خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های کیلین مورفی

بهترین فیلم های کیلین مورفی – کیلین مورفی یک بازیگر متولد کشور ایرلند است که نخستین تجربه خود را در عرصه بازیگری از سال 1996 آغاز کرد.

این بازیگر با بازی فوق‌العاده‌اش توانست توانایی‌های خود را به اثبات برساند؛ کیلین مورفی با حضور در سریال پیکی بلایندرز به محبوبیت بسیار بالایی رسید و بیش از پیش نام خود را مطرح کرد.

در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین فیلم های کیلین مورفی بپردازیم؛ با ملوفیلم همراهی باشید.




بنر فیلم مکانی ساکت

مکانی ساکت

A Quiet Place
کارگردان: John Krasinski نویسنده: John Krasinski , Scott Beck , Bryan Woods
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Emily BluntEmily Blunt
John KrasinskiJohn Krasinski
Millicent SimmondsMillicent Simmonds
Noah JupeNoah Jupe
Cade WoodwardCade Woodward
Leon RussomLeon Russom

درباره فیلم مکانی ساکت


یک مکان ساکت: بخش 2 (A Quiet Place: Part II) یک فیلم ترسناک به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی جان کرازینسکی است. مایکل بی، اندرو فرم و بردلی فولر در امر تهیه‌کنندگی کرازینسکی را همراهی کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ، کیلین مورفی و جایمن هانسو اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: خانواده ابوت بعد از ماجراهای وحشتناک داخل خانه، حالا باید با وحشت دنیای بیرون روبه‌رو شوند و در سکوت برای بقا بجنگند. آنان پا به دنیای ناشناخته‌ها می‌گذارند و خیلی زود پی می‌برند موجوداتی که با صوت شکار خود را می‌یابند، تنها تهدید پیش رویشان نیستند.




بنر فیلم دانکرک

دانکرک

Dunkirk
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan
سال انتشار:2017محصول: فرانسه , Netherlands , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Fionn WhiteheadFionn Whitehead
Tom Glynn-CarneyTom Glynn-Carney
Aneurin BarnardAneurin Barnard
Jack LowdenJack Lowden
Harry StylesHarry Styles
James D'ArcyJames D'Arcy

درباره فیلم دانکرک


دانکرک (Dunkirk‎) یکی از بهترین فیلم های جنگی است که وظیفه تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی آن برعهده کریستوفر نولان قرار داشت. فیلم دانکرک برپایه یک داستان واقعی در جنگ جهانی دوم تولید شده است. اما توماس در امر تهیه‌کنندگی به نولان کمک کرد.

فیلم دانکرک بعد از اکران توانست نمرات بالایی را کسب کند و تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد. این فیلم در زمینه‌های موسیقی، فیلم‌برداری، کارگردانی، فیلم‌نامه و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم دانکرک طی مراسم اسکار در هشت بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در سه بخش بهترین تدوین صدا، بهترین تدوین و بهترین میکس صدا موفق به کسب این جایزه شد. فیلم دانکرک طی مراسم گلدن گلوب نیز در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیون وایتهد، تام گلین-کارنی، جک لودن، هری استایلز، آنورین برنارد، جیمز دارسی، بری کیوگن، کنت برانا، کیلین مورفی، مارک رایلنس و تام هارد ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم دانکرک در گیشه قدرتمند ظاهر شد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما کشاند؛ این فیلم که با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 526 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دسته بزرگی از سربازان متحد انگلیس، کانادا، بلژیک و فرانسه در سواحل دانکرک توسط نیروهای آلمانی محاصره شده‌اند؛ به همین علت نیز عملیاتی گسترده جهت نجات این سربازها از تاریخ 26 می تا 4 ژوئن 1940 انجام گرفت.




بنر فیلم انتروپوید
پوستر فیلم انتروپوید

انتروپوید

Anthropoid
کارگردان: Sean Ellis نویسنده: Sean Ellis , Anthony Frewin
سال انتشار:2016محصول: جمهوری چک , فرانسه , ایالات متحده , بریتانیا
Jamie DornanJamie Dornan
Cillian MurphyCillian Murphy
Charlotte Le BonCharlotte Le Bon
Anna GeislerováAnna Geislerová
Harry LloydHarry Lloyd
Toby JonesToby Jones

درباره فیلم انتروپوید


انتروپوید (Anthropoid) یکی دیگر از بهترین فیلم های کیلین مورفی محسوب می‌شود که در سال 2016 اکران شد. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده شان الیس قرار داشت. میکی لیدل، پت شیلیمون و دیوید اندریکک در امر تهیه‌کنندگی و انتونی فرووین در امرنویسندگی الیس را همراهی کردند.

فیلم انتروپوید نمرات نسبتا خوبی را دریافت کرد و مورد توجه آن‌ها قرار گرفت؛ منتقدان این فیلم را به دلیل درون‌مایه داستانی عمیق، بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کیلین مورفی، جیمی درنان، آنا گیزلرووا، توبی جونز، آلنا میهولووا، مارچین دوروچینسکی و یان بوداژ اشاره کرد. این فیلم در گیشه شکست خورد و مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت؛ این فیلم با بودجه تولید 9 میلیون دلاری، حدود 5.3 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم انتروپوید بدین شرح است: راینهارد هایدریش، طراح اصلی راه حل نهایی (برنامه نازی‌ها برای کشتار جمعی یهودیان)، رهبر نیروهای نازی در چکسلواکی اشغال شده توسط آلمان‌هاست. جوزف گابکیک و جان کابیس دو سرباز تبعیدی از ارتش چکسلواکی هستند که در دسامبر ۱۹۴۱ وارد وطن اشغالی خود می‌شوند. در شهری محبوس و با امکانات و اطلاعاتی محدود، این دو باید راهی برای ترور هایدریش بیابند؛ عملیاتی که چهره اروپا را تغییر خواهد داد.




بنر فیلم قلب دریا
پوستر فیلم قلب دریا

قلب دریا

In the Heart of the Sea
کارگردان: Ron Howard نویسنده: Charles Leavitt
سال انتشار:2015محصول: اسپانیا , ایالات متحده
Chris HemsworthChris Hemsworth
Benjamin WalkerBenjamin Walker
Cillian MurphyCillian Murphy
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Ben WhishawBen Whishaw
Michelle FairleyMichelle Fairley

درباره فیلم قلب دریا


در دل دریا (In the Heart of the Sea‎) یک فیلم تاریخی و درام است که توسط ران هاوارد کارگردانی شد. فیلم در دل دریا براساس کتابی غیرداستانی به همین اسم اثر ناتانیل فیلبریک تولید شد. برایان گریزر، ران هاوارد، ویل وارد، جو روث و پائولا وینستین تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط چارلز لویت به رشته تحریر درآمد.

فیلم در دل دریا نتوانست نمرات بالایی را دریافت کند و با نقدهای منفی منتقدان روبه‌رو شد. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

این فیلم نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و در باکس‌آفیس متحمل شکست بزرگی شد. فیلم در دل دریا که با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 53 میلیون دلار فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کریس همسورث، بنجامین واکر، کیلین مورفی، تام هالند، بن ویشاو، برندن گلیسون و جیمی سیوس اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در سال ۱۸۱۹ جریان دارد و مربوط به کشتی صید نهنگ است که توسط یک نهنگ عظیم‌الجثه در منطقه اقیانوس جنوب آسیب می‌بیند. پس از آسیب کشتی خدمه برای نجات خود، نود روز در سه قایق کوچک و پارویی به سر می‌برند، بعد از این سردرگمی و ناامیدی سرانجام با غلبه گرسنگی، بیماری و آدم خواری مواجه می‌شوند.




بنر سریال پیکی بلایندرز

پیکی بلایندرز

Peaky Blinders
سازنده: Steven Knight
سال‌های انتشار:2013 - 2019محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین سریال
Cillian MurphyCillian Murphy
Paul AndersonPaul Anderson
Sam ClaflinSam Claflin
Finn ColeFinn Cole
Anya Taylor-JoyAnya Taylor-Joy
Helen McCroryHelen McCrory

درباره سریال پیکی بلایندرز


پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) یک سریال درام و جنایی است که توسط استیون نایت ساخته شد. این سریال کار خود را از سال 2013 توسط شبکه بی بی سی دو آغاز شد. کیلین مورفی با این سریال به محبوبیت بالایی دست یافت و توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد.

سریال پیکی بلایندز در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و در زمینه‌های بازی بازیگران، داستان و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار گفت. این سریال به محبوبیت بسیار بالایی دست یافت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‎توان به کیلین مورفی، هلن مک‌کروری، پاول اندرسن، آنابل والیس، تام هاردی، سوفی راندل، جو کول، ند دونهی، شارلوت رایلی، نوآ تیلور، ایمی فیون ادواردز، فین کول، آیدان گیلن و آدرین برودی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال پیکی بلایندرز بدین شرح است: در سال ۱۹۱۹ و پس از جنگ جهانی اول، یک گروه خانوادگی مستقر در بیرمنگام انگلستان است. داستان روی گروه رومانیایی پیکی بلایندرز و بلندپروازی‌ها و رئیسشان، تامی شلبی متمرکز است. کارآگاه ویژه چستر کمپل به دستور ارتش جمهوری‌خواه ایرلند، کمونیست‌ها، گروه‌های خرابکار و جنایتکاران پاک کند. در این مسیر وجود پیکی بلایندرز نظرش را جلب می‌کند. وینستون چرچیل، کمپل را مأمور رسیدگی به اغتشاشات بیرمنگام و بازیابی مهمات جنگی می‌کند که قرار بود به لیبی منتقل شود.

لازم به ذکر است که سریال پیکی بلایندرز، به عنوان یکی از بهترین سریال های خارجی شناخته میشود و تماشای آن برای هر کس می‌تواند لذت بخش باشد.

گالری سریال پیکی بلایندرز





بنر فیلم بتمن آغاز می‌کند

بتمن آغاز می‌کند

Batman Begins
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan , David S. Goyer
سال انتشار:2005محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Christian BaleChristian Bale
Liam NeesonLiam Neeson
Michael CaineMichael Caine
Katie HolmesKatie Holmes
Gary OldmanGary Oldman
Cillian MurphyCillian Murphy

درباره فیلم بتمن آغاز می‌کند


سه‌گانه بتمن (Batman) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های کیلین مورفی را داراست. کریستوفر نولان وظیفه کارگردانی این مجموعه فیلم‌ها را برعهده داشت. عنوان این مجموعه فیلم‌ها به ترتیب تاریخ اکران بدین شرح است: بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins)، شوالیه تاریکی (The Dark Knight) و شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises).

این سه‌گانه در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق عمل کرد و در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت. کریستین بیل، مایکل کین، گری الدمن، ان هتوی، تام هاردی، ماریون کوتیار، جوزف گوردون لویت، مورگان فریمن و هیث لجر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سه‌گانه به ایفای نقش پرداختند.

سه‌گانه بتمن توانست موفقیت تجاری بزرگی را در باکس‌آفیس تجربه کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این سه‌گانه که با بودجه 585 میلیون دلاری‌ تولید شده بود، حدود 2.4 میلیارد دلار فروخت.

خلاصه داستان فیلم نخست این سه‌گانه بدین شرح است: بروس وین در زمان کودکی داخل چاهی سقوط می‌کند و مورد حمله خفاش‌ها قرار می‌گیرد و به همین دلیل وحشتی از خفاش‌ها در وجودش نهادینه می‌گردد. کمی بعد، یک شب که با پدر و مادرش در حال بازگشت از سالن اوپرا هستند، پدر و مادرش توسط دزدی به نام جو چیل به قتل می‌رسند و آلفرد پنی‌ورث خدمتکار خانوادگی آن‌ها، بروس را بزرگ می‌کند.

گالری فیلم بتمن آغاز می‌کند





بنر فیلم تلقین

تلقین

Inception
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan
سال انتشار:2010محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Ken WatanabeKen Watanabe
Joseph Gordon-LevittJoseph Gordon-Levitt
Marion CotillardMarion Cotillard
Ellen PageEllen Page
Tom HardyTom Hardy

درباره فیلم تلقین


تلقین (Inception) فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان است که در سال 2010 اکران شد؛ لازم به ذکر است که اما توماس در امر تهیه‌کنندگی نولان را همراهی کرد.

این فیلم علمی تخیلی با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شد و برخی از آن منتقدان از آن به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان یاد کردند. فیلم تقلین از این فیلم به دلیل فیلم‌نامه بسیار قدرتمند، درون‌مایه داستانی عمیق و بازی محشر گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم تلقین طی مراسم اسکار سال در هشت رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در چهار رشته بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم تلقین به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم که با بودجه عظیم 160 میلیون دلاری‌ ساخته شده بود، حدود 870 میلیون دلار در گیشه فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، کن واتانابه، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دام کاب یک دزد حرفه‌ای در کشف اسرار ارزشمند مورد نیاز برای سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری است. او می‌تواند زمانی که دیگران در خواب هستند، اسرار مهم آنان را از درون خواب‌هایشان به سرقت برده و در دنیای بیرون از خواب، این اسرار را به خریداران مورد نظرش بفروشد. داک یک گروه چیره‌دست از روان‌کاوان و معماران زبده دارد که به همراه او مخفیانه وارد خواب‌های دیگران شده و تلاش در کشف و ربودن اطلاعات دارند.

گالری فیلم تلقین





بنر فیلم میراث ترون
پوستر فیلم میراث ترون

میراث ترون

TRON: Legacy
کارگردان: Joseph Kosinski نویسنده: Steven Lisberger , Richard Jefferies , Edward Kitsis , Adam Horowitz
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Garrett HedlundGarrett Hedlund
Jeff BridgesJeff Bridges
Olivia WildeOlivia Wilde
Bruce BoxleitnerBruce Boxleitner
Michael SheenMichael Sheen
James FrainJames Frain

درباره فیلم میراث ترون


ترون: میراث (Tron: Legacy) یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی به کارگردانی جوزف کوشینسکی است که در سال 2010 اکران شد. شان بیلی، استیون لیزبرگر و جفری سیلور تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط آدم هورویتز و ادوارد کیتسیس نوشته شد.

ترون: میراث در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و نمرات پایینی را دریافت کرد. این فیلم به دلیل شخصیت‌پردازی‌های ضعیف، فیلم‌نامه پر ایراد و کارگردانی نه‌چندان خوب مورد انتقاد قرار گرفت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جف بریجس، گرت هدلند، الیویا وایلد و کیلین مورفی اشاره کرد. لازم به ذکر است کیلین مورفی نقش بسیار کوتاهی را در این فیلم بازی کرد.

فیلم ترون: میراث توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و در گیشه فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم که با بودجه 170 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 398 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کوین فلین مهندسی برجسته است که شرکت اِنکام را تأسیس کرده ‌است. او به کمک یک سری الگوریتم ژنتیکی و تله‌پورتاسیون کوانتمی راهی می‌یابد که خود را وارد یک شبکه دیجیتالی در محیط نرم‌افزاری کند. در جریان یکی از سفرهایش به این دنیای مجازی، ناگهان دچار حادثه گشته و هرگز باز نمی‌گردد. هیچ‌کس نمی‌داند چه بر سر او آمده است.




بنر فیلم سر وقت

سر وقت

In Time
کارگردان: Andrew Niccol نویسنده: Andrew Niccol
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Justin TimberlakeJustin Timberlake
Amanda SeyfriedAmanda Seyfried
Cillian MurphyCillian Murphy
Olivia WildeOlivia Wilde
Alex PettyferAlex Pettyfer
Johnny GaleckiJohnny Galecki

درباره فیلم سر وقت


سر وقت (In Time) یک فیلم اکشن و علمی تخیلی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی اندرو نیکول است که در سال 2011 اکران شد. مارک آبراهام، ایمی ایزرائیل، کریستل لیبین و اریک نیومن در امر تهیه‌کنندگی نیکول را همراهی کردند.

فیلم سر وقت نمرات مختلفی را دریافت کرد و با واکنش‌های گوناگون منتقدان مواجه شد. این فیلم در زمینه‌های شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت؛ اما منتقدان از این فیلم به دلیل صحنه‌های اکشن و داستان مهیجش تمجید کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آماندا سیفرید، جاستین تیمبرلیک، کیلین مورفی، اولیویا وایلد، مت بامر و جانی گالکی اشاره کرد. این فیلم حضور قدرتمندانه‌ای در گیشه داشت؛ فیلم سر وقت که با بودجه 40 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 174 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در آینده نه چندان دور، میزان کامل عمر طبیعی یک انسان به ۲۵ سال رسیده ‌است و امکان زندگی بیشتر از این مدت زمان وجود ندارد. اما اگر فرد بسیار ثروتمند باشد می‌تواند با مهندسی ژنتیک، میزان طول عمر خود را تا بی‌نهایت افزایش دهد. اما برای افراد فقیر دو گزینه بیشتر وجود ندارد، یا هرطور شده پول لازم جهت خرید طول عمر را تهیه کنند یا اینکه صبر کند تا در ۲۵ سالگی از بین برود. اما در یک شب جوانی فقیر به اسم ویل سالاس به طور اتفاقی با مردی مواجه می‌شود که عمری بسیار طولانی دارد و پس از دریافت این عمر از او، قصد دارد تا شرایط زندگی‌اش را تغییر دهد.




بنر فیلم برتری
پوستر فیلم برتری

برتری

Transcendence
کارگردان: Wally Pfister نویسنده: Jack Paglen
سال انتشار:2014محصول: چین , ایالات متحده , بریتانیا
Johnny DeppJohnny Depp
Rebecca HallRebecca Hall
Paul BettanyPaul Bettany
Cillian MurphyCillian Murphy
Kate MaraKate Mara
Cole HauserCole Hauser

درباره فیلم برتری


برتری (Transcendence) فیلمی در ژانر علمی تخیلی است که توسط والی فیستر کارگردانی شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده برادریک جانسون، اندرو کاسوف، کیت کاهن، ماریسا پولوینو و دیوید والدز قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط جک پگلن نوشته شد.

فیلم برتری نمرات بسیار پایینی دریافت کرد و مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت جانی دپ، مورگان فریمن، ربکا هال و کیلین مورفی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم برتری در بخش فروش نیز موفق عمل نکرد و نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم با بودجه تولید 100 میلیون دلاری‌اش، حدود 103 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ویل یک دانشمند کنجکاو است که در جریان یک تحقیق علمی دانسته‌های مغزی خود را در یک کامپیوتر پیشرفته آپلود می‌کند. او با این کار، سعی می‌کند اولین ماشینی را خلق کند که می‌تواند به شکل مستقل فکر و عمل کند.




بنر فیلم آفتاب
پوستر فیلم آفتاب

آفتاب

Sunshine
کارگردان: Danny Boyle نویسنده: Alex Garland
سال انتشار:2007محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Cillian MurphyCillian Murphy
Rose ByrneRose Byrne
Chris EvansChris Evans
Michelle YeohMichelle Yeoh
Cliff CurtisCliff Curtis
Hiroyuki SanadaHiroyuki Sanada

درباره فیلم آفتاب


آفتاب (Sunshine) یک فیلم در ژانر دلهره‌آور است که یکی از بهترین فیلم های کیلین مورفی محسوب می‌شود. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده دنی بویل قرار داشت. اندرو مک‌دانلد تهیه‌کننده این فیلم بود. فیلم‌نامه فیلم آفتاب نیز توسط الکس گارلند نوشته شد.

فیلم آفتاب پس از اکران تحسین منتقدان را به همراه داشت و نمرات خوبی را دریافت کرد. این فیلم به علت عملکرد عالی گروه بازیگری، داستان مهیج و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

کیلین مورفی، کریس ایوانز، رز بیرن، میشل یئو، کلیف کرتیس، تروی گاریتی، هیرویوکی سانادا، بندیکت وانگ، چیپو چانگ، مارک استرانگ و بندیکت وانگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم آفتاب در گیشه شکست خورد و نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. این فیلم با بودجه تولید 40 میلیون دلاری‌اش، حدود 32 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان فیلم آفتاب بدین شرح است: فیلم سال ۲۰۵۷ را به تصویر می‌کشد. کره زمین در معرض تهدیدی بزرگ قرار دارد. خورشید مانند گذشته قادر به گرم کردن کره زمین نیست و از این رو ادامه زندگی انسان‌ها نیز با خطر مواجه شده ‌است. تنها یک راه امیدبخش برای تغییر وضعیت باقی مانده ‌است و آن سفینه فضایی ایکاروس ۲ است که به سوی خورشید می‌رود. هدف این مأموریت افزایش فعل و انفعالات درون خورشید به وسیله کلاهک‌های هسته‌ای است تا با بازفعال نمودن انرژی انفجارهای خورشیدی، زمین را از مرگ نجات دهند.




بنر فیلم 28 روز بعد
پوستر فیلم 28 روز بعد

28 روز بعد

28 Days Later
کارگردان: Danny Boyle نویسنده: Alex Garland
سال انتشار:2002محصول: بریتانیا
Cillian MurphyCillian Murphy
Naomie HarrisNaomie Harris
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Megan BurnsMegan Burns
Christopher EcclestonChristopher Eccleston
Noah HuntleyNoah Huntley

درباره فیلم 28 روز بعد


28 روز بعد (28 Days Later) یک فیلم ترسناک و پسارستاخیزی به کارگردانی دنی بویل است که شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های کیلین مورفی را داراست. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده اندرو مک دانلد قرار داشت و فیلم‌نامه این اثر نیز توسط الکس گارلند نوشته شد.

فیلم 28 روز بعد موفق شد مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و با استقبال آن‌ها روبه‌رو شود. این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری، کارگردانی و داستان تحسین منتقدان را به همراه داشت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کیلین مورفی، نائومی هریس، مگان برنز، کریستوفر اکلستون، برندن گلیسون، نوآ هانتلی، دیوید اشنایدر و لوک مابلی اشاره کرد.

این فیلم با توجه به بودجه بسیار پایین تولیدش، فروش خارق‌العاده‌ای را تجربه کرد و در گیشه قدرتمند ظاهر شد. فیلم 28 روز بعد که با بودجه 8 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 82 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که ویروسی به اسم ویروس خشم در شهر پخش می‌شود که باعث تبدیل انسان‌ها به زامبی می‌شود. در این حین جیم و سلنا که در شهر هستند باید برای نجات خود تلاش کنند.




بنر فیلم کوهستان سرد
پوستر فیلم کوهستان سرد

کوهستان سرد

Cold Mountain
کارگردان: Anthony Minghella نویسنده: Anthony Minghella
سال انتشار:2003محصول: ایالات متحده , بریتانیا , Romania , ایتالیا
Jude LawJude Law
Nicole KidmanNicole Kidman
Renée ZellwegerRenée Zellweger
Eileen AtkinsEileen Atkins
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Philip Seymour HoffmanPhilip Seymour Hoffman

درباره فیلم کوهستان سرد


کوهستان سرد (Cold Mountain) فیلمی جنگی و درام به کارگردانی و نویسندگی آنتونی مینگلا است که براساس رمانی به همین نام اثر چارلز فریزر تولید شد. چارلز فریزر نیز در امر نویسندگی مینگلا را همراهی کرد. آلبرت برگر، ویلیام هوربرگ، سیدنی پولاک و ران یرکسا تهیه‌کنندگان به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم کوهستان سرد بعد از اکران با واکنش‌های گوناگون منتقدان روبه‌رو شد و نمرات مختلفی دریافت کرد. این فیلم در زمینه فیلم‌نامه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و با واکنش‌های منفی منتقدان مواجه شد. البته منتقدان از این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری تمجید کردند.

فیلم کوهستان سرد مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و سوددهی خوبی برای سازندگانش داشت. این فیلم که با بودجه تولید 79 میلیون دلاری‌ تولید شده بود، حدود 173 میلیون دلار فروخت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جود لا، نیکول کیدمن، رنه زلوگر، جووانی ریبیسی، فیلیپ سیمور هافمن، برندان گلیسون، ری وینستون، جک وایت، ناتالی پورتمن، آیلین اتکینز، دونالد ساترلند و ری وینستون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم کوهستان سرد بدین شرح است: هنگامی که کارولینای شمالی در 20 مه 1861 از اتحادیه جدا شد، جوانان کوهستان سرد در ارتش ایالات متفقین ثبت نام کردند. از جمله آن‌ها دبلیو پی اینمن، نجاری بود که دلبسته آدا مونرو، دختر مبلغی شده است که برای مراقبت از پدر بیمار خود از چارلستون، کارولینای جنوبی آمده بود.




بنر فیلم آنا
پوستر فیلم آنا

آنا

Anna
کارگردان: Luc Besson نویسنده: Luc Besson
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده , فرانسه , کانادا , روسیه
Sasha LussSasha Luss
Helen MirrenHelen Mirren
Luke EvansLuke Evans
Cillian MurphyCillian Murphy
Lera AbovaLera Abova
Alexander PetrovAlexander Petrov

درباره فیلم آنا


آنا (Anna) یک فیلم اکشن و مهیج است که یکی از بهترین فیلم های کیلین مورفی به شمار می‌آید. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده لوک بسون قرار داشت. البته مارک اشموگر در امر تهیه‌کنندگی بسون را همراهی کرد.

فیلم آنا به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و با واکنش‌های منفی آنان مواجه شد. این فیلم به در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه و روند داستانی مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ساشا لوس، لوک ایوانز، کیلین مورفی و هلن میرن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: آنا پولیتووا بر خلاف ظاهر آرامش دارای رازی پنهان است که باعث شده مهارت و قدرتی را کسب کند که وی را به یکی از مخوف‌ترین آدم‌کش‌های تاریخ تبدیل کند. انا در نسکوبا با دوستانی فقیر و البته خلافکار همخانه هست؛ ولی برخورد با مأموران کا گ ب زندگی او را وارد فاز جدیدی می‌کند.




بنر فیلم صبحانه در پلوتون
پوستر فیلم صبحانه در پلوتون

صبحانه در پلوتون

Breakfast on Pluto
کارگردان: Neil Jordan نویسنده: Neil Jordan , Pat McCabe
سال انتشار:2005محصول: ایرلند , بریتانیا
Cillian MurphyCillian Murphy
Liam NeesonLiam Neeson
Ruth NeggaRuth Negga
Laurence KinlanLaurence Kinlan
Stephen ReaStephen Rea
Brendan GleesonBrendan Gleeson

درباره فیلم صبحانه در پلوتون


صبحانه در پلوتون (Breakfast on Pluto) فیلمی کمدی و درام به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی نیل جوردن است که در سال 2005 اکران شد. آلن مولونی و استفان وولی در امر تهیه‌کنندگی جوردن را همراهی کردند.

فیلم صبحانه در پلوتون در زمینه بازی بازیگران (به خصوص بازی کیلین مورفی) مورد تحسین قرار گرفت و نمرات بالایی دریافت کرد. کیلین مورفی، لیام نیسون، استیون ری، برندن گلیسون، لیام کانینگهام و روث نگا ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم حدود 3.9 میلیون دلار در گیشه فروخت.

خلاصه داستان فیلم صبحانه در پلوتون بدین شرح است: در شهر تایرلین، نزدیک مرز ایرلند شمال در اواخر دهه۱۹۴۰، ایلی برگین، مادر پاتریک بردن، پسرش را جلوی یک خانه رها می‌کند. در آن خانه پدر پاتریک، پدر لیام، زندگی می‌کند. او ازن ظر زیستی، مرد است اما کم‌کم به لباس‌های زنانه و رژلب علاقه پیدا می‌کند و این کار باعث خشم خانواده پرورشگاهی وی می‌شود.




بنر فیلم دختری با گوشواره مروارید
پوستر فیلم دختری با گوشواره مروارید

دختری با گوشواره مروارید

Girl with a Pearl Earring
کارگردان: Peter Webber نویسنده: Olivia Hetreed
سال انتشار:2003محصول: بریتانیا , Luxembourg
Scarlett JohanssonScarlett Johansson
Colin FirthColin Firth
Tom WilkinsonTom Wilkinson
Cillian MurphyCillian Murphy
Judy ParfittJudy Parfitt
Essie DavisEssie Davis

درباره فیلم دختری با گوشواره مروارید


دختری با گوشواره مروارید (Girl with a Pearl Earring) جزو بهترین فیلم های کیلین مورفی به شمار می‌آید که برپایه رمانی به همین نام اثر تریسی شوالیه ساخته شد. پیتر وبر وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط اولویا هیترید نوشته شد. اندی پترسون و آناند تاکر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم دختری با گوشواره مروارید نمرات خوبی دریافت نکرد و نقدهای منفی منتقدان را در پی داشت. اسکارلت جوهانسون، کالین فرث، تام ویلکینسون، کیلین مورفی و جودی پارفیت ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

لازم به ذکر است که این فیلم طی مراسم اسکار در سه بخش ازجمله بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی هنری و بهترین فیلم‌برداری نامزد دریافت جایزه شده که نتوانست آن را کسب کند. فیلم دختری با گوشواره مروراید طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم درام و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شده که در هیچ‌کدام از این دو بخش نتوانست جایزه گلدن گلوب را کسب کند.

این فیلم نسبت به بودجه تولیدش، فروش بالایی داست. فیلم دختری با گوشواره مروارید با بودجه تولید 10 میلیون دلاری، حدود 31 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: خدمتکاری جوان که در خانه یک نقاش به نام یوهانس ورمر کار می‌کند، رفته رفته به دستیار او و همین‌طور مدل یکی از نقاشی‌هایش تبدیل می‌شود.




بنر فیلم بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد
پوستر فیلم بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد

بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد

The Wind That Shakes the Barley
کارگردان: Ken Loach نویسنده: Paul Laverty
سال انتشار:2006محصول: آلمان , بلژیک , اسپانیا , فرانسه , ایرلند , ایتالیا , Netherlands , بریتانیا , سوئیس
Cillian MurphyCillian Murphy
Padraic DelaneyPadraic Delaney
Liam CunninghamLiam Cunningham
Orla FitzgeraldOrla Fitzgerald
Gerard KearneyGerard Kearney
William RuaneWilliam Ruane

درباره فیلم بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد


بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد (The Wind That Shakes the Barley) فیلمی به کارگردانی کن لوچ است که در سال 2006 اکران شد. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده پائول لاورتی قرار داشت.

فیلم بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد واکنش‌های مثبت منتقدان را برانگیخت و تحسین آنان را به همراه داشت. کیلین مورفی، پادریک دلینی، لیام کانینگهام و اورلا فیتزجرالد ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم استقبال مخاطبان را در باکس‌آفیس به همراه داشت و فروش بالایی داشت. فیلم بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد که با بودجه 8 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 25 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در دهه 1920 دو برادر که برای مبارزه با بریتانیایی‌ها به ارتش جمهوری خواه ایرلند پیوسته‌اند، بعد از مدتی، بر سر انتخاب خط مشی دستیابی به استقلال دچار اختلاف می‌شوند.




بنر فیلم مهمونی
پوستر فیلم مهمونی

مهمونی

The Party
کارگردان: Sally Potter نویسنده: Sally Potter
سال انتشار:2017محصول: بریتانیا
Timothy SpallTimothy Spall
Kristin Scott ThomasKristin Scott Thomas
Patricia ClarksonPatricia Clarkson
Bruno GanzBruno Ganz
Cherry JonesCherry Jones
Emily MortimerEmily Mortimer

درباره فیلم مهمونی


مهمانی (The Party) اثری کمدی به کارگردانی و نویسندگی سالی پاتر است که در سال 2017 اکران شد. کریستوفر شپرد نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

فیلم مهمانی پس از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان روبه‌رو شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کریستین اسکات توماس، تیموتی اسپال، پاتریشا کلارکسون، برونو گانتس، چری جونز، امیلی مورتیمر و کیلین مورفی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جانت میزبان یک مهمانی برای جشن ترفیع جدید خود است، اما به محض ورود مهمانان، مشخص می‌شود که قرار نیست همه چیز به آرامی پیش برود.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های کیلین مورفی

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_7753

یکشنبه، 30 خرداد 1400، 14:37

عالییییییییییییییییی