خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های وسترن | معرفی 54 فیلم و سریال برتر وسترن

در این مقاله در نظر داریم بهترین فیلم‌های وسترن را به شما معرفی کنیم. فیلم‌هایی که در لیست زیر قرار داده شده است جزو محبوب‌ترین فیلم‌ها از نظر بینندگان و امتیازات IMDB است. شما نیز این فهرست را چک کنید تا از دیدن این فیلم‌های وسترن عقب نمانید.




بنر فیلم شهامت واقعی

شهامت واقعی

True Grit
کارگردان: Henry Hathaway نویسنده: Marguerite Roberts
سال انتشار:1969محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
John WayneJohn Wayne
Glen CampbellGlen Campbell
Kim DarbyKim Darby
Jeremy SlateJeremy Slate
Robert DuvallRobert Duvall
Dennis HopperDennis Hopper

درباره فیلم شهامت واقعی


شهامت واقعی (True Grit) یک فیلم وسترن محصول سال 2010 است که وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی آن برعهده برادران کوئن قرار داشت. البته اسکات رودین در امر تهیه‌کنندگی برادران کوئن را همراهی کرد.

فیلم شهامت واقعی با استقبال منتقدان مواجه شد و در جلب نظرات مثبت آن‌ها موفق بود. این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری، فیلم‌برداری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت. فیلم شهامت واقعی یکی از بزرگ‌ترین ناکامان مراسم اسکار به حساب می‌آید. این فیلم طی مراسم اسکار در ده بخش ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جف بریجز، مت دیمون، جاش برولین، هیلی استاینفلد و بری پپر اشاره کرد. فیلم شهامت واقعی در گیشه بسیار موفق بود و سود خوبی را برای سازندگانش به ارمغان آورد؛ این فیلم که با بودجه 38 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 252 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم شهامت واقعی بدین شرح است: پدر متی راس چهارده ساله توسط یکی از همکارانش کشته می‌شود. متی با استخدام معاون کلانتر درصدد انتقام‌گیری برمی‌آید.

این فیلم وسترن امتیاز 7/6 را در IMDB کسب کرده است. فیلم شهامت واقعی محصول سال 2010 است و داستان دختر 14 ساله‌ای را بیان می‌کند که برای یافتن قاتل پدرش با چند فرد حرفه‌ای آشنا و هم‌مسیر می‌شود. این تیم تلاش می‌کنند که عدالت را در سر جای خود بنشانند. دیدن این فیلم جذاب را از دست ندهید.




بنر فیلم بی قانون
پوستر فیلم بی قانون

بی قانون

Lawless
کارگردان: John Hillcoat نویسنده: Nick Cave
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Gary OldmanGary Oldman
Guy PearceGuy Pearce
Shia LaBeoufShia LaBeouf
Tom HardyTom Hardy
Jason ClarkeJason Clarke
Jessica ChastainJessica Chastain

درباره فیلم بی قانون


بی‌قانون (Lawless‎) فیلمی وسترن به کارگردانی جان هیلکات است که در سال 2012 اکران شد. لوسی فیشر، داگلاس ویک، مگان الیسون و مایکل بنارویا تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط نیک کیو به رشته تحریر درآمد.

فیلم بی‌قانون در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و نمرات بالایی دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و شخصیت‌پردازی‌های عالی مورد تحسین قرار گرفت.

شایا لابوف، تام هاردی، گری اولدمن، میا واشیکوفسکا، جسیکا چستین، جیسون کلارک، گای پیرس، بیل کمپ و تام پراکتر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش بسیار خوبی داشت. فیلم بی‌قانون که با بودجه 26 میلیون دلاری‌ ساخته شده بود، حدود 53 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان قاچاقچیانی را در ایالت ویرجینیا به‌تصویر می‌کشد که پول‌های بزرگی از معاملات غیرقانونی خود به جیب زده‌اند و در این راه بسیار موفق بوده‌اند. اما با ورود کلانتر جدید به شهر و اختلافاتی که پدیدار می‌شود، این گروه و منافعشان به خطر می‌افتد.




بنر فیلم جایی برای پیرمردها نیست

جایی برای پیرمردها نیست

No Country for Old Men
کارگردان: Joel Coen , Ethan Coen نویسنده: Joel Coen , Ethan Coen
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tommy Lee JonesTommy Lee Jones
Javier BardemJavier Bardem
Josh BrolinJosh Brolin
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Kelly MacdonaldKelly Macdonald
Garret DillahuntGarret Dillahunt

درباره فیلم جایی برای پیرمردها نیست


جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Oldmen) یکی از بهترین فیلم های وسترن به شمار می‌آید که در سال 2007 اکران شد. جوئل کوئن و اتان کوئن وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشتند. اسکات رودین نیز در امر تهیه‌کنندگی کوئن‌ها را همراهی کرد. فیلم جایی برای پیرمردها نیست براساس رمانی به همین نام اثر کورمک مک‌کارتی تولید شد.

فیلم جایی برای پیرمردها نیست مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم به دلیل کارگردانی قدرتمند، عملکرد درخشان گروه بازیگری و فیلم‌نامه عالی مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم جایی برای پیرمردها نیست طی مراسم اسکار سال در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده که در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد این جایزه را به دست آورد. این فیلم در چهار بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که در دو بخش بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم در گیشه خارق‌العاده ظاهر شد و فروش بالایی داشت. فیلم جایی برای پیرمردها نیست با بودجه تولید 25 میلیون دلاری‌اش، حدود 171 میلیون دلار فروش کرد. تامی لی جونز، خاویر باردم و جاش برولین ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم جایی برای پیرمردها نیست بدین شرح است: هنگامی که لوئلین ماس در صحرا به دنبال شکار است، به طور تصادفی با تعدادی جسد در وسط صحرا مواجه می‌شود، که از یک معامله نافرجام مواد مخدر به جا مانده‌اند. یک مکزیکی که به شدت مجروح شده است از او درخواست آب می‌کند. لوئلین در آن ناحیه مقدار زیادی مواد مخدر و کیفی حاوی دو میلیون دلار پول پیدا می‌کند و کیف را در زیر یدککشی که خانه او و همسرش به حساب می‌آید مخفی می‌کند. آن شب عذاب وجدان مانع خوابیدن لوئلین می‌شود؛ بنابراین او جهت رساندن آب به مکزیکی نیمه‌جان به صحرا بازمی‌گردد.




بنر فیلم مسیر شکسته :ساخت وسترن افسانه ای
پوستر فیلم مسیر شکسته :ساخت وسترن افسانه ای

مسیر شکسته :ساخت وسترن افسانه ای

Broken Trail: The Making of a Legendary Western
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده

درباره فیلم مسیر شکسته :ساخت وسترن افسانه ای


دنباله شکسته (Broken Trail) یک فیلم وسترن به کارگردانی والتر هیل است که در سال 2006 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط آلن جفریون به رشته تحریر درآمد. مایکل فریسلو، دامیان گانسوزسکی، آلن جفریون، والتر هیل، چاد اوکس و رونالد پارکر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم دنباله شکسته موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزد و نمرات بسیار خوبی دریافت کند. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به توماس هیدن چرچ، گوئندولینه یئو، گرتا اسکاکی و کریس مالکی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دنباله شکسته بدین شرح است: داستان راجع‌به یک کابوی پیر و برادرزاده‌اش است که 500 اسب را از اورگان به وایومینگ حمل می‌کند تا آن‌ها را به ارتش انگلیس بفروشد. در طول راه، حرکت آن‌ها پیچیده می‌شود. آن‌ها پنج دختر از قوم هان را از یک بازرگان برده نجات می‌دهند و آن‌ها را از زندگی بردگی خلاص می‌کنند.




بنر فیلم غریبه دشت‌های بالا
پوستر فیلم غریبه دشت‌های بالا

غریبه دشت‌های بالا

High Plains Drifter
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Ernest Tidyman , Dean Riesner
سال انتشار:1973محصول: ایالات متحده
Clint EastwoodClint Eastwood
Verna BloomVerna Bloom
Marianna HillMarianna Hill
Mitchell RyanMitchell Ryan
Jack GingJack Ging
Stefan GieraschStefan Gierasch

درباره فیلم غریبه دشت‌های بالا


غریبه دشت‌های بالا (High Plains Drifter) فیلمی وسترن به کلینت ایستوود است که در سال 1973 اکران شد. فیلم‌نامه این اثر توسط ارنست تایدیمن نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده رابرت دالی قرار داشت.

فیلم غریبه دشت‌های بالا تحسین منتقدان را برانگیخت و در زمینه بازی گروه بازیگری و داستان با تمجید آن‌ها مواجه شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کلینت ایستوود، ورنا بلوم، ماریانا هیل، میچل رایان، جک گینگ، جفری لوئیس، اسکات واکر، ریچارد بول، رابرت دانر، جان هیلرمن، بادی وان هورن، استفان گیراش، بیلی کورتیس، والت بارنز و پاول برینگار اشاره کرد.

این فیلم در مقایسه با بودجه ساختش فروش قابل قبولی داشت. فیلم غریبه دشت‌های بالا که با بودجه 5.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 15 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک غریبه هفت تیرکش به شهر کوچکی به اسم لاگو می‌آید و استخدام شده است تا مردم شهر را علیه 3 تبهکاری که در راه رسیدن به شهر هستند متحد کنند.




بنر سریال Hell on Wheels
پوستر سریال Hell on Wheels

Hell on Wheels

Hell on Wheels
سازنده: Joe Gayton , Tony Gayton
سال‌های انتشار:2011 - 2016محصول: ایالات متحده
Anson MountAnson Mount
Colm MeaneyColm Meaney
Robin McLeavyRobin McLeavy
Christopher HeyerdahlChristopher Heyerdahl
Phil BurkePhil Burke
Tim GuineeTim Guinee

درباره سریال Hell on Wheels


جهنم متحرک (Hell on Wheels) یک سریال وسترن است که پخشش از سال 2011 توسط شبکه ای ام سی آغاز شد و پس از پنج فصل به اتمام رسید. وظیفه ساخت این سریال برعهده جو گیتون قرار داشت.

سریال جهنم متحرک نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد و تمجید منتقدان را به همراه داشت. منتقدان از این سریال به دلیل عملکرد عالی گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌های خوب تحسین کردند.

انسون مونت، کالم مینی، کامن، دومینیک مک الیگوت، ادی اسپیرز، بن اسلر، فیل برک، کریستوفر هیردال، رابین مک لیوی، کاشا کروپینسکیف جنیفر فرین، دان نوروود، جیک وبر و مکنزی پورتر ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال جهنم متحرک بدین شرح است: داستان سریال از سال 1860 شروع می‌شود و راجع‌به شخصی به اسم کالن بوهانن است. او یک سرباز سابق اتحادیه آمریکایی است که به دنبال جریان قتل همسرش می‌رود. او به نبراسکای غربی یعنی جایی که جهنم متحرک نامیده می‌شود می‌رود؛ شهری که به بی عدالتی و بی قانونی مشهور است. این شهر در حال ساختن راه آهن به سمت اقیانوس آرام است و وقتی قبیله‌ای برای نابودی خط آهن اقدام می‌کند، همه چیز پیچیده‌تر می‌شود.




بنر سریال به غرب
پوستر سریال به غرب

به غرب

Into the West
سازنده: استیون اسپیلبرگ
سال‌های انتشار:2005 - 2005محصول: ایالات متحده
Will PattonWill Patton
Jessica CapshawJessica Capshaw
Josh BrolinJosh Brolin
Matthew ModineMatthew Modine
Lance HenriksenLance Henriksen
Irene BedardIrene Bedard

درباره سریال به غرب


به سمت غرب (Into the West) یک مینی سریال در ژانر وسترن است که از سال 2005 توسط شبکه تی ان تی شروع به پخش کرد و پس از 6 قسمت به پایان رسید. این مینی‌سریال پس از پخش واکنش‌های نسبتا خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد و تحسین آن‌ها را به همراه داشت.

ازجمله بازیگرانی که در این مینی سریال حضور داشتند می‌توان به آیرین بدارد، ماتیو ستل، تونانتزین کارملو و زان مک‌کلارنون اشاره کرد.

خلاصه داستان مینی سریال به سمت غرب بدین شرح است: داستان راجع‌به دو خانواده، یک سفیدپوست آمریکایی و یک بومی آمریکایی است؛ زندگی آنها با وقایع مهم گسترش آمریکا درهم می‌آمیزد.




بنر فیلم ددوود
پوستر فیلم ددوود

ددوود

Deadwood: The Movie
کارگردان: Daniel Minahan نویسنده: David Milch
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
Timothy OlyphantTimothy Olyphant
Ian McShaneIan McShane
Molly ParkerMolly Parker
Paula MalcomsonPaula Malcomson
W. Earl BrownW. Earl Brown
Dayton CallieDayton Callie

درباره فیلم ددوود


ددوود (Deadwood) یکی از بهترین فیلم های وسترن محسوب می‌شود که در سال 2019 توسط شبکه اچ بی او پخش شد. ددوود درواقع دنباله سریالی به همین نام است که در سال 2004 پخش شده بود. فیلم ددوود با بودجه حدودا 20 میلیون دلاری ساخته شده بود.

وظیفه کارگردانی فیلم ددوود برعهده دنیل میناهان قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط دیوید میلچ نوشته شد. فیلم ددوود با واکنش‌های متعدد منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به ایان مک‌شین، تیموتی اولفینت، رابین ویگرت و دیوید میلش اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان از جایی آغاز می‌شود که در آن مردم شهر ددوود برای گرامیداشت یاد و خاطره‌ داکوتا استیت هوود دور هم جمع شده‌اند. غافل از اینکه، مالک بخش اصلی شهر با کلانتر در حال درگیری است.

بهترین فیلم های وسترن – ژانر وسترن زمانی جزو محبوب‌ترین ژانرهای سینما محسوب می‌شد که طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب می‌کرد.

این ژانر سینما به مرور زمان بخش بزرگی از مخاطبان خود را از دست داد. اما طی دهه اخیر برخی از بزرگ‌ترین کارگردانان سینما سعی کردند با ساخت آثاری جذاب این ژانر را احیا کنند.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های وسترن تاریخ سینما را به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم برادران سیسترز
پوستر فیلم برادران سیسترز

برادران سیسترز

The Sisters Brothers
کارگردان: Jacques Audiard نویسنده: Jacques Audiard , Thomas Bidegain
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده , بلژیک , فرانسه , Romania , اسپانیا
John C. ReillyJohn C. Reilly
Joaquin PhoenixJoaquin Phoenix
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Riz AhmedRiz Ahmed
Rebecca RootRebecca Root
Allison TolmanAllison Tolman

درباره فیلم برادران سیسترز


برادران سیسترز (The Sisters Brothers‎) فیلمی در ژانر وسترن و کمدی سیاه است که در سال 2018 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده ژاک اودیار قرار داشت. روزا اتاب، پاسکال کوچتئوکس، مایکل دلوکا، آلیسون دیکی و جان سی ریلی به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم برادران سیسترز توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمرات بالایی را دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان جذاب، شخصیت‌پردازی‌های عالی و بازی محشر گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم برداران سیسترز با وجود دریافت نقدهای مثبت، نتوانست در گیشه حضور قدرتمندانه‌ای داشته باشد و فروش خوبی نداشت. این فیلم که با بودجه 38 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 13.1 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم برادران سیسترز به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جان سی ریلی، واکین فینیکس، جیک جیلنهال و ریز احمد اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان در سال ۱۸۵۱ در اورگن و کالیفرنیا، همزمان با تب طلا جریان دارد. چارلی و ایلای به‌دنبال کشتن هرمن کرمیت وارم راهی کالیفرنیا می‌شوند که در این مسیر اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و بعد از رسیدن به مقصد، ماجرا به شکلی متفاوت با نقشه ابتدایی ادامه پیدا می‌کند.




بنر فیلم جنگوی زنجیرگسسته

جنگوی زنجیرگسسته

Django Unchained
کارگردان: Quentin Tarantino نویسنده: Quentin Tarantino
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jamie FoxxJamie Foxx
Christoph WaltzChristoph Waltz
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Kerry WashingtonKerry Washington
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson
Walton GogginsWalton Goggins

درباره فیلم جنگوی زنجیرگسسته


جنگوی زنجیرگسسته (Django Unchained) جزو بهترین فیلم های وسترن تاریخ سینما به شمار می‌آید که در سال 2013 اکران شد. کوئنتین تارانتینو وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. رجینالد هالدین، استیسی شر و پیلار ساوونه به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم جنگوی زنجیر گسسته تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات بالایی را دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری، کارگردانی، فیلم‌نامه و داستان تمجید کردند.

فیلم جنگوی زنجیرگسسته طی مراسم اسکار در پنج رشته (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت در دو رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی کریستف والتس و بهترین فیلم‌نامه توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در چهار رشته ازجمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه بود که موفق شد در دو رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی کریستف والتس و بهترین فیلم‌نامه این جایزه را کسب کند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جیمی فاکس، کریستف والتس، لئوناردو دی‌کاپریو، کری واشینگتن، ساموئل ال. جکسون، والتون گوگینس، جی.دی. اورمور، آتو اساندو، تام پراکتر و لورا کایوت اشاره کرد.

فیلم جنگوی زنجیر گسسته مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و در گیشه خارق‌العاده ظاهر شد. این فیلم که با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 425 میلیون دلار در گیشه فروخت.

خلاصه داستان فیلم زنجیرگسسته بدین شرح است: یک شکارچی جایزه‌بگیر به اسم دکتر کینگ شولتز یک برده سیاه‌پوست به نام جنگو را می‌خرد تا او را از دست خلافکاران نجات دهد. او در ادامه خلافکاران را می‌کشد و جنگو را نجات می‌دهد. شولتز که از جسارت جنگو خوشش می‌آید با او دوست می‌شود. او در ادامه به جنگو کمک می‌کند تا همسرش را از شر یک مزرعه‌دار ثروتمند و ظالم به نام کلوین نجات دهد.

فیلم سینمایی جنگو را می‌توان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جهان معرفی کرد. در تماشای آن درنگ نکنید :)




بنر فیلم هشت نفرت انگیز
پوستر فیلم هشت نفرت انگیز

هشت نفرت انگیز

The Hateful Eight
کارگردان: Quentin Tarantino نویسنده: Quentin Tarantino
سال انتشار:2015محصول: ایالات متحده
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson
Kurt RussellKurt Russell
Jennifer Jason LeighJennifer Jason Leigh
Walton GogginsWalton Goggins
Demián BichirDemián Bichir
Tim RothTim Roth

درباره فیلم هشت نفرت انگیز


هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight) یک فیلم در ژانر وسترن و معمایی است که در سال 2015 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم هشت نفرت‌انگیز برعهده کوئنتین تارانتینو قرار داشت. ریچارد ان. گلدستاین، شانون مک‌اینتاش و استیسی شر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم هشت نفرت‌انگیز توانست دیدگاه‌های مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند؛ منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، موسیقی جذاب و بازی فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در سه بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین موسیقی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی جنیفر جیسن لی نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها موفق به کسب جایزه بهترین موسیقی شد.

فیلم هشت نفرت‌انگیز طی مراسم گلدن گلوب نیز در سه بخش بهترین موسیقی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی جنیفر جیسن لی نامزد دریافت جایزه شد که تنها توانست جایزه بهترین موسیقی را کسب کند.

ساموئل ال. جکسون، کرت راسل، جنیفر جیسن لی، دمیان بیچیر، تیم راث و مایکل مدسن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم در گیشه نیز توانست موفق ظاهر شود و سود خوبی را برای سازندگانش رقم بزند؛ فیلم هشت نفرت‌انگیز که با بودجه 44 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 156 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مأمور چوبه‌دار سابق که یک خلافکار زن را برای دار زدن به شهر صخره سرخ می‌برد با یک جایزه بگیر دیگر همراه می‌شود. در بین راه فردی که ادعا می‌کند کلانتر جدید شهر صخره سرخ است هم با آن‌ها همراه می‌شود. به دلیل کولاک شدید این سه تن به همراه کالسکه چی مجبور به اقامت در خواربار فروشی بین راه می‌شوند. سه نفر مسافر و یک نفر مسئول نگهداری از خواربار فروشی از قبل رسیده‌اند. مأمور دارزن اعتقاد دارد حداقل یک نفر این از مسافران قبلی خواربار فروشی با خلافکار زن همکار است و می‌خواهد در موقعیت مناسب همه آن‌ها را بکشد.




بنر فیلم هفت دلاور
پوستر فیلم هفت دلاور

هفت دلاور

The Magnificent Seven
کارگردان: Antoine Fuqua نویسنده: Akira Kurosawa , Shinobu Hashimoto , Richard Wenk , Nic Pizzolatto
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Denzel WashingtonDenzel Washington
Chris PrattChris Pratt
Ethan HawkeEthan Hawke
Vincent D'OnofrioVincent D'Onofrio
Lee Byung-hunLee Byung-hun
Manuel Garcia-RulfoManuel Garcia-Rulfo

درباره فیلم هفت دلاور


هفت دلاور (The Magnificent Seven) می‌تواند در لیست بهترین فیلم های وسترن تاریخ سینما قرار بگیرد. فیلم هفت دلاور درواقع نسخه بازسازی شده فیلمی به همین نام است که در سال 1960 اکران شده بود. وظیفه کارگردانی این فیلم وسترن و اکشن برعهده آنتوان فوکوا قرار داشت. راجر برنبام و تاد بلک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط نیک پیزولاتو و ریچارد ونک نوشته شد.

فیلم هفت دلاور نمرات چندان خوبی از سوی منتقدان دریافت نکرد و به دلیل فیلم‌نامه متناقص، شخصیت‌پردازی‌های ضعیف و روند داستانی گنگ مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنزل واشینگتن، کریس پرت، ایتن هاک، وینسنت دن آفریو، لی بیونگ-هان، لوک گریمز، واگنر مورا، هیلی بنت، مت بامر، بیلی اسلاتر و مارتین سنسمیر اشاره کرد.

فیلم هفت دلاور با وجود نقدهای منفی که دریافت کرد، توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 90 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 160 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: شهر رز کریک در محاصره کارخانه‌داری بی رحم به نام برتولما بوگو قرار گرفته است. اهالی شهر برای محافظت از خود، هفت مزدور را به رهبری سم چیزم استخدام می‌کنند. این هفت نفر خود را آماده مواجه خشونت‌آمیز می‌کنند اما بعد از ملاقات مردم شهر، روحیه آن‌ها به کلی تغییر می‌کند و برای چیزی بیش‌تر از پول آماده جنگ می‌شوند.




بنر فیلم نابخشوده

نابخشوده

Unforgiven
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: David Webb Peoples
سال انتشار:1992محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Clint EastwoodClint Eastwood
Gene HackmanGene Hackman
Morgan FreemanMorgan Freeman
Richard HarrisRichard Harris
Jaimz WoolvettJaimz Woolvett
Anna LevineAnna Levine

درباره فیلم نابخشوده


نابخشوده (Unforgiven) یک فیلم وسترن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود است که در سال 1992 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط دیوید وب پیپلس به رشته تحریر درآمد.

فیلم نابخشوده مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و توانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کرد. این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، عملکرد گروه بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم نابخشوده طی مراسم اسکار در نه بخش (ازجمله بهترین فیلم‌نامه) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی جین هکمن و بهترین تدوین موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلم درام و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

کلینت ایستوود، جین هکمن، مورگان فریمن، ریچارد هریس و لاکلین مونرو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم نابخشوده به ایفای نقش پرداختند. فیلم نابخشوده در باکس‌آفیس موفق عمل کرد و در جلب نظر مخاطبان موفق بود. این فیلم با بودجه تولید 14 میلیون دلاری حدود 159 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال ۱۸۸۰ در ایالت وایومینگ، زنی توسط دو گاوچران مجروح شده و مورد آزار قرار می‌گیرد. کلانتر شهر تنها به جریمه کردن آن‌ها اکتفا می‌کند. اما دوستان زن برای شخصی که بتواند انتقامش را بگیرد هزار دلار جایزه می‌گذارند. ویلیام مانی هفت تیرکش که توبه کرده ولی هنوز گذشته زشتش عذابش می‌دهد، به کمک دوست قدیمی‌اش و یک مرد جوان آخرین کار خود را آغاز می‌کند.




بنر فیلم خوب، بد، زشت

خوب، بد، زشت

The Good, the Bad and the Ugly
کارگردان: Sergio Leone نویسنده: Sergio Leone , Sergio Donati , Luciano Vincenzoni , Agenore Incrocci , Furio Scarpelli
سال انتشار:1966محصول: ایالات متحده , ایتالیا , اسپانیا , آلمان
تماشای آنلاین فیلم
Clint EastwoodClint Eastwood
Eli WallachEli Wallach
Lee Van CleefLee Van Cleef
Aldo GiuffrèAldo Giuffrè
Luigi PistilliLuigi Pistilli
Rada RassimovRada Rassimov

درباره فیلم خوب، بد، زشت


خوب، بد، زشت (The Good, the Bad and the Ugly) یکی دیگر از بهترین فیلم های وسترن محسوب می‌شود که به محبوبیت بالایی دست یافت. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده سرجو لئونه قرار داشت. لئونه در امر نویسندگی تنها نبود و لوچانو وینچنزونی در این راه او را همراهی کرد. آلبرتو گریمالدی وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم خوب، بد، زشت نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت. این فیلم به دلیل موسیقی جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند و عملکرد عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کلینت ایستوود، لی وان کلیف، ایلای والاک، فرانک برانیا، آلدو سامبرل، رادا راسیمف، آنتونیو کاساس، آنتونیو مولینو روخو، لورنسو روبلدو، آنتونیو کازاله، لیویو لورنتسون، ناتسارنو ناتاله و فورتوناتو آرنا اشاره کرد.

فیلم خوب، بد، زشت موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و در گیشه فروش فوق‌العاده‌ای داشته باشد. این فیلم که با بودجه 1.2 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 25 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: خوب و زشت با هم کار می‌کنند و با شگرد خاصی، به فریب کلانترهای مناطق مختلف و پول درآوردن از این راه می‌پردازند. بد آدمکشی ماهر است که برای پول حاضر به انجام هر کاری است. بد در جستجوی گنجی است که طی جنگ‌های داخلی آمریکا، توسط سربازی به نام جکسون، که بعدها به کارسون نامش را تغییر داده، مخفی شده ‌است.




بنر فیلم رقصنده با گرگها

رقصنده با گرگها

Dances with Wolves
کارگردان: Kevin Costner نویسنده: Michael Blake
سال انتشار:1990محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Kevin CostnerKevin Costner
Mary McDonnellMary McDonnell
Graham GreeneGraham Greene
Rodney A. GrantRodney A. Grant
Floyd Red Crow WestermanFloyd Red Crow Westerman
Tantoo CardinalTantoo Cardinal

درباره فیلم رقصنده با گرگها


رقصنده با گرگ‌ها (Dances with Wolves) یک فیلم وسترن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کوین کاستنر است که در سال 1990 اکران شد. جیم ویلسون و جیک ابرتز در امر تهیه‌کنندگی به کاستنر کمک کردند. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده مایکل بلیک قرار داشت. لازم به ذکر است که فیلم رقصنده با گرگ‌ها با اقتباس از رمانی به همین نام اثر مایک بلیک ساخته شد.

فیلم رقصنده با گرگ‌ها مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و تحسین آن‌ها را به همراه داشت. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه و فیلم‌برداری تمجید کردند. این فیلم در مراسم اسکار در 12 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که در هفت بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین فیلم‌برداری، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین و بهترین موسیقی توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم رقصنده با گرگ‌ها در مراسم گلدن گلوب نیز خوش درخشید. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در شش بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم درام توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم رقصنده با گرگ‌ها موفقیت تجاری بزرگی را تجربه کرد و سودی عظیمی را برای سازندگانش رقم زد. این فیلم که با بودجه 22 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 424 میلیون دلار فروش کرد. کوین کاستنر، مری مکدانل، گراهام گرین، رادنی ای گرانت و تانتو کاردینال ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کوین کاستنر در نقش یک ستوان آمریکایی پس از حضور در جنگ و نشان دادن شجاعت خود به مأموریت در سرزمین سرخ پوستان غرب آمریکا می‌رود. او با گذشت زمان با سرخ‌پوست‌ها ارتباط برقرار می‌کند و عامل این ارتباط هم زنی سفیدپوست است که چند سرخ‌پوست خشن در زمان کودکی پدر و مادرش را به قتل رساندند و اکنون وضعیت روانی خوبی ندارد.




بنر سریال جهان غرب

جهان غرب

Westworld
سازنده: Jonathan Nolan , Lisa Joy
سال‌های انتشار:2016 - 2022محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Evan Rachel WoodEvan Rachel Wood
Thandie NewtonThandie Newton
Jeffrey WrightJeffrey Wright
Tessa ThompsonTessa Thompson
Ed HarrisEd Harris
Aaron PaulAaron Paul

درباره سریال جهان غرب


جهان غرب یکی از بهترین سریال های وسترن - علمی تخیلی به شمار می‌آید که از سال 2016 توسط شبکه اچ بی او شروع به پخش کرد. این سریال برپایه فیلمی به همین نام اثر مایکل کرایتون تولید شد. وظیفه ساخت این سریال برعهده جاناتان نولان و لیزا جوی قرار داشت.

سریال جهان غرب موفق شد نمرات بسیار خوبی دریافت کند و واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشته باشد. این سریال در زمینه داستان، بازی گروه بازیگری و جلوه‌های بصری مورد تحسین قرار گرفت.

ایوان ریچل وود، آنتونی هاپکینز، تندی نیوتون، جفری رایت، جیمز مارسدن، بن بارنز، اینگری بولسه بردال، کلیفتن کالینز جونیور، لوک همسورث، سیسه بابد کنوسن، سایمون کوارترمن، خودریگو سانتورو، آنجلا سارافیان، جیمی سیمپسون، تسا تامپسون، شنون وودوارد، اد هریس و پیمان معادی ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان این سریال در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا جریان دارد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی که به نام میزبان تشکیل می‌دهند. در طرف دیگر، تعدادی از انسان‌های واقعی که با نام مهمانان شناخته می‌شوند، با پرداخت مبالغ هنگفت قادر هستند وارد محوطه پارک جهان غرب شوند و هرکاری که دوست دارند انجام دهند؛ مهمانان می‌توانند هرطور که دوست دارند با میزبانان برخورد کنند و نگران هیچ‌گونه تلافی نباشند.

لازم به ذکر است که سریال جهان غرب، به عنوان یکی از بهترین سریال های خارجی شناخته می‌شود و تماشای آن می‌تواند لحظات شادی را برای شما عزیزان ایجاد کند.

گالری سریال جهان غرب





بنر فیلم بوچ کاسدی و بچه‌ ی ساندنس
پوستر فیلم بوچ کاسدی و بچه‌ ی ساندنس

بوچ کاسدی و بچه‌ ی ساندنس

Butch Cassidy and the Sundance Kid
کارگردان: George Roy Hill نویسنده: William Goldman
سال انتشار:1969محصول: ایالات متحده
Paul NewmanPaul Newman
Robert RedfordRobert Redford
Katharine RossKatharine Ross
Strother MartinStrother Martin
Henry JonesHenry Jones
Jeff CoreyJeff Corey

درباره فیلم بوچ کاسدی و بچه‌ ی ساندنس


بوچ کسیدی و ساندس کید (Butch Cassidy and the Sundance Kid) نیز استحقاق حضور در لیست بهترین فیلم های وسترن را داراست. جرج روی هیل وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. جان فورمند تهیه‌کننده این اثر بود. فیلم‌نامه این فیلم توسط ویلیام گولدمن به رشته تحریر درآمد.

فیلم بوچ کسیدی و ساندنس کید موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزد و نمرات بالایی را دریافت کند. این فیلم به دلیل ریتم داستانی جذاب و صحنه‌های دوئل مهیجش توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند.

این فیلم طی مراسم اسکار در هفت بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که در پایان توانست در چهار بخش بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی فیلم، بهترین ترانه و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی این جایزه را کسب کند.

فیلم بوچ کسیدی و ساندنس کید طی مراسم گلدن گلوب در چهار بخش ازجمله بهترین فیلم درام، بهترین فیلم‌نامه، بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در هیچ بخشی موفق نشد این جایزه را کسب کند.

این فیلم در گیشه بسیار خوش درخشید و با استقبال گسترده مخطبان روبه‌رو شد. فیلم بوچ کسیدی و ساندنس که با بودجه 6 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 102 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت ردفورد، پل نیومن، کاترین راس و تد کسیدی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم بوچ کسیدی و ساندنس کید بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به دو دزد و راهزن به نام‌های بوچ و ساندنس است که به قطارها دستبرد می‌زنند. اما یکی از سرقت‌هایشان طبق برنامه جلو نمی‌رود و دسته‌ای از مردان قانون مسلح، شروع به تعقیب آن دو می‌کنند. هنگامی که آن دو پی می‌برند که این گروه تصمیم ندارند دست از تعقیب بردارند، تصمیم می‌گیرند به بولیوی بروند.




بنر سریال قائم مقام
پوستر سریال قائم مقام

قائم مقام

Deputy
سازنده: Will Beall
سال‌های انتشار:2020 - 2020محصول: ایالات متحده
Stephen DorffStephen Dorff
Yara MartinezYara Martinez
Brian Van HoltBrian Van Holt
Bex Taylor-KlausBex Taylor-Klaus
Shane Paul McGhieShane Paul McGhie
Mark MosesMark Moses

درباره سریال قائم مقام


کلانتر (Deputy) یکی از بهترین سریال های وسترن است که وظیفه ساخت آن برعهده ویل بیل قرار داشت. این سریال کار خود را از سال 2020 توسط شبکه فاکش آغاز کرد و پس از 13 قسمت به اتمام رسید.

سریال کلانتر واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت و نمرات پایینی دریافت کرد. منتقدان از این سریال در زمینه‌های روند داستانی و شخصیت‌پردازی‌ها ایراد گرفتند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به استیون درف، بکس تیلور کلاوس، یارا مارتینز و دانیل مونه ترویت اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال کلانتر بدین شرح است: داستان راجع‌به کلانتری شهر لس‌آنجلس و اتفاقات پیش روی آن‌ها است. داستان در مورد یک کلانتر است که باید با جرم و جنایت مبارزه کند و شهر را در آرامش نگه دارد.




بنر فیلم این گروه خشن
پوستر فیلم این گروه خشن

این گروه خشن

The Wild Bunch
کارگردان: Sam Peckinpah نویسنده: Walon Green , Sam Peckinpah
سال انتشار:1969محصول: ایالات متحده
William HoldenWilliam Holden
Ernest BorgnineErnest Borgnine
Robert RyanRobert Ryan
Edmond O'BrienEdmond O'Brien
Warren OatesWarren Oates
Jaime SánchezJaime Sánchez

درباره فیلم این گروه خشن


این گروه خشن (The Wild Bunch) یک فیلم وسترن به کارگردانی و نویسندگی سام پکینپا است که در سال 1969 اکران شد. والون گرین در انجام وظیفه فیلم‌نامه‌نویس پکینپا را همراهی کرد. فیل فلدمن نیز تهیه‌کننده این فیلم تماشایی بود.

فیلم این گروه خشن در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و در بسیاری از رتبه‌بندی‌ها به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های ژانر وسترن انتخاب شد. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند و موسیقی جذابش توانست نمرات خوبی را دریافت کند.

فیلم این گروه خشن طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌کدام از این دو بخش نتوانست این جایزه را کسب کند. ازجمله بازیگرانی که در فیلم این گروه خشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ویلیام هولدن، ارنست بورگناین، رابرت رایان، ادموند اوبرایان، وارن اوتس، هایمه سانچز، بن جانسون و السا کاردناس اشاره کرد.

فیلم این گروه خشن در گیشه نسبتا موفق ظاهر شد و فروش خوبی را تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 6 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 11 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در تگزاس، سال 1914 جریان دارد. پایک بیشاپ و گروهش شامل داچ و چند هفت‌تیرکش متبحر دیگر، دست به سرقتی می‌زنند که به کشتاری بی‌رحمانه ختم می‌شود. سپس به مکزیک می‌روند و قطاری حامل مهمات را برای ژنرال یاغی مکزیکی، ماپاچه غارت می‌کنند. در تمام این مدت دیک تورنتن، هم‌دست سابق پایک با افرادش قصد شکار آنان را دارند.




بنر فیلم دلیجان
پوستر فیلم دلیجان

دلیجان

Stagecoach
کارگردان: Ted Post نویسنده:
سال انتشار:1986محصول: ایالات متحده
Willie NelsonWillie Nelson
Waylon JenningsWaylon Jennings
Johnny CashJohnny Cash
Kris KristoffersonKris Kristofferson
John SchneiderJohn Schneider
Elizabeth AshleyElizabeth Ashley

درباره فیلم دلیجان


دلیجان (Stagecoach) یکی دیگر از بهترین فیلم های وسترن سینما محسوب می‌شود که در سال 1939 اکران شد. این فیلم برپایه داستان کوتاهی به نام دلیجانی به مقصد لردزبرگ اثر ارنست هیکاکس ساخته شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جان فورد قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط دادلی نیکولز نوشته شد. والتر وانگر نیز تهیه‌کننده این اثر بود.

منتقدان فیلم دلیجان را سرگرم‌کننده توصیف کرده و از عملکرد گروه بازیگری و کارگردانی این فیلم تمجید کردند. این فیلم طی مراسم اسکار در هفت بخش (ازجمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی توماس میچل و بهترین موسیقی متن توانست این جایزه را کسب کند.

کلر تروور، جان وین، توماس میچل، جان کارادین، اندی دیواین و جرج بنکرافت ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم دلیجان در گیشه فروش نسبتا خوبی داشت؛ این فیلم که با بودجه 500 هزار دلاری تولید شده بود، حدود 1.1 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: چند نفر مسافر با شخصیت‌های نامتجانس و گوناگون برای رفتن به لردزبرگ سوار یک دلیجان مسافری می‌شوند؛ زنی به نام دالاس که از شهر رانده شده است، دکتری الکلی، یک بانکدار، قماربازی بدنام، همسر حامله یک افسر سواره نظام، یک فروشنده ویسکی، یک کلانتر و بالاخره ارابه‌رانی که خود دلیجان را می‌راند. در میانه راه مسافر دیگری به نام رینگو کید نیز سوار دلیجان می‌شود. او از زندان فرار کرده ‌است و می‌خواهد از برادران پلامر که پدر و برادر وی را کشته‌اند انتقام بگیرد. او به محض سوار شدن توسط کلانتر دستگیر می‌شود. در طول مسافرت، رینگو کید عاشق خانم دالاس می‌شود. دلیجان و مسافرانش با یک گروه سوار نظام روبه‌رو می‌شوند و توسط آنان مطلع می‌گردند که گرینگو و جنگجویان سرخ‌پوست آپاچی که تحت فرمان او هستند در آن حوالی دیده شده‌اند.




بنر فیلم مردی که لیبرتی والانس را کشت
پوستر فیلم مردی که لیبرتی والانس را کشت

مردی که لیبرتی والانس را کشت

The Man Who Shot Liberty Valance
کارگردان: John Ford نویسنده: Willis Goldbeck , James Warner Bellah
سال انتشار:1962محصول: ایالات متحده
John WayneJohn Wayne
James StewartJames Stewart
Vera MilesVera Miles
Lee MarvinLee Marvin
Edmond O'BrienEdmond O'Brien
Andy DevineAndy Devine

درباره فیلم مردی که لیبرتی والانس را کشت


مردی که لیبرتی والانس را کشت (The Man Who Shot Liberty Valance) شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های وسترن را داراست. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده جان فورد قرار داشت. ویلیس گولدبک در امر تهیه‌کنندگی جان فورد را همراهی کرد. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط جیمز وارنر بیلا و ویلیس گولدبک نوشته شد.

مردی که لیبرتی والانس را کشت توانست با تحسین منتقدان مواجه شود. این فیلم در زمینه‌های بازی بازیگران و فیلم‌نامه با تمجید منتقدان روبه‌رو شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جان وین، جیمز استوارت، ورا مایلز، لی ماروین، جان کوالن و ویلیس بوشی اشاره کرد.

فیلم جنایی مردی که لیبرتی والانس را کشت در گیشه موفق بود و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 3 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 8 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: سناتور رانسون استودارد به همراه همسرش هالی جهت شرکت در مراسم تشیع جنازه ششلول‌بند پیری به نام تام دانیفن وارد شهر می‌شوند. ورود آن‌ها برای اهالی این شهر کوچک به لحاظ جایگاه سیاسی و اجتماعی سناتور غیرمنتظره است. چرا خاکسپاری یک ششلول‌بند باید سناتوری والامقام تا این حد اهمیت داشته باشد؟ سناتور در پاسخ به این پرسش که از سوی خبرنگار روزنامه محلی شهر کوچک مطرح می‌شود، سرگذشت خود و تام دانیفن را بازگو می‌کند.




بنر فیلم شین
پوستر فیلم شین

شین

Shane
کارگردان: George Stevens نویسنده: A.B. Guthrie Jr.
سال انتشار:1953محصول: ایالات متحده
Alan LaddAlan Ladd
Jean ArthurJean Arthur
Van HeflinVan Heflin
Brandon De WildeBrandon De Wilde
Jack PalanceJack Palance
Ben JohnsonBen Johnson

درباره فیلم شین


شین (Shane) یک فیلم وسترن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جرج استیونز است که برپایه رمانی به همین نام اثر جک شیفر ساخته شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط ای بی گوتری جونیور و جک شر نوشته شد.

فیلم شین در جلب دیدگاه‌های مثبت منتقدان موفق بود و در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم طی مراسم اسکار در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها موفق به کسب جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم‌برداری شد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم شین به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الن لاد، جین آرتور، وان هفلین، براندون دی وایلد و جک پالانس اشاره کرد. این فیلم فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد. فیلم شین که با بودجه 3.1 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 20 میلیون دلار در گیشه فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جو استارت به همراه همسرش ماریون و پسرش جوی که قصد دارند در وایومینگ زندگی آرامی داشته باشند، با مزاحمت‌های رایکر روبه‌رو می‌شوند. تا اینکه روزی شین، ششلول‌بندی مرموز از راه می‌رسد.




بنر فیلم اخبار جهان

اخبار جهان

News of the World
کارگردان: Paul Greengrass نویسنده: Paul Greengrass , Luke Davies
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Helena ZengelHelena Zengel
Fred HechingerFred Hechinger
Michael Angelo CovinoMichael Angelo Covino
Thomas Francis MurphyThomas Francis Murphy
Elizabeth MarvelElizabeth Marvel

درباره فیلم اخبار جهان


اخبار جهان (News of the World) یک فیلم وسترن - درام به کارگردانی و نویسندگی پل گرینگرس است که در سال 2020 اکران شد. لوک دیویس نیز در امر نویسندگی گرینگرس را همراهی کرد. الیزابت گیبلر، گری گوتزمن، گرگوری گودمن، تام هنکس و گیل موتراکس تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم اخبار جهان برپایه رمانی به همین نام اثر پاولت جایلز ساخته شد. این فیلم پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت. منتقدان از این فیلم در زمینه‌ عملکرد گروه بازیگری تحسین کردند؛ اما آن‌ها به شخصیت‌پردازی‌ها و فیلم‌نامه این اثر ایراد گرفتند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم اخبار جهان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هنکس، هلنا زنگل، الیزابت مارول و میر وینینگهم اشاره کرد. این فیلم در گیشه شکست بزرگی را تجربه کرد و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. فیلم اخبار جهان که با بودجه 38 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 12.7 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به یک سروان جنگ‌های داخلی آمریکاست که پس از جنگ برای کسب درآمد به خواندن اخبار روزنامه‌ها برای اهالی شهرهای مختلف می‌پردازد و در جریان یکی از سفرهایش به دختری یتیم برمی‌خورد و تلاش می‌کند او را نزد بستگانش ببرد.




بنر فیلم از گور برخاسته

از گور برخاسته

The Revenant
کارگردان: Alejandro González Iñárritu نویسنده: Alejandro González Iñárritu , Mark L. Smith
سال انتشار:2015محصول: کانادا , Hong Kong , Taiwan , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Tom HardyTom Hardy
Domhnall GleesonDomhnall Gleeson
Will PoulterWill Poulter
Forrest GoodluckForrest Goodluck
Paul AndersonPaul Anderson

درباره فیلم از گور برخاسته


از گور برخاسته (The Revenant) یک فیلم درام و وسترن است که جزو بهترین فیلم‌ های وسترن سینما محسوب می‌شود. الخاندرو گونسالس اینیاریتو به‌عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده در این فیلم حضور داشت. آرنان میلشان، استیو گولین، ماری پارنت، کیث ردمن و جیمز دبلیو اسکاتچداپل در امر تهیه‌کنندگی و مارک ال. اسمیت در امر نویسندگی به اینیاریتو کمک کردند.

این فیلم توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌برداری عالی، جلوه‌های بصری جذاب، بازی درخشان گروه بازیگری، کارگردانی فوق‌العاده و فیلم‌نامه قدرتمند تحسین کردند.

فیلم از گور برخاسته طی مراسم اسکار در 12 رشته نامزد شد که درنهایت در سه رشته بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم‌برداری موفق به کسب این جایزه شد؛ به همین دلیل این فیلم را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های درام و وسترن به شمار آورد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در چهار رشته نامزد دریافت جایزه شد که توانست در سه رشته بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد فیلم درام و بهترین فیلم درام این جایزه را به دست بیاورد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم از گور برخاسته به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، دامنل گلیسون، ویل پولتر، فرست گودلاک، پل اندرسون، ایشیا توتوسیس، آرتور ردکلاد، گریس داو، برندن فلچر و کریستوفر یونر اشاره کرد. فیلم از گور برخاسته در گیشه نیز موفق بود و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم با بودجه تولید 135 میلیون دلاری‌اش، حدود 533 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در قرن نوزدهم رخ می‌دهد. یک گروه شکارچی 42 نفره سفیدپوست تحت رهبری یک تاجر به شکار می‌روند. دزدیده شدن دختری سرخپوست توسط دو نفر از آن‌ها باعث می‌شود تا سرخ‌پوست‌ها به آن‌ها حمله کرده و طی این درگیری 32 نفر از آن‌ها را بکشند. یک دسته 10 نفره از این مهلکه جان سالم به در برده و با سوار شدن بر یک قایق بزرگ می‌گریزند. اما سرخپوست‌ها منصرف نشده و به تعقیب آن‌ها برای گرفتن انتقام ادامه می‌دهند. در این دسته شکارچی یک راهنما به نام هیو گلاس حضور دارد که رهبر گروه اطمینان بسیار زیادی به او دارد. هیو می‌خواهد تا این گروه را از طریق مسیری امن به خانه برگرداند؛ اما در این راه او با خطری بزرگ روبه‌رو می‌شود که او را تا پای گور می‌کشاند.




بنر فیلم رنجر تنها
پوستر فیلم رنجر تنها

رنجر تنها

The Lone Ranger
کارگردان: Gore Verbinski نویسنده: Ted Elliott , Terry Rossio , Justin Haythe
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Armie HammerArmie Hammer
William FichtnerWilliam Fichtner
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
James Badge DaleJames Badge Dale
Tom WilkinsonTom Wilkinson

درباره فیلم رنجر تنها


رنجر تنها (The Lone Ranger) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های وسترن سینما دانست که در سال 2013 اکران شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده گور وربینسکی قرار داشت. جری بروکهایمر نیز در امر تهیه‌کنندگی وربینسکی را همراهی کرد. فیلم‌نامه این فیلم توسط تد الیوت، تری روسیو و جاستین ‌هایت نوشته شد.

فیلم رنجر تنها به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و نتوانست با استقبال منتقدان روبه‌رو شود. منتقدان فیلم‌نامه این اثر را سراسر ایراد دانسته و شخصیت‌پردازی‌ها را بسیار ضعیف توصیف کردند. این فیلم طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین آرایش مو و گریم و بهترین جلوه‌های بصری نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم رنجر تنها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آرمی هامر، جانی دپ، تام ویلکینسون و دیمون هریمن اشاره کرد. فیلم رنجر تنها در گیشه شکست خورد و نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد؛ این فیلم که با بودجه 225 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 260 میلیون دلار در گیشه فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نمایی از بازار سانفرانسیسکو، سال ۱۹۳۳، پسری به اسم ویل که به قهرمانی به اسم رنجر تنها تبدیل خواهد شد با توتنو یک سرخپوست کامانچی بومی آمریکای شمالی روبه‌رو می‌شود که او تجربه ماجراجویی‌های غرب قدیم را برایش بازگو می‌کند. در کالبی، تگزاس ۱۸ مارس ۱۸۶۹، کلانتر جان رید از راه خط آهن قاره‌ای ناتمام به خانه‌اش که غول خط راه‌آهن سازی، لاتام کول آن را اداره می‌کند بازمی‌گردد.




بنر فیلم رنگو
پوستر فیلم رنگو

رنگو

Rango
کارگردان: Gore Verbinski نویسنده: John Logan
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Isla FisherIsla Fisher
Ned BeattyNed Beatty
Bill NighyBill Nighy
Alfred MolinaAlfred Molina
Abigail BreslinAbigail Breslin

درباره فیلم رنگو


رنگو (Rango) یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان محسوب می‌شود که در ژانر وسترن و کمدی ساخته شده است. گور وربینسکی وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. گراهام کینگ نیز در امر تهیه‌کنندگی وربینسکی را همراهی کرد. وظیفه نویسندگی این انیمیشن برعهده جان لوگان و جیمز وارد بیرکت قرار داشت.

این انیمیشن پس از اکران تحسین منتقدان را برانگیخت و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. منتقدان از انیمیشن رنگو به دلیل عملکرد عالی گروه صداپیشگی، درون‌مایه‌ داستانی جذاب و مضامین کمدی‌ جالبش تمجید کردند.

انیمیشن رنگو در گیشه نیز بسیار موفق ظاهر شد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این انیمیشن که با بودجه 135 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 242 میلیون دلار فروش کرد.

لازم به ذکر است که انیمیشن رنگو طی مراسم اسکار در بخش بهترین فیلم پویانمایی نامزد دریافت جایزه شده که موفق به کسب آن نیز شد. این فیلم همچنین نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم پویانمایی نیز شده بود که نتوانست آن را به دست بیاورد.

ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جانی دپ، آیلا فیشر، ابیگیل برسلین، بیل نای، ند بیتی، آلفرد مولینا، هری دین استنتون، ری وینستون و تیموتی اولیفانت اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن رنگو بدین شرح است: انیمیشن رنگو داستان زندگی یک آفتاب‌پرست خانگی را به‌تصویر می‌کشد که با بحران هویتی مواجه است. داستان فیلم با نقش بازی کردن این آفتاب‌پرست در یک آکواریوم شروع می‌شود و با بیرون آمدن تصادفی‌اش از آکواریوم، وی وارد دنیایی متفاوت می‌شود. او به شکل اتفاقی از یک اتومبیل به درون صحرایی خشک و بی‌آب و علف پرت می‌شود. پس از آن با راهنمایی یک آرمادیلوی خردمند به یک شهر کوچک حیوانات می‌رسد که مردم آن در خشکی و بی آبی به سر می‌برند. پس از آن اسم رنگو را برای خود انتخاب کرده و با داستان‌های خیالی که برای مردم شهر تعریف می‌کند و نیز کشته شدن اتفاقی یک شاهین به‌دست او، به کلانتر و منجی شهر تبدیل می‌شود.




بنر فیلم یک میلیون راه برای مردن در غرب وجود دارد
پوستر فیلم یک میلیون راه برای مردن در غرب وجود دارد

یک میلیون راه برای مردن در غرب وجود دارد

A Million Ways to Die in the West
کارگردان: Seth MacFarlane نویسنده: Seth MacFarlane , Alec Sulkin , Wellesley Wild
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Seth MacFarlaneSeth MacFarlane
Charlize TheronCharlize Theron
Liam NeesonLiam Neeson
Amanda SeyfriedAmanda Seyfried
Neil Patrick HarrisNeil Patrick Harris
Giovanni RibisiGiovanni Ribisi

درباره فیلم یک میلیون راه برای مردن در غرب وجود دارد


یک میلیون راه برای مردن در غرب (A Million Ways to Die in the West) یک فیلم وسترن و کمدی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی ست مک‌فارلن است که در سال 2014 اکران شد. اسکات استیوبر و جیسون کلارک در امر تهیه‌کنندگی و الک سالکین و ولسلی وایلد در امر نویسندگی مک‌فارلن را همراهی کردند.

یک میلیون راه برای مردن در غرب پس از اکران نمرات خوبی را از سوی منتقدان دریافت نکرد و مورد انتقاد قرار گرفت. منتقدان داستان این فیلم را بسیار سطحی توصیف کرده و شخصیت‌پردازی‌ها را ضعیف دانستند.

فیلم یک میلیون راه برای مردن در غرب موفق شد با استقبال مخاطبان مواجه شود و فروش بسیار بالایی در گیشه داشته باشد. این فیلم با بودجه تولید 40 میلیون دلاری‌اش حدود 82 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ست مک‌فارلن، چارلیز ترون، لیام نیسون، آماندا سایفرد و نیل پاتریک هریس اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در سال ۱۸۸۲ در آریزونا جریان دارد. فردی به نام آلبرت که دامپروری گوسفند دارد و انسانی بسیار ترسو است، به دلیل ترس و درنتیجه باخت در دوئل تیراندازی دوست دختر خود که عاشقش بوده را از دست داده است.




بنر فیلم جین اسلحه دارد
پوستر فیلم جین اسلحه دارد

جین اسلحه دارد

Jane Got a Gun
کارگردان: Gavin O'Connor نویسنده: Joel Edgerton , Anthony Tambakis , Brian Duffield
سال انتشار:2015محصول: ایالات متحده
Natalie PortmanNatalie Portman
Joel EdgertonJoel Edgerton
Ewan McGregorEwan McGregor
Noah EmmerichNoah Emmerich
Boyd HolbrookBoyd Holbrook
Rodrigo SantoroRodrigo Santoro

درباره فیلم جین اسلحه دارد


جین اسلحه دارد (Jane Got a Gun) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های وسترن دانست که در سال 2016 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده گاوین اوکانر قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط برایان دافیلد، آنتونی تمباکیس و جوئل اجرتون نوشته شد. ناتالی پورتمن، الین کششیان، زاک شیلر، مری ریجنسی بویس، اسکات استیندورف، اسکات لستایتی و تری داگاس تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم جین اسلحه دارد در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و به شدت مورد انتقاد آن‌ها قرار گرفت. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های شخصیت‌پردازی‌ها، داستان و فیلم‌نامه مورد انتقاد قرار دادند.

فیلم جین اسلحه دارد در گیشه با شکست بزرگی مواجه شد و نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 3 میلیون دلار فروش کرد. ناتالی پورتمن، جوئل اجرتون، نواه امریش، رودریگو سانتورو، بوید هالبروک و ایوان مک گرگور ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جین و شوهرش بیل هموند با دختر پنج ساله‌شان کتی در یک خانه جدا زندگی می‌کنند. یک روز بیل که با چند گلوله آسیب دیده بود به خانه بازگشت. هنگامی که جین در حال درمان زخم‌های بیل بود، بیل به او گفت که پسران اسقف در حال آمدن هستند. این پسران گروهی از جنایتکاران هستند که سر دسته آن‌ها جان اسقف است؛ این گروه قبلاً توسط خود بیل رهبری می‌شد.




بنر فیلم دوئل
پوستر فیلم دوئل

دوئل

The Duel
کارگردان: Kieran Darcy-Smith نویسنده: Matt Cook
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Liam HemsworthLiam Hemsworth
Alice BragaAlice Braga
Emory CohenEmory Cohen
Felicity PriceFelicity Price
José ZúñigaJosé Zúñiga

درباره فیلم دوئل


دوئل (The Duel) فیلمی به کارگردانی کیرن دارسی اسمیت است که در سال 2016 عرضه شد. دیوید هوبرمن، تاد لیبرمن و آدام روزن‌فلت تهیه‌کنندگان فیلم دوئل بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط مت کوک به رشته تحریر درآمد.

فیلم دوئل نمرات بسیار پایینی را دریافت کرد و در جلب نظرات مثبت آن‌ها موفق نبود. منتقدان فیلم‌نامه این اثر را دارای ایراداتی بزرگ دانسته و داستان فیلم را بسیار سطحی توصیف کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لیام همسورث، وودی هرلسون، آلیس براگا، اموری کوئن و ویلیام سدلر اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در سال ۱۸۸۷ در مرز تگزاس جریان دارد. یک تگزاس رنجر برای تحقیق راجع‌به جنایاتی در حق شهروندان مکزیکی به ویژه مفقود شدن خواهرزاده یک ژنرال مکزیکی به شهری مرزی فرستاده می‌شود. شهردار مرموز این شهر مردی است که سال‌های پیش در یک دوئل پدر رنجر را کشته ‌است. رنجر به اتفاق همسرش به آن شهر می‌رود ولی با اتفاقات عجیبی مواجه می‌شود.




بنر فیلم سوار
پوستر فیلم سوار

سوار

The Rider
کارگردان: Chloé Zhao نویسنده: Chloé Zhao
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
Brady JandreauBrady Jandreau
Tim JandreauTim Jandreau
Lilly JandreauLilly Jandreau
Cat CliffordCat Clifford
Terri Dawn PourierTerri Dawn Pourier
Lane ScottLane Scott

درباره فیلم سوار


سوارکار (The Rider) یک فیلم وسترن به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کلویی ژائو است که در سال 2017 اکران شد. مولی اشر، برت هملینک و ساشا بن هاروش در امر تهیه‌کنندگی ژائو را همراهی کردند.

فیلم سوارکار توانست استقبال منتقدان را به همراه داشته باشد و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، بازی بازیگران و فیلم‌نامه با تمجید منتقدان روبه‌رو شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برادی جندرو، لیلی جندرو، تیم جندرو، لین اسکات و کت کلیفورد اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان راجع‌به فردی به اسم بردی است که با پدر و خواهرش که از بیماری سندرم اسپرگر رنج می‌برد در فقر زندگی می‌کند. برد که یک ستاره در حال پیشرفت مسابقات سوارکاری است از یک آسیب مغزی که در حادثه‌ای دچار شده، عذاب می‌کشد. دکترها به او می‌گویند که دیگر حق سوارکاری ندارد چون ممکن است تشنج‌هایش بدتر شوند؛ ولی با شرایط قمارهای پدرش و بیماری خواهرش او باید تصمیم‌های سختی بگیرد.

بهترین فیلم و سریال‌های وسترن




بنر فیلم توم‌استون
پوستر فیلم توم‌استون

توم‌استون

Tombstone
کارگردان: George P. Cosmatos نویسنده: Kevin Jarre
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
Kurt RussellKurt Russell
Val KilmerVal Kilmer
Sam ElliottSam Elliott
Bill PaxtonBill Paxton
Powers BoothePowers Boothe
Michael BiehnMichael Biehn

درباره فیلم توم‌استون


توم‌استون (Tombstone‎) یکی از بهترین فیلم های وسترن به شمار می‌آید که وظیفه کارگردانی آن برعهده جرج پی کوزماتوس قرار داشت. جیمز جکز و شان دانیل تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم توم‌استون نیز توسط کوین ژار نوشته شد.

فیلم توم‌استون پس از اکران واکنش‌های مثبت منتقدان را برانگیخت و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، داستان مهیج و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کرت راسل، وال کیلمر، سام الیوت، بیل پاکستون، پاورز بوث، مایکل بین، چارلتون هستون، جیسون پریستلی، استیون لانگ، توماس هادن چرچ، دانا دلانی، بیلی زین، رابرت میچام، بیلی باب تورنتون و باک تیلور اشاره کرد.

فیلم توم‌استون فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت و سود قابل‌قبولی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. این فیلم با بودجه تولید 25 میلیون دلاری‌اش، حدود 56 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: وایات ارپ که به تازگی کار کلانتری داج سیتی را رها کرده، به همراه خانواده‌اش وارد شهر توم‌استون می‌شود. وایات تصمیم دارد اسلحه را کنار گذاشته و زندگی آرامی را شروع کند. اما با مزاحمت‌های گروهی خلافکار، کار به جدالی سخت و نفس‌گیر می‌کشد.




بنر سریال لانگ مایر
پوستر سریال لانگ مایر

لانگ مایر

Longmire
سازنده:
سال‌های انتشار:2012 - 2017محصول: ایالات متحده

درباره سریال لانگ مایر


لانگمایر (Longmire) یک سریال وسترن است که وظیفه ساخت آن برعهده جان کاونی و هانت بالدوین قرار داشت. این سریال کار خود را از سال 2012 آغاز کرد و پس از شش فصل در سال 2017 به اتمام رسید.

سریال لانگمایر توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و واکنش‌های مثبت آنان را در پی داشته باشد. این سریال به دلیل داستان جذاب و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. کتی سکف، لو دایموند فیلیپس، روبرت تیلور و کسیدی فریمن ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال لانگمایر بدین شرح است: لانگ والت مایر یک کلانتر متعهد و خونسرد در شهرستان آبساروکا وایومینگ است که تنها یک سال از مرگ همسرش می‌گذرد. او مردی است که به همه آرامش روانی می‌دهد، اما در پشت پرده خودش دچار ناآرامی‌ها و بی‌تکلیفی‌هایی است.




بنر فیلم مرد مرده
پوستر فیلم مرد مرده

مرد مرده

Dead Man
کارگردان: Jim Jarmusch نویسنده: Jim Jarmusch
سال انتشار:1995محصول: آلمان , ژاپن , ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Gary FarmerGary Farmer
Crispin GloverCrispin Glover
Lance HenriksenLance Henriksen
Michael WincottMichael Wincott
Eugene ByrdEugene Byrd

درباره فیلم مرد مرده


مرد مرده (Dead Man) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی جیم جارموش است که در سال 1996 اکران شد. دماترا جی مک براید وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم جذاب را برعهده داشت.

مرد مرده پس از اکران نمرات متوسطی دریافت کرد و واکنش‌های متعدد منتقدان را در پی داشت. منتقدان از روند داستانی فیلم انتقاد کرده، اما از عملکرد گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌ها تحسین کردند.

جانی دپ، گری فارمر، کریسپین گلاور، رابرت میچام، ایگی پاپ، جان هارت، لانس هنریکسن و میلی آفیتال ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم مرد مرده به ایفای نقش پرداختند. فیلم مرد مرده در گیشه متحمل شکست بزرگی شد و نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم با بودجه تولید 9 میلیون دلاری‌اش، حدود 1 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان فیلم مرد مرده بدین شرح است: ویلیام بلیک پس از مرگ پدر و مادرش و جدا شدن از معشوقه‌اش، از کلیولند به شهر ماشین در آریزونا می‌آید تا کاری پیدا کند. شهری که همه چیز در آنجا عجیب است.




بنر فیلم تبر استخوانی
پوستر فیلم تبر استخوانی

تبر استخوانی

Bone Tomahawk
کارگردان: S. Craig Zahler نویسنده: S. Craig Zahler
سال انتشار:2015محصول: ایالات متحده
Kurt RussellKurt Russell
Patrick WilsonPatrick Wilson
Richard JenkinsRichard Jenkins
Matthew FoxMatthew Fox
Lili SimmonsLili Simmons
David ArquetteDavid Arquette

درباره فیلم تبر استخوانی


فیلم تبر استخوانی (Bone Tomahawk) محصول سال 2015 است. در غرب قدیم، یک کلانتر به همراه معاونش با همراهی یک تفنگدار حرفه‌ای و گاوچران ماموریتی را برای نجات سه نفر از دست گروهی وحشیان غارنشینان آغاز می‌کنند. در این مسیر تلفات زیادی می‌دهند و با چالش‌های خطرناکی روبرو می‌شوند.

با دیدن این فیلم این گروه را تا آخر مسیر همراهی کنید. فقط به خاطر داشته باشید که برخی صحنه‌های فیلم دل‌خراش است.




بنر فیلم اسلحه های جوان
پوستر فیلم اسلحه های جوان

اسلحه های جوان

Young Guns
کارگردان: Christopher Cain نویسنده: John Fusco
سال انتشار:1988محصول: ایالات متحده
Emilio EstevezEmilio Estevez
Kiefer SutherlandKiefer Sutherland
Lou Diamond PhillipsLou Diamond Phillips
Charlie SheenCharlie Sheen
Dermot MulroneyDermot Mulroney
Casey SiemaszkoCasey Siemaszko

درباره فیلم اسلحه های جوان


اسلحه‌های جوان (Young Guns) یکی از بهترین فیلم های وسترن محسوب می‌شود که در سال 1988 اکران شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کریستوفر کین قرار داشت. لازم به ذکر است که جان فاسکو، مورگان کریک انترتینمنت، جو روث و پل شیف در امر تهیه‌کنندگی کین را همراهی کردند. فیلم‌نامه این اثر توسط جان فاسکو نوشته شد.

فیلم اسلحه‌های جوان پس از اکران واکنش‌های متعدد منتقدان را در پی داشت. منتقدان نسبت به فیلم‌نامه این اثر انتقاد داشتند، اما عملکرد گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند. امیلیو استوس، کیفر ساترلند، لو دایموند فیلیپس، چارلی شین، درموت مالرونی، کیسی شیماشکو، تری اوکوئین، جک پالانس و ترنس استامپ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جان تونستال، انگلیسی تحصیل کرده و دامدار در شهرستان لینکلن، نیومکزیکو، افراد جوان را برای زندگی و کار در مزرعه خود استخدام می‌کند. تونستال در رقابت سنگین با یک ایرلندی به اسم لارنس مورفی است که صاحب یک مزرعه بزرگ است.




بنر فیلم هیدالگو

هیدالگو

Hidalgo
کارگردان: Joe Johnston نویسنده: John Fusco
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده , مراکش
تماشای آنلاین فیلم
Viggo MortensenViggo Mortensen
Zuleikha RobinsonZuleikha Robinson
C. Thomas HowellC. Thomas Howell
Chris OwenChris Owen
J.K. SimmonsJ.K. Simmons
Adoni MaropisAdoni Maropis

درباره فیلم هیدالگو


هیدالگو (Hidalgo) یکی از بهترین فیلم های وسترن به شمار می‌آید که وظیفه کارگردانی آن برعهده جو جانستون قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط جان فاسکو نوشته شد.

فیلم هیدالگو نمرات پایینی دریافت کرد و نتوانست با تحسین منتقدان در گیشه مواجه شود. منتقدان اعتقاد داشتند که فیلم‌نامه این اثر دارای ایرادات بزرگی است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به ویگو مورتنسن، عمر شریف، سعید تغماوی، زلیخا رابینسون، لوئیس لومبارد، سیلاس کارسن، جی. کی. سیمونز، آدونی ماروپیس، پیتر منسا، الیزابت بریج، سی توماس هوول، مالکوم مک‌داول اشاره کرد.

فیلم هیدالگو در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش چندان خوبی را تجربه نکرد و به‌نوعی در گیشه شکست خورد. این فیلم که با بودجه 100 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 108 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ک گاوچران همراه با اسبش به عربستان می‌رود تا در مسابقات اسب‎سواری خطرناک و کشنده شرکت کند.




بنر فیلم راه گاوچران
پوستر فیلم راه گاوچران

راه گاوچران

The Cowboy Way
کارگردان: Gregg Champion نویسنده: William D. Wittliff
سال انتشار:1994محصول: ایالات متحده
Woody HarrelsonWoody Harrelson
Kiefer SutherlandKiefer Sutherland
Dylan McDermottDylan McDermott
Ernie HudsonErnie Hudson
Marg HelgenbergerMarg Helgenberger
Luis GuzmánLuis Guzmán

درباره فیلم راه گاوچران


راه گاوچران (The Cowboy Way) یک فیلم در ژانر کمدی و اکشن است که وظیفه کارگردانی آن برعهده گرگ چمپیون قرار داشت. راب تامپسون نویسنده این فیلم وسترن بود. برایان گریزر نیز وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم راه گاوچران را برعهده داشت.

فیلم راه گاوچران در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و نمرات پایینی دریافت کرد. منتقدان مضامین طنز این فیلم را مضحک دانسته و نسبت به فیلم‌نامه آن انتقاد داشتند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به وودی هرلسون، کیفر ساترلند، کارا بونو و ارنی هادسون اشاره کرد.

فیلم راه گاوچران در گیشه شکست خورد و نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه 35 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 20 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان راجع‌به دو دوست صمیمی به نام‌های پیپر لوییس و سونی گیلسترپ است که در جستجوی دوست گمشده خود ناچو سالازار هستند.




بنر فیلم اگر از آسمان سنگ ببارد
پوستر فیلم اگر از آسمان سنگ ببارد

اگر از آسمان سنگ ببارد

Hell or High Water
کارگردان: David Mackenzie نویسنده: Taylor Sheridan
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Jeff BridgesJeff Bridges
Chris PineChris Pine
Ben FosterBen Foster
Gil BirminghamGil Birmingham
Marin IrelandMarin Ireland
Kevin RankinKevin Rankin

درباره فیلم اگر از آسمان سنگ ببارد


اگر از آسمان سنگ ببارد (Hell or HighWater) یک فیلم وسترن به کارگردانی دیوید مکنزی است که در سال 2016 اکران شد. سیدنی کیمل، پیتر برگ، کارلا هاکن و ریچل شین تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده تیلور شریدن قرار داشت.

فیلم اگر از آسمان ببارد توانست نمرات مثبتی دریافت کند و تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌ها تمجید کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریس پاین، بن فاستر، جف بریجز، گیل بیرمنگام، کتی میکسون، دیل دیکی، امبر میدتاندر و ملانی پاپالیا اشاره کرد.

فیلم اگر از آسمان سنگ ببارد حضور قدرتمندانه‌ای در گیشه داشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 12 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 37 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان راجع‌به دو برادر است که نقشه سرقت از بانک را در سر دارند تا بتوانند مزرعه خانوادگیشان در تگزاس را نگه دارند.




بنر فیلم میان‌بر میک
پوستر فیلم میان‌بر میک

میان‌بر میک

Meek's Cutoff
کارگردان: Kelly Reichardt نویسنده: Jonathan Raymond
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Michelle WilliamsMichelle Williams
Bruce GreenwoodBruce Greenwood
Will PattonWill Patton
Zoe KazanZoe Kazan
Paul DanoPaul Dano
Shirley HendersonShirley Henderson

درباره فیلم میان‌بر میک


میان‌بر میک (Meek's Cutoff) یکی از بهترین فیلم های وسترن محسوب می‌شود که در سال 2010 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده کلی رایشارد قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط جاناتان ریموند نوشته شد.

میان‌بر میک پس از اکران نمرات متوسطی دریافت کرد و واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت. منتقدان به فیلم‌نامه این اثر ایردات اساسی وارد کردند؛ اما آن‌ها از بازی محشر گروه بازیگری تمجید کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به میشل ویلیامز، پل دانو، بروس گرینوود، شرلی هندرسون، نیل هاف، زویی کازان، تامی نلسون و ویل پاتون اشاره کرد. این فیلم در گیشه موفق ظاهر نشد و نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. فیلم میان‌بر میک که با بودجه 2 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 1.2 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم مبتنی‌بر واقعه تاریخی رخ داده در مسیر اورگن در سال ۱۸۴۵ است که در آن واقعه یک بلد مرزی به نام استیون میک، واگن قطاری را از میان صحرای اورگن در مسیری هدایت نمود که بعدها با نام میانبر میک در غرب ایالات متحده معروف شد.




بنر فیلم دامنه باز
پوستر فیلم دامنه باز

دامنه باز

Open Range
کارگردان: Kevin Costner نویسنده: Craig Storper
سال انتشار:2003محصول: ایالات متحده
Kevin CostnerKevin Costner
Robert DuvallRobert Duvall
Michael GambonMichael Gambon
Michael JeterMichael Jeter
Diego LunaDiego Luna
James RussoJames Russo

درباره فیلم دامنه باز


چراگاه آزاد (Open Range) جزو بهترین فیلم های وسترن محسوب می‌شود که کوین کاستنر وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت. جیک ایبرتس و دیوید والد در امر تهیه‌کنندگی کاستنر را همراهی کردند. فیلم‌نامه این اثر توسط کریگ استورپر نوشته شد.

چراگاه آزاد در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر و توانست تحسین آن‌ها را به همراه داشته باشد. این فیلم به دلیل عملکرد درخشان گروه بازیگری و داستان مهیجش مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم چراگاه آزاد در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. این فیلم که با بودجه 22 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 68 میلیون دلار فروش کرد. رابرت دووال، کوین کاستنر، آنت بنینگ، مایکل گمبون و مایکل جیتر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در سال 1888 جریان دارد که در آن زمان سرخپوست‌ها از زمین‌هایشان رانده شده‌اند و در این دوران چرای حیوانات در سراسر کشور امری قانونی است. باس و چارلی انسان‌ها چندان درستکاری نیستند و گذشته‌ای تیره و تار دارند. باس یک گله‌دار سرسخت است که آسیب پذیری درونش را پنهان می‌کند و آرزوی یک زندگی امن و آرام را دارد.




بنر فیلم تصنیف باستر اسکراگز
پوستر فیلم تصنیف باستر اسکراگز

تصنیف باستر اسکراگز

The Ballad of Buster Scruggs
کارگردان: Joel Coen , Ethan Coen نویسنده: Joel Coen , Ethan Coen
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
Tim Blake NelsonTim Blake Nelson
James FrancoJames Franco
Zoe KazanZoe Kazan
Liam NeesonLiam Neeson
Tom WaitsTom Waits
Tyne DalyTyne Daly

درباره فیلم تصنیف باستر اسکراگز


این فیلم در سال 2018 ساخته شده؛ اما به سال‌های خیلی دور در آمریکا اشاره دارد. گلچینی از شش فیلم کوتاه که همگی در قرن نوزدهم پس از جنگ داخلی در آمریکا و در زمان استقرار غرب قدیم اتفاق می‌افتند. در این فیلم بازیگرانی مثل لیام نیسون نقش آفرینی کرده‌اند.

هر قسمت از این فیلم با داستان یک مرگ آغاز می‌شود که بیننده را مجاب می‌کند تا پایان فیلم آن را تماشا کند.




بنر فیلم توم‌استون
پوستر فیلم توم‌استون

توم‌استون

Tombstone
کارگردان: George P. Cosmatos نویسنده: Kevin Jarre
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
Kurt RussellKurt Russell
Val KilmerVal Kilmer
Sam ElliottSam Elliott
Bill PaxtonBill Paxton
Powers BoothePowers Boothe
Michael BiehnMichael Biehn

درباره فیلم توم‌استون


این فیلم یک روایت واقعی است. می‌دانید که فیلم‌هایی که براساس واقعیت ساخته می‌شوند خیلی حرف‌ها برای گفتن دارند. فیلم Tombstone در سال 1993 ساخته شده است و داستان یک اتفاق در دهه 1880 در آریزونا را نشان می‌دهد.

موضوع فیلم جنگ بین قانون‌گزاران و قانون‌گریزان را نشان می‌دهد. این فیلم هنگامی که در سینماهای جهان روی پرده رفت، بیشترین فروش را در آن دوره رقم زده بود.




بنر فیلم دست مرد مرده
پوستر فیلم دست مرد مرده

دست مرد مرده

Dead Man's Hand
کارگردان: Brian Skiba نویسنده: Corin Nemec , Brian Skiba
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده
Stephen DorffStephen Dorff
Jack KilmerJack Kilmer
Cole HauserCole Hauser
Camille CollardCamille Collard
Mo Brings PlentyMo Brings Plenty
Forrie J. SmithForrie J. Smith

درباره فیلم دست مرد مرده


تا اینجا فیلم‌هایی که در سال‌های قبل ساخته شده‌اند را معرفی کردیم، بهتر است برویم سراغ محصولات جدید. فیلم دست مرد مرده در سال 2023 ساخته شده و می‌توان گفت جدیدترین فیلم وسترن است.

این فیلم داستان یک تفنگدار حرفه‌ای است که تصمیم گرفته بعد از ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش، زندگی قبلی خود را کاملا کنار بگذارد؛ اما حوادثِ روزگار او را به زندگی قبلی بازمی‌گرداند.




بنر فیلم هنری پیر
پوستر فیلم هنری پیر

هنری پیر

Old Henry
کارگردان: Potsy Ponciroli نویسنده: Potsy Ponciroli
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
Tim Blake NelsonTim Blake Nelson
Scott HazeScott Haze
Gavin LewisGavin Lewis
Stephen DorffStephen Dorff
Trace AdkinsTrace Adkins
Richard Speight Jr.Richard Speight Jr.

درباره فیلم هنری پیر


اگر به دنبال فیلمی می‌گردید که بعد از دیدن آن بگویید: «چه فیلم معرکه‌ای» به شما پیشنهاد می‌دهیم که فیلم هِنری پیر را حتما ببینید. داستان فیلم از این قرار است که پسری یک مرد مجروح غریبه را با یک کیسه پر پول پیدا می‌کند.

این مرد ادعا می‌کند کلانتر است؛ اما پدر آن پسر که خود تفنگدار حرفه‌ای است این موضوع را باور نکرده و سعی در کشف اصل داستان دارد. این فیلم محصول سال 2021 است.




بنر فیلم روزی روزگاری در غرب
پوستر فیلم روزی روزگاری در غرب

روزی روزگاری در غرب

Once Upon a Time in the West
کارگردان: Sergio Leone نویسنده: Sergio Leone , Sergio Donati
سال انتشار:1968محصول: ایتالیا , ایالات متحده
Claudia CardinaleClaudia Cardinale
Henry FondaHenry Fonda
Jason RobardsJason Robards
Charles BronsonCharles Bronson
Gabriele FerzettiGabriele Ferzetti
Paolo StoppaPaolo Stoppa

درباره فیلم روزی روزگاری در غرب


یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین فیلم وسترن در طول تاریخ سینما، فیلم روزی روزگاری در غرب است. امکان ندارد شما یک وسترن‌باز باشید و این فیلم را ندیده باشید. پس در اولین فرصت دیدن این فیلم را در برنامۀ خود بگذارید.

این قیلم در سال 1968 ساخته شده و موضوع آن دربارۀ زنی بیوه است که از دو مرد درخواست می‌کند تا از زمینش در برابر یک گاودار بی‌رحم دفاع کنند.




بنر فیلم زین های سوزان

زین های سوزان

Blazing Saddles
کارگردان: Mel Brooks نویسنده: Richard Pryor , Mel Brooks , Andrew Bergman , Norman Steinberg , Alan Uger
سال انتشار:1974محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Cleavon LittleCleavon Little
Gene WilderGene Wilder
Slim PickensSlim Pickens
Harvey KormanHarvey Korman
Madeline KahnMadeline Kahn
Mel BrooksMel Brooks

درباره فیلم زین های سوزان


فیلم زین‌های شعله‌ور، محصول سال 1974 که در آمریکا ساخته شده است. داستان فیلم از این قرار است که یک سیاست‌مدار فاسد قصد دارد کل شهر را بیرون کند تا جایی برای راه‌آهن جدید باز کند. برای انجام این کار او فرماندار را مجبور می‌کند که اولین کلانتر آفریقایی-آمریکایی شهر را از کار بیرون کند.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم دیدن این فیلم وسترن جذاب را از دست ندهید.




بنر فیلم قدرت سگ

قدرت سگ

The Power of the Dog
کارگردان: Jane Campion نویسنده: Jane Campion
سال انتشار:2021محصول: استرالیا , کانادا , نیوزلند , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Benedict CumberbatchBenedict Cumberbatch
Kirsten DunstKirsten Dunst
Jesse PlemonsJesse Plemons
Kodi Smit-McPheeKodi Smit-McPhee
Thomasin McKenzieThomasin McKenzie
Frances ConroyFrances Conroy

درباره فیلم قدرت سگ


یکی دیگر از فیلم‌های وسترن جدید، فیلم قدرت سگ یا The Power of the Dog است که در سال 2021 ساخته شده است. این فیلم دربارۀ زنگی سه برادر است که یکی از آن‌ها با زنی بیوه که یک پسر دارد ازدواج می‌کند و همسر و پسرش را به خانۀ برادرش می‌آورد. برادر با این خانواده سر سازگاری ندارد و مشکلات از همین جا شروع می‌شود.




بنر فیلم برای چند دلار بیشتر

برای چند دلار بیشتر

For a Few Dollars More
کارگردان: Sergio Leone نویسنده: Sergio Leone , Luciano Vincenzoni
سال انتشار:1965محصول: آلمان , اسپانیا , ایتالیا
تماشای آنلاین فیلم
Clint EastwoodClint Eastwood
Lee Van CleefLee Van Cleef
Gian Maria VolontèGian Maria Volontè
Mara KruppMara Krupp
Luigi PistilliLuigi Pistilli
Klaus KinskiKlaus Kinski

درباره فیلم برای چند دلار بیشتر


فیلم وسترن با بازی کلینت ایستوود، جذابیت بیشتری دارد. فیلمی که دربارۀ شراکت دو نفر و تقسیم پاداشی است که قرار است دریافت کنند. این فیلم در سال 1965 ساخته شده و جزو فیلم‌های برتر است.




بنر فیلم راه قدیمی

راه قدیمی

The Old Way
کارگردان: Brett Donowho نویسنده: Carl W. Lucas
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Nicolas CageNicolas Cage
Ryan Kiera ArmstrongRyan Kiera Armstrong
Clint HowardClint Howard
Abraham BenrubiAbraham Benrubi
Shiloh FernandezShiloh Fernandez
Nick SearcyNick Searcy

درباره فیلم راه قدیمی


یک فیلم وسترن عالی با بازی نیکلاس کیج که شما را مجذوب خود خواهد کرد. موضوع فیلم درباره کلتون بریگز تفنگدار بازنشسته‌ای است که در گذشته شخصی را به قتل رسانده است. پسر مردی که به قتل رسیده قصد انتقام‌گرفتن از او را دارد. همین موضوع کلتون را وارد چالش بزرگی می‌کند. این فیلم در سال 2023 ساخته شده است.




بنر فیلم جرمایا جانسون

جرمایا جانسون

Jeremiah Johnson
کارگردان: Sydney Pollack نویسنده: John Milius , Edward Anhalt
سال انتشار:1972محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert RedfordRobert Redford
Will GeerWill Geer
Delle BoltonDelle Bolton
Josh AlbeeJosh Albee
Joaquín MartínezJoaquín Martínez
Allyn Ann McLerieAllyn Ann McLerie

درباره فیلم جرمایا جانسون


فیلمی در ژانر وسترن و درام که در سال 1972 ساخته شده است. جرمیا جانسون شخصی است که تصمیم می‌گیرد در کوه زندگی کند؛ اما زندگی آرام او را قبیلۀ کلاغ به هم می‌ریزد. بیشتر از این توضیح نمی‌دهیم تا خودتان فیلم را مشاهده کنید.




بنر فیلم دامنه باز
پوستر فیلم دامنه باز

دامنه باز

Open Range
کارگردان: Kevin Costner نویسنده: Craig Storper
سال انتشار:2003محصول: ایالات متحده
Kevin CostnerKevin Costner
Robert DuvallRobert Duvall
Michael GambonMichael Gambon
Michael JeterMichael Jeter
Diego LunaDiego Luna
James RussoJames Russo

درباره فیلم دامنه باز


مانند تمام فیلم‌های وسترن این فیلم نیز داستان یک تفنگدار را به تصویر کشیده است. در فیلم شرایطی پیش می‌آید که یک تفنگدار سابق را مجبور می‌کند تا دوباره اسلحه به دست بگیرد، زمانی که او و خدمتکارش توسط رفتار شرورانه یک قانون‌گذار نامرد در معرض خطر قرار می‌گیرند، تصمیم می‌گیرند تا رفتار خود را متناسب با شرایط تغییر دهند.

این فیلم در سال 2003 ساخته شده است که برای مشاهده آن می‌توانید به وب‌سایت ملو فیلم سر بزنید.




بنر فیلم جوزی ولز یاغی
پوستر فیلم جوزی ولز یاغی

جوزی ولز یاغی

The Outlaw Josey Wales
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Philip Kaufman , Sonia Chernus
سال انتشار:1976محصول: ایالات متحده
Clint EastwoodClint Eastwood
Chief Dan GeorgeChief Dan George
Sondra LockeSondra Locke
Bill McKinneyBill McKinney
John VernonJohn Vernon
Paula TruemanPaula Trueman

درباره فیلم جوزی ولز یاغی


جوزی ولز تصمیم دارد که زندگی مسالمت آمیزی را در پیش بگیرد؛ ازاین‌رو پس از جنگ داخلی راهی غرب می‌شود. او به گروهی از مهاجران که نیاز به حفاظت دارند می‌پیوندد و ماجرای اصلی داستان شروع می‌شود. 

این فیلم در سال 1976 ساخته شده است؛ اما هنوز هم جزو محبوب‌ترین فیلم‌های وسترن است.




بنر فیلم حقه‌بازان شهر
پوستر فیلم حقه‌بازان شهر

حقه‌بازان شهر

City Slickers
کارگردان: Ron Underwood نویسنده: Lowell Ganz , Babaloo Mandel
سال انتشار:1991محصول: ایالات متحده
Billy CrystalBilly Crystal
Daniel SternDaniel Stern
Bruno KirbyBruno Kirby
Patricia WettigPatricia Wettig
Helen SlaterHelen Slater
Lindsay CrystalLindsay Crystal

درباره فیلم حقه‌بازان شهر


اجازه دهید یک فیلم وسترن کمدی معرفی کنیم که دیدنش خال از لطف نیست. با دیدن این فیلم هم می‌خندید و هم از صحنه‌های آن لذت خواهید برد. سه مرد متاهل شهری بحران‌های میان‌سالی را تجربه می‌کنند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند مردانگی خود را با گاوبازی به رخ بکشند؛ ازاین‌رو راهی جنوب غربی ایالات متحده می‌شوند. 

در این سفر پر از پیچ و خم با این سه مرد همراه شوید. این فیلم در سال 1991 ساخته شده است.




بنر فیلم مردن برای یک دلار
پوستر فیلم مردن برای یک دلار

مردن برای یک دلار

Dead for a Dollar
کارگردان: Walter Hill نویسنده: Walter Hill
سال انتشار:2022محصول: کانادا , ایالات متحده
Christoph WaltzChristoph Waltz
Willem DafoeWillem Dafoe
Rachel BrosnahanRachel Brosnahan
Hamish LinklaterHamish Linklater
Benjamin BrattBenjamin Bratt
Guy BurnetGuy Burnet

درباره فیلم مردن برای یک دلار


داستان فیلم از این قرار است که مکس بورلند، شکارچی کهنه‌کار، به اعماق قلمرو مکزیک می‌رود تا ریچل کید، همسر یک تاجر ثروتمند را پیدا کند و بازگرداند. مکس پس از اطلاع از فرار او از این ازدواج آزاردهنده، با یک انتخاب روبرو می‌شود: کاری را که برای انجام آن استخدام شده است را تمام کند، یا کنار بماند در حالی که مزدوران بی‌رحم و رقیب دیرینه‌اش به شهری نزدیک می‌شوند که پناهگاه موقت او بوده است.

این فیلم وسترن که صحنه‌های اکشن زیادی دارد در سال 2022 ساخته شده است. برای دیدن آن می‌توانید به ملوفیلم بروید.

سخن پایانی

در این مقاله 54 فیلم وسترن را به شما معرفی کردیم. برای مشاهده این فیلم‌ها می‌توانید به وب‌سایت ملوفیلم مراجعه کنید؛ همچنین نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های وسترن | معرفی 54 فیلم و سریال برتر وسترن

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_12660

چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400، 21:22

عالیه سایتتون


عکس پروفایل

مصطفی

چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400، 21:47

ممنون نظر لطفتونه :) خوشحالم که راضی هستید از ملوفیلم.

عکس پروفایل

u_15262

یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400، 17:50

مثلا.از چ سایتی.؟؟@omran233تلگراممه.اگ پیشنهاد براتون مشکل میشه..ممنون


عکس پروفایل

مصطفی

دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400، 09:33

سلام .. متاسفانه نمیتونیم سایتی رو معرفی کنیم .. توی گوگل سرچ کنید پیدا میکنید احتمالا.

عکس پروفایل

u_15262

یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400، 11:18

س.واسه چی بعضی از فیلمها پخش انلاین روی پوستر دارن خیلیا ندارن..ممنون از زحماتتون


عکس پروفایل

مصطفی

یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400، 12:05

سلام. اون فیلم‌هایی که دکمه پخش آنلاین دارن رو توی سایت موجود داریم، مابقی که گزینه پخش رو ندارن متاسفانه نیست توی سایت :) این لیستا صرفا جهت معرفی و پیشنهاد فیلم خوب برای تماشاست .. اونایی که داریمشون که راحت میتونید از همینجا تماشا کنید، اگه هم از فیلمی خوشتون اومد میتونید توضیحاتش رو اینجا بخونید و از جایی دیگه دانلود کنید و ببینید.