خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های ایرانی

بهترین فیلم‌های سینمایی ایرانی کدام هستند؟ سینمای ایران و فیلم‌های ایرانی همواره یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای دوست داران سینما است.

طی سالیان گذشته شاهد رشد و شکوفایی سینمای داخل کشور و فیلم‌های ایرانی بوده‌ایم. آثار جدیدی که در ژانرهای خود از بهترین‌ها محسوب می‌شوند و می‌تواند ما را به عمق تصویر ببرد.

در ادامه‌ی مطلب ما سعی داریم لیستی از بهترین فیلم‌های سینمایی ایرانی، در ژانرهای گوناگون را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. این آثار شامل بهترین فیلم‌های ایرانی کمدی، بهترین فیلم‌های ایرانی قدیمی و سایر بخش‌های سینمای کشور می‌شود.

در نظر داشته باشید که شما عزیزان می‌توانید در کامل کردن این لیست با ما همراه باشید. تنها کافی است نام فیلم ایرانی جدید مورد نظرتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در بروزرسانی‌های آینده آن را به لیست اضافه کنیم.

با ملوفیلم همراه باشید.

بهترین فیلم های ایرانی




بنر فیلم شنای پروانه
پوستر فیلم شنای پروانه

شنای پروانه

Butterfly Swimming
کارگردان: Mohammad Kart نویسنده: Mohammad Kart , Hosein Amiri Doumari , Pedram Pour-Amiri
سال انتشار:2020محصول: ایران
Javad EzzatiJavad Ezzati
Tannaz TabatabaeiTannaz Tabatabaei
Amir AghaeiAmir Aghaei
Pantea BahramPantea Bahram
Ali ShadmanAli Shadman
Mahlagha BagheriMahlagha Bagheri

درباره فیلم شنای پروانه


شنای پروانه را می‌توان یکی از بهترین فیلم های ایرانی دانست که در سال 1400 توسط سرویس‌های آنلاین فیلم و سریال عرضه شد. محمد کارت به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این فیلم همکاری داشت. حسین دوماری و پدرام پورامیری در انجام وظیفه نویسندگی به کارت کمک کردند.

این فیلم طی جشنواره فیلم فجر در 14 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود، که در 6 بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین تدوین، بهترین صداگذاری و میکس، بهترین صدابرداری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران موفق به کسب سیمرغ بلورین شد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، علی شادمان، مه‌لقا باقری، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، ناهید مسلمی، نادر شهسواری، آبان عسکری، پانته‌آ بهرام و علیرضا داوودنژاد اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم شنای پروانه بدین شرح است: پروانه به گاراژ صافکاری برادرشوهرش حجت می‌رود و از او می‌خواهد تا جلوی همسرش هاشم را بگیرد. هاشم به خاطر فیلمی که از شنای پروانه در استخر در فضای مجازی پخش شده است، به همراه نوچه‌هایش برای انتقام جویی به استخر رفته و مشغول تخریب آن است.




بنر فیلم متری شیش و نیم
پوستر فیلم متری شیش و نیم

متری شیش و نیم

6.5 Per Metr
کارگردان: Saeed Roustayi نویسنده: Saeed Roustayi
سال انتشار:2019محصول: ایران
Peyman MaadiPeyman Maadi
Navid MohammadzadeNavid Mohammadzade
Parinaz IzadyarParinaz Izadyar
Farhad AslaniFarhad Aslani
Houman KiaiHouman Kiai
Mehdi HosseininaMehdi Hosseinina

درباره فیلم متری شیش و نیم


متری شیش و نیم یکی از بهترین فیلم های ایرانی محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده سعید روستایی قرار داشت. جمال ساداتیان نیز تهیه‌کننده این فیلم سینمایی ایرانی 2019 بود.

فیلم متری شیش و نیم بعد از اکران خیلی زود مورد استقبال منتقدان قرار گرفت؛ منتقدان این فیلم را به دلیل داستان زیبا، فیلم‌نامه قدرتمند و بازی محشر گروه بازیگری‌اش مورد تحسین قرار دادند. این فیلم در کسب جوایز سینمایی نیز موفق ظاهر شد.

فیم متری شیش و نیم طی سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در 11 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود که درنهایت در به بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین تدوین و بهترین صدابرداری موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی نوزدهمین دوره جشنواره فیلم حافظ نیز در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم‌برداری موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم متری شیش و نیم در حوزه فروش نیز بسیار موفق عمل کرد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. این فیلم که با بودجه 7 میلیارد تومانی ساخته شده بود، حدود 27.7 میلیارد تومان در گیشه فروخت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، هومن کیایی، مرجان قمری و مازیار سیدی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ایرانی متری شیش و نیم بدین شرح است: گروهی از ماموران مواد مخدر به رهبری صمد، در جستجوی یک فروشنده بزرگ شیشه در تهران به نام ناصر خاکزاد هستند. آن‌ها در این راه با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند و سرانجام موفق می‌شوند پیکر نیمه‌جان ناصر را در خانه لوکسش پیدا کنند. داستان پس از دستگیری ناصر شکل جالب‌تری به خود گرفته و پیام‌های عمیقش را به مخاطب منتقل می‌کند.




بنر فیلم سرخ‌پوست
پوستر فیلم سرخ‌پوست

سرخ‌پوست

The Warden
کارگردان: Nima Javidi نویسنده: Nima Javidi
سال انتشار:2019محصول: ایران
Navid MohammadzadeNavid Mohammadzade
Parinaz IzadyarParinaz Izadyar
Setareh PesyaniSetareh Pesyani
Mani HaghighiMani Haghighi
Habib RezaeiHabib Rezaei
Atila PesyaniAtila Pesyani

درباره فیلم سرخ‌پوست


فیلم سینمایی ایرانی سرخ‌پوست اثری به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی است که توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده مجید مطلبی قرار داشت.

این فیلم سینمایی سینمایی جدید ایرانی موفق شد نمرات خوبی را از سوی منتقدان دریافت کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان فیلم سرخ‌پوست را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، فیلم‌نامه و فیلم‌برداری تحسین کردند.

این فیلم طی جشنوراه فیلم فجر در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها توانست جایزه ویژه هیئت داوران را کسب کند. فیلم سرخ‌پوست در بیستمین دوره جشن حافظ نیز در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که در نهایت در سه بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد سینما توانست این جایزه را کسب کند.

موفقیت فیلم سرخ‌پوست تنها در جلب نظر مثبت منتقدین و کسب جوایز سینمایی خلاصه نمی‌شود؛ این فیلم در بخش فروش نیز بسیار موفق ظاهر شد. این فیلم سینمایی ایرانی که با بودجه 5.5 میلیارد تومانی تولید شده بود، حدود 14.9 میلیارد تومان در گیشه فروش کرد.

نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، حمید مهاجر، حبیب رضایی و مانی حقیقی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم سرخ‌پوست به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم سرخ‌پوست بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1346 جریان دارد؛ زندانی قدیمی در جنوب به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه شهر بایدتخلیه شود. رئیس این زندان سرگرد نعمت جاهد همراه با مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و قرار است خود سرگرد به همراه افرادش تا عصر از زندان بروند. سرهنگ مدبر که مافوق جاهد است به نزد او در زندان می‌رود و می‌گوید که جاهد ترفیع گرفته و قرار است به‌عنوان جانشین او انتخاب شود. جاهد از شنیدن این خبر خوشحال می‌شود؛ اما در ادامه طی یک تماس تلفنی پی می‌برد که یکی از زندانیان با نام احمد ملقب به سرخ‌پوست همراه با دیگر زندانیان نیست.




بنر فیلم فروشنده
پوستر فیلم فروشنده

فروشنده

The Salesman
کارگردان: Asghar Farhadi نویسنده: Asghar Farhadi
سال انتشار:2016محصول: فرانسه , ایران
Shahab HosseiniShahab Hosseini
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Babak KarimiBabak Karimi
Mina SadatiMina Sadati
Mehdi KoushkiMehdi Koushki
Farid Sajjadi HosseiniFarid Sajjadi Hosseini

درباره فیلم فروشنده


فروشنده در بین تمام فیلم های سینمایی ایرانی یک شاهکار محسوب می‌شود که افتخارات بزرگی را برای سینمایی ایران در سطح بین‌المللی به ارمغان آورد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم فوق‌العاده برعهده اصغر فرهادی، یکی از بهترین فیلم‌سازان تاریخ سینمای ایران، قرار داشت؛ البته اصغر فرهادی در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و الکساندر ماله-گی او را همراهی کرد.

فیلم فروشنده با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان درمجموع این فیلم را در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه، بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند. برخی از منتقدان اعتقاد داشتند فیلم فروشنده قدرتمندترین فیلم کارنامه هنری اصغر فرهادی به‌حساب می‌آید.

این فیلم موفق به کسب جوایز گوناگون داخلی و خارجی شد و توانست افتخارات زیادی را برای سینمای کشورمان به ارمغان بیاورد. فیلم فروشنده موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌ زبان شد؛ این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در همین بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد.

این فیلم همچنین طی اختتامیه جشنواره بین‌المللی کن موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی شهاب حسینی و بهترین فیلم‌نامه شد. فیلم سینمایی ایرانی فروشنده در گیشه نیز حضور موفقیت‌آمیزی داشت و حدود 16.7 میلیارد تومان فروخت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، مینا ساداتی، مهدی کوشکی، فرید سجادی حسینی و احترام برومند اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم فروشنده بدین شرح است: زن و شوهری جوان به نام رعنا و عماد زن به‌عنوان بازیگر در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده اثر آرتور میلر هستند. آن‌ها به علت نشست زمین مجبور می‌شوند خانه خود را رها کرده و با اصرار یکی از دوستانشان به نام بابک به خانه‌ای اسباب‌کشی می‌کنند که قبل از آن زنی بدنام به نام آهو در آن زندگی می‌کرد. ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود؛ اما در ادامه اتفاق وحشتناکی رخ می‌دهد که زندگی این زوج را وارد بحرانی بزرگ می‌کند.




بنر فیلم مغزهای کوچک زنگ زده
پوستر فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

مغزهای کوچک زنگ زده

Sheelpe
کارگردان: Houman Seyyedi نویسنده: Houman Seyyedi
سال انتشار:2018محصول: ایران
Navid MohammadzadeNavid Mohammadzade
Farhad AslaniFarhad Aslani
Farid Sajjadi HosseiniFarid Sajjadi Hosseini
Nazanin BayatiNazanin Bayati
Marjan EtefaghianMarjan Etefaghian
Navid PourfarajNavid Pourfaraj

درباره فیلم مغزهای کوچک زنگ زده


فیلم سینمایی ایرانی مغزهای کوچک زنگ‌زده یکی دیگر از بهترین فیلم های ایرانی است که بعد از اکران با استقبال گسترده مخاطبان و منتقدان مواجه شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده هومن سیدی قرار داشت؛ سعید سعدی نیز تهیه‌کننده این پروژه بود.

فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را به دلیل ریتم داستانی جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی و بازی فوق‌العاده گروه بازیگران مورد تحسین قرار دادند.

یکی دیگر از مواردی که در این فیلم بسیار با تحسین مواجه شد، موفقیت سازندگان در به‌تصویر کشیدن فواصل طبقات اجتماعی جامعه بود. فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده در جشنواره فیلم فجر نیز حضور نسبتا موفقیت‌آمیزی داشت؛ این فیلم در 13 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه، بهترین فیلم‌نامه و بهترین صداگذاری موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده بعد از اکران در سال 1397 توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و فروشی موفقیت‌آمیز در گیشه داشته باشد. این فیلم حدود 12.7 میلیارد تومان در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نوید محمدزاده، نازنین بیاتی، فرهاد اصلانی، فرید سجادی حسینی، نوید پورفرج، مرجان اتفاقیان، هامون سیدی، مهيار راحت طلب و لادن ژاوه وند اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده بدین شرح است: در منطقه‌ای نزدیک البرز و زندان قزل حصار، یک آبادی وجود دارد که ساکنان آن افرادی فقیر و تنگ‌دست هستند. شکور، شاهین، شهره و شهروز به همراه پدر و مادرشان در این آبادی زندگی می‌کنند. خشونت‌های جامعه و مسائل جمعی مواد مخدر به طوری این خانواده را تحت الشعاع قرار داده ‌است که این خانواده از هم می‌پاشد.




بنر فیلم جهان با من برقص
پوستر فیلم جهان با من برقص

جهان با من برقص

Dance With Me
کارگردان: Sorush Sehhat نویسنده: Sorush Sehhat , Iman Safaei
سال انتشار:2020محصول: ایران
Ali MosaffaAli Mosaffa
Javad EzzatiJavad Ezzati
Hanie TavassoliHanie Tavassoli
Pejman JamshidiPejman Jamshidi
Siavash CheraghipourSiavash Cheraghipour
Kazem SayyahiKazem Sayyahi

درباره فیلم جهان با من برقص


جهان با من برقص فیلم ایرانی جدید به کارگردانی و نویسندگی سروش صحت است که در سال 1398 اکران شد و حدود 6.7 میلیارد تومان فروش کرد. ایمان صفایی نیز در امر نویسندگی صحت را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده محمدرضا تخت‌کشیان قرار داشت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، رامین صدیقی، مهیار پوربابایی و مهراب قاسم‌خانی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جهان با من برقص بدین شرح است: دوستان جهانگیر به دعوت برادرش بهمن و برای تولد او، که احتمالاً آخرین تولدش باشد، دور هم جمع شده‌اند. این موقعیت موجب می‌شود آن‌ها خود و روابطشان را مرور کرده و درباره زندگی و خودشان فکر کنند.




بنر فیلم اخراجیها: قسمت اول
پوستر فیلم اخراجیها: قسمت اول

اخراجیها: قسمت اول

Deportees
کارگردان: Masoud Dehnamaki نویسنده:
سال انتشار:2007محصول: ایران
Akbar AbdiAkbar Abdi
Abdolreza AkbariAbdolreza Akbari
Arjang AmirfazliArjang Amirfazli
Sepand AmirsoleimaniSepand Amirsoleimani
Manoochehr AzarManoochehr Azar
Kambiz DirbazKambiz Dirbaz

درباره فیلم اخراجیها: قسمت اول


اخراجی‌ها یکی دیگر از بهترین فیلم های ایرانی به‌حساب می‌آید که توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم اخراجی‌ها برعهده مسعود ده‌نمکی قرار داشت؛ البته پیمان قاسم‌خانی به‌عنوان مشاور فیلم‌نامه در امر نویسندگی به ده‌نمکی کمک کرد. حبیب‌الله کاسه‌ساز نیز تهیه‌کننده این فیلم سینمایی ایرانی بود.

فیلم اخراجی‌ها بعد از اکران به دلیل داستان تاثیرگذارش و همچنین مضامین طنز جالبش توانست نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند. این فیلم توجه مخاطبان زیادی را نیز به سمت خود جلب کرد و توانست فروشی فوق‌العاده را در گیشه تجربه کند.

فیلم‌ اخراجی‌ها چیزی در حدود 2 میلیارد تومان در گیشه فروخت؛ با احتساب نرخ تورم تا سال 1398 این فیلم تقریبا حدود 28 میلیارد تومان فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اکبر عبدی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا، منوچهر آذر، فخرالدین صدیق‌شریف، علی اوسیوند، ارژنگ امیرفضلی، نگار فروزنده، مینا جعفرزاده، نیوشا ضیغمی، شهره لرستانی، جواد هاشمی، قاسم زارع، محمود مقامی، عبدالرضا اکبری، لیلا بلوکات، علیرضا مسعودی و سیروس کهوری نژاد اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم اخراجی‌ها بدین شرح است: یکی از اراذل جنوب شهر تهران به نام مجید دلبسته دختر پیرمردی عارف به نام میرزا می‌شود. میرزا تنها به شرط سر به راه شدن مجید به ازدواج او و دخترش رضایت می‌دهد. به همین دلیل مجید عزم خود را جذب می‌کند تا خود را به میرزا اثبات کند. مجید به همین منظور تصمیم می‌گیرد به جبهه برود؛ دوستانش نیز در این راه او را همراهی می‌کنند. ابتدا برای حضور آن‌ها در جبهه مخالفت‌هایی وجود داشت؛ اما با ضمانت میرزا و یکی دیگر از رزمنده‌ها آن‌ها موفق می‌شوند خود را به پادگان آموزشی برسانند.




بنر فیلم زن‌ها فرشته‌اند ۲
پوستر فیلم زن‌ها فرشته‌اند ۲

زن‌ها فرشته‌اند ۲

Women Are Angels 2
کارگردان: Arash Moayyerian نویسنده: Karim Khudsiani
سال انتشار:1399محصول: ایران
Mohammadreza SharifiniaMohammadreza Sharifinia
Sahar GhoreyshiSahar Ghoreyshi
Niousha ZeighamiNiousha Zeighami
Ali SadeghiAli Sadeghi
Nasrin MoghanlooNasrin Moghanloo
Maryam SaadatMaryam Saadat

درباره فیلم زن‌ها فرشته‌اند ۲


زن‌ها فرشته‌اند 2 یک فیلم کمدی ایرانی به کارگردانی آرش معیریان است که در سال 1399 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده حسین فرح‌بخش قرار داشت. فیلم‌نامه فیلم زن‌ها فرشته‌اند 2 توسط کریم خودسیانی نوشته شد.

فیلم زن‌ها فرشته‌اند 2 حدود 4.8 میلیارد تومان فروش کرد. محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، نیوشا ضیغمی، علی صادقی، میرطاهر مظلومی، نسرین مقانلو و مریم سعادت ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دو زوج از همسر خود با به بهانه‌ای طلاق میگیرند؛ اما همسرانشان برای اینکه مهریه خود را زنده کنند دست به نقشه‌ای می‌زنند.




بنر فیلم ماجرای نیمروز: رد خون
پوستر فیلم ماجرای نیمروز: رد خون

ماجرای نیمروز: رد خون

Midday Event: Trace of Blood
کارگردان: Mohammad Hossein Mahdavian نویسنده: Ebrahim Amini , Hosein Torabnejad
سال انتشار:2019محصول: ایران
Javad EzzatiJavad Ezzati
Hadi HejazifarHadi Hejazifar
Behnoosh TabatabaeiBehnoosh Tabatabaei
Hasti MahdavifarHasti Mahdavifar
Mohsen KiaeiMohsen Kiaei

درباره فیلم ماجرای نیمروز: رد خون


ماجرای نیمروز ۲: رد خون جزو بهترین فیلم های ایرانی به شمار می‌آید که در سال 1398 اکران شد و به جوایز مختلفی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده محمدحسین مهدویان قرار داشت. سید محمود رضوی تهیه‌کننده فیلم ماجرای نیمروز 2: رد خون بود. فیلم‌نامه این فیلم توسط حسین تراب نژاد و ابراهیم امینی نوشته شد.

این فیلم حدود 6.2 میلیارد تومان فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم دوم ماجرای نیمروز به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جواد عزتی، بهنوش طباطبایی، هادی حجازی‌فر، محسن کیایی، هستی مهدوی، مهدی زمین‌پرداز و حسین مهری اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: روایت کلی این فیلم پیرامون اتفاقات پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ و عملیات مرصاد است. نیروهای امنیتی ایران متوجه حضور نفوذی‌های سازمان مجاهدین خلق پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران در جبهه می‌شوند. با ارسال دو مأمور امنیتی به بغداد می‌خواهند قبل از شروع عملیات فروغ جاویدان، عباس زریباف فرمانده این عملیات را ترور کنند. اما داستان طور دیگری رقم می‌خورد.




بنر فیلم اخراجی‌ها: قسمت دوم
پوستر فیلم اخراجی‌ها: قسمت دوم

اخراجی‌ها: قسمت دوم

Deportees 2
کارگردان: Masoud Dehnamaki نویسنده: Masoud Dehnamaki
سال انتشار:2009محصول: ایران
Akbar AbdiAkbar Abdi
Arjang AmirfazliArjang Amirfazli
Sepand AmirsoleimaniSepand Amirsoleimani
Amin HayaeiAmin Hayaei
Shila KhodadadShila Khodadad
Narges MohammadiNarges Mohammadi

درباره فیلم اخراجی‌ها: قسمت دوم


بعد از موفقیت فیلم اخراجی‌ها، سازندگان تصمیم به تولید فیلم دنباله آن با نام اخراجی‌ها 2 گرفتند. این فیلم به‌خوبی توانست به راه موفقیت‌آمیز فیلم نخست ادامه دهد و به پرفروش‌ترین فیلم سال 1388 تبدیل شود.

به مانند فیلم نخست، وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم نیز برعهده مسعود ده‌نمکی قرار داشت. حبیب‎‌الله کاسه‌ساز نیز تهیه‌کننده فیلم اخراجی‌ها 2 بود.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم دوم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به منوچهر آذر، امیریل ارجمند، سپند امیر سلیمانی، ارژنگ امیر فضلی، احمد ایراندوست، لیلا بلوکات، مینا جعفرزاده، امین حیایی، شیلا خداداد، مهران رجبی، سید جواد رضویان، قاسم زارع، محمد رضا شریفی نیا، مهراوه شریفی نیا، مجید شهریاری، فخر الدین صدیق شریف، نیوشا ضیغمی، اکبر عبدی، نگار فروزنده، شهره لرستانی، نرگس محمدی، میرطاهر مظلومی، بیوک میرزایی، حسام نواب صفوی و سید جواد هاشمی اشاره کرد.

فیلم اخراجی‌ها 2 نیز موفق به جلب نظرات مثبت منتقدین شد؛ منتقدان ضمن تمجید از بازی عالی گروه بازیگری، از داستان، فیلم‌نامه و فیلم‌برداری این فیلم تعریف کردند. فیلم دوم توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و فروشی عالی در گیشه داشته باشد. این فیلم حدود 8.5 میلیارد تومان در گیشه فروخت.

خلاصه داستان فیلم اخراجی‌ها 2 بدین شرح است: حوادث فیلم بلافاصله بعد از حوادث فیلم نخست جریان دارد. طی اوایل فیلم عراقی‌ها اقدام به کشتن مجروحین می‌کنند و اخراجی‌های اسیر شده را نیز به اردوگاهی به سرپرستی رسول منتقل می‌کنند. از سوی دیگر، خانواده آن‌ها که قصد داشتند به مشهد سفر کنند، هواپیماشان توسط سازمان مجاهدین خلق ربوده می‌شود. افراد رباینده قصد دارند با نشاندن این هواپیما در عراق مسافران را ترغیب به اعطای درخواست پناهندگی به صدام حسین کنند.




بنر فیلم گشت ارشاد‎
پوستر فیلم گشت ارشاد‎

گشت ارشاد‎

The Guidance Patrol
کارگردان: Saeed Soheili نویسنده: Mehdi Mirzaee
سال انتشار:2012محصول: ایران
Hamid FarrokhnejadHamid Farrokhnejad
Saed SoheiliSaed Soheili
Poulad KimiayiPoulad Kimiayi
Sahar GhoreyshiSahar Ghoreyshi
Niousha ZeighamiNiousha Zeighami
Jamshid HashempourJamshid Hashempour

درباره فیلم گشت ارشاد‎


گشت ارشاد یک فیلم ایرانی کمدی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی سعید سهیلی است. سهیلی در امر نویسندگی تنها نبود و نویسندگانی همچون مهدی محمدنژادیان و مهدی علی‌ميرزایی نیز او را همراهی کردند.

این فیلم در زمان خود و با وجود محدودیت‌های اکران توانست فروش خوبی در گیشه داشته باشد. فیلم گشت ارشاد حدود 1.5 میلیارد تومان در گیشه فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، میرطاهر مظلومی، جمشید هاشم‌پور، نیوشا ضیغمی و سحر قریشی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم گشت ارشاد بدین شرح است: این فیلم ماجرای سه جوان جنوب شهری به‌ نام‌های عطا، حسن و عباس را به‌تصویر می‌کشد که جهت به‌دست آوردن پول و گذراندن زندگی به کارهای خلاف دست می‌زنند. آن‌ها با گیر دادن به دخترها و پسرهای جوان با نام گشت ارشاد پول آن‌ها را می‌گیرند و از این راه زندگی خود را می‌گذرانند.




بنر فیلم درباره الی‎‎
پوستر فیلم درباره الی‎‎

درباره الی‎‎

About Elly
کارگردان: Asghar Farhadi نویسنده: Asghar Farhadi , Azad Jafarian
سال انتشار:2009محصول: ایران , فرانسه
Golshifteh FarahaniGolshifteh Farahani
Shahab HosseiniShahab Hosseini
Rastin SoleimaniRastin Soleimani
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Peyman MaadiPeyman Maadi
Mani HaghighiMani Haghighi

درباره فیلم درباره الی‎‎


فیلم سینمایی ایرانی درباره الی نیز جزو بهترین فیلم های ایرانی محسوب می‌شود که موفقیت‌های زیادی را برای سازندگانش به ارمغان آورد و توانست مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. اضغر فرهادی به‌عنوان تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردانی در این فیلم حضور داشت؛ البته در امر تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی، فرهادی را همراهی کرده بود.

این فیلم با جلب نظرات مثبت منتقدان توانست به جوایز بین‌المللی مختلفی دست پیدا کند و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان فیلم درباره الی را در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری، داستان و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند. درواقع اصغر فرهاد با پیروی از سبک رئالیسم در این فیلم باعث شد تا موج جدیدی در سینمای ایران ایجاد شود.

فیلم درباره الی پس از اکران در سال 2009 توانست طی جشنواره‌های گوناگون جوایز مختلفی را کسب کند. این فیلم طی جشنواره فیلم فجر در سه بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین کارگردانی و بهترین جلوه‌های صوتی موفق به کسب سیمرغ بلورین شد. فیلم درباره الی همچنین موفق شد جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین 2009 را نیز دریافت کند.

این فیلم فروشی عالی را در گیشه تجربه کرد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما کشاند. فیلم درباره الی که با بودجه 1.35 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 7 میلیون دلار در گیشه فروخت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم تماشایی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مانی حقیقی، مریلا زارعی، پیمان معادی، احمد مهران‌فر، رعنا آزادی‌ور و صابر ابر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم درباره الی بدین شرح است: چند خانواده جهت سپری کردن تعطیلاتشان با هم به شمال سفر می‌کنند. احمد بعد از سال‌ها زندگی در آلمان به ایران بازگشته و دوستانش سعی دارند تا همسری برای او پیدا کنند. خواهر احمد یعنی سپیده به همین منظور تصمیم می‌گیرد یک مربی مهد کودک به نام الی را در این سفر با خودشان همراه کند. بعد از گذشت مدتی از فیلم، الی به شکلی عجیب در ساحل دریا ناپدید شده و فضای بین دوستان متشنج می‌شود.




بنر فیلم ناگهان درخت
پوستر فیلم ناگهان درخت

ناگهان درخت

Suddenly a Tree
کارگردان: Safi Yazdanian نویسنده: Safi Yazdanian
سال انتشار:2019محصول: ایران
Peyman MaadiPeyman Maadi
Mahnaz AfsharMahnaz Afshar
Shaghayegh DehghanShaghayegh Dehghan
Mehrab GhasemkhaniMehrab Ghasemkhani
Pantea PanahihaPantea Panahiha
Siamak SafariSiamak Safari

درباره فیلم ناگهان درخت


ناگهان درخت فیلم ایرانی به کارگردانی و نویسندگی صفی یزدانیان است که در سال 1399 به صورت آنلاین اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده پیمان معادی قرار داشت.

این فیلم طی جشنواره فیلم فجر در دو رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ‌کدام از این دو رشته نتوانست این جایزه را کسب کند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم ناگهان درخت به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پیمان معادی، مهناز افشار، زهره عباسی، سیامک صفری، شقایق دهقان، مهراب قاسم‌خانی و پانته‌آ پناهی‌ها اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در این فیلم شاهد آن هستیم که فردی به اسم فرهاد زندگی خود را از کودکی تا ۵۰ سالگی برای روانکاو تعریف می‌کند.




بنر فیلم ایستگاه اتمسفر
پوستر فیلم ایستگاه اتمسفر

ایستگاه اتمسفر

The Atmosphere Station
کارگردان: Mehdi Jafari نویسنده: Mehdi Jafari , mahin abbaszadeh
سال انتشار:2020محصول: ایران
Mohsen KiaeiMohsen Kiaei
Roya AfsharRoya Afshar
Zhaleh SametiZhaleh Sameti
Anahita AfsharAnahita Afshar
Banipal ShoomoonBanipal Shoomoon
Shahrokh ForoutanianShahrokh Foroutanian

درباره فیلم ایستگاه اتمسفر


ایستگاه اتمسفر یک فیلم ایرانی جدید به کارگردانی و نویسندگی مهدی جعفری است که در سال 1395 ساخته و در سال 1399 توسط سرویس‌های انلاین عرضه شد. مهین عباس‌زاده نیز در امر نویسندگی جعفری را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده علیرضا قاسم‌خان قرار داشت.

محسن کیایی، رؤیا افشار، آناهیتا افشار، سوگل قلاتیان، بابک بهشاد، رها خدایاری، ژاله صامتی و شاهرخ فروتنیان ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم ایستگاه اتمسفر بدین شرح است: این فیلم روایت‌گر داستان زندگی زوج جوانی به نام مرجان و وحید است که هشت ماهی می‌شود طلاق گرفته‌اند؛ اما به دلایل خاصی مجبورند به زندگی در کنار هم ادامه دهند. در این میان مرجان که تصمیم به مهاجرت دارد، تمام تلاشش را برای گرفتن اقامت دائم کانادا می‌کند.




بنر فیلم زهرمار
پوستر فیلم زهرمار

زهرمار

Zahr-e Mar
کارگردان: Javad Razavian نویسنده: Peyman Abbasi
سال انتشار:2019محصول: ایران
سیامک انصاریسیامک انصاری
Shabnam MoghadamiShabnam Moghadami
Shaghayegh FarahaniShaghayegh Farahani
Reza RouygariReza Rouygari
Siamak SafariSiamak Safari
Borzoo ArjmandBorzoo Arjmand

درباره فیلم زهرمار


فیلم کمدی زهر مار نیز جزو بهترین فیلم های ایرانی محسوب می‌شود که می‌تواند در لیست دانلود فیلم های طنز ایرانی شما حضور داشته باشد. این فیلم که توسط جواد رضویان کارگردانی شده است، نخستین بار در سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد.

داستان این فیلم توسط پیمان عباسی نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده جواد نوروزبیگی قرار داشت. این فیلم درمجموع نقدهای نسبتا خوبی از سوی منتقدان دریافت کرد و در بخش‌های بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم زهر مار با وجود محدودیت‌هایی که در زمان اکرانش داشت، توانست فروش نسبتا خوبی در گیشه داشته باشد. این فیلم حدود 6.1 میلیارد تومان در گیشه فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم زهر مار به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سیامک انصاری، شبنم مقدمی، برزو ارجمند، شقایق فراهانی، سیامک صفری، نسیم ادبی، علیرضا استادی، حسین محب اهری، رضا رویگری و سیامک ادیب اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سینمایی زهر مار بدین شرح است: حاج حشمت تهرانی مداحی مشهور است که قصد دارد در شورای شهر تهران عضو شود. او طی یکی از شب‌ها یکی از دوستان قدیمی خود به نام رهی را پس از سال‌ها می‌بیند؛ اما رهی از او دل خوشی ندارد.




بنر فیلم حوض نقاشی
پوستر فیلم حوض نقاشی

حوض نقاشی

The Painting pool
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:2013محصول:

درباره فیلم حوض نقاشی


حوض نقاشی جزو بهترین فیلم های ایرانی محسوب می‌شود که در سال 1391 اکران شد و وظیفه کارگردانی آن برعهده مازیار میری قرار داشت. داستان این فیلم توسط حامد محمدی نوشته شد و منوچهر محمدی نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

این فیلم به شکل گسترده با استقبال مخاطبین مواجه شد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم سینمایی ایرانی حوض نقاشی را در زمینه‌های بازیگری، کاگردانی، داستان و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی جشنواره فیلم فجر در سه بخش بهترین فیلم از دید مخاطبان، بهترین طراحی صحنه و لباس و بهترین بازیگر زن برای بازی نگار جواهریان موفق به کسب سیمرغ بلورین شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم حوض نقاشی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سپهراد فرزامی، سیامک احصایی و الهام کردا اشاره کرد. این فیلم فروش خوبی در گیشه داشت و توانست حدود 1.6 میلیارد تومان بفروشد.

خلاصه داستان فیلم حوض نقاشی بدین شرح است: مریم و رضا دارای تفاوت‌هایی اساسی با دیگران هستند؛ آن‌ها تلاش می‌کنند به دیگران ثابت کنند این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌اند. ولی پذیرفتن این تفاوت برای تنها پسرشان به اندازه‌ای دشوار است که از خانه فرد می‌کند.




بنر فیلم خروج
پوستر فیلم خروج

خروج

Exodus
کارگردان: Ebrahim Hatamikia نویسنده: Ebrahim Hatamikia
سال انتشار:2020محصول: ایران
Faramarz GharibianFaramarz Gharibian
Pantea PanahihaPantea Panahiha
Kambiz DirbazKambiz Dirbaz
Jahangir AlmasiJahangir Almasi
Mehdi FaghihMehdi Faghih
Mohammad FiliMohammad Fili

درباره فیلم خروج


خروج نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های ایرانی را داراست. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده ابراهیم حاتمی‌کیا قرار داشت. حبیب‌الله والی‌نژاد نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

این فیلم طی جشنواره فیلم فجر در پنج رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین صدابرداری، بهترین طراحی لباس، بهترین چهره‌پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه بصری نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو رشته بهترین چهره‌پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه بصری توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم خروج که با بودجه 9 میلیارد تومانی ساخته شده بود، حدود 3.5 میلیارد تومان در اکران آنلاینش فروش کرد. فرامرز قریبیان، پانته‌آ پناهی‌ها، جهانگیر الماسی، سام قریبیان، کامبیز دیرباز، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی‌نیا، محمد فیلی، مهدی فقیه، رامین پورایمان، محسن صادقی‌نسب، آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی و حمید ابراهیمی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم خروج بدین شرح است: این فیلم داستان گروهی از کشاورزان روستایی را نشان می‌دهد که شرکت سهامی آب، هنگام تخلیه سد آب شور به اشتباه آب را روانه زمین‌های کشاورزی آن‌ها می‌کند و باعث خرابی تمامی محصولات آن‌ها می‌گردد. آن‌ها پس از آن که از طریق مسئولان سد، دهیار، بخشدار و امام جمعه موفق به حل مشکل‌شان نمی‌شوند، تصمیم می‌گیرند که نزد رئیس‌جمهور بروند و مشکل‌شان را با او در میان بگذارند.




بنر فیلم جدایی نادر از سیمین
پوستر فیلم جدایی نادر از سیمین

جدایی نادر از سیمین

A Separation
کارگردان: Asghar Farhadi نویسنده: Asghar Farhadi
سال انتشار:2011محصول: ایران
Leila HatamiLeila Hatami
Peyman MaadiPeyman Maadi
Shahab HosseiniShahab Hosseini
Sare BayatSare Bayat
Sarina FarhadiSarina Farhadi
Babak KarimiBabak Karimi

درباره فیلم جدایی نادر از سیمین


فیلم سینمایی ایرانی جدایی نادر از سیمین یکی از شاهکارهای تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود که افتخارات بزرگی را برای سینمای کشورمان رقم زد؛ وظیفه تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی این فیلم زیبا برعهده اصغر فرهاد قرار داشت.

فیلم جدایی نادر از سیمین با بیان مشکلات اجتماعی و به‌تصویر کشیدن فواصل زیاد طبقه‌های اجتماعی موفق شد نظرات مثبت منتقدین داخلی را به سمت خود جلب کند. این فیلم حتی در بخش بین‌المللی نیز موفق بود و بسیاری از منتقدان شناخته‌شده جهان نمرات بالایی را به آن اعطا کردند.

فیلم جدایی نادر از سیمین اکنون در لیست 250 فیلم برتر سایت IMDb قرار دارد. این فیلم در کسب جوایز بین‌المللی خارق‌العاده کار کرد و افتخارات بزرگی را برای ایران به ارمغان آورد. فیلم جدایی نادر از سیمین طی مراسم گلدن گلوب 2012 و اسکار 2012 در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان موفق به کسب این جوایز شد.

فیلم جدایی نادر از سیمین طی جشنواره فیلم فجر نیز در 13 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در پنج بخش بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین صدابرداری، بهترین فیلم‌برداری و بهترین فیلم از دید تماشاگران موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد.

فلیم جدایی نادر از سیمین فروش‌ خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد؛ این فیلم که با بودجه 500 هزار دلاری تولید شده بود، حدود 24 میلیون دلار در به صورت جهانی فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، علی‌اصغر شهبازی، کیمیا حسینی، حمید جانانه، شیرین یزدان‌بخش و مریلا زارعی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم جدایی نادر از سیمین بدین شرح است: سیمین قصد دارد ‌همراه با همسرش نادر و دختر خود ترمه از ایران مهاجرت و مقدمات این کار را نیز فراهم آورده است؛ اما نادر قصد ندارد پدرش را که مبتلا به بیماری آلزایمر است تنها رها کند. اختلافات این زوج باعث می‌شود سیمین از دادگاه درخواست طلاق کند. دادگاه درخواست سیمین را برای حضانت فرزندش نمی‌پذیرد. ترمه به امید بازگشت مادرش تصمیم می‌گیرد نزد پدرش نادر بماند. نادر که قادر نیست از عهده مراقبت پدرش بربیاید، مستخدمی به نام راضیه را استخدام می‌کند. این زن جوان که باردار است این کار را بدون آگاهی همسرش حجت می‌پذیرد.




بنر فیلم تگزاس
پوستر فیلم تگزاس

تگزاس

Texax
کارگردان: Masoud Atyabi نویسنده: Babak Kaydan , Meysam Kaydan
سال انتشار:2018محصول: ایران
Hamid FarrokhnejadHamid Farrokhnejad
Pejman JamshidiPejman Jamshidi
Sam DerakhshaniSam Derakhshani

درباره فیلم تگزاس


فیلم تگزاس یکی از بهترین فیلم های ایرانی محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی آن برعهده مسعود اطیابی قرار داشت. سید ابراهیم عامریان تهیه‌کننده این پروژه بود. بابک کایدان و میثم کایدان نیز داستان این فیلم را نوشتند.

فیلم تگزاس در بخش فروش خارق‌العاده کار کرد و توانست موفقیت بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. این فیلم فروشی 14 میلیارد تومانی را در گیشه تجربه کرد. پژمان جمشیدی، حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی و گابریلا پتری ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم تگزاس بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به دو دوست به نام‌های بهرام و ساسان است. ساسان در برزیل زندگی کرده و بهرام نیز قصد دارد مقیم برزیل شود. او به همین علت تصمیم می‌گیرد سرپرستی یک کودک برزیلی که نام مادر آن لارا است بر عهده بگیرد. برادر آلیس (نامزد ساسان) به یک گنگستر بزرگ به نام کارلوس بدهکار است و در ازای پول می‌خواهد آلیس با آن ازدواج کند. ساسان هم قصد دارد پول بهرام را صرف بدهی همسر خود کند، ولی بهرام پولی ندارد؛ در همین حال بهرام در یک قرعه کشی پوشک بچه مبلغ یک میلیون دلار برنده می‌شود.




بنر فیلم مارمولک
پوستر فیلم مارمولک

مارمولک

The Lizard
کارگردان: Kamal Tabrizi نویسنده: Peyman Ghasemkhani
سال انتشار:2004محصول: ایران
Parviz ParastoueiParviz Parastouei
Bahram IbrahimiBahram Ibrahimi
Shahrokh ForoutanianShahrokh Foroutanian
Farideh Sepah MansourFarideh Sepah Mansour
Rastin SoleimaniRastin Soleimani
Maede TahmasbiMaede Tahmasbi

درباره فیلم مارمولک


مارمولک یکی از فیلم های ایرانی کمدی پرطرفدار سینما است که توجه مخاطبان زیادی به سمت خود جلب کرد. این فیلم که توسط کمال تبریزی کارگردانی شده بود موفق به جلب نظرات مثبت منتقدان و طرفداران سینما شد. داستان فیلم مارمولک توسط پیمان قاسم‌خانی نوشته شده بود و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده منوچهر محمدی قرار داشت.

این فیلم به دلیل داستان جالب، پیام‌های عمیق و بازی عالی پرویز پرستویی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. فیلم مارمولک توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند و با وجود محدودیت‌های اکران حدود 795 میلیون تومان در گیشه بفروشد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم مارمولک به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پرویز پرستویی، بهرام ابراهیمی، شاهرخ فروتنیان، رضا سعیدی، مهران رجبی، فریده سپاه‌منصور، سهیلا رضوی، رعنا آزادی‌ور، مائده طهماسبی، نقی سیف‌جمالی، سید مهرداد ضیایی، سیروس همتی، حسین سلیمانی، علی عابدینی و فرزین محدث اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مارمولک بدین شرح است: رضا مثقالی که با نام رضا مارمولک شناخته می‌شود، دزد سابقه‌داری است که چندین بار دستگیر و زندانی شده است؛ رضا طی آخرین اقدام خلافکارانه‌اش دست به سرقت مسلحانه زد و سپس دستگیر شد. او پس از دستگیری به زندانی منتقل می‌شود که رئیس آن فردی بسیار سخت‌گیر به آقای مجاور است. مجاور اعتقاد دارد باید آنقدر نسبت به مجرمان سخت‌گیر باشد تا حتی فکر اعمال خلاف بار دیگر به ذهنشان خطور نکند؛ او همچنین اعتقاد دارد زندانیان را به زور هم که شده باید مجبور به کارهای درست کرد تا به بهشت بروند. رضا طی اتفاقی مجروح شده و به بیمارستان خارج از زندان منتقل می‌شود. او در آنجا لباس یک روحانی بیمار را به سرقت می‌برد و در لباس روحانیت دست به فرار از بیمارستان می‌زند.




بنر فیلم رحمان ١۴۰۰
پوستر فیلم رحمان ١۴۰۰

رحمان ١۴۰۰

Rahman 1400
کارگردان: Manouchehr Hadi نویسنده: Babak Kaydan
سال انتشار:2019محصول: ایران
Mohammadreza GolzarMohammadreza Golzar
Yekta NaserYekta Naser
Sare BayatSare Bayat
Saeed AghakhaniSaeed Aghakhani
Mehran ModiriMehran Modiri
Bahram AfshariBahram Afshari

درباره فیلم رحمان ١۴۰۰


رحمان 1400 یکی دیگر از فیلم های ایرانی کمدی است که شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های ایرانی را داراست. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده منوچهر هادی قرار داشت. داستان این فیلم توسط بابک کایدان و میثم کایدان نوشته شد و علی سرتیپی نیز تهیه‌کننده این اثر بود.

این فیلم بعد از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. برخی از منتقدان شوخی‌های درون فیلم را زننده و بی‌معنی توصیف کردند و برخی دیگر نیز اعتقاد داشتند این فیلم در قالب طنز خود پیام‌های اجتماعی مفیدی را به مخاطبان القا می‌کند.

فیلم رحمان 1400 توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و با وجود محدودیت‌های اکران فروش خوبی در گیشه داشته باشد. این فیلم چیزی در حدود 22.5 میلیارد تومان در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مهران مدیری، سعید آقاخانی، یکتا ناصر، بهرام افشاری، ساره بیات، غلامرضا نیکخواه و محمد رضا گلزار اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم رحمان 1400 بدین شرح است: رحمان آبدارچی یک شرکت است و زندگی فقیرانه‌ای در کنار خانواده خود دارد. روزی پزشک رحمان به او می‌گوید که به‌زودی بر اثر بیماری سرطان از دنیا خواهد رفت. به همین دلیل رحمان تصمیم می‌گیرد با کشیدن نقشه‌ای از مرگ خود برای خانواده‌اش سودی به‌دست بیاورد؛ اما نقشه‌های او همیشه با بدشانسی مواجه می‌شوند. او با دوستش انوش نقشه‌‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که طبق آن اشکان پسر رئیس شرکت، بلایی سر رحمان بیاورد که خانواده رحمان با پول دیه زندگی خوبی داشته ‌باشند.




بنر فیلم شبی که ماه کامل شد
پوستر فیلم شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد

When the Moon was Full
کارگردان: Narges Abyar نویسنده: Narges Abyar , Morteza Esfahani
سال انتشار:2019محصول: ایران
Elnaz ShakerdoustElnaz Shakerdoust
Houtan ShakibaHoutan Shakiba
Fereshteh Sadr OrafaeeFereshteh Sadr Orafaee
Pedram SharifiPedram Sharifi
Shabnam MoghadamiShabnam Moghadami
Farid Sajjadi HosseiniFarid Sajjadi Hosseini

درباره فیلم شبی که ماه کامل شد


شبی که ماه کامل شد یک فیلم سینمایی ایرانی 2019 است که وظیفه نویسندگی و کارگردانی آن برعهده نرگس آبیار قرار داشت. محمدحسین قاسمی نیز تهیه‌کننده فیلم شبی که ماه کامل شد بود.

این فیلم پس از اکران با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد؛ برخی از منتقدان از عملکرد گروه بازیگری و کارگردانی فیلم تمجید کردند و برخی دیگر نیز اعتقاد داشتند این اثر در بخش فیلم‌برداری و شخصیت‌پردازی‌ها دارای ایرادات اساسی است.

فیلم شبی که ماه کامل شد طی جشنوراه فیلم فجر در 13 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در شش بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم همچنین در بیست‌ویکمین دوره جشن خانه سینما در 13 بخش نامزد دریافت جایزه بود که در سه بخش بهترین چهره‌پردازی، بهترین طراحی لباس و بهترین بازیگر نقش مکمل زن این جایزه را به‌دست آورد.

فیلم شبی که ماه کامل شد حضور قدرتمندانه‌ای را در گیشه تجربه کرد و توانست مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم چیزی در حدود 19 میلیارد تومان در گیشه فروخت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، بانیپال شومون، امین میری، شبنم مقدمی، فرید سجادی حسینی و آرمین رحیمیان اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم شبی که ماه کامل شد بدین شرح است: این فیلم داستان دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که دلبسته جوانی شهرستانی می‌شود؛ این دختر این بعد از ازدواج بنا به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران می‌شود. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد. این فیلم براساس داستان واقعی عبدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری ساخته است.




بنر فیلم تگزاس ٢
پوستر فیلم تگزاس ٢

تگزاس ٢

Texax Two
کارگردان: Masoud Atyabi نویسنده: Hamzeh Salehi
سال انتشار:2019محصول: ایران
Mehdi HashemiMehdi Hashemi
Sam Derakhshani (سام درخشانی)Sam Derakhshani (سام درخشانی)
Pejman JamshidiPejman Jamshidi
Jaleh SametiJaleh Sameti
Gabriela PetryGabriela Petry
Nader SoleymaniNader Soleymani

درباره فیلم تگزاس ٢


بعد از موفقیت فیلم تگزاس در سال 1396، سازندگان تصمیم به تولید دنباله‌ای از آن با نام تگزاس 2 گرفتند. فیلم تگزاس 2 حتی از فیلم قبلی نیز موفق‌تر ظاهر شد و توانست توجه مخاطبین بیشتری را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده مسعود اطیابی قرار داشت؛ سید ابراهیم عامریان تهیه‌کننده این فیلم بود و حمزه صالحی نیز به‌عنوان نویسنده در این پروژه همکاری داشت.

فیلم تگزاس 2 فروش قدرتمندانه‌ای را در گیشه تجربه کرد و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما ایران تبدیل شد. این فیلم حدود 25 میلیارد تومان در گیشه فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم دوم تگزاس به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و گابریلا پتری اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تگزاس 2 بدین شرح است: پس از اتفاقات مربوط به فیلم نخست، ساسان همراه با بهرام و آلیس به ایران بازمی‌گردند. پدر بهرام، آقا بابک و مادر ساسان، سوری جون به استقبال آن‌ها می‎روند؛ اما ساسان خبر ندارد که آن‌ها با یکدیگر ازدواج کرده‌اند. بهرام طی یک اشتباه دلارهای خود را که در چمدان قرار داده بود، با چمدانی دیگر اشتباه می‌گیرد. پس از این اتفاق آدم‌های کارلوس به سراغ آن‌ها می‌آیند و ساسان و بهرام دوباره وارد ماجراهای جدیدی می‌شوند که باعث می‌شود تحت تعقیب قاچاقچیان مواد مخدر قرار بگیرند.




بنر فیلم زندان زنان
پوستر فیلم زندان زنان

زندان زنان

Women's Prison
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:2002محصول:

درباره فیلم زندان زنان


زندان زنان فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی منیژه حکمت است؛ منیژه حمکت در امر تهیه‌‌کنندگی تنها نبود و سیروس تسلیمی نیز او را همراهی کرد. وظیفه نویسندگی فیلم زندان زنان برعهده فرید مصطفوی قرار داشت.

این فیلم در جلب نظر مثبت منتقدان موفق بود و توانست مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان فیلم زندان زنان را به دلیل داستان خاص و جذاب و همچنین بازی عالی گروه بازیگران مورد تمجید قرار دادند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پگاه آهنگرانی، رؤیا تیموریان، مریم بوبانی، رویا نونهالی، فرخنده فرمانی‌زاده و گلاب آدینه اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم زندان زنان بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1362 و در یک زندان زنان جریان دارد. در ابتدا فیلم زندانیان درست به شورش زده و رئیس زندان به نام طاهره یوسفی نز آن‌ها رفته تا آرامشان کند؛ یوسفی در ادامه با وضع قوانینی سخت‌گیرانه موفق می‌شود شورش زندانیان را خنثی کند. در ادامه یوسفی با یکی از زندانیان به نام میترا که به جرم قتل ناپدری‌اش در زندان است درگیر می‌شود. میترا که نفوذ زیادی در بین زندانیان دارد پیوسته از دستورهای یوسفی سرپیچی می‌کند و هربار به بهانه‌ای مجازات می‌شود.




بنر فیلم روزهای نارنجی
پوستر فیلم روزهای نارنجی

روزهای نارنجی

Orange Days
کارگردان: Arash Lahooti نویسنده: Arash Lahooti , Jamileh Darolshafaie
سال انتشار:2019محصول: ایران
Hedie TehraniHedie Tehrani
Ali MosaffaAli Mosaffa
Mehran AhmadiMehran Ahmadi
Alireza OstadiAlireza Ostadi
Zhila ShahiZhila Shahi
Sadaf AsgariSadaf Asgari

درباره فیلم روزهای نارنجی


روزهای نارنجی فیلم ایرانی جدید به کارگردانی و نویسندگی آرش لاهوتی است که در سال 1399 به صورت آنلاین اکران شد. جمیله دارالشفایی نیز در امر نویسندگی لاهوتی را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده علیرضا قاسم‌خان قرار داشت.

فیلم روزهای نارنجی به جوایز بین‌المللی مختلفی دست یافت و توانست به موفقیت‌های بزرگی برسد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، صدف عسکری، رؤیا حسینی، لی‌لی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان زندگی پر فراز و نشیب زنی میانسال به نام آبان است که واسطه استخدام کارگران زن فصلی برای کار در باغ‌های مرکبات شمال کشور است.




بنر فیلم اینجا بدون من
پوستر فیلم اینجا بدون من

اینجا بدون من

Here Without Me
کارگردان: Bahram Tavakkoli نویسنده: Tennessee Williams , Bahram Tavakkoli
سال انتشار:2011محصول: ایران
Saber AbarSaber Abar
Negar JavaherianNegar Javaherian
Fatemeh Motamed-AryaFatemeh Motamed-Arya
Parsa PirouzfarParsa Pirouzfar

درباره فیلم اینجا بدون من


فیلم سینمایی ایرانی اینجا بدون من اثری به کارگردانی و نویسندگی بهرام توکلی است؛ سعید سعدی نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. این فیلم با اقتباس از نمایشنامه باغ وحش شیشه‌ای اثر تنسی ویلیامز ساخته شد.

فیلم اینجا بدون من پس از اکران در سال 1390 توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و نمرات نسبتا خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این را در زمینه‌های فیلم‌نامه، بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند. فاطمه معتمدآریا برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن در سی‌و‌پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال کانادا شد.

در کنار فاطمه معتمدآریا، بازیگرانی همچون نگار جواهریان، صابر ابر و پارسا پیروزفر نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم اینجا بدون من بدین شرح است: داستان حول محور خانواده‌ای متشکل از مادر و دو فرزندش، احسان و یلدا می‌چرخد که در آرزوی دستیابی به رویاهای خود بوده و در امید تحولی بزرگ هستند. یلدا معلول است و تمام دغدغه مادر تامین آینده او است. در ادامه با ورود دوست احسان به نام رضا، زندگی آنان را دستخوش تغییراتی می‌شود.




بنر فیلم طلا و مس
پوستر فیلم طلا و مس

طلا و مس

Gold and Copper
کارگردان: Homayoun Asadian نویسنده: Hamed Mohammadi
سال انتشار:2011محصول: ایران
Negar JavaherianNegar Javaherian
Behrooz ShoeibiBehrooz Shoeibi
Javad EzzatiJavad Ezzati
Sahar DolatshahiSahar Dolatshahi
Mehran RajabiMehran Rajabi
Reza RadmaneshReza Radmanesh

درباره فیلم طلا و مس


فیلم سینمایی ایرانی طلا و مس اثری به کارگردانی همایون اسعدیان است که نخستین بار بیست‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد.

منتقدان ضمن تمجید از عملکرد گروه بازیگری، اعتقاد داشتند داستان این فیلم به‌زیبایی برخی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی کشور را به‌تصویر می‌کشد. نگار جواهریان برای بازی در این فیلم به جوایز مختلفی دست پیدا کرد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر و تندیس بهترین بازیگر زن نقش اول از چهاردهمین جشن خانه سینما اشاره کرد.

در کنار نگار جواهریان، ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم طلا و مس به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بهروز شعیبی، سحر دولتشاهی، حلیمه سعیدی، جواد عزتی، رضا رادمنش و مهران رجبی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم طلا و مس بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به یک طلبه جوان به نام سیدرضا است که جهت حضور در کلاس‌های استاد اخلاقی به تازگی با خانواده‌اش به تهران آمده است. در ادامه او پی می‌برد که همسرش زهرا به بیماری اسکلروز چندگانه مبتلا شده است. این موضوع باعث می‌شود آرامش زندگی رضا کاملا برهم بخورد. او باید جهت برآمدن از عهده هزینه‌های درمان همسرش سبک زندگی خود را تغییر دهد.




بنر فیلم بدون تاریخ بدون امضا
پوستر فیلم بدون تاریخ بدون امضا

بدون تاریخ بدون امضا

No Date, No Signature
کارگردان: Vahid Jalilvand نویسنده: Vahid Jalilvand , Ali Zarnegar
سال انتشار:2017محصول: ایران
Amir AghaeiAmir Aghaei
Navid MohammadzadeNavid Mohammadzade
Hedie TehraniHedie Tehrani
Zakiyeh BehbahaniZakiyeh Behbahani
Saeed DakhSaeed Dakh
Alireza OstadiAlireza Ostadi

درباره فیلم بدون تاریخ بدون امضا


بدون تاریخ، بدون امضاء یکی از بهترین فیلم های ایرانی است که بدون شک شایستگی حضور در این لیست را داراست. وحید جلیلوند به‌عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. احسان علیخانی در امر تهیه‌کنندگی و علی زرنگار در امر نویسندگی جلیلوند را همراهی کردند.

فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء نمرات خوبی را از جانب منتقدان دریافت کرد و با تحسین گسترده آن‌ها مواجه شد. منتقدان فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء را به دلیل به‌تصویر کشیدن مشکلات اجتماعی و فاصله طبقاتی مورد تحسین قرار دادند. آن‌ها همچنین از عملکرد عالی گروه بازیگری تمجید کردند.

این فیلم طی سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در 12 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (برای بازی نوید محمدزاده) و بهترین صداگذاری موفق به کسب این جایزه شد. فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء در بخش فروش نیز قدرتمند ظاهر شد و چیزی در حدود 4.8 میلیارد تومان فروش کرد. امیر آقایی، هدیه تهرانی، نوید محمدزاده و زکیه بهبهانی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دکتر کاوه نریمان هنگام رانندگی با موتورسیکلتی که یک خانواده سوار آن بوده تصادف می‌کند. فردای شب حادثه او در محل کار خود در پزشکی قانونی با جسدی مواجه می‌شود که او را می‌شناسد. کاوه از روبه‌رو شدن با خانواده متوفی پرهیز می‌کند.




بنر فیلم ناخدا خورشید
پوستر فیلم ناخدا خورشید

ناخدا خورشید

Captain Khorshid
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:1987محصول:

درباره فیلم ناخدا خورشید


ناخدا خورشید یکی از بهترین فیلم های ایرانی محسوب می‌شود که درواقع داستان آن برداشتی آزاد از داستان داشتن و نداشتن اثر ارنست همینگوی است. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم ناخدا خورشید برعهده ناصر تقوایی قرار داشت. هارون یشایائی و محمدعلی سلطان‌زاده نیز تهیه‌کنندگان فیلم ناخدا خورشید بودند.

فیلم ناخدا خورشید یکی از موفق‌ترین آثار سینمایی کشورمان محسوب می‌شود که با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد. منتقدان این فیلم را به دلیل خلاقیت داستانی، بازی عالی گروه بازیگران و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند و نمراتی عالی را به آن اعطا کردند.

فیلم ناخدا خورشید طی پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در شش بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی داریوش ارجمند و لوح زرین بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای بازی سعید پورصمیمی شد.

خلاصه داستان فیلم ناخدا خورشید بدین شرح است: حوادث فیلم در دهه ۱۳۴۰ جریان دارد. یکی از بزرگان شهر به نام خواجه ماجد، ناخدا خورشید را لو می‌دهد و بار قاچاق لنج ناخدا خورشید به آتش کشیده می‌شود. دلالی به نام فرحان که قصد دارد تعدادی فراری سیاسی را از مرز آبی عبور دهد وارد بندر می‌شود. او با ناخدا خورشید تماس می‌گیرد. ناخدا که احتمال می‌دهد لنجش را مصادره کنند شروع به همکاری با فرحان می‌کند. او چند مرد را که ظاهراً در ترور حسنعلی منصور نقش داشتند به آن سوی آب می‌رساند. بعد از آن چند تبعیدی نیز از فرحان می‌خواهند که اوضاع را برای فرار آنان نیز آماده کند.




بنر فیلم چهارشنبه سوری
پوستر فیلم چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری

Fireworks Wendnesday
کارگردان: Asghar Farhadi نویسنده: Asghar Farhadi , Mani Haghighi
سال انتشار:2006محصول: ایران
Hamid FarrokhnejadHamid Farrokhnejad
Hedie TehraniHedie Tehrani
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Pantea BahramPantea Bahram
Sahar DolatshahiSahar Dolatshahi
Houman SeyyediHouman Seyyedi

درباره فیلم چهارشنبه سوری


چهارشنبه سوری فیلمی به کارگردانی و نویسندگی یکی از برترین فیلم‌سازان کشورمان یعنی اصغر فرهادی است. فرهادی در امر نوشتن فیلم‌نامه این اثر تنها نبود و مانی حقیقی نیز در این امر او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم چهارشنبه سوری برعهده سید جمال ساداتیان قرار داشت.

فیلم چهارشنبه سوری به دلیل درون‌مایه اجتماعی و داستان جذاب خود توانست نمراتی عالی را از سوی منتقدان دریافت کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. این فیلم طی بیست‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در نه بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین تدوین و فیلم محبوب تماشاگران موفق به کسب سیمرغ بلورین شد.

فیلم چهارشنبه سوری در عرصه بین‌المللی نیز افتخارات گوناگونی را برای کشورمان رقم زد. این فیلم برنده هوگو طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو و نامزد پلنگ طلایی جشنواره فیلم لوکارنو در سال ۲۰۰۶ شد. هدیه تهرانی، ترانه علیدوستی، حمید فرخ‌نژاد، پانته آ بهرام، هومن سیدی و سحر دولتشاهی ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم چهارشنبه سوری به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم چهارشنبه سوری بدین شرح است: در نزدیکی سال نو دختر جوانی به نام روح‌انگیز خود را برای ازدواج آماده می‌کند. او در یک شرکت خدمات نظافتی فعالیت دارد. در روز چهارشنبه سوری شرکت با او جهت انجام کار جدید تماس می‌گیرد. روح‌انگیر برای انجام نظافت به خانه خانواده‌ای از قشر متوسط وارد می‌شود. او خیلی زود پی می‌برد که فضای عجیب و غم‌انگیزی در این خانه حاکم است.




بنر فیلم لونه زنبور
پوستر فیلم لونه زنبور

لونه زنبور

Vespiary
کارگردان: Borzoo Niknejad نویسنده: Mohsen Kiaei
سال انتشار:2018محصول: ایران
Pejman JamshidiPejman Jamshidi
Mohsen KiaeiMohsen Kiaei
Bahare KianafsharBahare Kianafshar
Rana AzadivarRana Azadivar
Houman BarghnavardHouman Barghnavard

درباره فیلم لونه زنبور


لونه زنبور را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های ایرانی دانست که وظیفه کارگردانی آن برعهده برزو نیک‌نژاد قرار داشت. سعید خانی تهیه‌کننده فیلم لونه زنبور بود. داستان این فیلم نیز توسط محسن کیایی نوشته شد.

فیلم لونه زنبور با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و توانست فروشی فوق‌العاده را در گیشه تجربه کند. این فیلم توانست چیزی در حدود 9 میلیارد تومان در گیشه فروش کند. ازجمله بازیگرانی که در فیلم لونه زنبور به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پژمان جمشیدی، محسن کیایی، هومن برق‌نورد، بهاره کیان‌افشار، پیام احمدی‌نیا، رعنا آزادی‌ور و فرید سجادی حسینی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم لونه زنبور بدین شرح است: دو پسرخاله به نام‌های صابر و مرتضی با دزدی روزگار خود را می‌گذرانند. آن‌ها با تحویل گرفتن جعبه‌ای که پدر صابر از مهتاب می‌دزدد وارد دردسر بزرگ شده و مجبور به پنهان کردن آن می‌شوند. مهتاب و برادرش پدر صابر را می‌کشند. صابر و مرتضی جهت مراسم سوگواری پدر صابر به شهرستان می‌آیند. آن‌ها پس از ۱۰ روز به تهران بازمی‌گردند و پی به وجود مهتاب می‌برند. آن‌ها از روی ناچاری محموله دزدی پدر صابر که ارزش ۳۰ میلیاردی دارد باخود می‌برند.




بنر فیلم نهنگ عنبر
پوستر فیلم نهنگ عنبر

نهنگ عنبر

Sperm Whale
کارگردان: Saman Moghaddam نویسنده: Mani Baghbani , Mona Zahed
سال انتشار:2015محصول: ایران
Reza AttaranReza Attaran
Mahnaz AfsharMahnaz Afshar
Vishka AsayeshVishka Asayesh
Hanie TavassoliHanie Tavassoli
Ali GhorbanzadehAli Ghorbanzadeh
Reza NaajiReza Naaji

درباره فیلم نهنگ عنبر


نهنگ عنبر فیلمی کمدی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سامان مقدم است که در سال 1394 اکران شد. داستان این فیلم ایرانی توسط مانی باغبانی و مونا زاهد نوشته شد. منتقدان اعتقاد دارند که فیلم نهنگ عنبر درواقع اقتباسی از فیلم موفق فارست گامپ است که در سال 1994 اکران شده بود.

این فیلم پس از اکران توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شود. فیلم نهنگ عنبر با فروش 7 میلیارد خود به دومین فیلم پرفروش سال 1394 تبدیل شد.

رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، سام نوری، هانیه توسلی، رضا ناجی، نادر سلیمانی، علی قربان‌زاده، حسین سلیمانی و سپند امیرسلیمانی ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم نهنگ عنبر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم نهنگ عنبر بدین شرح است: مردی ۵۰ ساله به نام ارژنگ صنوبری در زندگی خود با تجربه‌های دشوار و عاشقانه‌ای مواجه می‌شود که بسیار عجیب هستند. او از دوران کودکی عاشق دختری به نام رویا می‌شود. ارژنگ بنا به دلایلی موفق نمی‌شود با او ازدواج کند. رویا با توجه به محدودیت‌های اجتماعی دهه شصت تصمیم می‌گیرد تا به همراه خانواده‌ خود به آمریکا برود. ارژنگ که نمی‌تواند رویا را از ذهن خود خارج کند، به کارهای عجیب دست می‌زند.




بنر فیلم مطرب
پوستر فیلم مطرب

مطرب

Motreb
کارگردان: Mostafa Kiaei نویسنده:
سال انتشار:2020محصول: ایران
Parviz ParastoueiParviz Parastouei
Mehran AhmadiMehran Ahmadi
Elnaz ShakerdoustElnaz Shakerdoust
Mohsen KiaeiMohsen Kiaei
Aysegul CoskunAysegul Coskun
Hossein OmidiHossein Omidi

درباره فیلم مطرب


از مطرب می‌‌توان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های ایرانی یاد کرد که پس از اکران در سال 1398 با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. وظیفه تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده مصطفی کیایی قرار داشت.

فیلم مطرب یکی از پرفروش‌ترین فیلم های ایرانی محسوب می‌شود که در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق عمل کرد. این فیلم که با بودجه 5.5 میلیارد تومانی تولید شده بود، حدود 38.5 میلیارد تومان در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم مطرب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، عایشه‌گل جوشکن، محمدسام یوسفی، حسین امیدی و امین مقدم اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مطرب بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به خواننده‌ای کاباره‌ای به نام ابراهیم خوش‌لحن است که قبل از رسیدن به شهرت، با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ مانند این طیف خواننده‌ها از صحنه کنار می‌رود. اما او چون به اندازه کافی از شهرت و شانس برخوردار نبوده ‌است، نمی‌تواند تبدیل به خواننده لس‌آنجلسی شود و درنهایت به خواننده مراسم تبدیل می‌شود. ابراهیم که نام خانوادگی خود را نمی‌پسندد، آن را به خوش‌لحن تغییر می‌دهد. او سال‌ها در حسرت اجرای دوباره روی صحنه می‌ماند تا اینکه یک روز، زیبا ترتیبی می‌دهد تا پدرش در برنامه هفته فرهنگی ایران در شهر استانبول، ترکیه روی صحنه برود.




بنر فیلم هزارپا
پوستر فیلم هزارپا

هزارپا

Centipede
کارگردان: Abolhassan Davoodi نویسنده:
سال انتشار:2018محصول: ایران
Reza AttaranReza Attaran
Sara BahramiSara Bahrami
Javad EzzatiJavad Ezzati
Mehran AhmadiMehran Ahmadi
Shohreh LorestaniShohreh Lorestani
Laleh EskandariLaleh Eskandari

درباره فیلم هزارپا


یکی دیگر از بهترین فیلم های ایرانی که توانست به موفقیت بزرگی دست پیدا کند، فیلم هزارپا بود که در سال 1397 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده ابوالحسن داوودی قرار داشت. رضا رخشان نیز تهیه‌کننده فیلم هزارپا بود. داستان این فیلم ایرانی کمدی نیز توسط امیر برادران، پیمان جزینی و مصطفی زندی نوشته شد.

فیلم هزارپا موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران تبدیل شود. این فیلم موفق شد چیز در حدود 38 میلیارد تومان در گیشه بفروشد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم هزارپا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، سعید امیرسلیمانی، شهره لرستانی، امید روحانی، نعیمه نظام دوست، سپند امیرسلیمانی، محمد نادری، لاله اسکندری، سینا رازانی، امیرمهدی ژوله و علی صالحی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم هزارپا بدین شرح است: رضا و دوستش منصور که به دزدی مشغول هستند توسط مادرش پی می‌برد که دختر صاحب کارش الهام فردی پولدار است که نذر کرده با یک جانباز ازدواج کند. به‌همین علت رضا که در تصادف پای خود را از دست داده تصمیم می‌گیرد خود را به دختر نزدیک کند تا بتواند با وی ازدواج کند. رضا وارد آسایشگاه جانبازان می‌شود که دختر مدیر آنجاست. او با گفتن دروغ‌های مختلف تلاش می‌کند که توجه دختر را به خود جلب کند.




بنر فیلم سراسر شب
پوستر فیلم سراسر شب

سراسر شب

All Through the Night
کارگردان: Farzad Motamen نویسنده: Farzad Motamen
سال انتشار:2019محصول: ایران
Elnaz ShakerdoustElnaz Shakerdoust
Amir JafariAmir Jafari
Afsane ChehreazadAfsane Chehreazad
Sina HejaziSina Hejazi
Azade SamadiAzade Samadi
Mehdi SoltaniMehdi Soltani

درباره فیلم سراسر شب


وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم سراسر شب برعهده فرزاد مؤتمن قرار داشت. این فیلم در سال 1399 به صورت آنلاین اکران شد. زامیاد سعدوندیان در امر نویسندگی مؤتمن را همراهی کرد. جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سراسر شب بود.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به الناز شاکردوست، امیر جعفری، افسانه چهره‌آزاد، سینا حجازی، آزاده صمدی، مهدی سلطانی، سید امیرحسام شجاعی، سحر نظام‌دوست، محمدرضا هاشمی، ایلناز آذری، دیانا روهنده و داراب داداش‌زاده اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مهتا برای یافتن ردی از داوود مرادی که آخرین فرد مرتبط با خواهرش مریم، پیش از خواب طولانی مدتش بوده به محل زندگی داود می‌رود تا پاسخی برای سوالاتش پیدا کند.




بنر فیلم نهنگ عنبر: سلکشن رویا
پوستر فیلم نهنگ عنبر: سلکشن رویا

نهنگ عنبر: سلکشن رویا

Sperm Whale: Roya's Selection
کارگردان: Saman Moghaddam نویسنده: Saman Moghaddam
سال انتشار:2017محصول: ایران
Reza AttaranReza Attaran
Mahnaz AfsharMahnaz Afshar
Vishka AsayeshVishka Asayesh
Sirous GorjestaniSirous Gorjestani
Amirhossein ArmanAmirhossein Arman
Hesam NavabsafaviHesam Navabsafavi

درباره فیلم نهنگ عنبر: سلکشن رویا


بعد از موفقیت بزرگ فیلم نهنگ عنبر، سازندگان تصمیم به تولید دنباله‌ای از آن با نام نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا می‌گیرند. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلم دوم برعهده سامان مقدم قرار داشت.

فیلم نهنگ عنبر 2 نسبت به فیلم نخست به موفقیت بیشتری دست پیدا کرد و موفق شد مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کند. این فیلم حدود 21 میلیارد تومان در گیشه فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم نهنگ عنبر 2 به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی، رضا ناجی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی و علی قربان‌زاده اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نهنگ عنبر 2 بدین شرح است: ارژنگ پس از چهل سال انتظار سرانجام به رویا می‌رسد. او جهت برپایی مراسم عروسی همراه رویا راهی شمال می‌شود. طی این سفر شاهد مرور خاطرات آن‌ها و یادآوری‌ گذشته این دو در دهه شصت هستیم.




بنر فیلم خوب، بد، جلف
پوستر فیلم خوب، بد، جلف

خوب، بد، جلف

The Good, the Bad & the Corny
کارگردان: Peyman Ghasemkhani نویسنده: Peyman Ghasemkhani
سال انتشار:2017محصول: ایران
Pejman JamshidiPejman Jamshidi
Hamid FarrokhnejadHamid Farrokhnejad
Sam DerakhshaniSam Derakhshani
Vishgah AsayeshVishgah Asayesh

درباره فیلم خوب، بد، جلف


خوب، بد، جلف یک اثر کمدی به کارگردانی و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی است که در سال 1395 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم کمدی برعهده محسن چگینی و عبدالله اسکندری قرار داشت.

خوب، بد، جلف عملکرد درخشانی را از خود در گیشه برجای گذاشت و توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. این فیلم با بودجه تولید 2 میلیارد تومانی خود توانست حدود 16 میلیارد تومان در گیشه فروش کند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم خوب، بد، جلف به ایفای نقش پرداختند می‌توان به حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، حسین پاکدل، بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی، آزاده صمدی، امیرمهدی ژوله، مهراب قاسمخانی، نسیم ادبی، سپند امیرسلیمانی، مجید مظفری و رضا رویگری اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مانی حقیقی یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه‌کننده‌اش تحت فشار قرار می‌گیرد تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد که فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست. آن‌ها از سرگرد شادمان به عنوان کارشناس انتظامی کمک می‌گیرند. سرگرد قبول می‌کند به آن‌ها آموزش دهد و آن‌ها را همراه خود می‌برد تا شیوه کار او را یاد بگیرند.

لازم به ذکر است که فیلم خوب‌، بد، جلف طی سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق به کسب لوح زرین بهترین فیلم از دید تماشاگران شد.




بنر فیلم سن پترزبورگ
پوستر فیلم سن پترزبورگ

سن پترزبورگ

Saint Petersburg
کارگردان: Behruz Afkhami نویسنده: Peyman Ghasemkhani , Mehrab Ghasemkhani
سال انتشار:2010محصول: ایران
Peyman GhasemkhaniPeyman Ghasemkhani
Mohsen TanabandeMohsen Tanabande
Bahare RahnamaBahare Rahnama
Shila KhodadadShila Khodadad
Andishe FooladvandAndishe Fooladvand
Sorush SehhatSorush Sehhat

درباره فیلم سن پترزبورگ


سن پطرزبورگ فیلمی به کارگردانی بهروز افخمی است که در سال 1389 اکران شد. پیمان قاسم‌خانی و مهراب قاسم‌خانی داستان این فیلم ایرانی را نوشتند و حمید اعتباریان نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکار داشت.

فیلم سن پطرزبورگ در زمان خود فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد و در جلب نظر مخاطبان موفق بود. این فیلم حدود 730 میلیون تومان در گیشه فروش داشت. محسن تنابنده، پیمان قاسم خانی، امین حیایی، بهاره رهنما، شیلا خداداد، کیانوش گرامی، سروش صحت، امید روحانی، اندیشه فولادوند، سید ابراهیم بحرالعلومی، نعیمه نظام دوست، اردشیر کاظمی، علی اصغر طبسی و آرش تاج ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم سن پطرزبورگ بدین شرح است: دو خلافکار خرده‌پا از وجود گنجی با کلید عقاب دو سر که میراث تزار روسیه است، آگاه می‌شوند. آن‌ها در ادامه تلاش می‌کنند تا با ترفندهای مختلف به این گنج دست پیدا کنند.




بنر فیلم گشت ارشاد‎
پوستر فیلم گشت ارشاد‎

گشت ارشاد‎

The Guidance Patrol
کارگردان: Saeed Soheili نویسنده: Mehdi Mirzaee
سال انتشار:2012محصول: ایران
Hamid FarrokhnejadHamid Farrokhnejad
Saed SoheiliSaed Soheili
Poulad KimiayiPoulad Kimiayi
Sahar GhoreyshiSahar Ghoreyshi
Niousha ZeighamiNiousha Zeighami
Jamshid HashempourJamshid Hashempour

درباره فیلم گشت ارشاد‎


موفقیت‌های فیلم گشت ارشاد در گیشه باعث شد تا سازندگان خبر از تولید دنباله‌ این فیلم با نام گشت ارشاد 2 را بدهند. به مانند فیلم نخست، وظیفه‌ کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم دوم نیز برعهده سعید سهیلی قرار داشت. در امر تهیه‌کنندگی حمید فرخ‌نژاد و در امر نویسندگی مهدی محمدنژادیان به سهیلی کمک کردند.

فیلم گشت ارشاد 2 به موفقیت‌های فیلم نخست ادامه داد و توانست فروشی خوبی را در گیشه تجربه کند. این فیلم موفق شد حدود 19.7 میلیارد تومان در باکس‌آفیس بفروشد. حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری و ترلان پروانه ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم گشت ارشاد 2 بدین شرح است: داستان فیلم دوم پنج سال پس از وقایع قسمت نخست رخ می‌دهد. عباس و حسن از زندان آزاد می‌شوند و عطا هم از کما بیرون می‌آید و زنده می‌ماند؛ اما عطا پس از کما به طور کامل اتفاقات گذشته را فراموش کرده است.




بنر فیلم ۵۰ کیلو آلبالو
پوستر فیلم ۵۰ کیلو آلبالو

۵۰ کیلو آلبالو

50 Kilos of Sour Cherry
کارگردان: Mani Haghighi نویسنده: Mani Haghighi , Farhad Tohidi
سال انتشار:2016محصول: ایران
Hasti MahdavifarHasti Mahdavifar
Farhad AeishFarhad Aeish
Vishka AsayeshVishka Asayesh
Behnoush BakhtiariBehnoush Bakhtiari
Afsaneh BayeganAfsaneh Bayegan
Mehran GhafourianMehran Ghafourian

درباره فیلم ۵۰ کیلو آلبالو


50 کیلو آلبالو را می‌توان در لیست بهترین فیلم های ایرانی قرار داد که موفق به جلب نظر مخاطبان نیز شد. مانی حقیقی به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه حضور داشت. البته حقیقی در امر نویسندگی تنها نبود و فرهاد توحیدی نیز او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم 50 کیلو آلبالو برعهده مصطفی شایسته و محمد شایسته قرار داشت.

فیلم 50 کیلو آلبالو توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و به یکی از فیلم‌های پرفروش سال تبدیل شود. این فیلم حدود 13.5 میلیارد تومان در گیشه فروش کرد.

ساعد سهیلی، هستی مهدوی فر، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، افسانه بایگان، فرهاد آئیش، علی صادقی، مونا احمدی، امید روحانی، بهنوش بختیاری، داریوش اسدزاده، هادی کاظمی، سیامک انصاری، ویشکا آسایش، سروش صحت، مهران غفوریان، نادر سلیمانی و سروش جمشیدی ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم 50 کیلو آلبالو به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان از مجلس عروسی مرجان شروع می‌شود. طی اواسط عروسی مأموران جهت دستگیری داماد خلافکار وارد می‌شوند و مهمانان تیز فرار می‌کنند. در همین حین ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود گرامی باعث می‌شود تا دوست داوود، مجید که گمان می‌کند او تیر خورده لباس‌های او را در بیاورد و او را به داخل اتاق ببرد؛ آیدا صوفی هم به شکل تصادفی به همان اتاق می‌رود و یک مأمور آن‌ها را باهم می‌بیند. مرجان در اتاق را قفل می‌کند تا داماد خلافکار نتواند بگریزد. داوود که نمی‌تواند از اتاق بیرون برود تا لباس‌های خود را بر تن کند یک مانتو زنانه می‌پوشد و از خانه خارج می‌شود.




بنر فیلم کما
پوستر فیلم کما

کما

Coma
کارگردان: Arash Moayyerian نویسنده: Peyman Maadi
سال انتشار:2004محصول: ایران
Mohammadreza GolzarMohammadreza Golzar
Amin HayaeiAmin Hayaei
Mahnaz AfsharMahnaz Afshar
Atila PesyaniAtila Pesyani
Hadis FouladvandHadis Fouladvand

درباره فیلم کما


کما یک فیلم ایرانی نسبتا قدیمی است که با فروش خارق‌‌العاده خود در سال 1382 تعجب همگان را برانگیخت. وظیفه کارگردانی فیلم کما برعهده آرش معیریان قرار داشت. عبدالله علیخانی و محمدحسین فرح‌بخش تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان این فیلم نیز توسط پیمان معادی به رشته تحریر در آمد.

موفقیت فیلم کما در گیشه فوق‌العاده بود و این فیلم توانست به پرفروش‌ترین فیلم سال 1382 تبدیل شود. فیلم کما توانست چیزی در حدود 10 میلیارد تومان در گیشه فروش کند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم کما به ایفای نقش پرداختند می‌توان به امین حیایی، محمدرضا گلزار، حدیث فولادوند، آتیلا پسیانی و مهناز افشار اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم کما بدین شرح است: امیر مرادیان تنها پسر یک خانواده ثروتمند است در روابط اجتماعی و خانوادگی پیوسته دچار مشکل می‌شود. او از زندگی در ایران خسته شده و از سویی نیز مادرش مقدمات تحصیل او را در آمریکا فراهم کرده و سعی دارد همراه با نامزدش سارا، ایران را ترک کند. او از یک سو با مخالفت پدرش روبروست و از طرفی هم در روزهای آخر بر اثر یک اتفاق، با پیرمردی تصادف می‌کند که پیرمرد به کما می‌رود.




بنر فیلم آتش بس
پوستر فیلم آتش بس

آتش بس

Cease Fire
کارگردان: Tahmine Milani نویسنده:
سال انتشار:2006محصول: ایران
Mahnaz AfsharMahnaz Afshar
Mohammadreza GolzarMohammadreza Golzar
Ahmad MehranfarAhmad Mehranfar
Atila PesyaniAtila Pesyani

درباره فیلم آتش بس


کمتر طرفدار سینمایی اکنون پیدا می‌شود که حداقل یک بار فیلم آتش بس را ندیده باشد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم که در سال 1385 اکران شده بود برعهده تهمینه میلانی قرار داشت. محمد نیک‌بین نیز تهیه‌کننده فیلم آتش بس بود.

فیلم آتش بس فروش خوبی در گیشه داست و مورد استقبال طرفداران سینما قرار گرفت. این فیلم حدود 1 میلیارد تومان در زمان خود فروخت که فروش بسیار خوبی بود. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم آتش بس به ایفای نقش پرداختند می‌توان به محمدرضا گلزار، مهناز افشار و آتیلا پسیانی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آتش بس بدین شرح است: این فیلم داستان زوجی را به تصویر می‌کشد که پس از ازدواج با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم کرده و در آستانه جدایی قرار می‌گیرند.




بنر فیلم بی حسی موضعی
پوستر فیلم بی حسی موضعی

بی حسی موضعی

Numbness
کارگردان: Hossein Mahkam نویسنده: Hossein Mahkam
سال انتشار:2019محصول: ایران
Baran KosariBaran Kosari
Hasan Ma'juniHasan Ma'juni
Soheil MostajabianSoheil Mostajabian
Parsa PirouzfarParsa Pirouzfar
Habib RezaeiHabib Rezaei

درباره فیلم بی حسی موضعی


بی‌حسی موضعی نیز استحقاق حضور در لیست بهترین فیلم های ایرانی را داراست. حسین مهکام وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. حبیب رضایی نیز تهیه‌کننده فیلم بی‌حسی موضعی بود.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به حبیب رضایی، باران کوثری، پارسا پیروزفر، حسن معجونی و سهیل مستجابیان اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم بی‌حسی موضعی بدین شرح است: جلال که با خواهرش ماری زندگی می‌کند متوجه می‌شود که ماری بدون اطلاع او با مرد ثروتمندی به اسم شاهرخ ازدواج کرده است. جلال در اعتراض به این موضوع وسایلش را جمع می‌کند و از خانه بیرون می‌زند تا به خانه دوستش بهمن برود. جلال در راه با راننده تاکسی عجیبی به اسم ناصر آشنا می‌شود و با یکدیگر همراه می‌شوند.




بنر فیلم گیلدا
پوستر فیلم گیلدا

گیلدا

Gilda
کارگردان: Keivan Alimohammadi , Omid Bonakdar نویسنده: Keivan Alimohammadi , Omid Bonakdar
سال انتشار:2017محصول: ایران
Mahnaz AfsharMahnaz Afshar
Hamed KomailyHamed Komaily
Hadi HejazifarHadi Hejazifar
Hamidreza PegahHamidreza Pegah
Reza ShafieijamReza Shafieijam
Morteza Esamil KashiMorteza Esamil Kashi

درباره فیلم گیلدا


گیلدا یکی از بهترین فیلم های ایرانی محسوب می‌شود که در سال 1397 اکران شد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده امید بنکدار و کیوان علیمحمدی قرار داشت. لازم به ذکر است که علی‌اکبر حیدری در امر نویسندگی بنکدار و علیمحمدی را همراهی کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم گیلدا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مهناز افشار، حامد کمیلی، هادی حجازی‌فر، حمیدرضا پگاه، رضا شفیعی‌جم، سعید چنگیزیان، سیاوش مفیدی، فرخ نعمتی و مرتضی اسماعیل‌کاشی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: گیلدا، مالک رستوران سپید، سیاه‌ترین شب زندگی خود را پشت سر می‌گذارد. او جهت نجات زندگی خود تا پس فردا فرصت دارد.




بنر فیلم لیلی با من است
پوستر فیلم لیلی با من است

لیلی با من است

Leily is with Me
کارگردان: Kamal Tabrizi نویسنده:
سال انتشار:1996محصول: ایران
Parviz ParastoueiParviz Parastouei
Mahmud AziziMahmud Azizi
Shohreh LorestaniShohreh Lorestani
Sahereh MatinSahereh Matin

درباره فیلم لیلی با من است


لیلی با من است یک فیلم ایرانی جنگی با چاشنی کمدی است که می‌تواند در این لیست حضور داشته باشد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم که در سال 1375 اکران شده بود، برعهده کمال تبریزی قرار داشت. رضا مقصودی نیز در امر نویسندگی تبریزی را همراهی کرد. سعید حاجی میری نیز تهیه‌کننده فیلم لیلی با من است بود.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به پرویز پرستویی، محمود عزیزی، شهره لرستانی، رحمان باقریان، مهدی فقیه، هدایت‌الله نوید، حسین معلومی و رحیم مهدی‌خانی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم لیلی با من است بدین شرح است: یک فیلمبردار تلویزیون به‌نام صادق مشکینی ترس زیاد از جنگ دارد، برای اینکه بتواند از صندوق تلویزیون وام بگیرد تا خانه نیمه‌ساخته‌اش را تکمیل کند، باید جهت فیلمبردارِ فیلمی مستند از اسرای عراقی به منطقه جنگی برود. صادق شبانه وصیتی تنظیم می‌کند و صبح فراد به‌همراه آقای کمالی عازم منطقه می‌شود؛ صادق برای اینکه پایش به جبهه و منطقه جنگی و خط مقدم نرسد، حوادث عجیب و غریبی رقم می‌زند.




بنر فیلم ورود آقایان ممنوع
پوستر فیلم ورود آقایان ممنوع

ورود آقایان ممنوع

No Men Allowed
کارگردان: Rambod Javan نویسنده: Peyman Ghasemkhani
سال انتشار:2011محصول: ایران
Reza AttaranReza Attaran
Vishka AsayeshVishka Asayesh
Pegah AhangaraniPegah Ahangarani
Mani HaghighiMani Haghighi
Bahare RahnamaBahare Rahnama
Ali SadeghiAli Sadeghi

درباره فیلم ورود آقایان ممنوع


ورود آقایان ممنوع یکی از بهترین فیلم های ایرانی محسوب می‌شود که در جلب نظر منتقدان نیز موفق بود. رامبد جوان به‌عنوان کارگردانی در این پروژه همکاری داشت. علی سرتیپی و منیژه حکمت تهیه‌کنندگان این پروژه بودند. داستان فیلم ورود آقایان ممنوع نیز توسط پیمان قاسم‌خانی به رشته تحریر در آمد.

منتقدان فیلم ورود آقایان ممنوع را به دلیل بازی عالی گروه بازیگران و صحنه‌های کمدی خنده‌دارش مورد تحسین قرار دادند. این فیلم طی بیست‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی ویشکا آسایش و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شده بود و تنها توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کند.

این فیلم در گیشه نیز عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشت و حدود 5 میلیارد تومان فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم ورود آقایان ممنوع به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی، بهاره رهنما، زهره حمیدی، فلامک جنیدی، علی صادقی، ستاره پسیانی، حدیث میرامینی، مهرناز بیات، سیاوش چراغی‌پور، کتایون امیرابراهیمی و پریناز ایزدیار اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مدیر یک دبیرستان دخترانه خصوصی با ورود آقایان به مدرسه خود شدیدا مخالف است. اما هنگامی که دبیر شیمی دانش‌آموزان المپیادی به دلیل زایمان شش ماه مرخصی می‌گیرد، مجبور می‌شود تا یک دبیر جایگزین به دبیرستان بیاورد؛ ولی تلاش وی جهت یافتن معلم المپیاد زن در میانه سال تحصیلی ثمری ندارد و وی مجبور می‌شود یک مرد را به‌عنوان تنها گزینه بپذیرد تا از رقابت المپیاد جا نماند.




بنر فیلم چشم و گوش بسته
پوستر فیلم چشم و گوش بسته

چشم و گوش بسته

Cheshm O Goosh Baste
کارگردان: Farzad Motamen نویسنده: Homa Bazrafshan
سال انتشار:2019محصول: ایران
Amin HayaeiAmin Hayaei
Bahram AfshariBahram Afshari
Mani HaghighiMani Haghighi
Anahita DargahiAnahita Dargahi
Pouria PoursorkhPouria Poursorkh
Linda KianiLinda Kiani

درباره فیلم چشم و گوش بسته


چشم‌ و گوش بسته یک فیلم کمدی به کارگردانی فرزاد مؤتمن است که در سال 1398 اکران شد. امیرحسین آشتیانی‌پور تهیه‌کننده و هما بذرافشان نویسنده این فیلم بودند. این فیلم حدود 12.8 میلیارد تومان فروش کرد.

امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، پوریا پورسرخ، مانی حقیقی و محمدرضا صولتی ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم چشم و گوش بسته به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مردی توسط یک زن تبه‌کار کشته می‌شود و دو غریبه را به جرم قتل بازداشت می‌کنند. یکی صدای شلیک گلوله را شنیده اما صحنه قتل را ندیده ‌است چون نابیناست. آن یکی هم فقط صحنه قتل را دیده و صدای شلیک گلوله را نشنیده چون ناشنواست. آن‌ها یک صبح تا غروب فرصت دارند که از این مهلکه جان سالم به در ببرند.




بنر فیلم خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری
پوستر فیلم خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری

خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری

The Good, the Bad & the Corny 2: Secret Army
کارگردان: Peyman Ghasemkhani نویسنده: Peyman Ghasemkhani
سال انتشار:2020محصول: ایران
Pejman JamshidiPejman Jamshidi
Sam DerakhshaniSam Derakhshani
Hamed KomailyHamed Komaily
Reyhaneh ParsaReyhaneh Parsa
Setareh PesyaniSetareh Pesyani
Maral FarjadMaral Farjad

درباره فیلم خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری


خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری نیز جزو بهترین فیلم های ایرانی محسوب می‌شود که توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. پیمان قاسم‌خانی وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. محسن چگینی نیز تهیه‌کننده این فیلم کمدی بود.

خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری حدود 14.9 میلیارد تومان فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی، فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، ستاره پسیانی، مارال فرجاد، علی اوجی و شکیب شجره اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک گروه تروریستی آمریکایی برای نفوذ به تأسیسات امنیتی در قالب تیم فیلم‌سازی وارد ایران می‌شوند و از دو فرد به عنوان بازیگر جهت پوشش خود استفاده می‌کند.




بنر فیلم جان‌دار
پوستر فیلم جان‌دار

جان‌دار

Jandar
کارگردان: Hosein Amiri Doumari , Pedram Amiri نویسنده: Hosein Amiri Doumari , Pedram Amiri
سال انتشار:2019محصول: ایران
Fatemeh Motamed-AryaFatemeh Motamed-Arya
Hamed BehdadHamed Behdad
Baran KosariBaran Kosari
Javad EzzatiJavad Ezzati
Masoud KaramatiMasoud Karamati
Amir Ahmad GhazviniAmir Ahmad Ghazvini

درباره فیلم جان‌دار


جان‌دار فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری است. محمد داوودی در امر نویسندگی دوماری و پورامیری را همراهی کرد. کامران مجیدی نیز تهیه‌کننده فیلم جان‌دار بود.

فیلم جان‌دار حدود 3.7 میلیارد تومان در گیشه فروش کرد. فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، جواد عزتی، باران کوثری، مسعود کرامتی، علی شادمان و گیتی قاسمی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در شب عروسی اسما، مسعود برادر یاسر به تحریک او، به مراسم عروسی به قصد به هم ریختن آن می‌رود، اما در درگیری به دست جمال برادر اسما کشته می‌شود.




بنر فیلم سال دوم دانشکده من
پوستر فیلم سال دوم دانشکده من

سال دوم دانشکده من

My Second Year in College
کارگردان: Rasoul Sadrameli نویسنده: Parviz Shahbazi
سال انتشار:2019محصول: ایران
Soha NiasatiSoha Niasati
Fereshte ArastouieFereshte Arastouie
Vishka AsayeshVishka Asayesh
Maryam BoubaniMaryam Boubani
Shaghayegh FarahaniShaghayegh Farahani
Babak HamidianBabak Hamidian

درباره فیلم سال دوم دانشکده من


سال دوم دانشکده من یک فیلم ایرانی اجتماعی به کارگردانی رسول صدرعاملی است که در سال 1398 اکران شد. مسعود ردایی تهیه‌کننده این فیلم بود. وظیفه نویسندگی فیلم سال دوم دانشکده من نیز برعهده پرویز شهبازی قرار داشت.

علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، نیلوفر خوش‌خلق، علی استادی، مریم بوبانی، شیوا خسرومهر و افشین هاشمی به‌عنوان بازیگر در این فیلم حضور داشتند. فیلم سال دوم دانشکده من حدود 923 میلیون تومان فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده معماری هستند که به همراه تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند. در اصفهان آوا خونریزی مغزی می‌کند و به بیمارستان منتقل می‌شود. در آنجا مهتاب به علی زنگ می‌زند که به اصفهان بیاید.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های ایرانی

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_63061

چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401، 13:13

چرا هيچكدوم از فيلم هاي ايراني تو سايت نيست؟


عکس پروفایل

مصطفی

چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401، 17:24

سلام .. فیلم‌های ایرانی رو اگه بخوایم بزاریم باید حق پخش رو از سازندگاه بخریم .. و خوب ما از پس هزینه‌های فیلم و سریالای ایرانی بر نمیایم 😌😢