خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های تام کروز

بهترین فیلم های تام کروز – تام کروز یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازیگران مرد هالیوود محسوب می‌شود که برای بازی‌های خارق‌العاده‌اش در فیلم‌های اکشن به شهرت بالایی دست یافت.

این بازیگر بخش اصلی شهرت خود را مدیون بدلکاری‌هایش در فیلم‌های اکشن است. او بدون هیچ واهمه‌ای دست به خطرناک‌ترین حرکت‌ها در فیلم‌هایش می‌زند.

البته حضور تام کروز در عرصه بازیگری تنها به ژانر اکشن خلاصه نمی‌شود و او در ژانرهای دیگر نیز توانسته قدرت بازیگری خود را به رخ بکشد.

در ادامه می‌خواهیم بهترین فیلم های تام کروز را به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم ماموریت غیر ممکن - فال‌اوت

ماموریت غیر ممکن - فال‌اوت

Mission: Impossible - Fallout
کارگردان: Christopher McQuarrie نویسنده: Christopher McQuarrie , Bruce Geller
سال انتشار:2018محصول: چین , ایالات متحده , فرانسه , نروژ
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Henry CavillHenry Cavill
Ving RhamesVing Rhames
Simon PeggSimon Pegg
Rebecca FergusonRebecca Ferguson
Sean HarrisSean Harris

درباره فیلم ماموریت غیر ممکن - فال‌اوت


مجموعه فیلم‌های ماموریت: غیرممکن (Mission: Impossible) را باید نقطه اوج تام کروز در عرصه بازیگری دانست. درواقع تام کروز بازی محشرش در این مجموعه فیلم‌ها توانست به شهرت بالایی برسد.

تاکنون شش فیلم از این مجموعه تولید شده که تمام فیلم‌ها با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شدند. این فیلم‌ها درمجموع با بودجه 827 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 3.5 میلیارد دلار فروش کردند.

فیلم هفتم این مجموعه نیز در سال 2021 اکران خواهد شد. مجموعه فیلم‌های ماموریت: غیرممکن در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر شد و به دلیل داستان جذاب و صحنه‌های اکشن مهیجش مورد تحسین قرار گرفت.

خلاصه داستان فیلم نخست این مجموعه بدین شرح است: اتان هانت مأمور شاخه غیررسمی سازمان سیا است. تیم آن‌ها به رهبری جیم فلپس به پراگ فرستاده می‌شود تا مانع از درز اطلاعات کمیته المپیک شوند. اما عملیات ناکام می‌ماند؛ به همین دلیل اتان هانت باید به دنبال عامل نفوذی بگردد که عملیات را لو داده است.

کالکشن مأموریت غیر ممکن، به عنوان یکی از بهترین کالکشن‌های اکشن سینما شناخته می‌شود و تماشای فیلم‌های این Collection می‌توانند لحضات خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند.

گالری فیلم ماموریت غیر ممکن - فال‌اوت





بنر فیلم آخرین سامورایی

آخرین سامورایی

The Last Samurai
کارگردان: Edward Zwick نویسنده: John Logan , Edward Zwick , Marshall Herskovitz
سال انتشار:2003محصول: ژاپن , ایالات متحده , نیوزلند
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Ken WatanabeKen Watanabe
William AthertonWilliam Atherton
Chad LindbergChad Lindberg
Billy ConnollyBilly Connolly
Tony GoldwynTony Goldwyn

درباره فیلم آخرین سامورایی


آخرین سامورائی (the Last Samurai) فیلم تاریخی است که یکی از بهترین فیلم های تام کروز محسوب می‌شود. این فیلم را درواقع باید نسخه کپی شده فیلم رقصنده با گرگ به کارگردانی کوین کاستنر است که تنها پایان‌بندی آن متفاوت است.

ادوارد زوئیک به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت؛ پائولا واگنر در امر تهیه‌کنندگی به زوئیک کمک کرد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جان لوگان به رشته تحریر درآمد.

فیلم آخرین سامورائی پس از اکران تحسین گسترده منتقدین را به همراه داشت و نمرات بسیار بالایی را دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری، ریتم داستانی و صحنه‌های مبارزه‌ای تمجید کردند.

فیلم آخرین سامورائی در بخش فروش نیز حضور قدرتمندانه‌ای داست و موفق شد توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه عظیم 140 میلیون دلاری‌اش، حدود 456 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

تام کروز، کن واتانابه، هیرویوکی سانادا، تونی گلدوین و تیموتی اسپال ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: افسری امریکایی که از زندگی و اعمال خود گریزان است، جهت خلاصی از این خستگی ماموریتی را جهت مقابله با سامورایی‌ها قبول می‌کند تا به آموزش ارتش ژاپن بپردازد. در این میان طی نبردی میان ارتش ژاپن و سامورایی‌ها، کاپتان اتان الگرن به اسارت جنگجویان بومی ژاپن درمی‌آید و در این بین با فرهنگ و طرز فکر آن‌ها آشنا می‌شود.




بنر فیلم جری مگوایر
پوستر فیلم جری مگوایر

جری مگوایر

Jerry Maguire
کارگردان: Cameron Crowe نویسنده: Cameron Crowe
سال انتشار:1996محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Cuba Gooding Jr.Cuba Gooding Jr.
Renée ZellwegerRenée Zellweger
Kelly PrestonKelly Preston
Alison ArmitageAlison Armitage
Jonathan LipnickiJonathan Lipnicki

درباره فیلم جری مگوایر


جری مگوایر (Jerry Maguire) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های تام کروز جای بگیرد. کامرون کرو وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. کرو در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون جیمز ال. بروکس، لورنس مارک و ریچارد ساکای نیز در این راه او را همراهی کردند.

فیلم جری مگوایر با نقدهای خوب منتقدان روبه‌رو شد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، بازی محشر گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی خوب مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم جری مگوایر طی مراسم اسکار در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی کوبا گودینگ جونیور موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در سه بخش (ازجمله بهترین فیلم موزیکال یا کمدی) نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای بازی تام کروز موفق به دریافت این جایزه شد.

تام کروز، جرمی سوارز، کوبا گودینگ جونیور، هایدن والش و ریگان گومز پرستون ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم جری مگوایر در گیشه حضور قدرتمندانه‌ای داشت و فروش بسیار خوبی را تجربه کرد؛ این فیلم که با بودجه 50 میلیون دلاری تولید شد، حدود 273 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جری مگوایر مدیر برنامه موفق بازیکنان ورزشی است و پیوسته به دنبال یافتن کارها و موکلانی پر سود است تا اینکه اتفاقی باعث می‌شود تا نگاهش به شغلش به عنوان یک مدیر برنامه تغییر کند. او با نوشتن گزارشی بیان می‌کند که بهتر است تعداد موکلان یک مدیر برنامه کاهش یابد تا او بتواند رابطه عمیق‌تری با هر یک از آنان برقرار کند. انتشار این گزارش زندگی جری را برای همیشه تغییر می‌دهد.




بنر فیلم مرد بارانی

مرد بارانی

Rain Man
کارگردان: Barry Levinson نویسنده: Barry Morrow , Ronald Bass
سال انتشار:1988محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dustin HoffmanDustin Hoffman
Tom CruiseTom Cruise
Valeria GolinoValeria Golino
Gerald R. MolenGerald R. Molen
Jack MurdockJack Murdock
Michael D. RobertsMichael D. Roberts

درباره فیلم مرد بارانی


مرد بارانی (Rain Man) فیلمی به کارگردانی بری لوینسون است که در سال 1988 اکران شد. پیتر گوبر، جان پیترز، دیوید مک‌گیفرت، مارک جانسون و جرالد مولن تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط بری مارو و رانالد بس به رشته تحریر درآمد.

فیلم مرد بارانی توانست دیدگاه‌های مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمرات فوق‌العاده‌ای را دریافت کند. این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری، کارگردانی، فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم مرد بارانی طی مراسم اسکار در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد برای بازی داستین هافمن و بهترین فیلم‌نامه موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش (ازجمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست دو جایزه بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای بازی داستین هافمن را دریافت کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به داستین هافمن، تام کروز، والریا گولینو و جرالد آر. مولن اشاره کرد. این فیلم توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و فروش بسیار خوبی داست. فیلم مرد بارانی که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 354 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم مرد بارانی بدین شرح است: چارلی بابیت جوانی که غرق تجارت اتومبیل‌های لوکس است، متوجه می‌شود پدرش فوت کرده و خانه ۳ میلیون دلاری‌اش را به برادر نادیده‌اش، ریموند کهه مبتلا به ساوانت اوتیسمی است، بخشیده‌ است.

فیلم سینمایی مرد بارانی، یکی از بهترین فیلم‌های جهان در ژانر درام محسوب می‌شود و تماشای آن می‌تواند لحظات خوشی را برایتان ایجاد کند.




بنر فیلم وثیقه
پوستر فیلم وثیقه

وثیقه

Collateral
کارگردان: Michael Mann نویسنده: Stuart Beattie
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Jamie FoxxJamie Foxx
Jada Pinkett SmithJada Pinkett Smith
Mark RuffaloMark Ruffalo
Peter BergPeter Berg
Bruce McGillBruce McGill

درباره فیلم وثیقه


وثیقه (Collateral) یک فیلم مهیج به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی مایکل مان است که در سال 2004 اکران شد. جولی ریچاردستون در انجام وظیفه تهیه‌کنندگی مان را همراهی کرد. استوارت بیتی و فرانک دارابونت نیز در امر نویسندگی مان را همراهی کردند.

فیلم وثیقه پس از اکران نمرات نسبتا خوبی را دریافت کرد؛ منتقدان این فیلم را در زمینه‌های داستان و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند. این فیلم طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی جیمی فاکس و بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد.

فیلم وثیقه در مراسم گلدن گلوب نیز تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی جیمی فاکس نامزد دریافت جایزه بود که موفق به کسب آن نشد. این فیلم در گیشه موفق ظاهر شد و سود خوبی را برای سازندگانش رقم زد. فیلم وثیقه که با بودجه 65 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 217 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مکس یک راننده تاکسی است که یک آدم‌کش او را گروگان می‌گیرد. حال او باید راهی پیدا کند تا هم خودش و هم آخرین قربانی این آدم‌کش را نجات دهد.




بنر فیلم تجارت پر مخاطره
پوستر فیلم تجارت پر مخاطره

تجارت پر مخاطره

Risky Business
کارگردان: Paul Brickman نویسنده: Paul Brickman
سال انتشار:1983محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Rebecca De MornayRebecca De Mornay
Curtis ArmstrongCurtis Armstrong
Bronson PinchotBronson Pinchot
Joe PantolianoJoe Pantoliano
Richard MasurRichard Masur

درباره فیلم تجارت پر مخاطره


تجارت پرمخاطره (Risky Business) یکی از بهترین فیلم های تام کروز به شمار می‌آید که در سال 1983 اکران شد. پل بریکمن وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. جون آونت و استیو تیسچ تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم تجارت پرمخاطره پس از اکران نقدهای متوسطی را دریافت کرد و واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت. منتقدان از بازی گروه بازیگری تمجید کردند، اما فیلم‌نامه این اثر را دارای ایرادات گوناگون دانستند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، ربکا د مورنی، جو پانتولیانو، ریچارد ماسور، برانسون پینچوت، نیکولاس پریور، کورتیس آرمسترانگ، جانت کرول، شرا دانیزی، رافائل اسبارگ، بروس ای یونگ و کوین اندرسون اشاره کرد.

این فیلم که حضور بسیار موفقی در گیشه داشت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. فیلم تجارت پرمخاطره که با بودجه 6.2 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 63 میلیون دلاری فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جوئل یک جوان ساده با آرزوهایی بزرگ برای آینده‌اش است که با پدر و مادر مصلحت‌اندیش و معقولش در اطراف شیکاگو زندگی می‌کند. پدر و مادر جوئل به سفر می‌روند و او شروع می‌کند به لذت بردن از تنهایی و آزادی‌اش در خانه شیک و خالی.




بنر فیلم گزارش اقلیت
پوستر فیلم گزارش اقلیت

گزارش اقلیت

Minority Report
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Scott Frank , Jon Cohen
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Colin FarrellColin Farrell
Samantha MortonSamantha Morton
Max von SydowMax von Sydow
Peter StormarePeter Stormare
Tim Blake NelsonTim Blake Nelson

درباره فیلم گزارش اقلیت


گزارش اقلیت (Minority Report) یک فیلم علمی تخیلی است که می‌تواند در این لیست حضور داشته باشد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده استیون اسپیلبرگ قرار داشت. جرالد آر. مولن، بونیه کورتیس، والتر پارکس و یان ده بونت به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند. فیلم‌نامه این فیلم توسط اسکات فرانک و جان کوهن نوشته شد. فیلم گزارش اقلیت براساس داستان کوتاهی به همین نام اثر فیلیپ کی. دیک تولید شد.

فیلم گزارش اقلیت در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و با تحسین آن‌ها روبه‌رو شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های داستان و عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند.

فیلم گزارش اقلیت توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و فروش بسیار بالایی داشت. این فیلم که با بودجه تولید 102 میلیون دلاری‌اش، حدود 358 میلیون دلار در فروش کرد. تام کروز، کالین فارل، سامانتا مورتون، استیو هریس، نیال مک‌دوناف، ماکس فون سیدو، اشلی کرو و کرولین لاگرفلت ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در سال 2054 جریان دارد. محور اصلی داستان بر مبنای سیستمی است که بر مبنای 3 انسان کار می‌کند و قادر است جرایم را پیش از وقوع پیش‌بینی کند و بدین ترتیب مأموران اجرایی پیش از وقوع جنایت مانع آن می‌شوند. به خاطر همین سیستم مدت‌ها است که دیگر جنایتی رخ نداده ‌است. اما همین سیستم پیچیده هم ممکن است اشتباه کند. زمانی که ماشین پیش‌بینی می‌کند در زمان مشخصی یکی از مأموران اصلی پروژه دست به قتل خواهد زد، او با این پرسش مواجه می‌شود که آیا خود اراده تغییر آینده خود را دارد یا مجبور است به تقدیر تن در دهد و در این راه معمای پیچیده‌ای را باز می‌کند.




بنر فیلم لبه‌ی فردا

لبه‌ی فردا

Edge of Tomorrow
کارگردان: Doug Liman نویسنده: Christopher McQuarrie , Jez Butterworth , John-Henry Butterworth
سال انتشار:2014محصول: استرالیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Emily BluntEmily Blunt
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Bill PaxtonBill Paxton
Jonas ArmstrongJonas Armstrong
Tony WayTony Way

درباره فیلم لبه‌ی فردا


لبه فردا (Edge of Tomorrow) نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های تام کروز، بلکه یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما به‌حساب می‌آید. وظیفه کارگردانی فیلم لبه فردا برعهده داگ لیمان قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط کریستوفر مک‌کوری، جز باتر ورث و جان هنری باتر ورث به رشته تحریر درآمد. اروین استاف، تام لسالی، جفری سیلور، گرگوری جاکوبز و جیسون هافس تهیه‌کنندگان فیلم لبه فردا بودند.

فیلم لبه فردا تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و دیدگاه‌های مثبتی را دریافت کرد. فیلم لبه فردا برپایه رمانی ژاپنی به اسم فقط باید بکشی اثر هیروشی ساکورازاکا تولید شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه‌، صحنه‌های اکشن و عملکرد گروه بازیگری مورد تمجید کردند.

فیلم جنگی مدرن لبه فردا، در باکس‌آفیس نیز قدرتمندانه عمل کرد و با استقبال مخاطبان مواجه شد. این فیلم که با بودجه بزرگ 178 میلیون دلاری تولید شد و حدود 370 میلیون دلار فروش کرد. تام کروز، امیلی بلانت، بیل پاکستون، برندن گلیسون و مدلین منتاک ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث این فیلم در زمان آینده رخ می‌دهد؛ زمانی که در آن زمین توسط موجوداتی بیگانه مورد حمله قرار می‌گیرد و انسان‌ها به کمک سلاح‌هایی ویژه با آن‌ها مواجه می‌شوند. ماموری به اسم بیل کیج که هیچ تجربه‌ای در میدان جنگ ندارد، از جانب مافوق خود دستور دارد در یک منطقه جنگی حضور پیدا کند و در مقابل بیگانگان قرار بگیرد. او طی این عملیات کشته می‌شود؛ اما کیج پس از کشته شدن خود را در یک حلقه زمانی می‌بیند که به‌واسطه آن بعد از هربار کشته شدن به روز قبل از جنگ بازمی‌گردد. او در ادامه تصمیم می‌گیرد به کمک یک جنگجوی ویژه به نام ریتا ورتاکسی از این توانایی استفاده کرده و راهی جهت شکست دادن موجودات بیگانه بیابد.

گالری فیلم لبه‌ی فردا





بنر فیلم مگنولیا
پوستر فیلم مگنولیا

مگنولیا

Magnolia
کارگردان: Paul Thomas Anderson نویسنده: Paul Thomas Anderson
سال انتشار:1999محصول: ایالات متحده
Jeremy BlackmanJeremy Blackman
Tom CruiseTom Cruise
Philip Baker HallPhilip Baker Hall
Philip Seymour HoffmanPhilip Seymour Hoffman
William H. MacyWilliam H. Macy
Julianne MooreJulianne Moore

درباره فیلم مگنولیا


مگنولیا (Magnolia) فیلمی درام به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی پل توماس اندرسن است که در سال 1999 اکران شد. فیلم مگنولیا در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات بالایی را دریافت کرد.

فیلم مگنولیا طی مراسم اسکار در سه بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی تام کروز، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخش نتوانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی تام کروز و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها موفق به کسب این جایزه در بخش نخست شد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم مگنولیا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، فیلیپ سیمور هافمن، ویلیام اچ میسی، آلفرد مولینا، جولیان مور، جان سی ریلی و جیسون روباردز اشاره کرد. این فیلم سود چندان خوبی را برای سازندگانش رقم نزد و تنها کمی بیشتر از بودجه تولیدش فروخت. فیلم مگنولیا با بودجه تولید 37 میلیون دلاری، حدود 48 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم داستان نه زندگی موازی را نشان می‌دهد که به‌نوعی به یکدیگر مرتبط می‌شوند.




بنر فیلم آسمان وانیلی
پوستر فیلم آسمان وانیلی

آسمان وانیلی

Vanilla Sky
کارگردان: Cameron Crowe نویسنده: Cameron Crowe
سال انتشار:2001محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Penélope CruzPenélope Cruz
Cameron DiazCameron Diaz
Kurt RussellKurt Russell
Jason LeeJason Lee
Noah TaylorNoah Taylor

درباره فیلم آسمان وانیلی


آسمان وانیلی (Vanilla Sky) نیز جزو بهترین فیلم های تام کروز محسوب می‌شود که در سال 2001 اکران شد. این فیلم درواقع نسخه هالیوودی فیلم اسپانیایی چشمانت را باز کن محصول به حساب می‎‌آید که در سال 1997 اکران شد. کامرون کرو به‌عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده در این فیلم همکاری داشت. کرو در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و تام کروز و پائولا واگنر در این راه او را همراهی کردند.

آسمان وانیلی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و نمرات پایینی را دریافت کرد. منتقدان فیلم‌نامه این اثر را دارای ایردات بزرگی دانسته و روند داستانی آن را خسته‌کننده توصیف کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، پنه‌لوپه کروز، کرت راسل، جیسون لی و نوآ تیلور اشاره کرد. فیلم آسمان وانیلی حضور موفقیت‌آمیزی در گیشه داشت؛ این فیلم که با بودجه 68 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 203 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دیوید ایمز مالک همه چیز است. او هر چه بخواهد دارد: مالکیت یک موسسه انتشاراتی، ثروت زیاد، زیبایی، یک خانه فوق‌العاده در منهتن و یک نامزد زیبا به نام جولی. یک روز او دختری به اسم سوفیا را می‌بیند و ناگهان کشف می‌کند عشق چیست.




بنر فیلم جک ریچر

جک ریچر

Jack Reacher
کارگردان: Christopher McQuarrie نویسنده: Christopher McQuarrie
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Rosamund PikeRosamund Pike
Richard JenkinsRichard Jenkins
David OyelowoDavid Oyelowo
Werner HerzogWerner Herzog
Jai CourtneyJai Courtney

درباره فیلم جک ریچر


جک ریچر (Jack Reacher) یکی از بهترین فیلم های اکشن به حساب می‌آید که به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. فیلم جک ریچر برپایه رمانی به نام یک شلیک اثر لی چایلد ساخته شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده کریستوفر مک‌کوری قرار داشت. تام کروز، پائولا واگنر، گری لوینسوهن و دانا گلدبرگ تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم جک ریچر نمرات خوبی را از جانب منتقدان دریافت کرد و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. منتقدان از این فیلم به دلیل بازی عالی بازیگران، صحنه‌های اکشن مهیج و فیلم‌نامه قدرتمند تمجید کردند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم جک ریچر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، رزاماند پایک، ریچارد جنکینز، ورنر هرتسوگ، دیوید اویلوو و رابرت دووال اشاره کرد. فیلم جک ریچر در گیشه فروش بسیار خوبی داشت؛ این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 218 میلیون دلار فروش کرد.

موفقیت‌های تجاری بزرگ فیلم جک ریچر باعث شد تا سازندگان دنباله این فیلم را با نام جک ریچر: هرگز بازنگرد تولید کنند. البته فیلم دوم به‌هیچ‌وجه موفق نشد موفقیت‌های فیلم نخست را تکرار کند.

خلاصه داستان فیلم جک ریچر بدین شرح است: یک تک تیرانداز به اسم جیمز بار پنج فرد عادی را به قتل می‌رساند و دستگیر می‌شود. او در بازجویی حرفی نمی‌زند و بعد از ساعت‌ها بازجویی می‌گوید که قصد دارد شخصی به نام جک ریچر را ملاقات کند. بعد از پخش این حادثه در تلویزیون جک ریچر خود را به اداره پلیس می‌رساند و تأکید می‌کند دوست جیمز بار نیست، ریچر یک کارآگاه نظامی است.

گالری فیلم جک ریچر





بنر فیلم فراموشی

فراموشی

Oblivion
کارگردان: Joseph Kosinski نویسنده: Michael Arndt , Karl Gajdusek
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Olga KurylenkoOlga Kurylenko
Morgan FreemanMorgan Freeman
Andrea RiseboroughAndrea Riseborough
Nikolaj Coster-WaldauNikolaj Coster-Waldau
Melissa LeoMelissa Leo

درباره فیلم فراموشی


فراموشی (Oblivion) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های تام روز جای بگیرد. جوزف کوشینسکی وظیفه تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. کوشینسکی در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و پیتر چرنین در این راه او را همراهی کرد. داستان این فیلم علمی تخیلی فراموشی توسط کارل گادوشک به رشته تحریر درآمد.

فیلم فراموشی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و تحسین آن‌ها را به همراه داشت. این فیلم به دلیل بازی خوب گروه بازیگری، جلوه‌های بصری جذاب و فیلم‌برداری عالی مورد تحسین قرار گرفت؛ البته فیلم در زمینه‌ فیلم‌نامه دارای ایراداتی بود که باعث سردرگمی مخاطبان می‌شد.

این فیلم در گیشه قدرتمند ظاهر شد و فروش بسیار خوبی داشت. فیلم فراموشی که بودجه تولید 120 میلیون دلاری، حدود 285 میلیون دلار فروش کرد. تام کروز، اولگا کوریلنکو، آندره‌آ ریسبرو، نیکولای کاستر-والدو، ملیسا لیو و مورگان فریمن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم روایتی است از غلبه بیگانگان بر زمین که در آن از شبیه‌سازی انسان‌ها استفاده شده ‌است. بیننده در این فیلم به این موضوع فکر می‌کند که هستی حقیقی او چیست؟ داستان فیلم فراموشی باعث حیرت و تعجب شما می‌شود.

گالری فیلم فراموشی





بنر فیلم تاپ گان
پوستر فیلم تاپ گان

تاپ گان

Top Gun
کارگردان: Tony Scott نویسنده: Jim Cash , Jack Epps Jr.
سال انتشار:1986محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Kelly McGillisKelly McGillis
Val KilmerVal Kilmer
Anthony EdwardsAnthony Edwards
Tom SkerrittTom Skerritt
Michael IronsideMichael Ironside

درباره فیلم تاپ گان


تاپ گان (Top Gun) یکی از بهترین فیلم های جهان به شمار می‌آید که پس از اکران در سال 1986 به محبوبیت بالایی دست یافت. تونی اسکات وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. دن سیمپسون و جری بروکهایمر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط جیم کش و جک ایپس جونیور به رشته تحریر درآمد.

فیلم تاپ گان در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. بخش اصلی موفقیت فیلم تاپ گان مربوط به فروش آن می‌شود؛ این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 356 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب و اسکار در بخش بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن‌ها نشد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، کلی مک گیلس، آنتونی ادواردز، وال کیلمر و تام اسکریت اشاره کرد. سازندگان اعلام کردند که دنباله این فیلم با نام تاپ گان 2: ماوریک در سال 2021 اکران می‌شود.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در پروازی اکتشافی بر بالای اقیانوس هند، ستوان پیت ماوریک میچل و همراهش، ستوان نیک گوس برادشا، چند میگ جنگی دشمن را با مانورهای عجیب از میدان به در می‌برند و برای شرکت در کلاس‌های مدرسه آموزشی نخبگان نبرد هوایی نیروی دریایی در کالیفرنیا (مشهور به تاپ گان) انتخاب می‌شوند.

قسمت دوم فیلم تاپ گان، که یکی از فیلم‌های جدید 2021 محسوب می‌شود، در نیمه‌ی سال 2021 میلادی منتشر می‌شود.




بنر فیلم مومیایی
پوستر فیلم مومیایی

مومیایی

The Mummy
کارگردان: Alex Kurtzman نویسنده: David Koepp , Dylan Kussman , Christopher McQuarrie
سال انتشار:2017محصول: چین , ژاپن , ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Annabelle WallisAnnabelle Wallis
Sofia BoutellaSofia Boutella
Jake JohnsonJake Johnson
Courtney B. VanceCourtney B. Vance
Russell CroweRussell Crowe

درباره فیلم مومیایی


مومیایی (The Mummy) فیلم فانتزی - ماجراجویی است که در سال 2017 اکران شد. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده الکس کورتزمن قرار داشت. در امر تهیه‌کنندگی شان دنیئل و کریس مورگن و در امر نویسندگی جان اسپیتز به کورتزمن کمک کردند.

فیلم مومیایی پس از اکران به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار پایینی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه بسیار ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های بد مورد انتقاد قرار دادند.

فیلم مومیایی با وجود دریافت نقدهای منفی، توانست توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند و فروش بسیار بالایی در گیشه داشته باشد. این فیلم با بودجه تولید 125 میلیون دلاری، حدود 409 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، سوفیا بوتلا، آنابل والیس، جیک جانسون، کورتنی بی. ونس، راسل کرو و چستی بالستروس اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک شاهدخت مصری به اسم آمناجانشین پدرش در مصر باستان است؛ اما بعد از تولد برادرش این عنوان از او گرفته می‌شود. او با شیطان هم‌پیمان می‌شود و پدر و برادرش را به قتل می‌رساند. اما محافظان موفق به دستگیری او می‌شوند و او را در یک دخمه، در عمق یک بیابان دور از مصر دفن می‌کنند که عراق امروزی است.




بنر فیلم کوکتل
پوستر فیلم کوکتل

کوکتل

Cocktail
کارگردان: Roger Donaldson نویسنده: Heywood Gould
سال انتشار:1988محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Bryan BrownBryan Brown
Elisabeth ShueElisabeth Shue
Lisa BanesLisa Banes
Kelly LynchKelly Lynch
Gina GershonGina Gershon

درباره فیلم کوکتل


کوکتل (Cocktail‎) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های تام کروز قرار بگیرد. راجر دونالدسون وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. تد فیلد و رابرت دابلیو. کرت تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم کوکتل توسط هیوود گولد نوشته شد.

فیلم کوکتل نمرات بسیار پایینی دریافت کرد و در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. تام کروز، برایان بران، الیزابت شو، جینا گرشان، کلی لینچ، لیزا بانس، لویی فره‌را و جیمز اکهاوس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم کوکتل با اینکه در جلب نظر منتقدان موفق نبود، فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم با بودجه تولید 11 میلیون دلاری خود، حدود 171 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم کوکتل بدین شرح است: برایان فلگن جوانی که به تازگی از ارتش خارج شده است به زادگاه خود نیویورک بازمی‌گردد و به دنبال کار است. او کاری نیمه‌وقت به عنوان فروشنده در یک بار پیدا می‌کند و کار خود را با موفقیت انجام می‌دهد. او با چند دختر آشنا شده اما بنا به دلایلی رابطه‌اش را با آنها ادامه نمی‌دهد. تا اینکه روزی با دختری به نام جردن ملاقات می‌کند.




بنر فیلم رنگ پول
پوستر فیلم رنگ پول

رنگ پول

The Color of Money
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Richard Price
سال انتشار:1986محصول: ایالات متحده
Paul NewmanPaul Newman
Tom CruiseTom Cruise
Mary Elizabeth MastrantonioMary Elizabeth Mastrantonio
Helen ShaverHelen Shaver
John TurturroJohn Turturro
Bill CobbsBill Cobbs

درباره فیلم رنگ پول


رنگ پول (the color of money) فیلمی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که برپایه رمانی به همین نام اثر ریچارد پرایس ساخته شد. باربارا دفینا وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم رنگ پول تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. این فیلم طی مراسم اسکار در چهار بخش ازجمله بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که تنها توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کند.

پل نیومن، تام کروز، مری الیزابت و مسترآنتونیو ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. فیلم رنگ پول که با بودجه 13 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 52 میلیون دلاری فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ادی فیلسون یک فروشنده موفق است که یک شب در یک بار جوانی بیلیاردباز به اسم را می‌بیند که مانند گذشته خود او است و تلاش می‌کند به او و معشوقه‌اش کارمن به شکل حرفه‌ای بیلیارد یاد بدهد. یک شب وقتی ادی بازی عالی وینسنت مقابل گریدی قهرمان فصل را می‌بیند تصمیم می‌گیرد تا او را پس از اتفاقاتی که می‌افتد به مسابقات بیلیارد شهر آتلانتیک بفرستد.




بنر فیلم والکری

والکری

Valkyrie
کارگردان: Bryan Singer نویسنده: Christopher McQuarrie , Nathan Alexander
سال انتشار:2008محصول: آلمان , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Kenneth BranaghKenneth Branagh
Carice van HoutenCarice van Houten
Bill NighyBill Nighy
Kenneth CranhamKenneth Cranham
Tom WilkinsonTom Wilkinson

درباره فیلم والکری


والکیری (Valkyrie) فیلمی در ژانر جنگی به کارگردانی برایان سینگر است که در سال 2008 اکران شد. کریستوفر مک‌کاری، گیلبرت آدلر و کریس لی وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. داستان این فیلم نیز توسط کریستوفر مک‌کاری نوشته شد.

فیلم والکیری به دلیل بازی زیبای گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمند توانست با تحسین منتقدان مواجه شود. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، کنت برانا، بیل نیگی، کاریس ون هویتن، ادی ایزارد، کریستیان برکل، تام ویلکینسون و هاروی فریدمن اشاره کرد.

فیلم والکیری توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند. این فیلم که با بودجه 75 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 200 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان راجع‌به توطئه (کودتای نافرجام) ۲۰ ژوئیه است که در مورد تصمیم افسران ارتش نازی مبنی بر ترور هیتلر و پس از آن کنترل کشور از طریق عملیات والکیری است.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های تام کروز

عکس پروفایل

شما