خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم و سریال‌های آخر الزمانی

بهترین فیلم های آخرالزمانی – ژانر آخرالزمانی یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی محسوب می‌شود که توجه بسیاری از علاقه‌مندان سینما را به سمت خود جلب کرده‌ است.

سینمای آخرالزمانی طی دو دهه اخیر پیشرفت‌های بزرگی داشته و به موفقیت‌های عظیمی دست پیدا کرده است.

در ادامه قصد داریم به معرفی برخی از بهترین فیلم های آخرالزمانی سینما بپردازیم. با ملوفیلم همراه باشید.

بهترین فیلم‌های آخر الزمانی




بنر فیلم میان ستاره‌ای

میان ستاره‌ای

Interstellar
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan , Jonathan Nolan
سال انتشار:2014محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Matthew McConaugheyMatthew McConaughey
Jessica ChastainJessica Chastain
Anne HathawayAnne Hathaway
Michael CaineMichael Caine
Casey AffleckCasey Affleck
Mackenzie FoyMackenzie Foy

درباره فیلم میان ستاره‌ای


میان‌ستاره‌ای را می‌توان جزو بهترین فیلم‌ های آخرالزمانی دانست که وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن برعهده کریستوفر نولان قرار داشت. اما توماس و لیندا اوبست در امر تهیه‌کنندگی و جاناتان نولان در امر نویسندگی به کریستوفر نولان کمک کردند.

فیلم میان‌ستاره‌ای در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و واکنش‌های مثبت آنان را در پی داشت. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، پیچش داستانی زیبا، فیلم‌نامه محشر، جلوه‌های ویژه عالی و کارگردانی فوق‌العاده مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در پنج رشته بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی صحنه، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که تنها موفق به کسب جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه شد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین، بیل ایروین، الن برستین، مایکل کین، مت دیمون و کیسی افلک اشاره کرد. این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت. فیلم میان‌ستاره‌ای که با بودجه عظیم 165 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 701 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم میان‌ستاره‌ای بدین شرح است: زمین به علت بادزدگی دچار بحران شده و محصولات کشاوری در حال نابودی هستند. مردی به اسم کوپر که خلبان پیشین ناسا است، همراه با پدر زن، پسر جوان و دختر کوچکش در مزرعه‌ای زندگی می‌کنند. دختر کوپر که مورفی نام دارد ادعا می‌کند در اتاقش شبحی وجود دارد که می‌خواهد با او ارتباط برقرار کند. کوپر با بررسی اتاق متوجه می‌شود که هوشی مرموز قصد دارد با استفاده از امواج گرانشی پیامی را برای آن‌ها ارسال کند. این پیام در قالب اعداد دودویی که در گردوغبار اتاق برجای مانده به او منتقل می‌شود. این پیام شامل مختصاتی است که کوپر را به تاسیسات مخفی ناسا که توسط جان برند رهبری می‌شود، هدایت می‌کند.

گالری فیلم میان ستاره‌ای





بنر فیلم آگاهی
پوستر فیلم آگاهی

آگاهی

Knowing
کارگردان: Alex Proyas نویسنده: Ryne Douglas Pearson , Juliet Snowden , Stiles White
سال انتشار:2009محصول: بریتانیا , ایالات متحده , استرالیا
Nicolas CageNicolas Cage
Rose ByrneRose Byrne
Chandler CanterburyChandler Canterbury
Ben MendelsohnBen Mendelsohn
Nadia TownsendNadia Townsend
Terry CamilleriTerry Camilleri

درباره فیلم آگاهی


پیشگویی (Knowing) یک فیلم آخرالزمانی به کارگردانی الکس پرویاس است که در سال 2009 اکران شد. تاد بلک، جیسون بلومنتال و استیو تیش تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم پیشگویی توسط راین داگلاس پیرسون، جولیت اسنودن و استایلز وایت نوشته شد.

فیلم پیشگویی نتوانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های انتقاد کردند.

این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش فروش خوبی داشت و استقبال مخاطبان را به همراه داشت. فیلم پیشگویی که با بودجه 50 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 183 میلیون دلار فروش کرد. نیکلاس کیج، رز بیرن، چندلر کانتربری، لارا رابینسون و لیام همسورٍث ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پیشگویی بدین شرح است: در سال ۱۹۵۹، در مراسم بازگشایی یک دبستان در ایالت ماساچوست، دانش‌آموزان نقاشی‌هایی حاوی ایده‌ها و آرزوهایشان برای پنجاه سال آینده انسان‌ها را روی کاغذ می‌کشند و آن‌ها را درون یک کپسول زمان زیر خاک دفن می‌کنند. در میان آنان دخترکی با نگرانی برگه‌ای قرار می‌دهد که فقط حاوی یک رشته اعداد مرموز است.




بنر فیلم جنگ دنیاها
پوستر فیلم جنگ دنیاها

جنگ دنیاها

War of the Worlds
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Josh Friedman , David Koepp
سال انتشار:2005محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Dakota FanningDakota Fanning
Miranda OttoMiranda Otto
Justin ChatwinJustin Chatwin
Tim RobbinsTim Robbins
Rick GonzalezRick Gonzalez

درباره فیلم جنگ دنیاها


جنگ دنیاها (War of the Worlds) فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که براساس کتابی به همین نام اثر هربرت جرج ولز ساخته شد. جاش فریدمن و دیوید کپ نویسندگان این فیلم بودند. کاتلین کندی و کالین ویلسون وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم جنگ دنیاها پس از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. منتقدان به فیلم‌نامه این فیلم ایراد گرفتند، اما جلوه‌های بصری آن‌ را مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در سه بخش بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین تدوین صدا و بهترین صداگذاری نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیلم جنگ دنیاها در گیشه حضور قدرتمندانه‌ای داشت و توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم که با بودجه 132 میلیون دلاری‌ ساخته شده بود، حدود 591 میلیون دلار فروش کرد. تام کروز، داکوتا فانینگ، میراندا اتو، جاستین چتوین و تیم رابینز ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم جنگ دنیاها بدین شرح است: ری فرریه که از همسرش طلاق گرفته است، با دو فرزندش راشل 10 ساله و رابی 17ساله در اطراف نیویورک زندگی می‌کند. طی یک شب طوفانی، او می‌بیند ماشین عجیبی که هزاران سال در دل خاک مدفون بوده، از زمین سر برمی‌آورد و سر راه خود مردمان را از هم متلاشی می‌کند.




بنر فیلم ماتریکس

ماتریکس

The Matrix
کارگردان: Lilly Wachowski , Lana Wachowski نویسنده: Lilly Wachowski , Lana Wachowski
سال انتشار:1999محصول: استرالیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Keanu ReevesKeanu Reeves
Laurence FishburneLaurence Fishburne
Carrie-Anne MossCarrie-Anne Moss
Hugo WeavingHugo Weaving
Joe PantolianoJoe Pantoliano
Gloria FosterGloria Foster

درباره فیلم ماتریکس


مجموعه فیلم‌های ماتریکس (The Matrix) به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کردند و محبوبیت بالایی کسب کردند. وظیفه نویسندگی و کارگردانی این مجموعه فیلم‌ها برعهده واچوفسکی‌ها قرار داشت. این مجموعه فیلم‌ها با نام‌های ماتریکس، ماتریکس: بارگذاری مجدد و انقلاب‌های ماتریکس به‌ترتیب در سال‌های 1999، 2003 و 2003 اکران شدند.

این فیلم‌ها به آثاری ماندگار در سینما تبدیل شدند و نمرات بالایی دریافت کردند. منتقدان از این مجموعه فیلم‌ها در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه و کارگردانی تمجید کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این مجموعه حضور داشتند می‌توان به کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری ان ماس، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو، گلوریا فاستر، مونیکا بلوچی و مری آلیس اشاره کرد.

این مجموعه فیلم‌ها فروش بسیار خوبی داشتند و موفقیت بزرگی را برای سازندگانشان به ارمغان آوردند. سه فیلم ماتریکس درمجموع با بودجه 363 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 1.6 میلیارد دلار فروش کردند.

خلاصه داستان فیلم نخست بدین شرح است: زنی به نام ترینیتی در هتلی متروک در یک شهر بزرگ تحت محاصره پلیس گیر کرده است. این زن توسط قدرت‌های ابرقهرمانی‌اش موفق به شکست این محاصره شده و از دست نیروهای پلیس فرار می‌کند. بعد از این اتفاق علاوه‌بر پلیس، گروهی از مامورانی که توانایی‌های ویژه‌ای دارند دست به تعقیب او می‌زنند. ترینیتی در ادامه وارد یک کیوسک تلفن عمومی مرموز می‌شود؛ ناگهان تلفن زنگ می‌خورد و او گوشی را برمی‌دارد؛ درست چند ثانیه پیش از آنکه این کیوسک تلفن مورد اصابت کامیونی قرار بگیرد که توسط ماموران رانده می‌شود، ترینیتی ناپدید می‌شود.

گالری فیلم ماتریکس





بنر فیلم شیوع
پوستر فیلم شیوع

شیوع

Contagion
کارگردان: Steven Soderbergh نویسنده: Scott Z. Burns
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده , امارات
Marion CotillardMarion Cotillard
Matt DamonMatt Damon
Laurence FishburneLaurence Fishburne
Jude LawJude Law
Kate WinsletKate Winslet
Jennifer EhleJennifer Ehle

درباره فیلم شیوع


شیوع (Contagion) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های آخرالزمانی را داراست. استیون سودربرگ کارگردان این فیلم بود. مایکل شمبرگ، استیسی شر و گرگوری جیکوبز وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. فیلم‌نامه این فیلم توسط اسکات زد. برنس نوشته شد.

فیلم شیوع نمرات خوبی دریافت نکرد و مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و روند داستانی مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به ماریون کوتیار، مت دیمون، لارنس فیشبرن، جود لا، گوئینت پالترو و کیت وینسلت اشاره کرد.

فیلم شیوع فروش خوبی داشت و در گیشه قدرتمند ظاهر شد. این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 136 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک زن تاجر جوان به اسم بث، بعد از سفری چند روزه از هنگ کنگ به شهر خود شیکاگو برمی‌گردد. بث که قبل از سوار شدن به هواپیما، علائم سرماخوردگی دارد، بعد از بازگشت به خانه بی‌هوش شده و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد. دکترها و پرستاران قادر به توضیح علت مرگ وی برای شوهرش نیستند. هم‌زمان، گزارش‌های مختلفی از سراسر جهان مبنی بر مرگ چندین نفر دیگر بر اثر ویروسی ناشناخته منتشر می‌شود و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آتلانتا متوجه موضوع می‌شود.




بنر فیلم روز پس از فردا
پوستر فیلم روز پس از فردا

روز پس از فردا

The Day After Tomorrow
کارگردان: Roland Emmerich نویسنده: Roland Emmerich , Jeffrey Nachmanoff
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده
Dennis QuaidDennis Quaid
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Emmy RossumEmmy Rossum
Dash MihokDash Mihok
Jay O. SandersJay O. Sanders
Sela WardSela Ward

درباره فیلم روز پس از فردا


پس‌فردا (The Day After Tomorrow) فیلم آخر الزمانی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی رولاند امریش است که در سال 2004 اکران شد. مارک گوردن در امر تهیه‌کنندگی و جفری ناچمانوف در امر نویسندگی به امریش کمک کردند.

فیلم پس‌فردا در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنیس کواید، جیک جیلنهال، امی رسوم، ایان هولم، سلا وارد و ساشا رویز اشاره کرد.

این فیلم با وجود دریافت نقدهای منفی، فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. فیلم پس‌فردا که با بودجه عظیم 125 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 544 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به جک هال است که یک متخصص و کارشناس علم هواشناسی است. هال باور دارد که طی پنجاه تا صد سال آینده یک عصر یخ‌بندان جدید در انتظار ساکنان کُره خاکی است. او با دانشمندی بریتانیایی به اسم تری راپسن آشنا می‌شود. آن دو به این نتیجه می‌رسند که روز فاجعه بسیار زودتر از آن تاریخی خواهد بود که هال پیش‌بینی کرده ‌است.




بنر فیلم وی مثل وندتا

وی مثل وندتا

V for Vendetta
کارگردان: James McTeigue نویسنده: Lilly Wachowski , Lana Wachowski
سال انتشار:2006محصول: آلمان , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Natalie PortmanNatalie Portman
Hugo WeavingHugo Weaving
Stephen ReaStephen Rea
Stephen FryStephen Fry
John HurtJohn Hurt
Tim Pigott-SmithTim Pigott-Smith

درباره فیلم وی مثل وندتا


وی مثل وندتا (V For Vendetta) نیز یکی از بهترین فیلم‌ های آخرالزمانی به شمار می‌آید که در سال 2006 اکران شد. جیمز مک‌تیگو کارگردان این فیلم بود. وظیفه نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده برادران واچوفسکی قرار داشت. جوئل سیلور و گرنت هیل در امر تهیه‌کنندگی برادران واچوفسکی را همراهی کردند.

فیلم وی مثل وندتا با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و تاثیر زیادی بر فرهنگ عامه داشت. منتقدان از این فیلم به دلیل عمق داستانی، بازی عالی گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمند تمجید کردند.

این فیلم در گیشه بسیار موفق ظاهر شد و استقبال گسترده مخاطبان را به همراه داشت. فیلم وی مثل وندتا با بودجه تولید 54 میلیون دلاری‌اش، حدود 132 میلیون دلار فروش کرد. ناتالی پورتمن، هوگو ویوینگ، استیون ری، جان هرت، بن مایلز و مری استاکلی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم وی مثل وندتا بدین شرح است: داستان فیلم در سال ۲۰۲۷ و در خلال دومین جنگ داخلی آمریکا جریان دارد. جهان در جنگ و آشوب قرار دارد و یک بیماری به اسم ویروس سنت ماری در سراسر اروپا پخش شده ‌است. یک دولت امنیتی نئوفاشیستی توسط حزب نورسفایر به سرپرستی آدام ساتلر انگلستان را اداره می‌کند.




بنر فیلم مدمکس جاده خشم

مدمکس جاده خشم

Mad Max: Fury Road
کارگردان: George Miller نویسنده: George Miller , Nick Lathouris , Brendan McCarthy
سال انتشار:2015محصول: استرالیا , ایالات متحده , South Africa
تماشای آنلاین فیلم
Tom HardyTom Hardy
Charlize TheronCharlize Theron
Nicholas HoultNicholas Hoult
Hugh Keays-ByrneHugh Keays-Byrne
Josh HelmanJosh Helman
Nathan JonesNathan Jones

درباره فیلم مدمکس جاده خشم


مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) یک فیلم آخرالزمانی است که درواقع چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه به شمار می‌آید. جرج میلر وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. داگ میتچل و پی.جی. ووتن در امر تهیه‌کنندگی و برندن مک‌کارتی و نیکو لاتوریس در امر نویسندگی میلر را همراهی کردند؛ و نهایتا کمپانی مشهور و نام آشنای WarnerBros مسئولیت پخش آن را به عهده گرفتند.

این فیلم نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت آنان را در پی داشت. فیلم مکس دیوانه: جاده خشم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، صحنه‌های اکشن و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم در ده رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در شش رشته بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین گریم و آرایش مو و بهترین طراحی لباس این جایزه را کسب کرد. فیلم مکس دیوانه: جاده خشم طی مراسم گلدن گلوب در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی فیلم درام نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای موفق به کسب این جایزه نشد.

تام هاردی، شارلیز ترون، رز هانینگتون، مل گیبسون و زوئی کراویتز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و به موفقیت‌ بزرگی دست یافت. فیلم مکس دیوانه: جاده خشم که با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 377 میلیون دلار فروش کرد .

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به مکس روکاتانسکی است که به نیروهای ایمپریتر فیوروسا می‌پیوندد تا طی تعقیب و گریزهای متوالی جاده‌ای از دست رهبر شروری به اسم ایمورتال جو و نیروهایش فرار کنند که همسران او فرار کرده‌اند.

لازم به ذکر است که فیلم سینمایی مدمکس، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن شناخته می‌شود و تماشای آن می‌تواند لحظات زیبایی را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد.

گالری فیلم مدمکس جاده خشم





بنر فیلم جاده

جاده

The Road
کارگردان: John Hillcoat نویسنده: Joe Penhall
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Viggo MortensenViggo Mortensen
Kodi Smit-McPheeKodi Smit-McPhee
Charlize TheronCharlize Theron
Robert DuvallRobert Duvall
Guy PearceGuy Pearce
Molly ParkerMolly Parker

درباره فیلم جاده


فیلم جاده (The Road) برپایه رمانی به همین نام اثر کورمک مک‌کارتی ساخته شد. وظیفه کارگردانی این فیلم آخر الزمانی برعهده جان هیلکات قرار داشت. نیک واشستلر، استیو شوآرتز و پاولا میا شوارتز تهیه‌کنندگان فیلم جاده بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط جو پنهال نوشته شد.

فیلم جاده نمرات خوبی دریافت کرد و با واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد. منتقدان از این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند تحسین کردند. ویگو مورتنسن، کدی اسمیت مک‌فی و رابرت دووال ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم آن‌طور باید مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت و فروش خوبی نداشت. فیلم جاده که با بودجه 25 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 27 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم جاده بدین شرح است: داستان فیلم بسیار تاریک است و آینده بشریت را وارد چالش می‌کند. در آینده، بر اثر فاجعه‌ای، کره زمین با وضعی بحرانی مواجه می‌شود. گیاهان مرده‌اند و غذاها رو به پایان‌اند. پدری به‌همراه پسرش قصد دارد خود را نجات دهد و برای این کار دست به سفری در یک جاده می‌زند.




بنر فیلم طوفان جهانی

طوفان جهانی

Geostorm
کارگردان: Dean Devlin نویسنده: Dean Devlin , Paul Guyot
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Gerard ButlerGerard Butler
Alexandra Maria LaraAlexandra Maria Lara
Jim SturgessJim Sturgess
Abbie CornishAbbie Cornish
Ed HarrisEd Harris
Andy GarcíaAndy García

درباره فیلم طوفان جهانی


طوفان جهانی (Geostorm‎) نیز استحقاق حضور در لیست بهترین فیلم های آخرالزمانی را داراست. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده دین دولین قرار داشت. لازم به ذکر است که پال گایوت در امر نویسندگی دین دولین را همراهی کردند.

طوفان جهانی نمرات پایینی دریافت کرد و نقدهای منفی منتقدان را در پی داشت. منتقدان ایرادات مختلفی به فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های این فیلم وارد کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جرارد باتلر، ابی کورنیش، جیم استرجس و اد هریس اشاره کرد.

فیلم طوفان جهانی پس از اکران توانست مورد توجه مخاطبان زیادی قرار بگیرد و فروش بسیار خوبی در باکس‌آفیس داشته باشد. این فیلم که با بودجه تولید 120 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 221 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم طوفان جهانی بدین شرح است: وقتی شبکه ماهواره‌های طراحی‌شده برای کنترل آب‌وهوای جهانی به کره زمین حمله می‌کنند، وقت زیادی باقی نمی‌ماند تا برای این تهدید جدی آماده شد.




بنر فیلم تأثیر عمیق
پوستر فیلم تأثیر عمیق

تأثیر عمیق

Deep Impact
کارگردان: Mimi Leder نویسنده: Bruce Joel Rubin , Michael Tolkin
سال انتشار:1998محصول: ایالات متحده
Robert DuvallRobert Duvall
Téa LeoniTéa Leoni
Elijah WoodElijah Wood
Vanessa RedgraveVanessa Redgrave
Morgan FreemanMorgan Freeman
Maximilian SchellMaximilian Schell

درباره فیلم تأثیر عمیق


تاثیر عمیق (Deep Impact) فیلم آخرالزمانی به کارگردانی میمی لدر است که در سال 998 اکران شد. دیوید براون و ریچارد دی زانوک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم تاثیر عمیق توسط بروس جوئل روبین و مایکل تالکین نوشته شد.

فیلم تاثیر عمیق موفق نشد واکنش‌های مثبت منتقدان را برانگیزد و نمرات پایینی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم به دلیل ایرادات فیلم‌نامه و روند داستانی خسته‌کننده انتقاد کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به رابرت دووال، تیا لئونی، الیجاه وود، ونسا ردگریو، ماکسیمیلیان شل، جیمز کرامول، ران الدارد، جان فاورو، ماری مک‌کورمک، ریچارد شیف، لیلی سوبیسکی، بلیر آندروود، مورگان فریمن و مرین دانجی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تاثیر عمیق بدین شرح است: در ماه مه 1998 یک ستاره شناس نوجوان آماتور به نام لئو بیدرمن یک شی غیرقابل شناسایی را در آسمان شب مشاهده می‌کند. او تصویری را برای ستاره‌شناس دکتر مارکوس ولف می‌فرستد که متوجه می‌شود این دنباله‌دار در مسیر برخورد با زمین است.




بنر فیلم موج پنجم
پوستر فیلم موج پنجم

موج پنجم

The 5th Wave
کارگردان: J Blakeson نویسنده: Akiva Goldsman , Susannah Grant , Jeff Pinkner
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Chloë Grace MoretzChloë Grace Moretz
Nick RobinsonNick Robinson
Ron LivingstonRon Livingston
Maggie SiffMaggie Siff
Alex RoeAlex Roe
Maria BelloMaria Bello

درباره فیلم موج پنجم


موج پنجم (The 5th Wave) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های آخرالزمانی دانست که در سال 2016 اکران شد. جی بلیکسون وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. گراهام کینگ، توبی مگوایر و لین هریس تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این اثر توسط سوزانا گرانت، آکیوا گلدزمن و جف پینکنر نوشته شد.

فیلم موج پنجم واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت و نمرات پایینی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه و عملکرد گروه بازیگری انتقاد کردند. کلویی گریس مورتس، نیک رابینسون، مایکا مونرو، ران لیوینگستون، مگی سیف، الکس رو، ماریا بلو و لیو شرایبر ازجمله بازیگرانی هستتند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم با وجود دریافت نقدهای منفی، با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شد. فیلم موج پنجم که با بودجه 38 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 109 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در حالی که چهار حمله سنگین بیگانگان، زمین را به عصر حجر تبدیل کرده و جمعیت زیادی را نابود کرده، کیسی ۱۶ ساله در تلاش است تا برادرش را از حملات مرگبار بیگانگان در امان بدارد.




بنر فیلم دوازده میمون
پوستر فیلم دوازده میمون

دوازده میمون

Twelve Monkeys
کارگردان: Terry Gilliam نویسنده: Janet Peoples , David Webb Peoples
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
Bruce WillisBruce Willis
Madeleine StoweMadeleine Stowe
Brad PittBrad Pitt
Christopher PlummerChristopher Plummer
David MorseDavid Morse
Jon SedaJon Seda

درباره فیلم دوازده میمون


12 میمون (Twelve Monkeys) یکی دیگر از آثاری است که شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های آخرالزمانی را داراست. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده تری گیلیام قرار داشت. چالرز روون تهیه‌کننده این فیلم بود. فیلم‌نامه فیلم 12 میمون نیز توسط دیوید پیپلز و جنت پیپلز نوشته شد.

فیلم 12 میمون پس از اکران واکنش‌های مثبت منتقدان را برانگیخت و نمرات خارق‌العاده‌ای دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، بازی گروه بازیگری و فیلم‌نامه تحسین کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی برد پیت و بهترین طراحی لباس نامزد دریافت جایزه شده بود، که نتوانست در هیچ‌کدام از این دو بخش جایزه اسکار را کسب کند. فیلم 12 میمون در مراسم گلدن گلوب تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی برد پیت نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نیز شد.

فیلم 12 میمون در گیشه موفقیت تجاری بزرگی کسب کرد و فروش بسیار خوبی داست. این فیلم با بودجه تولید 29 میلیون دلاری‌اش، حدود 168 میلیون دلار فروش کرد. بروس ویلیس، برد پیت، مادلین استو، کریستوفر پلامر و دیوید مورس ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم 12 میمون بدین شرح است: در سال ۱۹۹۶ جهان به مکانی ناامن برای زندگی بشر تبدیل شده است. بیش از ۵ میلیارد نفر بر اثر یک ویروس کشنده از بین رفته‌اند و یک درصد باقی‌مانده از انسان‌ها مجبورند برای در امان ماندن از مرگ در زیر زمین زندگی کنند. در سال ۲۰۳۵ عده‌ای از دانشمندان برای یافتن راه حلی برای درمان این ویروس، زندانیان را به زمان گذشته می‌فرستند تا از نوع غیرجهش‌یافته ویروس‌ها اطلاعاتی را پیدا کنند.




بنر فیلم جعبه پرنده

جعبه پرنده

Bird Box
کارگردان: Susanne Bier نویسنده: Eric Heisserer
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Sandra BullockSandra Bullock
Trevante RhodesTrevante Rhodes
Jacki WeaverJacki Weaver
Rosa SalazarRosa Salazar
Danielle MacdonaldDanielle Macdonald
Lil Rel HoweryLil Rel Howery

درباره فیلم جعبه پرنده


جعبه پرنده (Bird Box) یک فیلم آخرالزمانی به کارگردانی سوزان بیر است که در سال 2018 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. کریس مورگان، اسکات استیوبر و کلایتون تاونسند وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. فیلم‌نامه این فیلم توسط اریک هیزرر نوشته شد.

فیلم جعبه پرنده نمرات متوسطی دریافت کرد و واکنش‌های گوناگون آنان را در پی داشت. لازم به ذکر است که این فیلم با بودجه 19 میلیون دلاری ساخته شد و پس از عرضه به پربیننده‌ترین فیلم سرویس نت‌فلیکس تبدیل شد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم جعبه پرنده به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ساندرا بولاک، تراوانته رودز، جان مالکوویچ، دانیل مک دونالد، جکی ویور، رزا سلزار، مشین گان کلی، بی‌دی ونگ، تام هولندر، سارا پلسون و ایمی گومنیک اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان آخرالزمانی را نشان می‌دهد که در آن موجود یا موجوداتی ماورائی در کره زمین نفوذ کرده‌اند و هر شخص به بیرون از محل زندگی خود نگاه کند، بلافاصله شروع به خودکشی می‌کند. در این میان عده‌ای بازمانده برای زنده ماندن تلاش می‌کنند.




بنر فیلم جنگ جهانی زد
پوستر فیلم جنگ جهانی زد

جنگ جهانی زد

World War Z
کارگردان: Marc Forster نویسنده: Matthew Michael Carnahan , Drew Goddard , Damon Lindelof
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Brad PittBrad Pitt
Mireille EnosMireille Enos
Daniella KerteszDaniella Kertesz
James Badge DaleJames Badge Dale
Ludi BoekenLudi Boeken
Matthew FoxMatthew Fox

درباره فیلم جنگ جهانی زد


جنگ جهانی زد (World War Z) جزو بهترین فیلم های آخرالزمانی است که برپایه رمانی به همین نام ساخته شد. مارک فورستر به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشت. برد پیت تهیه‌کننده این فیلم بود. وظیفه نویسندگی این فیلم نیز برعهده متیو مایکل کارنهان، درو گودارد و دیمون لیندلوف قرار داشت.

فیلم جنگ جهانی زد پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های جلوه‌های ویژه و عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند، اما به فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها ایراد گرفتند.

برد پیت، متیو فاکس، میری انوس، جیمز بج دیل، دیوید مورس، دانیلا کرتش و اوری فیفر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با بودجه تولید 200 میلیون دلاری‌اش، حدود 540 میلیون دلار فروش کرد و به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت.

خلاصه داستان فیلم جنگ جهانی زد بدین شرح است: یک مأمور سازمان ملل به اسم جری سفری بین‌المللی را علیه زمان آغز می‌کند تا مانع از شیوع نسل زامبی‌ها شود. او در کنار تلاش برای نجات جان مردم عادی، باید از خانواده خود نیز در برابر حمله زامبی‌ها محافظت کند.




بنر فیلم استاکر

استاکر

Stalker
کارگردان: Andrei Tarkovsky نویسنده: Andrei Tarkovsky , Arkadiy Strugatskiy , Boris Strugatskiy
سال انتشار:1979محصول: روسیه
تماشای آنلاین فیلم
Aleksandr KaydanovskiyAleksandr Kaydanovskiy
Anatoliy SolonitsynAnatoliy Solonitsyn
Nikolay GrinkoNikolay Grinko
Alisa FreyndlikhAlisa Freyndlikh
Natasha AbramovaNatasha Abramova
Faime JurnoFaime Jurno

درباره فیلم استاکر


استاکر (Stalker) یک فیلم آخرالزمانی به کارگردانی و نویسندگی آندری تارکوفسکی است که در سال 1979 اکران شد. فیلم استاکر درواقع اقتباسی آزاد از رمان گردش کنار جاده اثر برادران استروگاتسکی است.

فیلم استاکر واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، داستان و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت. الکساندر کایدانوفسکی، آناتولی سولونیتسین، نیکولای گرینکو و آلیسا فرایندلیش ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم استاکر بدین شرح است: استاکر داستان منطقه‌ای اسرارآمیز در دنیایی بعد از فاجعه است. در منطقه محلی وجود دارد که مردم اعتقاد دارند در آن عمیق‌ترین آرزوهای قلبی فرد برآورده می‌شوند.




بنر فیلم این ساعت‌های نهایی
پوستر فیلم این ساعت‌های نهایی

این ساعت‌های نهایی

These Final Hours
کارگردان: Zak Hilditch نویسنده: Zak Hilditch
سال انتشار:2014محصول: استرالیا
Nathan PhillipsNathan Phillips
Angourie RiceAngourie Rice
Daniel HenshallDaniel Henshall
Jessica De GouwJessica De Gouw
David FieldDavid Field
Sarah SnookSarah Snook

درباره فیلم این ساعت‌های نهایی


این ساعات پایانی (These Final Hours) فیلم آخر الزمانی به کارگردانی و نویسندگی زاک هیلدیتچ است که در سال 2014 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده لیز کرنی قرار داشت.

فیلم این ساعات پایانی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و در گیشه نیز شکست خورد. این فیلم که با بودجه 2.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 360 هزار دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به ناتان فیلیپلس، جسیکا دیگو، انگوری رایس و سارا اسنوک اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در پرت جریان دارد و ده دقیقه پس از برخورد یک سیارک با زمین در اقیانوس اطلس شمالی شروع می‌شود و تقریبا دوازده ساعت باقی مانده تا طوفان جهانی آتش‌سوزی بعدی به استرالیای غربی برسد.




بنر فیلم گرینلند

گرینلند

Greenland
کارگردان: Ric Roman Waugh نویسنده: Chris Sparling
سال انتشار:2020محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Gerard ButlerGerard Butler
Morena BaccarinMorena Baccarin
David DenmanDavid Denman
Hope DavisHope Davis
Roger Dale FloydRoger Dale Floyd
Scott GlennScott Glenn

درباره فیلم گرینلند


گرینلند (Greenland‎) یکی از فیلم‌های جدید در ژانر آخرالزمانی جدید است که در سال 2020 اکران شد. ریک رومن وو کارگردان این فیلم بود. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده جرارد باتلر، باسیل ایوانیک، سباستین ریباد و آلن سیگل قرار داشت. داستان فیلم گرینلند توسط کریس اسپارلینگ نوشته شد.

فیلم گرینلند واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت. این فیلم فروش نسبتا خوبی را تجربه کرد و با بودجه تولید 35 میلیون دلاری‌اش، حدود 52 میلیون دلار فروش کرد. جرارد باتلر، مورنا باکارین، اسکات گلن، دیوید دنمان و هوپ دیویس ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جان گریتی یک مهندس سازه است که همراه همسر خود، آلیسون و پسر دیابتی آن‌ها، نیتان در آتلانتا، جورجیا زندگی می‌کند. در ادامه زندگی جان با دریافت پیامی مرموز کاملا دچار تغییر می‌شود.




بنر فیلم 2012
پوستر فیلم 2012

2012

2012
کارگردان: Roland Emmerich نویسنده: Harald Kloser , Roland Emmerich
سال انتشار:2009محصول: کانادا , ایالات متحده
John CusackJohn Cusack
Amanda PeetAmanda Peet
Chiwetel EjioforChiwetel Ejiofor
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Thandiwe NewtonThandiwe Newton
Danny GloverDanny Glover

درباره فیلم 2012


2012 یک فیلم آخرالزمانی به کارگردانی و نویسندگی رولند امریش است که در سال 2009 اکران شد. امریش در امر نویسندگی تنها نبود و هارالد کلوزر در این امر او را همراهی کرد.

فیلم 2012 به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار پایینی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و داستان انتقاد کردند. جان کیوسک، چویتل اجیوفور، آماندا پیت، دنی گلاور، اولیور پلات، وودی هارلسون، تندی نیوتون، لیام جیمز، آگام دارشی و مریلین گان ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم با استقبال گسترده مخاطبان در گیشه مواجه شد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. فیلم 2012 که با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 759 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به یک فاجعه آخرالزمانی بر پایه پیشبینی تقویم مایا است که بر نمایش مرگ زمین و یک تیم از بازماندگان این فاجعه تمرکز کرده ‌است.




بنر فیلم فرزندان انسان
پوستر فیلم فرزندان انسان

فرزندان انسان

Children of Men
کارگردان: Alfonso Cuarón نویسنده: Alfonso Cuarón , David Arata , Timothy J. Sexton , Mark Fergus , Hawk Ostby
سال انتشار:2006محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Clive OwenClive Owen
Julianne MooreJulianne Moore
Clare-Hope AshiteyClare-Hope Ashitey
Michael CaineMichael Caine
Chiwetel EjioforChiwetel Ejiofor
Charlie HunnamCharlie Hunnam

درباره فیلم فرزندان انسان


فرزندان انسان (Children of men) فیلمی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی آلفونسو کوارون است که برپایه رمانی به همین نام اثر پی. دی. جیمز ساخته شد. ایان اسمیت، تونی اسمیت، مارک آبراهام، اریک نیومن و توماس بلیس در امر تهیه‌کنندگی کوارون را همراهی کردند.

فیلم فرزندان انسان در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق بود و مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. منتقدان از این فیلم به دلیل بازی محشر گروه بازیگری و داستان جذابش مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم در گیشه موفق ظاهر نشد و نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. فیلم فرزندان انسان که با بودجه 76 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 70 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم فرزندان انسان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کلایو اوون، جولیان مور، مایکل کین، چوتل اجیوفور، چارلی هانم، کلر هوپ آشیتی و پم فریس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم فرزندان انسان بدین شرح است: سال ۲۰۲۷ است و زنان دیگر قادر نیستند بچه‌ای به دنیا بیاورند. جوان‌ترین ساکن زمین، به تازگی در هجده سالگی در گذشته ‌است و همه امیدها و آرزوهای بشر از بین رفته است. در حالی که بحران و آشفتگی پایه‌های تمدن بشری را متزلزل کرده، دنیای در شرف مرگ و نیستی، آخرین شانس بقایش را در وجود زنی به اسم کی می‌بیند که به گونه‌ای غیرقابل درک باردار شده ‌است.




بنر فیلم اغذیه‌ فروشی
پوستر فیلم اغذیه‌ فروشی

اغذیه‌ فروشی

Delicatessen
کارگردان: Jean-Pierre Jeunet , Marc Caro نویسنده: Jean-Pierre Jeunet , Marc Caro , Gilles Adrien
سال انتشار:1991محصول: فرانسه
Dominique PinonDominique Pinon
Marie-Laure DougnacMarie-Laure Dougnac
Jean-Claude DreyfusJean-Claude Dreyfus
Karin ViardKarin Viard
Ticky HolgadoTicky Holgado
Pascal BenezechPascal Benezech

درباره فیلم اغذیه‌ فروشی


اغذیه‌فروشی (Delicatessen) فیلم آخرالزمانی به کارگردانی و نویسندگی ژان پیر ژونه و مارک کارو است که در سال 1991 اکران شد. ژیله آدرین نیز در امر نویسندگی ژونه و کارو را همراهی کرد. کلودی اوسار وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فلیم اغذیه‌فروشی واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به دومینیک پینان، ماری لور دونیاک، ژان کلود دریفوس، کرین ویار، روفوس، مارک کارو، هوارد ورنون، آن ماری پیزانی، چیک اورتگا و دومینیک بتنفلد اشاره کرد.

فیلم اغذیه‌فروشی در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش خوبی را تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 3 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 12 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان زندگی چند مستأجر یک ساختمان را در زمانی مبهم و نامعلوم به تصویر می‌کشد.




بنر فیلم طلوع سیاره میمون‌ها
پوستر فیلم طلوع سیاره میمون‌ها

طلوع سیاره میمون‌ها

Dawn of the Planet of the Apes
کارگردان: Matt Reeves نویسنده: Mark Bomback , Rick Jaffa , Amanda Silver
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Andy SerkisAndy Serkis
Jason ClarkeJason Clarke
Gary OldmanGary Oldman
Keri RussellKeri Russell
Toby KebbellToby Kebbell
Kodi Smit-McPheeKodi Smit-McPhee

درباره فیلم طلوع سیاره میمون‌ها


طلوع سیاره میمون‌ها (Dawn of the Planet of the apes) جزو بهترین فیلم های آخرالزمانی محسوب می‌شود که توسط مت ریوز کارگردانی شد. پیتر چرنین و دیلان کلارک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم طلوع سیاره میمون‌های توسط مارک بامبک، ریک جافا و آماندا سیلور نوشته شد.

فیلم طلوع سیاره میمون‌ها واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و در زمینه‌های داستان و جلوه‌های بصری مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم طی مراسم اسکار در بخش بهترین جلوه‌های ویژه نامزد دریافت جایزه شده بود، که موفق به کسب آن نشد.

فیلم طلوع سیاره میمون‌ها توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم با بودجه تولید 170 میلیون دلاری خود، حدود 710 میلیون دلار فروش کرد. اندی سرکیس، جیسون کلارک، گری الدمن، کری راسل، توبی کبل و کدی اسمیت مک‌فی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم طلوع سیاره میمون‌ها بدین شرح است: جمعیت رو به رشد میمون‌هایی که از نظر ژنتیکی جهش یافته‌اند، توسط سزار رهبری می‌شوند. بیشتر انسان‌ها به وسیله یک ویروس مرگبار از بین رفته‌اند و گروه باقیمانده با میمون‌ها در صلح به سر می‌برند. اما این صلح خیلی پایدار نمی‌ماند و جنگی رخ می‌دهد که مشخص می‌کند کدام نژاد بر زمین حکومت خواهد کرد.




بنر فیلم زامبی لند
پوستر فیلم زامبی لند

زامبی لند

Zombieland
کارگردان: Ruben Fleischer نویسنده: Rhett Reese , Paul Wernick
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Jesse EisenbergJesse Eisenberg
Emma StoneEmma Stone
Abigail BreslinAbigail Breslin
Amber HeardAmber Heard
Bill MurrayBill Murray

درباره فیلم زامبی لند


زامبی‌لند (Zombieland) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های آخرالزمانی دانست که وظیفه کارگردانی آن برعهده روبن فلیسچر قرار داشت. گاوین پولونه تهیه‌کننده این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم زامبی‌لند توسط رت ریز و پل ورنیک نوشته شد.

فیلم زامبی‌لند نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد. این فیلم به دلیل مضامین کمدی جذاب و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. وودی هرلسون، اما استون، جسی آیزنبرگ و ابیگیل برسلین ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم زامبی‌لند با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم با بودجه تولید 23 میلیون دلاری‌اش، حدود 102 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دو ماه از زمان جهش بیماری گاو دیوانه گذشته است و این امر باعث غلبه بر کل ایالات متحده شد و بسیاری از آمریکایی‌ها را به زامبی‌های شرور تبدیل کرد.




بنر فیلم کتاب الی
پوستر فیلم کتاب الی

کتاب الی

The Book of Eli
کارگردان: Albert Hughes , Allen Hughes نویسنده: Gary Whitta
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Gary OldmanGary Oldman
Mila KunisMila Kunis
Ray StevensonRay Stevenson
Jennifer BealsJennifer Beals
Tom WaitsTom Waits

درباره فیلم کتاب الی


کتاب الی (The Book Of Eli) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم‌ های آخرالزمانی را داراست. آلبرت و آلن هیوز وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. جوئل سیلور، سوزان داونی، دنزل واشینگتن، آندره کوزو، برودریک جوهانسون و دیوید ودس به‌عنوان تهیه‌کننده این پروژه حضور داشتند. گری ویتا فیلم‌نامه‌نویس این فیلم بود.

فیلم کتاب الی نتوانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و نمرات پایینی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، داستان و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در فیلم کتاب الی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنزل واشینگتن، گری اولدمن، میلا کونیس و مایکل گامبون اشاره کرد.

فیلم کتاب الی با وجود اینکه نمرات پایینی دریافت کرده بود، فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم که با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 155 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ۳۰ سال از پایان تمدن گذشته و تنها عده کمی از انسان‌ها روی زمین باقی‌مانده‌اند. از میان آن‌ها هم تنها شمار اندکی بازمانده از دنیای قدیم هستند و باقی مردم از همان‌ها و در دنیای جدید به دنیا آمده‌اند. مردم دنیای جدید همگی بی‌سوادند. در این میان کارنگی به دنبال به دست آوردن آخرین نسخه کتاب مقدس است تا توسط آن بر مردم دنیا سیطره یابد. کارنگی در دنیای قدیم هم زندگی کرده و قصد دارد از بی‌اطلاعی مردم دنیای جدید سوءاستفاده کند.




بنر فیلم فراموشی

فراموشی

Oblivion
کارگردان: Joseph Kosinski نویسنده: Michael Arndt , Karl Gajdusek
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Olga KurylenkoOlga Kurylenko
Morgan FreemanMorgan Freeman
Andrea RiseboroughAndrea Riseborough
Nikolaj Coster-WaldauNikolaj Coster-Waldau
Melissa LeoMelissa Leo

درباره فیلم فراموشی


فراموشی (Oblivion) فیلم آخرالزمانی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جوزف کوشینسکی است. لازم به ذکر است که پیتر چرنین در امر تهیه‌کنندگی کوشینسکی را همراهی کرد. فیلم‌نامه این فیلم توسط کارل گادوشک نوشته شد.

فیلم فراموشی نمرات بسیار خوبی دریاف کرد و دلیل بازی محشر گروه بازیگری، جلوه‌های بصری جذاب و فیلم‌برداری فوق‌العاده مورد تحسین قرار گرفت؛ البته منتقدان از این فیلم در زمینه‌ فیلم‌نامه ایراداتی گرفتند.

فیلم فراموشی موفقیت بزرگی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که بودجه تولید 120 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 285 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، اولگا کوریلنکو، آندره‌آ ریسبرو، نیکولای کاستر والدو، ملیسا لیو و مورگان فریمن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم روایتی است از غلبه بیگانگان بر زمین که در آن از شبیه‌سازی انسان‌ها استفاده شده ‌است. بیننده در این فیلم به این موضوع فکر می‌کند که هستی حقیقی او چیست؟ داستان فیلم فراموشی باعث حیرت و تعجب شما می‌شود.

گالری فیلم فراموشی





بنر فیلم قطار یخ شکن
پوستر فیلم قطار یخ شکن

قطار یخ شکن

Snowpiercer
کارگردان: Bong Joon-ho نویسنده: Bong Joon-ho , Kelly Masterson
سال انتشار:2013محصول: جمهوری چک , کره جنوبی
Chris EvansChris Evans
Song Kang-hoSong Kang-ho
Ed HarrisEd Harris
John HurtJohn Hurt
Tilda SwintonTilda Swinton
Jamie BellJamie Bell

درباره فیلم قطار یخ شکن


برف‌شکن (Snowpriecer) ابتدا در قالب فیلم در سینماها اکران شد. این فیلم پس از اکران در سال 2013 توانست به‌واسطه جهان منحصربه‌فردش به موفقیت بزرگی برسد و مورد توجه منتقدان قرار بگیرد. فیلم برف‌شکن با بودجه تولید 40 میلیون دلاری‌اش، حدود 86 میلیون دلار فروش کرد.

موفقیت‌های فیلم برف‌شکن باعث شد تا در سال 2020 سریالی براساس آن ساخته شود. سریال برف‌شکن نیز به موفقیت‌های فیلم ادامه داد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد.

خلاصه داستان فیلم برف‌شکن بدین شرح است: داستان راجع‌به قطار برف‌شکنی است که در پی رخ‌داد عصر نوین یخبندان در زمین، آخرین بازمانده‌های بشر را در خود جای داده است.




بنر فیلم من افسانه هستم

من افسانه هستم

I Am Legend
کارگردان: Francis Lawrence نویسنده: Akiva Goldsman , Mark Protosevich
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Will SmithWill Smith
Alice BragaAlice Braga
Charlie TahanCharlie Tahan
Dash MihokDash Mihok
Salli Richardson-WhitfieldSalli Richardson-Whitfield
Willow SmithWillow Smith

درباره فیلم من افسانه هستم


من افسانه هستم (I am legend) نیز جزو بهترین فیلم های آخرالزمانی محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی آن برعهده فرانسیس لارنس قرار داشت و براساس رمانی به همین نام اثر ریچارد ماتیسون ساخته شد. آکیوا گلدسمن، دیوید هیمن و اروین استاف به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم همکاری داشتند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط مارک پروتوسویچ و آکیوا گلدسمن نوشته شد.

من افسانه هستم نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم به علت داستان جذاب، کارگردانی عالی و بازی فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

ویل اسمیت، آلیس براگا، دش میهوک و سالی ریچاردسن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم من افسانه هستم به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت. این فیلم با بودجه تولید 150 میلیون دلاری‌اش، حدود 585 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال ۲۰۱۰ در آمریکا ویروسی شیوع پیدا کرده که انسان‌ها را از حالت عادی خود خارج کرده است. تمام مردم تبدیل به افراد هاری شده‌اند که انسانیت خود را از دست داده‌اند. از خصوصیات این موجودات این است که قادر نیستند در روشنایی زنده بمانند. آن‌ها شب‌ها بیرون می‌آیند و دست به تخریب شهر می‌زنند.




بنر فیلم بازی‌های گرسنگی
پوستر فیلم بازی‌های گرسنگی

بازی‌های گرسنگی

The Hunger Games
کارگردان: Gary Ross نویسنده: Billy Ray , Gary Ross , Suzanne Collins
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Jennifer LawrenceJennifer Lawrence
Josh HutchersonJosh Hutcherson
Liam HemsworthLiam Hemsworth
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Elizabeth BanksElizabeth Banks
Lenny KravitzLenny Kravitz

درباره فیلم بازی‌های گرسنگی


مجموعه فیلم‌های بازی‌های گرسنگی (The Hunger Games) از محبوبیت بالایی در بین طرفداران سینما برخوردار هستند. این مجموعه از چهار فیلم به‌ نام‌های بازی‌های گرسنگی، بازی‌های گرسنگی: اشتعال، بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد - بخش ۱ و بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد - بخش ۲ تشکیل شده است که به‌ترتیب در سال‌های 2012، 2013، 2014 و 2015 اکران شدند.

این مجموعه نمرات متوسطی دریافت کرد و واکنش‌های گوناگون منتقدان را در پی داشت. این مجموعه در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های اکشن تحسین منتقدان را به همراه داشت؛ اما در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

مجموعه فیلم‌های بازی‌های گرسنگی فروش خارق‌العاده‌ای در باکس‌آفیس داشت. این مجموعه با بودجه 495 میلیون دلاری تولید شد و حدود 2.970 میلیارد دلار فروش کرد. جنیفر لارنس، جاش هاچرسون، لیام همسورث، وودی هارلسون، الیزابت بنکس، ویلو شیلدز، پائولا مالکومسان، استنلی توچی و دونالد ساترلند ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم نخست بازی‌های گرسنگی بدین شرح است: داستان فیلم در آینده‌ای نامعلوم و در کشوری به اسم پانم جریان دارد. این کشور دارای یک پایتخت ثروتمند و غنی و ۱۲ ایالت بسیار فقیر است. سال‌ها پیش، ایالت‌های پانم طی یک حرکتی هماهنگ ضد حکومت مرکزی قیام کردند که برخلاف درگیری سنگینی که به وجود آمد، همه ایالت‌ها شکست خوردند و مجبور به تن دادن به یک معاهده صلح با شرایط وحشتناک شدند. یکی از بندهای این قرارداد به این شکل بود که هر کدام از ایالت‌های ۱۲ گانه باید در هر سال، یک پسر و دختر بین ۱۲ تا ۱۸ سال را جهت برگزاری مسابقاتی تحت عنوان بازی‌های گرسنگی به پایتخت بفرستند.




بنر فیلم 28 روز بعد
پوستر فیلم 28 روز بعد

28 روز بعد

28 Days Later
کارگردان: Danny Boyle نویسنده: Alex Garland
سال انتشار:2002محصول: بریتانیا
Cillian MurphyCillian Murphy
Naomie HarrisNaomie Harris
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Megan BurnsMegan Burns
Christopher EcclestonChristopher Eccleston
Noah HuntleyNoah Huntley

درباره فیلم 28 روز بعد


28 روز بعد (28 Days Later) یک فیلم آخرالزمانی به کارگردانی دنی بویل است که در سال 2002 اکران شد. اندرو مک‌دونالد تهیه‌کننده این فیلم بود. فیلم‌نامه فیلم 28 روز بعد توسط آلکس گارلند نوشته شد.

فیلم 28 روز بعد، پس از اکران تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات خوبی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، بازی گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌های تمجید کردند.

این فیلم فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. فیلم 28 روز بعد با بودجه تولید 8 میلیون دلاری‌اش، حدود 82 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کیلین مورفی، نائومی هریس، مگان برنز، کریستوفر اکلستون، برندن گلیسون، نوآ هانتلی، دیوید اشنایدر و لوک مابلی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که ویروسی به اسم ویروس خشم در شهر پخش می‌شود که باعث تبدیل انسان‌ها به زامبی می شود. در این بین جیم و سلنا که در شهر هستند باید برای نجات خود تلاش کنند.




بنر فیلم زمین ساکت
پوستر فیلم زمین ساکت

زمین ساکت

The Quiet Earth
کارگردان: Geoff Murphy نویسنده:
سال انتشار:1985محصول: نیوزلند
Bruno LawrenceBruno Lawrence
Alison RoutledgeAlison Routledge
Anzac WallaceAnzac Wallace
Pete SmithPete Smith
Tom HydeTom Hyde

درباره فیلم زمین ساکت


زمین آرام (The Quiet Earth) یک فیلم آخرالزمانی به کارگردانی جف مورفی است که برپایه رمانی به همین نام اثر کریگ هریسون ساخته شد. بیل بائر، برونو لارنس و سام پیلزبری فیلم‌نامه این فیلم را نوشتند. سام پیلزبری و دون رینولدز نیز تهیه‌کنندگان فیلم زمین آرام بودند.

فیلم زمین آرام پس از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برونو لارنس، آلیسون روتلج و پیت اسمیت اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم زمین آرام بدین شرح است: 5 جولای به عنوان یک صبح عادی زمستانی در نزدیکی همیلتون، نیوزیلند آغاز می شود. در ساعت 6:12 صبح، خورشید لحظه‌ای تاریک می‌شود و نور قرمز احاطه شده توسط تاریکی دیده می‌شود.




بنر فیلم دونده مارپیچ: علاج مرگ

دونده مارپیچ: علاج مرگ

Maze Runner: The Death Cure
کارگردان: Wes Ball نویسنده: T.S. Nowlin
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dylan O'BrienDylan O'Brien
Kaya ScodelarioKaya Scodelario
Thomas Brodie-SangsterThomas Brodie-Sangster
Ki Hong LeeKi Hong Lee
Rosa SalazarRosa Salazar
Giancarlo EspositoGiancarlo Esposito

درباره فیلم دونده مارپیچ: علاج مرگ


مجموعه فیلم‌های مارپیچ (The Maze Runner) یکی از فرنچایزهای محبوب علمی تخیلی محسوب می‌شوند که برپایه مجموعه رمان‌هایی به همین نام ساخته شدند. این مجموعه از سه فیلم به نام‌های دونده مارپیچ، دونده مارپیچ: مشقت‌های اسکرچ و دونده مارپیچ: علاج مرگ تشکیل شده که به‌ترتیب در سال‌های 2014، 2015 و 2017 اکران شد.

این مجموعه فیلم‌های در جلب نظرات مثبت منتقدان چندان موفق ظاهر نشد و نمرات خوبی دریافت نکرد. این فیلم‌ها فروش بسیار خوبی در گیشه داشتند. سه فیلم دونده مارپیچ درمجموع با بودجه 157 میلیون دلاری ساخته شدند و حدود 931 میلیون دلار فروش کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به دیلن اوبرایان، کایا اسکودلاریو، توماس سنگستر، ناتالی امانوئل، جیانکارلو اسپوزیتو، آیدان گیلن، والتون گوگینس، کی هونگ لی، جیکوب لافلند، کاترین مک‌نامارا، بری پپر و پاتریشا کلارکسون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست این مجموعه بدین شرح است: تامس همراه با گروهی از نوجوانان در محله‌ای عجیب و مارپیچ از خواب بیدار می‌شوند. آن‌ها چیزی از جهان خارج به یاد نمی‌آورند، به غیر از رویاهای عجیب و غریبی درباره سازمانی مرموز که با نام ویکد (W.C.K.D) شناخته می‌شود. تامس امیدوار بود با چیدن قطعات خاطرات گذشته و پیدا کردن نشانه‌هایی که در این مارپیچ یافت می‌شد، بتواند دلیل اصلی آمدن به این مکان و راهی برای فرار از آن را پیدا کند.




بنر فیلم سنت‌شکن
پوستر فیلم سنت‌شکن

سنت‌شکن

Divergent
کارگردان: Neil Burger نویسنده: Vanessa Taylor , Evan Daugherty
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Shailene WoodleyShailene Woodley
Theo JamesTheo James
Ashley JuddAshley Judd
Jai CourtneyJai Courtney
Ray StevensonRay Stevenson
Zoë KravitzZoë Kravitz

درباره فیلم سنت‌شکن


سنت‌شکن (Divergent) یک فیلم در ژانر آخرالزمانی و اکشن است که در سال 2014 اکران شد. نیل برگر وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. ورونیکا راث فیلم‌نامه‌نویس این پروژه بود. داگلاس ویک و لوسی فیشر به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم همکاری داشتند.

فیلم سنت‌شکن موفق نشد تحسین منتقدان را برانگیزد و نمرات پایینی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شایلن وودلی، تئو جیمز، مایلز تلر، اشلی جاد، جای کورتنی، ری استیونسون، زو کراویتز، میلس تلر، تونی گلدوین، مگی کیو و کیت وینسلت اشاره کرد.

این فیلم با اینکه نمرات پایینی دریافت کرد، توانست حضور قدرتمندانه‌ای در گیشه داشته باشد. فیلم سنت‌شکن با بودجه تولید 85 میلیون دلاری‌اش حدود 274 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در یک نمای پادآرمان‌شهری و آینده‌نگرانه از شهر شیکاگو، مردم به پنج بخش تقسیم شده‌اند؛ بخش فداکاری شامل افراد فارغ از خود، بخش رفاقت شامل افراد صلح‌طلب، بخش رک‌گویی شامل افراد صادق، بخش دلیری شامل افراد شجاع و بخش هوشیاری شامل افراد باهوش. اعضای هر بخش براساس انتخاب خودشان به آن بخش می‌پیوندند، ولی به وسیله یک آزمون استعدادسنجی، یک بخش به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.




بنر فیلم این آخرشه
پوستر فیلم این آخرشه

این آخرشه

This Is the End
کارگردان: Seth Rogen , Evan Goldberg نویسنده: Seth Rogen , Evan Goldberg
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
James FrancoJames Franco
Jonah HillJonah Hill
Seth RogenSeth Rogen
Jay BaruchelJay Baruchel
Danny McBrideDanny McBride
Craig RobinsonCraig Robinson

درباره فیلم این آخرشه


این آخرشه (This is the end) فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی ست روگن و اون گلدبرگ است که در سال 2013 اکران شد. جیمز ویور نیز در امر تهیه‌کنندگی روگن و گلدبرگ را همراهی کرد.

فیلم این آخرشه نمرات مختلفی از سوی منتقدان دریافت کرد و واکنش‌های متعدد آنان را در پی داشت. ست روگن، جونا هیل، جیمز فرانکو، جی باروشل، دنی مک‌براید، مایکل سرا، کریگ رابینسون، اما واتسون، ریانا و چنینگ تیتوم ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم در گیشه به موفقیت بزرگی رسید و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. فیلم این آخرشه با بودجه تولید 32 میلیون دلاری‌اش، حدود 125 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جی باروچل از نیویورک برای دیدن دوستش ست روگن به لس آنجلس می‌رود. او به‌همراه ست روگن به خانه جیمز فرانکو می‌رود که جشنی برپا کرده ‌است؛ اما ناگهان اخرالزمان رخ می‌دهد و همه‌چیز از هم می‌پاشد و جیمز و سث و جی و کریگ و جونا و دنی برای حفظ جانشان باید در خانه جیمز خود را زندانی کنند.




بنر فیلم منطقه 9
پوستر فیلم منطقه 9

منطقه 9

District 9
کارگردان: Neill Blomkamp نویسنده: Neill Blomkamp , Terri Tatchell
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده , نیوزلند , کانادا , South Africa
Sharlto CopleySharlto Copley
Jason CopeJason Cope
Nathalie BolttNathalie Boltt
Sylvaine StrikeSylvaine Strike
Elizabeth MkandawieElizabeth Mkandawie
John SumnerJohn Sumner

درباره فیلم منطقه 9


منطقه 9 (District 9) را نیز می‌توان یکی دیگر از بهترین فیلم های آخرالزمانی دانست که در سال 2009 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده نیل بلومکمپ قرار داشت. فیلم‌نامه فیلم منطقه 9 توسط تری تچل نوشته شد. پیتر جکسون و فیلیپا بوینس نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم منطقه 9 با استقبال منتقدان روبه‌رو شد و در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم طی مراسم اسکار در چهار بخش ازجمله بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین فیلم، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند. این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز تنها در بخش بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق به کسب آن نشد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به شارلتو کوپلی، جیسون کوپ، دیوید جیمز و ویلیام آلن یانگ اشاره کرد. فیلم منطقه 9 فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و با بودجه ساخت 30 میلیون دلاری‌اش، حدود 210 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان فیلم منطقه 9 بدین شرح است: موجودهای فضایی بیش از بیست سال است که با سفینه‌ای بزرگ به زمین آمده‌اند و آن را بر فراز حومه شهر ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی به حالت معلق در هوا نگه ‌داشته‌اند. در سال اول ورودشان مردم زمین منتظر حمله فضاییان یا پیشرفت بزرگی در فناوری به خاطر تماس با آن‌ها هستند. اما هیچ ‌یک از این دو رخ نداد و فضاپیمای آن‌ها همچنان تا ماه‌ها در آسمان بی‌حرکت می‌ماند؛ تا اینکه پس از ماه‌ها جامعه جهانی تصمیم به گشودن درهای فضاپیما می‌کند.




بنر فیلم هرگز مرا رها نکن
پوستر فیلم هرگز مرا رها نکن

هرگز مرا رها نکن

Never Let Me Go
کارگردان: Mark Romanek نویسنده: Alex Garland
سال انتشار:2010محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Carey MulliganCarey Mulligan
Andrew GarfieldAndrew Garfield
Keira KnightleyKeira Knightley
Domhnall GleesonDomhnall Gleeson
Andrea RiseboroughAndrea Riseborough
Charlotte RamplingCharlotte Rampling

درباره فیلم هرگز مرا رها نکن


هرگز رهایم مکن (Never Let Me Go) نیز استحقاق حضور در این لیست را داراست. فیلم هرگز رهایم مکن برپایه رمانی به همین نام اثر کازوئو ایشی‌گورو ساخته شد. مارک رومنک وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. اندرو مک‌دانلد و آلون ریک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط الکس گارلند نوشته شد.

فیلم هرگز رهایم مکن پس از اکران نمرات متوسطی دریافت کرد. کری مولیگان، کیرا نایتلی، اندرو گارفیلد، سالی هاوکینز و شارلوت رمپلینگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم در گیشه شکست خورد و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. فیلم هرگز رهایم مکن با بودجه تولید 15 میلیون دلاری، حدود 9 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم با جمله‌ای روی صفحه نمایش آغاز می‌شود که در سال ۱۹۵۲ یک پیشرفت پزشکی به انسان اجازه می‌دهد که بیشتر از ۱۰۰ سال عمر کند. در ادامه فیلم از زبان کتی دختر ۲۸ ساله روایت می‌شود. داستان راجع‌به دوران کودکی کتی اچ با دو دانش‌آموز دیگر با نام‌های روث و تامی و زندگی آن‌ها در یک مدرسه شبانه‌روزی مرموز به نام هلشیم است. مدرسه‌ای که به نظر غیرعادی می‌رسد. همه دانش‌آموزان این مدرسه در نتیجه ژن همسان‌سازی متولد شدند، در حالی که از این جریان بی‌خبر هستند.




بنر فیلم بلید رانر

بلید رانر

Blade Runner
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Hampton Fancher , David Webb Peoples
سال انتشار:1982محصول: ایالات متحده , Hong Kong , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Harrison FordHarrison Ford
Rutger HauerRutger Hauer
Sean YoungSean Young
Edward James OlmosEdward James Olmos
M. Emmet WalshM. Emmet Walsh
Daryl HannahDaryl Hannah

درباره فیلم بلید رانر


بلید رانر (Blade Runner) یکی دیگر از بهترین فیلم های آخرالزمانی محسوب می‌شود که در سال 1982 اکران شد. ریدلی اسکات وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط فیلیپ کی. دیک و همپتن فنچر نوشته شد. مایکل دیلی تهیه‌کننده این فیلم تماشایی بود.

فیلم بلید رانر در ابتدای اکرانش نتوانست مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار بگیرد و نقدهای منفی آنان را در پی داشت. اما با گذر زمان ارزش این فیلم بیشتر از پیش مشخص گردید و مورد توجه اهالی سینما قرار گرفت.

فیلم بلید رانر در بخش فروش نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد و فروش پایینی داشت. این فیلم با بودجه تولید 28 میلیون دلاری، حدود 33 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم بلید رانر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هریسون فورد، روتخر هاور، شان یانگ، ادوارد جیمز آلموس و داریل هانا اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دکارد از جانب نیروهای پلیس کلان شهر لس آنجلس در سال ۲۰۱۹ مأموریت دارد که آدم مصنوعی‌ها را که حضورشان روی کره زمین ممنوع است، شناسایی و تعقیب و خطرشان را از جامعه زمینی رفع کند. تا اینکه چند رپلیکانت متواری، مخفیانه وارد لس آنجلس گردیده و سعی در نفوذ به داخل شرکت تایرل کورپوریشن می‌کنند. یعنی همان شرکتی که آن‌ها را به وجود آورده ‌است.




بنر فیلم جزیره
پوستر فیلم جزیره

جزیره

The Island
کارگردان: Michael Bay نویسنده: Alex Kurtzman , Roberto Orci , Caspian Tredwell-Owen
سال انتشار:2005محصول: ایالات متحده
Ewan McGregorEwan McGregor
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Djimon HounsouDjimon Hounsou
Sean BeanSean Bean
Steve BuscemiSteve Buscemi
Michael Clarke DuncanMichael Clarke Duncan

درباره فیلم جزیره


جزیره (The Island) یک فیلم در ژانر علمی تخیلی و آخرالزمانی است که در سال 2005 اکران شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده مایکل بی قرار داشت. یان برایس در امر تهیه‌کنندگی بی را همراهی کرد. الکس کورتزمن و روبرتو ارسی نویسندگان این فیلم بودند.

فیلم جزیره در با نمرات متوسط منتقدان روبه‌رو شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به ایوان مک‌گرگور، اسکارلت جوهانسن، شون بین، استیو بوشمی، مایکل کلارک دانکن و کاتالین پرکینز اشاره کرد. فیلم جزیره فروش نسبتا خوبی در باکس‌آفیس داشت. این فیلم که با بودجه 126 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 162 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: لینکن سیکس اکو جوانی است که در جامعه‌ای در بسته زندگی می‌کنند. ویژگی اصلی ساکنان این جامعه اطاعت محض و پرهیز از هرگونه کنجکاوی است. آن‌ها بازمانده یک آلودگی جهانی هستند که حق خروج از این مکان را ندارند و تنها امیدشان زندگی در یک جزیره خوش آب و هوا است؛ ولی چون برای آن‌ها امکان ندارد که همگی به آنجا بروند به‌طور شانسی هر هفته یک نفر انتخاب می‌شود به جزیره می‌رود.




بنر فیلم ارتش مردگان

ارتش مردگان

Army of the Dead
کارگردان: Zack Snyder نویسنده: Zack Snyder , Joby Harold , Shay Hatten
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dave BautistaDave Bautista
Ella PurnellElla Purnell
Omari HardwickOmari Hardwick
Ana de la RegueraAna de la Reguera
Theo RossiTheo Rossi
Matthias SchweighöferMatthias Schweighöfer

درباره فیلم ارتش مردگان


ارتش مردگان (Army of the Dead) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های آخرالزمانی دانست که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده زک اسنایدر قرار داشت. دبورا اسنایدر و وسلی کالر در امر تهیه‌کنندگی و سای هاتن و جوی هارولد نیز در امر نویسندگی زک اسنایدر را همراهی کردند.

ارتش مردگان با واکنش‌های منفی منتقدان مواجه شد و نمرات پایینی را در پایگاه‌های MetaCritic و RottenTomatoes دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی و شخصیت‌پردازی‌ها انتقاد کردند. این فیلم با بودجه 90 میلیون دلاری ساخته شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دیوید باتیستا، الا پورنل، آنا د لا رگه‌را، ماتیاس شوایگهوفر، نورا آرنزدر، هیرویوکی سانادا، رائول کاستیلو، مایکل کاسیدی و گرت دیلاهانت اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ارتش مردگان بدین شرح است: داستان راجع‌به دسته‌ای از مزدوران است که تصمیم می‌گیرند با ورود به یک شهر قرنطینه شده جان خود را به خطر بیندازند و به بزرگترین سرقت دنیا دست بزنند.




بنر فیلم هم‌پیمان
پوستر فیلم هم‌پیمان

هم‌پیمان

Allegiant
کارگردان: Robert Schwentke نویسنده: Stephen Chbosky , Adam Cooper , Bill Collage , Noah Oppenheim
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Shailene WoodleyShailene Woodley
Theo JamesTheo James
Zoë KravitzZoë Kravitz
Miles TellerMiles Teller
Jeff DanielsJeff Daniels
Naomi WattsNaomi Watts

درباره فیلم هم‌پیمان


هم‌پیمان (Allegiant) فیلمی به کارگردانی روبرت شونتکه است که برپایه رمانی به همین نام ساخته شد. داگلاس ویک و لوسی فیشر وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. فیلم‌نامه این فیلم توسط نوا اوپن‌هایم، آدام کوپر، بیل کالج و استیون شباسکی نوشته شد.

فیلم هم‌پیمان نتوانست تحسین منتقدان را برانگیزد و نمرات بسیار پایینی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم به دلیل ایرادات فیلم‌نامه و داستان انتقاد کردند. شی‌لین وودلی، تئو جیمز، جف دانیلز، اکتاویا اسپنسر، ری استیونسون، زو کراویتز، مایلز تلر، انسل الگورت، مگی کیو و نائومی واتس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم هم‌پیمان فروش خوبی در باکس‌آفیس داشت و با استقبال مخاطبان در گیشه مواجه شد. این فیلم با بودجه تولید 110 میلیون دلاری‌اش، حدود 179 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پس از آنکه ایولین هر شهروندی را از رفتن منع کرد، اعلام کرد که تمام اعضای ارودیت که در تلاش برای کودتا بودند، باید محاکمه شوند و در صورت مجرم بودن اعدام شوند.




بنر فیلم یادآوری کامل
پوستر فیلم یادآوری کامل

یادآوری کامل

Total Recall
کارگردان: Len Wiseman نویسنده: Kurt Wimmer , Mark Bomback
سال انتشار:2012محصول: کانادا , ایالات متحده
Colin FarrellColin Farrell
Kate BeckinsaleKate Beckinsale
Jessica BielJessica Biel
Bryan CranstonBryan Cranston
Bill NighyBill Nighy
John ChoJohn Cho

درباره فیلم یادآوری کامل


یادآوری کامل (Total Recall) فیلمی به کارگردانی پل ورهوفن است که در سال 1990 اکران شد. بوز فیتشانس، رونالد شوست، ماریو قصار و اندرو جی. واینا تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم یادآوری کامل توسط رونالد شوست، دان اوبانون و گری گلدمن نوشته شد.

این فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و در زمینه‌های بازیگری گروه بازیگری، جلوه‌های ویژه و داستان مورد تحسین قرار گرفت. فیلم یادآوری کامل طی مراسم اسکار در سه بخش بهترین صداگذاری، بهترین تدوین صدا و بهترین جلوه‌های ویژه نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها توانست جایزه بهترین جلوه‌های ویژه را دریافت کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آرنولد شوارتزنگر، ریچل تیکوتین، شارون استون، مایکل ایرون ساید، رونی کوکس و رزماری دانسمور اشاره کرد. فیلم یادآوری کامل توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد؛ این فیلم با بودجه تولید 60 میلیون دلاری، حدود 261 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم یادآوری کامل بدین شرح است: در سال ۲۰۸۶ سیاره مریخ به مهاجرنشین زمینیان تبدیل شده است. داگلاس کوایید، کارگر ساختمانی به همراه همسرش لوری زندگی خوبی دارد دارد. طی رویایی که به شکل مصنوعی به او القا می‌شود، حیات قبلی خود به‌عنوان مامور مخفی در سیاره مریخ را به یاد می‌آورد.

گالری فیلم یادآوری کامل





بنر فیلم شبح درون پوسته
پوستر فیلم شبح درون پوسته

شبح درون پوسته

Ghost in the Shell
کارگردان: Rupert Sanders نویسنده: Ehren Kruger , Jamie Moss , Masamune Shirow , William Wheeler
سال انتشار:2017محصول: استرالیا , نیوزلند , ایالات متحده , بریتانیا , هندوستان , چین , کانادا , ژاپن , Hong Kong
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Takeshi KitanoTakeshi Kitano
Michael PittMichael Pitt
Pilou AsbækPilou Asbæk
Ng Chin HanNg Chin Han
Juliette BinocheJuliette Binoche

درباره فیلم شبح درون پوسته


شبح درون پوسته (Ghost in the Shell) برپایه مانگایی به همین نام اثر ماسامونه شیرو ساخته شد. روپرت سندرز وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. آوی آراد و استیون پال به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم همکاری داشتند. ویلیام ویلر، جیمی موس و ایرن کروگر نویسندگان این فیلم بودند.

فیلم شبح درون پوسته با واکنش‌های مختلف منتقدان روبه‌رو شد و آن‌طور که باید مورد تحسین آن‌ها قرار نگرفت. اسکارلت جوهانسون، پیلو اسبک، تاکشی کیتانو، مایکل پیت و ژولیت بینوش ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم فروش قابل‌قبولی در گیشه داشت و مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفت. فیلم شبح درون پوسته که با بودجه عظیم 110 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 169 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در آینده‌ای نزدیک، انسان با پیشرفت‌های سایبرنتیک در ویژگی‌هایی مانند بینایی، قدرت و توانایی ذهنی تقویت می‌شود. در این بین یک شرکت توسعه‌دهنده افزونه، به اسم هانکا رباتیکس یک پروژه مخفی برای ایجاد یک بدن مصنوعی یا پوسته ایجاد می‌کند که قادر به ادغام مغز انسان در ازای یک هوش مصنوعی است.




بنر فیلم مکانی ساکت

مکانی ساکت

A Quiet Place
کارگردان: John Krasinski نویسنده: John Krasinski , Scott Beck , Bryan Woods
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Emily BluntEmily Blunt
John KrasinskiJohn Krasinski
Millicent SimmondsMillicent Simmonds
Noah JupeNoah Jupe
Cade WoodwardCade Woodward
Leon RussomLeon Russom

درباره فیلم مکانی ساکت


یک مکان ساکت (A Quiet Place) فیلمی در ژانر دلهره‌آور و آخرالزمانی است که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده جان کرازینسکی قرار داشت. برایان وودز و اسکات بک در امر نویسندگی کرازینسکی را همراهی کردند. مایکل بی و اندرو فرم وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم یک مکان ساکت به دلیل داستان خاص و بازی فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. امیلی بلانت، جان کرازینسکی، میلیسنت سیموندز و نوآ جوپ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم یک مکان ساکت مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. این فیلم با بودجه تولید 21 میلیون دلاری‌اش، حدود 340 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در آینده جریان دارد و دورانی را نشان می‌دهد که هیولاهایی ناشناخته زمین را تحت تصرف خود درآورده‌اند و کوچک‌ترین صدایی می‌تواند آنان را به سوی انسان کشانده و سبب نابودی‌شان شود. در این داستان لی و اولین و فرزندانشان حضور دارند. این خانواده در سکوت مطلق زندگی می‌کنند و تمام مواردی که باعث می‌شود صدایی تولید شود و امنیت خانواده وارد خطر شوند نیز زیر نظر دارند تا اشتباهی رخ ندهد.




بنر فیلم شهر امبر

شهر امبر

City of Ember
کارگردان: Gil Kenan نویسنده: Caroline Thompson
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Saoirse RonanSaoirse Ronan
Harry TreadawayHarry Treadaway
Bill MurrayBill Murray
David RyallDavid Ryall
Tim RobbinsTim Robbins
Mackenzie CrookMackenzie Crook

درباره فیلم شهر امبر


شهر امبر (City of Ember) نیز یکی از بهترین فیلم های آخرالزمانی به شمار می‌آید که در سال 2008 اکران شد. جیل کنان کارگردان این فیلم بود. گری گوتزمن، تام هنکس و استیون شرشیئن به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند. داستان این فیلم توسط کارولین تامپسون نوشته شد.

فیلم شهر امبر با نمرات گوناگون منتقدان روبه‌رو شد. سیرشا رونان، هری ترداوی، بیل مری، مارتین لاندو، مری کی پلیس، توبی جونز، مکنایز کروک، ماریان ژان باپتیست، تیم رابینز و سایمون کونز ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم شهر امبر در گیشه شکست بزرگی را تجربه کرد؛ این فیلم که با بودجه 55 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 18 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فاجعه جهانی نامشخصی در پیش است. شهری زیرزمینی معروف به امبر برای پناه دادن به گروه بزرگی از بازماندگان ساخته شده است.




بنر فیلم موتورهای مرگبار

موتورهای مرگبار

Mortal Engines
کارگردان: Christian Rivers نویسنده: Peter Jackson , Fran Walsh , Philippa Boyens
سال انتشار:2018محصول: نیوزلند , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Hera HilmarHera Hilmar
Robert SheehanRobert Sheehan
Hugo WeavingHugo Weaving
JihaeJihae
Ronan RafteryRonan Raftery
Leila GeorgeLeila George

درباره فیلم موتورهای مرگبار


موتورهای مرگبار (Mortal Engines) یک فیلم فانتزی به کارگردانی کریستین ریورز است. دبورا فورته، فرن والش و پیتر جکسون تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. پیتر جکسون، فیلیپا بوینس و فرن والش به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم موتورهای مرگبار برپایه رمانی به همین نام اثر فیلیپ ریو ساخته شد. این به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نمرات پایینی دریافت کرد. هوگو ویوینگ، هرا هیلمار، رابرت شیهان، پاتریک مالاهید و استیون لانگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم موتورهای مرگبار در گیشه شکست خورد و نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم با بودجه تولید 100 میلیون دلاری، حدود 83 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم موتورهای مرگبار بدین شرح است: بیش از هزار سال بعد از یک درگیری فاجعه آمیز معروف به جنگ شصت دقیقه‌ای، بازمانده بشریت دوباره جمع شده و روی شهرهای متحرک زندگی می‌کنند.




بنر فیلم مخفی
پوستر فیلم مخفی

مخفی

Hidden
کارگردان: Matt Duffer , Ross Duffer نویسنده: Matt Duffer , Ross Duffer
سال انتشار:2015محصول: ایالات متحده
Alexander SkarsgårdAlexander Skarsgård
Andrea RiseboroughAndrea Riseborough
Emily Alyn LindEmily Alyn Lind
Heather DoerksenHeather Doerksen
William AinscoughWilliam Ainscough
David LewisDavid Lewis

درباره فیلم مخفی


پنهان (Hidden) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی برادران دافر است که در سال 2015 اکران شد. لارنس گری، روی لی، میسون نوویک و ریچارد دی. زانوک وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم پنهان نمرات پایینی دریافت کرد و واکنش‌های منفی منتقدان در پی داشت. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها انتقاد کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به امیلی آلین لیند، الکساندر اسکاشگورد و هیتر دورکسن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم پنهان بدین شرح است: فاجعه‌ای ناشناخته عجیب و غریب منطقه ایالات متحده را ویران کرده است. یک خانواده سه نفره به نام‌های ری، کلر و دخترش زوئی اندکی بعد از فاجعه در پناهگاه متروکه پناه گرفته‌اند تا از هیولاهای بیرون مخفی شوند.




بنر فیلم خانه شماره 10 خیابان کاورفیلد
پوستر فیلم خانه شماره 10 خیابان کاورفیلد

خانه شماره 10 خیابان کاورفیلد

10 Cloverfield Lane
کارگردان: Dan Trachtenberg نویسنده: Damien Chazelle , Josh Campbell , Daniel Casey , Matthew Stuecken
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Mary Elizabeth WinsteadMary Elizabeth Winstead
John GoodmanJohn Goodman
John Gallagher Jr.John Gallagher Jr.
Douglas M. GriffinDouglas M. Griffin
Suzanne CryerSuzanne Cryer
Sumalee MontanoSumalee Montano

درباره فیلم خانه شماره 10 خیابان کاورفیلد


شماره 10 خیابان کلاورفیلد (10 Cloverfield Lane) جزو بهترین فیلم های آخرالزمانی محسوب می‌شود که در سال 2016 اکران شد. دان تراختنبرگ وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. جی. جی. آبرامز تهیه‌کننده این فیلم بود. فیلم‌نامه این فیلم توسط جاش کمبل و دیمین شرل نوشته شد.

فیلم شماره 10 خیابان کلاورفیلد استقبال گسترده منتقدان را به همراه داشت. مری الیزابت وینستد، جان گودمن و جان گلگر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد. فیلم شماره 10 خیابان کلاورفیلد که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 108 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: میشل که پس از مشاجره با نامزدش خانه را ترک کرده با ماشین دچار سانحه می‌شود. روز بعد در اتاقی دربسته به هوش می‌آید؛ در حالی که مرد فربهی که خود را هوارد می‌نامد، ادعا دارد کره زمین مورد حمله موجودات فضایی قرار گرفته و او میشل را از مرگ نجات داده است.




بنر فیلم اون توی شب میاد
پوستر فیلم اون توی شب میاد

اون توی شب میاد

It Comes at Night
کارگردان: Trey Edward Shults نویسنده: Trey Edward Shults
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
Joel EdgertonJoel Edgerton
Christopher AbbottChristopher Abbott
Carmen EjogoCarmen Ejogo
Riley KeoughRiley Keough
Kelvin Harrison Jr.Kelvin Harrison Jr.
Griffin Robert FaulknerGriffin Robert Faulkner

درباره فیلم اون توی شب میاد


در شب می‌آید (It Comes at Night) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی تری ادوارد شالتز است که در سال 2017 اکران شد. دیوید کاپلان و اندره‌ا روا تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم در شب می‌آید واکنش‌های گوناگون منتقدان را در پی داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جوئل اجرتون، کریستوفر ابوت، کارمن اجوجو، کلوین هریسون جونیور و رایلی کیو اشاره کرد. این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش خوبی را تجربه کرد. فیلم در شب می‌آید با بودجه تولید 2 میلیون دلاری‌اش، حدود 19 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک بیماری واگیردار شیوع پیدا کرده ‌است. پل و سارا و پسرشان تراویس همراه با باد، پدر سارا، در خانه‌ای در جنگل بدون برق و به دور از مردم زندگی می‌کنند. پل تمام ورودی‌های خانه را مسدود کرده و فقط یک در قرمز برای ورود و خروج به خانه است که در مواقع ضروری از آن عبور می‌کنند و در مواقع دیگر در قفل است. باد بیمار شده و می‌میرد. خانواده نیز برای اینکه بیماری نگیرند ماسک به صورت زده و جسد را می‌سوزانند.




بنر فیلم نابودی

نابودی

Annihilation
کارگردان: Alex Garland نویسنده: Alex Garland
سال انتشار:2018محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Natalie PortmanNatalie Portman
Jennifer Jason LeighJennifer Jason Leigh
Gina RodriguezGina Rodriguez
Tessa ThompsonTessa Thompson
Tuva NovotnyTuva Novotny
Oscar IsaacOscar Isaac

درباره فیلم نابودی


نابودی (Annihilation) یکی دیگر از بهترین فیلم های آخرالزمانی به شمار می‌آید که در سال 2018 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده الکس گارلند قرار داشت. اندرو مک‌دانلد به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشت.

فیلم نابودی با واکنش‌های متعدد منتقدان مواجه شد و نمرات مختلفی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه تحسین کردند. اما آن‌ها نسبت به فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های انتقاداتی داشتند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم نابودی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ناتالی پورتمن، جنیفر جیسن لی، اسکار آیزاک، جینا رادریگز، و تسا تامپسون اشاره کرد. فیلم نابودی آن‌طور که باید فروش خوبی در گیشه نداشت و متحمل شکست شد. این فیلم که با بودجه 45 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 43 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: گروهی سرباز وارد یک منطقه فاجعه زیست‌محیطی می‌شوند و تنها یک نفر از آن‌ها جان سالم به در می‌برد؛ اگرچه او نیز به شدت مجروح می‌شود. در این بین همسر او که یک زیست‌شناس است، به نام همسرش عازم سفری به سمت منطقه یک فاجعه زیست‌محیطی می‌شود، ولی نمی‌داند که چه چیزی در انتظار اوست.




بنر فیلم 28 هفته بعد
پوستر فیلم 28 هفته بعد

28 هفته بعد

28 Weeks Later
کارگردان: Juan Carlos Fresnadillo نویسنده: Juan Carlos Fresnadillo , Enrique López Lavigne , Rowan Joffe , Jesús Olmo
سال انتشار:2007محصول: اسپانیا , بریتانیا
Robert CarlyleRobert Carlyle
Rose ByrneRose Byrne
Jeremy RennerJeremy Renner
Harold PerrineauHarold Perrineau
Catherine McCormackCatherine McCormack
Imogen PootsImogen Poots

درباره فیلم 28 هفته بعد


28 هفته بعد (28 Weeks Later) یک فیلم در ژانر آخرالزمانی است که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده خوان کارلوس فرسنادیو قرار داشت. روان جافه، ای. ال. لاوین و خسوس اولمو در امر نویسندگی فرسنادیو را همراهی کرد. اندرو مک‌دانلد، دنی بویل و الکس گارلند تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم 28 هفته بعد نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به رابرت کارلایل، جرمی رنر، کاترین مک‌کورمک، ادریس البا، رز بیرن، هارولد پرینوا، ایموجن پوتس، فیل اسکات و آماندا واکر اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدن شرح است: شش ماه پس از پخش شدن ویروس خشم در انگلستان، ارتش امریکا تلاش دارد بخش کوچکی از لندن را تحت محافظت قرار دهد تا بازماندگان در آنجا ساکن شده و شروعی دوباره را تجربه کنند. اما همه چیز طبق برنامه جلو نمی‌رود.




بنر فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

Avengers: Infinity War
کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo نویسنده: Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Chris HemsworthChris Hemsworth
Chris EvansChris Evans
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Benedict CumberbatchBenedict Cumberbatch
Tom HollandTom Holland

درباره فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت


فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) نیز جزو بهترین فیلم های آخرالزمانی محسوب می‌شود. برادران روسو به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشتند. کوین فایگی تهیه‌کننده این فیلم بود؛ فیلم‌نامه این فیلم توسط کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نوشته شد.

این فیلم با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شد و نمرات مثبت آن‌ها را به همراه داشت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم جنگ ابدیت به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند، چادویک بوزمن، الیزابت اولسن، کریس پرت، زوئی سالدانیا و جاش برولین اشاره کرد.

فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و توانست به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شود. این فیلم با بودجه تولید 400 میلیون دلاری حدود 2.048 میلیارد دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم جنگ ابدیت بدین شرح است: تانوس بعد از به چنگ آوردن سنگ قدرت از سیاره زاندار، به همراه فرقه سیاه به سفینه بازماندگان آزگارد حمله می‌کند. ثور، هایمدال، لوکی و هالک نمی‌توانند مانع تانوس شوند و او از طریق تسراکت به سنگ فضا نیز دست پیدا می‌کند. لوکی و هایمدال کشته می‌شوند، هالک شکست می‌خورد و ثور نیز بیهوش در فضا رها می‌شود. هایمدال طی آخرین لحظات هالک را به زمین می‌فرستد تا به انتقام جویان در زمین خبر دهد.

گالری فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت





بنر فیلم مصمم به بقا
پوستر فیلم مصمم به بقا

مصمم به بقا

The Survivalist
کارگردان: Stephen Fingleton نویسنده: Stephen Fingleton
سال انتشار:2015محصول: بریتانیا
Mia GothMia Goth
Martin McCannMartin McCann
Olwen FouéréOlwen Fouéré
Barry WardBarry Ward
Andrew SimpsonAndrew Simpson
Ryan McParlandRyan McParland

درباره فیلم مصمم به بقا


مصمم به بقا (The Survivalist) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های آخرالزمانی قرار بگیرد. استیون فینگلتن وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم مصمم به بقا با واکنش‌های متعدد منتقدان مواجه شد. میا گاث، مارتین مک‌کان و داگلاس راسل ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در جایی در انتهای جهان، جوانی که مصمم به بقاست در کلبه‌ای تنها زندگی می‌کند و مزرعه کوچکی را دایر کرده و تلاش می‌کند از ورود و دست‌اندازی باقی انسان‌ها به ملکش جلوگیری کند. روزی زن و دختری به کلبه او نزدیک می‌شوند و از او درخواست غذا می‌کنند، ولی جوان نمی‌پذیرد.

بهترین سریال‌های آخر الزمانی




بنر سریال مردگان متحرک

مردگان متحرک

The Walking Dead
سازنده: Frank Darabont
سال‌های انتشار:2010 - 2022محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Ross MarquandRoss Marquand
Danai GuriraDanai Gurira
Melissa McBrideMelissa McBride
Jeffrey Dean MorganJeffrey Dean Morgan
Norman ReedusNorman Reedus
Christian SerratosChristian Serratos

درباره سریال مردگان متحرک


مردگان متحرک (Walking Dead) یکی از بهترین سریال های آخرالزمانی به شمار می‌آید که از سال 2010 توسط شبکه ای ام سی شروع به پخش کرد. وظیفه ساخت این سریال برعهده فرانک دارابونت قرار داشت.

سریال مردگان متحرک در ابتدای پخش در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این سریال در زمینه‌های شخصیت‌پردازی‌ها و جهان منحصربه‌فردش مورد تحسین قرار گرفت. البته در ادامه این سریال دچار افت داستانی شدیدی شد و با نقدهایی منفی مواجه شد.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به اندرو لینکولن، جفری دین مورگان، نورمن ریدس، جان برنتال، سارا وین کالیز، لوری هولدن، جفری دی‌مان، استیون ین، چندلر ریگز، لورن کوهن، دانای گوریرا، مایکل راکر، دیوید موریسی، ملیسا مک‌براید، امیلی کینی و چاد کولمن اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال مردگان متحرک بدین شرح است: سریال زندگی گروهی از انسان‌ها را نشان می‌دهد که در عصر آخرالزمان زامبی‌ها زندگی می‌کنند. پلیسی به اسم ریک در یک مأموریت تیر می‌خورد و به کما می‌رود. هنگامی که او بیدار می‌شود، پی می‌برد همه مردم شهر تبدیل به مرده متحرک شده‌اند و شهر به‌هم ریخته ‌است.

لازم به ذکر است که این سریال، از دیدگاه بسیاری از مخاطبین سینما، به عنوان یکی از بهترین سریال‌های خارجی جهان شناخته می‌شود.




بنر سریال نجات
پوستر سریال نجات

نجات

Salvation
سازنده: Craig Shapiro , Elizabeth Kruger , Matt JL Wheeler
سال‌های انتشار:2017 - 2018محصول: ایالات متحده
Santiago CabreraSantiago Cabrera
Jennifer FinniganJennifer Finnigan
Charlie RoweCharlie Rowe
Jacqueline ByersJacqueline Byers
Ian Anthony DaleIan Anthony Dale
Melia KreilingMelia Kreiling

درباره سریال نجات


نجات (Salvation) یک سریال آخرالزمانی است که از سال 2017 توسط شبکه CBS شروع به پخش کرد و پس از دو فصل در سال 2018 به اتمام رسید.

این سریال توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب نکرد و به محبوبیت بالایی نرسید. ازجمله بازیگرانی که در سریال نجات به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جنیفر فینیگن، سانتیاگو کاباررا، جکیلین بایرز و چارلی رو اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال نجات بدین شرح است: این نمایش با محوریت کشف سیارکی است که فقط طی شش ماه روی زمین تأثیر می‌گذارد.




بنر سریال حمله به تایتان‌

حمله به تایتان‌

Attack on Titan
سازنده: 進撃の巨
سال‌های انتشار:2013 - 2022محصول: ژاپن
تماشای آنلاین سریال
進撃の巨進撃の巨

درباره سریال حمله به تایتان‌


حمله به تایتان (Attack on Titan) یکی از بهترین انیمه‌های سریالی در ژانر آخرالزمانی است که به محبوبیت بالایی دست یافته است. این انیمه توانست با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود و مورد توجه بسیاری از طرفداران انیمه قرار بگیرد.

این انیمه به دلیل داستان غیرقابل‌پیش‌بینی، شخصیت‌پردازی‌های عالی و عمق داستانی مورد تحسین قرار گرفت و در حال حاضر یکی از بهترین انیمه‌های وبسایت MyAnimelisT محسوب می‌شود.

خلاصه داستان انیمه حمله به تایتان بدین شرح است: داستان از منطقه شیگانشینا در دیوار ماریا آغاز می‌شود. پسری به نام ارن یگر همراه با پدرش گریشا یگر، مادرش کارلا یگر و خواهر ناتنی‌اش میکاسا آکرمن با آرامش مشغول زندگی خود هستند. اما روزی با ظاهر شدن غولی عظیم‌الجثه آرامش زندگی آن‌ها نابود می‌شود. این غولی که اندازه اش 60 متر است با پای خود دروازه شیگانشینا را سوراخ می‌کند. و باعث می‌شود تایتان‌های عادی به درون منطقه شیگانشینا هجوم بیاورند. طی این حمله مادر ارن به دست یکی از تایتان‌ها خورده می‌شود؛ ولی ارن و دوستانش موفق به فرار می‌شوند.




بنر سریال برف‌شکن

برف‌شکن

Snowpiercer
سازنده: Josh Friedman , Graeme Manson
سال‌های انتشار:2020 - 2022محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Jennifer ConnellyJennifer Connelly
Daveed DiggsDaveed Diggs
Mickey SumnerMickey Sumner
Alison WrightAlison Wright
Lena HallLena Hall
Iddo GoldbergIddo Goldberg

درباره سریال برف‌شکن


برف‌شکن (Snowpiercer) یک سریال آخرالزمانی است که از سال 2020 توسط شبکه تی ان تی شروع به پخش کرد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند.

این سریال موفق شد نمرات بسیار خوبی دریافت کند و واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشته باشد. منتقدان از این سریال به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و داستان جذاب تمجید کردند. ازجمله بازیگرانی که در سریال برف‌شکن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جنیفر کانلی، داوید دیگز، میکی سامنر و الیسون رایت اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال برف‌شکن بدین شرح است: داستان سریال در جهانی جریان دارد که تماما یخ زده و قابل زیست نیست. انسان‌های نجات یافته در قطاری زندگی می‌کنند که پیوسته در حال حرکت است.




بنر سریال آینه سیاه
پوستر سریال آینه سیاه

آینه سیاه

Black Mirror
سازنده: Charlie Brooker
سال‌های انتشار:2011 - 2019محصول: ایالات متحده

درباره سریال آینه سیاه


آینه سیاه (Black Mirror) نام یک سریال آخرالزمانی است که از سال 2011 شروع به پخش کرد و تاکنون 5 فصل از آن ساخته شده است. وظیفه ساخت این سریال برعهده چارلی بروکر قرار داشت.

سریال آینه سیاه تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. منتقدان از این سریال به دلیل داستان منحصربه‌فرد و جالبش تحسین کردند.

هر قسمت از این سریال داستان خاصی را دنبال می‌کند که درواقع اثرات مخرب تکنولوژی را بر زندگی انسان به تصویر می‌کشد.




بنر سریال صد نفر

صد نفر

The 100
سازنده: Jason Rothenberg
سال‌های انتشار:2014 - 2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Eliza TaylorEliza Taylor
Marie AvgeropoulosMarie Avgeropoulos
Tasya TelesTasya Teles
Adina PorterAdina Porter
Lindsey MorganLindsey Morgan
Richard HarmonRichard Harmon

درباره سریال صد نفر


100 نفر (The 100) یک سریال آخرالزمانی است که وظیفه ساخت آن برعهده جیسون روتنبرگ قرار داشت. پخش این سریال از سال 2014 توسط شبکه The CW آغاز شد و پس از هفت فصل به اتمام رسید.

سریال 100 نفر با واکنش‌های مختلف منتقدان روبه‌رو شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. الیزا تیلور، پیج تورکو، لیندزی مورگان، هنری یان کوسیک، ماری اوجروپولوس، بابی مورلی، آیزیا واشینگتن، دوون بوستیک، توماس مک دونل، الی گوری، کریستوفر لارکین، الیسیا دبنم کری و ریچارد هارمون ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان سریال 100 نفر بدین شرح است: نود و هفت سال بعد از یک آخرالزمانی ویرانگر هسته‌ای تقریباً تمام زندگی روی کره زمین از بین می‌رود. هزاران نفر اکنون در یک ایستگاه فضایی در مدار زمین زندگی می‌کنند که آن را آرک می‌نامند. سه نسل در فضا زاده شده‌اند و جمعیت ایستگاه فضایی از ظرفیت حمل خود فراتر می‌رود.




بنر سریال دیدن
دو زبانه

دیدن

See
سازنده: Steven Knight
سال‌های انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Jason MomoaJason Momoa
Nesta CooperNesta Cooper
Archie MadekweArchie Madekwe
Hera HilmarHera Hilmar
Sylvia HoeksSylvia Hoeks
Christian CamargoChristian Camargo

درباره سریال دیدن


دیدن (See) جزو بهترین سریال های آخرالزمانی محسوب می‌شود که استیون نایت وظیفه ساخت آن را برعهده داشت. پخش این سریال از سال 2019 توسط سرویس اپل تی‌وی پلاس آغاز شد.

سریال دیدن به دلیل جهان منحصربه‌فرد و بازی فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیسون موموآ، الفری وودارد، سیلفیا هوکس، کریستیان کامارگو، هرا هیلمار و نستا کوپر اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: در اوایل قرن 21 کره زمین آلوده به ویروسی مرگبار می‌شود و جمعیت انسان ها به زیر 2 میلیون نفر کاهش می یابد. 2 میلیون نفری که اگرچه زنده ماندند ولی قدرت بینایی خود را از دست داده و کور شدند.

گالری سریال دیدن





بنر سریال باران
پوستر سریال باران

باران

The Rain
سازنده: Jannik Tai Mosholt , Christian Potalivo , Esben Toft Jacobsen
سال‌های انتشار:2018 - 2020محصول: دانمارک , ایالات متحده
Alba AugustAlba August
Lucas Lynggaard TønnesenLucas Lynggaard Tønnesen
Mikkel Boe FølsgaardMikkel Boe Følsgaard
Lukas LøkkenLukas Løkken
Sonny LindbergSonny Lindberg
Johannes Bah KuhnkeJohannes Bah Kuhnke

درباره سریال باران


باران (The Rain) سریالی پسارستاخیزی است که در سال 2018 توسط سرویس نت‌فلیکس شروع به پخش کرد و پس از سه فصل به اتمام رسید.

این سریال موفق به جلب نظرات مثبت منتقدان نشد و نمرات پایینی دریافت کرد. آلبا اگست، میکل فلسگورد و جسیکا دیناگ ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال باران به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال باران بدین شرح است: داستان سریال راجع‌به بارش یک سری از ابرها ناقل ویروس بسیار کشنده‌ای است که نصف جمعیت کشورهای حوزه اسکاندیناوی را از بین می‌برد.




بنر سریال فال نیک
پوستر سریال فال نیک

فال نیک

Good Omens
سازنده: Neil Gaiman , Terry Pratchett
سال‌های انتشار:2019محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Michael SheenMichael Sheen
David TennantDavid Tennant
Sam Taylor BuckSam Taylor Buck
Adria ArjonaAdria Arjona
Jack WhitehallJack Whitehall
Michael McKeanMichael McKean

درباره سریال فال نیک


فال نیک (Good Omens) سریالی آخرالزمانی است که وظیفه ساخت آن برعهده نیل گیمن قرار داشت. سریال فال نیک برپایه رمانی به همین نام اثر تری پرچت ساخته شد. سریال فال نیک از سال 2019 توسط سرویس آمازون شروع به پخش کرد.

این سریال نمرات بالایی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت منتقدان را در پی داشت. ازجمله بازیگرانی که در سریال فال نیک به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دیوید تننت، مایکل شین، آنا مکسول مارتین، جان هم، جوسی لاورنس، آدریا آرجونا، مایکل مک‌کین، جک وایتهال، میراندا ریچاردسون و نیک آفرمن اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال فال نیک بدین شرح است: کراولی و ازیرافیل که به شیوه‌ زندگی روی زمین علاقه‌مند شده‌اند، قصد ندارند که دنیا به پایان برسد و به همین علت تصمیم می‌گیرند تا جلوی پایان دنیا را بگیرند.




بنر فیلم مکس دیوانه 2
پوستر فیلم مکس دیوانه 2

مکس دیوانه 2

Mad Max 2
کارگردان: George Miller نویسنده: Terry Hayes , George Miller , Brian Hannant
سال انتشار:1981محصول: استرالیا
Mel GibsonMel Gibson
Bruce SpenceBruce Spence
Michael PrestonMichael Preston
Max PhippsMax Phipps
Vernon WellsVernon Wells
Kjell NilssonKjell Nilsson

درباره فیلم مکس دیوانه 2


مکس دیوانه 2 (Mad Max 2) یک فیلم آخرالزمانی به کارگردانی و نویسندگی جرج میلر است که مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت. لازم به ذکر است که تری هیز و برایان هننت در امر نویسندگی میلر را همراهی کردند. بایرون کندی وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم مکس دیوانه 2 استقبال گسترده منتقدان را به همراه داشت و تحسین آنان را برانگیخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مل گیبسون، بروس اسپنس، مایکل پرستون، مکس فیپس، ورنون ولز، امیل مینتی، کیل نیلسون، ویرجینیا هی، ویلیام زاپا، آرکی وایتلی، استیو جی. اسپیرز، سید هیلن، موریا کلاوکس و دیوید داونر اشاره کرد.

فیلم مکس دیوانه 2 در گیشه موفق عمل کرد و استقبال طرفداران سینما را به همراه داشت. این فیلم با بودجه تولید 4.5 میلیون دلاری خود، حدود 23 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مکس مامور پلیس سابق، اکنون یک مرد تنهاست که در سرزمین های استرالیا که به بیابانی خشک تبدیل شده سفر می‌کند. تنها هدف او زنده ماندن است تا اینکه به گروه کوچکی از مردم بی‌دفاع بر می‌خورد که توسط یک دسته موتور سوار مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و تصمیم می‌گیرد به آن‌ها کمک کند.




بنر فیلم دنیای آب
پوستر فیلم دنیای آب

دنیای آب

Waterworld
کارگردان: Kevin Reynolds نویسنده: David Twohy , Peter Rader
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
Kevin CostnerKevin Costner
Dennis HopperDennis Hopper
Jeanne TripplehornJeanne Tripplehorn
Tina MajorinoTina Majorino
R.D. CallR.D. Call
Gerard MurphyGerard Murphy

درباره فیلم دنیای آب


دنیای آب (Waterworld) یکی دیگر از بهترین فیلم های آخرالزمانی به شمار می‌آید که کوین رینولد کارگردان آن بود. کوین کاستنر، جان دیویس، چارلز گوردن و لارنس گوردون وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. داستان این فیلم توسط دیوید تویی و پیتر ریدار نوشته شد.

فیلم دنیای آب موفق نشد نظرات مثبت منتقدان را به همراه داشته باشد و در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کوین کاستنر، دنیس هاپر، جین تریپل‌هورن، تینا میجرینو و مایکل جیتر اشاره کرد.

فیلم دنیای آب فروش نسبتا خوبی داشت و با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شد. این فیلم که با بودجه عظیم 175 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 264 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به آینده‌ای است که خشکی در آن وجود ندارد و کل دنیا پوشیده از آب است. انسان‌ها برای زنده ماندن و زندگی کردن باید توانایی تنفس در آب و شناکردن دائمی را داشته باشند.




بنر فیلم نابودگر: رستگاری

نابودگر: رستگاری

Terminator Salvation
کارگردان: McG نویسنده: John D. Brancato , Michael Ferris
سال انتشار:2009محصول: آلمان , ایتالیا , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Christian BaleChristian Bale
Sam WorthingtonSam Worthington
Moon BloodgoodMoon Bloodgood
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Anton YelchinAnton Yelchin
CommonCommon

درباره فیلم نابودگر: رستگاری


رستگاری نابودگر (Terminator Salvation) فیلمی به کارگردانی جوزف مکگینتی نیکول است که در سال 2009 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده درک اندرسون، ویکتور کوبیکک، جفری سیلور و مورتیز بورمن قرار داشت. جان برنکاتو و مایکل فریس نویسندگان این فیلم بودند.

فیلم رستگاری نابودگر با واکنش‌های مختلف منتقدان روبه‌رو شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. در این فیلم بازیگرانی همچون کریستین بیل، سم ورتینگتون، آنتون یلچین، برایس دالاس هاوارد، مون بلودگود، کامن، هلنا بونهام کارتر و رولاند کیکینگر به ایفای نقش پرداختند.

فیلم رستگاری نابودگر در گیشه عملکرد خوبی داشت و به محبوبیت بالایی رسید. این فیلم که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 371 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 2003، دکتر سرینا کوگان از شرکت سایبرداین سیستمز، به سلول مارکوس رایت می‌آید و این زندانی محکوم به مرگ را متقاعد می‌کند تا بدن خود را بعد از مرگ برای پژوهش پزشکی به آن شرکت بسپارد. یک سال بعد از این جریان، ربات‌های ساخت انسان که به درجه‌ای از هوشمندی و خودآگاهی رسیده‌اند، نوع بشر را به عنوان تهدیدی برای بقای خود به‌شمار می‌آورند و سامانه‌ای به اسم سامانه اسکای‌نت را به منظور نابودی انسان‌ها ایجاد می‌کنند.




بنر فیلم شرارت موجود: انقراض
پوستر فیلم شرارت موجود: انقراض

شرارت موجود: انقراض

Resident Evil: Extinction
کارگردان: Russell Mulcahy نویسنده: Paul W. S. Anderson
سال انتشار:2007محصول: کانادا , فرانسه , آلمان , بریتانیا , ایالات متحده
Milla JovovichMilla Jovovich
Oded FehrOded Fehr
Ali LarterAli Larter
Iain GlenIain Glen
AshantiAshanti
Christopher EganChristopher Egan

درباره فیلم شرارت موجود: انقراض


رزیدنت اویل: انقراض (Resident Evil: Extinction) نام سومین فیلم مجموعه رزیدنت اویل است که راسل مالکهی کارگردان آن بود. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده پل دبلیو. اس. اندرسون، جرمی بولت، برند آیشینگر و ساموئل حدیدا قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط پل دبلیو. اس. اندرسون نوشته شد.

فیلم رزیدنت اویل: انقراض نمرات پایینی دریافت کرد و نقدهای منفی منتقدان را در پی داشت. میلا یوویچ، الی لارتر، اودد فهر و ایان گلن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم رزیندت اویل: انقراض با اینکه نمرات پایینی دریافت کرده بود، توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه 45 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 147 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ویروس تی در بیشتر شهرها و کشورهای جهان شیوع یافته و جمعیت زیادی در سرتاسر دنیا به زامبی تبدیل شدند. آلیس که موفق به فرار از شهر راکون شده بود، در فکر یافتن مکانی بود که ویروس تی به آنجا نرسیده باشد. بعد از مدتی او با کاروانی از بازماندگان مواجه می‌شود.




بنر فیلم سرزمین مردگان
پوستر فیلم سرزمین مردگان

سرزمین مردگان

Land of the Dead
کارگردان: George A. Romero نویسنده: George A. Romero
سال انتشار:2005محصول: کانادا , ایالات متحده , فرانسه
Robin WardRobin Ward
Bryan RenfroBryan Renfro
Simon BakerSimon Baker
John LeguizamoJohn Leguizamo
Dennis HopperDennis Hopper
Asia ArgentoAsia Argento

درباره فیلم سرزمین مردگان


سرزمین مردگان (Land of the Dead) یکی دیگر از بهترین فیلم های آخرالزمانی محسوب می‌شود که در سال 2005 اکران شد و وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده جرج رومرو قرار داشت. مارک کانتون تهیه‌کننده این فیلم تماشایی بود.

فیلم سرزمین مردگان در جلب نظر منتقدان موفق نبود و نتواست تحسین آنان را برانگیزد. سایمون بیکر، دنیس هاپر، آزیا آرجنتو، رابرت جوی، جان لگویزمائو، فیل فونداکارو، ساشا رویز، تام ساوینی، سایمون پگ، ادگار رایت، آلان ون اسپرانگ، بوید بنکس، دوون بوستیک، جنیفر بکستر و پیتر اوتربریج ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش بسیار خوبی داشت و توانست انتظارات سازندگانش را در گیشه برآورده سازد. فیلم سرزمین مردگان که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 46 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کل دنیا به تسخیر مردگان متحرک درآمده و آخرین انسان‌های بازمانده در یک شهر حصارکشی شده زندگی می‌کنند. اما این شهر دیگر امنیت سابق خود را ندارد؛ زیرا نیروهای شورشی قصد دارند رهبر این شهر را سرنگون سازند و از سوی دیگر زامبی‌ها رفته رفته به موجودات باهوش‌تری تبدیل شده‌اند و نگه داشتن آن‌ها پشت حصارها کار ساده‌ای نیست.




بنر فیلم پاندروم
پوستر فیلم پاندروم

پاندروم

Pandorum
کارگردان: Christian Alvart نویسنده: Travis Milloy
سال انتشار:2009محصول: آلمان , بریتانیا
Ben FosterBen Foster
Dennis QuaidDennis Quaid
Cam GigandetCam Gigandet
Antje TraueAntje Traue
Cung LeCung Le
Eddie RouseEddie Rouse

درباره فیلم پاندروم


پاندروم (Pandorum) یک فیلم آخرالزمانی به کارگردانی کریستیان آلفارت است. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده پل دبلیو. اس. اندرسون، جرمی بولت و روبرت کولزر قرار داشت. تراویس میلوی و کریستین آلوارت فیلم‌نامه این اثر را نوشتند.

فیلم پاندروم با واکنش‌های منفی منتقدان روبه‌رو شد و موفق به جلب نظرات مثبت آن‌ها نشد. دنیس کواید، بن فاستر، کم جیجاندت، آنتیه تراوه و کانگ لی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم در باکس‌آفیس قدرتمند ظاهر نشد و در گیشه شکست خورد. فیلم پاندروم که با بودجه 33 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 19 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: قهرمان فیلم، مردی به اسم باور که جزو خدمه پرواز سفینه فضایی بوده، پس از خوابی طولانی به هوش می‌آید و خود را در محیط سفینه همراه با موجودات غیرمعمول که ظاهری هراس‌انگیز دارند و به شکل وحشیانه‌ای شکار می‌کنند، می‌یابد. او به دلیل خواب طولانی، بخش‌هایی از حافظه خود را به‌طور کامل از دست داده و بخش دیگر را آرام‌آرام به خاطر می‌آورد.




بنر فیلم شان می‌میرد
پوستر فیلم شان می‌میرد

شان می‌میرد

Shaun of the Dead
کارگردان: Edgar Wright نویسنده: Edgar Wright , Simon Pegg
سال انتشار:2004محصول: بریتانیا
Simon PeggSimon Pegg
Nick FrostNick Frost
Kate AshfieldKate Ashfield
Lucy DavisLucy Davis
Dylan MoranDylan Moran
Penelope WiltonPenelope Wilton

درباره فیلم شان می‌میرد


شان می‌میرد (Shaun of the Dead) یک فیلم تماشایی به کارگردانی و نویسندگی ادگار رایت است که در سال 2004 اکران شد. لازم به ذکر است که سایمون پگ در امر نویسندگی رایت را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده نایرا پارک قرار داشت.

فیلم شان می‌میرد نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و به دلیل مضامین کمدی و بازی خوب گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کیت اشفیلد، لوسی دیویس، نیک فراست، دیلن مورن، بیل نای، پنه‌لوپه ویلتون، سایمون پگ، جسیکا هاینس، مارتین فریمن، مت لوکاس، پیتر سرافیناویچ، ریف اسپال، تمسین گریگ و جولیا دیویس اشاره کرد.

فیلم شان می‌میرد در مقایسه با بودجه تولیدش فروش خوبی داشت و در باکس‌آفیس عالی ظاهر شد. این فیلم که با بودجه 6.1 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 30 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: شان 29 سال دارد و یک زندگی کسل‌کننده را از سر می‌گذراند. لیز، نامزدش وی را ترک کرده و مادرش با مردی ازدواج کرده که وی او را دوست ندارد. او با اد، دوست وفادارش، زندگی می‌کند. شان می‌خواهد زندگی‌اش را درست کند تا لیز را بازگرداند. ناگهان مردگان از گور برمی‌خیزند و مثل زامبی‌ها شروع به آدم‌خواری می‌کنند. شان با کمک اد برای نجات مادرش و لیز می‌شتابد.




بنر فیلم وال-ای

وال-ای

WALL·E
کارگردان: Andrew Stanton نویسنده: Andrew Stanton , Jim Reardon
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ben BurttBen Burtt
Elissa KnightElissa Knight
Jeff GarlinJeff Garlin
Fred WillardFred Willard
John RatzenbergerJohn Ratzenberger
Kathy NajimyKathy Najimy

درباره فیلم وال-ای


وال ئی (WALL-E) یکی دیگر از بهترین فیلم های آخرالزمانی محسوب می‌شود که به افتخارات زیادی دست پیدا کرد. اندرو استانتون به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. جیم ریردون نیز در انجام وظیفه نویسندگی استانتون را همراهی کرد. جیم موریس تهیه‌کننده این انیمیشن تماشایی بود.

انیمیشن وال ئی تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات فوق‌العاده‌ای کسب کرد. این انیمیشن طی مراسم اسکار موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن شد. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن حضور داشتند می‌توان به بن برت، الیزا نایت، سیگورنی ویور، جف نگارخانهن، فرد ویلارد، جان رتزنبرگر، کتی ناجیمی و جس هارنل اشاره کرد.

انیمیشن وال ئی مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت و در باکس‌آفیس بسیار قدرتمند عمل کرد. این انیمیشن که با بودجه 180 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 521 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: هفتصد سال از ترک زمین توسط انسان‌ها سپری شده و آنچه که بر روی کره زمین باقی‌مانده، کوه‌ه زباله و آهن‌پاره انباشته ‌است. وال-ئی ربات هوشمند آشغال‌جمع‌کنی است که مأموریت دائمش، فشرده‌سازی و جمع‌آوری این پسماندها و آلودگی‌های صنعتی است.




بنر فیلم سایه‌های سیاه
پوستر فیلم سایه‌های سیاه

سایه‌های سیاه

Planet of the Apes
کارگردان: Tim Burton نویسنده:
سال انتشار:2001محصول: ایالات متحده
Mark WahlbergMark Wahlberg
Tim RothTim Roth
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Michael Clarke DuncanMichael Clarke Duncan
Kris KristoffersonKris Kristofferson
Estella WarrenEstella Warren

درباره فیلم سایه‌های سیاه


سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes) فیلمی به کارگردانی فرانکلین جی شافنر است که در سال 1968 اکران شد. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده مایکل ویلسون و راد سرلینگ قرار داشت. آرتور پی. جیکوبز نیز تهیه‌کننده این بود.

فیلم سیاره میمون‌ها تحسین گسترده منتقدان را برانگیخت و با نمرات بالای آنان روبه‌رو شد. چارلتون هستون، رادی مک‌داول، موریس اوانس، کیم هانتر، جیمز ویتمور، جیمز دالی و لیندا هریسون ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم سیاره میمون‌ها توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و در باکس‌آفیس عالی ظاهر شد. این فیلم با بودجه تولید 5.8 میلیون دلاری خود، حدود 33 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: چند فضانورد به فضا فرستاده می‌شوند و در سال 3978 در سیاره‌ای ناشناخته فرود می‌آیند. آن‌ها در این سیاره با انسان‌های بدوی روبه‌رو می‌شوند که لباس‌های عجیب برتن دارند و نمی‌توانند صحبت کنند. از طرفی با موجوداتی مانند میمون مواجه می‌شوند اما آن‌ها متمدن هستند و می‌توانند مانند انسان‌ها صحبت کنند.




بنر فیلم ظهور سیاره میمون‌ها
پوستر فیلم ظهور سیاره میمون‌ها

ظهور سیاره میمون‌ها

Rise of the Planet of the Apes
کارگردان: Rupert Wyatt نویسنده: Rick Jaffa , Amanda Silver
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
James FrancoJames Franco
Andy SerkisAndy Serkis
Freida PintoFreida Pinto
John LithgowJohn Lithgow
Brian CoxBrian Cox
Tom FeltonTom Felton

درباره فیلم ظهور سیاره میمون‌ها


ظهور سیاره میمون‌ها (Rise of the Planet of the Apes) یک فیلم آخرالزمانی به کارگردانی روپرت وایت است. ریک جافا و آماندا سیلور تهیه‌کننده و نویسندگان این فیلم جذاب بودند.

فیلم ظهور سیاره میمون‌ها به دلیل جلوه‌های بصری جذاب و داستان تاثیرگذارش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در این فیلم بازیگرانی همچون جیمز ادوارد فرانکو، فریدا پینتو، جان لیسگو، برایان کاکس، تام فلتون و اندی سرکیس به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم موفقیت تجاری بزرگی را تجربه کرد و در باکس‌آفیس بسیار قدرتمند ظاهر شد. فیلم ظهور سیاره میمون‌ها که با بودجه 93 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 480 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ویل رادمن یک محقق است و در یک شرکت داروسازی به اسم جنسیس کار می‌کند. پدر او آلزایمر دارد و او به دنبال دارویی است تا بتواند قدرت ادراک را بالا ببرد و بیماری پدرش را درمان کند. از همین رو داروی خود به اسم ALZ-112 را روی میمون‌ها آزمایش می‌کند و در آن‌ها قدرت هوشی به سرعت افزایش می‌یابد. یکی از میمون‌ها به اسم چشم روشن دارای هوش بسیار زیادی می‌شود. در جلسه‌ای با حضور هیئت مدیره شرکت جنسیس او از آن‌ها می‌خواهد در طرحش سرمایه‌گذاری کنند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم و سریال‌های آخر الزمانی

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_78997

چهارشنبه، 14 تیر 1402، 10:56

سلام روز و‌شب زیبایی داشته باشین همیشه تو‌همین پست چند تا از فیلم‌ها و‌سریالهای که معرفی شده پخش انلاین نداره


عکس پروفایل

علیرضا

چهارشنبه، 14 تیر 1402، 12:37

سلام و وقت بخیر پیگیری می کنیم تا در صورت امکان حتما در سایت قرار داده شود.

عکس پروفایل

u_78997

سه‌شنبه، 13 تیر 1402، 02:13

چرا بعضی هاشون پخش انلاین‌ندارن!؟؟؟


عکس پروفایل

علیرضا

سه‌شنبه، 13 تیر 1402، 10:15

سلام وقت بخیر کدوم محتوا ؟