خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های دنزل واشینگتن

بهترین فیلم های دنزل واشینگتن – دنزل واشینگتن یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما به شمار می‌آید که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است.

این بازیگر با بازی‌های درخشان خود تاکنون دو بار موفق به کسب جایزه اسکار و سه بار موفق به کسب جایزه گلدن گلوب شده است.

در ادامه به معرفی بهترین فیلم های دنزل واشینگتن می‌پردازیم؛ با ملوفیلم همراه باشید.




بنر فیلم گنگستر آمریکایی
پوستر فیلم گنگستر آمریکایی

گنگستر آمریکایی

American Gangster
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Steven Zaillian , Mark Jacobson
سال انتشار:2007محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Russell CroweRussell Crowe
Chiwetel EjioforChiwetel Ejiofor
Cuba Gooding Jr.Cuba Gooding Jr.
Josh BrolinJosh Brolin
Ted LevineTed Levine

درباره فیلم گنگستر آمریکایی


گانگستر آمریکایی (American Gangster) یک فیلم جنایی و زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ریدلی اسکات است که در سال 2007 اکران شد. برایان گریزر در امر تهیه‌کنندگی اسکات را همراهی کرد. فیلم‌نامه این اثر توسط استیون زایلیان نوشته شد.

فیلم گانگستر آمریکایی نمرات بسیار خوبی از سوی منتقدان دریافت کرد و با واکنش‌های مثبت آنان مواجه شد. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، کارگردانی محشر و فیلم‌نامه عمیق مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی روبی دی و بهترین کارگردانی هنری نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد. فیلم گانگستر آمریکایی طی مراسم گلدن گلوب نیز در سه رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای بازی دنزل واشینگتن نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم گانگستر آمریکایی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنزل واشنگتن، راسل کرو، جاش برولین، روبرت فیتزگرالد دیگز، جان هاکس، جان اورتیز، آرماند آسانته، تد لواین، کوبا گودینگ جونیور، چیوتل اجیوفور و روبی دی اشاره کرد.

این فیلم فروش موفقیت‌آمیزی را در گیشه تجربه کرد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. فیلم گانگستر آمریکایی با بودجه تولید 100 میلیون دلاری، حدود 266 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در دهه 1960–1970 میلادی در آمریکا جریان دارد. یعنی دورانی که تبعیض نژادی در آمریکا در اوج خود قرار داشت. در آن زمان خلافکاری حرفه‌ای به اسم بامپی به علت مشکلات قلبی می‌میرد و در مراسم ختم او دست راستش فرانک لوکاس ریاست گروه را به عهده می‌گیرد؛ شخصی که دیگران فکرش را هم نمی‌کردند چون لوکاس یک سیاه‌پوست است. فرانک با یک شگرد تازه، وارد کار زیرزمینی نیویورک می‌شود. او بدون هیچ واسطه و دلالی شروع به کار می‌کند و هروئین مورد نیازش را به شکل مستقیم از منبع مواد مخدر در یکی از مناطق آسیا دریافت می‌کند.




بنر فیلم روز تعلیم

روز تعلیم

Training Day
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده: David Ayer
سال انتشار:2001محصول: استرالیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Denzel WashingtonDenzel Washington
Ethan HawkeEthan Hawke
Scott GlennScott Glenn
Tom BerengerTom Berenger
Harris YulinHarris Yulin
Raymond J. BarryRaymond J. Barry

درباره فیلم روز تعلیم


روز تعلیم (Training Day) یک فیلم درام و پلیسی است که جزو بهترین فیلم های دنزل واشینگتن محسوب می‌شود. آنتوان فوکوآ وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. دیویس گوگنهایم و بروس برمن تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم روز تعلیم توسط دیوید آیر نوشته شد.

فیلم روز تعلیم نمرات بالایی را دریافت کرد و پس از اکران با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی و عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی دنزل واشینگتن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی ایتن هاک نامزد دریافت جایزه شد، که درنهایت موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

فیلم روز تعلیم در مراسم گلدن گلوب نیز در بخش بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای بازی دنزل واشینگتن نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت نتوانست این جایزه را کسب کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنزل واشینگتن، ایتن هاک، شارلوت آیانا و هریس یولین اشاره کرد. فیلم روز تعلیم مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد و سود خوبی را برای سازندگانش به ارمغان آورد؛ این فیلم که با بودجه 45 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 105 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جیک هویت یک پلیس تازه‌کار است که قصد دارد به بخش ضدقاچاق موادمخدر پلیس لس‌آنجلس به فرماندهی سرگرد آلونزو هریس بپیوندد. هریس پذیرفته که قبل از پیوستن جیک به واحدش، او را امتحان کند و یک روز راه هم سوار بر ماشین پلیس‌اش شهر را زیر پا بگذارند.




بنر فیلم نفوذی
پوستر فیلم نفوذی

نفوذی

Inside Man
کارگردان: Spike Lee نویسنده: Russell Gewirtz
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Clive OwenClive Owen
Jodie FosterJodie Foster
Christopher PlummerChristopher Plummer
Willem DafoeWillem Dafoe
Chiwetel EjioforChiwetel Ejiofor

درباره فیلم نفوذی


نفوذی (Inside Man) فیلمی درام و جنایی به کارگردانی اسپایک لی است که در سال 2006 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده برایان گرازر قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط راسل جیورتز نوشته شد.

فیلم نفوذی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و در زمینه‌های بازی بازیگران، کارگردانی و شخصیت‌پردازی‌ها مورد استقبال قرار گرفت. دنزل واشینگتن، جودی فاستر، کلایو اوون و دامینیک کارتر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم نفوذی توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و با تحسین آن‌ها مواجه شود. این فیلم که با بودجه 45 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 186 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به یک باند سارق حرفه‌ای است که در قالب کارگران نقاشی ساختمان وارد یک بانک در منهتن می‌شوند. آن‌ها به رهبری دالتون تمام کارکنان و مشتریان بانک را گروگان می‌گیرند. در آن سو بهترین مامور مذاکره‌کننده پلیس به مرخصی رفته و آن‌ها یک کارآگاه کهنه‌کار را برای مذاکره با گروگان‌گیران می‌فرستند.




بنر فیلم ایکوالایزر ۲

ایکوالایزر ۲

The Equalizer 2
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده: Richard Wenk
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Denzel WashingtonDenzel Washington
Pedro PascalPedro Pascal
Ashton SandersAshton Sanders
Orson BeanOrson Bean
Bill PullmanBill Pullman
Melissa LeoMelissa Leo

درباره فیلم ایکوالایزر ۲


ایکولایزر (The Equalizer) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های دنزل واشینگتن را داراست. آنتوان فوکوآ وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. تاد بلک، جیسون بلومنثال و دنزل واشینگتن تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. ریچارد ونک نیز به‌عنوان نویسنده در این پروژه همکاری داشت.

منتقدان فیلم ایکولایزر را به‌عنوان یک فیلم اکشن جذاب توصیف کردند که می‌تواند در طول روند داستانی‌اش مخاطبان را غرق خود کند. آن‌ها همچنین ضمن تمجید از بازی عالی دنزل واشینگتن، شخصیت‌پردازی کاراکتر اصلی را فوق‌العاده توصیف کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنزل واشینگتن، مارتون سوکاس، کلویی گریس مورتس، دیوید هاربر، بیل پولمن، ملیسا لیو و هیلی بنت اشاره کرد.

این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و در جلب نظر مخاطبان موفق ظاهر شد. فیلم ایکولایزر که با بودجه 73 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 192 میلیون دلار فروش کرد. این موفقیت تجاری بزرگ باعث شد تا سازندگان تصمیم به ساخت دنباله این فیلم بگیرند.

خلاصه داستان فیلم ایکولایزر بدین شرح است: رابرت مک کال یک کارگر ساده در یک فروشگاه بزرگ است که عادت دارد بعد از ظهرها جهت صرف چایی و خواندن کتاب به یک رستوران کوچک برود. هر شب دختری خیابانی برای خوردن کیک در ساعتی مشخص به همان رستوران می‌آید و در مورد داستان‌هایی که رابرت می‌خواند سؤال می‌کند. یک شب به دلیل امتناع دختر از بیرون رفتن با یک مرد، مافیای روس منطقه دختر را تا حد مرگ کتک می‌زنند.

گالری فیلم ایکوالایزر ۲





بنر فیلم دژا وو
پوستر فیلم دژا وو

دژا وو

Déjà Vu
کارگردان: Tony Scott نویسنده: Terry Rossio , Bill Marsilii
سال انتشار:2006محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Paula PattonPaula Patton
Val KilmerVal Kilmer
Jim CaviezelJim Caviezel
Adam GoldbergAdam Goldberg
Elden HensonElden Henson

درباره فیلم دژا وو


دژا وو (Déjà Vu) یک فیلم اکشن و مهیج است که در سال 2006 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده تونی اسکات قرار داشت. جری بروکهایمر به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط بیل مارسیلی و تری روسیو نوشته شد.

فیلم دژا وو با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را دریافت کرد. این فیلم در زمینه عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت، اما در زمینه روند داستانی و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

فیلم دژا وو موفق شد توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و فروش بسیار بالایی داشته باشد. این فیلم که با بودجه 75 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 180 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنزل واشینگتن، وال کیلمر، بروس گرینوود، جیمز کاویزل و پائولا پاتون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک کشتی تفریحی حامل ملوانان نیروی دریایی آمریکا و خانواده‌هایشان که در حال انتقال آن‌ها از بارانداز آلجیرز نیواورلئان به محل برگزاری جشن ماردی گرا بود، ناگهان در حین حرکت منفجر می‌شود که در اثر این انفجار دست کم ۵۴۳ تن از مسافران کشته می‌شوند. داگ کارلین از سوی سازمان ای‌تی‌اف مامور رسیدگی به این حادثه می‌شود. وی در حین تحقیقات به ماهیت تروریستی بودن این انفجار پی می‌برد. وی همچنین با پاول پریزوایر از اف‌بی‌آی آشنا می‌گردد که در حال تحقیقاتی مشابه است.




بنر فیلم فیلادلفیا
پوستر فیلم فیلادلفیا

فیلادلفیا

Philadelphia
کارگردان: Jonathan Demme نویسنده:
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
تام هنکستام هنکس
Denzel WashingtonDenzel Washington
Jason RobardsJason Robards
Mary SteenburgenMary Steenburgen
Antonio BanderasAntonio Banderas
Ron VawterRon Vawter

درباره فیلم فیلادلفیا


فیلادلفیا (Philadelphia) یک فیلم درام به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جاناتان دمی است که در سال 1993 اکران شد. ادوارد ساکسون در امر تهیه‌کنندگی جاناتان دمی را همراهی کردند. وظیفه نویسندگی فیلم فیلادلفیا برعهده ران نیسوانر قرار داشت.

فیلم فیلادلفیا پس از اکران با واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد و تحسین گسترده آن‌ها را در پی داشت. منتقدان از این فیلم به دلیل موسیقی جذاب، کارگردانی قدرتمند و عملکرد درخشان گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در چهار بخش ازجمله بهترین فیلم‎‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین ترانه توانست این جایزه را به دست بیاورد. فیلم فیلادلفیا طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو رشته بهترین بازیگر مرد فیلم درام و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شد که تنها موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم درام شد.

تام هنکس، دنزل واشینگتن، جیسون رابردز، مری استینبرگن، آنتونیو باندراس، جوآن وودوارد و انا دیویر اسمیت ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم فیلادلفیا مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد و فروش بسیار بالایی داشت؛ این فیلم با بودجه تولید 26 میلیون دلاری حدود 206 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مالکان یک شرکت حقوقی یکی از وکلای خود، اندی بکت را به دلایل ساختگی اخراج می‎کنند. اندی تصمیم می‌گیرد شرکت را به علت رفتار ناعادلانه به دادگاه بکشد. او دست یاری به سوی وکیلی سیاه پوست به اسم جو میلر دراز می‌کند.




بنر فیلم خانه امن
پوستر فیلم خانه امن

خانه امن

Safe House
کارگردان: Daniel Espinosa نویسنده: David Guggenheim
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Ryan ReynoldsRyan Reynolds
Vera FarmigaVera Farmiga
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Sam ShepardSam Shepard
Rubén BladesRubén Blades

درباره فیلم خانه امن


خانه امن (Safe House) یک فیلم ترسناک و اکشن است که وظیفه کارگردانی آن برعهده دنیل اسپینوزا قرار داشت. اسکات استیوبر تهیه‌کننده این پروژه بود. فیلم‌نامه فیلم خانه امن نیز توسط دیوید گوگنهایم نوشته شد.

فیلم خانه امن نمرات پایینی دریافت کرد و واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت. منتقدان داستان فیلم را گیج‌کننده دانسته و اعتقاد داشتند که شخصیت‌پردازی‌های درون این فیلم به خوبی صورت نگرفته است. ازجمله مهم‌‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به دنزل واشینگتن، رایان رینولدز، ورا فارمیگا و برندن گلیسون اشاره کرد.

فیلم خانه امن موفقیت تجاری خوبی را تجربه کرد و سود بزرگی را برای سازندگانش رقم زد. این فیلم با بودجه تولید 85 میلیون دلاری، حدود 208 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم راجع‌به جاسوسی حرفه‌ای به اسم توبین فراست است که مدت‌ها از آخرین زمانی که دیده شده گذشته ‌است. اما توبین به ‌تازگی در شهر کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی مشاهده شده و سازمان جاسوسی آمریکا هم جاسوسی به اسم مت وستون را که در منطقه حضور دارد، برای بازجویی از او مأمور می‌کند.




بنر فیلم تایتان‌ها را به خاطر بیاور
پوستر فیلم تایتان‌ها را به خاطر بیاور

تایتان‌ها را به خاطر بیاور

Remember the Titans
کارگردان: Boaz Yakin نویسنده: Gregory Allen Howard
سال انتشار:2000محصول: ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Will PattonWill Patton
Wood HarrisWood Harris
Ryan HurstRyan Hurst
Donald FaisonDonald Faison
Craig KirkwoodCraig Kirkwood

درباره فیلم تایتان‌ها را به خاطر بیاور


تایتنز را به یاد آور (Remember the Titans) یکی از بهترین فیلم های دنزل واشینگتن محسوب می‌شود که در سال 2000 اکران شد. جری بروکهایمر وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط گرگوری آلن هاوارد نوشته شد.

فیلم تایتنز را به یاد آور واکنش‌های مثبت منتقدان را در پی داشت و نمرات بالایی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و بازی بازیگران مورد تحسین قرار گرفت. دنزل واشینگتن، ویل پاتون، دونالد فایسون، نیکول آری پارکر، وود هریس، رایان هرست، اتان سوپلی، رایان گاسلینگ، هایدنف پانتیر، کیت باسورث و بورگس جنکینس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم تایتنز را به یاد آورد موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند؛ این فیلم که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 136 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1971 بر پایه حکم دادگاه، دو دبیرستان سفیدپوستان و یک دبیرستان سیاه‌پوستان به اجبار برای نخستین بار در هم ادغام می‌شوند. در نتیجه این حکم، بیل یوست مربی باسابقه ورزش راگبی یکی از این 3 دبیرستان، مجبور به کناره‌گیری می‌شود و جای خود را به هرمن بون سیاه‌پوست می‌دهد.




بنر فیلم 2 اسلحه
پوستر فیلم 2 اسلحه

2 اسلحه

2 Guns
کارگردان: Baltasar Kormákur نویسنده: Blake Masters
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Mark WahlbergMark Wahlberg
Denzel WashingtonDenzel Washington
Paula PattonPaula Patton
Bill PaxtonBill Paxton
Fred WardFred Ward
James MarsdenJames Marsden

درباره فیلم 2 اسلحه


2 اسلحه (2Guns) یکی از بهترین فیلم های کمدی و اکشن به کارگردانی بالتاسار کورماکور است که در سال 2013 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده برانت اندرسن، مارک ئی. پلات، نورتون هریک و استیون سکستون قرار داشت. بلیک مسترز نیز فیلم‌نامه این فیلم را به رشته تحریر درآورد.

منتقدان فیلم 2 اسلحه را سرگرم‌کننده توصیف کرده و اعتقاد داشتند که درون‌مایه طنز و صحنه‌های اکشن جذاب این اثر می‌تواند توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. دنزل واشنگتن، مارک والبرگ، پائولا پاتون، بیل پاکستون، فرد وارد، جیمز مارسدن و امبر چایلدرز ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم پس از اکران با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شد و در باکس‌آفیس قدرتمند ظاهر شد. فیلم 2 اسلحه که با بودجه 61 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 132 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم 2 اسلحه بدین شرح است: رابرت ترنچ و مایکل استیگمن ۲ خلافکاری هستند که پس از ملاقات با یک قاچاقچی بزرگ مواد مخدر به اسم پاپی گرکو در مکزیک توسط پلیس دستگیر می‌شوند. استیگمن از این مسئله که دوستش رابرت ترنج یک مامور مخفی دی‌ایی‌ای است و گزارش عدم موفقیت در دریافت کوکائین از پاپی گرکو را به رئیسش داده خبر نداشت. قرار بود او از این کوکایین به عنوان شاهدی برای دستگیری پاپی گرکو استفاده کند.




بنر فیلم افتخار
پوستر فیلم افتخار

افتخار

Glory
کارگردان: Edward Zwick نویسنده: Kevin Jarre
سال انتشار:1989محصول: ایالات متحده
Matthew BroderickMatthew Broderick
Denzel WashingtonDenzel Washington
Cary ElwesCary Elwes
Morgan FreemanMorgan Freeman
Jihmi KennedyJihmi Kennedy
Andre BraugherAndre Braugher

درباره فیلم افتخار


فیلم افتخار (Glory) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های دنزل واشینگتن قرار بگیرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده ادوارد زوئیک قرار داشت. فردی فیلدز تهیه‌کننده این اثر بود و فیلم‌نامه آن توسط کوین ژار نوشته شد.

فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و توانست با تمجید آن‌ها مواجه شود. این فیلم به دلیل فیلم‌برداری عالی، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم طی مراسم اسکار در پنج بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که در سه بخش بهترین صدا، بهترین فیلم‌برداری و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در پنج رشته ازجمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم درام نامزد دریافت جایزه شد که تنها توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی دنزل واشینگتن را دریافت کند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به متیو برودریک، دنزل واشینگتن، کری الویس، مورگان فریمن، کلیف دیانگ، آندره بروگر، آلن نورث، جان فین، دوناوان لیچ، باب گانتون، جی او. ساندرس، ریموند سنت ژاکوس و جین الکساندر اشاره کرد.

فیلم افتخار فروش بزرگی در گیشه نداشت و کمی بیشتر از بودجه تولیدش فروش کرد. فیلم افتخار که با بودجه 18 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 26 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم افتخار به تبعیض‌های علیه سیاهان در جامعه آمریکا به ویژه در جنگ‌های داخلی این کشور می‌پردازد. این جنگ‌ها بین ایالات شمالی، متحدین، و ایالات جنوبی رخ می‌دهد. مسئولین شهر بوستون در ماساچوست، از ایالات شمالی، که مخالف برده‌داری هستند گروهی از سیاهان را تشکیل می‌دهند و رابرت شاو، فرزند یکی از متنفذین شهر را فرمانده این هنگ می‌کنند. شاو به آموزش این هنگ که بیشتر برده‌های فراری ایالات جنوبی هستند می‌پردازد. اما گویا تبعیضهای موجود اجازه رفتن به جنگ را نمی‌دهند و حتی کفش و لباس نیز به آنها نمی‌دهند.




بنر فیلم کتاب الی
پوستر فیلم کتاب الی

کتاب الی

The Book of Eli
کارگردان: Albert Hughes , Allen Hughes نویسنده: Gary Whitta
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Gary OldmanGary Oldman
Mila KunisMila Kunis
Ray StevensonRay Stevenson
Jennifer BealsJennifer Beals
Tom WaitsTom Waits

درباره فیلم کتاب الی


کتاب الی (The Book Of Eli) یک فیلم در ژانر پسارستاخیزی است که وظیفه کارگردانی آن برعهده آلبرت و آلن هیوز قرار داشت. جوئل سیلور، سوزان داونی، دنزل واشینگتن، آندره کوزو، برودریک جوهانسون و دیوید ودس تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. گری ویتا وظیفه نویسندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم کتاب الی نمرات بسیار پایینی را دریافت کرد و با واکنش‌های منفی آنان مواجه شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، داستان و شخصیت‌پردازی‌ها انتقاد کردند. دنزل واشینگتن، گری اولدمن، میلا کونیس و مایکل گامبون ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم کتاب الی در باکس‌آفیس بسیار قدرتمند ظاهر شد و فروش بالایی را تجربه کرد. این فیلم با بودجه تولید 80 میلیون دلاری، حدود 155 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ۳۰ سال از پایان تمدن گذشته و تنها عده کمی از انسان‌ها روی زمین باقی‌مانده‌اند. از میان آن‌ها هم تنها شمار اندکی بازمانده از دنیای قدیم هستند و باقی مردم از همان‌ها و در دنیای جدید به دنیا آمده‌اند. مردم دنیای جدید همگی بی‌سوادند. در این میان کارنگی به دنبال به دست آوردن آخرین نسخه کتاب مقدس است تا توسط آن بر مردم دنیا سیطره یابد. کارنگی در دنیای قدیم هم زندگی کرده و قصد دارد از بی‌اطلاعی مردم دنیای جدید سوءاستفاده کند.




بنر فیلم هفت دلاور
پوستر فیلم هفت دلاور

هفت دلاور

The Magnificent Seven
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده: Akira Kurosawa , Shinobu Hashimoto , Richard Wenk , Nic Pizzolatto
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Chris PrattChris Pratt
Ethan HawkeEthan Hawke
Vincent D'OnofrioVincent D'Onofrio
Lee Byung-hunLee Byung-hun
Manuel Garcia-RulfoManuel Garcia-Rulfo

درباره فیلم هفت دلاور


هفت دلاور (The Magnificent Seven) یک فیلم وسترن و اکشن است که یکی دیگر از بهترین فیلم های دنزل واشینگتن محسوب می‌شود. آنتوان فوکوآ به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشت. راجر برنبام و تاد بلک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. وظیفه نویسندگی فیلم هفت دلار برعهده نیک پیزولاتو و ریچارد ونک قرار داشت. فیلم هفت دلاور درواقع نسخه بازسازی شده فیلمی به همین نام است که در سال 1960 اکران شد.

فیلم هفت دلاور پس از اکران نمرات متوسطی را دریافت کرد و با واکنش‌های گوناگون منتقدان روبه‌رو شد. منتقدان از این فیلم به دلیل عملکرد درخشان گروه بازیگری تمجید کردند، اما فیلم‌نامه آن را دارای ایرادات اساسی دانستند.

فیلم هفت دلاور توانست مخاطبان زیادی را جذب داستان خود کند و عملکرد درخشانی در باکس‌آفیس داشته باشد. این فیلم با بودجه تولید 90 میلیون دلاری، حدود 160 میلیون دلار فروش کرد. دنزل واشینگتن، کریس پرت، ایتن هاک، وینسنت دن آفریو، لی بیونگ هان، لوک گریمز، واگنر مورا، هیلی بنت، مت بامر و بیلی اسلاتر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: شهر رز کریک در محاصره کارخانه‌داری بی‌رحم به اسم برتولما بوگو قرار گرفته است. اهالی شهر برای محافظت از خود، هفت مزدور را به رهبری سم چیزم استخدام می‌کنند. این هفت نفر خود را آماده مواجه‌ای خشونت‌آمیز می‌کنند اما بعد از ملاقات مردم شهر، روحیه آن‌ها به کلی تغییر می‌کند و برای چیزی بیش‌تر از پول آماده جنگ می‌شوند.




بنر فیلم حصارها
پوستر فیلم حصارها

حصارها

Fences
کارگردان: Denzel Washington نویسنده: August Wilson
سال انتشار:2016محصول: کانادا , ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Viola DavisViola Davis
Stephen HendersonStephen Henderson
Jovan AdepoJovan Adepo
Russell HornsbyRussell Hornsby
Mykelti WilliamsonMykelti Williamson

درباره فیلم حصارها


حصارها (Fences) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی دنزل واشینگتن است که براساس نمایشنامه‌ای به همین نام اثرآگوست ویلسون ساخته شد. تاد بلک و اسکات رودین در امر تهیه‌کنندگی واشینگتن را همراهی کردند.

فیلم حصارها نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت آنان را در پی داشت. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنزل واشینگتن، وایولا دیویس، استیون هندرسون، میکلتی ویلیامسون، راسل هورنسبای و جوان آدپو اشاره کرد.

این فیلم طی مراسم اسکار در چهار بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که تنها توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کند. فیلم حصارها در مراسم گلدن گلوب در دو بخش بهترین بازیگر مرد فیلم درام و بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد دریافت جایزه شد که تنها توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کند.

این فیلم توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و سود خوبی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. این فیلم که با بودجه 24 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 64 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم حصارها بدین شرح است: در سال ۱۹۵۰ در پیتسبورگ، تروی مکسون با همسرش رز و پسرش کوری زندگی می‌کند. تروی در کنار بهترین دوستش جیم بونو به شغل رفتگری مشغول است. تروی برادر بزرگتر گابریل مکسون است. گابریل در جنگ جهانی دوم توسط تیری که به سرش اصابت کرده بوده دچار مشکل ذهنی است. به همین علت دولت به او سه هزار دلار غرامت پرداخت می‌کند. تروی از این پول استفاده می‌کند تا برای خانواده‌اش یک خانه بخرد.




بنر فیلم آنتوان فیشر
پوستر فیلم آنتوان فیشر

آنتوان فیشر

Antwone Fisher
کارگردان: Denzel Washington نویسنده: Antwone Fisher
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
Derek LukeDerek Luke
Malcolm David KelleyMalcolm David Kelley
Cory HodgesCory Hodges
Denzel WashingtonDenzel Washington
Joy BryantJoy Bryant
Salli Richardson-WhitfieldSalli Richardson-Whitfield

درباره فیلم آنتوان فیشر


آنتوان فیشر (Antwone Fisher) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی دنزل واشینگتن است که در سال 2002 اکران شد. تاد بلاک و راندا هانیس در امر تهیه‌کنندگی واشینگتن را همراهی کردند. فیلم‌نامه این اثر نیز توسط آنتوان فیشر نوشته شد.

فیلم آنتوان فیشر نمرات متوسطی را دریافت کرد؛ این فیلم در زمینه بازی بازیگرانی و بار احساسی داستان مورد تحسین قرار گرفت؛ اما منتقدان فیلم‌نامه این اثر را دارای ایرداتی دانستند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به درک لوک، دنزل واشینگتن، مالکوم دیوید کلی، جوی برایانت، سالی ریچاردسن، کوین کانلی، ورنی واتسون-جانسون، وایولا دیویس، استیون اسندن، سانگ کانگ، یولاندا راس، جاشا واشینگتن، چویتل اجیوفور، گری راسل و الیس ای.ویلیامز اشاره کرد.

فیلم آنتوان فیشر با اینکه فروش بزرگی در گیشه نداشت، اما توانست سوددهی خوبی برای سازندگانش داشته باشد. این فیلم با بودجه تولید 12.5 میلیون دلاری، حدود 23 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: آنتوان فیشر یک ملوان سیاه‌پوست در نیروی دریایی است که در محیط کار به شدت عصبانی و تندخو است؛ او را به یک روانشناس معرفی می‌کنند تا وی را روانکاوی کند. در حین روانکاوی، مشکلات گذشته‌ی او آشکار می‌شود.




بنر فیلم جان کیو
پوستر فیلم جان کیو

جان کیو

John Q
کارگردان: Nick Cassavetes نویسنده: James Kearns
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
James WoodsJames Woods
Kimberly EliseKimberly Elise
Robert DuvallRobert Duvall
Shawn HatosyShawn Hatosy
Eddie GriffinEddie Griffin

درباره فیلم جان کیو


جان کیو (John Q) نیز جزو بهترین فیلم های دنزل واشینگتن به شمار می‌آید که در سال 2002 اکران شد. نیک کاساوتس وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. مارک بورگ تهیه‌کننده این فیلم بود. فیلم‌نامه فیلم جان کیو نیز توسط جیمز کیرنز نوشته شد.

فیلم جان کیو نمرات مختلفی را دریافت کرد و نظرات متفاوت منتقدان را در پی داشت. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت، اما در زمینه فیلم‌نامه نقدهای منفی منتقدان را دریافت کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنزل واشینگتن، کیمبرلی الیز، رابرت دووال، آن هیش، جیمز وودز و ری لیوتا اشاره کرد. فیلم جان کیو که با بودجه 36 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 102 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به جان کوئینسی آرچیبالد، یک پدر و همسر که پسرش به بیماری قلبی مبتلا بوده و پی می‌برد که سازمان پشتیبانی از سلامت آمریکا برای اهدای قلب از پسرش حمایت نمی‌کند. او تصمیم می‌گیرد که بیمارستان را مجبور به انجام این کار کند.




بنر فیلم رومن جی. ایزریل، وکیل دادگستری
پوستر فیلم رومن جی. ایزریل، وکیل دادگستری

رومن جی. ایزریل، وکیل دادگستری

Roman J. Israel, Esq.
کارگردان: Dan Gilroy نویسنده: Dan Gilroy
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Colin FarrellColin Farrell
Carmen EjogoCarmen Ejogo
Lynda GravattLynda Gravatt
Amanda WarrenAmanda Warren
Hugo ArmstrongHugo Armstrong

درباره فیلم رومن جی. ایزریل، وکیل دادگستری


رومن جی. ایزریل، وکیل دادگستری (Roman J. Israel, Esq.‎) وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم دن گیلروی قرار داشت. تاد بلک، جنیفر فاکس و دنزل واشینگتن تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم رومن جی. ایزریل، وکیل دادگستری با واکنش‌های مختلف منتقدان روبه‌رو شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به دنزل واشینگتن، کالین فارل، کارمن اجوگو و نازنین کانتراکتور اشاره کرد.

فیلم رومن جی. ایزریل در گیشه شکست خورد و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 22 میلیون دلاری تولید شده بود، تنها حدود 11 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به وکیلی به اسم رومن جی. ایزریل است که بعد از سکته‌ قلبی شریکش در یک دفتر حقوقی کوچک، در شرکت حقوقی بزرگی مشغول به کار می‌شود.




بنر فیلم بهترین بلوز
پوستر فیلم بهترین بلوز

بهترین بلوز

Mo' Better Blues
کارگردان: Spike Lee نویسنده: Spike Lee
سال انتشار:1990محصول: ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Spike LeeSpike Lee
Wesley SnipesWesley Snipes
Giancarlo EspositoGiancarlo Esposito
John TurturroJohn Turturro
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson

درباره فیلم بهترین بلوز


فیلم بهترین بلوز (Mo' Better Blues) اثری به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی اسپایک لی است که در سال 1990 اکران شد.

فیلم بهترین بلوز نمرات مختلفی از سوی منتقدان دریافت کرد و واکنش‌های گوناگون آنان را در پی داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنزل واشینگتن، اسپایک لی، وسلی اسنایپس، جیانکارلو اسپوزیتو، رابین هریس، جوئی لی، بیل نون، جان تورتورو، دیک آنتونی ویلیامز، سیندا ویلیامز، ساموئل ال. جکسون، ابی لینکلن، نیکولاس تورتورو و شارلی مورفی و دایان کارول اشاره کرد.

این فیلم کمی بیشتر از بودجه تولیدش فروش کرد. فیلم بهترین بلوز که با بودجه 10 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 16 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم داستان بلیک گیلیام، نوازنده ترومپت را نشان می‌دهد که مشکلات فراوانی دارد؛ کوئینتت او با رقابت اعضای گروه دست و پنجه نرم می‌کند. مدیر برنامه‌های گروهش که دوست نزدیک او نیز هست به شدت بدهکار بوده و خود او هم در زندگی عاطفی‌اش دچار بحران شده‌ است.




بنر فیلم پرواز
پوستر فیلم پرواز

پرواز

Flight
کارگردان: Robert Zemeckis نویسنده: John Gatins
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Don CheadleDon Cheadle
Kelly ReillyKelly Reilly
John GoodmanJohn Goodman
Bruce GreenwoodBruce Greenwood
Brian GeraghtyBrian Geraghty

درباره فیلم پرواز


پرواز (Flight) اثری به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رابرت زمکیس است که در سال 2012 اکران شد. استیو استارکی در امر تهیه‌کنندگی به زمکیس کمک کرد. جان گاتینس نیز فیلم‌نامه این عنوان را نوشت.

فیلم پرواز به دلیل داستان جذاب، عملکرد قدرتمند گروه بازیگری و فیلم‌نامه عالی مورد تحسین قرار گرفت. دنزل واشینگتن، دان چیدل، ملیسا لئو، جان گودمن، کلی ریلی، بروس گرین وود، نیدین ولاسکز، ردا گریفیس و گارسل بووی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم طی مراسم اسکار در دو رشته بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را کسب کند. فیلم پرواز فروش بسیار خوبی در باکس‎‌آفیس داشت؛ این فیلم با بودجه تولید 31 میلیون دلاری‌اش، حدود 161 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: خلبان یک هواپیمای مسافربری، قبل از پرواز از مواد مخدر و الکل استفاده می‌کند. هواپیما کمی پس از پرواز دچار نقص فنی می‌شود؛ ولی خلبان با تکیه بر تجربه به شکل معجزه‌آسایی موفق می‌شود هواپیما را در یک مزرعه به زمین بنشاند. این حادثه که می‌توانست به کشته شدن همه مسافران و گروه پرواز منجر شود تنها شش کشته برجای می‌گذارد.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های دنزل واشینگتن

عکس پروفایل

شما