خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی کدام هستند؟ فیلم و سریال‌های علمی تخیلی یکی از مجذوب کننده‌ترین گزینه‌های ممکن برای تماشا هستند.

پیشرفت جلوه‌های ویژه یکی از عواملی بوده که توانسته تا حد زیادی ژانر علمی تخیلی را دستخوش تغییر کند.

امروزه شاهد ساخته شدن آثاری جذاب و تماشایی هستیم و کارگردانان از تمامی جوانب می‌توانند نبوغ خود را در معرض نمایش قرار دهند.

در ادامه‌ی مقاله قصد داریم لیستی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی، و سپس لیستی از بهترین سریال های علمی تخیلی را خدمت شما دوست داران ملوفیلم ارائه دهیم.

با ملوفیلم همراه باشید.

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی




بنر فیلم میان ستاره‌ای

میان ستاره‌ای

Interstellar
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan , Jonathan Nolan
سال انتشار:2014محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Matthew McConaugheyMatthew McConaughey
Jessica ChastainJessica Chastain
Anne HathawayAnne Hathaway
Michael CaineMichael Caine
Casey AffleckCasey Affleck
Mackenzie FoyMackenzie Foy

درباره فیلم میان ستاره‌ای


میان‌ستاره‌ای (Interstellar) یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما محسوب می‌شود که موفق شد توجه بسیاری از طرفداران و منتقدان سینما را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم علمی تخیلی تماشایی برعهده کریستوفر نولان قرار داشت.

در امر تهیه‌کنندگی اما توماس و لیندا اوبست به نولان کمک کردند و در امر نویسندگی نیز جاناتان نولان برادرش را همراهی کرد. فیلم میان‌ستاره‌ای بعد از اکران موجب شگفتی منتقدان شد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم را به دلیل نشان دادن جزئیات علمی به شکلی دقیق، بازی محشر گروه بازیگری، پیچش داستانی فوق‌العاده، فیلم‌نامه قدرتمند، جلوه‌های ویژه جذاب و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند.

فیلم میان‌ستاره‌ای با وجود تحسین گسترده منتقدان، نتوانست در مراسم اسکار سال 2015 حضور قدرتمندانه‌ای داشته باشد؛ این فیلم در پنج بخش بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی صحنه، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود، که تنها موفق به کسب جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه شد.

این فیلم توانست فروش بسیار خوبی را در گیشه به نام خود ثبت کند و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند؛ فیلم میان‌ستاره‌ای با بودجه عظیم 165 میلیون دلاری تولید شد و حدود 701 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین، بیل ایروین، الن برستین، مایکل کین، مت دیمون و کیسی افلک اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم میان‌ستاره‌ای بدین شرح است: حوادث فیلم در زمان آینده جریان دارد؛ زمین به‌دلیل بادزدگی دچار بحران شده و محصولات کشاوری در حال نابودی هستند. مردی به نام کوپر که خلبان پیشین ناسا است، همراه با پدر زن، پسر جوان و دختر کوچکش در مزرعه‌ای زندگی می‌کنند. دختر کوپر که مورفی نام دارد ادعا می‌کند در اتاقش شبحی وجود دارد که می‌خواهد با او ارتباط برقرار کند. کوپر با بررسی اتاق پی می‌برد که هوشی ناشناخته قصد دارد با استفاده از اواج گرانشی پیامی را برای آن‌ها ارسال کند. این پیام در قالب اعداد دودویی که در گردوغبار اتاق برجای مانده به او منتقل می‌شود. این پیام شامل مختصاتی است که کوپر را به تاسیسات مخفی ناسا که توسط جان برند رهبری می‌شود، هدایت می‌کند.

همچنین لازم به ذکر است که فیلم میان ستاره‌ای، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جهان شناخته می‌شود.

گالری فیلم میان ستاره‌ای





بنر فیلم مریخی
پوستر فیلم مریخی

مریخی

The Martian
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Drew Goddard
سال انتشار:2015محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Matt DamonMatt Damon
Jessica ChastainJessica Chastain
Kristen WiigKristen Wiig
Jeff DanielsJeff Daniels
Michael PeñaMichael Peña
Sean BeanSean Bean

درباره فیلم مریخی


مریخی (The Martian) فیلم علمی تخیلی به کارگردانی ریدلی اسکات است که در سال 2015 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده سیمون کینبرگ قرار داشت. داستان فیلم مریخی نیز توسط درو گودارد نوشته شد.

فیلم مریخی بعد از اکران نه‌تنها با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد، بلکه حیرت دانشمندان را نیز برانگیخت. بسیاری از دانشمندان این فیلم را از نظر علمی دقیق‌ترین فیلم راجع‌به فضا و مریخ می‌دانند. منتقدان نیز فیلم مریخی را در زمینه‌های جلوه‌های ویژه، بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

فیلم مریخی یکی از بزرگ‌ترین ناکامان مراسم اسکار سال 2016 محسوب می‌شود؛ این فیلم طی مراسم اسکار در هفت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد. فیلم مریخی طی مراسم گلدن گلوب 2016 نیز در سه بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی (برای بازی مت دیمون) موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم با استقبال عظیم طرفداران سینما مواجه شد و موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. فیلم علمی تخیلی مریخی که با بودجه 108 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 630 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مت دیمون، جسیکا چستین، کریستن ویگ، جف دانیلز، مایکل پنیا، کیت مارا، شان بین، سباستین استن، دونالد گلاور، چویتل اجیوفور، بندیکت وانگ، ادی کو و انزو چیلنتی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مریخی بدین شرح است: یک فضانورد به نام مارک واتنی در کره مریخ سرگردان و گرفتار می‌شود. او باید از تمام توانایی‌های خود استفاده کند تا به مرکز کنترل پرواز در کره زمین وضعیت خود را اطلاع داده و تقاضای کمک کند. او در همین حین که برای بقای خود در مریخ و زنده ماندش درگیر مشکلات است، دچار حادثه می‌شود. دوستان او جهت نجاتش سعی می‌کنند و با کمک نبوغش اتفاقات جالبی برایش رقم می‌خورد. این فیلم علمی تخیلی در طول روند داستانش، هیجان را در مخاطبان خود به اوج خود می‌رساند.




بنر فیلم تلقین

تلقین

Inception
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan
سال انتشار:2010محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Ken WatanabeKen Watanabe
Joseph Gordon-LevittJoseph Gordon-Levitt
Marion CotillardMarion Cotillard
Ellen PageEllen Page
Tom HardyTom Hardy

درباره فیلم تلقین


تلقین (Inception) را نیز می‌توان یکی دیگر از بهترین فیلم های علمی تخیلی دانست که توسط کریستوفر نولان کارگردانی شد؛ نولان علاوه‌بر کارگردانی، به‌عنوان تهیه‌کننده و نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت. البته در امر تهیه‌کنندگی اما توماس، نولان را همراهی کرد.

فیلم تلقین با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات خارق‌العاده‌ای را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های خلاقیت داستانی، عملکرد گروه بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند. این فیلم طی مراسم اسکار در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم تلقین با استقبال گسترده طرفداران سینما روبه‌رو شد و فروشی خارق‌العاده را در گیشه به نام خود ثبت کرد. این فیلم که با بودجه عظیم 160 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 870 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم علمی تخیلی تلقین به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، کن واتانابه، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دام کاب دزدی حرفه‌ای در استخراج اسرار ارزشمند مورد نیاز سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری و چندملیتی است. او قادر است هنگامی که دیگران در خواب هستند و ذهن‌شان در آسیب‌پذیرترین موقعیت قرار دارد، اسرار مهم آن‌ها را از درون رویاهایشان به سرقت برده و در دنیای بیرون از خواب، این اسرار را به خریداران متقاضی عرضه می‌کند. او یک گروه حرفه‌ای از روان‌کاوان و معماران زبردست دارد که همراهش مخفیانه وارد خواب‌های دیگران می‌شوند و اطلاعات موردنظرشان را به سرقت می‌برند.

گالری فیلم تلقین





بنر فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر

جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر

Star Wars: The Rise of Skywalker
کارگردان: J.J. Abrams نویسنده: J.J. Abrams , Chris Terrio
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Carrie FisherCarrie Fisher
Mark HamillMark Hamill
Daisy RidleyDaisy Ridley
Adam DriverAdam Driver
John BoyegaJohn Boyega
Oscar IsaacOscar Isaac

درباره فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر


جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر (Star Wars: the rise of skywalker‎) یکی از فیلم های علمی تخیلی و اکشن محبوب سینما است. این فیلم که قسمت نهم مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان به حساب می‌آید توسط جی. جی. آبرامز کارگردانی شد. آبرامز به‌عنوان تهیه‌کننده و نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت. کاتلین کندی و مایکل رجوان در امر تهیه‌کنندگی و کریس تریو در امر نویسندگی آبرامز را همراهی کردند.

فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر بعد از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های تیم بازیگری و جلوه‌های بصری مورد تحسین قرار دادند و از سوی دیگر نسبت به فیلم‌نامه و کارگردانی آن انتقاد داشتند.

فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2019 طی مراسم اسکار در سه بخش بهترین موسیقی متن، بهترین جلوه های بصری و بهترین تدوین صدا نامزد دریافت جایزه شده بود؛ البته این فیلم در هیچ بخشی نتوانست جایزه اسکار را کسب کند.

این فیلم توانست توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند و موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر با بودجه عظیم 275 میلیون دلاری تولید شد و حدود 1.058 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. این میزان از فروش این فیلم را به هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل کرد.

دیزی ریدلی، آدام درایور، جان بویگا، اسکار آیزاک، لوپیتا نیونگو، دامنل گلیسون، کلی مری ترن، جوناس سوتامو، بیلی لورد، نائومی آکی، ریچارد ای گرانت، کری راسل، مارک همیل، آنتونی دنیلز، بیلی دی ویلیامز، کری فیشر ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کایلو رن ،پالپاتین را به کمک نیروی سیاه زنده پیدا می‌یابد. پالپاتین به او می‌گوید اگر از او کمک بگیرد و تقاضایش را برآورده کند، می‌تواند بر تمام کهکشان حکم‌فرمایی کند.

گالری فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر





بنر فیلم مسافران
پوستر فیلم مسافران

مسافران

Passengers
کارگردان: Morten Tyldum نویسنده: Jon Spaihts
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Jennifer LawrenceJennifer Lawrence
Chris PrattChris Pratt
Michael SheenMichael Sheen
Laurence FishburneLaurence Fishburne
Andy GarcíaAndy García
Aurora PerrineauAurora Perrineau

درباره فیلم مسافران


مسافران (Passengers) نیز جزو بهترین فیلم های علمی تخیلی سینما محسوب می‌شود که توسط مورتن تیلدام کارگردانی شد. داستان این فیلم علمی تخیلی ماجراجویی توسط جان اسپیتز نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم مسافران نیز برعهده نیل اچ. موریتز و استیون هامل قرار داشت.

فیلم مسافران توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی عالی گروه بازیگران، موسیقی جذاب و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند. فیلم مسافران طی مراسم اسکار سال 2016 نیز در دو بخش بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی صحنه نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق کسب آن‌ها نشد.

فیلم مسافران با واکنش مثبت مخاطبان مواجه شد و فروشی عالی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 110 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 303 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم مسافران به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریس پرت، جنیفر لارنس، مایکل شین و لارنس فیشبرن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مسافران که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2016 محسوب می‌شود، بدین شرح است: این فیلم راجع‌به ستاره‌پیمایی به نام آوالون است که باید طی سفری ۱۲۰ ساله، پنج هزار مسافر و ۲۵۸ خدمه سفینه را به سیاره‌ای دوردست، اما قابل سکونت به نام هوم‌استد۲ منتقل کند. جهت جلوگیری از بالا رفتن سن سرنشینان و پیرشدن آن‌ها، مسافران با فناوری خواب مصنوعی سفر می‌کنند که قرار است به صورت خودکار چهار ماه قبل از رسیدن به مقصد آن‌ها را بیدار کند. این ستاره‌پیما دارای سامانه خودکار دفع شهاب‌سنگ است که به صورت سپری مغناطیسی عمل می‌کند؛ ولی بر اثر برخورد یک شهاب‌سنگ خیلی بزرگ، سفینه دوام نمی‌آورد و دچار نقص فنی می‌شود.




بنر فیلم آلیتا: فرشته نبرد

آلیتا: فرشته نبرد

Alita: Battle Angel
کارگردان: Robert Rodriguez نویسنده: James Cameron , Laeta Kalogridis
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Rosa SalazarRosa Salazar
Christoph WaltzChristoph Waltz
Jennifer ConnellyJennifer Connelly
Mahershala AliMahershala Ali
Ed SkreinEd Skrein
Jackie Earle HaleyJackie Earle Haley

درباره فیلم آلیتا: فرشته نبرد


آلیتا: فرشته جنگ (Alita: Battle Angel) یکی دیگر از فیلم های علمی تخیلی جذاب سینما به حساب می‌آید که پس از اکران موفق شد توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی این فیلم علمی تخیلی برعهده رابرت رودریگز قرار داشت. جیمز کامرون و لایتا کالوگیریدیس نویسندگان فیلم آلیتا: فرشته جنگ بودند؛ کامرون به همراه جان لاندو به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت.

این فیلم بر اساس یک مانگا به همین نام اثر یوکیتو کیشیرو ساخته شد. فیلم آلیتا: فرشته جنگ بعد از اکران واکنش مختلف منتقدان را در پی داشت و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم در زمینه‌های بازیگری، جلوه‌های ویژه و صحنه‌های اکشن مورد تحسین قرار دادند؛ اما آن‌ها به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی اساسی وارد کردند.

فیلم آلیتا: فرشته جنگ موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش رقم زد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد؛ این فیلم که با بودجه 170 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 404 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم آلیتا: فرشته جنگ به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رزا سلزار، کریستف والتس، جنیفر کانلی، ماهرشالا علی، اد اسکرین، میشل رودریگز و جکی ارل هیلی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان در سال 2563 جریان دارد؛ سیصد سال بعد از اینکه سیاره زمین طی جنگی به نام سقوط یا جنگ بزرگ که با مریخ داشت ویران شد، دکتر دایسون ایدو باقی مانده یک سایبورگ مؤنث که دارای مغز سالم انسانی بود را در گورستان زایدات می‌یابد. ایدو جسم جدیدی را به مغز پیوند زده و نام او را به خاطر دختر فوت شده‌اش آلیتا می‌گذارد. آلیتا بدون هیچ خاطره‌ای از گذشته‌ بیدار می‌شود و بعد از گذشت چند روز با دکتر چیرن، همسر سابق ایدو روبه‌رو شده و همچنین با هیوگو آشنا می‌شود؛ هیوگو پسری است آرزو دارد به شهر آسمانی زالم برود.

همچنین لازم به ذکر است که فیلم آلیتا، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های فانتزی شناخته می‌شود.




بنر فیلم ماتریکس

ماتریکس

The Matrix
کارگردان: Lilly Wachowski , Lana Wachowski نویسنده: Lilly Wachowski , Lana Wachowski
سال انتشار:1999محصول: استرالیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Keanu ReevesKeanu Reeves
Laurence FishburneLaurence Fishburne
Carrie-Anne MossCarrie-Anne Moss
Hugo WeavingHugo Weaving
Joe PantolianoJoe Pantoliano
Gloria FosterGloria Foster

درباره فیلم ماتریکس


ماتریکس (The Matrix) جزو بهترین فیلم های علمی تخیلی و اکشن سینما به‌حساب می‌آید که توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این شاهکار سینمایی برعهده خواهران واچوفسکی قرار داشت. جوئل سیلور و اروین استاف نیز تهیه‌کنندگان این اثر بودند.

ماتریکس بعد از اکران با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. این فیلم هم‌اکنون رتبه 15 را در لیست 250 فیلم برتر سایت imdb به خود اختصاص داده است. منتقدان فیلم ماتریکس را در زمینه‌های داستان، صحنه‌های اکشن، فیلم‌برداری، جلوه‌های ویژه تصویری و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم ماتریکس طی مراسم اسکار سال 2000 در چهار بخش بهترین تدوین، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین صدا و بهترین جلوه‌های تصویری نامزد دریافت جایزه شده بود که در تمام این بخش‌ها موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم علمی تخیلی توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و با استقبال عظیم آن‌ها مواجه شود. فیلم ماتریکس که با بودجه 63 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 463 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

بعد از این موفقیت‌های تجاری عظیم، دو فیلم دیگر براساس این اثر به نام‌های ماتریکس: بارگذاری مجدد (محصول 2003) و انقلاب‌های ماتریکس (محصول 2003) نیز ساخته شدند که با استقبال مخاطبان مواجه شدند. سازندگان همچنین اعلام کردند که قسمت چهارم فیلم ماتریکس در سال 2022 اکران خواهد شد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم ماتریکس به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری-ان ماس، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو و گلوریا فاستر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ماتریکس بدین شرح است: زنی به نام ترینیتی در هتلی متروکه در شهری بزرگ با محاصره پلیس دست‌وپنجه نرم می‌کند. او موفق می‌شود به‌واسطه قدرت‌های ابرقهرمانی خویش نیروهای پلیس را شکست داده و از مهلکه بگریزد. اما نیروهای پلیس به تعقیب ترینیتی ادامه می‌دهند. اما تنها پلیس‌ها نیستند که قصد دارند ترینیتی را گیر بیاندازند؛ گروهی دیگر از ماموران نیز با قابلیت‌های ابرقهرمانی خاص خود در جستجوی این زن هستند. ترینیتی در ادامه وارد کیوسک تلفن عمومی می‌شود و تلفنی که زنگ می‌خورد را برمی‌دارد. او تنها چند ثانیه پیش از اینکه کیوسک تلفن مورد اصابت کامیون حامل مأموران قرار بگیرد، غیب می‌شود.

گالری فیلم ماتریکس





بنر فیلم آکوامن

آکوامن

Aquaman
کارگردان: James Wan نویسنده: David Leslie Johnson-McGoldrick , Will Beall
سال انتشار:2018محصول: استرالیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jason MomoaJason Momoa
Amber HeardAmber Heard
Willem DafoeWillem Dafoe
Patrick WilsonPatrick Wilson
Nicole KidmanNicole Kidman
Dolph LundgrenDolph Lundgren

درباره فیلم آکوامن


آکوامن (Aquaman‎) جزو بهترین فیلم های علمی تخیلی 2018 به حساب می‌آید که براساس کاراکتری به همین نام از کمیک‌های شرکت دی سی ساخته شد. این فیلم به‌عنوان ششمین فیلم دنیای سینمایی دی سی موفق شد تا حد زیادی طرفداران این جهان سینمایی را راضی کند.

جیمز وان به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این فیلم حضور داشت داشت؛ البته وان در امر نویسندگی تنها نبود و جف جانز نیز او را همراهی کرد. فیلم‌نامه فیلم آکوامن توسط ویل بیل و دیوید لزلی جانسون نوشته شد. پیتر سفر نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشت.

فیلم آکوامن موفق شد با تحسین منتقدان مواجه شود و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم علمی تخیلی جذاب را در زمینه‌های کارگردانی، جلوه‌های ویژه و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند؛ البته برخی از منتقدان نسبت به مدت زمان طولانی فیلم و روند داستانی آن انتقاداتی داشتند.

این فیلم با فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه روبه‌رو شد و توانست موفقیت عظیمی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. این با بودجه 200 میلیون دلاری تولید شد و حدود 1.148 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. این میزان فروش باعث شد فیلم آکوامن به پنجمین فیلم پرفروش سال 2018، پرفروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی، نهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ و بیست‌ودومین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شود.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیسون موموآ، امبر هرد، ویلم دفو، پاتریک ویلسون، یحیی عبدالمتین دوم، تمورا موریسون، دولف لاندگرن و نیکول کیدمن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آکوامن بدین شرح است: در سال 1985، نگهبان چراغ خانه توماس کری طی یک طوفان موفق به نجات آتلانا، ملکه قلمروی زیر آب آتلانتیس می‌شود. آن‌ها دلبسته یکدیگر شده و صاحب پسری به نام آرتور می‌شوند که قادر است با موجودات دریایی ارتباط برقرار کند. سربازان آتلانتیس جهت گرفتن آتلانا می‌آیند و او مجبور مجبور می‌شود خانواده خود را ترک کند. او جهت تربیت آرتور به مشاورش نیودیس ولکو اعتماد می‌کند. آرتور به جنگجوی ماهری تبدیل شده و پی می‌برد آتلانا به دلیل عشق‌ورزی به یک انسان و داشتن یک پسر نیمه انسان اعدام شده است.




بنر فیلم فراموشی

فراموشی

Oblivion
کارگردان: Joseph Kosinski نویسنده: Michael Arndt , Karl Gajdusek
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Olga KurylenkoOlga Kurylenko
Morgan FreemanMorgan Freeman
Andrea RiseboroughAndrea Riseborough
Nikolaj Coster-WaldauNikolaj Coster-Waldau
Melissa LeoMelissa Leo

درباره فیلم فراموشی


فراموشی (Oblivion) فیلمی به نویسندگی و تهیه‌کنندگی جوزف کوشینسکی است که در سال 2013 اکران شد. پیتر چرنین نیز در امر تهیه‌کنندگی جوزف کوشینسکی را همراهی کرد. داستان فیلم علمی تخیلی فراموشی توسط کارل گادوشک نوشته شد.

این فیلم نقدهای نسبتا خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد و مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، جلوه‌های بصری و فیلم‌برداری تحسین کرد؛ البته آن‌ها اعتقاد داشتند فیلم در زمینه‌ فیلم‌نامه دارای ایراداتی اساسی است و حفرات داستانی آن باعث گیج شدن مخاطبان می‌شود.

فیلم فراموشی در گیشه عملکرد خوبی داشت و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این فیلم که با بودجه 120 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 285 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم فراموشی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، اولگا کوریلنکو، آندره‌آ ریسبرو، نیکولای کاستر-والدو، ملیسا لیو و مورگان فریمن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم فراموشی بدین شرح است: داستان فیلم روایتی است از غلبه بیگانگان بر زمین که در آن از شبیه‌سازی انسان‌ها استفاده شده ‌است. بیننده در این فیلم به این موضوع فکر می‌کند که هستی حقیقی او چیست؟ داستان فیلم فراموشی باعث حیرت و تعجب شما می‌شود.

گالری فیلم فراموشی





بنر فیلم یادآوری کامل
پوستر فیلم یادآوری کامل

یادآوری کامل

Total Recall
کارگردان: Len Wiseman نویسنده: Kurt Wimmer , Mark Bomback
سال انتشار:2012محصول: کانادا , ایالات متحده
Colin FarrellColin Farrell
Kate BeckinsaleKate Beckinsale
Jessica BielJessica Biel
Bryan CranstonBryan Cranston
Bill NighyBill Nighy
John ChoJohn Cho

درباره فیلم یادآوری کامل


یادآوری کامل (Total Recall) فیلمی به کارگردانی لن وایزمن است که درواقع نسخه بازسازی شده فیلمی به همین است که در سال 1990 ساخته شده بود. داستان این فیلم علمی تخیلی توسط کورت ویمر و مارک بامبک نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده نئال اچ مورتیز و توبی جفی قرار داشت.

فیلم یادآوری کامل نتوانست موفقیت‌های فیلم اصلی را در جلب نظرات مثبت منتقدان تکرار کند. منتقدان نمرات متوسطی را به این فیلم اعطا کردند و اعتقاد داشتند فیلم یادآوری کامل با وجود بازی عالی گروه بازیگران و داستان سرگرم‌کننده‌اش، در بخش کارگردانی و فیلم‌نامه دارای ایراداتی اساسی است که قابل چشم‌پوشی نیست.

این فیلم در بخش فروش نسبتا موفق بود؛ اما نتوانست آنچنان که سازندگان انتظار داشتند حضور قدرتمندانه‌ای در گیشه داشته باشد. فیلم یادآوری کامل که با بودجه 125 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 198.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم یادآوری کامل به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کالین فارل، کیت بکینسیل، جسیکا بیل، برایان کرانستون، جان چو، بیل نای و ناتالی لیسینسکا اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در اواخر قرن 21 جریان دارد. جایی که زمین درپی جنگ‌های شیمیایی غیرقابل سکونت شده و محیطی برای زندگی، تبدیل به باارزش‌ترین معیار برای انسان‌ها شده است. تنها دو قلمرو قابل سکونت باقی مانده‌اند: کلنی و فدراسیون متحده بریتانیا (UFB). بریتانیا محل سکونت قشر ثروتمند است و توسط ربات‌های فوق پیشرفته محافظت می‌شود و کلنی نیز قلمروی انسان‌های فقیر و معمولی است که مجبورند جهت گذران زندگی، روزانه توسط یک آسانسور به آن سوی زمین یعنی فدراسیون بریتانیا بروند و کار کنند.

گالری فیلم یادآوری کامل





بنر فیلم دانی دارکو

دانی دارکو

Donnie Darko
کارگردان: Richard Kelly نویسنده: Richard Kelly
سال انتشار:2001محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Jena MaloneJena Malone
Patrick SwayzePatrick Swayze
Maggie GyllenhaalMaggie Gyllenhaal
Drew BarrymoreDrew Barrymore
Beth GrantBeth Grant

درباره فیلم دانی دارکو


دانی دارکو (Donnie Darko) یکی دیگر از بهترین فیلم های علیمی تخیلی تاریخ سینما محسوب می‌شود است توسط ریچارد کلی کارگردانی شد؛ داستان این فیلم جذاب نیز توسط ریچارد کلی به رشته تحریر در آمد.

فیلم دانی دارکو با استقبال عظیم منتقدان مواجه شد و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، داستان خاص و جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند و فضای منحصربه‌فردش مورد تحسین قرار دادند.

فیلم دانی دارکو با وجود دریافت نقدهای مثبت، موفق نشد فروش چندان بالایی در گیشه داشته باشد و تنها توانست پول بودجه خود را به‌دست بیاورد. این فیلم که با بودجه 4.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 7.5 میلیارد در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیک جیلنهال، جنا ملون، درو بریمور، مگی جیلنهال، مری مکدانل، کاترین راس، پاتریک سوویزی، نوح وایل و دیوی چیس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دانی دراکو بدین شرح است: در سال ۱۹۸۸، نوجوانی به نام دانی دارکو شب‌هنگام در خواب راه می‌افتد و از خانه خارج می‌شود؛ او با خرگوش-انسان غول‌پیکر و زشت‌رویی به نام فرانک ملاقات می‌کند. خرگوش-انسان به او می‌گوید که دنیا در 28 روز و 6 ساعت و 42 دقیقه و 12 ثانیه دیگر به پایان خواهد رسید.




بنر فیلم او
پوستر فیلم او

او

Her
کارگردان: Spike Jonze نویسنده: Spike Jonze
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Joaquin PhoenixJoaquin Phoenix
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Amy AdamsAmy Adams
Rooney MaraRooney Mara
Olivia WildeOlivia Wilde
Chris PrattChris Pratt

درباره فیلم او


او (Her) یک فیلم عاشقانه، علمی-تخیلی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی اسپایک جونز است که توانست به موفقیت‌های گوناگونی دست پیدا کند. در امر تهیه‌کنندگی مگان الیسون و وینسنت لندی به جونز کمک کردند.

این فیلم بعد از اکران در سال 2013 با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم او را در زمینه‌های بازیگری، خلاقیت داستانی، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در کسب جوایز معتبر سینمایی نیز تقریبا خوب کار کرد. فیلم او طی مراسم گلدن گلوب 2014 در سه بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها توانست جایزه بهترین فیلم‌نامه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم اسکار سال 2014 نیز در پنج بخش بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی، بهترین موسیقی متن فیلم، بهترین ترانه اورجینال و بهترین طراحی تولید نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد.

فیلم او نسبت به بودجه تولیدش فروش نسبتا خوبی را در گیشه تجربه کرد و توانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. این فیلم با بودجه 23 میلیون دلاری تولید شد و حدود 47 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم او به ایفای نقش پرداختند می‌توان به واکین فینیکس، امی آدامز، رونی مارا، اولیویا وایلد و اسکارلت جوهانسون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 2025 جریان دارد. مرد به نام تئودور توامبلی که دارای شخصیتی درون‌گرا و منزوی است، در شرکتی کار می‌کند که نامه‌های زیبا و عاطفی برای متقاضی‌هایی که خود قادر به نگارش چنین نامه‌هایی نیستند، می‌نویسد. او در زندگی خود چندان خوشحال نیست زیرا در آستانه طلاق از همسرش کاترین قرار دارد. تئودور یک نرم‌افزار گویا که دارای هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ای است خریداری می‌کند؛ نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده تا با صاحب خود وفق پیدا کرده و به مرور زمان کامل شود. تئودور صدای زنانه را برای نرم‌افزار انتخاب می‌کند و نرم‌افزار خود را سامانتا معرفی می‌کند. تئودور از توانایی‌های سامانتا در شناخت حالت‌های روحی انسان شگفت زده می‌شود.




بنر فیلم تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه
پوستر فیلم تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه

تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه

Transformers: The Last Knight
کارگردان: Michael Bay نویسنده: Ken Nolan , Art Marcum , Matt Holloway , Lindsey Beer
سال انتشار:2017محصول: کانادا , ایالات متحده
Mark WahlbergMark Wahlberg
Josh DuhamelJosh Duhamel
Stanley TucciStanley Tucci
Anthony HopkinsAnthony Hopkins
Laura HaddockLaura Haddock
Jerrod CarmichaelJerrod Carmichael

درباره فیلم تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه


تبدیل‌شوندگان (Transformers‎) یکی از پرطرفداران فرنچایزهای تاریخ سینما محسوب می‌شود که با استقبال عظیم مخاطبان مواجه شد. این فرنچایز دارای شش فیلم (یک فیلم فرعی) است. این فیلم‌ها به‌ترتیب سال اکران تبدیل‌شوندگان (۲۰۰۷)، انتقام فالن (۲۰۰۹)، نیمه تاریک ماه (۲۰۱۱)، عصر انقراض (۲۰۱۴)، آخرین شوالیه (۲۰۱۷) و بامبلبی (2018) نام دارند.

مایکل بی وظیفه کارگردانی پنج فیلم نخست را برعهده قرار داشت. تراویس نایت نیز کارگردان فیلم فرعی (بامبلبی) این فرنچایز را بود. به جز از فیلم بامبلبی، دیگر فیلم‌های مجموعه تبدیل‌شوندگان موفق نشدند نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کنند و نمرات پایینی را از جانب آن‌ها دریافت کردند.

فروش مجموعه فیلم‌های تبدیل‌شوندگان در باکس‌آفیس عالی بود و سود سرشاری را برای سازندگانش رقم زد. این مجموعه فیلم‌ها که با بودجه 1.1 میلیارد دلاری تولید شده بودند، حدود 4.84 میلیارد دلار در گیشه فروش کردند.

گالری فیلم تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه





بنر فیلم مدمکس جاده خشم

مدمکس جاده خشم

Mad Max: Fury Road
کارگردان: George Miller نویسنده: George Miller , Nick Lathouris , Brendan McCarthy
سال انتشار:2015محصول: استرالیا , ایالات متحده , South Africa
تماشای آنلاین فیلم
Tom HardyTom Hardy
Charlize TheronCharlize Theron
Nicholas HoultNicholas Hoult
Hugh Keays-ByrneHugh Keays-Byrne
Josh HelmanJosh Helman
Nathan JonesNathan Jones

درباره فیلم مدمکس جاده خشم


مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) یک فیلم علمی تخیلی و اکشن به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی جرج میلر است که بعد از اکران به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرد. میلر در امر تهیه‌کنندگی و نویسندگی تنها نبود؛ داگ میتچل و پی.جی. ووتن در امر تهیه‌کنندگی و برندن مک‌کارتی و نیکو لاتوریس در امر نویسندگی میلر را همراهی کردند.

فیلم مکس دیوانه: جاده خشم بعد از اکران موجب شگفتی منتقدان شد و بسیاری آن را یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما توصیف کردند. این فیلم به دلیل داستان جذاب، بازی فوق‌العاده گروه بازیگری، فیلم‌برداری محشر، جلوه‌های بصری زیبا و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم مکس دیوانه: جاده خشم طی مراسم اسکار سال 2016 در ده رشته نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در شش بخش بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین گریم و آرایش مو و بهترین طراحی لباس موفق به کسب این جایزه شد.

البته این فیلم طی مراسم گلدن گلوب 2016 نیز در دو بخش بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست در هیچ‌کدام از این دو بخش این جایزه را کسب کند.

فیلم مکس دیوانه: جاده خشم حضور قدرتمندانه‌ای را نیز در گیشه تجربه کرد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 377 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هاردی، شارلیز ترون، نیکولاس هولت، هیو کیز-برن، رزی هانتینگتون وایتلی، رایلی کیئو، زو کراویتز، ابی لی کرشاو، کورتنی ایتون و ریچارد نورتون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به مکس روکاتانسکی است که توسط نیروهای ایمورتان جو دستگیر و شکنجه شده و قصد دارد از پایگاه جو بگریزد. در همین حین زنی به نام فیوروسا که یک راننده تراک است، تعدادی از معشوقه‌های جو را به شکل قاچاقی از کمپ خارج کرده و جو دیووانه و افرادش به تعقیب او می‌روند. مکس نیز به همراه ارتش جو و به عنوان یک منبع تغذیه راهی می‌شود که دراین بین موفق می‌شود از دست جو فرار کند.

گالری فیلم مدمکس جاده خشم





بنر فیلم فرا ماشین
پوستر فیلم فرا ماشین

فرا ماشین

Ex Machina
کارگردان: Alex Garland نویسنده: Alex Garland
سال انتشار:2015محصول: بریتانیا
Domhnall GleesonDomhnall Gleeson
Alicia VikanderAlicia Vikander
Oscar IsaacOscar Isaac
Sonoya MizunoSonoya Mizuno
Corey JohnsonCorey Johnson
Claire SelbyClaire Selby

درباره فیلم فرا ماشین


فرا ماشین (Ex Machina) یک فیلم علمی تخیلی جذاب به کارگردانی و نویسندگی الکس گارلند است که در سال 2015 اکران شد. الکس گارلند با این فیلم نخستین تجربه کارگردانی خود را پشت سر گذاشت. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم فرا ماشین برعهده اندرو مک‌دانلد و آلون ریچ قرار داشت.

این فیلم نقدهای بسیار خوبی از سوی منتقدان دریافت کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم فرا ماشین‌ را به دلیل خلاقیت و پیچش داستانی جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند.

فیلم فرا ماشین با وجود دریافت نقدهای مثبت، آنچنان که انتظار می‌رفت در بخش فروش قدرتمند عمل نکرد. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 36 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دامنل گلیسون، آلیسیا ویکاندر، سونویا میزونو، و اسکار آیزاک اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک برنامه‌نویس جوان به نام کالب اسمیت که برای شرکت بلوبوک، که محبوب‌ترین موتور جستجوی وب جهان است کار می‌کند. او به شکل ناگهانی برنده مسابقه‌ای می‌شود که جایزه آن گذراندن یک هفته‌ در ویلایی خصوصی واقع در کوهستان بود. این ویلا متعلق به مدیر عامل اجرایی شرکت او یعنی ناتان بیتمن بود. کالب به محض ورود به ویلا پی می‌برد که ناتان او را جهت شرکت در یک آزمون تورینگ برگزیده است. وظیفه او بررسی و امتحان خصوصیات یک هوش مصنوعی پیشرفته بود. آزمایش او قرار بود روی ایوا صورت بگیرد؛ ایوا رباتی انسان‌نما و فوق پیشرفته است که هوش هیجانی‌اش بسیار پیچیده، دلربا و فریبنده‌تر از چیزی بود که کالب می‌توانست تصورش را بکند.




بنر فیلم دونده مارپیچ: علاج مرگ

دونده مارپیچ: علاج مرگ

Maze Runner: The Death Cure
کارگردان: Wes Ball نویسنده: T.S. Nowlin
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dylan O'BrienDylan O'Brien
Kaya ScodelarioKaya Scodelario
Thomas Brodie-SangsterThomas Brodie-Sangster
Ki Hong LeeKi Hong Lee
Rosa SalazarRosa Salazar
Giancarlo EspositoGiancarlo Esposito

درباره فیلم دونده مارپیچ: علاج مرگ


دونده مارپیچ (The Maze Runner) یک فیلم علمی تخیلی تماشایی به کارگردانی وس بال است که براساس رمانی به همین نام اثر جیمز دشنر ساخته شد. الن گولداسمیت، ویک گادفری و مارتی بوون تهیه‌کنندگان فیلم دونده مارپیچ بودند و فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط نوا اوپن‌هایم، گرنت پیرس مایرز و تی.اس. نولین نوشته شد.

فیلم دونده مارپیچ به‌هیچ‌وجه نمرات خوبی را از سوی منتقدان دریافت نکرد و با نقدهای منفی آنان مواجه شد. منتقدان به فیلم‌نامه این اثر ایردات مختلفی وارد کردند و اعتقاد داشتند فیلم نتوانسته حوادث درون رمان را با جزئیات خوبی به تصویر بکشد.

فیلم دونده مارپیچ با اینکه با استقبال منتقدان روبه‌رو نشد، اما توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم با بودجه تولید 34 میلیون دلاری خود توانست چیزی در حدود 348 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد.

دیلن اوبرایان، کایا اسکودلاریو، توماس سنگستر، ویل پولتر، کی هونگ لی و پاتریشا کلارکسون ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم دونده مارپیچ به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: توماس همراه با گروهی از نوجوانان در محله‌ای عجیب و مارپیچ از خواب بیدار می‌شوند. آ‌ن‌ها چیزی از جهان خارج یادشان نیست، جز رویاهای عجیب و غریبی راجع‌به سازمانی مرموز که با نام W.C.K.D شناخته می‌شود. توماس امیدوار است که با کنار هم قرار دادن قطعات خاطرات گذشته و یافتن نشانه‌هایی که در این مارپیچ یافت می‌شود، بتواند دلیل اصلی آمدن به این مکان و راهی برای فرار از آن را پیدا کند. آن‌ها سرانجام مجبور می‌شوند راهی جهت خلاصی از این مکان پیدا کنند. اما این راه مارپیچی و تودرتو بوده که اطراف آن را دیوارهای بزرگی در برگرفته است و در ورودی آن هر چند وقت یک‌بار باز می‌شود.




بنر فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک

درخشش ابدی یک ذهن پاک

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
کارگردان: Michel Gondry نویسنده: Charlie Kaufman
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jim CarreyJim Carrey
Kate WinsletKate Winslet
Kirsten DunstKirsten Dunst
Mark RuffaloMark Ruffalo
Elijah WoodElijah Wood
Tom WilkinsonTom Wilkinson

درباره فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک


درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) یک فیلم علمی تخیلی و عاشقانه به کارگردانی و نویسندگی میشل گوندری است که به موفقیت‌های گوناگونی دست پیدا کرد؛ نویسندگانی همچون چارلی کافمن و پیر بیسموت در امر نویسندگی گوندی را همراهی کردند. استیو گولین و آنتونی برگمن نیز تهیه‌کنندگان فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک بودند.

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمراتی عالی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

این فیلم در مراسم‌های سینمایی معتبر نیز حضور داشت. فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک طی مراسم اسکار در دو رشته بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر زن (برای ایفای نقش کیت وینسلت) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد. این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار رشته بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچکدام از این رشته‌های موفق به کسب جایزه گلدن گلوب نشد.

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک فروش نسبتا خوبی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم با بودجه 20 میلیون دلاری تولید شد و حدود 72 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. جیم کری، کیت وینسلت، کیرستن دانست، مارک روفالو، تام ویلکینسون، الیجاه وود، جین آدامز و دیوید کراس ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پزشکی به نام هاوارد صاحب کلینیکی است که در آن خاطرات آزاردهنده مراجعه‌کنندگانش را پاک می‌کند. به طور معمول در روزهای نزدیک به ولنتاین تعداد زیادی از زوج‌ها جهت پاکسازی خاطرات خود از یکدیگر به این کلینیک رجوع می‌کنند. زوجی به نام کلمنتاین و جول نیز با وجود علاقه‌ای که نسبت به یکدیگر داشتند، تصمیم به پاک کردن خاطراتشان از یکدیگر می‌گیرند. این زوج حتی با فراموش کردن خاطراتشان بار دیگر به سمت هم جذب می‌شوند.




بنر فیلم آواتار
پوستر فیلم آواتار

آواتار

Avatar
کارگردان: James Cameron نویسنده: James Cameron
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده , بریتانیا
Sam WorthingtonSam Worthington
Zoe SaldanaZoe Saldana
Sigourney WeaverSigourney Weaver
Stephen LangStephen Lang
Michelle RodriguezMichelle Rodriguez
Giovanni RibisiGiovanni Ribisi

درباره فیلم آواتار


آواتار (Avatar) یکی دیگر از بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ است که با توجه به رکوردهایی که از خود برجای گذاشت، بدون شک شایستگی حضور در این لیست را داراست. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلم آواتار برعهده جیمز کامرون قرار داشت. جان لاندو نیز در امر تهیه‌کنندگی کامرون را همراهی کرد.

فیلم آواتار در پس از اکران در سال 2009 موفق شد افتخارات زیادی را به نام خود ثبت کند. این فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق بود و نمراتی عالی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم آواتار را در زمینه‌های جلوه‌های ویژه، کارگردانی و داستان مورد تحسین قرار دادند.

فیلم آواتار در مراسم اسکار در نه رشته (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود که در سه رشته بهترین فیلم‌برداری، بهترین کارگردانی هنری و بهترین جلوه‌های ویژه این جایزه را کسب کرد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار رشته نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی موفق به کسب این جایزه شد.

موفقیت فیلم آوتار در گیشه بی‌نظیر بود. این فیلم پس از اکران توانست رکوردهای مختلفی را در باکس‌آفیس ثبت کند. فیلم آواتار که با بودجه 237 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 2.790 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. با این میزان از فروش فیلم آواتار تا سال 2019 و پیش از اکران فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شناخته می‌شد.

با توجه به موفقیت فیلم آواتار، سازندگان اعلام کردند که دنباله‌های این فیلم نیز تولید خواهند شد. فیلم آواتار 2 در سال 2022 در سینماها اکران خواهد شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم آواتار به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سم ورثینگتون، زویی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آواتار بدین شرح است: حوادث فیلم در سال ۲۱۵۴ میلادی جریان دارد. انسان‌ها زیر نظر شرکتی به نام آردی‌ای مشغول خارج کردن سنگی با ارزش و فلز مانند از دل سیاره پندورا هستند. پندورا حاوی گوناگونی خارق‌العاده‌ای از زندگی فرازمینی است. این سیاره جوی غیرقابل استنشاق برای انسان‌ها دارد.

گالری فیلم آواتار





بنر فیلم ارتقاء

ارتقاء

Upgrade
کارگردان: Leigh Whannell نویسنده: Leigh Whannell
سال انتشار:2018محصول: استرالیا
تماشای آنلاین فیلم
Logan Marshall-GreenLogan Marshall-Green
Betty GabrielBetty Gabriel
Harrison GilbertsonHarrison Gilbertson
Simon MaidenSimon Maiden
Benedict HardieBenedict Hardie
Melanie VallejoMelanie Vallejo

درباره فیلم ارتقاء


ارتقا (Upgrade) فیلمی به نویسندگی و کارگردانی لی ونل است که در سال 2018 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم علمی تخیلی برعهده جیسون بلوم قرار داشت.

فیلم ارتقا توانست با تحسین منتقدان مواجه شد و مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان فیلم ارتقا را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، بازی عالی گروه بازیگری و داستان منحصربه‌فردش مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش فروش خوبی در گیشه داشت. فیلم ارتقا که با بودجه 5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 16.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم ارتقا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لوگان مارشال-گرین، ریچارد کثورن، لیندا کروپر، بتی گابریل، هریسون گیلبرتسون، کلایتون جکوبسن، ساچین جوب، کریستوفر کیربی و ملانی والجو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ارتقا بدین شرح است: فردی به نام گری تریس با همراه با همسرش آشا توسط چند فرد ناشناس دستگیر شده و بلافاصله همسر او کشته شده و خودش در اثر اصابت گلوله فلج می‌شود. ماه‌ها بعد در گردن او تراشه‌ای بسیار هوشمند کار گذاشته می‌شود. گری به کمک این هوش مصنوعی به راحتی توان راه رفتن و استفاده از دستانش را پیدا می‌کند. اما این هوش مصنوعی بیش از اینها توانمند است.

گالری فیلم ارتقاء





بنر فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

Avengers: Infinity War
کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo نویسنده: Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Chris HemsworthChris Hemsworth
Chris EvansChris Evans
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Benedict CumberbatchBenedict Cumberbatch
Tom HollandTom Holland

درباره فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت


انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) نام نوزدهمین فیلم دنیای سینمایی مارول است که توسط برادران روسو کارگردانی شد. داستان این فیلم توسط کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی به رشته تحریر درآمد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم جنگ ابدیت برعهده کوین فایگی قرار داشت.

فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت عمدتا نقدهای مثبتی از جانب منتقدان دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، جلوه‌های ویژه و داستان مورد تحسین قرار دادند؛ البته برخی از منتقدان نسبت به زمان طولانی فیلم انتقاد داشتند.

فیلم جنگ ابدیت موفقیت بزرگی را در گیشه ثبت کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. این فیلم که با بودجه 400 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 2.048 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. این میزان فروش فیلم جنگ ابدیت را به پرفروش‌ترین فیلم سال 2018، دومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ، چهارمین فیلم پرفروش در داخل ایالات متحده و پنجمین فیلم پرفروش تمام تاریخ سینما تبدیل کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند، چادویک بوزمن، الیزابت اولسن، کریس پرت، زوئی سالدانیا و جاش برولین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جنگ ابدیت بدین شرح است: تانوس پس از به دست آوردن سنگ قدرت از سیاره زاندار، همراه با تیم فرقه سیاه جلوی سفینه بازماندگان آزگارد را می‌گیرد. ثور، هایمدال، لوکی و هالک موفق نمی‌شوند جلوی تانوس را بگیرند و او از طریق تسراکت به سنگ فضا نیز دست پیدا می‌کند. لوکی و هایمدال کشته می‌شوند، هالک شکست می‌خورد و ثور هم بیهوش در فضا رها می‌شود. هایمدال طی آخرین لحظات هالک را به زمین منتقل می‌کند و جلوی کشته شدنش را می‌گیرد تا به انتقامجویان در زمین خبر دهد تا آماده جنگ شوند. تانوس سفینه را ترک و آن را توسط سنگ قدرت منفجر می‌کند.

گالری فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت





بنر فیلم انتقام جویان: پایان بازی

انتقام جویان: پایان بازی

Avengers: Endgame
کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo نویسنده: Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Chris EvansChris Evans
Mark RuffaloMark Ruffalo
Chris HemsworthChris Hemsworth
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Jeremy RennerJeremy Renner

درباره فیلم انتقام جویان: پایان بازی


انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) نیز جزو بهترین فیلم های علمی تخیلی است که به‌عنوان موفق‌ترین فیلم تاریخ سینما شناخته می‌شود. برادران روسو کارگردان فیلم پایان بازی بودند. کوین فایگی به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. فیلم‌نامه فیلم پایان بازی نیز توسط کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی به رشته تحریر درآمد.

بیست‌ودومین فیلم دنیای سینمایی مارول با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و داستان مورد تحسین قرار دادند.

فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی موفقیت تجاری عظیمی را در گیشه به نام خود ثبت کرد و با فروش بی‌نظیرش به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما لقب گرفت. این فیلم که با بودجه 356 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 2.790 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. این فروش خارق‌العاده این فیلم را به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹، پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل کرد.

رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل، پل راد، بری لارسون، کارن گیلان، دانای گوریرا، بردلی کوپر و جاش برولین ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم پایان بازی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پایان بازی بدین شرح است: نیمی از جمعیت دنیا توسط تانوس از بین رفته‌اند؛ تونی استارک و نبیولا که در فضا سرگردان هستند توسط کاپیتان مارول نجات پیدا می‌کنند و به زمین بازمی‌گردند. گروه ابرقهرمانان باقی مانده احساس گناه می‌کنند و تصمیم می‌گیرند راهی جهت بازگشت همه‌چیز به حالت قبلی پیدا کنند. آن‌ها به این نتیجه می‌رسند که تانوس را پیدا کرده و توسط سنگ‌های ابدیت خرابی‌های ایجاد شده را جبران کنند. ابرقهرمانان رد تانوس را در یک سیاره غیرمسکونی می‌زنند و با گیر انداختنش از او سنگ ابدیت را طلب می‌کنند؛ تانوس نیز در جواب آن‌ها می‌گوید که جهت عدم استفاده دوباره از این سنگ‌ها، آن‌ها را نابود کرده است.

گالری فیلم انتقام جویان: پایان بازی





بنر فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه

مرد عنکبوتی: دور از خانه

Spider-Man: Far from Home
کارگردان: Jon Watts نویسنده: Chris McKenna , Erik Sommers
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom HollandTom Holland
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Marisa TomeiMarisa Tomei
Jon FavreauJon Favreau
ZendayaZendaya

درباره فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه


مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home) یکی دیگر از فیلم‌هایی است که بدون شک شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های علمی تخیلی را داراست. این فیلم درواقع دنباله فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه محسوب می‌شود که در سال 2017 اکران شده بود.

جان واتس به‌عنوان کارگردانی در این پروژه همکاری داشت. داستان فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه نیز توسط کریس مک‌کنا و اریک سامرز نوشته شد. کوین فایگی و ایمی پاسکال نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه در جلب نظر متتقدان موفق ظاهر شد و دیدگاه‌های مثبتی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل پیچش داستانی مفهومی، بازی عالی بازیگران و جلوه‌های بصری جذاب مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد و توانست مورد استقبال طرفداران شخصیت مرد عنکبوتی قرار بگیرد. فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه که با بودجه 160 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.132 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

این میزان فروش این فیلم را به چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹، پرفروش‌ترین فیلم سری فیلم‌های مرد عنکبوتی و بیست‌وسومین فیلم پرفروش در تاریخ سینما تبدیل کرد. تام هالند، ساموئل ال. جکسون، زندیا، کوبی اسمالدرز، جان فاورو، جیکوب باتالون، جی. بی اسموو، مریسا تومی و جیک جیلنهال ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: بعد از داستان‌های فیلم پایان بازی و مرگ تونی استارک، پیتر پارکر همراه با دوستانش به یک اردوی مدرسه‌ای به اروپا می‌رود. در این سفر با نیک فیوری ملاقات می‌کند که از او می‌خواهد به میستریو بپیوندد تا با هم علیه المنتال‌ها مبارزه کنند.

گالری فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه





بنر فیلم ورود

ورود

Arrival
کارگردان: Denis Villeneuve نویسنده: Eric Heisserer
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Amy AdamsAmy Adams
Jeremy RennerJeremy Renner
Forest WhitakerForest Whitaker
Michael StuhlbargMichael Stuhlbarg
Tzi MaTzi Ma
Mark O'BrienMark O'Brien

درباره فیلم ورود


ورود (Arrival) یک فیلم علمی تخیلی تماشایی به کارگردانی دنی ویلنوو است که براساس داستانی کوتاه به نام داستان زندگی تو اثر تد چیانگ ساخته شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط اریک هیزرر نوشته شد. دن لوین، شاون لوی، دیوید لیند و آرون رایدر تهیه‌کنندگان فیلم ورود بودند.

فیلم ورود در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق بود و نمرات فوق‌العاده‌ای را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، بازی محشر گروه بازیگری و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار سال 2017 در هشت بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریاقت جایزه شده بود که تنها موفق به کسب جایزه بهترین تدوین صدا شد. فیلم ورود طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی ایمی آدامز و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن‌ها نشد.

فیلم ورود با فروش عالی خود توانست موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش رقم بزند. این فیلم که با بودجه 47 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 204 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ایمی آدامز، جرمی رنر، فارست ویتاکر، مایکل استولبارگ، تزی ما و مارک اوبراین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ورود بدین شرح است: لوییس زنی جوان و یک زبان‌شناس ماهر است که بیشتر زمانش را به تدریس در دانشگاه اختصاص می‌دهد. با فرود آمدن دوازده سفینه فضایی در نقاط مختلف جهان، از جمله آمریکا، جوی پر از وحشت و ترس و ابهام بر دنیا حکمفرما می‌شود. ارتش آمریکا با توجه به سابقه لوئیس، که یک زباشناس ماهر است، به سراغش می‌رود و درخواست همکاری می‌دهد تا شاید او بتواند به راز این معمای عجیب پی ببرد.




بنر فیلم زن شگفت انگیز 1984

زن شگفت انگیز 1984

Wonder Woman 1984
کارگردان: Patty Jenkins نویسنده: Patty Jenkins , Dave Callaham , Geoff Johns
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Gal GadotGal Gadot
Chris PineChris Pine
Kristen WiigKristen Wiig
Pedro PascalPedro Pascal
Connie NielsenConnie Nielsen
Robin WrightRobin Wright

درباره فیلم زن شگفت انگیز 1984


زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman) یک فیلم علمی تخیلی و ابرقهرمانی به کارگردانی پتی جنکینز است که براساس شخصیتی به همین نام از کمیک‌های دی سی ساخته شد. چارلز روون، زک اسنایدر، دبورا اسنایدر و ریچارد ساکل تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان این فیلم توسط آلن هاین‌برگ نوشته شد.

فیلم زن شگفت‌انگیز با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات فوق‌العاده‌ای را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی سال‌های اخیر توصیف کرده‌اند. آن‌ها فیلم زن‌شگفت‌انگیز را در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌نامه و جلوه‌های بصری تحسین کردند.

موفقیت‌های فیلم زن شگفت‌انگیز در گیشه فوق‌العاده بود و این فیلم توانست طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم با بودجه تولید عظیم 149 میلیون دلاری‌اش توانست حدود 821 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به گل گدوت، کریس پاین، کانی نیلسن، رابین رایت، دنی هوستون، دیوید تیولیس، ایون برمنر و لوسی دیویس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم زن شگفت‌انگیز بدین شرح است: در زمان حال و پس از حوادث فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت، پرنسس دایانا که در پاریس حضور داشت از طرف بروس وین عکس قدیمی‌اش را که مربوط به جنگ جهانی اول بود دریافت می‌کند و با دیدن عکس شروع به مرور خاطرات خود می‌کند.




بنر فیلم بازیکن شماره یک آماده

بازیکن شماره یک آماده

Ready Player One
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Zak Penn , Ernest Cline
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tye SheridanTye Sheridan
Olivia CookeOlivia Cooke
Ben MendelsohnBen Mendelsohn
Lena WaitheLena Waithe
T. J. MillerT. J. Miller
Simon PeggSimon Pegg

درباره فیلم بازیکن شماره یک آماده


یکی دیگر از بهترین فیلم های علمی تخیلی که شایستگی حضور در این لیست را داراست فیلم بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One‎) است. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم بازیکن شماره یک آماده برعهده استیون اسپیلبرگ قرار داشت. دونالد دی لاین و کریستی ماکوسکو کریگر در امر تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط زک پن و ارنست کلاین نوشته شد.

فیلم بازیکن شماره یک آماده نمرات خوبی را از جانب منتقدان دریافت کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفتو منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، جلوه‌های بصری و داستان تحسن کردند. فیلم بازیکن شماره یک آماده بر اساس رمانی به همین نام اثر ارنست کلاین ساخته شد.

این فیلم عملکرد قدرتمندانه‌ای در گیشه داشت و با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. فیلم بازیکن شماره یک آماده که با بودجه عظیم 175 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 582 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم بازیکن شماره یک آماده به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون، تی جی میلر، سایمون پگ و مارک رایلنس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم بازیکن شماره یک آماده بدین شرح است: در سال 2045 ، مردم به دنبال فرار از واقعیت توسط یک جهان سرگرمی واقعیت مجازی به نام OASIS هستند که توسط جیمز هالیدی و اوگدن مورو ایجاد شده است. پس از مرگ هالیدی، یک پیام توسط آواتار او در بازی منتشر می‌شود که جنجال‌های زیادی برپا می‌کند. هالیدی اعلام می‌کند هر شخصی بتواند تخم‌مرغ‌های مخفی درون بازی را پیدا کند، می‌تواند مالک شرکت بزرگ بازی‌سازی او شود.




بنر فیلم بیگانه ۶ : پیمان

بیگانه ۶ : پیمان

Alien: Covenant
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: John Logan , Dante Harper
سال انتشار:2017محصول: استرالیا , کانادا , نیوزلند , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Michael FassbenderMichael Fassbender
Katherine WaterstonKatherine Waterston
Billy CrudupBilly Crudup
Danny McBrideDanny McBride
Demián BichirDemián Bichir
Carmen EjogoCarmen Ejogo

درباره فیلم بیگانه ۶ : پیمان


بیگانه: کاوننت (Alien: Covenant) یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی سینما محسوب می‌شود که در سال 2017 اکران شد. این فیلم درواقع دنباله فیلم پرومتئوس است که در سال 2012 تولید شده بود.

وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم بیگانه: کاوننت برعهده ریدلی اسکات قرار داشت. اسکات در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون دیوید گیلر و والتر هیلی نیز او را همراهی کردند. داستان این فیلم توسط مایکل گرین و جک پگلین و فیلم‌نامه آن توسط جان لوگان و دانته هارپر نوشته شد.

فیلم بیگانه: کاوننت نقدهای خوبی از جانب منتقدان دریافت نکرد و مورد انتقاد آن‌ها قرار گرفت. منتقدان شخصیت‌پردازی‌های این فیلم را ضعیف توصیف کرده و به فیلم‌نامه آن ایراداتی اساسی وارد کردند.

این فیلم با اینکه نمرات پایینی دریافت کرد در جلب نظر مخاطبان موفق بود و فروش خوبی در گیشه داشت. فیلم بیگانه: کاوننت که با بودجه 97 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 233 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

مایکل فاسبندر، کاترین واترستون، دنی مک‌براید، دمیان بیچیر، کارمن اجوجو، بیلی کروداپ و الکساندر انگلند ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم بیگانه: کاوننت به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یکی از بزرگان دنیای تجارت به نام پیتر ویلاند با اندروید تازه فعال شده خود صحبت کرده و پس از مشاهده مجسمه مایکل آنژ نام دیوید را برای او انتخاب می‌کند. ویلاند اظهار داشت که روزی آن‌ها با هم به دنبال خالق بشریت خواهند بود. دیوید در مورد عمر نامحدود خودش در مقایسه با ویلاند صحبت کرده و ذهن او را مشوش می‌کند.

همچنین لازم به ذکر است که این فیلم به دلیل هیجانی که ایجاد می‌کند، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک نیز شناخته می‌شود.




بنر فیلم ونوم

ونوم

Venom
کارگردان: Ruben Fleischer نویسنده: Scott Rosenberg , Jeff Pinkner , Kelly Marcel
سال انتشار:2018محصول: چین , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom HardyTom Hardy
Michelle WilliamsMichelle Williams
Riz AhmedRiz Ahmed
Scott HazeScott Haze
Reid ScottReid Scott
Jenny SlateJenny Slate

درباره فیلم ونوم


ونوم (Venom) فیلمی به کارگردانی روبن فلیشر است که براساس شخصیتی به همین نام از کمیک‌های مارول ساخته شد. درواقع پس از خروج موقتی مرد عنکبوتی از کمپانی سونی، این شرکت تصمیم گرفت با ساخت فیلمی برپایه یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمانی کمیک‌ها توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

داستان فیلم ونوم توسط اسکات روزنبرگ، جف پینکنر و کلی مارسل نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم ونوم نیز برعهده آوی آراد و ایمی پاسکال قرار داشت.

فیلم ونوم پس از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. منتقدان این فیلم را به دلیل عملکرد عالی تام هاردی، داستان جذاب و ریتم تندش تحسین کردند؛ اما آن‌ها اعتقاد داشتند که فیلم‌نامه و کارگردانی این فیلم دارای ایراداتی است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

تام هاردی، میشل ویلیامز، ریز احمد، اسکات هیز و رید اسکات ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم ونوم با استقبال عظیم مخاطبان مواجه شد و توانست به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کند. این فیلم که با بودجه 116 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 858 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

موفقیت‌های بزرگ فیلم ونوم در گیشه باعث شد تا سازندگان خبر از تولید دنباله این فیلم با نام ونوم: بگذارید کارنیج بیاید در سال 2021 بدهند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک سفینه فضایی متعلق به شرکت بنیاد حیات به مدیریت کارلتون دریک در منطقه‌ای از شرق آسیا سقوط می‌کند؛ این سفینه حامل موجوداتی بیگانه به‌نام سیمبیوت بود. نیروهای دولتی موفق می‌شوند دو سیمبیوت را سالم از آن سفینه خارج کنند؛ یکی از این سیمبیوت‌ها ونوم نام دارد. در ادامه شخصیتی به نام ادی براک به فیلم اضافه می‌شود؛ ادی که یک خبرنگار اینترنتی است با استفاده از لپ تاپ نامزدش که برای شرکت بنیاد حیات کار می‌کند، به اسراری مرموز از آن شرکت پی می‌برد.

گالری فیلم ونوم





بنر فیلم لبه‌ی فردا

لبه‌ی فردا

Edge of Tomorrow
کارگردان: Doug Liman نویسنده: Christopher McQuarrie , Jez Butterworth , John-Henry Butterworth
سال انتشار:2014محصول: استرالیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom CruiseTom Cruise
Emily BluntEmily Blunt
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Bill PaxtonBill Paxton
Jonas ArmstrongJonas Armstrong
Tony WayTony Way

درباره فیلم لبه‌ی فردا


لبه فردا (Edge of Tomorrow) را نیز می‌توان یکی دیگر از بهترین فیلم های علمی تخیلی دانست که توانست مورد استقبال منتقدان و مخاطبان ثرار بگیرد. وظیفه کارگردانی این فیلم علمی تخیلی برعهده داگ لیمان قرار داشت. داستان این فیلم توسط کریستوفر مک‌کوری، جز باتر ورث و جان هنری باتر ورث نوشته شد. اروین استاف، تام لسالی، جفری سیلور، گرگوری جاکوبز و جیسون هافس نیز تهیه‌کنندگان فیلم لبه فردا بودند.

این فیلم در جلب نظر منتقدان بسیار موفق ظاهر شد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. فیلم لبه فردا براساس رمانی ژاپنی به نام فقط باید بکشی اثر هیروشی ساکورازاکا تولید شد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه‌، صحنه‌های اکشن و عملکرد گروه بازیگری تحسین کردند

فیلم لبه فردا با فروشی بسیار خوبی در گیشه مواجه شد و موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم که با بودجه عظیم 178 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 370 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. تام کروز، امیلی بلانت، بیل پاکستون، برندن گلیسون و مدلین منتاک ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث این فیلم در زمان آینده جریان دارد؛ جایی که در آن زمین توسط موجوداتی بیگانه مورد هجوم قرار گرفته است و انسان‌ها به کمک سلاح‌هایی ویژه با آن‌ها مقابله می‌کنند. ماموری به نام بیل کیج که هیچ تجربه‌ای در میدان جنگ ندارد، از سوی مافوق خود دستور دارد در یک منطقه جنگی حضور پیدا کند و در مقابل بیگانگان قرار بگیرد. او طی این عملیات کشته می‌شود؛ اما کیج بعد از کشته شدن خود را در یک حلقه زمانی می‌بیند که به‌واسطه آن بعد از هربار کشته شدن به روز قبل از جنگ بازمی‌گردد. او در ادامه تصمیم می‌گیرد به کمک یک جنگجوی ویژه به نام ریتا ورتاکسی از این توانایی استفاده کرده و راهی جهت شکست دادن موجودات بیگانه پیدا کند.

گالری فیلم لبه‌ی فردا





بنر فیلم لوسی

لوسی

Lucy
کارگردان: Luc Besson نویسنده: Luc Besson
سال انتشار:2014محصول: فرانسه
تماشای آنلاین فیلم
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Morgan FreemanMorgan Freeman
Choi Min-sikChoi Min-sik
Amr WakedAmr Waked
Julian Rhind-TuttJulian Rhind-Tutt
Pilou AsbækPilou Asbæk

درباره فیلم لوسی


یکی دیگر از بهترین فیلم های علمی تخیلی که شایستگی حضور در این لیست را دارد فیلم لوسی (Lucy) است. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم لوسی برعهده لوک بسون قرار داشت. ویرجینیا سیلا نیز تهیه‌کننده فیلم لوسی بود.

فیلم لوسی نقدهای مختلفی از جانب منتقدان دریافت کرد و با واکنش‌های مختلف آنان مواجه شد. منتقدان این فیلم را به علت داستان جذاب و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند؛ آن‌ها همچنین اعتقاد داشتند سازندگان می‌توانستند در زمینه فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها به مراتب بهتر عمل کنند.

فیلم لوسی در گیشه عملکرد قدرتمندانه‌ای داشت و با استقبال مخاطبان مواجه شد. این فیلم که با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 463 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. اسکارلت جوهانسون، مورگان فریمن، عمرو واکد و چویی مین-سیک ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم لوسی بدین شرح است: داستان حول محور زنی ۲۴ ساله به نام لوسی می‌چرخد که در تایپه تایوان زندگی و تحصیل می‌کند. معشوقه او قصد دارد تا یک محموله کیف را به‌دست مردی کره‌ای به نام آقای جانگ برساند؛ لوسی مقاومت می‌کند ولی معشوقه‌اش با دستبند دست او را به کیف می‌بندد و او را مجبور می‌کند تا آن را به آقای جانگ تحویل دهد. لوسی بعد از دیدن افراد جانگ پی می‌برد که آن‌ها یک باند خلافکار هستن. آن‌ها لوسی را وادار می‌کنند تا کیف را که درونش ۴ بسته مواد آبی رنگ است باز کند. جانگ به لوسی پیشنهاد کار می‌دهد و لوسی نمی‌پذیرد، سپس افراد جانگ او را با ضربه‌ای بیهوش می‌کنند. لوسی بعد از اینکه به هوش می‌آید با چالشی خطرناک مواجه می‌شود.

گالری فیلم لوسی





بنر فیلم دنیای ژوراسیک

دنیای ژوراسیک

Jurassic World
کارگردان: Colin Trevorrow نویسنده: Rick Jaffa , Amanda Silver , Colin Trevorrow , Derek Connolly
سال انتشار:2015محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris PrattChris Pratt
Bryce Dallas HowardBryce Dallas Howard
Irrfan KhanIrrfan Khan
Vincent D'OnofrioVincent D'Onofrio
Omar SyOmar Sy
Nick RobinsonNick Robinson

درباره فیلم دنیای ژوراسیک


دنیای ژوراسیک (jurassic world‎) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کالین ترورو است که مورد توجه بسیاری از طرفداران دنیای مجموعه فیلم‌های ژوراسیک قرار گرفت. نویسندگانی چون درک کونولی، آمندا سیلور و ریک جافا در امر نویسندگی ترورو را همراهی کردند. استیون اسپیلبرگ، فرانک مارشال و پاتریک کراوولی تهیه‌کنندگان فیلم دنیای ژوراسیک بودند.

فیلم دنیای ژوراسیک با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. منتقدان این فیلم را به دلیل ریتم جذاب داستانی و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند؛ اما آن‌ها اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این اثر ایرداتی دارد که در برخی لحظات باعث سردرگمی مخاطبان می‌شود.

این فیلم عملکرد درخشانی را از خود در گیشه برجای گذاشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. فیلم دنیای ژوراسیک که با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.672 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم دنیای ژوراسیک به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، وینسنت دن آفریو، جیک جانسون، نیک رابینسون، تای سیمپکینز، بی‌دی ونگ، عرفان خان، عمر سی و جودی گرر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دنیای ژوراسیک بدین شرح است: 23 سال بعد از حوادث نسخه اول مجموعه پارک ژوراسیک، اکنون این مجموعه تفریحی نابود شده دوباره توسط یکی از دوستان جان هاموند بازسازی شده و مردم می‌توانند از آن و دایناسورهای جدیدیش بازدید کنند. اینجن جهت جلب توجه و افزایش سود قصد دارد یک دایناسور دورگه ساخته و آن را ایندومینوس رکس نام‌گذاری ‌کند؛ این حیوان گوشتخوار که از تی‌رکس هم بزرگ‌تر است، از دی‌ان‌ای دایناسور تیرانوساروس رکس و ولاسی‌رپتور ایجاد شده است.




بنر فیلم مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی

مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی

Men in Black: International
کارگردان: F. Gary Gray نویسنده: Art Marcum , Matt Holloway
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris HemsworthChris Hemsworth
Tessa ThompsonTessa Thompson
Kumail NanjianiKumail Nanjiani
Rebecca FergusonRebecca Ferguson
Rafe SpallRafe Spall
Emma ThompsonEmma Thompson

درباره فیلم مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی


مردان سیاه‌پوش (Men in Black) فیلمی به کارگردانی بری ساننفلد است که در سال 1997 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم علمی تخیلی برعهده والتر پارکس، لوری مک دونالد و استیون اسپیلبرگ قرار داشت. داستان این فیلم نیز توسط اد سلیمان به رشته تحریر درآمد.

فیلم مردان سیاه‌پوش پس از اکران در سال 1997 با استقبال منتقدان مواجه شد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم مردان سیاه‌پوش را به دلیل خلاقیت داستانی، بازی عالی بازیگران و شخصیت‌پردازی‌های خارق‌العاده مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در سه بخش بهترین گریم، بهترین کارگردانی هنری و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها توانست جایزه بهترین گریم را کسب کند. فیلم مردان سیاه‌پوش در مراسم گلدن گلوب تنها در بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی نامزد دریافت جایزه شده بود که البته از کسب آن بازماند.

این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. فیلم مردان سیاه‌پوش که با بودجه 90 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.117 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم مردان سیاه‌پوش به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ویل اسمیت، تامی لی جونز، وینسنت دن آفریو، لیندا فیورنتینو، ریپ تورن، تونی شالهوب، سیوبان فالون هوگان، جون گریس، کارل استریکن، ریچارد همیلتون، پاتریک برین، بکی آن بیکر و دیوید کراس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مردان سیاه‌پوش بدین شرح است: مامور کی عضو یک سازمان مخفی است که هیچ وابستگی دولتی ندارد و هدف آن حفظ زمین به عنوان منطقه بی‌طرف برای بیگانگان فرازمینی و اسکان آن‌ها در اطراف شهر نیویورک است. آن‌ها همچنین حافظه کسانی را که از عملیات آن‌ها خبردار شوند پاک می‌کنند. مامور کی و مامور دی به منطقه‌ای نزدیک مرز مکزیک می‌روند تا جلوی فعالیت بیگانگان را بگیرند. اما مامور دی سرعت خود را از دست داده و برای همین تصمیم به بازنشستگی می‌گیرد.




بنر فیلم موتورهای مرگبار

موتورهای مرگبار

Mortal Engines
کارگردان: Christian Rivers نویسنده: Peter Jackson , Fran Walsh , Philippa Boyens
سال انتشار:2018محصول: نیوزلند , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Hera HilmarHera Hilmar
Robert SheehanRobert Sheehan
Hugo WeavingHugo Weaving
JihaeJihae
Ronan RafteryRonan Raftery
Leila GeorgeLeila George

درباره فیلم موتورهای مرگبار


موتورهای مرگبار فیلمی به کارگردانی کریستین ریورز است که به‌هیچ‌وجه نتوانست مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار بگیرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده دبورا فورته، فرن والش و پیتر جکسون قرار داشت. پیتر جکسون به‌عنوان نویسنده در کنار فیلیپا بوینس و فرن والش فیلم‌نامه این اثر را نوشتند.

فیلم موتورهای مرگبار را باید قربانی بازاریابی‌اش با محوریت نام بزرگ پیتر جکسون دانست. درواقع حضور پیتر جکسون در این پروژه باعث شد تا انتظار از این فیلم به‌واسطه شاهکارهای این فیلم‌ساز بسیار بالا برود؛ اما پس از اکران فیلم موتورهای مرگبار، مخاطبان به شدت این اثر را سرزنش کردند و اعتقاد داشتند این فیلم هیچ نشانی از شاهکارهای سینمایی جکسون ندارد.

منتقدان نیز نمرات بسیار پایینی را به این فیلم داده و اعتقاد داشتند فیلم موتورهای مرگبار در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌نامه و داستان دارای ایرادات بزرگی است که به شدت مخاطبان را آزار می‌دهد.

فیلم موتورهای مرگبار فروش بسیار بدی را در گیشه تجربه کرد و شکست تجاری عظیمی را برای سازندگانش رقم زد. این فیلم که با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 83 میلیون دلار فروش کرد. درواقع این فیلم به دلیل جهان منحصربه‌فردی که به تصویر کشید و همچنین برخی از صحنه‌های جذابش در این لیست قرار گرفت.

هوگو ویوینگ، هرا هیلمار، رابرت شیهان، پاتریک مالاهید و استیون لانگ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم موتورهای مرگبار بدین شرح است: حوادث فیلم در آینده‌ بسیار دور جریان دارد که در آن تمدن بشریت به‌واسطه یک رویداد فاجعه‌بار ازبین رفته است و انسان‌ها روش جدیدی را جهت زندگی پیدا کرده‌اند. در حال حاضر شهرهای غول‌پیکر در حال فرمانروایی روی زمین هستند و شهرهای کوچک‌تر را جهت تصرف منابع حیاتی باقی‌مانده زمین می‌بلعند. در این بین، مرد جوانی به نام تام بعد از آشنایی با فردی خطرناک به‌ نام هستر باید برای بقا مبارزه کند.




بنر فیلم سریع و خشن 9

سریع و خشن 9

Fast & Furious 9
کارگردان: Justin Lin نویسنده: Daniel Casey
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Vin DieselVin Diesel
Michelle RodriguezMichelle Rodriguez
John CenaJohn Cena
Charlize TheronCharlize Theron
Jordana BrewsterJordana Brewster
Tyrese GibsonTyrese Gibson

درباره فیلم سریع و خشن 9


سریع و خشمگین 9 (Fast and Furious 9) یک فیلم علمی و تخیلی و اکشن به کارگردانی جاستین لین است که در سال 2021 اکران شد. نیل اچ. موریتز، وین دیزل، جف کرشنباوم، جو روث، جاستین لین، کلیتون تاونسند و سامانتا وینسنت تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. وظیفه نویسندگی این اثر برعهده دنیل کیسی و جاستین لین قرار داشت.

فیلم سریع و خشمگین 9 به شدت با نقدهای منفی منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار پایینی دریافت کرد. در این فیلم بازیگرانی همچون وین دیزل، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، لوداکریس، جان سینا، جوردانا بروستر، ناتالی امانوئل، سانگ کانگ، مایکل روکر، هلن میرن، کرت راسل و شارلیز ترون به ایفای نقش پرداختند.

با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و محدویت‌های جهانی اکران، فیلم سریع و خشمگین 9 فروش بسیار خوبی در گیشه داشت. این فیلم که با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 660 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دام و گروهش بار دیگر دور یکدیگر جمع شده‌اند تا این بار جلوی یک تهدید جهانی را بگیرند. دام در این راه باید در مقابل برادر خود جیکوب قرار بگیرد.

گالری فیلم سریع و خشن 9





بنر فیلم جنگ فردا

جنگ فردا

The Tomorrow War
کارگردان: Chris McKay نویسنده: Zach Dean
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris PrattChris Pratt
Yvonne StrahovskiYvonne Strahovski
J.K. SimmonsJ.K. Simmons
Betty GilpinBetty Gilpin
Sam RichardsonSam Richardson
Edwin HodgeEdwin Hodge

درباره فیلم جنگ فردا


جنگ فردا (The Tomorrow War) یک فیلم علمی تخیلی جدید است که در سال 2021 اکران و توسط کریس مک‌کی کارگردانی شد. دیوید الیسون، دانا گلدبرگ، دان گرینجر، دیوید اس. گویر، ادام کولبرنر و جولز دالی به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند. داستان این فیلم توسط زک دین نوشته شد.

فیلم جنگ فردا نتوانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و به دلیل ایرادات فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم با بودجه حدودا 200 میلیون دلاری ساخته شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریس پرت، ایوان استراهاوسکی، بتی گیلپین و جی. کی. سیمونز اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک جنگجوی ارتش برای جنگ در آینده دعوت می‌شود که سرنوشت بشریت به توانایی او برای مقابله بستگی دارد.




بنر فیلم بیوه سیاه

بیوه سیاه

Black Widow
کارگردان: Cate Shortland نویسنده: Eric Pearson
سال انتشار:2021محصول: مجارستان , نروژ , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Florence PughFlorence Pugh
David HarbourDavid Harbour
O.T. FagbenleO.T. Fagbenle
Rachel WeiszRachel Weisz
William HurtWilliam Hurt

درباره فیلم بیوه سیاه


بیوه سیاه (Black Widow) یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی محسوب می‌شود که در سال 2021 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده کیت شورتلند قرار داشت. کوین فایگی تهیه‌کننده و اریک پیرسون نویسنده فیلم بیوه سیاه بودند.

فیلم بیوه سیاه نمرات متوسطی دریافت کرد و نتوانست تحسین منتقدان را برانگیزد. اسکارلت جوهانسون، فلورنس پیو، دیوید هاربر، او.تی. فاگبنلی، اولگا کوریلنکو، ویلیام هرت، ری وینستون و ریچل وایس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم بیوه سیاه فروش نسبتا خوبی داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم با بودجه تولید 200 میلیون دلاری‌اش، حدود 359 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پس از وقایع فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، ناتاشا رومانوف در پی نافرمانی از توافقنامه سوکوویا و کمک به استیو راجرز، تنها شده و تحت تعقیب دولت قرار گرفته ‌است و به شهر بوداپست می‌رود و اتفاقات جدیدی برایش رخ می‌دهد.




بنر فیلم کاپیتان مارول

کاپیتان مارول

Captain Marvel
کارگردان: Ryan Fleck , Anna Boden نویسنده: Ryan Fleck , Anna Boden , Geneva Robertson-Dworet
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Brie LarsonBrie Larson
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson
Ben MendelsohnBen Mendelsohn
Jude LawJude Law
Annette BeningAnnette Bening
Djimon HounsouDjimon Hounsou

درباره فیلم کاپیتان مارول


کاپیتان مارول (Captain Marvel‎) یک فیلم علمی تخیلی و ابرقهرمانی به کارگردانی آنا بودن و رایان فلک است که براساس شخصیتی به همین نام از کمیک‌های مارول ساخته شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جنوا رابرتسون-دووت نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن برعهده کوین فایگی قرار داشت.

فیلم کاپیتان مارول توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و با تحسین آن‌ها مواجه شود. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازیگری، جلوه‌های ویژه و داستان تمجید کردند.

فیلم در زمینه فروش نیز به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد و با استقبال عظیم طرفداران مواجه شد. این فیلم با بودجه تولید 152 میلیون دلاری خود توانست حدود 1.128 میلیارد دلار فروش داشته باشد. این میزان فروش فیلم کاپیتان مارول را پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹، دهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ و بیست‌وششمین فیلم پرفروش تمام ادوار تاریخ سینما تبدیل کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم کاپیتان مارول به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، بن مندلسون، جایمن هانسو، لی پیس، لاشانا لینچ، جما چان، الگنیس پرز سوتو، ران تمت، مکینا گریس، کلارک گرگ و جود لا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم کاپیتان مارول بدین شرح است: داستان فیلم با یک مقدمه شروع می‌شود که در آن دو گروه در فضا با یکدیگر درگیر هستند. گروهی به نام کری که به صلح و دوستی علاقه دارند و گروه مقابلشان یعنی اسکرول‌ها که عقل درستی ندارند و می‌خواهند همه چیز را نابود کنند. در این میان دختری در میان گروه کری حضور دارد که هیچ چیز به جز چند تصویر مبهم از گذشته‌اش را به خاطر ندارد. وی پس از یک درگیری ناموفق با اسکرول‌ها، برای فرار از مهلکه به زمین می‌آید و خیلی طول نمی‌کشد که فیوری با او مواجه شده و توضیحاتی را به او ارائه می‌دهد که باعث می‌شود کارول بداند در چه وضعیتی قرار دارد و چگونه باید به مبارزه با پلیدی‌ها برود.

گالری فیلم کاپیتان مارول


بهترین سریال‌های علمی تخیلی




بنر سریال ماندالوریان

ماندالوریان

The Mandalorian
سازنده: Jon Favreau
سال‌های انتشار:2019 - 2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Pedro PascalPedro Pascal

درباره سریال ماندالوریان


ماندالوریان (The Mandalorian) یک سریال علمی تخیلی جدید است که پخش آن از سال 2019 توسط سرویس استریم دیزنی پلاس آغاز شد. خط زمانی سریال ماندالوریان پنج سال بعد از حوادث فیلم بازگشت جدای و بیست‌وپنج سال قبل از حوادث فیلم نیرو برمی‌خیزد جریان دارد.

این سریال علمی تخیلی 2019 بعد از آغاز عرضه توسط دیزنی پلاس، خیلی زود مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این سریال را در زمینه‌های داستان، جلوه‌های بصری و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند. سریال ماندالورین در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود؛ بعد از این موفقیت‌های عظیم، سازندگان سریال ماندالوریان را برای فصل دوم نیز تمدید کردند.

ازجمله بازیگرانی که در سریال ماندالوریان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پدرو پاسکال، جینا کارانو، نیک نولتی، جیانکارلو اسپوزیتو، امیلی اسوالو، کارل ویترز، امید ابطحی و ورنر هرتسوک اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: یکی شکارچی جایزه‌بگیر به نام ماندالوریان آخرین شکارش را به گریف کارگا تحویل می‌دهد. او در ادامه کار جدید دیگری را از جانب یک مشتری مرموز در جهان دورافتاده نوارو را می‌پذیرد. در کار جدیدش، او باید به‌دنبال یک هدف ناشناس پنجاه ساله باشد و این هدف را دستگیر کند. خود مشتری نسبت به سلامت هدفش بی‌تفاوت است؛ اما همکارش یعنی دکتر پرشینگ اصرار دارد که هدف سالم بازگردانده شود. آن‌ها در پرداخت اولیه خود به ماندالوریان قالبی از فلز بسکار را پیشنهاد می‌کنند که برای مردمش بسیار مقدس است. او این فلز را به یک مکان پنهان منتقل می‌کند و آن را به یک اسلحه‌ساز تحویل می‌دهد تا برایش یک پاولدرون بسازد. ماندالوریان در ادامه جهت دستیابی به هدفش وارد ماجراهایی جذاب می‌شود که مخاطب را به اوج هیجان می‌رساند.

همچنین لازم به ذکر است که ماندالوریان، به عنوان یکی از بهترین سریال های خارجی نیز شناخته می‌شود.

گالری سریال ماندالوریان





بنر سریال جهان غرب

جهان غرب

Westworld
سازنده: Jonathan Nolan , Lisa Joy
سال‌های انتشار:2016 - 2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Evan Rachel WoodEvan Rachel Wood
Thandie NewtonThandie Newton
Jeffrey WrightJeffrey Wright
Tessa ThompsonTessa Thompson
Ed HarrisEd Harris
Aaron PaulAaron Paul

درباره سریال جهان غرب


جهان غرب یکی دیگر از سریال های علمی تخیلی جذاب محسوب می‌شود که توانست مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار بگیرد. این سریال براساس فیلمی به همین نام (محصول 1973) اثر مایکل کرایتون ساخته شد. جاناتان نولان و لیزا جوی سازندگان سریال جهان غرب هستند.

این سریال وسترن بعد از آغاز پخشش در سال 2016 توسط شبکه اچ‌بی‌او، خیلی زود با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان سریال جهان غرب را به دلیل عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری، پیچش داستانی جذاب و فیلم‌نامه قدرتمندش مورد تحسین قرار دادند. البته تعداد کمی از منتقدان اعتقاد داشتند ممکن است روند کند سریال باعث ایجاد احساس خستگی در مخاطبان شود.

سریال جهان غرب در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرد. تاکنون سه فصل از این سریال جذاب ساخته شده و سریال برای فصل چهارم نیز تمدید شده است.

ازجمله بازیگرانی که در سریال جهان غرب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ایوان ریچل وود، آنتونی هاپکینز، تندی نیوتون، جفری رایت، جیمز مارسدن، بن بارنز، اینگری بولسه بردال، کلیفتن کالینز جونیور، لوک همسورث، سیسه بابد کنوسن، سایمون کوارترمن، خودریگو سانتورو، آنجلا سارافیان، جیمی سیمپسون، تسا تامپسون، شنون وودوارد، اد هریس و پیمان معادی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال جهان غرب بدین شرح است: داستان این سریال در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا جریان دارد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی که به نام میزبان تشکیل می‌دهند. در طرف دیگر، تعدادی از انسان‌های واقعی که با نام مهمانان شناخته می‌شوند، با پرداخت مبالغ هنگفت قادر هستند وارد محوطه پارک جهان غرب شوند و هرکاری که دوست دارند انجام دهند؛ مهمانان می‌توانند هرطور که دوست دارند با میزبانان برخورد کنند و نگران هیچ‌گونه تلافی نباشند.

گالری سریال جهان غرب





بنر سریال چیزهای عجیب

چیزهای عجیب

Stranger Things
سازنده: Matt Duffer , Ross Duffer
سال‌های انتشار:2016 - 2022محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Winona RyderWinona Ryder
David HarbourDavid Harbour
Finn WolfhardFinn Wolfhard
Millie Bobby BrownMillie Bobby Brown
Gaten MatarazzoGaten Matarazzo
Caleb McLaughlinCaleb McLaughlin

درباره سریال چیزهای عجیب


چیزهای عجیب (Stranger Things) یک سریال علمی تخیلی دنیای موازی است که پخش آن از سال 2016 توسط سرویس استریم نت‌فلیکس آغاز شد. ایده ساخت این سریال توسط برادران دافر داده شد. سریال چیزهای عجیب خیلی سریع به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. این سریال بعد از عرضه با استقبال عظیم منتقدان مواجه شد.

منتقدان با دادن نمراتی عالی به سریال چیزهای عجیب، اعتقاد داشتند که این اثر توانسته به بهترین شکل ممکن با داستان جذاب و گروه بازیگری جوانش مخاطب را درگیر خود کند. یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت سریال چیزهای عجیب را می‌توان به پیچش داستانی فوق‌العاده آن نسبت داد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال چیزهای عجیب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به وینونا رایدر، دیوید هاربر، فین ولفهارد، میلی بابی براون، گیتن ماتارازو، کیلب مک لاگلین، نوآ اشنپ، سیدی سینک، کارا بوینو و متیو موداین اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال چیزهای عجیب بدین شرح است: وقایع سریال در اوایل دهه هشتاد میلادی در شهر خیالی هاوکینز واقع در ایالت ایندیانا جریان دارد. سریال دارای چندین خط داستانی مرتبط به هم است. آزمایشگاهی دولتی در هاوکینز که زیر نظر وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا فعالیت دارد، به شکل پنهانی مشغول پژوهش و آزمایش راجع‌به جهان‌های موازی است. آن‌ها سرانجام نیز موفق می‌شوند پلی میان دنیای واقعی و دنیای موازی تشکیل دهند و برای ارتباط با آن هم از دختر بچه‌ای به‌نام الون استفاده می‌کنند که دارای توانایی‌های فراطبیعی است. اما آزمایش‌ها آنطور که انتظار می‌رفت جلو نمی‌رود و الون همراه با یک هیولا قدم به دنیای واقعی پا می‌گذارد.

گالری سریال چیزهای عجیب





بنر سریال بزرگ شده توسط گرگ‌ها

بزرگ شده توسط گرگ‌ها

Raised by Wolves
سازنده: Aaron Guzikowski
سال‌های انتشار:2020 - 2022محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Amanda CollinAmanda Collin
Abubakar SalimAbubakar Salim
Winta McGrathWinta McGrath
Niamh AlgarNiamh Algar
Travis FimmelTravis Fimmel
Jordan LoughranJordan Loughran

درباره سریال بزرگ شده توسط گرگ‌ها


پخش سریال بزرگ شده توسط گرگ‌ها (Raised by Wolves‎) از سال 2020 توسط سرویس اچ‌بی‌او مکس آغاز شد؛ این سریال علمی تخیلی 2020 نیز توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. بعد از موفقیت‌های این سریال در جلب نظر مخاطبان، سازندگان خبر از تمدید آن برای فصل دوم دادند.

سریال بزرگ‌شده توسط گرگ‌ها توانست نظرات مثبت منتقدان را نیز به سمت خود جلب کند و نمرات نسبتا خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این سریال را در زمینه‌های داستان، بازیگری و پیچیدگی‌های خاصش مورد تحسین قرار دادند. تراویس فیمیل، آماندا کالین، ابوبکر سلیم، وینتا مک‌گریث، نیام الگار و ماتیاس وارلا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال بزرگ‌شده توسط گرگ‌ها بدین شرح است: داستان این سریال راجع‌به دو ربات هوشمند به نام‌های پدر و مادر است که بعد از ویرانی زمین به‌واسطه یک جنگ بزرگ، وظیفه تربیت فرزندان انسان را در سیاره کپلر-۲۲بی بر عهده دارند. طولی نمی‌کشد که اندرویدهای داستان پی می‌برند کنترل عقاید انسان کار بسیار سختی است؛ آن‌ها با چالش‌های زیادی در این مسیر مواجه می‌شوند که جنگ‌های زیادی را برای آنان در پی دارد.

گالری سریال بزرگ شده توسط گرگ‌ها





بنر سریال پسرها
دوبله
پوستر سریال پسرها

پسرها

The Boys
سازنده: Eric Kripke
سال‌های انتشار:2018 - 2020محصول: ایالات متحده
Karl UrbanKarl Urban
Jack QuaidJack Quaid
Antony StarrAntony Starr
Erin MoriartyErin Moriarty
Dominique McElligottDominique McElligott
Jessie T. UsherJessie T. Usher

درباره سریال پسرها


پسرها (The Boys) یکی از جذاب‌‌ترین سریال ‌های علمی تخیلی تلویزیون است که پس از آغاز پخشش توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. سریال پسرها براساس کمیکی به همین نام اثر گارت انیس و داریک رابرتسون ساخته شد. وظیفه ساخت این سریال ابرقهرمانی تماشایی برعهده اریک کریپک قرار داشت.

این سریال در سال 2019 توسط سرویس آمازون عرضه شد و تاکنون دو فصل از آن تولید شده است. سریال پسرها پس از عرضه خیلی زود مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و نقدهای مثبتی را دریافت کرد. منتقدان سریال پسرها را به دلیل داستان جذاب و خاص و بازی عالی گروه بازیگران مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال پسرها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کارل اربن، جک کواید، آنتونی استار، ارین موریارتی، دومینیک مک الیگوت، جسی آشر، لاز آلونسو، چیس کرافورد، کارن فوکوهارا و الیزابت شو اشاره کرد. تاکنون دو فصل از سریال پسرها تولید شده است. آمازون همچنین خبر از تولید فصل سوم این سریال جذاب و تماشایی داده است.

خلاصه داستان سریال پسرها بدین شرح است: حوادث سریال در جهانی جریان دارد که افراد دارای ابرقدرت توسط عموم مردم به عنوان قهرمان شناخته می‌شوند و تحت نظر شرکتی قدرتمند به نام وات اینترنشنال فعالیت دارند که به‌واسطه آن‌ها بازاریابی و درآمدزایی می‌کند. ابرقهرمان‌ها درواقع برخلاف انتظارات بیشتر افراد متکبر و فاسد هستند.




بنر سریال صد نفر

صد نفر

The 100
سازنده: Jason Rothenberg
سال‌های انتشار:2014 - 2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Eliza TaylorEliza Taylor
Marie AvgeropoulosMarie Avgeropoulos
Tasya TelesTasya Teles
Adina PorterAdina Porter
Lindsey MorganLindsey Morgan
Richard HarmonRichard Harmon

درباره سریال صد نفر


100 نفر (The 100) یک سریال پسارستاخیزی و علمی تخیلی است که براساس رمانی به همین نام اثر کس مورگان ساخته شد. وظیفه ساخت این سریال برعهده جیسون روتنبرگ قرار داشت.

پخش این سریال از سال 2014 توسط شبکه The CW آغاز شد و پس از هفت فصل در سال 2020 به اتمام رسید. سریال 100 نفر نقدهای مختلفی را ازجان منتقدان دریافت کرد. منتقدان ضمن تمجید از عملکرد گروه بازیگری، اعتقاد داشتند داستان طی برخی از لحظات سریال به شکل عجیبی افت می‌کند.

این سریال در جلب نظرات مخاطبان بسیار موفق بود و یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه The CW محسوب می‌شد. ازجمله بازیگرانی که در سریال 100 نفر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الیزا تیلور، پیج تورکو، لیندزی مورگان، هنری یان کوسیک، ماری اوجروپولوس، بابی مورلی، آیزیا واشینگتن، دوون بوستیک، توماس مک دونل، الی گوری، کریستوفر لارکین، الیسیا دبنم کری، ریچارد هارمون، ریکی ویتل و تاسیا تلس اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال 100 نفر بدین شرح است: نود و هفت سال بعد از یک واقعه ویرانگر هسته‌ای تقریبا تمام زندگی روی کره زمین نابود می‌شود. هزاران نفر اکنون در یک ایستگاه فضایی در مدار زمین زندگی می‌کنند، که آن را آرک می‌نامند. سه نسل در فضا زاده شده‌اند و جمعیت ایستگاه فضایی را از ظرفیت حمل خود فراتر رفته است. صد نوجوان دستگیر شده، در آخرین تلاش برای تعیین اینکه آیا زمین قابل سکونت است به زمین اعزام می‌شوند. آن‌ها پی می‌برند که برخی از آخرالزمان زنده مانده‌اند. افراد باقی مانده در زمین که آنان را زمینی‌ها می‌نامند به صورت قبیله‌ای زندگی می‌کنند و افرادی که در منتودر زندگی می‌کنند مردان کوهستان نامیده می‌شوند.




بنر سریال مردگان متحرک

مردگان متحرک

The Walking Dead
سازنده: Frank Darabont
سال‌های انتشار:2010 - 2022محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Ross MarquandRoss Marquand
Danai GuriraDanai Gurira
Melissa McBrideMelissa McBride
Jeffrey Dean MorganJeffrey Dean Morgan
Norman ReedusNorman Reedus
Christian SerratosChristian Serratos

درباره سریال مردگان متحرک


مردگان متحرک (The Walking Dead) نیز جزو بهترین سریال های علمی تخیلی تلویزیون محسوب می‌شود که براساس کمیکی به همین نام اثر رابرت کرکمن، تونی مور و چارلی ادلرد ساخته شد.

سریال مردگان متحرک در ابتدای پخش از شبکه ای‌ام‌سی توانست با استقبال گسترده منتقدان مواجه شود و نمراتی عالی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان ابتدا این سریال را به دلیل داستان جذاب و غیرقابل‌پیش‌بینی، بازی عالی گروه بازیگران و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار دادند؛ اما در ادامه همه‌چیز تغییر کرد و این سریال ارزش واقعی خود را نه‌تنها در نزد منتقدان، بلکه طرفداران نیز از دست داد.

منتقدان در ادامه این سریال را کسل‌کننده دانسته و اعتقاد داشتند که مردگان متحرک دیگر آن جذابیت داستانی آغازین خود را ندارد. ازجمله بازیگرانی که در سریال مردگان متحرک به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جفری دین مورگان، اندرو لینکولن، نورمن ریدس، جان برنتال، سارا وین کالیز، لوری هولدن، جفری دی‌مان، استیون ین، چندلر ریگز، لورن کوهن، دانای گوریرا، مایکل راکر، دیوید موریسی، ملیسا مک‌براید، امیلی کینی، چاد کولمن و سنیکا مارتین-گرین اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال مردگان متحرک بدین شرح است: این سریال داستان زندگی پلیسی را به تصویر می‌کشد که طی یک مأموریت تیر می‌خورد و به کما می‌رود. او هنگامی که بیدار می‌شود، پی می‌برد تمام مردم شهر تبدیل به مرده متحرک شده‌اند و شهر آشفته شده است. او در ادامه به دنبال خانواده‌ خود می‌رود. در نهایت آن‌ها را به همراه گروه دیگری از بازماندگان پیدا می‌کند.




بنر سریال ورود به سرزمین های بد

ورود به سرزمین های بد

Into the Badlands
سازنده: Miles Millar , Alfred Gough
سال‌های انتشار:2015 - 2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Daniel WuDaniel Wu
Emily BeechamEmily Beecham
Nick FrostNick Frost
Orla BradyOrla Brady
Alexia IoannidesAlexia Ioannides
Aramis KnightAramis Knight

درباره سریال ورود به سرزمین های بد


ورود به سرزمین‌های بد (Into the Badlands) یک سریال علمی تخیلی و اکشن است که توسط آلفرد گاف و مایلز میلار ساخته شد. پخش این سریال از سال 2015 توسط شبکه ای‌ام‌سی آغاز شد و پس سه فصل در سال 2019 به اتمام رسید.

سریال ورود به سرزمین‌های بد به دلیل ریتم تند داستانی و بازی جذاب گروه بازیگری‌اش با تحسین منتقدان مواجه شد و همچنین توانست مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دانیل وو، ارلا بریدی، سارا بولگر، آرامیس نایت، امیلی بیچام، الیور استارک، مدلین منتاک، الی آیونایدیس، مارتون چوکاش، نیک فراست، لورین توسان، بابو سیسی، شرمن اوگاستس و الن هولمن اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال بدلندز بدین شرح است: قرن‌ها بعد در آینده، در نتیجه نابودی دنیای متمدن در سرزمینی که بدلندز نامیده می‌شود، جامعه ارباب رعیتی تشکیل شده است که سرزمین‌های آن در رقابتی پیوسته بین هفت بارون که برای فرمانروایی بر قلمروشان از سیاست مشت آهنین و جنگجویان ویژه‌ای به نام کلیپرها استفاده می‌کنند، تقسیم شده ‌است. داستان سریال حول محور یکی از ماهرترین و تواناترین این جنگجویان ویژه به نام سانی می‌چرخد که تحت فرمان بارون قدرتمندی به نام کوئین خدمت می‌کند. او در یکی از ماموریت‌های خود مورد حمله گروهی نامشخص قرار گرفته و در نتیجه آن با پسر جوانی به نام ام کی که افکار جسورانه‌ای در سر دارد آشنا می‌شود؛ این دو در ادامه جهت رسیدن به حقیقت، قدم در راه خطرناکی می‌گذارند.




بنر سریال تاریک

تاریک

Dark
سازنده: Baran bo Odar , Jantje Friese
سال‌های انتشار:2017 - 2020محصول: آلمان
تماشای آنلاین سریال
Louis HofmannLouis Hofmann
Karoline EichhornKaroline Eichhorn

درباره سریال تاریک


ابتدا حتی خود سازندگان سریال تاریک (Dark) در خوشبینانه‌ترین حالت نیز تصور نمی‌کردند که سریال‌شان تا بدین حد در عرصه بین‌المللی به موفقیت دست پیدا کند. پخش این سریال آلمانی از سال 2017 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز شد و پس از سه فصل در سال 2020 به اتمام رسید. باران بو اودار و یانتیه فریز سازندگان و نویسندگان سریال تاریک بودند؛ البته رونی اسخالک در امر نویسندگی این دو را همراهی کرد.

منتقدان سریال تاریک را یکی از بهترین سریال های دهه اخیر توصیف کرده و نمراتی فوق‌العاده را به آن اعطا کردند. آن‌ها اعتقاد داشتند که پیچش داستانی این سریال باعث درگیری ذهن مخاطبان و همچنین جذب آن‌ها به سریال می‌شود. آن‌ها همچنین عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری را نیز مورد تحسین قرار دادند.

سریال تاریک یکی از محبوب‌ترین سریال‌های سرویس نت‌فلیکس محسوب می‌شود که توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لوئیس هافمن، اولیور مازوچی، یوردیس تریبل، ماجا اسچونه، سباستین رودولف، مارک واشکه، کارولینه ایخورن، استفان کامپورس، آنه رته-پوله، آندریاس پیتسچمن، لیزا کرویتزر و آنگلا وینکلر اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال تاریک بدین شرح است: پدری 43 ساله به نام مایکل کانوالد دست به خودکشی می‌زند. مادر مایکل، اینس، نامه خودکشی فرزندش را قبل از اینکه دیگران به آن پی ببرند پنهان می‌کند. در تاریخ 4 نوامبر، پسر نوجوان مایکل، جوناس، بعد از گذراندن دوره‌های معالجه در یک مرکز روانپزشکی به مدرسه برمی‌گردد تا مرگ غم‌انگیز پدر خود را به فراموشی بسپارد. جوناس اوقات خود را با بهترین دوست خود یعنی بارتوز تیدهمن و معشوقه‌اش، مارتا، می‌گذراند. داستان در ادامه با مفقود شدن اریک اوبندورف شکل جذاب‌تری به خود گرفته و وارد فاز اصلی معمایی خود می‌شود.

گالری سریال تاریک





بنر سریال پیکان
پوستر سریال پیکان

پیکان

Arrow
سازنده: Greg Berlanti , Marc Guggenheim , Andrew Kreisberg
سال‌های انتشار:2012 - 2020محصول: ایالات متحده
Stephen AmellStephen Amell
David RamseyDavid Ramsey
Katie CassidyKatie Cassidy
Rick GonzalezRick Gonzalez
Juliana HarkavyJuliana Harkavy
Katherine McNamaraKatherine McNamara

درباره سریال پیکان


کماندار (Arrow) یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی تاریخ محسوب می‌شود که پس از آغاز پخشش از سال 2012 توسط شبکه سی‌دابلیو به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. این سریال که توسط گرگ برلانتی، مارک گوگنهایم و اندرو کریسبرگ ساخته شده بود، سرانجام پس از هشت فصل در سال 2020 به اتمام رسید.

سریال کماندار در ابتدا به دلیل داستان جذابش توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. اما در ادامه و طی فصول بعدی منتقدان به این نتیجه رسیدند که داستان آن با افت شدیدی مواجه شده و دیگر به اندازه فصل‌های ابتدایی جذابیت ندارد.

سریال کماندار در بین مخاطبان به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه سی‌دابلیو تبدیل شد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دیوید رمزی، امیلی بت ریچاردز، کیتی کسیدی، ویلا هلند، پل بلکتورن، کالتن هاینز، کیتی لاتز، جان بارومن و بکس تیلور-کلاوس اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال کماندار بدین شرح است: الیور کویین یک پسر ولخرج و خوش‌گذران است که بعد از پنج سال زندگی در جزیره‌ای دورافتاده به نام لیان یو به خانه‌ خود یعنی استارلینگ سیتی بازمی‌گردد. مادر او بعد از مرگ پدرش، رابرت کویین که در کشتی خانوادگی‌شان کشته شد، با دوست صمیمی رابرت کویین یعنی والتر استیل ازدواج کرده است؛ خواهرش، تیا کویین یک معتاد به مواد مخدر است. لورل لنس معشوقه سابق الیور بعد از اینکه الیور خواهرش سارا لنس را به کشتی خانوادگی‌شان می‌برد و بعد از غرق شدن کشتی سارا می‌میرد با او میانه خوبی ندارد.




بنر سریال فلش

فلش

The Flash
سازنده: Greg Berlanti , Geoff Johns , Andrew Kreisberg
سال‌های انتشار:2014 - 2022محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Grant GustinGrant Gustin
Candice PattonCandice Patton
Carlos ValdesCarlos Valdes
Danielle NicoletDanielle Nicolet
Kayla ComptonKayla Compton
Brandon McKnightBrandon McKnight

درباره سریال فلش


فلش (The Flash) جزو محبوب‌ترین سریال‌های تولید شده توسط شبکه سی دابلیو محسوب می‌شود که پخش آن از سال 2014 آغاز شد. دیوید ناتر، گرگ برلانتی و اندرو کریزبرگ سازندگان سریال فلش بودند. این سریال پس از آغاز پخشش خیلی زود مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

سریال فلش با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد. متتقدان داستان فیلم را سرگرم‌کننده دانسته و ریتم تند آن را تحسین کردند. اما آن‌ها اعتقاد داشتند که سریال پس از مدت زمانی خلاقیت داستانی زیادی به خرج نداده و چیز جدیدی برای ارائه کردن ندارد و تنها به واسطه صحنه‌های اکشنش مخاطبان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ازجمله بازیگرانی که در سریال فلش به ایفای نقش پرداختند می‌توان به گرانت گاستین، کندیس پتن، کارلوس والدس، دانیل پانابیکر، جسی ال مارتین، تام کاوانا، تدی سیرس، ونتورت میلر، ریک کازنت، کینان لانسدیل و بریتنی اولدفورد اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: بری آلن جوانی دانشمند است که در سن یازده سالگی، مادرش توسط موجودی عجیب به قتل می‌رسد. پلیس سنترال سیتی، به اشتباه پدر بری را به عنوان متهم شناخته و دستگیر می‌کند؛ اما بری که می‌داند پدرش بی‌گناه است متخصص بررسی صحنه جرم پلیس می‌شود تا قاتل مادرش را پیدا و پدرش را از زندان آزاد کند. در شبی که قرار بود آزمایشگاه استار از شتاب‌دهنده ذرات رونمایی کند با روشن شدن آن یک انفجار رخ داد که به همراه آن صاعقه هم اتفاق افتاد و بری آلن که در آزمایشگاه خود بود بر اثر برخورد صاعقه بیهوش شده و چندین محلول شیمیایی آزمایشگاهش روی او می‌ریزد.




بنر سریال سوپرنچرال
پوستر سریال سوپرنچرال

سوپرنچرال

Supernatural
سازنده: Eric Kripke
سال‌های انتشار:2005 - 2020محصول: کانادا , ایالات متحده
Jensen AcklesJensen Ackles
Jared PadaleckiJared Padalecki

درباره سریال سوپرنچرال


فراطبیعی (Supernatural) را می‌توان یکی از سریال های علمی تخیلی جذاب تلویزیون دانست که با استقبال مخاطبان مواجه شد. پخش این سریال از سال 2005 توسط شبکه دابلیو بی آغاز و سپس در ادامه به شبکه سی دابلیو منتقل شد. اریک کریپک سازنده این سریال جذاب و تماشایی است.

سریال فراطبیعی نمرات خوبی را از جانب منتقدان دریافت کرد و با دیدگاه‌های مثبت آن‌ها مواجه شد. منتقدان سریال فراطبیعی را به دلیل داستان جذاب، صحنه‌های هیجان‌انگیز و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند. آن‌ها اعتقاد داشتند داستان هیجان‌انگیز این سریال می‌توان به خوبی مخاطبان را درگیر خود کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال فراطبیعی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جرد پادالکی، جنسن اکلس، میشا کالینز و مارک شپرد اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال فراطبیعی بدین شرح است: داستان با بازگشت به ۲۰ سال پیش و نمایش حمله یک شیطان به مری وینچستر، مادر سم و دین وینچستر و کشته شدن او شروع می‌شود. پس از ۲۰ سال، پدرشان که از زمان مرگ همسرش به شکار موجودات شرور فراطبیعی مشغول شده، حین یک شکار گم می‌شود. دین از سم کمک می‌خواهد ولی سم به دلیل مسائل قبلی با پدرش، نسبت به رفتن با دین ابراز بی‌میلی می‌کند.




بنر سریال فرینج

فرینج

Fringe
سازنده:
سال‌های انتشار:2008 - 2013محصول: کانادا
تماشای آنلاین سریال

درباره سریال فرینج


یکی دیگر از سریال‌ های علمی تخیلی که به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد سریال فرینج بود. پخش این سریال از سال 2008 توسط شبکه فاکس آغاز شد و پس از پنج فصل در سال 2013 به اتمام رسید. جی. جی. آبرامز، الکس کورتزمن و روبرتو ارسی سازندگان سریال فرینج بودند.

این سریال نمرات خوبی را دریافت کرد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. متقدان سریال فرینج را به دلیل شخصیت‌پردازی‌های عالی، بازی محشر گروه بازیگری و داستان جذاب تحسین کردند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آنا تورو، جان نوبل، جاشوا جکسون، جسیکا نیکول، مایکل سروریس، بلیر براون، لنس ردیک، کرک اسودو، ست گابل و مارک ولی اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: اولیویا دانم یک افسر پلیس فدرال آمریکا در بوستون است. شعبه اف‌بی‌آی این شهر یک بخش نیمه‌سری به‌نام اداره فرینج دارد که در آن ماموران وظیفه دارند معماهای جنایی عجیبی مربوط به دگرپیکری و مسائل خودآگاهی و دورآگاهی و دیگر مسائل غیرعادی را حل کنند.




بنر سریال نگهبانان
دوبله

نگهبانان

Watchmen
سازنده: Damon Lindelof
سال‌های انتشار:2019 - 2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Regina KingRegina King
Yahya Abdul-Mateen IIYahya Abdul-Mateen II
Jeremy IronsJeremy Irons
Tom MisonTom Mison
Sara VickersSara Vickers

درباره سریال نگهبانان


نگهبانان (Watchmen) یک سریال علمی تخیلی جذاب است که با اقتباس از کمیکی به همین نام اثر آلن مور ساخته شد و پس از آغاز پخشش در سال 2019 خیلی زود مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

این سریال علمی تخیلی در جلب نظر منتقدان نیز بسیار موفق بود و با تحسین گسترده آن‌ها مواجه شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال نگهبانان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رجینا کینگ، دان جانسون، تیم بلیک نلسون، یحیی عبدالمتین دوم، تام میسون، ندرو هاوارد و جرمی آیرونز اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال نگهبانان بدین شرح است: داستان در دنیایی جریان دارد که در آن ابرقهرمانان و نقابدارانی که طالب عدالت هستند به دلیل استفاده از روش‌های خشونت‌آمیز به‌عنوان افرادی قانون‌شکن شناخته می‌شوند.




بنر سریال آینه سیاه
پوستر سریال آینه سیاه

آینه سیاه

Black Mirror
سازنده: Charlie Brooker
سال‌های انتشار:2011 - 2019محصول: ایالات متحده

درباره سریال آینه سیاه


آینه سیاه (Black Mirror) یک سریال علمی تخیلی تماشایی است که پخش آن از سال 2014 توسط شبکه کانال 4 آغاز و در ادامه به سرویس نت‌فلیکس منتقل شد. این سریال در هر قسمتش داستان جدیدی را پیگیری می‌کند. داستان هر قسمت به‌نوعی رابطه تکنولوژی و انسان و تاثیر تکنولوژی را در زندگی روزمره نشان می‌دهد.

این سریال با الهام از سریال مشهور منطقه گرگ‌ومیش ساخته شده است. سریال پس از پخش به‌شدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و همچنین توانست نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند. منتقدان از خلاقیت‌های داستانی هر قسمت این سریال تمجید کرده و اعتقاد داشتند که پیچش داستانی سریال آینه سیاه باعث شگفتی آن‌ها شده است.




بنر سریال دردویل
دو زیرنویس
پوستر سریال دردویل

دردویل

Daredevil
سازنده: Drew Goddard , Steven S. DeKnight
سال‌های انتشار:2015 - 2018محصول: ایالات متحده
Charlie CoxCharlie Cox
Deborah Ann WollDeborah Ann Woll
Elden HensonElden Henson
Vincent D'OnofrioVincent D'Onofrio
Jay AliJay Ali
Wilson BethelWilson Bethel

درباره سریال دردویل


دردویل (Daredevil‎) نیز جزو بهترین سریال های علمی تخیلی است که براساس شخصیتی به همین نام از کمیک‌های مارول ساخته شد. پخش این سریال که توسط درو گادرد ساخته شده بود از سال 2015 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز شد و پس از سه فصل در سال 2018 به اتمام رسید.

سریال دردویل خیلی زود مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و با استقبال منتقدان مواجه شد. منتقدان این سریال را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، شخصیت‌پردازی‌های خارق‌العاده و داستان جذابش مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله بازیگرانی که در سریال دردویل به ایفای نقش پرداختند می‌توان به چارلی کاکس، دبورا آن ول، الدن هنسون، توبی لنرد مور، واندی کرتیس-هال، باب گانتون، آیلیت زورر، رزاریو داوسون، وینسنت دن آفریو، ملیسا بنویست و الودی یونگ اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال دردویل بدین شرح است: مت مورداک در دوران کودکی پس از تصادفی بینایی خود را از دست می‌دهد، اما حواس دیگر او به شکل عجیبی افزایش می‌یابد. او و دوست دوران کودکی‌اش فاگی اکنون بزرگ شده‌اند و دفتر وکالت خود را بنا کرده‌اند. نخستین مشتری آن‌ها کارن پیج، متهم به قتل است. مافیای روسی، چینی، ژاپنی پشت جنایات شهر هستند. مورداک شب‌ها با لباس سیاه با جنایتکاران مبارزه می‌کند. پس از موفقیت در پرونده، پیج منشی مورداک و فاگی می‌شود.




بنر فیلم گودزیلا در برابر کونگ

گودزیلا در برابر کونگ

Godzilla vs. Kong
کارگردان: Adam Wingard نویسنده: Eric Pearson , Max Borenstein
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Alexander SkarsgårdAlexander Skarsgård
Millie Bobby BrownMillie Bobby Brown
Kyle ChandlerKyle Chandler
Rebecca HallRebecca Hall
Brian Tyree HenryBrian Tyree Henry
Shun OguriShun Oguri

درباره فیلم گودزیلا در برابر کونگ


گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong) یک فیلم در ژانر علمی تخیلی است که آدام وینگارد کارگردان آن بود. توماس تال، جون جاشنی، برایان راجرز، ماری پارنت، الکس گارسیا و اریک مک‌لئود وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. فیلم‌نامه این اثر توسط اریک پیرسون و مکس بورنستین نوشته شد.

فیلم گوزیلا در برابر کونگ واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت و نتوانست نظرات مثبت آنان را به سمت خود جلب کند. در این فیلم بازیگرانی همچون الکساندر اسکاشگورد، میلی بابی براون، ربکا هال، برایان تایری هنری، شون اوگوری، ایزا گونزالس، جولین دنیسون، لنس ردیک، کایل چندلر و دمیان بیچیر به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم در گیشه درخشان ظاهر شد و موفقیت تجاری بزرگی را به نام خود ثبت کرد. فیلم گودزیلا در برابر کونگ که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 440 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم پنج سال پس از ماجراهای فیلم گودزیلا: سلطان هیولاها و پس از گذشت 58 سال از وقایع فیلم کونگ: جزیره جمجمه جریان دارد. کونگ توسط مونارک در گنبدی غول پیکر در جزیره جمجمه تحت نظارت آلین اندروس و دختر بچه‌ای کر و لال که توسط زبان اشاره با کونگ ارتباط برقرار می‌کند، کنترل می‌شود. در این بین شرکتی با نام ایپکس سایبرنتیک می‌خواهد به زیست‌بومی باستانی در زیرزمین که به عنوان زمین تو خالی معرفی می‌شود، وارد شود.




بنر فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر
پوستر فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر
دوبله

لیگ عدالت زک اسنایدر

Zack Snyder's Justice League
کارگردان: Zack Snyder نویسنده: Chris Terrio
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
Ben AffleckBen Affleck
Henry CavillHenry Cavill
Gal GadotGal Gadot
Jason MomoaJason Momoa
Ezra MillerEzra Miller
Ray FisherRay Fisher

درباره فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر


لیگ عدالت زک اسنایدر (Justice League Snyder Cut) یکی دیگر از بهترین فیلم های علمی تخیلی محسوب می‌شود که در سال 2021 اکران شد. این فیلم درواقع نسخه برش‌ کارگردان فیلم لیگ عدالت است که در سال 2017 اکران شده بود.

فیلم‌نامه فیلم لیگ عدالت توسط کریس تریو نوشته شد. چارلز روون و دبورا اسنایدر نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، ایمی آدامز، ری فیشر، جیسون موموآ، ازرا میلر، جو منگنیلو، جسی آیزنبرگ، کانی نیلسن، جرمی آیرونز و ویلم دفو ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: بروس وین، در تلاش است تا فداکاری سوپرمن را بی‌نتیجه نگذارد. او با همکاری دایانا پرینسس، در تلاش برای گردآوری تیمی از ابرانسان‌هاست تا از زمین در مقابل حمله‌ای فاجعه‌بار جلوگیری کنند. مأموریت سخت‌تر از آنچه بروس وین فکرش را می‌کرد، از آب درمی‌آید. زیرا به منظور تشکیل این تیم هر کدام از اعضا باید با شیاطینی که آن‌ها را عقب می‌زنند، مقابله کنند.




بنر فیلم تپه
پوستر فیلم تپه
دو زیرنویس

تپه

Dune
کارگردان: Denis Villeneuve نویسنده: Eric Roth , Denis Villeneuve , Jon Spaihts
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Timothée ChalametTimothée Chalamet
Rebecca FergusonRebecca Ferguson
Oscar IsaacOscar Isaac
Josh BrolinJosh Brolin
Stellan SkarsgårdStellan Skarsgård
Dave BautistaDave Bautista

درباره فیلم تپه


تل‌ماسه (Dune) فیلمی علمی تخیلی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی دنی ویلنوو است. توماس تال، ریچارد پی. روبینشتاین و ماری پارنت در امر تهیه‌کنندگی ویلنوو را همراهی کردند. فیلم‌نامه این اثر توسط اریک راث و جان اسپیتز نوشته شد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، اسکار آیزاک، جیسون موموآ، خاویر باردم، دیوید باتیستا، زندیا، شارلوت رمپلینگ و دیوید دستمالچیان اشاره کرد. این فیلم با بودجه عظیم 165 میلیون دلاری ساخته شد.

خلاصه داستان فیلم تل‌ماسه بدین شرح است: داستان فیلم در آینده‌ای دور و در سیاره‌ای به اسم آراکیس جریان دارد که به دلیل طبیعت بیابانی خود به تل‌ماسه مشهور شده ‌است. این سیاره که تنها منبع ماده‌ای ارزشمند است، آوردگاهی برای نزاع چندین گروه مختلف می‌شود.




بنر فیلم جاودانه‌ها

جاودانه‌ها

Eternals
کارگردان: Chloé Zhao نویسنده: Ryan Firpo , Matthew K. Firpo
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Gemma ChanGemma Chan
Kit HaringtonKit Harington
Barry KeoghanBarry Keoghan
Angelina JolieAngelina Jolie
Richard MaddenRichard Madden
Kumail NanjianiKumail Nanjiani

درباره فیلم جاودانه‌ها


جاودانگان (The Eternals) یک فیلم ابرقهرمانی جذاب به کارگردانی و نویسندگی کلویی ژائو است که در سال 2021 اکران شد. پاتریک بورلی نیز در امر نویسندگی ژائو را همراهی کرد. کوین فایگی و نیت مور تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

این فیلم با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری ساخته شد. در فیلم جاودانگان بازیگرانی همچون جما چان، ریچارد مدن، کمیل نانجیانی، لیا مک‌هیو، برایان تایری هنری، لورن ریدلاف، بری کیوگن، ما دونگ سئوک، گیل بیرمنگام، هریش پاتل، کیت هرینگتون، سلما هایک و آنجلینا جولی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم جاودانگان بدین شرح است: در آغاز جهان، اترنالز یک نژاد بیگانه جاودان ایجاد شده توسط سلستیال بودند که برای محافظت از بشریت در برابر همتایان شیطانی خود یعنی Deviants به زمین فرستاده می‌شوند.




بنر سریال لوکی

لوکی

Loki
سازنده: Michael Waldron
سال‌های انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Tom HiddlestonTom Hiddleston
Owen WilsonOwen Wilson
Gugu Mbatha-RawGugu Mbatha-Raw
Wunmi MosakuWunmi Mosaku
Eugene CorderoEugene Cordero
Tara StrongTara Strong

درباره سریال لوکی


لوکی (Loki‎) یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی است که از سال 2021 توسط سرویس دیزنی پلاس شروع به پخش کرد و توسط مایکل والدرون ساخته شد. این سریال توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و نمرات بسیار بالایی دریافت کرد.

ازجمله بازیگرانی که در سریال لوکی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هیدلستون، گوگو امبتا را، وونمی موساکو، یوجین کوردرو، تارا استرانگ، اوون ویلسون، سوفیا دی مارتینو و ساشا لین اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال لوکی بدین شرح است: داستان بعد از اتفاقات فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی جریان دارد که در آن نسخه جایگزین لوکی یک زمان‌بندی جدید را ایجاد می‌کند.




بنر فیلم ماتریکس : رستاخیز

ماتریکس : رستاخیز

The Matrix Resurrections
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:2021محصول:
تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم ماتریکس : رستاخیز


رستاخیزهای ماتریکس فیلمی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی لانا واچوفسکی است. گرنت هیل در امر تهیه‌کنندگی و الکساندر همن و دیوید میچل در امر نویسندگی به واچوفسکی کمک کردند.

کیانو ریوز، کری ان ماس، یحیی عبدالمتین دوم، نیل پاتریک هریس، جیدا پینکت اسمیت، جسیکا هنویک، جاناتان گروف و کریستینا ریچی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: 18 سال پس از وقایع انقلاب ماتریکس، نئو یک زندگی به ظاهر معمولی را مانند توماس آ اندرسون در سان فرانسیسکو دارد؛ جایی که درمانگر برای او قرص آبی تجویز می‌کند. نه او و نه ترینیتی یکدیگر را نمی‌شناسند. با این حال، مورفیوس قرص قرمز را به او پیشنهاد کرده و ذهنش را دوباره به دنیای ماتریکس باز می‌کند.

گالری فیلم ماتریکس : رستاخیز





بنر فیلم شانگ چی و افسانه‌ی 10 حلقه
پوستر فیلم شانگ چی و افسانه‌ی 10 حلقه
دو زیرنویس

شانگ چی و افسانه‌ی 10 حلقه

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
کارگردان: Destin Daniel Cretton نویسنده: Dave Callaham
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Simu LiuSimu Liu
AwkwafinaAwkwafina
Tony Leung Chiu-WaiTony Leung Chiu-Wai
Michelle YeohMichelle Yeoh
Rosalind ChaoRosalind Chao
Florian MunteanuFlorian Munteanu

درباره فیلم شانگ چی و افسانه‌ی 10 حلقه


شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings‎) یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی به حساب می‌آید که در سال 2021 اکران شد. دستین دنیل کرتون وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. دیوید کالاهام و اندرو لانهم در امر نویسندگی کرتون را همراهی کردند.

کوین فایگی و جاناتان شوارتز تهیه‌کنندگان این اثر هستند. فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کرد و در زمینه‌های صحنه‌های اکشن و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. سیمو لیو، آکوافینا، منگر ژانگ، فالا چن، فلوریان مونتئانو، بندیکت وانگ، میشل یئو، بن کینگزلی و تونی لیانگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم شانگ‌ چی و افسانه ده حلقه توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و فروش بالایی داشته باشد. این فیلم که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 320 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: هزاران سال قبل، شو ونوو ده حلقه را که در واقع سلاح‌های سحرآمیزی هستند که به صاحبان آن‌ها جاودانگی و قدرت خدایی می‌بخشد، کشف می‌کند. ونوو انجمن ده حلقه را پایه‌گذاری کرده، پادشاهی‌ها را فتح کرده و دولت‌ها را در طول تاریخ سرنگون می‌کند. در سال 1996، ونوو جستجوی خود را برای پیدا کردن روستای لو شروع می‌کند، روستایی که گفته می‌شود زیستگاه جانوران افسانه‌ای است تا از این طریق قدرت خود را گسترش دهد. او توسط جنگلی جادویی تا ورودی روستا حرکت می‌کند، اما توسط نگهبان روستا یینگ لی از ورود وی جلوگیری می‌شود.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های علمی تخیلی

عکس پروفایل

شما