خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های استیون اسپیلبرگ

بهترین فیلم‌ های استیون اسپیلبرگ – استیون اسپیلبرگ یکی از فیلم‌سازان مطرح جهان است که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است.

این کارگردان با ساخت فیلم‌هایی ماندگار توانسته نام خود را در تاریخ سینما ماندگار کند و به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ را به شما مخاطبان عزیز ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم فهرست شیندلر
پوستر فیلم فهرست شیندلر دو زبانه

فهرست شیندلر

Schindler's List
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Steven Zaillian
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Liam NeesonLiam Neeson
Ben KingsleyBen Kingsley
Ralph FiennesRalph Fiennes
Caroline GoodallCaroline Goodall
Jonathan SagallJonathan Sagall
Embeth DavidtzEmbeth Davidtz

درباره فیلم فهرست شیندلر


فهرست شیندلر (Schindler's List) یکی از بهترین فیلم های جنگی سینما محسوب می‌شود که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد و به یکی از ماندگارترین فیلم‌های سینما تبدیل شد. وظیفه تهیه‌کنندگی و کارگردانی این فیلم برعهده استیون اسپیلبرگ قرار داشت. جرالد آر. مولن و برانکو لوستینگ در امر تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ را همراهی کردند. استیون زایلیان نیز فیلم‌نامه این فیلم را به رشته تحریر درآورد.

فیلم فهرست شیندلر نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت آنان را در پی داشت. فیلم فهرست شیندلر به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی، موسیقی شنیدنی و بازی عالی بازیگران مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم فهرست شیندلر طی مراسم اسکار در 12 رشته نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در هفت رشته ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین موسیقی توانست این جایزه را به دست بیاورد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در شش رشته نامزد دریافت جایزه بود که در سه رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه این جایزه را کسب کرد.

این فیلم فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه داشت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 22 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 322 میلیون دلار در گیشه فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به لیام نیسون، بن کینگزلی، ریف فاینز، کارولین گودال، جاناتان ساگال، امبت دیویتس و آگنیه‌شکا کروکوونا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم فهرست شیندلر بدین شرح است: یک تاجر به نام اسکار شیندلر که عضوی از حزب نازی است، با رفتار صمیمانه و گرم خود اعتماد مقامات رده بالای ارتش را به سمت خود جلب می‌کند و به آن‌ها نزدیک می‌شود. او به کمک همین دوستی موفق می‌شود کارخانه‌ای را با پول یهودیان خریداری کرده و به شکل پنهانی با آن‌‌ها شریک شود. شیندلر در ادامه با استفاده از روابط خود از یهودیان به‌عنوان کارگر در کارخانه خود استفاده می‌کند.




بنر فیلم نجات سرباز رایان

نجات سرباز رایان

Saving Private Ryan
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Robert Rodat
سال انتشار:1998محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Matt DamonMatt Damon
Tom SizemoreTom Sizemore
Edward BurnsEdward Burns
Barry PepperBarry Pepper
Adam GoldbergAdam Goldberg

درباره فیلم نجات سرباز رایان


نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan) نیز یکی از بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ محسوب می‌شود. استیون اسپیلبرگ وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. یان برایس، مارک گوردون و گری لوینسون در امر تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط رابرت رودات نوشته شد.

فیلم نجات سرباز رایان از سوی منتقدان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌ های جهان معرفی شد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، کارگردانی، فیلم‌نامه و صحنه‌های جنگی با تحسین منتقدان مواجه شد.

فیلم نجات سرباز رایان طی مراسم اسکار در 11 رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که موفق به کسب جوایز بهترین کارگردانی، بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین و بهترین فیلم‌برداری شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شد که در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی این جایزه را کسب کرد.

این فیلم توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و سود بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. فیلم نجات سرباز رایان با بودجه تولید 70 میلیون دلاری‌اش، حدود 482 میلیون دلار در گیشه فروخت. طبق گزارش‌های منتشرشده این فیلم در شبکه ویدیو خانگی چیزی در حدود 44 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هنکس، تام سایزمور، بری پپر، آدام گلدبرگ، مت دیمون، وین دیزل، پل جیاماتیف جووانی ریبیسی و اریش ردمن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کاپیتان جان میلر همراه با هفت سرباز دیگر مامور می‌شوند تا سرباز جیمز فرانسیس رایان را پیدا کرده و به خانه بازگردانند. او سه برادر داشته که همه آن‌ها در جنگ کشته شدند. بعد از کشته شدن سه برادر جیمز رایان، به دستور فرمانده کل ارتش او می‌تواند نزد مادر خود بازگردد.




بنر فیلم ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده
پوستر فیلم ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده

ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده

Raiders of the Lost Ark
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Lawrence Kasdan
سال انتشار:1981محصول: ایالات متحده
Harrison FordHarrison Ford
Karen AllenKaren Allen
Paul FreemanPaul Freeman
John Rhys-DaviesJohn Rhys-Davies
Ronald LaceyRonald Lacey
Wolf KahlerWolf Kahler

درباره فیلم ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده


مهاجمان صندوق گمشده (Raiders of the Lost Ark) یک فیلم ماجراجویانه به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال 1981 اکران شد. هوارد کازانجیان، جورج لوکاس و فرانک مارشال تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط لارنس کاسدان نوشته شد.

فیلم مهاجمان صندوق گمشده در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و با نقدهای مثبت آنان روبه‌رو شد. منتقدان از این فیلم به دلیل فیلم‌نامه محشر، بازی فوق‌العاده بازیگران و کارگردانی قدرتمند تمجید کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در هشت رشته ازجمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شد که در چهار رشته بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین تدوین، بهترین صدا و بهترین طراحی هنری این جایزه را به دست آورد.

هریسون فورد، کارن آلن، پائول فریمن، رونالد لاسی، جان ریس دیویس، دنهولم الیوت، جورج هریس و آنتونی چین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم مهاجمان مقبره فروش خوبی در گیشه داشت و به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد. این فیلم با بودجه تولید 18 میلیون دلاری‌اش، حدود 384 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم مهاجمان صندوق گمشده بدین شرح است: در سال 1936 سرویس‌های امنیتی به باستان‌شناس آمریکایی، ایندیانا جونز ماجراجو مأموریت می‌دهند، مدال را که در اختیار میخانه‌داری به نام ماریون راون وود، معشوقه پیشین ایندی، در نپال است، به چنگ آورد.




بنر فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی

ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی

Indiana Jones and the Last Crusade
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Jeffrey Boam
سال انتشار:1989محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Harrison FordHarrison Ford
Sean ConnerySean Connery
Denholm ElliottDenholm Elliott
Alison DoodyAlison Doody
John Rhys-DaviesJohn Rhys-Davies
Julian GloverJulian Glover

درباره فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی


ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (Indiana Jones and the Last Crusade) نیز استحقاق حضور در لیست بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ را داراست. استیون اسپیلبرگ وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده رابرت واتس، جورج لوکاس و فرانک مارشال قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط جفری بوام به رشته تحریر درآمد.

فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی مورد توجه منتقدان قرار گرفت و نمرات بالایی دریافت کرد. منتقدان داستان این فیلم را سرگرم‎کننده دانسته و از بازی عالی بازیگران و کارگردانی قدرتمند تحسین کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در سه رشته نامزد دریافت جایزه شد که تنها موفق به کسب جایزه بهترین تدوین صدا شد. فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد؛ این فیلم با بودجه تولید 55 میلیون دلاری‌اش، حدود 474 میلیون دلار فروخت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هریسون فورد، شان کانری، آلیسون دودی، دنهولم الیوت، جولیان گلاور، ریور فینیکس و جان ریس دیویس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی بدین شرح است: ایندیانا جونز پروفسور باستان‌شناسی است که جهت بازگرداندن اشیای تاریخی به موزه‌ها می‌جنگد. مجموعه‌داری ثروتمند به نام والتر به او می‌گوید که پدرش دکتر جونز متخصص قرون وسطی، در میانه جستجو برای یافتن جام مقدس ناپدید شده‌ است و ایندی تلاش می‌کند مکان او را بیابد.




بنر فیلم پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک

Jurassic Park
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: David Koepp , Michael Crichton
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Sam NeillSam Neill
Laura DernLaura Dern
Jeff GoldblumJeff Goldblum
Richard AttenboroughRichard Attenborough
Bob PeckBob Peck
Martin FerreroMartin Ferrero

درباره فیلم پارک ژوراسیک


پارک ژوراسیک (jurassic park) یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی آن برعهده استیون اسپیلبرگ قرار داشت. فیلم پارک ژوراسیک برپایه رمانی به همین نام ساخته شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط دیوید کپ و مالیا اسکاچ مارمو به رشته تحریر درآمد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کاتلین کندی و جرالد آر. مولن قرار داشت.

فیلم پارک ژوراسیک نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و در زمینه‌های داستان، جلوه‌های ویژه و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار گفت. این فیلم طی مراسم اسکار در سه رشته بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری و بهترین جلوه‌های بصری نامزد دریافت جایزه شد که در هر سه رشته موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم پارک ژوراسیک توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و در گیشه قدرتمند عمل کرد. این فیلم با بودجه تولید 95 میلیون دلاری خود، حدود 1.029 میلیارد دلار فروخت. سام نیل، لورا درن، جف گلدبلام، ساموئل ال. جکسون، ریچارد اتنبرا، مارتین فررو، بی‌دی ونگ، باب پک، وین نایت، جوزف مازلو، آریانا ریچاردز، کامرون تور، میگل ساندووال و ریچارد کایلی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم پارک ژوراسیک بدین شرح است: دانشمندان در جزیره ایزلا نوبلار یک پارک تفریحی ساخته‌اند که در آن دایناسورها را شبیه‌سازی کرده‌اند. جان هاموند دسته‌ای از دانشمندان را جهت بازدید از پارک قبل از بازگشایی همگانی فرا می‌خواند. به سبب سهل انگاری و خرابکاری دسته‌ای از دایناسورها آزاد می‌شوند و بازدیدکنندگان و کارشناسان تلاش می‌کنند برای نجات خود از جزیره فرار کنند.




بنر فیلم اگه میتونی منو بگیر

اگه میتونی منو بگیر

Catch Me If You Can
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Jeff Nathanson
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
تام هنکستام هنکس
Christopher WalkenChristopher Walken
Martin SheenMartin Sheen
Nathalie BayeNathalie Baye
Amy AdamsAmy Adams

درباره فیلم اگه میتونی منو بگیر


اگه می‌تونی منو بگیر (Catch Me if You Can) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ را داراست. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده استیون اسپیلبرگ قرار داشت. والتر پارکس نیز در امر تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ را همراهی کرد. فیلم ‌نامه این فیلم توسط جف ناتانسون نوشته شد.

فیلم اگه می‌تونی منو بگیر برپایه کتابی به همین نام اثر فرانک آبیگنل جونیور و استن ردینگ ساخته شد. این فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه تمجید کردند.

فیلم اگه می‌تونی منو بگیر به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه تولید 52 میلیون دلاری‌ تولید شده بود، حدود 352 میلیون دلار در گیشه فروخت. لئوناردو دی‌کاپریو، تام هنکس، مارتین شین، ناتالی بای و کریستوفر واکن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم اگه می‌تونی منو بگیر بدین شرح است: داستان فیلم در مورد زندگی‌ فرانک ابگنیل است. او فردی است که شهرتش را به دلیل پیشینه فعالیت خود به عنوان جاعل چک، کلاهبرداری و حقه‌های فرارش از دست ماموران به ‌دست آورد. فرانک در دهه شصت میلادی و در 16 سالگی موفق شده بود، چک‌های جعلی که در مجموع به اندازه 4 میلیون دلار آمریکا ارزش داشت در 26 کشور جهان نقد کند. او به قدری این کار را ماهرانه انجام داد که هیچ بانکی موفق نشد به جعلی‌بودن چک‌های او پی ببرد. فرانک تا سن هجده سالگی، بیش از 250 پرواز انجام داد و در 26 کشور جهان به این کلاهبرداری‌ها دست زد.




بنر فیلم آرواره ها
پوستر فیلم آرواره ها

آرواره ها

Jaws
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Peter Benchley , Carl Gottlieb
سال انتشار:1975محصول: ایالات متحده
Roy ScheiderRoy Scheider
Robert ShawRobert Shaw
Richard DreyfussRichard Dreyfuss
Lorraine GaryLorraine Gary
Murray HamiltonMurray Hamilton
Carl GottliebCarl Gottlieb

درباره فیلم آرواره ها


در واقع با فیلم آرواره‌ها (Jaws) بود که استیون اسپیلبرگ توانست نام خود را مطرح کند. استیون اسپیلبرگ به‌عنوان کارگردان در این فیلم حضور داشت. ریچارد دی زانوک و دیوید براون تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.. داستان فیلم آرواره‌ها نیز توسط پیتر بنچلی و کارل گوتلیب نوشته شد.

فیلم آرواره‌ها تحسین منتقدان را برانگیخت و نمرات بالایی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های داستان و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. فیلم آرواره‌ها طی مراسم اسکار در چهار رشته ازجمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت توانست در سه رشته بهترین موسیقی، بهترین تدوین و بهترین میکس صدا این جایزه را به دست بیاورد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب موفق شد جایزه بهترین موسیقی را کسب کند. فیلم آرواره‌ها حضور درخشانی در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را روامه سالن‌های سینما کرد. این فیلم که با بودجه 7 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 470 میلیون دلار فروش کرد. روی شایدر، رابرت شاو، ریچارد درایفس، لورن گری و مورای همیلتون ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: طی یک مهمانی ساحلی در هنگام غروب در جزیره آمیتی، یک زن جوان به نام کریسی واتکینز وارد آب می‌شود. او در حال شنا در آب ناگهان به شکل وحشیانه‌ای به زیر کشیده می‌شود. روز بعد، بقایای او در ساحل پیدا می‌شود. نتیجه معاینه پزشکی نشان داد که مرگ به علت حمله کوسه بوده است؛ به همین دلیل رئیس پلیس مارتین برودی به بستن سواحل فکر می‌کند.




بنر فیلم فرا زمینی .ای.تی
پوستر فیلم فرا زمینی .ای.تی

فرا زمینی .ای.تی

E.T. the Extra-Terrestrial
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Melissa Mathison
سال انتشار:1982محصول: ایالات متحده
Henry ThomasHenry Thomas
Drew BarrymoreDrew Barrymore
Robert MacNaughtonRobert MacNaughton
Peter CoyotePeter Coyote
Dee WallaceDee Wallace
Erika EleniakErika Eleniak

درباره فیلم فرا زمینی .ای.تی


ئی.تی. موجود فرازمینی (E.T. the Extra Terrestrial) یکی از بهترین فیلم های فانتزی محسوب می‌شود که استحقاق حضور در این لیست را داراست. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده استیون اسپیلبرگ قرار داشت. کاتیلن کندی نیز در امر تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ را همراهی کرد. فیلم‌نامه این فیلم توسط ملیسا متیسن به رشته تحریر درآمد.

ئی. تی. موجود فرازمینی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کرد. داستان احساسی و شخصیت‌پردازی‌های عالی این فیلم باعث تحسین منتقدان از آن شد.

این فیلم طی مراسم اسکار در ده بخش ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که در چهار بخش بهترین جلوه‌های تصویری، بهترین موسیقی، بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا توانست این جایزه را کسب کند.

هنری توماس، دی والاس، رابرت مک‌ناتن، درو بریمور و پیتر کایوتی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم ئی.تی. موجود فرازمینی به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت. این فیلم که با بودجه 10 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 792 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در شروع فیلم، موجودات بیگانه که با سفینه خود به زمین آمده‌ و در جنگل مشغول تحقیقات در مورد حیات و پوشش گیاهی سطح زمین هستند. غافل از اینکه افرادی ناشناس که از حضور بیگانگان در آن حوالی آگاهی دارند در جستجوی آنان هستند. بیگانگان با دیدن آن‌ها خیلی سریع به سمت سفینه بازمی‌گردند تا زمین را ترک کنند؛ اما یک نفر از آن‌ها موفق به سوار شدن بر سفینه نمی‌شود و تنها روی زمین رها می‌شود. در طول روزهای بعد همان افراد ناشناس که از باقی ماندن وی روی زمین نیز مطلع هستند همچنان به دنبال وی می‌گردند؛ اما یک پسر نوجوان 11 ساله موجود بیگانه را پیدا کرده و او را به خانه خود می‌برد و آرام آرام خودش و خانواده‌اش با موجود بیگانه دوست می‌شوند. اما افراد ناشناس که همچنان به دنبال بیگانه می‌گردند قدم به قدم در حال نزدیک شدن به آن‌ها هستند.




بنر فیلم رنگ ارغوانی
پوستر فیلم رنگ ارغوانی

رنگ ارغوانی

The Color Purple
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Menno Meyjes
سال انتشار:1985محصول: ایالات متحده
Danny GloverDanny Glover
Whoopi GoldbergWhoopi Goldberg
Margaret AveryMargaret Avery
Oprah WinfreyOprah Winfrey
Willard E. PughWillard E. Pugh
Akosua BusiaAkosua Busia

درباره فیلم رنگ ارغوانی


رنگ ارغوانی (The Color Purple) یک فیلم درام است که جزو بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ محسوب می‌شود. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده استیون اسپیلبرگ قرار داشت. کاتلین کندی، کوئینسی جونز و فرانک مارشال در انجام وظیفه تهیه‌کنندگی به اسپیلبرگ کمک کردند. فیلم رنگ ارغوانی برپایه رمانی به همین نام اثر آلیس واکر تولید شد.

فیلم رنگ ارغوانی موفق به کسب جوایز ارزشمندی شد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و کارگردانی تمجید کردند. فیلم رنگ ارغوانی طی مراسم اسکار در 11 رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در پنج رشته ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که تنها موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی ووپی گلدبرگ شد.

فیلم رنگ ارغوانی در باکس‌آفیس قدرتمند ظاهر شد و استقبال مخاطبان را به همراه داشت. این فیلم با بودجه تولید 15 میلیون دلاری خود، حدود 142 میلیون دلار فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به دنی گلاور، آدولف سزار، مارگارت آوری، را داون چونگ و ووپی گلدبرگ اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم داستان یک دختر جوان آمریکایی آفریقایی را به تصویر می‌کشد و مشکلات زنان آفریقایی‌تبار در اوائل دهه ٬‍1900 شامل فقر، نژادپرستی و تبعیض جنسی را نشان می‌دهد.




بنر فیلم امپراطوری خورشید
پوستر فیلم امپراطوری خورشید

امپراطوری خورشید

Empire of the Sun
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Tom Stoppard , Menno Meyjes
سال انتشار:1987محصول: چین , ژاپن , بریتانیا , ایالات متحده
Christian BaleChristian Bale
John MalkovichJohn Malkovich
Miranda RichardsonMiranda Richardson
Nigel HaversNigel Havers
Ben StillerBen Stiller
Joe PantolianoJoe Pantoliano

درباره فیلم امپراطوری خورشید


امپراطوری خورشید (Empire of the Sun) جزو بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ محسوب می‌شود که برپایه رمانی به همین نام اثر جی. جی. بالارد ساخته شد. استیون اسپیلبرگ وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. کاتلین کندی و فرانک مارشال در انجام وظیفه تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط تام استاپارد به رشته تحریر درآمد.

فیلم امپراطوری خورشید نمرات بالایی دریافت کرد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و کارگردانی تمجید کردند. این فیلم طی مراسم اسکار در شش رشته بهترین موسیقی متن، بهترین تدوین، بهترین صدا، بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی هنری و بهترین فیلم‌برداری نامزد دریافت جایزه شد در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را کسب کند.

کریستین بیل، جان مالکوویچ، میراندا ریچاردسون، نایجل هیورز و جیمز گرین ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم امپراطور خورشید فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم با بودجه تولید 25 میلیون دلاری‌اش، حدود 66 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان فیلم امپراطوری خورشید بدین شرح است: یک پسر بچه انگلیسی به‌نام جیمز گراهام که در دوران جنگ جهانی دوم به همراه خانواده‌اش در شانگهای زندگی می‌کرده، توسط ژاپنی‌ها به اسارت گرفته شده ‌است.




بنر فیلم جنگ دنیاها
پوستر فیلم جنگ دنیاها

جنگ دنیاها

War of the Worlds
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Josh Friedman , David Koepp
سال انتشار:2005محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Dakota FanningDakota Fanning
Miranda OttoMiranda Otto
Justin ChatwinJustin Chatwin
Tim RobbinsTim Robbins
Rick GonzalezRick Gonzalez

درباره فیلم جنگ دنیاها


جنگ دنیاها (War of the Worlds) یک فیلم علمی تخیلی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که برپایه کتابی به همین نام اثر هربرت جرج ولز تولید شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جاش فریدمن و دیوید کپ به رشته تحریر درآمد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کاتلین کندی و کالین ویلسون قرار داشت.

فیلم جنگ دنیاها نقدهای مختلفی دریافت کرد. منتقدان فیلم‌نامه این این فیلم را مورد انتقاد قرار دادند، اما از جلوه‌های بصری جذاب فیلم تحسین کردند. این فیلم طی مراسم اسکار در سه رشته بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین تدوین صدا و بهترین صداگذاری نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای موفق به کسب این جایزه نشد.

فیلم جنگ دنیای فروش بسیار خوبی داشت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم با بودجه تولید 132 میلیون دلاری‌اش، حدود 591 میلیون دلار فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به تام کروز، داکوتا فانینگ، میراندا اتو، جاستین چتوین و تیم رابینز اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ری فرریه که از همسرش طلاق گرفته است، با دو فرزندش راشل 10 ساله و رابی 17ساله در اطراف نیویورک زندگی می‌کند. طی یک شب طوفانی، او می‌بیند ماشین عجیبی که هزاران سال در دل خاک مدفون بوده، از زمین سر برمی‌آورد و سر راه خود مردمان را از هم متلاشی می‌کند.




بنر فیلم گزارش اقلیت
پوستر فیلم گزارش اقلیت

گزارش اقلیت

Minority Report
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Scott Frank , Jon Cohen
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Colin FarrellColin Farrell
Samantha MortonSamantha Morton
Max von SydowMax von Sydow
Peter StormarePeter Stormare
Tim Blake NelsonTim Blake Nelson

درباره فیلم گزارش اقلیت


گزارش اقلیت (Minority Report) جزو بهترین فیلم‌ های استیون اسپیلبرگ محسوب می‌شود. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده اسپیلبرگ قرار داشت. جرالد آر. مولن، بونیه کورتیس، والتر پارکس و یان ده بونت به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم همکاری داشتند. فیلم‌نامه این فیلم توسط اسکات فرانک و جان کوهن نوشته شد. فیلم گزارش اقلیت براساس داستان کوتاهی به همین نام اثر فیلیپ کی. دیک تولید شد.

گزارش اقلیت با تحسین منتقدان مواجه شد و نمرات بالایی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های داستان و بازی گروه بازیگری تمجید کردند. تام کروز، کالین فارل، سامانتا مورتون، استیو هریس، نیال مک‌دوناف، ماکس فون سیدو، اشلی کرو و کرولین لاگرفلت ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم گزارش اقلیت سود خوبی را برای سازندگانش رقم زد و فروش بالایی داشت. این فیلم با بودجه تولید102 میلیون دلاری‌اش، حدود 358 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم گزارش اقلیت بدین شرح است: داستان این فیلم در سال 2054 رخ می‌دهد. داستان فیلم بر مبنای سیستمی است که بر مبنای 3 انسان کار می‌کند و می‌تواند جرایم را قبل از وقوع پیش‌بینی کند و بدین ترتیب مأموران اجرایی پیش از رخ دادن جنایت جلوی آن را می‌گیرند. به واسطه همین سیستم مدت‌ها است که دیگر جنایتی رخ نداده ‌است. اما همین سیستم پیچیده هم ممکن است دچار اشتباه شود. هنگامی که ماشین پیش‌بینی می‌کند در زمان مشخصی یکی از مأموران اصلی پروژه دست به قتل خواهد زد، او با این پرسش مواجه می‌شود که آیا خود اراده تغییر آینده خود را دارد یا مجبور است به تقدیر تن در دهد و در این راه معمای پیچیده‌ای را باز می‌کند.




بنر فیلم ایندیانا جونز و معبد مرگ
پوستر فیلم ایندیانا جونز و معبد مرگ

ایندیانا جونز و معبد مرگ

Indiana Jones and the Temple of Doom
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Willard Huyck , Gloria Katz
سال انتشار:1984محصول: ایالات متحده
Harrison FordHarrison Ford
Kate CapshawKate Capshaw
Jonathan Ke QuanJonathan Ke Quan
Amrish PuriAmrish Puri
Roshan SethRoshan Seth
Philip StonePhilip Stone

درباره فیلم ایندیانا جونز و معبد مرگ


ایندیانا جونز و معبد مرگ (Indiana Jones and the Temple of Doom) فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال 1984 اکران شد. جورج لوکاس، رابرت واتس، فرانک مارشال و کاتلن کندی به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم حضور داشتند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط ویلارد هویک، گلوریا کتز و جورج لوکاس نوشته شد.

فیلم ایندیانا جونز و معبد مرگ مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و تحسین آن‌ها را به همراه داشت. این فیلم به دلیل کارگردانی قدرتمند، عملکرد محشر گروه بازیگری و داستان جذاب مورد تحسین قرار گرفت.

هریسون فورد، کیت کاپشاو، جاناتان کی کوان، امریش پوری، روشن ست، فیلیپ استون و روی چیائو ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت؛ فیلم ایندیانا جونز و معبد مرگ با بودجه تولید 28 میلیون دلاری، حدود 333 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم ایندیانا جونز و معبد مرگ بدین شرح است: ایندیانا جونز جهت رد و بدل کردن الماسی با خاکستر جسد یکی از امپراتوران چین به نام نوراهاچی، به میکده یک گانگستر چینی، به نام لایو چی، می‌رود. کار مبادله به خشونت و تیراندازی کشیده می‌شود.




بنر فیلم پل جاسوس‌ها
پوستر فیلم پل جاسوس‌ها

پل جاسوس‌ها

Bridge of Spies
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Joel Coen , Ethan Coen , Matt Charman
سال انتشار:2015محصول: هندوستان , ایالات متحده , آلمان
تام هنکستام هنکس
Mark RylanceMark Rylance
Amy RyanAmy Ryan
Alan AldaAlan Alda
Sebastian KochSebastian Koch
Austin StowellAustin Stowell

درباره فیلم پل جاسوس‌ها


پل جاسوس‌ها (Bridge of Spies) یک فیلم درام و تاریخی است که برپایه داستانی حقیقی تولید شد. اسپیلبرگ کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم بود. مارک ئی. پلات و کریستی ماکوسکو کریگر در امر تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط مت چارمن، جوئل کوئن و اتان کوئن به رشته تحریر درآمد.

فیلم پل جاسوس‌ها پس از اکران واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و نمرات خوبی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های داستان و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در شش بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که تنها موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی مارک رایلنس شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب تنها در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی مارک رایلنس نامزد دریافت جایزه شد که موفق نشد آن را کسب کند.

تام هنکس، امی رایان، آلن آلدا، ایو هوسان، مارک رایلنس، بیلی مگناسن، استیون کانکن و اسکات شپرد ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. این فیلم در باکس‌آفیس حضور درخشانی داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. فیلم پل جاسوس‌ها که با بودجه 40 میلیون‌ دلاری‌ تولید شده بود، حدود 165 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان فیلم پل جاسوس‌ها بدین شرح است: این فیلم داستان واقعی نجات جان سربازان وفادار به وطن و انسان‌ها را به واسطه مذاکره و دیپلماسی یک وکیل مجرب و شهروند ساده ایالات متحده به نام جیمز داناوان را نشان می‌دهد.




بنر فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم
پوستر فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم

برخورد نزدیک از نوع سوم

Close Encounters of the Third Kind
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: استیون اسپیلبرگ , Matthew Robbins , Hal Barwood , Jerry Belson , John Hill
سال انتشار:1977محصول: ایالات متحده
Richard DreyfussRichard Dreyfuss
François TruffautFrançois Truffaut
Teri GarrTeri Garr
Melinda DillonMelinda Dillon
Bob BalabanBob Balaban
J. Patrick McNamaraJ. Patrick McNamara

درباره فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم


برخورد نزدیک از نوع سوم (Close Encounters of the Third Kind) یکی از بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ محسوب می‌شود که در سال 1977 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده استیون اسپیلبرگ قرار داشت. جولیا فیلیپس و مایکل فیلیپس نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم استقبال منتقدان را به همراه داشت و نمرات بالایی دریافت کرد. این فیلم به دلیل کارگردانی عالی، جلوه‌های بصری جذاب و فیلم‌برداری محشر مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در هشت رشته ازجمله بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که تنها توانست جایزه بهترین فیلم‌برداری را کسب کند. فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم طی مراسم گلدن گلوب در چهار رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای موفق به کسب این جایزه نشد.

فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم به موفقیت تجاری بزرگی رسید. این فیلم با بودجه تولید 19 میلیون دلاری‌اش، حدود 303 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به ریچارد دریفوس، فرانسوا تروفو، ملیندا دیلن و تری گار اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: از کلود لاکومب یوفوشناس فرانسوی خواسته شده تا گزارش هواپیماهای جنگی درمورد ناپدید شدن تی.بی.ام آونجر در مأموریتی در سال 1945 و یافته شدن دوباره‌اش در بیابان سونورا را بررسی و بازبینی کند. دکتر لاکومب سعی می‌کند آن‌ها را به روش دانشمندان با وجود زندگی فرازمینی پیوند دهد که از این راه در پی تماس با آدمیان است.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های استیون اسپیلبرگ

عکس پروفایل

شما