاپریو برای بازی در این فیلم طی مراسم اسکار و گلدن گلوب سال 1994 نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود که نتوانست در هیچ‌کدام از این دو مراسم این جایزه را به دست بیاورد.

خلاصه داستان فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد بدین شرح است: در شهر کوچکی به نام اندورا، گیلبرت گریپ همراه با برادر عقب‌افتاده‌اش آرنی منتظر تریلر توریست‌هایی هستند که سالانه در زمان اردو در مکانی تفریحی در نزدیکی آنجا، از اندورا می‌گذرند. مادر گیلبرت یعنی بانی، بعد از خودکشی شوهرش سال‌های زیادی است که به بیماری افسردگی دچار شده است. از آنجایی که مادر گیلبرت قادر به مراقبت از آن‌ها نیست، خود گیلبرت این مسئولیت را برعهده می‌‌گیرد.




بنر فیلم باشگاه مشت زنی

باشگاه مشت زنی

Fight Club
کارگردان: David Fincher نویسنده: Jim Uhls
سال انتشار:1999محصول: آلمان , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Edward NortonEdward Norton
Brad PittBrad Pitt
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Meat LoafMeat Loaf
Jared LetoJared Leto
Zach GrenierZach Grenier

درباره فیلم باشگاه مشت زنی


باشگاه مشت‌زنی (Fight Club) یکی از عجیب‌ترین فیلم‌های این لیست محسوب می‌شود که بعد از اکرانش جنجال‌های زیادی به پا کرد. این فیلم براساس رمانی به همین نام اثر چاک پالنیک ساخته شد. وظیفه کارگردانی فیلم باشگاه مشت‌زنی برعهده دیوید فینچر قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط جیم اوهلز نوشته شد. آرت لینسون، سن شافین و راس گیسون بل نیز تهیه‌کنندگان این اثر بودند.

فیلم باشگاه مشت‌زنی بعد از اکران در سال 1999 نتوانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. منتقدان در ابتدا داستان فیلم را بی‌محتوا دانسته و به فیلم‌نامه آن انتقاد کردند؛ اما ارزش واقعی این فیلم درام خارجی زمانی آشکار شد که نسخه دی‌وی‌دی آن در بازار عرضه شد. منتقدان در ادامه نظرات خود را بازگرداندند و این فیلم را به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های درام تاریخ سینما معرفی کردند.

این فیلم در ابتدا نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند و فروش چندان خوبی در گیشه نداشت. فیلم باشگاه مشت‌زنی با گذر زمان بود که توانست خود را به‌عنوان یک شاهکار سینمایی مطرح کند و مورد توجه تعداد زیادی از طرفداران سینما قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه 63 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 100 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. این میزان فروش به‌هیچ وجه سازندگان ین اثر را راضی نکرد.

فیلم باشگاه مشتی‌زنی اکنون با نمره 8.8 جزو 250 فیلم برتر سایت imdb محسوب می‌شود. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ادوارد نورتون، برد پیت و هلنا بونهام کارتر اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: شخصیت اصلی این فیلم یک جوان بی‌نام است که به‌عنوان راوی شناخته می‌شود. راوی زندگی غیرعادی و عجیبی دارد. او حدود شش ماه است که با بیماری بی‌خوابی دست‌وپنجه نرم می‌کند. زندگی این فرد تبدیل به لحظاتی تکراری و پوچ شده ‌است که دیگر ارزشی برای وی ندارد. راوی جهت درمان بی‌خوابی‌ خود به دکتر مراجعه می‌کند؛ اما دکتر برخلاف اصرار زیاد دارویی به او نمی‌دهد و به جای آن پیشنهاد می‌کند تا او به کلاس‌های شبانه برود. راوی در کلاس‌های شبانه که متعلق به افراد مبتلا به سرطان و بیماری‌های خاص است، شرکت می‌کند و به مرور با دیگران ارتباط برقرار می‌کند و از بی خوابی‌هایش کم می‌شود. او جهت ورود به این کلاس‌ها به ناچار دروغ می‌گوید که سرطان دارد.




بنر فیلم بی قانون
پوستر فیلم بی قانون

بی قانون

Lawless
کارگردان: John Hillcoat نویسنده: Nick Cave
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Gary OldmanGary Oldman
Guy PearceGuy Pearce
Shia LaBeoufShia LaBeouf
Tom HardyTom Hardy
Jason ClarkeJason Clarke
Jessica ChastainJessica Chastain

درباره فیلم بی قانون


بی‌قانون (Lawless‎) فیلمی درام و جنایی به کارگردانی جان هیلکات است که توانست با استقبال نسبی طرفداران سینما مواجه شود. فیلم‌نامه این فیلم توسط نیک کیو نوشته شد؛ وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم بی‌قانون نیز برعهده لوسی فیشر، داگلاس ویک، مگان الیسون و مایکل بنارویا قرار داشت.

فیلم بی‌قانون نقدهای مختلفی را از سوی منتقدان دریافت کرد و با نمرات متوسط آن‌ها مواجه شد. منتقدان این فیلم‌ را در زمینه‌های بازیگری و داستان مورد تحسین قرار دادند؛ اما اعتقاد داشتند فیلم‌نامه فیلم بی‌قانون ایراداتی اساسی دارد.

این فیلم در جلب نظر مخاطبان نسبتا خوب عمل کرد و نسبت به بودجه‌اش فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد. فیلم بی‌قانون که با بودجه 26 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 53 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

شایا لابوف، تام هاردی، گری اولدمن، میا واشیکوفسکا، جسیکا چستین، جیسون کلارک، گای پیرس، بیل کمپ و تام پراکتر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم بی‌قانون به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: بی‌قانون داستان قاچاقچیانی را در ایالت ویرجینیا روایت می‌کند که پول‌های بزرگی از معاملات غیرقانونی خود به جیب زده و در این راه بسیار موفق بوده‌اند. اما با ورود کلانتر جدید به شهر و اختلافاتی که پدیدار می‌شود، این گروه و منافعشان دچار خطر می‌شوند.




بنر فیلم خاطره

خاطره

Rememory
کارگردان: Mark Palansky نویسنده: Mark Palansky , Mike Vukadinovich
سال انتشار:2017محصول: کانادا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Peter DinklagePeter Dinklage
Julia OrmondJulia Ormond
Martin DonovanMartin Donovan
Anton YelchinAnton Yelchin
Henry Ian CusickHenry Ian Cusick
Evelyne BrochuEvelyne Brochu

درباره فیلم خاطره


خاطره یک فیلم درام و علمی تخیلی به کارگردانی و نویسندگی مارک پلانسکی است که در سال 2017 توسط سرویس گوگل پلی عرضه شد. پلانسکی در امر نویسندگی تنها نبود و مایک ووکادینوویک نیز او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم خاطره برعهده دنیل بکرمن و لی کلی قرار داشت.

فیلم خاطره بعد از عرضه با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان ضمن تمجید از بازی عالی گروه بازیگران و خلاقیت داستانی، اعتقاد داشتند که فیلم در زمینه فیلم‌نامه ضعیف عمل کرده و در لحظات مختلف باعث سردرگمی مخاطبان می‌شود.

فیلم خاطره توانست با استقبال نسبتا خوبی از سوی مخاطبان مواجه شود؛ مشخص نیست که بودجه تولید این فیلم چه مقدار بوده، اما طبق گزارش‌های مختلف فیلم خاطره توانست چیزی در حدود 70 میلیون دلار درآمدزایی کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم سینمایی درام به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پیتر دینکلیج، جولیا اورموند، آنتون یلچین، هنری ایان کوسیک، کولین لرنس، مارتین دونوان و اولین بروشو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم خاطره بدین شرح است: سم بلوم و برادرش هنگام شب مشغول رانندگی و صحبت با یکدیگر هستند که یک تصادف وحشتناک برایشان رخ می‌دهد که منجر به مرگ برادر سم می‌شود. بعد از یک‌سال، یک پیشگام علمی به نام گوردون دان به شکل مشکوکی می‌میرد؛ این شخص دستگاهی ساخته که به فرد امکان می‌دهد خاطرات را ضبط کرده و آن‌ها را تماشا کند. بلوم نیز به‌واسطه همین دستگاه تصمیم به حل پرونده قتل می‌گیرد.




بنر فیلم مغزهای کوچک زنگ زده
پوستر فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

مغزهای کوچک زنگ زده

Sheelpe
کارگردان: Houman Seyyedi نویسنده: Houman Seyyedi
سال انتشار:2018محصول: ایران
Navid MohammadzadeNavid Mohammadzade
Farhad AslaniFarhad Aslani
Farid Sajjadi HosseiniFarid Sajjadi Hosseini
Nazanin BayatiNazanin Bayati
Marjan EtefaghianMarjan Etefaghian
Navid PourfarajNavid Pourfaraj

درباره فیلم مغزهای کوچک زنگ زده


مغزهای کوچک زنگ‌ زده به‌عنوان یک فیلم ایرانی، شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های درام را داراست. این فیلم بعد از اکران مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده هومن سیدی قرار داشت؛ سعید سعدی نیز تهیه‌کننده این پروژه بود.

فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده بعد از اکران مورد تمجید منتقدان قرار گرفت و نمرات بالایی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این اثر را در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه، کارگردانی و بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده در جشنواره فیلم فجر نیز حضور نسبتا موفقیت‌آمیزی داشت؛ این فیلم در 13 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه، بهترین فیلم‌نامه و بهترین صداگذاری موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده بعد از اکران در سال 1397 توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های خود جلب کند و فروشی موفقیت‌آمیز در گیشه داشته باشد. این فیلم حدود 12.7 میلیارد تومان در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نوید محمدزاده، نازنین بیاتی، فرهاد اصلانی، فرید سجادی حسینی، نوید پورفرج، مرجان اتفاقیان، هامون سیدی، مهيار راحت طلب و لادن ژاوه وند اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده بدین شرح است: در منطقه‌ای نزدیک البرز و زندان قزل حصار، یک آبادی وجود دارد که ساکنان آن افرادی فقیر و تنگ‌دست هستند. شکور، شاهین، شهره و شهروز به همراه پدر و مادرشان در این آبادی زندگی می‌کنند. خشونت‌های جامعه و مسائل جمعی مواد مخدر به طوری این خانواده را تحت الشعاع قرار داده ‌است که این خانواده از هم می‌پاشد.




بنر فیلم شبگرد

شبگرد

Nightcrawler
کارگردان: Dan Gilroy نویسنده: Dan Gilroy
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Rene RussoRene Russo
Riz AhmedRiz Ahmed
Bill PaxtonBill Paxton
Kevin RahmKevin Rahm
Michael HyattMichael Hyatt

درباره فیلم شبگرد


شبگرد (Nightcrawler) یکی دیگر از فیلم های درام برتر سینما به‌حساب می‌آید که شایستگی حضور در این لیست را داراست. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده دان گیلروی قرار داشت. جنیفر فاکس، تونی گیلروی، میشل لیتواک، جیک جیلنهال و دیوید لنکستر تهیه‌کنندگان فیلم شبگرد بودند.

این فیلم موفق به جلب نظرات مثبت منتقدان شد و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد؛ منتقدان فیلم شبگرد را در زمینه‌های بازیگری، داستان، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم‌نامه اورجینال شده بود که موفق به کسب آن نشد. شبگرد در مراسم گلدن گلوب نیز در بخش بهترین بازیگر مرد فیلم درام (برای بازی جیک جیلنهال) نامزد دریافت جایزه شده که نتوانست آن را به‌دست بیاورد.

فیلم شبگرد در جلب نظر مخاطبان نیز خارق‌العاده کار کرد و نسبت به بودجه‌اش فروشی عالی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 8.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 50.3 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

جیک جیلنهال، ان کیوساک، بیل پاکستون، اریک لانگ، کاتلین یورک، کوین رام، رنه روسو، ریز احمد و مایکل ‌هایت ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم شبگرد به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم درام بدین شرح است: لوئیس بلوم دزدی خرده‌پا است که از ساختمان‌های نیمه‌کاره در لس‌آنجلس آهن آلات می‌دزدد و آن‌ها را به فروش می‌رساند. اما یک شب که در خیابان قدم می‌زد، به شکل ناگهانی با گروهی از فیلمبرداران به نام شبگرد که در حال فیلمبرداری از صحنه دلخراش یک تصادف بودند مواجه می‌شود. لوئیس تصمیم می‌گیرد که به دنبال این کار برود. او یک دوچرخه مسابقه را به سرقت برده و آن را در یک مغازه با دوربین فیلمبرداری و یک بیسیم پلیس عوض می‌کند. او در ادامه مشغول فیلمبرداری از صحنه‌های تصادف می‌شود.




بنر فیلم جدایی نادر از سیمین
پوستر فیلم جدایی نادر از سیمین

جدایی نادر از سیمین

A Separation
کارگردان: Asghar Farhadi نویسنده: Asghar Farhadi
سال انتشار:2011محصول: ایران
Leila HatamiLeila Hatami
Peyman MaadiPeyman Maadi
Shahab HosseiniShahab Hosseini
Sare BayatSare Bayat
Sarina FarhadiSarina Farhadi
Babak KarimiBabak Karimi

درباره فیلم جدایی نادر از سیمین


فیلم جدایی نادر از سیمین جزو افتخارات سینمای ایران به حساب می‌آید که موفقیت‌های بین‌المللی بزرگی را برای کشورمان به ارمغان آورد؛ وظیفه تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی این فیلم زیبا برعهده اصغر فرهاد قرار داشت.

فیلم جدایی نادر از سیمین با درون‌مایه اجتماعی و داستان گویای خود موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. این فیلم در مراسم‌های معتبر سینمایی جهان نیز موفق بود و به جوایز مختلفی دست پیدا کرد.

فیلم جدایی نادر از سیمین اکنون در لیست 250 فیلم برتر سایت IMDb قرار دارد. فیلم جدایی نادر از سیمین طی مراسم گلدن گلوب 2012 و اسکار 2012 در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی نامزد دریافت جایزه شده بود که توانست این جوایز را به دست بیاورد.

این فیلم طی جشنواره فیلم فجر نیز در 13 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که سرانجام در پنج بخش بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین صدابرداری، بهترین فیلم‌برداری و بهترین فیلم از دید تماشاگران موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد.

فیلم جدایی نادر از سیمین با استقبال عظیم مخاطبان مواجه شد و توانست فروشی عالی را در گیشه تجربه کند. این فیلم که با بودجه 500 هزار دلاری تولید شده بود، حدود 24 میلیون دلار به صورت جهانی فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، علی‌اصغر شهبازی، کیمیا حسینی، حمید جانانه، شیرین یزدان‌بخش و مریلا زارعی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جدایی نادر از سیمین بدین شرح است: سیمین قصد دارد ‌همراه با همسرش نادر و دختر خود ترمه از ایران مهاجرت و مقدمات این کار را نیز فراهم آورده است؛ اما نادر قصد ندارد پدرش را که مبتلا به بیماری آلزایمر است تنها رها کند. اختلافات این زوج باعث می‌شود سیمین از دادگاه درخواست طلاق کند. دادگاه درخواست سیمین را برای حضانت فرزندش نمی‌پذیرد. ترمه به امید بازگشت مادرش تصمیم می‌گیرد نزد پدرش نادر بماند. نادر که قادر نیست از عهده مراقبت پدرش بربیاید، مستخدمی به نام راضیه را استخدام می‌کند. این زن جوان که باردار است این کار را بدون آگاهی همسرش حجت می‌پذیرد.




بنر فیلم مرد ایرلندی
پوستر فیلم مرد ایرلندی
دو زبانه

مرد ایرلندی

The Irishman
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Steven Zaillian
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert De NiroRobert De Niro
Al PacinoAl Pacino
Joe PesciJoe Pesci
Stephen GrahamStephen Graham
Ray RomanoRay Romano
Harvey KeitelHarvey Keitel

درباره فیلم مرد ایرلندی


مرد ایرلندی (The Irishman‎) نیز جزو بهترین فیلم های درام سینما محسوب می‌شود که براساس رمانی به نام شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی اثر چارلز برنت ساخته شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم مرد ایرلندی برعهده مارتین اسکورسیزی قرار داشت؛ البته افرادی چون رابرت دنیرو، جین رزنتال، گاستون پاولوویچ و اما تیلینگر کاسکاف در امر تهیه‌کنندگی اسکورسیزی را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم جذاب توسط استیون زایلیان نوشته شد.

فیلم مرد ایرلندی بعد از عرضه توسط سرویس نت‌فلیکس توانست با تحسین منتقدان مواجه شود؛ منتقدان این فیلم درام را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، فیلم‌نامه و چهره‌پردازی مورد تحسین قرار دادند.

فیلم مرد ایرلندی یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های ناکام‌ تاریخ سینما در کسب جوایز معتبر سینمایی به حساب می‌آید. این فیلم طی مراسم اسکار سال 2020 در ده بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند. این فیلم درام طی مراسم گلدن گلوب 2020 نیز در پنج بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌ رشته‌ای نتوانست این جایزه را به دست بیاورد.

از آنجایی که فیلم مرد ایرلندی توسط سرویس استریم نت‌فلیکس عرضه شد، نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد که تا چه میزان درآمد کسب کرده است. فیلم مرد ایرلندی با بودجه عظیم 159 میلیون دلاری تولید شد؛ طبق گزارش‌های مختلف این فیلم بعد از عرضه به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سرویس نت‌فلیکس تبدیل شد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم مرد ایرلندی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، بابی کاناوله، آنا پاکوین، هاروی کایتل و ری رومانو اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم از دهه 1950 میلادی آغاز می‌شود؛ یک راننده کامیون به نام فرانک شیرن با راسل بوفالینو، یکی از روسای مافیا آشنا می‌شود. شیران با بالا رفتن مقامش و تبدیل شدن به یک قاتل قراردادی حرفه‌ای، شروع به کار برای جیمی هوفا می‌کند. هوفا از رهبران اتحادیه کارگران در آمریکا بود که با مافیا و جرائم سازمان یافته ارتباط داشت.




بنر فیلم راه من

راه من

My Way
کارگردان: Kang Je-gyu نویسنده: Kang Je-gyu , Na Hyun , Kim Byung-In
سال انتشار:2011محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Jang Dong-gunJang Dong-gun
Joe OdagiriJoe Odagiri
Fan BingbingFan Bingbing
Kim In-kwonKim In-kwon
Lee Yeon-heeLee Yeon-hee
Kim Hee-wonKim Hee-won

درباره فیلم راه من


راه من (My Way) یکی دیگر از بهترین فیلم های درام جهان است که وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی آن برعهده کانگ جی گیو قرار داشت. در امر تهیه‌کنندگی کیم یونگ-هوا و جیمز چوی و در امر نویسندگی نا هیون و کیم بیونگ-این به جی گیو کمک کردند.

این فیلم با تحسین منتقدان مواجه شد و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم راه من را به دلیل صحنه‌های جنگی جذاب، کارگردانی قدرتمند و عملکرد عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم راه من در بخش فروش به‌هیچ وجه موفق نبود و با شکست تجاری بزرگی مواجه شد. این فیلم با بودجه 24 میلیون دلاری تولید شد و حدود 16.5 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم راه من به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جو اوداگیری، جانگ دانگ گان، فن بینگ‌بینگ، کیم این کوان و شینگو تسورومی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم راه من بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1928 در گیونگ-سئونگ (سئول کنونی) کره جریان دارد. کیم جون-شیک جوان همراه با پدر و خواهرش ایون-سوو در مزرعه خانواده هاسگاوا در کره مستعمره ژاپن کار می‌کنند. جون-شیک و تاتسو هاسگاوا هردو علاقه‌مند به دویدن هستند؛ این دو تا دوران نوجوانی تبدیل به رقیبانی سرسخت برای یکدیگر شدند. کشته شدن پدربزرگ تاتسو طی یک انفجار توسط یک مبارز آزادی‌خواه کره‌ای و همچنین پیروزی یک دونده کره‌ای بر دونده ژاپنی در مسابقات ماراتن، باعث ملتهب شدن روابط میان کره و ژاپن شد.




بنر فیلم نجات سرباز رایان

نجات سرباز رایان

Saving Private Ryan
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Robert Rodat
سال انتشار:1998محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Matt DamonMatt Damon
Tom SizemoreTom Sizemore
Edward BurnsEdward Burns
Barry PepperBarry Pepper
Adam GoldbergAdam Goldberg

درباره فیلم نجات سرباز رایان


نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan) نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های درام تاریخ محسوب می‌شود که بدون شک شایسته حضور در این لیست است. استیون اسپیلبرگ به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این فیلم تماشایی حضور داشت؛ البته در امر تهیه‌کنندگی یان برایس، مارک گوردون و گری لوینسون او را همراهی کردند. داستان فیلم نجات سرباز رایان توسط رابرت رودات نوشته شد.

این فیلم درام و اکشن، واکنش مثبت منتقدان را برانگیخت و به‌عنوان یک شاهکار سینمایی از سوی آن‌ها معرفی شد. منتقدان فیلم نجات سرباز رایان را در زمینه‌های بازیگری، داستان، فیلم‌نامه و کارگردانی تحسین کردند.

این فیلم جوایز سینمایی زیادی کسب کرد. فیلم نجات سرباز رایان طی مراسم اسکار در 11 بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در پنج بخش بهترین کارگردانی، بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین و بهترین فیلم‌برداری موفق به کسب این جایزه شد.

این طی مراسم گلدن گلوب نیز بسیار قدرتمند ظاهر شد. فیلم نجات سرباز رایان در این مراسم در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی توانست این جایزه را به‌دست بیاورد.

این فیلم موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و به فروش بسیار بزرگی دست یابد. فیلم نجات سرباز رایان با بودجه 70 میلیون دلاری تولید شد و حدود 482 میلیون دلار در گیشه فروخت. همچنین طبق گزارش‌های مختلف برآورد شده که این فیلم در شبکه ویدیو خانگی چیزی در حدود 44 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هنکس، تام سایزمور، بری پپر، آدام گلدبرگ، مت دیمون، وین دیزل، پل جیاماتیف جووانی ریبیسی و اریش ردمن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نجات سرباز رایان بدین شرح است: کاپیتان جان میلر همراه با هفت سرباز دیگر مامور می‌شوند تا سرباز جیمز فرانسیس رایان را پیدا کرده و به خانه بازگردانند. او سه برادر داشته که همه آن‌ها در جنگ کشته شدند. پس از کشته شدن سه برادر جیمز رایان، به دستور فرمانده کل ارتش او می‌تواند نزد مادر خود بازگردد.




بنر فیلم خون به پا خواهد شد

خون به پا خواهد شد

There Will Be Blood
کارگردان: Paul Thomas Anderson نویسنده: Paul Thomas Anderson
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Daniel Day-LewisDaniel Day-Lewis
Paul DanoPaul Dano
Dillon FreasierDillon Freasier
Ciarán HindsCiarán Hinds
Kevin J. O'ConnorKevin J. O'Connor
Hope Elizabeth ReevesHope Elizabeth Reeves

درباره فیلم خون به پا خواهد شد


خون به پا خواهد شد (There Will Be Blood) نه تنها یکی از بهترین فیلم های درام، بلکه یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما محسوب می‌شود که با اقتباس از رمان نفت اثر آپتون سینکلر ساخته شد. پل توماس اندرسن وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلم خون به پا خواهد شد را برعهده داشت. جوآن سلار و دنیل لوپی نیز در امر تهیه‌کنندگی اندرسن را همراهی کردند.

این فیلم نقدهای بسیار خوبی را از جانب منتقدان دریافت کرد و بسیاری از منتقدان آن را یکی از بهترین فیلم های جهان توصیف کردند. متتقدان فیلم خون به پا خواهد شد را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی، شخصیت‌پردازی‌های محشر و عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم خون به پاخواهد شد با کسب جوایز سینمایی معتبر توانست افتخارات بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. این فیلم طی مراسم اسکار سال 2008 در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) که درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی دنیل دی لوییس و بهترین فیلم‌برداری موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم خون به پاخواهد شد اما در مراسم گلدن گلوب چندان قدرتمند ظاهر نشد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر مرد فیلم درام نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها توانست جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم درام را کسب کند.

فیلم خون به پاخواهد شد نسبت به بودجه تولید خود توانست فروش خوبی در گیشه داشته باشد. این فیلم با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شد و حدود 76 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. دانیل دی-لوئیس، پل دانو، کوین جی اکونر و کیران هایندز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم از سال ۱۸۹۸ آغاز می‌شود. یک جستجوگر نقره به نام دنیل پلین‌ویو که در یک سوراخ معدن در نیومکزیکو در جستجوی سنگ‌های گران‌بها است. او درنهایت پس از منفجر کردن دیواره‌ سوراخ به هدف خود دست پیدا می‌کند؛ دنیل که به شدت مجروح شده است با زحمت زیاد خود را به به دفتر سنجش می‌رساند و گواهی تعیین ارزش فلزات گران‌بها را دریافت می‌کند.




بنر فیلم روزی روزگاری در هالیوود
پوستر فیلم روزی روزگاری در هالیوود
دو زبانه

روزی روزگاری در هالیوود

Once Upon a Time in Hollywood
کارگردان: Quentin Tarantino نویسنده: Quentin Tarantino
سال انتشار:2019محصول: چین , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Brad PittBrad Pitt
Margot RobbieMargot Robbie
Emile HirschEmile Hirsch
Margaret QualleyMargaret Qualley
Timothy OlyphantTimothy Olyphant

درباره فیلم روزی روزگاری در هالیوود


فیلم روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) یک فیلم درام جذاب به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کوئنتین تارانتینو است که در سال 2019 اکران شد. تارانتینو در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و دیوید هیمن نیز او را همراهی کرد.

این فیلم درام جدید در جلب نظرات مثبت منتقدان نیز بسیار موفق بود و با استقبال آن‌ها مواجه شد. منتقدان فیلم روزی روزگاری در هالیوود را در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند. منتقدان همچنین فضای حاکم بر فیلم را جذاب توصیف کرده و به تمجید از آن پرداختند.

فیلم روزی روزگاری در هالیوود در مراسم‌های اسکار و گلدن گلوب نیز حضور داشت. این فیلم طی مراسم اسکار در ده بخش ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه بود که تنها در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای برد پیت و بهترین طراحی صحنه توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در پنج بخش نامزد دریافت جایزه شده بود و موفق شد در سه بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای برد پیت این جایزه را به‌دست بیاورد.

فیلم روزی روزگاری در هالیوود موفق شد فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کند. این فیلم با بودجه تولید 96 میلیون دلاری خود توانست حدود 389 میلیون دلار فروش داشته باشد. لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، کرت راسل، تیموتی اولفینت، داکوتا فانینگ، لوک پری، مارگارت کوالی، دیمین لوئیس، بروس درن، امیل هرش، آل پاچینو، دیمون هریمن، لورنزا ایزو، آستین باتلر، لینا دانم، ویکتوریا پدرتی، مایا هاک و مدیسن بیتی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: بازیگری به نام ریک دالتون که زمانی شهرت بسیار زیادی داشت، اکنون وضعیت خوبی ندارد و در عرصه بازیگری خود دچار بحران بزرگی شده است. کلیف دوست صمیمی ریک است که در این شرایط او را تنها نگذاشته و از او حمایت می‌کند. طبق شایعه‌ها گویا کلیف که پیش‌تر نیز در ارتش فعالیت داشته، همسر خود را به قتل رسانده است. ریک که دوران خود را به‌عنوان یک بازیگر رو به اتمام می‌بیند، تصمیم می‌گیرد مسیرهای جدیدی را در کارش آغاز کند.




بنر فیلم اتاق
پوستر فیلم اتاق

اتاق

Room
کارگردان: Lenny Abrahamson نویسنده: Emma Donoghue
سال انتشار:2015محصول: کانادا , ایرلند , بریتانیا , ایالات متحده
Brie LarsonBrie Larson
Jacob TremblayJacob Tremblay
Joan AllenJoan Allen
William H. MacyWilliam H. Macy
Sean BridgersSean Bridgers
Tom McCamusTom McCamus

درباره فیلم اتاق


اتاق (Room‎) فیلمی به کارگردانی لنی آبراهامسون است که با داستان تاثیرگذار خود توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. اد گیونی و دیوید گروس تهیه‌کنندگان فیل اتاق بودند. اما داناهیو نیز داستان این فیلم را به رشته تحریر درآورد. لازم به ذکر است که فیلم اتاق براساس رمانی به همین نام اثر اما داناهیو ساخته شد.

منتقدان پس از اکران فیلم اتاق، داستان آن را بسیار تاثیرگذار دانسته و اعتقاد داشتند که این فیلم می‌تواند از همان لحظات ابتدایی به‌راحتی مخاطبانش تحت تاثیر قرار دهد. این فیلم همچنین در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی نیز مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم اتاق طی مراسم اسکار سال 2016 در چهار رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی بری لارسون دریافت کند. این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر زن نقش اول فیلم درام برای بری لارسون و بهترین فیلمنامه نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها موفق به کسب جایزه نخست شد.

این فیلم با توجه به بودجه تولید کم خود توانست فروش نسبتا خوبی در گیشه داشته باشد. فیلم اتاق با بودجه 13 میلیون دلاری تولید شد و حدود 36 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: زن جوانی به نام جوی هفت سال پیش و در سن ۱۹ سالگی توسط مردی دزدیده شده و در کانکسی حدودا ۱۰ متری زندانی می‌شود. او هیچ ارتباطی با دنیای خارج از کانکس ندارد. جوی در سال دوم اسارت از آن مرد که با نام نیک پیر شناخته می‌شود، صاحب یک پسر به اسم جک می‌شود.




بنر فیلم فهرست شیندلر
پوستر فیلم فهرست شیندلر
دو زبانه

فهرست شیندلر

Schindler's List
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Steven Zaillian
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Liam NeesonLiam Neeson
Ben KingsleyBen Kingsley
Ralph FiennesRalph Fiennes
Caroline GoodallCaroline Goodall
Jonathan SagallJonathan Sagall
Embeth DavidtzEmbeth Davidtz

درباره فیلم فهرست شیندلر


یکی دیگر از فیلم های درام که با عملکرد خارق‌العاده‌اش تا ابد در تاریخ سینما ماندگار خواهد بود فیلم فهرست شیندلر است. این فیلم با اقتباس از رمانی به نام کشتی شیندلر اثر توماس کنیلی تولید شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم فهرست شیندلر برعهده استیون اسپیلبرگ قرار داشت. اسپیلبرگ در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و جرالد آر. مولن و برانکو لوستینگ در این راه با او همکاری داشتند. فیلم‌نامه فیلم فهرست شیندلر توسط استیون زایلیان نوشته شد.

فیلم فهرست شیندلر در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق ظاهر شد و توانست نمراتی عالی را از سوی آن‌های دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل کارگردانی قدرتمند، فیلم‌نامه محشر و عملکرد عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم فهرست شیندلر در مراسم اسکار سال 1994 حضور بسیار قدرتمندانه‌ای داشت. این فیلم در 12 بخش نامزد دریافت جایزه بود که در هفت بخش ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین موسیقی توانست این جایزه را به دست بیاورد. این فیلم همچنین طی مراسم گلدن گلوب در شش بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که سرانجام در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه این جایزه را به دست آورد.

فیلم فهرست شیندلر به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم با بودجه 22 میلیون دلاری تولید شد و حدود 322 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم فهرست شیندلر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لیام نیسون، بن کینگزلی، ریف فاینز، کارولین گودال، جاناتان ساگال، امبت دیویتس و آگنیه‌شکا کروکوونا اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم درام بدین شرح است: تاجری به نام اسکار شیندلر که عضوی از حزب نازی است، با رفتار صمیمانه و گرم خود اعتماد مقامات رده بالای ارتش را به سمت خود جلب می‌کند و به آن‌ها نزدیک می‌شود. او به کمک همین دوستی موفق می‌شود کارخانه‌ای را با پول یهودیان خریداری کرده و به شکل پنهانی با آن‌‌ها شریک شود. شیندلر در ادامه با استفاده از روابط خود از یهودیان به‌عنوان کارگر در کارخانه خود استفاده می‌کند.




بنر فیلم شلاق

شلاق

Whiplash
کارگردان: Damien Chazelle نویسنده: Damien Chazelle
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Miles TellerMiles Teller
J.K. SimmonsJ.K. Simmons
Paul ReiserPaul Reiser
Melissa BenoistMelissa Benoist
Austin StowellAustin Stowell
Chris MulkeyChris Mulkey

درباره فیلم شلاق


ویپلش (Whiplash‎) یکی دیگر از شاهکارهای برجسته تاریخ سینما است که بدون شک شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های درام را داراست. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم ویپلش برعهده دیمین شزل قرار داشت. جیسون بلوم، هلن استبروک، میشل لیتواک و دیوید لنکستر تهیه‌کنندگان فیلم ویپلش بودند.

این فیلم باعث شگفتی منتقدان شد و نمراتی فوق‌العاده را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند داستان فیلم ویپلش دارای جذابیت زیادی است که می‌تواند به‌راحتی از همان آغاز مخاطبانش را تحت تاثیر قرار دهد؛ آن‌ها همچنین این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند. جالب است که بدانید این شاهکار سینمایی تنها در 19 روز فیلم‌برداری شد.

فیلم ویپلش با کسب جوایز سینمایی گوناگون موفق شد افتخارات بیشتری را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. این فیلم در مراسم اسکار سال 2015 در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی) نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت در سه بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی جی. کی. سیمونز، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین فیلم توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم ویپلش در مراسم گلدن گلوب تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد فیلم درام برای بازی جی. کی. سیمونز نامزد دریافت جایزه بود که موفق به کسب آن نیز شد. لازم به ذکر است که فیلم ویپلش اکنون جزو 250 فیلم برتر سایت imdb است.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم ویپلش به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مایلز تلر، جی. کی. سیمونز، جیسون بلر، ملیسا بنویست و آستین استول اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ویپلش بدین شرح است: یک نوازنده درام جوان به نام اندرو نیمن به امید پذیرفته شدن نزد یکی از بهترین استادان موسیقی به نام ترنس فلچر به هنرستان شیفر که به نظر خودش بهترین هنرستان موسیقی در آمریکا است، می‌رود تا بتواند به هدفش که تبدیل شدن به نوازنده درام شماره یک گروه موسیقی شیفر است، برسد پس از ملاقاتی عجیب و ناامیدکننده، فلچر او را می‌پذیرد.




بنر فیلم معاون

معاون

Vice
کارگردان: Adam McKay نویسنده: Adam McKay
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Christian BaleChristian Bale
Amy AdamsAmy Adams
Shea WhighamShea Whigham
Eddie MarsanEddie Marsan
Stefania LaVie OwenStefania LaVie Owen
Adam BartleyAdam Bartley

درباره فیلم معاون


معاون (Vice‎) فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آدام مک‌کی است که در سال 2018 اکران شد. افرادی چون برد پیت، دده گاردنر، جرمی کلاینر، مگان الیسون، کوین جی. مسیک و ویل فرل در امر تهیه‌کنندگی مک‌کی را همراهی کردند.

فیلم معاون عمدتا با واکنش مثبت منتقدان مواجه شد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی محشر گروه بازیگری (به‌خصوص کریستین بیل)، کارگردانی قدرتمند و داستان جذاب مورد تحسین قرار دادند.

فیلم معاون را باید یکی از ناکامان بزرگ مراسم‌های سینمایی سالانه دانست. این فیلم طی مراسم اسکار در هشت بخش (ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها در بخش بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب در شش بخش (ازجمله بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای بازی کریستین بیل توانست جایزه گلدن گلوب را کسب کند.

فیلم معاون با وجود تحسین گسترده منتقدان، نتوانست فروش قدرتمندانه‌ای در گیشه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 72 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم معاون به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریستین بیل، ایمی آدامز، کیلی اسپینی، استیو کرل، سم راکول، تایلر پری، الیسون پیل، لی لی ریب و جسی پلمونس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم معاون بدین شرح است: داستان این فیلم نشان می‌دهد که چگونه دیک چینی پس از حضور در کنار ریچارد نیکسون، سی‌وهفتمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و مدیریت شرکت هالیبرتن، با پیوستن به کابینه جرج دبلیو بوش و کسب جایگاه معاونش، به یکی از قدرتمندترین افراد جهان تبدیل شده ‌است. او پس از کسب این جایگاه، کشور خود و همچنین دنیا را به شکلی تغییر داد که ما امروزه همچنان این تغییرات را حس می‌کنیم.




بنر فیلم در جستجوی خوشبختی
پوستر فیلم در جستجوی خوشبختی

در جستجوی خوشبختی

The Pursuit of Happyness
کارگردان: Gabriele Muccino نویسنده: Steve Conrad
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
Will SmithWill Smith
Jaden SmithJaden Smith
Thandie NewtonThandie Newton
Brian HoweBrian Howe
James KarenJames Karen
Kurt FullerKurt Fuller

درباره فیلم در جستجوی خوشبختی


در جستجوی خوشبختی (The Pursuit of Happyness) یک فیلم درام زیبا به کارگردانی گابریل موچینو است که در سال 2006 اکران شد. ویل اسمیت، تاد بلک و جیمز لاسیتر تهیه‌کنندگان فیلم در جستجوی خوشبختی بودند. داستان فیلم نیز توسط استیون کانراد به رشته تحریر در آمد.

فیلم در جستجوی خوشبختی در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق عمل کرد و توانست نمراتی عالی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم در جستجوی خوشبختی را به دلیل بازی فوق‌العاده گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند.

ویل اسمیت برای بازی در این فیلم طی مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شده بود که موفق به کسب آن نشد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در دو بخش بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای بازی ویل اسمیت و بهترین ترانه نامزد دریافت جایزه بود که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم در جستجوی خوشبختی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ویل اسمیت، جیدن اسمیت، تندی نیوتون، دن کستلانتا و میشل کروزیک اشاره کرد. فیلم در جستجوی خوشبختی عملکرد درخشانی در گیشه داشت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 55 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 307 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم در جستجوی خوشبختی بدین شرح است: این فیلم داستان حقیقی کریس گاردنر سیاه پوست، خرده فروش اسکنرهای پزشکی در سال ۱۹۸۱ را به تصویر می‌کشد که به همراه لیندا و پسر کوچکش کریستوفر در سانفرانسیسکو زندگی بسیار سختی دارند. اوضاع مالی کریس بسیار بد است. او که توانایی پرداخت اجاره خود را ندارد صاحبخانه‌اش بیرونش کرده و از این رو لیندا نیز او را رها می‌کند. کریس که هم باید پدر خوبی باشد و هم خرج کریستوفر را تأمین کند دچار مشکل شده است. کریس سعی می‌کند در شرکتی استخدام شود و از سویی باید کریستوفر را حفظ کند.




بنر فیلم بوهمین راپسودی

بوهمین راپسودی

Bohemian Rhapsody
کارگردان: Bryan Singer نویسنده: Anthony McCarten
سال انتشار:2018محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Rami MalekRami Malek
Gwilym LeeGwilym Lee
Ben HardyBen Hardy
Joseph MazzelloJoseph Mazzello
Lucy BoyntonLucy Boynton
Aidan GillenAidan Gillen

درباره فیلم بوهمین راپسودی


بوهمین راپسودی (Bohemian Rhapsody) فیلمی زندگی‌‌نامه‌ای به کارگردانی برایان سینگر و دکستر فلچر است که در سال 2018 اکران شد. گراهام کینگ و جیم بچ تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان فیلم بوهمین راپسودی نیز توسط آنتونی مک‌کارتن و پیتر مورگان نوشته شد.

فیلم بوهمین راپسودی درمجموع توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و نمراتی خوب را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، کارگردانی عالی و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند. البته برخی از منتقدان نسبت به شخصیت‌پردازی‌های این فیلم انتقاد داشتند.

فیلم بوهمین راپسودی طی مراسم اسکار سال 2019 در پنج رشته (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم در مراسم گلدن گلوب در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر مرد فیلم درام نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق به کسب این جایزه در هر دو بخش شد.

این فیلم حوادثی را که طی سال‌های ۷۰ تا اوایل دهه ۹۰ برای مرکوری و گروه کوئین رخ داد به تصویر می‌کشد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم بوهمین راپسودی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رامی ملک، مایک مایرز، لوسی بوینتون، جوزف مازلو، بن هاردی، آیدان گیلن و تام هولندر اشاره کرد.

این فیلم فروش فوق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. فیلم بوهمین راپسودی که با بودجه 52 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 903 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.




بنر فیلم 1917
پوستر فیلم 1917
دو زبانه

1917

1917
کارگردان: Sam Mendes نویسنده: Sam Mendes , Krysty Wilson-Cairns
سال انتشار:2019محصول: کانادا , هندوستان , اسپانیا , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
George MacKayGeorge MacKay
Dean-Charles ChapmanDean-Charles Chapman
Mark StrongMark Strong
Andrew ScottAndrew Scott
Richard MaddenRichard Madden
Claire DuburcqClaire Duburcq

درباره فیلم 1917


1917 جزو بهترین فیلم های درام تاریخ است که با استقبال مخاطبان زیادی مواجه شد. سم مندس به‌عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده در این فیلم جدید حضور داشت. در امر تهیه‌کنندگی پیپا هریس و کالوم مک دولا و در امر نویسندگی کریستی ویلسون به مندس کمک کردند.

فیلم 1917 در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق بود و نمراتی عالی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان زیبا، فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی، فیلم‌برداری محشر و بازی فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم 1917 طی مراسم اسکار سال 2020 در ده رشته (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه رشته بهترین فیلم‌برداری، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین میکس صدا توانست این جایزه را به‌دست بیاورد.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق شد در دو بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلم درام این جایزه را به‌دست بیاورد. جرج مکای، دین-چارلز چپمن، بندیکت کامبربچ، کالین فرث، مارک استرانگ، ریچارد مدن، اندرو اسکات و جیمی پارک ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم 1917 به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم 1917 بدین شرح است: حوادث فیلم در بهار سال 1917 و در اوج جنگ جهانی اول در شمال فرانسه جریان دارد. به دو سرباز انگلیسی به نام‌های اسکافیلد و بلیک ماموریت تقریبا غیرممکنی محول می‌شود. آن‌ها باید جهت جلوگیری از ورود یک گردان 1600 نفری به کمین دشمن، پیام مهمی را به آن‌ها محول کنند. زمان موضوعی تعیین‌کننده در این ماموریت به حساب می‌آید و این دو باید به سرعت وظیفه خود را به انجام برسانند.




بنر فیلم مریخی
پوستر فیلم مریخی

مریخی

The Martian
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Drew Goddard
سال انتشار:2015محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Matt DamonMatt Damon
Jessica ChastainJessica Chastain
Kristen WiigKristen Wiig
Jeff DanielsJeff Daniels
Michael PeñaMichael Peña
Sean BeanSean Bean

درباره فیلم مریخی


مریخی (The Martian) یک فیلم علمی تخیلی و درام جذاب به کارگردانی ریدلی اسکات است. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده سیمون کینبرگ قرار داشت. داستان فیلم مریخی نیز توسط درو گودارد به رشته تحریر در آمد.

فیلم مریخی پس از اکران توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد.. بسیاری از دانشمندان این فیلم را از نظر علمی یکی از دقیق‌ترین آثار سینما راجع‌به فضا و مریخ می‌دانند. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های جلوه‌های ویژه، بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

فیلم مریخی طی مراسم اسکار سال 2016 نتوانست قدرتمند ظاهر شود؛ این فیلم طی مراسم اسکار در هفت رشته نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را کسب کند. فیلم مریخی طی مراسم گلدن گلوب 2016 نیز در سه رشته نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو رشته بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی (برای بازی مت دیمون) توانست این جایزه را کسب کند.

مت دیمون، جسیکا چستین، کریستن ویگ، جف دانیلز، مایکل پنیا، کیت مارا، شان بین، سباستین استن، دونالد گلاور، چویتل اجیوفور، بندیکت وانگ، ادی کو و انزو چیلنتی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم درام در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و فروشی عالی را در باکس‌آفیس تجربه کرد. فیلم مریخی که با بودجه 108 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 630 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم مریخی بدین شرح است: یک فضانورد به نام مارک واتنی در کره مریخ سرگردان و گرفتار می‌شود. او باید از تمام توانایی‌های خود استفاده کند تا به مرکز کنترل پرواز در کره زمین وضعیت خود را اطلاع داده و تقاضای کمک کند. او در همین حین که برای بقای خود در مریخ و زنده ماندش درگیر مشکلات است، دچار حادثه می‌شود. دوستان او جهت نجاتش سعی می‌کنند و با کمک نبوغش اتفاقات جالبی برایش رقم می‌خورد. این فیلم علمی تخیلی در طول روند داستانش، هیجان را در مخاطبان خود به اوج خود می‌رساند.




بنر فیلم جنگل

جنگل

Jungle
کارگردان: Greg McLean نویسنده: Justin Monjo
سال انتشار:2017محصول: استرالیا
تماشای آنلاین فیلم
Daniel RadcliffeDaniel Radcliffe
Thomas KretschmannThomas Kretschmann
Alex RussellAlex Russell
Joel JacksonJoel Jackson
Yasmin KassimYasmin Kassim
Luis Jose LopezLuis Jose Lopez

درباره فیلم جنگل


جنگل (Jungle) فیلمی به کارگردانی گرگ مک لین است که در سال 2017 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده تد فل من، مایک گبرویک، گری همیلتون، مارک لازاروس، دانا لوستیک و گری مک لین قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط جاستین مونژو نوشته شد. فیلم جنگل براساس یک داستان واقعی به همین نام اثر یوسی گینزبرگ ساخته شد.

فیلم جنگل واکنش مختلف منتقدین را به همراه داشت. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار دادند؛ اما آن‌ها اعتقاد داشتند که این فیلم در زمینه فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها ایراداتی اساسی دارد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنیل ردکلیف، الکس راسل، توماس کرتشمن، یاسمن کاسیم، جوئل جکسون و جاسک کومان اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جنگل بدین شرح است: در اوایل ۱۹۸۰ ماجراجویی به نام یوسی گینزبرگ پس از سه سال خدمت در ارتش اسرائیل به قلب آمازون در جنگل‌های بولیوی سفر می‌کند. در این سفر او با مارکوس یک معلم سوئیسی و کیوین دوست مارکوس آشنا می‌شود. در ادامه آن‌ها با کارل یک جهانگرد اتریشی مواجه می‌شوند که به آن‌ها وعده دیدن یکی از شگفتی‌های آمازون و دیدن قبیله‌های قدیمی را می‌دهد که کوین و یوسی تصمیم به همراهی او می‌گیرند و مارکوس را نیز راضی می‌کنند که با آن‌ها بیاید.




بنر فیلم کتاب سبز

کتاب سبز

Green Book
کارگردان: Peter Farrelly نویسنده: Peter Farrelly , Nick Vallelonga , Brian Hayes Currie
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Viggo MortensenViggo Mortensen
Mahershala AliMahershala Ali
Linda CardelliniLinda Cardellini
Dimiter D. MarinovDimiter D. Marinov
Mike HattonMike Hatton
Iqbal ThebaIqbal Theba

درباره فیلم کتاب سبز


کتاب سبز (Green Book) را نیز می‌توان یکی از برترین فیلم های درام تاریخ سینما دانست. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده پیتر فارلی قرار داشت. جیم برک، براون هیز کوری، پیتر فارلی، نیک والللونگا و چارلز ب. وسلر تهیه‌کنندگان این پروژه بودند. داستان فیلم کتاب سبز نیز توسط برایان کوری و پیتر فارلی نوشته شد.

فیلم کتاب سبز استقبال گسترده منتقدان را به همراه داشت و دیدگاه‌های مثبتی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم کتاب سبز را به دلیل داستان انتقادی، بازی عالی گروه بازیگران و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم کتاب سبز طی مراسم اسکار سال 2019 در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد توانست این جایزه را به‌دست بیاورد.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب در پنج بخش نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت در سه رشته بهترین فیلم‌نامه، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و بهترین فیلم موزیکال یا کمدی موفق به کسب جایزه گلدن گلوب شد. فیلم کتاب سبز اکنون با نمره 8.2 در لیست 250 فیلم برتر سایت imdb قرار دارد.

فیلم کتاب سبز موفقیت بزرگی را در گیشه تجربه کرد و مورد استقبال مخاطبان قرار رفت. این فیلم که با بودجه 23 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 317 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ویگو مورتنسن، ماهرشالا علی، لیندا کاردلیانی و اقبال طبا اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به یک بانسر ایتالیایی- آمریکایی به نام تونی لیپ است که برای پول هر کاری را انجام می‌دهد؛ از دزدیدن کلاه ثروتمندان گرفته تا شرکت در مسابقه هات‌داگ‌خوری. تونی توسط یک پیانیست سیاه‌پوست به اسم دان شرلی استخدام می‌شود تا راننده و بادیگارد شخصی‌اش در تور کنسرت‌های جنوب آمریکا باشد.




بنر فیلم پروفسور و مرد دیوانه

پروفسور و مرد دیوانه

The Professor and the Madman
کارگردان: Farhad Safinia نویسنده: Farhad Safinia , John Boorman , Todd Komarnicki
سال انتشار:2019محصول: ایرلند , ایالات متحده , فرانسه
تماشای آنلاین فیلم
Mel GibsonMel Gibson
Sean PennSean Penn
Natalie DormerNatalie Dormer
Ioan GruffuddIoan Gruffudd
Jeremy IrvineJeremy Irvine
Brendan PatricksBrendan Patricks

درباره فیلم پروفسور و مرد دیوانه


پروفسور و مرد دیوانه (The Professor and the Madman‎) فیلمی به کارگردانی فرهاد صفی‌نیا است که در سال 2019 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جان بورمن، تاد کمارنیکی، فرهاد صفی‌نیا و سیمون وینچستر به رشته تحریر درآمد. وظیفه تهیه‌کنندگی این پروژه برعهده بروس دیوی، جیسون دراسنر، مل گیبسون، مکدارا کلر و پیتر مک آلیس قرار داشت.

فیلم پروفسور و مرد دیوانه براساس کتابی به نام جراح کروتورن ساخته شد. این فیلم در جلب نظر منتقدان نسبتا موفق بود. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های فیلم‌نامه، بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند.

فیلم پروفسور و مرد دیوانه شکست بزرگی را در گیشه تجربه کرد و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، تنها حدود 6.2 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مل گیبسون، شان پن، جرمی ایروین، ناتالی دورمر، استیو کوگان و برایان فورچون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم پروفسور و مرد دیوانه بدین شرح است: داستان این فیلم راجع به پروفسوری است که در سال ۱۸۵۷ تألیف کتاب فرهنگ انگلیسی آکسفورد را شروع کرد و کمیته نظارت بر کتاب را رهبری می‌کرد. دکتر جراحی بیش از ۱۰٫۰۰۰ لغت را پیشنهاد داد، آن‌ هم زمانی که در تیمارستان نگهداری می‌شد.




بنر فیلم داستان ازدواج
پوستر فیلم داستان ازدواج
دو زبانه

داستان ازدواج

Marriage Story
کارگردان: Noah Baumbach نویسنده: Noah Baumbach
سال انتشار:2019محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Adam DriverAdam Driver
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Laura DernLaura Dern
Alan AldaAlan Alda
Ray LiottaRay Liotta
Julie HagertyJulie Hagerty

درباره فیلم داستان ازدواج


داستان ازدواج (Marriage Story) جزو بهترین فیلم های درام است که در سال 2019 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. نوآ بامباک به‌عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. دیوید هیمن نیز در امر تهیه‌کنندگی بامباک را همراهی کرد.

فیلم داستان ازدواج‌ به‌شدت توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کند. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه تحسین کردند. آن‌ها معتقد بودند این فیلم درام جدید به زیبایی توانسته لحظات سخت و تلخ جدایی و طلاق را به مخاطبانش نشان دهد.

فیلم داستان ازدواج در مراسم اسکار سال 2020 در شش رشته (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایز شد که تنها در بخش بازیگر نقش مکمل زن برای بازی لورا درن این جایزه را کسب کرد. این فیلم در مراسم گلدن گلوب 2020 نیز در شش رشته (ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین فیلم‌نامه) نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی لورا درن را کسب کند.

آدام درایور، اسکارلت جوهانسون، لورا درن، مریت ویور و ازی رابرتسون ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم داستان ازدواج حضور داشتند. این فیلم با بودجه 18 میلیون دلاری تولید شد. با توجه به سیاست‌های نت‌فلیکس نمی‌توان میزان درآمد این فیلم را تخمین زد.

خلاصه داستان این فیلم جدید بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به یک زوج به نام‌های چارلی و نیکول است. چارلی یک کارگردان موفق تئاتر در نیویورک است. نیکول نیز بازیگری نه‌چندان مطرح است که گاهی به‌خاطر ایفای نقشش در یک فیلم نوجوانانه درجه دوم، توسط مردم شناخته می‌شود. این دو پس از گذشت مدت زمانی از آشنایی خود با یکدیگر ازدواج می‌کنند. بعد از گذشت چند سال اختلافات این زوج که دارای پسری هشت ساله نیز هستند، به اوج خود می‌رسد و آن‌ها تصمیم به طلاق می‌گیرند.




بنر فیلم دو پاپ

دو پاپ

The Two Popes
کارگردان: Fernando Meirelles نویسنده: Anthony McCarten
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jonathan PryceJonathan Pryce
Anthony HopkinsAnthony Hopkins
Sidney ColeSidney Cole
Juan MinujínJuan Minujín
Federico TorreFederico Torre
Matthew T. ReynoldsMatthew T. Reynolds

درباره فیلم دو پاپ


دو پاپ (The Two Popes) یکی دیگر از جذاب‌ترین فیلم های درام محصول سرویس نت‌فلیکس است که در سال 2019 عرضه شد. فرناندو میرلس وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. دن لین و تریسی سیوارد تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان فیلم دو پاپ نیز توسط آنتونی مک‌کارتن و فرانک کوترل بویس به رشته تحریر درآمد.

فیلم دو پاپ نمرات بسیار خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد و توانست دیدگاه‌های مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان جذاب و منحصربه‌فردش، بازی عالی گروه بازیگران و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار سال 2020 در سه بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق نشد این جایزه را کسب کند.

فیلم دو پاپ در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار رشته بهترین فیلم درام، بهترین بازیگر نقش اصلی مرد فیلم درام، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را کسب کند. آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم دو پاپ بدین شرح است: بعد از مرگ پاپ ژان پل دوم طبق معمول شورای کاردینال‌ها کار خود را شروع کرد. درنهایت یوزف راتسینگر آلمانی انتخاب شد و به عنوان پاپ جدید نام بندیکت شانزدهم را برگزید. وی علیه دین‌های دیگر سخنان تندی می‌گفت و رویه محافظه کارانه‌ای را مثل پاپ های قرن بیستم پیش گرفته بود.




بنر فیلم بلکککلنزمن

بلکککلنزمن

BlacKkKlansman
کارگردان: Spike Lee نویسنده: Spike Lee , Kevin Willmott , David Rabinowitz , Charlie Wachtel
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
John David WashingtonJohn David Washington
Adam DriverAdam Driver
Laura HarrierLaura Harrier
Topher GraceTopher Grace
Jasper PääkkönenJasper Pääkkönen
Alec BaldwinAlec Baldwin

درباره فیلم بلکککلنزمن


بلکککلنزمن (BlacKkKlansman) نیز یک فیلم درام جذاب است که شایستگی حضور در این لیست را داراست. اسپایک لی وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط اسپایک لی، دیوید رابینویتز، چارلی واتچتل و کوین ویلموت به رشته تحریر درآمد. جیسون بلوم، اسپایک لی، ریموند منسفیلد، شان مک کیتریک، جوردن پیل و شان ردیک نیز به‌عنوان تهیه‌کنند در پروژه همکاری داشتند.

فیلم بلکککلنزمن دیدگاه‌های مثبتی را دریافت کرد و با استقبال منتقدان روبه‌رو شد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند. این فیلم طی مراسم اسکار سال 2019 در شش رشته (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شد که تنها در رشته بهترین فیلم‌نامه اقتباسی موفق توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد فیلم درام و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را به‌دست بیاورد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جان دیوید واشنگتن، آدام درایور، لورا هری‌یر، توفر گریس، یاشپر پاکونن، کوری هاکینز، پل والتر هاوسر و هری بلافونته اشاره کرد.

فلیم بلکککنزمن توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد. این فیلم با بودجه 15 میلیون دلاری تولید شد و حدود 92 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم بلکککنزمن بدین شرح است: این فیلم روایتگر داستان حقیقی یک افسر پلیس آمریکایی سیاه‌پوست در دهه ۱۹۷۰ میلادی به نام ران استالورث است که توانست به گروه نژادپرست کو کلاکس کلان آمریکا نفوذ کند. او حرف‌های تلفنی را انجام داده و یک پلیس سفیدپوست جای او ملاقات‌ها را انجام می‌دهد.

بهترین سریال‌های درام




بنر سریال بازی تاج و تخت

بازی تاج و تخت

Game of Thrones
سازنده: David Benioff , D. B. Weiss
سال‌های انتشار:2011 - 2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Liam CunninghamLiam Cunningham
Joe DempsieJoe Dempsie
Emilia ClarkeEmilia Clarke
John BradleyJohn Bradley
Peter DinklagePeter Dinklage
Nikolaj Coster-WaldauNikolaj Coster-Waldau

درباره سریال بازی تاج و تخت


از سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین سریال های درام خارجی یاد کرد که برپایه رمانی به همین نام اثر جرج آر. آر. مارتین ساخته شد. وظیفه تولید این سریال برعهده دیوید بنیاف و دی. بی. وایس قرار داشت. پخش سریال بازی تاج و تخت از سال 2011 توسط شبکه اچ بی او آغاز شد و پس از هشت فصل در سال 2019 به اتمام رسید.

سریال بازی تاج و تخت پس از آغاز پخشش با واکنش‌های مثبت منتقدان همراه شد و توانست به جوایز مختلفی دست پیدا کند. این سریال به دلیل داستان مهیج، صحنه‌های حماسی جذاب و شخصیت‌پردازی‌های فوق‌العاده‌اش مورد تحسین قرار گرفت.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پیتر دینکلیج، نیکولای کاستر-والدو، لینا هیدی، امیلیا کلارک، کیت هرینگتون و چارلز دنس اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان سریال در قلمرو خیالی وستروس جریان دارد. بازی تاج‌وتخت، راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین دودمان‌های اشرافی در آن سرزمین است که برای به‌دست‌آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند. با جلورفتن سریال مدعیان و تهدیدهای جدیدی در سرزمین‌های یخی شمالی و قاره شرقی اسوس پدیدار می‌شوند. این داستان‌ها در سه روند اصلی به شکل هم‌زمان پیش می‌روند.

گالری سریال بازی تاج و تخت





بنر سریال افسار گسیخته

افسار گسیخته

Breaking Bad
سازنده: Vince Gilligan
سال‌های انتشار:2008 - 2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Bryan CranstonBryan Cranston
Aaron PaulAaron Paul
Anna GunnAnna Gunn
Dean NorrisDean Norris
Betsy BrandtBetsy Brandt
RJ MitteRJ Mitte

درباره سریال افسار گسیخته


بریکینگ بد (Breaking Bad) یکی دیگر از بهترین سریال های درام محسوب می‌شود که وظیفه ساخت آن برعهده وینس گیلیگان قرار داشت. سریال بریکینگ بد کار خود را از سال 2008 توسط شبکه ای ام سی آغاز کرد و پس از پنج فصل در سال 2013 به اتمام رسید.

سریال بریکینگ بد با سیل عظیم تحسین منتقدان روبه‌رو شد و نمرات خارق‌العاده‌ای را دریافت کرد. منتقدان این سریال را به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، شخصیت‌پردازی‌های خارق‌العاده و داستان جذاب مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برایان کرانستون، آنا گان، آرون پال، دین نوریس، بتسی براندت، آرجی میته، باب ادنکیرک، جیانکارلو اسپوزیتو و جاناتان بانکز اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال بریکینگ بد بدین شرح است: این سریال داستان والتر وایت یک دانشمند شیمی زحمتکش را نشان می‌دهد که معلم دبیرستان است. وایت در آغاز داستان متوجه می‌شود مبتلا به سرطان ریه است. او قبل از فرارسیدن مرگش، جهت تامین مالی خانواده‌اش به همراه دانش‌آموز رفوزه‌اش، جسی پینکمن شروع به تولید و پخش مت‌آمفتامین می‌کند؛ اما رفته رفته به این کار آلوده شده و تبدیل به سرکرده یکی از بزرگترین گروه‌های مافیای مواد مخدر در جنوب ایالات متحده می‌شود.

گالری سریال افسار گسیخته





بنر سریال شکارچی ذهن
پوستر سریال شکارچی ذهن

شکارچی ذهن

Mindhunter
سازنده: Joe Penhall
سال‌های انتشار:2017 - 2019محصول: ایالات متحده
Jonathan GroffJonathan Groff
Holt McCallanyHolt McCallany
Anna TorvAnna Torv
Stacey RocaStacey Roca

درباره سریال شکارچی ذهن


شکارچی ذهن (Mindhunter‎) یک سریال درام و جنایی است که برپایه کتابی به همین نام اثر جان ادوارد داگلاس تولید شد. جو پنهال وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشت. این سریال کار خود را از سال 2017 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز کرد و بعد از گذشت دو فصل در سال 2019 به اتمام رسید.

سریال شکارچی ذهن نمرات بسیار خوبی از سوی منتقدان دریافت کرد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این سریال به دلیل داستان جذاب و عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. جاناتان گروف، هولت مک‌کالانی، آنا تورو و هانا گراس ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال شکارچی ذهن بدین شرح است: داستان سریال درمورد دو مامور سازمان اف‌بی‌آی به نام‌های هولدن فورد و بیل تنچ با همکاری روانشناس وندی کار است. آن‌ها در گفتگو با قاتلان سریالی به دنبال پی بردن به طرز فکر آن‌ها جهت کشف دلیل اصلی جنایات توسط آنان هستند.




بنر سریال شنود
پوستر سریال شنود

شنود

The Wire
سازنده: David Simon
سال‌های انتشار:2002 - 2008محصول: ایالات متحده
Dominic WestDominic West
Lance ReddickLance Reddick
Sonja SohnSonja Sohn
Wood HarrisWood Harris
Wendell PierceWendell Pierce
Clarke PetersClarke Peters

درباره سریال شنود


وایر (The Wire) یکی از بهترین سریال های درام محسوب می‌شود که توسط دیوید سیمون ساخته شد. این سریال کار خود را از سال 2002 توسط شبکه اچ بی او آغاز کرد و پس از پنج فصل در سال 2008 به اتمام رسید.

سریال وایر پس از پخش به محبوبیت بالایی رسید و نمرات خارق‌العاده‌ای دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به دومینیک وست، جان دومن، ادریس البا، فرانکی فایسون، لاری گیلیارد، وود هریس، دیردری لاوجوی، وندل پیرس، لنس ردیک، آندرو رویو، سونجا سوهن، کریس باوئر، پاول بن‌ویکتور، کلارک پیترس، امی رایان، آیدان گیلن و جیم تروفراست اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال وایر بدین شرح است: هر فصل از سریال جنبه‌های مختلف شهر بالتیمور را نشان می‌دهد که شامل تجارت غیرقانونی مواد مخدر، سیستم مدرسه و رسانه‌های خبری می‌شود.




بنر سریال تاج
پوستر سریال تاج

تاج

The Crown
سازنده: Peter Morgan
سال‌های انتشار:2016 - 2020محصول: بریتانیا
Olivia ColmanOlivia Colman
Tobias MenziesTobias Menzies
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Josh O'ConnorJosh O'Connor
Emma CorrinEmma Corrin
Marion BaileyMarion Bailey

درباره سریال تاج


تاج (The Crown) یک سریال درام تماشایی است که وظیفه ساخت آن برعهده پیتر مورگان قرار داشت. سریال تاج از سال 2016 شروع به پخش کرد و توانست خیلی زود توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند.

این سریال در جلب نظرات مثبت منتقدان نیز موفق بود و نمرات بسیار بالایی دریافت کرد. سریال تاج در زمینه‌های بازی بازیگران، شخصیت‌پردازی‌ها و درون‌مایه داستانی مورد تحسین قرار گرفت.

کلر فوی، مت اسمیت، ونسا کربی، آیلین اتکینز، جرمی نورتهام، ویکتوریا همیلتون، الکس جنینگز، لیا ویلیامز، بن مایلز، گرگ وایز، جرد هریس، پاتریک رایکارت، استیون دیلین و جان لیسگو ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان سریال تاج بدین شرح است: این سریال زندگی ملکه الیزابت دوم را از زمان عروسی خود در سال ۱۹۴۷ تا به امروز نمایش می‌دهد.




بنر فیلم در بارانداز
پوستر فیلم در بارانداز

در بارانداز

On the Waterfront
کارگردان: Elia Kazan نویسنده: Budd Schulberg
سال انتشار:1954محصول: ایالات متحده
Marlon BrandoMarlon Brando
Karl MaldenKarl Malden
Lee J. CobbLee J. Cobb
Eva Marie SaintEva Marie Saint
Rod SteigerRod Steiger
Pat HenningPat Henning

درباره فیلم در بارانداز


در بارانداز (On the Waterfront) یک فیلم درام به کارگردانی الیا کازان است که در سال 1954 اکران شد و به موفقیت های مختلفی دست پیدا کرد. سم اسپیگل وظیفه تهیه‌کنندگی و باد شولبرگ وظیفه نویسندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم در بارانداز (On the Waterfront) به‌عنوان یکی از بهترین فیلم سینما لقب گرفت و تحسین منتقدان را به همراه داشت. این فیلم طی مراسم اسکار در 12 رشته نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در هشت رشته بهترین فیلم‌نامه، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین تدوین، بهترین فیلم‌برداری، بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلم توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم در بارانداز در زمان خود فروش بسیار خوبی در گیشه داشت؛ این فیلم که با بودجه 900 هزار دلاری ساخته شده بود، حدود 9.5 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به مارلون براندو، کارل مالدن، اوا ماری سنت، راد استایگر، لی جی. کاب، مارتین بالسام و پت هینگل اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جوانی بوکسور به اسم تری مالوی در قتل جیک یکی از کارگران باراندازی که در آن کار می‌کند شریک می‌شود؛ اما خود او نمی‌دانست که قرار است کارگر کشته شود. برای همین از عمل خود پشیمان می‌شود اما صاحب بارانداز جانی فرندلی می‌گوید که او کار درست را انجام داده است. چند وقت بعد یکی دیگر از کارگران کشته می‌شود و درگیری بین تری و جانی در می‌گیرد.




بنر فیلم 12 مرد عصبانی

12 مرد عصبانی

12 Angry Men
کارگردان: Sidney Lumet نویسنده: Reginald Rose
سال انتشار:1957محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Martin BalsamMartin Balsam
John FiedlerJohn Fiedler
Lee J. CobbLee J. Cobb
E.G. MarshallE.G. Marshall
Jack KlugmanJack Klugman
Edward BinnsEdward Binns

درباره فیلم 12 مرد عصبانی


12 مرد خشمگین (12 Angry Men) جزو بهترین فیلم های درام محسوب می‌شود که سیدنی لومت وظیفه کارگردانی آن را برعهده داشت. رجینالد رز به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. هنری فوندا در امر تهیه‌کنندگی به رز کمک کرد.

از فیلم 12 مرد خشمگین به‌عنوان یکی از ماندگارترین فیلم‌های سینما یاد می‌شود. این فیلم نمرات بسیار بالایی دریافت کرد. این فیلم طی مراسم اسکار در سه بخش بهترین کارگردانی، بهترین و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیلم 12 مرد خشمگین طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که موفق به کسب این جایزه در هیچ بخشی نشد. هنری فوندا، لی جی. کاب، ای. جی. مارشال، مارتین بالسام، جک واردن، جان فیدلر، جک کلاگمن، ادوارد بینز، جوزف سوینی، اد بگلی، جرج وسکووچ و رابرت وبر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم 12 مرد خشمگین در گیشه عملکرد بسیار خوبی داشت و در مقایسه با بودجه تولیدش فروش قابل قبولی داشت. این فیلم که با بودجه 300 هزار دلاری ساخته شده بود، حدود 2 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نوجوانی هجده ساله از اهالی آمریکا لاتین متهم به قتل پدرش شده است. شواهد نشان می‌دهد او با ضربات متعدد چاقو پدر خود را کشته است؛ نوجوان که به نظر ضعیف و افسرده است این اتهام را نمی‌پذیرد. با این حال وجود چاقویی در محل وقوع حادثه که به ظاهر متعلق به نوجوان مذکور است و او ادعا می‌کند آن را مدتی قبل گم کرده و خبری هم از محل آن نداشته ‌است، به عنوان مدرک جرم، دلیلی برای مجرم شناختن او از جانب دادگاه شده ‌است.




بنر فیلم تصادف

تصادف

Crash
کارگردان: Paul Haggis نویسنده: Paul Haggis , Robert Moresco
سال انتشار:2005محصول: آلمان , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Sandra BullockSandra Bullock
Don CheadleDon Cheadle
Matt DillonMatt Dillon
Michael PeñaMichael Peña
Jennifer EspositoJennifer Esposito
Brendan FraserBrendan Fraser

درباره فیلم تصادف


تصادف (Crash) یکی دیگر از بهترین فیلم های درام به شمار می‌رود که در سال 2004 ساخته شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده پل هگیس قرار داشت. بابی مورسکو نیز در امر نویسندگی هگیس را همراهی کرد. دان چیدل، رابرت مورسکو و باب یاری تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم تصادف موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزد و تمجید آنان را به همراه داشته باشد. این فیلم طی مراسم اسکار شش بخش نامزد دریافت جایزه شد که در دو بخش بهترین تدوین و بهترین فیلم توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم تصادف مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌ها سینما کشاند و فروش بالایی داشت. این فیلم که با بودجه 6.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 101 میلیون دلار فروش کرد. در این فیلم بازیگرانی همچون ساندرا بولاک، دان چیدل، مت دیلون، جنیفر اسپوزیتو، ویلیام فیچنر، برندن فریزر، ترنس هاوارد، لوداکریس، تانیدا نیوتون، رایان فیلیپ، لارنس تیت و کیث دیوید به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک خانم خانه‌دار اهل برنتوود و همسرش که دادستان منطقه است، یک مالک فروشگاه که ایرانی ا‌ست، دو کارآگاه پلیس که عاشق و معشوق هم هستند، یک کارگردان تلویزیونی سیاه‌پوست آمریکایی و زنش، یک کلیدساز مکزیکی، دو ربایندۀ ماشین، یک پلیس تازه‌کار و یک زوج میانسال کره‌ای، همگی در لس آنجلس زندگی می‌کنند و ظرف 36 ساعت آینده همگی تصادف خواهند کرد.




بنر فیلم گناهکار

گناهکار

The Guilty
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده: Nic Pizzolatto
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Riley KeoughRiley Keough
Ethan HawkeEthan Hawke
Peter SarsgaardPeter Sarsgaard
Paul DanoPaul Dano
Bill BurrBill Burr

درباره فیلم گناهکار


گناهکار (The Guilty) یک فیلم درام جدید به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آنتوان فوکوآ است که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. فیلم‌نامه این اثر توسط نیک پیزولاتو نوشته شد.

فیلم گناهکار نتوانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و نمرات چندان خوبی دریافت نکرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیک جیلنهال، ایثن هاک، پیتر سارسگارد، رایلی کیئو، پل دینو، بایرون بوورز، دیوید کاستانیدا، کریستینا ویدال، آدریان مارتینز، بیل بر، بو نپ و ادی پترسن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم در طول یک روز و در یک مرکز فوریت‌های پلیس 911 روی می‌دهد. جو بیلر اپراتور این مرکز است که سعی دارد فردی که با پلیس تماس گرفته را از موقعیتی خطرناک خلاص کند اما کشف می‌کند که هیچ‌چیز آن‌گونه که به نظر می‌رسد نیست.




بنر فیلم پسر من

پسر من

My Son
کارگردان: Christian Carion نویسنده:
سال انتشار:2021محصول: فرانسه , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
James McAvoyJames McAvoy
Claire FoyClaire Foy
Tom CullenTom Cullen
Gary LewisGary Lewis
Michael MorelandMichael Moreland
Jamie MichieJamie Michie

درباره فیلم پسر من


پسر من (My Son) فیلمی معمایی و درام به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی کریستین کاریون است که در سال 2021 اکران شد. لور ایرمن در امر نویسندگی کاریون را همراهی کرد. مارک بوتان، براهیم چیوآ، لور ایرمن، وینسنت ماروال و ربکا اوبراین نیز در انجام وظیفه نویسندگی به کاریون کمک کرد.

فیلم پسر من موفق نشد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. جیمز مک آوی در نقش ادموند موری، کلر فوی در نقش جوآن ریچموند، گری لوئیس در نقش بازرس روی، تام کالن در نقش فرانک، جیمی میشی در نقش هانتر، رابرت جک در نقش آلن و اوون وایتلاو در نقش فرگوس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مردی به دیدن همسر سابق خود می‌رود تا در مورد ناپدید شدن پسرش پاسخ دریافت کند.




بنر فیلم آب راکد

آب راکد

Stillwater
کارگردان: Tom McCarthy نویسنده: Tom McCarthy , Thomas Bidegain , Marcus Hinchey , Noé Debré
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Matt DamonMatt Damon
Abigail BreslinAbigail Breslin
Camille CottinCamille Cottin
Lilou SiauvaudLilou Siauvaud
Deanna DunaganDeanna Dunagan
Anne Le NyAnne Le Ny

درباره فیلم آب راکد


استیل‌واتر (Stillwater) یکی از بهترین فیلم های درام و جنایی به کارگردانی توماس مک‌کارتی است. لیزا چاسین، استیو گولین، جاناتان کینگ و تام میکارتی تهیه‌کنندگان این اثر هستند. فیلم‌نامه این فیلم توسط توماس بیدگین، نوئه دبره و تام میکارتی نوشته شد.

فیلم استیل‌واتر در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و مورد تحسین آنان قرار نگرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مت دیمون در نقش بیل بیکر، ابیگیل برسلین در نقش آلیسون و کامیل کوتین در نقش ویرجینیا اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم استیل‌واتر داستان شخصیتی به اسم بیل را نشان می‌دهد که کارمند یک دکل نفتی است که دخترش به جرم قتل در کشور فرانسه در زندان است. وی به فرانسه رفته و پس از آنکه دخترش می‌گوید مرتکب این قتل نشده است، با وجود عدم آشنایی با زبان فرانسوی، نظام حقوقی متفاوت فرانسه نسبت به آمریکا و فرهنگ متفاوت دو کشور، تلاش می‌کند تا بی‌گناهی دختر خود را ثابت کند.




بنر فیلم دختر شیرین

دختر شیرین

Sweet Girl
کارگردان: Brian Andrew Mendoza نویسنده: Philip Eisner , Will Staples , Gregg Hurwitz
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jason MomoaJason Momoa
Isabela MercedIsabela Merced
Manuel Garcia-RulfoManuel Garcia-Rulfo
Amy BrennemanAmy Brenneman
Adria ArjonaAdria Arjona
Milena RiveroMilena Rivero

درباره فیلم دختر شیرین


دختر شیرین (Sweet Girl) فیلم درام به کارگردانی و تهیه‌کنندگی برایان اندرو مندوزا است که در سال 2021 اکران شد. جیسون موموآ، برد پیتون و جف فیرسون در امر تهیه‌کنندگی مندوزا را همراهی کردند. فیلیپ آیزنر و گرگ هورویتز فیلم‌نامه این اثر را نوشتند.

فیلم دختر شیرین به‌هیچ‌وجه نتوانست تحسین منتقدان را برانگیزد و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. در این فیلم بازیگرانی همچون جیسون موموآ، ایزابلا مرسد، مانوئل گارسیا رولفو، رازا جافری، آدریا آرجونا، جاستین بارتا، لکس اسکات دیویس، مایکل ریموند جیمز، دومینیک فوموسا، برایان هوو، نلسون فرانکلین و رجی لی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم دختر شیرین بدین شرح است: در پیتسبورگ، زنی به نام آماندا کوپر با نوعی نادر از سرطان درگیر می‌شود.ری کوپر همسر آماندا متوجه می‌شود که چند روز قبل از پی بردن به بیماری همسرش، یک دارو از بازار خارج شد، زیرا مدیرعامل شرکت تولیدکننده پول خود را دریافت نکرد.




بنر فیلم خوک
پوستر فیلم خوک

خوک

Pig
کارگردان: Mani Haghighi نویسنده: Mani Haghighi
سال انتشار:2018محصول: ایران
Hasan Ma'juniHasan Ma'juni
Leila HatamiLeila Hatami
Leili RashidiLeili Rashidi
Parinaz IzadyarParinaz Izadyar
Ali BagheriAli Bagheri
Mina JafarzadeMina Jafarzade

درباره فیلم خوک


خوک (pig) فیلم درام به کارگردانی و نویسندگی مایکل سارنوسکی است که در سال 2021 اکران شد. ونسا بلاک، دیمیترا تسینگو، بن گیلادی و نیکلاس کیج تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. این فیلم حدود 3 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

فیلم خوک به دلیل داستان خاص و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نیکلاس کیج، الکس وولف، آدام آرکین و گرچن کوربت اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم خوک، راجع‌به یک سرآشپز است که به نحوی از زندگی قبلی خود فاصله گرفته است و تنها در جنگل‌های اورگان زندگی می‌کند. وقتی که خوک دوست‌داشتنی‌اش دزدیده می‌شود، او مجبور می‌شود برای نجات دادن خوکش، با گذشته خود روبرو شود.




بنر فیلم هفت سامورایی

هفت سامورایی

Seven Samurai
کارگردان: Akira Kurosawa نویسنده: Akira Kurosawa , Shinobu Hashimoto , Hideo Oguni
سال انتشار:1954محصول: ژاپن
تماشای آنلاین فیلم
Toshirō MifuneToshirō Mifune
Takashi ShimuraTakashi Shimura
Yoshio InabaYoshio Inaba
Seiji MiyaguchiSeiji Miyaguchi
Minoru ChiakiMinoru Chiaki
Daisuke KatōDaisuke Katō

درباره فیلم هفت سامورایی


هفت سامورایی (Seven Samurai) یکی دیگر از بهترین فیلم های درام محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده آکیرا کوروساوا قرار داشت. شینوبو هاشیموتو، هیدئو اوگونی و تاتسویا ناکادای در امر نویسندگی کوروساوا را همراهی کردند. سوجیرو موتوکی تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم هفت سامورایی تبدیل به یکی از ماندگارترین فیلم‌های تاریخ سینما شد و تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت. این فیلم طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی صحنه نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم که با بودجه 1.1 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 2.3 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم هفت سامورایی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به توشیرو میفونه، تاکاشی شیمورا، ایسائو کیمورا و سیجی میاگوچی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: اهالی یک روستا که به دلیل حمله راهزن‌ها، به فلاکت و تنگ‌دستی افتاده‌اند؛ آن‌ها تنها راه چاره را در پیدا کردن چند سامورایی برای محافظت از روستا در برابر غارت راهزنان می‌بینند. چند نفر از اهالی به همین دلیل راهی شهر می‌شوند و بعد از تلاش فراوان و چند بار شنیدن جواب رد، موفق می‌شوند یک سامورایی با اخلاق به اسم کامبئی شیمادا را پیدا کنند.




بنر فیلم نور افکن
پوستر فیلم نور افکن

نور افکن

Spotlight
کارگردان: Tom McCarthy نویسنده: Tom McCarthy , Josh Singer
سال انتشار:2015محصول: کانادا , ایالات متحده
Mark RuffaloMark Ruffalo
Michael KeatonMichael Keaton
Rachel McAdamsRachel McAdams
Liev SchreiberLiev Schreiber
John SlatteryJohn Slattery
Stanley TucciStanley Tucci

درباره فیلم نور افکن


اسپات‌لایت (Spotlight‎) اثری درام و جنایی است که در سال 2015 اکران شد و وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده توماس مک‌کارتی قرار داشت. جاش سینر نیز در امر نویسندگی مک‌کارتی را همراهی کرد. استیو گولین، مایکل شوگر، نیکول راکلین و بلای فاوست تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

فیلم اسپات‌لایت نمرات خوبی کسب کرد و در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در سه رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست هیچ رشته‌ای این جایزه را کسب کند.

فیلم اسپات‌لایت طی مراسم اسکار در شش بخش ازجمله بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که در دو رشته بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم در گیشه عملکرد خوبی داشت و فروش بالایی داشت. فیلم اسپات‌لایت که با بودجه 20 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 98 میلیون دلار فروش کرد. در این فیلم بازیگرانی همچون مارک روفالو، مایکل کیتون، ریچل مک‌آدامز، جان اسلتری، استنلی توچی، لیو شرایبر و بیلی کروداپ به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم اسپات‌لایت بدین شرح است: در سال 2001، بوستون گلوب یک سردبیر جدید به اسم مارتی بارون را استخدام می‌کند. بارون با والتر رابی رابینسون ملاقات می‌کند که دبیر تحریریه گروه اسپات‌لایت است. این گروه کوچک متشکل از روزنامه‌نگارانی است که پس از ماه‌ها تحقیق، مقاله‌هایی تحقیقی می‌نویسند و چاپ می‌کنند. بارون در ستونی از گلوب درباره وکیلی به اسم میچل گارابدیان مطلبی می‌خواند.




بنر فیلم مسیر سبز

مسیر سبز

The Green Mile
کارگردان: Frank Darabont نویسنده: Frank Darabont
سال انتشار:1999محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
David MorseDavid Morse
Bonnie HuntBonnie Hunt
Michael Clarke DuncanMichael Clarke Duncan
James CromwellJames Cromwell
Michael JeterMichael Jeter

درباره فیلم مسیر سبز


مسیر سبز (The Green Mile) فیلمی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فرانک دارابونت است که برپایه رمانی به همین نام اثر استیون کینگ ساخته شد. دیوید والدس نیز در امر تهیه‌کنندگی دارابونت را همراهی کرد.

این فیلم تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و در لیست 250 فیلم برتر سایت imdb قرار گرفت. متتقدان از فیلم مسیر سبز در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، فیلم‌نامه و داستان تحسین کردند.

فیلم مسیر سبز طی مراسم اسکار در چهار رشته ازجمله بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین صدابرداری نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای موفق به کسب این جایزه نشد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست آن را کسب کند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هنکس، دیوید مورس، بانی هانت، مایکل کلارک دانکن، بری پپر، جیمز کرامول، داچ هاچینسن، پاتریشا کلارکسون و کیث سارابایکا اشاره کرد. فیلم مسیر سبز با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شد و فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 290 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در یک زندان در آمریکا جریان دارد و درباره پل اجکام است که به علت کهولت سن در خانه سالمندان است، او بعد از دیدن صحنه رقص فیلمی به گریه می‌افتد و بعد از این اتفاق او به بیان بخشی از خاطرات خود برای دوستش الین در زمان خدمت در گروه اعدام زندان می‌پردازد.




بنر فیلم راهزنی

راهزنی

The Bandit
کارگردان: Yavuz Turgul نویسنده: Yavuz Turgul
سال انتشار:1996محصول: Turkey
تماشای آنلاین فیلم
Şener ŞenŞener Şen
Uğur YücelUğur Yücel
Özkan UğurÖzkan Uğur
Yeşim SalkımYeşim Salkım
Kamran UsluerKamran Usluer
Necdet Mahfi AyralNecdet Mahfi Ayral

درباره فیلم راهزنی


راهزنی (The Bandit) یک فیلم درام محصول کشور ترکیه است که در سال 1996 اکران شد. یاوز تورگل وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داست. ماین وارگی نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم راهزنی نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و تحسین گسترده منتقدان را در پی داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اوقور یوجل، شنر شن، کامران اوسلور و سرمین هورمریچ اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم راهزنی بدین شرح است: باران پس از گذراندن 35 سال زندان، در شهری در شرق ترکیه آزاد می‌شود. او هنگامی که به روستای خود باز می‌گردد، شاهد این واقعیت است که جهان در آن سال‌ها به طرز چشمگیری تغییر کرده و پس از ساخت سد، خود روستا در زیر آب قرار گرفته است.




بنر فیلم نمایش ترومن

نمایش ترومن

The Truman Show
کارگردان: Peter Weir نویسنده: Andrew Niccol
سال انتشار:1998محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jim CarreyJim Carrey
Laura LinneyLaura Linney
Noah EmmerichNoah Emmerich
Natascha McElhoneNatascha McElhone
Ed HarrisEd Harris
Holland TaylorHolland Taylor

درباره فیلم نمایش ترومن


نمایش ترومن (The Truman Show) یکی دیگر از بهترین فیلم های درام به حساب می‌آید که پیتر ویر کارگردان آن بود. اسکات رودین، اندرو نیکول، ادوارد فلدمن و آدام شرودر تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. فیلم‌نامه این اثر توسط اندرو نیکول نوشته شد.

فیلم نمایش ترومن به دلیل بازی محشر گروه بازیگری و فیلم‌نامه فوق‌العاده مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم طی مراسم اسکار در سه رشته بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ‌کدام‌ از این رشته‌ها موفق به کسب این جایزه نشد.

فیلم نمایش ترومن طی مراسم گلدن گلوب عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشت. این فیلم در شش بخش ازجمله بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در سه رشته بهترین بازیگر مرد فیلم درام، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین موسیقی توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم نمایش ترومن در باکس‌آفیس قدرتمند ظاهر شد و مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 264 میلیون دلار فروش کرد. در این فیلم بازیگرانی همچون جیم کری، لورا لینی، اد هریس، نوآ امریک، ناتاشا مک‌الهون و دان تیلر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم زندگی مردی را نشان می‌دهد که زندگی‌اش، بدون اطلاع وی، به صورت ۲۴ ساعته از شبکه تلویزیونی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در حال پخش است. ترومن، به واقعیت زندگی خویش شک می‌کند و جهت رسیدن به حقیقت زندگی‌اش شروع به کاوش می‌کند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های درام

عکس پروفایل

شما