خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های شارلیز ترون

بهترین فیلم های شارلیز ترون چه هستند؟ شارلیز ترون یکی از بهترین بازیگران زن سینمای هالیوود است که به جوایز مختلفی دست پیدا کرد.

این بازیگر با نقش‌آفرینی‌های فوق‌العاده خود توانست نام خود را به‌عنوان یکی از بهترین بازیگران هالیوود در سینمای بین‌الملل مطرح کند.

طی مطلب قصد داریم بهترین فیلم های شارلیز ترون را به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم بیگانه ۵ : پرومتئوس
پوستر فیلم بیگانه ۵ : پرومتئوس

بیگانه ۵ : پرومتئوس

Prometheus
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Damon Lindelof , Jon Spaihts
سال انتشار:2012محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Noomi RapaceNoomi Rapace
Michael FassbenderMichael Fassbender
Charlize TheronCharlize Theron
Logan Marshall-GreenLogan Marshall-Green
Guy PearceGuy Pearce
Idris ElbaIdris Elba

درباره فیلم بیگانه ۵ : پرومتئوس


پرومتئوس (Prometheus) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های شارلیز ترون را داراست. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده ریدلی اسکات قرار داشت. اسکات در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون دیوید گیلر و والتر هیل نیز او را همراهی کردند. داستان این فیلم توسط دیمون لیندلوف به رشته تحریر درآمد.

فیلم پرومتئوس پس از اکران توانست با نقدهای خوبی از جانب منتقدان مواجه شود و نمرات خوبی را دریافت کند. این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و داستان با تحسین منتقدان روبه‌رو شد. این فیلم طی مراسم اسکار در بخش بهترین جلوه‌های بصری نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد.

فیلم پرومتئوس در گیشه عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود. این فیلم که با بودجه 130 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 403 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم پرومتئوس به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نومی راپاس، شارلیز ترون، مایکل فاسبندر، گای پیرس، ادریس البا، ایان وایت، لوگان مارشال-گرین، بندیکت وانگ و فیلیپ مک‌گینلی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سالیان سال قبل از بشر، در مکانی که به‌نظر می‌رسد زمین ماقبل تاریخ باشد، موجودی بشرنما در مجاورت آبشاری حضور دارد. او یک ردای قربانی بر تن دارد. در حالی‌که بالای سر او سفینه‌ای غول‌پیکر آماده ترک زمین می‌شود، موجود انسان‌نما جامی حاوی مایعی سیاه رنگ و جوشان را می‌نوشد. بلافاصله بدن او متلاشی شده و در رودخانه حل می‌شود. دی‌ان‌آی بدن او با آب و محیط زیر آبشار سریعا واکنش می‌دهد و چرخه تولید سلول‌های جدیدی آغاز می‌گردد: سلول‌های قرمز رنگی که شباهت به گلوبول‌های قرمز دارند و سریع تکثیر می‌یابند.




بنر فیلم وکیل مدافع شیطان
پوستر فیلم وکیل مدافع شیطان

وکیل مدافع شیطان

The Devil's Advocate
کارگردان: Taylor Hackford نویسنده: Jonathan Lemkin , Tony Gilroy
سال انتشار:1997محصول: آلمان , ایالات متحده
Keanu ReevesKeanu Reeves
Al PacinoAl Pacino
Charlize TheronCharlize Theron
Jeffrey JonesJeffrey Jones
Judith IveyJudith Ivey
Connie NielsenConnie Nielsen

درباره فیلم وکیل مدافع شیطان


وکیل مدافع شیطان (The Devil's Advocate) فیلمی به کارگردانی تیلور هاکفورد است که با اقتباس رمانی به همین نام اثر اندرو نیدرمن تولید شد. آرنولد کوپلسون و آرنان میلشان به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند. جاناتان لیمکین و تونی گیلروی وظیفه نویسندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم وکیل مدافع شیطان نظرات مثبت منتقدان را به همراه داشت و توانست نمرات خوبی را دریافت کند. منتقدان از این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگران، شخصیت‌پردازی‌های عالی و فیلم‌نامه قدرتمند تمجید کردند.

فیلم وکیل مدافع شیطان در گیشه نیز عملکرد درخشانی داشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم با بودجه 57 میلیون دلاری خود توانست حدود 153 میلیون دلار فروش کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آل پاچینو، کیانو ریوز، شارلیز ترون، جفری جونز، کانی نیلسن، کریگ تی. نلسن و جودیت ایوی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کوین لومکس یک وکیل بسیار موفق در شهر جکسون ویلایالت فلوریدا است که تاکنون در تمام پرونده‌هایش به پیروزی رسیده است. او طی یکی از مراحل دفاع از موکلش که یک معلم مدرسه است و به جرم کودک آزاری دستگیر شده در سالن دادگاه پی می‌برد که موکلش گناه‌کار است. کوین به دلیل صرفاً برنده شدن کیس دادگاهی به دفاع از حقوق مرد گناه‌کار می‌پردازد و درنهایت پیروز می‌شود. درجشن پیروزی وی، جان میلتون به کوین پیشنهاد کار با حقوق بسیار عالی را در شهر نیویورک می‌دهد. مادر کوین نیز که یک راهبه است، به وی هشدار می‌دهد که زندگی در شهرهای بزرگ، همراه با آلوده شدن به گناه است؛ اما کوین به حرف مادرش توجه نمی‌کند و به همراه همسرش مری به منهتن نقل مکان می‌کند.




بنر فیلم جاده

جاده

The Road
کارگردان: John Hillcoat نویسنده: Joe Penhall
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Viggo MortensenViggo Mortensen
Kodi Smit-McPheeKodi Smit-McPhee
Charlize TheronCharlize Theron
Robert DuvallRobert Duvall
Guy PearceGuy Pearce
Molly ParkerMolly Parker

درباره فیلم جاده


جاده (The Road) فیلمی درام به کارگردانی جان هیلکات است که براساس رمانی به همین نام اثر کورمک مک کارتی ساخته شد. نیک واشستلر، استیو شوآرتز و پاولا میا شوارتز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط جو پنهال نوشته شد.

فیلم جاده با دیدگاه‌های مثبت منتقدان مواجه شد و توانست مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان از این فیلم به دلیل عملکرد درخشان گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند تمجید کردند.

فیلم جاده نتوانست فروش رضایت‌بخشی در گیشه داشته باشد و موفق نشد سود خوبی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 27 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ویگو مورتنسن، کدی اسمیت-مک‌فی، رابرت دووال، شارلیز ترون و گای پیرس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جاده بدین شرح است: داستان فیلم بسیار تاریک است و آینده بشریت را به چالش می‌کشد. در آینده به دلیل فاجعه‌ای کره زمین با وضعی بحرانی مواجه می‌شود. گیاهان مرده‌اند و خوردنی‌ها رو به پایان‌اند. پدری به ‌همراه پسرش می‌خواهد خود را نجات دهد و برای این کار دست به سفری در یک جاده می‌زند. به دلیل بی‌غذایی، بسیاری از انسان‌ها حس هم‌نوع‌دوستی خود را از دست داده‌اند و همه برای زنده‌ماندن با هم می‌جنگند. این پدر و پسر در تلاش هستند تا خود را نجات دهند.




بنر فیلم بلوند اتمی
پوستر فیلم بلوند اتمی

بلوند اتمی

Atomic Blonde
کارگردان: David Leitch نویسنده: Kurt Johnstad
سال انتشار:2017محصول: سوئد , آلمان , مجارستان , ایالات متحده
Charlize TheronCharlize Theron
James McAvoyJames McAvoy
John GoodmanJohn Goodman
Til SchweigerTil Schweiger
Eddie MarsanEddie Marsan
Sofia BoutellaSofia Boutella

درباره فیلم بلوند اتمی


بلوند اتمی (Atomic Blonde) یکی دیگر از فیلم های شارلیز ترون است که شایستگی حضور در این لیست را داراست. این فیلم براساس یک رمان گرافیکی به نام سردترین شهر اثر آنتونی جانسون ساخته شد. وظیفه کارگردانی فیلم بلوند اتمی برعهده دیوید لیچ قرار داشت. اریک گیتر، بث کونو، کلی مک‌کورمیک، پیتر شوورین و شارلیز ترون تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان فیلم بلوند اتمی نیز توسط کرت جانستاد نوشته شد.

این فیلم نقدهای مختلفی دریافت کرد و با نمرات متوسط منتقدان مواجه شد. منتقدان از فیلم بلوند اتمی در زمینه‌ بازیگری تمجید کردند، اما اعتقاد داشتند که فیلم‌نامه این اثر دارای ایراداتی است که پرسش‌های زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند.

فیلم بلوند اتمی فروش بسیار خوبی در باکس‌آفیس داشت و توانست سود خوبی را برای سازندگانش رقم بزند. این فیلم که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 100 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

در این فیلم شارلیز ترون، جیمز مک‌آووی، جان گودمن، تیل شوایگر، ادی مارسن، سوفیا بوتلا، یوهانس هویکور یوهانسون و توبی جونز به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم بلوند اتمی بدین شرح است: در نوامبر 1989، درست چند روز قبل از فروپاشی دیوار برلین، جیمز گاسکوئین، مأمور MI6 توسط یوری باختین، مأمور KGB مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد. ده روز بعد لورین بروتون، یک جاسوس سطح بالای MI6 ، وارد عمل می‌شود تا توسط اریک گری، مأمور MI6 و امت کورزفلد، مامور CIA، در مورد مأموریت تازه به اتمام رسیده‌اش در برلین مورد انتقاد قرار گیرد.




بنر فیلم تالی
پوستر فیلم تالی

تالی

Tully
کارگردان: Jason Reitman نویسنده: Diablo Cody
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
Charlize TheronCharlize Theron
Mackenzie DavisMackenzie Davis
Ron LivingstonRon Livingston
Mark DuplassMark Duplass
Asher Miles FallicaAsher Miles Fallica
Lia FranklandLia Frankland

درباره فیلم تالی


تالی (Tully‎) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های شارلیز ترون دانست که در سال 2018 اکران شد. جیسون رایتمن وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. وظیفه نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم تالی نیز برعهده دیابلو کودی قرار داشت.

فیلم تالی نقدهای دوگانه‌ای را از سوی منتقدان دریافت کرد. منتقدان شخصیت‌پردازی‌های فیلم تالی را بسیار ضعیف دانسته و فیلم‌نامه آن را دارای ایرادات مختلفی دانستند. البته آن‌ها از عملکرد گروه بازیگری (به‌خصوص بازی شارلیز ترون) تمجید کردند.

این فیلم فروش چندان بالایی در گیشه نداشت و با استقبال گسترده مخاطبان مواجه نشد. فیلم تالی تنها حدود 15 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم تالی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شارلیز ترون، مک‌کنزی دیویس، ران لیوینگستون و مارک دوپلاس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تالی بدین شرح است: مارلو، مادر دو فرزند، فرزند سوم خود را نیز باردار است. جونا، پسرش، دارای یک اختلال رشد است که پزشکان قادر به تشخیص آن نیستند. او برای جلوگیری از حساسیت وی از پروتکل Wilbarger جهت پاک کردن پوست او استفاده می‌کند. وقتی مارلو و شوهرش درو برای شام به خانه برادر ثروتمندش کریگ مراجعه می‌کنند، او پیشنهاد می‌کند به عنوان هدیه کودک جدید هزینه یک پرستار بچه را بپردازد، اما مارلو این پیشنهاد را رد می‌کند.




بنر فیلم تیری در تاریکی
پوستر فیلم تیری در تاریکی

تیری در تاریکی

Long Shot
کارگردان: Jonathan Levine نویسنده: Dan Sterling , Liz Hannah
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
Charlize TheronCharlize Theron
Seth RogenSeth Rogen
O'Shea Jackson Jr.O'Shea Jackson Jr.
Andy SerkisAndy Serkis
June Diane RaphaelJune Diane Raphael
Bob OdenkirkBob Odenkirk

درباره فیلم تیری در تاریکی


تیری در تاریکی (Long Shot) یک فیلم کمدی و عاشقانه به کارگردانی جاناتان لوین است که در سال 2019 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده اوان گلدبرگ قرار داشت. داستان فیلم تیری در تاریکی توسط دن استرلینگ و لیز هانا به رشته تحریر درآمد.

فیلم تیری در تاریکی با نقدهای متوسط منتقدان مواجه شد و نظرات مختلف آن‌ها را به همراه داشت. منتقدان در درجه نخست داستان فیلم را سرگرم‌کننده دانسته و اعتقاد داشتند که مخاطبان می‌توانند لحظات خوشی را در این فیلم تجربه کنند. اما آن‌ها شخصیت‌پردازی‌های فیلم را ضعیف دانسته و از آن انتقاد کردند.

فیلم تیری در تاریکی فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت و مورد تحسین مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 53 میلیون دلاری فروش کرد. شارلیز ترون، ست روگن، اوشی جکسون جونیور، الکساندر اسکارشگرد، رندل پارک، باب ادنکیرک، اندی سرکیس و جون دایان ری‌فیل ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم تیری در تاریکی بدین شرح است: فرد فلارسکی یک خبرنگار بیکار است که اسیر بدشانسی شده. او تصمیم می‌گیرد به سراغ دوست دوران کودکی‌اش شارلت فیلد برود که از قضا حالا به یکی از قدرتمندترین افراد دنیا تبدیل شده است. شارلت فیلد وزیر امور خارجه است که بنا دارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.




بنر فیلم سرنوشت خشمگین
پوستر فیلم سرنوشت خشمگین

سرنوشت خشمگین

The Fate of the Furious
کارگردان: F. Gary Gray نویسنده: Chris Morgan
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
Vin DieselVin Diesel
Jason StathamJason Statham
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Michelle RodriguezMichelle Rodriguez
Tyrese GibsonTyrese Gibson
LudacrisLudacris

درباره فیلم سرنوشت خشمگین


بدون شک فیلم سرنوشت خشمگین (The Fate Of The Furious) با موفقیت تجاری عظیمش شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های شارلیز ترون را داراست. سرنوشت خشمگین درواقع نام هشتمین فیلم فرنچایز سریع و خشن است که به راه موفقیت‌آمیز این فرنچایز با قدرت ادامه داد.

فیلم سرنوشت خشمگین نقدهای نسبتا خوبی از سوی منتقدان دریافت کرد؛ آن‌ها این فیلم را یک اثر اکشن تمام‌عیار توصیف کردند که با صحنه‌های اکشن مهیج خود می‌تواند لحظات نفس‌گیری را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

فیلم سرنوشت خشمگین توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شود. این فیلم که با بودجه 250 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.236 میلیارد دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به وین دیزل، دوئین جانسون، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، لوداکریس، ، لوکاس بلک، کرت راسل، جیسون استاتهام، اسکات ایستوود و شارلیز ترون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دومنیک تورتو همراه با نامزدش برای گذراندن ماه عسل به کوبا سفر می‌کند، در آنجا زنی تبه‌کار به نام سایفر به او پیشنهاد همکاری می‌دهد و از او می‌خواهد تا به او و گروه تبهکارش بپیوندد. او فیلمی را در موبایلش به او نشان می‌دهد و تورتو همکاری با او را قبول می‌کند. او رو در روی دوستانش قرار می‌گیرد و همین موضوع باعث تعجب دوستانش می‌شود.




بنر فیلم هانکوک
پوستر فیلم هانکوک

هانکوک

Hancock
کارگردان: Peter Berg نویسنده: Vincent Ngo , Vince Gilligan
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده
Will SmithWill Smith
Charlize TheronCharlize Theron
Jason BatemanJason Bateman
Jae HeadJae Head
Eddie MarsanEddie Marsan
David MatteyDavid Mattey

درباره فیلم هانکوک


هنکاک (Hancock) فیلمی به کارگردانی پیتر برگ است که در سال 2008 اکران شد. آکیوا گلدزمن، جیمز لاسیتر، مایکل مان و ویل اسمیت تهیه‌کنندگان فیلم هنکاک بودند. داستان این فیلم نیز توسط وینس گیلیگان و وینسنت نو نوشته شد.

فیلم هنکاک چندان در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر نشد و نمرات خوبی دریافت نکرد. منتقدان به داستان و فیلم‌نامه این اثر ایرادات مختلفی وارد کردند؛ اما آن‌ها از طرفی این فیلم را عامه‌پسند توصیف کرده و اعتقاد داشتند که مخاطب می‌تواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند.

فیلم هنکاک فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 150 میلیون دلاری تولید شده بود و حدود 624 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ویل اسمیت، شارلیز ترون، جیسون بیتمن و الکسا هیوینز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم هنکاک بدین شرح است: سوپر قهرمان عیاش لس آنجلس، جان هنکاک با اینکه جان بسیاری را نجات می‌دهد، اما باعث خرابی‌های زیادی نیز می‌شود. تا این که مردی به نام ری امبری که هنکاک را نجات داده تصمیم می‌گیرد که تغییری در ظاهر، رفتار و روابط عمومی سوپر قهرمان به وجود بیاورد.




بنر فیلم هیولا
پوستر فیلم هیولا

هیولا

Monster
کارگردان: Patty Jenkins نویسنده: Patty Jenkins
سال انتشار:2003محصول: ایالات متحده
Charlize TheronCharlize Theron
Christina RicciChristina Ricci
Bruce DernBruce Dern
Lee TergesenLee Tergesen
Annie CorleyAnnie Corley
Pruitt Taylor VincePruitt Taylor Vince

درباره فیلم هیولا


هیولا فیلمی جنایی و درام به کارگردانی و نویسندگی پتی جنکینز است که در سال 2003 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده شارلیز ترون، مارک دیمون، کلارک پترسون و دونالد کوشنر قرار داشت. داستان این فیلم براساس واقعیت است.

فیلم هیولا موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری (به‌خصوص بازی شارلیز ترون)، شخصیت‌پردازی‌ها و کارگردانی تمجید کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی زن و طی مراسم گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام نامزد دریافت جایزه شده بود، که شارلیز ترون موفق شد هردو جایزه را کسب کند.

موفقیت‌های فیلم هیولا در گیشه نیز ادامه پیدا کرد و این فیلم موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. فیلم هیولا که تنها با بودجه 8 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 60 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال ۱۹۸۹، آیلین وورنوس پس از نقل مکان به میشیگان، به‌خاطر زندگی سختی که دارد، تصمیم به خودکشی می‌گیرد؛ اما او دست از اینکار برداشته و به یک کلوب شبانه رفته و در آنجا با سلبی آشنا می‌شود. آن دو در آن شب با هم دوستان خوبی می‌شوند و سلبی از آیلین می‌خواهد تا شب را در خانه وی بگذارند. این شروع دوستی بسیار نزدیک این دو بود. وورنوس در یک شب کاری خود، ب‌خاطر رفتار بد مشتری‌اش، از شدت خشم وی را به ضرب گلوله می‌کشد و این موضوع را به سلبی اطلاع می‌دهد و تصمیم می‌گیرد تا به سراغ کار دیگری برود.




بنر فیلم مدمکس جاده خشم

مدمکس جاده خشم

Mad Max: Fury Road
کارگردان: George Miller نویسنده: George Miller , Nick Lathouris , Brendan McCarthy
سال انتشار:2015محصول: استرالیا , ایالات متحده , South Africa
تماشای آنلاین فیلم
Tom HardyTom Hardy
Charlize TheronCharlize Theron
Nicholas HoultNicholas Hoult
Hugh Keays-ByrneHugh Keays-Byrne
Josh HelmanJosh Helman
Nathan JonesNathan Jones

درباره فیلم مدمکس جاده خشم


مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) جزو بهترین فیلم های شارلیز ترون محسوب می‌شود که به موفقیت‌های بزرگی رسید. این فیلم چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه است.

وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این پروژه همکاری برعهده جرج میلر قرار داشت. در امر تهیه‌‌کنندگی داگ میتچل و پی.جی. ووتن و در امر نویسندگی برندن مک‌کارتی و نیکو لاتوریس به میلر کمک کردند.

فیلم مکس دیوانه: جاده خشم دیدگاه‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و توانت مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان از این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و صحنه‌های اکشن جذاب تحسین کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در ده رشته (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در شش رشته بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین گریم و آرایش مو و بهترین طراحی لباس توانست این جایزه را به‌دست آورد.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی فیلم درام نامزد دریافت جایزه بود که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

تام هاردی، شارلیز ترون، نیکولاس هولت، هیو کیز-برن، رزی هانتینگتون وایتلیف رایلی کیئو، زو کراویتز، ابی لی کرشاو، کورتنی ایتون و ریچارد نورتون ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم جاده خشم در گیشه نیز عملکرد قابل قبولی داشت و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این فیلم که با بودجه 150 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 377 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به مکس روکاتانسکی است که به نیروهای ایمپریتر فیوروسا می‌پیوندد تا از دست رهبر آنان فرار کند.

گالری فیلم مدمکس جاده خشم





بنر فیلم کشور شمالی
پوستر فیلم کشور شمالی

کشور شمالی

North Country
کارگردان: Niki Caro نویسنده: Michael Seitzman
سال انتشار:2005محصول: ایالات متحده
Charlize TheronCharlize Theron
Elle PetersonElle Peterson
Thomas CurtisThomas Curtis
Frances McDormandFrances McDormand
Sean BeanSean Bean
Woody HarrelsonWoody Harrelson

درباره فیلم کشور شمالی


سرزمین شمالی (North Country) فیلمی درام به کارگردانی نیکی کارو است که در سال 2005 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده نیک وکسلر قرار داشت. داستان فیلم سرزمین شمالی نیز توسط مایکل سیزمن به رشته تحریر درآمد.

فیلم سرزمین شمالی نقدهای نسبتا خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد و توانست مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌ها تمجید کردند.

فیلم سرزمین شمالی با وجود دریافت نقدهای مثبت، فروش خوبی در گیشه نداشت و با شکست مواجه شد. این فیلم که با بودجه 35 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 25 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شارلیز ترون، فرانسیس مک‌دورمند، وودی هارلسون، میشل موناهن، شان بین و جرمی رنر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سرزمین شمالی بدین شرح است: وقتی در سال ۱۹۸۹ جوسی آیمز پس از جدایی از همسرش به شهر زادگاه خود در شمال مینه‌سوتا بازمی‌گردد، با توجه به داشتن دو بچه کوچک، به دنبال کار می‌گردد و بهترین کاری که در شهر است، کار کردن در معدن است. کار در معدن سخت است اما بهترین دستمزد را در شهر دارد و امکانات رفاهی خوبی را شامل می‌شود.




بنر فیلم شغل ایتالیایی
پوستر فیلم شغل ایتالیایی

شغل ایتالیایی

The Italian Job
کارگردان: Peter Collinson نویسنده: Troy Kennedy Martin
سال انتشار:1969محصول: بریتانیا
Michael CaineMichael Caine
Noël CowardNoël Coward
Benny HillBenny Hill
Margaret BlyeMargaret Blye
Raf ValloneRaf Vallone
Tony BeckleyTony Beckley

درباره فیلم شغل ایتالیایی


کسب‌وکار ایتالیایی (The Italian Job) یکی دیگر از بهترین فیلم های شارلیز ترون محسوب می‌شود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. اف گری گری کارگردان این فیلم بود. دونالد دی لاین وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط دانا پاورز و وین پاورز نوشته شد.

فیلم کسب‌وکار ایتالیایی مور تحسین منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری، فیلم‌نامه و داستان با تمجید منتقدان روبه‌رو شد.

به مارک والبرگ، شارلیز ترون، ادوارد نورتون، جیسون استاتهام، دونالد ساترلند، ست گرین و مس دف ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم کسب‌وکار ایتالیایی مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد و مورد تحسین مخاطبان قرار گرفت. این فیلم با بودجه 60 میلیون دلاری خود، حدود 176 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم کسب‌وکار ایتالیایی بدین شرح است: چارلی مغز متفکر گروهی سارق است که گرد هم می‌آیند تا در نقشه‌ای انتقام جویانه، چنگ استیو (یکی از دوستان سابقشان که به آنان رودست زده) را از تمامی درآمدهای نامشروعش خالی کنند.




بنر فیلم درون دره اِلا
پوستر فیلم درون دره اِلا

درون دره اِلا

In the Valley of Elah
کارگردان: Paul Haggis نویسنده: Paul Haggis
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
Tommy Lee JonesTommy Lee Jones
Charlize TheronCharlize Theron
Susan SarandonSusan Sarandon
Frances FisherFrances Fisher
James FrancoJames Franco
Jonathan TuckerJonathan Tucker

درباره فیلم درون دره اِلا


در دره الاه (In the Valley of Elah) فیلمی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی پل هگیس است که در سال 2007 اکران شد. هگیس در انجام وظیفه تهیه‌کنندگی تنها نبود و استیون ساموئل نیز او را همراهی کرد.

در دره الاه در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر شد و توانست نقدهای مثبتی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان درجه نخست فیلم‌نامه این فیلم را قدرتمند توصیف کرد و از عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند. لازم به ذکر است تامی لی جونز برای ایفای نقش در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود که نتوانست آن را کسب کند.

فیلم در دره الاه با وجود اینکه مورد تحسین منتقدان قرار گرفته بود، نتوانست فروش خوبی در گیشه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 23 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 29 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تامی لی جونز، شارلیز ترون، جیمز فرانکو، جاناتان توکر، فرانسیس فیشر و سوزان ساراندون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم داستان یک سرباز پیر آمریکایی را به‌تصویر می‌کشد که همراه با همسرش به دنبال پسرش است. فرزند او پس از بازگشت از جنگ عراق به شکل عجیبی گمشده است. در این جستجو یک بازرس پلیس هم به صورت شخصی او را همراهی می‌کند. In the Valley of Elah




بنر فیلم مردان افتخار
پوستر فیلم مردان افتخار

مردان افتخار

Men of Honor
کارگردان: George Tillman, Jr. نویسنده: Scott Marshall Smith
سال انتشار:2000محصول: ایالات متحده
Robert De NiroRobert De Niro
Cuba Gooding Jr.Cuba Gooding Jr.
Charlize TheronCharlize Theron
Aunjanue EllisAunjanue Ellis
Hal HolbrookHal Holbrook
Michael RapaportMichael Rapaport

درباره فیلم مردان افتخار


مردان افتخار (Men of Honor) نام یکی دیگر از بهترین فیلم های شارلیز ترون است که براساس داستانی واقعی ساخته شده است. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جرج تیلمان قرار داشت. رابرت تیتل و بیل بادالاتو به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند. داستان فیلم مردان افتخار نیز توسط اسکات مارشال اسمیت نوشته شد.

فیلم مردان افتخار با تحسین منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل کارگردانی قدرتمند، عملکرد درخشان گروه بازیگری و فیلم‌نامه عالی مورد تحسین قرار دادند.

فیلم مردان افتخار فروش بسیار خوبی در باکس‌آفیس داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم که با بودجه 32 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 82 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت دنیرو، کوبا گودینگ جونیور، شارلیز ترون و لونت مک‌کی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مردان افتخار بدین شرح است: کارل برشیر در سال 1948 به نیروی دریایی ایالات متحده می‌پیوندد. در ادامه مشاهده می‌کنیم که برشیر چگونه به‌عنوان نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار موفق به کسب درجه استادی در نیروی دریایی آمریکا می‌شود.




بنر فیلم قوانین خانه سایدر
پوستر فیلم قوانین خانه سایدر

قوانین خانه سایدر

The Cider House Rules
کارگردان: Lasse Hallström نویسنده: John Irving
سال انتشار:1999محصول: ایالات متحده
Tobey MaguireTobey Maguire
Charlize TheronCharlize Theron
Delroy LindoDelroy Lindo
Paul RuddPaul Rudd
Michael CaineMichael Caine
Jane AlexanderJane Alexander

درباره فیلم قوانین خانه سایدر


قوانین خانه سایدر (The Cider House Rules) جزو بهترین فیلم های شارلیز ترون محسوب می‌شود که به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کرد. لاسه هالستروم کارگردان و جان ایروینگ نویسنده این فیلم بودند. ریچارد ان. گلدستاین، باب واینستین و هاروی واینستین تهیه‌کنندگان فیلم قوانین خانه سایدر بودند.

فیلم قوانین خانه سایدر استقبال گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات خوبی را دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه و عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در هفت بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی مایکل کین و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم قوانین خانه سایدر در گیشه نیز عملکرد درخشانی داشت و با فروش خوبش رضایت سازندگان را به همراه داشت. این فیلم که با بودجه 24 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 88 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به توبی مگوایر، مایکل کین، شارلیز ترون، پل راد، دلروی لیندو، اریکا بادو، کیرن کالکین، جین الکساندر، کتی بیکر، هوی دی، کیت نلیگان، پاز د لا ورتا، جی. کی. سیمونز و اریک پر سالیوان اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: هومر ولز در یتیم‌خانه سینت کلاود در مناطق روستایی مین و تحت نظارت شدید ولی مهربانانه دکتر ویلبر لارچ بزرگ شده ‌است. لارچ دانش پزشکی خود را به هومر انتقال داده، اما هومر تصمیم می‌گیرد یتیم‌خانه را ترک کند تا دنیا را ببیند.




بنر فیلم کوبو و دو همراه

کوبو و دو همراه

Kubo and the Two Strings
کارگردان: Travis Knight نویسنده: Chris Butler , Marc Haimes
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Art ParkinsonArt Parkinson
Charlize TheronCharlize Theron
Rooney MaraRooney Mara
Matthew McConaugheyMatthew McConaughey
Ralph FiennesRalph Fiennes
Brenda VaccaroBrenda Vaccaro

درباره فیلم کوبو و دو همراه


کوبو و دوتار (Kubo and the Two Strings) جزو بهترین فیلم های شارلیز ترون به شمار می‌آید که در سال 2016 اکران شد. تراویس نایت وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. آریان سوتنر نیز در امر تهیه‌کنندگی نایت را همراهی کرد. فیلم‌نامه انیمیشن کوبو و دو تار نیز توسط مارک هیمز و کریس باتلر نوشته شد.

انیمیشن کوبو و دوتار نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و به دلیل داستان جذاب و شخصیت‌پردازی‌های عالی مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آرت پارکینسون، شارلیز ترون، متیو مک‌کانهی، رونی مارا، رالف فاینس و برندا واکارو اشاره کرد.

انیمیشن کوبو و دوتار آنطور که انتظار می‌رفت فروش خوبی نداشت و تنها کمی بیشتر از بودجه تولیدش فروش کرد. این انیمیشن با بودجه تولید 60 میلیون دلاری‌اش، حدود 74 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به پسرکی به اسم کوبو است و در ژاپن باستان جریان دارد. او در دهکده‌ای از مادرش مراقبت می‌کند تا اینکه یک شبح از گذشته با احیا کردن انتقامی بسیار قدیمی زندگی وی را دگرگون می‌کند. این باعث می‌شود که انواع و اقسام اتفاقات برای او رخ دهد و خدایان و هیولاها به تعقیبش بیایند. برای آنکه کوبو زنده بماند، باید زرهی جادویی را بیابد که زمانی پدر مرحومش، یک سامورایی افسانه‌ای، آن را می‌پوشیده است.




بنر فیلم همسر فضانورد
پوستر فیلم همسر فضانورد

همسر فضانورد

The Astronaut's Wife
کارگردان: Rand Ravich نویسنده: Rand Ravich
سال انتشار:1999محصول: ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Charlize TheronCharlize Theron
Joe MortonJoe Morton
Clea DuVallClea DuVall
Nick CassavetesNick Cassavetes
Donna MurphyDonna Murphy

درباره فیلم همسر فضانورد


همسر فضانورد (The Astronaut's Wife) یک فیلم در ژانر علمی تخیلی است که راند راویچ وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده داشت. اندرو لازار تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم همسر فضانورد نقدهای منفی منتقدان را به همراه داشت و نمرات پایینی دریافت کرد. جانی دپ، شارلیز ترون و کلیا دووال ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم در گیشه نتوانست حضور قدرتمندانه‌ای داشته باشد. فیلم همسر فضانورد که با بودجه 75 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 19 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: اسپنسر، یک فضانورد است که در یک ماموریت فضایی دچار مشکل می‌شود و در حالیکه به نظر می‌رسد که وی کشته شده‌ است، زنده به زمین برمی‌گردد. در این بین و بعد از گذشت چند روز، همسرش متوجه تغییر رفتاری وی می‌شود.




بنر فیلم سریع و خشن 9

سریع و خشن 9

Fast & Furious 9
کارگردان: Justin Lin نویسنده: Daniel Casey
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Vin DieselVin Diesel
Michelle RodriguezMichelle Rodriguez
John CenaJohn Cena
Charlize TheronCharlize Theron
Jordana BrewsterJordana Brewster
Tyrese GibsonTyrese Gibson

درباره فیلم سریع و خشن 9


سریع و خشمگین 9 (fast & furious 9) فیلمی اکشن است که جاستین لین کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده آن بود. نیل اچ. موریتز، وین دیزل، جف کرشنباوم، جو روث، کلیتون تاونسند و سامانتا وینسنت در انجام وظیفه تهیه‌کنندگی به لین کمک کردند. دنیل کیسی نیز در امر نویسندگی لین را همراهی کرد.

این فیلم نمرات پایینی دریافت کرد، اما توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. فیلم سریع و خشمگین 9 که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 714 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به وین دیزل، ترسی گیبسون، میشل رودریگز، لوداکریس، جوردانا بروستر، جان سینا، لوکاس بلک و شارلیز ترون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سریع و خشمگین 9 بدین شرح است: دام دارای یک زندگی آرامی با لین و پسرش برایان کوچک است؛ اما زندگی خیلی زود روی آرام خود را از آن‌ها پس می‌گیرد. دام جهت نجات عزیزان و همچنین دوستانش وارد خطری بزرگ شده و مجبور است تا با گذشته‌اش مواجه شود. یکی از حرفه‌ای‌ترین قاتل‌ها و بهترین راننده‌های جهان به نام جیکوب قصد دارد خطری بزرگ را برای دنیا ایجاد کند. جیکوب درواقع برادر واقعی دام است که در مقابل او و گروهش قرار می‌گیرد.

گالری فیلم سریع و خشن 9


نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های شارلیز ترون

عکس پروفایل

شما