خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های اکشن

بهترین فیلم های اکشن کدام هستند؟ طی سالیان اخیر، سینمای اکشن پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. به لطف جلوه‌های ویژه کارگردانان می‌توانند نبوغ بیشتری خرج کنند و محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهند.

با یک حساب و کتاب خیلی ساده می‌توان به این نتیجه رسید که تعداد فیلم های اکشنی که هر ساله ساخته می‌شوند بسیار زیاد است و فیلم های سینمایی اکشن تقریبا نیمی از محتوای سال را در بر می‌گیرند.

از طرفی دیگر شاهد موفقیت این ژانر در گیشه‌های سینما نیز هستیم. با توجه به این برداشت‌ها می‌توان گفت‌، سینمای اکشن یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها نزد بینندگان است. از همین رو ما سعی کرده‌ایم لیستی از «بهترین فیلم‌های اکشن» را جمع‌آوری کنیم و به شما عزیزان ارائه دهیم.

در میان انبوه این ژانر، پیدا کردن یک فیلم اکشن با کیفیت جهت تماشا کاری سخت است و ممکن است دقایق زیادی صرف تماشای یک فیلم کنید و در نهایت به این نتیجه برسید که فیلم کیفیت لازم را نداشت و ای کاش از همان اول آن را تماشا نکرده بودید.

ما سعی کرده‌ایم این کار را برای شما کاربران ملوفیلم آسان کنیم.

ما در ملوفیلم با توجه به موفقیت فیلم‌ها در فروش، محبوبیت و امتیازهای منتقدین، لیستی را تهیه کرده‌ایم که شامل بهترین‌ها می‌شود.

" توجه داشته باشید که این لیست رتبه بندی خاصی ندارد و صرفا مملو از فیلم‌های اکشن تماشایی و خوب است. "

با ملوفیلم همراه باشید.

بهترین فیلم های اکشن




بنر فیلم اصول
پوستر فیلم اصول
دو زبانه

اصول

Tenet
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan
سال انتشار:2020محصول: Estonia , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
John David WashingtonJohn David Washington
Robert PattinsonRobert Pattinson
Elizabeth DebickiElizabeth Debicki
Kenneth BranaghKenneth Branagh
Dimple KapadiaDimple Kapadia
Himesh PatelHimesh Patel

درباره فیلم اصول


اصول (Tenet) یک فیلم در ژانر علمی تخیلی و اکشن است که کریستوفر نولان وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت. اما توماس نیز امر تهیه‌کنندگی نولان را همراهی کرد.

اصول پس از اکران واکنش‌های متعدد منتقدان را به همراه داشت. این فیلم در زمینه‌های جلوه‌های بصری و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت؛ اما منتقدان داستان فیلم را دارای پیچیدگی زیادی دانسته و آن را گیج‌کننده توصیف کردند.

جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا، دیمپل کاپادیا، آرون تایلر جانسون و کلیمانس پوزی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم اصول در بخش فروش نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. این فیلم که با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 363 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم اصول بدین شرح است: دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای جهت جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه‌ای پیچیده می‌شوند؛ از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده ‌است.

گالری فیلم اصول





بنر فیلم جان ویک

جان ویک

John Wick
کارگردان: Chad Stahelski , David Leitch نویسنده: Derek Kolstad
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Keanu ReevesKeanu Reeves
Michael NyqvistMichael Nyqvist
Alfie AllenAlfie Allen
Adrianne PalickiAdrianne Palicki
Bridget MoynahanBridget Moynahan
Dean WintersDean Winters

درباره فیلم جان ویک


هر آن چیزی را که از یک فیلم در ژانر اکشن انتظار دارید فیلم جان ویک (John Wick) به شما هدیه می‌دهد؛ این فیلم به زیبایی هرچه تمام‌تر به مخاطبان ثابت می‌کند که ژانر اکشن در عین خشونت و شلوغ‌کاری‌های افراطی‌اش، می‌تواند ظرافت بسیار زیادی نیز داشته باشد.

ریتم داستان فیلم جان ویک به شکلی پیش می‌رود که شما از تماشای آن در تک تک لحظات لذت می‌برید و احساس خستگی نمی‌کنید. بزرگ‌ترین خلاقیتی که سازندگان در ساخت این فیلم به خرج داده‌اند، طراحی دنیایی منحصربه‌فرد برای آن بود. درواقع فیلم جان ویک بخش اعظمی از موفقیت کنونی خود را مدیون همین دنیای خاصش است.

البته که نمی‌توان از کارگردانی قدرتمند چد استاهلسکی و بازی محشر کیانو ریوز غافل شد. کیانو به شکلی نقش کاراکتر اصلی را فیلم یعنی جان ویک را ایفا می‌کند که گویا سالیان زیادی یک قاتل حرفه‌ای و خطرناک بوده است. ترکیب صحنه‌های تیراندازی جذاب و مبارزات رزمی شیک باعث شد تا توجه مخاطبان زیادی به این فیلم جذاب جلب شود.

فیلم جان ویک را نه‌تنها باید یکی از بهترین فیلم های اکشن سینما، بلکه باید یک فیلم هنری دانست؛ بله، خلق چنین جهان و ریتم داستانی موزونی هنر می‌خواهد. جان ویک یک هنر است؛ هنری که بسیاری دیگر از فیلم‌های ژانر اکشن باید آن را سرلوحه خود قرار دهند.

داستان جذاب فیلم جان ویک توسط دریک کولستاد نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده باسیل ایوانیک، دیوید لیچ، اوا لونگوریا و مایکل وییریل قرار داشت.

فیلم جان نسبت به بودجه‌اش فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد؛ این فیلم که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 86 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. علاوه‌بر کیانو ریوز، بازیگرانی همچون مایکل نیکویست، آلفی آلن، آدریان پالیکی، بریجیت مویناهان، دین وینترز، جان لگویزمائو، ایان مک‌شین و ویلم دفو نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم جان ویک بدین شرح است: بعد از اینکه جان ویک همسرش هلن را به دلیل یک بیماری از دست می‌دهد، توله سگی به نام دیزی را از سمت همسرش دریافت می‌کند تا با غم و اندوه فراقش کنار بیاید. جان ویک با سگ ارتباط برقرار کرده و روزهای خود را با رانندگی همراه این سگ می‌گذراند. ویک در یک پمپ بنزین با سه گنگستر روسی به رهبری اوسف مواجه می‌شود. اوسف از ویک می‌خواهد تا ماشینش که یک فورد موستانگ است به او بفروشد؛ اما ویک درخواست این گنگستر را رد می‌کند. اوسف که احساس شکست می‌کند شبانگاه به خانه ویک هجوم برده، او را کتک می‌زند، سگش را می‌کشد و ماشینش را می‌دزدد. بعد از این اتفاق ویک که آدمکشی را کنار گذاشته بود، بار دیگر جهت انتقام به این کار بازمی‌گردد.

گالری فیلم جان ویک





بنر فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

Avengers: Infinity War
کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo نویسنده: Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Chris HemsworthChris Hemsworth
Chris EvansChris Evans
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Benedict CumberbatchBenedict Cumberbatch
Tom HollandTom Holland

درباره فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت


فیلم‌ انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) یکی از بهترین فیلم های اکشن و همچنین جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود. این فیلم دارای رنگ و بوی خاصی در مقایسه با دیگر آثار سینمایی مارول است؛ همین موضوع نیز باعث شده تا علاوه‌بر مخاطبان، توجه منتقدان زیادی نیز به سمت این فیلم جلب شود.

در فیلم جنگ ابدیت مانند بسیاری از فیلم‌های دیگر دنیای سینمایی مارول جهان در معرض نابودی قرار دارد؛ اما خطری که این بار جهان را تهدید می‌کند بسیار جدی‌تر و قدرتمند‌تر از گذشته است. این خطر تایتان دیوانه‌ای به نام‌ تانوس است که یکی از شرورترین و قدرتمندترین موجودات دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

ابتدا بگذارید نقطه ضعف‌های این فیلم را ذکر کنیم؛ در درجه اول این نگرانی برای ما ایجاد شده بود که با توجه به تعدد شخصیت‌ها داستان فیلم کمی پیچ‌درپیچ و شلوغ شود و متاسفانه این اتفاق تا حدی رخ داد. حوادث فیلم به شکل پیوسته و جدا از هم رخ داده و هیچ استراحتی به مخاطب داده نمی‌شود؛ البته بسیاری از طرفداران مارول از این ریتم تند داستانی استقبال کرده و از آن لذت بردند.

اما فیلم جنگ ابدیت آنقدر نقطه قوت‌های اساسی دارد که می‌توان به راحتی از نقاط ضعف کوچک و ناچیزش چشم‌پوشی کرد؛ این فیلم بعد از اکران در سال 2018 در زمینه‌هایی چون عملکرد گروه بازیگری، جلوه‌های ویژه و صحنه‌های اکشن مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق بود و فروشی فوق‌العاده را در گیشه به نام خود ثبت کرد؛ این فیلم با بودجه عظیم 400 میلیون دلاری تولید شد و حدود 2.048 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. این فروش فوق‌العاده باعث شد فیلم جنگ ابدیت به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال 2018، دومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ، چهارمین فیلم پرفروش در داخل ایالات متحده و پنجمین فیلم پرفروش تمام تاریخ سینما لقب بگیرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند، چادویک بوزمن و جاش برولین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جنگ ابدیت بدین شرح است: تانوس سرانجام حملات گسترده خود را به به نقاط گوناگون دنیا آغاز کرد تا به سنگ‌های ابدیت دست پیدا کند. او جهت به‌دست آوردن سنگ فضا به سفینه بازماندگانی آزگارد نیز حمله کرده و این سنگ را نیز به تسخیر خود درمی‌آورد. طی درگیری در سفینه آزگارد هایمدال و لوکی کشته می‌شوند، ثور بی‌هوش در فضا رها می‌شود و هالک نیز بعد از متحمل شدن شکستی دردناک از تانوس در لحظه‌های آخر توسط هایمدال به زمین فرستاده می‌شود. هالک در زمین به انتقام‌جویان خبر می‌دهد که تانوس در حال آمدن برای نابودی دنیا است.

گالری فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت





بنر فیلم بتمن آغاز می‌کند

بتمن آغاز می‌کند

Batman Begins
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan , David S. Goyer
سال انتشار:2005محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Christian BaleChristian Bale
Liam NeesonLiam Neeson
Michael CaineMichael Caine
Katie HolmesKatie Holmes
Gary OldmanGary Oldman
Cillian MurphyCillian Murphy

درباره فیلم بتمن آغاز می‌کند


سه‌گانه بتمن (Batman Collection) نه‌تنها جزو بهترین فیلم های اکشن، بلکه جزو بهترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شوند. این سه‌گانه که توسط کریستوفر نولان کارگردانی شده است توانست به شاهکاری بی‌نظیر در تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی تبدیل شود.

سه‌گانه بتمن کار خود را از سال 2004 و با فیلم بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins) شروع کرد؛ سپس این سه‌گانه راه موفقیت‌آمیز خود را با فیلم‌هایی چون شوالیه تاریکی (The Dark Knight) در سال 2008 و شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises) در سال 2012 ادامه داد.

این هرکدام از فیلم‌های این سه‌گانه بعد از اکران موفق شدند با استقبال گسترده منتقدان مواجه شوند و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن دریافت کنند. منتقدان این مجموعه فیلم‌ها را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند، داستان جذاب، فیلم‌نامه عمیق و فیلم‌برداری فوق‌العاده مورذ تحسین قرار دادند.

ایراد گرفتن از سه‌گانه شوالیه تاریکی کار بسیار دشواری است. بسیاری از شخصیت‌های به‌تصویر کشیده شده در این مجموعه فیلم‌ها به یکی از ماندگارترین شخصیت‌های تاریخ سینما تبدیل شدند؛ کاراکتر جوکر یکی از همین شخصیت‌های ماندگار است که با بازی فوق‌العاده هیث لجر تا ابد در ذهن طرفداران جاودان شد.

ابتدا قرار بود کاراکتر جوکر در فیلم سوم یعنی شوالیه تاریکی برمی‌خیزد نیز حضور داشته باشد؛ اما با توجه به مرگ ناگهانی هیث لجر این اتفاق منتفی شد. سه‌گانه بتمن در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق عمل کردند و توانست طرفداران بسیار زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کنند.

این سه‌گانه که درمجموع با بودجه 565 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 2.5 میلیارد دلار در گیشه فروش‌کرد و توانست موفقیت عظیمی را برای سازندگانس به ارمغان بیاورد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سه‌گانه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریستین بیل، مایکل کین، هیث لجر، گری اولدمن، آرون اکهارت، مگی جیلنهال، مورگان فریمن، لیام نیسون، کیلین مورفی، ان هتوی، تام هاردی و ماریون کوتیار اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست سه‌گانه بتمن بدین شرح است: فیلم ابتدا دوران کودکی بروس وین را به‌تصویر می‌کشد؛ بروس هنگام کودکی در چاهی سقوط کرده و مورد هجوم خفاش‌ها قرار می‌گیرد؛ این اتفاق باعث می‌شود ترس از خفاش‌ها در وجودش باقی بماند. در یک شب که پدر و مادر بروس در حال بازگشت از نمایش اپرا هستند، توسط دزدی به نام جو چیل به قتل می‌رسند؛ بعد از این اتفاق خدمتکار وفادار خانواده وین یعنی آلفرد پنی‌ورث، بروس وین را بزرگ‌ می‌کند. 14 سال از این واقعه می‌گذرد؛ بروس در ادامه داستان طی اتفاقاتی تصمیم می‌گیرد تا در مقابل ناعدالتی قرار گرفته و گاتهام را از وجود هرگونه جنایتکاری پاک کند.

گالری فیلم بتمن آغاز می‌کند





بنر فیلم سالت

سالت

Salt
کارگردان: Phillip Noyce نویسنده: Kurt Wimmer
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Angelina JolieAngelina Jolie
Liev SchreiberLiev Schreiber
Chiwetel EjioforChiwetel Ejiofor
Daniel OlbrychskiDaniel Olbrychski
August DiehlAugust Diehl
Daniel PearceDaniel Pearce

درباره فیلم سالت


سالت (Salt) یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن است که توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و مورد استقبال طرفداران ژانر اکشن قرار بگیرد. حضور آنجلینا جولی در هر فیلم اکشنی حکم موفقیت آن را امضا می‌کند.

درواقع این بازیگر برای بازی در اینگونه فیلم‌ها دارای جذبه خاصی است که سرلوحه بسیاری از بازیگران زن هالیوود قرار گرفته است. چندان بیراه نیست اگر بگوییم دلیل اصلی موفقیت فیلم سالت مربوط به حضور آنجلینا جولی در آن می‌شود. درواقع این فیلم شکاف‎‌های داستانی زیادی در بطن خود دارد که بازی محشر جولی آن‌ها را پوشش می‌دهد.

فیلم سالت بعد از اکران با نقدهای مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد؛ منتقدان به داستان و فیلم‌نامه این فیلم ایراداتی اساسی وارد کردند و عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های اکشن آن را تحسین کردند.

وظیفه کارگردانی فیلم سالت برعهده فیلیپ نویس قرار داشت؛ داستان این فیلم توسط کرت ویمر نوشته شد. لورنزو دی بوناونتورا و سونیل پرکاش نیز تهیه‌کنندگان این اثر بودند. علاوه‌بر آنجلینا جولی، بازیگرانی همچون لیو شرایبر، چیویتل اجیوفور، دانیل اولبریخسکی، آگوست دیل و یارا شهیدی نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم سالت در جلب نظر مخاطبان نیز موفق بود و فروشی عالی را در گیشه نام خود ثبت کرد؛ این فیلم با بودجه عظیم 110 میلیون دلاری تولید شد و حدود 293.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم سالت بدین شرح است: زنی به نام ایولین سالت به جرم جاسوسی برای آمریکا در یک زندان در کره شمالی اسیر شده است. بعد از این اتفاق مایک کراوز که یک حشره‌شناس و معشوقه سالت است، تبلیغات گسترده‌ای را راجع‌به زندانی شدن سالت راه‌ می‌اندازد؛ این تبلیغات گسترده باعث می‌شود سازمان سیا برخلاف قوانین مشخص شده‌اش، شرایط را برای تبادل زندانی فراهم بیاورد. بعد از بازگشت سالت، مایک به او پشنهاد ازدواج داده و آن دو با یکدیگر ازدواج می‌کنند؛ اما بعد از گذشت دو سال، دردسر به نزد سالت آمده و زندگی او را وارد خطری بزرگ می‌کند.

گالری فیلم سالت





بنر فیلم گودزیلا در برابر کونگ

گودزیلا در برابر کونگ

Godzilla vs. Kong
کارگردان: Adam Wingard نویسنده: Eric Pearson , Max Borenstein
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Alexander SkarsgårdAlexander Skarsgård
Millie Bobby BrownMillie Bobby Brown
Kyle ChandlerKyle Chandler
Rebecca HallRebecca Hall
Brian Tyree HenryBrian Tyree Henry
Shun OguriShun Oguri

درباره فیلم گودزیلا در برابر کونگ


گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong‎) یک به کارگردانی آدام وینگارد است که به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت. توماس تال، جون جاشنی، برایان راجرز، ماری پارنت، الکس گارسیا و اریک مک‌لئود تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط اریک پیرسون و مکس بورنستین نوشته شد.

فیلم گودزیلا در برابر کونگ با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. این فیلم در زمینه‌های جلوه‌های بصری و صحنه‌های مبارزه‌ای مورد تحسین قرار گرفت؛ اما فیلم‌نامه این اثر با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الکساندر اسکاشگورد، میلی بابی براون، ربکا هال، برایان تایری هنری، شون اوگوری، ایزا گونزالس، لنس ردیک، جولین دنیسون، کایل چندلر و دمیان بیچیر اشاره کرد.

فیلم گودزیلا در برابر کونگ به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد. این فیلم با بودجه تولید 200 میلیون دلاری‌اش، حدود 406 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم گودزیلا در برابر کونگ بدین شرح است: کونگ توسط مونارک در گنبدی غول پیکر در جزیره جمجمه زیر نظر آلین اندروس و دختر بچه‌ای کر و لال که از طریق زبان اشاره با کونگ ارتباط برقرار می‌کند، کنترل می‌شود. در همین حین شرکتی به اسم ایپکس سایبرنتیک قصد دارد به زیست‌بومی باستانی در زیر زمین که به عنوان زمین تو خالی معرفی می‌شود، وارد شود. تلاش آن‌ها برای ورود به این مکان نتیجه‌ای نمی‌دهد و آن‌ها نمی‌توانند که از بعد میان زمین و زمین خالی عبور کنند.




بنر فیلم برابر کننده

برابر کننده

The Equalizer
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده: Richard Wenk , Michael Sloan , Richard Lindheim
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Denzel WashingtonDenzel Washington
Marton CsokasMarton Csokas
Chloë Grace MoretzChloë Grace Moretz
David HarbourDavid Harbour
Haley BennettHaley Bennett
Bill PullmanBill Pullman

درباره فیلم برابر کننده


مگر می‌شود فیلم ایکوالایزر (The Equalizer) را تماشا کرد و از بازی محشر دنزل واشینگتن لذت نبرد؟ این بازیگر آنچنان فوق‌العاده در این فیلم ظاهر شد که تمام نکات مثبت دیگر فیلم را از دید مخاطبان بی‌جلوه کرد. شاید اگر هر بازیگر دیگری جز واشینگتن به ایفای نقش اصلی در این فیلم می‌پرداخت، فیلم ایکولایزر تا این حد موفق نمی‌شد.

همه‌چیز در فیلم ایکولایز در جای خود قرار دارد؛ همین ویژگی نیز باعث شده این اثر در لیست بهترین فیلم‌ های اکشن تاریخ سینما قرار بگیرد. فیلم در عین ریتم آهسته و شخصیت آرام کاراکتر اصلی، دارای جنون و خشونت دیوانه‌واری است که مخاطب را به سمت خود جذب می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مثبتی که منتقدان به‌واسطه آن سازندگان را تحسین کردند به شخصیت‌پردازی عالی قهرمان داستان بازمی‌گردد؛ این شخصیت‌پردازی به بهترین شکل ممکن انجام گرفت و مخاطب به‌خوبی توانست همراه با روند داستان با قهرمان فیلم ارتباط برقرار کند. صحنه‌ها اکشن و داستان جذاب ازجمله ویژگی‌های مثبت دیگر فیلم ایکولایزر بودند که مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند.

فیلم ایکولایزر بر اساس مجموعه تلویزیونی به همین نام ساخته شد؛ وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده آنتوان فوکوآ قرار داشت. دنزل واشینگتن نیز علاوه‌بر ایفای نقش اصلی، همراه با تاد بلک و جیسون بلومنثال به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. داستان این فیلم نیز توسط ریچارد ونک نوشته شد.

فیلم ایکولایزر در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و فروشی فوق‌العاده را در گیشه تجربه کرد؛ این فیلم که با بودجه 73 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 192 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. علاوه‌بر دنزل واشینگتن، بازیگرانی همچون مارتون سوکاس، کلویی گریس مورتس، دیوید هاربر، بیل پولمن، ملیسا لیو و هیلی بنت در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم ایکولایزر بدین شرح است: رابرت مک کال که قبلا آدم‌کش سازمان‌های دولتی بود، از کار قبلی‌اش بازنشسته شده و به‌عنوان یک کارگر ساده در فروشگاهی بزرگ کار می‌کند. او طبق عادت همیشگی‌اش جهت صرف چای و خواندن کتاب به رستوران کوچکی در نزدیکی محل زندگی‌اش می‌رود. هر زمان که رابرت به آن رستوران می‌رود دختری جوان را می‌بیند که جهت خوردن کیک به آنجا می‌آید. دختر سر صحبت را با رابرت باز کرده و با او هم‌کلام می‌شود. بعد از مدتی مشخص می‌شود که این دختر به شکل الزامی و از روی ناچاری تحت نظر مافیای روس کار می‌کند. یک شب این دختر به دلیل کارشکنی و عدم اطاعت از مافیا، مورد حمله آن‌ها قرار گرفته و تا سر حد مرگ کتک می‌خورد.

گالری فیلم برابر کننده





بنر فیلم استخراج

استخراج

Extraction
کارگردان: Sam Hargrave نویسنده: Joe Russo
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris HemsworthChris Hemsworth
Rudhraksh JaiswalRudhraksh Jaiswal
Randeep HoodaRandeep Hooda
Golshifteh FarahaniGolshifteh Farahani
Pankaj TripathiPankaj Tripathi
David HarbourDavid Harbour

درباره فیلم استخراج


استخراج (Extraction) یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن محسوب می‌شود که موفقیت بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. شاید کمتر شخصی فکرش را می‌کرد که این فیلم اکشن معمولی بتواند به چنین موفقیت عظیمی دست پیدا کند.

فیلم استخراج از ویژگی عجیب و منحصربه‌فردی در مقایسه با دیگر فیلم‌های اکشن برخوردار نیست؛ درواقع موفقیت تجاری عظیم این فیلم تا حد زیادی برای ما غیرقابل هضم است؛ البته باید اعتراف کنیم که فیلم استخراج در زمینه خلق صحنه‌های اکشن جذاب و بازی بازیگران فوق‌العاده کار کرده است. اما این فیلم در زمینه‌هایی چون فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی مورد انتقاد قرار گرفت.

با توجه به شخصیت‌پردازی‌های ضعیف، مخاطب به سختی می‌تواند با کاراکترهای درون فیلم ارتباط برقرار کند؛ همین موضوع نیز ضربه زیادی به داستان و فیلم‌نامه این اثر وارد کرده است. شاید بتوان دلیل اصلی موفقیت فیلم اسخراج را به حضور یکی از محبوب‌ترین بازیگران مرد هالیوود یعنی کریس همسورث نسبت داد.

همسورث برای مدتی پتک خود را بر زمین انداخت و با سلاح‌های گرم در شمایل جدیدی به‌عنوان ناجی ظاهر شد. وظیفه کارگردانی فیلم استخراج برعهده سم هارگریو قرار داشت. داستان این فیلم توسط جو روسو نوشته شد؛ وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم استخراج نیز برعهده برادران روسو، کریس همسورث، مایک لاروکا و اریک گیتر قرار داشت.

علاوه‌بر کریس همسورث، بازیگرانی همچون دیوید هاربر، راندیپ هودا، گلشیفته فراهانی، درک لوک، مانوج باجپایی و پانکاج تریپاتی نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم استخراج با بودجه 65 میلیون دلاری تولید و سپس توسط سرویس استریم نت‌فلیکس عرضه شد. با توجه به سیاست‌های نت‌فلیکس، این سرویس میزان سوددهی آثارش را اعلام نمی‌کند؛ اما طبق گزارش‌های مختلف این فیلم یکی از پربیننده‎‌ترین آثار سرویس نت‌فلیکس محسوب می‌شود.

خلاصه داستان فیلم استخراج بدین شرح است: اوی ماهاجان پسر یکی از اربابان زندانی شده مواد مخدر بعد از گذراندن روزش در مدرسه، تصمیم می‌گیرد تا کمی بگردد. او هنگام تفریح توسط مامورهای پلیسی که برای ارباب مواد مخدر رقیب یعنی امیر آسیف کار می‌کنند، دزدیده می‌شود. در ادامه تایلر ریک استخدام می‌شود تا پسر دزدیده شده را پس بگیرد و او را آزاد کند.




بنر فیلم جان ویک : قسمت 2

جان ویک : قسمت 2

John Wick: Chapter 2
کارگردان: Chad Stahelski نویسنده: Derek Kolstad
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Keanu ReevesKeanu Reeves
Riccardo ScamarcioRiccardo Scamarcio
Ian McShaneIan McShane
Ruby RoseRuby Rose
CommonCommon
Claudia GeriniClaudia Gerini

درباره فیلم جان ویک : قسمت 2


بعد از موفقیت بزرگ فیلم جان ویک، سازندگان تصمیم به تولید دنباله‌ای از آن با نام جان ویک: بخش 2 (John Wick: Chapter 2) گرفتند. فیلم دوم جان ویک نیز به موفقیت‌های این مجموعه ادامه داد و توانست حتی بیشتر از فیلم نخست مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار بگیرد.

در فیلم دوم سازندگان دنیای اختصاصی جان ویک را کمی گسترده‌تر و غنی‌تر کردند؛ افزایش غنای داستانی در کنار بازی عالی گروه بازیگران و صحنه‌های اکشن فوق‌العاده زیبا باعث شد تا فیلم جان ویک: بخش 2 به یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما تبدیل شود.

در فیلم دوم چد استاهلسکی بار دیگر جهت انجام وظیفه کارگردانی به مجموعه بازگشت؛ او همچنین به‌عنوان تهیه‌کننده در کنار باسیل ایوانیک در این پروژه همکاری داشت. به مانند فیلم نخست، وظیفه نوشتن داستان فیلم دوم نیز برعهده دریک کولستاد قرار داشت.

بعد از اکران فیلم دوم جان ویک در سال 2017، منتقدان نمرات بسیاری خوبی را به آن اعطا کرده و اعلام کردند که این فیلم در تمامی زمینه‌ها نسبت به فیلم نخست رشد کرده است. این فیلم در جلب نظر مخاطبین نیز بهتر از فیلم نخست عمل کرد و توانست به فروش بسیار خوبی در گیشه دست پیدا کند.

فیلم جان ویک: بخش 2 که با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 171 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. در کنار کیانو ریوز که برای ایفای نقش جان ویک بار دیگر به این مجموعه بازگشت، بازیگرانی همچون کامن، لارنس فیشبرن، ریکاردو اسکامارچو، ایان مک‌شین، جان لگویزمائو، روبی رز، بریجیت مویناهان و ماریو دوناتونه نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم دوم جان ویک بدین شرح است: بعد از حوادث فیلم نخست، جان ویک از دنیای آدمکشی فاصله گرفته و زندگی آرامی برای خود دست‌وپا کرده است؛ اما این آرامش دوام زیادی ندارد. سانتینو د آنتونیو یکی از روسای مافیای ایتالیا از راه رسیده و از ویک می‌خواهد تا شخصی را برای او به قتل برساند. این شخص درواقع خواهر آنتونیو است که سردسته مافیا بوده و آنتونیو قصد دارن با کشتنش جای او را بگیرد. آنتونیو یک نشان تعهد از ویک دارد که به‌واسطه آن ویک را ملزم می‌داند تا این کار را انجام دهد؛ اما ویک درخواست او را نمی‌پذیرد. بعد از مخالفت ویک، آنتونیو طی اقدامی عجولانه خانه او را آتش می‌زند. اکنون ویک تصمیم می‌گیرد بعد از ادای دینش به آنتونیو، انتقام خود را از او بستاند.

گالری فیلم جان ویک : قسمت 2





بنر فیلم انتقام جویان: پایان بازی

انتقام جویان: پایان بازی

Avengers: Endgame
کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo نویسنده: Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Chris EvansChris Evans
Mark RuffaloMark Ruffalo
Chris HemsworthChris Hemsworth
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Jeremy RennerJeremy Renner

درباره فیلم انتقام جویان: پایان بازی


خود را برای موفق‌ترین فیلم تاریخ سینما آماده کنید. فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) نقطه اوج داستانی دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود، نقطه اوجی که تمام طرفداران مارول مدت زمان زیادی در انتظار آن بودند، نقطه اوجی که به حماسی‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شد و نقطه اوجی که نفس‌ها را سینه مخاطبانش حبس کرد.

صحبت راجع به نکات مثبت فیلم پایان بازی کار دشوار است؛ این فیلم در تمامی زمینه‌ها فوق‌العاده کار کرد. فیلم پایان بازی بعد از اکران در سال 2019 با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد؛ منتقدان این فیلم را به دلیل کارگردانی عالی، عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری، مضامین احساسی ناب و داستان جذاب مورد تحسین قرار دادند.

برخلاف فیلم جنگ ابدیت، در این فیلم تعدد شخصیت‌ها به هیچ‌وجه باعث شلوغ‌کاری افراطی نشده است؛ همه چیز در جای خودش قرار دارد و مخاطب به‌خوبی می‌تواند از تک تک لحظات فیلم لذت ببرد. البته با دیدی سخت‌گیرانه و تیزبینانه می‌توان به جلوه‌های ویژه این اثر کمی ایراد وارد کرد.

فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی توانست رکوردهای مختلفی را در حوزه فروش به خودش اختصاص دهد و توجه مخاطبان گسترده‌ای را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 356 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 2.790 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد. این فروش فوق‌العاده فیلم پایان بازی را به پرفروش‌ترین فیلم سال 2019، پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل کرد.

وظیفه کارگردانی این فیلم مانند فیلم قبلی برعهده برادران روسو قرار داشت.کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نیز فیلم‌نامه‌نویسان این اثر بودند. کوین فایگی نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم همکاری داشت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل، پل راد، بری لارسون و جاش برولین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم پایان بازی بدین شرح است: بعد از حوادث فیلم جنگ ابدیت و نابودی نیمی از جمعیت جهان توسط تانوس، ابرقهرمانان احساس سرشکستگی می‌کنند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند تانوس را پیدا کرده و با استفاده از سنگ ابدیت دوباره همه‌چیز را به حالت قبلی دربیاورند. به همین منظور گروهی از ابرقهرمانان به سیاره‌ای غیرمسکونی که تانوس در آن حضور دارد هجوم برده و از تانوس سنگ‌های ابدیت را طلب می‌کنند؛ اما تانوس می‌گوید بعد از انجام کارش سنگ‌های ابدیت را نابود کرده تا دیگر نتوان از آن‌ها استفاده کرد. ثور بعد از شنیدن حرف‌های تانوس خشمگین شده و برای ستاندن انتقام سر تانوس را از تنش جدا می‌کند.

گالری فیلم انتقام جویان: پایان بازی





بنر فیلم خشم مردانه

خشم مردانه

Wrath of Man
کارگردان: Guy Ritchie نویسنده: Guy Ritchie , Marn Davies , Ivan Atkinson
سال انتشار:2021محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jason StathamJason Statham
Holt McCallanyHolt McCallany
Eddie MarsanEddie Marsan
Josh HartnettJosh Hartnett
Scott EastwoodScott Eastwood
Jeffrey DonovanJeffrey Donovan

درباره فیلم خشم مردانه


از فیلم خشم مردانه (Wrath of Man) می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن یاد کرد که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده گای ریچی قرار داشت. ایوان اتکینسون و بیل بلوک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم خشم مردانه موفق شد با استقبال گسترده منتقدان مواجه شود و به دلیل داستان جذاب، بازی عالی گروه بازیگری و صحنه‌های اکشن مهیجش مورد تحسین قرار گرفت. جیسون استاتهام، هولت مک‌کالانی، اسکات ایستوود، جفری داناوان، لاز آلونسو و جاش هارتنت ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم خشم مردانه فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و حدود 125 میلیون دلار در گیشه فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم داستان مردی مرموز را نشان می‌دهد که در یک شرکت حمل پول کار می‌کند و هر هفته وظیفه دارد صدها میلیون دلار را با یک کامیون حمل پول، در سطح لس‌آنجلس جابه‌جا کند.




بنر فیلم فراموشی

فراموشی

Oblivion
کارگردان: Joseph Kosinski نویسنده: Michael Arndt , Karl Gajdusek
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Olga KurylenkoOlga Kurylenko
Morgan FreemanMorgan Freeman
Andrea RiseboroughAndrea Riseborough
Nikolaj Coster-WaldauNikolaj Coster-Waldau
Melissa LeoMelissa Leo

درباره فیلم فراموشی


فیلم فراموشی (Oblivion) با داستان جذاب و فوق‌العاده خود یکی از بهترین فیلم های اکشن سینما به حساب می‌آید. سازندگان با ترکیب ژانرهای اکشن، پسارستاخیزی و علمی-تخیلی معجونی را خلق کردند که هر مخاطبی با نوشیدنش مدهوش آن می‌شود.

فیلم فراموشی باعث می‌شود مخاطب به مدت دو ساعت همه‌چیز را به باد فراموشی بسپارد. این فیلم در تمام لحظه‌هایش مخاطب را غرق در داستان عمیق و فضای مرموزش می‌کند. فیلم فراموشی بعد از اکران در سال 2013 نظرات مثبت منتقدین را به همراه داشت؛ منتقدان این فیلم را در زمینه داستان، کارگردانی، بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

جوزف کوشینسکی به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت؛ البته پیتر چرنین در امر تهیه‌کنندگی به کوشینسکی کمک کرد. داستان فیلم فراموشی نیز توسط کارل گادوشک نوشته شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، اولگا کوریلنکو، آندره‌آ ریسبرو، نیکولای کاستر-والدو، ملیسا لیو و مورگان فریمن اشاره کرد.

فیلم فراموشی توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما کشاند. این فیلم که با بودجه عظیم 120 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 285 میلیون دلار در باکس‌‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم فراموشی بدین شرح است: تا تاریخ 14 مارس سال 2077 جک هارپر و ویکتوریا اولسن جزو محدود انسان‌هایی هستند که در زمین زنده مانده‌اند. حدود شصت سال قبل گروهی از بیگانگان ماه را نابود و به زمین حمله کردند. بشریت در این جنگ پیروز شد؛ اما سلاح‌های هسته‌ای و نابودی ماه باعث شد تا زمین به سیاره‌ای غیرقابل‌سکونت تبدیل شود.

گالری فیلم فراموشی





بنر فیلم هیچکس

هیچکس

Nobody
کارگردان: Ilya Naishuller نویسنده: Derek Kolstad
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Bob OdenkirkBob Odenkirk
Christopher LloydChristopher Lloyd
Connie NielsenConnie Nielsen
J.P. ManouxJ.P. Manoux
Humberly GonzalezHumberly Gonzalez
Gage MunroeGage Munroe

درباره فیلم هیچکس


هیچ‌کس (Nobody) یک فیلم اکشن به کارگردانی ایلیا نایشولر است که وظیفه کارگردانی آن برعهده ایلیا نایشولر قرار داشت. باب ادنکیرک، دیوید لیچ و کلی مک کورمیک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط دریک کولستاد نوشته شد.

فیلم هیچ‌کس پس از اکران توانست با دیدگاه‌های مثبت منتقدان مواجه شود و نمرات بسیار خوبی دریافت کند. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و داستان جذابش مورد تحسین قرار گرفت.

باب ادنکیرک، کانی نیلسن و کریستوفر لوید ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد. فیلم هیچ‌کس که با بودجه 16 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 48 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به پدری بسیار آرام به‌نام هاچ است که در حومه شهر زندگی می‌کند. ناو فردی کاملا معمولی است که البته خشمی شدید در درون خود نهفته دارد. ناگهان روزی که دو دزد به خانه وی می‌آیند. این خشم فروخورده فوران می‌کند و داستانی بی‌رحمانه آغاز می‌شود و راه خونینی باز می‌شود که درنهایت وی را مجبور به مقابله با چیزهایی می‌کند که روزگاری پشت سر گذاشته بود.




بنر فیلم تفنگ‌دار

تفنگ‌دار

The Marksman
کارگردان: Robert Lorenz نویسنده: Robert Lorenz , Chris Charles , Danny Kravitz
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Liam NeesonLiam Neeson
Katheryn WinnickKatheryn Winnick
Teresa RuizTeresa Ruiz
Juan Pablo RabaJuan Pablo Raba
Dylan KeninDylan Kenin
Luce RainsLuce Rains

درباره فیلم تفنگ‌دار


تیرانداز (The Marksman) یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن محسوب می‌شود که در سال 2021 اکران شد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده رابرت لورنتس قرار داشت. مارک ویلیامز و اریک گلد در امر تهیه‌کنندگی و کریس چارلز و دنی کراویتز در امر نویسندگی لورنتس را همراهی کردند.

فیلم تیرانداز در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و نمرات بسیار پایینی دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه متناقض و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف مورد انتقاد قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لیام نیسون، کاترین وینیک، خوان پابلو رابا و ترزا رویز اشاره کرد. این فیلم در گیشه نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد و فروش خوبی را تجربه نکرد؛ فیلم تیرانداز که با بودجه 23 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 22 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک دامدار که در مرز آریزونا مشغول به کار است، خیلی زود به‌عنوان محافظ یک پسر مکزیکی وارد عمل می‌شود. این پسر ناامیدانه از دست قاتلین کارتل از مکزیک به آمریکا فرار کرده است.




بنر فیلم ارتش مردگان

ارتش مردگان

Army of the Dead
کارگردان: Zack Snyder نویسنده: Zack Snyder , Joby Harold , Shay Hatten
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dave BautistaDave Bautista
Ella PurnellElla Purnell
Omari HardwickOmari Hardwick
Ana de la RegueraAna de la Reguera
Theo RossiTheo Rossi
Matthias SchweighöferMatthias Schweighöfer

درباره فیلم ارتش مردگان


ارتش مردگان (Army of Dead) یک فیلم اکشن جدید به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی زک اسنایدر است که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. دبورا اسنایدر و وسلی کالر در امر تهیه‌کنندگی و سای هاتن و جوی هارولد در امر نویسندگی زک اسنایدر را همراهی کردند.

فیلم ارتش مردگان با نقدهای منفی منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار پایینی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم به دلیل فیلم‌نامه ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های گنگ انتقاد کردند. این فیلم با بودجه حدودا 90 میلیون دلاری ساخته شد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به دیوید باتیستا، الا پورنل، آنا د لا رگه‌را، ماتیاس شوایگهوفر، نورا آرنزدر، هیرویوکی سانادا، رائول کاستیلو، مایکل کاسیدی و گرت دیلاهانت اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان درمورد گروهی از مزدوران است که تصمیم می‌گیرند با ورود به یک شهر قرنطینه شده جان خود را وارد خطر کنند و به بزرگترین سرقت دنیا دست بزنند.




بنر فیلم یادآوری کامل
پوستر فیلم یادآوری کامل

یادآوری کامل

Total Recall
کارگردان: Len Wiseman نویسنده: Kurt Wimmer , Mark Bomback
سال انتشار:2012محصول: کانادا , ایالات متحده
Colin FarrellColin Farrell
Kate BeckinsaleKate Beckinsale
Jessica BielJessica Biel
Bryan CranstonBryan Cranston
Bill NighyBill Nighy
John ChoJohn Cho

درباره فیلم یادآوری کامل


یادآوری کامل فیلمی به کارگردانی لن وایزمن است که براساس فیلمی به همین نام (محصول 1990) ساخته شد.

این فیلم بعد از اکران در سال 2012 نتوانست انتظارات سازندگانش را در جلب نظر مخاطبین و منتقدان برآورده سازد. فیلم یادآوری کامل نقدهای مختلفی از سوی منتقدان دریافت؛ منتقدان این فیلم را به دلیل صحنه‌های اکشن جذاب و بازی عالی گروه بازیگرانش مورد تحسین قرار دادند، اما اعتقاد داشتند داستان و فیلم‌نامه این اثر حفرات زیادی دارد.

فیلم‌نامه فیلم یادآوری کامل توسط کورت ویمر و مارک بامبک نوشته شد؛ وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده نئال اچ مورتیز و توبی جفی قرار داشت. این فیلم در جلب نظر مخاطبان نیز چندان موفق نبود و نسبت به بودجه‌اش فروش چندان بالایی در گیشه نداشت؛ فیلم یادآوری کامل با بودجه 125 میلیون دلاری تولید شد و حدود 198.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کالین فارل، کیت بکینسیل، جسیکا بیل، برایان کرانستون، جان چو، بیل نای و ناتالی لیسینسکا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم یادآوری کامل بدین شرح است: در اواخر قرن 21 زمین به‌واسطه جنگ شیمیایی ویران شده است. تنها دو قلمرو قابل سکونت در زمین وجود دارد که یکی از آن‌ها جزایر بریتانیا در شمال غربی اروپا و دیگری مستعمره استرالیا است. داستان بعد از نشان دادن وضعیت زمین شکلی بسیار جذاب به خود می‌گیرد که می‌تواند مخاطب را به هیجان بیاورد.

گالری فیلم یادآوری کامل





بنر فیلم ماموریت غیر ممکن - فال‌اوت

ماموریت غیر ممکن - فال‌اوت

Mission: Impossible - Fallout
کارگردان: Christopher McQuarrie نویسنده: Christopher McQuarrie , Bruce Geller
سال انتشار:2018محصول: چین , ایالات متحده , فرانسه , نروژ
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Henry CavillHenry Cavill
Ving RhamesVing Rhames
Simon PeggSimon Pegg
Rebecca FergusonRebecca Ferguson
Sean HarrisSean Harris

درباره فیلم ماموریت غیر ممکن - فال‌اوت


بدون شک فیلم ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت (Mission: Impossible – Fallout) را باید یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما دانست که با تک تک لحظه‌هایش اوقاتی هیجان‌انگیز را برای مخاطبان خود به ارمغان می‌آورد. این اثر ششمین فیلم از مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن است.

مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن همیشه مورد توجه طرفداران ژانر اکشن قرار داشتند؛ این مجموعه فیلم‌ها با ترکیب تکنولوژی، مبارزات تن‌به‌تن، تیراندازی‌های هیجان‌انگیز و درون‌مایه جاسوسی موفق شدند مو را بر تن طرفداران خود سیخ کنند؛ فیلم فال‌اوت یک شاهکار در بین مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن به حساب می‌آید که تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت.

منتقدان این فیلم را به دلیل داستان جذاب، عملکرد عالی گروه بازیگری، سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز و کارگردانی فوق‌العاده آن مورد تحسین قرار دادند. این فیلم در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و فروشی فوق‌العاده را در گیشه به نام خود ثبت کرد. این فیلم که با بودجه 178 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 791 میلیون دلار در باکس‎‌آفیس فروش کرد.

این میزان از فروش، فیلم فال‌اوت را به پرفروش‌ترین فیلم مجموعه ماموریت غیرممکن و هشتمین فیلم پرفروش سال 2018 تبدیل کرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده کریستوفر مک‌کوری قرار داشت؛ تام کروز علاوه‌بر ایفای نقش اصلی، همراه با جی. جی. آبرامز و برایان بورک به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم فال‌اوت به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ، میشل موناهن و الک بالدوین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم فال‌اوت بدین شرح است: دو سال از دستگیری سالامون لین می‌گذرد؛ باقی‌مانده تشکیلاتی که لین رهبرش بود اکنون یک گروه تروریستی به نام حواریون را تشکیل داده‌اند و قصد دارند عملیات تروریستی مختلفی را در نقاط گوناگون دنیا پیاده کنند. در همین حین هانت و تیمش ماموریت دارند سه کلاهک حاوی پلوتونیم را که حواریون قصد دارند در برلین آن‌ها را خریداری کنند، پیدا کنند. درواقع حواریون با خرید این کلاهک‌ها قصد دارند سه مکان مذهبی مهم دنیا را منفجر کنند. عملیات هانت و گروهش آنطور که انتظار می‌رفت پیش نمی‌رود و آن‌ها شکست می‌خورند. در ادامه هانت و تیمش سعی می‌کنند شکست خود را جبران کرده و جان انسان‌های بی‌گناه را نجات دهند.

گالری فیلم ماموریت غیر ممکن - فال‌اوت





بنر فیلم ددپول 2

ددپول 2

Deadpool 2
کارگردان: David Leitch نویسنده: Rhett Reese , Ryan Reynolds , Paul Wernick
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ryan ReynoldsRyan Reynolds
Josh BrolinJosh Brolin
Morena BaccarinMorena Baccarin
Julian DennisonJulian Dennison
Zazie BeetzZazie Beetz
T. J. MillerT. J. Miller

درباره فیلم ددپول 2


ددپول (Deadpool) به‌عنوان یک فیلم ابرقهرمانی با سنت‌شکنی در درجه سنی نشان داد که فیلم‌های ابرقهرمانی بزرگسالانه تا چه حد می‌توانند موفق باشند و توجه مخاطب را به سمت خود جلب کنند. سازندگان در این فیلم توانسته‌اند به بهترین شکل ممکن ژانر اکشن و کمدی را با یکدیگر ترکیب کرده و اثری جذاب و خوش‌ساخت را خلق کنند.

فیلم ددپول براساس شخصیتی به همین نام از کمیک‌های مارول ساخته شد. ابتدا کمپانی فاکس قرن بیستم مخالف آن بود که این فیلم با درجه سنی بزرگسال تولید شود؛ آن‌ها اعتقاد داشتند بخش زیادی از طرفداران کمیک‌ها را افراد نوجوان تشکیل داده‌اند و تولید فیلمی بزرگسال می‌تواند شکستی بزرگ را برای آن‌ها رقم زده و واکنش منفی مخاطبان را به همراه داشته باشد.

بعد از مدتی این کمپانی راضی شد تا فیلم را با درجه سنی بزرگسال تولید کند؛ فیلم ددپول بعد از اکران در سال 2016 با استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان مواجه شد. مخاطبان این فیلم را به دلیل داستان جذاب، شخصیت‌پردازی کاراکترها، عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های اکشن و کمدی‌اش مورد تحسین قرار دادند.

وظیفه کارگردانی فیلم ددپول برعهده تیم میلر قرار داشت؛ فیلم‌نامه این فیلم توسط رت ریس و پال ورنیک نوشته شد. لورن شولر دانر، سیمون کینبرگ و رایان رینولدز نیز تهیه‌کنندگان این پروژه بودند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رایان رینولدز، مورنا باکارین، اد اسکرین، جینا کارانو، تی جی میلر، لزلی اوگامس، برایانا هیلدبرند و کایل رایدآوت اشاره کرد. لازم به ذکر است که رایان رینولدز نقش شخصیت اصلی فیلم یعنی ددپول (وید ویلسون) را بازی کرد.

فیلم ددپول مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب و فروش فوق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که یکی از بهترین فیلم های اکشن سینما محسوب می‌شود با بودجه 58 میلیون دلاری تولید شد و حدود 783 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم ددپول بدین شرح است: وید ویلسون بعد از اخراج از نیروی دریایی با زنی به نام ونسا آشنا می‌شود؛ آن‌ها با هم رابطه برقرار کرده و وید به ونسا پیشنهاد ازدواج می‌دهد. ونسا پیشنهاد او را می‌پذیرد، اما در ادامه وید متوجه می‌شود که به بیماری سرطان مبتلا شده و به همین دلیل نیز بدون صحبت با ونسا او را ترک می‌کند. در ادامه مردی مرموز به وید می‌گوید که می‌تواند بیماری او را درمان کند. بعد از پیاده‌سازی آزمایش‌های مختلف و دردناک، وید به قدرتی فوق‌العاده دست پیدا می‌کند که به‌واسطه آن بهبود می‌یابد؛ اما این اتفاق بهای سنگینی برای او دارد.

گالری فیلم ددپول 2





بنر فیلم جک ریچر

جک ریچر

Jack Reacher
کارگردان: Christopher McQuarrie نویسنده: Christopher McQuarrie
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Rosamund PikeRosamund Pike
Richard JenkinsRichard Jenkins
David OyelowoDavid Oyelowo
Werner HerzogWerner Herzog
Jai CourtneyJai Courtney

درباره فیلم جک ریچر


مرد شجاع هالیوود یعنی تام کروز با عملکرد فوق‌العاده‌اش در فیلم جک ریچر (Jack Reacher) ثابت کرد که درخشش در آثار اکشن در وجودش نهادینه شده است. فیلم جک ریچر تمام ویژگی‌های لازم جهت انتخاب به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن سینما را داراست.

با توجه به گستردگی ژانر اکشن و تولید فیلم‌های متعدد در این ژانر، تشخیص فیلم خوب از بد کمی سخت شده است؛ شاید اگر مخاطب چندان سخت‌گیری نباشید، برای‌تان فرقی نکند که فیلم چه حال‌وهوایی داشته باشد. درواقع آمارهای مختلف نشان‌ داده‌اند که تقریبا نیمی از مخاطبان فیلم‌های ژانر اکشن تنها به دلیل تماشای چند صحنه اکشن سطحی به تماشای این فیلم‌ها می‌پردازند و کاری به درون‌مایه این آثار ندارند.

اما زمانی یک فیلم اکشن می‌تواند ماندگار شود و به موفقیت برسد که علاوه‌بر جلد زیبا، درون‌مایه خوب و قدرتمندی نیز داشته باشد. فیلم جک ریچر از آن دسته از فیلم‌هایی است که هم ظاهر جذابی دارد و هم از درون‌مایه قدرتمندی برخوردار است. این فیلم بعد از اکران در سال 2012 خیلی زود توانست نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند.

فیلم جک ریچر براساس رمانی به نام یک شلیک اثر لی چاید خلق شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده کریستوفر مک‌کوری قرار داشت؛ تام کروز، پائولا واگنر، گری لوینسوهن و دانا گلدبرگ نیز تهیه‌کنندگان این پروژه بودند.

منتقدان فیلم جک ریچر را به دلیل بازی عالی بازیگران (به‌خصوص تام کروز)، داستان جذاب، صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند. این فیلم در جلب نظر مخاطبان نیز موفق ظاهر شد و توجه طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما جلب کرد. فیلم جک ریچر که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 218 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، رزاماند پایک، ریچارد جنکینز، ورنر هرتسوگ، دیوید اویلوو و رابرت دووال اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جک ریچر بدین شرح است: تک تیراندازی به نام جیمز پنج فرد معمولی را به قتل می‌رساند و دستگیر می‌شود؛ او در حین بازجویی هیچ سخنی نمی‌گوید و تنها می‌خواهد تا شخصی به نام جک ریچر را ملاقات کند. بعد از پخش این حادثه در تلویزیون جک ریچر خود را به اداره پلیس می‌رساند تا پی ببرد موضوع چیست. ریچر درواقع یک کارآگاه نظامی است. در ادامه داستان شکل بسیاری جالبی به خود می‌گیرد که مخاطب را به اوج هیجان می‌رساند.

گالری فیلم جک ریچر





بنر فیلم ایکوالایزر ۲

ایکوالایزر ۲

The Equalizer 2
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده: Richard Wenk
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Denzel WashingtonDenzel Washington
Pedro PascalPedro Pascal
Ashton SandersAshton Sanders
Orson BeanOrson Bean
Bill PullmanBill Pullman
Melissa LeoMelissa Leo

درباره فیلم ایکوالایزر ۲


بعد از موفقیت تجاری عظیم فیلم ایکولایزر، سازندگان فیلم دنباله آن را با نام ایکولایزر 2 (The Equalizer 2) تولید کردند؛ این فیلم نیز مانند فیلم نخست در جلب نظر منتقدان و مخاطبان موفق عمل کرد.

این فیلم تمام نکات مثبت فیلم قبلی را حفظ کرد و همان مسیر موفقیت‌آمیز را ادامه داد. شاید تنها ایرادی که بتوان به این فیلم گرفت شباهت ریتم داستانی آن به فیلم نخست است؛ درواقع سازندگان می‌توانستند داستان این فیلم را با خلاقیت بهتری بنویسند. فیلم همچنین دارای چند داستان فرعی در بطن خود است که چندان دلچسب نیستند؛ اما درمجموع باید فیلم ایکولایز 2 را اثری جذاب و خوش‌ساخت دانست که شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما را داراست.

تمام گروه سازندگان فیلم نخست بار دیگر وظایف خود را در فیلم دوم نیز انجام دادند؛ ازجمله مهم‎‌ترین بازیگرانی که در فیلم ایکولایزر 2 به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنزل واشینگتن، آشتون ساندرز، پدرو پاسکال، ملیسا لیو و بیل پولمن اشاره کرد.

این فیلم در بخش فروش نیز عالی ظاهر شد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما کشاند؛ فیلم ایکولایزر 2 که با بودجه 79 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 190 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم ایکولایزر 2 بدین شرح است: رابرت مک کال بعد از حوادث فیلم نخست، بار دیگر زندگی آرامی را برای خود دست‌وپا کرده است. مک کال در ادامه کمک‌هایش به افراد مظلوم، جهت بازگرداندن دختر 9 ساله صاحب یک کتاب‌فروشی در بوستون که توسط پدرش دزدیده شده است، به استانبول سفر می‌کند. در ابتدای فیلم شاهد داستان‌های فرعی مختلفی هستیم که در آن رابرت به افراد نیازمند کمک می‌کند؛ در ادامه ریتم حقیقی داستان شروع شده و رابرت قدم در راه خطری بزرگ می‌گذارد.

گالری فیلم ایکوالایزر ۲





بنر فیلم ارتقاء

ارتقاء

Upgrade
کارگردان: Leigh Whannell نویسنده: Leigh Whannell
سال انتشار:2018محصول: استرالیا
تماشای آنلاین فیلم
Logan Marshall-GreenLogan Marshall-Green
Betty GabrielBetty Gabriel
Harrison GilbertsonHarrison Gilbertson
Simon MaidenSimon Maiden
Benedict HardieBenedict Hardie
Melanie VallejoMelanie Vallejo

درباره فیلم ارتقاء


ارتقا (Upgrade‎) یک فیلم محصول سال 2018 است که با وجود عدم سروصدای زیاد، یکی از بهترین فیلم های اکشن سینما محسوب می‌شود. شاید اگر تبلیغات بیشتری برای این فیلم انجام می‌شد، شاهد موفقیت بیشتری از سوی آن بودیم.

این فیلم تمام ویژگی‌های لازم جهت معرفی به‌عنوان یک فیلم اکشن تمام‌عیار را داراست؛ در هیاهو سرمایه‌گذاری‌های گسترده برای فروش فیلم‌های نه‌چندان خوب، فیلم ارتقا چوب بودجه تولید پایین و تبلیغات کمش را خورد. این فیلم بعد از اکران مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد.

منتقدان فیلم را ارتقا را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و خلاقیت داستانی مورد تحسین قرار دادند. این فیلم نسبت به بودجه‌اش فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد؛ البته با تبلیغات بیشتر فیلم ارتقا می‌توانست به یکی از فیلم‌های پرفروش ژانر اکشن تبدیل شود. این فیلم که با بودجه 5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 16.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم ارتقا برعهده لی ونل قرار داست؛ جیسون بلوم نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت؛ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم ارتقا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لوگان مارشال-گرین، ریچارد کثورن، لیندا کروپر، بتی گابریل، هریسون گیلبرتسون، کلایتون جکوبسن، ساچین جوب، کریستوفر کیربی و ملانی والجو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ارتقا بدین شرح است: درون‌مایه داستان این فیلم روی موضوع هوش مصنوعی تمرکز دارد و مردی به نام گری تریس همراه با همسرش آشا توسط چند فرد دستگیر می‌شود. آن افراد همسر گری را کشته و با شلیک گلوله باعث فلج شدن او می‌شوند. بعد از گذشت مدتی در گردن گری یک تراشه فوق‌هوشمند کار گذاشته می‌شود که او به‌واسطه آن می‌تواند راه برود و حرکات لازم خود را انجام دهد. داستان از این نقطه شکل جذابی به خود گرفته و مخاطب را محو خود می‌کند.

گالری فیلم ارتقاء





بنر فیلم ماتریکس

ماتریکس

The Matrix
کارگردان: Lilly Wachowski , Lana Wachowski نویسنده: Lilly Wachowski , Lana Wachowski
سال انتشار:1999محصول: استرالیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Keanu ReevesKeanu Reeves
Laurence FishburneLaurence Fishburne
Carrie-Anne MossCarrie-Anne Moss
Hugo WeavingHugo Weaving
Joe PantolianoJoe Pantoliano
Gloria FosterGloria Foster

درباره فیلم ماتریکس


مگر می‌شود صحبت از بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما باشد و نامی از مجموعه فیلم‌های ماتریکس برده نشود. مجموعه فیلم‌های ماتریکس جزو شاهکارها و ماندگارترین آثار تاریخ سینما محسوب می‌شوند که در تمامی لحظات آن برای طرفدارانش زندگی جریان دارد.

کمتر فیلم اکشنی در تاریخ سینما وجود دارد که دارای پیچش داستانی عمیقی همچون فیلم‌های ماتریکس باشد. این مجموعه شامل سه فیلم به نام‌های ماتریکس، ماتریکس: بارگذاری مجدد و انقلاب‌های ماتریکس می‌شود که به‌ترتیب در سال‌های 1999، 2003 و 2003 اکران شدند.

مجموعه ماتریکس از آن دسته از فیلم‌هایی محسوب می‌شود که صحبت راجع‌به آن بسیار دشوار است؛ شما باید حتما به تماشای آن بنشینید تا به بتوانید به بهترین شکل ممکن از تاروپود داستان و صحنه‌های جذاب آن لذت ببرید. محتوای فلسفی و فیلم‌نامه چندلایه این مجموعه عقل را از مخاطبانش می‌پرداند.

این فیلم با تحسین گسترده منتقدان مواجه شدند و در زمینه‌هایی همچون کارگردانی، بازیگری، فیلم‌نامه و جلوه‌های ویژه مورد تحسین قرار گرفتند. وظیفه کارگردانی این سه فیلم برعهده واچوفسکی‌ها قرار داشت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این مجموعه فیلم‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری-ان ماس، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو، گلوریا فاستر، مونیکا بلوچی و مری آلیس اشاره کرد. این مجموعه فیلم‌ها فروش فوق‌العاده‌ای را نیز در گیشه تجربه کردند و به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما تبدیل شدند. مجموعه فیلم‌های ماتریکس درمجموع با بودجه 363 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 1.631 میلیارد دلار در گیشه فروختند.

بعد از گذشت تقریبا 28 سال از ساخت فیلم انقلاب‌های ماتریکس، سازندگان اعلام کردند که قسمت چهارم مجموعه ماتریکس را برای اکران در تاریخ 1 آوریل 2022 (12 فروردین 1400) آماده خواهند کرد. البته مشخص نیست که پاندمی ویروس کرونا روی روند تولید این فیلم تاثیر گذاشته است یا خیر؟ اما اگر روند تولید متوقف شود، احتمال دارد این تاریخ با تاخیر مواجه شود.

خلاصه داستان فیلم نخست مجموعه ماتریکس بدین شرح است: زنی به نام ترینیتی در هتلی متروک در یک شهر بزرگ تحت محاصره پلیس گیر کرده است. این زن به‌واسطه قدرت‌های ابرقهرمانی‌اش موفق به شکست این محاصره شده و از دست نیروهای پلیس می‌گریزد. بعد از این اتفاق علاوه‌بر پلیس، گروهی از مامورانی که توانایی‌های ویژه‌ای دارند دست به تعقیب او می‌زنند. ترینیتی در ادامه وارد یک کیوسک تلفن عمومی مرموز می‌شود؛ ناگهان تلفن زنگ می‌خورد و او گوشی را برمی‌دارد؛ درست چند ثانیه قبل از آنکه این کیوسک تلفن مورد اصابت کامیونی قرار بگیرد که توسط ماموران رانده می‌شود، ترینیتی ناپدید می‌شود. در ادامه داستان شکلی عمیق‌تر و جذاب‌تر به خود می‌گیرد که مخاطبان را غرق در خود می‌کند.

گالری فیلم ماتریکس





بنر فیلم لبه‌ی فردا

لبه‌ی فردا

Edge of Tomorrow
کارگردان: Doug Liman نویسنده: Christopher McQuarrie , Jez Butterworth , John-Henry Butterworth
سال انتشار:2014محصول: استرالیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Emily BluntEmily Blunt
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Bill PaxtonBill Paxton
Jonas ArmstrongJonas Armstrong
Tony WayTony Way

درباره فیلم لبه‌ی فردا


لبه فردا (Edge of Tomorrow) با بازی‌های زمانی خود موفق شد به یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما تبدیل شود.

فیلم لبه فردا توسط داگ لیمان کارگردانی شد. داستان این فیلم جذاب توسط کریستوفر مک‌کوری، جز باتر ورث و جان هنری باتر ورث نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم لبه فردا برعهده اروین استاف، تام لسالی، جفری سیلور، گرگوری جاکوبز و جیسون هافس قرار داشت.

این فیلم بعد از اکران در سال 2014 خیلی زود مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. فیلم لبه فردا براساس رمانی ژاپنی به نام فقط باید بکشی اثر هیروشی ساکورازاکا ساخته شد. منتقدان این فیلم را به دلیل پیچش داستانی جذاب، فیلم‌نامه‌ قدرتمند، صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم لبه فردا فروش خوبی را نیز در گیشه تجربه کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این فیلم که با بودجه عظیم 178 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 370 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم لبه فردا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، امیلی بلانت، بیل پاکستون، برندن گلیسون و مدلین منتاک اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم لبه فردا بدین شرح است: حوادث این فیلم در زمان آینده جریان دارد؛ جایی که در آن زمین توسط موجوداتی بیگانه مورد هجوم قرار گرفته است و انسان‌ها به کمک سلاح‌هایی ویژه با آن‌ها مقابله می‌کنند. ماموری به نام بیل کیج که هیچ تجربه‌ای در میدان جنگ ندارد، از سوی مافوق خود دستور دارد در یک منطقه جنگی حضور پیدا کند و در مقابل بیگانگان قرار بگیرد. او طی این عملیات کشته می‌شود؛ اما کیج بعد از کشته شدن خود را در یک حلقه زمانی می‌بیند که به‌واسطه آن بعد از هربار کشته شدن به روز قبل از جنگ بازمی‌گردد. او در ادامه تصمیم می‌گیرد به کمک یک جنگجوی ویژه به نام ریتا ورتاکسی از این توانایی استفاده کرده و راهی جهت شکست دادن موجودات بیگانه پیدا کند.

گالری فیلم لبه‌ی فردا





بنر فیلم مدمکس جاده خشم

مدمکس جاده خشم

Mad Max: Fury Road
کارگردان: George Miller نویسنده: George Miller , Nick Lathouris , Brendan McCarthy
سال انتشار:2015محصول: استرالیا , ایالات متحده , South Africa
تماشای آنلاین فیلم
Tom HardyTom Hardy
Charlize TheronCharlize Theron
Nicholas HoultNicholas Hoult
Hugh Keays-ByrneHugh Keays-Byrne
Josh HelmanJosh Helman
Nathan JonesNathan Jones

درباره فیلم مدمکس جاده خشم


مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) به معنای حقیقی جنون و بقا را برای مخاطبان خود به‌تصویر می‌کشد. تک تک لحظات فیلم می‌تواند حس هیجان مطلق را در وجود مخاطبان زنده نگه دارد.

مکس دیوانه: جاده خشم نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های اکشن، بلکه جزو بهترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود که توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. صحبت راجع‌به نقاط قوت فیلم مکس دیوانه: جاده خشم کار بسیار دشواری است؛ شما باید حتما این فیلم را مشاهده کنید تا بتوانید عمق زیبایی این شاهکار را درک کنید.

این فیلم نمرات بسیار خوبی از سوی منتقدان دریافت کرد؛ منتقدان فیلم جاده خشم را به دلیل پیچش داستانی فوق‌العاده، کارگردانی محشر، بازی عالی گروه بازیگران، صحنه‌های اکشن جذاب و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم مکس دیوانه: جاده خشم توسط جرج میلر کارگردانی شد؛ میلر همراه با برندن مک‌کارتی و نیکو لاتوریس فیلم‌نامه این اثر را نوشتند. میلر همچنین به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه با داگ میتچل و پی. جی. ووتن همکاری کرد.

این فیلم در مراسم اسکار سال 2016 حضور قدرتمندانه‌ای داشت؛ فیلم مکس دیوانه: جاده خشم طی این مراسم در ده بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت این جایزه شده بود که درنهایت توانست در شش بخش بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین گریم و آرایش مو و بهترین طراحی لباس این جایزه را کسب کند.

این فیلم توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و به فروش بسیار خوبی در گیشه دست پیدا کند. فیلم مکس دیوانه: جاده خشم با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری تولید شد و حدود 377 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. تام هاردی، شارلیز ترون، نیکولاس هولت، هیو کیز-برن، رزی هانتینگتون وایتلی، رایلی کیئو، زو کراویتز، ابی لی کرشاو، کورتنی ایتون و ریچارد نورتون ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم جاده خشم بدین شرح است: جهان به یک مکان کاملا بیابانی تبدیل شده و تمدن در نتیجه جنگ و کاهش منابع از هم فروپاشیده است. یکی از بازماندگان این جهان به نام مکس روتانسکی توسط افراد یک پادشاه ظالم به نام ایمورتان جو دستگیر شده و به قلعه نظامی او منتقل می‌شود. مکس زندانی شده و از او به‌عنوان کیسه خون برای یک پسر جنگی بیمار به نام نوکس استفاده می‌شود. در همین حال یکی از ستوان‌های جو به نام ایمپراتور فیوریوسا با یک کامیون جهت جمع‌آوری گازوییل به خارج قلعه نظامی راهی می‌شود. اما فیوریوسا همسران جو را در این کامیون پنهان کرده و سعی دارد تا آن‌ها را فراری داده و به مکانی امن منتقل کند.

گالری فیلم مدمکس جاده خشم





بنر فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه

مرد عنکبوتی: دور از خانه

Spider-Man: Far from Home
کارگردان: Jon Watts نویسنده: Chris McKenna , Erik Sommers
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom HollandTom Holland
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Marisa TomeiMarisa Tomei
Jon FavreauJon Favreau
ZendayaZendaya

درباره فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه


مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی (Spider-Man Collection) بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کردند. طی این مجموعه فیلم‌ها بازیگرانی همچون توبی مگوایر، اندرو گارفیلد و تام هالند نقش مرد عنکبوتی را بازی کردند.

ابتدا مجموعه فیلم‌هایی که با بازی توبی مگوایر ساخته شدند مورد بررسی قرار می‌دهیم. مگوایر درمجموع در سه فیلم مرد عنکبوتی به ایفای نقش پرداخت. این سه فیلم ماندگار به ترتیب در سال‌های 2002، 2004، و 2007 اکران شدند؛ بسیاری از طرفداران مرد عنکبوتی این سه‌گانه را موفق‌ترین فیلم‌های کاراکتر عنکبوتی توصیف می‌کنند. این سه فیلم علاوه‌بر جلب نظر منتقدان، توجه مخاطبان زیادی را نیز به سمت خود جلب کردند.

سه فیلم ابتدایی مرد عنکبوتی درمجموع با بودجه 598 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 2.495 میلیارد دلار فروش کردند. وظیفه کارگردانی این سه فیلم برعهده سم ریمی قرار داشت؛ بعد از موفقیت این سه فیلم قرار بود تا قسمت چهارم مرد عنکبوتی نیز ساخته شود که به دلیل اختلاف میان ریمی و کمپانی سونی این اتفاق رخ نداد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سه فیلم نخست به ایفای نقش پرداختند می‌توان به توبی مگوایر، ویلم دفو، کیرستن دانست، جیمز فرانکو، رزماری هریس و توماس هیدن چرچ اشاره کرد.

بعد از سپری کردن دورانی درخشان در نقش پیتر پارکر، توبی مگوایر جای خود را اندرو گارفیلد داد. گارفیلد در سال 2012 برای ایفای نقش مرد عنکبوتی در فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز انتخاب شد. او در دنباله این فیلم با نام مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2 نیز حضور داشت. این دو فیلم اگرچه فروش خوبی را در گیشه تجربه کردند (البته نه به اندازه سه فیلم قبلی) اما در جلب نظر منتقدان چندان موفق نبودند. درواقع بسیاری از طرفداران معتقدند این دو فیلم را باید جزو ضعیف‌ترین فیلم‌های عناوین مرد عنکبوتی توصیف کرد.

وظیفه کارگردانی دو فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز برعهده مارک وب قرار داشت؛ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این دو فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اندرو گارفیلد، اما استون، ریس ایفانز، دنیس لری، کمپبل اسکات، جیمی فاکس و دین دی‌هان اشاره کرد. این دو فیلم که با بودجه 523 میلیون دلاری تولید شده بودند، درمجموع حدود 1.466 میلیارد دلار در گیشه فروختند.

در سال 2015 بود که مارول و سونی به توافق رسیدند تا در حق ساخت این شخصیت اشتراک داشته باشند؛ با توجه به این توافق راه کاراکتر عنکبوتی به دنیای سینمایی مارول باز شد. تاکنون دو فیلم براساس این کاراکتر در دنیای سینمایی مارول با نام‌های مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه و مرد عنکبوتی: دور از خانه ساخته شده که در آن‌ها تام هالند نقش کاراکتر مرد عنکبوتی را بازی کرده است.

این دو فیلم بار دیگر جان تازه‌ای را به دنیای مرد عنکبوتی تزریق کردند و این کاراکتر را به اوج رساندند. دو فیلم ساخته شده توسط دنیای سینمایی مارول توانست به خوبی نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند و مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. فیلم‌های مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه و مرد عنکبوتی: دور از خانه به‌ترتیب با بودجه 175 و 160 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 880 میلیون و 1.132 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کردند. بعد از این موفقیت تجاری عظیم، مارول اعلام کرد که قصد دارد فیلم سوم این کاراکتر را نیز در دنیای سینمایی‌اش تولید کند.

علاوه‌بر تام هالند، بازیگرانی همچون مایکل کیتون، زندیا، دونالد گلاور، جیکوب باتالون، جان فاورو، رابرات داونی جونیور، کریس ایوانز و جیک جیلنهال نیز در این دو فیلم به ایفای نقش پرداختند. لازم به ذکر است که هر دو این فیلم‌ها توسط جان واتس کارگردانی شدند.

گالری فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه





بنر فیلم جوخه انتحار

جوخه انتحار

Suicide Squad
کارگردان: David Ayer نویسنده: David Ayer
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Will SmithWill Smith
Margot RobbieMargot Robbie
Jared LetoJared Leto
Joel KinnamanJoel Kinnaman
Viola DavisViola Davis
Jay HernandezJay Hernandez

درباره فیلم جوخه انتحار


جوخه خودکشی (Suicide Squad) از آن دسته از فیلم‌هایی است که با وجود دریافت نقدهای منفی و مشکلات مختلف توانست فروش نسبتا خوبی را در گیشه تجربه کند.

کاملا واضح است که طی دهه گذشته مارول در عرصه تولید فیلم‌های ابرقهرمانی به شکلی واضح از کمپانی دی سی پیشی گرفته است؛ آثار مارول با گذشت زمان در جلب نظر مخاطبان و منتقدان بهتر عمل کردند. نقطه اوج دنیای سینمایی مارول فیلم پایان بازی بود که علاوه‌بر دریافت نمرات بسیار خوب از سوی منتقدان، به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد.

اما دی سی بعد از موفقیت سه‌گانه بتمن نولان به شکل عجیبی افت کرد و آثارش یکی پس از دیگری زیر تیغ تیز منتقدان تکه تکه شدند؛ البته لازم به ذکر است که این جهان سینمایی طی چند سال اخیر با ساخت فیلم‌هایی چون آکوامن و زن شگفت‌انگیز توانسته نظر منتقدان و مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

فیلم جوخه خودکشی طی زمانی در کمپانی دی سی ساخته شد که این شرکت در دوران افول خود قرار داشت. این فیلم بعد از اکران در سال 2016 نقدهای بسیاری بدی از سوی منتقدان دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به‌دلیل شخصیت‌پردازی‌های ضعیف، فیلم‌نامه نه‌چندان خوب و داستان بی‌پایه‌اش مورد انتقاد قرار دادند.

اگر بازی عالی گروه بازیگری و یا تعدد شخصیت‌های محبوب کمیک‌های دی سی در این فیلم نبود، ما هیچ‌گاه این اثر را در لیست بهترین فیلم های اکشن قرار نمی‌دادیم. فیلم جوخه خودکشی به کارگردانی و نویسندگی دیوید آیر ساخته شد؛ وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده ریچارد ساکل و چارلز روون قرار داشت.

فیلم جوخه خودکشی با وجود دریافت نقدهای بسیار منفی، در جلب نظر مخاطبان موفق بود و فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد؛ درواقع دی سی بخش اعظمی از این موفقیت در فروش را مدیون طرفداران و شخصیت‌های منفی محبوب کمیک‌های خود است. این فیلم که با بودجه 175 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 746 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم جوخه خودکشی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ویل اسمیت، جرد لتو، مارگو رابی، یوئل کینامان، وایولا دیویس، جای کورتنی، جی هرناندس، کارن فوکوهارا، آدواله آکینویه آگباجه، اسکات ایستوود و کارا دلوین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جوخه خودکشی بدین شرح است: بعد از مرگ سوپرمن، آماندا والر تیمی از جنایتکاران خطرناک را جهت انجام ماموریتی مرگبار تشکیل می‌دهد. این جنایتکاران که در زندان حضور داشتند تحت مراقبت‌های ویژه آزاد می‌شوند؛ بمبی بر گردن این جنایتکاران نصب شده که در صورت عدم اطاعت از دستورات و شورش بلافاصله منفجر می‌شود. جنایتکارانی که برای انجام این ماموریت خطرناک استخدام شده‌اند عبارتند از: هارلی کویین دیوانه، قاتل نخبه ددشات، گنگستر سابق ال دیابلو، دزد فرصت طلب کاپیتان بومرنگ، کانیبال کیلر کراک هیولا و متخصص مزدور اسلیپ‌نات.

گالری فیلم جوخه انتحار





بنر فیلم جان ویک: قسمت ۳ - پارابلوم

جان ویک: قسمت ۳ - پارابلوم

John Wick: Chapter 3 - Parabellum
کارگردان: Chad Stahelski نویسنده: Derek Kolstad , Chris Collins , Marc Abrams , Shay Hatten
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Keanu ReevesKeanu Reeves
Halle BerryHalle Berry
Ian McShaneIan McShane
Laurence FishburneLaurence Fishburne
Mark DacascosMark Dacascos
Asia Kate DillonAsia Kate Dillon

درباره فیلم جان ویک: قسمت ۳ - پارابلوم


مجموعه فیلم‌های جان ویک حکم قالی کرمان را در بین فیلم‌های ژانر اکشن دارند؛ این مجموعه با ساخت هر فیلم کامل‌تر و جذاب‌تر می‌شود. فیلم جان ویک: بخش 3 – پارابلوم (John Wick: Chapter 3 – Parabellum‎) بلوغ دنیای جان ویک را به حداکثر رساند و توانست موفقیت عظیمی را برای این فرنچایز رقم بزند.

منتقدان این فیلم را مانند آثار قبلی مجموعه جان ویک، در زمینه‌هایی همچون بازیگری، کارگردانی، جلوه‌های بصری و صحنه‌های اکشن مورد تحسین قرار داده و نمرات بالایی را به آن اعطا کردند.

با توجه به موفقیت دو فیلم نخست، چد استاهلسکی بار دیگر جهت انجام وظیفه کارگردانی به این مجموعه بازگشت. دریک کولستاد نیز بار دیگر وظیفه نویسندگی این مجموعه را برعهده داشت. باسیل ایوانک و اریکا لی نیز تهیه‌کنندگان فیلم سوم جان ویک بودند.

فیلم جان ویک: بخش 3 – پارابلوم در میزان فروش از دو فیلم قبلی نیز موفق‌تر عمل کرد و طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما کشاند. این فیلم که با بودجه 75 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 326 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم سوم جان ویک به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کیانو ریوز، هلی بری، لارنس فیشبرن، مارک داکاسیوس، آسیا کیت دیلون، لنس ردیک، آنجلیکا هیوستون و ایان مک‌شین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سوم جان ویک بدین شرح است: بعد از حوادث فیلم دوم و کشتن سانتینو د آنتونیو توسط جان ویک در هتل کانتیننتال، قهرمان داستان ما وارد دردسر بزرگی می‌شود؛ او که با ارتکاب قتل در این هتل یکی از مهم‌ترین قانون‌های انجمن بین‌المللی فاتلان را زیرپاگذاشته است، تحت تعقیب قرار می‌گیرد؛ این انجمن برای کشتن ویک یک جایزه 14 میلیون دلاری ترتیب می‌دهد. اکنون ویک تنها و بدون هیچ متحدی باید در مقابل تعداد زیادی قاتل قرار بگیرد که به دنبال جایزه کشتنش هستند.

گالری فیلم جان ویک: قسمت ۳ - پارابلوم





بنر فیلم جک ریچر: هرگز بازنگرد

جک ریچر: هرگز بازنگرد

Jack Reacher: Never Go Back
کارگردان: Edward Zwick نویسنده: Edward Zwick , Marshall Herskovitz , Richard Wenk
سال انتشار:2016محصول: چین , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Cobie SmuldersCobie Smulders
Aldis HodgeAldis Hodge
Danika YaroshDanika Yarosh
Patrick HeusingerPatrick Heusinger
Holt McCallanyHolt McCallany

درباره فیلم جک ریچر: هرگز بازنگرد


بعد از موفقیت فیلم جک ریچر، سازندگان تصمیم به تولید دنباله‌ای از آن را با نام جک ریچر: هرگز بازنگرد (Jack Reacher: Never Go Back) گرفتند. در همین ابتدا باید بگوییم که این فیلم یک سروگردن از فیلم نخست پایین‌تر است؛ البته با این وجود هنوز جذابیت‌های خاص خود را داراست و می‌تواند مخاطب را به بهترین شکل ممکن سرگرم کند.

شاید بتوان یکی از دلایل بزرگ افت این قسمت در مقایسه با فیلم قبلی را به تغییر کلی گروه سازنده آن نسبت داد. برخلاف فیلم قبلی، کریستوفر مک‌کوری به‌عنوان نویسنده و کارگردان در فیلم دوم همکاری نداشت؛ وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم جک ریچر: هرگز بازنگرد برعهده ادوارد زوئیک قرار داشت. البته ریچارد ونک در امر نویسندگی به زوئیک کمک کرد. تام کروز، دان گراگر و کریستوفر مک‌کوری نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

این فیلم بعد از اکران در سال 2016 با نقدهای مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد؛ برخی از منتقدان از عملکرد گروه بازیگری و سکانس‌های اکشن آن تجمید کردند و برخی دیگر نیز به روند داستان و فیلم‌نامه این اثر ایراداتی اساسی وارد کردند.

فیلم جک ریچر: هرگز بازنگرد در حوزه فروش نیز نتوانست موفقیتی به اندازه موفقیت فیلم نخست را تجربه کند؛ این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 161 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. تام کروز، کوبی اسمالدرز، پاتریک هویزینگر، دانیکا یاروش و هولت مک‌کالانی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: بعد وقایع فیلم نخست، جک ریچر در این فیلم وارد توطئه‎‌ای بزرگ می‌شود که هم او و هم دوستش سرگرد سوزان ترنر را درگیر می‌کند. او اکنون باید تمام سعی خود را انجام دهد تا از این توطئه خلاص شده و حقایق را برملا کند.

گالری فیلم جک ریچر: هرگز بازنگرد





بنر فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها

جنگ برای سیاره میمون‌ها

War for the Planet of the Apes
کارگردان: Matt Reeves نویسنده: Mark Bomback , Matt Reeves
سال انتشار:2017محصول: کانادا , ایالات متحده , نیوزلند
تماشای آنلاین فیلم
Andy SerkisAndy Serkis
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Steve ZahnSteve Zahn
Karin KonovalKarin Konoval
Michael AdamthwaiteMichael Adamthwaite
Ty OlssonTy Olsson

درباره فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها


جنگ برای سیاره میمون‌ها (War for the Planet of the Apes) یکی دیگر از فیلم‌های جذاب سینما است که شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های اکشن جهان را داراست. این فیلم درواقع دنباله دو فیلم ظهور سیاره میمون‌ها و طلوع سیاره میمون‌ها محسوب می‌شود که به‌ترتیب در سال‌های 2011 و 2014 اکران شده بودند.

مت ریوز به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. لازم به ذکر است که مارک بامبک در امر نویسندگی ریوز را همراهی کرد. پیتر چرنین، دیلن کلارک و ریک جافا تهیه‌کنندگان فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها بودند.

این فیلم توانست نقدهای نسبتا خوبی را از سوی منتقدان دریافت کند و مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها را به دلیل جلوه‌های بصری جذاب، کارگردانی عالی و عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها فروش بزرگی را در گیشه تجربه کرد و توانست مورد استقبال طرفداران قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 490 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اندی سرکیس، وودی هرلسون، استیو زان، آمیا میلر و تری نوتاری اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها بدین شرح است: در این فیلم سزار با به دست گرفتن رهبری میمون‌ها قصد دارد تا از آن‌ها و خانواده خود در مقابل انسان‌ها محافظت کند.

گالری فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها





بنر فیلم پسران بد برای زندگی

پسران بد برای زندگی

Bad Boys for Life
کارگردان: Adil El Arbi , Bilall Fallah نویسنده: Joe Carnahan , Peter Craig , Chris Bremner
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Will SmithWill Smith
Martin LawrenceMartin Lawrence
Paola NuñezPaola Nuñez
Vanessa HudgensVanessa Hudgens
Alexander LudwigAlexander Ludwig
Charles MeltonCharles Melton

درباره فیلم پسران بد برای زندگی


هنگام تماشای مجموعه فیلم‌های پسران بد (Bad Boys Collection) به دنبال پیچش داستانی خاصی نباشید؛ درواقع در این مجموعه فیلم‌ها درون‌مایه عمیقی وجود ندارد. شما تنها باید از صحنه‌های اکشن فیلم لذت برده و با سکانس‌های خنده‌دار فیلم بخندید.

درواقع هدف سازندگان از ساخت این مجموعه فیلم‌ها این بود که مخاطب را با ترکیب ژانر اکشن و کمدی به بهترین شکل ممکن به سمت خود جذب کنند. با توجه به سبک کمدی فیلم، داستان سطحی و نه‌چندان قدرتمند این مجموعه فیلم‌ها به چشم نمی‌آیند؛ درواقع این مجموعه فیلم‌ها کمدی هستند و بسیاری از طرفداران با دیدگاه طنز به آن نگاه می‌کنند و نه چیزی دیگر.

تاکنون سه‌فیلم از این مجموعه با نام‌های پسران بد (1995)، پسران بد 2 (2003) و پسران بد تا ابد (2020) ساخته شده‌اند که همگی با استقبال عظیم مخاطبان مواجه شدند. این مجموعه فیلم‌های به دلیل طنز خاص و منحصربه‌فردشان و همچنین بازی جذاب گروه بازیگری مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند.

البته برخی از منتقدان به فیلم‌نامه این مجموعه ایراداتی را وارد کردند؛ همانگونه که ذکر کردیم مجموعه فیلم‌های پسران بد در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق بودند و فروش فوق‌العاده‌ای را در گیشه به نام خود ثبت کردند. این مجموعه فیلم‌ها که با بودجه 239 میلیون دلاری تولید شده بودند، حدود 841 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروختند.

ویل اسمیت، مارتین لارنس، تیا لئونی، چکی کاریو، جو پانتولیانو، گابریله یونیون، پیتر استرمر، تریسا رندل، ونسا هاجنز، الکساندر لودویگ و جو پانتولیانو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این مجموعه فیلم‌ها به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم نخست مجموعه پسران بدین شرح است: دوستان همیشگی مارکوس برنت و مایک لوری به‌عنوان کارآگاه‌های شهر میامی روی سرقت یک محموله 100 میلیون دلاری هروئین کار می‌کنند که از مکان امن پلیس دزدیده شد. سازمان امور داخلی اعتقاد دارد این کار یک خیانت داخلی بوده و اعلام می‌کند اگر تا پنج روز دیگر این مواد‌ها پیدا نشوند، کل آن بخش تعطیل خواهد شد. اکنون مارکوس و مایک تمام سعی خود را انجام می‌دهند تا در این مهلت موادها و جاسوس را پیدا کنند.

گالری فیلم پسران بد برای زندگی





بنر فیلم ونوم

ونوم

Venom
کارگردان: Ruben Fleischer نویسنده: Scott Rosenberg , Jeff Pinkner , Kelly Marcel
سال انتشار:2018محصول: چین , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom HardyTom Hardy
Michelle WilliamsMichelle Williams
Riz AhmedRiz Ahmed
Scott HazeScott Haze
Reid ScottReid Scott
Jenny SlateJenny Slate

درباره فیلم ونوم


ونوم (Venom) یک فیلم اکشن و ابرقهرمانی است که براساس شخصیتی به همین نام از کمیک‌های مارول ساخته شده است. وظیفه کارگردانی فیلم ونوم برعهده روبن فلیشر قرار داشت. آوی آراد و ایمی پاسکال تهیه‌کنندگان فیلم ونوم بودند. داستان این فیلم تماشایی نیز توسط اسکات روزنبرگ، جف پینکنر و کلی مارسل به رشته تحریر در آمد.

فیلم ونوم نتوانست نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کند. منتقدان اعتقاد داشتند فیلم‌نامه فیلم ونوم نقص‌های زیادی دارد و در داستان آن پیام‌های متناقض زیادی به چشم می‌آید.

این فیلم با وجود دریافت نقدهای منفی از جانب منتقدان، توانست با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود و موفقیتی عظیم را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. فیلم ونوم با بودجه 116 میلیون دلاری تولید شد و حدود 858 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بعد از این موفقیت بزرگ، سازندگان خبر از تولید دنباله این فیلم با نام ونوم: بگذارید کارنیج بیاید دادند.

دنباله فیلم ونوم ابتدا قرار بود در سال 2020 اکران شود؛ اما شیوع جهانی ویروس کرونا باعث شد تا تاریخ اکران این فیلم به سال 2021 موکول شود.

خلاصه داستان فیلم ونوم بدین شرح است: داستان این فیلم با سقوط یک سفینه فضایی مرموز شروع می‌شود؛ این سفینه فضایی به شرکت بنیاد حیات تعلق دارد که توسط کارلتون دریک اداره می‌شود. این سفینه موجوداتی بیگانه به‌نام سمبیوت را حمل می‌کرد؛ پس از سقوط سفینه در منطقه‌ای از شرق آسیا، نیرو‌های دولتی دو سمبیوت را به صورت سالم خارج می‌کنند. یکی از این سمبیوت‌ها ونوم نام دارد. در ادامه ادی براک وارد روند داستان می‌شود. او به کمک رایانه همسرش که برای شرکت بنیاد حیات کار می‌کند، به برخی از رازهای عجیب این شرکت پی می‌برد.

گالری فیلم ونوم





بنر فیلم مکانیک
پوستر فیلم مکانیک

مکانیک

The Mechanic
کارگردان: Simon West نویسنده: Richard Wenk , Karl Gajdusek
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Jason StathamJason Statham
Ben FosterBen Foster
Donald SutherlandDonald Sutherland
Mini AndenMini Anden
Tony GoldwynTony Goldwyn
Christa CampbellChrista Campbell

درباره فیلم مکانیک


مجموعه فیلم‌های مکانیک شامل دو فیلم مکانیک و مکانیک: رستاخیز می‌شوند که به‌ترتیب در سال‌های 2011 و 2016 اکران شدند. وظیفه کارگردانی فیلم نخست برعهده سیمون وست و فیلم دوم برعهده دنیس گانزل قرار داشت. داستان فیلم نخست نیز توسط لوئیس جان کارلینو و فیلم دوم توسط فیلیپ شلبی و تونی موشر نوشته شدند. لازم به ذکر است که فیلم نخست مجموعه مکانیک درواقع نسخه بازسازی شده فیلمی به همین نام است که در سال 1972 تولید شده بود.

مجموعه فیلم‌های مکانیک با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. این مجموعه با وجود دریافت نقدهای دوگانه، فروشی نسبتا خوبی را در باکس‌آفیس تجربه کرد. دو فیلم مجموعه مکانیک در کل با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شدند و توانستند چیزی در حدود 200 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشند.

ازجمله بازیگرانی که در مجموعه فیلم‌های مکانیک به ایفای نفش پرداختند می‎‌توان به جیسون استاتهام، بن فاستر، دونالد ساترلند، تونی گلدوین، کریستا کمبل، نیکولاس جونز، جف چاس، تامی لی جونز، جسیکا آلبا و میشل یئو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست مکانیک بدین شرح است: یک قاتل حرفه‌ای به نام آرتور بیشاب تحت نظر یک کمپانی کارهای خشن خود را انجام می‌دهد. این کمپانی توسط دسته‌ای از تبهکاران بالارده اداره می‌شود. آرتور قاتلی حرفه‌ای است که همواره سعی می‌کند کار خود را به شکلی جدید و ظریف به انجام برساند.




بنر فیلم آواتار
پوستر فیلم آواتار

آواتار

Avatar
کارگردان: James Cameron نویسنده: James Cameron
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده , بریتانیا
Sam WorthingtonSam Worthington
Zoe SaldanaZoe Saldana
Sigourney WeaverSigourney Weaver
Stephen LangStephen Lang
Michelle RodriguezMichelle Rodriguez
Giovanni RibisiGiovanni Ribisi

درباره فیلم آواتار


بدون شک فیلم آواتار (Avatar) به‌عنوان دومین فیلم پرفروش‌ تاریخ سینما، شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های اکشن جهان را داراست. این فیلم به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد که در نوع خود خارق‌العاده بود. جیمز کامرون به‌عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. لازم به ذکر است که جان لاندو در امر تهیه‌کنندگی کامرون را همراهی کرد.

فیلم آواتار با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و توانست نمراتی عالی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان اعتقاد داشتند این فیلم در زمینه‌های جلوه‌های بصری، کارگردانی، فیلم‌برداری و عملکرد گروه بازیگری خارق‌العاده کار کرده است.

این فیلم اکشن در مراسم‌های معتبر سینما نیز حضور موفقیت‌آمیز داشت. فیلم آواتار طی مراسم اسکار مراسم اسکار سال در نه رشته (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در سه رشته بهترین فیلم‌برداری، بهترین کارگردانی هنری و بهترین جلوه‌های ویژه توانست این جایزه را کسب کند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار رشته نامزد دریافت جایزه شد که در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی این جایزه را دریافت کرد.

فیلم آواتار پس از اکران توانست رکوردهای فوق‌العاده‌ای را از خود در بخش فروش برجای بگذارد. این فیلم از سال 2009 تا سال 2019 و پیش از اکران فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی، به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شناخته می‌شد. فیلم آواتار که با بودجه عظیم 237 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 2.790 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد.

موفقیت‌های تجاری عظیم فیلم آواتار سازندگان را به ساخت فیلم‌های دنباله مجاب کرد. طبق اعلام سازندگان، قرار است چهار فیلم دنباله از فیلم آواتار تولید شود. سم ورثینگتون، زویی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم آواتار به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم جذاب و تماشایی بدین شرح است: اهالی زمین جهت تصرف منابع غنی سیاره پندورا و به چنگ آوردن سنگ آنابتانیوم، قصد حمله گسترده به این سیاره را دارند؛ این حمله نظامی می‌تواند باعث نابودی محیط زیست و خانه اهالی این سیاره (که با نام ناوی‌ها شناخته می‌شوند) شود.

گالری فیلم آواتار





بنر فیلم تلقین

تلقین

Inception
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan
سال انتشار:2010محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Ken WatanabeKen Watanabe
Joseph Gordon-LevittJoseph Gordon-Levitt
Marion CotillardMarion Cotillard
Ellen PageEllen Page
Tom HardyTom Hardy

درباره فیلم تلقین


تلقین (Inception) را نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌ های اکشن، بلکه باید یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما دانست. فیلم‌ساز مطرح هالیوود، کریستوفر نولان، وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلم تلقین را برعهده داشت. نولان در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و اما توماس نیز او را همراهی کرد.

بسیاری از منتقدان فیلم تلقین را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای تاریخ سینما توصیف کرده و نمراتی خارق‌العاده را به آن اعطا کردند. این در زمینه‌های بازیگری، داستان، موسیقی، جلوه‌های بصری و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت. درون‌مایه عمیق و مفهومی فیلم تلقین باعث شگفتی بسیاری از طرفداران سینما شد.

فیلم تلقین حضور نسبتا موفقیت‌آمیزی را در مراسم اسکار تجربه کرد. این فیلم در هشت بخش نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم با اسقبال گسترده مخاطبان در گیشه مواجه شد و توانست فروش خوبی را در گیشه به نام خود ثبت کند. فیلم تلقین با بودجه تولید 160 میلیون دلاری‌اش، توانست چیزی در حدود 870 میلیون دلار بفروشد. لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، کن واتانابه، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این شاهکار سینمایی بدین شرح است: یک دزد ماهر به نام داب کاب رازهای ارزشمند موردنیاز سازمان‌های جاسوسی و تجاری گوناگون را استخراج می‌کند. او این کار را در خواب و رویا انجام می‌دهد؛ دام زمانی که اشخاص در خواب هستند و ذهن‌شان آسیب‌پذیر است، رازهایشان را به می‌دزد و در دنیای خارج از خواب آن‌ها را به خریداران موردنظر می‌فروشد. دام برای انجام این کار از گروهی از رون‌کاوان و معماران ماهر کمک می‌گیرد.

گالری فیلم تلقین





بنر فیلم لوسی

لوسی

Lucy
کارگردان: Luc Besson نویسنده: Luc Besson
سال انتشار:2014محصول: فرانسه
تماشای آنلاین فیلم
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Morgan FreemanMorgan Freeman
Choi Min-sikChoi Min-sik
Amr WakedAmr Waked
Julian Rhind-TuttJulian Rhind-Tutt
Pilou AsbækPilou Asbæk

درباره فیلم لوسی


فیلم اکشن لوسی (Lucy) یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن سینما به حساب می‌آید که توانست موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش رقم بزند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم لوسی برعهده لوک بسون قرار داشت. ویرجینیا سیلا نیز تهیه‌کننده فیلم لوسی بود.

فیلم لوسی بعد از اکران در سال 2014 با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل ریتم داستانی جذاب و بازی عالی اسکارلت جوهانسون مورد تحسین قرار دادند؛ اما از سوی دیگر اعتقاد داشتند سازندگان در زمینه فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها می‌توانستند به مراتب بهتر عمل کنند.

این فیلم سینمایی اکشن توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و با فروشی فوق‌العاده در گیشه مواجع شود. فیلم لوسی که با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 463 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم لوسی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اسکارلت جوهانسون، مورگان فریمن، عمرو واکد و چویی مین-سیک اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان حول محور زنی ۲۴ ساله به نام لوسی می‌چرخد که در تایپه تایوان زندگی و تحصیل می‌کند. معشوقه او قصد دارد تا یک محموله کیف را به‌دست مردی کره‌ای به نام آقای جانگ برساند؛ لوسی مقاومت می‌کند ولی معشوقه‌اش با دستبند دست او را به کیف می‌بندد و او را مجبور می‌کند تا آن را به آقای جانگ تحویل دهد. لوسی بعد از دیدن افراد جانگ پی می‌برد که آن‌ها یک باند خلافکار هستن. آن‌ها لوسی را وادار می‌کنند تا کیف را که درونش ۴ بسته مواد آبی رنگ است باز کند. جانگ به لوسی پیشنهاد کار می‌دهد و لوسی نمی‌پذیرد، سپس افراد جانگ او را با ضربه‌ای بیهوش می‌کنند. لوسی بعد از اینکه به هوش می‌آید با چالشی خطرناک مواجه می‌شود.

گالری فیلم لوسی





بنر فیلم کازینو رویال
پوستر فیلم کازینو رویال
دو زیرنویس

کازینو رویال

Casino Royale
کارگردان: Martin Campbell نویسنده: Paul Haggis , Robert Wade , Neal Purvis
سال انتشار:2006محصول: آلمان , ایالات متحده , جمهوری چک , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Daniel CraigDaniel Craig
Eva GreenEva Green
Mads MikkelsenMads Mikkelsen
Judi DenchJudi Dench
Jeffrey WrightJeffrey Wright
Giancarlo GianniniGiancarlo Giannini

درباره فیلم کازینو رویال


مجموعه فیلم‌های جیمز باند درواقع حکم شناسنامه فیلم‌های جاسوسی تاریخ سینما را دارند؛ این مجموعه همیشه دارای طرفداران مختص به خود بوده و توانسته بیش از 70 سال با قدرت به مسیرش در سینما ادامه دهد.

فیلم کازینو رویال (Casino Royale) به‌عنوان بیست‌ویکمین فیلم این مجموعه اثری شاهکار محسوب می‌شود که موفق شد با استقبال عظیم منتقدان و طرفداران مواجه شود. این فیلم در تمام موضوعات فنی فوق‌العاده کار کرد. فیلم کازینو رویال بر اساس کتابی به همین نام اثر یان فلمینگ ساخته شد.

وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده مارتین کمپل قرار داشت؛ داستان این فیلم توسط یان فلمینگ نوشته شد. باربرا بروکولی و مایکل ویلسون نیز تهیه‌کنندگان فیلم کازینو رویال بودند. این فیلم بعد از اکران در سال 2007 نمرات بسیار خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد؛ منتقدان داستان فیلم را جذاب توصیف کرده و اعتقاد داشتند دنیل کریک به بهترین شکل ممکن در این فیلم ظاهر شد. برخی از منتقدان حتی کریک را بهترین جیمز باند تاریخ سینما توصیف کردند.

پیچش داستانی، صحنه‌های اکشن جذاب و کارگردانی قدرتمند ازجمله نکات مثبت دیگری بودند که منتقدان آن را مورد تحسین قرار دادند. موفقیت فیلم کازینو رویال با فروش فوق‌العاده‌اش در گیشه کامل شد. این فیلم که با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 600 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم کازینو رویال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنیل کریگ، اوا گرین، مدس میکلسن، جودی دنچ، جفری رایت، کلیمنس شیک، لودگر پیستور و آدی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم کازینو رویال بدین شرح است: جیمز باند طی جدیدترین ماموریت خود باید بانکداری را که پول‌های سازمان‌های تروریستی را در بازارهای جهانی سرمایه‌گذاری می‌کند متوقف و گروه او را متلاشی کند. باند جهت پیش بردن ماموریت خویش باید در یک رقابت پوکر در کازینو رویال با لو شیفره رقابت کند و بر او پیروز شود. در ادامه موانع مختلفی بر سر راه باند ایجاد می‌شوند که او باید آن‌ها را یکی پس از دیگر از بین ببرد.

گالری فیلم کازینو رویال





بنر فیلم ربوده شده
پوستر فیلم ربوده شده

ربوده شده

Taken
کارگردان: Pierre Morel نویسنده: Luc Besson , Robert Mark Kamen
سال انتشار:2008محصول: فرانسه , بریتانیا , ایالات متحده
Liam NeesonLiam Neeson
Maggie GraceMaggie Grace
Leland OrserLeland Orser
Famke JanssenFamke Janssen
Jon GriesJon Gries
David WarshofskyDavid Warshofsky

درباره فیلم ربوده شده


در ابتدا تصور می‌شد فیلم نخست سه‌گانه ربوده شده (Taken Collection) یک فیلم اکشن معمولی با میزان جلب مخاطب متوسط خواهد بود؛ اما این فیلم با استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان ثابت کرد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بعد از موفقیت تجاری عظیم فیلم نخست ربوده شده در سال 2008، سازندگان تصمیم به تولید دنباله‌های دیگری از آن گرفتند. دو فیلم بعدی به‌ترتیب در سال‌های 2012 و 2015 اکران شدند و توانستند موفقیت‌های گسترده فیلم نخست را تکرار کنند.

البته لازم به ذکر است که دو فیلم آخر این سه‌گانه با وجود فروش بسیار خوب خودشان در گیشه، نتوانستند نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کنند. منتقدان فیلم نخست این مجموعه را به دلیل پیچش داستانی جذاب، کارگردانی قدرتمند و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند؛ اما در دو فیلم بعدی همه‌چیز تغییر کرد و منتقدان اعتقاد داشتند این مجموعه در زمینه فیلم‌نامه و کارگردانی با افتی فاحش مواجه شد.

شاید بتوان دلیل اصلی افت مجموعه را به تغییر کارگردان آن نسبت داد؛ فیلم نخست این سه‌گانه که مورد تحسین قرار گرفته بود توسط پی‌یر مورل کارگردانی شده بود. اما دو فیلم بعدی توسط الیویر مگاتن کارگرانی شدند.

سه‌گانه ربوده شده با وجود بودجه تولید نه‌چندان عظیم خود، توانست فروش فوق‌العاده‌ای را در گیشه به نام خود ثبت کند. این سه‌گانه که با بودجه 119 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 929 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سه‌گانه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لیام نیسون، مگی گریس، فامکه یانسن، لیلند ارسر، جون گریس و دیوید وارشوفسکی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست سه‌گانه ربوده شده بدین شرح است: یک جاسوس سابق سی‌آی‌ای به نام برایان میلز که از همسرش طلاق گرفته است، همراه با دوستانش به‌عنوان محافظ شخصی فعالیت می‌کند. دختر 17 ساله میلز به نام کیم که نزد مادرش زندگی می‌کند، از پدرش اجازه می‌خواهد تا همراه با دوستش آماندا به پاریس سفر کند. میلز ابتدا با توجه به خطرات این سفر برای دختران جوان، درخواست دخترش را نمی‌پذیرد؛ اما در ادامه با توجه به اصرار کیم درخواسش را قبول کرده و از دخترش می‌خواهد تا در این سفر پیوسته با او در ارتباط باشد. در ادامه اتفاقات وحشتناکی برای کیم رخ می‌دهد که باعث می‌شود میلز برای نجات دخترش دست به کار شود.

بعد از موفقیت عظیم این سه‌گانه، سریالی به همین نام در سال 2017 تولید و توسط شبکه NBC پخش شد؛ این سریال آنچنان که انتظار می‌رفت مورد استقبال قرار نگرفت و بعد از دو فصل به کار خود پایان داد.




بنر فیلم کاپیتان مارول

کاپیتان مارول

Captain Marvel
کارگردان: Ryan Fleck , Anna Boden نویسنده: Ryan Fleck , Anna Boden , Geneva Robertson-Dworet
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Brie LarsonBrie Larson
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson
Ben MendelsohnBen Mendelsohn
Jude LawJude Law
Annette BeningAnnette Bening
Djimon HounsouDjimon Hounsou

درباره فیلم کاپیتان مارول


کاپیتان مارول (Captain Marvel‎) یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن جهان محسوب می‌شود که براساس شخصیتی به همین نام از کمیک‌های مارول ساخته شد. کاپیتان مارول بیست‌ویکمین فیلم دنیای سینمایی مارول است که توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.

وظیفه کارگردانی این فیلم اکشن برعهده آنا بودن و رایان فلک قرار داشت. کوین فایگی تهیه‌کننده این پروژه بود. داستان فیلم کاپیتان مارول نیز توسط نیکول پرلمن و مگ لفاوه به رشته تحریر در آمد.

فیلم کاپیتان مارول پس از اکران در سال 2019 توانست مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد و نمراتی عالی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم کاپیتان مارول را سرگرم‌کننده توصیف کرده و به تمجید از عملکرد گروه بازیگری و جلوه‌های ویژه پرداختند.

این فیلم موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند و فروشی میلیاردی را به نام خود ثبت کند. فیلم کاپیتان مارول با بودجه 152 میلیون دلاری تولید شد و حدود 1.128 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. کاپیتان مارول با این میزان فروش به پنجمین پرفروش فیلم سال 2019، دهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ و بیست‌وششمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شد. بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، جود لا و جما چان ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم کاپیتان مارول به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم کاپیتان مارول با درگیری دو گروه در فضا آغاز می‌شود. یک گروه به نام کری طالب صلح و دوستی است؛ اما گروه مقابل آن‌ها به‌ نام اسکرول‌ها اهمیتی به مفهوم صلح نمی‌دهند و با عقل ناقص خود می‌خواهند همه چیز را نابود کنند. در همین حین دختری در گروه کری حضور دارد که به جز چند تصویر مبهم از گذشته‌اش، چیز دیگری به یاد ندارد.

گالری فیلم کاپیتان مارول





بنر فیلم 6 زیرزمینی

6 زیرزمینی

6 Underground
کارگردان: Michael Bay نویسنده: Rhett Reese , Paul Wernick
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ryan ReynoldsRyan Reynolds
Mélanie LaurentMélanie Laurent
Manuel Garcia-RulfoManuel Garcia-Rulfo
Ben HardyBen Hardy
Adria ArjonaAdria Arjona
Dave FrancoDave Franco

درباره فیلم 6 زیرزمینی


شش زیرزمینی (Six Underground) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مایکل بی است که در سال 2019 توسط سرویس استریم نت‌فلیکس عرضه شد. مایکل بی در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و تهیه‌کنندگانی همچون یان برایس، دیوید آلیسون، دان گرینجر و دانا گلدبرگ نیز او را همراهی کردند. داستان این فیلم توسط رت ریس و پال ورنیک به رشته تحریر در آمد.

فیلم شش زیرزمینی با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار پایینی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به‌دلیل مدت زمان طولانی، فیلم‌نامه متناقص و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف آن مورد انتقاد قرار دادند. البته برخی از منتقدان فیلم را سرگرم‌کننده دانسته و صحنه‌های اکشن آن را مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم اکشن جدید پس از عرضه توسط نت‌فلیکس توانست به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های این سرویس ویدیویی آنلاین تبدیل شود. لازم به ذکر است که فیلم شش زیرزمینی با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری تولید شد. با توجه به سیاست‌های نت‌فلیکس نمی‌توان به میزان سود یا درآمد حاصل از فیلم شش زیرزمینی پی برد.

رایان رینولدز، دیو فرانکو، آدریا آرجونا، پیمان معادی، کوری هاکینز، بن هاردی، ملانی لوران و مانوئل گارسیا-رولفو ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم شش زیرزمینی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم شش زیرمینی بدین شرح است: چهار سال بعد از جنایت‌های یک رژیم ظالم در آسیای میانه و در ملتی به نام تورگستان، یک آمریکایی ناشناس پولدار تصمیم می‌گیرد تا مرگ خود را جعل کرده و سپس تمام ثروتش را برای تشکیل گروهی ضدتروریستی خرج کند. او با تشکیل این گروه می‌خواهد جنایتکاران و تروریست‌های دولت‌های ظالم و کثیف را از بین ببرد. او تصمیم می‌گیرد تا نام خود را «یک» بگذارد. این مرد در ادامه پنج شخص دیگر را نیز به تیم اضافه می‌کند و نام تیمش را «روح» می‌گذارد. او باقی اعضای تیمش را نیز مانند خود با عدد نام‌گذاری می‌کند. شماره دو یک جاسوس، شماره سه یک قاتل، شماره چهار یک پارکورباز و دزد، شماره پنج یک دکتر و شماره شش یک راننده است.

گالری فیلم 6 زیرزمینی





بنر فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر

جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر

Star Wars: The Rise of Skywalker
کارگردان: J.J. Abrams نویسنده: J.J. Abrams , Chris Terrio
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Carrie FisherCarrie Fisher
Mark HamillMark Hamill
Daisy RidleyDaisy Ridley
Adam DriverAdam Driver
John BoyegaJohn Boyega
Oscar IsaacOscar Isaac

درباره فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر


مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars collection) یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های تاریخ سینما به حساب می‌آید که تا ابد در قلب طرفدارانش جاودان باقی خواهد ماند. این مجموعه توانست به افتخارات بزرگی دست پیدا کند.

مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان شامل نه فیلم اصلی و دو فیلم فرعی بودند. اکثر فیلم‌های این مجموعه توانستند نقدهای مثبتی را از جانب منتقدان دریافت کنند و جوایز معتبر سینمایی مختلفی به دست بیاورند. البته تعدادی از فیلم‌های این مجموعه در جلب نظر منتقدان موفق نبودند و نمرات پایینی را دریافت کردند.

صحبت راجع‌به دنیای وسیع جنگ ستارگان کار بسیار دشواری است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که خودتان سر فرصت به تماشای این فیلم‌ها بپردازید و از لحظات جذاب و هیجان‌انگیز آن به بهترین شکل ممکن لذت ببرید.

گالری فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر





بنر فیلم مسابقات عطش: زاغ مقلد - بخش 2
پوستر فیلم مسابقات عطش: زاغ مقلد - بخش 2

مسابقات عطش: زاغ مقلد - بخش 2

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2
کارگردان: Francis Lawrence نویسنده: Danny Strong , Peter Craig
سال انتشار:2015محصول: آلمان , ایالات متحده
Jennifer LawrenceJennifer Lawrence
Liam HemsworthLiam Hemsworth
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Elizabeth BanksElizabeth Banks
Julianne MooreJulianne Moore
Josh HutchersonJosh Hutcherson

درباره فیلم مسابقات عطش: زاغ مقلد - بخش 2


بدون شک مجموعه فیلم‌‌های بازی‌های گرسنگی (The Hunger Games) شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های اکشن را دارا هستند. مجموعه بازی‌های گرسنگی براساس یک رمان سه‌گانه به همین نام اثر سوزان کالینز ساخته شد. فرنچایز بازی‌های گرسنگی شامل چهار فیلم می‌شوند.

این چهار فیلم به‌ترتیب سال اکران بازی‌های گرسنگی (2012)، بازی‌های گرسنگی: اشتعال (2013)، بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد - بخش ۱ (2014) و  بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد - بخش ۲ (2015) نام دارند. وظیفه کارگردانی فیلم نخست برعهده گری راس قرار داشت. سه فیلم بعدی را نیز فرانسیس لارنس کارگردانی کرد.

مجموعه فیلم‌های بازی‌های گرسنگی با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. گروهی از منتقدان نمرات اعتقاد داشتند این مجموعه فیلم‌های در زمینه فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های دارای ایراداتی اساسی هستند؛ گروهی دیگر نیز به تمجید از عملکرد گروه بازیگری (به‌خصوص جنیفر لارنس) پرداخته و صحنه‌های اکشن این فیلم‌ها را مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در مجموعه فیلم‌‌های بازی‌های گرسنگی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جنیفر لارنس، جاش هاچرسون، لیام همسورث، وودی هارلسون، الیزابت بنکس، ویلو شیلدز، پائولا مالکومسان، استنلی توچی و دونالد ساترلند اشاره کرد.

مجموعه بازی‌های گرسنگی در لیست پرفروش‌ترین مجموعه فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارند. این مجموعه فیلم‌های موفق شدند توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کنند. چهار فیلم فرنچایز بازی‌های گرسنگی درمجموع با بودجه 495 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 2.970 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کردند.

خلاصه داستان فیلم نخست این مجموعه بدین شرح است: داستان در آینده‌ای نامشخص و در کشوری به نام پانم جریان دارد. این کشور پایتختی به نام کاپیتول دارد که شهری بسیار ثروتمند است؛ این در حالی است که ۱۲ ایالت دیگر این کشور در فقر کامل به سر می‌برند. سال‌ها قبل، ایالت‌های پانم در یک اقدام یکپارچه علیه حکومت مرکزی شورش کردند؛ با وجود درگیری بزرگی که به وجود آمد، تمام ایالت‌ها شکست خوردند و مجبور به پذیرش یک معاهده صلح با شرایط وحشتناک شدند. طبق یکی از بندهای این قرارداد هر کدام از ایالت‌های ۱۲ گانه باید هر سال، یک پسر و دختر بین ۱۲ تا ۱۸ سال را جهت برگزاری مسابقاتی تحت عنوان بازی‌های گرسنگی به پایتخت بفرستند. این مسابقه تنها در صورتی به اتمام می‌رسد که تمام شرکت‌کننده‌ها توسط یکدیگر به قتل برسند و تنها یک فرد زنده بماند.

گالری فیلم مسابقات عطش: زاغ مقلد - بخش 2





بنر فیلم تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه
پوستر فیلم تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه

تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه

Transformers: The Last Knight
کارگردان: Michael Bay نویسنده: Ken Nolan , Art Marcum , Matt Holloway , Lindsey Beer
سال انتشار:2017محصول: کانادا , ایالات متحده
Mark WahlbergMark Wahlberg
Josh DuhamelJosh Duhamel
Stanley TucciStanley Tucci
Anthony HopkinsAnthony Hopkins
Laura HaddockLaura Haddock
Jerrod CarmichaelJerrod Carmichael

درباره فیلم تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه


تبدیل‌شوندگان (Transformers‎) جزو پرطرفداران فرنچایزهای اکشن سینما محسوب می‌شود که فروشی خارق‌العاده را در گیشه تجربه کرد. این فرنچایز از شش فیلم (یک فیلم فرعی) تشکیل شده است. این فیلم‌ها به‌ترتیب سال اکران تبدیل‌شوندگان (۲۰۰۷)، انتقام فالن (۲۰۰۹)، نیمه تاریک ماه (۲۰۱۱)، عصر انقراض (۲۰۱۴)، آخرین شوالیه (۲۰۱۷) و بامبلبی (2018) نام دارند.

وظیفه کارگردانی پنج فیلم نخست برعهده مایکل بی قرار داشت. تراویس نایت نیز کارگردان فیلم فرعی (بامبلبی) این فرنچایز را بود. به غیر از فیلم بامبلبی، باقی فیلم‌های مجموعه تبدیل‌شوندگان نتوانستند نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کنند و نمرات پایینی را از جانب آن‌ها دریافت کردند.

فروش مجموعه فیلم‌های تبدیل‌شوندگان در باکس‌آفیس خارق‌العاده بود و سود سرشاری را برای سازندگانش به ارمغان آورد. این مجموعه فیلم‌ها که با بودجه 1.1 میلیارد دلاری تولید شده بودند، حدود 4.84 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کردند.

گالری فیلم تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه





بنر فیلم کونگ: جزیره جمجمه

کونگ: جزیره جمجمه

Kong: Skull Island
کارگردان: Jordan Vogt-Roberts نویسنده: Dan Gilroy , Derek Connolly , Max Borenstein
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom HiddlestonTom Hiddleston
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson
John GoodmanJohn Goodman
Brie LarsonBrie Larson
Jing TianJing Tian
Toby KebbellToby Kebbell

درباره فیلم کونگ: جزیره جمجمه


کونگ: جزیره جمجمه (Kong: Skull Island) نیز جزو بهترین فیلم های اکشن محسوب می‌شود که به موفقیت تجاری عظیمی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جردن ووگت-رابرتز قرار داشت. دن گیلروی، درک کونولی و مکس بورنستاین داستان این فیلم را به رشته تحریر درآوردند. ماری پارنت، توماس تول، الکس گارسیا و جان شاینی نیز تهیه‌کنندگان فیلم کونگ: جزیره جمجمه بودند.

این فیلم موفق نشد نمرات بالایی را از سوی منتقدان دریافت کند و مورد انتقاد آن‌ها قرار گرفت. منتقدان در درجه نخست اعتقاد داشتند که سازندگان در شخصیت‌پردازی‌ها بسیار ضعیف عمل کردند؛ آن‌ها همچنین اعتقاد داشتند این فیلم هیچ‌گونه پیچ داستانی خاصی ندارد که به‌واسطه آن بتواند ذهن مخاطب را درگیر خود کند.

فیلم کونگ: جزیره جمجمه با وجود دریافت نقدهای منفی، توانست در بخش فروش عالی عمل کند. این فیلم که با بودجه عظیم 185 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 566 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. تام هیدلستون، بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، توبی کبل، جان گودمن، جیسون میچل، جان سی ریلی و مارک اون جکسون ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال ۱۹۷۳ سازمان مخفی معروف به مونارک یک جزیره دورافتاده و مرموز را کشف می‌کند که حدس می‌زند این جزیره زادگاه گونه‌های جانوری جدید است. آن‌ها پی می‌برند که کینگ کونگ در این جزیره در مرکز نبرد جهت محافظت از آن قرار دارد. کینگ کونگ یک دشمن اصلی به نام مارمولک‌ها دارد.




بنر فیلم سگ تازی

سگ تازی

Greyhound
کارگردان: Aaron Schneider نویسنده: تام هنکس
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Elisabeth ShueElisabeth Shue
Stephen GrahamStephen Graham
Matt HelmMatt Helm
Craig TateCraig Tate
Rob MorganRob Morgan

درباره فیلم سگ تازی


سگ تازی (Greyhound) یکی از آثاری است که به زیبایی هرچه تمام‌تر سیاهی‌های جنگ را به‌تصویر می‌کشد. داستان این فیلم بر اساس رمانی به نام شفارد خوب اثر سی. اس. فارستر نوشته شد.

وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده آرون اشنایدر قرار داشت؛ تام هنکس علاوه‌بر ایفای نقش اصلی، به‌عنوان تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس نیز در این پروژه حضور داشت. البته گری گوئتزمن در امر تهیه‌کنندگی هنکس را همراه کرد.

این فیلم ابتدا قرار بود در سال 2020 توسط سونی پیکچرز در سینماها اکران شود؛ اما به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا تاریخ اکران این فیلم دچار تاخیر شد. در ادامه نیز سونی تصمیم گرفت حق توزیع این فیلم را به اپل تی‌وی بفروشد. فیلم سگ تازی بعد از عرضه توسط اپل تی‌وی پلاس با استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان مواجه شد.

این اثر که یکی از بهترین فیلم های اکشن سینما محسوب می‌شود، به‌واسطه سکانس‌های اکشن جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند و بازی عالی گروه بازیگران مورد تحسین قرار گرفت و توانست نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند.

این فیلم توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سرویس اپل تی‌وی پلاس تبدیل شود. فیلم سگ تازی با بودجه 50.3 میلیون دلاری تولید شد. میزان سود حاصل از پخش این فیلم توسط اپل‌ تی‌وی پلاس اعلام نشده است. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم سگ تازی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هنکس، استیون گراهام، الیزابت شو و راب مورگان اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سگ تازی بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1942 و طی جنگ آتلانتیک در جنگ جهانی دوم جریان دارد. یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا به نام ارنست کراوس وظیفه دارد به همراه یک گردان، کاروانی از کشتی‌های تجاری را تحت حفاظت قرار دهد. فیلم در ادامه نبردهای حماسی جذابی را به تصویر می‌کشد که مخاطب را در جای خود میخکوب می‌کند.

گالری فیلم سگ تازی





بنر فیلم سریع و خشن 9

سریع و خشن 9

Fast & Furious 9
کارگردان: Justin Lin نویسنده: Daniel Casey
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Vin DieselVin Diesel
Michelle RodriguezMichelle Rodriguez
John CenaJohn Cena
Charlize TheronCharlize Theron
Jordana BrewsterJordana Brewster
Tyrese GibsonTyrese Gibson

درباره فیلم سریع و خشن 9


مجموعه سریع و خشمگین (Fast and Furious Collection) یعنی سرعت، یعنی خشونت، یعنی عشق و درنهایت یعنی خانواده؛ کمتر مجموعه اکشنی در تاریخ سینما وجود دارند که توانسته‌اند به اندازه مجموعه سریع و خشمگین در قلب مخاطبانشان ریشه بدوانند و به اثری ماندگار تبدیل شوند.

این مجموعه جزو بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما محسوب می‌شوند که به مدت دو دهه است که سالن‌های سینما را به تسخیر خود درآورده‌اند. طرفداران این مجموعه با تک تک لحظات آن خاطره داشته و با آن زندگی کردند؛ کاراکترهای مجموعه سریع و خشمگین جزو محبوب‌ترین کاراکترهای فیلم‌های اکشن تاریخ سینما محسوب می‌شوند.

تاکنون هشت فیلم از این مجموعه تولید شده است (به جز هابز و شاو)؛ نخستین فیلم این مجموعه در سال 2001 اکران شد و توانست با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود. این مجموعه پله به پله و با هر فیلم خود پیشرفت کرد. گویا فیلم‌های سریع و خشمگین قصد تکراری شدن ندارند.

اما دلایل اصلی موفقیت مجموعه سریع و خشمگین چیست؟ درواقع دلایل زیادی را می‌توان به موفقیت این مجموعه نسبت داد؛ اما بدون شک مهم‌ترین دلیل موفقیت این فیلم به شخصیت‌های جذاب آن مربوط می‌شود. همین شخصیت‌ها هستند که توانسته‌اند با هرفیلم قلب طرفداران را به تسخیر خود دربیاورند.

البته نباید صحنه‌های اکشن منحصربه‌فرد این مجموعه (مانند پرش ماشین‌ها و یا صحنه‌های خاص این چنینی) را از یاد ببریم. درواقع این صحنه‌ها امضای اصلی مجموعه سریع خشمگین محسوب می‌شوند که توجه طرفداران ژانر اکشن را به سمت خود جلب می‌کنند؛ اما همانطور که گفتیم دلیل اصلی موفقیت این مجموعه را باید به شخصیت‌های آن نسبت داد.

فیلم نخست فاقد صحنه‌های اکشن عجیب‌وغریب مانند پرش ماشین بود؛ اما توانست به‌واسطه شخصیت‌پردازی عالی خود و خلق چند صحنه اکشن معمولی مورد استقبال قرار بگیرد. همین موضوع ثابت می‌کند که شخصیت‌پردازی تا چه حد در موفقیت این مجموعه تاثیر داشتند. درواقع با رشد پیوسته کاراکترها شاهد رشد موفقیت این مجموعه هستیم.

عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت این مجموعه محسوب می‌شود؛ سازندگان سعی کردند در هر قسمتی که می‌سازند، حداقل از یک بازیگر جدید و مطرح استفاده کنند تا مخاطب‌ خود را حفط و بر تعدادشان اضافه کنند.

این مجموعه در بخش فروش نیز بسیار عالی عمل کرد و یکی از پرفروش‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینما محسوب می‌شود. این مجموعه در کل با بودجه 1.094 میلیارد دلاری تولید شد و حدود 3.809 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد. پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه فیلم خشمگین 7 بود که حدود 1.429 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروخت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این مجموعه فیلم‌های به ایفای نقش پرداختند می‌توان به وین دیزل، پل واکر، جیسون استاتهام، میشل رودریگز، لوداکریس، جوردانا بوروستر، لوکاس بلک، کرت راسل، دواین جانسون، ترسی گیبسون و تونی جا اشاره کرد.

بعد از موفقیت‎‌های تجاری عظیم این مجموعه، یک فیلم فرعی براساس آن با نام هابز و شاو (Hobbs & Shaw) در سال 2019 ساخته شد که توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد؛ این فیلم با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری تولید شد و حدود 760 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

گالری فیلم سریع و خشن 9





بنر فیلم پارکر
پوستر فیلم پارکر

پارکر

Parker
کارگردان: Taylor Hackford نویسنده: John J. McLaughlin
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Jason StathamJason Statham
Jennifer LopezJennifer Lopez
Nick NolteNick Nolte
Michael ChiklisMichael Chiklis
Clifton Collins Jr.Clifton Collins Jr.
Sala BakerSala Baker

درباره فیلم پارکر


پارکر (Parker) نیز جزو بهترین فیلم های اکشن جهان است که وظیفه کارگردانی آن برعهده تیلور هاکفورد قرار داشت. لس الکساندر، استون چاسمن، سیدنی کیمل و جاناتان میشل نیز تهیه‌کنندگان فیلم پارکر بودند. داستان این فیلم توسط جان جی. مک‌لافلین نوشته شد.

فیلم پارکر پس از اکران نقدهای چندان مثبتی از سوی منتقدان دریافت نکرد. منتقدان پارکر را یک فیلم اکشن معمولی توصیف کردند که مانند بسیاری از فیلم های اکشن دیگر قصد دارد با تکیه بر بازیگر نقش اول خود مخاطب را مجاب کند که تا انتها به تماشای داستان بنشیند. منتقدان بازی جذاب گروه بازیگری را تنها نکته مثبت فیلم پارکر می‌دانند.

این فیلم در بخش فروش نتوانست انتظارات سازندگانس را برآورده سازد. فیلم پارکر که با بودجه 35 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 46 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. جیسون استاتهام، جنیفر لوپز، پتی لوپن و کرک بالتز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم پارکر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پارکر بدین شرح است: بعد از یک سرقت بزرگ چند میلیون دلاری که توسط پارکر انجام گرفت، او با یک خیانت روبه‌رو شده و به شدت آسیب می‌بیند. اما در زمانی که همه گمان می‌کنند پارکر از دنیا رفته، او خود را نشان داده و تصمیم به انتقام از گروه سابقش را می‌گیرد که اکنون قصد انجام یک سرقت بزرگ دیگر را دارند. او جهت رسیدن به هدف خود با خانمی به نام لزلی آشنا می‌شود.




بنر فیلم سقوط کاخ سفید

سقوط کاخ سفید

White House Down
کارگردان: Roland Emmerich نویسنده: James Vanderbilt
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Channing TatumChanning Tatum
Jamie FoxxJamie Foxx
Joey KingJoey King
Maggie GyllenhaalMaggie Gyllenhaal
Richard JenkinsRichard Jenkins
James WoodsJames Woods

درباره فیلم سقوط کاخ سفید


سقوط کاخ سفید (White House Down) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رولند امریش است که در سال 2013 اکران شد. بردلی ج. فیشر، هارولد کلوسر، جیمز وندربیلت، لری فرانکو و لایتا کالوگریدیز در امر تهیه‌کنندگی امریش را همراهی کردند. داستان این فیلم نیز توسط جیمز وندربیلت به رشته تحریر درآمد.

فیلم سقوط کاخ سفید در جلب نظرات مثبت منتقدان چندان موفق نبود و نمرات پایینی را دریافت کرد. منتقدان داستان فیلم را دارای حفرات زیادی دانسته و اعتقاد داشتند شخصیت‌پردازی‌ها به خوبی از سوی سازندگان انجام نگرفته است.

این فیلم با وجود اینکه توانست درآمدزایی کند، اما انتظارات سازندگانش را برآورده نساخت. فیلم سقوط کاخ سفید که با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 203 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به چنینگ تیتوم، جیمی فاکس، مگی جیلنهال، جیسون کلارکف ریچارد جنکینز، جیمز وودز، گارسل بووی و نیکلاس رایت اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سقوط کاخ سفید بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به یک حمله‌ به کاخ سفید است که از سوی مهاجمانی جهت به گروگان گرفتن رئیس جمهور جیمز ساویر انجام شده است. از طرف دیگر پلیسی به نام جان کیل قصد دارد تا رئیس جمهور را از این حمله خطرناک نجات دهد.

گالری فیلم سقوط کاخ سفید





بنر فیلم آقایان

آقایان

The Gentlemen
کارگردان: Guy Ritchie نویسنده: Guy Ritchie
سال انتشار:2020محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Matthew McConaugheyMatthew McConaughey
Charlie HunnamCharlie Hunnam
Henry GoldingHenry Golding
Michelle DockeryMichelle Dockery
Jeremy StrongJeremy Strong
Colin FarrellColin Farrell

درباره فیلم آقایان


آقایان (The Gentlemen) یکی از بهترین فیلم های اکشن است که بعد از اکران در سال 2020 با اسقبال گسترده مخاطبان مواجه شد.

این فیلم نمره‌های متوسطی از سوی منتقدان دریافت کرد و نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت در جلب نظر منتقدان موفق عمل کند.

اما فیلم آقایان در حوزه فروش فوق‌العاده کار کرد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد.

در این فیلم که توسط گای ریچی کارگردانی شده است، بازیگرانی همچون متیو مک‌کانهی، کالین فارل، چارلی هونام، هنری گلدینگ، هیو گرانت، جرمی استرانگ، جیسون وانگ، میشل داکری، مکس بنت، لین رنه، کریس اوانجلو و یوجین کوزمینا به ایفای نقش پرداختند. فیلم آقایان که با بودجه 22 میلیون دلاری تولید شده بود، توانست حدود 115 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کند.

خلاصه داستان فیلم آقایان بدین شرح است: فیلم آقایان داستان زندگی میکی پیرسون را به تصویر می‌کشد. شخصی که جزو بزرگترین خلافکاران بریتانیا محسوب می‌شود و گروه بسیار قوی و بزرگی را رهبری می‌کند. میکی پیرسون تلاش می‌کند امپراتوری بزرگ ماریجوانای خود را به تعدادی از میلیاردرهای اوکلاهاما بفروشد؛ همین موضوع باعث می‌شود که برنامه‌ها، پاپوش‌ها، توطئه ها و خیانت‌هایی علیه او انجام شود و عده‌ بیشتری به دنبال تصاحب امپراتوری او باشند.




بنر فیلم سقوط فرشته

سقوط فرشته

Angel Has Fallen
کارگردان: Ric Roman Waugh نویسنده: Robert Mark Kamen , Ric Roman Waugh , Matt Cook
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Gerard ButlerGerard Butler
Morgan FreemanMorgan Freeman
Jada Pinkett SmithJada Pinkett Smith
Nick NolteNick Nolte
Danny HustonDanny Huston
Tim Blake NelsonTim Blake Nelson

درباره فیلم سقوط فرشته


انجل سقوط کرده ‌است نیز جزو بهترین فیلم های اکشن به‌شمار می‌آید که توسط ریک رومن وو کارگردانی شده است.

این اثر درواقع سومین فیلم از مجموعه «سقوط کرده است» محسوب می‌شود که با واکنش متوسطی از سوی منتقدان مواجه شد. برخی از منتقدان عملکرد گروه بازیگری و ریتم جذاب فیلم را مورد تحسین قرار دادند و برخی دیگر نیز ایراداتی به فیلم‌نامه این اثر وارد کردند.

فیلم انجل سقوط کرده است با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌ها سینما روانه کرد. این فیلم که با بودجه 40 میلیون دلاری ساخته شده بود، توانست چیزی در حدود 147 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جرارد باتلر، مورگان فریمن، پایپر پرابو، جیدا پینکت اسمیت، لنس ردیک، نیک نولتی، تیم بلیک نلسون، دنی هوستون و مایکل لندز اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم انجل سقوط کرده است بدین شرح است: چند سال بعد از وقایع فیلم قبلی، آلن ترامبل به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده آمریکا انتخاب شده‌ است. ترامبل، بنینگ را به عنوان فرمانده سرویس مخفی معرفی می‌کند. در همین حین، حمله به جان رئیس‌جمهور باعث می‌شود تا انگشت اتهام به سوی بنینگ نشانه رفته و او توسط گروه خودش و اف‌بی‌آی تحت تعقیب قرار بگیرد. بنینگ تصمیم می‌گیرد با پیدا کردن مجرم اصلی، خود را تبرئه کند.

گالری فیلم سقوط فرشته





بنر فیلم لوگان

لوگان

Logan
کارگردان: James Mangold نویسنده: James Mangold , Scott Frank , Michael Green
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Hugh JackmanHugh Jackman
Dafne KeenDafne Keen
Patrick StewartPatrick Stewart
Elizabeth RodriguezElizabeth Rodriguez
Boyd HolbrookBoyd Holbrook
Stephen MerchantStephen Merchant

درباره فیلم لوگان


بدون شک فیلم لوگان (Logan) با توجه به افتخاراتی که برای خود به ارمغان آورد شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های اکشن را داراست. این فیلم براساس شخصیت ولورین از کمیک‌های مارول ساخته شده است. هیو جکمن در این فیلم برای آخرین بار نقش ولورین را بازی کرد.

وظیفه کارگردانی فیلم لوگان برعهده جیمز منگولد قرار داشت؛ منگولد علاوه‌بر کارگردانی، همراه با اسکات فرانک و مایکل گرین وظیفه نویسندگی این فیلم را نیز برعهده داشت. هاچ پارکر، سیمون کینبرگ و لورن شولر دونر نیز تهیه‌کنندگان فیلم لوگان بودند.

فیلم لوگان توانست مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد و تحسین گسترده آن‌ها را به همراه داشته باشد. منتقدان این فیلم را به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما معرفی کردند. این فیلم در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت. لوگان نخستین فیلم ابرقهرمانی سینما محسوب می‌شود توانست نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شود.

فیلم لوگان به موفقیت تجاری عظیمی دست پیدا کرد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 97 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 620 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم لوگان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هیو جکمن، پاتریک استوارت، بوید هالبروک، استیون مرچنت، ریچارد ای گرانت و دافنه کین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم لوگان بدین شرح است: حوادث فیلم در سال ۲۰۲۹ جریان دارد. تقریبا بیست و پنج سال است که هیچ جهش یافته‌ای متولد نشده و جهش یافته‌های باقی‌مانده هم مانند قبل با ترس و به شکل پنهانی زندگی می‌کنند. در همین حین لوگان که با بالا رفتن سن خود قدرت‌هایش ازجمله زود درمانی را تا حد زیادی از دست داده همراه با کالیبان در جایی دور افتاده در ایالت تگزاس زندگی می‌کند. مهم‌ترین کار لوگان مراقبت از چارلز اگزاویه است که با توجه به بالا رفتن سنش ذهنش کاملا مغشوش شده و قادر قدرت‌هایش را کنترل کند. او در مواقعی که می‌ترسد به شدت به دیگران آسیب می‌زند. لوگان خرج زندگی خود را به‌واسطه رانندگی به‌دست میاورد.

گالری فیلم لوگان





بنر فیلم رمبو: آخرین خون
پوستر فیلم رمبو: آخرین خون
دو زبانه

رمبو: آخرین خون

Rambo: Last Blood
کارگردان: Adrian Grunberg نویسنده: Sylvester Stallone , Matthew Cirulnick
سال انتشار:2019محصول: چین , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Sylvester StalloneSylvester Stallone
Paz VegaPaz Vega
Sergio Peris-MenchetaSergio Peris-Mencheta
Adriana BarrazaAdriana Barraza
Yvette MonrealYvette Monreal
Joaquín CosíoJoaquín Cosío

درباره فیلم رمبو: آخرین خون


رمبو: آخرین خون (Rambo: Last Blood) پنجمین و آخرین فیلم از سری فیلم‌های رمبو است که توسط آدریان گرونبرگ کارگردانی شد.

سیلوستر استالونه علاوه‌بر ایفای نقش اصلی، به‌عنوان نویسنده نیز در این فیلم همکاری داشت. فیلم رمبو: آخرین خون نقدهای بسیاری بدی از سوی منتقدان دریافت کرد و نتوانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. بسیاری از منتقدان ضعف داستان، فیلم‌نامه، کارگردانی و همچنین مضامین نژادپرستی فیلم را مورد انتقاد قرار دادند.

این فیلم اما توانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کرده و فروش نسبتا خوبی را در باکس‌آفیس تجربه کند. فیلم رمبو: آخرین خون با بودجه 50 میلیون دلاری ساخته شد و حدود 91 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سیلوستر استالونه، آدریانا بارازا، پاز وگا، یوت منیرال، سرجیو پریس منچتا، اسکار جانادا و خواکین کوسیو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم رمبو: آخرین خون بدین شرح است: جان رمبو اکثر زمان خود را با مزرعه‌داری می‌گذراند؛ اما هنگامی که کارتل‌های قاچاق مکزیکی نوه زن دوم پدرش را می‌دزدند، به دنبال آن‌ها به کشور مکزیک می‌رود. او نزدکارتل‌ها می‌رود. کارتل‌ها جان رمبو را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و او را زخمی می‌کنند و به گابریلا (نوه زن دوم پدرش) مواد مخدر تزریق می‌کنند. یک خبرنگار جان رمبو را نجات می‌دهد. او می‌فهمد این کارتل‌ها، برادران فلاکون هستند؛ او در ادامه با کمک خبرنگار، گابریلا را نجات می‌دهد، اما همه‌چیز در اینجا تمام نمی‌شود.




بنر فیلم کینگزمن: محفل طلایی

کینگزمن: محفل طلایی

Kingsman: The Golden Circle
کارگردان: Matthew Vaughn نویسنده: Matthew Vaughn , Jane Goldman
سال انتشار:2017محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Taron EgertonTaron Egerton
Colin FirthColin Firth
Julianne MooreJulianne Moore
Mark StrongMark Strong
Jeff BridgesJeff Bridges
Channing TatumChanning Tatum

درباره فیلم کینگزمن: محفل طلایی


در ابتدا با اکران فیلم کینگزمن: سرویس مخفی در سال 2015، کمتر شخصی تصور می‌کرد که این فیلم آغازگر یک جهان سینمایی محبوب و بزرگ باشد. موفقیت این فیلم در جلب نظر مخاطبان باعث شد تا سازندگان فکر تولید فیلم‌های مختلف براساس جهان کینگزمن را در ذهن خود بپرورانند.

البته این مجموعه فیلم های اکشن هیچ‌گاه نتوانستند مورد تحسین منتقدان قرار بگیرند. منتقدان همیشه نسبت به فیلم‌نامه و داستان ساده این مجموعه انتقاد داشتند. تاکنون دو فیلم از این مجموعه با نام‌های کینگزمن: سرویس مخفی و کینگزمن: محفل طلایی تولید شده است. سازندگان اعلام کردند که فیلم پیش‌درآمد این مجموعه با نام کینگزمن در سال 2021 اکران خواهد شد و سپس بعد از اکران فیلم پیش‌درآمد آن‌ها به سراغ فیلم چهارم خواهند رفت.

دو فیلم مجموعه کینگزمن در کل با بودجه 185 میلیون دلاری تولید شدند و توانستند چیزی در حدود 818 میلیون دلار در گیشه بفروشند. تارون اگرتون، جولیان مور، هلی بری، مارک استرانگ، پدرو پاسکال، چنینگ تیتوم و جف بریجز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم نخست این مجموعه بدین شرح است: داستان این فیلم حول محور پسری خیابانی می‌چرخد که قادر نیست از حق خود دفاع کند و پیوسته مورد آزارواذیت قرار می‌گیرد. در ادامه یک مامور مخفی باتجربه که در یک سازمان جاسوسی فوق سری کار می‌کند این پسرک را به خدمت می‌گیرد و او را وارد دوره‌های آموزشی آژانس جاسوسی می‌کند.

گالری فیلم کینگزمن: محفل طلایی





بنر فیلم بلید رانر ۲۰۴۹
پوستر فیلم بلید رانر ۲۰۴۹

بلید رانر ۲۰۴۹

Blade Runner 2049
کارگردان: Denis Villeneuve نویسنده: Hampton Fancher , Michael Green
سال انتشار:2017محصول: کانادا , مجارستان , اسپانیا , بریتانیا , ایالات متحده
Harrison FordHarrison Ford
Ana de ArmasAna de Armas
Robin WrightRobin Wright
Ryan GoslingRyan Gosling
Sylvia HoeksSylvia Hoeks
Mackenzie DavisMackenzie Davis

درباره فیلم بلید رانر ۲۰۴۹


بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049) فیلمی به کارگردانی دنی ویلنوو است که برپایه رمان آیا آدم‌مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟ اثر فیلیپ کی. دیک ساخته شد. برودریک جانسن، سینتیا سایکس، باد یورکین و اندرو کوسوو تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم بلید رانر 2049 توسط مایکل گرین و همپتن فنچر نوشته شد.

فیلم بلید رانر 2049 درواقع دنباله فیلم بلید رانر محسوب می‌شود که در سال 1982 اکران شده بود. این فیلم موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، جلوه‌های بصری جذاب و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم بلید رانر ۲۰۴۹ در پنج بخش از جمله بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین طراحی صحنه نامزد دریافت جایزه شده بود که در نهایت توانست دو جایزه بهترین فیلم‌برداری و بهترین جلوه‌های ویژه را کسب کند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رایان گاسلینگ، هریسون فورد، دیوید باتیستا، آنا د آرماس، سیلفیا هوکس، رابین رایت، کارلا یوری، مکنزی دیویس، لنی جیمز، جرد لتو، سالی هارمسن، ادوارد جیمز آلموس و برخد عبدی اشاره کرد.

فیلم بلید رانر 2049 حضور درخشانی در گیشه داشت و موفق شد توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 150 میلیون دلاری تولید شده بود، چیزی در حدود 259 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال ۲۰۴۹، یک آدم مصنوعی به نام کی که برای اداره پلیس لس‌آنجلس به عنوان یک بلد رانر کار می‌کند، مأموریت دارد آدم مصنوعی‌های قدیمی و رده خارج را بازنشسته کند یعنی آنها را بکشد. او به شکل اتفاقی جعبه حاوی استخوان‌هایی را در زیر یک درخت خشک شده و مرده پیدا می‌کند که در آزمایشگاه مشخص می‌شود متعلق به ریچل است که ۳۰ سال پیش در سال ۲۰۱۹، از دکارد حامله شده بود و یک بچه از او به دنیا آورد و در حین زایمان مرد.




بنر فیلم گزارش اقلیت
پوستر فیلم گزارش اقلیت

گزارش اقلیت

Minority Report
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Scott Frank , Jon Cohen
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Colin FarrellColin Farrell
Samantha MortonSamantha Morton
Max von SydowMax von Sydow
Peter StormarePeter Stormare
Tim Blake NelsonTim Blake Nelson

درباره فیلم گزارش اقلیت


گزارش اقلیت (Minority Report) فیلمی اکشن به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که جزو یکی از بهترین فیلم‌ های اکشن سینما محسوب می‌شود. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده جرالد آر. مولن، بونیه کورتیس، والتر پارکس و یان ده بونت قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط اسکات فرانک و جان کوهن به رشته تحریر درآمد. فیلم گزارش اقلیت برپایه داستان کوتاهی به همین نام اثر فیلیپ کی. دیک ساخته شد.

فیلم گزارش اقلیت نقدهای نسبتا خوبی دریافت کرد و با استقبال منتقدان روبه‌رو شد. منتقدان داستان این فیلم را سرگرم‌کننده دانسته و از عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند.

فیلم گزارش اقلیت توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و در گیشه خارق‌العاده ظاهر شود. این فیلم که با بودجه 102 میلیون دلاری‌ تولید شده بود، حدود 358 میلیون دلار در گیشه فروخت.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم گزارش اقلیت به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، کالین فارل، سامانتا مورتون، استیو هریس، نیال مک‌دوناف، ماکس فون سیدو، اشلی کرو و کرولین لاگرفلت اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم گزارش اقلیت بدین شرح است: داستان فیلم در سال 2054 جریان دارد. محور اصلی داستان بر مبنای سیستمی است که بر مبنای 3 انسان کار می‌کند و قادر است جرایم را قبل از وقوع پیش‌بینی کند و بدین ترتیب مأموران اجرایی پیش از وقوع جنایت مانع آن می‌شوند. به خاطر همین سیستم مدت‌ها است که دیگر جنایتی رخ نداده ‌است. اما همین سیستم پیچیده هم ممکن است اشتباه کند. زمانی که ماشین پیش‌بینی می‌کند در زمان مشخصی یکی از مأموران اصلی پروژه دست به قتل خواهد زد، او با این پرسش مواجه می‌شود که آیا خود اراده تغییر آینده خود را دارد یا مجبور است به تقدیر تن در دهد و در این راه معمای پیچیده‌ای را باز می‌کند. 




بنر فیلم نگهبانان قدیمی

نگهبانان قدیمی

The Old Guard
کارگردان: Gina Prince-Bythewood نویسنده: Greg Rucka
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Charlize TheronCharlize Theron
KiKi LayneKiKi Layne
Matthias SchoenaertsMatthias Schoenaerts
Marwan KenzariMarwan Kenzari
Luca MarinelliLuca Marinelli
Chiwetel EjioforChiwetel Ejiofor

درباره فیلم نگهبانان قدیمی


نگهبانانی از دیرباز (The Old Guard‎) یک فیلم اکشن جدید به کارگردانی جینا پرینس-بایدوود است که در سال 2020 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. دیوید الیسون، دانا گلدبرگ، دان گرینجر و شارلیز ترون تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان این فیلم توسط گرگ راکا نوشته شد.

فیلم نگهبانانی از دیرباز برپایه کتابی به همین نام اثر گرگ راکا ساخته شد. فیلم نگهبانانی از دیرباز پس از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان روبه‌رو شد. منتقدان فیلم‌نامه این اثر را دارای ایرادات اساسی دانسته و اعتقاد داشتند که این ایرادات لطمه‌ زیادی به داستان فیلم وارد کرده است.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شارلیز ترون، ماتیاس اسخونارتس، مروان کنزاری، لوکا مارینلی و چیویتل اجیوفور اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: به رهبری جنگجویی به اسم اندی، یک گروه چهار نفره از جنگجویان شجاع و نامیرا، سده‌ها برای محافظت از مردم رنج دیده در دنیا مبارزه کرده‌اند. یک تبهکار با فریب یک مامور سابق آژانس اطلاعات مرکزی از کمک او جهت پیدا کردن این جنگجویان بهره می‌گیرد تا به راز جاودانگی آنان پی ببرد. در همین حال، نیل، به عنوان جنگجویی تازه به گروه اندی می‌پیوندد. رویارویی جنگجویان و افراد تبهکار و سودجو داستان را جلو می‌برد.




بنر فیلم المپیوس سقوط کرده
پوستر فیلم المپیوس سقوط کرده

المپیوس سقوط کرده

Olympus Has Fallen
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده: Katrin Benedikt , Creighton Rothenberger
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Gerard ButlerGerard Butler
Aaron EckhartAaron Eckhart
Finley JacobsenFinley Jacobsen
Dylan McDermottDylan McDermott
Rick YuneRick Yune
Morgan FreemanMorgan Freeman

درباره فیلم المپیوس سقوط کرده


الیمپوس سقوط کرده است (Olympus Has Fallen) نیز جزو بهترین فیلم های اکشن سینما محسوب می‌شود که در سال 2013 اکران شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده آنتونی فوکوآ قرار داشت. فوکوآ در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون جرارد باتلر، آلن سیگل، دنی لرنر، اد کاثل و مارک گیل در این راه او را همراهی کردند. داستان این فیلم توسط کریتون روتنبرگر و کاترین بندیکت نوشته شد.

فیلم الیمپوس سقوط کرده است در جلب نظرات مثبت منتقدان چندان موفق نبود و نمرات خوبی را دریافت نکرد. منتقدان به شخصیت‌پردازی‌های این فیلم ایراد وارد کرده و فیلم‌نامه آن را دارای ایردات اساسی دانستند.

جرارد باتلر، آرون اکهارت، مورگان فریمن، آنجلا باست، رابرت فورستر، کول هاسر، اشلی جاد، ملیسا لئو، دیلان مک درموت، رادا میشل و ریک یان ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم الیمپوس سقوط کرده است در گیشه قدرتمند ظاهر شد و توانست سود خوبی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. این فیلم که با بودجه 70 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 161 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. پس از موفقیت این فیلم، سازندگان دنباله‌ای از آن با نام لندن سقوط کرده ‌است تولید کردند که در سال 2016 اکران شد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک گروه تروریستی اهل کره شمالی با تجهیزات پیشرفته به کاخ سفید هجوم می‌برند و موفق می‌شوند تمام نگهبانان و محافظان را از پای درآورند. آن‌ها همچنین موفق می‌شوند به کمک عوامل نفوذی خودشان رئیس‌جمهور و سایر مقامات بلند مرتبه را گروگان بگیرند؛ اما یک مأمور امنیتی به نام مایک بانینگ که موفق شده زنده بماند به مبارزه با آنان برمی‌خیزد.




بنر فیلم جنگ جهانی زد
پوستر فیلم جنگ جهانی زد

جنگ جهانی زد

World War Z
کارگردان: Marc Forster نویسنده: Matthew Michael Carnahan , Drew Goddard , Damon Lindelof
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Brad PittBrad Pitt
Mireille EnosMireille Enos
Daniella KerteszDaniella Kertesz
James Badge DaleJames Badge Dale
Ludi BoekenLudi Boeken
Matthew FoxMatthew Fox

درباره فیلم جنگ جهانی زد


جنگ جهانی زد (World War Z) یک فیلم اکشن و پسارستاخیزی به کارگردانی مارک فورستر است که برپایه رمانی به همین نام اثر مکس بروکس ساخته شد. برد پیت وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. متیو مایکل کارنهان، درو گودارد و دیمون لیندلوف نیز فیلم‌نامه این فیلم را نوشتند.

فیلم جنگ جهانی زد از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفت و توانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و داستان سرگرم‌کننده مورد تحسین قرار گرفت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برد پیت، متیو فاکس، میری انوس، جیمز بج دیل، دیوید مورس و دانیلا کرتش اشاره کرد. فیلم جنگ جهانی زد در گیشه فوق‌العاده ظاهر شد که توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 269 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 540 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک مأمور سازمان ملل به نام جری لین سفری بین‌المللی را علیه زمان آغاز می‌کند تا مانع از شیوع نسل زامبی‌ها شود. او در کنار تلاش برای نجات جان مردم عادی، باید از خانواده خود نیز در برابر حمله زامبی‌ها محافظت کند.




بنر سریال بانشی
پوستر سریال بانشی

بانشی

Banshee
سازنده: David Schickler , Jonathan Tropper
سال‌های انتشار:2013 - 2016محصول: ایالات متحده
Antony StarrAntony Starr
Ivana MiličevićIvana Miličević
Ulrich ThomsenUlrich Thomsen
Frankie FaisonFrankie Faison
Hoon LeeHoon Lee
Matthew RauchMatthew Rauch

درباره سریال بانشی


بانشی (Banshee) یک سریال اکشن - درام است که از سال 2013 توسط شبکه سینمکس شروع به پخش کرد و پس از 4 فصل در سال 2016 به اتمام رسید. جاناتان تروپر و دیوید چیکلر وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشتند.

سریال بانشی نمرات نسبتا خوبی را دریافت کرد و توانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. منتقدان داستان این سریال را جذاب توصیف کرده و از عملکرد محشر گروه بازیگری تمجید کردند.

آنتونی استار، ایوانا میلیچویچ، اولریش تامسن، فرانکی فیزن، هون لی، راس بلکول، مت سرویتو، دمتریوس گروس، تریسته کلی دون، ریان شان، هپی اندرسن، دنیل روس اونز، لیلی سیمونز، بن کراس و آنتونی روئیویوار ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان سریال بانشی بدین شرح است: داستان سریال راجع‌به یک دزد بسیار حرفه‌ای است که به شکل کاملا اتفاقی کلانتر بانشی می‌شود.




بنر سریال ورود به سرزمین های بد

ورود به سرزمین های بد

Into the Badlands
سازنده: Miles Millar , Alfred Gough
سال‌های انتشار:2015 - 2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Daniel WuDaniel Wu
Emily BeechamEmily Beecham
Nick FrostNick Frost
Orla BradyOrla Brady
Alexia IoannidesAlexia Ioannides
Aramis KnightAramis Knight

درباره سریال ورود به سرزمین های بد


در بدلندز (Into the Badlands) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های اکشن دانست که توسط آلفرد گاف و مایلز میلار ساخته شد. این سریال کار خود را از سال 2015 توسط شبکه ای ام سی آغاز کرد و پس از سه فصل در سال 2019 به اتمام رسید.

سریال در بدلندز در ابتدای پخش خود به دلیل داستان خاصش مورد توجه منتقدان قرار گرفت؛ اما در ادامه با افت داستانی نتوانست قدرتمندانه به کار خود ادامه دهد و توجه مخاطبان را از دست داد.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دانیل وو، ارلا بریدی، سارا بولگر، آرامیس نایت، امیلی بیچام، الیور استارک، مدلین منتاک، الی آیونایدیس، مارتون چوکاش، نیک فراست، لورین توسان و شرمن اوگاستس اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال در بدلندز بدین شرح است: قرن‌ها بعد در زمان آینده، در نتیجه از بین رفتن دنیای متمدن در سرزمینی که بدلندز نامیده می‌شود، جامعه ارباب رعیتی شکل گرفته ‌است که سرزمین‌های آن در رقابتی دائمی بین هفت بارون که برای حکومت بر قلمروشان از سیاست مشت آهنین و جنگجویان ویژه‌ای به اسم کلیپرها استفاده می‌کنند تقسیم شده ‌است. داستان سریال حول شخصیت یکی از ماهرترین و تواناترین این جنگجویان ویژه به اسم سانی که تحت امر بارون قدرتمندی به نام کوئین خدمت می‌کند، می‌چرخد.




بنر سریال پسرها
دوبله
پوستر سریال پسرها

پسرها

The Boys
سازنده: Eric Kripke
سال‌های انتشار:2018 - 2020محصول: ایالات متحده
Karl UrbanKarl Urban
Jack QuaidJack Quaid
Antony StarrAntony Starr
Erin MoriartyErin Moriarty
Dominique McElligottDominique McElligott
Jessie T. UsherJessie T. Usher

درباره سریال پسرها


پسرها (The Boys) یک سریال ابرقهرمانی است که وظیفه ساخت آن برعهده اریک کریپک قرار داشت. پخش این سریال از سال 2019 توسط سرویس آمازون شروع شد و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های این سرویس تبدیل شد.

سریال پسرها پس از شروع پخش با نمرات بسیار خوب منتقدان مواجه شد و نمرات بالایی کسب کرد. منتقدان داستان ابرقهرمانی این سریال را خلاقانه و منحصربه‌فرد دانستند و شخصیت‌پردازی‌های آن را قدرتمند توصیف کردند.

کارل اربن، جک کواید، آنتونی استار، ارین موریارتی، دومینیک مک الیگوت، جسی آشر، لاز آلونسو، چیس کرافورد، کارن فوکوهارا و الیزابت شو ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال پسرها بدین شرح است: داستان سریال پسرها در جهانی جریان دارد که افراد ابرقدرت توسط عموم مردم به عنوان قهرمان شناخته می‌شوند و متعلق به شرکت قدرتمند وات اینترنشنال هستند که از آن‌ها بازاریابی و درآمدزایی می‌کند. ابرقهرمان‌ها درواقع پشت ظاهر قهرمانانه خود، بیشتر افرادی متکبر و فاسد هستند. داستان در درجه نخست روی دو گروه تمرکز دارد: هفت، تیم برتر ابرقهرمانان وات اینترنشنال و گروه پسرها، هوشیارانی که به دنبال کنترل قهرمانان فاسد هستند.




بنر فیلم جان سخت

جان سخت

Die Hard
کارگردان: John McTiernan نویسنده: Steven E. de Souza , Jeb Stuart
سال انتشار:1988محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Bruce WillisBruce Willis
Alan RickmanAlan Rickman
Alexander GodunovAlexander Godunov
Bonnie BedeliaBonnie Bedelia
Reginald VelJohnsonReginald VelJohnson
William AthertonWilliam Atherton

درباره فیلم جان سخت


جان سخت (Die Hard) جزو بهترین فیلم های اکشن محسوب می‌شود که در سال 1988 اکران شد و به موفقیت‌های بزرگی رسید. جان مک‌تیرنان وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. لارنس گوردون، جوئل سیلور و چارلز گوردون تهیه‌کنندگان فیلم جان سخت بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط استیون ئی. د سوزا و جب استارت نوشته شد.

فیلم جان سخت با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های جلوه‌های بصری، داستان، صحنه‌های اکشن و عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در چهار بخش ازجمله بهترین جلوه‌های بصری، بهترین تدوین، بهترین تدوین صدا و بهترین صداگذاری نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیلم جان سخت فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم با بودجه تولید 28 میلیون دلاری خود، حدود 138 میلیون دلار فروش کرد. بروس ویلیس، آلن ریکمن، بانی بدیلیا، رجینالد ول‌جانسون، الکساندر گودونوف، پال گلیسون و تیلور فرای ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم جان سخت به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: گروهی تروریستی اداره مرکزی یک شرکت ژاپنی در لس آنجلس را تصرف می‌کنند و مهمانان شرکت‌کنندگان در مهمانی شب سال نو را به گروگان می‌گیرند. در این جا جان مکلین پلیس نیویورکی، نبردی یک تنه را علیه مهاجمان آغاز می‌کند.




بنر فیلم ۲۱ پل

۲۱ پل

21 Bridges
کارگردان: Brian Kirk نویسنده: Matthew Michael Carnahan , Adam Mervis
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chadwick BosemanChadwick Boseman
Sienna MillerSienna Miller
J.K. SimmonsJ.K. Simmons
Stephan JamesStephan James
Taylor KitschTaylor Kitsch
Keith DavidKeith David

درباره فیلم ۲۱ پل


21 پل (21 Bridges) فیلمی به کارگردانی برایان کرک است که در سال 2019 اکران شد. چادویک بوزمن، گیگی پریتزکر و برادران روسو وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. متیو مایکل کارنهان و آدام مرویس نویسندگان فیلم 21 پل بودند.

این فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و در زمینه‌های فیلم‌نامه و کارگردانی مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در فیلم 21 پل حضور داشتند می‌توان به چادویک بوزمن، جی. کی. سیمونز، سیه‌نا میلر، تیلور کیچ، استفن جیمز، توبی همینگوی، کیث دیوید و گری کار اشاره کرد.

فیلم 21 پل فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 33 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 49 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان دو دزد را به تصویر می‌کشد که در زمان دزدی مواد مخدر با پلیس‌های فاسد مواجه شده و مجبور به کشتن تمام آن‌ها می‌شوند. این کار باعث شد آن‌ها وارد خطر بزرگی شده و برای پیدا کردن این دو تمام ۲۱ پل منهتن را مسدود کنند.




بنر فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو

کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو

Captain America: The First Avenger
کارگردان: Joe Johnston نویسنده: Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris EvansChris Evans
Hayley AtwellHayley Atwell
Sebastian StanSebastian Stan
Tommy Lee JonesTommy Lee Jones
Hugo WeavingHugo Weaving
Dominic CooperDominic Cooper

درباره فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو


کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو (Captain America: The First Avenger) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های اکشن را داراست. جو جانستون کارگردان این فیلم بود. کوین فایگی وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم نخستین انتقام‌جو را برعهده داشت. کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی فیلم‌نامه این فیلم را نوشتند.

فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و روند داستانی مورد انتقاد قرار گرفت؛ اما به دلیل جلوه‌های بصری جذابش توانست تحسین منتقدان را برانگیزد.

این فیلم فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو که با بودجه عظیم 140 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 370 میلیون دلار فروش کرد. کریس ایوانز، تامی لی جونز، هوگو ویوینگ، هایلی اتول، سباستین استن، دومینیک کوپر، نیال مک‌دوناف، درک لوک و استنلی توچی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم نخستین انتقام‌جو بدین شرح است: در زمان حال، دانشمندان در قطب شمال، هواپیماهای قدیمی یخ زده را کشف می‌کنند. در مارس ۱۹۴۲، شهر تنسبرگ در اشغال آلمان است. یوهان اشمیت، افسر نازی و نیروهایش یک شی مرموز به اسم تسرکت را می‌دزدند که دارای قدرت بی‌حد و حصر است.




بنر فیلم خبرچین

خبرچین

Snitch
کارگردان: Ric Roman Waugh نویسنده: Justin Haythe , Ric Roman Waugh
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده , امارات
تماشای آنلاین فیلم
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Barry PepperBarry Pepper
Susan SarandonSusan Sarandon
Benjamin BrattBenjamin Bratt
Michael Kenneth WilliamsMichael Kenneth Williams
Melina KanakaredesMelina Kanakaredes

درباره فیلم خبرچین


خبرچین (Snitch) یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن به شمار می‌آید که در سال 2013 اکران شد. ریک رومن وو نویسنده و کارگردان این فیلم اکشن بود. جاستین هیث در امر نویسندگی رومن وو را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده دواین جانسون قرار داشت.

فیلم خبرچین با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. منتقدان به فیلم‌نامه این فیلم انتقاد کردند، اما عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های مهیج این فیلم را مورد تحسین قرار دادند.

فیلم خبرچین در مقایسه با بودجه تولیدش خود، فروش خوبی را تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 57 میلیون دلار فروش کرد. دواین جانسون، بری پپر، جان برنثال، مایکل کی ویلیامز، ملینا کاناکاریدیز، نیدین ولاسکز، رافی گراورن، دیوید هاربر، بنجامین برت، سوزان ساراندون و هارولد پرینوا بازیگران این فیلم بودند.

خلاصه داستان فیلم خبرچین بدین شرح است: پدری پس از اینکه برای پسرش در یک معامله مواد مخدر پاپوش دوخته شده و به زندان می‌افتد، برای آزاد کردن وی قبول می‌کند تا به عنوان یک مأمور مخفی با نیروی مبارزه با مواد مخدر همکاری کند.




بنر فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی

دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی

Jurassic World: Fallen Kingdom
کارگردان: J. A. Bayona نویسنده: Colin Trevorrow , Derek Connolly
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris PrattChris Pratt
Bryce Dallas HowardBryce Dallas Howard
Rafe SpallRafe Spall
Justice SmithJustice Smith
Daniella PinedaDaniella Pineda
James CromwellJames Cromwell

درباره فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی


دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (jurassic world: fallen kingdom) یکی از موفق‌ترین فیلم‌های مجموعه دنیای ژوراسیک محسوب می‌شود. خوان آنتونیو بایونا کارگردان این فیلم بود. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم سقوط پادشاهی برعهده استیون اسپیلبرگ، فرانک مارشال، پاتریک کراولی و بلن آتینزا قرار داشت. استیون اسپیلبرگ، کالین ترورو و درک کونولی فیلم‌نامه این فیلم را نوشتند.

فیلم سقوط پادشاهی واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های جلوه‌های بصری و بازی گروه بازیگری تمجید کردند؛ اما به فیلم‌نامه آن ایرادات زیادی وارد کردند.

فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. این فیلم که با بودجه عظیم 170 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 1.3 میلیارد تومان فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم سقوط پادشاهی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، جف گلدبلوم، بی‌دی ونگ، توبی جونز، ریف اسپال، جاستیک اسمیت، دنیلا پیندا، تد لواین، جرالدین چاپلین و جیمز کرامول اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این بخش ادامه فیلم قبلی را نشان می‌دهد. در جزیره‌ای که دایناسورها در آن قرار دارند یک آتشفشان فعال شده ‌است. فعالان محیط زیست از کنگره آمریکا می خواهند تا جان دایناسورها را نجات دهد؛ اما کنگره قبول نمی‌کند. بنجامین لاکوود که به همراه جان هموند بنیان‌گذار این روش تحقیقی بوده ‌است از کلیر دیرنینگ می‌خواهد تا به جزیره برود و به نجات جان دایناسورها کمک کند.




بنر فیلم بیل را بکش 1

بیل را بکش 1

Kill Bill: Vol. 1
کارگردان: Quentin Tarantino نویسنده: Quentin Tarantino
سال انتشار:2003محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Uma ThurmanUma Thurman
Lucy LiuLucy Liu
Vivica A. FoxVivica A. Fox
Daryl HannahDaryl Hannah
David CarradineDavid Carradine
Michael MadsenMichael Madsen

درباره فیلم بیل را بکش 1


بیل را بکش: بخش 1 (Kill Bill: Volume 1) نیز جزو بهترین فیلم های اکشن به شمار می‌آید که در سال 2003 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده کوئنتین تارانتینو قرار داشت. لورنس بندر نیز تهیه‌کننده این فیلم اکشن بود.

فیلم بیل را بکش: بخش 1 نظرات مثبت منتقدان را به همراه داشت و نمرات بالایی دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و صحنه‌های اکشن جذاب مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در رشته بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی اوما تورمن نامزد دریافت جایزه شد، که نتوانست آن را کسب کند.

فیلم بیل را بکش: بخش یک در گیشه به موفقیت تجاری بزرگی رسید و فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم با بودجه تولید 30 میلیون دلاری‌اش، حدود 180 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: بئاتریس کیدو ملقب به عروس بعد از سپری کردن ۴ سال در کما و به هوش آمدن، تصمیم می‌گیرد تا از افرادی که در مراسم عروسی‌اش، شوهر و بچه‌اش را به قتل رسانده‌اند انتقام بگیرند.




بنر فیلم هفت سامورایی

هفت سامورایی

Seven Samurai
کارگردان: Akira Kurosawa نویسنده: Akira Kurosawa , Shinobu Hashimoto , Hideo Oguni
سال انتشار:1954محصول: ژاپن
تماشای آنلاین فیلم
Toshirō MifuneToshirō Mifune
Takashi ShimuraTakashi Shimura
Yoshio InabaYoshio Inaba
Seiji MiyaguchiSeiji Miyaguchi
Minoru ChiakiMinoru Chiaki
Daisuke KatōDaisuke Katō

درباره فیلم هفت سامورایی


هفت سامورایی (Seven Samurai) یک فیلم اکشن به کارگردانی و نویسندگی آکیرا کوروساوا است که در سال 1956 اکران شد. شینوبو هاشیموتو، هیدئو اوگونی و تاتسویا ناکادای نیز در امر نویسندگی به کوروساوا کمک کردند. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده سوجیرو موتوکی قرار داشت.

منتقدان از فیلم هفت سامورایی به‌عنوان یکی از بهترین‌ فیلم‌های سینما یاد کردند و آن را مورد تحسین قرار دادند. این فیلم طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی صحنه نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در هیچ کدام از این دو بخش نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیلم هفت سامورایی که با بودجه 1.1 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 2.3 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به تاکاشی شیمورا، یوشیو اینابا، دیاسوکه کاتو، مینورو چیاکی و ایسائو کیمورا اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: اهالی یک روستا که به دلیل حمله راهزن‌ها، به فلاکت و تنگ‌دستی افتاده‌اند؛ آن‌ها تنها راه چاره را در پیدا کردن چند سامورایی برای محافظت از روستا در برابر غارت راهزنان می‌بینند. چند نفر از اهالی به این دلیل راهی شهر می‌شوند و بعد از تلاش فراوان و چند بار شنیدن جواب رد، موفق می‌شوند یک سامورایی با اخلاق به اسم کامبئی شیمادا را پیدا کنند. او وقتی پی می‌برد که دستمزدش فقط روزانه سه وعده برنج به عنوان غذاست، از این کار منصرف می‌شود؛ اما با دیدن فلاکت روستاییان دلش برای آن‌ها می‌سوزد و تصمیم به کمک آن‌ها می‌گیرد.




بنر فیلم مکس دیوانه 2
پوستر فیلم مکس دیوانه 2

مکس دیوانه 2

Mad Max 2
کارگردان: George Miller نویسنده: Terry Hayes , George Miller , Brian Hannant
سال انتشار:1981محصول: استرالیا
Mel GibsonMel Gibson
Bruce SpenceBruce Spence
Michael PrestonMichael Preston
Max PhippsMax Phipps
Vernon WellsVernon Wells
Kjell NilssonKjell Nilsson

درباره فیلم مکس دیوانه 2


مکس دیوانه 2 (Mad Max 2‎) یکی از بهترین فیلم های اکشن محسوب می‌شود که در سال 1981 اکران شد. جرج میلر وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت؛ تری هیز و برایان هننت در امر نویسندگی میلر را همراهی کردند. بایرون کندی نیز تهیه‌کننده این فیلم تماشایی بود.

فیلم مکس دیوانه 2 در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و مورد استقبال آنان قرار گرفت. مل گیبسون، بروس اسپنس، مایکل پرستون، مکس فیپس، ورنون ولز، امیل مینتی، کیل نیلسون، ویرجینیا هی، ویلیام زاپا، آرکی وایتلی، استیو جی. اسپیرز، سید هیلن، موریا کلاوکس و دیوید داونر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم عملکرد بسیار خوبی از خود در گیشه برجای گذاشت و فروش بالایی داشت. فیلم مکس دیوانه 2 با بودجه تولید 4.5 میلیون دلاری‌اش، حدود 23 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مکس مامور پلیس سابق، اکنون یک مرد آواره تنها است که در سرزمین‌های استرالیا که به بیابانی خشک تبدیل شده سفر می‌کند. تنها هدف او زنده ماندن است تا اینکه با گروه کوچکی از مردم بی دفاع مواجه می‌شود که توسط یک دسته موتور سوار مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و تصمیم می‌گیرد به آن‌ها کمک کند.




بنر فیلم ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده
پوستر فیلم ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده

ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده

Raiders of the Lost Ark
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Lawrence Kasdan
سال انتشار:1981محصول: ایالات متحده
Harrison FordHarrison Ford
Karen AllenKaren Allen
Paul FreemanPaul Freeman
John Rhys-DaviesJohn Rhys-Davies
Ronald LaceyRonald Lacey
Wolf KahlerWolf Kahler

درباره فیلم ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده


مهاجمان صندوق گمشده (Raiders of the Lost Ark) فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. هوارد کازانجیان، جورج لوکاس و فرانک مارشال تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این اثر توسط جورج لوکاس و فیلیپ کافمن به رشته تحریر درآمد.

فیلم مهاجمان صندوق گمشده واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و به دلیل داستان جذاب و بازی محشر گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. هریسون فورد، کارن آلن، پائول فریمن، رونالد لاسی، جان ریس دیویس، دنهولم الیوت، جورج هریس و آنتونی چین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم توانست انتظارات سازندگانش را در بخش فروش برآورده سازد و فروش بسیار خوبی در باکس‌آفیس داشته باشد. فیلم مهاجمان صندوق گمشده با بودجه تولید 18 میلیون دلاری‌اش، حدود 384 میلیون دلار فروخت.

فیلم مهاجمان صندوق گمشده طی مراسم اسکار در نه بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که در چهار بخش بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین تدوین، بهترین صدا و بهترین طراحی هنری موفق به کسب این جایزه شد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1936 سرویس‌های امنیتی به باستان‌شناس آمریکایی، ایندیانا جونز ماجراجو مأموریت می‌دهند، مدالی را که در اختیار میخانه‌داری به اسم ماریون راون وود، معشوقه پیشین ایندیانا جونز در نپال است، به چنگ آورد.




بنر فیلم پلیس آهنی
پوستر فیلم پلیس آهنی

پلیس آهنی

RoboCop
کارگردان: José Padilha نویسنده: Joshua Zetumer
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Joel KinnamanJoel Kinnaman
Gary OldmanGary Oldman
Michael KeatonMichael Keaton
Abbie CornishAbbie Cornish
Jackie Earle HaleyJackie Earle Haley
Michael Kenneth WilliamsMichael Kenneth Williams

درباره فیلم پلیس آهنی


پلیس آهنی (RoboCop) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های اکشن قرار بگیرد. پل ورهوفن کارگردان این فیلم بود. جون دیویدسون وظیفه تهیه‌کنندگی و ادوارد نومیر وظیفه نویسندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم پلیس آهنی موفق شد تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و کارگردانی تمجید کردند. پیتر ولر، نانسی آلن، رانی کاکس، دن اوهرلیهی، کورتوود اسمیت، میگوئل فرر، پل مک‌کرین و کیتی گریفین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم پلیس آهنی موفق شد مورد توجه مخاطبان زیادی قرار بگیرد. این فیلم با بودجه تولید 13 میلیون دلاری‌اش، حدود 53 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در زمان آینده سازمان او سی پی طی قراردادی می‌پذیرد تا در آینده‌ای نزدیک با تخریب شهر دیترویت، آرمان شهری به اسم دلتا سیتی را جایگزین آن کند. شهری با بالاترین درجه از زندگی انسانی و عاری از جرم و جنایت. از برنامه‌های شرکت جایگزینی ربات‌ها با نیروی انسانی پلیس است. یکی از آن‌ها پروژه‌ای-دی209 است که توسط نایب رئیس شرکت دیک جونز مدیریت شده ‌است.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های اکشن

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_15392

پنج‌شنبه، 04 شهریور 1400، 14:01

لطفا پیگیری کنید بعضی فیلم ها این لیست تماشای انلاین ندارن


عکس پروفایل

پوریا

شنبه، 06 شهریور 1400، 11:51

سلام خیلی از فیلم‌هایی که توی لیست هستن رو توی سایت نداریم فقط معرفی کردیم که اگر خواستید جای دیگه تماشا کنید، ما تلاش می‌کنیم همه رو پوشش بدیم ولی خب تعداد خیلی بالاست.

عکس پروفایل

u_26123

دوشنبه، 11 مرداد 1400، 17:01

چرا بعضی از فیلمها آیکن تماشای فیلم را ندارند؟؟؟؟؟؟؟


عکس پروفایل

مصطفی

دوشنبه، 11 مرداد 1400، 23:49

اونا فیلم‌هایی هستن که توی سایت نداریمشون .. هدف ما از این لیستا بیشتر اینه که شما هر زمان خواستید فیلم خوب و با کیفیت ببینید بتونید از گزینه‌های این لیست‌ها استفاده کنید .. حالا بعضیاشو توی سایت داریم و میتونید از سایت خودمون ببینید، مابقیشون هم میتونید ازین لیست‌های ما پیدا کنید و از سایتای دیگه تماشا کنید.

عکس پروفایل

u_6260

پنج‌شنبه، 03 تیر 1400، 18:22

انتقام جویان چند سری هه؟


عکس پروفایل

مصطفی

پنج‌شنبه، 03 تیر 1400، 20:51

4

عکس پروفایل

u_6260

پنج‌شنبه، 03 تیر 1400، 11:43

من تا حالا فیلم مارول ندیدم اکه دیده باشم مرد عنکلوتی بوده ... برای دیدن انتقام جویان 2018 نیاز به دیدن دیگر فیلم های مارول هست؟


عکس پروفایل

پوریا

پنج‌شنبه، 03 تیر 1400، 15:57

بهتره که دنبال کرده باشید اگر هم وقت دارید همه فیلم‌های مارول رو ببینید همون مجموعه انتقام جویان رو ببینید کافیه.

عکس پروفایل

u_20334

دوشنبه، 03 خرداد 1400، 11:04

واقعا ممنون از سایت خوبتون حرف نداره لیست هم عالی بود


عکس پروفایل

مصطفی

دوشنبه، 03 خرداد 1400، 14:19

ارادت .. خوشحالم که دوست داشتید :)

عکس پروفایل

u_6260

چهارشنبه، 25 فروردین 1400، 13:18

ممنون از لیست تماشا. دوست دارم