خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های ترسناک

بهترین فیلم‌های ترسناک کدام هستند؟ سینمای ترسناک همواره یکی از محبوب‌ترین‌ها بوده و بینندگان مخصوص خود را دارد.

سالانه فیلم های ترسناک زیادی ساخته می‌شوند و تعدادی از آن‌ها از کیفیت لازم برای تماشا برخورداند و بعضی دیگر نیز اصطلاحا "چنگی به دل نمی‌زنند." ما در ادامه‌ی این مقاله سعی کرده‌ایم لیستی از «بهترین فیلم های ترسناک» را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم تا هر زمان که نیاز به انتخاب و پیشنهاد فیلم ترسناک داشتید بتوانید از گزینه‌های آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که ما در کنار عناوین مشهور سینمای وحشت، به معرفی فیلم و سریال‌های با کیفیت و ترسناکی که موفقیت قابل قبولی در تبلیغات نداشته‌اند نیز بپردازیم. از همین رو تعدادی فیلم ترسناک که فکر می‌کردیم می‌توانند سرگرم کننده باشند، ولی احتمالا شما تا به حال نامشان را نشنیده‌اید نیز معرفی کنیم.

همچنین لازم به ذکر است که شما کاربران ملوفیلم نیز می‌توانید در تکمیل کردن این لیست به ما کمک کنید. جهت اینکار تنها کافی است نام فیلم ترسناک محبوبتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در بروزرسانی‌های آینده مقاله از آن استفاده کنیم.

با ملوفیلم همراه باشید.

بهترین فیلم و سریال‌های ترسناک




بنر فیلم احضار 3: شیطان مرا وادار کرد
پوستر فیلم احضار 3: شیطان مرا وادار کرد

احضار 3: شیطان مرا وادار کرد

The Conjuring 3: The Devil Made Me Do It
کارگردان: Michael Chaves نویسنده: David Leslie Johnson-McGoldrick
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
Patrick WilsonPatrick Wilson
Vera FarmigaVera Farmiga
Julian HilliardJulian Hilliard
Charlene AmoiaCharlene Amoia
Sarah Catherine HookSarah Catherine Hook
Megan Ashley BrownMegan Ashley Brown

درباره فیلم احضار 3: شیطان مرا وادار کرد


احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It) یک فیلم ترسناک به کارگردانی مایکل چاوز است که در سال 2021 اکران شد. پیتر سفرن و جیمز وان تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این اثر توسط دیوید لزلی جانسون نوشته شد.

فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد به مانند دو فیلم قبلی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر نشد و نمرات خوبی دریافت نکرد. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و روند داستانی مورد انتقاد قرار گرفت.

ورا فارمیگا، پاتریک ویلسون، روآیری اوکانر، سارا کاترین هوک و جولیان هلیارد ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. این فیلم فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و توانست سازندگانش را راضی نگه دارد. فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد که با بودجه 39 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 142 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: اد و لورن وارن روی پرونده‌ای جدید کار می‌کنند که آن‌ها را شوکه کرده و به یکی از پر سروصداترین پرونده‌هایشان تبدیل شده است؛ در سال ۱۹۸۱ فردی به اسم آرنی جانسون صاحب خانه خود را به قتل می رساند؛ او در دادگاه ادعا می‌کند که هیچ کنترلی روی قتلی که انجام داده نداشته است و توسط نیروهای های شیطانی تسخیر شده است که نخستین پرونده در تاریخ ایالات متحده آمریکا است که رد پای نیروهای شیطانی دیده می‌شود.




بنر فیلم مکانی ساکت 2

مکانی ساکت 2

A Quiet Place Part II
کارگردان: John Krasinski نویسنده: John Krasinski
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Emily BluntEmily Blunt
John KrasinskiJohn Krasinski
Millicent SimmondsMillicent Simmonds
Noah JupeNoah Jupe
Cillian MurphyCillian Murphy
Djimon HounsouDjimon Hounsou

درباره فیلم مکانی ساکت 2


یک مکان ساکت: بخش 2 (A Quiet Place Part 2) جزو بهترین فیلم های ترسناک 2021 محسوب می‌شود که جان کرازینسکی وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت. مایکل بی، اندرو فرم و برد فولر در امر تهیه‌کنندگی کرازینسکی را همراهی کردند.

فیلم دوم یک مکان ساکت به مانند فیلم پیشین توانست نمرات نسبتا خوبی از سوی منتقدان دریافت کند و واکنش‌های مثبت آنان را به همراه داشته باشد. ازجمله بازیگرانی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ، کیلین مورفی و جایمن هانسو اشاره کرد.

فیلم یک مکان ساکت: بخش 2 توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و فروش بالایی را تجربه کند. این فیلم که با بودجه 61 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 250 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: خانواده ابوت بعد از ماجراهای وحشتناک داخل خانه، حالا باید با وحشت دنیای بیرون روبه‌رو شوند و در سکوت برای بقا بجنگند. آنان پا به دنیای ناشناخته‌ها می‌گذارند و خیلی زود پی می‌برند موجوداتی که با صوت شکار خود را می‌یابند، تنها تهدید پیش رویشان نیستند.




بنر فیلم احضار

احضار

The Conjuring
کارگردان: James Wan نویسنده: Carey Hayes , Chad Hayes
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Vera FarmigaVera Farmiga
Patrick WilsonPatrick Wilson
Lili TaylorLili Taylor
Ron LivingstonRon Livingston
Mackenzie FoyMackenzie Foy
Joey KingJoey King

درباره فیلم احضار


بدون شک باید فیلم احضار (The Conjuring) را گل سرسبد فیلم‌های ترسناک طی دو دهه اخیر بدانیم.

این اثر که یکی از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما محسوب می‌شود بعد از اکران در سال 2013 به خوبی توانست با صحنه‌های وحشتناکش دود را از سر مخاطبان خود بپراند. شما با تماشای فیلم احضار در هر لحظه انتظار دارید تا شاهد صحنه‌ای ترسناک باشید؛ حتی با وجود چنین انتظاری فیلم به‌خوبی می‌تواند در طول داستانش شما را شگفت‌زده کند و تمام معادلاتتان را برهم بزند.

وظیفه کارگردانی فیلم احضار برعهده استاد فیلم‌سازی ژانر ترسناک یعنی جیمز وان قرار داشت. وان طی دو دهه اخیر روی روند ساخت بسیاری از فیلم‌های ترسناک محبوب نظارت داشت؛ البته موفقیت این کارگردان تنها در ژانر وحشت خلاصه نمی‌شود؛ او با ساخت فیلم سریع و خشن 7 نیز ثابت کرد که می‌تواند در ژانر اکشن نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

داستان فیلم احضار توسط چاد هیس و کری هیس نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده پیتر سفرن قرار داشت. سازندگان اعلام کردند که حوادث رخ داده در این فیلم ریشه در واقعیت دارد؛ اما جدای از اینکه این موضوع صحت دارد یا خیر، باید اعتراف کنیم که فیلم در تمام لحظات خود می‌تواند باعث افزایش تپش ضربان قلب مخاطبانش شود.

فیلم احضار بعد از اکران با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد؛ همانطور که می‌دانید فیلم‌های ساخته شده در ژانر اکشن به دلیل صحنه‌های افراطی و نه‌چندان واقع‌گرایانه خود کار بسیار سختی در جلب نظر منتقدان دارند. در دو دهه اخیر و با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حوزه فیلم‌سازی کار برای سازندگان فیلم‌های وحشتناک سخت‌تر نیز شده است، زیرا کوچک‌ترین اشتباه در به‌تصویر کشیدن جلوه‌های ویژه باعث حمله مخاطبان به آن می‌شود.

اما فیلم احضار در نوع خود پدیده بود و توانست با تمجید منتقدان مواجه شود؛ بسیاری از منتقدان این فیلم را به دلیل ریتم جذاب داستانی، عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری و صحنه‌های ترسناک عالی مورد تحسین قرار دادند.

عجله نکنید، موفقیت فیلم احضار تنها در جلب نظر منتقدان خلاصه نمی‌شود؛ این فیلم به شکل عظیمی مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت. فروش 319 میلیون دلاری این اثر در باکس‌آفیس گواهی بر این ادعاست؛ جالب است که بدانید این فیلم تنها با بودجه 20 میلیون دلاری تولید شده است.

حال نوبت به گروه بازیگرای فیلم احضار رسیده است. بگذارید بی‌انصاف نباشیم؛ بدون شک باید عملکرد دو بازیگر نقش اصلی این فیلم یعنی پاتریک ویلسون و ویرا فارمیگا را مهم‌ترین دلیل موفقیت آن بدانیم. بله، فیلم دارای داستانی جذاب و قدرتمند بود اما تمام این‌ها بدون اجرای محشر این دو بازیگر نمی‌توانست معنایی برای مخاطبان داشته باشد.

پاتریک ویلسون و ویرا فارمیگا به‌ترتیب نقش اد وارن و لورین وارن را در این فیلم بازی می‌کنند. ازجمله دیگر بازیگران مهمی که در فیلم احضار به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ران لیوینگستون، لیلی تیلور، جوئی کینگ، شنلی کسول، هیلی مک‌فارلند و مک‌کنزی فوی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم احضار بدین شرح است: خانواده پرون که دارای پنج دختر است در سال 1971 میلادی به خانه‌ای بزرگ و قدیمی واقع در روستایی در ایالت رودآیلند اسباب‌کشی می‌کنند. هنگام ورود به این خانه مرموز سگ خانواده شروع به بی‌قراری می‌کند و حاضر نمی‌شود تا به خانه برود. بعد از گذشت مدت زمانی و در پی وقوع اتفاقاتی عجیب، خانواده پرون پی می‌برند که این خانه به‌واسطه قدرتی ناشناخته کنترل می‌شود. مادر این خانواده که کاملا عاجز شده است، از دو متخصص موضوعات ماورایی به نام‌های اد و لورین وارن طلب کمک می‌کند. اد و لورین بعد از بررسی خانه پی می‌برند که وارد یکی از وحشتناک‌ترین پرونده‌های طول دوران زندگی خود شده‌اند.

فیلم احضار آغازگر مسیر موفقیت‌‌آمیزی بود که به تشکیل یکی از بزرگ‌ترین جهان‌های سینمایی ژانر ترسناک منتهی شد؛ این فیلم حکم جرقه‌ای را داشت که باروت عظیم دنیای سینمایی احضار را به آتش کشید.

گالری فیلم احضار





بنر فیلم جن گیر
پوستر فیلم جن گیر

جن گیر

The Exorcist
کارگردان: William Friedkin نویسنده: William Peter Blatty
سال انتشار:1973محصول: ایالات متحده
Ellen BurstynEllen Burstyn
Linda BlairLinda Blair
Max von SydowMax von Sydow
Lee J. CobbLee J. Cobb
Kitty WinnKitty Winn
Jack MacGowranJack MacGowran

درباره فیلم جن گیر


مجموعه فیلم‌های جن‌گیر جزو ترسناک‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت محسوب می‌شوند؛ تاکنون پنج فیلم از این مجموعه تولید شده است. اما بگذارید صادق باشیم، هم ما و هم شما به خوبی‌ می‌دانیم که موفقیت فرنچایز جن‌گیر تنها مدیون فیلم نخست آن است.

این فیلم نخست است که یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما محسوب می‌شود، این فیلم نخست است که بنا به عقیده بسیاری از طرفداران ژانر وحشت ترسناک‌ترین فیلم تاریخ سینما محسوب می‌شود و این فیلم نخست است که مو را بر بدن مخاطبان سیخ می‌کند. به‌هیچ‌وجه قصد بی‌احترامی به فرنچایز جن‌گیر را نداریم، اما نباید خودمان را گول بزنیم؛ بدون شک فیلم نخست جن‌گیر است که می‌تواند شما را به اوج هیجان برساند.

فیلم نخست که با عنوان رسمی جن‌گیر شناخته‌ می‌شود در سال 1973 اکران شد؛ چهار فیلم بعدی این مجموعه نیز به‌ترتیب در سال‌های 1977، 1990، 2004 و 2005 اکران شدند. تمرکز اصلی ما در این مطلب روی بهترین فیلم این مجموعه یعنی فیلم سال 1973 قرار خواهد داشت.

کارگردانی فیلم نخست برعهده ویلیام فریدکین قرار داشت؛ ویلیام پیتر بلتی نیز به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. فیلم جن‌گیر براساس رمانی به همین نام اثر ویلیام پیتر بلتی ساخته شده است.

صحنه‌های ترسناک و وحشتناک فیلم جن‌گیر حتی ممکن است صحنه‌های وحشتناک فیلم احضار را نیز در دیدگاه شما بی‌جلوه کند. این فیلم طی زمان خود توانست موفقیت عظیمی را رقم بزند؛ موفقیتی که حتی بعد از گذشت سالیان زیاد از اکران آن هنوز بسیاری از فیلم‌های مدرن ژانر وحشت موفق به کسب آن نشدند.

اما موفقیت اصلی فیلم جن‌گیر چه بود؟ ترساندن مخاطب به بهترین شکل ممکن موفقیتی بود که این فیلم توانست به آن دست پیدا کند؛ شاید در دیدگاه نخست این موفقیت کمی پیش‌پاافتاده و ساده به حساب بیاید، اما از شما طرفداران ژانر وحشت می‌پرسیم: طی سه دهه اخیر چند فیلم را تماشا کردید که توانسته به معنای واقعی شما را بترساند؟ چند فیلم ترسناک را مشاهده کردید که بعد از تماشایش از آن با صفت «مسخره» یاد نکنید؟ چند فیلم طی سالیان اخیر در ژانر وحشت ساخته شده است که سازندگان آن سعی کردند با جلد زیبایش درون‌مایه بی‌محتوا و کسل‌کننده‌اش را بپوشانند؟

پاسخ این سوال‌ها برای طرفداران واقعی ژانر وحشت کاملا مشخص است؛ بله، بزرگ‌ترین موفقیتی که یک فیلم ترسناک می‌تواند به آن دست پیدا کند ترساندن مخاطبش است. با همین ترس است که مخاطب جذب فیلم می‌شود، با همین ترس است که فیلم به فروش بالایی دست پیدا می‌کند و با همین ترس است که یک فیلم ترسناک به اثری ماندگار در سینما تبدیل می‌شود.

طبق نظر بسیاری از منتقدان فیلم نخست جن‌گیر با عملکرد عالی گروه بازیگری، خلق صحنه‌هایی بسیار ترسناک و فیلم‌نامه محشرش به‌خوبی توانست این فاکتور را برای مخاطبانش به ارمغان بیاورد. این فیلم با توجه زمان تولیدش از استفاده از هرگونه جلوه‌های ویژه پیشرفته عاجز بود، اما بااین‌حال توانست با داستان هیجان‌انگیزش خود را در قلب طرفداران جاودان کند و به الگویی تکرارنشدنی برای باقی آثار ژانر وحشت تبدیل شود.

این فیلم طی مراسم اسکار سال 1974 در ده بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست در دو بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین صداگذاری این جایزه را کسب کند. فیلم نخست احضار در مراسم گلدن گلوب 1974 نیز حضور درخشانی داشت؛ این فیلم که در هفت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود، توانست در چهار بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن نقش مکمل و بهترین فیلم‌نامه به این جایزه دست پیدا کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الن برستین، ماکس فون سیدو، جیسون میلر، لیندا بلر، آیلین دیتز، لی جی. کاب، کیتی وین، جک مک‌گوران، ویلیام اومالی، پیتر مسترسن و رودولف شاندلر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جن‌گیر بدین شرح است: حوادث این فیلم در جرج تاون در اطراف واشینگتن دی سی جریان دارد. کریس مک‌نیل یک بازیگر زن مشهور است که دخترش دچار یک تشنج شدید می‌شود و اوضاع بسیار وخیمی دارد. پزشکان بعد از معاینه دختر پی می‌برند که نمی‌توانند به درمان او کمک کنند؛ آن‌ها به کریس می‌گویند از دستشان کاری برنمی‌آید و او باید جهت کمک به دخترش از یک جن‌گیر کمک بگیرد. به همین منظور کریس تصمیم می‌گیرد نزد کشیشی جوان به نام پدر کارلس رفته و از او کمک بگیرد. پدر کارلس بعد از بررسی‌هایی که روی دختر انجام می‌دهد به این باور می‌رسد شیطان او را تسخیر کرده است. او برای نجات دختر به کلیسا رفته و از آن‌ها می‌خواهد تا مراسم جن‌گیری را روی دختر پیاده کند. اما کلیسا تصمیم می‌گیرد کشیشی باتجربه‌تر به نام پدر مرین را که موجود شیطانی درون بدن دختر را می‌شناسد برای انجام این کار مامور کند.

گالری فیلم جن گیر





بنر فیلم آنابل
پوستر فیلم آنابل

آنابل

Annabelle
کارگردان: John R. Leonetti نویسنده: Gary Dauberman
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Annabelle WallisAnnabelle Wallis
Ward HortonWard Horton
Tony AmendolaTony Amendola
Alfre WoodardAlfre Woodard
Eric LadinEric Ladin
Kerry O'MalleyKerry O'Malley

درباره فیلم آنابل


چه کسی فکرش را می‌کرد روزی یک عروسک باعث ایجاد رعب‌وحشت در دنیای سینما شود و مخاطبان خود را بترساند؛ عروسک آنابل با داستان پیش‌زمینه جذاب خود توانسته سلطنت قدرتمندی را برای خود در جهان سینمایی ژانر ترسناک دست‌وپا کند.

فیلم آنابل (Annabelle) درواقع یک اسپین‌آف از فیلم احضار محسوب می‌شود که در سال 2014 اکران شد؛ وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جان آر. لئونتی قرار داشت و داستان آن نیز توسط گری دابرمن نوشته شد. جیمز وان کارگردان مجموعه فیلم‌های احضار نیز همراه با پیتر سفرن به‌عنوان تهیه‌کننده در این اثر همکاری داشتند.

سازندگان اعلام کرده‌اند که این فیلم براساس عروسکی تسخیر شده به همین نام ساخته شده‌ است. البته ظاهر اصلی عروسک با آن چیزی که در فیلم شاهد آن هستیم بسیار متفاوت است؛ اما همین منشا داستان حقیقت‌محور باعث شده تا فلیم آنابل مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد فروش خوبی را در گیشه تجربه کند.

فیلم آنابل نمرات چندان بالایی از سوی منتقدان دریافت نکرد و نتوانست نظرات مثبت آن‌‌ها را به سمت خود جلب کند. درواقع آن‌ها اعتقاد داشتند که فیلم‌نامه این اثر دارای ایراداتی اساسی بوده و صحنه‌های ترسناک آن نمی‌تواند به اندازه کافی باعث ایجاد حس وحشت در مخاطب شود.

البته فروش بسیار بالای فیلم نشان داد که مخاطبان از تماشای فیلم آنابل لذت برده و هنگام دیدن صحنه‌های ترسناک آن دچار وحشت شده‌اند؛ این فیلم که با بودجه 6.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 257 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. این میزان از فروش باعث شد تا سازندگان تصمیم به تولید فیلم‌های دیگری براساس این عروسک نفرین‌شده بگیرند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم آنابل به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آنابل والیس، وارد هورتون، الفری وودارد و تونی آمندولا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آنابل بدین شرح است: بعد از کشته شدن آنابل هیگینز در نزدیکی آپارتمان یک زن و شوهر به نام‌های میا و جان، اتفاقات عجیبی برای این خانواده و دختر آن لیا رخ می‌دهد؛ روح سرگردان آنابل قصد دارد روح لیا را تسخیر کرده و به سرقت ببرد. آنابل جهت رسیدن به هدف شیطانی خود از یک عروسک استفاده می‌کند. در ادامه داستان اتفاقات وحشتناکی رخ می‌دهد که نفس‌ها را در سینه شما مخاطبان فیلم حبس می‌کند.




بنر فیلم سکوت بره ها

سکوت بره ها

The Silence of the Lambs
کارگردان: Jonathan Demme نویسنده: Ted Tally
سال انتشار:1991محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jodie FosterJodie Foster
Anthony HopkinsAnthony Hopkins
Scott GlennScott Glenn
Ted LevineTed Levine
Anthony HealdAnthony Heald
Brooke SmithBrooke Smith

درباره فیلم سکوت بره ها


سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs) نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های ترسناک، بلکه یکی از بهترین فیلم‌های جهان محسوب می‌شود. این فیلم موضوعات دلهره‌آور را با مفاهیم پیچیده و عمیق روانشناسی ترکیب کرده و معجونی را ساخته که مخاطب با نوشیدن آن هوش از سرش می‌پرد.

صحبت راجع‌به فیلم سکوت بره‌ها و بررسی آن کار بسیار دشواری محسوب می‌شود؛ این فیلم براساس رمانی به همین نام اثر توماس هریس ساخته شده است. جاناتان دمی وظیفه کارگردانی این شاهکار بزرگ سینمایی را برعهده داشت؛ فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط تد تلی نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم سکوت بره‌ها برعهده رون بزمن، ادوارد ساکسون و کنث اوت قرار داشت.

این فیلم در هر زمینه‌ای یک اثر تمام‌عیار است؛ منتقدان فیلم سکوت بره‌ها را به دلیل داستان جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند، بازی محشر گروه بازیگری و کارگردانی فوق‌العاده مورد تحسین قرار دادند.

فیلم سکوت بره‌ها در کسب جوایز سالانه سینمایی نیز بسیار موفق عمل کرد. این فیلم طی مراسم اسکار 1992 در 7 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست در 5 بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین کارگردانی، و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی این جایزه را به‌دست بیاورد. فیلم سکوت بره‌ها طی مراسم گلدن گلوب 1992 نیز در 5 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها توانست جایزه بهترین بازیگر زن را کسب کند.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل موفقیت فیلم سکوت بره‌ها را می‌توان به عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری آن نسبت داد؛ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جودی فاستر، آنتونی هاپکینز، اسکات گلن، تد لواین، آنتونی هیلد و بروک اسمیت اشاره کرد.

فیلم سکوت‌ بره‌ها بعد از آغاز اکرانش توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب و فروشی عالی را در گیشه نام خود ثبت کند. این فیلم که با بودجه 19 میلیون دلاری تولید شده بود حدود 272 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم سکوت بره‌ها بدین شرح است: جک کرافورد به فردی به نام کلاریس استارلینگ که یک مامور تازه‎‌کار در آکادمی اف‌بی‌آی است دستور می‌دهد تا با یک روانشناس مرموز و قاتلی زنجیری به نام هانیبال لکتر گفتگو کرده تا با کمک او بتواند یک قاتل زنجیری دیگر به نام بیل بوفالو را پیدا کند. به استارلینگ هشدار داده می‌شود تا مراقب صحبت‌ها لکتر باشد و تحت تاثیر او قرار نگیرد؛ او تنها وظیفه دارد از کمک لکتر جهت پیدا کردن بیل بوفالو استفاده کند.




بنر فیلم دیگران
پوستر فیلم دیگران

دیگران

The Others
کارگردان: Alejandro Amenábar نویسنده: Alejandro Amenábar
سال انتشار:2001محصول: اسپانیا , ایالات متحده , فرانسه , ایتالیا
Nicole KidmanNicole Kidman
Fionnula FlanaganFionnula Flanagan
Christopher EcclestonChristopher Eccleston
Alakina MannAlakina Mann
James BentleyJames Bentley
Eric SykesEric Sykes

درباره فیلم دیگران


دیگران (The Others) جزو بهترین فیلم‌ های ترسناک محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده آلخاندرو آمنابار قرار داشت. خوزه لوئیس کوئردا تهیه‌کننده این فیلم تماشایی بود.

فیلم دیگران مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و استقبال آن‌ها را به همراه داشت. این فیلم در زمینه‌های داستان، بازی گروه بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت. نیکول کیدمن، فیونولا فلانگان، کریستوفر اکلستون، الین کاسیدی و اریک سایکس ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم دیگران به ایفای نقش پرداختند.

فیلم دیگران حضور قدرتمندانه‌ای در گیشه داشت و فروش بالایی را در باکس‌آفیس تجربه کرد. این فیلم بودجه تولید 17 میلیون دلاری‌اش، حدود 209 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم جریان دارد. گریس استورات یک مادر کاتولیک است که به‌همراه دو فرزند کوچکش در یک خانه دورافتاده زندگی می‌کند. بچه‌ها، آن و نیکولاس از نوعی بیماری نادر حساسیت به نور رنج می‌برند؛ بنابراین، زندگی آن‌ها با یک‌سری قوانین عجیب و پیچیده که برای مراقبت آن‌ها از اشعه آفتاب در نظر گرفته شده، عجین شده ‌است.




بنر فیلم توطئه آمیز: آخرین کلید
پوستر فیلم توطئه آمیز: آخرین کلید

توطئه آمیز: آخرین کلید

Insidious: The Last Key
کارگردان: Adam Robitel نویسنده: Leigh Whannell
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
Lin ShayeLin Shaye
Angus SampsonAngus Sampson
Leigh WhannellLeigh Whannell
Josh StewartJosh Stewart
Caitlin GerardCaitlin Gerard
Spencer LockeSpencer Locke

درباره فیلم توطئه آمیز: آخرین کلید


مجموعه فیلم‌های توطئه‌‌آمیز (Insidious Collection) نیز شایستگی لازم جهت قرار گرفتن در لیست بهترین فیلم های ترسناک را داراست. این فیلم به‌خوبی توانست موردتوجه طرفداران ژانر وحشت قرار بگیرد و با جهان سینمایی خاص خود مخاطبان را به اوج هیجان برساند.

این مجموعه فیلم‌ها طی دهه اخیر رقابت سنگینی با مجموعه فیلم‌های احضار داشتند؛ اینکه درنهایت کدامیک از این دو مجموعه پیروز واقعی این نبرد بودند مشخص نیست. زیرا هر دو این مجموعه‌های در جلب نظر مخاطبان و منتقدان موفق عمل کردند.

البته نباید مرز مشخصی را برای این دو مجموعه قائل شد؛ زیرا اساسا سازندگان هردو این مجموعه فیلم‌ها یکی بودند و حتی جهان سینمایی این دو مجموعه تا حدودی به یکدیگر ارتباط داشتند.

حال قصد داریم با جزئیات بیشتری راجع‌به مجموعه توطئه‌آمیز حرف بزنیم. کاراکتر اصلی این مجموعه فیلم‌ها پیرزنی به نام الیز راینر (با بازی لین شی) است که همان نقش اد و لورین در فیلم احضار را داراست. این پیرزن که در مقابله با نیروهای ماورایی و شیطانی مهارت دارد، طی این مجموعه فیلم‌ها به افراد مختلف کمک می‌کند تا از آزار و ناراحتی نجات پیدا کنند.

بدون شک صحنه‌های ترسناک موجود در این مجموعه فیلم‌ها می‌تواند مو را بر بدن مخاطبانش سیخ کند. شما با یک جهان سینمایی غنی روبه‌رو هستید که وقایع وحشتناک آن می‌تواند ضربان قلبتان را به اوج برساند؛ پس در تماشای این مجموعه فیلم‌ها لحظه‌ای درنگ نکنید.

تاکنون چهار فیلم از دنیای توطئه‌آمیز ساخته شده است که به‌ترتیب در سال‌های 2011، 2013، 2015 و 2018 اکران شدند. این مجموعه فیلم‌ها فروش خارق‌العاده‌ای را از خود در باکس‌آفیس برجای گذاشتند. فیلم‌های توطئه‌آمیز مجموعا با بودجه 26.5 میلیون دلاری تولید شدند و توانستند چیزی در حدود 536 میلیون دلار در گیشه بفروشند.

شاید در نگاه اول با خود بگویید که مجموع فروش فیلم‌های احضار بالاتر از فیلم‌های توطئه‌آمیز است و درنتیجه احضار مجموعه‌ای موفق‌تر محسوب می‌شود؛ اما واقعا اینطور نیست. تنها با تماشای مجموعه فیلم‌های توطئه‌آمیز است که پی خواهید برد این فیلم در خلق جهانی منحصربه‌فرد و عمیق چیز از احضار کم ندارد.

گالری فیلم توطئه آمیز: آخرین کلید





بنر فیلم قطار بوسان
پوستر فیلم قطار بوسان

قطار بوسان

Train to Busan
کارگردان: Yeon Sang-ho نویسنده: Yeon Sang-ho , Park Joo-suk
سال انتشار:2016محصول: کره جنوبی
Gong YooGong Yoo
Ma Dong-seokMa Dong-seok
Jung Yu-miJung Yu-mi
Choi Woo-shikChoi Woo-shik
Ahn So-heeAhn So-hee
Kim Soo-ahnKim Soo-ahn

درباره فیلم قطار بوسان


قطار بوسان (Train to Busan) یک فیلم ترسناک محصول کشور کره است که در سال 2016 و به کارگردانی یان سنگ-هو تولید شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده لی دانگ-ها قرار داشت. داستان فیلم قطار بوسان نیز توسط پارک جو-سوک نوشته شد.

فیلم قطار بوسان نمرات خوبی را در گیشه کسب کرد و با دیدگاه‌های مثبت آن‌ها مواجه شد. منتقدان فیلم قطار بوسان را به دلیل خلاقیت داستانی، بازی عالی گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم قطار بوسان موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش رقم زد و با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. این فیلم با بودجه تولید 8.5 میلیون دلاری خود توانست چیزی در حدود 98.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کند. گونگ یو، ما دونگ-سیوک، جیونگ یو-می، کیم سو-آن، چوی وو-شیک، سوهی و کیم یو-سیونگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم قطار بوسان بدین شرح است: هنگامی که یک ویروس مرگبار زامبی در کره‌ جنوبی شیوع پیدا می‌کند، تعدادی از مسافران قطار سئول به بوسان جهت زنده ماندن باید با موانع سر راهشان دست و پنجه نرم می‌کنند. آن‌ها باید تلاش کنند که زنده بمانند تا به بوسان که پاک‌سازی شده برسند.




بنر فیلم The Descent
پوستر فیلم The Descent

The Descent

The Descent
کارگردان: Neil Marshall نویسنده:
سال انتشار:2005محصول: بریتانیا
Shauna MacdonaldShauna Macdonald
Natalie MendozaNatalie Mendoza
Alex ReidAlex Reid
MyAnna BuringMyAnna Buring
Saskia MulderSaskia Mulder
Nora-Jane NooneNora-Jane Noone

درباره فیلم The Descent


نزول (The Descent) فیلمی به کارگردانی نیل مارشال است که یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک محسوب می‌شود. چیزی که نزول را به اثری خاص در بین فیلم‌های ژانر ترسناک تبدیل می‌کند درون‌مایه آن است؛ این فیلم در کنار خلق صحنه‌هایی ترسناک و دلهره‌آور، سعی کرده تا پیام‌های خاصی را نیز به مخاطبان منتقل کند.

درواقع فیلم نزول تنها در ترس خلاصه نمی‌شود؛ در این فیلم شاهد هستید که چگونه مرز دوستی‌ها در شرایط سخت شکسته شده و افرادی که زمانی دوست یکدیگر بودند نسبت به هم بی‌اعتماد می‌شوند. فیلم‌ به‌نوعی قصد دارد تا خوی حیوانی انسان‌ها را به‌تصویر بکشد. حتی موجودات ترسناک درون فیلم نیز با ظهر انسان‌مانند خود نمایه‌ای خوی حیوانی انسان را به‌تصویر می‌کشند.

به‌واسطه همین پیام عمیق و همچنین صحنه‌های ترسناک جذاب فیلم نزول توانست با استقبال گسترده منتقدان مواجه شود و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. نیل مارشال علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت.

فیلم نزول در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و فروش خوبی را در گیشه به نام خود ثبت کرد؛ این فیلم که با بودجه 3.5 میلیون پوندی تولید شده بود، حدود 57 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم نزول به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شانا مک‌دونالد، ناتالی مندوزا، الکس رید، ساسکیا مولدر و می‌آنا بورینگ اشاره کرد. بعد از موفقیت فیلم نزول، سازندگان در سال 2009 دنباله‌ای از این فیلم را با نام نزول قسمت 2 (The Descent Part 2) تولید کردند که به‌هیچ‌وجه نتوانست موفقیت فیلم نخست را تکرار کند؛ فیلم دوم هم در جلب نظر منتقدین و هم در جلب نظر مخاطبان موفق نبود و شکستی بزرگ را برای سازندگانش رقم زد.

خلاصه داستان فیلم نزول بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به شش زن است که جهت بازدید از غاری دیدنی وارد آن می‌شود؛ آن‌ها بعد از وارد شدن به این غار پی می‌برند که تاکنون هیچ انسانی به این غار مرموز نیامده است. در ادامه این شش زن به‌واسطه یک سوراخ بزرگ به عمق غار سقوط کرده و متوجه می‌شوند که این غار مکانی خطرناک و با فضایی عجیب است. بعد از قرارگیری در چنین شرایط دشواری دوستی این شش زن روی تازه‌ای به خود می‌گیرد و بدگمانی‌ها متقابل شروع به پدیدار شدن می‌کند.




بنر فیلم حلقه
پوستر فیلم حلقه

حلقه

The Ring
کارگردان: Gore Verbinski نویسنده: Ehren Kruger , Hiroshi Takahashi
سال انتشار:2002محصول: ژاپن , ایالات متحده
Naomi WattsNaomi Watts
Martin HendersonMartin Henderson
Brian CoxBrian Cox
Adam BrodyAdam Brody
Jane AlexanderJane Alexander
Shannon CochranShannon Cochran

درباره فیلم حلقه


صحبت راجع‌به مجموعه فیلم‌های حلقه (The Ring Collection) کمی دشوار به‌نظر می‌رسد؛ این مجموعه شامل سه فیلم به‌ نام‌های حلقه، حلقه 2 و حلقه‌ها است که در به‌ترتیب در سال‌های 2002، 2005 و 2017 اکران شدند.

فیلم نخست مجموعه حلقه که به موفقیت بسیار زیادی نیز دست پیدا کرد، درواقع نسخه بازسازی شده فیلمی ژاپنی به همین نام است که در سال 1998 تولید شده بود؛ آن فیلم ژاپنی نیز خود با اقتباس از رمانی به همین نام اثر کوجی سوزوکی ساخته شد.

ابتدا قصد داریم این مجموعه فیلم را از دید منتقدان توصیف کنیم؛ منتقدان تنها فیلم نخست این مجموعه را فیلمی خوب دانسته و از آن تمجید کردند. فیلم حلقه‌ها به دلیل فضای وهم‌آلود، بازی عالی گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمندش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. اما دو فیلم بعدی این مجموعه از نگاه تیز منتقدان در امان نماندند و به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

منتقدان درواقع دو فیلم حلقه 2 و حلقه‌ها را تلاشی کورکورانه از سوی سازندگان جهت کسب درآمد دانستند و اعتقاد داشتند که این دو فیلم هیچ خط داستان جذابی نداشته و بسیار آبکی هستند. از دید ما نیز حق با منتقدان است؛ فیلم نخست اثری جذاب و بسیار تماشایی بوده که با داستانش می‌تواند به خوبی مخاطبان را درگیر خود کند. اما دو فیلم بعدی به‌هیچ‌وجه قادر نیستند مخاطب را در عمق داستانشان غرق کنند.

اما این مجموعه فیلم‌ها از دید مخاطبان چگونه بودند؟ براساس میزان فروش و استقبال فیلم نخست بیشتر از دو فیلم دیگر مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند؛ البته دو آخر نیز نسبت به بودجه خود فروش خوبی را در گیشه تجربه کردند. این سه‌ فیلم به‌ترتیب با بودجه 48، 50 و 25 میلیون دلاری تولید شده بودند که توانستند به‌ترتیب حدود 249، 161 و 83 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشند.

تمام شواهد نشان از آن دارد که فیلم نخست این مجموعه موفق‌ترین آن‌ها بود؛ به همین دلیل نیز تمرکز خود را روی جزئیات این فیلم قرار خواهیم داد. فلیم حلقه اثری به کارگردانی گور وربینسکی و نویسندگی ایرن کروگر است؛ وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده والتر پارکس قرار داشت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم حلقه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نائومی واتس، مارتین هندرسون، برایان کاکس، دیوی چیس، کلی استیبلز و ساشا باره‌سی اشاره کرد. لازم به ذکر است که وظیفه ساخت موسیقی این فیلم برعهده هانس زیمر یکی از مطرح‌ترین آهنگسازان فیلم‌های هالیوود قرار داشت.

خلاصه داستان فیلم حلقه که جزو بهترین فیلم ‌های ترسناک سینما محسوب می‌شود، بدین شرح است: دو نوجوان به نام‌های کیتی امبری و بکا کوتلر راجع‌به افسانه یک نوار ویدویی نفرین‌شده صحبت می‌کنند که هر شخصی آن را ببیند تا هفت روز بعد می‌میرد. کیتی ادعا می‌کند یک هفته قبل این فیلم را همراه با سه تن از دوستانش تماشا کرده است؛ دقایقی بعد کیتی توسط نیرو ناشناخته کشته شده و بکا با تماشای این صحنه حالش بد می‌شود. در مراسم خاکسپاری کیتی مادرش روث از خواهر روزنامه‌نگار خود ریچل کلر می‌خواهد تا روی مرگ دخترش تحقیق کند. ریچل طی تحقیقات خود پی می‌برد تمام دوستان کیتی یعنی جاش توراندوت، اسکات کاندوروی و استیسی میلر دقیقا در همان شب و در یک زمان مرده‌اند.




بنر فیلم درخشش

درخشش

The Shining
کارگردان: Stanley Kubrick نویسنده: Stanley Kubrick , Diane Johnson
سال انتشار:1980محصول: ایالات متحده , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Jack NicholsonJack Nicholson
Shelley DuvallShelley Duvall
Scatman CrothersScatman Crothers
Danny LloydDanny Lloyd
Barry NelsonBarry Nelson
Joe TurkelJoe Turkel

درباره فیلم درخشش


تماشا کنید، فیلم درخشش (The Shining) را تماشا کنید؛ لذت ببرید، از تک تک لحظات فیلم از همان ابتدا تا انتهایش لذت ببرید. لمس کنید، ترس فیلم و فضای مرموز درون آن را با تمام وجود لمس کنید. فیلم درخشش به حدی فوق‌العاده است که هرگونه تعاریف و جملات حماسی از وصف کمال آن قاصر است.

درخشش فیلمی است که طبق نظر بسیاری از طرفداران ژانر وحشت می‌تواند به‌عنوان بهترین فیلم ترسناک لقب بگیرد. همه‌چیز در این فیلم در جای خود قرار دارد. واقعا چگونه باید این شاهکار بزرگ سینمایی را در جملات توصیف کرد. به شما توصیه می‌کنیم تا این فیلم را حتما ببینید؛ تنها با تماشای آن است که می‌توانید حال کنونی ما را درک کنید.

فیلم‌نامه قدرتمند درخشش عمق ذهن‌تان را درگیر خود می‌کند؛ بازی عالی گروه بازیگران شما را محو خود می‌کند. جک نیکلسون به حدی در این فیلم فوق‌العاده است که جنونش عقل را از سر مخاطبان می‌پرداند. بله، در این فیلم همه‌چیز در جایگاه درست خود قرار دارد و نمی‌توان هیچ ایرادی به آن گرفت. این فیلم از زیر شمشیر برنده بدبین‌ترین منتقدان نیز عبور کرده و باعث نرمی آنان شده است.

بس است، تعریف‌های حماسی بیش از حد از فیلم درخشش ممکن است باعث بدبینی شما نسبت به آن شود؛ استنلی کوبریک علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت. این فیلم درواقع براساس رمانی به همین نام اثر استیون کینگ ساخته شد.

فیلم درخشش بعد از اکران در سال 1980 توانست فروش نسبتا خوبی در گیشه داشته باشد؛ درواقع درخشش از دسته از فیلم‌هایی است که ارزش آن چندین سال پس از اکرانش مشخص گردید. این فیلم که با بودجه 19 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 44 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم درخشش بدین شرح است: نویسنده‌ای به نام جک تورنس تصمیم می‌گیرد جهت تکمیل داستانش همراه با همسر و فرزندش در یک هتل به‌عنوان سرایدار ساکن شود تا بتواند در آرامش کامل داستان خود را به اتمام برساند. راه‌ رسیدن به این هتل به دلیل بارش شدید برف در طول زمستان بسته می‌شود و به همین دلیل نیز جک مامور می‌شود تا طی این فصل و با توجه به خالی بودن هتل از آن نگه‌داری کند. فضای مرموز و عجیب هتل باعث می‌شود تا جک به مرور زمان دچار اختلالات روانی و عصبی شود. جنون باعث می‌شود جک قصد کشتن همسر و فرزندش را بکند.




بنر فیلم برو بیرون

برو بیرون

Get Out
کارگردان: Jordan Peele نویسنده: Jordan Peele
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Daniel KaluuyaDaniel Kaluuya
Allison WilliamsAllison Williams
Bradley WhitfordBradley Whitford
Catherine KeenerCatherine Keener
Caleb Landry JonesCaleb Landry Jones
Lil Rel HoweryLil Rel Howery

درباره فیلم برو بیرون


چه می‌کند این فیلم برو بیرون (Get Out)!! این جمله‌ای بود که بعد از استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان از این فیلم در ذهن ما نقش بست. بعد از اکران فیلم برو بیرون در سینماها کمتر شخصی فکرش را می‌کرد که این فیلم بتواند تا این به موفقیت دست پیدا کند.

برو بیرون درواقع شاهکاری کم‌نظیر در دنیای ژانر وحشت محسوب می‌شود؛ شاهکاری که توانست به آن چیزی که برایش برنامه ریخته بود دست پیدا کند. اما این فیلم وحشتناک دقیقا چه چیزی دارد که چنین موفقیتی را برایش به ارمغان می‌آورد؟

این اثر بیشتر از آنکه نان صحنه‌های ترسناک و دلهره‌آورش را بخورد، به دلیل درون‌مایه عمیق روانشناختی‌اش مورد تحسین قرار گرفته است؛ دقیقا همین موضوع است که تمام معادلات ما را برهم ریخته است. درواقع این فیلم برچسب ژانر وحشت را دارد اما از فاکتور ترس به‌عنوان چاشنی در درون‌مایه‌اش استفاده کرده است.

پس اگر بخواهیم واقع‌گرا باشیم، فیلم برو بیرون را باید فیلمی روانشناختی و با رگه‌هایی از عنصر ترس در ساختارش بدانیم. همانگونه که پیش‌تر نیز ذکر کردیم این فیلم در جلب نظر منتقدان و مخاطبان بسیار موفق بود؛ منتقدان فیلم برو بیرون را به دلیل فضاسازی منحصربه‌فرد، کارگردانی قدرتمند، خلاقیت داستانی و عملکرد عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار سال 2018 در چهار بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که در نهایت توانست تنها جایزه بهترین فیلم‌نامه‌ غیر اقتباسی را دریافت کند.

وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جوردن پیل قرار داشت؛ پیل علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکار داشت. البته جیسون بلوم در امر تهیه‌کنندگی به پیل کمک کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنیل کالویا، الیسون ویلیامز، برادلی وایتفورد، کلب لندری جونز، استیون روت، کیت استنفیلد و کاترین کینر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم برو بیرون بدین شرح است: یک عکاس سیاه‌پوست به نام کریس واشینگتن خود را جهت ملاقات خانواده معشوقه سفیدپوستش رز آماده می‌کند. رز یک برادر به نام جرمی، پدری به نام دین و مادری به نام میسی دارد؛ خانواده رز گویا دل خوشی از سیاه‌پوستان ندارند و حرف‌های بدی راجع‌به آن‌ها می‌زنند. کریس خیلی زود متوجه چیزهای عجیبی در آن خانه می‌شود، اما به آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد. هنگامی که کریس قادر به خوابیدن نیست، میسی به او پیشنهاد می‌کند تا با هیپنوتیزم درمانی اعتیادش به سیگار را از بین ببرد. از این نقطه داستان شیبی صعودی به خود گرفته و حوادث جالبی رخ می‌دهند.




بنر فیلم نفس نکش
پوستر فیلم نفس نکش

نفس نکش

Don't Breathe
کارگردان: Fede Alvarez نویسنده: Fede Alvarez , Rodo Sayagues
سال انتشار:2016محصول: مجارستان , ایالات متحده
Stephen LangStephen Lang
Jane LevyJane Levy
Dylan MinnetteDylan Minnette
Daniel ZovattoDaniel Zovatto
Emma BercoviciEmma Bercovici
Franciska TöröcsikFranciska Töröcsik

درباره فیلم نفس نکش


نفس نکش (Don't Breathe) به شما نشان می‌دهد که هر کار بدی تاوانی دارد و گاهی ممکن است بهای این تاوان بسیار سنگین‌تر از کار بدتان باشد؛ این فیلم اثری بسیار هیجان‌انگیز است که بعد از اکران در سال 2016 کمتر شخصی فکرش را می‌کرد که بتواند تا این حد مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

نفس نکش را باید در دسته فیلم‌‌های به اصطلاح حرص‌درار قرار دهیم که طی آن شخصیت منفی و ترسناک داستان با گذشت زمان وحشتناک‌تر می‌شود؛ البته باید اقرار کنیم که این فیلم در مجموع شخصیت مثبت و یا سفید ندارد. تمام کاراکترهای معرفی شده در فیلم نفس نکش خاکستری هستند.

این فیلم بعد از اکران توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها کسب کند؛ منتقدان این اثر را به دلیل فضای وهم‌آلود منحصربه‌فردش، داستان جذابش و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق بود و طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد؛ فیلم نفس نکش که با بودجه 9 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 157 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بعد از این موفقیت تجاری عظیم این فیلم، سازندگان اعلام کردند قسمت دوم آن را تولید و در سال 2021 اکران خواهند کرد؛ البته با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا اکران این فیلم در سال 2021 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم نفس نکش به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جین لوی، استیون لانگ، دیلان مینت و دنیل زوواتو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نفس نکش بدین شرح است: سه دزد خرده‌پای آمریکایی به نام‌های راکی، الکس و مانی زندگی خود را با دزدی از خانه‌های مردم می‌گذرانند؛ راکی قصد دارد تا با خواهر کوچکترش به کالیفرنیا مهاجرت کرده و از شر مادر سواستفاده‌گر و معشوقه بدطینت او خلاص شود. او می‌داند که با دزدی‌های کوچک نمی‌تواند به هدفش دست پیدا کند و از همین رو به فکر دزدی بزرگ‌تری می‌افتند؛ روزی مانی ادعا می‌کند که خبری را شنیده که طبق آن یک پیرمرد در محله‌ای متروکه در دیترویت دارای 300 هزار دلار پول نقد است. آن‌ها بعد از کمی تحقیق پی می‌برند که این پیرمرد یک نظامی سابق ارتش بوده که اکنون نابینا است؛ به همین دلیل نیز تصمیم می‌گیرند به خانه او رفته و سرقت‌شان را به انجام برسانند. اما اوضاع مطابق میل آن‌ها پیش نرفته و این دزدها وارد خطری بسیار بزرگ می‌شوند که ممکن است به قیمت از دست رفتن جانشان تمام شود.




بنر فیلم آن: قسمت دوم
پوستر فیلم آن: قسمت دوم
دو زبانه

آن: قسمت دوم

It Chapter Two
کارگردان: Andy Muschietti نویسنده: Gary Dauberman
سال انتشار:2019محصول: کانادا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Bill SkarsgårdBill Skarsgård
Jessica ChastainJessica Chastain
Bill HaderBill Hader
James McAvoyJames McAvoy
Isaiah MustafaIsaiah Mustafa
Jay RyanJay Ryan

درباره فیلم آن: قسمت دوم


این شما و این هم پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما! فیلم آن (It) اثری به کارگردانی اندی موسکیتی است که یکی از محبوب‌ترین و بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما محسوب می‌شود. این اثر بدون شک شایستگی تمام تعریف‌ها و تمجیدهایی که از آن می‌شود را داراست.

فیلم آن با اقتباس از رمانی به همین نام اثر استیون کینگ ساخته شده است؛ بنا به اعتقاد بسیاری از منتقدان سازندگان توانسته‌اند به بهترین شکل ممکن این اقتباس سینمایی از کتاب را به‌تصویر کشیده و مخاطب را محو دنیای جذاب خود کنند.

فیلم‌نامه این اثر توسط چیس پالمر، کری فوکوناگا و گری دابرمن نوشته شده است؛ وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم نیز برعهده روی لی، دن لین، ست گراهام-اسمیت، دیوید کتزنبرگ و باربارا موسکیتی قرار داشت.

این فیلم در هر زمینه‌ای که تصورش را بکنید مورد تمجید منتقدان قرار گرفت؛ منتقدان فیلم آن را در زمینه‌هایی همچون کارگردانی، شخصیت‌پردازی، موسیقی، فیلم‌برداری و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم آن در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق عمل کرد و توانست فروش بسیار فوق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کند؛ این فیلم که با بودجه 35 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 701 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد و به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما لقب کرد.

بعد از موفقیت تجاری فیلم آن، سازندگان دنباله‌ای از این فیلم را با نام آن: بخش دوم (It: Chapter Two) در سال 2019 تولید کردند که نتوانست به مانند فیلم نخست موفق ظاهر شود؛ البته این فیلم فروش خوبی را گیشه تجربه کرد و با بودجه 79 میلیون دلاری‌اش حدود 472 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت، اما آنطور که انتظار می‌رفت مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت. منتقدان قسمت دوم را به دلیل مدت زمان طولانی و عدم وجود صحنه‌های ترسناک در مقایسه با فیلم نخست مورد انتقاد قرار دادند.

در فیلم نخست بازیگرانی همچون جیدن لیبرهر، بیل اسکاشگورد، فین ولفهارد، سوفیا لیلیس، چوزن جیکوبس، جک دیلن گریزر، جرمی ری تیلور، وایات اولف، نیکلاس همیلتون و جکسون رابرت اسکات به ایفای نقش پرداختند؛ اکثر بازیگران این فیلم با وجود اینکه نوجوانانی بیش نبودند، توانستند عملکردی فوق‌العاده را از خود برجای بگذارند.

خلاصه داستان فیلم آن بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1988 و در شهر دری جریان دارد. پسر بچه‌ای به نام جرجی از برادر خود بیل می‌خواهد تا در زیر باران به او ملحق شده تا با یکدیگر بازی کنند؛ اما بیل که بیمار است و لکنت زبان نیز دارد درخواست برادرش را نمی‌پذیرد. جرجی تصمیم می‌گیرد به تنهایی بیرون رفته و خودش بازی کند. هنگام بازی جریان آب و باران باعث می‌شود تا قایق کاغذی جرجی از مسیرش منحرف شده و به درون فاضلاب برود. جرجی به دنبال قایقش می‎رود اما به دلقک مرموزی برخورد می‌کند که قایق او را نزد خود دارد. دلقک خود را پنی‌وایز معرفی کرده و به جرجی حمله می‌کند




بنر سریال سفارش
پوستر سریال سفارش

سفارش

The Order
سازنده: Dennis Heaton , Shelley Eriksen
سال‌های انتشار:2019 - 2020محصول: ایالات متحده
Jake ManleyJake Manley
Sarah GreySarah Grey
Adam DiMarcoAdam DiMarco

درباره سریال سفارش


سفارش (The Order) نام یک سریال در ژانر ترسناک است که وظیفه ساخت آن برعهده دنیس هیتون قرار داشت. سریال سفارش کار خود را از سال 2019 توسط شبکه نت‌فلیکس آغاز کرد و پس 2 فصل به اتمام رسید.

سریال سفارش پس از آغاز پخش موفق نشد مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. این سریال با وجود دریافت نقدهای منفی، توانست به محبوبیت بالایی برسد و استقبال مخاطبان را به همراه داشته باشد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به جیک مانلی، سارا گری، مت فروور، سام ترامل، کاترین ایزابل و مکس مارتینی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال سفارش بدین شرح است: یک پسر جوان به اسم جک مورتون که یک دانشجوی کالج است‎، به دنبال انتقام مرگ مادرش است. به همین علت او باید وارد انجمنی سری از جادوگران شود.




بنر فیلم ما

ما

Us
کارگردان: Jordan Peele , Will Scarbrough نویسنده: Jordan Peele
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Lupita Nyong'oLupita Nyong'o
Winston DukeWinston Duke
Shahadi Wright JosephShahadi Wright Joseph
Evan AlexEvan Alex
Tim HeideckerTim Heidecker
Elisabeth MossElisabeth Moss

درباره فیلم ما


گویا موفقیت‌های جوردن پیل با فیلم برو بیرون برایش کافی نبود؛ این کارگردان با ساخت فیلم ما (Us) ثابت کرد که موفقیت‌هایش با فیلم برو بیرون اتفاقی نبوده و واقعا می‌داند که چگونه فیلمی را در ژانر وحشت به موفقیت برساند.

فیلم ما اثری جذاب و فوق‌العاده است که در تمامی طول داستانش مخاطب را با خود همراه کرده و درگیر محتوای جذابش می‌کند. منتقدان این فیلم به به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، داستان جذاب، کارگردانی فوق‌العاده و بازی عالی گروه بازیگران مورد تحسین قرار دادند.

جوردن پیل علاوه‌بر کارگردانی، به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت؛ البته افرادی چون جیسون بلوم و یان کوپر نیز در امر تهیه‌کنندگی به پیل کمک کردند. لوپیتا نیونگو، وینستون دوک، الیزابت ماس، یحیی عبدالمتین دوم و آنا دیوپ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم ما با استقبال گسترده مخاطبان نیز مواجه شد و فروشی فوق‌العاده را در گیشه به نام خود ثبت کرد؛ این فیلم که با بودجه 20 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 254 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم ما بدین شرح است: در سال 1986 دختری جوان به نام آدلاید توماس همراه با والدینش به سفری در سانتا کروز می‌رود. آدلاید در ساحل سانتا کروز سرگردان شده و سر از یک خانه عجیب و با آینه‌های متعدد درمی‌آورد؛ او در آنجا با یک دوپلوگنگر از خودش مواجه شده و با فریاد از آن مکان خارج می‌شود. در زمان حال و در دوران بزرگسالی آدلاید هنوز با خاطرات آن مواجهه وحشتناک درگیر است. در ادامه داستان شکل جذابی به خود گرفته و آدلاید مجبور می‌شود با گذشته خود روبه‌رو شود.




بنر سریال چیزهای عجیب
پوستر سریال چیزهای عجیب

چیزهای عجیب

Stranger Things
سازنده: Matt Duffer , Ross Duffer
سال‌های انتشار:2016 - 2022محصول: ایالات متحده
Winona RyderWinona Ryder
David HarbourDavid Harbour
Finn WolfhardFinn Wolfhard
Millie Bobby BrownMillie Bobby Brown
Gaten MatarazzoGaten Matarazzo
Caleb McLaughlinCaleb McLaughlin

درباره سریال چیزهای عجیب


چیزهای عجیب (Stranger Things) یک سریال ترسناک - علمی تخیلی است که برادران دافر وظیفه ساخت آن را برعهده داشتند. پخش این سریال از سال 2016 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز شد و خیلی زود به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های این سرویس تبدیل شد.

سریال چیزهای عجیب نمرات بسیار خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد و واکنش‌های مثبت آنان را به همراه داشت. این سریال به دلیل جلوه‌های بصری جذاب، بازی عالی گروه بازیگری و داستان مهیجش مورد تحسین قرار گرفت.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به فین ولفهارد، میلی بابی براون، نوآ اشنپ، گیتن ماتارازو ،کلب مک لاگلین، وینونا رایدر، دیوید هاربر، ناتالیا دایر، چارلی هیتون، جو کیری و کارا بوینو اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال چیزهای عجیب بدین شرح است: وقایع سریال در اوایل دهه هشتاد میلادی در شهر خیالی هاوکینز واقع در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. سریال چندین خط داستانی مرتبط به هم را دنبال می‌کند. یک آزمایشگاه دولتی در هاوکینز که زیر نظر وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند، به شکل مخفی در حال پژوهش و آزمایش درباره دنیاهای موازی است. سرانجام نیز موفق می‌شوند پلی میان دنیای واقعی و دنیای موازی بزنند و برای ارتباط با آن هم از دختر بچه‌ای به اسم الون استفاده می‌کنند که قدرت‌های فراطبیعی دارد. اما آزمایش‌ها آنگونه که باید پیش نمی‌رود و الون همراه با یک هیولا، از دنیای موازی به دنیای واقعی پا می‌گذارد.

گالری سریال چیزهای عجیب





بنر فیلم آنابل: آفرینش
پوستر فیلم آنابل: آفرینش
دو زبانه

آنابل: آفرینش

Annabelle: Creation
کارگردان: David F. Sandberg نویسنده: Gary Dauberman
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Stephanie SigmanStephanie Sigman
Talitha BatemanTalitha Bateman
Lulu WilsonLulu Wilson
Anthony LaPagliaAnthony LaPaglia
Miranda OttoMiranda Otto
Grace FultonGrace Fulton

درباره فیلم آنابل: آفرینش


بعد از موفقیت عظیم فیلم آنابل در سال 2014 سازندگان تصمیم گرفتند با ساخت فیلمی پیش‌درآمد به ماجراجویی‌های این عروسک منحوس و شیطانی ادامه دهند.

منشا داستانی عروسک آنابل چیست؟ این عروسک چگونه تحت سیطره نیروهای شیطانی قرار گرفت؟ این‌ها سوالاتی است که با تماشای فیلم آنابل: آفرینش (Annabelle: Creation) به پاسخ آن‌ها دست می‌یابید. این فیلم در سال 2017 در سینماها اکران و توسط دیوید اف. سندبرگ کارگردانی شد.

داستان فیلم آنابل: آفرینش توسط گری دوبرمن نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده پیتر سفرن و جیمز وان قرار داشت. این فیلم پیش‌درآمد درواقع چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های احضار محسوب می‌شود.

فیلم آنابل: آفرینش در مقایسه با فیلم قبلی نمرات بهتری را دریافت کرد و با نقدهای نسبتا خوبی از سوی منتقدان مواجه شد. منتقدان این فیلم را به دلیل عملکرد عالی گروه بازیگری، خلق صحنه‌های بسیار ترسناک و داستان جذاب مورد تحسین قرار دادند. البته برخی از منتقدان اعتقاد داشتند که فیلم دارای ایراداتی اساسی در فیلم‌نامه است.

مخاطبان مانند فیلم قبلی با رجوع به سالن‌های سینما از عروسک وحشتناک دنیای سینما استقبال کردند؛ این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 306 میلیون دلار در گیشه فروش کرد و توانست بار دیگر موفقیت عظیمی را برای سازندگان رقم بزند.

استفانی سیگمن، تالیثا بیتمن، لولو ویلسون، آنتونی لاپالیا و میراندا اتو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم آنابل: آفرینش به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دوازده سال از مرگ غم‌انگیز دختر یک عروسک‌ساز و همسرش می‌گذرد؛ آن‌ها که قادر به فراموش‌کردن درد ازدست‌رفتن دخترشان نیستند، تصمیم می‌گیرند تا به یک کشیش و چند بچه یتیم همراهش در خانه خود پناه داده و با این کار کمی مرهم بر زخم خود قرار دهند. اما همه‌چیز مطابق میل آن‌ها پیش نمی‌رود و در ادامه اتفاقاتی وحشتناک برایشان رخ می‌دهد.




بنر فیلم آنابل به خانه می‌آید

آنابل به خانه می‌آید

Annabelle Comes Home
کارگردان: Gary Dauberman نویسنده: Gary Dauberman
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Mckenna GraceMckenna Grace
Madison IsemanMadison Iseman
Katie SarifeKatie Sarife
Patrick WilsonPatrick Wilson
Vera FarmigaVera Farmiga
Michael CiminoMichael Cimino

درباره فیلم آنابل به خانه می‌آید


نه، عجله نکنید؛ ماجراجویی‌های آنابل هنوز به اتمام نرسیده است؛ آنابل به خانه می‌آید (Annabelle Comes Home) به مانند فیلم احضار اثری شش دانگ در ژانر ترسناک نبود و حتی مانند فیلم پیش‌درآمد آنابل نتوانست نمرات خوبی از سوی منتقدان دریافت کند. اما به شما قول می‌دهیم که با وجود ضعف داستان و ایرادات فیلم‌نامه، این اثر می‌تواند ترس را بر وجود شما مستولی کند.

این فیلم توسط گری دابرمن کارگردانی شد؛ دابرمن علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، همراه با جیمز وان داستان این اثر را نیز به رشته تحریر درآورد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم آنابل به خانه می‌آید برعهده جیمز وان و پیتر سفرن قرار داشت. فیلم آنابل به خانه می‌آید سومین فیلم از مجموعه آنابل و در مجموع هفتمین فیلم جهان سینمایی احضار محسوب می‌شود.

این اثر نقدهای نسبتا متوسطی از سوی منتقدان دریافت کرد؛ منتقدان به طور کلی از عملکرد گروه بازی و لحظات ترسناک فیلم تمجید کرده و از روند داستانی و فیلم‌نامه آن انتقاد کردند. با وجود دریافت نقدهای متوسط، این فیلم مانند دو فیلم قبلی این مجموعه فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد و به مسیر موفقیت‌آمیز عروسک آنابل در سینما ادامه داد.

فیلم آنابل به خانه می‌آید که با بودجه 32 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 231 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مکینا گریس، مدیسون آیسمن، کیتی سرایف، پاتریک ویلسون و ویرا فارمیگا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آنابل به خانه می‌آید بدین شرح است: اد و لورین دو متخصص موضوعات ماورایی هستند که تصمیم می‌گیرند جهت جلوگیری از وقوع هرگونه اتفاق ناگوار عروسک شیطانی آنابل را به خانه خود آورده با حفظ مسائل مهم ایمنی آن را در داخل یک شیشه حبس کنند. درواقع شیشه‌ای که آنابل در آن حضور دارد شیشه‌ای مقدس است که پیوسته توسط یک کشیش متبرک می‌شود. اما طی یک بی‌احتیاطی آنابل ارواح خبیث اتاق را بیدار کرده و لحظاتی بسیار وحشتناک را برای دختر ده ساله این زوج یعنی جودی و همچنین پرستارهایش ایجاد می‌کند.

گالری فیلم آنابل به خانه می‌آید





بنر فیلم Paranormal Activity 3
پوستر فیلم Paranormal Activity 3

Paranormal Activity 3

Paranormal Activity 3
کارگردان: Henry Joost , Ariel Schulman نویسنده: Christopher Landon
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Katie FeatherstonKatie Featherston
Sprague GraydenSprague Grayden
Lauren BittnerLauren Bittner
Christopher Nicholas SmithChristopher Nicholas Smith
Chloe CsengeryChloe Csengery
Jessica Tyler BrownJessica Tyler Brown

درباره فیلم Paranormal Activity 3


فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity) یعنی سادگی در عین جذابیت، یعنی بی‌ادعایی در عین موفقیت. اگر بگوییم فعالیت فراطبیعی یکی از موفق‌ترین مجموعه‌ فیلم‌ها نه تنها در ژانر ترسناک بلکه در تمامی ژانرها به حساب می‌آید، دروغ نگفته‎ایم.

این مجموعه فیلم‌ها در ژانر تصاویر پیدا شده و همراه با چاشنی وحشت ساخته شده‌اند؛ حتما اکنون از خود می‌پرسید ژانر تصاویر پیدا شده دیگر چیست؟ تصاویر پیدا شده ژانری است که در آن حوادث داستان از طریق ویدئوهایی که توسط شخصیت‌های داستان ضبط‌شده یا در حال ضبط است، روایت می‌شود.

سازندگان با ساخت مجموعه فیلم‌های فعالیت فراطبیعی در این ژانر به بزرگ‌ترین موفقیتشان در طول دوران حرفه‌ای خود دست پیدا کردند؛ موفقیتی که شاید دیگر برای هیچ مجموعه ترسناکی رخ ندهد.

نقدهای منتقدان و یا هرچیز دیگر راجع به این مجموعه فیلم‌ها را کنار بگذارید؛ این مجموعه را تماشا کنید، باز هم تاکید می‌کنیم این مجموعه فیلم‌ها را تماشا کنید. نمی‌توان در قالب کلمات و جملات فضای جذاب حاکم بر این مجموعه فیلم‌ها را توصیف کرد.

درواقع فعالیت‌های فراطبیعی انقلابی در ژانر ترسناک محسوب می‌شود که شاید دیگر هیچ‌گاه شاهد آن نباشیم؛ نه، اغراقی در کار نیست، تنها با مشاهده این مجموعه فیلم‌ها است که حال کنونی ما را درک خواهید کرد. اگر از طرفداران واقعی ژانر وحشت باشید و دیدگاهی منفی به این ژانر نداشته باشید، حتما از لحظات دلهره‌آور و واقع‌گرایانه‌ای که این مجموعه فیلم‌ها برای شما رقم می‌زنند لذت خواهید برد.

تاکنون شش فیلم از این مجموعه ساخته شده است که به‌ترتیب در سال‌های 2007، 2010، 2011، 2012، 2014، و 2015 اکران شدند. اما موفقیت بزرگی که مجموعه فیلم‌های فعالیت فراطبیعی به آن دست پیدا کرده است چیست؟ این موفقیت درواقع نسبت فروش به بودجه است.

بودجه مجموعه فیلم‌های فعالیت‌های فراطبیعی (تمام شش فیلم) حدود 33 میلیون دلار بود؛ این فیلم‌ها درمجموع چیزی در حدود 856 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کردند. میزان فروش فیلم خود گواهی بر میزان جذابیت آن است. جالب است بدانید فیلم نخست این مجموعه که تنها با بودجه 215 هزار دلاری تولید شده بود، حدود 193 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

گالری فیلم Paranormal Activity 3





بنر فیلم راهبه

راهبه

The Nun
کارگردان: Corin Hardy نویسنده: Gary Dauberman
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Demián BichirDemián Bichir
Taissa FarmigaTaissa Farmiga
Jonas BloquetJonas Bloquet
Bonnie AaronsBonnie Aarons
Ingrid BisuIngrid Bisu
Patrick WilsonPatrick Wilson

درباره فیلم راهبه


راستش را بخواهید فیلم راهبه (The Nun) کمی ذهنیت مثبت ما را نسبت به دنیای سینمایی احضار خدشه‌دار کرد؛ البته این فیلم در خلق صحنه‌های ترسناک توانسته نسبتا خوب کار کند و به همین دلیل نیز در لیست بهترین فیلم‌ های ترسناک ما قرار گرفت، اما آن‌طور که انتظار می‌رفت موفق نشد روایت داستانی جذاب و شخصیت‌پردازی‌های عالی مجموعه فیلم‌های احضار را تکرار کند.

مهم‌ترین چیزی که در وهله اول ما را آزار داد شیوه سازندگان در به‌تصویر کشیدن راهبه بود؛ درواقع چهره‌پردازی این موجود شیطانی به‌هیچ‌وجه در حدواندازه‌های مجموعه احضار نبود. اما بااین‌حال با توجه به لحظات ترسناکی که این فیلم برای ما به ارمغان می‌آورد می‌توان آن را اثری جذاب توصیف کرد.

فیلم راهبه توسط کورین هاردی کارگردانی شد؛ گری دابرمن و جیمز وان نیز وظیفه نوشتن داستان این فیلم را برعهده داشتند. البته وان علاوه‌بر انجام وظیفه نویسندگی، همراه با پیتر سفرن به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت.

تیسا فارمیگا، دمیان بیچیر، شارلوت هوپ و بانی آرونز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم راهبه به ایفای نقش پرداختند. این فیلم در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق عمل کرد و فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه داشت. فیلم راهبه که با بودجه 22 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 365 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم راهبه بدین شرح است: این فیلم درواقع اثری پیش‌درآمد از فیلم احضار 2 محسوب می‌شود؛ داستان در زمانی جریان دارد که راهبه‌ای جوان در یک صومعه در رومانی به شکل مرموزی کشته می‌شود. بعد از این اتفاق واتیکان کشیشی با گذشته‌ای ترسناک و یک راهبه تازه‌کار را جهت رسیدگی به این پرونده و بررسی دقیق موضوع به محل وقوع قتل منتقل می‌کند. آن‌ها در ادامه با حوادث وحشتناکی مواجه می‌شوند که زندگی آن‌ها را وارد خطری بزرگ می‌کند.




بنر فیلم مکانی ساکت

مکانی ساکت

A Quiet Place
کارگردان: John Krasinski نویسنده: John Krasinski , Scott Beck , Bryan Woods
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Emily BluntEmily Blunt
John KrasinskiJohn Krasinski
Millicent SimmondsMillicent Simmonds
Noah JupeNoah Jupe
Cade WoodwardCade Woodward
Leon RussomLeon Russom

درباره فیلم مکانی ساکت


هیس! اگر می‌خواهی زنده بمانی ساکت باش؛ اساس فیلم یک مکان ساکت (A Quiet Place) برپایه همین موضوع ساده می‌چرخد. بدون شک باید فیلم مکان ساکت را یکی از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما دانست که با فضای رازآلود و جذابش توانست به خوبی توجه طرفداران ژانر وحشت را به خود جلب کند.

شگفت‌انگیز است که چگونه سازندگان این اثر توانستند با کمترین دیالوگ ممکن بیشترین جذابیت ممکن را به داستان فیلم خود هدیه کنند؛ درواقع همین سکوت از روی اجبار است که فیلم را به اثری خاص و موفق در ژانر ترسناک تبدیل کرده است.

وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جان کرازینسکی قرار داشت. کرازینسکی علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس نیز در این پروژه همکاری داشت؛ البته برایان وودز و اسکات بک نیز در امر فیلم‌نامه‌نویسی به کرازینسکی کمک کردند. مایکل بی و اندرو فرم نیز تهیه‌کنندگان فیلم یک مکان ساکت بودند.

فیلم یک مکان ساکت با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد؛ منتقدان این فیلم را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، کارگردانی عالی، فضای منحصربه‌فرد و خلاقیت داستانی مورد تحسین قرار دادند.

موفقیت فیلم یک مکان ساکت تنها در جلب نظر منتقدین خلاصه نمی‌شود؛ این فیلم مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و توانست فروش بسیار خوبی در باکس‌آفیس داشته باشد. فیلم یک مکان ساکت با بودجه 21 میلیون دلاری تولید شد و حدود 340 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم یک مکان ساکت به ایفای نقش پرداختند می‌توان به امیلی بلانت، جان کرازینسکی، میلیسنت سیموندز و نوآ جوپ اشاره کرد. بعد از موفقیت عظیم فیلم نخست، سازندگان اعلام کردند که فیلم دنباله با نام یک مکان ساکت: بخش ۲ در سال 2021 اکران خواهد شد. (البته با توجه به پاندمی ویروس کرونا ممکن است تاریخ اکران این فیلم دچار تغییر شود.)

خلاصه داستان فیلم یک مکان ساکت بدین شرح است: حوادث فیلم در آینده جریان دارد؛ جایی که در آن هیولاهایی ناشناخته زمین را تسخیر کرده و با کوچک‌ترین صدایی از سوی انسان‌ها به سمت‌شان هجوم برده و آن‌ها را نابود می‌کنند. لی، همسرش اولین و فرزندانش در چنین شرایط دشواری به زندگیشان ادامه داده و تمام سعی خود را می‌کنند تا فعالیت‌هایشان را بدون ایجاد هرگونه صدایی به انجام برسانند.




بنر فیلم Wrong Turn 5: Bloodlines
پوستر فیلم Wrong Turn 5: Bloodlines

Wrong Turn 5: Bloodlines

Wrong Turn 5: Bloodlines
کارگردان: Declan O'Brien نویسنده: Declan O'Brien
سال انتشار:2012محصول: آلمان , ایالات متحده
Camilla ArfwedsonCamilla Arfwedson
Doug BradleyDoug Bradley
Roxanne McKeeRoxanne McKee
Borislav IlievBorislav Iliev
Finn JonesFinn Jones
Peter BrookePeter Brooke

درباره فیلم Wrong Turn 5: Bloodlines


خب، اجازه دهید سفری دیگر به دنیای سبک اسلشر داشته باشیم؛ پیچ اشتباه (Wrong Turn) فیلمی است که اگر بخواهید در آن به دنبال دلیل و منطق بگردید، کاملا از آن متنفر خواهید شد. درواقع باید صادقانه بگوییم که در ژانر وحشت بیننده نباید آنچنان روی موضوع منطق و دلیل تمرکز کند.

فراموش نکنید شما در حال تماشای فیلمی در ژانر ترسناک هستید که در آن سازندگان هرکاری انجام می‌دهند تا ترس در وجودتان رخنه کند؛ اگر با دیدی منطقی شاهد این سبک از فیلم‌ها باشید، به‌هیچ‌وجه از آن‌ها لذت نخواهید برد. پس اول از همه این دیدگاه را در ذهن خود ایجاد کنید که یک اثر ترسناک با فیلمی درام و اجتماعی کاملا متفاوت است و نباید منطق ژانرهای دیگر را در ژانر وحشت دخیل کرد.

اگر با چنین دیدگاهی به تماشای فیلم پیچ اشتباه بپردازید، بدون شک از تک تک لحظات لذت خواهید برد؛ پیچ اشتباه فیلمی را بوی خون است؛ این بو از همان لجظات نخست بر فیلم حکمفرماست و شما در هر لحظه منتظر وقوع اتفاقی مرموز و وحشتناک هستید.

وظیفه کارگردانی فیلم پیچ اشتباه برعهده راب اشمیت قرار داشت. داستان این فیلم توسط آلن بی. مک‌الروی نوشته شد. استن وینستون و برایان گیلبرت نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این اثر همکاری داشتند.

این فیلم بعد از اکران نقدهای متوسطی از سوی منتقدان دریافت کرد؛ برخی از منتقدان به فیلم‌نامه و روند داستان این اثر ایراداتی وارد کردند و برخی دیگر نیز عملکرد بازیگران و تلاش سازندگان جهت خلق صحنه‌هایی دلهره‌آور را مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در جلب نظر مخاطبان به موفقیتی نسبی دست پیدا کرد و فروش متوسطی در گیشه داشت. فیلم پیچ اشتباه که با بودجه 12.6 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 28.7 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. دزموند هرینگتون، الیزا دوشکو، امانوئل چریکی، جرمی سیستو، کوین زیگرز، لیندی بوت، جولیان ریچینگز و وین رابسن ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم پیچ اشتباه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پیچ اشتباه بدین شرح است: دانشجویانی به نام‌های ریچ استوکر و هالی اسمیت تصمیم می‌گیرند جهت صخره‌نوردی به یک جنگل دورافتاده در ویرجینیای غربی سفر کنند. هنگامی که ریچ به بالای قله می‌رسد قبل از اینکه بتواند به هالی کمک کند، به شکل ناگهانی کشته می‌شود. سپس فردی شروع به آزار هالی در بالای صخره کرده و او را مجبور می‌کند تا طناب خود را ببرد. هالی تلاش می‌کند تا فرار کرده و جان خود را نجات دهد؛ اما او در حین فرار به سیم خاردار گیر کرده و با فریاد به سمت جنگل کشانده می‌شود. در ادامه دانشجویان دیگر به مکان سفر کرده و گرفتار دردسرهایی بزرگ می‌شوند.

در ادامه پنج فیلم دیگر نیز از دنیای پیچ اشتباه ساخته شد که به‌ترتیب در سال‌های 2007، 2009، 2011، 2012 و 2014 اکران شدند.

گالری فیلم Wrong Turn 5: Bloodlines





بنر فیلم احضار 2

احضار 2

The Conjuring 2
کارگردان: James Wan نویسنده: James Wan , Carey Hayes , Chad Hayes , David Leslie Johnson-McGoldrick
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Patrick WilsonPatrick Wilson
Vera FarmigaVera Farmiga
Madison WolfeMadison Wolfe
Frances O'ConnorFrances O'Connor
Simon McBurneySimon McBurney
Sterling JerinsSterling Jerins

درباره فیلم احضار 2


شاید برخی از طرفداران تصور کنند بعد از موفقیت عظیم فیلم نخست احضار، نمی‌توان انتظار داشت که فیلم دوم همان موفقیت را تکرار کند؛ اما این تصور کاملا اشتباه است.

فیلم دوم احضار نه‌تنها قافله را به فیلم نخست واگذار نکرد، بلکه بنا به عقیده بسیاری از طرفداران موفق شد از جذابیت‌های فیلم نخست نیز پیشی بگیرد. درواقع بعد از موفقیت‌های عظیم فیلم نخست، حتی طرفداران خوشبین ژانر ترسناک نیز کار سازندگان را در ساخت فیلمی بهتر بسیار دشوار می‌دانستند.

اما جیمز وان با بازگشتش به فیلم دوم و قرارگیری در سکان کارگردانی ثابت کرد که در ژانر وحشت هیچ چیزی برای او غیرممکن نیست؛ او فیلمی را ساخت که بسیاری از منتقدان و طرفداران آن را جذاب‌تر و ترسناک‌تر از فیلم نخست توصیف کردند.

این فیلم بعد از اکران در سال 2016 نمرات خوبی را سوی منتقدان دریافت کرد و توانست مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان این فیلم را به دلیل کارگردانی عالی، فیلم‌نامه قدرتمند و صحنه‌های ترسناک محشر مورد تمجید قرار دادند.

اگر از طرفداران پروپاقرص ژانر وحشت باشید، بدون شک با تماشای فیلم دوم یک دمتان گرم درست‌وحسابی به سازندگانش نثار خواهید کرد؛ مخاطبان جهانی این فیلم با رجوع به سالن‌های سینما و استقبال گسترده از این فیلم به خوبی توانستند این پیام را به سازندگان منتقل کنند. فیلم احضار 2 که با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 320 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

دو بازیگر نقش اصلی فیلم نخست، یعنی پاتریک ویلسون و ویرا فارمیگا بار دیگر جهت ایفای نقش کاراکترهای اد و لورین وارن در فیلم دوم حضور پیدا کردند. فرانسیس اوکانر، سایمن مک‌برنی، فرانکا پوتنته و مدیسون ولف ازجمله بازیگران دیگری هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم احضار 2 بدین شرح است: مادری تنها همراه با چهار فرزندش در خانه‌ای بزرگ شمال شهر لندن زندگی‌ می‌کنند؛ این خانه توسط ارواحی خبیث تسخیر شده است. این ارواح پیوسته این خانواده را مورد آزارواذیت قرار داده و آرامش‌ را از آن‌ها گرفته‌اند. دختر 12 ساله این خانواده به نام جنت توسط یکی از ارواح خبیث این خانه تسخیر شده و اوضاعش نابسامان است؛ در ادامه اد و لورین تصمیم می‌گیرند تا به کمک این خانواده رفته و آن‌ها را از شر نیروهای شیطانی خانه رها کنند.

سازندگان اعلام کرده‌اند که قسمت سوم فیلم احضار با نام احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It‎) در سال 2021 اکران خواهد شد؛ البته با توجه به پاندمی ویروس کرونا هنوز مشخص نیست که این تاریخ با تاخیر مواجه خواهد شد یا خیر.




بنر فیلم ترساننده
پوستر فیلم ترساننده

ترساننده

Terrifier
کارگردان: Damien Leone نویسنده: Damien Leone
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Jenna KanellJenna Kanell
Samantha ScaffidiSamantha Scaffidi
David Howard ThorntonDavid Howard Thornton
Catherine CorcoranCatherine Corcoran
Pooya MohseniPooya Mohseni
Matt McAllisterMatt McAllister

درباره فیلم ترساننده


در صورتی که از طرفداران ژانر اسلشر باشید، فیلم تریفر می‌توان انتخاب خوبی برای شما جهت تماشا باشد.

این فیلم بعد از عرضه در سال 2016 سروصدای زیادی برپا نکرد؛ اما توانست به‌خوبی توجه طرفداران ژانر اسلشر را به سمت خود جلب کند. شاید برای شما این سوال ایجاد شود که اصلا ژانر اسلشر چیست؟ اسلشر زیرمجموعه‌ای از ژانر وحشت محسوب می‌شود که در آن قاتلی که عموما دارای مشکلات روانی است به شکل زنجیروار دست به قتل‌های مختلف می‌زند.

در این‌گونه فیلم‌ها معمولا قاتل از ابزارهایی تیز مانند چاقو یا تبر برای کشتن قربانی خود استفاده می‌کند؛ بگذارید راحت‌تر بگوییم، اسلشر درواقع ژانر خون است که در آن مخاطب پیوسته با صحنه‌هایی خونین و دلهره‌آور مواجه می‌شود. این ژانر همیشه طرفداران خاص خود را داشته و محبوبیت بسیار بالایی دارد.

فیلم تریفر نیز اثری در ژانر اسلشر است که آنچنان که شایستگی داشت دیده نشد؛ شاید بتوان دلیل اصلی عدم دیده شدن این فیلم را به عدم اکران آن در سالن‌های سینما و تبلیغات بسیار کم آن نسبت داد. سازندگان این فیلم را به صورت نمایش خانگی عرضه کردند. فیلم تریفر در نمایش خانگی موفق ظاهر شد و توانست مورد توجه طرفداران قرار بگیرد.

البته منتقدان معتقدند صحنه‌های خونین این فیلم بسیار افراطی بود و فیلم داستان چندان جذابی را ارائه نکرد؛ البته برخی از منتقدان عملکرد گروه بازیگری (به‌خصوص دیوید هاوارد تورنتون) را مورد تحسین قرار دادند و اعتقاد داشتند که این فیلم می‌تواند به خوبی توجه مخاطبان علاقه‌مند به ژانر اسلشر را به سمت خود جلب کند.

شاد بتوان تنها شخصیت قدرتمند داستان این فیلم را شخصیت منفی اصلی آن دانست؛ این شخصیت که با نام دلقک آرت شناخته می‌شود دارای ظاهر وحشتناک و حرکات خاصی است که باعث ایجاده رعب‌ووحشت در قلب مخاطبان می‌شود. به دور از هیاهو افراطی فیلم در به تصویر کشیدن صحنه‌های خونین و قتل‌ها مختلف، باید شخصیت‌پردازی کاراکتر اصلی منفی فیلم را مورد تحسین قرار داد؛ البته می‌توان بخش بزرگی از قدرت این کاراکتر را به بازی عالی دیوید هاوارد تورنتون نسبت داد. این بازیگر کاملا ناشناخته بوده و به هیچ وجه در فیلم‌های مطرحی حضور نداشته است؛ به همین دلیل نیز بازی قدرتمندانه او را در این فیلم باید مورد تحسین قرار داد.

سازندگان جهت محدودیت بودجه‌ای که داشتند نمی‌توانستند از بازیگران مطرحی در فیلم خود استفاده کنند؛ به همین دلیل بسیاری از بازیگران حضوریافته در فیلم تریفر تقریبا ناشناخته هستند. جالب است که بدانید این فیلم تنها با بودجه 100 هزار دلاری ساخته شده است.

وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده دامیان لئونه قرار داشت؛ اگر از طرفداران فیلم‌های خونین و صحنه‌های خشن هستید، فیلم تریفر می‌تواند کاملا شما را راضی نگه دارد. اما توجه داشته باشید که نباید در این اثر به دنبال هرگونه پیچش داستانی و یا منطق خاص باشید.

بعد از موفقیت‌های فیلم تریفر در نمایش خانگی، سازندگان تصمیم به تولید دنباله این فیلم با تام تریفر 2 گرفتند؛ فیلم دوم در سال 2021 عرضه خواهد شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم تریفر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دیوید هاوارد تورنتون، سامانتا اسکافیدی، جنا کانل و کاترین کورکوران اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تریفر بدین شرح است: مونیکا براون مجری یک برنامه گفتگومحور است که با زنی بدشکل که تنها بازمانده قتل‌عام هالووین قبلی است مصاحبه می‌کند. براون اعلام می‌کند که جسد قاتل این واقعه که با نام «دلقک آرت» شناخته می‌شود در سردخانه ناپدید شده است و این نشان می‌دهد که او هنوز زنده است؛ بااین‌حال زن بدشکل اصرار می‌کند که شاهد مرگ او بوده است. بعد از این برنامه براون به ظاهر زن بدشکل توهین کرده و زن به او حمله می‌کند؛ طی این حمله زن چشمان براون را بیرون می‌کشد.

گالری فیلم ترساننده





بنر فیلم قطار بوسان 2: شبه جزیره

قطار بوسان 2: شبه جزیره

Train to Busan 2: Peninsula
کارگردان: Yeon Sang-ho نویسنده: Yeon Sang-ho , Ryu Yong-jae
سال انتشار:2020محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Kang Dong-wonKang Dong-won
Lee Jung-hyunLee Jung-hyun
Lee ReLee Re
Kwon Hae-hyoKwon Hae-hyo
Kim Min-jaeKim Min-jae
Koo Kyo-hwanKoo Kyo-hwan

درباره فیلم قطار بوسان 2: شبه جزیره


قطار بوسان تقدیم می‌کند: شبه‌جزیره (Train to Busan Presents: Peninsula) یک فیلم ترسناک جدید به کارگردانی و نویسندگی یان سنگ-هو است که در سال 2020 اکران شد. لازم به ذکر است که سنگ-هو در امر نویسندگی تنها نبود و پارک جو-سوک در این امر او را همراهی کرد. فیلم قطار بوسان تقدیم می‌کند: شبه‌جزیره درواقع دنباله فیلم قطار بوسان است که در سال 2016 اکران شده بود.

فیلم قطار بوسان تقدیم می‌کند: شبه‌جزیره با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد و نقدهای متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان ضمن تمجید از عملکرد گروه بازیگری، اعتقاد داشتند که فیلم در زمینه فیلم‌نامه دارای نقص است.

این فیلم توانست در بخش فروش نسبتا خوب کار کند و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. فیلم قطار بوسان تقدیم می‌کند: شبه‌جزیره با بودجه 16 میلیون دلاری تولید شد و حدود 39 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. گانگ دونگ-ون، لی جونگ هیون، لی ری، ون هائه-هیو، کیم مین-جائه و کو کیو-هوآن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم جدید ترسناک بدین شرح است: یونگ سوک کاپیتان سپاه تفنگداران جمهوری کره قصد دارد برای فرار از شیوع زامبی در کره جنوبی خانواده خواهرش به کشتی برساند. در راه، او با خانواده یک کودک خردسال مواجه می‌شود؛ اما درخواست‌های خانواده برای کمک را نادیده گرفته و به رانندگی ادامه می دهد.

همچنین لازم به ذکر است که فیلم قطار بوسان، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کره‌ای شناخته می‌شود.




بنر فیلم هاش
پوستر فیلم هاش

هاش

Hush
کارگردان: Mike Flanagan نویسنده: Mike Flanagan , Kate Siegel
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Kate SiegelKate Siegel
John Gallagher Jr.John Gallagher Jr.
Samantha SloyanSamantha Sloyan
Michael TruccoMichael Trucco
Emilia GravesEmilia Graves

درباره فیلم هاش


سکوت (Hush) فیلمی به کارگردانی مایک فلنگن است که برخلاف عنوانش بعد از عرضه توانست سروصدای زیادی را برپا کند. این فیلم نیز مانند فیلم تریفر در دسته ژانر اسلشر قرار می‌گیرد.

بخواهیم صادقانه بگوییم، فیلم سکوت به‌مراتب بهتر و پخته‌تر از فیلم تریفر است؛ در فیلم تریفر شاهد شلوغ‌کاری و خون‌ریزی بسیار زیادی هستیم که ممکن است از جایی به بعد نتواند آن حس ملموس دلهره و انزجار را به مخاطب القا کند. اما در فیلم سکوت اینطور نیست؛ در این فیلم همه‌چیز در جای درست خود قرار دارد، قاتل در زمان درستی سروکله‌اش پیدا می‌شود و شاهد صحنه‌های خونین افراطی به مانند فیلم تریفر نیستیم.

مایک فلنگن علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت؛ البته کیت سیگل در امر نویسندگی به فلنگن کمک کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم سکوت نیز برعهده جیسون بلوم قرار داشت.

فیلم سکوت بعد از عرضه توسط سرویس استریم نت‌فلیکس با استقبال منتقدان مواجه شد و توانست نظر مثبت آن‌ها را جلب کند. منتقدان این فیلم را به دلیل خلاقیت داستان، بازی عالی بازیگران و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

همانگونه که استحضار دارید نت‌فلیکس به‌هیچ‌عنوان آمار درآمدی را که از یک فیلم کسب می‌کند به انتشار نمی‌گذارد؛ به‌همین دلیل نیز نمی‌توان تخمین زد که میزان سود حاصل از فیلم سکوت به چه میزان بود. اما با توجه به بودجه تولید 1 میلیون دلاری و همچنین تمجید مخاطبان از این فیلم، می‌توان به‌طور قطع اعلام کرد که این اثر سود سرشاری را برای سازندگانش به ارمغان آورد. جان گلگر جونیور، مایکل توروکو و کیت سیگل ازجمله بازیگران مهم این فیلم هستند.

خلاصه داستان فیلم سکوت بدین شرح است: مدی یانگ زنی ناشنوا و یک نویسنده ژانر ترسناک است که در سن 13 سالگی به‌دلیل درگیری در یک دوره منژیت باکتریایی و به‌واسطه یک جراحی ترمیمی برای همیشه توانایی خود را در شنیدن و صحبت کردن از دست می‌دهد. او که امید به پیشرفت در شغل خود دارد، همراه با گربه‌اش در جنگل زندگی می‌کند. دوست او به نام سارا شبی به دیدنش می‌آید تا نسخه‌‌ای کپی از کتابش را به او بازگرداند. مدی راجع‌به کار نویسندگی خود با سارا صحبت می‌کند و می‌گوید که چگونه داستان‌هایش را تجسم کرده و قبل از انتخاب یک پایان مناسب، پایان‌بندی‌های بالقوه بیشماری را در ذهنش ایجاد می‌کند. اواخر همان شب قاتلی ماسک‌دار به سارا حمله کرده و او را تا خانه مدی تعقیب می‌کند. داستان در ادامه شکل بسیار جذابی به خود می‌گیرد.




بنر فیلم نابودی

نابودی

Annihilation
کارگردان: Alex Garland نویسنده: Alex Garland
سال انتشار:2018محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Natalie PortmanNatalie Portman
Jennifer Jason LeighJennifer Jason Leigh
Gina RodriguezGina Rodriguez
Tessa ThompsonTessa Thompson
Tuva NovotnyTuva Novotny
Oscar IsaacOscar Isaac

درباره فیلم نابودی


نابودی (Annihilation) را می‌توان فیلمی با رویای زیبا اما شکست‌خورده توصیف کرد. ایده سازندگان جهت تولید این فیلم بسیار جذاب و قابل تحسین بود؛ شاید اگر همین ایده جالب نبود ما هیچ‌گاه این فیلم را در لیست بهترین فلیم های ترسناک قرار نمی‌دادیم. اما چیزی که در این فیلم درست پیش نرفت پیاده‌سازی این ایده جالب بود.

اما ایده طلایی سازندگان جهت تولید فیلم نابودی چه بود؟ آن‌ها قصد داشتند با ترکیب ژانر وحشت و ژانرهای اکشن و علمی‌-تخیلی اثری را تولید کنند که بتواند توجه طرفداران تمام ژانرها را راضی کرده و به موفقیت عظیمی دست پیدا کند. این ایده بسیار جذاب و جالب بود؛ اما در هنگام پیاده‌سازی چندان جذاب از آب درنیامد.

فیلم نابود با ترکیب این ژانرها تبدیل به اثری شلوغ و بی‌سروته شد؛ یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که به این فیلم می‌توان وارد کرد آن است که سازندگان هیچ پیچش داستانی خاصی را برای آن درنظر نگرفتند و در امر شخصیت‌پردازی نیز بسیار ضعیف عمل کردند.

فیلم نابودی با اقتباس از رمانی به همین نام اثر جف واندرمر ساخته شد؛ این رمان موفقیت خوبی را تجربه کرد و توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. شاید اگر سازندگان خطی مشی داستانی فیلم را هماهنگ با کتاب پیش می‌بردند چنین اتفاقی برای فیلم‍شان رخ نمی‌داد.

وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده الکس گارلند قرار داشت؛ اندرو مک‌دانلد نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در فیلم نابودی همکاری کرد. این فیلم در جلب نظر مخاطبان نیز به‌هیچ‌عنوان موفق نبود و شکست تجاری بزرگی را برای سازندگانش رقم زد. فیلم نابودی که با بودجه 50 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 43 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ناتالی پورتمن، جنیفر جیسن لی، اسکار آیزاک، جینا رادریگز، تسا تامپسون و تووا نووتنی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نابودی بدین شرح است: یک پروفسور زیست‌شناسی سلولی و سرباز سابق به نام لنا، به‌عنوان تنها بازمانده سفر به منطقه‌ای عجیب که با نام شیمر شناخته می‌شود، مورد بازجویی قرار می‌گیرد. سه سال پیش شیمر به‌واسطه سقوط یک شهاب‌سنگ در ساحل جنوبی ایجاد شد و مرزهای آن شروع به گسترش کرد. کین (همسر لنا) که یکی از اعضای نیروهای ویژه ارتش است بعد از یکسال غیبت به خانه بازمی‌گردد؛ اما او نمی‌تواند توضیح دهد که کجا بوده و چگونه بازگشته است. اوضاع کین خیلی سریع رو به وخامت رفته و لنا تصمیم می‌گیرد او را به بیمارستان منتقل کند؛ اما نیروهای امنیتی مانع این کار شده و آن‌ها را به مرکز مخفی منتقل می‌کنند.




بنر فیلم بیگانه

بیگانه

Alien
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Dan O'Bannon
سال انتشار:1979محصول: ایالات متحده , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Sigourney WeaverSigourney Weaver
Tom SkerrittTom Skerritt
Veronica CartwrightVeronica Cartwright
Harry Dean StantonHarry Dean Stanton
John HurtJohn Hurt
Ian HolmIan Holm

درباره فیلم بیگانه


بیگانه (Alien) یکی از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ محسوب می‌شود که پس از اکران در سال 1979 توانست نام خود را به‌عنوان یک شاهکار سینمایی مطرح کند. این فیلم درواقع نخستین فیلم مجموعه بیگانه است. وظیفه کارگردانی فیلم بیگانه برعهده ریدلی اسکات قرار داشت. داستان فیلم توسط دان اوبانون نوشته شد. گوردون کارول، دیوید گیلر و والتر هیل تهیه‌کنندگان فیلم بیگانه بودند.

فیلم بیگانه مورد استقبال عظیم منتقدان قرار گرفت و از سوی آن‌ها به‌عنوان اثری جاودان در تاریخ سینما معرفی شد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های جلوه‌های بصری، داستان، بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند.

فیلم بیگانه طی مراسم اسکار در دو رشته بهترین کارگردانی هنری و بهترین جلوه‌های بصری نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست جایزه بهترین جلوه‌های بصری را به خودش اختصاص دهد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب تنها در بخش بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه بود که البته در کسب آن ناکام بود.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم بیگانه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سیگورنی ویور، تام اسکریت، جان هرت، ایان هول، هری دین استنتون و ورونیکا کارترایت اشاره کرد.

فیلم بیگانه موفقیت تجاری عظیمی را به نام خود ثبت کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم که با بودجه 11 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 105 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم بیگانه بدین شرح است: یک سفینه فضایی تجاری به نام نوسترومو حامل هفت سرنشین در راه بازگشت به زمین با پیام کمک از سوی سیاره‌ای در مسیرش روبه‌رو می‌شود. هوش مصنوعی کنترل‌کننده سفینه افراد را از حالت انجماد خارج می‌کند تا به این پیغام پاسخ داده شود. افراد درون سفینه ابتدا گمان می‌کنند که به مقصد یعنی زمین رسیده‌اند؛ اما پس از بررسی پی می‌برند که هنوز در نیمه راه قرار دارند؛ لذا جهت بررسی محل ارسال پیام روی سیاره فرود می‌کنند که در حین فرود سفینه دچار آسیب می‌شود. یک گروه سه نفره به سردستگی کین در حین اینکه سفینه تعمیر می‌شود، تصمیم به بررسی میدانی محل می‌گیرند.




بنر فیلم انزوا

انزوا

Retreat
کارگردان: Carl Tibbetts نویسنده: Carl Tibbetts , Janice Hallett
سال انتشار:2011محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Cillian MurphyCillian Murphy
Jamie BellJamie Bell
Thandie NewtonThandie Newton
Jimmy YuillJimmy Yuill
Marilyn MantleMarilyn Mantle

درباره فیلم انزوا


انزوا (Retreat) یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک جهان است که می‌تواند اوقات هیجان‌‌انگیزی را برایتان رقم بزند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده کارول تیبتس قرار داشت. جنیس هالت نیز در امر نویسندگی تیبتس را همراهی کرد. گری سینیور و دیوید فراست به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم انزوا اکران محدود و کوتاه مدتی در سینماها داشت و نتوانست فروش بالایی را تجربه کند. لازم به ذکر است که این فیلم با بودجه 6.4 میلیون دلاری تولید شده بود. فیلم انزوا نمرات خوبی از جانب منتقدان دریافت نکرد و مورد انتقاد آن‌ها قرار گرفت. منتقدان داستان فیلم را بسیار ساده دانسته و فیلم‌نامه ضعیف توصیف کردند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم انزوا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تندی نیوتون، کیلین مورفی، جیمی بل، جیمی یوئیل و مریلین منتل اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم انزوا بدین شرح است: معمار لندنی ، مارتین کندی و همسر روزنامه نگار بیچاره‌اش کیت جهت گذراندن تعطیلات خود به یک جزیره کوچک، دور افتاده و خالی از سکنه در ساحل غربی اسکاتلند به نام جزیره بلکهولم سفر می‌کنند. در ادامه آن‌ها وارد حوادثی خطرناک می‌شوند.




بنر فیلم شیطانی
پوستر فیلم شیطانی

شیطانی

Sinister
کارگردان: Scott Derrickson نویسنده: C. Robert Cargill
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Ethan HawkeEthan Hawke
Juliet RylanceJuliet Rylance
Vincent D'OnofrioVincent D'Onofrio
James RansoneJames Ransone
Fred Dalton ThompsonFred Dalton Thompson
Clare FoleyClare Foley

درباره فیلم شیطانی


شوم (Sinister) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی اسکات دریکسون است که در سال 2012 اکران شد. البته سی. رابرت کارگیل در امر نویسندگی دریکسون را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم نیز برعهده جیسون بلوم قرار داشت.

فیلم شوم نمرات متوسطی را دریافت کرد و با واکنش‌های مختلف منتقدین مواجه شد. فیلم شوم در زمینه خلق صحنه‌های ترسناک جذاب و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت؛ اما منتقدان اعتقاد داشتند داستان فیلم دارای نقص‌هایی است که ممکن است باعث ایجاد حس سردرگمی در مخاطبان شود.

این فیلم در بخش فروش خارق‌العاده ظاهر شد و توانست با استقبال عظیم مخاطبان مواجه شود. فیلم شوم که تنها با بودجه 3 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 87 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ایتن هاک، ژولیت ریلنس، جیمز رانسون، وینسنت دن آفریو و کلر فوی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم شوم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم شوم بدین شرح است: اسوالد آلیسون یک نویسنده واقعی جرم و جنایت است. او جهت نوشتن داستان جدیدش به خانه‌ای که در آن یک جنایت رخ داد است نقل مکان می‌کند. دخترش آن خانه را دوست ندارد و اسوالد به دخترش قول می‌دهد بلافاصله پس از تمام شدن کارهایش از آنجا بروند. اسوالد در آنجا یک جعبه فیلم ۸ میلی‌متری پیدا می‌کند که برای کمک به تحقیقات فیلم‌ها را نگاه می‌کند. در هر یک از فیلم‌ها داستان قتل یک خانواده در همان خانه نشان داده می‌شود که توسط کوچکترین فرد خانواده انجام می‌گیرد. در فیلم هر یک از کودکانی که خانواده خود را به قتل رساندند روش های متفاوت و شیطانی برای قتل انتخاب کردند.




بنر فیلم فرار
پوستر فیلم فرار
دو زبانه

فرار

Run
کارگردان: Aneesh Chaganty نویسنده: Sev Ohanian , Aneesh Chaganty
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Sarah PaulsonSarah Paulson
Kiera AllenKiera Allen
Sara SohnSara Sohn
Pat HealyPat Healy
Erik AthavaleErik Athavale
B. J. HarrisonB. J. Harrison

درباره فیلم فرار


فرار (Run) یک فیلم ترسناک به کارگردانی و نویسندگی آنیش چگنتی است که در سال 2020 توسط سرویس ویدیویی هولو عرضه شد. البته سو اوهانیان در امر نویسندگی به چگنتی کمک کرد.

این فیلم نمرات چندان خوبی از سوی منتقدان دریافت نکرد و مورد توجه آن‌ها قرار نگرفت. منتقدان فیلم‌نامه فیلم فرار را ضعیف دانسته و فیلم را کاملا بی‌معنی توصیف کردند. البته برخی از منتقدان به تمجید از عملکرد گروه بازیگری پرداخته و صحنه‌های ترسناک آن را مورد تحسین قرار دادند.

با توجه به اینکه فیلم فرار توسط سرویس هولو عرضه شد، نمی‌توان میزان درآمد این فیلم را تخمین زد. اما طبق گزارشاتی که از سوی خود هولو اعلام شده است، این فیلم بعد از آغاز عرضه‌اش به یکی از پربیننده‌ترین آثار این سرویس استریم تبدیل شد.

سارا پلسون، کیرا آلن، سارا سن و پت هیلی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم فرار بدین شرح است: دایان شرمن فرزند زودرس خود را که به‌تازگی متولد شده است تحت درمان فوری قرار می‌دهد. داستان در ادامه به هفده سال آینده می‌رود؛ جایی که دایان به‌عنوان تنها سرپرست از دخترش کلوئی که به‌واسطه بیماری‌های مختلف فلج شده و روی ویلچر قرار دارد، مراقبت می‌کند. کلوئی که در رشته فناوری و مهندسی مهارت دارد، منتظر نامه پذیرش دانشگاه واشنگتن است. دایان اصرار دارد که بدش نمی‌آید کلوئی جهت شروع زندگی دانشگاهی از خانه خارج شود؛ اما او بارها و بارها قبل از آنکه کلوئی نامه را بخواند، آن را می‌بیند.




بنر فیلم کینه

کینه

The Grudge
کارگردان: Nicolas Pesce نویسنده: Jeff Buhler , Nicolas Pesce
سال انتشار:2020محصول: کانادا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Andrea RiseboroughAndrea Riseborough
Demián BichirDemián Bichir
John ChoJohn Cho
Lin ShayeLin Shaye
Jacki WeaverJacki Weaver
Betty GilpinBetty Gilpin

درباره فیلم کینه


کینه (The Grudge) یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک سینما است که درواقع یک فیلم فرعی از مجموعه کینه محسوب می‌شود.

این فیلم می‌تواند لحظات هیجان‌انگیز و جذابی را برای مخاطبانش به ارمغان بیاورد؛ اما باید اعتراف کنیم کینه ایرادات اساسی زیادی در فیلم‌نامه و داستان دارد. درواقع گویا سازندگان سعی کردند با پنهان شدن زیر اعتبار دنیای مجموعه فیلم‌های کینه و خلق چندین صحنه ترسناک سودی را برای خود دست‌وپا کنند.

این فیلم در زمینه داستان، فیلم‌نامه و کارگردانی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و از سوی منتقدان نمرات پایینی را دریافت کرد. با وجود نمرات پایین، فیلم کینه در جلب نظر مخاطبان نسبتا موفق بود و فروش خوبی در گیشه داشت؛ این فیلم که با بودجه 10 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 49.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم کینه برعهده نیکلاس پس قرار داشت؛ البته جف بولر در امر نوشتن داستان به نیکلاس پس کمک کرد. سم ریمی، رابرت تاپرت و تاکا ایچ نیز تهیه‌کنندگان این اثر بودند. آندره‌آ ریسبرو، دمیان بیچیر، جان چو، بتی گیلپین، لین شی و جکی ویور ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی بودند که در فیلم کینه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم کینه بدین شرح است: در سال 2004 یک پرستار به نام فیونا لندرز با توجه به اتفاقات ناراحت‌کننده‌ای که برایش رخ داد یک خانه در توکیو ترک می‌کند. فیونا به همکار خود اطلاع می‌دهد که قبل از مواجهه با روح کایاکو سائکی قصد دارد تا به آمریکا بازگردد. فیونا به شهری کوچک در پنسیلوانیا رفته و در آنجا با همسرش سم و دخترش ملیندا ملاقات می‌کند. اما داستان در همین‌جا به اتمام نمی‌رسد و روح کایاکو حوادث وحشتناکی را برای فیونا رقم می‌زند.




بنر فیلم خوابگاه دختران
پوستر فیلم خوابگاه دختران

خوابگاه دختران

Girl's Dormitory
کارگردان: Mohammadhossein Latifi نویسنده: Iraj Tahmasb
سال انتشار:2004محصول: ایران
Negar JavaherianNegar Javaherian
Baran KosariBaran Kosari
Majid SalehiMajid Salehi
Khashayar RadKhashayar Rad
Sadegh SafaeiSadegh Safaei
Afsane NaseriAfsane Naseri

درباره فیلم خوابگاه دختران


خوابگاه دختران یک فیلم ایرانی ترسناک به کارگردانی محمدحسین لطیفی است که در سال 1383 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده مجید مدرسی و حمید مدرسی است.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم خوابگاه دختران به ایفای نقش پرداختند می‌توان به باران کوثری، مجید صالحی، صادق صفایی، نگار جواهریان، اسماعیل پوررضا، فرحناز منافی ظاهر، خشایار راد، افسانه ناصری، پروین میکده و شهربانو موسوی اشاره کرد.

این فیلم پس از اکران با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و توانست فروش بسیار خوبی در گیشه داشته باشد. فیلم خوابگاه دختران حدود 446 میلیون تومان در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم خوابگاه دختران بدین شرح است: این فیلم داستان دو دوست را به تصویر می‌کشد که در شهری نزدیک تهران برای دانشگاه قبول شده‌اند و پس از نقل مکان به آنجا به علت آماده نشدن خوابگاه دانشگاه مجبور به اجاره خانه‌ای که روبه‌روی آن خرابه‌ای وجود دارد می‌شوند. آن‌ها متوجه اتفاقات عجیب در آنجا و گم شدن عروس‌ها در روز عروسیشان می‌شوند.




بنر فیلم نفرینِ جک هالووین

نفرینِ جک هالووین

The Curse of Halloween Jack
کارگردان: Andrew Jones نویسنده: Andrew Jones
سال انتشار:2019محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Derek NelsonDerek Nelson
Tiffany CeriTiffany Ceri
Peter CosgrovePeter Cosgrove
David LenikDavid Lenik

درباره فیلم نفرینِ جک هالووین


نفرین جک هالووین (The Curse of Halloween Jack) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی آندرو جونز است که در سال 2019 اکران شد.

این فیلم نمرات بسیاری بدی را از جانب منتقدان دریافت کرد و در جلب نظر مخاطبین نیز چندان موفق نبود؛ میزان فروش این فیلم به طور دقیق مشخص نیست، اما بودجه تولید آن چیزی در حدود 1 میلیون دلار بود.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم نفش جک هالووین به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تیفانی کری، درک نلسون، دیوید لنیک، شارلوت ماونتر، پیتر کاسگرو و لکس لامپری اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نفرین جک هالووین بدین شرح است: داستان این فیلم حول محور قاتلی زنجیر می‌چرخد که مرتکب جنایت‌های مختلف می‌شود.




بنر فیلم زندگی

زندگی

Life
کارگردان: Daniel Espinosa نویسنده: Rhett Reese , Paul Wernick
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Rebecca FergusonRebecca Ferguson
Ryan ReynoldsRyan Reynolds
Hiroyuki SanadaHiroyuki Sanada
Ariyon BakareAriyon Bakare
Olga DihovichnayaOlga Dihovichnaya

درباره فیلم زندگی


تاکنون چند مرتبه به حیات فرازمینی فکر کرده‌اید؟ تا چه حد به این موضوع باور دارید؟ آیا مایل هستید که بدانید واقعا حیات فرازمینی وجود دارد یا خیر؟ شاید بعد از تماشای فیلم حیات (Life) کاملا بیخیال این سوالات شوید و کنجکاوی خود را از دست بدهید.

فیلم حیات به خوبی توانسته با ترکیب ژانر وحشت و علمی-تخیلی طرفداران هر دو دسته را راضی نگه دارد. این فیلم با صحنه‌های وحشتناک و دلهره‌آور خود می‌تواند به خوبی هیجان را در وجود مخاطبانش به اوج خود برساند. در این فیلم شاهد ترس‌هایی از جنس ماورایی نیستیم؛ درواقع این ترس از نوع علمی است. سازندگان در این فیلم نشان دادند پاسخ موفقیت‌آمیز به موجودیت حیات فرازمینی تاوان بزرگی را برای کاوشگران به همراه داشته است.

فیلم حیات بعد از اکران در سال 2017 نقدهای مختلفی را از سوی منتقدان دریافت کرد؛ برخی از منتقدان اعتقاد داشتند عملکرد گروه بازیگری در این فیلم خارق‌العاده بود و فیلم در بخش جلوه‌های ویژه موفق عمل کرد. اما برخی دیگر از منتقدان ایراداتی اساسی را به فیلم‌نامه وارد کردند و کارگردانی این اثر را زیر سوال بردند.

وظیفه کارگردانی فیلم حیات برعهده دنیل اسپینوزا قرار داشت؛ رت ریس و پال ورنیک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. دیوید الیسون، دانا گلدبرگ، بونی کورتیس و جولی لین نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم همکاری داشتند.

فیلم حیات توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند و نسبت به بودجه‌اش فروش خوبی را در گیشه تجربه کند. این فیلم که با بودجه 58 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 100 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

گروه بازیگری مطرح فیلم حیات نقش مهمی را در موفقیت این اثر ایفا کردند؛ جیک جیلنهال، ربکا فرگوسن، رایان رینولدز و هیرویوکی سانادا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم حیات به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: گروهی از فضانوردان بعد از مدت زیادی حضور در فضا موفق می‌شوند گونه‌ای زنده را روی سیاره مریخ کشف کنند و برای نخستین بار زیست فرازمینی را به اثبات برسانند. آن‌ها این موفقیت را به تمام مردم زمین اطلاع می‌دهند و این خبر باعث شور و اشتیاق در بین زمینی‌ها می‌شود. اما همه‌چیز آنطور که به‌نظر می‌آید نیست. این موجود که فضانوردان نام آن را کالوین گذاشته‌اند در دسته جانداران چندیاخته قرار دارد که با فراهم بودن شرایط و غذا رشد می‌کند. کالوین هوش بسیار بالایی نیز دارد. این موجود خیلی سریع رشد کرده و جهت ادامه حیاتش به فضانوردان هجوم می‌برد. حال این فضانوردان باید با موجودی که از پیدا کردن آن خوشحال بودند مقابله کرده و آن را از بین ببرند.




بنر فیلم دکتر اسلیپ

دکتر اسلیپ

Doctor Sleep
کارگردان: Mike Flanagan نویسنده: Mike Flanagan
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ewan McGregorEwan McGregor
Kyliegh CurranKyliegh Curran
Rebecca FergusonRebecca Ferguson
Zahn McClarnonZahn McClarnon
Emily Alyn LindEmily Alyn Lind
Cliff CurtisCliff Curtis

درباره فیلم دکتر اسلیپ


دکتر اسلیپ (Doctor Sleep) درواقع دنباله فیلم درخشش محسوب می‌شود که در سال 2019 اکران شد. بعد از موفقیت‌های عظیم فیلم درخشش، بسیاری از منتقدان و طرفدارن اعتقاد داشتند که ساخت هرگونه دنباله از آن با شکستی بزرگ مواجه خواهد شد؛ درواقع آن‌ها اعتقاد داشتند با توجه به شهرت و قدرت فیلم درخشش، فیلم دنباله زیر سایه فیلم اصلی قرار خواهد گرفت.

البته این ادعا تا حدی زیادی نیز درست بود؛ فیلم دکتر اسلیپ اثری بسیار جذاب و دنباله‌ای خوش‌ساخت از فیلم درخشش بود که به شکل واضح زیر سایه این فیلم محو شد. با این حال فیلم دکتر اسلیپ توانست تا حد زیادی توانایی‌های خود را به اثبات برساند و نمرات بسیار خوبی را از جانب منتقدان دریافت کند.

منتقدان این فیلم را در زمینه‌هایی چون کارگردانی، بازیگری، موسیقی و فضاسازی مورد تحسین قرار دادند؛ البته برخی از منتقدان از مدت زمان طولانی و ریتم کند فیلم انتقاد کردند. فیلم دکتر اسلیپ براساس رمانی به همین نام اثر استیون کینگ ساخته شد. مایک فلنگن به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری داشت؛ وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم نیز برعهده ترور میسی و جان برگ قرار داشت.

فیلم دکتر اسلیپ نسبت به بودجه‌اش، فروش چشمگیری در گیشه نداشت؛ این فیلم که با بودجه 55 میلیون دلاری تولید شده بود حدود 72 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به یوان مک‌گرگور، ربکا فرگوسن، جیکوب ترمبلی، بروس گرینوود و امیلی آلین لیند اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دکتر اسلیپ بدین شرح است: در سال 1980 دنی تورنس و مادرش وندی در فلوریدا زندگی می‌کنند. دیک هالوران توضیح‌ می‌دهد که روح‌های هتل از توانایی ذهنی دنی تغذیه می‌کردند. اکنون که هتل تخیله و رها شده است، ارواح گرسنه در تعقیب دنی هستند. هالوران به او می‌آموزد که آن‌ها را در جعبه‌های خیالی ذهنش حبس کند. داستان با یک پرش به سال 2011 می‌رود؛ جایی که دنی جهت سرکوب درخشش خود تبدیل به فردی دائم‌الخمر شده است.




بنر فیلم هالووین

هالووین

Halloween
کارگردان: David Gordon Green نویسنده: Danny McBride , David Gordon Green , Jeff Fradley
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jamie Lee CurtisJamie Lee Curtis
Judy GreerJudy Greer
Andi MatichakAndi Matichak
Will PattonWill Patton
Virginia GardnerVirginia Gardner
Sophia MillerSophia Miller

درباره فیلم هالووین


هالووین (Halloween) نیز جزو بهترین فیلم‌ های ترسناک سینما است که توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرده است. این فیلم که درواقع یازدهمین و شناخته‌شده‌ترین فیلم مجموعه هالیوود محسوب می‌شود که در سال 2018 اکران شد.

این فیلم در زیرژانر اسلشر قرار دارد و می‌تواند با صحنه‌های خونین و خشن خود مخاطب را به اوج هیجان برساند. البته فیلم هالووین با واکنش مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. برخی از منتقدان اعتقاد داشتند این فیلم دارای ایراداتی اساسی در فیلم‌نامه‌اش است و سازندگان در خلق صحنه‌های خشن افراط زیادی به خرج داده‌اند.

اما برخی دیگر از منتقدان داستان فیلم را جذاب توصیف کرده و اعتقاد داشتند که مخاطب می‌تواند در طول داستان میزان هیجان زیادی را تجربه کند. منتقدان همچنین عملکرد گروه بازیگری را نیز مورد تحسین قرار دادند.

وظیفه کارگردانی فیلم هالووین برعهده دیوید گوردون گرین قرار داشت؛ گرین علاوه‌بر کارگردانی، به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس نیز در این پروژ همکاری داشت. البته جف فردلی و دنی مک‌براید در امر فیلم‌نامه‌نویسی به گرین کمک کردند. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم هالووین برعهده مالک عقاد، جیسون بلوم و بیل بلاک قرار داشت.

فیلم هالووین موفق شد مخاطبان زیادی را به سالن‌های سینما جذب و به فروش بالایی در گیشه دست پیدا کند. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 255.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بعد از این موفقیت تجاری عظیم سازندگان اعلام کردند دنباله این فیلم با نام هالووین می‌کشد (Halloween Kills) در سال 2021 اکران خواهد شد. البته با توجه به پاندمی ویروس کرونا ممکن است تاریخ اکران این فیلم دچار تغییر شود.

جیمی لی کرتیس، جودی گریر، نیک کسل، عمر درسی و ویل پاتون ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم هالووین به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم هالووین بدین شرح است: در 29 اکتبر سال 2018 مایکل مایرز که بعد از قتل‌های وحشتناکش به مدت40 سال در بیمارستان روانی اسمیت گرو بستری بود، جهت انتقال به یک زندان فوق‌امنیتی آماده می‌شود. آرون کوری و دانا هاینس که روزنامه‌نگارانی جنایی هستند از بیمارستان دیدن می‌کنند. طی این ملاقات، آرون ماسکی را مایکل در سال 1978 آن را روی صورتش می‌زد به او نشان می‌دهد؛ اما مایکل هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد. در روز انتقال، مایکل باعث تصادف اتوبوس شده و در ادامه پدر و پسری را که در اتوبوس حضور داشتند به قتل می‌رساند و فرار می‌کند.




بنر فیلم سکوت مطلق

سکوت مطلق

Dead Silence
کارگردان: James Wan نویسنده: James Wan , Leigh Whannell
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Donnie WahlbergDonnie Wahlberg
Ryan KwantenRyan Kwanten
Amber VallettaAmber Valletta
Bob GuntonBob Gunton
Laura ReganLaura Regan
Steve AdamsSteve Adams

درباره فیلم سکوت مطلق


فیلم سکوت مطلق (Dead Silence) یکی از آثار نه‌چندان قدرتمند جیمز وان محسوب می‌شود که می‌توانست به مراتب بهتر ظاهر شود؛ این فیلم دارای صحنه‌های هیجان‌انگیز خوبی است و به همین دلیل در لیست بهترین فیلم های ترسناک قرار گرفته است. اما با وجود خلق صحنه‌هایی جذاب نمی‌توان از ایرادات اساسی فیلم‌نامه و داستان چشم‌پوشی کرد.

درواقع باید اعتراف کرد وان در زمان ساخت این فیلم در سال 2007 به بلوغ خوبی در عرصه فیلم‌سازی نرسیده بود. درواقع تا پیش از این فیلم، وان تنها دو پروژه را کارگردانی کرده بود که هر دو آن‌ها از مجموعه اره بودند. شاید اگر این فیلم در زمان کنونی ساخته می‌شد می‌توانست به کمک تجربه وان به موفقیت بزرگ دست پیدا کند.

فیلم سکوت مطلق ایده داستانی جالبی داشت، اما در هنگام پیاده‌سازی موفق ظاهر نشد و شکست خورد. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه متناقص، ترسناک نبودن و داستان نه‌چندان جذاب مورد انتقاد قرار دادند. شاید بتوان برخی از صحنه‌های هیجان‌انگیز و عملکرد گروه بازیگری را در این فیلم مورد تحسین قرار داد.

داستان فیلم سکوت مطلق توسط لی ونل و جیمز وان نوشته شد. مارک بورگ، اورن کولز و گرگ هافمن نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم سکوت مطلق به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رایان کوانتن، جودیت رابرتس، آمبر والتا، دانی والبرگ، باب گانتون و کیر گیلکریست اشاره کرد. فیلم سکوت مطلق در جلب نظر مخاطبان نیز موفق نبود و نتوانست مطابق انتظارات سازندگانش فروش خوبی را در گیشه به نام خود ثبت کند.

این فیلم که با بودجه 20 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 22 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم سکوت مطلق بدین شرح است: جیمی اشن و همسرش لیزا یک هدیه‌ بی‌نام‌ونشان را دریافت می‌کنند که عروسکی به نام بیلی است. هنگامی که جیمی جهت سفارش شام به بیرون می‌رود، لیزا شروع به بازی با بیلی می‌کند؛ اما نزدیک شدن یک چهره به لیزا باعث فریاد او می‌شود. بعد از مدتی کوتاه جیمی به خانه بازگشته و با جسد لیزا و با زبان بریده شده‌اش مواجه می‌شود.




بنر فیلم داستان‌های ارواح

داستان‌های ارواح

Ghost Stories
کارگردان: Andy Nyman , Jeremy Dyson نویسنده: Andy Nyman , Jeremy Dyson
سال انتشار:2017محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Andy NymanAndy Nyman
Martin FreemanMartin Freeman
Alex LawtherAlex Lawther
Paul WhitehousePaul Whitehouse
Nicholas BurnsNicholas Burns
Kobna Holdbrook-SmithKobna Holdbrook-Smith

درباره فیلم داستان‌های ارواح


داستان‌های ارواح (Ghost Stories) فیلمی به کارگردانی جرمی دیسون و اندی نایمن است که در سال 2017 اکران شد؛ این فیلم آنطور که انتظار می‌رفت نتوانست مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار بگیرد.

شاید بتوان بزرگ‌ترین نقطه ضعف این فیلم را به روند داستانی گنگ و گیج‌کننده آن نسبت داد؛ در عین حال این فیلم در مقایسه با دیگر فیلم‌های معرفی شده در این لیست نمی‌تواند مخاطب خود را با صحنه‌‎‌های دلهره‌آورش تحت تاثیر قرار دهد. بازی عالی گروه بازیگری بزرگ‌ترین نکته مثبت فیلم داستان‌های ارواح محسوب می‌شود.

این فیلم با بودجه 4 میلیون دلاری تولید شد؛ از جزئیات فروش فیلم داستان‌های ارواح اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما می‌توان حدس زد که این فیلم نتوانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم داستان‌های ارواح به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اندی نیمان، پل وایتهاوس، الکس لاوتر و مارتین فریمن اشاره کرد. نایمن علاوه‌بر کارگردانی و بازیگری، به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت. البته جرمی دیسون در امر نویسندگی به نایمن کمک کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم داستان‌های ارواح برعهده کلر جونز و رابین گچ قرار داشت.

خلاصه داستان فیلم داستان‌های ارواح بدین شرح است: در سال 1979 پدر یهودی سخت‌گیر فیلیپ گودمن خواهر او را به دلیل برقراری ارتباط با یک مرد آسیایی از خانواده بیرون می‌کند. در دوران بزرگسالی گودمن بسیار تنها است. گودمن که با نام پروفسور نیز شناخته می‌شود یک مجری تلویزیونی است. او در برنامه خود سعی دارد تا از نابودی زندگی مردم به‌واسطه خرافات جلوگیری کند. اما گودمن در ادامه پی می‌برد که در سه مورد از پرونده‌هایش دچار اشتباه شده و موضوع بسیار پیچیده‌تر از تصورات منطقی است.




بنر فیلم بیگانه ۶ : پیمان

بیگانه ۶ : پیمان

Alien: Covenant
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: John Logan , Dante Harper
سال انتشار:2017محصول: استرالیا , کانادا , نیوزلند , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Michael FassbenderMichael Fassbender
Katherine WaterstonKatherine Waterston
Billy CrudupBilly Crudup
Danny McBrideDanny McBride
Demián BichirDemián Bichir
Carmen EjogoCarmen Ejogo

درباره فیلم بیگانه ۶ : پیمان


بیگانه: کاوننت (Alien: Covenant) فیلمی به کارگردانی ریدلی اسکات است که دنباله فیلم پرومتئوس (Prometheus) محسوب می‌شود؛ جنس ترس در این اثر با اکثر فیلم‌های موجود در این لیست تفاوت دارد.

سازندگان در فیلم کاوننت ژانر علمی-تخیلی را سرلوحه کار خود قرار دادند و سعی کردند از عنصر ترس به‌عنوان چاشنی در داستانشان استفاده کنند. درواقع این فیلم تنها با تمرکز برای ترساندن مخاطب ساخته نشده است. سازندگان از فاکتور ترس طی برخی‌ از صحنه‌های فیلم‌شان جهت افزایش میزان هیجان مخاطب استفاده کرده‌اند.

این فیلم بعد از اکران در سال 2017 با نقدهای نسبتا خوبی از سوی منتقدان مواجه شد و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم کاوننت را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و داستان مورد تحسین قرار دادند؛ البته برخی از منتقدان ایراداتی را به فیلم‌نامه‌ این اثر وارد کردند.

ریدلی اسکات علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت؛ البته افرادی چون دیوید گیلر و والتر هیل در امر تهیه‌کنندگی به اسکات کمک کردند. داستان این فیلم توسط مایکل گرین و جک پگلین و فیلم‌نامه آن نیز توسط جان لوگان و دانته هارپر نوشته شد.

این فیلم در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرد و فروش خوبی در باکس‌آفیس داشت؛ البته این میزان از فروش کمتر از حد انتظارات سازندگان بود و نتوانست به خوبی آن‌ها را راضی کند. فیلم بیگانه: کاوننت با بودجه 97 میلیون دلار تولید شد و 232 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مایکل فاسبندر، کاترین واترستون، دنی مک‌براید، دمیان بیچیر، کارمن اجوجو، نومی راپاس و بیلی کروداپ اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم کاوننت بدین شرح است: یکی از بزرگان تجارت به نام پیتر ویلند با اندروید تازه فعال‌شده‌اش که نامش را دیوید قرار داده صحبت می‌کند. ویلند اعلام می‌کند که آن‌ها روزی در کنار یکدیگر به جستجوی خالق بشریت خواهند رفت. دیوید در ادامه راجع‌به عمر نامحدود خودش در مقایسه با ویلند اظهار نظر می‌کند. این سخن باعث اغتشاش فکری ویلند می‌شود. در ادامه داستان جالب‌تر شده و هیجان زیادی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.




بنر فیلم آجین: نیمه-انسان

آجین: نیمه-انسان

Ajin Demi Human
کارگردان: Katsuyuki Motohiro نویسنده: Hiroshi Seko , Gamon Sakurai , Masahiro Yamaura
سال انتشار:2017محصول: ژاپن
تماشای آنلاین فیلم
Takeru SatohTakeru Satoh
Go AyanoGo Ayano
Minami HamabeMinami Hamabe
Yuki YamadaYuki Yamada
Rina KawaeiRina Kawaei
Yudai ChibaYudai Chiba

درباره فیلم آجین: نیمه-انسان


آجین: نیمه‌-انسان (Ajin: Demi-Human) فیلمی ژاپنی به کارگردانی کاتسویوکی موتوهیرو است که براساس مجموعه مانگایی به همین نام اثر گامون ساکورای ساخته شده است. این فیلم با جهان منحصربه‌فرد خود توانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

فیلم آجین: نیمه‌-انسان با نقدهای مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد و نمرات متوسط را از سوی آن‌ها دریافت کرد؛ منتقدان عملکرد گروه بازیگری و تلاش سازندگان در وفاداری به داستان مجموعه مانگا را مورد ستایش قرار دادند؛ اما در عین حال آن‌ها معتقد بودند که فیلم‌نامه این فیلم دارای ایرداتی اساسی بود و داستان در برخی از نقاط فیلم باعث گیج شدن مخاطب می‌شد.

داستان این فیلم راجع به یک دانش‌آموز دبیرستانی است که پی می‌برد یک آجین یا نیمه-انسان است. او به دلیل این قدرتش مجبور به فرار کردند می‌شود. آجین‌ها درواقع گونه‌ای به شکل موجوداتی ناشناخته و نامیرا در میان انسان‌ها هستند که قدرت‌های خاصی دارد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مامورو میانو، تاکرو ساتوه، مینامی هامابه، یوکی یامادا، یودای چیبا، تتسوجی تامایاما و کنیچی سوزومورا اشاره کرد.




بنر فیلم کلید اضطراری

کلید اضطراری

Panic Button
کارگردان: Chris Crow نویسنده: Frazer Lee , John Shackleton
سال انتشار:2011محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Scarlett Alice JohnsonScarlett Alice Johnson
Jack GordonJack Gordon
Michael JibsonMichael Jibson
Elen RhysElen Rhys
Joshua RichardsJoshua Richards
Vern RayeVern Raye

درباره فیلم کلید اضطراری


کلید اضطراری (Panic Button) یک فیلم ترسناک مستقل است که پس از عرضع در سال 2011 نتوانست به شهرت زیادی دست پیدا کند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم کلید اضطراری برعهده کریس کراو قرار داشت. البته فریزر لی در امر نویسندگی کراو را همراهی کرد. جان شکلتون نیز تهیه‌کننده فیلم کلید اضطراری بود.

این فیلم ‌به‌هیچ وجه موفق نشد نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند و نمرات بسیار پایینی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان داستان فیلم کلید اضطراری را بی‌معنی و بسیار پیش‌پاافتاده توصیف کردند و اعتقاد داشتند فیلم‌نامه آن دارای ایرادات زیادی است. آن‌ها همچنین شخصیت‌پردازی‌های این فیلم را ضعیف دانستند.

فیلم کلید اضطراری به صورت دی وی دی عرضه شد. میزان درآمد این فیلم برای ما نامشخص است. اما احتمالا این فیلم فروشی در حدواندازه بودجه خود را تجربه کرد. بودجه تولید فیلم کلید اضطراری چیزی در حدود 300 هزار دلار بود. اسکارلت آلیس جانسون، مایکل جیبسون، جک گوردون، الن ریس، جاشوا ریچاردز و میلی میدوینتر ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم کلید اضطراری به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم کلید اضطراری بدین شرح است: چهار جوان به‌نام‌های جو، مکس، گوئن و دیو برنده یک رقابت می‌شوند. آن‌‌ها پس از برنده شدن به سفری می‌روند که هزینه‌ آن توسط شبکه اجتماعی All2gethr.com پرداخت شده است. هنگام ورود به جت شخصی از آن‌ها خواسته می‌شود تلفن‌های همراه خود را رها کرده و در سرگرمی طراحی شده برای آن‌ها در پرواز شرکت کنند. این سرگرمی که یک بازی آنلاین جدید است.




بنر فیلم روانی

روانی

Psycho
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Joseph Stefano
سال انتشار:1960محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Anthony PerkinsAnthony Perkins
Janet LeighJanet Leigh
Vera MilesVera Miles
John GavinJohn Gavin
Martin BalsamMartin Balsam
John McIntireJohn McIntire

درباره فیلم روانی


روانی (Psycho) جزو بهترین فیلم های ترسناک سینما محسوب می‌شود که براساس رمانی به همین نام اثر رابرت بلاک ساخته شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندکی این فیلم برعهده آلفرد هیچکاک قرار داشت. جوزف استفانو نیز نویسنده فیلم روانی بود.

این فیلم با استقبال گسترده منتقدان روبه‌رو شد و نمراتی فوق‌العاده را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم روانی را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

فیلم روانی طی مراسم اسکار در چهار رشته بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین کارگردانی هنری و بهترین فیلم‌برداری نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد. این فیلم در مراسم گلدن گلوب تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی جنت لی نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نیز شد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم روانی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آنتونی پرکینز، جنت لی، جان گوین، ورا مایلز و لورن تاتل اشاره کرد.

فیلم روانی فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد و موفقیت‌های تجاری بزرگی دست پیدا کرد. این فیلم که تنها با بودجه 800 هزار دلاری تولید شده بود، حدود 50 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم روانی بدین شرح است: مارین کرین جهت آسان کردن کار ازدواج خود با سام لومیس تصمیم می‌گیرد پول‌های کارفرمایش را بدزدد. او پس این سرقت از شهر محل سکونت خود خارج می‌شود و بین راه در هتل بیتس، که توسط جوانی به نام نورمن بیتس اداره می‌شود، ساکن می‌شود. نورمن به او می‌گوید همراه مادرش که از لحاظ روانی دچار مشکل است در خانه کنار هتل زندگی می‌کنند. در هنگام شب ماریون که از کار خود پشیمان شده تصمیم می‌گیرد قبل از خواب به حمام می‌رود.




بنر فیلم ملاقات

ملاقات

The Visit
کارگردان: M. Night Shyamalan نویسنده: M. Night Shyamalan
سال انتشار:2015محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Olivia DeJongeOlivia DeJonge
Ed OxenbouldEd Oxenbould
Deanna DunaganDeanna Dunagan
Peter McRobbiePeter McRobbie
Kathryn HahnKathryn Hahn
Ocean JamesOcean James

درباره فیلم ملاقات


ملاقات (The Visit) را نیز می‌توان در لیست ترسناک ترین فیلم های جهان قرار داد که بعد از اکران در سال 2015 موفق شد توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم ملاقات برعهده ام. نایت شیامالان قرار داشت؛ البته افرادی چون جیسون بلوم و مارک بینستاک در امر تهیه‌کنندگی شیامالان را همراهی کردند.

فیلم ملاقات بعد از اکران آنچنان که انتظار می‌رفت نتوانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت پردازی زیر سوال بردند و اعتقاد داشتند فیلم دارای حفرات داستانی زیادی است؛ البته برخی از منتقدان به تجمید از عملکرد گروه بازیگری پرداخته و صحنه‌های ترسناک درون فیلم را تحسین کردند.

فیلم ملاقات به موفقیت بزرگی در گیشه دست پیدا کرد و موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند؛ این فیلم که با بودجه 5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 98.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. کاترین هان، اد اوکسنبولد، پیتر مک‌رابی و بنجامین کنز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم ملاقات به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم ملاقات بدین شرح است: ربکا و تایلر باید یک هفته‌ را نزد پدربزرگ و مادربزرگشان که قبلا هرگز آن‌ها را ملاقات نکرده‌اند، سپری کنند. ربکا تصمیم می‌گیرد فیلمی مستند راجع به ملاقات با پدربزرگ و مادر بزرگش جان و دوریس بسازد. شرح وقایع درون فیلم را تماشاچی توسط دوربین ربکا مشاهده می‌کند. جان و دوریس از آن دو در ایستگاه قطار استقبال می‌کنند و نوه‌هایشان را به خانه دور افتاده‌ خود می‌برند. جان به بچه‌ها می‌گوید که چون او و همسرش پیر هستند زود می‌خوابند و بچه‌ها نباید پس از نه و نیم شب بیدار بمانند یا از اتاقشان بیرون بروند.




بنر فیلم مرد نامرئی
پوستر فیلم مرد نامرئی

مرد نامرئی

The Invisible Man
کارگردان: Leigh Whannell نویسنده: Leigh Whannell
سال انتشار:2020محصول: استرالیا , کانادا , ایالات متحده
Elisabeth MossElisabeth Moss
Aldis HodgeAldis Hodge
Storm ReidStorm Reid
Michael DormanMichael Dorman
Harriet DyerHarriet Dyer
Oliver Jackson-CohenOliver Jackson-Cohen

درباره فیلم مرد نامرئی


مرد نامرئی (The Invisible Man) یک فیلم ترسناک جدید به کارگردانی و نویسندگی لی ونل است که در سال 2020 اکران شد. این فیلم با اقتباس از رمان مرد نامرئی اثر اچ.جی. ولز ساخته شد و درواقع نسخه بازسازی شده فیلمی به همین نام محسوب می‌شود که در سال 1937 تولید شده بود. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم مرد نامرئی برعهده جیسون بلوم و کایلی دو فرنسن قرار داشت.

فیلم مرد نامرئی نقدهای نسبتا خوبی از سوی منتقدان دریافت کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های صحنه‌های ترسناک جذاب، بازیگری و داستان مورد تحسین قرار دادند.

فیلم مرد نامرئی فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. این فیلم که با بودجه 7 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 142 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

الیزابت ماس، الیور جکسون-کوهن، آلدیس هاج، استورم رید، هریت دایر، مایکل دورمن، بندیکت هاردی و سم اسمیت ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم مرد نامرئی بدین شرح است: سیسیلیا کاس در رابطه‌ای خشن با شوهر فیزیکدان خود، آدریان گریفین گیر افتاده است؛ ولی یک شب با دیازپام او را بیهوش کرده و با کمک خواهرش، امیلی، فرار می‌کند. سیسیلیا نزد دوست دوران کودکی خود، کارآگاه جیمز لنیز و دختر نوجوانش، سیدنی، مخفی می‌شود. در ظاهر آدریان خودکشی می‌کند و در وصیت نامه‌اش ۵ میلیون دلار برای سیسیلیا به جای می‌گذارد تا توسط برادرش، تام، به او برسد.




بنر فیلم فانوس دریایی
پوستر فیلم فانوس دریایی
دو زبانه

فانوس دریایی

The Lighthouse
کارگردان: Robert Eggers نویسنده: Robert Eggers , Max Eggers
سال انتشار:2019محصول: کانادا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert PattinsonRobert Pattinson
Willem DafoeWillem Dafoe
Valeriia KaramanValeriia Karaman
Logan HawkesLogan Hawkes
Kyla NicolleKyla Nicolle
Shaun ClarkeShaun Clarke

درباره فیلم فانوس دریایی


یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک که مورد استقبال منتقدان نیز قرار گرفت، فیلم فانوس دریایی (The Lighthouse) بود. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده رابرت اگرز قرار داشت. البته مکس اگرز نیز در امر نویسندگی رابرت را همراهی کرد.

فیلم فانوس دریایی نمرات خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد و با دیدگاه‌های مثبت آن‌ها مواجه شد. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، شخصیت‌پردازی‌ها و داستان خاصش مورد تحسین قرار دادند. لازم به ذکر است که فیلم فانوس دریایی طی مراسم اسکار در بخش بهترین فیلم‌برداری نامزد دریافت جایزه شده بود که البته موفق به کسب آن نشد.

این فیلم نسب به بودجه تولید خود فروش قابل قبولی در گیشه داشت. فیلم فانوس دریایی که با بودجه 4 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 18 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت پتینسون و ویلم دفو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم فانوس دریایی بدین شرح است: داستان فیلم حول محور دو نگهبان فانوس دریایی می‌چرخد که در جزیره‌ای دورافتاده در دهه ۱۸۹۰ مشغول به کار هستند و با گذر زمان و وقوع طوفانی بزرگ در آن مکان، درگیر اتفاقات شومی می‌شوند.




بنر فیلم اجازه دهید یک نفر درست وارد شود
پوستر فیلم اجازه دهید یک نفر درست وارد شود

اجازه دهید یک نفر درست وارد شود

Let the Right One In
کارگردان: Tomas Alfredson نویسنده: John Ajvide Lindqvist
سال انتشار:2008محصول: سوئد
Kåre HedebrantKåre Hedebrant
Lina LeanderssonLina Leandersson
Per RagnarPer Ragnar
Henrik DahlHenrik Dahl
Karin BergquistKarin Bergquist
Peter CarlbergPeter Carlberg

درباره فیلم اجازه دهید یک نفر درست وارد شود


آدم درست را راه بده (Let the Right One In) یکی از فیلم های ترسناک جذاب سینما است که می‌تواند لحظات مهیجی را برای مخاطبانش رقم بزند. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده توماس آلفردسن قرار داشت. یون آلویده لینکویست نیز نویسنده فیلم آدم درست را راه بده بود.

این فیلم با واکنش مثبت منتقدان روبه‌رو شد و توانست نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم آدم درست را راه بده را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، بازی محشر بازیگران و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم سوئدی فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت و مورد استقبال طرفداران ژانر وحشت قرار گرفت. فیلم آدم درست را راه بده که با بودجه 4.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 11 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کره هدبران، لینا لئاندرشون و هنریک دال اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آدم درست را راه بده بدین شرح است: اسکار، یک پسر 12 ساله در سال 1982 با مادرش ایوان در حومه غربی استکهلم بلاکبرگ زندگی می‌کند. همکلاسی هایش پیوسته او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و او شب‌های خود را با تصور انتقام‌جویی و جمع‌آوری بریده‌های روزنامه‌ها و مجلات در مورد قتل‌ها می‌گذراند. یک شب اسکار با دختری عجیب به نام الی آشنا می‌شود. الی به تازگی با یک پیرمرد به نام هاکان به آپارتمانی در همسایگی اسکار نقل مکان کرده است.




بنر فیلم جمعه 13 اُم
پوستر فیلم جمعه 13 اُم

جمعه 13 اُم

Friday the 13th
کارگردان: Marcus Nispel نویسنده: Damian Shannon , Mark Swift
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده
Derek MearsDerek Mears
Jared PadaleckiJared Padalecki
Danielle PanabakerDanielle Panabaker
Amanda RighettiAmanda Righetti
Travis Van WinkleTravis Van Winkle
Aaron YooAaron Yoo

درباره فیلم جمعه 13 اُم


جمعه سیزدهم (Friday the 13th‎) یک فیلم ترسناک به کارگردانی مارکوس نیسپل است که در سال 2009 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم جمعه سیزدهم برعهده مایکل بی، بردلی فولر و شان اس کانینگهام قرار داشت. داستان این فیلم نیز توسط دیمین شنون و مارک سوئیفت نوشته شد.

فیلم جمعه سیزدهم در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر نشد و نمرات بسیار بدی را دریافت کرد. منتقدان فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های این فیلم را به‌شدت ضعیف دانسته و اعتقاد داشتند که صحنه‌های ترسناک آن تا حد زیادی مضحک است.

فیلم جمعه سیزدهم با وجود دریافت نقدهای منفی، در جلب نظر مخاطبان موفق ظاهر شد و توانست عملکرد خوبی را از خود در گیشه برجای بگذارد. این فیلم که با بودجه 19 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 91 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم جمعه سیزدهم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به درک میرس، نانا ویزیتور، جرد پادالکی، دانیل پانابیکر، آماندا ریگتی، تراویز وان وینکل، جولیانا گیل، آرون یو، ویلا فورد و رایان هانسن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1980 جریان دارد. پسر جوانی به نام جیسون وورهیز مشاهده می‌کند که سر مادرش توسط مشاور یک اردوگاه بریده می‌شود.




بنر فیلم موروثی

موروثی

Hereditary
کارگردان: Ari Aster نویسنده: Ari Aster
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Toni ColletteToni Collette
Alex WolffAlex Wolff
Gabriel ByrneGabriel Byrne
Milly ShapiroMilly Shapiro
Ann DowdAnn Dowd
Christy SummerhaysChristy Summerhays

درباره فیلم موروثی


موروثی (Hereditary) از آن دسته از فیلم‌های ترسناکی بود که قبل از اکران هیچ سروصدایی نکرد و بعد از اکران فریاد تحسین همگان را برانگیخت؛ موروثی در نگاه اول فیلمی بود که انتظاری از آن نمی‌رفت، اما بعد از اکران فراتر از انتظارات همگان کار کرد.

این فیلم که توسط آری استر کارگردانی شد به خوبی توانست بذر وحشت را در وجود مخاطبش بکارد و پله پله به شکوفایی آن در طول داستان جذابش کمک کند. استر علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، به‌عنوان نویسنده نیز در فیلم موروثی همکاری داشت. کوین فریکس، لارس نادسن و بودی پاتریک نیز تهیه‌کنندگان این پروژه بودند.

فیلم موروثی بعد از اکران به استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌های دریافت کرد؛ این اثر که یکی از بهترین فیلم های ترسناک سینما محسوب می‌شود، در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و داستان مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

فیلم موروثی در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و نسبت به بودجه‌ تولیدش فروشی عالی را در گیشه تجربه کرد؛ این فیلم که با بودجه 10 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 79 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. تونی کولت، گابریل بیرن، الکس ولف، آن داود و میلی شاپیرو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم موروثی بدین شرح است: هنرمند مینیاتور آنی گراهام همراه با شوهرش استیو، پسر 16 ساله‌اش پیتر و دختر عجیب و کم حرف 13 ساله‌اش چارلی در یوتا زندگی می‌کنند. آنی در مراسم تشییع پیکر مادرش الن لی یک سخنرانی انجام می‌دهد که در آن به رابطه پرتنششان و زندگی بسیار خصوصی مادرش اشاره می‌کند. یک هفته بعد استیو مطلع می‌شود که به مزار الن بی‌حرمتی شده و آنی نیز فکر می‌کند که روح الن را در کارگاه خود دیده است.




بنر فیلم میدسامر

میدسامر

Midsommar
کارگردان: Ari Aster نویسنده: Ari Aster
سال انتشار:2019محصول: سوئد , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Florence PughFlorence Pugh
Jack ReynorJack Reynor
Vilhelm BlomgrenVilhelm Blomgren
William Jackson HarperWilliam Jackson Harper
Will PoulterWill Poulter
Isabelle GrillIsabelle Grill

درباره فیلم میدسامر


اصطلاح فیلم سمی کاملا برای فیلم میدسامر (Midsommar) صدق می‌کند؛ این اثر با داستان سمی خود خیلی خوب ذهن مخاطب را درگیر کرده و بر عمق فکری‌اش اثر می‌گذارد. مخاطب بعد از گذشت مدت زمانی کاملا اعصابش بهم ریخته و از حوادث رخ داده در فیلم ناراحت می‌شود.

البته این بهم‌ریختگی اعصاب و ناراحتی به خاطر بد بودن داستان یا فیلم نیست؛ بلکه روند داستان به حدی درگیرکننده و جذاب است که الزاما باعث بهم ریختگی اعصاب می‌شود. همان‌گونه که پیش‌تر ذکر کردیم، میدسامر فیلمی سمی است. جهت لذت حداکثری از این فیلم باید صبور باشید و ریتم آرام داستان آن پیش بروید؛ اگر حوصله کافی ندارید و از فیلم‌هایی با ریتم آرام لذت نمی‌برید، پس به هیچ‌وجه سمت فیلم میدسامر نروید.

این فیلم بعد از اکران توانست تحسین گسترده منتقدین را به همراه داشته باشد؛ منتقدین این فیلم را به دلیل فضای بسیار خاص و منحصربه‌فردش، عملکرد محشر گروه بازیگری و تاثیرگذاری صحنه‌های دلهره‌آورش بسیار مورد تحسین قرار دادند و نمرات خوبی را به آن اعطا کردند؛ حتی مارتین اسکورسیزی که یکی از بهترین کارگردان‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود نیز از فیلم میدسامر تمجید کرد.

فیلم میدسامر مورد توجه مخاطبین نیز قرار گرفت و توانست طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند؛ درواقع داستان سمی این فیلم مانع از آن شد تا مخاطبان بیشتری به تماشای آن بنشینند و از آن استقبال کنند. این فیلم که با بودجه 10 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 42 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

فلورنس پیو، جک رینور، ویل پولتر و ویلیام جکسون هارپر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم میدسامر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم میدسامر بدین شرح است: دنی آردور دانشجوی رشته روانشناسی بعد از اینکه خواهر دوقطبی‌اش تری خود و والدینشان را با پرکردن گاز کربن منوکسید در خانه می‌کشد، به یک ضربه روحی بزرگ دچار می‌شود. این حادثه رابطه میان دنی و معشوقه‌اش کریستین هیوز را که دانشجوی رشته انسان‌شناسی فرهنگی است، رو به تیرگی می‌برد. او در ادامه پی می‌برد کریستین و دوستانش مارک و جاش از سوی یکی از دوستان سوئدی مشترکشان به نام پل به یک جشن نیمه‌تابستانی در مزرعه اجدادی پل دعوت شده‌اند. این جشن هر 90 سال یکبار برگزار می‌شود و به همین دلیل نیز جاش که یک دانشجوی رشته مردم‌شناسی است قصد دارد پایان‌نامه خود را برپایه آن بنویسد. کریستین این سفر را از دنی پنهان کرده و قصد داشت تا قبل از رفتنش رابطه خود را با او برهم بزند؛ اما بعد از اینکه دنی خودش به موضوع سفر پی می‌برد، کریستین مجبور می‌شود او را نیز به این سفر دعوت کند.




بنر فیلم اتاق فرار
پوستر فیلم اتاق فرار

اتاق فرار

Escape Room
کارگردان: Adam Robitel نویسنده: Bragi Schut , Maria Melnik
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
Taylor RussellTaylor Russell
Logan MillerLogan Miller
Deborah Ann WollDeborah Ann Woll
Jay EllisJay Ellis
Nik DodaniNik Dodani
Tyler LabineTyler Labine

درباره فیلم اتاق فرار


اتاق فرار (Escape Room) بیشتر از آنکه ترسناک باشد، دلهره‌آور است؛ پیام فیلم اتاق فرار درواقع این است که هیچ‌چیزی به سادگی به دست نمی‌آید و همه‌چیز آنگونه که به‌نظر می‌رسد نیست.

همه‌چیز از یک بازی به ظاهر ساده شروع می‌شود؛ یک بازی که در ادامه جان انسان را به سخره گرفته و دست‌مایه سرگرمی خود قرار می‌دهد. اتاق فرار فیلمی به کارگردانی آدام روبیتل است که یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سینما محسوب می‌شود؛ فیلم‌نامه این فیلم توسط برگی اف شات و ماریا ملنیک نوشته شده و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده نیل اچ. موریتز و اوری مارمر قرار داشت.

این فیلم بعد از اکران نقدهای متفاوتی را از سوی منتقدان دریافت کرد؛ برخی از منتقدان به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی وارد کرده و همچنین اعتقاد داشتند که داستان نمی‌تواند آنطور که انتظار می‌رفت مخاطب را درگیر خود کند. اما برخی دیگر از منتقدان داستان فیلم را جذاب توصیف کرده و عملکرد گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند.

فیلم اتاق فرار با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و توانست نسبت به بودجه‌اش فروشی فوق‌العاده را در گیشه به نام خود ثبت کند؛ این فیلم با بودجه 9 میلیون دلاری تولید شد و حدود 155 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. با توجه به موفقیت فیلم اتاق فرار، سازندگان اعلام کردند که قسمت دوم این فیلم با نام اتاق فرار 2 در سال 2021 اکران خواهد شد. البته با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا ممکن است این تاریخ با تاخیر مواجه شد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم اتاق فرار به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تیلور راسل، لوگان میلر، دبورا آن ول، جی الیس، تایلر لابین و نیک دودانی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم اتاق فرار بدین شرح است: شش فرد موفق به حل یک معمای مکعبی می‌شوند؛ بعد از حل این معما آن‌ها به یک بازی دعوت می‌شوند که جایزه آن‌ ده هزار دلار است. شرکت‌کنندگان بازی جهت آغاز آن در یک اتاق دورهم جمع شده و به انتظار طراح بازی می‌نشینند؛ اما هیچ شخصی نزد آن‌ها نیامده و به شکل ناگهانی بازی آغاز می‌شود؛ اما این بازی یک بازی معمولی نیست. شرکت‌کنندگان در صورت اشتباه ممکن است جان خود را از دست بدهند.




بنر فیلم آیین

آیین

The Ritual
کارگردان: David Bruckner نویسنده: Joe Barton
سال انتشار:2017محصول: کانادا , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Rafe SpallRafe Spall
Robert James-CollierRobert James-Collier
Sam TroughtonSam Troughton
Arsher AliArsher Ali
Paul ReidPaul Reid
Kerri McLeanKerri McLean

درباره فیلم آیین


آیین (The Ritual) یک فیلم ترسناک به کارگردانی دیوید بروکنر است که در سال 2017 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. فیلم آیین براساس رمانی به همین نام اثر آدام نویل ساخته شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جو بارتون به رشته تحریر در آمد. جاناتان کاوندیش و ریچارد هلمز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم آیین چندان در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و نتوانست با استقبال آن‌ها مواجه شود. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه ضعیف، شخصیت‌پردازی‌های گنگ و کارگردانی نه‌چندان قدرتمند مورد انتقاد قرار دادند. البته برخی از منتقدان بازی گروه بازیگری را بزرگ‌ترین نقطه قوت فیلم آیین دانستند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ریف اسپال، راب جیمز کولیر، آرشر علی و سم تروتون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آیین بدین شرح است: پنج دوست به‌نام‌های فیل ، دوم ، هاچ ، لوک و راب با یکدیگر ملاقات کرده و درباره برنامه‌های تعطیلات گروهی صحبت می‌کنند. راب پیشنهاد پیاده‌روی در سوئد را می‌دهد که رد می‌شود. لوک و راب برای انجام خریدهایی جمع را ترک می‌کنند و ناگهان در میان یک سرقت خود را می‌یابند. لوک در حالی که سارقان راب را به خاطر اشیا با ارزشش آزار می‌دهند، پنهان می‌شود. لوک به پنهان شدن ادامه داده و فکر می‌کند که چگونه بدون رسیدن آسیب به راب مداخله کند.




بنر فیلم کابین در جنگل
پوستر فیلم کابین در جنگل

کابین در جنگل

The Cabin in the Woods
کارگردان: Drew Goddard نویسنده: Joss Whedon , Drew Goddard
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Kristen ConnollyKristen Connolly
Fran KranzFran Kranz
Chris HemsworthChris Hemsworth
Jesse WilliamsJesse Williams
Anna HutchisonAnna Hutchison
Sigourney WeaverSigourney Weaver

درباره فیلم کابین در جنگل


کلبه‌ای در جنگل (The Cabin in the Woods) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های ترسناک دانست که توانست توجه طرفداران ژانر وحشت را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده درو گودارد قرار داشت. گودارد در امر نویسندگی تنها نبود و جاس ویدون نیز او را همراهی کرد. ویدون به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت.

فیلم کلبه‌ای در جنگل با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه بازیگری و صحنه‌های ترسناک جذابش مورد تحسین قرار دادند؛ اما اعتقاد داشتند که فیلم‌نامه آن می‌توانست به‌مراتب قدرتمندتر باشد.

این فیلم با توجه با بودجه تولیدش، فروش نسبتا خوبی را در گیشه تجربه کرد. فیلم کلبه‌ای در جنگل که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 66 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریستن کانلی، کریس همسورث، جسی ویلیامز، آنا هاچیسون و ریچارد جنکینز اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم کلبه‌ای در جنگل بدین شرح است: در یک آزمایشگاه زیرزمینی، مهندسان گری سیترسون و استیو هادلی در مورد برنامه‌های یک مراسم مرموز بحث می‌کنند؛ این صحبت‌ها پس از اینکه یک عملیات مشابه در استکهلم به تازگی به نتیجه نرسید، صورت گرفت. دانشجویانی به نام‌های دانا، ژول، کرت، هولدن و مارتی آخر هفته خود را در یک کلبه خلوت در جنگل می‌گذرانند. سیترسون و هادلی از راه دور این کلبه را کنترل کرده و با داروهایی خاص رفتارهای این دانشجویان را کنترل می‌کنند.




بنر فیلم نوسفراتو: شبح شب
پوستر فیلم نوسفراتو: شبح شب

نوسفراتو: شبح شب

Nosferatu - Phantom der Nacht
کارگردان: Werner Herzog نویسنده: Werner Herzog
سال انتشار:1979محصول: آلمان , فرانسه
Klaus KinskiKlaus Kinski
Isabelle AdjaniIsabelle Adjani
Bruno GanzBruno Ganz
Roland ToporRoland Topor
Walter LadengastWalter Ladengast
Martje GrohmannMartje Grohmann

درباره فیلم نوسفراتو: شبح شب


نوسفراتو (Nosferatu) فیلمی به کارگردانی فریدریش ویلهلم مورنائو است که برپایه رمانی به همین نام اثر برام استوکر ساخته شد. نوسفراتو درواقع نخستین فیلم ترسناک تاریخ سینما محسوب می‌شود که در سال 1922 اکران شد. فیلم‌نامه این اثر توسط هنریک گالین به رشته تحریر درآمد.

این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شد و در زمان خود مورد استقبال خوبی قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم نوسفراتو به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ماکس شرک، گرتا شرودر، گئورگ اچ. اشنل، یان گوتوفت و لونی نست اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نوسفراتو بدین شرح است: سال 1838، توماس هاتر در شهر خیالی ویسبورگ آلمان زندگی می‌کند. کارفرمای او که نماینده آژانس املاک و مستغلات است، هاتر را جهت ملاقات با مشتری جدیدی به نام کنت اورلوک که قصد دارد خانه‌ای در ویسبورگ بخرد، به ترانسیلوانیا می‌فرستد. هاتر قبل از شروع سفر، همسرش الن را به دوست خوبش هاردینگ و خواهر هاردینگ آنی می‌سپارد.




بنر فیلم ساحره
پوستر فیلم ساحره

ساحره

The Witch
کارگردان: Robert Eggers نویسنده: Robert Eggers
سال انتشار:2015محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Anya Taylor-JoyAnya Taylor-Joy
Ralph InesonRalph Ineson
Kate DickieKate Dickie
Harvey ScrimshawHarvey Scrimshaw
Ellie GraingerEllie Grainger
Lucas DawsonLucas Dawson

درباره فیلم ساحره


جادوگر (The Witch) فیلمی ترسناک به کارگردانی و نویسندگی رابرت اگرز است که پس از اکران در سال 2015 با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. فیلم جادوگر نخستین تجربه رابرت اگرز در عرصه کارگردانی فیلم بلند بود.

فیلم جادوگر واکنش‌های مختلف منتقدین را در پی داشت و نمراتی متوسط را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان داستان فیلم را دارای حفرات زیادی می‌دانستند و اعتقاد داشتند فیلم‌نامه آن نقص‌های گوناگونی دارد. از سوی دیگر آن‌ها به تمجید از عملکرد گروه بازیگری پرداخته و آن را بزرگ‌ترین تقطه قوت فیلم جادوگر می‌دانستند.

فیلم‌ جادوگر موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و به فروشی خارق‌العاده در گیشه دست یابد. این فیلم که با بودجه 3 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 40 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم جادوگر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آنیا تیلور جوی، رالف اینسون، کیت دیکی و جولیان ریچینگز اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جادوگر بدین شرح است: در دهه 1630 میلادی، مهاجران انگلیسی ویلیام و خانواده‌اش (همسرش کاترین، دخترش توماسین، پسرش کالب و دوقلو‌هایش مرسی و جوناس) به‌دلیل اختلافات مذهبی توسط پیوریتن‌ها از مستعمره‌شان اخراج می‌شوند. این خانواده نزدیک جنگلی بزرگ و خلوت مزرعه‌ای‌ می‌سازند و در همین حین کاترین پنجمین فرزندنش به نام ساموئل را به دنیا می‌آورد. یک روز هنگامی که توماسین مشغول بازی با ساموئل بود، کودک نگهان ناپدید می‌شود.




بنر فیلم میزبان
پوستر فیلم میزبان

میزبان

Host
کارگردان: Rob Savage نویسنده: Rob Savage , Gemma Hurley , Jed Shepherd
سال انتشار:2020محصول: بریتانیا
Haley BishopHaley Bishop
Jemma MooreJemma Moore
Emma Louise WebbEmma Louise Webb
Radina DrandovaRadina Drandova
Caroline WardCaroline Ward
Edward LinardEdward Linard

درباره فیلم میزبان


میزبان (Host) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی راب سوج است که در سال 2020 اکران شد. در این فیلم بازیگرانی همچون هیلی بیشاپ، جما مور، اما لوئیز وب، رادینا دراندووا و کارولین وارد به ایفای نقش پرداختند.

فیلم میزبان دیدگاه‌های مثبتی را از جانب منتقدان دریافت نکرد و با استقبال آن‌ها مواجه نشد. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه ضعیف و حوادث گنگش مورد انتقاد قرار دادند.

خلاصه داستان فیلم میزبان بدین شرح است: در حالی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا همگی تحت قرنطینه هستند، گروهی از دوستان تصمیم گرفتند با تماس‌های هفتگی با یکدیگر در ارتباط باشند.




بنر فیلم زیر سایه
پوستر فیلم زیر سایه

زیر سایه

Under the Shadow
کارگردان: Babak Anvari نویسنده: Babak Anvari
سال انتشار:2016محصول: ایران , Jordan , قطر , بریتانیا
Narges RashidiNarges Rashidi
Avin ManshadiAvin Manshadi
Bobby NaderiBobby Naderi
Ray HaratianRay Haratian
Hamid DjavadanHamid Djavadan
Bijan DaneshmandBijan Daneshmand

درباره فیلم زیر سایه


فیلم زیرسایه (Under the Shadow) یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ است که توسط فیلم‌ساز ایرانی بابک انوری ساخته شد. داستان این فیلم نیز توسط بابک انوری به رشته تحریر در آمد. امیلی لئو، الیور روسکیل و لوکان توه تهیه‌کنندگان فیلم زیرسایه بودند.

این فیلم در جلب نظر منتقدان بسیار موفق ظاهر شد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم زیرسایه را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، داستان جذاب و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم زیرسایه طی هفتادمین دوره جوایز بفتا موفق به کسب جایزه بفتای بهترین فیلم اول یک نویسنده، کارگردان یا تهیه‌کننده بریتانیایی شد. این فیلم به عنوان نماینده بریتانیا در فیلم‌های غیرانگیسی زبان هشتاد و نهمین دوره جایزه اسکار شرکت کرد اما میان نامزدهای نهایی قرار نگرفت.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم زیرسایه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نرگس رشیدی، آوین منشادی، بابی نادری، ری هراتیان و آرش مرندی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم زیرسایه بدین شرح است: حوادث فیلم در دهه ۱۹۸۰ و در اوج دوران جنگ ایران و عراق در تهران جریان دارد. فیلم، ماجرای مادر جوانی به نام شیده و دختر خردسال او، درسا است که در غیاب پدر خانواده که پزشک جبهه جنگ است، خانه‌شان مورد اصابت موشکی قرار می‌گیرد که عمل نمی‌کند و منفجر نمی‌شود. درسا پس از این حادثه دچار مشکلات شدید روحی می‌شود و شیده، بعد از مشورت با همسایه‌ها به این نتیجه می‌رسد که این موشک عمل نکرده درواقع طلسم نفرین‌شده‌ای است که ارواح شیطانی یا جن‌هایی که با باد سفر می‌کنند آن را به همراه آورده‌اند تا روح درسا را تسخیر کند.




بنر فیلم معصومین
پوستر فیلم معصومین

معصومین

The Innocents
کارگردان: Jack Clayton نویسنده: Truman Capote , William Archibald
سال انتشار:1961محصول: بریتانیا
Deborah KerrDeborah Kerr
Peter WyngardePeter Wyngarde
Megs JenkinsMegs Jenkins
Michael RedgraveMichael Redgrave
Martin StephensMartin Stephens
Pamela FranklinPamela Franklin

درباره فیلم معصومین


بی‌گناهان (The Innocents) یکی دیگر از فیلم‌های تماشایی ساخته شده در ژانر وحشت است که در سال 1961 اکران شد. این فیلم براساس رمانی به نام چرخش پیچ اثر هنری جیمز ساخته شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم بی‌گناهان برعهده جک کلیتن قرار داشت. داستان این فیلم توسط هنری جیمز و ترومن کاپوتی به رشته تحریر در آمد.

فیلم‌ بی‌گناهان نمرات خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند و داستان مهیجش تحسین منتقدان را به همراه داشت. این فیلم نامزد دریافت دو جایزه بفتا شده بود. بی‌گناهان در جشنواره فیلم کن نیز نامزد نخل طلای کن شد.

این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد. فیلم بی‌گناهان که با بودجه 430 هزار پوندی تولید شده بود، حدود 1.2 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم بی‌گناهان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دبورا کار، مایکل ردگریو، پیتر وینگارد، مگز جنکینز و پاملا فرانکلین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم بی‌گناهان بدین شرح است: داستان فیلم در انگلستان و اواخر قرن نوزدهم جریان دارد. دوشیزه گیدنز به عنوان معلم سرخانه برادرزاده‌های مالک یک عمارت اربابی و به دور از شهر استخدام می‌شود. این دو کودک در ابتدا معصوم به نظر می‌رسند، اما گیدنز کم‌کم به وقایعی مرموز در خانه پی برده و متوجه می‌شود که کودکان توسط ارواح دو عاشق مرده تسخیر شده‌اند.




بنر فیلم میزبان
پوستر فیلم میزبان

میزبان

Host
کارگردان: Rob Savage نویسنده: Rob Savage , Gemma Hurley , Jed Shepherd
سال انتشار:2020محصول: بریتانیا
Haley BishopHaley Bishop
Jemma MooreJemma Moore
Emma Louise WebbEmma Louise Webb
Radina DrandovaRadina Drandova
Caroline WardCaroline Ward
Edward LinardEdward Linard

درباره فیلم میزبان


میزبان (The Host) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی بونگ جون-هو است که در سال 2006 اکران شد. جون-هو در امر نویسندگی تنها نبود و بک چول-هیون نیز او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم میزبان برعهده چوی یونگ-به قرار داشت.

این فیلم با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات خوبی را دریافت کرد. منتقدان فیلم میزبان را به دلیل درون‌مایه داستانی عمیق، بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم میزبان فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای کره تبدیل شد. این فیلم با بودجه 11 میلیون دلاری تولید شد و حدود 89 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم میزبان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سونگ کانگ-هو، بیونگ هی بونگ، پارک هه-ایل، بائه دونا و گو آ-سانگ اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم میزبان بدین شرح است: در سال 2000 ، یک آسیب شناس نظامی آمریکایی به دستیار کره‌ای خود دستور می‌دهد 200 بطری فرمالدئید را در یک فاضلاب منتهی به رودخانه هان بریزد. طی چندین سال آینده، یک موجود دوزیست عجیب در آبراه مشاهده می‌شود و ماهی‌های رودخانه از بین می‌روند.




بنر فیلم بدخواه
پوستر فیلم بدخواه

بدخواه

Malicious
کارگردان: Michael Winnick نویسنده: Michael Winnick
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
Bojana NovakovićBojana Novaković
Josh StewartJosh Stewart
Delroy LindoDelroy Lindo
Melissa BolonaMelissa Bolona
Yvette Yates RedickYvette Yates Redick
Luke EdwardsLuke Edwards

درباره فیلم بدخواه


بدخواه (Malicious) یکی از بهترین فیلم های ترسناک محسوب می‌شود که در سال 2018 عرضه شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده مایکل وینیک قرار داشت. برت فوربس و پاتریک ریزوتی نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم بدخواه به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار پایینی را از سوی منتقدان دریافت کرد. منتقدان فیلم‌نامه این اثر را دارای ایردات بزرگی دانسته و مضامین ترسناک آن را مضحک توصیف کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ملیسا بولونا، جاش استورات، بوجانا نوواکوویچ و دلروی لیندو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم بدخواه بدین شرح است: یک استاد جوان دانشگاه و همسر باردارش ناخواسته موجودی بدخواه را با نیت‌های قاتلانه آزاد کردند.




بنر سریال تسخیر خانه هیل

تسخیر خانه هیل

The Haunting
سازنده: Mike Flanagan
سال‌های انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Michiel HuismanMichiel Huisman
Elizabeth ReaserElizabeth Reaser
Kate SiegelKate Siegel
Oliver Jackson-CohenOliver Jackson-Cohen
Victoria PedrettiVictoria Pedretti
Timothy HuttonTimothy Hutton

درباره سریال تسخیر خانه هیل


تسخیرشدگی خانه هیل (The Haunting of Hill House) یکی دیگر از بهترین سریال های ترسناک به شمار می‌آید که در سال 2018 در ده قسمت توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. مایک فلنگن وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشت.

سریال تسخیرشدگی خانه هیل با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. منتقدان این سریال را به دلیل بازی فوق‌العاده گروه بازیگری، کارگردانی محشر و داستان مهیجش مورد تحسین قرار گرفت.

میخیل هایسمان، کارلا گوجینو، هنری توماس، الیزابت ریسر، الیور جکسون-کوهن، کیت سیگل، ویکتوریا پدرتی، لولو ویلسون و مکینا گریس ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال تسخیرشدگی خانه هیل به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: تابستان سال ۱۹۹۲، زن و شوهر جوانی به اسم هیو و اولویا کرین به همراه پنج بچه خود یعنی استیون، شرلی، تئودورا، لوک و الینور به‌طور موقت به خانه‌ای بسیار قدیمی و بزرگی می‌روند که پیش‌تر خانواده دیگری به اسم هیل در آن سکونت می‌کردند. هیو قصد دارد با تعمیرکردن خانه که برای مدت زیادی خالی از سکنه بوده، آن را بفروشد تا بتواند پول خوبی به‌دست آورد. اما به‌مرور رخدادهایی غیرقابل پیش‌بینی در خانه به وقوع می‌پیوندد که سرنوشت خانواده را برای همیشه عوض می‌کند.

گالری سریال تسخیر خانه هیل





بنر سریال ماجراجویی های ترسناک سابرینا
پوستر سریال ماجراجویی های ترسناک سابرینا

ماجراجویی های ترسناک سابرینا

Chilling Adventures of Sabrina
سازنده: Roberto Aguirre-Sacasa
سال‌های انتشار:2018 - 2020محصول: ایالات متحده
Kiernan ShipkaKiernan Shipka
Ross LynchRoss Lynch
Lucy DavisLucy Davis
Miranda OttoMiranda Otto
Chance PerdomoChance Perdomo
Michelle GomezMichelle Gomez

درباره سریال ماجراجویی های ترسناک سابرینا


ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا (Chilling Adventures of Sabrina) یک سریال در ژانر وحشت است که فصل نخست آن در سال 2018 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد و پس از چهار فصل در سال 2020 به پایان رسید. روبرتو آگیری ساکازا وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشت.

سریال ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. منتقدان از این سریال در زمینه بازی گروه بازیگری و داستان تمجید کردند. کرنان شیپکا، روس لینچ، لوسی دیویس، چنس پدرمو، میشل گومز، جز سینکلر، تاتی گابریل، آدلین رودولف، ریچارد کویل و میراندا اتو ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال ماجراجویی‌های سابرینا بدین شرح است: سریال داستان دختر جوانی به اسم سابرینا اسپل‌من را دنبال می‌کند که با هویت دوگانه نیمه جادوگر-نیمه انسان خود دچار چالش شده ‌است. در همین حال او باید علاوه‌بر مشکلاتی که خودش دارد، با نیروهایی شیطانی که هم او و هم خانواده‌اش، انسان‌ها و دنیایی را که در آن ساکن هستند را تهدید می‌کنند، مبارزه و مقابله کند.




بنر سریال ون هلسینگ
پوستر سریال ون هلسینگ

ون هلسینگ

Van Helsing
سازنده: Neil LaBute
سال‌های انتشار:2016 - 2021محصول: ایالات متحده
Kelly OvertonKelly Overton
Christopher HeyerdahlChristopher Heyerdahl
Rukiya BernardRukiya Bernard
Aleks PaunovicAleks Paunovic

درباره سریال ون هلسینگ


ون هلسینگ (Van Helsing) یکی دیگر از سریال‌های جذاب در ژانر ترسناک محسوب می‌شود که از سال 2016 توسط شبکه سای فای شروع به پخش کرد. نیل لابوته وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشت.

سریال ون هلسینگ نتوانست نمرات خوبی را از جانب منتقدان دریافت کند و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. این سریال با وجود نقدهای منفی که دریافت کرد، توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کلی اورتون، جاناتان اسکارف، کریستوفر هیردال و الکس پانوویک اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان سریال ون هلسینگ در جهانی پسارستاخیری جریان دارد. ونسا ون هلسینگ، از نوادگان آبراهام ون هلسینگ است که پس از مرگ بالقوه‌اش، از کما بیدار می شود و خود را در جهانی پساآخرالزمانی می‌بیند.




بنر سریال تسخیرشدگی عمارت بلای
دو زیرنویس

تسخیرشدگی عمارت بلای

The Haunting of Bly Manor
سازنده: Mike Flanagan
سال‌های انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Victoria PedrettiVictoria Pedretti
Oliver Jackson-CohenOliver Jackson-Cohen
Henry ThomasHenry Thomas
Amelia EveAmelia Eve
T'Nia MillerT'Nia Miller
Rahul KohliRahul Kohli

درباره سریال تسخیرشدگی عمارت بلای


تسخیرشدگی خانه بلای (The Haunting of Bly Manor) نام فصل دوم مجموعه تسخیرشدگی است که در سال 2020 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. وظیفه ساخت این سریال برعهده مایک فلنگن قرار داشت.

سریال تسخیرشدگی خانه بلای پس از عرضه با نمرات متوسط منتقدان روبه‌رو شد و واکنش‌های متعدد آن‌ها را در پی داشت. منتقدان اعتقاد داشتند که فیلم‌نامه فصل دوم در مقایسه با فصل نخست افت شدیدی داشته و دارای نقص‌های زیادی است. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به هنری توماس، الیور جکسون کوهن، کیت سیگل، ویکتوریا پدرتی و آملیا ایو اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال تسخیرشدگی خانه بلای بدین شرح است: سال 1987، یک معلم زن جوان آمریکایی به اسم دنی که به تنهایی در لندن زندگی می‌کند، پس از تجربه‌ای سخت که در زندگی خود داشته است، مسئولیت مراقبت از دو کودک را برعهده می‌گیرد که در خانه‌ای قدیمی که در روستایی به اسم بلای واقع شده، زندگی می‌کنند. دنی از همان لحظه ورودش به خانه با برخورد عجیب دو بچه مواجه می‌شود که از دریاچه نزدیکی خانه هراس دارند.




بنر سریال بیشه شوکران
پوستر سریال بیشه شوکران

بیشه شوکران

Hemlock Grove
سازنده: Brian McGreevy
سال‌های انتشار:2013 - 2015محصول: ایالات متحده
Landon LiboironLandon Liboiron
Bill SkarsgårdBill Skarsgård
Famke JanssenFamke Janssen
Madeleine MartinMadeleine Martin
Camille De PazzisCamille De Pazzis

درباره سریال بیشه شوکران


هملوک گرو (Hemlock Grove) یک سریال ترسناک است که وظیفه ساخت آن برعهده برایان مک‌گریوی قرار داشت. پخش این سریال از سال 2013 آغاز شد و پس از 3 فصل به پایان رسید.

سریال هملوک گرو نمرات متوسطی دریافت کرد. این سریال در زمینه‌ بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. اما منتقدان شخصیت‌پردازی‌ها را ضعیف دانسته و نسبت به روند داستانی انتقاد داشتند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به بیل اسکاشگورد، فامکه یانسن، لاندون لیبویرون و گانیهدیو هورن اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: اسرار تنها بخشی از زندگی روزمره در شهر کوچک هملوک گرو است؛ جایی که تاریک‌ترین بدی‌ها در دید ساده پنهان می‌شوند.




بنر فیلم نامقدس

نامقدس

The Unholy
کارگردان: Evan Spiliotopoulos نویسنده: Evan Spiliotopoulos
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jeffrey Dean MorganJeffrey Dean Morgan
Cricket BrownCricket Brown
Cary ElwesCary Elwes
Katie AseltonKatie Aselton
William SadlerWilliam Sadler
Christine AdamsChristine Adams

درباره فیلم نامقدس


معبد (The Unholy) یک فیلم در ژانر ترسناک است که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده ایوان اسپیلوتوپولوس قرار داشت. سم ریمی و رابرت تاپرت تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم معبد برپایه کتابی به همین نام اثر جیمز هربرت ساخته شد.

فیلم معبد پس از اکران واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت و موفق نشد مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جفری دین مورگان، کیتی اسلتون، ویلیام سدلر، دیوگو مورگادو، کریکت براون، مارینا مازپا، کریستین آدامز، بیتس وایلدر و کری الویس اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: روزنامه‌نگار رسوا، گری فن، در یک شهر کوچک در نیوانگلند یک سری معجزات به ظاهر الهی را کشف می‌کند و از آنها برای احیای زندگی حرفه‌ای خود استفاده می‌کند، اما ممکن است معجزات منبع بسیار تاریک‌تری داشته باشند.




بنر فیلم موجود

موجود

The Thing
کارگردان: John Carpenter نویسنده: Bill Lancaster
سال انتشار:1982محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Kurt RussellKurt Russell
Wilford BrimleyWilford Brimley
T. K. CarterT. K. Carter
David ClennonDavid Clennon
Keith DavidKeith David
Richard DysartRichard Dysart

درباره فیلم موجود


موجود (The Thing) یک فیلم ترسناک به کارگردانی جان کارپنتر است که در سال 1982 اکران شد. دیوید فاستر و لارنس ترمن تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. وظیفه نویسندگی فیلم موجود برعهده بیل لنکستر قرار داشت.

این فیلم موفق شد استقبال منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات بالایی دریافت کند. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، بازی گروه بازیگری و داستان تمجید کردند. ازجمله بازیگرانی که در فیلم موجود به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کرت راسل، ویلفورد بریملی، تی کی کارتر، کیث دیوید، دیوید کلنون و نوربرت وایسر اشاره کرد.

فیلم موجود موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و در گیشه قدرتمند ظاهر شود. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 19 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کارکنان پایگاه تحقیقاتی آمریکایی در قطب جنوب، با گونه‌ای موجود فضایی مواجه می‌شوند که در واقع مانند انگل بدن موجودات زنده دیگر را آلوده می‌کند و در آن پنهان می‌شود و زمانی که لو می‌رود، کالبد جسمانی قربانیان خود را به گونه‌ای ترسناک و خونخوار تغییر شکل می‌دهد. اکنون کارکنان پایگاه برای پاکسازی و یافتن اینکه چه کسی آلوده است، درگیر چالش‌های مرموز و غیرمنتظره‌ای می‌شوند.




بنر سریال از مردگان متحرک بترسید
پوستر سریال از مردگان متحرک بترسید

از مردگان متحرک بترسید

Fear the Walking Dead
سازنده:
سال‌های انتشار:2015 - 2021محصول: ایالات متحده

درباره سریال از مردگان متحرک بترسید


از مردگان متحرک بترسید (Fear the Walking Dead) نام سریال فرعی مجموعه مردگان متحرک است که از سال 2015 کار خود را توسط شبکه ای ام سی آغاز کرد. وظیفه ساخت این سریال برعهده رابرت کرکمن و دیو اریکسون قرار داشت.

از مردگان متحرک بترسید نتوانست استقبال منتقدان را به همراه داشته باشد و با واکنش‌های منفی آنان مواجه شد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به آلیسیا دبنم کری، لنی جیمز، مگی گریس، کلمن دومینگو، جنا الفمن، گرت دیلاهانت، کارن دیوید، آستین آملیو، الکسا نیسنسون، روبن بلیدز، کلیف کرتیس، فرانک دیلین، کیم دیکنز، الیزابت رودریگز، مرسدس میسون و لورنزو جیمز هنری اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: سه فصل نخست سریال روی یک خانواده آشفته تمرکز دارد. آن‌ها برای زنده ماندن پس از فروپاشی تمدن در اطراف خود، باید خود را کاملا تغییر دهند، مهارت های جدید بیاموزند و نگرش‌های جدیدی را اتخاذ کنند.




بنر سریال تابستان سیاه
پوستر سریال تابستان سیاه

تابستان سیاه

Black Summer
سازنده:
سال‌های انتشار:2019 - 2021محصول: ایالات متحده

درباره سریال تابستان سیاه


تابستان سیاه (Black Summer) یکی از بهترین سریال های ترسناک به شمار می‌آید که از سال 2019 توسط سرویس نت‌فلیکس کار خود را آغاز کرد. وظیفه ساخت این سریال برعهده کارل شافر و جان هیامز قرار داشت.

سریال تابستان سیاه نتوانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و در زمینه‌های روند داستانی و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیمی کینگ، زوئی مارلت، کریستین لی و جاستین چو کری اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: شش هفته پس از شروع آخرالزمان زامبی، آنا از دخترش رز جدا شده و برای یافتن او سفری هولناک را آغاز می‌کند. او باید در کنار گروه کوچکی از پناهندگان در آمریکای شمالی، ماجراجویی جدیدی را آغاز کرده و تصمیمات وحشیانه‌ای را در طول مرگبارترین تابستان آخرالزمان اتخاذ کند.




بنر فیلم پاکسازی
پوستر فیلم پاکسازی

پاکسازی

The Purge
کارگردان: James DeMonaco نویسنده: James DeMonaco
سال انتشار:2013محصول: فرانسه , ایالات متحده
Ethan HawkeEthan Hawke
Lena HeadeyLena Headey
Max BurkholderMax Burkholder
Adelaide KaneAdelaide Kane
Edwin HodgeEdwin Hodge
Rhys WakefieldRhys Wakefield

درباره فیلم پاکسازی


پاکسازی (The Purge) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های ترسناک قرار بگیرد. جیمز دموناکو وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. مایکل بی و بردلی فولر تهیه‌کنندگان این فیلم جذاب بودند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم پاکسازی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ایتن هاک، لینا هیدی، آدلاید کین، ریس واکفیلد، تونی اولر، ادوین هودگ، آریجا باریکیس و کریس مالکی اشاره کرد. فیلم پاکسازی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و در زمینه‌های فیلم‌نامه و کارگردانی مورد انتقاد قرار گرفت.

فیلم پاکسازی با اینکه نمرات بسیار پایینی دریافت کرده بود، توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم با بودجه تولید 3 میلیون دلاری‌اش، حدود 89 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم پاکسازی بدین شرح است: در سال 2014، پدران بنیانگذار جدید آمریکا، یک حزب سیاسی توتالیتر، بعد از فروپاشی اقتصادی به ریاست جمهوری رأی داده می‌شوند. آن‌ها قانونی را تصویب می‌کنند که یک پاکسازی سالانه را تحریم می‌کند. به مدت 12 ساعت در هر سال همه جرائم از جمله قتل، آتش‌سوزی، سرقت و تجاوز به عنف در این دوره قانونی است، مگر در برابر مقامات دولتی و کلیه خدمات اضطراری تا ساعت 7 صبح در دسترس نیست.




بنر سریال خانه شیرین

خانه شیرین

Sweet Home
سازنده: Sohyun Park
سال‌های انتشار:2020محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین سریال
Song KangSong Kang
Lee Jin-wookLee Jin-wook
Lee Si-youngLee Si-young
Lee Do-hyunLee Do-hyun
Kim Gab-SooKim Gab-Soo
Go Min-siGo Min-si

درباره سریال خانه شیرین


خانه شیرین (Sweet Home) یک سریال در ژانر درام و ترسناک است که وظیفه کارگردانی آن برعهده لی یونگ بوک، جانگ یانگ وو و پارک سو هیون قرار داشت. هونگ سو ری، کیم هیونگ مین و پارک سو جونگ نویسندگان این سریال بودند.

سریال خانه شیرین پس از پخش واکنش‌های متعدد منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به سونگ کانگ، لی دو هیون، لی سی یانگ و گو مین شی اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: هیون، یک دانش‌آموز دبیرستانی تنها است که خانواده‌اش را در یک حادثه وحشتناک از دست داده است. او مجبور می‌شود خانه خود را ترک کرده و با واقعیت جدیدی روبه‌رو شود که در آن هیولاها سعی در نابودی تمام بشریت دارند.




بنر سریال لاک و کلید
پوستر سریال لاک و کلید

لاک و کلید

Locke & Key
سازنده: Carlton Cuse , Meredith Averill , Aron Eli Coleite
سال‌های انتشار:2020 - 2020محصول: ایالات متحده
Darby StanchfieldDarby Stanchfield
Connor JessupConnor Jessup
Emilia JonesEmilia Jones
Jackson Robert ScottJackson Robert Scott
Petrice JonesPetrice Jones
Laysla De OliveiraLaysla De Oliveira

درباره سریال لاک و کلید


لاک و کلید (Locke & Key) نام یک سریال ترسناک است که وظیفه ساخت آن برعهده جو هیل قرار داشت. سریال لاک و کلید از سال 2020 توسط سرویس نت‌فلیکس شروع به پخش کرد.

این سریال نمرات متوسطی دریافت کرد و با نظرات مختلف منتقدان مواجه شد. جکسون رابرت اسکات، کانر جسوپ، امیلیا جونز، شری سام، گریفین گلاک، داربی استنچفیلد، فلیکس ملارد، لیسلا د اولیویرا، پتریس جونز و تامس میچل بارنت ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال لاک و کلید بدین شرح است: پس از کشته شدن پدرشان در شرایط مرموز، سه خواهر و برادر و مادرشان به خانه اجدادی خود نقل مکان می‌کنند. جایی که پر از کلیدهای جادویی است که ممکن است با مرگ پدرشان ارتباط داشته باشد.




بنر فیلم جیغ

جیغ

Scream
کارگردان: Matt Bettinelli-Olpin , Tyler Gillett نویسنده: James Vanderbilt , Guy Busick
سال انتشار:2022محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Neve CampbellNeve Campbell
David ArquetteDavid Arquette
Courteney CoxCourteney Cox
Jenna OrtegaJenna Ortega
Melissa BarreraMelissa Barrera
Marley SheltonMarley Shelton

درباره فیلم جیغ


جیغ (Scream) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های ترسناک را داراست. وس کریون وظیفه کارگردانی این فیلم تماشایی را برعهده داشت. کتی کونراد و کری وودز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم جیغ توسط کوین ویلیامسون به رشته تحریر درآمد.

فیلم جیغ پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت. منتقدان به فیلم‌نامه این اثر انتقاداتی وارد کردند، اما از عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند. نو کمبل، دیوید آرکت، کورتنی کاکس، متیو لیلارد، رز مک‌گاون، اسکیت اولریش، جیمی کندی، درو بریمور و جوزف ویپ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم جیغ به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم با بودجه تولید 15 میلیون دلاری‌اش، حدود 173 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان راجع‌به چند بچه دبیرستانی است که یکی یکی بعد از تماس تلفنی قاتل نقاب‌داری سلاخی می‌شوند تا اینکه سیدنی پرسکات یکی از بچه‌های دبیرستان که مادرش چند سال قبل به طرز مشکوکی کشته شده، مورد حمله قاتل قرار گرفته ولی از حمله نجات پیدا می‌کند. پلیس بعد از این ماجرا به دوست سیدنی بیلی لومیس مشکوک شده و او را دستگیر می‌کند.




بنر سریال نایت فلایرز
پوستر سریال نایت فلایرز

نایت فلایرز

Nightflyers
سازنده: Jeff Buhler
سال‌های انتشار:2018 - 2018محصول: ایالات متحده
Brían F. O'ByrneBrían F. O'Byrne
Maya EshetMaya Eshet
Jodie Turner-SmithJodie Turner-Smith
Eoin MackenEoin Macken
Angus SampsonAngus Sampson
Sam StrikeSam Strike

درباره سریال نایت فلایرز


شبگردها (Nightflyers) سریالی ترسناک است که از سال 2018 توسط شبکه سای فای شروع به پخش کرد و پس از ده قسمت به اتمام رسید. سریال شبگردها برپایه رمانی به همین نام اثر جورج آر. آر. مارتین ساخته شد.

سریال شبگردها نمرات پایینی دریافت کرد و به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت. جودی ترنر اسمیت، گرچن مول، دوید آیالا و ایئوین مک‌کین ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان سریال شبگردها بدین شرح است: خدمه‌ای از دانشمندان برای تحقیق در مورد یک سیگنال مرموز بیگانه، سوار کشتی‌ای به نام شبگرد می‌شوند و خیلی زود این سوال برای آن‌ها ایجاد می‌شود که آیا در کشتی چیزی با آن‌ها وجود دارد یا خیر.




بنر سریال آنها
پوستر سریال آنها

آنها

THEM
سازنده: Little Marvin
سال‌های انتشار:2021 - 2021محصول: ایالات متحده
Deborah AyorindeDeborah Ayorinde
Ashley ThomasAshley Thomas
Alison PillAlison Pill
Shahadi Wright JosephShahadi Wright Joseph
Melody HurdMelody Hurd
Ryan KwantenRyan Kwanten

درباره سریال آنها


سریال آنان (Them) اثری ترسناک است که از سال 2021 توسط سرویس آمازون پرایم شروع به پخش کرد. لیتل ماروین وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشت.

سریال آنان با واکنش‌های متعدد منتقدان مواجه شد؛ اما توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به دبورا آیورینده، الیسون پیپل، بشی و ملودی هارد اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال آنان بدین شرح است: یک خانواده سیاه‌پوست به محله‌ای کاملا سفید در لس‌آنجلس نقل مکان می‌کنند که نیروهای بدخواه، همسایه و دنیای دیگر شروع به طعنه، تخریب و نابودی آن‌ها می‌کنند.




بنر سریال مردگان متحرک: جهانی فراتر از آن

مردگان متحرک: جهانی فراتر از آن

The Walking Dead: World Beyond
سازنده: Scott M. Gimple , Matthew Negrete
سال‌های انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Alexa MansourAlexa Mansour
Aliyah RoyaleAliyah Royale
Nicolas CantuNicolas Cantu
Hal CumpstonHal Cumpston
Annet MahendruAnnet Mahendru
Nico TortorellaNico Tortorella

درباره سریال مردگان متحرک: جهانی فراتر از آن


مردگان متحرک: جهانی فراتر از آن (The Walking Dead: World Beyond) یکی از سریال‌های فرعی مجموعه مردگان متحرک است که در سال 2020 توسط شبکه ای ام سی شروع به پخش کرد. اسکات ام. گیمپل و متیو نگرت وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشتند.

سریال مردگان متحرک: جهانی فراتر از آن با واکنش‌های منفی منتقدان روبه‌رو شد و در جلب نظرات مثبت آنان موفق نبود. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به الکسا منصور، نیکو ترترلا، آلیا رویال و آنت ماهندرو اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این مجموعه روی اولین نسلی تمرکز دارد که در زمان آخرالزمان زامبی رشد می‌کنند.

گالری سریال مردگان متحرک: جهانی فراتر از آن


نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های ترسناک

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_39642

چهارشنبه، 23 فروردین 1402، 15:37

فقط و فقط جن گیر بعد هم احضار

عکس پروفایل

u_6260

پنج‌شنبه، 10 تیر 1400، 12:18

فیلم a quiet place 2 اومده بیرون . کی میزارید تو ملوفیلم ؟؟؟؟


عکس پروفایل

سامان

پنج‌شنبه، 10 تیر 1400، 13:38

سلام جمعه شب یا نهایتا شنبه تا ظهر قرار میگیره

عکس پروفایل

u_12216

سه‌شنبه، 26 اسفند 1399، 12:35

لطفا فيلم هايي كه معرفي مي كنيد رو تو سايت بزارين تا بتونيم ببينيمشون. ممنون