خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه - ژانر عاشقانه یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی محسوب می‌شود که همواره توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

با توجه به گستردگی دنیای فیلم های عاشقانه معرفی بهترین فیلم‌های این ژانر کار دشواری محسوب می‌شود. 

طی این مطلب قصد داریم برخی از محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم های ژانر عاشقانه را به شما مخاطبان عزیز ملوفیلم معرفی کنیم.

با معرفی بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما با ما همراه باشید. 

بهترین فیلم‌های عاشقانه




بنر فیلم تایتانیک
پوستر فیلم تایتانیک

تایتانیک

Titanic
کارگردان: James Cameron نویسنده: James Cameron
سال انتشار:1997محصول: ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Kate WinsletKate Winslet
Billy ZaneBilly Zane
Kathy BatesKathy Bates
Frances FisherFrances Fisher
Gloria StuartGloria Stuart

درباره فیلم تایتانیک


طبق عقیده بسیاری از طرفداران باید فیلم تایتانیک (Titanic) را بهترین فیلم عاشقانه تاریخ سینما دانست. با توجه به موفقیت‌های عظیم فیلم تایتانیک، باید اعتراف کرد که این فیلم شایستگی انتخاب به‌عنوان بهترین فیلم در ژانر عاشقانه را داراست. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم تماشایی برعهده جیمز کامرون قرار داشت؛ البته کامرون در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و جان لاندو نیز او را همراهی کرد.

فیلم تایتانیک به‌‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان در بین منتقدان شناخته می‌شود که دیگر تکرارشدنی نیست. منتقدان اعتقاد داشتند این فیلم در فضای زیبا و منحصربه‌فردش توانسته با به‌تصویر کشیدن داستانی زیبا عمق فکری مخاطبانش را هدف بگیرد و آن‌ها را متاثر کند. منتقدان همچنین عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری را یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل موفقیت فیلم تایتانیک می‌دانند.

فیلم تایتانیک یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود که موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش رقم زد. این فیلم که با بودجه 200 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 2.194 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. این میران فروش فیلم تایتانیک را به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل کرد.

علاوه‌بر موفقیت در بخش فروش، این فیلم در کسب جوایز معتبر سینمایی نیز خارق‌العاده کار کرد. فیلم تایتانیک که طی مراسم اسکار سال 1998 در 14 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود، درنهایت در 11 بخش ازجمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم تایتانیک در مراسم گلدن گلوب نیز حضور موفقیت‌آمیزی داشت؛ این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در هشت رشته نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار رشته بهترین کارگردانی، بهترین فیلم درام، بهترین ترانه و بهترین موسیقی اورجینال موفق به کسب این جایزه شد.

لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، بیلی زین، فرانسیس فیشر، ویکتور گاربر، کتی بیتس، گلوریا استوارت، بیل پکستون، دنی نوچی و ران دوناکی ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم تایتانیک به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم که به شکل خاطره‌وار نشان داده می‌شود، راجع‌به یک دختر 17 ساله به نام رز و یک پسر جوان به نام جک است. رز دختری ثروتمند است که در آستانه ازدواج با مردی به نام کال قرار دارد. رز که علاقه‌ای به کال ندارد با اصرارهای مادرش قصد دارد تا با او ازدواج کند. در طرف دیگر داستان، جک یک نقاش از قشر فقیر جامعه است. رز همراه با کال و باقی اعضای خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند با کشتی به آمریکا بروند. از سوی دیگر جک نیز موفق می‌شود با برنده شدن یک بازی به بلیط این کشتی دست پیدا کند و وارد آن شود. این دو در ادامه در کشتی به یکدیگر برخورد کرده و به تدریج عاشق هم می‌شوند.




بنر فیلم تولد یک ستاره

تولد یک ستاره

A Star Is Born
کارگردان: Bradley Cooper نویسنده: Eric Roth , Bradley Cooper , Will Fetters
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Bradley CooperBradley Cooper
Lady GagaLady Gaga
Sam ElliottSam Elliott
Andrew Dice ClayAndrew Dice Clay
Rafi GavronRafi Gavron
Anthony RamosAnthony Ramos

درباره فیلم تولد یک ستاره


ستاره‌ای متولد شده است (A Star Is Born‎) یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه سینما محسوب می‌شود که توانست توجه بسیاری از طرفداران ژانر عاشقانه را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌‌کنندگی فیلم ستاره‌ای متولد شده است برعهده بردلی کوپر قرار داشت.

در امر تهیه‌کنندگی بیل گربر، جان پیترز، تاد فیلیپس و لاینیت هاول تیلور و در امر نویسندگی اریک راث و ویل فترز به کوپر کمک کردند. فیلم ستاره‌ای متوسط شده است توانست با استقبال گسترده منتقدان مواجه شود و نمراتی عالی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم عاشقانه را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، موسیقی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

فیلم ستاره‌ای متولد شده است آنچنان که لیاقت داشت موفق به کسب جوایز معتبر سینمایی نشد. این فیلم طی مراسم اسکار سال 2019 در هشت بخش (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که در نهایت تنها در بخش بهترین ترانه موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق به کسب جایزه بهترین ترانه شد.

فیلم ستاره‌ای متولد شده است توانست با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود و موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. این فیلم که با بودجه 36 میلیون دلار تولید شده بود، حدود 436 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بردلی کوپر، لیدی گاگا، اندرو دایس کلی، دیو چپل و سام الیوت اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک خواننده مشهور به نام جکسون از مشکل اعتیاد رنج می‌برد. او در یک کافه با خواننده نه‌چندان مطرحی به نام آلی مواجه می‌شود و او را تشویق می‌کند تا به‌عنوان ترانه‌ساز و خواننده با او همکاری داشته باشد. آلی در ابتدا این درخواست را نمی‌پذیرد؛ ولی به تدریج با تشویق پدرش راضی به این همکاری می‌شود. او طی زمانی کوتاه به خواننده‌ای بسیار مشهور تبدیل می‌شود. آلی و جکسون دلبسته یکدیگر شده و طی مراسمی کوچک ازدواج می‌کنند. اما در ادامه مشکل اعتیاد جکسون وارد مرحله‌ای جدید و بحرانی می‌شود.




بنر فیلم داستان ازدواج
پوستر فیلم داستان ازدواج
دو زبانه

داستان ازدواج

Marriage Story
کارگردان: Noah Baumbach نویسنده: Noah Baumbach
سال انتشار:2019محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Adam DriverAdam Driver
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Laura DernLaura Dern
Alan AldaAlan Alda
Ray LiottaRay Liotta
Julie HagertyJulie Hagerty

درباره فیلم داستان ازدواج


داستان ازدواج (Marriage Story) یک فیلم عاشقانه جدید به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی نوآ بامباک است که در سال 2019 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. بامباک در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و دیوید هیمن نیز او را همراهی کرد.

فیلم داستان ازدواج واکنش مثبت منتقدان را به همراه داشت و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم داستان ازدواج را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند. منتقدان اعتقاد داشتند این فیلم به زیبایی هرچه‌تمام‌تر توانسته لحظات سخت جدایی و طلاق را برای مخاطبانش به‌تصویر بکشد.

این فیلم جدید طی مراسم‌های مختلف نامزد دریافت جایزه شده بود؛ اما نتوانست در این مراسم‌ها چندان قدرتمند ظاهر شود. فیلم داستان ازدواج در مراسم اسکار سال 2020 در شش بخش (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بازیگر نقش مکمل زن برای بازی لورا درن موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب 2020 نیز در شش رشته (ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین فیلم‌نامه) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای لورا درن را دریافت کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم داستان ازدواج به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آدام درایور، اسکارلت جوهانسون، لورا درن، مریت ویور و ازی رابرتسون اشاره کرد. با توجه به سیاست‌های نت‌فلیکس نمی‌توان حدس زد که فیلم داستان ازدواج تا چه میزان برای سازندگانش سوددهی داشت؛ اما این فیلم اکنون جزو محبوب‌ترین فیلم‌های سرویس نت‌فلیکس به‌حساب می‌آید. لازم به ذکر است که فیلم داستان ازدواج با بودجه 18 میلیون دلاری تولید شده بود.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم حول محور یک زوج به نام‌های چارلی و نیکول می‌چرخد. چارلی یک کارگردان موفق تئاتر در نیویورک است. نیکول نیز بازیگری نه‌چندان مطرح است که گاهی به‌خاطر ایفای نقشش در یک فیلم نوجوانانه درجه دوم، توسط مردم شناخته می‌شود. این دو پس از گذشت مدت زمانی از آشنایی خود با یکدیگر ازدواج می‌کنند. بعد از گذشت چند سال اختلافات این زوج که دارای پسری هشت ساله نیز هستند، به اوج خود می‌رسد و آن‌ها تصمیم به طلاق می‌گیرند.




بنر فیلم دفترچه خاطرات
پوستر فیلم دفترچه خاطرات

دفترچه خاطرات

The Notebook
کارگردان: Nick Cassavetes نویسنده: Jeremy Leven , Jan Sardi
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده
Rachel McAdamsRachel McAdams
Ryan GoslingRyan Gosling
Gena RowlandsGena Rowlands
James GarnerJames Garner
Sam ShepardSam Shepard
Joan AllenJoan Allen

درباره فیلم دفترچه خاطرات


دفترچه خاطرات (The Notebook) یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما محسوب می‌شود که با استقبال عالی مخاطبان روبه‌رو شد. این فیلم زیبا براساس رمانی به همین نام اثر نیکلاس اسپارکس ساخته شد.

وظیفه کارگردانی فیلم دفترچه خاطرات برعهده نیک کاساوتیس قرار داشت. لین هریس و مارک جانسون تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم دفترچه خاطرات نیز توسط جرمی لون به رشته تحریر در آمد.

فیلم دفترچه خاطرات بعد از اکران در سال 2004 موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند؛ منتقدان این فیلم را در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

موفقیت‌ فیلم دفترچه خاطرات در بخش فروش نیز بسیار عالی بود و این فیلم عاشقانه زیبا توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. فیلم دفترچه خاطرات که با بودجه 29 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 115 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رایان گاسلینگ، ریچل مک‌آدامز، جیمز گارنر، جنا رولندز، جوآن آلن، جیمز مارسدن و هدر والکوئیست اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دفترچه خاطرات بدین شرح است: الی جهت سپری کردن تعطیلات تابستانی خود همراه با والدینش به یک شهر کوچک رفته و در آنجا با پسری به نام نوآ آشنا می‌شود. این دو خیلی زود به یکدیگر علاقه‌منده شده و به هم دل می‌بندند. اما خانواده الی به هیچ وجه موافق این رابطه نیستند و هرکاری انجام می‌دهند تا رابطه این دو به اتمام برسد. بعد از پایان تعطیلات تابستانی و بازگشت الی به شهر خودش، نوآ برای او نامه می‌نویسد تا الی فراموشش نکند؛ اما مادر الی مانع از رسیدن این نامه‌های به دخترش می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود که عطش عشق بین این دو کم‌رنگ شود. پس از آغاز جنگ جهانی دوم، نوا داوطلبانه به جبهه رفته و الی به پرستاری از سربازان مشغول می‌شود.




بنر فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک

درخشش ابدی یک ذهن پاک

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
کارگردان: Michel Gondry نویسنده: Charlie Kaufman
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jim CarreyJim Carrey
Kate WinsletKate Winslet
Kirsten DunstKirsten Dunst
Mark RuffaloMark Ruffalo
Elijah WoodElijah Wood
Tom WilkinsonTom Wilkinson

درباره فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک


درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی میشل گوندری است که در سال 2004 اکران شد؛ گوندی در امر نویسندگی تنها نبود و نویسندگانی چون چارلی کافمن و پیر بیسموت نیز او را همراهی کردند. استیو گولین و آنتونی برگمن نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک موفق شد نظرات مثبت منتقدین را جلب و نمراتی خوب را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل خلاقیت داستانی زیبایش مورد تحسین قرار دادند و از عملکرد گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌های آن تمجید کردند.

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر زن (برا بازی کیت وینسلت) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد.

این فیلم عاشقانه نسبت به بودجه تولیدش فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد. فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک که با بودجه 20 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 72 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم زیبا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیم کری، کیت وینسلت، کیرستن دانست، مارک روفالو، تام ویلکینسون، الیجاه وود، جین آدامز و دیوید کراس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک بدین شرح است: یک پزشک به نام هاوارد سرپرست کلینیکی است که در آن خاطرات ناخواسته و اذیت‌کننده مراجعه‌کنندگانش را پاک می‌کند. معمولا در نزدیکی روز ولنتاین تعداد زیادی از زوج‌ها جهت پاک کردن خاطرات خود از یکدیگر به این کلینیک رجوع می‌کنند. زوجی به نام کلمنتاین و جول نیز با وجود علاقه‌ای که نسبت به یکدیگر داشتند، تصمیم به پاک کردن خاطراتشان از یکدیگر می‌گیرند. این زوج حتی با فراموش کردن خاطراتشان بار دیگر به سمت هم کشیده می‌شوند.




بنر فیلم دفترچه‌ی امیدبخش
پوستر فیلم دفترچه‌ی امیدبخش

دفترچه‌ی امیدبخش

Silver Linings Playbook
کارگردان: David O. Russell نویسنده: David O. Russell
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Bradley CooperBradley Cooper
Jennifer LawrenceJennifer Lawrence
Robert De NiroRobert De Niro
Jacki WeaverJacki Weaver
Chris TuckerChris Tucker
Julia StilesJulia Stiles

درباره فیلم دفترچه‌ی امیدبخش


دفترچه امیدبخش (Silver Linings Playbook) یکی دیگر از آثار رمانتیک جذاب است که بدون شک شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های عاشقانه را داراست. این فیلم براساس رمانی به همین نام اثر متیو کوئیک نوشته شد. کوئیک در کنار دیوید او راسل وظیفه نوشتن فیلم‌نامه این اثر را نیز برعهده داشت.

دیوید او راسل در کنار وظیفه نویسندگی، به‌عنوان کارگردان نیز در این پروژه حضور داشت؛ بروس کوهن نیز تهیه‌کننده فیلم دفترچه امیدبخش بود. فیلم دفترچه امیدبخش توانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و نمرات بالایی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان اعتقاد داشتند فیلم دفترچه امیدبخش توانسته به بهترین شکل ممکن در قالب کمدی خود پیام‌هایی جدی و تاثیرگذار را به مخاطب القا کند؛ آن‌ها همچنین بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی این فیلم را مورد تحسین قرار دادند.

فیلم دفترچه امیدبخش طی مراسم اسکار سال 2013 در هشت بخش (ازجمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی جنیفر لارنس موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار رشته (ازجمله بهترین فیلم موزیکال یا کمدی) نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها در بخش بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی (برای بازی جنیفر لارنس) موفق به کسب این جایزه شد.

بردلی کوپر، جنیفر لارنس، رابرت دنیرو، جکی ویور و کریس تاکر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم دفترچه امیدبخش به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مردی به نام پاترویزو سولیتانو بعد از گذراندن مدت زمانی در یک آسایشگاه روانی به دلیل بیماری دوقطبی، بار دیگر به خانه خود بازمی‌گردد. پاترویزو تصمیم می‌گیرد سبک زندگی خود را تغییر داده و هر آنچه که در گذشته رخ داده است فراموش کند. پاترویزو در اولین اقدامش تصمیم می‌گیرد تا بار دیگر دل همسر سابق را به دست آورده و از او دلجویی کند. در همین حین او با دختری به نام تیفانی مواجه می‌شود که اخیرا همسرش را طی یک حادثه از دست داده است. در ادامه رابطه‌ای دوستانه مابین این دو نفر شکل می‌گیرد که در نوع خود جالب توجه است.




بنر فیلم او
پوستر فیلم او

او

Her
کارگردان: Spike Jonze نویسنده: Spike Jonze
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Joaquin PhoenixJoaquin Phoenix
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Amy AdamsAmy Adams
Rooney MaraRooney Mara
Olivia WildeOlivia Wilde
Chris PrattChris Pratt

درباره فیلم او


یکی دیگر از فیلم های عاشقانه که توانست با استقبال بالای منتقدان مواجه شود فیلم او (Her) بود. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده اسپایک جونز قرار داشت؛ البته تهیه‌کنندگانی چون مگان الیسون و وینسنت لندی در امر تهیه‌کنندگی جونز را همراهی کردند.

این فیلم علمی تخیلی، عاشقانه با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمراتی عالی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم او را به دلیل خلاقیت داستانی، فیلم‌نامه قدرتمند و بازی فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود، که درنهایت تنها در بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی موفق به کسب این جایزه شد. فیلم او در مراسم گلدن گلوب نیز در سه رشته بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها موفق به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه شد.

فیلم او با وجود نقدهای مثبت منتقدان و کسب جوایز معتبر سینما، نتوانست به اندازه شایستگی‌اش در گیشه فروش داشته باشد. این فیلم که با بودجه 23 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 47 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. واکین فینیکس، امی آدامز، رونی مارا، اولیویا وایلد و اسکارلت جوهانسون ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم او به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم او در سال 2025 جریان دارد. یک مرد منزوی و اجتماع‌گریز به نام تئودور توامبل در شرکتی فعالیت دارد که نامه‌های زیبا و احساسی برای افرادی که قادر به نوشتن چنین نامه‌هایی نیستند، می‌نویسد. تئودور بسیار ناراحت بوده و وضعیت چندان خوبی ندارد؛ او در آستانه طلاق از همسرش که از دوران کودکی با یکدیگر بزرگ شده‌اند، قرار دارد. تئودور در ادامه نرم‌افزاری خاص را خریداری می‌کند که هوش مصنوعی خارق‌العاده‌ای دارد. این نرم‌افزار به‌گونه‌ای طراحی شده که هرچه با مالکس تعامل بیشتری داشته باشد کامل‌تر می‌شود و بیشتر خود را به او نزدیک می‌کند. تئودور در ادامه صدایی زنانه را برای این نرم‌افزار انتخاب کرده و شروع به برقراری ارتباط با او می‌کند.




بنر فیلم من قبل از تو
پوستر فیلم من قبل از تو

من قبل از تو

Me Before You
کارگردان: Thea Sharrock نویسنده: Scott Neustadter , Michael H. Weber , Jojo Moyes
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Emilia ClarkeEmilia Clarke
Sam ClaflinSam Claflin
Janet McTeerJanet McTeer
Charles DanceCharles Dance
Brendan CoyleBrendan Coyle
Jenna ColemanJenna Coleman

درباره فیلم من قبل از تو


من پیش از تو (Me Before You‎) نیز جزو بهترین فیلم های عاشقانه سینما محسوب می‌شود که براساس رمانی به همین نام اثر جوجو مویز ساخته شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده تئا شاروک قرار داشت. کارن روزنفلت و الیسون اوون تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم من پیش از تو نیز توسط جوجو مویز نوشته شد.

این فیلم توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و نمرات نسبتا خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم من پیش از تو را در زمینه‌های بازیگری، داستان و فیلم‌نامه ستایش کردند. این فیلم موفقیت تجاری بزرگی را در گیشه تجربه کرد و با استقبال عظیم مخاطبان مواجه شد، فیلم من پیش از تو که با بودجه 20 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 208 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم من پیش از تو به ایفای نقش پرداختند می‌توان به امیلیا کلارک، سم کلفلین، جانت مک‌تیر، چارلز دنس و برندن کویل اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم من پیش از تو بدین شرح است: پس از گذشت دو سال از تصادف وحشتناک ویل، اتفاقات تازه‌ای در زندگی او رخ می‌دهد. دختری به نام لوییزا کلاک پس از بسته شدن کافه‌ای که در آن کار می‌کرد، اکنون بیکار شده و در جستجوی شغل جدیدی است؛ او قبول می‌کند تا به مراقبت از ویل ترینر بپردازد. ویل پسری ثروتمند و ورزشکار بود که زندگی بسیار خوبی داشت؛ اما پس از یک تصادف وحشتناک با موتورسیکلنش از ناحیه گردن به پایین کاملا فلج می‌شود. در ابتدا ویل رفتار چندان خوبی با لوییزا ندارد؛ اما در ادامه این دو با یکدیگر دوست شده و دلبسته همدیگر می‌شوند.




بنر فیلم بر باد رفته
پوستر فیلم بر باد رفته

بر باد رفته

Gone with the Wind
کارگردان: Victor Fleming نویسنده: Sidney Howard
سال انتشار:1939محصول: ایالات متحده
Vivien LeighVivien Leigh
Clark GableClark Gable
Olivia de HavillandOlivia de Havilland
Leslie HowardLeslie Howard
Hattie McDanielHattie McDaniel
Thomas MitchellThomas Mitchell

درباره فیلم بر باد رفته


بربادرفته (Gone With The Wind) فیلمی به کارگردانی ویکتور فلمینگ است که در سال 1939 اکران شد و به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما شناخته می‌شود. فیلم بربادرفته براساس رمانی به همین نام اثر مارگارت میچل ساخته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده دیوید او. سلزنیک قرار داشت و فیلم‌نامه آن توسط سیدنی هاوارد نوشته شد.

این فیلم به‌عنوان یک پدیده در تاریخ سینما شناخته می‌شود و نمرات خارق‌العاده‌ای را از جانب منتقدان دریافت کرد؛ منتقدان فیلم بربادرفته را تقریبا در تمامی زمینه‌های ازجمله بازیگری، کارگردانی، داستان، فیلم‌نامه و ... مورد تحسین قرار دادند.

فیلم بربادرفته حضور قدرتمندانه‌ای را در مراسم اسکار سال 1940 تجربه کرد. این فیلم طی این مراسم در 13 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در هشت بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم بربادرفته با احتساب نرخ تورم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما به‌حساب می‌آید. این فیلم با فروش فوق‌العاده‌اش موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. فیلم بربادرفته که با بودجه 3.9 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 390 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. این فیلم با احتساب نرخ تورم چیزی در حدود 3.440 میلیارد دلار فروخت.

کلارک گیبل، ویوین لی، اولیویا دی هاویلند، اونا مانسون، جوزف مایکل کریگن، ادی اندرسن و کمی کینگ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم بربادرفته به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: اسکارلت دختر بزرگ جرالد اوهارا مالک مزرعه پنبه تارا، با پی بردن به خبر نامزدی اشلی ویلکز پسر مالک مزرعه مجاور با دخترخاله‌اش ملانی همیلتون، تصمیم می‌گیرد تا به اشلی ابراز علاقه کرده و مانع از ازدواج او شود. طی یک مهمانی در خانه ویلکز، اسکارلت علاقه خود را به اشلی بیان می‌کند؛ اما اشلی می‌گوید که قصد دارد با دخترخاله خود ملانی ازدواج کند.




بنر فیلم زن زیبا
پوستر فیلم زن زیبا

زن زیبا

Pretty Woman
کارگردان: Garry Marshall نویسنده:
سال انتشار:1990محصول: ایالات متحده
Richard GereRichard Gere
Julia RobertsJulia Roberts
Ralph BellamyRalph Bellamy
Jason AlexanderJason Alexander
Laura San GiacomoLaura San Giacomo
Alex Hyde-WhiteAlex Hyde-White

درباره فیلم زن زیبا


زن زیبا (Pretty Woman) فیلم عاشقانه به کارگردانی گری مارشال است که به موفقیت‌های مختلفی رسید. آرنان میلشان، استیون رویدر و گری دبلیو. گلدستین وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. فیلم‌نامه این اثر توسط جاناتان فردریک لاتن نوشته شد.

فیلم زن زیبا مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در جلب نظرات مثبت آن‌ها موفق ظاهر شد. در این فیلم بازیگرانی همچون جولیا رابرتس، ریچار گی‌یر، لورا سن جاکومو و هکتور الیزوندو به ایفای نقش پرداختند.

فیلم زن زیبا فروش خارق‌العاده‌ای را در باکس‌آفیس تجربه کرد و استقبال گسترده مخاطبان را به همراه داشت. این فیلم که با بودجه 14 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 463 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم زن زیبا بدین شرح است: ادوارد لوئیس سوار بر یک لوتوس اسپیریت در هالیوود بلوارد توقف می‌کند تا راه را جویا شود و در این هنگام ویوین وارد گمان می‌کند که ادوارد دنبال یک همراه می‌گردد و به سوی ماشین او می‌رود. ادوارد تحت تأثیر شخصیت ویوین او را با خود به یک هتل مجلل برده و از او می‌خواهد تا نقش همراه را برای او بازی کند تا با هم با شرکای تجاری دیدار کنند.




بنر فیلم شکسپیر در عشق
پوستر فیلم شکسپیر در عشق

شکسپیر در عشق

Shakespeare in Love
کارگردان: John Madden نویسنده: Tom Stoppard , Marc Norman , Tom Stoppard
سال انتشار:1998محصول: بریتانیا , ایالات متحده , بریتانیا , ایالات متحده
Joseph FiennesJoseph Fiennes
Gwyneth PaltrowGwyneth Paltrow
Geoffrey RushGeoffrey Rush
Tom WilkinsonTom Wilkinson
Judi DenchJudi Dench
Imelda StauntonImelda Staunton

درباره فیلم شکسپیر در عشق


شکسپیر عاشق (Shakespeare in Love) یک فیلم عاشقانه به کارگردانی جان مدن است که براساس زندگی شکسپیر ساخته شده است؛ البته بخش زیادی از داستان این فیلم ساختگی بوده و ارتباطی با زندگی حقیقی شکسپیر ندارد.

دیوید پارفیت، دونا گیگلیوتی، هاروی وینشتاین، ادوارد زوئیک و مارک نورمن تهیه‌کنندگان فیلم شکسپیر عاشق بودند؛ مارک نورمن به همراه تام استاپارد به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت.

فیلم شکسپیر عاشق در جلب نظرات مثبت منتقدان نیز بسیار موفق عمل کرد و با استقبال گسترده آن‌ها مواجه شد. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان جذاب، بازی عالی گروه بازیگران و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در مراسم اسکار سال 2000 نیز بسیار موفق عمل کرد. فیلم شکسپیر عاشق طی مراسم اسکار در 13 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که در نهایت در هفت بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی موفق به کسب جایزه اسکار شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در شش بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین فیلم‌نامه، بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر زن فیلم کمدی یا موزیکال (برای بازی گوئینت پالترو) موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم شکسپیر عاشق مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد و موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 289 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. گوئینت پالترو، جوزف فینز، جفری راشف کالین فرث، بن افلک، جودی دنچ، تام ویلکینسون و مارتین کلونز ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم شکسپیر عاشق به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: طی اواخر قرن 16 در لندن یک نمایشنامه‌نویس فقیر و جوان به نام ویلیام شکسپیر روی آخرین نوشته‌اش که رومئو و ژولیت نام دارد کار می‌کند. اما کار او به آرامی پیش می‌رود و او حتی قادر نیست یک خط هم بنویسید. ویلیام طی یک تست جهت انتخاب هنرپیشه نقش رومئو یک هنرپیشه جدید و با استعداد که پسر جوانی به نام توماس است را برمی‌گزیند. ویلیام بعد از مدتی با یک دختر جوان و زیبا به نام ویولا ملاقات می‌نماید. او به ویولا علاقه‌مند شده و واینامر او را ترغیب جهت نوشتن داستانش می‌کند.




بنر فیلم جاده انقلابی
پوستر فیلم جاده انقلابی

جاده انقلابی

Revolutionary Road
کارگردان: Sam Mendes نویسنده: Justin Haythe
سال انتشار:2008محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Kate WinsletKate Winslet
David HarbourDavid Harbour
Kathryn HahnKathryn Hahn
Kathy BatesKathy Bates
Michael ShannonMichael Shannon

درباره فیلم جاده انقلابی


جاده انقلابی (Revolutionary Road) یکی از بهترین فیلم های عاشقانه سینما محسوب می‌شود که براساس رمانی به همین نام اثر ریچارد ییتس ساخته شد. سام مندس وظیفه کارگردانی فیلم جاده انقلابی را برعهده داشت؛ سام مندس علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، در کنار بابی کوهن و اسکات رودین به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت. فیلم‌نامه فیلم جاده انقلابی توسط جاستین هیث به رشته تحریر در آمد.

فیلم جاده انقلابی عمدتا با نقدهای مثبتی مواجه شد و توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. منتقدان اعتقاد داشتند که این فیلم به زیبایی مشکلات زناشویی و اختلافات میان زوج‌ها را به تصویر کشیده و می‌تواند تاثیر زیادی برمخاطبانش داشته باشد. منتقدان همچنین بازی محشر گروه بازیگری را یکی دیگر از دلایل موفقیت فیلم جاده انقلابی می‌دانند.

این فیلم طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی مایکل شنون نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست آن را به‌دست بیاورد. فیلم جاده انقلابی طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش (ازجمله بهترین فیلم درام) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی کیت وینسلت شد.

این فیلم نسبت به بودجه‌اش فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد. فیلم جاده انقلابی که با بودجه 35 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 75 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، کیتی بیتس، مایکل شنون و رایان سیمپکینز اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جاده انقلابی بدین شرح است: این فیلم داستان زندگی زوجی را به‌تصویر می‌کشد که در دهه 50 میلادی و در ایالت کانکتیکات آمریکا زندگی می‌کنند. زن جهت تنوع بیشتر و رهایی از یکنواختی زندگی به همسرش پیشنهاد می‌دهد که به شهر پاریس (شهری که آن دو زمانی علاقه زیادی به آن داشتند) نقل مکان کنند. مرد که شجاعت چنین کاری را ندارد، درکلام حرف زنش را می‌پذیرد. در ادامه رابطه این زوج شروع به تیره و تار شدن می‌کند.




بنر فیلم توریست
پوستر فیلم توریست

توریست

The Tourist
کارگردان: Florian Henckel von Donnersmarck نویسنده: Florian Henckel von Donnersmarck , Christopher McQuarrie , Julian Fellowes
سال انتشار:2010محصول: فرانسه , ایتالیا , بریتانیا , ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Angelina JolieAngelina Jolie
Paul BettanyPaul Bettany
Timothy DaltonTimothy Dalton
Steven BerkoffSteven Berkoff
Rufus SewellRufus Sewell

درباره فیلم توریست


توریست (The Tourist) نیز جزو بهترین فیلم های عاشقانه محسوب می‌شود که درواقع نسخه بازسازی شده فیلمی فرانسوی (محصول سال 2010) اثر ژروم سال است. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم توریست برعهده فلوریان هنکل فون دونرسمارک قرار داشت. کریستوفر مک‌کوری و جولین فلوز در امر نویسندگی دونرسمارک را همراهی کردند. گراهام کینگ، تیموتی هدینگتون، راجر بیرنبائوم، گری باربر و جاناتان گلیکمن نیز تهیه‌کنندگان فیلم توریست بودند.

این فیلم به‌هیچ‌وجه موفق به جلب نظرات مثبت منتقدین نشد و نمرات بسیاری پایینی را ازجانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند این فیلم دارای فیلم‌نامه ضعیف و داستان نه‌چندان جذاب بوده که سازندگان تنها سعی کردند با گروه بازیگری مطرح خود سرپوشی به این نقطه ضعف‌ها بگذارند. منتقدان همچنین شخصیت‌پردازی‌های فیلم توریست را بسیار ضعیف و گنگ توصیف کردند.

فیلم توریست با وجود دریافت نقدهای منفی، فروش نسبتا خوبی را در باکس‌آفیس تجربه کرد. البته طبق گفته سازندگان، آن‌ها انتظار فروش بیشتری را داشتند. این فیلم که با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شده بود،حدود 271 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آنجلینا جولی، جانی دپ، پل بتانی، تیموتی دالتون، استیون برکوف، روفوس سیول، کریستین دسیکا، رائول بووا، کلمان سیبونی، نینو فراسیکا، دانیله پچی و مائوریتسیو کاساگرانده اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم توریست بدین شرح است: زنی به نام الیز در شهر پاریس توسط دسته‌ای از مردان که برای اداره کارآگاهی لندن کار می‌کنند، تحت تعقیب قرار می‌گیرد. او در ادامه نامه‌ای از معشوقه سابق خود به نام الکساندر پیرس دریافت می‌کند که دستوارت مشخصی در آن آورده شده است. طبق دستورات درون این نامه الیز باید به سرعت وارد قطاری به مقصد ونیز ایتالیا شود و سپس مردی که اطلاعی از موضوعات پلیسی ندارد و شبیه به پیرس است، پیدا کند و پلیس را قانع کند که این مرد همان پیرس است.




بنر فیلم سرگیجه

سرگیجه

Vertigo
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Alec Coppel , Samuel A. Taylor
سال انتشار:1958محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
James StewartJames Stewart
Kim NovakKim Novak
Barbara Bel GeddesBarbara Bel Geddes
Tom HelmoreTom Helmore
Henry JonesHenry Jones
Raymond BaileyRaymond Bailey

درباره فیلم سرگیجه


سرگیجه (Vertigo) نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های عاشقانه، بلکه یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما محسوب می‌شود که به اثری ماندگار تبدیل شد. این فیلم براساس رمانی فرانسوی به نام از میان مردگان اثر بوالو-نارسژاک نوشته شد.

وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم سرگیجه برعهده آلفرد هیچکاک قرار داشت. داستان این فیلم نیز توسط بوالو-نارسژاک به رشته تحریر در آمد. فیلم‌نامه فیلم سرگیجه نیز توسط آلک کوپل و ساموئل ا. تایلور نوشته شد.

فیلم عاشقانه سرگیجه بعد از اکران در سال 1958 با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمراتی عالی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان زیبا، فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی و فیلم‌برداری منحصربه‌فرد مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در جلب نظر مخاطبان نیز موفق عمل کرد و فروشی عالی را در گیشه تجربه کرد. فیلم سرگیجه که با بودجه 2.4 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 7.3 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. جیمز استوارت، کیم نواک و هنری جونز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم عاشقانه به ایفای نقش پرداختند.

فیلم سرگیجه طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین صدا و بهترین طراحی هنری نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب این جایزه نشد.

خلاصه داستان فیلم سرگیجه بدین شرح است: پلیسی به نام اسکاتی فرگوسن طی یک تعقیب‌وگریز به دلیل مشکل سرگیجه نمی‌تواند ماموریت خود با موفقیت کامل کند؛ به همین دلیل نیز او تصمیم به بازنشستگی می‌گیرد. بعد از این اتفاق دوست دیرینه‌اش از او می‌خواهد تا مراقب همسرش نوواک باشد که به تازگی رفتارش غیرعادی شده است.




بنر فیلم کوهستانی میان ما

کوهستانی میان ما

The Mountain Between Us
کارگردان: Hany Abu-Assad نویسنده: J. Mills Goodloe , Chris Weitz
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Idris ElbaIdris Elba
Kate WinsletKate Winslet
Dermot MulroneyDermot Mulroney
Beau BridgesBeau Bridges
Linda SorensenLinda Sorensen
Tintswalo KhumbuzaTintswalo Khumbuza

درباره فیلم کوهستانی میان ما


کوه میان ما (The Mountain Between Us) یکی دیگر از فیلم های عاشقانه جذاب سینما به‌حساب می‌آید که براساس رمانی به همین نام اثر چارلز مارتین ساخته شد. وظیفه کارگردانی این فیلم تماشایی برعهده هانی ابوسعد قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط کریس وایتز و جی. میلز گودلو نوشته شد. پیتر چرنین، دیلن کلارک، دیوید ردی و جینو تاپینگ نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم کوه میان ما بعد از اکران واکنش مختلف منتقدان را در پی داشت و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این فیلم دارای نقص‌های گوناگونی است و در برخی لحظات باعث سردرگمی مخاطب می‌شود؛ در عین حال آن‌ها به تمجید از عملکرد گروه بازیگری پرداخته و شخصیت‌پردازی‌ها را قدرتمند دانستند.

این فیلم حضور نسبتا خوبی در گیشه داشت و توانست نسبت به بودجه‌اش فروش خوبی را تجربه کند. فیلم کوه میان ما با بودجه 35 میلیون دلار تولید شد و حدود 62 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ادریس البا، کیت وینسلت، درموت مالرونی و بو بریجز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم کوه میان ما به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جراح مغز و اعصاب بن باس و خبرنگار عکاس الکس مارتین بعد از لغو پروارشان به دلیل هوای طوفانی، تصمیم به استخدام خلبانی شخصی به نام والتر می‌گیرند تا آن‌ها را جهت انجام یکسری کارهای ضروری از یوتا به دنور برساند. والتر که برنامه پروازش را ثبت نکرده بود، طی اواسط پرواز دچار سکته مهلکی می‌شود. این اتفاق باعث برخورد هواپیما به بالای یک کوه و سقوط آن در بیابان می‌شود. بن و الکس از این حادثه زنده می‌مانند، اما پای الکس به شدت آسیب می‌بیند.




بنر فیلم یاغی دشت

یاغی دشت

Rebel in the Rye
کارگردان: Danny Strong نویسنده: Danny Strong
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Nicholas HoultNicholas Hoult
Kevin SpaceyKevin Spacey
Sarah PaulsonSarah Paulson
Zoey DeutchZoey Deutch
Hope DavisHope Davis
Victor GarberVictor Garber

درباره فیلم یاغی دشت


یاغی دشت (Rebel in the Rye) فیلمی زندگینامه‌ای به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی دنی استرانگ است که براساس رمان جی. دی. سالینجر: یک زندگی اثر کنت اسلاونسکی ساخته شد.

این فیلم نمرات چندان خوبی از سوی منتقدان دریافت نکرد و با نقدهای منفی آن‌ها مواجه شد. منتقدان ضمن انتقاد به فیلم‌نامه و کارگردانی اعتقاد داشتند، مخاطب با تماشای این فیلم هیچ لحظه جذابی را تجربه نخواهد کرد. با وجود این نقدهای منفی، برخی از منتقدان بازی گروه بازیگری را عالی توصیف کردند.

گزارش دقیقی از میزان سوددهی فیلم یاغی دشت در دست نیست؛ ولی اعلام شده که این فیلم سود چندانی را برای سازندگانش رقم نزده است. نیکلاس هولت، کوین اسپیسی، زوئی دویچ و سارا پلسون ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم یاغی دشت به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم داستان زندگی نویسنده مشهور جی. دی. سالینجر را از دوران جوانی تا جنگ جهانی دوم به‌تصویر می‌کشد. (ازجمله زندگی عاشقانه و زمان انتشار نخستین کتابش)




بنر فیلم پل های شهرستان مدیسون
پوستر فیلم پل های شهرستان مدیسون

پل های شهرستان مدیسون

The Bridges of Madison County
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Richard LaGravenese
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
Meryl StreepMeryl Streep
Clint EastwoodClint Eastwood
Annie CorleyAnnie Corley
Victor SlezakVictor Slezak
Jim HaynieJim Haynie
Sarah Kathryn SchmittSarah Kathryn Schmitt

درباره فیلم پل های شهرستان مدیسون


پل‌های مدیسون کانتی (The Bridges of Madison County) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود است که برپایه رمانی به همین نام اثر رابرت جیمز والر ساخته شد. البته کاتلین کندی در امر تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کرد. فیلم‌نامه فیلم پل‌های مدیسون کانتی نیز توسط ریچارد لاگراونیس به رشته تحریر در آمد.

این فیلم پس اکرانش توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و با استقبال آن‌ها مواجه شود. منتقدان فیلم پل‌های مدیسون کانتی را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی درخشان مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی مریل استریپ نامزد دریافت جایزه شده بود که از کسب آن ناکام ماند. فیلم پل‌های مدیسون کانتی در مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی مریل استریپ و بهترین فیلم درام نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن‌ها نشد.

فیلم پل‌های مدیسون کانتی در جلب توجه مخاطبان بسیار عالی ظاهر شد و فروش خارق‌العاده‌ای را تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 22 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 182 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم پل‌های مدیسون کانتی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کلینت ایستوود، مریل استریپ، آنی کورلی، سارا کاترین اسمیت و ویکتور سلزاک اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در این فیلم داستان زندگی زن میانسال خانه‌داری در مدیسون کانتی ایالت آیووا نشان داده می‌شود که چند روز، در غیاب همسر و فرزندانش، با مرد عکاسی که به آن‌جا سفر کرده ‌است، رابطه مخفیانه‌ای برقرار می‌کند.




بنر فیلم شکل آب
پوستر فیلم شکل آب

شکل آب

The Shape of Water
کارگردان: Guillermo del Toro نویسنده: Guillermo del Toro , Vanessa Taylor
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
Sally HawkinsSally Hawkins
Doug JonesDoug Jones
Michael ShannonMichael Shannon
Richard JenkinsRichard Jenkins
Octavia SpencerOctavia Spencer
Michael StuhlbargMichael Stuhlbarg

درباره فیلم شکل آب


شکل آب یک فیلم فانتزی و عاشقانه به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی گیرمو دل تورو است که در سال 2017 اکران شد. در امر تهیه‌کنندگی جی. مایلز دیل و در امر نویسندگی ونسا تیلور به دل تورو کمک کردند.

فیلم شکل آب پس از اکران به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد و با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های کارگردانی، داستان، موسیقی، عملکرد بازیگران و جلوه‌های ویژه مورد تحسین قرار دادند. برخی از منتقدان فیلم شکل آب را حتی از فیلم هزارتوی پن (که به‌عنوان بهترین ساخته دل تورو شناخته می‌شود) نیز قدرتمندتر دانستند.

این فیلم در کسب جوایز معتبر سینمایی بسیار قدرتمند ظاهر شد و توانست افتخارات بزرگی را برای سازندگانش رقم بزند. فیلم شکل آب طی مراسم اسکار در 13 بخش (ازجمله بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای بازی سالی هاوکینز) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی صحنه موفق شد این جایزه را کسب کند.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در پنج بخش نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت در دو بخش بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی موفق به کسب این جایزه شد. فیلم شکل آب در مراسم بفتا نیز در 12 رشته نامزد دریافت جایزه شده بود و در پایان در سه رشته بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین طراحی لباس توانست این جایزه را به‌دست بیاورد.

فیلم شکل آب در بخش فروش نیز خارق‌العاده ظاهر شد و فروش بسیار بالایی را تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 19.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 195 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم شکل آب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سالی هاوکینز، مایکل شنون، ریچارد جنکینز، داگ جونز، مایکل استولبارگ و اکتاویا اسپنسر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم شکل آب بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1962 و در شهر بالتیمور جریان دارد. زن جوانی به نام الیسا به دلیل آسیبی که طی دوران کودکی از ناحیه گردن متحمل شده، توانایی تکلم خود را از دست داده و با زبان اشاره با دیگران ارتباط برقرار می‌کند. او به عنوان نظافتچی در یک آزمایشگاه دولتی و فوق پیشرفته فعالیت دارد. الیسا از زندگی خود رضایت نداشته و با کسی ارتباط خاصی ندارد. لحظات آرام و صمیمی او تنها با دو نفر خلاصه می‌شود؛ یکی همسایه‌اش گیلز است که یک پیرمرد بوده و دیگری زنی آفریقایی آمریکایی به نام زلدا است که همکار او در آزمایشگاه محسوب می‌شود. با ورود یک موجود عجیب دو زیستی به آزمایشگاه اوضاع برای الیسا کاملا تغییر می‌کند.




بنر فیلم 500 روز سامر
پوستر فیلم 500 روز سامر

500 روز سامر

(500) Days of Summer
کارگردان: Marc Webb نویسنده: Scott Neustadter , Michael H. Weber
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده
Joseph Gordon-LevittJoseph Gordon-Levitt
Zooey DeschanelZooey Deschanel
Chloë Grace MoretzChloë Grace Moretz
Geoffrey ArendGeoffrey Arend
Matthew Gray GublerMatthew Gray Gubler
Clark GreggClark Gregg

درباره فیلم 500 روز سامر


500 روز سامر (500 Days of Summer) را باید یکی از عجیب‌ترین فیلم‌ های ژانر عاشقانه دانست که با روایت غیرخطی خود موفق به جلب نظر بسیاری از طرفداران سینما شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده مارک وب قرار داشت. میسون نویک، جسیکا تاکینسکی، مارک واترز و استیون وولف تهیه‌کنندگان این فیلم تماشایی بودند. داستان فیلم 500 روز سامر نیز توسط اسکات نویشتاتر و مایکل وبر به رشته تحریر در آمد.

این فیلم پس از اکران توانست تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشته باشد و نمراتی عالی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم 500 روز سامر را به دلیل داستان جذاب و منحصربه‌فرد، فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی و بازی محشر گروه بازیگران مورد تحسین قرار دادند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین فیلم سینمایی و بهترین بازیگر نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد.

فیلم 500 روز سامر نسبت به بودجه‌اش فروشی عالی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 7.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 60 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جوزف گوردون-لویت، زویی دشانل، کلی مورتز، جفری آرند و متیو گری کابلر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم 500 روز سامر بدین شرح است: روایت فیلم به شکل غیرخطی است. داستان در تاریخ 8 ژانویه زمانی که تام هانس با دستیار جدید خود سامر فین مواجه می‌شود آغاز می‌شود. تام یک معمار تحصیل‌کرده است؛ اما کار او هیچ ارتباطی با رشته‌ای که در آن تحصیل کرده ندارد. او به‌عنوان نویسنده در شرکت کارت پستال لس‌آنجلس کار می‌کند. طی شبی که او با دوستش مکنزی و سامر می‌گذراند، در حالتی غیرعادی به سامر ابراز علاقه‌ می‌کند.




بنر فیلم لالا لند
پوستر فیلم لالا لند

لالا لند

La La Land
کارگردان: Damien Chazelle نویسنده: Damien Chazelle
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Ryan GoslingRyan Gosling
Emma StoneEmma Stone
John LegendJohn Legend
Rosemarie DeWittRosemarie DeWitt
J.K. SimmonsJ.K. Simmons
Amiée ConnAmiée Conn

درباره فیلم لالا لند


لا لا لند (La La Land‎) به عقیده بسیاری از طرفداران سینما می‌تواند به‌عنوان بهترین فیلم عاشقانه دهه اخیر به حساب بیاید. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم عاشقانه و موزیکال برعهده دیمین شزل قرار داشت. فرد برگر، گری گیلبرت، جردن هوروویتس و مارک پلت نیز تهیه‌کنندگان فیلم لا لا لند بودند.

فیلم لا لا لند با استقبال عظیم منتقدان مواجه شد و به‌عنوان یک شاهکار سینمایی از سوی آن‌ها معرفی شد. منتقدان فیلم لا لا لند را در زمینه‌های بازیگری، موسیقی، فیلم‌نامه، فیلم‌برداری و کارگردانی مورد تحسین قرار داده و نمراتی عالی را به آن اعطا کردند.

این فیلم طی مراسم‌های معتبر سینمایی حضور بسیار قدرتمندانه‌ای داشت. فیلم لا لا لند طی مراسم اسکار در 14 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در شش بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلم‌برداری، بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صحنه و بهترین ترانه موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم لا لا لند در مراسم گلدن گلوب نیز خارق‌العاده ظاهر شد. این فیلم طی این مراسم در هفت بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که در تمامی این بخش‌ها موفق به کسب این جایزه شد.

موفقیت‌های فیلم لا لا لند در بخش فروش نیز چشمگیر بود و این فیلم توانست با استقبال عظیم مخاطبان روبه‌رو شود. فیلم لا لا لند که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 446 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. اما استون، رایان گاسلینگ، جی. کی. سیمونز، جان لجند، رزمری دویت و میگن فی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پراختند.

خلاصه داستان فیلم لا لا لند بدین شرح است: دختری جوان و علاقه‌مند به بازیگری به نام میا در کافی شاپ کمپانی برادران وارنر کار می‌کند؛ او از هر فرصتی استفاده می‌کند تا استعداد خود را به بزرگان سینما نشان دهد. در طرف دیگر داستان یک نوازنده ماهر پیانو به نام سباستین حضور دارد که در کافه‌ها می‌نوازد. سباستین از سوی خواهرش برای ازدواج تحت فشار است. روزی میا و سباستین هنگام رانندگی در یک بزرگراه شلوغ به یکدیگر برخورد کرده و طی اتفاقاتی شروع به بحث با یکدیگر می‌کنند. پس از این مشاجره لفظی میا به تست بازیگری خود می‌رود؛ اما این تست مطابق میل او پیش نرفته و میا ناامیدانه به خانه بازمی‌گردد.




بنر فیلم قبل از رفتن ما

قبل از رفتن ما

Before We Go
کارگردان: Chris Evans نویسنده: Ronald Bass , Chris Shafer , Paul Vicknair
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris EvansChris Evans
Alice EveAlice Eve
Emma FitzpatrickEmma Fitzpatrick
Mark KassenMark Kassen
Daniel SpinkDaniel Spink
Elijah MorelandElijah Moreland

درباره فیلم قبل از رفتن ما


پیش از آنکه برویم (Before We Go) یک فیلم عاشقانه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کریس ایوانز است که در سال 2014 عرضه شد. این فیلم درواقع نخستین تجربه کارگردانی کریس ایوانز به‌حساب می‌آید. مارک کیس در امر تهیه‌کنندگی ایوانز را همراهی کرد. داستان این فیلم نیز توسط رانالد بس به رشته تحریر در آمد.

فیلم پیش از آنکه برویم با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد و نمراتی متوسط را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند داستان این فیلم دارای حفرات متعددی است و فیلم‌نامه آن نقص‌های متعددی دارد؛ از طرف دیگر آن‌ها عملکرد گروه بازیگری را بزرگ‌ترین نکته مثبت فیلم پیش از آنکه برویم می‌دانستند.

این فیلم مستقل با بودجه 3 میلیون دلاری تولید شد؛ از آنجایی فیلم پیش از آنکه برویم به صورت نمایش خانگی عرضه شد، نمی‌توان میزان دقیق استقبال مخاطبان و سوددهی این فیلم را حدس زد؛ اما طبق گزارش‌های مختلف گویا این فیلم نتوانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. کریس ایوانز، آلیس ایو و مارک کیسن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پیش از آنکه برویم بدین شرح است: نیک وان در ایستگاه قطار زنی به نام بروک دالتون را مشاهده می‌کند که هنگام دویدن جهت رسیدن به قطار تلفنش را به زمین می‌اندازد. او قطار را از دست داده و به ایستگاهی بازمی‌گردد که در آنجا نیک تلفنش را به او بازمی‌گرداند. نیک طی صحبت‌هایی که با بروک دارد پی می‌برد کیف او دزدیده و او در شهر گرفتار شده است.




بنر فیلم گتسبی بزرگ
پوستر فیلم گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ

The Great Gatsby
کارگردان: Baz Luhrmann نویسنده: Baz Luhrmann , Craig Pearce
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده , استرالیا
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Tobey MaguireTobey Maguire
Carey MulliganCarey Mulligan
Joel EdgertonJoel Edgerton
Elizabeth DebickiElizabeth Debicki
Isla FisherIsla Fisher

درباره فیلم گتسبی بزرگ


گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) یک فیلم عاشقانه به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی باز لورمن است که در سال 2013 اکران شد. فیلم گتسبی بزرگ براساس رمانی به همین نام اثر اف. اسکات فیتزجرالد ساخته شد. لورمن در امر نویسندگی تنها نبود و کریگ پیرس نیز او را همراهی کرد.

فیلم گتسبی بزرگ با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند سازندگان باید در امر شخصیت‌پردازی‌ها به مراتب بهتر عمل می‌کردند؛ آن‌ها همچنین اعتقاد داشتند داستان فیلم در لحظاتی باعث سردرگمی مخاطب می‌شود. از سوی دیگر منتقدان از عملکرد گروه بازیگری، فیلم‌برداری و جلوه‌های بصری فیلم تمجید کردند.

این فیلم با استقبال گسترده مخاطبان در سالن‌های سینما مواجه شد و به فروشی فوق‌العاده در گیشه دست پیدا کرد. فیلم گتسبی بزرگ که با بودجه 105 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 351 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

فیلم گتسبی بزرگ طی مراسم اسکار سال 2014 در دو بخش بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس نامزد دریافت جایزه شده بود که در هر دو این بخش‌ها موفق به کسب این جایزه شد.

لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر، کری مولیگان، جوئل اجرتون، ایسلا فیشر، الیزابت دبیکی، آدلاید کلمنس، جیسون کلارک و آمیتاب باچان ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم گتسبی بزرگ به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نیک شخصی است که جهت ادامه زندگی و ایجاد فرصت‌های تازه شغلی از غرب آمریکا به نیویورک نقل مکان کرده و در کنار خانه مردی ثروتمند به نام جی گتسبی ساکن می‌شود او در ادامه متوجه اتفاقات عجیبی در خانه همسایه‌اش می‌شود. گتسبی هرشب مهمانی‌های بزرگ و پرخرجی را در خانه مجلل خویش برگزار می‌کند که مهمانان زیادی در آن رفت‌وآمد دارند. نیک تمایلی به ورود به این دنیای مجلل ندارد؛ اما درنهایت کارت دعوتی به او داده شده و این باعث آشنایی او با گتسبی بزرگ می‌شود.




بنر فیلم کازابلانکا
پوستر فیلم کازابلانکا

کازابلانکا

Casablanca
کارگردان: Michael Curtiz نویسنده: Julius J. Epstein , Philip G. Epstein , Howard Koch
سال انتشار:1942محصول: ایالات متحده
Humphrey BogartHumphrey Bogart
Ingrid BergmanIngrid Bergman
Paul HenreidPaul Henreid
Claude RainsClaude Rains
Conrad VeidtConrad Veidt
Sydney GreenstreetSydney Greenstreet

درباره فیلم کازابلانکا


کازابلانکا (Casablanca) فیلم عاشقانه دیگری است که به‌عنوان یک شاهکار در تاریخ سینما ماندگار شده است. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده مایکل کورتیز قرار داشت. هال بی. والیس تهیه‌کننده این فیلم بود. داستان فیلم کازابلانکا نیز توسط جولیوس جی. اپستاین، فیلیپ جی. اپستاین، هاوارد ئی کخ و کیسی رابینسون به رشته تحریر در آمد.

فیلم کازابلانکا به یکی از برترین شاهکارهای سینما تبدیل شد و توانست با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شود. منتقدان این فیلم را به دلیل موسیقی متن جذاب، بازی محشر گروه بازیگری، کارگردانی عالی و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم کازابلانکا طی مراسم اسکار در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه موفق به کسب این جایزه شد.

هامفری بوگارت، اینگرید برگمن، پل هنرید، کلود رینس، جان کوالن، سکه ساکال، سیدنی گرین‌استریت، لئون بلاسکو، الینور وندرویر و پل پورکازی ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم کازابلانکا به ایفای نقش پرداختند.

فیلم کازابلانکا در بخش فروش نیز موفق ظاهر شد و توانست فروش خوبی را در گیشه تجربه کند. این فیلم که با بودجه 1 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 6.9 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم کازابلانکا بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1941 جریان دارد. به دنبال آسیب‌های جنگ به اروپا، تعداد زیادی از مردم این قاره تصمیم می‌گیرند به آمریکا مهاجرت کرده و زندگی آرامی را در آنجا آغاز کنند. راه دریایی که از لیسبون پرتغال به آمریکا می‌رود، کاملا پر شده است؛ به همین دلیل بسیاری از مهاجران مجبورند خود را به مراکش رسانده و از آن‌جا به آمریکا بروند. ریک بلین یک فرد آمریکایی است که کافه‌ای در کازابلانکا را می‌گرداند و رابطه خوبی با فرماندهان نازی و کارگزاران فرانسوی دارد. در ادامه او وارد دوراهی بزرگی می‌شود که در یک سمت آن معشوقه‌اش حضور دارد.




بنر فیلم خوش شانس
پوستر فیلم خوش شانس

خوش شانس

The Lucky One
کارگردان: Scott Hicks نویسنده: Will Fetters
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Zac EfronZac Efron
Taylor SchillingTaylor Schilling
Blythe DannerBlythe Danner
Jay R. FergusonJay R. Ferguson
Riley Thomas StewartRiley Thomas Stewart
Joe ChrestJoe Chrest

درباره فیلم خوش شانس


خوش‌شانس (The Lucky One) جزو فیلم‌ های عاشقانه برتر سینما است که براساس رمانی به همین نام ساخته شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده اسکات هیکس قرار داشت. دنیس دی نووی و کوین مک کورمیک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم جذاب نیز توسط ویل فتر به رشته تحریر درآمد.

فیلم خوش‌شانس بعد از اکران واکنش مختلف‌ متقدان را در پی داشت و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان ضمن انتقاد از نقص‌های موجود در فیلم‌نامه، اعتقاد داشتند داستان فیلم باعث خسته شدن مخاطبان می‌شود؛ البته آن‌ها عملکرد گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌های این فیلم تماشایی را مورد تحسین قرار دادند.

فیلم خوش‌شانس نسبت به بودجه‌اش فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 99 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. زک افران، تیلور شیلینگ، جی آر فرگوسن و بلایث دانر ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم خوش‌شانس به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: لوگن تیبالت تکاوری آمریکایی است که در جنگ عراق حضور دارد. او در پایگاهشان عکس دختر جوانی را پیدا می‌کند. در همین حین خمپاره‌ای به پایگاه آن‌ها برخورد می‌کند که محل این خمپاره دقیقا مکانی است که لوگن پیش از این که عکس را از زمین بردارد، در آن جا نشسته بود. بر اثر برخورد این خمپاره سه نفر از چهار نفر آن‌جا می‌میرند و فقط لوگن زنده می‌ماند. او در سه ماموریتش در عراق، عکس را با خود حمل می‌کند و در همین سه مأموریت از چندین خطر جان سالم به در می‌برد.




بنر فیلم قبل از طلوع آفتاب

قبل از طلوع آفتاب

Before Sunrise
کارگردان: Richard Linklater نویسنده: Richard Linklater , Kim Krizan
سال انتشار:1995محصول: اتریش , سوئیس , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ethan HawkeEthan Hawke
Julie DelpyJulie Delpy
Andrea EckertAndrea Eckert
Hanno PöschlHanno Pöschl
Haymon Maria ButtingerHaymon Maria Buttinger
Erni MangoldErni Mangold

درباره فیلم قبل از طلوع آفتاب


پیش از طلوع (Before Sunrise) یک فیلم عاشقانه خاص و منحصر به فرد است که طرفداران مخصوص به خود را دارد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده ریچارد لینکلیتر قرار داشت. البته کیم کریزان در امر نویسندگی به لینکلیتر کمک کرد. آن والکر-مک‌بی نیز تهیه‌کننده فیلم پیش از طلوع بود.

فیلم پیش از طلوع تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمراتی فوق‌العاده را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند با وجود اینکه ریتم داستانی فیلم بسیار آرام است، اما شخصیت‌پردازی‌های عالی و بازی محشر گروه بازیگران باعث شده تا مخاطب به‌هیچ‌وجه در طول داستان احساس خستگی نکند.

این فیلم به اندازه شایستگی‌هایش در گیشه موفق نبود و نتوانست آنچنان که انتظار می‌رفت مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. فیلم پیش از طلوع که با بودجه 2.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 5.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ایتن هاک، ژولی دلپی، آندره اکرت، هنو پشل، ارنی منگلد، دومنیک و آدام گلدبرگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پیش از طلوع بدین شرح است: داستان با قطاری که به سمت پاریس حرکت می‌کند شروع می‌شود. دختری به نام سلین در کنار یک خانواده آلمانی نشسته است؛ سلین پس از ملاقات با مادربزرگش از مجارستان به سمت پاریس جهت بازگشت به دانشگاه در راه است. با توجه به سروصدای خانواده آلمانی سلین از آن ردیف جدا شده و به چند ردیف عقب‌تر در نزدیکی ردیف پسری به نام جسی که برای تفریح به اروپا آمده و قرار است روز بعد از وین به آمریکا محل زندگی خود پرواز کند، می‌رود.




بنر فیلم بیمار بزرگ
پوستر فیلم بیمار بزرگ

بیمار بزرگ

The Big Sick
کارگردان: Michael Showalter نویسنده: Kumail Nanjiani , Emily V. Gordon
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
Kumail NanjianiKumail Nanjiani
Zoe KazanZoe Kazan
Holly HunterHolly Hunter
Ray RomanoRay Romano
Anupam KherAnupam Kher
Zenobia ShroffZenobia Shroff

درباره فیلم بیمار بزرگ


بیمار بزرگ (The Big Sick) فیلمی به کارگردانی مایکل شوالتر است که در سال 2017 اکران شد. داستان این فیلم عاشقانه توسط امیلی وی. گوردون و کمیل ناجیانی به رشته تحریر درآمد. جاد اپتاو و بری مندل نیز تهیه‌کنندگان این پروژه بودند.

فیلم بیمار بزرگ پس از اکران توانست نمراتی خوبی را از جانب منتقدان دریافت کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان فیلم بیمار بزرگ را در زمینه‌های داستان، بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم بیمار بزرگ به ایفای نقش پرداختند می‌توان به زویی کازان، هالی هانتر، ری رومانو، کمیل نانجیانی، و انوپم کهیر اشاره کرد.

فیلم بیمار بزرگ نسبت به بودجه‌اش فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد و توانست مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم با بودجه 5 میلیون دلاری تولید شد و حدود 59 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم عاشقانه کمدی بدین شرح است: کمیل یک راننده در شهر شیکاگو است که برای اوبر کار می‌کند؛ او علاقه زیادی به استندآپ کمدی دارد، ولی هیچ‌گاه در این امر به موفقیت نرسیده است. والدین کمیل انتظار دارند که او راه آن‌ها را در پیش گرفته و با ازدواج با دختری پاکستانی زندگی خود سروسامان دهد؛ اما کمیل به هیچ‌عنوان راضی به انجام چنین کاری نیست.




بنر فیلم الیزابت تاون
پوستر فیلم الیزابت تاون

الیزابت تاون

Elizabethtown
کارگردان: Cameron Crowe نویسنده: Cameron Crowe
سال انتشار:2005محصول: ایالات متحده
Orlando BloomOrlando Bloom
Kirsten DunstKirsten Dunst
Susan SarandonSusan Sarandon
Alec BaldwinAlec Baldwin
Bruce McGillBruce McGill
Judy GreerJudy Greer

درباره فیلم الیزابت تاون


الیزابت‌تاون (Elizabethtown) یکی دیگر از فیلم های برتر عاشقانه است که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده کامرون کرو قرار داشت. تام کروز و پائولا واگنر نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم الیزابت‌تاون در جلب نظر مثبت منتقدان چندان موفق ظاهر نشد. منتقدان به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی اساسی وارد کرده و اعتقاد داشتند که فیلم الیزابت‌تاون تنها یک داستان عاشقانه و کمدی عامه‌پسند دارد که فاقد هرگونه پیچش خاصی است. درواقع فیلم هیچ عمقی ندارد که به‌واسطه آن بتواند مخاطب را درگیر خود کند.

این فیلم در بخش فروش آنچنان که سازندگانش انتظارش را داشتند موفق ظاهر نشد و تنها کمی بیشتر از بودجه تولید خود فروش کرد. فیلم الیزابت‌تاون با بودجه 45 میلیون دلاری تولید شده بود که درنهایت حدود 52 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

اورلاندو بلوم، کیرستن دانست، سوزان ساراندون، الک بالدوین، بروس مک‌گیل، جودی گرر، جسیکا بیل، پل اشنایدر و الیسون مان ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم الیزابت‌تاون بدین شرح است: درو بیلور یک طراح برای یک شرکت تولید کفش است. آخرین طراحی وی که قرار بود به‌عنوان بزرگ‌ترین موفقیت زندگی‌اش شناخته شود، منجر به ضرری 972 میلیون دلاری برای شرکت شد و این اتفاق موجب برکناری او شد. او پس از این شکست بزرگ از معشوقه خود الن نیز جدا می‌شود. درو که دیگر هیچ انگیزه‌ای ندارد، تصمیم به خودکشی می‌گیرد.




بنر فیلم کارول
پوستر فیلم کارول

کارول

Carol
کارگردان: Todd Haynes نویسنده: Phyllis Nagy
سال انتشار:2015محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Rooney MaraRooney Mara
Cate BlanchettCate Blanchett
Kyle ChandlerKyle Chandler
Sarah PaulsonSarah Paulson
Jake LacyJake Lacy
John MagaroJohn Magaro

درباره فیلم کارول


یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه که با استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان مواجه شد فیلم کارول (Carol‎) است. این فیلم با اقتباس از رمانی به نام بهای نمک اثر پاتریشیا های‌اسمیت ساخته شد. وظیفه کارگردانی فیلم کارول برعهده تاد هینز قرار داشت. استیون وولی و الیزابت کارلسن تهیه‌کنندگان فیلم کارول بودند. داستان این فیلم عاشقانه نیز توسط فیلیس نیگی نوشته شد.

فیلم کارول پس از اکران در سال 2015 توانست نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

فیلم کارول در مراسم‌های مختلف سینمایی نامزد دریافت جایزه شده بود؛ بدون شک این فیلم یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های ناکام سال 2015 در عرصه کسب جوایز به حساب می‌آید. فیلم کارول طی مراسم اسکار در شش بخش ازجمله بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست در هیچ‌ بخشی این جایزه را به‌دست بیاورد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم کارول به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کیت بلانشت، رونی مارا، سارا پلسون و کایل چندلر اشاره کرد.

فیلم کارول در بخش فروش نیز نسبت به بودجه‌اش عالی عمل کرد و توانست مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه 11 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 40 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستات فیلم کارول بدین شرح است: داستان فیلم از یک رستوران در شهر نیویورک و در دهه ۵۰ میلادی آغاز می‌شود. یک دختر جوان و عکاس به نام ترز بلیوت با نامزدش قصد ازدواج و نقل مکان به فرانسه را دارد؛ ولی او هنوز در این رابطه تصمیم قطعی نگرفته است. با نزدیک شدن به کریسمس و تعطیلات اواخر سال ترز تصمیم می‌گیرد تا در فروشگاه زنجیره‌ای و حراجی مخصوص کریسمس کار کند. در همین حال با یک زن میانسال به نام کارول ایرد آشنا می‌شود. کارول پس از خریدش دستکش‌های خود را در فروشگاه جا می‌گذارد که ترز با یک پست دستکش‌ها را به کارول برمی‌گرداند. این اقدام ترز باعث نزدیکی میان او و کارول می‌شود و رابطه‌ای دوستانه مابین آن‌ها ایجاد می‌شود.




بنر فیلم جری مگوایر
پوستر فیلم جری مگوایر

جری مگوایر

Jerry Maguire
کارگردان: Cameron Crowe نویسنده: Cameron Crowe
سال انتشار:1996محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Cuba Gooding Jr.Cuba Gooding Jr.
Renée ZellwegerRenée Zellweger
Kelly PrestonKelly Preston
Alison ArmitageAlison Armitage
Jonathan LipnickiJonathan Lipnicki

درباره فیلم جری مگوایر


جری مگوایر (Jerry Maguire) فیلمی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی کامرون کرو است که در سال 1996 اکران شد. کرو در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی همچون جیمز ال. بروکس، لورنس مارک و ریچارد ساکای نیز او را همراهی کردند.

این فیلم نقدهای نسبتا خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد و با تحسین آن‌ها مواجه شد. منتقدان فیلم جری مگوایر را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، داستان جذاب، بازی محشر گروه بازیگری و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند.

فیلم جری مگوایر طی مراسم اسکار در پنچ بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی کوبا گودینگ جونیور موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در سه بخش (ازجمله بهترین فیلم درام) نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد فیلم کمدی یا موزیکال برای بازی تام کروز شد.

فیلم جری مگوایر در گیشه عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشت و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این فیلم که با بودجه 50 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 273 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، جرمی سوارز، کوبا گودینگ جونیور، هایدن والش و ریگان گومز-پرستون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جری مگوایر بدین شرح است: جری مگوایر یک مدیر برنامه ورزشی درخشان است که برای مدیریت ورزش بین‌الملل کار می‌کند. او همواره سعی می‌کند در خدمت موکلانی باشد که سود کلانی را برایش به ارمغان می‌آورند.




بنر فیلم دیوانه ، احمق ، عشق.
پوستر فیلم دیوانه ، احمق ، عشق.

دیوانه ، احمق ، عشق.

Crazy, Stupid, Love.
کارگردان: Glenn Ficarra , John Requa نویسنده: Dan Fogelman
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Steve CarellSteve Carell
Julianne MooreJulianne Moore
Emma StoneEmma Stone
Ryan GoslingRyan Gosling
Marisa TomeiMarisa Tomei
Kevin BaconKevin Bacon

درباره فیلم دیوانه ، احمق ، عشق.


عشق، احمقانه، دیوانه‌وار (Crazy Stupid Love) یک فیلم عاشقانه کمدی به کارگردانی گلن فیکارا و جان ریکوئا است که در سال 2011 اکران شد. استیو کارل و دنیس دی نووی تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان این فیلم نیز توسط دن فوگلمن به رشته تحریر درآمد.

منتقدان این فیلم را به دلیل ساخت منحصربه‌فرد و داستان جالبش مورد تحسین قرار دادند. آن‌ها همچنین به تمجید از عملکرد گروه بازیگری پرداخته و اعتقاد داشتند که فیلم عشق، احمقانه، دیوانه‌وار می‌تواند اوقات سرگرم‌کننده‌ای را برای مخاطبانش رقم بزند.

لازم به ذکر است که ایان گاسلینگ برای ایفای نقش در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی یا موزیکال شده بود که موفق به کسب این جایزه نشد. استیو کارل، رایان گاسلینگ، جولیان مور، اما استون، مریسا تومی و کوین بیکن ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم عشق، احمقانه، دیوانه‌وار به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم فروش موفقیت‌آمیزی را در باکس‌آفیس تجربه کرد و توانست مورد تحسین مخاطبان قرار بگیرد. فیلم عشق، احمقانه، دیوانه‌وار با بودجه 50 میلیون دلاری تولید شد و درنهایت توانست حدود 145 میلیون دلار در گیشه بفروشد.

خلاصه داستان فیلم عشق، احمقانه، دیوانه‌وار بدین شرح است: کال بعد از ۲۵ سال زندگی مشترک پی می‌برد که ازدواجش نابود شده است. همسرش امیلی به او خیانت کرده است و اکنون قصد دارد به خاطر مرد دیگری او را ترک کند. کال از نظر روحی به شدت آسیب می‌بیند. او بعد از آشنایی با یک مرد جوان و جذاب به نام جیکوب درگیر یک زندگی بی‌بند و بار می‌شود.




بنر فیلم وقتی هری سالی رو ملاقات کرد
پوستر فیلم وقتی هری سالی رو ملاقات کرد

وقتی هری سالی رو ملاقات کرد

When Harry Met Sally...
کارگردان: Rob Reiner نویسنده: Nora Ephron
سال انتشار:1989محصول: ایالات متحده
Billy CrystalBilly Crystal
Meg RyanMeg Ryan
Carrie FisherCarrie Fisher
Bruno KirbyBruno Kirby
Steven FordSteven Ford
Lisa Jane PerskyLisa Jane Persky

درباره فیلم وقتی هری سالی رو ملاقات کرد


وقتی هری سالی را دید (When Harry Met Sally) یکی دیگر از فیلم های عاشقانه برتر سینما است که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده راب رینر قرار داشت. اندرو شینمن و نورا افرون در امر تهیه‌کنندگی رینر را همراهی کردند. افرون به‌عنوان نویسنده نیز در این فیلم حضور داشت.

فیلم وقتی هری سالی را دید نمرات بسیار خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد و توانست مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه و عملکرد گروه بازیگران مورد تحسین قرار دادند.

فیلم وقتی هر سالی را دید طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه) نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد.

فیلم وقتی هری سالی را دید با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و فروشی عالی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 16 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 92 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بیلی کریستال، مگ رایان، کری فیشر، برونو کیربی، هارلی جین کوزک و تریسی رینر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1977 ، هری برنز و سالی آلبرایت از دانشگاه شیکاگو فارغ التحصیل شده و با اتومبیل راهی شهر نیویورک می‌شوند؛ جایی که سالی در دانشکده روزنامه‌نگاری فعالیتش را آغاز کرده و هری در حال شروع کار است. هری در حال قرار گذاشتن با دوست سالی به نام آماندا است. در طول رانندگی هری و سالی به دلیل اختلاف نظرات خود درباره روابط عاشقانه با یکدیگر بحث می‌کنند.




بنر فیلم سینما پارادیسو
پوستر فیلم سینما پارادیسو

سینما پارادیسو

Nuovo Cinema Paradiso
کارگردان: Giuseppe Tornatore نویسنده: Giuseppe Tornatore
سال انتشار:1988محصول: ایتالیا
Philippe NoiretPhilippe Noiret
Jacques PerrinJacques Perrin
Marco LeonardiMarco Leonardi
Salvatore CascioSalvatore Cascio
Agnese NanoAgnese Nano
Antonella AttiliAntonella Attili

درباره فیلم سینما پارادیسو


سینما پارادیزو (Nuovo Cinema Paradiso) یک فیلم عاشقانه تماشایی به کارگردانی و نویسندگی جوزپه تورناتوره است که در سال 1988 اکران شد. فرانکو کریستالدی وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم سینما پارادیزو در جلب نظر متتقدان بسیار موفق ظاهر شد و نمراتی عالی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان زیبا، بازی محشر گروه بازیگری، کارگردانی عالی و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم سینما پارادیزو طی جشنواره‌های معتبر سینمایی نیز عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشت و به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کرد. این فیلم در مراسم اسکار و گلدن گلوب توانست جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌ زبان را کسب کند.

فیلم سینما پارادیزو نسبت به بودجه تولیدش فروش بسیار خوبی در گیشه داشت. این فیلم که با بودجه 5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 12 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. سالواتوره کاشو، فیلیپ نوآره، مارکو لئوناردی، ژاک پرین، آنیزه نانو و نیکلا دی پینتو ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم سینما پارادیزو بدین شرح است: فیلم با اطلاع یافتن قهرمان میان‌سال داستان از مرگ آپاراتچی سینمای روستای محل تولد خود در سیسیل شروع می‌شود. با شنیدن این خبر، وی کودکی و جوانی خود در روستا و خاطراتی که با سینمای آن سینما پارادیزو داشت مرور می‌کند. فیلم به کودکی قهرمان فیلم یعنی سالواتوره د'ویتا بازمی‌گردد. سالواتوره کودکی در روستای سیسیل است که همراه با مادر و خواهر کوچکتر از خودش زندگی می‌کند. پدر سالواتوره در جنگ جهانی دوم مفقودالاثر شده و خبری از آن نیست.




بنر فیلم جنگ سرد
پوستر فیلم جنگ سرد

جنگ سرد

Cold War
کارگردان: J. Wilder Konschak نویسنده: J. Wilder Konschak
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
Michael BlaiklockMichael Blaiklock
Rammel ChanRammel Chan
Scarlett HarperScarlett Harper
Antoine McKayAntoine McKay
Antoine PierreAntoine Pierre
Gail RastorferGail Rastorfer

درباره فیلم جنگ سرد


بدون شک می‌توان فیلم جنگ سرد (Cold War) را یکی از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ دانست که شایستگی حضور در این لیست را داراست. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم زیبا برعهده پاوو پاولیکوفسکی قرار داشت. البته پاوو پاولیکوفسکی در امر نویسندگی تنها نبود و یانوش گووواتسکی نیز او را همراهی کرد.

فیلم جنگ سرد توانست با دیدگاه‌های مثبت منتقدان مواجه شود و نمرات بسیار خوبی را ازسوی آن‌ها دریافت کند. متتقدان این فیلم را به دلیل فضای جذاب خاصش، بازی محشر گروه بازیگری و داستان زیبایش مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در بخش فروش توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد و مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. فیلم جنگ سرد که با بودجه 4.3 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 20 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. یوانا کولیگ، آدام فرنتسه و توماش کات ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم جنگ سرد به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم جنگ سرد بدین شرح است: داستان این فیلم یک عشق آتشین میان دو نفر با خلق‌و‌خوی کاملا متفاوت را در حین جنگ سرد در لهستان، برلین، یوگسلاوی و پاریس به تصویر می‌کشد.




بنر فیلم شبح
پوستر فیلم شبح

شبح

Ghost
کارگردان: Jerry Zucker نویسنده: Bruce Joel Rubin
سال انتشار:1990محصول: ایالات متحده
Patrick SwayzePatrick Swayze
Demi MooreDemi Moore
Whoopi GoldbergWhoopi Goldberg
Tony GoldwynTony Goldwyn
Vincent SchiavelliVincent Schiavelli
Rick AvilesRick Aviles

درباره فیلم شبح


روح (Ghost) یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ساخته شده در ژانر عاشقانه است که پس از اکران در سال 1990 به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرد. جری زاکر کارگردان فیلم روح بود. داستان این فیلم توسط بروس جوئل روبین نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده لیزا واینستاین قرار داشت.

فیلم روح نقدهای مثبتی دریافت کرد و توانست با تحسین منتقدان مواجه شود. این فیلم در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه، شخصیت‌پردازی‌ها و عملکرد گروه بازیگران مورد تمجید قرار گرفت. فیلم روح طی مراسم اسکار در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی ووپی گلدبرگ توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم روح در مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی ووپی گلدبرگ نامزد دریافت جایزه بود که در پایان توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را کسب کند.

موفقیت فیلم روح در گیشه خارق‌العاده بود و حتی باعث شگفتی سازندگانش شد. این فیلم که با بودجه 22 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 505 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد و موفقیت عظیمی را به نام خود ثبت کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به پاتریک سوویزی، دمی مور، ووپی گلدبرگ، تونی گلدوین، گیل باگز، وینسنت شیاولی، آرملیا مک‌کوئین، فیل لیدز، آئوگی بلانت، استیون روت و بروس جارچو اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال روح بدین شرح است: سام ویت طی گردشی شبانه با نامزدش، مالی در کوچه‌ای تاریک توسط ولگردی کشته می‌شود و روحش از بدن جدا می‌شود، اما کنار مالی می‌ماند. بعدها روح سام پی می‌برد که مرگش تصادفی نبوده و دوستش کارل این نقشه را جهت تصاحب چهار میلیون دلاری کشیده که به اشتباه از حساب بانکی او سر درآورده است. روح به کمک یک زن کلاهبردار احضار کننده ارواح، به نام ادا و بعد از یادگرفتن راه حرکت دادن اشیاء شروع به کارهای عجیبی می‌کند.




بنر فیلم رومئو و ژولیت
پوستر فیلم رومئو و ژولیت

رومئو و ژولیت

Romeo + Juliet
کارگردان: Baz Luhrmann نویسنده: Baz Luhrmann , Craig Pearce
سال انتشار:1996محصول: ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Claire DanesClaire Danes
John LeguizamoJohn Leguizamo
Dash MihokDash Mihok
Harold PerrineauHarold Perrineau
Pete PostlethwaitePete Postlethwaite

درباره فیلم رومئو و ژولیت


رومئو و ژولیت (Romeo + Juliet) نیز جزو بهترین فیلم های ژانر عاشقانه است که وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن برعهده باز لورمن قرار داشت. لورمن در امر تهیه‌کنندگی و نویسندگی تنها نبود و به‌ترتیب گابریلا مارتینلی و کریگ پیرس در این دو امر لورمن را همراهی کردند.

فیلم رومئو و ژولیت با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمره‌های متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم رومئو + ژولیت را در زمینه‌های بازیگری و داستان مورد تحسین قرار دادند؛ اما آن‌ها اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این اثر دارای ایراداتی اساسی است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

این فیلم فروش قدرتمندانه‌ای را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 14.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 147.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، کلیر دینز، برایان دنهی، جان لگویزمائو و پیت پاستویت اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم رومئو + ژولیت بدین شرح است: دختر و پسری جوان به نام رومئو و جولیت در حالی عاشق یکدیگر می‌شوند که خانواده آن‌ها دشمنی دیرینه‌ای با یکدیگر داشته و راضی به ازدواج این دو با هم نمی‌شوند.




بنر فیلم عشق و غرور
پوستر فیلم عشق و غرور

عشق و غرور

Pride & Prejudice
کارگردان: Joe Wright نویسنده: Deborah Moggach
سال انتشار:2005محصول: فرانسه , بریتانیا , ایالات متحده
Keira KnightleyKeira Knightley
Talulah RileyTalulah Riley
Rosamund PikeRosamund Pike
Jena MaloneJena Malone
Carey MulliganCarey Mulligan
Donald SutherlandDonald Sutherland

درباره فیلم عشق و غرور


غرور و تعصب (Pride & Prejudice) یک فیلم عاشقانه به کارگردانی جو رایت است که براساس رمانی به همین نام اثر جین آستن ساخته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده تیم بوان، اریک فلنر و پال وبستر قرار داشت. داستان فیلم غرور و تعصب توسط دبورا موگک نوشته شد.

فیلم غرور و تعصب در جلب نظر منتقدان موفق بود و رضایت آن‌ها را به همراه داشت. منتقدان داستان فیلم را احساسی و تاثیرگذار دانسته و عملکرد گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند.

فیلم غرور و تعصب در مراسم اسکار سال 2006 در چهار بخش بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی کیرا نایتلی، بهترین موسیقی، بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی نتوانست جایزه اسکار را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی برای بازی کیرا نایتلی و بهترین فیلم موزیکال یا کمدی نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد.

فیلم غرور و تعصب توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه 39 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 121 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم غرور و تعصب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کیرا نایتلی، متیو مک‌فادین، برندا بلتین، دونالد ساترلند، تام هالندر، رزمند پایک، جنا مالون، تلولا رایلی، جودی دنچ، مگ وین اوون و جی سیمپسون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در سال ۱۷۹۷ در انگلستان جریان دارد. پیش از مرگ آقای بنت، همسرش تلاش می‌کند تا پنج دخترش جین، الیزابت، مری، لیدیا و کیتی را جهت یافتن شوهری مناسب آماده کند. چون این کار را تنها راه رسیدن یک زن به رفاه و آسایش می‌داند. هنگامی که جوانی ثروتمند و جذاب به نام بینگلی و دوستش آقای دارسی به همسایگی آن‌ها می‌آیند، خانواده بنت با هیجان بزرگی مواجه می‌شوند.




بنر فیلم تعطیلات رُمی
پوستر فیلم تعطیلات رُمی

تعطیلات رُمی

Roman Holiday
کارگردان: William Wyler نویسنده: Dalton Trumbo , Ian McLellan Hunter , John Dighton
سال انتشار:1953محصول: ایالات متحده
Gregory PeckGregory Peck
Audrey HepburnAudrey Hepburn
Eddie AlbertEddie Albert
Hartley PowerHartley Power
Harcourt WilliamsHarcourt Williams
Margaret RawlingsMargaret Rawlings

درباره فیلم تعطیلات رُمی


تعطیلات رمی (Roman Holiday) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه سینما دانست که در زمان خود به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده ویلیام وایلر قرار داشت و دالتون ترامبو نیز تهیه‌کننده این پروژه بود.

فیلم تعطیلات رمی توانست مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. متتقدان این فیلم را در زمینه‌های فیلم‌نامه، داستان، بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند.

فیلم تعطیلات رمی طی مراسم اسکار سال 1954 در ده بخش نامزد (ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین بازیگر زن برای بازی آدری هپبورن، بهترین داستان و بهترین طراحی لباس موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی آدری هپبورن نامزد دریافت جایزه شده بود که توانست آن را کسب کند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم تعطیلات رمی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آدری هپبورن، گریگوری پک، ویتوریا کریسپو و میمو پلی اشاره کرد.

فیلم تعطیلات رمی در زمان خود فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و توانست مورد توجه مخاطبان زیادی قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه 1.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 12 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم تعطیلات رمی بدین شرح است: پرنسس آنا، پرنسس کشوری ناشناخته در یک تور اروپاگردی به‌سر می‌برد. به دلیل کار سنگین دولتی، به نزد پزشک خود می‌رود و وی داروی آرام‌بخش برایش تجویز می‌کند. آنا شبانه از سفارتخانه کشورش می‌گریز ولی با تأثیر دارو، روی یک نیمکت عمومی به خواب می‌رود. یک خبرنگار آمریکایی به نام جو بردلی او را بیدار می‌کند تا جهت رفتن به خانه به او پولی بدهد؛ ولی چون آنا جواب درستی نمی‌دهد، او را به خانه خود می‌برد. فردای آن روز جو در دیدار با مدیر خود، با دیدن عکس پرنسس پی به هویت او می‌برد ولی به مدیر خود چیزی نمی‌گوید.




بنر فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن
پوستر فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن

سرگذشت عجیب بنجامین باتن

The Curious Case of Benjamin Button
کارگردان: David Fincher نویسنده: Eric Roth
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده
Brad PittBrad Pitt
Cate BlanchettCate Blanchett
Julia OrmondJulia Ormond
Faune ChambersFaune Chambers
Elias KoteasElias Koteas
Donna DuPlantierDonna DuPlantier

درباره فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن


مورد عجیب بنجامین باتن (The Curious Case of Benjamin Button) را می‌توان یکی از آثار ماندگار سینما دانست که به‌عنوان یک فیلم عاشقانه با تحسین گسترده‌ای مواجه شد. این فیلم با اقتباس از یک داستان کوتاه اثر اف. اسکات فیتزجرالد ساخته شد.

دیوید فینچر وظیفه کارگردانی فیلم مورد عجیب بنجامین باتن را برعهده داشت. کاتلین کندی و فرانک مارشال تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این اثر نیز توسط اریک راث نوشته شد.

فیلم مورد عجیب بنجامین باتن پس از اکران در سال 2008 با استقبال گسترده منتقدان مواجه شده و توانست نمرات فوق‌العاده‌ای را از جانب آن‌ها دریافت کند. منقتدان این فیلم را به دلیل بازی عالی بازیگران، کارگردانی خوب و فیلم‌نامه قدرتمندش مورد تحسین قرار دادند.

فیلم مورد عجیب بنجامین باتن طی مراسم اسکار سال 2009 در 13 بخش (ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین طراحی صحنه، بهترین گریم و بهترین جلوه‌های ویژه موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج بخش بهترین فیلم درام، بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای بازی برد پیت، بهترین فیلم‌نامه، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیلم مورد عجیب بنجامین باتن فروش موفقیت‌آمیزی در گیشه داشت و توانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه عظیم 160 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 332 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

برد پیت، کیت بلانشت، تراجی پی. هنسون، جولیا اورموند، الیاس کوتیاس، جرد هریس، جیسون فلمینگ، تیلدا سوئینتن و ماهرشالا علی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم مورد عجیب بنجامین باتن بدین شرح است: بنجامین در روز پایان جنگ جهانی اول و در سن ۸۰ سالگی به صورت یک پیرمرد به دنیا می‌آید و در حالی که دیگران پیرتر می‌شوند، او هر سال جوان‌تر می‌شود. او در میانسالی عاشق دختری می‌شود که در سنین کودکی با او هم بازی بود.




بنر فیلم دیدنی در حال حاضر
پوستر فیلم دیدنی در حال حاضر

دیدنی در حال حاضر

The Spectacular Now
کارگردان: James Ponsoldt نویسنده: Scott Neustadter , Michael H. Weber
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Miles TellerMiles Teller
Shailene WoodleyShailene Woodley
Brie LarsonBrie Larson
Masam HoldenMasam Holden
Kyle ChandlerKyle Chandler
Jennifer Jason LeighJennifer Jason Leigh

درباره فیلم دیدنی در حال حاضر


اکنون شگفت‌انگیز (The Spectacular Now) یکی دیگر از فیلم‌های برتر ژانر عاشقانه است که در سال 2013 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جیمز پانسلت قرار داشت. تام مک‌نالتی، شاون لوی، میشل کرام و اندرو لارن تهیه‌کنندگان این اثر بودند. داستان این فیلم نیز توسط اسکات نویستتر و مایکل اچ. وبر به رشته تحریر درآمد.

فیلم اکنون شگفت‌انگیز در جلب نظر مثبت منتقدان موفق بود و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان داستان و درون‌مایه این فیلم را تاثیر گذار دانسته و به تمجید از عملکرد گروه بازیگری پرداختند.

فیلم اکنون شگفت‌انگیز فروش بزرگی در گیشه نداشت، اما نسبت به بودجه‌اش توانست در حوزه فروش خوب عمل کند. این فیلم که با بودجه 2.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 6.9 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم اکنون شگفت‌انگیز به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مایلز تلر، شایلن وودلی، بری لارسون، جنیفر جیسن لی، کایل چندلر و کیتلین دیور اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم اکنون شگفت‌انگیز بدین شرح است: ساتر کیلی پسر نوجوانی است که از زندگی خود رضایت کاملی دارد. اما مشکل او این است که هدفی را در زندگی خود دنبال نکرده است. زمانی که ساتر کیلی با معشوقه عجیب و غریب خود مواجه می‌شود، فلسفه زندگی‌اش تغییر می‌کند.




بنر فیلم بهشت امن
پوستر فیلم بهشت امن

بهشت امن

Safe Haven
کارگردان: Lasse Hallström نویسنده: Dana Stevens , Gage Lansky
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Julianne HoughJulianne Hough
Josh DuhamelJosh Duhamel
Cobie SmuldersCobie Smulders
David LyonsDavid Lyons
Mimi KirklandMimi Kirkland
Noah LomaxNoah Lomax

درباره فیلم بهشت امن


پناهگاه امن (Safe Haven) یکی از بهترین فیلم های عاشقانه محسوب می‌شود که در سال 2013 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده لاسه هالستروم قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط گیج لانسکی و دانا استیونز نوشته شد. مارتی بوون، چاد فریت و ویک گادفری تهیه‌کنندگان فیلم پناهگاه امن بودند.

فیلم پناهگاه امن با نمرات مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. این فیلم در زمینه بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت؛ اما منتقدان فیلم‌نامه این اثر را متناقض دانسته و شخصیت‌پردازی‌ها را ضعیف توصیف کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جولین هاف، جاش دوهامل، کوبی اسمالدرز و دیوید لیون اشاره کرد. این فیلم در گیشه حضور قدرتمندانه‌ای داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. فیلم پناهگاه امن که با بودجه 28 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 97 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم پناهگاه امن بدین شرح است: دختری جوان با گذشته‌ای مرموز وارد ایالت کارولینای شمالی می‌شود، جایی که با یک مرد بیوه آشنا می‌شود. این آشنایی که او را مجبور می‌کند با رازهای تاریکش روبه‌رو شود.




بنر فیلم فانوس دریایی اورکاها
پوستر فیلم فانوس دریایی اورکاها

فانوس دریایی اورکاها

The Lighthouse of the Orcas
کارگردان: Gerardo Olivares نویسنده: Lucía Puenzo , Gerardo Olivares , Shallua Sehk
سال انتشار:2016محصول: آرژانتین , اسپانیا
Maribel VerdúMaribel Verdú
Joaquín FurrielJoaquín Furriel
Ana CelentanoAna Celentano
Osvaldo SantoroOsvaldo Santoro
Joaquín RapaliniJoaquín Rapalini
Ciro MiróCiro Miró

درباره فیلم فانوس دریایی اورکاها


فانوس دریایی نهنگ‎‌ها (The Lighthouse of the Orcas) یک فیلم عاشقانه - درام محصول کشور آرژانتین است که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده جراردو الیوارس قرار داشت.

فیلم فانوس دریایی نهنگ‌ها با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. منتقدان روند داستانی این فیلم را خسته‌کننده توصیف کرده، اما از عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به خواکین فوریل، ماریبل وردو و آنا چلنتانو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم فانوس دریایی نهنگ‌ها بدین شرح است: در تلاش برای کمک به پسرش در یافتن ارتباط عاطفی، مادر با پسر اوتیسم خود به پاتاگونیا سفر می‌کند تا با یک پارکبان و نهنگ‌های وحشی دیدار کند.




بنر فیلم یاد داشت‌هایی برای پسرم
پوستر فیلم یاد داشت‌هایی برای پسرم

یاد داشت‌هایی برای پسرم

Notes for My Son
کارگردان: Carlos Sorín نویسنده: Carlos Sorín
سال انتشار:2020محصول: آرژانتین
Valeria BertuccelliValeria Bertuccelli
Esteban LamotheEsteban Lamothe
Julián SorínJulián Sorín
Mauricio DayubMauricio Dayub
Malena PichotMalena Pichot
Diego GentileDiego Gentile

درباره فیلم یاد داشت‌هایی برای پسرم


یادداشت‌ها برای پسر من (Notes for My Son) یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه محسوب می‌شود که در سال 2020 عرضه شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده کارلوس سورین قرار داشت.

فیلم یادداشت‌ها برای پسر من واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت و نمرات مختلفی دریافت کرد. منتقدان از بار احساسی داستان و بازی گروه بازیگری تمجید کردند، اما فیلم‌نامه این فیلم را دارای ایردات بزرگی دانستند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌‌توان به والریا برتوچلی، ملینا پیشو، استبان لمات و کارلا کودو اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک زن مبتلا به سرطان تصمیم می‌گیرد دفترچه‌ای پر از احساس زندگی و عشق برای پسر خود برجای بگذارد تا پس از مرگش آن را بخواند.




بنر فیلم دختران گُم شده
پوستر فیلم دختران گُم شده

دختران گُم شده

Lost Girls
کارگردان: Liz Garbus نویسنده: Michael Werwie
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
Amy RyanAmy Ryan
Thomasin McKenzieThomasin McKenzie
Lola KirkeLola Kirke
Gabriel ByrneGabriel Byrne
Oona LaurenceOona Laurence
Dean WintersDean Winters

درباره فیلم دختران گُم شده


دختران گمشده (Lost Girls) یک فیلم  عاشقانه - معمایی به کارگردانی لیز گرباس است که در سال 2020 عرضه شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده آنه کری و کوین مک‌کرمیک قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط مایکل وروی نوشته شد. فیلم دختران گمشده برپایه کتابی به همین نام اثر رابرت کالکر ساخته شد.

فیلم دختران گمشده در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر نشد و نمرات خوبی کسب نکرد. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، شخصیت‌پردازی‌ها و کارگردانی مورد انتقاد قرار گفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به ایمی رایان، توماسین مک‌کنزی، لولا کریک، اونا لارنس، دین وینترز، میریام شر، رید برنی، کوین کوریگان و گابریل بیرن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دختران گمشده بدین شرح است: ماری گیلبرت با جدیت و پیگیری خود ماموران قانون را به جستجوی دختر گمشده خود وامی‌دارد و در این روند موجی از قتل‌های حل نشده در ساحل لانگ آیلند آشکار می‌شود که توسط قاتل زنجیره‌ای لانگ آیلند انجام شده بود.




بنر فیلم گرفتار موج
پوستر فیلم گرفتار موج

گرفتار موج

Caught by a Wave
کارگردان: Massimiliano Camaiti نویسنده: Claudia Bottino , Massimiliano Camaiti
سال انتشار:2021محصول: ایتالیا
Elvira CamarroneElvira Camarrone
Christian RobertoChristian Roberto
Vincenzo AmatoVincenzo Amato
Donatella FinocchiaroDonatella Finocchiaro
Corrado InvernizziCorrado Invernizzi
Manuela VenturaManuela Ventura

درباره فیلم گرفتار موج


گرفتار موج (Caught by a Wave) یک فیلم عاشقانه و درام به کارگردانی و نویسندگی ماسیمیلیانو کامایتی است که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. ماسیمیلیانو کامایتی در امر نویسندگی تنها نبود و کلودیا بوتینو نیز در این امر او را همراهی کرد.

فیلم گرفتار موج نتوانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و با واکنش‌های منفی آنان مواجه شد. منتقدان داستان فیلم را بسیار خسته‌کننده توصیف کرده و روند داستانی کند این فیلم را مورد انتقاد قرار دادند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الویرا کامارونه، روبرتو کریستین و دوناتلا فینوکیارو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم گرفتار موج بدین شرح است: دو دانشجوی کالج، سارا و لورنزو در یک اردوی تابستانی با هم آشنا شده و عاشق یکدیگر می‌شوند. در ادامه سارا با یک مشکل بزرگ مواجه می‌شود که رابطه او با لورنزو را دچار تغییراتی می‌کند.




بنر فیلم او همه چیز تمام است
پوستر فیلم او همه چیز تمام است

او همه چیز تمام است

She's All That
کارگردان: Robert Iscove نویسنده: R. Lee Fleming Jr.
سال انتشار:1999محصول: ایالات متحده
Freddie Prinze Jr.Freddie Prinze Jr.
Rachael Leigh CookRachael Leigh Cook
Paul WalkerPaul Walker
Jodi Lyn O'KeefeJodi Lyn O'Keefe
Kevin PollakKevin Pollak
Anna PaquinAnna Paquin

درباره فیلم او همه چیز تمام است


او همه چیز تمام است (She's All That) یک فیلم عاشقانه به کارگردانی رابرت ایسکو است که در سال 1999 اکران شد. آر لی فلیمینگ جونیور و ام. نایت شیامالان وظیفه نویسندگی این فیلم را برعهده داشتند. پیترآبرامز، ریچارد ان. گلدستاین و رابرت ال لوی تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم او همه چیز تمام است نمرات بسیار پایینی دریافت کرد و نتوانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها انتقاد کردند. فردی پرینز، راشل لی کوک، پل واکر، متیو لیلارد، جودی لین اویکیف، کوین پولاک، آشر، لیل کیم، آنا پاکوین، کیرن کالکین، الدن هنسون، سارا میشل گلر، گابریله یونیون، دولی هیل و تامارا ملو ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم او همه چیز تمام است با اینکه نتوانست نمرات خوبی دریافت کند، فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم با بودجه تولید 10 میلیون دلاری خود، حدود 103 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: تیلور وان که زیباترین دختر مدرسه است دوستی خود با زک سیلر را برهم می‌زند. بعد از این اتفاق زک سیلر با دوستش دین سمپسون شرط می‌بندد که با هر دختری دوست شود می‌تواند او را به ملکه مدرسه تبدیل کند. آن‌ها در حالی که نام دختران دبیرستان را مرور می‌کنند به لنی باگز که منزوی‌ترین و بی عرضه‌ترین دختر به نظر می‌رسد برخورد می‌کنند.




بنر فیلم زنان کوچک

زنان کوچک

Little Women
کارگردان: Greta Gerwig نویسنده: Greta Gerwig
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Saoirse RonanSaoirse Ronan
Florence PughFlorence Pugh
Emma WatsonEmma Watson
Eliza ScanlenEliza Scanlen
Laura DernLaura Dern
Timothée ChalametTimothée Chalamet

درباره فیلم زنان کوچک


زنان کوچک (Little Women‎) یکی از بهترین فیلم های عاشقانه به کارگردانی و نویسندگی گرتا گرویک است. دنیس دی نووی، ایمی پاسکال، رابین سویکرد و آرنان میلشان تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم زنان کوچک نمرات بسیار خوبی کسب کرد و تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت. مریل استریپ، سورشا رونان، اما واتسون، تیموتی شالامی، فلورنس پیو، لورا درن، جیمز نورتون، لویی گارل، باب ادنکیرک و کریس کوپر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم طی مراسم اسکار در شش رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شد، که در دو رشته بهترین موسیقی و بهترین طراحی لباس توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در دو رشته بهترین موسیقی و بهترین بازیگر زن فیلم درام نامزد دریافت جایزه شد، که در هیچ‌‌کدام از این دو رشته نتوانست این جایزه را به دست بیاورد.

این فیلم توانست مورد توجه طرفداران سینما قرار بگیرد و فروش بسیار بالایی داشته باشد. این فیلم با بودجه تولید 40 میلیون دلاری خود 205 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1868، جو مارچ، معلمی در شهر نیویورک است که نزد یک سردبیر به اسم آقای داشوود می‌رود تا داستانش را چاپ کند. داشوود با انتشار داستانی که مارچ نوشته است، موافقت می‌کند.




بنر فیلم مخلوط
پوستر فیلم مخلوط

مخلوط

Blended
کارگردان: Frank Coraci نویسنده: Ivan Menchell , Clare Sera
سال انتشار:2014محصول: South Africa , ایالات متحده
Adam SandlerAdam Sandler
Drew BarrymoreDrew Barrymore
Wendi McLendon-CoveyWendi McLendon-Covey
Bella ThorneBella Thorne
Terry CrewsTerry Crews
Joel McHaleJoel McHale

درباره فیلم مخلوط


مخلوط (Blended) فیلمی عاشقانه است که توسط فرانک کوراکی کارگردانی و در سال 2014 اکران شد. آدام سندلر و یاک گیاراپوتو تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط کلره سرا و ایوان منشل به رشته تحریر درآمد.

فیلم مخلوط نمرات متوسطی دریافت کرد و منتقدان آن را یک فیلم سرگرم‌کننده توصیف کردند. در این فیلم بازیگرانی همچون آدام سندلر، درو بریمور، بلا تورن و تری کروس به ایفای نقش پرداختند.

فیلم مخلوط در حوزه فروش قدرتمند ظاهر شد و توانست انتظارات سازندگانش را برآورد سازد. این فیلم که با بودجه 40 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 126 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک مرد که همسرش را از دست داده همراه با سه دخترش در تعطیلات در آفریقای جنوبی با یک زن مطلقه و دو پسرش در یک مجتمع مسکونی ساکن می‌شوند. با پی بردن به کارهایی که این دو می‌توانند باهم برای خانواده‌هایشان انجام دهند علاقه‌ای بین آن‌ها شکل می‌گیرد.




بنر فیلم دیو و دلبر

دیو و دلبر

Beauty and the Beast
کارگردان: Bill Condon نویسنده: Evan Spiliotopoulos , Stephen Chbosky
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Emma WatsonEmma Watson
Dan StevensDan Stevens
Luke EvansLuke Evans
Kevin KlineKevin Kline
Josh GadJosh Gad
Ewan McGregorEwan McGregor

درباره فیلم دیو و دلبر


دیو و دلبر (Beauty and the Beast) یک فیلم عاشقانه و موزیکال به کارگردانی بیل کاندن است که در سال 2017 اکران شد. فیلم‌نامه این اثر توسط استیون شباسکی نوشته شد. دیوید هوبرمن و تاد لیبرمن تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم دیو و دلبر در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و جلوه‌های بصری زیبا مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به اما واتسون، دن استیونز، لوک ایوانز، یوان مک‌گرگور، ایان مک‌کلن، اما تامسون، کوین کلاین، جش گد، آدرا مک‌دانلد، گوگو امبتا را، استنلی توچی، آدریان شیلر و هیدن گوین اشاره کرد.

این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی رسید و فروش خارق‌العاده‌ای داشت. فیلم دیو و دلبر با بودجه تولید 160 میلیون دلاری خود، حدود 1.2 میلیارد دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: بل یک دختر زیبا و جوان است. یک دیو بل را در ازای آزادی پدرش در قلعه خودش زندانی می‌کند. بل با وجود ترس با کارکنان جادو شده قلعه دیو دوست می‌شود و یاد می‌گیرد که چگونه به قلب و روح انسان‌مندانه درون دیو پی ببرد. در همین حین یک شکارچی به اسم گاستون که می‌خواهد به هر قیمتی بل را به دست آورد، سعی در نجات او از زندان دارد.




بنر فیلم آنت
پوستر فیلم آنت

آنت

Annette
کارگردان: Leos Carax نویسنده: Russell Mael
سال انتشار:2021محصول: بلژیک , کانادا , فرانسه , آلمان , Greece , ژاپن , مکزیک , سوئیس
Adam DriverAdam Driver
Marion CotillardMarion Cotillard
Simon HelbergSimon Helberg
Devyn McDowellDevyn McDowell
Ron MaelRon Mael
Russell MaelRussell Mael

درباره فیلم آنت


آنت (Annette) یک فیلم عاشقانه جدید به کارگردانی و نویسندگی لئوس کاراکس است که در سال 2021 اکران شد. ران میل و راسل میل نیز در امر نویسندگی کاراکس را همراهی کردند. آدام درایور، پاول دومنیک پیروز و واخاراسینتو تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم آنت نمرات خوبی دریافت نکرد و با واکنش‌های منفی منتقدان روبه‌رو شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوس کاراکس، آدام درایور، ماریون کوتیار و سایمون هلبرگ اشاره کرد.

فیلم آنت در گیشه متحمل شکست شد و نتوانست انتظارات سازندگاندش را برآورده سازد. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 2 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان یک استندآپ کمدین موفق و همسرش سوپرانوی مشهور جهان است. زندگی پر زرق و برق آن‌ها با تولد دخترش آنت، چرخشی غیرمنتظره می‌گیرد.




بنر فیلم مسافران
پوستر فیلم مسافران

مسافران

Passengers
کارگردان: Morten Tyldum نویسنده: Jon Spaihts
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Jennifer LawrenceJennifer Lawrence
Chris PrattChris Pratt
Michael SheenMichael Sheen
Laurence FishburneLaurence Fishburne
Andy GarcíaAndy García
Aurora PerrineauAurora Perrineau

درباره فیلم مسافران


مسافران (passengers) جزو بهترین فیلم های عاشقانه به شمار می‌آید که توسط مورتن تیلدام کارگردانی شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جان اسپیتز نوشته شد. نیل اچ. موریتز و استیون هامل وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم مسافران در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات خوبی کسب کرد. این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، موسیقی و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی صحنه نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را به دست بیاورد.

فیلم مسافران موفقیت تجاری خوبی را تجربه کرد و مورد استقبال طرفداران سینما قرار گرفت. این فیلم با بودجه تولید 110 میلیون دلاری‌اش، حدود 303 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریس پرت، جنیفر لارنس، مایکل شین و لارنس فیشبرن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم راجع‌به ستاره‌پیمایی به اسم آوالون است که باید طی سفری 120 ساله، پنج هزار مسافر و 258 خدمه سفینه را به سیاره‌ای دوردست، اما قابل سکونت به اسم هوم‌استد۲ منتقل کند. جهت جلوگیری از بالا رفتن سن سرنشینان و پیرشدن آن‌ها، مسافران با فناوری خواب مصنوعی سفر می‌کنند که قرار است به صورت خودکار چهار ماه قبل از رسیدن به مقصد آن‌ها را بیدار کند. این ستاره‌پیما دارای سامانه خودکار دفع شهاب‌سنگ است که به صورت سپری مغناطیسی عمل می‌کند؛ ولی بر اثر برخورد یک شهاب‌سنگ خیلی بزرگ، سفینه دوام نمی‌آورد و دچار نقص فنی می‌شود.




بنر فیلم امیلی
پوستر فیلم امیلی

امیلی

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
کارگردان: Jean-Pierre Jeunet نویسنده: Jean-Pierre Jeunet , Guillaume Laurant
سال انتشار:2001محصول: فرانسه , آلمان
Audrey TautouAudrey Tautou
Mathieu KassovitzMathieu Kassovitz
RufusRufus
Lorella CravottaLorella Cravotta
Serge MerlinSerge Merlin
Jamel DebbouzeJamel Debbouze

درباره فیلم امیلی


سرنوشت شگفت‌انگیز املی پولن (Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain) اثری به کارگردانی و نویسندگی ژان پیر ژونه است. لازم به ذکر است که گیوم لورن در امر نویسندگی ژونه را همراهی کرد. ژان مارک دشام تهیه‌کننده این فیلم تماشایی بود.

فیلم سرنوشت شگفت‌انگیز املی پولن پس از اکران تحسین منتقدان را به همراه داشت و نمرات بالایی کسب کرد. این فیلم طی مراسم اسکار در پنج رشته ازجمله بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را کسب کند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد که موفق به کسب آن نشد.

اودره توتو، متیو کاسوویتس، روفوس، تیکی الگادو، سرژ مرلان، آندره دامان و پیر اتکس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم سرنوشت شگفت‌انگیز املی پولن توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و در گیشه قدرتمند ظاهر شد. این فیلم با بودجه تولید 10 میلیون دلاری‌اش، حدود 173 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پدر و مادر املی دچار نورز هستند و حتی او را در آغوش نمی‌گیرند. او با همین تنهایی بزرگ می‌شود و خانه را ترک می‌کند و به پاریس می‌رود.




بنر فیلم بخت پریشان
پوستر فیلم بخت پریشان

بخت پریشان

The Fault in Our Stars
کارگردان: Josh Boone نویسنده: Scott Neustadter , Michael H. Weber
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Shailene WoodleyShailene Woodley
Ansel ElgortAnsel Elgort
Nat WolffNat Wolff
Laura DernLaura Dern
Sam TrammellSam Trammell
Willem DafoeWillem Dafoe

درباره فیلم بخت پریشان


بخت پریشان (The Fault In Our Stars) یکی از بهترین فیلم های عاشقانه محسوب می‌شود که برپایه رمانی به همین نام اثر جان گرین ساخته شد. وظیفه کارگردانی این اثر برعهده جاش بون قرار داشت. ویک گادفری و مارتی بوون تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم بخت پریشان مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و به دلیل داستان تاثیرگذار و بازی محشر گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شیلین وودلی، انسل الگورت، لورا درن، سام ترمل، نات وولف و ویلم دفو اشاره کرد.

این فیلم در باکس‌آفیس عملکرد بسیار خوبی داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. فیلم بخت پریشان که با بودجه 12 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 307 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان فیلم بخت پریشان بدین شرح است: هیزل گریس لنکستر هیچ‌گاه از زندگی خود سهمی جز بیماری لاعلاج نبرده است. در واقع فصل آخر زندگی او با تشخیص بیماری سرطانش نوشته شد، گرچه دارویی جدید با تأثیر معجزه‌آسایی چند سال دیگر را به زندگی او هدیه کرده‌ است. اما با ورود ناگهانی آگوستوس واترز خوشتیپ به گروه حمایت از کودکان سرطانی پیچش داستانی بزرگی رخ می‌دهد.




بنر فیلم درباره زمان
پوستر فیلم درباره زمان

درباره زمان

About Time
کارگردان: Richard Curtis نویسنده: Richard Curtis
سال انتشار:2013محصول: بریتانیا
Domhnall GleesonDomhnall Gleeson
Rachel McAdamsRachel McAdams
Bill NighyBill Nighy
Lydia WilsonLydia Wilson
Lindsay DuncanLindsay Duncan
Richard CorderyRichard Cordery

درباره فیلم درباره زمان


درباره زمان (About Time) فیلم عاشقانه به کارگردانی و نویسندگی ریچارد کرتیس است که در سال 2013 اکران شد. تیم بوآن و اریک فلنر وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم درباره زمان در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و در زمینه‌های داستان، بازی گروه بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دامنل گلیسون، ریچل مک‌آدامز، بیل نای، تام هالندر، مارگو رابی، لینزی دانکن، هری هدن پیتن، کاترین استدمن و متیلدا استاریج اشاره کرد.

فیلم درباره زمان مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم که با بودجه 12 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 88 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: تیم که فردی اهل کورنوال است متوجه می‌شود که می‌تواند در زمان سفر کند و اتفاقاتی که برای دنیا و زندگی خودش رخ داده را تغییر دهد، اما تصمیم او برای سفر در زمان و تغییر زندگی‌اش به واسطه پیدا کردن یک معشوقه ،به آن راحتی که فکر می‌کند، پیش نمی‌رود.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های عاشقانه

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_35237

چهارشنبه، 27 مرداد 1400، 19:23

سلام چرا بعضی از فیلمها گزینه پخش انلاین نداره؟


عکس پروفایل

پوریا

جمعه، 29 مرداد 1400، 13:19

سلام ما لیست رو مستقل از فیلم‌های سایت نوشتیم، بعضی از فیلم‌ها توی آرشیو سایت نیستن ولی به هر حال ما فکر کردیم که فیلم‌های خوبی هستن و ارزش معرفی شدن دارن.

عکس پروفایل

u_6260

پنج‌شنبه، 10 تیر 1400، 19:15

من زیاد نسبت ژانر خاصی گارد ندارم ...😊 ولی تایتانیک خیلی فیلم چرتیه بنظرم

عکس پروفایل

u_6260

پنج‌شنبه، 10 تیر 1400، 14:56

به نظرم لا لا لند بهترین هست ... مصطفی نظرت:)


عکس پروفایل

مصطفی

پنج‌شنبه، 10 تیر 1400، 18:23

من نظر خاصی در مورد این ژانر ندارم :( کلا با فیلم‌های عاشقانه خیلی ارتباط برقرار نمیکنم .. ولی خوب از فیلم Her خوشم اومد.

عکس پروفایل

u_2

یکشنبه، 16 آذر 1399، 20:19

اینکه one day تو لیست نیست خودش جای سوال داره :(


عکس پروفایل

پوریا

یکشنبه، 16 آذر 1399، 21:31

شما هم پیشنهاد‌های خودتون رو بدید ما کم کم همه پست‌ها رو با نظرات شما بروز رسانی می‌کنیم.