خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های آمیتاب باچان

بهترین فیلم های آمیتاب باچان چه هستند؟ آمیتاب باچان یکی از بازیگران قدیمی و عالی سینمای هندوستان است که دارای محبوبیت بالایی است.

او با ایفای نقش‌هایی به‌یادماندنی توانست به محبوبیت بالایی برسد و به‌عنوان یکی از بهترین بازیگران کشور هند و بالیوود شناخته شود.

در ادامه قصد داریم به معرفی برخی از بهترین فیلم های آمیتاب باچان بپردازیم. با ملوفیلم همراه باشید.




بنر فیلم 102 سالگی پایان نیست
پوستر فیلم 102 سالگی پایان نیست

102 سالگی پایان نیست

102 Not Out
کارگردان: Umesh Shukla نویسنده: Saumya Joshi
سال انتشار:2018محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Rishi KapoorRishi Kapoor
Jimit TrivediJimit Trivedi
Dharmendra GohilDharmendra Gohil
Vijay RaazVijay Raaz
Sunil VishraniSunil Vishrani

درباره فیلم 102 سالگی پایان نیست


102 سالگی پایان نیست (102 Not Out) یکی از بهترین فیلم‌های هندی به شمار می‌آید که وظیفه کارگردانی آن برعهده اومش شوکلا قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط ساومیا جاشی نوشته شد.

102 سالگی پایان نیست به‌عنوان یک اثر کمدی توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد. منتقدان از درون‌مایه طنز و بازی گروه بازیگری تمجید کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آمیتاب باچان، ریشی کاپور، جیمی ترویدی و ویجای راز اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مردی 102 ساله است اما دلی بسیار جوان دارد. او می‌خواهد رکورد سن مردی چینی را با سن حدود 120 سال بشکند. با این وجود پسر 72 ساله او هیچکدام از این تفکرات را ندارد. به همین علت پدرش می‌خواهد او را به خانه سالمندان بفرستد. اما پسرش دوست ندارد به خانه سالمندان برود. به همین دلیل پدرش شرایطی وضع می‌کند که در صورت عمل به آن‌ها از فرستادن او به خانه سالمندان صرف نظر می‌کند.




بنر فیلم شامیتاب
پوستر فیلم شامیتاب

شامیتاب

Shamitabh
کارگردان: R. Balki نویسنده: R. Balki
سال انتشار:2015محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
DhanushDhanush
Akshara HaasanAkshara Haasan
AbhinayaAbhinaya
Rukmini VijayakumarRukmini Vijayakumar
RekhaRekha

درباره فیلم شامیتاب


شامیتاب (Shamitabh) یکی از بهترین فیلم های آمیتاب باچان به شمار می‌آید که در سال 2015 اکران شد. آر. بالکی به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. سونیل لولا، گائوری شیند، راکش جهونجونوالا و ابیشک باچان تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

شامیتاب نتوانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آمیتاب باچان، دنوش، آکشارا حسن و ریکا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم شامیتاب بدین شرح است: یک فرد لال به اسم دانیش با اینکه بازیگری ماهر است، نمی‌تواند حرف بزند؛ بنابراین نمی‌تواند به آرزوی خود که بازیگری است برسد. به همین دلیل با کمک یک دستیار کارگردان به اسم آکشارا پاندی یک شخص بی‌خانمان و معتاد به الکل را پیدا می‌کنند که نام او آمیتاب است. او صدای بسیار خوبی دارد اما به آرزوی خودش که بازیگری بوده نرسیده است. آن‌ها از درخواست می‌کنند تا به کمک یک دستگاه خاص صدای دانیش شود و به جای او صحبت کند تا به کمک هم موفق شوند، صدای آمیتاب و بازیگری دانیش راه حل آن دو است.




بنر فیلم گتسبی بزرگ
پوستر فیلم گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ

The Great Gatsby
کارگردان: Baz Luhrmann نویسنده: Baz Luhrmann , Craig Pearce
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده , استرالیا
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Tobey MaguireTobey Maguire
Carey MulliganCarey Mulligan
Joel EdgertonJoel Edgerton
Elizabeth DebickiElizabeth Debicki
Isla FisherIsla Fisher

درباره فیلم گتسبی بزرگ


گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) یکی از بهترین فیلم های جهان به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی باز لورمن است که در سال 2013 اکران شد؛ کریگ پیرس نیز در امر نویسندگی لورمن را همراهی کرد.

فیلم گتسبی بزرگ با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها انتقاد کردند. آن‌ها از عملکرد گروه بازیگری، کارگردانی و جلوه‌های بصری تمجید کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در دو رشته بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ‌کدام از این دو بخش نتوانست این جایزه را کسب کند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر، کری مولیگان، جوئل اجرتون، ایسلا فیشر، الیزابت دبیکی، آدلاید کلمنس، جیسون کلارک و آمیتاب باچان اشاره کرد.

فیلم گتسبی بزرگ توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و در گیشه عملکرد درخشانی داشته باشد. این فیلم با بودجه تولید 105 میلیون دلاری‌اش، حدود 351 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نیک فردی است که جهت ادامه زندگی و ایجاد فرصت‌های تازه شغلی از غرب آمریکا به نیویورک نقل مکان کرده و در نزدیکی خانه مردی ثروتمند به نام جی گتسبی ساکن شده است. او در ادامه شاهد اتفاقات عجیبی در خانه همسایه‌اش می‌شود. گتسبی هر شب مهمانی‌های بزرگ و پرزرق‌وبرقی برگزار می‌کند که مهمانان زیادی در آن حضور دارند. نیک علاقه‌ای به این دنیای شلوغ ندارد؛ اما او درنهایت کارت دعوتی از سوی گتسبی جهت حضور در این مهمانی‌ها دریافت می‌کند.




بنر فیلم خدا بزرگ است
پوستر فیلم خدا بزرگ است

خدا بزرگ است

God Tussi Great Ho
کارگردان: Rumi Jaffery نویسنده: Rumi Jaffery
سال انتشار:2008محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Salman KhanSalman Khan
Priyanka ChopraPriyanka Chopra
Anupam KherAnupam Kher
Sohail KhanSohail Khan
Dalip TahilDalip Tahil

درباره فیلم خدا بزرگ است


خدایا بنازم به عظمتت (God you are Great‎) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های آمیتاب باچان قرار بگیرد. رومی جفری به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. یونس ساجاول در امر نویسندگی جفری را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده سهیل خان قرار داشت.

خدایا بنازم به عظمتت نمرات بسیار پایینی دریافت کرد و از سوی منتقدان به‌عنوان یک فیلم مضحک توصیف شد. سلمان خان، پریانکا چوپرا، آمیتاب باچان، و سهیل خان ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: آرون پراجاپاتی کارمند یک شبکه تلویزیونی است که پیوسته در زندگی بدشانسی می‌آورد و به همین دلیل همیشه از دست خدا شاکی است. تا این که یک روز با توطئه یکی از همکارانش نمی‌تواند نمونه کارش را اجرا کند و برای همین از کارش اخراج می‌شود. او شروع به گلایه به خداوند می‌کند و دعای خیر مادرش را به سمت آسمان پرتاب می‌کند.




بنر فیلم هرگز نگو خداحافظ
پوستر فیلم هرگز نگو خداحافظ

هرگز نگو خداحافظ

Kabhi Alvida Naa Kehna
کارگردان: Karan Johar نویسنده: Karan Johar , Shibani Bathija
سال انتشار:2006محصول: هندوستان
Shah Rukh KhanShah Rukh Khan
Rani MukerjiRani Mukerji
Preity ZintaPreity Zinta
Abhishek BachchanAbhishek Bachchan
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
John AbrahamJohn Abraham

درباره فیلم هرگز نگو خداحافظ


هرگز نگو خداحافظ (Kabhi Alvida Naa Kehna) یک فیلم به کارگردانی و نویسندگی کاران جوهر است که در سال 2006 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده هیرو یاش جوهر قرار داشت.

فیلم هرگز نگو خداحافظ نتوانست تحسین منتقدان را برانگیزد و نمرات بالایی دریافت نکرد. این فیلم حدود 37 میلیون دلار در گیشه فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شاهرخ خان، رانی موکرجی، آبیشک باچان، پریتی زینتا، آمیتاب باچان و کیرون کهیر اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم دارای چهار شخصیت اصلی است که داستان راجع‌به آن‌هاست. دوساران یک فوتبالیست موفق است که با ریا ازدواج کرده ‌است که دریک مجله مد کارگرفته ‌است و پسری به اسم آرجون دارند. مایا با باریشی تالوار ازدواج کرده‌ است ولی علاقه‌ای مانند عشق به او ندارد و فقط به دلیل اینکه نمی‌خواسته منتظر عشق بنشیند با او ازدواج کرده‌ است. پس از تصادف دوساران با اتومبیل وآسیب دیدن یکی از پاهایش و در نتیجه تمام شدن دوران فوتبالش، همه چیز عوض می‌شود و این دو زوج به هم مرتبط می‌شوند.




بنر فیلم معما
پوستر فیلم معما

معما

Paheli
کارگردان: Amol Palekar نویسنده: Sandhya Gokhale
سال انتشار:2005محصول: هندوستان
Shah Rukh KhanShah Rukh Khan
Rani MukerjiRani Mukerji
Anupam KherAnupam Kher
Aditi GowitrikarAditi Gowitrikar
Rajpal YadavRajpal Yadav
Dilip PrabhavalkarDilip Prabhavalkar

درباره فیلم معما


معما (Paheli) نیز جزو بهترین فیلم های آمتاب باچان به شمار می‌آید که در سال 2005 اکران شد. آمل پالکار کارگردانی و نویسنده این فیلم بود. ویجایادان دیتا و ساندیا گوخاله در امر نویسندگی پالکار را همراهی کردند. گاوری خان به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

فیلم معما نمرات پایینی دریافت کرد و مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به شاهرخ خان، رانی موکرجی، آمیتاب باچان، سونیل شتی، انوپم کهیر، جوهی چاولا و راجپال یاداو اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: لاچی دختر زیبایی است که با مردی ثروتمند اما بی‌احساس و حریص یعنی کیشانلال ازدواج می‌کند. کیشانلال بعد از مراسم عروسی، عروس را با کاروان همراه خود به شهرش می‌برد. در راه روحی لاچی را می‌بیند و عاشقش می‌شود. وقتی عروس به خانه داماد می‌رسد از تصمیم شوهرش آگاه می‌شود که تصمیم دارد برای تجارت به سفری پنج ساله برود و این ضربه بزرگی برای نوعروس است.




بنر فیلم ویر و زارا
پوستر فیلم ویر و زارا

ویر و زارا

Veer-Zaara
کارگردان: Yash Chopra نویسنده: Aditya Chopra
سال انتشار:2004محصول: هندوستان
Shah Rukh KhanShah Rukh Khan
Preity ZintaPreity Zinta
Rani MukerjiRani Mukerji
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Hema MaliniHema Malini
Divya DuttaDivya Dutta

درباره فیلم ویر و زارا


ویر زارا (Veer-Zaara) یک فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی یاش چوپرا است که در سال 2004 اکران شد. آدیتیا چوپرا در امر تهیه‌کنندگی یاش چوپرا را همراهی کرد. لازم به ذکر است که آدیتیا چوپرا وظیفه نویسندگی این فیلم را نیز برعهده داشت.

ویر زارا مورد توجه منتقدان قرار گرفت و واکنش‌های مثبت آنان را همراه داشت. این فیلم به دلیل عملکرد درخشان گروه بازیگری و داستان تاثیرگذار مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم حدود 14 میلیون دلار در گیشه فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به شاهرخ خان، پریتی زینتا، رانی موکرجی، هما مالینی و آمیتاب باچان اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: زارا حیات خان، دختری زیبا، جوان و شاد است. وی مسلمان است و در پاکستان زندگی می‌کند. بعد از مرگ خدمتکار خانه، زارا تصمیم می‌گیرد که به وصیت وی عمل کرده، خاکسترش را به هندوستان برده و در رودخانه‌ای مقدس بریزد. در هندوستان اتوبوس حامل زارا به دره سقوط می‌کند؛ اما زارا توسط ویر که مأمور امداد و نجات است، نجات پیدا می‌کند.




بنر فیلم خاکی
پوستر فیلم خاکی

خاکی

Khakee
کارگردان: Rajkumar Santoshi نویسنده: Shridhar Raghavan , Rajkumar Santoshi
سال انتشار:2004محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Ajay DevgnAjay Devgn
Akshay KumarAkshay Kumar
Atul KulkarniAtul Kulkarni
Aishwarya Rai BachchanAishwarya Rai Bachchan
Tusshar KapoorTusshar Kapoor

درباره فیلم خاکی


خاکی (Khakee‎) یکی از بهترین فیلم های آمیتاب باچان محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده راجکومار سانتوشی قرار داشت. کیشو رامسای تهیه‌کننده این فیلم بود.

این فیلم موفق شد مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد و واکنش‌های مثبت آنان را به همراه داشته باشد. آمیتاب باچان، آکشی کومار، اجی دیوگن، آیشواریا رای و لارا دوتا ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم خاکی بدین شرح است: یک بازرس پلیس به اسم آنانت شریواستاو به همراه گروهش مأموریت دارند تا تروریستی به اسم اقبال انصاری را به دادگاه برسانند. مأموریت آن‌ها با حملات پی در پی مأمور سابق پلیس و خلافکار معروف یعنی یاشوانت انگره مواجه می‌شود تا اینکه متوجه می‌شوند اقبال انصاری تروریست نیست؛ بلکه قربانی یک توطئه سیاسی شده ‌است.




بنر فیلم باغبان
پوستر فیلم باغبان

باغبان

Baghban
کارگردان: Ravi Chopra نویسنده: Satish Bhatnagar , Achala Nagar , Ram Govind , Shafiq Ansari
سال انتشار:2003محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Hema MaliniHema Malini
Salman KhanSalman Khan
Mahima ChaudhryMahima Chaudhry
Paresh RawalParesh Rawal
Lillete DubeyLillete Dubey

درباره فیلم باغبان


باغبان (Baghban) فیلمی به کارگردانی راوی چوپرا است که در سال 2003 اکران شد. بی. ار. چوپرا، آچالا ناگار، رام گویند و شفیق انصاری نویسندگان این فیلم بودند. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده بی. ار. چوپرا قرار داشت.

فیلم باغبان واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت. این فیلم به دلیل داستان احساسی، و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 1 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 6 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم باغبان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آمیتاب باچان، سلمان خان، هما مالینی، ماهیما چودری، سمیر سونی، امان ورما، ریمی سن، پارش راوال، لیلیت دوبی و آسرانی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: رائول و بوجا زوج مسنی هستند که سال‌ها با عشق زندگی کرده و در زندگی هیچ کم‌وکاستی برای فرزندانشان نگذاشتند. به دلیل بالا رفتن سن از کار باز نشسته می‌شوند و تصمیم می‌گیرند با فرزندانشان زندگی کنند که در واقع ۴ پسر هستند. وقتی فرزندانشان از این موضوع آگاه می‌شوند همه مشکلاتشان را پیش می‌کشند تا از زندگی با آن‌ها طفره روند؛ اما سرانجام تصمیم می‌گیرند این زوج عاشق را از یکدیگر جدا کنند.




بنر فیلم گاهی خوشحال گاهی غمگین
پوستر فیلم گاهی خوشحال گاهی غمگین

گاهی خوشحال گاهی غمگین

Kabhi Khushi Kabhie Gham
کارگردان: Karan Johar نویسنده: Sheena Parikh
سال انتشار:2001محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Jaya BachchanJaya Bachchan
Shah Rukh KhanShah Rukh Khan
KajolKajol
هريثيك روشانهريثيك روشان
Kareena Kapoor KhanKareena Kapoor Khan

درباره فیلم گاهی خوشحال گاهی غمگین


گاهی خوشی گاهی غم (Kabhi Khushi Kabhie Gham) جزو بهترین فیلم های آمیتاب باچان به شمار می‌آید که به محبوبیت بالایی رسید. کاران جوهر کارگردان و نویسنده این فیلم بود. یاش جوهر نیز وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم گاهی خوشی گاهی غم را برعهده داشت.

این فیلم نظرات مثبت منتقدان را در پی داشت و استقبال آنان را به همراه داشت. فیلم گاهی خوشی گاهی غم با بودجه تولید 5.6 میلیون دلاری‌ خود حدود 29 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شاهرخ خان، کاجول، آمیتاب باچان، جایا باچان، هرتیک روشن و کارینا کاپور اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم گاهی خوشی گاهی غم بدین شرح است: روهان ریچاند پسر یک تاجر پولدار به اسم یاش وردهن ریچاند وناندینی است. وی برادری دارد که 10 سال قبل خانه را به علت نامشخصی ترک کرده و دیگر بازنگشته است. روهان از مادربزرگ‌هایش درخواست می‌کند که حقیقت را بگویند. آن‌ها تعریف می‌کنند که برادر او، راهول سال‌ها قبل عاشق دختری به اسم آنجلی شرما شده اما پدرش او را قبول نکرده و از خانواده طرد کرده ‌است.




بنر فیلم محبت‌ها
پوستر فیلم محبت‌ها

محبت‌ها

Mohabbatein
کارگردان: Aditya Chopra نویسنده: Aditya Chopra
سال انتشار:2000محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Shah Rukh KhanShah Rukh Khan
Aishwarya Rai BachchanAishwarya Rai Bachchan
Jimmy ShergillJimmy Shergill
Preeti JhangianiPreeti Jhangiani
Jugal HansrajJugal Hansraj

درباره فیلم محبت‌ها


محبت‌ها (Mohabbatein) فیلمی به نویسندگی و کارگردانی آدیتیا چوپرا است که در سال 2000 اکران شد. یاش چوپرا وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

این فیلم نمرات نسبتا خوبی از سوی منتقدان دریافت کرد و به دلیل بازی گروه بازیگری و داستان مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در فیلم محبت‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شاهرخ خان، آمیتاب باچان، آیشواریا رای، جیمی شرگیل، شامیتا شتی، اودای چوپرا، جوگال هانسراج، کیم شارما و پریتی جانگیانی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم محبت‌ها بدین شرح است: نارایان شانکر مدیر سخت‌گیر دانشگاه معتبر تمام پسرانه گورکول است که بر نظم و انضباط تأکید دارد. او 25 سال دانشگاه را اداره کرده‌ است و دانش‌آموزان را از عاشق شدن منع کرده و هر که را هم که عاشق شده، اخراج کرده‌ است. داستان حول محور سه دانشجو به نام‌های سمیر، ویکی و کاران می‌چرخد که همه‌شان عاشق می‌شوند.




بنر فیلم از نسل آفتاب
پوستر فیلم از نسل آفتاب

از نسل آفتاب

Sooryavansham
کارگردان: E.V.V. Satyanarayana نویسنده: E.V.V. Satyanarayana
سال انتشار:1999محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
SoundaryaSoundarya
Anupam KherAnupam Kher
Mukesh RishiMukesh Rishi
Shivaji SathamShivaji Satham
BinduBindu

درباره فیلم از نسل آفتاب


از نسل آفتاب (Sooryavansham‎) یکی دیگر از بهترین فیلم های آمیتاب باچان است که وظیفه کارگردانی آن برعهده ای. وی. وی. ساتیانارایانا قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط آدش کی. آرجون نوشته شد. جی. ای. ششگیری رائو تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم از نسل آفتاب نمرات پایینی دریافت کرد و در زمینه‌های فیلم‌نامه و روند داستانی مورد انتقاد قرار گرفت. آمیتاب باچان، سونداریا، انوپم کهیر، قادر خان و موکش ریشی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ارباب تاکور مردی با نفوذ و خیرخواه است که به فکر حل مشکلات مردم روستاست. اما به علت سوءتفاهمی که سال‌ها پیش رخ داده، با جوان‌ترین پسرش، هیرا رابطه خوبی ندارد و دیگر او را پسر خود نمی‌داند. غافل از اینکه او به دلیل حفظ آبروی دختری جوان مجبور شده گناهی را گردن بگیرد که هیچ‌گاه مرتکب آن نشده است. پسر خانواده برخلاف میل باطنی با دختر مورد علاقه‌اش ازدواج می‌کند و باعث ناراحتی پدرش می‌شود و پدرش هم به دلیل این موضوع پسرش را از خانه می‌راند و پسر دچار مشکلاتی در زندگی می‌شود.




بنر فیلم خدا گواه
پوستر فیلم خدا گواه

خدا گواه

Khuda Gawah
کارگردان: Mukul Anand نویسنده: Santosh Saroj
سال انتشار:1992محصول: افغانستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
SrideviSridevi
Shilpa ShirodkarShilpa Shirodkar
Kiran KumarKiran Kumar
Danny DenzongpaDanny Denzongpa
Anjana MumtazAnjana Mumtaz

درباره فیلم خدا گواه


خدا گواه (Khuda Gawah) فیلمی درام و حماسی است که وظیفه کارگردانی آن برعهده موکول اس. آناند قرار داشت. نظیر احمد و مانجو دسای تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. ابدول سلام شیخ فیلم‌نامه این فیلم را به رشته تحریر درآورد.

این فیلم به دلیل شخصیت‌پردازی‌های ضعیف و روند داستانی گنگ با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد و نمرات پایینی دریافت کرد. آمیتا باچان، سری دیوی، ناگرجونا و شلیپا شیرودکار ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم خدا گواه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم خدا گواه بدین شرح است: پادشاه خان عاشق بی‌نظیر، دختری از قبیله رقیب می‌شود. بی‌نظیر شرط ازدواج را کشتن راهزنی به اسم حبیب‌الله قرار می‌دهد و پادشاه برای کشتن او راهی هندوستان می‌شود.




بنر فیلم مسیر آتش
پوستر فیلم مسیر آتش

مسیر آتش

Agneepath
کارگردان: Mukul Anand نویسنده: Kader Khan , Santosh Saroj
سال انتشار:1990محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
Mithun ChakrabortyMithun Chakraborty
MadhaviMadhavi
Neelam KothariNeelam Kothari
Danny DenzongpaDanny Denzongpa
Archana Puran SinghArchana Puran Singh

درباره فیلم مسیر آتش


مسیر آتش (Agneepath) یک فیلم هندی به کارگردانی موکول اس. آناند است که در سال 1990 اکران شد. یاش جوهر تهیه‌کننده این فیلم بود. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده سانتوش ساروج و قادرخان قرار داشت.

فیلم مسیر آتش تحسین منتقدان را به همراه داشت و به دلیل داستان جذاب و عملکرد درخشان گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به آمیتاب باچان، میتون چاکرابورتی، مادهوی، نیلم کوتهاری، دنی دنزونگپا، روهینی هاتانگادی، آلوک نات، شارات ساکسنا، آرچانا پوران سینگ، باب کریستو، تینو آناند، شاکتی کاپور اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: استاد دینانات چوهان یک معلم دلسوز است که در روستایی به اسم ماندوا با خانواده‌اش زندگی می‌کند. رئیس گنگسترها به اسم کانچا چینا با تهمتی که به استاد می‌زند باعث کشته شدن او می‌شود. خانواده استاد به شهر می‌روند و پسر استاد به اسم ویجی در دفاع از مادرش پمپ بنزین کانچا را آتش می‌زند. سال‌ها می‌گذرد و ویجی به یک گنگستر تبدیل می‌شود که افراد زیادی از جمله پلیس از او تبعیت می‌کنند.




بنر فیلم شعله
پوستر فیلم شعله

شعله

Sholay
کارگردان: Ramesh Sippy نویسنده: Javed Akhtar , Salim Khan
سال انتشار:1975محصول: هندوستان
Amitabh BachchanAmitabh Bachchan
DharmendraDharmendra
Sanjeev KumarSanjeev Kumar
Hema MaliniHema Malini
Jaya BachchanJaya Bachchan
Amjad KhanAmjad Khan

درباره فیلم شعله


شعله (Sholay) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های آمیتاب باچان را داراست. رامش سیپی کارگردان و جی.پی. سیپی تهیه‌کننده این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم شعله توسط سلیم جاوید نوشته شد.

فیلم شعله موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزد و نام خود را به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کشور هندوستان مطرح کند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به درمندرا، سانجیو کومار، هما مالینی، آمیتاب باچان، جایا باچان و امجد خان اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم حول محور کشمکش‌های تاکور که پلیس بازنشسته و جبارسینگ که یک خلافکار است، می‌چرخد. جبارسینگ خانواده تاکور را به قتل رسانده و دستانش را قطع کرده است. تاکور که با این اتفاق ضربه سنگینی خورده است، قصد دارد از او انتقام سختی بگیرد. او برای دستیابی به این هدف، دو مرد شجاع و نترس را استخدام می‌کند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های آمیتاب باچان

عکس پروفایل

شما