خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های گری اولدمن

بهترین فیلم های گری اولدمن – گری اولدمن یکی از مطرح‌ترین بازیگران هالیوود است که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است.

این بازیگر با ایفای نقش‌های خارق‌العاده‌اش توانست به جوایز سینمایی بزرگی همچون اسکار و گلدن گلوب دست پیدا کند.

در ادامه می‌خواهیم بهترین فیلم های گری اولدمن را به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم منک

منک

Mank
کارگردان: David Fincher نویسنده: Jack Fincher
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Gary OldmanGary Oldman
Amanda SeyfriedAmanda Seyfried
Lily CollinsLily Collins
Tom PelphreyTom Pelphrey
Arliss HowardArliss Howard
Tuppence MiddletonTuppence Middleton

درباره فیلم منک


منک (Mank) یکی از بهترین فیلم‌های درام به کارگردانی دیوید فینچر است که در سال 2020 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جک فینچر نوشته شد. اریک راث و داگلاس اوربانسکی وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم منک در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق بود و نمرات بالایی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، کارگردانی محشر و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در ده بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود، که درنهایت در بخش بهترین فیلم‌برداری و بهترین طراحی صحنه موفق به کسب این جایزه شد. فیلم منک طی مراسم گلدن گلوب نیز در شش بخش ازجمله بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود، که درنهایت در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد.

فیلم منک با بودجه 25 میلیون دلاری تولید و سپس توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. گزارش دقیقی از میزان سوددهی این فیلم در دسترس نیست. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به گری اولدمن، آماندا سایفرد، لی‌لی کالینز، تاپنس میدلتون، آرلیس هاوارد، چارلز دنس، فردیناند کینگزلی، جیمی مک‌شین، جوزف کراس، سم تراوتن، توبی لئونارد مور، تام برک، تام پلفری، جف هارمس و رندی دیویسن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم منک بدین شرح است: در سال ۱۹۴۰ آر.ک. او به اورسن ولز برای پروژه بعدی خود آزادی تام و تمام می‌دهد. هرمان جی منکویتس در ویکتورویل، کالیفرنیا، دوران بهبودی از شکستگی پای خود در یک تصادف رانندگی را می‌گذراند. او تلفنی از ولز دریافت می‌کند که وی را برای نوشتن فیلمنامه فیلم جدیدش می‌خواهد. هرمان متن را به منشی خود، ریتا الکساندر، که وظیفه نوشتن را دارد، دیکته می‌کند.




بنر فیلم لئون: حرفه ای
پوستر فیلم لئون: حرفه ای

لئون: حرفه ای

Léon: The Professional
کارگردان: Luc Besson نویسنده: Luc Besson
سال انتشار:1994محصول: فرانسه
Jean RenoJean Reno
Natalie PortmanNatalie Portman
Gary OldmanGary Oldman
Danny AielloDanny Aiello
Peter AppelPeter Appel
Michael BadaluccoMichael Badalucco

درباره فیلم لئون: حرفه ای


لئون حرفه‌ای (Léon: The Professional) یکی از بهترین فیلم های اکشن و مهیج محسوب می‌شود که شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های گری اولدمن را داراست. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده لوک بسون قرار داشت. پاتریک لدوکس نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشت.

فیلم لئون حرفه‌ای موفق شد توجه منتقدان را به سمت خود جلب کند و با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شود. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه و بازی بازیگران تمجید کردند.

این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش بسیار خوبی داشت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. فیلم لئون حرفه‌ای که با بودجه 16 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 46 میلیون دلار فروش مرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ژان رنو، ناتالی پورتمن، گری اولدمن، دنی آیلو و جرج مارتین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم لئون حرفه‌ای بدین شرح است: فیلم با صحنه‌ای از بالای شهر نیویورک آغاز می‌شود. تونی در حالی که سیگار می‌کشد راجع‌به کار با فردی صحبت می‌کند که چهره‌اش چندان مشخص نیست. وی با یک عینک دودی در مقابل تونی نشسته ‌است، کار را می‌پذیرد و لیوان شیر جلویش را سر می‌کشد. وی همان لئون آدمکشی حرفه‌ای و خطرناک است که در محلۀ ایتالیای کوچک در شهر نیویورک زندگی می‌کند.




بنر فیلم بتمن آغاز می‌کند

بتمن آغاز می‌کند

Batman Begins
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan , David S. Goyer
سال انتشار:2005محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Christian BaleChristian Bale
Liam NeesonLiam Neeson
Michael CaineMichael Caine
Katie HolmesKatie Holmes
Gary OldmanGary Oldman
Cillian MurphyCillian Murphy

درباره فیلم بتمن آغاز می‌کند


سه‌گانه بتمن (Batman) یکی از بهترین فیلم‌ های جهان محسوب می‌شود که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی این سه‌گانه جذاب برعهده کریستوفر نولان قرار داشت. نام این مجموعه فیلم‌ها به ترتیب تاریخ اکران بدین شرح است: بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins)، شوالیه تاریکی (The Dark Knight) و شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises).

سه‌گانه بتمن مورد توجه منتقدان قرار گرفت و با واکنش‌های مثبت آنان روبه‌رو شد. این فیلم به دلیل بازی محشر بازیگران، کارگردانی عالی و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کریستین بیل، مایکل کین، گری الدمن، ان هتوی، تام هاردی، ماریون کوتیار، جوزف گوردون لویت، مورگان فریمن و هیث لجر اشاره کرد.

سه‌گانه بتمن فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این سه‌گانه که با بودجه 585 میلیون دلاری‌ تولید شد، حدود 2.4 میلیارد دلار فروش کرد.

خلاصه داستان قسمت اول این سه‌گانه بدین شرح است: بروس وین در زمان کودکی داخل چاهی سقوط می‌کند و مورد هجوم خفاش‌ها قرار می‌گیرد و به همین دلیل وحشتی از خفاش‌ها در وجودش نهادینه می‌گردد. کمی بعد، یک شب که با پدر و مادرش در حال بازگشت از سالن اوپرا هستند، پدر و مادرش توسط دزدی به نام جو چیل به قتل می‌رسند و آلفرد پنی‌ورث خدمتکار خانوادگی آن‌ها، بروس را بزرگ می‌کند.

گالری فیلم بتمن آغاز می‌کند





بنر فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان

هری پاتر و زندانی آزکابان

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
کارگردان: Alfonso Cuarón نویسنده: Steve Kloves
سال انتشار:2004محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Daniel RadcliffeDaniel Radcliffe
Rupert GrintRupert Grint
Emma WatsonEmma Watson
Gary OldmanGary Oldman
Alan RickmanAlan Rickman
David ThewlisDavid Thewlis

درباره فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان


هری پاتر و زندانی آزکابان (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) یک دیگر از بهترین فیلم های گری اولدمن محسوب می‌شود. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده آلفونسو کوارون قرار داشت. دیوید هیمن و کریس کلمبوس وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. فیلم‌نامه این فیلم توسط استیو کلاوز نوشته شد.

فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان موفق شد نمرات خوبی دریافت کند و مورد توجه منتقدان قرار بگیرد. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، پیچش داستانی و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، مایکل گامبون، گری اولدمن، اسپنسر وایلدینگ و برانسن وب ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان با استقبال گسترده مخاطبان در باکس‌آفیس مواجه شد و فروش خوبی را تجربه کرد؛ این فیلم با بودجه تولید 130 میلیون دلاری‌اش، حدود 796 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان بدین شرح است: بعد از اینکه عمه مارج وارد خانه خاله هری پاتر می‌شود با هری درگیری پیدا می‌کند و هری ناخواسته باعث اتفاق ناخوشایندی می‌شود. عمه مارج باد شده و مانند بادکنکی به هوا می‌رود. هری از خانه فرار می‌کند و منتظر اظهارنامه وزارت جادو می‌شود؛ زیرا انجام جادو برای افراد زیر هفده سال ممنوع است و هری فقط ۱۳ سال سن دارد. او در ادامه پی می‌برد که سیریوس بلک شخصی بوده که پدر و مادرش را به ولدمورت فروخته و اکنون از زندان آزکابان فرار کرده و به دنبال اوست.




بنر فیلم پیک

پیک

The Courier
کارگردان: Dominic Cooke نویسنده: Tom O'Connor
سال انتشار:2021محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Benedict CumberbatchBenedict Cumberbatch
Merab NinidzeMerab Ninidze
Rachel BrosnahanRachel Brosnahan
Jessie BuckleyJessie Buckley
Angus WrightAngus Wright
Kirill PirogovKirill Pirogov

درباره فیلم پیک


پیک (The Courier) یک فیلم در ژانر اکشن است که در سال 2019 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده زاکاری ادلر قرار داشت. اندی کانوی و نیکی تیت نیز در امر نویسندگی ادلر را همراهی کردند. جیمز ادوارد بارکر، مارک گلدبرگ و دیوید هرینگ وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم پیک به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار پایینی را دریافت کرد. این فیلم به دلیل ایردات بزرگ فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اولگا کوریلنکو، گری اولدمن، امیت شاه، آلیشیا اگنسون، گرگ اورویس، کریگ کانوی، ویلیام مسلی و درموت مالرونی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم پیک بدین شرح است: محاکمه‌ای برای اثبات جنایت یک مامور آمریکایی، در آمریکا در جریان است. همزمان در بریتانیا مأموران قرار است از جان یک شاهد عینی که شاهد جنایت او بوده محافظت کنند؛ ولی تعدادی از مأموران قصد کشتن شاهد را دارند. در این میان یک پیک موتوری که در اصل یک سرباز آموزش‌دیده ‌است، جان شاهد مورد نظر را نجات می‌دهد.




بنر فیلم تاریک ترین لحظات

تاریک ترین لحظات

Darkest Hour
کارگردان: Joe Wright نویسنده: Anthony McCarten
سال انتشار:2017محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Gary OldmanGary Oldman
Kristin Scott ThomasKristin Scott Thomas
Lily JamesLily James
Stephen DillaneStephen Dillane
Ronald PickupRonald Pickup
Ben MendelsohnBen Mendelsohn

درباره فیلم تاریک ترین لحظات


تاریک‌ترین لحظات (Darkest Hour) یک از بهترین فیلم های درام محسوب می‌شود که در سال 2017 اکران شد. جو رایت وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. تیم بوان، لیزا بروس، اریک فلنر، آنتونی مک‌کارتن و داگلاس اوربانسکی تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم تاریک‌ترین لحظات توسط آنتونی مک‌کارتن نوشته شد.

فیلم تاریک‌ترین لحظات موفق شد نمرات بسیار خوبی دریافت کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. این فیلم به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی عالی با تمجید منتقدان روبه‌رو شد.

این فیلم طی مراسم اسکار در شش بخش ازجمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی گری اولدمن و بهترین گریم و آرایش مو موفق به کسب این جایزه شد. فیلم تاریک‌ترین لحظات طی مراسم گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای بازی گری اولدمن نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت نتوانست این جایزه را کسب کند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم تاریک‌ترین لحظات به ایفای نقش پرداختند می‌توان به گری اولدمن، بن مندلسون، رانلد پیکاپ، کریستین اسکات توماس، لیلی جیمز و استیون دیلین اشاره کرد. فیلم تاریک‌ترین لحظات مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و سود خوبی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. این فیلم که با بودجه 30 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 150 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم راجع‌به سیاست راهبردی دولتمردان انگلیس به رهبری وینستون چرچیل است. چرچیل از یک سو تحت فشار قرار گرفته بود تا یک قرارداد صلح با آدولف هیتلر امضا کند و از سوی دیگر هنوز از حمایت مردمی و سیاسی برای خواسته‌اش که شروع جنگ با هیتلر بود، برخوردار نبود. در این شرایط چرچیل سیاست ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های هیتلر را انتخاب کرد. وضعیت انگلیس در آن برهه زمانی به لحاظ توان نظامی یارای مقاومت در برابر ارتش تا دندان مسلح آلمان نازی را نداشت.




بنر فیلم قاتلین ناشناس
پوستر فیلم قاتلین ناشناس

قاتلین ناشناس

Killers Anonymous
کارگردان: Martin Owen نویسنده: Martin Owen , Seth Johnson , Elizabeth Morris
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده , بریتانیا
Tommy FlanaganTommy Flanagan
Jessica AlbaJessica Alba
Gary OldmanGary Oldman
Rhyon Nicole BrownRhyon Nicole Brown
MyAnna BuringMyAnna Buring
Michael SochaMichael Socha

درباره فیلم قاتلین ناشناس


قاتلین ناشناس (Killers Anonymous) یک فیلم جنایی به کارگردانی و نویسندگی مارتین اوون است که در سال 2019 اکران شد. الیزابت موریس و ست جانسون در امر نویسندگی اوون را همراهی کردند. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کریستی بل و مت ویلیامز قرار داشت.

فیلم قاتلین ناشناس با نقدهای منفی منتقدان روبه‌رو شد و نمرات پایینی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و داستان مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نتوانست نظرات مثبت آنان را به سمت خود جلب کند.

تامی فلاناگان، رین نیکول براون، جسیکا آلبا، گری اولدمن، می‌آنا بورینگ، مایکل سوشا، تیم مک‌اینرنی و سم هزلدین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم قاتلین ناشناس بدین شرح است: گروهی از قاتلین یک گروه حمایتی را تشکیل داده‌اند. هدف آن‌ها از برگزاری این دورهمی، به اشتراک گذاشتن تخلفاتی است که انجام داده‌اند. یکی از این افراد، مسئول قتل یک سناتور ایالات متحده است. هنگامی که اعضای گروه تلاش می‌کنند که پرده از معمای این قتل مهم بردارند، تنش‌ها بالا می‌گیرد؛ اما همه چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد، نیست. هنگامی که واقعیت آشکار می‌شود، این افراد به یکدیگر خیانت کرده و دیدار آن‌ها به یک فاجعه منجر می‌شود.




بنر فیلم قاتل شکارچی
پوستر فیلم قاتل شکارچی

قاتل شکارچی

Hunter Killer
کارگردان: Donovan Marsh نویسنده: Arne Schmidt , Jamie Moss
سال انتشار:2018محصول: چین , بریتانیا , ایالات متحده
Gerard ButlerGerard Butler
Gary OldmanGary Oldman
Toby StephensToby Stephens
CommonCommon
Linda CardelliniLinda Cardellini
David GyasiDavid Gyasi

درباره فیلم قاتل شکارچی


قاتل شکارچی (Hunter Killer) یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و مهیج به کارگردانی داناوان مارش است که یکی از بهترین فیلم های گری اولدمن محسوب می‌شود. فیلم‌نامه این فیلم توسط پیتر کریگ و جیمی موس نوشته شد.

فیلم قاتل شکارچی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و با نقدهای منفی آنان روبه‌رو شد. منتقدان این فیلم را به دلیل ایرادات فیلم‌نامه و ضعف کارگردانی مورد انتقاد قرار دادند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جرارد باتلر، گری اولدمن، بیلی باب تورنتون، زین هولتز، ویلم دفو، کامن، توبی استیونز، لیندا کاردلیانی و دیوید گیسی اشاره کرد.

این فیلم در گیشه متحمل شکست بزرگی شد و نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. فیلم قاتل شکارچی که با بودجه 40 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 31 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک زیردریایی تهاجمی هسته‌ای آمریکا به اسم تامپا بی در حال تعقیب یک زیردریایی تهاجمی هسته‌ای روسی در زیر یخ‌های دریایی بارنتز است که مورد اصابت یک اژدر قرار می‌گیرد و غرق می‌شود. نیروی دریایی ایالات متحده یک زیردریایی تهاجمی دیگر را برای بررسی حادثه به محل می‌فرستد و همزمان یک گروه کماندویی نیز با هواپیما به روسیه اعزام می‌شوند تا حوادث مذکور را بررسی کنند.




بنر فیلم کودک 44
پوستر فیلم کودک 44

کودک 44

Child 44
کارگردان: Daniel Espinosa نویسنده: Richard Price
سال انتشار:2015محصول: بریتانیا , ایالات متحده , جمهوری چک , Romania
Tom HardyTom Hardy
Gary OldmanGary Oldman
Noomi RapaceNoomi Rapace
Fares FaresFares Fares
Joel KinnamanJoel Kinnaman
Paddy ConsidinePaddy Considine

درباره فیلم کودک 44


کودک 44 (Child 44) یکی از بهترین فیلم های درام به شمار می‌آید که در سال 2015 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده دنیل اسپینوزا قرار داشت. ریدل اسکات تهیه‌کننده این فیلم بود. فیلم‌‌نامه این اثر نیز توسط ریچارد پرایس نوشته شد. فیلم کودک 44 برپایه رمانی به همین نام اثر راب اسمیت ساخته شد.

فیلم کودک 44 پس از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت؛ اما فیلم‌نامه این فیلم دارای ایرادات مختلفی بود که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم کودک 44 به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هاردی، نومی راپاس، یوئل کینامن، گری اولدمن، ونسان کسل، فینبار لینچ، کارل دوبری و کریستینا لایختووا اشاره کرد. این فیلم در گیشه شکست خورد و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند؛ فیلم کودک 44 که با بودجه 50 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 6 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان‌های بحرانی مأمور مخفی پلیس لئو دمیدوف را در روسیه شوروی نشان می‌دهد. شخصی که با محکوم نکردن همسر خود رایسا به عنوان یک خیانتکار، موقعیت، قدرت و خانه خود را از دست می‌دهد. لئو و رایسا که از مسکو به یک پایگاه استانی تبعید شده‌اند، به نیروهای ژنرال میخائیل نستروف می‌پیوندند. قهرمان این داستان که یک افسر شوروی است، دچار بحران‌های زندگی خود و اتهام خیانت همسرش است که کودک دوستش گم شده و بعد از مدتی جسد او پیدا می‌شود.




بنر فیلم پلیس آهنی
پوستر فیلم پلیس آهنی

پلیس آهنی

RoboCop
کارگردان: José Padilha نویسنده: Joshua Zetumer
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Joel KinnamanJoel Kinnaman
Gary OldmanGary Oldman
Michael KeatonMichael Keaton
Abbie CornishAbbie Cornish
Jackie Earle HaleyJackie Earle Haley
Michael Kenneth WilliamsMichael Kenneth Williams

درباره فیلم پلیس آهنی


پلیس آهنی (RoboCop) یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی محسوب می‌شود که استحقاق حضور در لیست بهترین فیلم های گری اولدمن را داراست. ژوزه پادیلا وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. مارک آبراهام و اریک نیومن تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط نیک شنک، جاشوآ زتومر و جیمز وندربیلت نوشته شد.

فیلم پلیس آهنی نتوانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و نقدهای منفی آنان را در پی داشت. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه ضعیف و کارگردانی نه چندان قدرتمند مورد انتقاد قرار دادند.

یوئل کینامان، گری اولدمن، مایکل کیتون، میگوئل فرر، ساموئل ال. جکسون، ابی کورنیش، جی باروشل، جان پل راتن، جکی ارل هیلی، جنیفر ایلی، ایمی گارسیا، ماریان ژان باپتیست، مایکل کی ویلیامز، تاتیانا جونز، ملانی اسکروفانو و مرجان نشاط ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم پلیس آهنی فروش خوبی در گیشه داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم که با بودجه 130 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 242 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال ۲۰۲۸، شرکت چندملیتی امنی‌کورپ قطب اصلی فناوری ربات در دنیاست. ربات‌های جنگی آن‌ها در حال پیروزی در تمامی نبردها هستند. حال آن‌ها قصد دارند از فناوری خود، در داخل آمریکا استفاده کنند. الکس مورفی، یک همسر و پدر فداکار و یک پلیس صادق است. پس از آن که او در یک حادثه به شدت مجروح می‌شود، امنی‌کورپ تصمیم می‌گیرد تا به شیوه‌ای رباتیک زندگی او را حفظ کند. مورفی به یک ربات تبدیل می‌شود و به خیابان‌ها بازمی‌گردد تا با جرم و جنایت مبارزه کند.




بنر فیلم طلوع سیاره میمون‌ها
پوستر فیلم طلوع سیاره میمون‌ها

طلوع سیاره میمون‌ها

Dawn of the Planet of the Apes
کارگردان: Matt Reeves نویسنده: Mark Bomback , Rick Jaffa , Amanda Silver
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Andy SerkisAndy Serkis
Jason ClarkeJason Clarke
Gary OldmanGary Oldman
Keri RussellKeri Russell
Toby KebbellToby Kebbell
Kodi Smit-McPheeKodi Smit-McPhee

درباره فیلم طلوع سیاره میمون‌ها


طلوع سیاره میمون‌ها (Dawn of the Planet of the Apes) یک فیلم علمی تخیلی به کارگردانی مت ریوز است که برپایه کتابی به همین نام اثر پیر بول ساخته شد. پیتر چرنین و دیلان کلارک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم طلوع سیاره میمون‌ها نیز توسط مارک بامبک، ریک جافا و آماندا سیلور نوشته شد.

فیلم طلوع سیاره میمون‌ها پس از اکران واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و نمرات بالایی دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل جلوه‌های بصری فوق‌العاده، کارگردانی قدرتمند و داستان مهیجش مورد تحسین قرار دادند. این فیلم طی مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین جلوه‌های بصری شده بود که موفق به کسب این جایزه نشد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به اندی سرکیس، جیسون کلارک، گری اولدمن، کری راسل، توبی کبل، کدی اسمیت-مک‌فی و لی راس اشاره کرد. فیلم طلوع سیاره میمون‌ها فروش خارق‌العاده‌ای داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. این فیلم که با بودجه عظیم 170 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 710 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جمعیت رو به رشد میمون‌هایی که از نظر ژنتیکی جهش یافته‌اند، توسط سزار رهبری می‌شوند. بیشتر انسان‌ها به وسیله یک ویروس مرگبار از بین رفته‌اند و گروه باقی‌مانده با میمون‌ها در صلح به سر می‌برند. اما این صلح خیلی پایدار نمی‌ماند و جنگی رخ می‌دهد که مشخص می‌کند کدام نژاد بر زمین حکومت خواهد کرد.




بنر فیلم بی قانون
پوستر فیلم بی قانون

بی قانون

Lawless
کارگردان: John Hillcoat نویسنده: Nick Cave
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Gary OldmanGary Oldman
Guy PearceGuy Pearce
Shia LaBeoufShia LaBeouf
Tom HardyTom Hardy
Jason ClarkeJason Clarke
Jessica ChastainJessica Chastain

درباره فیلم بی قانون


بی‌قانون (Lawless‎) یک فیلم جنایی و درام به کارگردانی جان هیلکات است که یکی از بهترین فیلم های گری اولدمن محسوب می‌شود. فیلم بی‌قانون برپایه رمانی به نام بارانی‌ترین شهرستان دنیا اثر مت بوندورانت ساخته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده لوسی فیشر، داگلاس ویک، مگان الیسون و مایکل بنارویا قرار داشت. فیلم‌نامه فیلم بی‌قانون نیز توسط نیک کیو نوشته شد.

فیلم‌ بی‌قانون پس از اکران با نظرات مثبت منتقدان روبه‌رو شد و در زمینه‌های بازی بازیگران، داستان و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. شایا لابوف، تام هاردی، گری اولدمن، میا واشیکوفسکا، جسیکا چستین، جیسون کلارک و گای پیرس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم در گیشه عملکرد نسبتا خوبی داشت و توانست با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود. فیلم بی‌قانون که با بودجه 26 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 53 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان قاچاقچیانی را در ایالت ویرجینیا نشان می‌دهد که پول‌های کلانی از معاملات غیرقانونی خود به جیب زده‌اند و بسیار در این راه موفق بوده‌اند. اما با ورود کلانتر جدید به شهر و اختلافاتی که ایجاد می‌شود، این گروه و منافعشان به خطر می‌افتد.




بنر فیلم سونیک خارپشت
پوستر فیلم سونیک خارپشت
دو زبانه

سونیک خارپشت

Sonic the Hedgehog
کارگردان: Jeff Fowler نویسنده: Josh Miller , Patrick Casey
سال انتشار:2020محصول: کانادا , ژاپن , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ben SchwartzBen Schwartz
James MarsdenJames Marsden
Jim CarreyJim Carrey
Tika SumpterTika Sumpter
Natasha RothwellNatasha Rothwell
Adam PallyAdam Pally

درباره فیلم سونیک خارپشت


مسیر 29 (Track 29) یکی دیگر از بهترین فیلم های گری اولدمن محسوب می‌شود که در سال 1988 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده نیکولاس روگ قرار داشت. جورج هریسون و ریک مک‌کالوم تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم مسیر 29 توسط دنیس پاتر نوشته شد.

فیلم مسیر 29 در جلب نظر منتقدان موفق نبود و با واکنش‌های منفی آنان مواجه شد. گری الدمن، تریسا راسل، کالین کمپ، ساندرا برنهارد، سیمور کاسل و کریستفور لوید ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم مسیر 29 در گیشه شکست خود و نتوانست فروش بالایی را تجربه کند. این فیلم که با بودجه 5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 400 هزار دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: همسر یک پزشک در شهری کوچک که از زندگی خود خسته شده با مردی آشنا می‌شود که گمان می‌رود همان پسری است که در نوجوانی او را سقط کرده است.




بنر فیلم بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس
پوستر فیلم بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس

بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس

Tinker Tailor Soldier Spy
کارگردان: Tomas Alfredson نویسنده: Peter Straughan , Bridget O'Connor
سال انتشار:2011محصول: فرانسه , آلمان , بریتانیا
Gary OldmanGary Oldman
Colin FirthColin Firth
Tom HardyTom Hardy
John HurtJohn Hurt
Toby JonesToby Jones
Mark StrongMark Strong

درباره فیلم بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس


بندزن خیاط سرباز جاسوس (Tinker Tailor Soldier Spy) فیلمی به کارگردانی توماس آلفردسن است که برپایه رمانی به همین نام اثر ژان لو کره ساخته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده تیم بوان، اریک فلنر و رابین اسلوو قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط ژان لو کره نوشته شد.

فیلم بندزن خیاط سرباز جاسوس نمرات خوبی را دریافت کرد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. این فیلم به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، پیچش داستانی جذاب و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به گری اولدمن، کالین فرث، تام هاردی و بندیکت کامبربچ اشاره کرد. این فیلم در گیشه عملکرد خوبی داشت و سود قابل‌قبولی را برای سازندگانش به ارمغان آورد؛ فیلم بندزن خیاط سرباز جاسوس که با بودجه 21 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 80 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در سال ۱۹۷۳ جریان دارد. در این دوران جنگ سرد باعث شده تا کشورها به حرکات مشکوک و غیرمنتظره یکدیگر توجه زیادی داشته باشند تا مبادا کشوری دست از پا خطا کند و شعله جنگ دیگری برافروخته شود. سرویس اطلاعات جاسوسی بریتانیا نیز به نوبه خود تلاش در کنترل اوضاع دارد و به دنبال راهی برای کاهش تنش میان کشورهاست.




بنر فیلم پاندای کونگ‌فو کار ۲
پوستر فیلم پاندای کونگ‌فو کار ۲

پاندای کونگ‌فو کار ۲

Kung Fu Panda 2
کارگردان: Jennifer Yuh Nelson نویسنده: Glenn Berger , Jonathan Aibel
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Jack BlackJack Black
Angelina JolieAngelina Jolie
Dustin HoffmanDustin Hoffman
Gary OldmanGary Oldman
Jackie ChanJackie Chan
Lucy LiuLucy Liu

درباره فیلم پاندای کونگ‌فو کار ۲


پاندای کونگ‌فوکار 2 (Kung Fu Panda 2) یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان محسوب می‌شود که در سال 2011 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جنیفر یو نلسون قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط جاناتان ایبل، گلن برگر و چارلی کافمن نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این انیمیشن برعهده ملیسا کاب و گیلرمو دل تورو قرار داشت.

انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار 2 در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. این انیمیشن به دلیل داستان جذاب و درون‌مایه طنزش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

جک بلک، داستین هافمن، آنجلینا جولی، جکی چان، لوسی لیو، گری اولدمن، دیوید کراس، ست روجن، جیمز هانگ، ژان کلود ون دم، میشل یو، جیمز وودز و ویکتور گاربر ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند.

این انیمیشن فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و توانست توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند. انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار 2 که با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 622 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار 2 بدین شرح است: روزی روزگاری در قدیم که طاووس‌ها حاکمان شهر گانگمن بودند، با انجام آتش بازی به شهر شادی بخشیدند ولی پسرشان شن، سلاح خطرناکی درست می‌کند تا با آن بتواند بر کل چین حکومت کند. بز پیشگو هم پیش‌بینی می‌کند که اگر همین روال پیش برود، جنگجویی سیاه و سفید او را شکست می‌دهد؛ به همین علت شن به روستای پاندا‌ها می‌رود و برای جلوگیری از سرنوشتش تمام آن‌ها را قتل‌عام می‌کند.




بنر فیلم کتاب الی
پوستر فیلم کتاب الی

کتاب الی

The Book of Eli
کارگردان: Albert Hughes , Allen Hughes نویسنده: Gary Whitta
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Gary OldmanGary Oldman
Mila KunisMila Kunis
Ray StevensonRay Stevenson
Jennifer BealsJennifer Beals
Tom WaitsTom Waits

درباره فیلم کتاب الی


کتاب الی (The Book Of Eli) فیلمی پسارستاخیزی به کارگردانی آلبرت و آلن هیوز است که در سال 2010 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده جوئل سیلور، سوزان داونی، دنزل واشینگتن، آندره کوزو، برودریک جوهانسون و دیوید ودس قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط گری ویتا نوشته شد.

فیلم کتاب الی مورد توجه منتقدان قرار نگرفت و نمرات بسیار پایینی دریافت کرد. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه ضعیف، داستان خسته‌کننده و شخصیت‌پردازی‌های نه‌چندان قدرتمند مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به دنزل واشینگتن، گری اولدمن، میلا کونیس و مایکل گامبون اشاره کرد.

فیلم کتاب الی برخلاف نقدهای منفی که دریافت کرد، توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 155 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم کتاب الی بدین شرح است: ۳۰ سال از پایان تمدن گذشته و تنها عده کمی از انسان‌ها روی زمین باقی‌مانده‌اند. از میان آن‌ها هم تنها شمار اندکی بازمانده از دنیای قدیم هستند و باقی مردم از همان‌ها و در دنیای جدید به دنیا آمده‌اند. مردم دنیای جدید همگی بی‌سوادند. در این میان کارنگی به دنبال به دست آوردن آخرین نسخه کتاب مقدس است تا توسط آن بر مردم دنیا سیطره یابد. کارنگی در دنیای قدیم هم زندگی کرده و قصد دارد از بی‌اطلاعی مردم دنیای جدید سوءاستفاده کند.




بنر فیلم دراکولای برام استوکر
پوستر فیلم دراکولای برام استوکر

دراکولای برام استوکر

Bram Stoker's Dracula
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: James V. Hart
سال انتشار:1992محصول: ایالات متحده
Gary OldmanGary Oldman
Keanu ReevesKeanu Reeves
Anthony HopkinsAnthony Hopkins
Winona RyderWinona Ryder
Richard E. GrantRichard E. Grant
Cary ElwesCary Elwes

درباره فیلم دراکولای برام استوکر


دراکولای برام استوکر (Bram Stoker's Dracula) نیز استحقاق حضور در این لیست را داراست. فرانسیس فورد کوپولا وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. فرد فوچس و چالرز مواویل در امر تهیه‌کنندگی به کوپولا کمک کردند. فیلم‌نامه این اثر توسط جیمز وی هارت به رشته تحریر درآمد.

فیلم دراکولای برام استوکر در جلب نظر منتقدان موفق بود و تحسین آنان را برانگیخت. فیلم دراکولای برام استوکر که طی مراسم گلدن گلوب در چهار بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که در سه بخش بهترین طراحی لباس، بهترین تدوین صدا و بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو این جایزه را کسب کرد.

این فیلم در باکس‌آفیس قدرتمند ظاهر شد و موفقیت تجاری بزرگی را تجربه کرد. فیلم دراکولای برام استوکر که با بودجه 40 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 215 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک سلحشور به اسم ولاد معروف به دراکولا از نبرد با سپاهیان ترک بازمی‌گردد و می‌فهمد که همسرش، الیزابتا به تصور مرگ او خودکشی کرده ‌است. دراکولا ایمانش را کنار می‌گذارد و خون‌آشام می‌شود.




بنر فیلم بحران

بحران

Crisis
کارگردان: Nicholas Jarecki نویسنده: Nicholas Jarecki
سال انتشار:2021محصول: بلژیک , کانادا
تماشای آنلاین فیلم
Gary OldmanGary Oldman
Armie HammerArmie Hammer
Evangeline LillyEvangeline Lilly
Greg KinnearGreg Kinnear
Michelle RodriguezMichelle Rodriguez
Luke EvansLuke Evans

درباره فیلم بحران


بحران (Crisis) یک فیلم به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی نیکلاس جارکی است که در سال 2021 اکران شد. کاسیان الویس نیز در امر تهیه‌کنندگی جارکی را همراهی کرد.

فیلم بحران نمرات بالایی دریافت نکرد و با واکنش‌های منفی منتقدان روبه‌رو شد. آرمی همر، گری اولدمن، اوانجلین لیلی، گرگ کینر، میشل رودریگز، لوک ایوانز، لی‌لی-رز دپ و ورونیکا فرس ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نوجوانی به اسم سدریک بوویل با در اختیار داشتن مقادیر زیادی قرص غیرقانونی فنتانیل توسط پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا در مرز ایالات متحده آمریکا کانادا دستگیر شد.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های گری اولدمن

عکس پروفایل

شما