خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های رابرت داونی جونیور

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور – رابرت داونی جونیور یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازیگران مرد جهان به شمار می‌آید که طرفداران زیادی دارد.

او با ایفای نقش مرد آهنی در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول توانست نام خود را به‌عنوان یک سوپراستار جهانی مطرح کند.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور را به شما مخاطبان عزیز ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم انتقام جویان: پایان بازی

انتقام جویان: پایان بازی

Avengers: Endgame
کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo نویسنده: Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Chris EvansChris Evans
Mark RuffaloMark Ruffalo
Chris HemsworthChris Hemsworth
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Jeremy RennerJeremy Renner

درباره فیلم انتقام جویان: پایان بازی


انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) یکی از پرافتخارترین فیلم‌های جدید سینما به شمار می‌آید که به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده برادران روسو قرار داشت. کوین فایگی به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی به رشته تحریر درآمد.

فیلم پایان بازی با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و صحنه‌های اکشن مهیج مورد تحسین قرار گرفت.

رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل، پل راد، بری لارسون، کارن گیلان، دانای گوریرا، بردلی کوپر و جاش برولین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی به موفقیت بی‌نظیری در گیشه دست یافت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما کشاند. این فیلم با بودجه تولید 356 میلیون دلاری‌اش، حدود 2.790 میلیارد دلار فروش کرد. این فیلم با فروش خارق‌العاده‌اش به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹، پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما جهان تبدیل شد.

خلاصه داستان فیلم رابرت داونی جونیور بدین شرح است: سه هفته بعد از آن که در جنگ ابدیت، نصف جمعیت دنیا به دست تانوس نابود شدند، کاپیتان مارول، تونی استارک و نبیولا را که در فضا سرگردان شده‌اند نجات می‌دهد و آن‌ها را به زمین برمی‌گرداند. آن‌ها با انتقام‌جویان بازمانده دیدار می‌کنند. بروس بنر، استیو راجرز، راکت، ثور، ناتاشا رومانوف، جیمز رودز، کارول دنورز و نبیولا به فضا می‌روند و تانوس را در یک سیاره غیر مسکونی پیدا می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند تا بار دیگر از سنگ‌های ابدیت استفاده کنند تا خرابی‌هایی را که تانوس به بار آورده جبران کنند؛ اما تانوس به آن‌ها نشان می‌دهد که قبلا سنگ‌ها را نابود کرده ‌است تا از استفاده بیشتر آن‌ها جلوگیری کند. ثور سر تانوس را از بدنش جدا می‌کند و انتقام‌جویان به مقر خودشان بر می‌گردند.

فیلم سینمایی انتقام جویان 4، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی شناخته می‌شود و تماشای آن می‌تواند برای شما عزیزان لذت بخش باشد.

گالری فیلم انتقام جویان: پایان بازی





بنر فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

Avengers: Infinity War
کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo نویسنده: Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Chris HemsworthChris Hemsworth
Chris EvansChris Evans
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Benedict CumberbatchBenedict Cumberbatch
Tom HollandTom Holland

درباره فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت


انتقام‌‌جویان: جنگ بی‌نهایت (Avengers: Infinity War) یکی از بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور محسوب می‌شود که در سال 2018 اکران شد. برادران روسو به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشتند. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده برادران روسو قرار داشت. کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نیز نویسنده این فیلم بودند.

فیلم جنگ بی‌نهایت نیز در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های داستان، کارگردانی و عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند. البته برخی از منتقدان روند کند داستانی و مدت زمان طولانی فیلم را مورد انتقاد قرار دادند.

فیلم جنگ ابدیت به موفقیت بزرگی در گیشه دست پیدا کرد و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شد. این فیلم بودجه تولید 400 میلیون دلاری خود، حدود 2.048 میلیارد دلار فروخت. فیلم جنگ ابدیت با این فروش توانست به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۸، دومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ، چهارمین فیلم پرفروش در داخل ایالات متحده و پنجمین فیلم پرفروش تمام تاریخ سینما تبدیل شود.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند، چادویک بوزمن، الیزابت اولسن، کریس پرت، زوئی سالدانیا و جاش برولین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جنگ ابدیت بدین شرح است: تانوس پس از به چنگ آوردن سنگ قدرت از سیاره زاندار، به همراه فرقه سیاه به سفینه بازماندگان آزگارد حمله می‌کند. ثور، هایمدال، لوکی و هالک نمی‌توانند مانع تانوس شوند و او از طریق تسراکت به سنگ فضا نیز دست پیدا می‌کند. لوکی و هایمدال کشته می‌شوند، هالک شکست می‌خورد و ثور نیز بیهوش در فضا رها می‌شود. هایمدال طی آخرین لحظات هالک را به زمین می‌فرستد تا به انتقام‌جویان در زمین خبر دهد.

جنگ ابدیت را به راحتی می‌توان با عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جهان نام برد. فیلمی سرتاسر اکشن با حضور جمع زیادی از بازیگران سرشناس و بزرگ هالیوود که با داستانی جذاب مخاطب را میخکوب صفحه‌ی نمایش می‌کند.

گالری فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت





بنر فیلم زودیاک
پوستر فیلم زودیاک

زودیاک

Zodiac
کارگردان: David Fincher نویسنده: James Vanderbilt
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Mark RuffaloMark Ruffalo
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Anthony EdwardsAnthony Edwards
Brian CoxBrian Cox
John Carroll LynchJohn Carroll Lynch

درباره فیلم زودیاک


زودیاک (Zodiac) یک فیلم معمایی به کارگردانی دیوید فینچر است که برپایه رمانی به همین نام اثر رابرت گری اسمیت تولید شد. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده جیمز وندربیت قرار داشت. مایک مدووی، براد فیشر، آرنولد مسر و جیمز وندربیلت به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم زودیاک نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت. این فیلم به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و فیلم‌نامه عالی مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم عملکرد درخشانی در باکس‌آفیس داشت و با استقبال مخاطبان مواجه شد. فیلم زودیاک که با بودجه تولید 65 میلیون دلاری‌اش، حدود 84 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیک جیلنهال، مارک رافلو، رابرت داونی جونیور، آنتونی ادواردز، برایان کاکس، الیاس کوتیاس، دانل لوگ، جان کارول لینچ، درموت مالرونی، کلیا دووال، جون دایان ری‌فیل و تام وریکا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم زودیاک بدین شرح است: در ۴ ژوئیه ۱۹۶۹ مردی ناشناس با یک اسلحه در والیو کالیفرنیا به دارلین فرین و مایک مژو حمله می‌کند و مژو زنده می‌ماند. یک ماه بعد، روزنامه سان‌فرانسیسکو کرونیکل یک نامه رمزدار از جانب قاتل دریافت می‌کند که در آن خودش را زودیاک نامیده و پلیس را سرزنش کرده ‌است. پاول ایوری و دیگران، کاریکاتوریست سیاسی، رابرت گری اسمیت را در تحقیقات ابتدایی جدی نمی‌گیرند و او را در جریان جزئیات قرار نمی‌دهند. وقتی روزنامه نامه‌ها را چاپ می‌کند، یک زوج آن‌ها را رمزگشایی می‌کنند. در سپتامبر، قاتل به یک دانشجوی حقوق به نام برایان هارتنل و سیسیلیا شپرد در ناپا حمله می‌کند.




بنر فیلم شرلوک هلمز 3

شرلوک هلمز 3

Sherlock Holmes 3
کارگردان: Dexter Fletcher نویسنده: Chris Brancato
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
مشاهده صفحه فیلم
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Jude LawJude Law

درباره فیلم شرلوک هلمز 3


شرلوک هولمز (Sherlock Holmes) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های رابرت دوانی جونیور را داراست. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده گای ریچی قرار داشت. جوئل سیلور، لئونل ویگرام، سوزان دونی و دن لین تهیه‌کنندگان این اثر بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط مایکل رابرت جانسون، آنتونی پکهام و سیمون کینبرگ نوشته شد.

فیلم شرلوک هولمز پس از اکران تحسین منتقدان را به همراه داشت و با نظرات مثبت آنان مواجه شد. منتقدان داستان جذاب و هیجان‌انگیز این فیلم را مورد تحسین قرار دادند و بازی جذاب گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد و توانست در گیشه فروش بسیار خوبی داشته باشد. فیلم شرلوک هولمز که با بودجه 90 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 524 میلیون دلار فروش کرد. بعد از این موفقیت تجاری عظیم، سازندگان دنباله این فیلم را با نام شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها تولید کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به رابرت داونی جونیور، جود لا، ریچل مک‌آدامز، مارک استرانگ، کلی رایلی و ادی مارسن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: شرلوک مردی به اسم لرد بلکوود را دستگیر می‌کند؛ او قبل از این پنج دختر را به قتل رسانده و می‌خواهد با جادوگری ششمین دختر را هم بکشد؛ اما پیش از موفقیت دستگیر شده و اعدام می‌شود. بعد از این داستان زنی به اسم آیرن آدلر که درگذشته شرلوک هولمز دلبسته او بوده به او پیشنهاد می‌کند تا برای او روی یک پرونده کار کند و این مربوط به مردی مو قرمز می‌شود.




بنر فیلم موعد مقرر
پوستر فیلم موعد مقرر

موعد مقرر

Due Date
کارگردان: Todd Phillips نویسنده: Todd Phillips , Adam Sztykiel , Alan R. Cohen , Alan Freedland
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Michelle MonaghanMichelle Monaghan
Zach GalifianakisZach Galifianakis
Jamie FoxxJamie Foxx
Juliette LewisJuliette Lewis
Todd PhillipsTodd Phillips

درباره فیلم موعد مقرر


موعد مقرر (Due Date) یک فیلم کمدی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی تاد فیلیپس است که در سال 2010 اکران شد. سوزان داونی و دانیل گولدبرگ در امر تهیه‌کنندگی فیلیپس را همراهی کردند.

این فیلم کمدی در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق ظاهر شد و توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد. فیلم موعد مقرر به دلیل درون‌مایه طنز جذابش و داستان سرگرم‌کننده‌اش مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم موعد مقرر توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و در گیشه قدرتمند ظاهر شود. این فیلم با بودجه تولید 60 میلیون دلاری خود، حدود 212 میلیون دلار فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور، زک گالیفیاناکیس، میشل موناهن، جولیت لوئیس، جیمی فاکس، مت والش، روبرت فیتزگرالد دیگز، دنی مک‌براید، تاد فلیپس، میمی کندی، کیگان-مایکل کی، آرون لوستیگ، مارکو رودریگز، برودی استیونز، چارلی شین و جان کرایر اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پیتر هایمن قرار است تا چند روز دیگر پدر شود و برای همین تصمیم دارد سر وقت خود را نزد همسرش برساند. اما پیتر در یک سفر جاده‌ای به ناچار همراه مردی به اسم ایتان ترمبلی می‌شود. ایتان مردی عجیب و غریب و بلند پرواز است که مشتاق بازیگری است.




بنر فیلم مارشال‌های آمریکایی
پوستر فیلم مارشال‌های آمریکایی

مارشال‌های آمریکایی

U.S. Marshals
کارگردان: Stuart Baird نویسنده: John Pogue
سال انتشار:1998محصول: ایالات متحده
Tommy Lee JonesTommy Lee Jones
Wesley SnipesWesley Snipes
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Joe PantolianoJoe Pantoliano
Daniel RoebuckDaniel Roebuck
Tom WoodTom Wood

درباره فیلم مارشال‌های آمریکایی


مارشال‌های آمریکایی (U.S. Marshals) یک فیلم اکشن و جنایی به کارگردانی استوارت برد است که یکی از بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور محسوب می‌شود. آن کوپلسون و آرنولد کوپلسون تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان این فیلم توسط روی هاگینز و جان پوگ نوشته شد.

مارشال‌های آمریکایی نتوانست نمرات بالایی را دریافت کند و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم جنایی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تامی لی جونز، رابرت داونی جونیور، وسلی اسنایپس، جو پانتولیانو، ایرن ژاکوب و کیت نلیگان اشاره کرد. این فیلم با وجود نقدهای منفی که دریافت کرد، فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه داشت؛ این فیلم با بودجه تولید 45 میلیون دلاری، حدود 102 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مارشال سام جرارد ماموریت می‌یابد تبهکاری خطرناک را با هواپیما به زندانی در میزوری ببرد. مارک شریدان که متهم به قتل دو مأمور فدرال است، اما ادعا می‌کند بی‌گناه است، نیز همسفر آن دو است. هواپیما دچار سانحه می‌شود و شریدان بعد از کمک به نجات چند مسافر، فرار می‌کند؛ به جرارد ابلاغ می‌کنند که باید هر چه زودتر شریدان را دستگیر کند.




بنر فیلم دولیتل

دولیتل

Dolittle
کارگردان: Stephen Gaghan نویسنده: Stephen Gaghan , Chris McKay , Thomas Shepherd
سال انتشار:2020محصول: بریتانیا , چین , ایالات متحده , ژاپن
تماشای آنلاین فیلم
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Antonio BanderasAntonio Banderas
Michael SheenMichael Sheen
Jim BroadbentJim Broadbent
Jessie BuckleyJessie Buckley
Harry CollettHarry Collett

درباره فیلم دولیتل


دولیتل (Dolittle) یک فیلم فانتزی به کارگردانی و نویسندگی استیون گیگان است که در سال 2020 اکران شد. توماس شفرد در امر نویسندگی گیگان را همراهی کرد. جو روث، جف کیرشن باوم و سوزان داونی نیز وظیفه تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشتند.

فیلم دولیتل نمرات متوسطی را دریافت کرد و واکنش‌های مختلف آنان را به همراه داشت. این فیلم در زمینه‌های جلوه‌های ویژه تصویری و مضامین طنز مورد تحسین قرار گرفت؛ منتقدان اعتقاد داشتند سازندگان در بخش داستان و شخصیت‌پردازی عملکرد خوبی نداشتند.

این فیلم در بخش فروش نتوانست انتظارات سازندگان را برآورده سازد. فیلم دولیتل با بودجه عظیم 175 میلیون دلاری‌اش، حدود 245 میلیون دلار فروش کرد. رابرت داونی جونیور، آنتونیو باندراس، مایکل شین، اما تامپسون، رامی ملک، جان سینا، کمیل نانجیانی، اکتاویا اسپنسر، تام هالند، کریگ رابینسون، سلنا گومز، رالف اینسون و ماریون کوتیار ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم دولیتل بدین شرح است: یک دکتر و دامپزشک بسیار معروف به اسم جان دولیتل که در زمان ملکه ویکتوریا زندگی‌ می‌کند، هفت سال است که همسرش را از دست داده است. دولیتل پس از مرگ همسرش گوشه‌نشین شده و خود را در خانه‌اش به همراه حیوانات باغ‌وحش مخفی کرده ‌است. دولیتل دارای توانایی جالبی است؛ او قادر است با حیوانات صحبت کند. زمانی که ملکه ویکتوریا به‌شدت بیمار می‌شود، دکتر دولیتل مجبور می‌شود جهت درمان او قدم در سفر بسیار خطرناکی بگذارد.




بنر فیلم بوس بوس بنگ بنگ
پوستر فیلم بوس بوس بنگ بنگ

بوس بوس بنگ بنگ

Kiss Kiss Bang Bang
کارگردان: Shane Black نویسنده: Shane Black
سال انتشار:2005محصول: ایالات متحده
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Val KilmerVal Kilmer
Michelle MonaghanMichelle Monaghan
Corbin BernsenCorbin Bernsen
Dash MihokDash Mihok
Larry MillerLarry Miller

درباره فیلم بوس بوس بنگ بنگ


بوس بوس بنگ بنگ (Kiss Kiss Bang Bang‎) فیلمی کمدی و معمایی به کارگردانی و نویسندگی شین بلک است که برپایه رمانی به نام اجساد جایی هستند که آن‌ها ‌را می‌یابی اثر برت هالیدی ساخته شد. جوئل سیلور وظیفه تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشت.

فیلم بوس بوس بنگ بنگ نمرات نسبتا خوبی را دریافت کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. این فیلم به دلیل شخصیت‌پردازی‌های عالی و فضای جذابش با استقبال منتقدان روبه‌رو شد. رابرت داونی جونیور، وال کیلمر، میشل موناهن، کوربین برنسن، دش میهوک، لری میلر، راکموند دانبار، شانین سوسامون، آنجلا لیندوال، آریل وینتر، مارتا هکت و جودی ارنسون ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم فروش خوبی در گیشه نداشت و تنها به اندازه بودجه تولیدش فروش کرد؛ فیلم بوس بوس بنگ بنگ که با بودجه 15 میلیون دلاری تولید شده بود، به همین میزان فروش کرد.

خلاصه‌ داستان فیلم بوس بوس بنگ بنگ بدین شرح است: در پی رویدادی غیرمنتظره یک دزد به اسم هری لاکهارت، در محل انتخاب بازیگران یک فیلم هالیوودی حاضر می‌شود و به شکل تصادفی برای بازی در نقش یک کارآگاه انتخاب می‌شود.




بنر فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی
پوستر فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

Captain America: Civil War
کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo نویسنده: Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Chris EvansChris Evans
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Sebastian StanSebastian Stan
Anthony MackieAnthony Mackie
Don CheadleDon Cheadle

درباره فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی


کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور قرار بگیرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده برادران روسو قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نوشته شد. کوین فایگی نیز وظیفه تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشت.

فیلم جنگ داخلی نظرات مثبت منتقدان را به همراه داشت و در زمینه‌های صحنه‌های اکشن، جلوه‌های بصری جذاب و داستان سرگرم‌کننده مورد تحسین قرار گرفت. کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، اسکارلت جوهانسون، سباستین استن، آنتونی مکی، امیلی ونکمپ، دان چیدل، جرمی رنر، چادویک بوزمن، پل بتانی، الیزابت اولسن، پل راد، فرانک گریلو، تام هالند، ویلیام هرت و دانیل برول ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی به موفقیت بزرگی در گیشه رسید و فروش خارق‌العاده‌ای را تجربه کرد. این فیلم با بودجه تولید 250 میلیون دلاری، حدود 1.153 میلیارد دلار فروش کرد. جنگ داخلی با این فروش به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۶، بیست‌ویکمین فیلم پرفروش تاریخ و هشتمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تبدیل شد.

خلاصه داستان فیلم جنگ داخلی بدین شرح است: در سال۱۹۹۱، باکی بارنز که توسط هایدرا شستشوی مغزی شده، به یک عملیات اعزام می‌شود و از یک اتومبیل سرم ابرسرباز را می‌دزدد. در زمان حال، حدودا یک سال پس از نابودی اولتران در کشور سوکویا توسط انتقام‌جویان، آن‌ها به دنبال متوقف کردن راملو از دزدیدن یک سلاح بیوشیمیایی از آزمایشگاهی در لاگوس هستند. راملو برای کشتن کاپیتان آمریکا خودش را منفجر می‌کند، اما واندا مکسیموف انفجار را کنترل کرده و آن را به آسمان می‌برد که به ساختمان برخورد می‌کند و باعث کشته شدن چند فعال بشردوست واکاندایی می‌شود.

فیلم سینمایی کاپیتان آمریکا، یکی از مواردی است که پیش از تماشای آثاری همچون انتقام جویان، و یا آثار جدید دنیای مارول آن را تماشا کنید.

چرا که بسیاری از اتفاقات دنیای سینمایی مارول پس از این فیلم مشخص می‌شوند.




بنر فیلم قاضی
پوستر فیلم قاضی

قاضی

The Judge
کارگردان: David Dobkin نویسنده: Nick Schenk , Bill Dubuque
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Robert DuvallRobert Duvall
Vera FarmigaVera Farmiga
Billy Bob ThorntonBilly Bob Thornton
Vincent D'OnofrioVincent D'Onofrio
Jeremy StrongJeremy Strong

درباره فیلم قاضی


قاضی (The Judge) یک فیلم درام و کمدی به کارگردانی دیوید دابکین است که در سال 2014 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده سوزان داونی، دیوید گمبینو و دیوید دوبکین قرار داشت. داستان این فیلم توسط نیک شینک نوشته شد.

فیلم قاضی واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی را دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور، رابرت دووال، ویرا فارمیگا، وینسنت دن آفریو، دکس شپارد، ایان نلسون و فرانک ال. ریدلی اشاره کرد.

این فیلم نسبت به بودجه تولیدش فروش خوبی را تجربه کرد؛ فیلم قاضی که با بودجه 50 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 84 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم قاضی بدین شرح است: یک وکیل بسیار موفق جهت خاکسپاری مادرش به شهرش بازمی‌گرد. وی در پی کشف این موضوع است که پدرش، قاضی شهر، متهم به انجام قتلی می‌شود.




بنر فیلم یک بوینده تاریکی
پوستر فیلم یک بوینده تاریکی

یک بوینده تاریکی

A Scanner Darkly
کارگردان: Richard Linklater نویسنده: Richard Linklater
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
Keanu ReevesKeanu Reeves
Winona RyderWinona Ryder
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Mitch BakerMitch Baker
Steven Chester PrinceSteven Chester Prince

درباره فیلم یک بوینده تاریکی


یک پوینده تاریک (A Scanner Darkly) فیلمی پویانمایی در ژانر علمی تخیلی است که برپایه رمانی به همین نام اثر فیلیپ کی. دیک ساخته شد؛ وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده ریچارد لینکلیتر قرار داشت. تامی پالوتا، آن واکر مک‌بی، پالمر وست، جونا اسمیت و اروین استاف نیز تهیه‌کنندگان این اثر بودند.

فیلم پویانمایی یک پوینده تاریک نمرات پایینی را از سوی منتقدان دریافت کرد و نتوانست مورد تحسین قرار بگیرد. منتقدان روند داستان این فیلم را بسیار خسته‌کننده توصیف کرده و شخصیت‌پردازی‌ها را گنگ دانستند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کیانو ریوز، رابرت داونی جونیور، وودی هارلسون، وینونا رایدر، روری کوچرین و الکس جونز اشاره کرد. این فیلم در گیشه شکست خورد و موفق به جلب نظر مخاطبان نشد؛ فیلم یک پوینده تاریک که با بودجه 8 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 7 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به مامور مخفی پلیسی است که قصد نفوذ در باند قاچاقچی را دارد؛ اما او در حین ماموریت خود، به ماده مخدر جدیدی اعتیاد پیدا می‌کند و توان تشخیص و تمایز بین واقعیت و خیال را از دست می‌دهد و به مرکز ترک اعتیاد فرستاده می‌شود.




بنر فیلم بوو-فینگر
پوستر فیلم بوو-فینگر

بوو-فینگر

Bowfinger
کارگردان: Frank Oz نویسنده: Steve Martin
سال انتشار:1999محصول: ایالات متحده
Steve MartinSteve Martin
Eddie MurphyEddie Murphy
Heather GrahamHeather Graham
Christine BaranskiChristine Baranski
Jamie KennedyJamie Kennedy
Adam Alexi-MalleAdam Alexi-Malle

درباره فیلم بوو-فینگر


بوفینگر (Bowfinger) یکی دیگر از بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور محسوب می‌شود که در سال 1999 اکران شد. البته رابرت داونی جونیور در این فیلم نقش چندان پررنگی نداشت. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده فرانک اوز قرار داشت. برایان گریزر تهیه‌کننده این اثر بود؛ فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط استیو مارتین استیو مارتین به رشته تحریر درآمد.

بوفینگر از منظر منتقدان فیلم بسیار ضعیفی بود که در بخش‌های مختلف ایرداتی اساسی داشت؛ این فیلم درنهایت نمرات بسیار پایینی نیز دریافت کرد. استیو مارتین، ادی مورفی، هدر گراهام، کریستین برنسکی، ترنس استامپ، رابرت داونی جونیور، جیمی کندی، بری نیومن، جان چو، فیل لویس، ماریسول نیکولز ازجمله بازیگرانی بودند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم با وجود دریافت نقدهای منفی، فروش خوبی در گیشه داشت؛ فیلم بوفینگر که با بودجه 55 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 98 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم بوفینگر بدین شرح است: بابی بوفینگر سال‌ها سعی کرده تا جایی در صنعت سینمای هالیوودی برای خود باز کند؛ ولی در این کار موفقیتی به دست نیاورده است. او اکنون اعتقاد پیدا کرده که باید همین روزها این مانع بزرگ را از سر راه بردارد، وگرنه دیگر هیچ‌گاه موفق نخواهد شد.




بنر فیلم در خواب‌ها
پوستر فیلم در خواب‌ها

در خواب‌ها

In Dreams
کارگردان: Neil Jordan نویسنده: Bruce Robinson , Neil Jordan
سال انتشار:1999محصول: ایالات متحده
Annette BeningAnnette Bening
Aidan QuinnAidan Quinn
Stephen ReaStephen Rea
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Paul GuilfoylePaul Guilfoyle
Katie SagonaKatie Sagona

درباره فیلم در خواب‌ها


در خواب‌ها (In Dreams‎) یک فیلم ترسناک به کارگردانی و نویسندگی نیل جردن است که در سال 1999 اکران شد؛ البته بروس رابینسون در امر فیلم‌نامه‌نویسی به جردن کمک کرد. استیون وولی نیز تهیه‌کننده فیلم در خواب‌ها بود.

فیلم در خواب‌ها پس از اکران واکنش‌های منفی منتقدان را به همراه داشت و نمرات پایینی دریافت کرد. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه ناقص و ضعف داستانی با نقدهای تند منتقدان روبه‌رو شد.

آنت بنینگ، کتی ساگونا، آیدان کوئین، رابرت داونی جونیور، پل گویلفویل و استیون ری ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم در گیشه شکست خورد و نتوانست مخاطبان را به سمت سالن‌های سینما بکشاند؛ فیلم در خواب‌ها که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 12 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کلیر کوپر خواب‌های عجیبی می‌بیند. شبی او خواب دختر کوچکی را می‌بیند که در محله او توسط یک غریبه ربوده می‌شود. وقتی دختر کوچکش بعد از مدتی ربوده شده و به قتل می‌رسد او مطمئن می‌شود ذهن او و قاتل در خواب به هم پیوند می‌خورد.




بنر فیلم هنرمند مخ زنی
پوستر فیلم هنرمند مخ زنی

هنرمند مخ زنی

The Pick-up Artist
کارگردان: James Toback نویسنده: James Toback
سال انتشار:1987محصول: ایالات متحده
Molly RingwaldMolly Ringwald
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Dennis HopperDennis Hopper
Danny AielloDanny Aiello
Harvey KeitelHarvey Keitel
Vanessa WilliamsVanessa Williams

درباره فیلم هنرمند مخ زنی


هنرمند مخ‌زنی (The Pick-up Artist) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور دانست که در سال 1987 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده جیمز توباک قرار داشت. وارن بیتی و دیوید لی مک لئود به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

از فیلم هنرمند مخ‌زنی به‌عنوان یک اثر سرگرم‌کننده یاد شد که می‌تواند اوقات خوشی را برای مخاطبانش به ارمغان بیاورد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مالی رینگوالد، رابرت داونی جونیور، دنیس هاپر، دنی آیلو و هاروی کایتل اشاره کرد.

این فیلم در گیشه شکست خورد و نتوانست مخاطبان را به سمت سالن‌های سینما روانه کند؛ فیلم هنرمند مخ‌زنی که با بودجه 15 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 13 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مردی خوشگذران عاشق زنی که بدهی سنگینی به مافیا دارد می‌شود؛ او که اکنون عشق حقیقی خود را پیدا کرده، برای کمک به او تلاش می‌کند.




بنر فیلم دو دختر و یک مرد
پوستر فیلم دو دختر و یک مرد

دو دختر و یک مرد

Two Girls and a Guy
کارگردان: James Toback نویسنده: James Toback
سال انتشار:1997محصول: ایالات متحده
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Natasha Gregson WagnerNatasha Gregson Wagner
Heather GrahamHeather Graham
Angel DavidAngel David
Frederique van der WalFrederique van der Wal

درباره فیلم دو دختر و یک مرد


دو دختر و یک مرد (Two Girls and a Guy) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی جیمز توباک است که در سال 1997 اکران شد. وظیفه‌ تهیه‌کنندگی فیلم دو دختر و یک مرد برعهده دنیل بیگل، مایکل میلر و ادوارد آر. پرسمن قرار داشت.

فیلم دو دختر و یک مرد از سوی منتقدان به‌عنوان یک فیلم سرگرم‌کننده توصیف شد؛ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور، هدر گراهام و ناتاشا گرکسون واگنر اشاره کرد. این فیلم درگیشه چندان درخشان ظاهر نشد و فروش کمی داشت؛ فیلم دو دختر و یک مرد که با بودجه 1 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 2 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح: دو دختر به نام‌های کارلا و لو در حالی که در مکانی یکسان منتظر معشوقه‌های خود هستند،‌ با یکدیگر آشنا می‌شوند. طولی نمی‌کشد که آن‌ها پی می‌برند هردوشان منتظر مردی یکسان به اسم بلیک هستند که یک بازیگر جوان است.




بنر فیلم بیوه سیاه

بیوه سیاه

Black Widow
کارگردان: Cate Shortland نویسنده: Eric Pearson
سال انتشار:2021محصول: مجارستان , نروژ , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Florence PughFlorence Pugh
David HarbourDavid Harbour
O.T. FagbenleO.T. Fagbenle
Rachel WeiszRachel Weisz
William HurtWilliam Hurt

درباره فیلم بیوه سیاه


بیوه سیاه (Black Widow) نیز جزو بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور محسوب می‌شود که در سال 2021 اکران شد. کیت شورتلند کارگردان و کوین فایگی تهیه‌کننده این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط اریک پیرسون نوشته شد.

فیلم بیوه سیاه با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شد و در زمینه‌های صحنه‌های اکشن و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در فیلم بیوه سیاه حضور داشتند می‌توان به اسکارلت جوهانسون، فلورنس پیو، دیوید هاربر، او.تی. فاگبنلی، ویلیام هرت، ری وینستون و ریچل وایس اشاره کرد.

خلاصه داستان بیوه سیاه بدین شرح است: داستان فیلم پس از حوادث فیلم جنگ داخلی و قبل از جنگ ابدیت جریان دارد و گریزی به گذشته ناتاشا رومانوف هم می‌زند و به صورت فلش بک کوتاه اتفاقی که برای هاکای و ناتاشا در بوداپست افتاد توضیح می‌دهد. در پی وقایع کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، ناتاشا رومانوف در پی نافرمانی از توافقنامه سوکوویا و کمک به استیو راجرز، تنها شده و تحت تعقیب دولت قرار گرفته ‌است و به شهر بوداپست می‌رود و اتفاقات جدیدی می‌افتد.




بنر فیلم برش‌های کوتاه
پوستر فیلم برش‌های کوتاه

برش‌های کوتاه

Short Cuts
کارگردان: Robert Altman نویسنده: Robert Altman , Frank Barhydt
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
Andie MacDowellAndie MacDowell
Bruce DavisonBruce Davison
Jack LemmonJack Lemmon
Zane CassidyZane Cassidy
Julianne MooreJulianne Moore
Matthew ModineMatthew Modine

درباره فیلم برش‌های کوتاه


برش‌های کوتاه (Short Cuts) یک فیلم در ژانر کمدی درام است که رابرت آلتمن کارگردان و نویسنده آن بود. فرانک براهیدت نیز در امر نویسندگی آلتمن را همراهی کرد. کری بروکا وظیفه تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشت.

فیلم برش‌های کوتاه در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و مورد تحسین آنان قرار گرفت. در این فیلم بازیگرانی همچون تیم رابینز، جولیان مور، تام ویتس، جک لمون و لیلی تیلور به ایفای نقش پرداختند. این فیلم چیزی در حدود 6 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: رالف وایمن و همسرش، ماریان در کنسرتی با استیورات و کلر کین آشنا می‌شوند و از آن‌ها می‌خواهند که برای یک مهمانی به منزل آن‌ها بیایند. اما هر دو ازدواج در پایان هفته وارد مشکلاتی می‌شوند. استیوارت و دوستانش به ماهی‌گیری می‌روند و درآنجا با جسد دختری درون آب مواجه می‌شوند. در بازگشت کلر متوجه می‌شود که استیوارت و دوستانش برای آنکه ماهی‌گیری‌شان دچار مشکل نشود، جسد را درون آب رها کرده و در بازگشت به پلیس اطلاع داده‌اند.




بنر فیلم هالک شگفت انگیز
پوستر فیلم هالک شگفت انگیز

هالک شگفت انگیز

The Incredible Hulk
کارگردان: Louis Leterrier نویسنده: Zak Penn
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده
Edward NortonEdward Norton
Liv TylerLiv Tyler
Tim RothTim Roth
William HurtWilliam Hurt
Tim Blake NelsonTim Blake Nelson
Ty BurrellTy Burrell

درباره فیلم هالک شگفت انگیز


هالک شگفت‌انگیز (The Incredible Hulk) یک فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی لویی لتریر است که در سال 2008 اکران شد. آوی آراد، گیل آن هرد و کوین فایگی تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. زک پن نیز فیلم‌نامه این فیلم را نوشته بود.

فیلم هالک شگفت‌انگیز نتوانست با نظرات مثبت منتقدان روبه‌رو شود. ادوارد نورتون، لیو تایلر، تیم راث، تیم بلیک نلسون، تای بورل، ویلیام هرت و رابرت داونی جونیور ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم فروش قابل قبولی در باکس‌آفیس داشت و توانست مورد توجه طرفداران زیادی قرار بگیرد. فیلم هالک شگفت‌انگیز که با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 263 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دکتر بروس بنر که به واسطه پرتو گاما در پروژه‌ای برای تولید ابرانسان به هالک تبدیل شد، حدود ۵ سال تحت تعقیب است و در ۵ ماه اخیر توانسته ‌است خود را کنترل کند. بروس جهت درمان خود با دانشمندی با نام مستعار دکتر آبی در ارتباط است تا اینکه در اثر یک اشتباه شناسایی می‌شود.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های رابرت داونی جونیور

عکس پروفایل

شما