خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های مورگان فریمن

بهترین فیلم های مورگان فریمن – مورگان فریمن یک بازیگر مطرح آمریکایی است که در سال 1937 متولد شد و توانست به موفقیت‌های بزرگی در عرصه بازیگری برسد.

مورگان فریمن برای بازی در فیلم محبوب میلیون دلاری توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کند.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های مورگان فریمن را به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم رستگاری در شاوشنک

رستگاری در شاوشنک

The Shawshank Redemption
کارگردان: Frank Darabont نویسنده: Frank Darabont
سال انتشار:1994محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tim RobbinsTim Robbins
Morgan FreemanMorgan Freeman
Bob GuntonBob Gunton
William SadlerWilliam Sadler
Clancy BrownClancy Brown
Gil BellowsGil Bellows

درباره فیلم رستگاری در شاوشنک


رستگاری در شاوشنگ (The Shawshank Redemption) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی فرانک دارابونت است که در سال 1994 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده نیکی ماروین قرار داشت.

رستگار در شاوشنگ توانست با استقبال گسترده منتقدان روبه‌رو شود و نمرات بسیار بالایی را دریافت کند. منتقدان از این فیلم به‌عنوان یک شاهکار سینمایی یاد کردند و آن را یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما دانستند. این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری، فیلم‌نامه، کارگردانی و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در هفت رشته بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی فیلم، و بهترین صدابرداری نامزد دریافت جایزه بود که در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیلم رستگاری در شاوشنگ در دو رشته بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ کدام از این دو بخش موفق به کسب این جایزه نشد.

این فیلم در گیشه عملکرد چندان درخشانی نداشت و تنها کمی بیشتر از بودجه تولیدش فروخت. فیلم رستگاری در شاوشنگ که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 28 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون، ویلیام سادلر، کلنسی براون، گیل بیلاز و جیمز ویتمور ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم رستگاری در شاوشنگ بدین شرح است: یک بانکدار جوان به اسم اندی دوفرین به جرم قتل همسرش به حبس ابد در زندان ایالتی شائوشنک محکوم می‌شود. اندی اصرار دارد که او مرتکب این جرم نشده اشت؛ ولی قاضی او را گناهکار شناخته و به زندان محکوم می‌کند. او سال‌های متعددی را در این زندان سپری می‌کند. تنها سرگرمی‌ اندی در این زندان دست‌وپنجه نرم کردن با افرادی از طبقه پایین‌ جامعه است.

فیلم سینمایی رستگاری در شاوشنک، یکی از بهترین فیلم‌های جهان است و در میان برترین آثار وبسایت IMDB، رتبه نخست را داراست.




بنر فیلم بتمن آغاز می‌کند

بتمن آغاز می‌کند

Batman Begins
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan , David S. Goyer
سال انتشار:2005محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Christian BaleChristian Bale
Liam NeesonLiam Neeson
Michael CaineMichael Caine
Katie HolmesKatie Holmes
Gary OldmanGary Oldman
Cillian MurphyCillian Murphy

درباره فیلم بتمن آغاز می‌کند


سه‌گانه بتمن (Batman) یکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن به شمار می‌آید که به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی این سه‌گانه جذاب برعهده کریستوفر نولان قرار داشت. نام این مجموعه فیلم‌ها به ترتیب تاریخ اکران عبارت‌اند از: بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins)، شوالیه تاریکی (The Dark Knight) و شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises).

این سه‌گانه به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و فیلم‌نامه عمیق مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سه‌گانه حضور داشتند می‌توان به کریستین بیل، مایکل کین، گری الدمن، ان هتوی، تام هاردی، ماریون کوتیار، جوزف گوردون لویت، مورگان فریمن و هیث لجر اشاره کرد.

سه‌گانه بتمن توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و در گیشه حضور درخشانی داشته باشد. این سه‌گانه با بودجه تولید 585 میلیون دلاری‌اش، حدود 2.4 میلیارد دلار فروش کرد.

خلاصه داستان قسمت نخست این سه‌گانه بدین شرح است: بروس وین در دوران کودکی داخل چاهی سقوط می‌کند و مورد حمله خفاش‌ها قرار می‌گیرد و به همین علت وحشتی از خفاش‌ها در وجودش نهادینه می‌گردد. کمی بعد، یک شب که با پدر و مادرش در حال بازگشت از سالن اوپرا هستند، پدر و مادرش توسط دزدی به نام جو چیل به قتل می‌رسند و آلفرد پنی‌ورث خدمتکار خانوادگی آن‌ها، بروس را بزرگ می‌کند.

لازم به ذکر است که این فیلم، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن شناخته می‌شود و تماشای آن برای هر فیلم بازی ضروری است.

امیدوارم از تماشای این فیلم لذت ببرید.

گالری فیلم بتمن آغاز می‌کند





بنر فیلم هفت
پوستر فیلم هفت
دو زبانه

هفت

Se7en
کارگردان: David Fincher نویسنده: Andrew Kevin Walker
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Brad PittBrad Pitt
Morgan FreemanMorgan Freeman
Gwyneth PaltrowGwyneth Paltrow
Kevin SpaceyKevin Spacey
R. Lee ErmeyR. Lee Ermey
John C. McGinleyJohn C. McGinley

درباره فیلم هفت


هفت (seven) فیلم جنایی و معمایی به کارگردانی دیوید فینچر است که در سال 1995 اکران شد. آرنولد کوپرسون وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه فیلم هفت توسط اندرو کوین واکر نوشته شد.

فیلم هفت نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کرد و نمرات بسیار بالایی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به علت بازی محشر گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برد پیت، مورگان فریمن، گوئینت پالترو و جان کریستوفر مک‌گینلی اشاره کرد. فیلم هفت موفقیت بزرگی در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شد و حدود 327 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دیوید میلز که به تازگی انتقالی گرفته است و ویلیام سامرست که به‌زودی بازنشسته می‌شود هر دو کارآگاه‌های جنایی هستند که عمیقاً درگیر پرونده یک قاتل سریالی می‌شوند. قاتلی که قتل‌های خود را به دقت بر طبق هفت گناه کبیره طرح‌ریزی کرده‌است: شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت.




بنر فیلم دختر میلیون دلاری
پوستر فیلم دختر میلیون دلاری

دختر میلیون دلاری

Million Dollar Baby
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Paul Haggis
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده , ایالات متحده
Clint EastwoodClint Eastwood
Hilary SwankHilary Swank
Morgan FreemanMorgan Freeman
Jay BaruchelJay Baruchel
Mike ColterMike Colter
Lucia RijkerLucia Rijker

درباره فیلم دختر میلیون دلاری


دختر میلیون دلاری (Million Dollar Baby) جزو بهترین فیلم های مورگان فریمن محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده کلینت ایستوود قرار داشت. تام روزنبرگ و آلبر اس. رودی در امر تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کردند. داستان این فیلم توسط اف. ایکس. توله و فیلم‌نامه آن توسط پل هگیس نوشته شد.

فیلم دختر میلیون دلاری توانست با تحسین گسترده منتقدان مواجه شود و نمرات بالایی را دریافت کند. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها تمجید کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در هفت رشته نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد توانست این جایزه را کسب کند. فیلم دختر میلیون دلاری طی مراسم گلدن گلوب در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو رشته بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردانی توانیت این جایزه را به دست بیاورد.

فیلم دختر میلیون دلاری فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم با بودجه تولید 30 میلیون دلاری‌اش حدود 216 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هیلاری سوانک، کلینت ایستوود، مورگان فریمن، جی باروشل، مایک کولتر، برایان اف. اوبرن، مارگو مارتیندال و ریکی لیندهوم اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دختر میلیون‌ دلاری بدین شرح است: یک دختر 32 ساله به اسم مگی فیتزجرالد که خانه خود را رها کرده در شهری به نام اوزارک در میزوری به عنوان پیش‌خدمت رستوران مشغول کار می‌شود. او با اصرار زیاد تلاش دارد فرانکی دان که یک مربی موفق در رشته بوکس است، متقاعد می‌کند تا به او شیوه مسابقه را آموزش دهد و او را تبدیل به قهرمان رشته بوکس کند. فرانکی در ابتدا به دو دلیل، یکی به خاطر سن بالای او و دیگری به خاطر زن بودنش، درخواست مگی را نمی‌پذیرد؛ اما در ادامه با مشاهده پشتکار مگی تصمیم می‌گیرد تا به او آموزش‌های لازم را بدهد.

فیلم سینمایی عزیز میلیون دلاری، یکی از بهترین فیلم‌های درام، و البته از احساسی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما به شمار می‌رود که داستان آن تا مدت‌ها می‌تواند در ذهن شما باقی بماند.




بنر فیلم لوسی

لوسی

Lucy
کارگردان: Luc Besson نویسنده: Luc Besson
سال انتشار:2014محصول: فرانسه
تماشای آنلاین فیلم
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Morgan FreemanMorgan Freeman
Choi Min-sikChoi Min-sik
Amr WakedAmr Waked
Julian Rhind-TuttJulian Rhind-Tutt
Pilou AsbækPilou Asbæk

درباره فیلم لوسی


لوسی (Lucy) یک فیلم علمی تخیلی به کارگردانی و نویسندگی لوک بسون است که در سال 2014 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم لوسی برعهده ویرجینیا سیلا قرار داشت.

فیلم لوسی با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و واکنش‌های گوناگون آن‌ها را در پی داشت. این فیلم به دلیل داستان جذاب و عملکرد محشر گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت؛ البته برخی از منتقدان این فیلم را در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار دادند.

فیلم لوسی مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و توانست سود بزرگی را برای سازندگانش رقم بزند. این فیلم با بودجه تولید 40 میلیون دلاری‌اش حدود 463 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اسکارلت جوهانسون، مورگان فریمن، عمرو واکد و چویی مین-سیک اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم لوسی بدین شرح است: داستان حول محور زنی ۲۴ ساله به نام لوسی می‌چرخد که در تایپه تایوان زندگی و تحصیل می‌کند. معشوقه او قصد دارد تا یک محموله کیف را به‌دست مردی کره‌ای به نام آقای جانگ برساند؛ لوسی مقاومت می‌کند ولی معشوقه‌اش با دستبند دست او را به کیف می‌بندد و او را مجبور می‌کند تا آن را به آقای جانگ تحویل دهد. لوسی بعد از دیدن افراد جانگ پی می‌برد که آن‌ها یک باند خلافکار هستن. آن‌ها لوسی را وادار می‌کنند تا کیف را که درونش ۴ بسته مواد آبی رنگ است باز کند. جانگ به لوسی پیشنهاد کار می‌دهد و لوسی نمی‌پذیرد، سپس افراد جانگ او را با ضربه‌ای بیهوش می‌کنند. لوسی بعد از اینکه به هوش می‌آید با چالشی خطرناک مواجه می‌شود.

گالری فیلم لوسی





بنر فیلم فراموشی

فراموشی

Oblivion
کارگردان: Joseph Kosinski نویسنده: Michael Arndt , Karl Gajdusek
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Olga KurylenkoOlga Kurylenko
Morgan FreemanMorgan Freeman
Andrea RiseboroughAndrea Riseborough
Nikolaj Coster-WaldauNikolaj Coster-Waldau
Melissa LeoMelissa Leo

درباره فیلم فراموشی


فراموشی (Oblivion) یکی دیگر از بهترین فیلم های مورگان فریمن محسوب می‌شود که وظیفه تهیه‌کنندگی و نویسندگی آن برعهده جوزف کوشینسکی قرار داشت. پیتر چرنین در امر تهیه‌کنندگی کوشینسکی را همراهی کرد. فیلم‌نامه این فیلم توسط کارل گادوشک نوشته شد.

فیلم فراموشی توجه منتقدان زیادی را به سمت خود جلب کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، جلوه‌های بصری و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار گرفت؛ البته منتقدان فیلم فراموشی را در زمینه‌ فیلم‌نامه مورد انتقاد قرار دادند و آن را دارای ایردات اساسی دانستند.

فیلم فراموشی حضور درخشانی در گیشه داشت و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. فیلم فراموشی با بودجه تولید 120 میلیون دلاری‌اش، حدود 285 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به تام کروز، اولگا کوریلنکو، آندره‌آ ریسبرو، نیکولای کاستر-والدو، ملیسا لیو و مورگان فریمن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم روایتی است از غلبه بیگانگان بر زمین که در آن از شبیه‌سازی انسان‌ها استفاده شده ‌است. بیننده در این فیلم به این موضوع فکر می‌کند که هستی حقیقی او چیست؟ داستان فیلم فراموشی باعث حیرت و تعجب شما می‌شود.

گالری فیلم فراموشی





بنر فیلم تحت تعقیب
پوستر فیلم تحت تعقیب

تحت تعقیب

Wanted
کارگردان: Timur Bekmambetov نویسنده: Michael Brandt , Derek Haas , Chris Morgan
سال انتشار:2008محصول: آلمان , ایالات متحده
Angelina JolieAngelina Jolie
James McAvoyJames McAvoy
Morgan FreemanMorgan Freeman
Thomas KretschmannThomas Kretschmann
Terence StampTerence Stamp
CommonCommon

درباره فیلم تحت تعقیب


تحت تعقیب (Wanted) فیلمی به کارگردانی تیمور بکمامبتوف است که در سال 2008 اکران شد. مارک پلت، جیسون نتر و جیم لملی تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط کریس مورگان نوشته شد.

فیلم تحت تعقیب به دلیل صحنه‌های اکشن مهیج مورد تحسین قرار گرفت؛ اما منتقدان فیلم‌نامه این اثر را مورد انتقاد قرار دادند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیمز مک‌آووی، آنجلینا جولی، مورگان فریمن و کریس پرت اشاره کرد.

فیلم تحت تعقیب توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و با استقبال آن‌ها مواجه شود. این فیلم که با بودجه 75 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 340 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ویزلی گیبسون یک جوان بدشانس است که معشوقه‌اش بی‌وفا از آب درآمده ‌است. او در اداره‌ای که کار می‌کند نیز تحت نظارت یک رئیس عذاب دهنده و خشن است. روزی دختری به نام فاکس او را از دست یک قاتل نجات می‌دهد. سپس ویزلی را وارد گروه تروریستی به نام گروه برادران می‌کند.




بنر فیلم قرمز
پوستر فیلم قرمز

قرمز

RED
کارگردان: Robert Schwentke نویسنده: Erich Hoeber , Jon Hoeber
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Bruce WillisBruce Willis
Morgan FreemanMorgan Freeman
John MalkovichJohn Malkovich
Helen MirrenHelen Mirren
Karl UrbanKarl Urban
Mary-Louise ParkerMary-Louise Parker

درباره فیلم قرمز


رد (RED) یک فیلم کمدی - اکشن به کارگردانی روبرت شونتکه است که در سال 2010 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم جذاب برعهده لورنزو دی بوناونتورا و مارک وارادین قرار داشت.

فیلم رد توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل صحنه‌های اکشن تماشایی و داستان سرگرم‌کننده مورد تحسین قرار دادند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بروس ویلیس، مری لوئیز پارکر، مورگان فریمن، جان مالکوویچ، هلن میرن، کارل اوربان و میشل نولدن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم رد بدین شرح است: فرانک متوجه می‌شود که جانش در خطر قرار دارد و عده‌ای می‌خواهند او را به قتل برسانند. او تصمیم می‌گیرد همراه با سارا که معشوقه‌اش است بگریزد. اما سارا که نمی‌داند جانش در خطر است و فرانک مأمور سیا بوده ‌است، مقاومت می‌کند و فرانک مجبور می‌شود دهان و دست‌های او را ببندد و او را با زور با خود ببرد.




بنر فیلم المپیوس سقوط کرده
پوستر فیلم المپیوس سقوط کرده

المپیوس سقوط کرده

Olympus Has Fallen
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده: Katrin Benedikt , Creighton Rothenberger
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Gerard ButlerGerard Butler
Aaron EckhartAaron Eckhart
Finley JacobsenFinley Jacobsen
Dylan McDermottDylan McDermott
Rick YuneRick Yune
Morgan FreemanMorgan Freeman

درباره فیلم المپیوس سقوط کرده


الیمپوس سقوط کرده است (Olympus Has Fallen) را نیز می‌توان در لیست بهترین فیلم های مورگان فریمن قرار داد. آنتونی فوکوآ نیز وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده قرار داشت. افرادی چون جرارد باتلر، آلن سیگل، دنی لرنر، اد کاثل و مارک گیل نیز در امر تهیه‌کنندگی فوکوآ را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط کریتون روتنبرگر و کاترین بندیکت به رشته تحریر درآمد.

فیلم الیمپوس سقوط کرده است با نقدهای منفی منتقدان روبه‌رو شد و نمرات پایینی را دریافت کرد. منتقدان از این فیلم به دلیل شخصیت‌پردازی‌های ضعیف و فیلم‌نامه متناقص مورد انتقاد قرار دادند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جرارد باتلر، آرون اکهارت، مورگان فریمن، آنجلا باست، رابرت فورستر، کول هاسر، اشلی جاد، ملیسا لئو، دیلان مک درموت، رادا میشل و ریک یان اشاره کرد.

فیلم الیمپوس سقوط کرده است حضور درخشانی در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم با بودجه تولید 70 میلیون دلاری‌اش، حدود 161 میلیون دلار فروش کرد. موفقیت‌های این فیلم باعث شد که سازندگان دنباله‌ای از آن با نام لندن سقوط کرده ‌است در سال 2016 تولید کنند.

خلاصه داستان فیلم الیمپوس سقوط کرده است بدین شرح است: یک گروه تروریستی اهل کره شمالی با تجهیزات پیشرفته به کاخ سفید هجوم می‌برند و موفق می‌شوند تمام نگهبانان و محافظان را از پای درآورند. آن‌ها همچنین موفق می‌شوند به کمک عوامل نفوذی خودشان رئیس‌جمهور و سایر مقامات بلند مرتبه را گروگان بگیرند؛ اما یک مأمور امنیتی به نام مایک بانینگ که موفق شده زنده بماند به مبارزه با آنان برمی‌خیزد.




بنر فیلم شکست ناپذیر
پوستر فیلم شکست ناپذیر

شکست ناپذیر

Invictus
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Anthony Peckham
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده
Morgan FreemanMorgan Freeman
Matt DamonMatt Damon
Tony KgorogeTony Kgoroge
Patrick MofokengPatrick Mofokeng
Matt SternMatt Stern
Julian Lewis JonesJulian Lewis Jones

درباره فیلم شکست ناپذیر


شکست‌ناپذیر (Invictus) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود است که در سال 2009 اکران شد. لوری مک کری، روبرت لورنز و مک نیوفلد در امر تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود را همراهی کردند. این فیلم بر اساس رمان بازی با دشمن: نلسن ماندلا و بازی که یک ملت را ساخت اثر جان کارلین ساخته شد.

فیلم شکست‌ناپذیر در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و نمرات بالایی را کسب کرد. این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به مورگان فریمن، مت دیمون و اسکات ایستوود اشاره کرد.

این فیلم طی مراسم اسکار در دو رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌کدام از این دو بخش موفق به کسب این جایزه نشد.

فیلم شکست‌ناپذیر حضور درخشانی در گیشه داشت و توانست سود خوبی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 122 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نلسون ماندلا رهبر انتقلاب آفریقای جنوبی‌ است که قصد دارد با استفاده از مسابقات جام جهانی راگبی 1995 وحدت بین مردم آفریقای جنوبی را محکم سازد. این در زمانی‌ است که او تازه از زندان آزاد شده و نژادپرستی از بین رفته و مردم او را به عنوان رئیس جمهور برگزیده‌اند.




بنر فیلم نابخشوده

نابخشوده

Unforgiven
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: David Webb Peoples
سال انتشار:1992محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Clint EastwoodClint Eastwood
Gene HackmanGene Hackman
Morgan FreemanMorgan Freeman
Richard HarrisRichard Harris
Jaimz WoolvettJaimz Woolvett
Anna LevineAnna Levine

درباره فیلم نابخشوده


نابخشوده (Unforgiven) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن دانست که در سال 1992 اکران شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کلینت ایستوود قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط دیوید وب پیپلس نوشته شد.

این فیلم وسترن توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و با واکنش‌های مثبت آنان مواجه شود. منتقدان داستان فیلم نابخشوده را جذاب دانسته و به تمجید از فیلم‌نامه و عملکرد گروه بازیگری پرداختند.

فیلم نابخشوده طی مراسم اسکار در 9 بخش (ازجمله بهترین فیلم‌نامه) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در 4 بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین تدوین توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار رشته (ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین فیلم‌نامه) نامزد دریافت جایزه شد که در دو رشته بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد موفق به کسب این جایزه شد.

کلینت ایستوود، جین هکمن، مورگان فریمن، ریچارد هریس و لاکلین مونرو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم در گیشه نیز فوق‌العاده ظاهر شد و فروش بسیار بالایی را تجربه کرد. فیلم نابخشوده که با بودجه 14 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 159 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال ۱۸۸۰ در ایالت وایومینگ، زنی روسپی توسط دو گاوچران مجروح شده و مورد آزار قرار می‌گیرد. کلانتر شهر تنها به جریمه کردنشان اکتفا می‌کند. اما دوستان زن برای شخصی که بتواند انتقامش را بگیرد هزار دلار جایزه می‌گذارند. ویلیام مانی هفت تیرکش که توبه کرده ولی هنوز گذشته زشتش عذابش می‌دهد به کمک دوست قدیمی‌اش و یک مرد جوان آخرین کار خود را شروع می‌کند.




بنر فیلم افتخار
پوستر فیلم افتخار

افتخار

Glory
کارگردان: Edward Zwick نویسنده: Kevin Jarre
سال انتشار:1989محصول: ایالات متحده
Matthew BroderickMatthew Broderick
Denzel WashingtonDenzel Washington
Cary ElwesCary Elwes
Morgan FreemanMorgan Freeman
Jihmi KennedyJihmi Kennedy
Andre BraugherAndre Braugher

درباره فیلم افتخار


افتخار (Glory) یک فیلم تاریخی و جنگی به کارگردانی ادوارد زوئیک است که در سال 1989 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط کوین ژار نوشته شد. فیلم افتخار نمرات بالایی را دریافت کرد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

منتقدان از این فیلم جنگی در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی و بازی بازیگران تمجید کردند. فیلم افتخار طی مراسم اسکار در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در سه رشته بهترین صدا، بهترین فیلم‌برداری و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد توانست این جایزه را کسب کند.

متیو برودریک، دنزل واشینگتن، کری الویس، مورگان فریمن، کلیف دیانگ، آندره بروگر، آلن نورث، جان فین، دوناوان لیچ، باب گانتون، جی او. ساندرس، ریموند سنت ژاکوس و جین الکساندر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم افتخار فروش چندان درخشانی را در گیشه تجربه نکرد و کمی بیشتر از بودجه تولیدش فروخت. این فیلم که با بودجه 18 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 25 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان فیلم افتخار بدین شرح است: این فیلم به تبعیض‌های ضد سیاهان در جامعه آمریکا به ویژه در جنگ‌های داخلی این کشور اشاره می‌کند. این جنگ‌ها بین ایالات شمالی، متحدین و ایالات جنوبی رخ می‌دهد. مسئولین شهر بوستون در ماساچوست، از ایالات شمالی، که مخالف برده‌داری هستند هنگی از سیاهان را شکل می‌دهند و رابرت شاو، فرزند یکی از متنفذین شهر را فرمانده این هنگ می‌کنند.




بنر فیلم رفته عزیزم، رفته
پوستر فیلم رفته عزیزم، رفته

رفته عزیزم، رفته

Gone Baby Gone
کارگردان: Ben Affleck نویسنده: Ben Affleck , Aaron Stockard
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
Casey AffleckCasey Affleck
Michelle MonaghanMichelle Monaghan
Morgan FreemanMorgan Freeman
Ed HarrisEd Harris
John AshtonJohn Ashton
Amy RyanAmy Ryan

درباره فیلم رفته عزیزم، رفته


رفته عزیزم رفته (Gone Baby Gone) فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی بن افلک است که برپایه رمانی به همین نام اثر دنیس لهان ساخته شد. الن لاد و شان بیلی در امر تهیه‌کنندگی افلک را همراهی کردند.

فیلم رفته عزیزم رفته نمرات خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد و در زمینه‌های بازی بازیگران و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کیسی افلک، میشل موناهن، مورگان فریمن، اد هریس، امی رایان، جان اشتون، رابرت والبرگ، ایمی مدیگان و تیتوس ولیور اشاره کرد.

فیلم رفته عزیز رفته فروش متوسطی را تجربه کرد؛ این فیلم که با بودجه 19 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 34 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پاتریک کنزی و انجی گنارو دو کارآگاه خصوصی هستند که پرونده خانواده‌ای که فرزندشان به تازگی ربوده شده به‌دست می‌گیرند؛ اما این پرونده زندگی شخصی و حرفه‌ای آن دو را تحت شعاع قرار می‌دهد.




بنر فیلم رانندگی برای خانم دیزی
پوستر فیلم رانندگی برای خانم دیزی

رانندگی برای خانم دیزی

Driving Miss Daisy
کارگردان: Bruce Beresford نویسنده: Alfred Uhry
سال انتشار:1989محصول: ایالات متحده
Morgan FreemanMorgan Freeman
Jessica TandyJessica Tandy
Dan AykroydDan Aykroyd
Patti LuPonePatti LuPone
Esther RolleEsther Rolle
Joann HavrillaJoann Havrilla

درباره فیلم رانندگی برای خانم دیزی


رانندگی برای خانم دیزی (Driving Miss Daisy) جزو بهترین فیلم های مورگان فریمن به شمار می‌آید که در سال 1989 اکران شد. این فیلم کمدی و درام توسط بروس برسفورد کارگردانی شد. ریچارد دی زانوک و لیلی فینی زانوک تهیه‌کنندگان این اثر بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط آلفرد یوری نوشته شد.

این فیلم به دلیل بازی فوق‌العاده گروه بازیگری و داستان جذاب و منحصربه‌فردش با تحسین منتقدان روبه‌رو شد. فیلم رانندگی برای خانم دیزی در مراسم اسکار موفق به کسب جایزه در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن، بهترین گریم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شد.

مورگان فریمن، جسیکا تندی، دن آیکروید، استر رول و پتی لوپن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم رانندگی برای خانم دیزی موفقیت بزرگی را در گیشه تجربه کرد و با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شد؛ این فیلم با بودجه تولید 7.5 میلیون دلاری‌اش، حدود 145 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم به رابطه بین یک زن یهودی و راننده‌اش در یک دوره زمانی ۲۵ ساله می‌پردازد. خانم دیزی قادر به رانندگی نیست و پسرش اصرار دارد که برای وی راننده‌ای استخدام کند. با این حال، خانم دیزی حاضر نیست به این امر تن دهد و اجازه نمی‌دهد که راننده استخدام‌شده برایش رانندگی کند. ولی بعد از مدتی، راننده جای خود را در دل خانم دیزی باز می‌کند.




بنر فیلم جرایم سنگین
پوستر فیلم جرایم سنگین

جرایم سنگین

High Crimes
کارگردان: Carl Franklin نویسنده: Yuri Zeltser , Grace Cary Bickley
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
Ashley JuddAshley Judd
Morgan FreemanMorgan Freeman
Jim CaviezelJim Caviezel
Amanda PeetAmanda Peet
Adam ScottAdam Scott
Bruce DavisonBruce Davison

درباره فیلم جرایم سنگین


جرایم سنگین (High Crimes) فیلمی به کارگردانی کارل فرانکلین است که در سال 2002 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم جرایم سنگین برعهده جنت یینگ قرار داشت.

فیلم جرایم سنگین نمرات چندان خوبی از جانب منتقدان دریافت نکرد و مورد انتقاد آن‌ها قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اشلی جاد، مورگان فریمن، جیمز کاویزل، ادام اسکات، آماندا پیت، بروس دیویسن، مایکل گستن، تام باور، جود سیکوللا، مایکل شنون، پائولا جای پارکر و امیلیو ریورا اشاره کرد.

این فیلم در گیشه فروش خوبی داشت؛ فیلم جرایم سنگین که با بودجه 42 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 63 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: تام را که ظاهرا پیمانکار است، پلیس‌های مخفی شهر سن فرانسیسکو بازداشت می‌کنند. جرم او جنایت، از نوع مشکوک و نظامی‌اش است. این طور که پیداست، در پس ظاهر معمولی تام پرونده‌ای مملو از فعالیت‌هایی مربوط به کاماندوهای ویژه ارتش نهفته است.




بنر فیلم تد ۲
پوستر فیلم تد ۲

تد ۲

Ted 2
کارگردان: Seth MacFarlane نویسنده: Seth MacFarlane , Alec Sulkin , Wellesley Wild
سال انتشار:2015محصول: ایالات متحده
Morgan FreemanMorgan Freeman
Mark WahlbergMark Wahlberg
Amanda SeyfriedAmanda Seyfried
Jessica BarthJessica Barth
Giovanni RibisiGiovanni Ribisi
Sam J. JonesSam J. Jones

درباره فیلم تد ۲


تد 2 (Ted 2) یک فیلم در ژانر کمدی است که می‌تواند در لیست بهترین فیلم های مورگان فریمن قرار بگیرد. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده ست مک‌فارلن قرار داشت. اسکات استوبر، جان جیکوبز و جیسون کلارک در امر تهیه‌کنندگی و الک سالکین و وسلی وایلد در امر نویسندگی مک‌فارلن را همراهی کردند.

فیلم تد 2 موفق شد با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شود و به دلیل درون‌مایه طنزش مورد تحسین قرار بگیرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مارک والبرگ، آماندا سایفرد، ست مک‌فارلن و مورگان فریمن اشاره کرد.

فیلم تد 2 به موفقیت تجاری بزرگی در گیشه دست یافت و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم با بودجه تولید 68 میلیون دلاری خود، حدود 213 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: رابطه جان با نامزدش دچار خدشه شده است. تد و تامی لین با هم ازدواج کرده و تصمیم می‌گیرند که بچه دار شوند. زمانی که اقدام برای بچه دار شدن می‌کنند متوجه می‌شوند که تد از لحاظ قانونی انسان حساب نمی‌شود و حق به سرپرستی گرفتن فرزند را ندارد. حال تد و جان با کمک وکیلشان به دنبال احقاق حق تد و به رسمیت شناخته شدن او به‌عنوان یک انسان عادی و دارای حق شهروندی می‌روند.




بنر فیلم داستان دلفین
پوستر فیلم داستان دلفین

داستان دلفین

Dolphin Tale
کارگردان: Charles Martin Smith نویسنده: Karen Janszen , Noam Dromi
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Morgan FreemanMorgan Freeman
Ashley JuddAshley Judd
Harry Connick Jr.Harry Connick Jr.
Nathan GambleNathan Gamble
Kris KristoffersonKris Kristofferson
Ray McKinnonRay McKinnon

درباره فیلم داستان دلفین


داستان دلفین (Dolphin Tale) فیلمی به کارگردانی چارلز مارتین اسمیت است که در سال 2011 اکران شد. ریچارد اینگبر، برودریک جانسون و اندرو ای. کوساوه تهیه‌کنندگان این اثر بودند. فیلم‌نامه این اثر وسط کارن جانسن و نوآم دزومی نوشته شد.

فیلم داستان دلفین موفق نشد مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و نظرات منفی آنان را در پی داشت. در این فیلم بازیگرانی همچون نیتن گمبل، وینتر، هری کانیک جونیور، مورگان فریمن، کوزی زولسدورف، اشلی جاد و کریس کریستوفرسون به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و فروش بسیار خوبی در باکس‌آفیس داشت. فیلم داستان دلفین که با بودجه 37 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 95 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پسر بچه‌ای در هنگام دوچرخه سواری در ساحل ناگهان دلفینی را پیدا می‌کند که در تور خرچنگ‌گیری به دام افتاده است. او کمک خبر می‌کند و به زودی پزشکان آکواریوم دریایی کلیرواتر به رهبری دکتر کلی هسکت به محل حادثه می‌رسند و دلفین را همراه خود به آکواریوم می‌برند. دختر دکتر کلی، هیزل، که هم سن و سال سایر است، نام وینتر را برای دلفین انتخاب می‌کند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های مورگان فریمن

عکس پروفایل

شما