خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های لئوناردو دی کاپریو

بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو چه هستند؟ لئوناردو دی کاپریو یکی از بهترین بازیگران هالییود محسوب می‌شود که دارای طرفداران زیادی است.

بیشتر فیلم‌های این بازیگر توانا جزو بهترین و محبوب‌ترین فیلم های تاریخ سینما هستند که به عقیده مخاطبان تکرارشدنی نیستند.

طی این مطلب قصد داریم برترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو را به شما مخاطبان عزیز ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم از گور برخاسته

از گور برخاسته

The Revenant
کارگردان: Alejandro González Iñárritu نویسنده: Alejandro González Iñárritu , Mark L. Smith
سال انتشار:2015محصول: کانادا , Hong Kong , Taiwan , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Tom HardyTom Hardy
Domhnall GleesonDomhnall Gleeson
Will PoulterWill Poulter
Forrest GoodluckForrest Goodluck
Paul AndersonPaul Anderson

درباره فیلم از گور برخاسته


از گور برخاسته (The Revenant) یکی از بهترین فیلم ‌های لئوناردو دی‌ کاپریو محسوب می‌شود که در جلب نظر مخاطبان و منتقدان موفق عمل کرد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده الخاندرو گونسالس اینیاریتو داشت. اینیاریتو در امر تهیه‌کنندگی و و نویسندگی تنها نبود؛ آرنان میلشان، استیو گولین، ماری پارنت، کیث ردمن و جیمز دبلیو اسکاتچداپل در امر تهیه‌کنندگی و مارک ال. اسمیت در امر نویسندگی او را همراهی کردند.

طبق گزارش‌های مختلف شرایط فیلم‌برداری و همکاری در این پروژه به حدی دشوار بود که بسیاری از عوامل پشت صحنه در میانه کار مجبور به استعفا شدند. این فیلم با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات فوق‌العاده‌ای را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم از گوربرخاسته را در زمینه‌های فیلم‌برداری، جلوه‌های بصری، بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه تحسین کردند.

این فیلم وسترن موفق به کسب جوایز سینمایی مختلفی شد. فیلم از گور برخاسته در مراسم اسکار 2016 در 12 رشته نامزد شده بود که سرانجام در سه رشته بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم‌برداری این جایزه را به‌دست آورد. دی کاپریو با بازی بی‌نظیر خود در این فیلم موفق شد نخستین جایزه اسکار خود را دریافت کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز حضور درخشانی داشت؛ فیلم از گور برخاسته در چهار رشته نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق شد در سه رشته بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد فیلم درام و بهترین فیلم درام این جایزه را به‌دست بیاورد.

فیلم از گور برخاسته موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند؛ این فیلم با بودجه 135 میلیون دلاری تولید شد و حدود 533 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، دامنل گلیسون، ویل پولتر، فرست گودلاک، پل اندرسون، ایشیا توتوسیس، آرتور ردکلاد، گریس داو، برندن فلچر و کریستوفر یونر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم از گور برخاسته به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم از گور برخاسته بدین شرح است: حوادث فیلم در قرن نوزدهم جریان دارد. یک دسته شکارچی 42 نفره سفیدپوست تحت رهبری یک تاجر به شکار می‌روند. دزدیده شدن دختری سرخپوست توسط دو نفر از آن‌ها باعث می‌شود تا سرخ‌پوست‌ها به آن‌ها حمله کرده و طی این درگیری 32 نفر از آن‌ها را بکشند. یک گروه 10 نفره از این مهلکه جان سالم به در برده و با سوار شدن بر یک قایق بزرگ می‌گریزند. اما سرخپوست‌ها منصرف نشده و به تعقیب آن‌ها جهت گرفتن انتقام ادامه می‌دهند. در این دسته شکارچی یک راهنما به نام هیو گلاس حضور دارد که رهبر گروه اطمینان بسیار زیادی به او دارد. هیو می‌خواهد تا این گروه را از طریق مسیری امن به خانه برگرداند؛ اما در این راه او با خطری بزرگ روبه‌رو می‌شود که او را تا پای گور می‌کشاند.




بنر فیلم تایتانیک
پوستر فیلم تایتانیک

تایتانیک

Titanic
کارگردان: James Cameron نویسنده: James Cameron
سال انتشار:1997محصول: ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Kate WinsletKate Winslet
Billy ZaneBilly Zane
Kathy BatesKathy Bates
Frances FisherFrances Fisher
Gloria StuartGloria Stuart

درباره فیلم تایتانیک


یکی دیگر از برترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو که توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد، فیلم تایتانیک بود. درواقع با این فیلم دی کاپریو خودش را به‌عنوان یک ستاره سینمایی بین‌المللی در سطح جهان مطرح کرد. جیمز کامرون به‌عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. لازم به ذکر است که کامرون در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و جان لاندو به او کمک کرد.

فیلم تایتانیک یک اثر ماندگار، و یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه است که به عقیده بسیاری از سینمادوستان دیگر تکرار نخواهد شد. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان تاثیرگذار، فیلم‌نامه قدرتمند، بازی محشر گروه بازیگری و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند. درواقع فیلم تایتانیک را باید اثری تمام عیار در ژانر عاشقانه دانست.

فیلم تایتانیک در مراسم‌های اسکار و گلدن گلوب عملکرد خارق‌العاده‌ای از خود برجای گذاشت. این فیلم طی مراسم اسکار در 14 رشته نامزد دریافت جایزه شده بود که در 11 رشته ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی کیت وینسلت موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم تایتانیک در مراسم گلدن گلوب در هشت رشته نامزد شده بود که درنهایت در چهار رشته بهترین کارگردانی، بهترین فیلم درام، بهترین ترانه و بهترین موسیقی اورجینال توانست این جایزه را به دست بیاورد. ازجمله مهم‌‌ترین بازیگرانی که در فیلم تایتانیک به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، بیلی زین، فرانسیس فیشر، ویکتور گاربر، کتی بیتس، گلوریا استوارت، بیل پکستون، دنی نوچی و ران دوناکی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تایتانیک بدین شرح است: داستان فیلم به شکل خاطره‌ یک زن مسن به‌تصویر کشیده می‌شود. این فیلم درباره دختری 17 ساله به نام رز و پسری جوان به نام جک است. رز دختری از قشر مالی خوب جامعه است که قرار است با مردی از قشر خود به نام کال ازدواج کند. رز هیچ احساسی به کال ندارد؛ اما تنها به‌واسطه اصرارهای مادرش می‌خواهد تا با او ازدواج کند. در سوی دیگر داستان، جک نقاشی از قشر پایین‌دست اجتماع است. رز به همراه کال و باقی اعضای خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند با کشتی به آمریکا نقا مکان کنند. در طرف دیگر جک نیز با برنده شدن یک بازی به بلیط این کشتی دست پیدا کرده و وارد آن می‌شود. این دو در ادامه در کشتی به یکدیگر برخورد کرده و عاشق هم می‌شوند.

لازم به ذکر است که تایتانیک به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جهان شناخته می‌شود و شما می‌توانید 195 دقیقه لذتی وصف نشدنی را حین تماشای این اثر تجربه کنید.




بنر فیلم روزی روزگاری در هالیوود
پوستر فیلم روزی روزگاری در هالیوود
دو زبانه

روزی روزگاری در هالیوود

Once Upon a Time in Hollywood
کارگردان: Quentin Tarantino نویسنده: Quentin Tarantino
سال انتشار:2019محصول: چین , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Brad PittBrad Pitt
Margot RobbieMargot Robbie
Emile HirschEmile Hirsch
Margaret QualleyMargaret Qualley
Timothy OlyphantTimothy Olyphant

درباره فیلم روزی روزگاری در هالیوود


روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood‎) یکی دیگر از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو است که قدرت بازیگری این هنرمند را به‌ زیبایی به تصویر می‌کشد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده کوئنتین تارانتینو قرار داشت؛ البته دیوید هیمن در امر تهیه‌کنندگی تارانتینو را همراهی کرد.

فیلم جدید روزی روزگاری در هالیوود با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمراتی عالی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی، بازی محشر گروه بازیگری و بازسازی فوق‌العاده فضای دهه 1960 هالیوود مورد تحسین قرار دادند.

فیلم روزی روزگاری در هالیوود طی مراسم‌های معتبر سینمایی نیز موفقیت‌های بزرگی را از خود برجای گذاشت. این فیلم طی مراسم اسکار 2020 در ده رشته ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای برد پیت و بهترین طراحی صحنه موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز حضور نسبتا موفقی داشت؛ فیلم روزی روزگاری در هالیوود در پنج رشته نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای برد پیت توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم روزی روزگاری در هالیوود در بخش فروش نیز بسیار قدرتمند ظاهر شد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم که با بودجه 96 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 389 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، کرت راسل، تیموتی اولفینت، داکوتا فانینگ، لوک پری، مارگارت کوالی، دیمین لوئیس، بروس درن، امیل هرش، آل پاچینو، دیمون هریمن، لورنزا ایزو، آستین باتلر، لینا دانم، ویکتوریا پدرتی، مایا هاک و مدیسن بیتی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم روزی روزگاری در هالیوود بدین شرح است: بازیگری به نام ریک دالتون که شغل خود را با حضور در آثار تلویزیونی شروع کرده و بیشتر شهرتش را مدیون یک سریال وسترن است که از اواخر دهه ۵۰ تا اوایل دهه ۶۰ پخش می‌شد، اکنون اوضاع خوبی ندارد. مدتی است ریک در عرصه بازیگری دچار بحران شده و به همین دلیل نیز به الکل پناه می‌برد. طی این موقعیت دشوار تنها دوست صمیمی او یعنی کلیف از او پشتیبانی می‌کند. کلیف به‌عنوان بدلکار همیشگی ریک در آثارش حضور داشت. او یک ارتشی سابق است که طبق شایعه‌ها همسر خود را کشته است. ریک اعتقاد دارد دورانش به‌عنوان یک بازیگر به اتمام رسیده است. او به همین دلیل سعی می‌کند در کارش مسیرهای جدیدی را در پی بگیرد.




بنر فیلم گرگ وال استریت
پوستر فیلم گرگ وال استریت

گرگ وال استریت

The Wolf of Wall Street
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Terence Winter
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Jonah HillJonah Hill
Margot RobbieMargot Robbie
Rob ReinerRob Reiner
Kyle ChandlerKyle Chandler
Matthew McConaugheyMatthew McConaughey

درباره فیلم گرگ وال استریت


گرگ وال استریت فیلمی زندگینامه‌ای با چاشنی کمدی است که اکنون در لیست 250 فیلم برتر سایت imdb قرار دارد. مارتین اسکورسیزی به‌عنوان تهیه‌کننده و کارگردان در فیلم گرگ وال استریت حضور داشت. لازم به ذکر است که اسکورسیزی در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون لئوناردو دی کاپریو، رایزا عزیز و جویی مک‌فارلند او را همراهی کردند. داستان این فیلم تماشایی توسط ترنس وینتر نوشته شد.

فیلم گرگ وال استریت با اقتباس از کتابی به همین نام اثر جردن بلفورت ساخته شد. این فیلم نمرات بسیار خوبی را از جانب منتقدان دریافت کرد و با تحسین گسترده آن‌ها مواجه شد. منتقدان فیلم گرگ وال استریت را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، فیلم‌نامه و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار دادند. لازم به ذکر است که برخی از منتقدان اعتقاد داشتند سازندگان بیش از حد از مضامین بزرگسالانه در این فیلم استفاد کردند.

بدون شک فیلم گرگ وال استریت یکی از بدشانس‌ترین فیلم‌های سال 2014 در کسب جوایز معتبر سینما به حساب می‌آید. این فیلم در مراسم اسکار در پنج رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم نامزد جایزه شده بود که در هیچ رشته‌ای نتوانست به این جایزه دست پیدا کند.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در دو رشته بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر نقش اول مرد موزیکال یا کمدی برای بازی لئوناردو دی‌کاپریو نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها در رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد موزیکال یا کمدی توانست این جایزه را به‌دست بیاورد.

فیلم گرگ وال استریت فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد و با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. این فیلم با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شد و حدود 392 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. لئوناردو دی کاپریو، مارگو رابی، ژان دوژاردن، کایل چندلر، متیو مک‌کانهی، جونا هیل، راب رینر و جان فاورو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم گرگ وال استریت به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم حول محور یک دلال پرتلاش به نان جردن بلفورت می‌چرخد که در اواخر دهه 1980 وار بازار سهام شد. اما او از همان ابتدا با یک ناکامی بزرگ مواجه شد؛ جردن بلافاصله در روزی که جواز دلالی خود را به دست می‌آورد، وارد گرداب سهمگین دوشنبه سیاه (بزرگترین سقوط اقتصادی بعد از دهه 1920) شده و بیکار می‌شود. اما او از تلاش دست برنمی‌دارد و کار خود را در بازار سهام کم‌ارزش ادامه می‌دهد. او در ادامه با انجام یکسری کارهای غیرقانونی به ثروت زیادی می‌رسد. لازم به ذکر است که در این فیلم دی کاپریو نقش جردن بلفورت را بازی می‌کند.




بنر فیلم جنگوی زنجیرگسسته

جنگوی زنجیرگسسته

Django Unchained
کارگردان: Quentin Tarantino نویسنده: Quentin Tarantino
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jamie FoxxJamie Foxx
Christoph WaltzChristoph Waltz
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Kerry WashingtonKerry Washington
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson
Walton GogginsWalton Goggins

درباره فیلم جنگوی زنجیرگسسته


جنگوی زنجیرگسسته (Django Unchained) یکی از بهترین فیلم های ژانر وسترن محسوب می‌شود که به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم جنگوی زنجیرگسسته برعهده کوئنتین تارانتینو قرار داشت. رجینالد هالدین، استیسی شر و پیلار ساوونه تهیه‌کنندگان این فیلم جذاب بودند.

فیلم جنگوی زنجیر گسسته موفق شد نظرات مثبت منتقدان را جلب کند و مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی محشر گروه بازیگران، کارگردانی قدرتمند، فیلم‌نامه عالی و داستان جذاب مورد تحسین قرار دادند. سازندگان در این فیلم به نقد نژادپرستی پرداخته و به همین دلیل نیز با تمجید منتقدان مواجه شدند.

فیلم جنگوی زنجیر گسسته موفق به کسب جوایز سینمایی مختلفی شد. این فیلم طی مراسم اسکار سال 2013 در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (برای بازی کریستف والتس) و بهترین فیلم‌نامه موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در چهار بخش (ازجمله بهترین فیلم) نامزد دریافت جایزه شده بود که در این مراسم نیز در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (برای بازی کریستف والتس) و بهترین فیلم‌نامه موفق به کسب جایزه شد. جیمی فاکس، کریستف والتس، لئوناردو دی‌کاپریو، کری واشینگتن، ساموئل ال. جکسون، والتون گوگینس، جی.دی. اورمور، آتو اساندو، تام پراکتر و لورا کایوت ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم جنگوی زنجیر گسسته توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش رقم بزند. این فیلم با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شد و حدود 425 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک شکارچی جایزه‌بگیر به نام دکتر کینگ شولتز یک برده سیاه‌پوست به نام جنگو را می‌خرد تا او را از دست خلافکاران نجات دهد. او در ادامه خلافکاران را می‌کشد و جنگو را نجات می‌دهد. شولتز که از جسارت جنگو خوشش می‌آید با او دوست می‌شود. او در ادامه به جنگو کمک می‌کند تا همسرش را از شر یک مزرعه‌دار ثروتمند و ظالم به نام کلوین نجات دهد.




بنر فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد
پوستر فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد

چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد

What's Eating Gilbert Grape
کارگردان: Lasse Hallström نویسنده: Peter Hedges
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Juliette LewisJuliette Lewis
Mary SteenburgenMary Steenburgen
Darlene CatesDarlene Cates
Laura HarringtonLaura Harrington

درباره فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد


چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‎دهد (What's Eating Gilbert Grape) یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو محسوب می‌شود. دی کاپریو که در این فیلم نوجوانی بیش نبود توانست به خاطر ایفای نقش فوق‌العاده خود نامزد جوایز معتبری همچون گلدن گلوب و اسکار شود.

فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد با اقتباس از رمانی به همین نام اثر پیتر هجس ساخته شد. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط پیتر هجس به رشته تحریر در آمد. لاسه هالستروم به‌عنوان کارگردانی در این پروژه همکاری داشت. دیوید ماتالون، برتیل اولسون و میر تپر نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

دی کاپریو برای بازی محشرش در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در مراسم اسکار و گلدن گلوب شده بود که موفق به کسب هیچ‌کدام از این جوایز نشد. در کنار دی کاپریو، بازیگرانی همچون جانی دپ، جولیت لوئیس، مری استینبرگن، دارلین کتس، لارا هرینگتون، مری کیت شلهارت، کوین تایگ، جان سی ریلی، کریسپین گلوور و پنه لوپه برنینگ نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد را در زمینه فیلم‌نامه، بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند. این فیلم با وجود دریافت نقدهای مثبت، فروشی ضعیفی را گیشه تجربه کرد. فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد با بودجه 11 میلیون دلاری تولید شد و حدود 10 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: گیلبرت گریپ همراه با خانواده‌اش در یک شهر کوچک به نام اندورا زندگی‌ می‌کنند. گیلبرت یک برادر عقب‌افتاده به نام آرنی، یک مادر افسرده (که پس از خودکشی شوهرش به این وضع دچار شده) به نام بانی و دو خواهر به نام‌های الن و امی دارد. مسئولیت اداره و کنترل این خانواده برعهده گیلبرت گریپ قرار دارد.




بنر فیلم رومئو و ژولیت
پوستر فیلم رومئو و ژولیت

رومئو و ژولیت

Romeo + Juliet
کارگردان: Baz Luhrmann نویسنده: Baz Luhrmann , Craig Pearce
سال انتشار:1996محصول: ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Claire DanesClaire Danes
John LeguizamoJohn Leguizamo
Dash MihokDash Mihok
Harold PerrineauHarold Perrineau
Pete PostlethwaitePete Postlethwaite

درباره فیلم رومئو و ژولیت


رومئو + ژولیت (Romeo + Juliet) نیز یکی دیگر از برترین فیلم های دی کاپریو محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن برعهده باز لورمن قرار داشت. لازم به ذکر است که در امر تهیه‌کنندگی گابریلا مارتینلی و در امر نویسندگی کریگ پیرس به لورمن کمک کردند.

این فیلم واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت و نمره‌های متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم رومئو + ژولیت را در زمینه‌های بازیگری و داستان مورد تحسین قرار دادند؛ اما آن‌ها اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این اثر دارای ایراداتی اساسی است که قابل چشم‌پوشی نیستند.

فیلم رومئو + ژولیت با وجود دریافت نقدهای دوگانه، فروش بسیار خوبی را در باکس‌آفیس تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 14.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 147.5 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. لئوناردو دی‌کاپریو، کلیر دینز، برایان دنهی، جان لگویزمائو و پیت پاستویت ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم رومئو + ژولیت به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک دختر و پسر جوان به نام رومئو و جولیت در حالی عاشق یکدیگر می‌شوند که خانواده آن‌ها دشمنی دیرینه‌ای با یکدیگر داشته و راضی به ازدواج این دو با هم نمی‌شوند.




بنر فیلم رفتگان

رفتگان

The Departed
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: William Monahan , Alan Mak , Felix Chong
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jack NicholsonJack Nicholson
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Matt DamonMatt Damon
Mark WahlbergMark Wahlberg
Vera FarmigaVera Farmiga
Martin SheenMartin Sheen

درباره فیلم رفتگان


رفتگان (The Departed) نیز جزو بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپرو محسوب می‌شود که که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی این فیلم جنایی جذاب برعهده مارتین اسکورسیزی قرار داشت. برد گری، گراهام کینگ، روی لی و برد پیت تهیه‌کنندگان این اثر بودند. داستان این فیلم نیز توسط ویلیام موناهان به رشته تحریر در آمد.

فیلم اکشن رفتگان پس از اکران در سال 2006 توانست تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشته باشد و نمراتی عالی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های بازیگری، داستان، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند. فیلم رفتگان هم‌اکنون در لیست 250 فیلم برتر سایت Imdb قرار دارد.

این فیلم در کسب جوایز معتبر سینمایی نیز بسیار موفق بود و افتخارات زیادی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. فیلم رفتگان طی مراسم اسکار سال 2007 در پنج بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین تدوین موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم رفتگان طی مراسم گلدن گلوب آنچنان که انتظار می‌رفت قدرتمند ظاهر نشد. این فیلم طی این مراسم در شش بخش (ازجمله بهترین فیلم درام) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین کارگردانی موفق به کسب این جایزه شد.

لازم به ذکر است که فیلم رفتگان با اقتباس از فیلمی به نام اعمال شیطانی (محصول 2002) اثر اندرو لائو و سو فای ماک ساخته شد. این فیلم توانست فروش بسیار خوبی در گیشه داشته باشد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند؛ فیلم رفتگان که با بودجه 90 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 289 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون، جک نیکلسون، مارک والبرگ، مارتین شین و ویرا فارمیگا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم رفتگان به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم رفتگان بدین شرح است: یکی از مأموران اداره پلیس شهر بوستون به نام بیلی کاستیگان از جانب مافوقانش یعنی کاپیتان کوئینان و سرجوخه دیگنام مأمور می‌شود تا به شکل ناشناس در تشکیلات یک باند خلافکاری بسیار بزرگ و خطرناک که رهبری آن برعهده شخصی به نام فرانک کاستلو قرار دارد نفوذ کند تا اخبار آنجا را به اداره پلیس منتقل کند. از طرف دیگر یکی از افراد مهم و وفادار به کاستلو به نام کالین سالیوان به‌عنوان یک پلیس به اداره پلیس شهر می‌پیوندد تا برای کاستلو خبرچینی کند. بعد از گذشت مدتی از این اتفاقات بیلی متوجه می‌شود که خلافکارها یک جاسوس در اداره پلیس دارند و کالین نیز از طرف دیگر پی می‌برد فردی در تشکیلات آن‌ها برای اداره پلیس جاسوسی می‌کند.




بنر فیلم تلقین

تلقین

Inception
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan
سال انتشار:2010محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Ken WatanabeKen Watanabe
Joseph Gordon-LevittJoseph Gordon-Levitt
Marion CotillardMarion Cotillard
Ellen PageEllen Page
Tom HardyTom Hardy

درباره فیلم تلقین


تلقین (Inception) یکی دیگر از فیلم های دی کاپریو است که با استقبال عظیم مخاطبان و منتقدان مواجه شد. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم تلقین برعهده کریستوفر نولان قرار داشت؛ لازم به ذکر است که نولان در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و اما توماس نیز او را در این کار همراهی کرد.

فیلم علمی تخیلی تلقین از دید منتقدان به‌عنوان یک شاهکار سینمایی توصیف شده که دیگر در سینما تکرار نخواهد شد. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، فیلم‌نامه عمیق و عالی، کارگردانی قدرتمند و جلوه‌های بصری زیبا مورد تحسین قرار دادند. این فیلم هم‌اکنون جزو 250 فیلم برتر سایت imdb محسوب می‌شود.

فیلم تلقین طی مراسم اسکار سال 2011 در هشت بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم تلقین با فروش خارق‌العاده‌اش موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. این فیلم توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و با بودجه عظیم 160 میلیون دلاری‌اش حدود 870 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، کن واتانابه، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم تلقین بدین شرح است: دام کاب یک دزد ماهر در کشف اسرار ارزشمند مورد نیاز برای سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری است. او می‌تواند زمانی که دیگران در خواب هستند، اسرار مهم آنان را از درون خواب‌هایشان به سرقت برده و در دنیای بیرون از خواب، این اسرار را به خریداران مورد نظرش بفروشد. داک یک گروه چیره‌دست از روان‌کاوان و معماران زبده دارد که به همراه او مخفیانه وارد خواب‌های دیگران شده و تلاش در کشف و ربودن اطلاعات دارند.

گالری فیلم تلقین





بنر فیلم جزیره شاتر

جزیره شاتر

Shutter Island
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Laeta Kalogridis
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Mark RuffaloMark Ruffalo
Ben KingsleyBen Kingsley
Emily MortimerEmily Mortimer
Michelle WilliamsMichelle Williams
Max von SydowMax von Sydow

درباره فیلم جزیره شاتر


جزیره شاتر (Shutter Island) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو دانست که در سال 2010 اکران شد. فیلم جزیره شاتر براساس رمانی به همین نام اثر دنیس لهان ساخته شد. مارتین اسکورسیزی به‌عنوان کارگردانی در این پروژه همکاری داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط لیتا کالوگریدیس نوشته شد. بردلی جی. فیشر، آرنی مسر و مایک مدووی نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم معمایی جزیره شاتر به یکی از ماندگارترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شد و توانست با تحسین گسترده منتقدان همراه شود. منتقدان این فیلم را به دلیل پیچش داستانی جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی و بازی فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند. این فیلم اکنون در لیست 250 فیلم برتر سایت imdb قرار دارد.

این فیلم ابتدا قرار بود در سال 2009 اکران شود؛ اما در ادامه سازندگان تاریخ اکران این فیلم را به سال 2010 موکول کردند و این اتفاق باعث شد تا فیلم جزیره شاتر عملا شانس حضور در مراسم اسکار را از دست بدهد. منتقدان اعتقاد داشتند فیلم جزیره شاتر می‌توانست یکی از گزینه‌های اصلی کسب جوایزی همچون بهترین فیلم یا بهترین کارگردانی باشد.

فیلم جزیره شاتر در بخش فروشی عالی کار کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این فیلم که با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 294 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. لئوناردو دی کاپریو، مارک روفالو، بن کینگزلی، میشل ویلیامز، امیلی مورتیمر، پاتریشا کلارکسون و روبی جرینز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم جزیره شاتر بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1954 جریان دارد. دو مارشال ایالات متحده به نام‌های تدی دانیلز و چاک ایول جهت تحقیق روی فرار یک بیمار روانی خطرناک به نام سولاندو از بیمارستانی در جزیره شاتر به این جزیره مرموز مسافرت می‌کنند. هنگام ورود به این جزیره تد شاهد رفتارهای ناخوشایندی از سوی پلیس مستقر در جزیره است. تدی مشکلات شخصی خاص خودش را در زندگی خود دارد؛ او همسرش را طی یک آتش‌سوزی که توسط یک مجرم روانی به ‌نام اندرو لدیس که او هم در همین جزیره نگهداری می‌شود از دست داده‌ است. رفتارهای عجیب رئیس بیمارستان روانی، دکتر جان کاولی باعث شک تدی می‌شود. او تصور می‌کند تمام افراد داخل جزیره به نحوی در یک بازی که تنها برای او طراحی شده ‌است بازی می‌کنند.




بنر فیلم گتسبی بزرگ
پوستر فیلم گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ

The Great Gatsby
کارگردان: Baz Luhrmann نویسنده: Baz Luhrmann , Craig Pearce
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده , استرالیا
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Tobey MaguireTobey Maguire
Carey MulliganCarey Mulligan
Joel EdgertonJoel Edgerton
Elizabeth DebickiElizabeth Debicki
Isla FisherIsla Fisher

درباره فیلم گتسبی بزرگ


گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) یکی دیگر از برترین فیلم های دی کاپریو محسوب می‌شود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. باز لورمن به‌عنوان تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده در این پروژه حضور داشت؛ البته کریگ پیرس در امر نویسندگی به او کمک کرد.

فیلم گتسبی بزرگ نقدهای مختلفی از سوی منتقدان دریافت کرد. منتقدان ضمن وارد کردن ایراداتی اساس به فیلم‌نامه، اعتقاد داشتند شخصیت‌پردازی‌های درون فیلم کمی گنگ بوده و باعث سردرگمی مخاطبان می‌شود. آن‌ها در عین حال به تمجید از عملکرد گروه بازیگری، کارگردانی و جلوه‌های بصری زیبای فیلم گتسبی بزرگ پرداختند.

فیلم گتسبی بزرگ طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در هر دو این بخش‌ها موفق به کسب جایزه اسکار شد.

این فیلم توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و با استقبال گسترده آن‌ها مواجه شد. فیلم گتسبی بزرگ که با بودجه 105 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 351 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر، کری مولیگان، جوئل اجرتون، ایسلا فیشر، الیزابت دبیکی، آدلاید کلمنس، جیسون کلارک و آمیتاب باچان (یکی از بهترین‌های سینمای هند) ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم گتسبی بزرگ به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم گتسبی بزرگ بدین شرح است: نیک شخصی است که جهت ادامه زندگی و ایجاد فرصت‌های تازه شغلی از غرب آمریکا به نیویورک نقل مکان کرده و در نزدیکی خانه مردی ثروتمند به نام جی گتسبی ساکن شده است. او در ادامه شاهد اتفاقات عجیبی در خانه همسایه‌اش می‌شود. گتسبی هر شب مهمانی‌های بزرگ و پرزرق‌وبرقی برگزار می‌کند که مهمانان زیادی در آن حضور دارند. نیک علاقه‌ای به این دنیای شلوغ ندارد؛ اما او درنهایت کارت دعوتی از سوی گتسبی جهت حضور در این مهمانی‌ها دریافت می‌کند.




بنر فیلم جاده انقلابی
پوستر فیلم جاده انقلابی

جاده انقلابی

Revolutionary Road
کارگردان: Sam Mendes نویسنده: Justin Haythe
سال انتشار:2008محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Kate WinsletKate Winslet
David HarbourDavid Harbour
Kathryn HahnKathryn Hahn
Kathy BatesKathy Bates
Michael ShannonMichael Shannon

درباره فیلم جاده انقلابی


جاده انقلابی (Revolutionary Road) یکی دیگر از برترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو است که براساس رمانی به همین نام اثر ریچارد ییتس ساخته شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده سام مندس قرار داشت. بابی کوهن و اسکات رودین نیز در امر تهیه‌کنندگی مندس را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط جاستین هیث به رشته تحریر در آمد.

فیلم جاده انقلابی به دلیل به‌تصویر کشیدن مشکلات بین زوجین و داستان عمیق خود توانست مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد و نمرات خوبی را دریافت کند. منتقدان همچنین این فیلم‌ را در زمینه‌های بازیگری و کارگردانی نیز مورد تحسین قرار دادند.

فیلم جاده انقلابی طی مراسم اسکار سال 2009 تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی مایکل شنون نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست آن را به دست بیاورد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب 2009 نیز در چهار رشته (ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در رشته بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی کیت وینسلت موفق به کسب جایزه گلدن گلوب شد.

فیلم جاده انقلابی در جلب نظر مخاطبان نیز نسبتا موفق ظاهر شد. این فیلم که با بودجه 35 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 75 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، کیتی بیتس، مایکل شنون و رایان سیمپکینز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم جاده انقلابی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم حول محور زندگی زوجی می‌چرخد که در دهه 50 میلادی و در ایالت کانکتیکات آمریکا زندگی می‌کنند. زن جهت تجربه چیزهای جدید و رهایی از کسالت زندگی به همسرش پیشنهاد می‌دهد که به شهر پاریس (شهری که آن دو زمانی علاقه زیادی به آن داشتند) نقل مکان کنند. مرد که شجاعت این کار را ندارد، درکلام سخنان زنش را قبول می‌کند. در ادامه رابطه این زوج شروع به سیاه شدن می‌کند.




بنر فیلم مردی در نقاب آهن
پوستر فیلم مردی در نقاب آهن

مردی در نقاب آهن

The Man in the Iron Mask
کارگردان: Randall Wallace نویسنده: Randall Wallace
سال انتشار:1998محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Jeremy IronsJeremy Irons
Gérard DepardieuGérard Depardieu
Gabriel ByrneGabriel Byrne
John MalkovichJohn Malkovich
Anne ParillaudAnne Parillaud

درباره فیلم مردی در نقاب آهن


مردی با نقاب آهنین (The Man in the Iron Mask) فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی رندل والاس است که براساس یکی از داستان‌های رمان سه‌تفنگدار اثر الکساندر دوما ساخته شده است. لازم به ذکر است که والاس در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و راسل اسمیت نیز او را همراهی کرد.

فیلم مردی با نقاب آهنین به‌هیچ‌وجه موفق به جلب نظرات مثبت منتقدین نشد و مورد انتقاد آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم‌نامه این فیلم را بسیار ضعیف دانسته و نسبت به کارگردانی آن انتقاد داشتند.

فیلم مردی با نقاب آهنین با وجود اینکه نتوانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد، اما موفق شد مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم با بودجه 35 میلیون دلاری تولید شد و حدود 182 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، جرمی آیرونز، جان مالکوویچ، گابریل بیرن و ژرار دوپاردیو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مردی با نقاب آهنین بدین شرح است: لوئی چهاردهم به شکل ظالمانه‌ای بر فرانسه پادشاهی می‌کند. او دهقانان را اذیت کرده و به آن‌ها غذای فاسد می‌دهد. لوئی حتی پس از شورش دستور اعدام آن‌ها را صادر می‌کند. او جهت آزادی عمل در کارهایش سه تفنگدار افسانه‌ای را بازنشسته کرده ‌است.




بنر فیلم هوانورد
پوستر فیلم هوانورد

هوانورد

The Aviator
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: John Logan
سال انتشار:2004محصول: آلمان , ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Cate BlanchettCate Blanchett
Kate BeckinsaleKate Beckinsale
John C. ReillyJohn C. Reilly
Alec BaldwinAlec Baldwin
Alan AldaAlan Alda

درباره فیلم هوانورد


هوانورد (The Aviator) فیلمی زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که براساس زندگی هوانورد، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای مشهور آمریکایی هوارد هیوز ساخته شد. مایکل مان، سندی کلایمن، گراهام کینگ و چارلز ایوانز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان این فیلم نیز توسط جان لوگان نوشته شد.

فیلم هوانورد با واکنش مثبت منتقدان مواجه شد و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم هوانورد را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، کارگردانی محشر، فیلم‌برداری فوق‌العاده و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در 11 بخش (ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در پنج بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل زن برای بازی کیت بلانشت و بهترین طراحی لباس موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم هوانورد در مراسم گلدن گلوب نیز در شش بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام برای بازی لئوناردو دی کاپریو و بهترین موسیقی موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم فروش قابل قبولی را در گیشه تجربه کرد. فیلم هوانورد با بودجه عظیم 110 میلیون دلاری تولید شد و حدود 213 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت. لئوناردو دی‌کاپریو، کیت بلانشت، کیت بکینسیل، الک بالدوین، آلن آلدا، برنت اسپاینر و ایو ژاک ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم هوانورد به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم قسمتی از زندگی هاوارد هیوز کارگردان و تهیه‌کننده و خلبان پرآوازه آمریکایی را از اواخر دهه ۱۹۲۰ تا اواسط دهه ۱۹۴۰ نشان می‌دهد. او که دچار اختلال وسواسی جبری بود همواره به دنبال شکستن رکوردهای سرعت و فاصله پرواز بود.




بنر فیلم بدنه دروغ
پوستر فیلم بدنه دروغ

بدنه دروغ

Body of Lies
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: William Monahan , David Ignatius
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده , بریتانیا
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Russell CroweRussell Crowe
Mark StrongMark Strong
Ali SulimanAli Suliman
Simon McBurneySimon McBurney
Michael GastonMichael Gaston

درباره فیلم بدنه دروغ


یک مشت دروغ (Body of Lies) یکی دیگر از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو است که بر اساس رمانی به همین نام اثر دیوید ایگناتیوس ساخته شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم یک مشت دروغ برعهده ریدلی اسکات قرار داشت. اسکات در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و دونالد دلاین نیز او را همراهی کرد. داستان فیلم یک مشت دروغ توسط ویلیام موناهان نوشته شد.

فیلم یک مشت دروغ پس از اکران واکنش مختلف منتقدان را به همراه داشت. منتقدان از عملکرد گروه بازیگری و داستان جذاب فیلم تمجید کردند؛ اما آن‌ها از سوی دیگر فیلم‌نامه فیلم را دارای ایراداتی می‌دانستند که قابل چشم‌پوشی نیست.

این فیلم در جلب نظرات مخاطبان نسبتا موفق عمل کرد و توانست فروشی خوبی در گیشه داشته باشد. فیلم یک مشت دروغ که با بودجه 70 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 118 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم یک مشت دروغ به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، راسل کرو، گلشیفته فراهانی، مارک استرانگ و بیژن دانشمند اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم یک مشت دروغ بدین شرح است: این فیلم داستان یک مأمور سی آی ای به نام راجر فریس که در پی یافتن یکی از سران القاعده راهی اردن می‌شود به‌تصویر می‌کشد.




بنر فیلم اگه میتونی منو بگیر

اگه میتونی منو بگیر

Catch Me If You Can
کارگردان: استیون اسپیلبرگ نویسنده: Jeff Nathanson
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
تام هنکستام هنکس
Christopher WalkenChristopher Walken
Martin SheenMartin Sheen
Nathalie BayeNathalie Baye
Amy AdamsAmy Adams

درباره فیلم اگه میتونی منو بگیر


اگه می‌تونی منو بگیر (Catch Me if You Can) را نیز می‌توان یکی دیگر از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو دانست که به یکی از آثار ماندگار سینما تبدیل شد. استیون اسپیلبرگ به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. والتر پارکس نیز در امر تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ را همراهی کرد. جف ناتانسون نیز داستان فیلم اگه می‌تونی منو بگیر را به رشته تحریر در آورد.

لازم به ذکر است که فیلم اگه میتونی منو بگیر براساس یک کتاب زندگینامه‌ به همین نام اثر فرانک آبیگنل جونیور و استن ردینگ ساخته شده است. این فیلم پس از اکران در سال 2002 با دیدگاه‌های مثبتی از سوی منتقدان مواجه شد و مورد تحسین قرار گرفت. منتقدان این اثر را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

فیلم اگه میتونی منو بگیر عملکرد خارق‌العاده‌ای را از خود در گیشه برجای گذاشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم تماشایی با بودجه 52 میلیون دلاری تولید شد و حدود 352 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

لئوناردو دی‌کاپریو، تام هنکس، مارتین شین، ناتالی بای و کریستوفر واکن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم اگه میتونی منو بگیر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم اگه میتونی منو بگیر بدین شرح است: داستان فیلم راجع به زندگی‌ فرانک ابگنیل است. او شخصی است که شهرتش را به دلیل سابقه فعالیت خود به عنوان جاعل چک، کلاهبرداری و حقه‌های فرارش از دست ماموران به ‌دست آورد. فرانک در دهه شصت میلادی و در ۱۶ سالگی موفق شده بود، چک‌های جعلی که در مجموع به اندازه ۴ میلیون دلار آمریکا ارزش داشت در ۲۶ کشور جهان نقد کند. او به قدری این کار را استادانه انجام داد که هیچ بانکی نتوانست به جعلی‌بودن چک‌های او پی ببرد. فرانک تا سن هجده سالگی، بیش از ۲۵۰ پرواز انجام داد و در ۲۶ کشور جهان به این کلاهبرداری‌ها دست زد.




بنر فیلم خاطران بسکتبال
پوستر فیلم خاطران بسکتبال

خاطران بسکتبال

The Basketball Diaries
کارگردان: Scott Kalvert نویسنده: Bryan Goluboff
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Lorraine BraccoLorraine Bracco
James MadioJames Madio
Mark WahlbergMark Wahlberg
Bruno KirbyBruno Kirby
Patrick McGawPatrick McGaw

درباره فیلم خاطران بسکتبال


خاطرات بسکتبال (The Basketball Diaries‎) فیلمی درام به کارگردانی اسکات کالورت است که براساس کتابی به همین نام اثر جیم کرول ساخته شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط برایان گولوباف نوشته شد. لیز هلر و جان بارد منیولیس نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

این فیلم در جلب نظر منتقدان موفق بود و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند فیلم خاطرات بسکتبال به زیبایی مشکلات جوانان را به‌تصویر کشیده و توانسته با داستان جذابش مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهد. آن‌ها همچنین از عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری تمجید کردند.

در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو، لورین براکو، مارک والبرگ، برونو کیربی، ارنی هادسون، جولیت لوئیس، مایکل امپریولی، سینتیا دانیال، بریتنی دانیل و مایکل راپاپورت به ایفای نقش پرداختند. فیلم خاطرات بسکتبال نتوانست فروش خوبی در گیشه داشته باشد و تنها حدود 2.4 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم خاطرات بسکتبال بدین شرح است: این فیلم داستان پنج بچه را تا دوران جوانی را به‌تصویر کشیده و مشکلات آن‌ها در جامعه را به مخاطب نشان می‌دهد.




بنر فیلم جی. اِدگار
پوستر فیلم جی. اِدگار

جی. اِدگار

J. Edgar
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Dustin Lance Black
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Josh HamiltonJosh Hamilton
Geoff PiersonGeoff Pierson
Armie HammerArmie Hammer
Naomi WattsNaomi Watts
Judi DenchJudi Dench

درباره فیلم جی. اِدگار


جی. ادگار (J. Edgar) یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو است که در سال 2010 اکران شد. کلینت ایستوود به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. برایان گریزر در امر تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کرد. داستان این فیلم نیز توسط داستین لنس بلک به رشته تحریر درآمد.

فیلم جی. ادگار پس از اکران واکنش مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری (به‌خصوص بازی لئوناردو دی کاپریو) و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند؛ اما آن‌ها از طرف دیگر به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی اساسی وارد کردند و آن را ضعیف دانستند.

فیلم جی. ادگار فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت و توانست مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد. این فیلم با بودجه تولید 35 میلیون دلاری خود توانست چیزی در حدود 84 میلیون دلار بفروشد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم جی. ادگار به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، آرمی همر، نائومی واتس، جاش لوکاس، جودی دنچ، کیتلین دیور، آماندا شول، جاش استمبرگ و دیمون هریمن اشاره کرد.

لازم به ذکر است که دی کاپریو برای ایفای نقش در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام شده بود که البته موفق به کسب آن نشد.

خلاصه داستان فیلم جی. ادگار بدین شرح است: این فیلم راجع‌به رئیس پر افتخار اداره آگاهی (که بعدها به عنوان FBI شناخته شد) به نام جی. ادگار هوور است. جی. ادگار در سال 1924 به ریاست FBI برگزیده شد و به مدت ۴۸ سال این سمت را در اختیار داشت. وی در این مدت توانست امنیتی قابل قبول در ایالات متحده به‌وجود بیاورد.




بنر فیلم الماس خونین
پوستر فیلم الماس خونین

الماس خونین

Blood Diamond
کارگردان: Edward Zwick نویسنده: Charles Leavitt
سال انتشار:2006محصول: آلمان , ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Djimon HounsouDjimon Hounsou
Jennifer ConnellyJennifer Connelly
Kagiso KuypersKagiso Kuypers
Arnold VoslooArnold Vosloo
Antony ColemanAntony Coleman

درباره فیلم الماس خونین


الماس خونین (Blood Diamond) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ادوارد زوئیک است که در سال 2006 اکران شد. مارشال هرسکوویتز، گراهام کینگ و پائولا وینشتاین در امر تهیه‌کنندگی زوئیک را همراهی کردند. داستان فیلم الماس خونین توسط چارلز لیویت نوشته شد.

فیلم الماس خونین توانست با دیدگاه‌های مثبت منتقدان مواجه شود و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان فیلم الماس خونین را به دلایل درون‌مایه داستانی تاثیرگذاری، بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در پنج بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین تدوین، بهترین صداگذاری و بهترین تدوین صدا نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند. لئوناردو دی کاپریو نیز برای ایفای نقش در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام شده بود که موفق به کسب آن نشد.

فیلم الماس خونین عملکرد خوبی را از خود در گیشه برجای گذاشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم با بودجه تولید 100 میلیون دلاری خود توانست حدود 171 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم الماس خونین به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر کانلی، جایمن هانسو، مایکل شین، آرنولد وسلو، وینستون نتشونا و آتو اساندو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم الماس خونین بدین شرح است: یک قاچاقچی الماس به نام دنی آرچر در زمان کودکی والدین خود را در درگیری‌های مرگبار دهه ۱۹۷۰ از دست داده است. او در این سی سالی که از عمرش سپری شده، سربازی مزدور و تاجری ناکام بوده ‌است. دنی وقتی می‌خواهد با الماس‌هایی که در بدن یک بز قرار گرفته است از مرز بی‌ثبات سیرالئون گذر کند، مأموران گشتی او را دستگیر می‌کنند و در زندان پی می‌برد که سولومن وندی ماهی‌گیر از مخفی‌گاه یک الماس صورتی رنگ گرانقیمت آگاه است. آن دو با هم به دنبال این الماس می‌رند و یک روزنامه‌نگار آمریکایی به نام مدی بوین به دنی علاقه‌مند می‌شود. سولومن مصمم به نجات دادن خانواده خود است، ولی دنی به پیدا کردن الماس می‌اندیشد.




بنر فیلم دار و دسته‌ی نیویورکی‌ها
پوستر فیلم دار و دسته‌ی نیویورکی‌ها

دار و دسته‌ی نیویورکی‌ها

Gangs of New York
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Steven Zaillian , Jay Cocks , Kenneth Lonergan
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده , ایتالیا
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Daniel Day-LewisDaniel Day-Lewis
Cameron DiazCameron Diaz
Liam NeesonLiam Neeson
Brendan GleesonBrendan Gleeson
John C. ReillyJohn C. Reilly

درباره فیلم دار و دسته‌ی نیویورکی‌ها


دارودسته‌های نیویورکی (Gangs of New York) یکی دیگر از فیلم‌های درخشان کارنامه لئوناردو دی کاپریو است که پس از اکران به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. فیلم دارودسته‌های نیویورکی براساس کتابی به همین نام اثر هربرت اسبوری ساخته شد. وظیفه کارگردانی این فیلم جذاب برعهده مارتین اسکورسیزی قرار داشت.

آلبرتو گریمالدی و هاروی وینستین تهیه‌کنندگان این پروژه بودند. داستان فیلم دارودسته‌های نیویورکی نیز توسط جی کاکس، استیون زایلیان و کنت لانگرگن نوشته شد. این فیلم تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد.

منتقدان فیلم دارودسته‌های نیویورکی را به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند، شخصیت‌پردازی‌های خارق‌العاده و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند.

فیلم دارودسته‌های نیویورکی را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین ناکامان تاریخ مراسم اسکار دانست. این فیلم طی مراسم اسکار در ده بخش (ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد. این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در پنج بخش نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت در دو بخش بهترین کارگردانی و بهترین ترانه غیراقتباسی موفق به کسب این جایزه شد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، دانیل دی-لوئیس، کامرون دیاز، جیم برودبنت، جان سی ریلی، لیام نیسون، برندن گلیسون، باربارا بوشه، مارتین شرمن، جووانی لومباردو رادیچه، ماسیمو وانی و ناتسارنو ناتاله اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در خلال جنگ‌های آمریکا طی سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۸۵۲، شهر نیویورک بر اثر جنگ‌های بین آمریکایی‌های بومی و ایرلندی‌های مهاجر با آشفتگی‌های بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کند. بیل کاتینگ قصاب سر دسته آمریکایی‌ها حریف ایرلندی خود کشیش والن که سردسته گروهی ایرلندی به نام خرگوش‌های مرده است را می‌کشد و آمریکایی‌ها پیروز می‌شوند. پس از گذشت شانزده سال پسر کشیش، آمستردام به نیویورک برمی‌گردد تا از بیل به دلیل مرگ پدرش انتقام بگیرد.




بنر فیلم زندگی این پسر
پوستر فیلم زندگی این پسر

زندگی این پسر

This Boy's Life
کارگردان: Michael Caton-Jones نویسنده: Robert Getchell
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Robert De NiroRobert De Niro
Ellen BarkinEllen Barkin
Chris CooperChris Cooper
Jonah BlechmanJonah Blechman
Eliza DushkuEliza Dushku

درباره فیلم زندگی این پسر


زندگی این پسر (This Boy's Life) یکی دیگر از بهترین فیلم های دی کاپریو است که در سال 1993 اکران شد. مایکل کیتن-جونز کارگردان این فیلم بود. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم زندگی این پسر برعهده اما توماس قرار داشت. داستان این فیلم نیز توسط رابرت گچل نوشته شد.

فیلم زندگی این پسر نقدهای خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان داستان این فیلم را زیبا و تاثیرگذار دانسته و به تمجید از عملکرد گروه بازیگری پرداختند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم زندگی این پسر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو، الن بارکین، جونا بلکمن، الیزا دوشکوه، کریس کوپر و کارلا گوگینو اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در یوتا، سال ۱۹۵۷ جریان دارد .کارولاین وولف زنی تنگدست و مطلقه همراه با پسرش، توبی برای امرار معاش آمریکا را زیر پا می‌گذارند. هنگامی تلاش‌هایش نتیجه‌ای نمی‌دهد با دوایت هنسن مردی به ظاهر مهربان و رمانتیک ازدواج می‌کند. اما دوایت مردی مستبد از کار در می‌آید که پیوسته با توبی دعوا دارد. در مدرسه جدید، توبی با مشکلاتی جدید مواجه می‌شود. او در ادامه با پسری به نام آرتور گیل آشنا می‌شود. توبی که از استبداد دوایت خسته شده است جهت فرار از دستش در یک مدرسه شبانه‌روزی اسم می‌نویسد.




بنر فیلم آلوی دان
پوستر فیلم آلوی دان

آلوی دان

Don's Plum
کارگردان: R.D. Robb نویسنده: Dale Wheatley
سال انتشار:2001محصول: دانمارک , سوئد , ایالات متحده
Scott BloomScott Bloom
Kevin ConnollyKevin Connolly
Tobey MaguireTobey Maguire
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Jenny LewisJenny Lewis
Meadow SistoMeadow Sisto

درباره فیلم آلوی دان


آلوی دان (Don's Plum) نیز جزو بهترین فیلم‌های لئوناردو دی کاپریو محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده آر. دی. راب قرار داشت. دیوید استوتمن و دیل ویتلی تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده بتانی اشتون، تود بکمن، آر. دی. راب، دیوید استوتمن و دیل ویتلی قرار داشت.

فیلم آلوی دان با واکنش‌های منفی منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار پایینی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها انتقاد کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، کوین کانلی، جنی لویس، توبی مگوایر، آمبر بنسون، هیتر مک‌کامب، ماریسا ریبیسی، نیکی کاکس و جرمی سیستو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آلوی دان بدین شرح است: داستان این فیلم در طی یک شب رخ می‌دهد که در آن گروهی از جوانان بزرگسال هنگام غذا خوردن در یک ناهارخوری درباره زندگی بحث می‌کنند.




بنر فیلم سریع و مرده
پوستر فیلم سریع و مرده

سریع و مرده

The Quick and the Dead
کارگردان: Sam Raimi نویسنده: Simon Moore
سال انتشار:1995محصول: ژاپن , ایالات متحده
Sharon StoneSharon Stone
Gene HackmanGene Hackman
Russell CroweRussell Crowe
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Tobin BellTobin Bell
Roberts BlossomRoberts Blossom

درباره فیلم سریع و مرده


سریع و مرده (The Quick and the Dead) فیلمی به کارگردانی سام ریمی است که در سال 1995 اکران شد. جوشوا دانن، پاتریک مارکی و آلن شاپیرو تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این اثر توسط سیمون مور و جاس ویدون نوشته شد.

فیلم سریع و مرده موفق به جلب نظرات مثبت منتقدان نشد و در زمینه‌های فیلم‌نامه و داستان مورد انتقاد قرار گرفت. در این فیلم بازیگرانی همچون شارون استون، جین هکمن، راسل کرو و لئوناردو دی‌کاپریو به ایفای نقش پرداختند.

فیلم سریع و مرده به‌هیچ وجه در باکس‌آفیس موفق ظاهر نشد و شکست خورد. این فیلم که با بودجه 35 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 18 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در شهرکی که در آن مرد پولدار و صاحب نفوذی به اسم هرود همه‌کاره است، هر سال یک مسابقه عجیب هفت تیر کشی برگزار می‌شود. دختری به اسم الن معروف به بانو نیز در این مسابقه شرکت می‌کند. اما در اصل الن برای گرفتن انتقام مرگ پدرش از هرود، در این مسابقه شرکت کرده ‌است.




بنر فیلم نگاه نکن

نگاه نکن

Don't Look Up
کارگردان: Adam McKay نویسنده: Adam McKay
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
مشاهده صفحه فیلم
Jennifer LawrenceJennifer Lawrence
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Meryl StreepMeryl Streep
Cate BlanchettCate Blanchett
Rob MorganRob Morgan
Ariana GrandeAriana Grande

درباره فیلم نگاه نکن


بالا رو نگاه نکن (Don't Look Up) از فیلم‌های مورد انتظار سال 2021 است که آدام مک‌کی کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده آن بود. کوین مسیک، اسکات استیوبر، بتسی کاک و تاد شولمن در امر تهیه‌کنندگی به مک‌کی کمک کردند.

لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر لارنس، راب مورگان، جونا هیل، مارک رایلنس، تایلر پری، ران پرلمن، تیموتی شالامی، آریانا گرانده، کید کادی، کیت بلانشت و مریل استریپ ازجمله بازیگرانی بودند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: : این فیلم داستان دو ستاره‌شناس سطح پایین را نشان می‌دهد که یک تور مطبوعاتی برگزار می‌کنند تا به بشر هشدار دهند یک سیارک در حال نزدیک شدن به زمین است و می‌تواند موجب نابودی آن شود.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های لئوناردو دی کاپریو

عکس پروفایل

شما