خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین انیمیشن‌های جهان

بهترین انیمیشن‌های جهان کدام هستند؟ انیمیشن بخشی جدا نشدنی از لیست تماشای ما عاشقان سینما و به اصطلاح فیلم‌بازان است.

اگر کسی جلوی ما ادعای فیلمبازی کند و لیست انیمیشن‌های محبوبمان را ندیده باشد به احتمال خیلی زیاد ادعای اورا جدی نمی‌گیریم.

طی هر سال، تعدادی انیمیشن جدید معرفی می‌شوند که حاصل هزینه‌های گزاف و سنگین کمپانی‌های بزرگ جهان نظیر دیزنی، دریم ورکز، وارنر و ... است. تعدادی از آن‌ها پس از پایان به لیست مورد علاقه‌های ما اضافه می‌شوند و مابقی آن‌ها به سطل زباله‌ی ذهنمان هدایت می‌شود.

در این مقاله ما سعی کرده‌ایم جذاب‌ترین و بهترین انیمیشن‌های جهان که تمامی آن‌ها منتخب کاربران هستند را به شما عزیزان معرفی کنیم.

در تهیه و ارائه‌ی این لیست ما سعی کرده‌ایم بدون در نظر گرفتن رتبه و جایگاه، تعداد زیادی از بهترین انیمیشن‌های دنیا را معرفی کنیم. همچنین در این بین سعی کرده‌ایم انیمیشن‌های زیبا و تماشایی که علی رغم کیفیت بالا، نتوانسته‌اند فروش و بازاریابی مطلوبشان را به دست آورند نیز معرفی کنیم.

توجه داشته باشید که شما عزیزان و عاشقان انیمیشن می‌توانید در کامل کردن این لیست به ملوفیلم کمک کنید. تنها کافی است نام انیمیشن محبوبتان را با ما به اشتراک بگذارید تا در بروزرسانی‌های آینده مقاله از آن استفاده کنیم.

اگر عاشق انیمیشن و کارتون باشی این لیست برای تو پر از نوستالژیه؛ امیدوارم که از لیست خوشت بیاد.

بهترین انیمیشن های جهان




بنر فیلم شاگرد ببر
پوستر فیلم شاگرد ببر
دو زبانه

شاگرد ببر

The Tiger's Apprentice
کارگردان: Raman Hui نویسنده: David Magee , Christopher L. Yost
سال انتشار:2024محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Brandon Soo HooBrandon Soo Hoo
Henry GoldingHenry Golding
Lucy LiuLucy Liu
Sandra OhSandra Oh
Michelle YeohMichelle Yeoh
Bowen YangBowen Yang

درباره فیلم شاگرد ببر


انیمیشن Tiger’s Apprentice به کارگردانی ریمن هویی، یونگ دوک جون و پل واتلینگ یکی از بهترین انیمیشن های جهان به‌شمار می‌رود که داستان یکی از محافظان ققنوس افسانه‌ای را روایت می‌کند. تام لی پس از مرگ مادربزرگش متوجه می‌شود که از نسل محافظان جادویی به نام نگهبانان است که وظیفه محافظت از یک ققنوس باستانی را در برابر شروران بر عهده دارند. در نهایت تام با ببری سخنگو به نام آقای هو آشنا می‌شود که به او آموزش‌های لازم و جادوی باستانی برای محافظت از تخم ققنوس را می‌آموزد تا او محافظ جدید تخم شود. در این میان تام و آقای هو برای مبارزه با نیروهای خبیث با گروهی از موجودات عجیب و غریب که نشان‌دهنده نشانه‌های متفاوتی از زودیاک چینی هستند، یک تیم را تشکیل می‌دهند.

از هنرمندانی که در این انیمیشن به صداپیشگی پرداخته‌اند، می‌توان به میشل یئو، لوسی لیو، هنری گلدینگ، برندون سو هو، دایانا لی اینوسانتو، جو کوی، بوئن ینگ، ساندرا اوه، شری کولا، بوون یانگ و همچنین پاتریک گالاگر اشاره کرد. انیمیشن شاگرد ببر با جلوه‌های بصری فوق‌العاده داستان یک جنگجو و محافظ تخم ققنوس را به زیبایی برای مخاطب خود به تصویر کشیده است و توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.




بنر فیلم اوریون و تاریکی
پوستر فیلم اوریون و تاریکی
دو زبانه

اوریون و تاریکی

Orion and the Dark
کارگردان: Sean Charmatz نویسنده: Charlie Kaufman
سال انتشار:2024محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jacob TremblayJacob Tremblay
Paul Walter HauserPaul Walter Hauser
Angela BassettAngela Bassett
Colin HanksColin Hanks
Natasia DemetriouNatasia Demetriou
Golda RosheuvelGolda Rosheuvel

درباره فیلم اوریون و تاریکی


چگونگی ایجاد ترس‌ها و نحوه غلبه بر آنها به سبکی خارق‌العاده داستان انیمیشنی را رقم زده است که در لیست بهترین انیمیشن های جهان قرار دارد و کارگردانی آن را شان چارماتز انجام داده است. داستان انیمیشن Orion and the Dark به روایت زندگی یک پسر بچه و رویارویی او با یکی از بزرگترین ترس‌هایش پرداخته است. اوریون (با صداپیشگی جیکوب ترمبلی) یک بچه دبستانی خجالتی است که بسیار مضطرب بوده و ترس‌های غیرمنطقی از سگ، زنبور، امواج تلفن همراه، اقیانوس، سقوط از صخره و دلقک‌های قاتل دارد و این ترس‌ها او را کاملا درگیر کرده است. اما بزرگترین ترس‌ اوریون، همان چیزی است که شبانه با آن روبه‌رو می‌شود یعنی تاریکی.

در این میان تاریکی با تجسمی واقعی که بدترین ترس اوریون است به سراغش می‌آید و او را با خود به سراسر جهان می‌برد. هدف تاریکی از همراه کردن اوریون با خود، اثبات این قضیه است که در شب چیزی برای ترسیدن او وجود ندارد. پیام این انیمیشن به زیبایی به مخاطب القا می‌شود و جلوه‌های بصری عالی در کنار داستان زیبا و تفکربرانگیز با کارگردانی فوق‌العاده شان چارماتز و صداپیشگی هنرمندانش از نقاط قوت این انیمیشن تماشایی است که نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد.




بنر فیلم فرار مرغی: ظهور ناگت
پوستر فیلم فرار مرغی: ظهور ناگت
دو زبانه

فرار مرغی: ظهور ناگت

Chicken Run: Dawn of the Nugget
کارگردان: Sam Fell نویسنده: Karey Kirkpatrick , John O'Farrell , Rachel Tunnard
سال انتشار:2023محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Thandiwe NewtonThandiwe Newton
Zachary LeviZachary Levi
Bella RamseyBella Ramsey
Imelda StauntonImelda Staunton
Lynn FergusonLynn Ferguson
David BradleyDavid Bradley

درباره فیلم فرار مرغی: ظهور ناگت


انیمیشن فرار مرغی: ظهور ناگت دنباله انیمیشن Chicken Run است که پس از گذشت دو دهه باری دیگر به میان مخاطبان بازگشته است. این انیمیشن که جزو بهترین انیمیشن های دنیا به‌شمار می‌رود ادامه داستان انیمیشن فرار مرغی در سال 2000 را روایت می‌کند که پس از فرار از مرغداری خانم توییدی به مکان امنی پناه می‌برند. در انیمیشن Chicken Run: Dawn of the Nugget شاهد حضور مرغ‌ها با رهبری جینجر پس از فرار، در یک جزیره امن هستیم. با گذشت زمان و ماندن در جزیره، جینجر با راکی ازدواج کرده و صاحب فرزندی شده‌اند که بسیار او را دوست دارند. جینجر نمی‌خواهد فرزندش از اتفاقات گذشته او و مکانی که در آن زندگی می‌کرند، چیزی بداند اما، همه چیز آنطور که جینجر می‌خواهد پیش نمی‌رود. در سرزمین اصلی ماکیان با خطر بزرگی مواجه هستند و همین آغازی برای تلاش جوجه‌ها با رهبری جینجر برای مقابله با یک مأموریت غیرممکن می‌شود که داستانی جذاب و تماشایی را برای دوستداران این انیمیشن رقم زده است.

خلاقیت‌های عجیب و دیدنی مرغ‌ها برای پشت سرگذاشتن چالش‌ها، هیجان خاصی به داستان انیمیشن بخشیده است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. کارگردانی انیمیشن Chicken Run: Dawn of the Nugget را سم فل انجام داده است و تندی نیوتون، بلا رمزی، دیوید بردلی، دنیل میز، زکری لی‌وای، ایملدا استنتون و همچنین جوزی سدویک دیویس از جمله هنرمندانی هستند که صداپیشگی این انیمیشن را بر عهده داشته‌اند.




بنر فیلم دریای عمیق

دریای عمیق

Deep Sea
کارگردان: Tian Xiao Peng نویسنده: Tian Xiao Peng
سال انتشار:2023محصول: چین
تماشای آنلاین فیلم
Wang Ting WenWang Ting Wen
Su XinSu Xin
Kuixing TengKuixing Teng
Yang TingYang Ting
Ji JingJi Jing
Haoran GuoHaoran Guo

درباره فیلم دریای عمیق


انیمیشن Deep Sea به روایت زندگی دختر کوچکی که به‌تازگی شاهد جدایی والدینش از هم بوده، پرداخته است. این دختر کوچک که هنوز با دور بودن از مادرش کنار نیامده است به‌همراه خانواده جدیدش به سفری دریایی می‌رود که متوجه زمزمه‌ای عجیب می‌شود که به آوازی که مادرش آن را می‌خواند بی‌شباهت نیست. این دختر کوچک زمزمه را دنبال می‌کند تا به منبع صدا برسد و در نهایت وارد رستورانی فوق‌العاده و عجیب به نام دریای عمیق می‌شود. رستوران دریای عمیق جایی است که به‌وسیله مخلوقات دریایی اداره می‌شود.

فناوری به کار رفته در ساخت انیمیشن دریای عمیق بسیار چشمگیر است و رنگ‌ها به‌طرزی خیره‌کننده، شگفت‌انگیز و زنده هستند و مورد پسند مخاطبان بسیاری واقع گردیده است. جلوه‌های بصری بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند و همین این انیمیشن را در لیست بهترین انیمیشن های جهان قرار داده است.




بنر فیلم لئو
پوستر فیلم لئو
دو زبانه

لئو

Leo
کارگردان: Robert Smigel , Robert Marianetti , David Wachtenheim نویسنده: Adam Sandler , Robert Smigel , Paul Sado
سال انتشار:2023محصول: استرالیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Adam SandlerAdam Sandler
Bill BurrBill Burr
Cecily StrongCecily Strong
Jason AlexanderJason Alexander
Rob SchneiderRob Schneider
Allison StrongAllison Strong

درباره فیلم لئو


انیمیشن لئو (Leo) توسط استودیو Happy Madison Productions سازنده فیلمی همچون هشت شب دیوانه‌وار (Eight Crazy Nights) تولید شده است که یکی از بهترین انیمیشن‌ های دنیا به‌شمار می‌رود. فیلمنامه این انیمیشن محبوب و تماشایی به قلم آدام سندلر به رشته تحریر درآمده که تهیه‌کنندگی آن را نیز بر عهده داشته است. علاوه‌براین آدام سندلر به‌عنوان صداپیشه شخصیت لئو نیز در این پروژه فعالیت داشته است. شاید حضور آدام سندلر در کمدی مناسب کودکان کمی عجیب به‌نظر برسد اما، انیمیشن لئو اثری به ‌واقع سرگرم‌کننده است که توانسته کودکان بسیاری را با داستان خود همراه کند. این فیلم انیمیشنی حاوی پیام‌های مثبت بسیاری است و همین سبب شده تا علاوه بر کودکان، تماشای آن برای همه گروه‌های سنی مناسب باشد. اما لئو کیست؟

لئو در این انیمیشن خزنده‌ای بامزه است که پس از سال‌ها زندگی در محیط بسته کلاس درس، حالا مشتاق تجربه کردن دنیای بیرون و خارج از کلاس درس است. در این میان فرصتی در قالب یک پروژه مدرسه سر راهش قرار می‌گیرد تا سری هم به خارج از خانه‌اش یا همان کلاس درس بزند و همین می‌شود که لئو با خوشحالی از آن استقبال می‌کند. این سفر تحقیقاتی علاوه بر خارج کردن لئو از فضای کلاس، راهی برای شکوفا شدن دیگر استعدادهای لئو همراه می‌کند.




بنر سریال ماجراهای من و سوپرمن

ماجراهای من و سوپرمن

My Adventures with Superman
سازنده:
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Jack QuaidJack Quaid
Alice LeeAlice Lee
Ishmel SahidIshmel Sahid

درباره سریال ماجراهای من و سوپرمن


My Adventures with Superman یک مجموعه تلویزیونی انیمیشن ابرقهرمانی محصول ایالات متحده است که بر‌اساس شخصیت سوپرمن از دی سی کامیکس ساخته شده است. این مجموعه که در لیست بهترین انیمیشن های جهان قرار دارد توسط جک وایت ساخته شده است. این انیمیشن توانسته با داستان عالی خود و صداپیشگی هنرمندانش لحظات سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی را برای مخاطبان رقم بزند و نظرات مثبتی را از منتقدان دریافت نماید.

داستان انیمیشن ماجراهای من و سوپرمن، کلارک کنت را دنبال می‌کند که هویت مخفی خود را به عنوان سوپرمن می‌سازد و ریشه‌های اسرارآمیز خود را کشف می‌کند. لوئیس لین کسی است که کلارک او را دوست دارد و در راه تبدیل شدن به یک خبرنگار ستاره است. کلارک و لوئیس لین به‌همراه عکاس و بهترین دوست کلارک، جیمی اولسن، روز را در برابر بسیاری از تبهکاران در شهر متروپلیس نجات می‌دهند. در این میان اتفاقاتی برای این سه نفر رخ می‌دهد که داستان انیمیشن را مهیج‌تر می‌کند.




بنر فیلم ترول ها متحد با هم

ترول ها متحد با هم

Trolls Band Together
کارگردان: Walt Dohrn نویسنده:
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Anna KendrickAnna Kendrick
Justin TimberlakeJustin Timberlake
Eric AndréEric André
Kid CudiKid Cudi
Daveed DiggsDaveed Diggs
Troye SivanTroye Sivan

درباره فیلم ترول ها متحد با هم


انیمیشن ترول‌ پس از مجموعه‌هایی چون شرک، ماداگاسکار، پاندای کونگ‌ فوکار و چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم، پنجمین مجموعه تولید شده توسط شرکت دریم ورکس است. پس از فروش حدود ۳۵۰ میلیون دلاری فیلم اول این انیمشین و فروشی بیش از صد میلیون دلاری از فیلم دوم، ساخت دنباله‌ی دیگری از این مجموعه قابل انتظار بود و فیلم سوم با عنوان ترول ها متحد با هم در 17 نوامبر 2023 برای دوستداران این مجموعه اکران شد.

از دید گروهی از منتقدان انیمیشن ترول ۳ (Trolls Band Together) باز هم سفری سرگرم‌کننده و چشم‌نواز را برای مخاطبان به نمایش گذاشته است که بیشتر از همه برای طرفداران کم سن‌وسال‌تر جالب توجه است. فیلمنامه این فیلم که جزو بهترین انیمیشن های جهان به‌شمار می‌رود، به ‌لطف لحظات کمدی، مخاطب را به خنده می‌اندازد و توانسته مخاطبان بسیاری را با داستان خود تا پایان همراه کند. یکی از نقاط قوت این فیلم انیمیشنی موسیقی آن است.




بنر فیلم مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی
پوستر فیلم مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی
دو زبانه

مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی

Spider-Man: Across the Spider-Verse
کارگردان: Joaquim Dos Santos , Justin K. Thompson , Kemp Powers نویسنده: Dave Callaham , Phil Lord , Christopher Miller
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Shameik MooreShameik Moore
Hailee SteinfeldHailee Steinfeld
Brian Tyree HenryBrian Tyree Henry
Luna Lauren VelezLuna Lauren Velez
Jake JohnsonJake Johnson
Oscar IsaacOscar Isaac

درباره فیلم مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی


فیلم انیمیشنی Spider-Man: Across the Spider-Verse که از بهترین انیمیشن های جهان محسوب می‌شود، باز هم به زندگی مایلز مورالس می‌پردازد که برای تجربه ماجراجویی جدید بازگشته است. مایلز به نیروهای گوئن استیسی و یک تیم جدید می‌پیوندد و برای رویایی با موجودی شرور آماده می‌شود که نیرومندتر از هر چیزی است که تابه‌حال او با آن مواجه شده است.

تلاش سازندگان این انیمیشن جذاب و تماشایی از همان صحنه‌های اول مشهود است و توانسته‌اند شخصیت مایلز مورالس را باطروات‌تر از گذشته برای مخاطب به نمایش بگذارد و قوس داستانی مربوط ‌به این شخصیت درست به اندازه فیلم اول آن قانع‌کننده باشد. خط داستانی این انیمیشن کامل‌تر از آن چیزی است که اکثر فیلم‌های ابرقهرمانی این روزها جرأت نمایش دادن آن را دارند. از نظر سبک هنری هم مسلما انیمیشن مرد عنکبوتی:آنسوی دنیای عنکبوتی یکی از پیچیده‌ترین و الهام‌بخش‌ترین فیلم‌های به‌شمار می‌رود که با نقدهای مثبتی از منتقدان مواجه شده است.




بنر سریال دختر ماه و دایناسور شیطان مارول
دو زبانه

دختر ماه و دایناسور شیطان مارول

Marvel's Moon Girl and Devil Dinosaur
سازنده:
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Diamond WhiteDiamond White
Fred TatascioreFred Tatasciore
Alfre WoodardAlfre Woodard
Libe BarerLibe Barer
Sasheer ZamataSasheer Zamata
Jermaine FowlerJermaine Fowler

درباره سریال دختر ماه و دایناسور شیطان مارول


انیمیشن Marvel's Moon Girl and Devil Dinosaur یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که توسط استیو لوتر، جفری ام. هاوارد و کیت کوندل برای کانال دیزنی ساخته شده است. این انیمیشن سریالی بر‌اساس شخصیت‌هایی به همین نام توسط مارول کامیکس ساخته شده است. از هنرمندانی که در سریال انیمیشنی دختر ماه و دایناسور شیطان مارول حضور داشته و به صداپیشگی پرداخته‌اند، می‌توان به دایموند وایت، فرد تاتاسیوره، آلفره وودارد، ساشیر زاماتا، جرمین فاولر، گری آنتونی ویلیامز، لیب بارر و لارنس فیشبرن اشاره کرد.

توسعه انیمیشن Marvel's Moon Girl and Devil Dinosaur که در لیست بهترین انیمیشن های دنیا قرار دارد، پس از آن آغاز شد که رئیس استودیو مارول، لوئیس دیسپوزیتو، کتاب کمیک دختر ماه و دایناسور شیطان را به فیشبرن نشان داد. فیشبرن به دنبال ساخت یک سریال انیمیشنی بر‌اساس این دو شخصیت بود که در نهایت موفق به خلق اثری ماندگار و پرمخاطب شد.

داستان انیمیشن دختر ماه و دایناسور شیطان مارول زندگی یک دختر نوجوان را دنبال می‌کند که به یک ابرقهرمان تبدیل می‌شود. لونلا لافایت یک نابغه 13 ساله است که با پدر و مادر و همچنین پدربزرگ و مادربزرگش در ناحیه پایین ایست ساید شهر نیویورک زندگی می‌کند. یک روز، او به‌صورت اتفاقی تی رکس، یک دایناسور شیطانی ده تُنی را از طریق یک گرداب زمان فعال می‌کند و او را به نیویورک امروزی می‌آورد. او با حمایت دوستش کیسی تبدیل به یک ابرقهرمان به نام Moon Girl می‌شود و با دایناسور شیطان متحد می‌شود تا محله‌ای در منهتن را از خطر حفظ کنند. این انیمیشن برای داستان عالی، موسیقی متن فوق‌العاده، بازنمایی و شخصیت‌هایش نقدهای بسیار مثبتی از منتقدان دریافت کرد و توانست برنده پنج جایزه امی کودکان و خانواده شود و در دسته محبوب‌ترین آثار انیمیشنی قرار بگیرد.




بنر سریال نفرین
دوبله

نفرین

Curses!
سازنده: Jim Cooper , Jeff Dixon
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Andre RobinsonAndre Robinson
Gabrielle Nevaeh GreenGabrielle Nevaeh Green
Lyric LewisLyric Lewis
Reid ScottReid Scott
Rhys DarbyRhys Darby
James MarstersJames Marsters

درباره سریال نفرین


انیمیشن نفرین (Curses!) به‌خاطر شخصیت‌های دوست‌داشتنی و داستان جذاب خود در لیست بهترین انیمیشن های جهان قرار دارد که فصل اول آن در 10 قسمت ساخته شده است. این انیمیشن سریالی محصول ایالات متحده است که از سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس (Apple TV+) پخش شد و توسط جیم کوپر و جف دیکسون کارگردانی شده است. از هنرمندانی که در انیمیشن نفرین حضور داشته و به صداپیشگی پرداخته‌اند، می‌توان به ریس داربی، جیمز ماستررز، گابریل نوا، لیریک لوئیس، اندرو رابینسون، رید اسکات و همچنین رابرت انگلوند اشاره کرد.

داستان انیمیشن نفرین درباره یک نفرین قدیمی خانوادگی است. الکس واندرهوون و همسرش اسکای توسط یک نفرین خانوادگی چند نسلی به سنگ تبدیل می‌شوند. حال دو فرزند آنها پاندورا و راس وظیفه دارند برای برطرف کردن همیشگی این نفرین آثار باستانی دزدیده شده توسط اجدادشان را به خانه‌های واقعیشان برگردانند. این انیمیشن به دلیل تنوع در ژانر و لحن شاد و داستان زیبا و پرماجرای خود توانست نظر مخاطبان را به خود جذب کند و نقدهای مثبتی از منتقدان به‌دست آورد.




بنر فیلم میمون شاه
پوستر فیلم میمون شاه
دو زبانه

میمون شاه

The Monkey King
کارگردان: Anthony Stacchi نویسنده: Rita Hsiao , Steve Bencich , Ron J. Friedman
سال انتشار:2023محصول: چین
تماشای آنلاین فیلم
Jimmy O. YangJimmy O. Yang
Bowen YangBowen Yang
Jolie Hoang-RappaportJolie Hoang-Rappaport
Jo KoyJo Koy
Ron YuanRon Yuan
Hoon LeeHoon Lee

درباره فیلم میمون شاه


انیمیشن The Monkey King پروژه‌ای است که پروسه‌ تولید آن مدت‌ها به طول انجامید اما، پس از انتشار توسط نتفلیکس با داستان فوق‌العاده خود توانست جایگاه بالایی در چشم‌انداز آثار سرگرم‌کننده سال ۲۰۲۳ برای سازندگان خود به ارمغان آورد. داستان این فیلم که از بهترین انیمیشن های جهان به‌شمار می‌رود زندگی میمونی بسیار قدرتمند در یک سرزمین باستانی در چین را روایت می‌کند که با وارد شدن به صحنه با استقبال سرد همنوعانش مواجه می‌شود. او در طول سال‌های رشد و پیش از آنکه جایگاه واقعی خود را پیدا کند، موفق به شکست دادن یک شیطان می‌شود. در نهایت میمون قدرتمند تاج پادشاهی را بر سرگذاشته و تبدیل به میمون شاه می‌شود. در این میان شاه اژدها دارایی باارزش شاه میمون را می‌رباید و حالا او باید به مأموریتی مهم پا بگذارد و عصایش را برای نجات جهان بازپس بگیرد. سرانجام میمون شاه متوجه یک حقیقت ساده می‌شود که گاهی بزرگ‌ترین دشمن‌، حس غرور خود ما است.

این انیمیشن که با الهام از یک داستان حماسی چینی ساخته شده است برخلاف دیگر اقتباس‌هاس متعدد از مضمون داستانی آن دارای حس تازگی و طراوت است. سبک انیمیشن‌سازی این اثر به ‌شکلی غیرقابل انکار برجسته است و سازندگان توجه زیادی به جزئیات آن داشته‌اند که بیشتر در زمان به تصویر کشیدن خدایان، شیاطین و هیولاهای مختلف به چشم می‌آید. از طرفی صداپیشگان این اثر تماشایی هم در جان بخشیدن به شخصیت‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند و توانسته‌اند بیننده را با اجرای پرزرق‌ و برق و خنده‌دار خود تحت تأثیر قرار ‌دهند.




بنر فیلم المنتال
پوستر فیلم المنتال
دو زبانه

المنتال

Elemental
کارگردان: Peter Sohn نویسنده: Kat Likkel , John Hoberg , Brenda Hsueh
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leah LewisLeah Lewis
Mamoudou AthieMamoudou Athie
Ronnie del CarmenRonnie del Carmen
Shila OmmiShila Ommi
Wendi McLendon-CoveyWendi McLendon-Covey
Catherine O'HaraCatherine O'Hara

درباره فیلم المنتال


بیست‌وهفتمین فیلم استودیو پیکسار که داستان آن در شهری به نام المنت می‌گذرد و از بهترین انیمیشن های جهان به‌شمار می‌رود، انیمیشن المنتال است که پیتر سون کارگردانی آن را بر عهده داشته است. شهر المنت جایی است که ساکنان آن از عناصر اصلی چون خاک، آب، هوا و آتش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. در این شهر پراحساس و زیبا زن جوانی به نام امبر با خانواده‌اش زندگی می‌کند که سرسخت، تندخو و البته آتشین است و مغازه پدرش را اداره کند. وید ریپل مردی خوش‌ذوق و سربهوا از عنصر آب است که با امبر آشنا می‌شود و این آشنایی، تغییرات شگفت‌انگیزی در باورهای امبر پدید می‌آورد و باعث می‌شود دنیایی که او در آن زندگی می‌کند را به چالش بکشد.

انیمیشن المنتال با داستان فوق‌العاده خود مخاطب را به تماشای جهانی دعوت می‌کند که در آن عناصر مختلف همگی دارای احساسات هستند. در این میان قلب اصلی داستان در میانه عاشقانه‌ای غیرمحتمل، جایی که دو عنصر آب و آتش در دام عشق هم گرفتار شده‌اند، می‌تپد. با این حال، قدرت پیکسار در نشان دادن خانواده‌هاست نه به تصویر کشیدن عاشقانه‌ها. تمایز این انیمیشن با تمرکز منحصربه‌فرد بر نابرابری‌های اجتماعی در کنار ارائه عاشقانه‌ای کمدی نسبت به دیگر آثار پیکسار، به بلندپروازی سازندگان آن و تبحرشان در ارائه جلوه‌های واقعی آب و آتش نسبت داده می‌شود. جلوه‌های ویژه و بصری فوق‌العاده در کنار صداپیشگی عالی هنرمندان این انیمیشن تماشایی با داستانی قابل تأمل و زیبا توانسته نقدهای مثبتی را از منتقدان به خود اختصاص دهد و مخاطبان بسیاری را پای تماشای این اثر ماندگار بکشاند.




بنر فیلم نیمونا

نیمونا

Nimona
کارگردان: Troy Quane , Nick Bruno نویسنده: Robert L. Baird , Lloyd Taylor
سال انتشار:2023محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chloë Grace MoretzChloë Grace Moretz
Riz AhmedRiz Ahmed
Eugene Lee YangEugene Lee Yang
Frances ConroyFrances Conroy
Lorraine ToussaintLorraine Toussaint
Beck BennettBeck Bennett

درباره فیلم نیمونا


انیمیشن نیمونا که از بهترین انیمیشن های دنیا محسوب می‌شود در ابتدا قرار بود توسط استودیو بلو اسکای تولید شود اما، تعطیلی این شرکت به‌وسیله دیزنی کار را متوقف کرد و سفری طولانی را طی کرد تا راهی نتفلیکس شد و در سال 2023 برای مخاطبان به نمایش درآمد. انیمیشن Nimona با اقتباس از رمان گرافیکی و محبوب ان‌دی استیونسون به کارگردانی نیک برونو و تروی کوان ساخته شده است. داستان این انیمیشن پرمخاطب داستان زندگی شوالیه‌ای را دنبال می‌کند که به‌خاطر جنایتی که مرتکب نشده در مظان اتهام قرار می‌گیرد. شوالیه باید بی‌گناهی خود را اثبات کند و تنها کسی که در این راه می‌تواند به او کمک کند نیمونا است. نیمونا دختر نوجوانی با قابلیت تغییر شکل دادن است که با شوالیه دوست می‌شود اما، درعین‌حال ممکن است او همان هیولایی باشد که شوالیه قسم خورده آن را نابود کند.

اجرای زیبای صداپیشگان این فیلم به‌ویژه دو شخصیت اصلی داستان با هنرنمایی کلویی گریس مورتس و ریز احمد، کارگردانی عالی نیک برونو و تروی کوان در کنار داستانی که در دنیایی تکنو قرون وسطایی می‌گذرد از نقاط قوت این انیمیشن تماشایی هستند. داستان نیمونا در مورد برچسب‌هایی است که ما اغلب به افراد مختلف نسبت می‌دهیم که توانسته به زیبایی این پیام و پیامدهای آن را برای مخاطبان به تصویر بکشد و نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کند.




بنر فیلم خاطرات کریسمس یک بچه چلمن: تب کابین

خاطرات کریسمس یک بچه چلمن: تب کابین

Diary of a Wimpy Kid Christmas: Cabin Fever
کارگردان: Luke Cormican نویسنده: Jeff Kinney
سال انتشار:2023محصول: کانادا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Wesley KimmelWesley Kimmel
Erica CerraErica Cerra
Christian ConveryChristian Convery
Chris DiamantopoulosChris Diamantopoulos
Hunter DillonHunter Dillon
Spencer HowellSpencer Howell

درباره فیلم خاطرات کریسمس یک بچه چلمن: تب کابین


انیمیشن خاطرات کریسمس یک بچه چلمن: تب کابین هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های خاطرات یک بچه چلمن (Diary of a Wimpy Kid) و سومین انیمیشن بلند این مجموعه محسوب می‌شود که کارگردانی آن را لوک کورمیکان بر عهده داشته است. داستان این فیلم که جزو بهترین انیمیشن های دنیا است در مورد تعطیلات ایام کریسمس یک پسر بچه به نام گرگ هفلی است که استرس و اضطراب شدیدی را برای او به ارمغان آورده است. گرگ هفلی نگران است مبادا هدیه مورد نظرش برای کریسمس را دریافت نکند و از طرفی هم مواجه شدن او با برادر کوچک آزار دهنده‌اش و سروکله زدنش با برادر بزرگ‌تر و بدخلقش استرسی را به جانش انداخته که قابل کنترل نیست.

وسلی کیمل در نقش گرگ هفلی شخصیت اصلی فیلم، اسپنسر هاول، اریکا سرورا، کریس دیامانتوپولوس، گراسن نیوتن و لیزا آن والتر از صداپیشگان انیمیشن Diary of a Wimpy Kid Christmas: Cabin Fever هستند که یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. اگرچه وجه کمدی این انیمیشن جذاب چندان ملموس نیست اما، پیام فیلم به ‌شکلی بلند و واضح برای مخاطب به نمایش گذاشته شده است که یکی دیگر از نقاط قوت این انیمیشن به‌شمار می‌رود.




بنر سریال سامورایی چشم آبی
دو زبانه

سامورایی چشم آبی

Blue Eye Samurai
سازنده: Michael Green , Amber Noizumi
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Maya ErskineMaya Erskine
George TakeiGeorge Takei
Masi OkaMasi Oka
Cary-Hiroyuki TagawaCary-Hiroyuki Tagawa
Brenda SongBrenda Song
Darren BarnetDarren Barnet

درباره سریال سامورایی چشم آبی


انیمیشن سامورایی چشم آبی (Blue Eye Samurai) یکی از بهترین انیمیشن‌ های دنیا است که توسط نتفلیکس منتشر شد. این مجموعه تلویزیونی اکشن در سبک پویانمایی بزرگسالان محصول مشترک آمریکا و فرانسه است که کارگردانی آن را جین وو انجام داده است. با توجه به استقبال گسترده مخاطبان و دریافت نقدهای مثبت از سوی منتقدان، این انیمیشن سریالی در 11 دسامبر 2023 برای فصل دوم تمدید شد. فصل اول انیمیشن سامورایی چشم آبی در 8 قسمت ساخته شده است که از صداپیشگان آن می‌توان به مایا، ماسای اوکا، دارن بارنت، برندا سونگ و جرج تاکی اشاره کرد.

داستان انیمیشن Blue Eye Samurai به روایت زندگی میزو پرداخته است که پس از آنکه توسط پدرش رها می‌شود با مادرش در روستای کوچکی به زندگی خود ادامه می‌دهد. میزو با توجه به چشمان آبی رنگش که میراث نژادی او محسوب می‌شود همواره توسط سایر بچه‌های روستا مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. میزو در نوجوانی مادرش را به‌خاطر حمله گروهی از راهزنان از دست می‌دهد و همین او را مصمم می‌کند تا برای گرفتن انتقام مادرش شمشیرزنی را یاد بگیرد. میزو با تلاش فراوان به شمشیرزن ماهری تبدیل می‌شود که به قصد گرفتن انتقام مرگ مادرش روستا را ترک می‌کند و راهی سفر می‌شود. سرانجام داستان انتقام میزو و اتفاقات پیش روی او با استقبال مخاطبان بسیاری مواجه شد.




بنر فیلم لاک پشت های نینجا جهش یافته نوجوان: ضرب وشتم جهش یافته
پوستر فیلم لاک پشت های نینجا جهش یافته نوجوان: ضرب وشتم جهش یافته
دو زبانه

لاک پشت های نینجا جهش یافته نوجوان: ضرب وشتم جهش یافته

Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem
کارگردان: Jeff Rowe نویسنده: Seth Rogen , Evan Goldberg , Dan Hernandez , Benji Samit , Jeff Rowe
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Nicolas CantuNicolas Cantu
Shamon Brown Jr.Shamon Brown Jr.
Micah AbbeyMicah Abbey
Brady NoonBrady Noon
Jackie ChanJackie Chan
Ayo EdebiriAyo Edebiri

درباره فیلم لاک پشت های نینجا جهش یافته نوجوان: ضرب وشتم جهش یافته


فیلم انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجای جهش یافته نوجوان: ضرب‌وشتم جهش ‌یافته دنبال‌کننده داستان لئو، راف، دانی و مایکی، این برادران سرگرم‌کننده است که رابطه عالی بین آنها را به تصویر می‌کشد. داستان این فیلم انیمیشنی به نوستالژی دهه ۱۹۹۰ این مجموعه وفادار است که این برادران برای جلب توجه و عشق ساکنان شهر نیویورک تلاش می‌کنند و این همزمان با رویارویی آنها با ارتشی از موجودات جهش یافته است که باید به جنگ با آنها بروند.

این فیلم از بهترین انیمیشن های جهان به‌شمار می‌رود که از برجسته‌ترین نکات آن می‌توان به سبک هنری قابل‌توجه و فراموش نشدنی آن اشاره کرد. در کنار سبک هنری، داستان لذت‌بخش و خنده‌دار این انیمیشن قرار دارد که توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند. از جمله هنرمندانی که در این انیمیشن به صداپیشگی پرداخته‌اند، می‌توان به نیکلاس کانتو، شامون براون جونیور، میکا ابی، بردی نون و جکی چان اشاره کرد.




بنر سریال انتقام جو

انتقام جو

REVENGER
سازنده: Masaya Fujimori
سال‌های انتشار:2023محصول: ژاپن
تماشای آنلاین سریال
Jun KasamaJun Kasama
Yuichiro UmeharaYuichiro Umehara
Shunsuke TakeuchiShunsuke Takeuchi
Hisako KanemotoHisako Kanemoto
Shota HayamaShota Hayama
Takehito KoyasuTakehito Koyasu

درباره سریال انتقام جو


انیمیشن انتقام جو (Revenger) توسط ماسایا فوجیموری کارگردانی شده است که یکی از انیمیشن های سریالی محسوب می‌شود. فصل اول این انیمیشن سریالی در 12 قسمت ساخته شده است که ماجراهای یک آدم‌کش را دنبال می‌کند. جون کاساما، یوچیرو اومهارا، شونسوکه تاکه اوچی، هیساکو کانه موتو و آکیو اوتسوکا از صداپیشگان این انیمیشن ماجراجویانه هستند.

داستان این سریال در ژاپن اتفاق می‌افتد و به روایت زندگی یک سامورایی به نام رایزو کوریما پرداخته است که پس از خیانت توسط مافوق‌هایش، با قاتلانی به نام انتقام‌جویان برخورد می‌کند. رایزو کوریما یک آدم‌کش است که برای سازمان Revengers کار می‌کند و از طرف کسانی که قدرت انتقام گرفتن ندارند، وارد عمل می‌شود. همکاران کوریما شامل یک پزشک با انگیز‌های مخرب، یک جوان زیبا و آندروژن که هم بی‌رحم و هم بی‌گناه است، یک قمارباز عاشق پول و الکل و همچنین یک صنعتگر باهوش لاک است. این پنج مرد از طریق همکاری با یکدیگر شروع به ایجاد یک دوستی عجیب می‌کنند. داستان جذاب این سریال که از بهترین انیمیشن های دنیا محسوب می‌شود با صحنه‌های اکشن و صداپیشگی عالی هنرمندان آن مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است.




بنر سریال پدرم شکارچی جایزه بگیر
دو زبانه

پدرم شکارچی جایزه بگیر

My Dad the Bounty Hunter
سازنده: Everett Downing Jr. , Patrick Harpin
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Laz AlonsoLaz Alonso
Priah FergusonPriah Ferguson
JeCobi SwainJeCobi Swain
Yvette Nicole BrownYvette Nicole Brown
Jim RashJim Rash
Rob RiggleRob Riggle

درباره سریال پدرم شکارچی جایزه بگیر


My Dad the Bounty Hunter یک سریال انیمیشنی علمی‌تخیلی ماجراجویانه با چاشنی کمدی و اکشن محصول ایالات متحده است که توسط اورت داونینگ جونیور و پاتریک هارپین برای نتفلیکس ساخته شده است. این سریال به دلیل داستان جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی، تفسیر اجتماعی عالی و نمایش خانواده‌های سیاه‌پوست، نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد که در لیست بهترین انیمیشن های جهان قرار دارد.

داستان انیمیشن پدرم شکارچی جایزه بگیر، زندگی یک پدر و دو فرزندش و ماجراهای پیش روی آنها را دنبال می‌کند که لیزا و شان دو فرزند این خانواده، به‌طور تصادفی قدم به فضا می‌گذارند. لیزا و شان در آنجا متوجه می‌شوند که پدرشان قدرتمندترین جایزه ‌بگیر کل کهکشان است و کم‌کم پای آنها به یک ماجراجویی فضایی کشیده می‌شود که توانسته مخاطب را با داستان خود همراه کند.




بنر فیلم روبی گیلمن: کراکن نوجوان
پوستر فیلم روبی گیلمن: کراکن نوجوان
دو زبانه

روبی گیلمن: کراکن نوجوان

Ruby Gillman, Teenage Kraken
کارگردان: Kirk DeMicco نویسنده: Pam Brady , Brian C Brown , Elliott DiGuiseppi
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Lana CondorLana Condor
Jane FondaJane Fonda
Annie MurphyAnnie Murphy
Toni ColletteToni Collette
Colman DomingoColman Domingo
Blue ChapmanBlue Chapman

درباره فیلم روبی گیلمن: کراکن نوجوان


انیمیشن Ruby Gillman, Teenage Kraken یکی از جدیدترین فیلم‌های کمپانی دریم‌ورکس است که داستان یک دختر نوجوان خجالتی را روایت می‌کند که از رازی نهان اما شگفت‌انگیزی مطلع می‌شود. روبی گیلمن به‌زودی متوجه می‌شود که از نوادگان خاندان سلطنتی کراکن است که مسئولیت حفاظت از دریاها را بر عهده دارند و همین سبب می‌شود تا او از قدرت‌های کراکنی خود استفاده کند. در این میان او با مسائل و اضطراب‌های دبیرستان و همچنین روابط تیره خود با مادرش دست‌وپنجه نرم می‌کند. روبی گیلمن به مرور درمی‌یابد که سرنوشت او در اعماق اقیانوس‌ها رقم خواهد خورد، سرنوشتی که بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که او تصورش را می‌کرد.

داستان این فیلم که از بهترین انیمیشن های دنیا محسوب می‌شود بر یک خط داستانی تکراری درباره اختلاف و آشتی‌های خانوادگی تکیه دارد اما، طراحی و شخصیت‌پردازی آن که دارای کیفیتی جذاب و منعطف است توانسته نظر مخاطبان را به خود جذب کند. این فیلم انیمیشنی اگرچه محصولی بی‌عیب و نقص نیست و در باکس آفیس خوش ندرخشید اما، به‌لطف نمایشی خیره‌کننده از موجودات دریایی و همچنین نمایش صحنه‌هایی گیرا از دنیای زیر آب با داستانی زیبا اثری جذاب و تماشایی را خلق کرده که ارزش تماشا کردن را دارد. انیمیشن روبی گیلمن: کراکن نوجوان توسط کرک دمیکو و فرین پرل کارگردانی شده است.




بنر فیلم کوچ
پوستر فیلم کوچ
دو زبانه

کوچ

Migration
کارگردان: Benjamin Renner نویسنده: Mike White
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده , کانادا , فرانسه
تماشای آنلاین فیلم
Kumail NanjianiKumail Nanjiani
Elizabeth BanksElizabeth Banks
Caspar JenningsCaspar Jennings
Tresi GazalTresi Gazal
AwkwafinaAwkwafina
Carol KaneCarol Kane

درباره فیلم کوچ


انیمیشن کوچ یک فیلم کمدی است که خانواده‌ای از اردک‌های سر سبز را به تصویر کشیده که قرار است برخلاف سنت معمول خود، سری هم به دنیای بیرون بزنند. شخصیت اصلی داستان اردکی محافظه‌کار به نام مک، پدر خانواده است که از ترک محل زندگی خود اضطراب دارد اما، به‌دنبال ماجرایی متقاعد می‌شود برکه‌ کوچک خود در نیوانگلند را به مقصد دیگری برای ادامه زندگی ترک کند. در کنار مک، همسر ماجراجویش قرار دارد که مشتاق کوچ است و خانواده را برای مهاجرت و گذراندن فصل زمستان به سمت جنوب آماده می‌کند. اگرچه این خانواده قصد دارند طبق نقشه از پیش تعیین شده مهاجرت خود را آغاز کنند اما، همه‌ چیز طبق نقشه آنان پیش نمی‌رود و به‌دنبال تغییر مسیر در پرواز، آنها درگیر یک سری اتفاقات متفاوت و غیرمنتظره می‌شوند که توانسته مخاطب را با خود تا پایان همراه کند.

فیلمنامه این فیلم که جزو بهترین انیمیشن های جهان محسوب می‌شود توسط مایک وایت به رشته تحریر درآمده است و بنجامین رنر کارگردانی این اثر زیبا را بر عهده داشته که در خلق داستان آن با مایک وایت همکاری داشته است. انیمیشن کوچ یکی از سرگرم‌کننده‌ترین انیمیشن‌ها محسوب می‌شود که با داستانی مهیج به‌همراه چاشنی طنز توانسته نظر مخاطبان بسیاری را به خود جذب و نقدهای مثبتی از منتقدان را دریافت کند.




بنر فیلم برادران سوپر ماریو
پوستر فیلم برادران سوپر ماریو
دو زبانه

برادران سوپر ماریو

The Super Mario Bros. Movie
کارگردان: Michael Jelenic , Aaron Horvath نویسنده: Matt Fogel
سال انتشار:2023محصول: ژاپن , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chris PrattChris Pratt
Anya Taylor-JoyAnya Taylor-Joy
Charlie DayCharlie Day
Jack BlackJack Black
Keegan-Michael KeyKeegan-Michael Key
Seth RogenSeth Rogen

درباره فیلم برادران سوپر ماریو


برادران سوپر ماریو یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای فانتزی محصول ایالات متحده است که براساس فرنچایز بازی‌های ویدئویی ماریو از نینتندو ساخته شده ‌است و یکی از بهترین انیمیشن های جهان به‌شمار می‌رود که مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته است. انیمیشن The Super Mario Bros. Movie سومین فیلم سینمایی اقتباس‌ شده از فرنچایز ماریو است که نخستین فیلم اقتباسی آن در قالب یک انیمه در سال ۱۹۸۶ در ژاپن تولید و دومین فیلم آن در قالب یک لایو اکشن در سال ۱۹۹۳ به نمایش گذاشته شد. انیمیشن برادران سوپر ماریو توسط آرون هورواث و مایکل ژلنیک کارگردانی شده و فیلمنامه آن به قلم متیو فوگل به رشته تحریر درآمده است.

این فیلم انیمیشنی یکی از بزرگ‌ترین و خنده‌دارترین محصولات دنیای انیمیشن در سال 2023 به‌شمار می‌رود که به موفقیت بزرگی در گیشه تبدیل شد و این ادای احترامی در خورتوجه به طرفداران نینتندو است. هرچقدر که فیلم برادران سوپر ماریو از نظر محتوایی تهی است اما، تلفیق پایه‌های اصلی بازی ماریو و چرخش شخصیت‌ها میان بخش‌های مختلف آن از جمله پادشاهی جنگل، جاده رنگین‌کمان و پادشاهی قارچ‌ها توانسته لحظات خوش و سرگرم‌کننده‌ای را برای مخاطب خود رقم بزند. در داستان این فیلم انیمیشنی، ماریو وارد دنیای عجیبی از قارچ‌های سخن‌گو و لاک‌پشت‌های شرور می‌شود و در نهایت خود را در مأموریت نجات برادرش و شاهزاده پیچ می‌بیند که با دریافت سوپر استار، شکست‌ناپذیر شده و در نهایت به‌عنوان قهرمان شناخته می‌شود.




بنر فیلم ظهور محافظان
پوستر فیلم ظهور محافظان

ظهور محافظان

Rise of the Guardians
کارگردان: Peter Ramsey نویسنده: David Lindsay-Abaire
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Chris PineChris Pine
Alec BaldwinAlec Baldwin
Jude LawJude Law
Isla FisherIsla Fisher
Hugh JackmanHugh Jackman
Dakota GoyoDakota Goyo

درباره فیلم ظهور محافظان


ظهور نگهبانان (Rise of the Guardians) انیمیشنی که کارگردانی پیتر ریمزی است که در سال 2012 اکران شد. فیلم‌نامه این انیمیشن توسط دیوید لیندسی به رشته تحریر درآمد. کریستینا اشتاینبرگ و نانسی برنشتاین تهیه‌کنندگان این انیمیشن بودند.

ظهور نگهبانان پس از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هیو جکمن، جود لا، الک بالدوین و کریس پاین اشاره کرد.

انیمیشن ظهور نگهبانان در گیشه موفق ظاهر شد و فروش بسیار خوبی داشت. این انیمیشن با بودجه تولید 145 میلیون دلاری‌اش، حدود 303 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: کارکتر اصلی داستان جک فراست نماینده سرما و یخ زدگی است. داستان از جایی آغاز می‌شود که جک فراست در اعماق جنگل، درون برکه‌ای یخ زده چشم باز می‌کند و اولین چیزی که می‌بیند ماه است. ماهی که جز نام جک فراست چیزی به او نمی‌گوید وخیلی زود او متوجه می‌شود که کسی قادر به دیدن او نیست.




بنر فیلم درون و بیرون
پوستر فیلم درون و بیرون

درون و بیرون

Inside Out
کارگردان: Pete Docter نویسنده: Pete Docter , Josh Cooley , Meg LeFauve
سال انتشار:2015محصول: ایالات متحده
Amy PoehlerAmy Poehler
Phyllis SmithPhyllis Smith
Bill HaderBill Hader
Kaitlyn DiasKaitlyn Dias
Richard KindRichard Kind
Lewis BlackLewis Black

درباره فیلم درون و بیرون


درون و بیرون (Inside Out) جزو بهترین انیمیشن های جهان به‌شمار می‌آید که در سال 2015 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این انیمیشن برعهده پیت داکتر قرار داشت. البته مگ لفاوه و جاش کولی در امر نوینسدگی داکتر را همراهی کردند. جوناس ریورا نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

انیمیشن درون و بیرون به‌شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و توانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. منتقدان از این انیمیشن به دلیل بار احساسی داستان و عملکرد گروه صداپیشگی تحسین کردند.

این انیمیشن طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین فیلم‌نامه اورجینال و بهترین انیمیشن نامزد دریافت جایزه شده بود، که درنهایت توانست جایزه بهترین انیمیشن را دریافت کند. ازجمله صداپیشگانی که در انیمیشن درون و بیرون به ایفای نقش پرداختند می‌توان به امی پولر، فیلیس اسمیت، بیل هیدر، لویس بلک، میندی کالینگ، دایان لین، کایل مک‌لاکلن، جان راتزنبرگر و کیتلین دیاس اشاره کرد.

این انیمیشن در گیشه خارق‌العاده ظاهر شد و فروش بسیار بالایی را تجربه کرد. انیمیشن درون و بیرون که با بودجه عظیم 175 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 857 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: رشدکردن می‌تواند مانند جاده‌ای پر دست‌انداز باشد. رایلی هم از این فضیه مستثنی نیست. مانند تمام انسان‌ها رایلی هم توسط احساسات خود مانند شادی، ترس، خشم، نفرت و ناراحتی کنترل می‌شود. این احساسات در مرکز ذهن و فرماندهی رایلی به عنوان شخصیت‌هایی در این انیمیشن زندگی می‌کنند و صاحب خود را در زندگی روزانه راهنمایی می‌کنند. با تلاش رایلی و احساساتش برای تنظیم خود با یک زندگی جدید، آشفتگی‌هایی در ذهن او به وجود می‌آید.




بنر فیلم کارخانه هیولاها
پوستر فیلم کارخانه هیولاها
دو زبانه

کارخانه هیولاها

Monsters, Inc
کارگردان: Pete Docter نویسنده: Andrew Stanton , Daniel Gerson
سال انتشار:2001محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
John GoodmanJohn Goodman
Billy CrystalBilly Crystal
Mary GibbsMary Gibbs
Steve BuscemiSteve Buscemi
James CoburnJames Coburn
Bob PetersonBob Peterson

درباره فیلم کارخانه هیولاها


شرکت هیولاها (Monsters, Inc) انیمیشنی به کارگردانی پیت داکتر است که در سال 2001 اکران شد. دارلا کی. اندرسون، جان لستر و اندرو استنتون تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این انیمیشن توسط اندرو استنتون، دان گرسون، رابرت ال. بایرد، رت ریز و جاناتان رابرتز نوشته شد.

انیمیشن شرکت هیولاها توانست با استقبال منتقدان مواجه شود و نمرات بسیار خوبی دریافت کند. منتقدان از این انیمیشن در زمینه‌های کارگردانی، داستان و عملکرد گروه صداپیشگی تحسین کردند.

جان گودمن، بیلی کریستال، استیو بوشمی، جیمز کابرن و مری گیبس ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند. این انیمیشن فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد و فروش بسیار بالایی داشت. انیمیشن شرکت هیولاها که با بودجه 115 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 525 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: در سرزمین هیولاها برای تهیه انرژی روش خاصی وجود دارد. هیولاها با ترساندن بچه‌ها از صدای جیغ آن‌ها انرژی تهیه می‌کنند. همچنین شرکت با مشکل تامین انرژی مواجه است زیرا کودکان دیگر مثل سابق نمی‌ترسند. البته رئیس کارخانه به هیولاها تلقین کرده که هیچ چیز به اندازه یک کودک خطرناک نیست و حتی یک تماس آن‌ها می‌تواند باعث مرگ شود. سالی و مایک دو شخصیت قهرمان داستان هستند که در این کارخانه جزو کارمندان نمونه در ترساندن بچه‌ها هستند. روزی بر اثر اشتباه سالی و مایک یک کودک وارد دنیای هیولاها می‌شود.




بنر فیلم شیر شاه
پوستر فیلم شیر شاه
دو زبانه

شیر شاه

The Lion King
کارگردان: Jon Favreau نویسنده: Jeff Nathanson
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Chiwetel EjioforChiwetel Ejiofor
John OliverJohn Oliver
James Earl JonesJames Earl Jones
John KaniJohn Kani
Alfre WoodardAlfre Woodard
JD McCraryJD McCrary

درباره فیلم شیر شاه


شیرشاه (The Lion King) جزو بهترین انیمیشن های جهان محسوب می‌شود که در سال 2019 اکران شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این انیمیشن برعهده جان فاورو قرار داشت. فاورو در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و جفری سیلور در این راه او را همراهی کرد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جف نیثنسن نوشته شد.

انیمیشن شیرشاه پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسط دریافت کرد. این انیمیشن در زمینه‌های عملکرد گروه صداپیشگان، جلوه‌های ویژه و موسیقی مورد تحسین قرار گرفت. البته منتقدان از این انیمیشن به دلیل دارا نبودن خلاقیت داستانی انتقاد کردند.

دونالد گلاور، جیمز ارل جونز، ست روگن، بیلی ایکنر و بیانسه ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند. انیمیشن شیرشاه با استقبال گسترده مخاطبان در گیشه مواجه شد و فروش خارق‌العاده‌ای را تجربه کرد؛ این انیمیشن که با بودجه 260 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 1.6 میلیارد دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: در سرزمین‌های آفریقا، یک شیر بر قلمرو حیوانات حکمرانی می‌کند. پادشاه موفاسا و ملکه سارابی پسر تازه متولد شده خود را به دیگر حیوانات معرفی می‌کنند. اما همه‌چیز در ادامه مطابق میل آن‌ها پیش نمی‌رود.




بنر فیلم شش قهرمان بزرگ
پوستر فیلم شش قهرمان بزرگ

شش قهرمان بزرگ

Big Hero 6
کارگردان: Chris Williams , Don Hall نویسنده: Daniel Gerson , Robert L. Baird , Jordan Roberts
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Scott AdsitScott Adsit
Ryan PotterRyan Potter
Daniel HenneyDaniel Henney
T. J. MillerT. J. Miller
Jamie ChungJamie Chung
Damon Wayans Jr.Damon Wayans Jr.

درباره فیلم شش قهرمان بزرگ


شش قهرمان بزرگ (Big Hero 6) یک انیمیشن موزیکال و علمی تخیلی به کارگردانی دان هال و کریس ویلیامز است که در سال 2014 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این انیمیشن برعهده روی کانلی قرار داشت. فیلم‌نامه انیمیشن شش قهرمان بزرگ توسط رابرت ال بیرد، دن گرسون و جوردن رابرتز نوشته شد.

انیمیشن شش قهرمان بزرگ پس از اکران واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و نمرات خوبی دریافت کرد. این انیمیشن به دلیل داستان جذاب، عملکرد عالی گروه صداپیشگان و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

اسکات ادسیت، رایان پاتر، دنیل هنی، تی جی میلر، جمی چانگ، دیمون وینس جونیور، جنسیس رودریگز و کیتی لوز ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند. این انیمیشن توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و سود بزرگی را در گیشه برای سازندگانش رقم زد؛ انیمیشن شش قهرمان بزرگ که با بودجه 165 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 657 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان فیلم در شهری در آینده به اسم سان‌فرانسوکیو جریان دارد. قهرمان داستان، یک نوجوان به اسم هیرو هامادا، اعجوبه دانش رباتیک، روزی به همراه برادر بزرگترش، تاداشی، به کالج می‌رود و آنجا عاشق چیزی که در آزمایشگاه می‌بیند می‌شود. او برای اینکه ثابت کند لیاقت ورود به دانشگاه را دارد باید چیزی اختراع کند. او موفق می‌شود وسیله‌ای به اسم میکروبات تولید کند. میکروبات‌ها با فکر انسان کار می‌کنند. اما در شب ارائه اختراعش اتفاقی وحشتناک رخ می‌دهد.




بنر فیلم گیسوکمند
پوستر فیلم گیسوکمند
دو زبانه

گیسوکمند

Tangled
کارگردان: Byron Howard , Nathan Greno نویسنده: Dan Fogelman
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Mandy MooreMandy Moore
Zachary LeviZachary Levi
Donna MurphyDonna Murphy
Ron PerlmanRon Perlman
M.C. GaineyM.C. Gainey
Jeffrey TamborJeffrey Tambor

درباره فیلم گیسوکمند


گیسوکمند (Tangled) یکی از بهترین انیمیشن های جهان به شمار می‌آید که در سال 2010 اکران شد. ناتان گرنو و بایرون هاوارد وظیفه کارگردانی این انیمیشن را برعهده داشتند. روی کانلی، جان لستر و گلن کین تهیه‌کنندگان انیمیشن گیسوکمند بودند. فیلم‌نامه این انیمیشن توسط دان فولگمن نوشته شد.

انیمیشن گیسوکمند در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد. منتقدان داستان این انیمیشن را سرگرم‌کننده توصیف کرده و فضای منحصربه‌فرد آن را مورد تحسین قرار دادند. مندی مور، زکری لی‌وای، دونا مورفی، هایدن والش و آکوستا اوا ارلنتستوتیر ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند.

انیمیشن گیسوکمند فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد و با استقبال مخاطبان در سالن‌های سینما مواجه شد. این انیمیشن که با بودجه عظیم 260 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 592 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: روزی روزگاری در شهری پادشاه و ملکه‌ای عادل در کنار مردم به خوبی و خوشی زندگی می‌کردند. در همان زمان قطره‌ای از خورشید روی زمین می‌چکد و از آن گلی طلایی‌رنگ می‌روید. پیرزنی جای آن گل را پیدا می‌کند و خود را به وسیله آن جوان می‌کند. او نمی‌خواهد که بقیه جای آن گل را پیدا کنند و به خاطر همین این موضوع را به هیچ‌کسی نمی‌گوید و خودش هرچند وقت یک‌بار به کنار آن گل می‌رود و با خواندن آواز نیرو و زیبایی جوانی خود را پس می‌گیرد. تا اینکه ملکه باردار می‌شود و در بستر بیماری می‌افتد. مردمان شهر همه به دنبال دارویی برای بیماری وی هستند.




بنر فیلم درجستجوي نمو

درجستجوي نمو

Finding Nemo
کارگردان: Andrew Stanton نویسنده: Andrew Stanton , Bob Peterson , David Reynolds
سال انتشار:2003محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Albert BrooksAlbert Brooks
Ellen DeGeneresEllen DeGeneres
Alexander GouldAlexander Gould
Willem DafoeWillem Dafoe
Brad GarrettBrad Garrett
Allison JanneyAllison Janney

درباره فیلم درجستجوي نمو


در جستجوی نمو (Finding Nemo) انیمیشنی به کارگردانی و نویسندگی اندرو استنتون است که در سال 2003 اکران شد. گراهام والترز نیز تهیه‌کننده این انیمیشن بود. انیمیشن در جستجوی نمو بدون شک شایستگی حضور در لیست بهترین انیمیشن‌ های جهان را داراست.

این انیمیشن پس از اکرانش با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. منتقدان از این انیمیشن به دلیل داستان جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند و موسیقی شنیدنی تحسین کردند.

انیمیشن در جستجوی نمو در چهار بخش (ازجمله بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، که تنها توانست جایزه بهترین انیمیشن را کسب کند. این انیمیشن طی مراسم گلدن گلوب تنها در بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی نامزد دریافت جایزه شده بود که البته موفق به کسب آن نشد.

در جستجوی نمو توانست در گیشه خارق‌العاده کار کند و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند. این انیمیشن که با بودجه 94 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 940 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آلبرت بروکس، الن دی جنرس، الکساندر گولد و ویلم دفوئه اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به یک دلقک‌ ماهی به نام مارلین است که روی پسرش نمو حساسیت زیادی دارد. او در ادامه نمو را در اقیانوس گم می‌کند و در پی آن به کمک ماهی به نام دوری به جستجوی نمو می‌پردازد. به تدریج و پس از جستجو برای یافتن نمو او متوجه می‌شود که نباید آنقدر حساسیت به خرج دهد و مانع‌تراشی کند.




بنر فیلم وال-ای
پوستر فیلم وال-ای
دو زبانه

وال-ای

WALL·E
کارگردان: Andrew Stanton نویسنده: Andrew Stanton , Jim Reardon
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ben BurttBen Burtt
Elissa KnightElissa Knight
Jeff GarlinJeff Garlin
Fred WillardFred Willard
John RatzenbergerJohn Ratzenberger
Kathy NajimyKathy Najimy

درباره فیلم وال-ای


وال-ئی (WALL-E) را باید یکی از تاثیرگذارترین انیمیشن‌های تاریخ بدانیم که توانست نام خود را در تاریخ سینما جاودان کند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این اثر برعهده اندرو استانتون قرار داشت. استانتون در امر نویسندگی تنها نبود و جیم ریردون نیز در این راه او را همراهی کرد. جیم موریس نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

انیمیشن وال ئی پس از اکران با سیل عظیم واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد و از سوی آن‌ها به‌عنوان یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ سینما معرفی شد. منتقدان داستان این انیمیشن را بسیار عمیق توصیف کرده و اعتقاد داشتند که مخاطبان قادر هستند که به خوبی با شخصیت‌های این انیمیشن ارتباط برقرار کنند. (با وجود اینکه انیمیشن دیالوگ زیادی ندارد)

این انیمیشن طی مراسم اسکار در شش بخش (ازجمله بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها توانست جایزه بهترین انیمیشن سال را دریافت کند. این انیمیشن در مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین انیمیشن و بهترین صداگذار نامزد دریافت جایزه شد که تنها موفق به کسب جایزه نخست شد.

انیمیشن وال ئی عملکرد خارق‌العاده‌ای در باکس‌آفیس داشت و با استقبال عظیم مخاطبان روبه‌رو شد. این انیمیشن که با بودجه عظیم 180 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 521 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بن برت، الیزا نایت، سیگورنی ویور، جف نگارخانهن، فرد ویلارد، جان رتزنبرگر، کتی ناجیمی و جس هارنل اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: هفتصد سال از ترک زمین توسط انسان‌ها گذشته است و آنچه که روی کره زمین باقی‌مانده، کوه‌های زباله و آهن‌پاره انباشته ‌است. وال-ئی ربات هوشمند آشغال‌ جمع‌کنی است که مأموریت دائمش، فشرده‌سازی و جمع‌آوری این پسماندها و آلودگی‌های صنعتی است. روزی وال-ئی مشغول کار است که سفینه‌ای غول‌پیکر از فضا فرود می‌آید و مهمان کوچکی را همراه خود می‌آورد. این مهمان ایو نام دارد و توسط وال-ئی با لفظ ایوا تلفظ می‌شود. ایو که ربات پیشرفته‌ای است موظف است که نشانه‌های حیات را در کره زمین شناسایی کرده و در صورت موفقیت، آن را به انسان‌ها در اعماق فضا برده و گزارش کند.




بنر فیلم پدینگتون ۲
پوستر فیلم پدینگتون ۲
دو زبانه

پدینگتون ۲

Paddington 2
کارگردان: Paul King نویسنده: Paul King , Simon Farnaby
سال انتشار:2017محصول: فرانسه , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ben WhishawBen Whishaw
Michael GambonMichael Gambon
Imelda StauntonImelda Staunton
Hugh BonnevilleHugh Bonneville
Sally HawkinsSally Hawkins
Samuel JoslinSamuel Joslin

درباره فیلم پدینگتون ۲


پدینگتون (Paddington) یکی دیگر از آثاری است که می‌تواند در لیست بهترین انیمیشن های جهان جای بگیرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این انیمیشن برعهده پائول کینگ قرار داشت. دیوید هیمن نیز تهیه‌کننده این اثر تماشایی بود.

انیمیشن پدینگتون توانست دیدگاه‌های مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و با تحسین آن‌ها مواجه شود. منتقدان داستان این انیمیشن را جذاب و تاثیرگذار توصیف کرده و اعتقاد داشتند که مخاطبان قادر هستند به خوبی با شخصیت اصلی داستان ارتباط برقرار کنند.

ازجمله بازیگرانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هوگو بونوویل، سالی هاوکینز، نیکول کیدمن، جیم برودبنت و سایمن فارنابی اشاره کرد.

این انیمیشن در گیشه نیز بسیار موفق عمل کرد و با استقبال عظیم مخاطبان روبه‌رو شد. انیمیشن پدینگتون که با بودجه 38 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 259 میلیون دلار فروش کرد. این موفقیت تجاری عظیم باعث شد تا سازندگان دنباله این انیمیشن را با نام پدینگتون 2 تولید کنند.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است. در عمق جنگل‌های تاریک پرو، یک جغرافی‌دان به‌نام مونتگومری کلاید، خانواده‌ای از خرس‌های نیمه‌باهوش را پیدا می‌کند. او پی می‌برد که آن‌ها قاد هستند زبان انگلیسی فرا بگیرند و علاقه شدیدی به مارمالاد دارند. سپس از آن‌ها می‌خواهد که به بریتانیا بروند. خرس‌ها به نام‌های لوسی و پاستوزو، با برادرزاده‌شان زندگی می‌کنند. یک روز، زمین‌لرزه‌ای باعث می‌شود به پناهگاهی در زیر زمین بروند. پاستوزو نمی‌تواند به پناهگاه برسد و ناپدید می‌شود. لوسی، برادرزاده‌شان را تشویق می‌کند به لندن برود تا خودش هم به خانه سالمندان خرس‌ها برود.




بنر فیلم باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار
پوستر فیلم باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار
دو زبانه

باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار

The SpongeBob Movie: Sponge on the Run
کارگردان: Tim Hill نویسنده: Tim Hill
سال انتشار:2020محصول: کره جنوبی , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom KennyTom Kenny
Bill FagerbakkeBill Fagerbakke
Rodger BumpassRodger Bumpass
Mr. LawrenceMr. Lawrence
Keanu ReevesKeanu Reeves
Clancy BrownClancy Brown

درباره فیلم باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار


باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار (The SpongeBob Movie: Sponge on the Run) یک انیمیشن در ژانر کمدی و ماجراجویانه است که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. تیم هیل وظیفه کارگردانی و نویسندگی این انیمیشن را برعهده داشت. رایان هریس نیز تهیه‌کننده این انیمیشن بود.

انیمیشن باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت. منتقدان به فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های این انیمیشن ایراد گرفتند، اما درمجموع این انیمیشن را سرگرم‌کننده توصیف کردند.

ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کنی، راجر آلبرت بومپاس، کلنسی براون، بیل فیجرباک، مستر لارنس، جیل تالی، کارولین لارنس، مری جو کتلت، کیانو ریوز، مت بری، لوری آلن و آکوفینا اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: باب‌اسفنجی و پاتریک جهت نجات حلزون حیوان خانگی باب ‌اسفنجی گری، که توسط پلانکتون ربوده شده است، به مأموریت نجات می‌پردازند و به شهر گمشده آتلانتیک سیتی سفر می‌کند. در این فیلم همچنین شاهد منشأ دیدار باب‌اسفنجی با گری، اختاپوس، پاتریک، آقای خرچنگ و سندی هستیم.




بنر فیلم رنگو
پوستر فیلم رنگو

رنگو

Rango
کارگردان: Gore Verbinski نویسنده: John Logan
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Isla FisherIsla Fisher
Ned BeattyNed Beatty
Bill NighyBill Nighy
Alfred MolinaAlfred Molina
Abigail BreslinAbigail Breslin

درباره فیلم رنگو


رنگو (Rango) را نیز می‌توان جزو بهترین انیمیشن‌ های جهان دانست که به موفقیت‌‌های تجاری بزرگی دست پیدا کرد. گور وربینسکی به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت؛ البته او در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و گراهام کینگ نیز در این راه او را همراهی کرد. جان لوگان و جیمز وارد بیرکت فیلم‌نامه این انیمیشن تماشایی را نوشتند.

این انیمیشن توانست با استقبال منتقدان روبه‌رو شود و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. این انیمیشن در زمینه‌های عملکرد گروه صداپیشگی، روایت داستانی و درون‌مایه کمدی‌‌اش مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم وسترن (انیمیشن) طی مراسم اسکار در زمینه بهترین فیلم پویانمایی نامزد دریافت جایزه شد که توانست این جایزه را کسب کند. این انیمیشن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم پویانمایی نیز شده بود که موفق به کسب آن نشد.

انیمیشن رنگو حضور قدرتمندانه‌ای در گیشه داشت و با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. این انیمیشن با بودجه تولید 135 میلیون دلاری‌اش، حدود 242 میلیون دلار فروش کرد. جانی دپ، آیلا فیشر، ابیگیل برسلین، بیل نای، ند بیتی، آلفرد مولینا، هری دین استنتون، ری وینستون و تیموتی اولیفانت ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: انیمیشن رنگو داستان زندگی یک آفتاب‌پرست خانگی را نشان می‌دهد که با بحران هویتی مواجه است. داستان فیلم با نقش بازی کردن این آفتاب‌پرست در یک آکواریوم آغاز می‌شود و با بیرون آمدن تصادفی‌اش از آکواریوم، وی وارد دنیایی متفاوت می‌شود. او به طور اتفاقی از یک اتومبیل به درون صحرایی خشک و بی‌آب و علف پرت می‌شود. پس از آن با راهنمایی یک آرمادیلوی خردمند به یک شهر کوچک حیوانات می‌رسد که مردم آن در خشکی و بی آبی به سر می‌برند. پس از آن اسم رنگو را برای خود انتخاب کرده و با داستان‌های خیالی که برای مردم شهر تعریف می‌کند و نیز کشته شدن اتفاقی یک شاهین به‌دست او، به کلانتر و منجی شهر تبدیل می‌شود.




بنر فیلم رایا و آخرین اژدها
پوستر فیلم رایا و آخرین اژدها
دو زبانه

رایا و آخرین اژدها

Raya and the Last Dragon
کارگردان: Don Hall , Carlos López Estrada نویسنده: Adele Lim , Qui Nguyen
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Kelly Marie TranKelly Marie Tran
AwkwafinaAwkwafina

درباره فیلم رایا و آخرین اژدها


انیمیشن رایا و آخرین اژدها، یکی از بهترین انیمیشن‌های 2021 بود که توانست هم از نگاه مخاطبین، و هم از نگاه منتقدین نمرات خوب و مورد قبولی دریافت کند.

انیمیشن Raya and the Last Dragon که توسط دیزنی ساخته شده، در تاریخ 15 اسفند توسط استریم Disney+ به انتشار رسید و خیلی زود توانست رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت کند.

داستان این انیمیشن جذاب و دلنشین در سرزمینی به نام کوماندرا اتفاق می‌اُفتد. جایی که انسان‌ها و اژدهایان در کنار هم زندگی آرامی را سپری می‌کنند. ناگهان با اتفاقی مهیب، زندگی آرام انسان‌ها و اژدهایان به خطر می‌افتد. موجوداتی پلید و از جنس تاریکی به نام درون‌ها به کوماندرا حمله می‌کنند و پس از برخورد با هرچیزی، آن را به سنگ تبدیل می‌کنند.

انسان‌ها و اژدهایان که خود را شکست خورده می‌بینند، توسط جادوی یک اژدها به نام «سیسو» نجات پیدا می‌کنند. اما پس از این جادو، جسم سیسو ناپدید می‌شود و تنها روح آن، در قالب یک سنگ نورانی باقی می‌ماند.

حال سال‌ها از آن ماجرا می‌گذرد و انسان‌ها به قبایل مختلفی تقسیم شده‌اند و هر قبیله معتقد است اگر روح سیسو را به سرزمین خود ببرد، از تمامی خطرات در امان باقی خواهد ماند، اما ...




بنر فیلم بره ناقلا: فارماگدون

بره ناقلا: فارماگدون

A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon
کارگردان: Will Becher , Richard Phelan نویسنده: Mark Burton , Jon Brown
سال انتشار:2019محصول: فرانسه , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Justin FletcherJustin Fletcher
John SparkesJohn Sparkes
Amalia VitaleAmalia Vitale
Kate HarbourKate Harbour
David HoltDavid Holt
Andy NymanAndy Nyman

درباره فیلم بره ناقلا: فارماگدون


شان گوسفنده: فارماگدون (A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon) درواقع دنباله انیمیشن شان گوسفنده محسوب می‌شود که در سال 2015 اکران شده بود. ریچارد فیلن و ویل بچر وظیفه کارگردانی فیلم شان گوسفنده را برعهده داشتند. پل کیولی نیز تهیه‌کننده این انیمیشن بودند.

انیمیشن شان گوسفنده: فارماگدون واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و نمرات خوبی را دریافت کرد. این انیمیشن به دلیل مضامین طنز و داستان جذاب با تحسین منتقدان مواجه شد.

این انیمیشن در گیشه نیز عملکرد خوبی داشت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. انیمیشن شان گوسفنده: فارماگدون ابتدا در انگلستان اکران شد و حدود 43 میلیون دلار فروش کرد. در ادامه عرضه جهانی این انیمیشن توسط سرویس نت‌فلیکس انجام شد.

ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن حضور داشتند می‌توان به جاستین فلچر، جان اسپارکس، کیت هاربر، امالیا ویتلی و نیک پارک اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: در شهر موسینگام، کشاورز جان و سگش، بینگو، متوجه فرود یک بشقاب پرنده می‌شوند و از بیگانه‌ای که از آن خارج می‌شود، فرار می‌کنند. در مزرعه، شان و گله جهت گذراندن زمان خود دست به کارهای خطرناکی می‌زنند.




بنر فیلم کوبو و دو همراه

کوبو و دو همراه

Kubo and the Two Strings
کارگردان: Travis Knight نویسنده: Chris Butler , Marc Haimes
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Art ParkinsonArt Parkinson
Charlize TheronCharlize Theron
Rooney MaraRooney Mara
Matthew McConaugheyMatthew McConaughey
Ralph FiennesRalph Fiennes
Brenda VaccaroBrenda Vaccaro

درباره فیلم کوبو و دو همراه


کوبو و دو تار (Kubo and the Two Strings) انیمیشنی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی تراویس نایت است که در سال 2016 اکران شد. آریان سوتنر در امر تهیه‌کنندگی نایت را همراه کرد. داستان این انیمیشن نیز توسط مارک هیمز و کریس باتلر به رشته تحریر درآمد.

کوبو و دو تار عمدتا با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شد و توانست تحسین آن‌ها را همراه داشته باشد. این انیمیشن به دلیل شخصیت‌های دوست‌داشتنی و داستان جذابش توانست مورد استقبال قرار بگیرد.

انیمیشن کوبو و دو تار با وجود دریافت نقدهای مثبت، نتوانست فروش قدرتمندانه‌ای در گیشه داشته باشد؛ درواقع سازندگان انتظار سوددهی بیشتری از اثر خود داشتند. این انیمیشن که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 74 میلیون دلار فروش کرد.

شارلیز ترون، آرت پارکینسون، رالف فاینس، رونی مارا، جرج تاکی و متیو مک‌کانهی ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند.

خلاصه داستان انیمیشن کوبو و دو تار بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به پسرکی به نام کوبو و در ژاپن باستان روایت می‌شود. او در دهکده‌ای از مادرش مراقبت می‌کند تا اینکه یک شبح از گذشته با احیا کردن انتقامی بسیار قدیمی زندگی وی را زیر و رو می‌کند. این باعث می‌شود که انواع و اقسام اتفاقات برای او رخ دهد و خدایان و هیولاها به تعقیبش بیایند. برای آنکه کوبو زنده بماند، باید زرهی جادویی را بیابد که زمانی پدر مرحومش، یک سامورایی افسانه‌ای، آن را می‌پوشیده است.




بنر فیلم در جست و جوی دوری

در جست و جوی دوری

Finding Dory
کارگردان: Andrew Stanton نویسنده: Andrew Stanton , Victoria Strouse
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Kaitlin OlsonKaitlin Olson
Albert BrooksAlbert Brooks
Ellen DeGeneresEllen DeGeneres
Ed O'NeillEd O'Neill
Diane KeatonDiane Keaton
Eugene LevyEugene Levy

درباره فیلم در جست و جوی دوری


یکی دیگر از بهترین انیمیشن های جهان که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد، انیمیشن در جستجوی دوری (Finding Dory) بود. این انیمیشن درواقع دنباله انیمیشن در جستجوی نمو بود که در سال 2003 اکران شده بود. اندرو استنتون به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری داشتند. استنتون در امر نویسندگی تنها نبود و ویکتوریا استروز او را همراهی کرد. لیندزی کولینز وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

در جستجوی دوری استقبال گسترده منتقدان را به همراه داشت و دیدگاه‌های مثبت آن‌ها را به همراه داشت. این انیمیشن به دلیل عملکرد عالی گروه صداپیشگان، داستان جذاب و فضای زیبا مورد تحسین قرار گرفت.

الن دی‌جنرس، آلبرت بروکس، اد اونیل، کیتلین اولسون، یوجین لوی، تای بورل، داین کیتن و ویلم دفو ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند.

انیمیشن در جستجوی دوری موفقیت بزرگی را در گیشه تجربه کرد و توانست فروش فوق‌العاده‌ای داشته باشد. این انیمیشن که با بودجه 200 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.029 میلیارد دلار فروش کرد.

خلاصه داستان انیمیشن در جستجوی دوری بدین شرح است: داستان فیلم در راجع به یک شخصیت فراموشکار به نام دوری است. زمان داستان یک سال پس از پیدا کردن نمو و در سواحل کالیفرنیا رخ می‌دهد. دوری به یاد می‌آورد خانواده‌ای دارد که در آن سر دریا زندگی کنند و با کمک دوستانش به دنبال خانواده می‌گردد. اما سر از یک موسسه تحقیقات دریایی در میاورد و از دوستانش جدا می‌شود. نمو و پدرش سعی در نجات او دارند.




بنر فیلم لوکا

لوکا

Luca
کارگردان: Enrico Casarosa نویسنده: Jesse Andrews , Mike Jones
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jacob TremblayJacob Tremblay
Jack Dylan GrazerJack Dylan Grazer
Emma BermanEmma Berman
Saverio RaimondoSaverio Raimondo
Maya RudolphMaya Rudolph
Marco BarricelliMarco Barricelli

درباره فیلم لوکا


لوکا (Luca) یکی از بهترین انیمیشن‌ های 2021 است که در سال 2021 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده انریکو کازاروزا قرار داشت. آندرا وارن تهیه‌کننده این انیمیشن بود. فیلم‌نامه انیمیشن لوکا نیز توسط مایک جونز نوشته شد.

انیمیشن لوکا توانست پس از اکران تحسین منتقدان را برانگیزد و نمرات خوبی دریافت کند. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن حضور داشتند می‌توان به جیکوب ترمبلی، جک دیلن گریزر، مایا رودولف و جیم گافیگان اشاره کرد. این انیمیشن با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا نتوانست انتظارات سازندگانش را در گیشه برآورده سازد. انیمیشن لوکا چیزی در حدود 21 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: لوکا پاگورو، هیولای دریایی ۱۳ ساله کنجکاو در مورد دنیای بالای دریا است. او در آب‌های کنار ساحل ایتالیا زندگی می‌کند؛ در مزرعه‌ای که در آن بزماهی را به همراه پدر و مادرش نگهداری می‌کند.




بنر فیلم میچل‌‌ها در برابر ماشین‌‌ها
پوستر فیلم میچل‌‌ها در برابر ماشین‌‌ها
دو زبانه

میچل‌‌ها در برابر ماشین‌‌ها

The Mitchells vs. The Machines
کارگردان: Michael Rianda نویسنده: Jeff Rowe , Michael Rianda
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Abbi JacobsonAbbi Jacobson
Danny McBrideDanny McBride
Maya RudolphMaya Rudolph
Michael RiandaMichael Rianda
Doug the PugDoug the Pug
Eric AndréEric André

درباره فیلم میچل‌‌ها در برابر ماشین‌‌ها


میچل‌ها در برابر ماشین‌ها (The Mitchells vs. the Machines ‎) یک انیمیشن جدید 2021 تماشایی به کارگردانی و نویسندگی مایک ریاندا است که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. فیل لرد، کریستوفر میلر و کورت آلبرشت وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم میچل‌ها در برابر ماشین‌ها نمرات خوبی دریافت کرد و در زمینه‌های داستان و شخصیت‌پردازی‌ها تحسین منتقدان را به همراه داشتند. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ابی جکوبسون، دنی مک‌براید، مایا رودولف، اریک آندره و الیویا کلمن اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان این انیمیشن راجع‌به خانواده میچل است که در خانواده آن‌ها مشکلات زیادی وجود دارد. پس از رونمایی از ربات‌های پیشرفته شرکت پال و حمله آن‌ها به کره زمین، میچل‌ها تصمیم به نجات دنیا با همکاری خود می‌گیرند.




بنر فیلم آواز دریا
پوستر فیلم آواز دریا

آواز دریا

Song of the Sea
کارگردان: Tomm Moore نویسنده: Will Collins
سال انتشار:2014محصول: ایرلند , بلژیک , دانمارک , فرانسه , Luxembourg
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Fionnula FlanaganFionnula Flanagan
Pat ShorttPat Shortt
Jon KennyJon Kenny
Lisa HanniganLisa Hannigan
David RawleDavid Rawle

درباره فیلم آواز دریا


ترانه دریا (Song of the sea) یکی از بهترین انیمیشن های جهان به شمار می‌آید که در سال 2014 اکران شد. تام مور وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این انیمیشن را برعهده داشت.

ترانه دریا نمرات بسیار بالایی دریافت کرد و توانست پس از اکران تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد. منتقدان از این انیمیشن در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار گرفت.

انیمیشن ترانه دریا با وجود نقدهای مثبتی که دریافت کرد، نتوانست در گیشه موفق ظاهر شود و شکست خورد. این انیمیشن که با بودجه 7.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 4.4 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: این انیمیشن که بر پایه افسانه‌های فولکلوریک ایرلند تولید شده است و بخشی از زندگی آخرین سلکی را روایت می‌کند. در فرهنگ ایرلندی، سلکی موجودی است نیم‌انسان و نیم‌فک که حافظ دریاست و روح موجودات غرق‌شده در آن را به ساحل می‌رساند. آخرین سلکی دختربچه 6 ساله‌ای به اسم سیرشا است که باید آواز مخصوصش را بخواند و طبیعت را از طلسم نجات دهد و نسل همنوعانش را هم حفظ کند.




بنر فیلم موانا
پوستر فیلم موانا

موانا

Moana
کارگردان: Ron Clements , John Musker نویسنده: Jared Bush
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Auli'i CravalhoAuli'i Cravalho
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Rachel HouseRachel House
Temuera MorrisonTemuera Morrison
Jemaine ClementJemaine Clement
Nicole ScherzingerNicole Scherzinger

درباره فیلم موانا


موانا (Moana) یک انیمیشن تماشایی به کارگردانی و نویسندگی ران کلمنتس و جان ماسکر است که در سال 2016 اکران شد. جرد بوش در امر نویسندگی کلمنتس و ماسکر را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده اوسنات شورر قرار داشت.

انیمیشن موانا واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و توانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. این انیمیشن در زمینه‌های داستان، کارگردانی و عملکرد گروه صداپیشگی مورد تحسین قرار گرفت.

انیمیشن موانا طی مراسم اسکار در دو رشته بهترین انیمیشن و بهترین موسیقی غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌کدام از این دو رشته نتوانست این جایزه را کسب کند. این انیمیشن در مراسم گلدن گلوب نیز در همین دو بخش نامزد دریافت جایزه شد که موفق به کسب آن‌ها نشد.

اولیل کاروالیو، دواین جانسون، تمورا موریسون، آلن تودیک، جامین کلمنت و نیکول شرزینگر ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند. انیمیشن موانا فروش بسیار بالایی در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. این انیمیشن که با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 642 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: موآنا که یک دختر ماجراجو و شجاع است شیفته داستان‌های مادربزگش می‌شود. مادربزرگ برای او و بقیه بچه‌ها داستانی از یک مرد شجاع و نیمه انسان، و تقریبا نیمه خدا را تعریف می‌کند که قلب تفیتی را می‌دزدد تا آن را به انسان‌ها برساند و به آن‌ها قدرت خلق کردن بدهد. ولی به علت دزدیده شدن قلب تفیتی حیات رو به نابودی می‌رود به همین دلیل در جزیره محل زندگی موآنا قحطی پیش می‌آید و مواد غذایی و حتی ماهی هم دیگر برای خوردن پیدا نمی‌شود و موانا بعد از سال‌ها تلاش می‌کند قلب تفیتی را به او بازگرداند.




بنر فیلم موش سرآشپز
پوستر فیلم موش سرآشپز

موش سرآشپز

Ratatouille
کارگردان: Brad Bird نویسنده: Brad Bird
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
Patton OswaltPatton Oswalt
Ian HolmIan Holm
Lou RomanoLou Romano
Brian DennehyBrian Dennehy
Peter SohnPeter Sohn
Peter O'ToolePeter O'Toole

درباره فیلم موش سرآشپز


راتاتویی (Ratatouille) جزو بهترین انیمیشن های جهان محسوب می‌شود که در سال 2007 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این انیمیشن برعهده برد برد قرار داشت. جن پینکاوا نیز در امر نویسندگی برد را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی انیمیشن راتاتویی برعهده برد لویس قرار داشت.

راتاتویی نمرات خارق‌العاده‌ای دریافت کرد و توانست نمرات بالایی دریافت کند. این انیمیشن در زمینه‌های داستان، کارگردانی و عملکرد گروه صداپیشگی مورد تحسین قرار گرفت. انیمیشن راتاتویی طی مراسم اسکار در پنج بخش ازجمله بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت تنها توانست جایزه بهترین انیمیشن را کسب کند.

این انیمیشن در مراسم گلدن گلوب تنها در بخش بهترین انیمیشن نامزد دریافت جایزه شد که در کسب این جایزه موفق بود. انیمیشن راتاتویی فروش بسیار خوبی داشت و توانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. این انیمیشن که با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 620 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پاتن اسوالت، لو رومانو، پیتر سون، برد گرت و پیتر اوتول اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان راجع‌به موشی به اسم رمی است که در پاریس زندگی می‌کند و قصد دارد یک سرآشپز شود؛ ولی به خاطر نارضایتی خانواده‌اش و تعصب آدم‌ها ناگزیر است کارهای دیگری انجام دهد.




بنر فیلم زوتوپیا
پوستر فیلم زوتوپیا

زوتوپیا

Zootopia
کارگردان: Byron Howard , Rich Moore نویسنده: Phil Johnston , Jared Bush
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Ginnifer GoodwinGinnifer Goodwin
Jason BatemanJason Bateman
Idris ElbaIdris Elba
Jenny SlateJenny Slate
Nate TorrenceNate Torrence
Bonnie HuntBonnie Hunt

درباره فیلم زوتوپیا


زوتوپیا (Zootopia) یکی دیگر از بهترین انیمیشن‌ های جهان به شمار می‌آید که در سال 2016 اکران شد. بایرون هاوارد و ریچ مور کارگردانان این انیمیشن بودند. وظیفه تهیه‌کنندگی انیمیشن زوتوپیا برعهده کلارک اسپنسر قرار داشت. فیلم‌نامه این انیمیشن توسط جرید بوش و فیل جانستون نوشته شد.

زوتوپیا نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و توانست با واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شود. منتقدان از این انیمیشن در زمینه‌های کارگردانی، داستان و درون‌مایه طنز تمجید کردند. این انیمیشن در کسب جوایز سینمایی معتبر نیز بسیار موفق بود؛ این انیمیشن طی مراسم اسکار و گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن شد که درنهایت موفق به کسب این دو جایزه شد.

ازجمله صداپیشگانی که در انیمیشن زوتوپیا حضور داشتند می‌توان به جنیفر گودوین، جیسون بیتمن، ادریس البا، جنی سلیت، نیت تورنس، بانی هانت، دان لیک، تامی چونگ، شکیرا، کیتی لوز

اکتاویا اسپنسر، آلن تودیک و جی. کی. سیمونز اشاره کرد.

انیمیشن زوتوپیا به موفقیت تجاری بزرگی در گیشه دست یافت و توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند. این انیمیشن که با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 1.024 میلیارد دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: ماجرای انیمیشن زوتوپیا از این قرار است که خرگوشی چابک و زرنگی به اسم جودی هاپس سرانجام پس از تلاش‌های فراوان توانست در آزمون ورودی اداره پلیس با نمره‌ای عالی قبول شود. اما به دلیل اینکه جثه کوچکی در مقایسه با دیگر افسران پلیس دارد، برای ماموریت ساده‌ای در شهر فرستاده می‌شود و در این میان به موضوع مشکوکی برمی‌خورد.




بنر فیلم شرک

شرک

Shrek
کارگردان: Andrew Adamson , Vicky Jenson نویسنده: Ted Elliott , Terry Rossio , Roger S.H. Schulman , Joe Stillman
سال انتشار:2001محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Mike MyersMike Myers
Eddie MurphyEddie Murphy
Cameron DiazCameron Diaz
John LithgowJohn Lithgow
Vincent CasselVincent Cassel
Peter DennisPeter Dennis

درباره فیلم شرک


مجموعه فیلم‌های شرک (Shrek) جزو محبوب‌ترین انیمیشن‌های جهان محسوب می‌شود که به موفقیت‌های بزرگی در گیشه دست یافت و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین فرنچایزهای سینما شد.

مجموعه فیلم‌های شرک در جلب نظرات مثبت منتقدان نیز موفق بود و توانست تحسین آن‌ها را همراه داشت. منتقدان از این مجموعه در زمینه‌های درون‌مایه طنز و داستان‌های مهیجش تمجید کردند.

این مجموعه از چهار فیلم به نام‌های شرک، شرک 2، شرک 3 و شرک برای همیشه تشکیل شده است که به ترتیب در سال‌های 2001، 2004، 2007 و 2010 اکران شدند. ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمشن حضور داشتند می‌توان به مایک مایرز، ادی مورفی، کامرون دیاز، جان لیثگو و ونسان کسل اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن نخست مجموعه شرک بدین شرح است: شرک غولی است که در یک جنگل سرسبز در باتلاقش در آرامش و سکوت زندگی می‌کند، تا اینکه مأموران پادشاه به منطقه‌ای نزدیک او می‌آیند و از مردم موجودات افسانه‌ای‌شان را می‌خواهند. مردم نیز برای دادن هر موجود افسانه‌ای جایزه می‌گرفتند.




بنر فیلم آن سوی پرچین
پوستر فیلم آن سوی پرچین

آن سوی پرچین

Over the Hedge
کارگردان: Karey Kirkpatrick , Tim Johnson نویسنده: Karey Kirkpatrick , Len Blum , Lorne Cameron , David Hoselton
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
Bruce WillisBruce Willis
Garry ShandlingGarry Shandling
Steve CarellSteve Carell
Wanda SykesWanda Sykes
William ShatnerWilliam Shatner
Nick NolteNick Nolte

درباره فیلم آن سوی پرچین


آن سوی پرچین (Over the Hedge) انیمیشنی به کارگردانی تیم جانسون و کری کرکپتریک که در سال 2006 اکران شد. بانی آرنولد تهیه‌کننده و لن بلوم نویسنده این انیمیشن بودند.

انیمیشن آن سوی پرچین واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. بروس ویلیس، گری شاندلینگ، توماس هیدن چرچ، استیو کرل، آوریل لوین و جسیکا دی‌چیکو ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند.

انیمیشن آن سوی پرچین فروش خارق‌العاده‌ای را تجربه کرد و در گیشه به موفقیت بزرگی دست یافت. این انیمیشن که با بودجه 80 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 340 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان راجع‌به یک راکون به اسم آرجی است که قصد دارد تمام ذخیره زمستانی دوستش که یک خرس است بدزدد. اما حین این کار خرس از خواب بیدار می‌شود و آرجی که هول شده ‌است باعث می‌شود تمام غذاها از غار که بالای کوه است سقوط کند و نابود شود. خرس او را تهدید می‌کند اگر تا کامل شدن ماه غذاها را بازنگرداند او را می‌خورد.




بنر فیلم تیتو و پرندگان

تیتو و پرندگان

Tito and the Birds
کارگردان: Gustavo Steinberg , Gabriel Bitar , André Catoto Dias نویسنده: Gustavo Steinberg , Eduardo Benain
سال انتشار:2019محصول: برزیل
تماشای آنلاین فیلم
Pedro HenriquePedro Henrique
Mateus SolanoMateus Solano
Denise FragaDenise Fraga
Matheus NachtergaeleMatheus Nachtergaele
Otávio AugustoOtávio Augusto

درباره فیلم تیتو و پرندگان


تیتو و پرندگان (Tito and the Birds) یک انیمیشن تماشایی است که شایستگی حضور در این لیست را داراست. انیمیشن تیتو و پرندگان پس از اکران با واکنش‌های متعدد منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی دریافت کرد.

ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ماتئوس ناچرگایل، پدرو هنریکه، دنیز فراگا و ماتئوس سولانو اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان راجع‌به یک پسر بچه ده ساله خجالتی به اسم تیتو است که با مادرش زندگی می‌کند. روزی به شکل ناگهانی یک بیماری شروع به گسترش می‌کند که هر زمانی فرد بیمار بترسد به بیماری مبتلا می‌شود. تیتو خیلی سریع پی می‌برد که درمان این بیماری به طریقی به پدر گمشده‌اش و تحقیقات او مربوط می‌شود.




بنر فیلم سیاره گنج
پوستر فیلم سیاره گنج

سیاره گنج

Treasure Planet
کارگردان: Ron Clements , John Musker نویسنده: Ron Clements , John Musker , Rob Edwards
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
Joseph Gordon-LevittJoseph Gordon-Levitt
Brian MurrayBrian Murray
Emma ThompsonEmma Thompson
David Hyde PierceDavid Hyde Pierce
Martin ShortMartin Short
Dane A. DavisDane A. Davis

درباره فیلم سیاره گنج


سیاره گنج (planet treasure) یکی از بهترین انیمیشن‌ های جهان به شمار می‌آید که وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن برعهده ران کلمنتس و جان ماسکر قرار داشت. لازم به ذکر است که راب ادواردز نیز در امر نویسندگی کلمنتس و ماسکر را همراهی کرد.

انیمیشن سیاره گنج پس از اکران نمرات متوسطی دریافت کرد و واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن حضور داشتند داشتند می‌توان به جوزف، گوردون لویت، برایان مری، اما تامپسون، دیوید هاید پیرس، مارتین شورت، مایکل وینکات، لاری میت کالف و راسکو لی براون اشاره کرد.

انیمیشن سیاره گنج در گیشه متحمل شکست بزرگی شد و نتوانست با استقبال مخاطبان مواجه شود. این انیمیشن با بودجه تولید 140 میلیون دلاری‌اش، حدود 109 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: جیم هاکینز همراه با خدمه یک کشتی فضایی به یک سفر خارق‌العاده در کهکشان می‌رود؛ ولی او یک نقشه گنج به همراه دارد و برای پیدا کردن گنج به این سفر می‌رود؛ اما خدمه کشتی نیز به دنبال گنج هستند.




بنر فیلم بالا

بالا

Up
کارگردان: Pete Docter نویسنده: Bob Peterson , Pete Docter
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Edward AsnerEdward Asner
Christopher PlummerChristopher Plummer
Jordan NagaiJordan Nagai
Bob PetersonBob Peterson
Delroy LindoDelroy Lindo
Jerome RanftJerome Ranft

درباره فیلم بالا


بالا (Up) یک انیمیشن موفق به کارگردانی و نویسندگی پیت داکتر است که در سال 2009 اکران شد. باب پیترسون نیز در امر نویسندگی داکتر را همراهی کرد. جوناس ریورا وظیفه تهیه‌کنندگی انیمیشن بالا را برعهده داشت.

این انیمیشن تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و توانست نمرات خوبی دریافت کند. منتقدان از انیمیشن بالا به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند و داستان تاثیرگذارش تمجید کردند. انیمیشن بالا طی مراسم اسکار در پنج بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در دو بخش بهترین انیمیشن و بهترین موسیقی موفق به کسب این جایزه شد.

انیمیشن بالا طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین موسیقی و بهترین انیمیشن نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در هر دو این بخش‌ها توانست جایزه گلدن گلوب را کسب کند. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن حضور داشتند می‌توان به اد اسنر، کریستوفر پلامر، جردن ناگای، باب پترسون و دلروی لیندو اشاره کرد.

این انیمیشن فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. انیمیشن بالا که با بودجه 175 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 731 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان انیمیشن بالا بدین شرح است: رویای پیرمرد 78 ساله بادکنک فروش، کارل فردریکسن، به تحقق می‌پیوندد. او هزاران بادکنک را به خانه خودش وصل می‌کند و عازم آبشار بهشت در آمریکای جنوبی می‌شود. پسر بچه‌ای خوش‌بین به اسم راسل به شکل اتفاقی با فردریکسن همسفر می‌شود. در این سفر پر ماجرا یک سگ و یک پرنده کمیاب با آن‌ها همراه می‌شوند.




بنر فیلم ولف‌ واکر

ولف‌ واکر

Wolfwalkers
کارگردان: Tomm Moore , Ross Stewart نویسنده: Will Collins
سال انتشار:2020محصول: فرانسه , ایرلند , Luxembourg
تماشای آنلاین فیلم
Honor KneafseyHonor Kneafsey
Eva WhittakerEva Whittaker
Sean BeanSean Bean
Simon McBurneySimon McBurney
Tommy TiernanTommy Tiernan
Jon KennyJon Kenny

درباره فیلم ولف‌ واکر


ولف واکرز (Wolfwalkers) یکی از بهترین انیمیشن های جهان به شمار می‌آید که در سال 2020 اکران شد. تام مور و راس استورات وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشتند. پاول یانگ، نورا توومی، تام مور و استفان رولانتس تهیه‌کنندگان انیمیشن ولف واکرز بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط ویل کالینس نوشته شد.

انیمیشن ولف واکرز نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد. هونور کنافسی، اوا ویتاکر، شان بین، سایمن مک‌برنی، تامی تیرنان، جان کنی، جان مورتون و ماریا دویل کندی ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند.

انیمیشن ولف واکرز در گیشه شکست خورد و نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. این انیمیشن که با بودجه 10 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 231 هزار دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان راجع‌به یک جوان شکارچی است که شاگرد پدرش است. او به همراه پدر خود برای کمک کردن به نابودی آخرین گروه از گرگ‌ها به ایرلند سفر می‌کنند. او با دختری آزاده از قبلیه‌ای مرموز مواجه می‌شود که شایعه شده شب‌ها تبدیل به گرگ می‌شود.




بنر فیلم روی ماه
پوستر فیلم روی ماه
دو زبانه

روی ماه

Over the Moon
کارگردان: Glen Keane نویسنده: Audrey Wells
سال انتشار:2020محصول: چین , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Cathy AngCathy Ang
Phillipa SooPhillipa Soo
Robert G. ChiuRobert G. Chiu
Ken JeongKen Jeong
John ChoJohn Cho
Sandra OhSandra Oh

درباره فیلم روی ماه


روی ماه (Over the Moon‎) یک انیمیشن جدید به کارگردانی گلن کین و جان کاهرس است که در سال 2020 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. پیلین چو و گنی ریم وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. فیلم‌نامه انیمیشن روی ماه توسط آدری ولز نوشته شد.

انیمیشن روی ماه پس از عرضه واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن حضور داشتند می‌توان به کتی آنگ، فیلیپا سو، کن جیونگ و جان چو اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: دختری به اسم فی فی توسط والدینش با چانگ ای، الهه چینی روی ماه آشنا می‌شود. بعد از درگذشت مادرش فی فی، او در تلاش است تا وجود چانگ ای را به اثبات برساند و به همین منظور یک سفینه فضایی می‌سازد که به اندازه کافی قدرتمند است تا او را به ماه برساند و با این شخصیت افسانه‌ای ملاقات کند.




بنر فیلم خدایان جدید: تولد دوباره نژا
پوستر فیلم خدایان جدید: تولد دوباره نژا
دو زبانه

خدایان جدید: تولد دوباره نژا

New Gods: Nezha Reborn
کارگردان: 赵霁 نویسنده: Mu Chuan Chen
سال انتشار:2021محصول: چین
تماشای آنلاین فیلم
Tianxiang YangTianxiang Yang
Zhang HeZhang He
Xuan XiaomingXuan Xiaoming
Li ShimengLi Shimeng
Keer ZhuKeer Zhu
Zhenhe LingZhenhe Ling

درباره فیلم خدایان جدید: تولد دوباره نژا


خدایان جدید: تولد دوباره نژا (New Gods: Nezha Reborn) انیمیشنی به کارگردانی ژائو جی است که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. فیلم‌نامه این اثر توسط مو چوان نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده لو شی قرار داشت.

فیلم خدایان جدید: تولد دوباره نژا در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و نمرات پایینی دریافت کرد. منتقدان نسبت به شخصیت‌پردازی‌ها و روند داستانی این انیمیشن انتقاد داشتند.

خلاصه داستان انیمیشن خدایان جدید: تولد دوباره نژا بدین شرح است: لیان شیانگ شخصیت اصلی و قهرمان این مجموعه پی می‌برد که نژا است و دشمنان زیادی دارد.




بنر فیلم فردیناند

فردیناند

Ferdinand
کارگردان: Carlos Saldanha نویسنده: Robert L. Baird , Brad Copeland , Ian Southwood , Tim Federle
سال انتشار:2017محصول: اسپانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
John CenaJohn Cena
Kate McKinnonKate McKinnon
Anthony AndersonAnthony Anderson
Bobby CannavaleBobby Cannavale
David TennantDavid Tennant
Peyton ManningPeyton Manning

درباره فیلم فردیناند


فردیناند (Ferdinand) جزو بهترین انیمیشن های جهان محسوب می‌شود که در سال 2017 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده کارلوز سالدانیا قرار داشت. ایان سوث وود فیلم‌نامه‌نویس این انیمیشن بود. بروس اندرسون و لوری فورت نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

انیمیشن فردیناند پس اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. جان سینا، کیت مک‌کینون، جینا رادریگز، گابریل ایگلسیاس، بابی کاناوله، دیوید تننت، آنتونی اندرسون، سالی فیلیپس، بوریس کوجو، میگل آنخل سیلوستره، رائول اسپارزا، کارلا مارتینس، فلولا بورگ و جت جورگنزمایر ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند.

این انیمیشن طی مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن شده بود، که موفق به کسب آن نشد. انیمیشن فردیناند فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این انیمیشن که با بودجه 111 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 296 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان انیمیشن فردیناند بدین شرح است: فردیناند یک گاو نر است که قلب مهربانی دارد و به گل‌ها علاقه‌مند است. او دوستی با انسان‌ها و سایر حیوانات را به مبارزه با آن‌ها ترجیح می‌دهد.




بنر فیلم اژدهای آرزو
پوستر فیلم اژدهای آرزو
دو زبانه

اژدهای آرزو

Wish Dragon
کارگردان: Chris Appelhans نویسنده: David Kendall , Amy Bloom , Jacquelyn Mitchard , Chris Appelhans
سال انتشار:2021محصول: چین , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jimmy WongJimmy Wong
John ChoJohn Cho
Constance WuConstance Wu
Natasha Liu BordizzoNatasha Liu Bordizzo
Jimmy O. YangJimmy O. Yang
Aaron YooAaron Yoo

درباره فیلم اژدهای آرزو


اژدهای آرزو (Wish Dragon) یک انیمیشن جدید به کارگردانی و نویسندگی کریس اپلهانس است که در سال 2021 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این انیمیشن برعهده کریس برمبل، آرون وارنر، جکی چان و چی جیانگ‌هونگ قرار داشت.

انیمیشن اژدهای آرزو پس از اکران توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و نمرات بسیار خوبی دریافت کند. کنستانس وو، جان چو، ویل یان لی، جیمی وانگ و بابی لی ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان از جایی آغاز می‌شود که دین در پی دیدن دوباره دوست دوران کودکی خود لینا است که به دلیل منتقل شدن از محله، از هم جدا شده‌اند. دین و لینا در کودکی به یکدیگر قول می‌دهند که تا همیشه دوست بمانند؛ لذا دین تمام تلاش خود را برای عملی کردن قول خود می‌کند. در این حال دین با یک اژدها برخورد می‌کند که می‌تواند سه آرزوی دین را برآورده کند. دین و اژدها سفر ماجراجویی خنده‌دار خود را شروع کرده و سفر آنها را مجبور می‌کند به برخی از بزرگترین سوالات زندگی پاسخ دهند.




بنر فیلم مری و مکس

مری و مکس

Mary and Max
کارگردان: Adam Elliot نویسنده: Adam Elliot
سال انتشار:2009محصول: استرالیا
تماشای آنلاین فیلم
Toni ColletteToni Collette
Philip Seymour HoffmanPhilip Seymour Hoffman
Eric BanaEric Bana
Barry HumphriesBarry Humphries
Bethany WhitmoreBethany Whitmore
Renée GeyerRenée Geyer

درباره فیلم مری و مکس


مری و مکس (Mary and Max) انیمیشنی به کارگردانی و نویسندگی آدام الیوت است که در سال 2009 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده ملانی کومبز قرار داشت. ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به فیلیپ سیمور هافمن، تونی کولت و اریک بانا اشاره کرد.

فیلم مری و مکس با نمرات فوق‌العاده منتقدان مواجه شد و توانست تحسین منتقدان را برانگیزد. منتقدان از این فیلم به دلیل داستان جذاب و فیلم‌نامه قدرتمند تمجید کردند. انیمیشن مری و مکس در گیشه فروش خوبی نداشت؛ این انیمیشن که با بودجه 8 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 1.7 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: مِری یک دختر 8 ساله است که با انبوهی از سؤالات در استرالیا، حومه ملبورن زندگی می‌کند. مکس نیز در سن 44 سالگی، مبتلا به اختلال عصبی سندرم آسپرگر در نیویورک زندگی می‌کند. روزی مری با مادرش به پست می‌روند و مری از کتاب آدرس، یک نفر را انتخاب می‌کند و به مکس نامه می‌فرستد.




بنر فیلم روح
پوستر فیلم روح
دو زبانه

روح

Soul
کارگردان: Pete Docter نویسنده: Pete Docter , Kemp Powers , Mike Jones
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jamie FoxxJamie Foxx
Tina FeyTina Fey
Ahmir-Khalib ThompsonAhmir-Khalib Thompson
Phylicia RashādPhylicia Rashād
Daveed DiggsDaveed Diggs
John RatzenbergerJohn Ratzenberger

درباره فیلم روح


روح (Soul) یک انیمیشن جدید به کارگردانی و نویسندگی پیت داکتر است که در سال 2020 توسط سرویس دیزنی پلاس عرضه شد. ابتدا قرار بود این انیمیشن به صورت جهانی در سینماها اکران شود؛ اما شیوع جهانی ویروس کرونا مانع از اکران جهانی این انیمیشن‌ در سینما شد. انیمیشن روح درنهایت توسط سرویس دیزنی پلاس عرضه شد. دانا مورای وظیفه تهیه‌کنندگی انیمیشن روح را برعهده داشت.

این انیمیشن تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات خارق‌العاده‌ای را دریافت کرد. انیمیشن روح در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و داستان توانست تمجید منتقدان را به همراه داشته باشد.

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیمی فاکس، تینا فی، فیلیسیا رشاد و داوید دیگز اشاره کرد. انیمیشن روح خیلی زود تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سرویس دیزنی پلاس تبدیل شد و توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد. لازم به ذکر است که انیمیشن روح با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری تولید شده بود.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان فیلم پویانمایی روح راجع‌به جو گاردنر، آموزگار نوازندگی یک گروه موسیقی در دبیرستان است. جو که همیشه سودای اجرای موسیقی جاز بر صحنه را در سر داشت، با متاثر کردن دیگر موسیقی‌دانان جاز، در یک تمرین آزاد در هالف نوت کلاب، این فرصت را به دست می‌آورد و خود را برای رسیدن به آرزوهایش آماده می‌کند. اما در ادامه حادثه‌ای باعث می‌شود که روح گاردنر از بدنش جدا شود و به سمینار خود منتقل شود. خود مرکزی است که در آن روح‌ها رشد می‌کنند و پیش از انتقال به کالبد نوزادان تازه متولد شده، شور و اشتیاق برای زندگی پیدا می‌کنند. گاردنر جهت بازگشت به زمین باید روی ۲۲ کار کند. غافل از اینکه ۲۲، بعد از سال‌ها ماندن در آنجا، دیدش نسبت به زندگی تغییر پیدا کرده و درکی از مفاهیم زندگی ندارد.




بنر فیلم بچه رئیس

بچه رئیس

The Boss Baby
کارگردان: Tom McGrath نویسنده: Michael McCullers
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Alec BaldwinAlec Baldwin
Steve BuscemiSteve Buscemi
Miles BakshiMiles Bakshi
Jimmy KimmelJimmy Kimmel
Lisa KudrowLisa Kudrow
Tobey MaguireTobey Maguire

درباره فیلم بچه رئیس


بچه رئیس (The Boss Baby) یکی دیگر از بهترین انیمیشن‌های جهان محسوب می‌شود که به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد. انیمیشن بچه رئیس براساس کتابی به همین نام اثر مارلا فارزی نوشته شد. تام مک‌گراث وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. رمزی ان نایتو تهیه‌کننده و مایکل مک‌کولرز نیز نویسنده این انیمیشن بود.

انیمیشن بچه رئیس مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و با تمجید آن‌ها مواجه شد. این انیمیشن‌ به دلیل درون‌مایه طنز جالب، داستان سرگرم‌کننده و شخصیت‌پردازی‌های عالی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

انیمیشن بچه رئیس مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد و فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه داشت. این انیمیشن که با بودجه 75 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 528 میلیون دلار فروش کرد. پس از این موفقیت‌ تجاری بزرگ، سازندگان اعلام کردند که قصد دارند دنباله این انیمیشن را با نام بچه رئیس: کسب‌وکار خانوادگی تولید کنند.

ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن حضور داشتند می‌توان به الک بالدوین، استیو بوشمی، جیمی کیمل و لیسا کودرو اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان راجع‌به خانواده‌ای است که با ورود بچه‌ای عجیب و غریب به خانه‌شان اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. در حالی که خانواده انگشت اتهام خود را به سمت پسر بزرگ‌تر نشانه می‌رود و او را حسود می‌خوانند؛ طولی نمی‌کشد که اوضاع عوض می‌شود و این دو برادر چاره‌ای ندارند جز اینکه در مقابل خطری که خانواده را تهدید می‌کنند با هم متحد شوند.




بنر فیلم داستان اسباب‌بازی ۳

داستان اسباب‌بازی ۳

Toy Story 3
کارگردان: Lee Unkrich نویسنده: Michael Arndt
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Tim AllenTim Allen
Joan CusackJoan Cusack
Don RicklesDon Rickles
Wallace ShawnWallace Shawn
John RatzenbergerJohn Ratzenberger

درباره فیلم داستان اسباب‌بازی ۳


سومین فیلم مجموعه داستان اسباب‌بازی نیز توانست با قدرت به راه موفقیت‌آمیز این فرنچایز ادامه دهد و افتخارات زیادی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. وظیفه کارگردانی فیلم داستان اسباب‌بازی 3 (Toy Story 3) برعهده لی آنکریچ قرار داشت. دارلا کی. اندرسون و جان لستر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان این فیلم نیز توسط مایکل آرندت و جان لستر به رشته تحریر درآمد.

انیمیشن داستان اسباب‌بازی 3 از دید منتقدان به‌عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ توصیف شد. این انیمیشن نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان انیمیشن داستان اسباب‌بازی 3 را به دلیل داستان تاثیرگذار، عملکرد عالی گروه صداپیشگی و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این انیمیشن طی مراسم اسکار در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین انیمیشن و بهترین موسیقی موفق به کسب این جایزه شد. داستان اسباب‌بازی 3 در مراسم گلدن گلوب نیز در بخش بهترین انیمیشن نامزد دریافت جایزه شده بود که توانست آن را کسب کند.

فروش انیمیشن داستان اسباب‌بازی 3 عالی بود و این انیمیشن موفق‌ شد رکوردهای فوق‌العاده‌ای را در حوزه فروش به خود اختصاص دهد. انیمیشن داستان اسباب‌بازی 3 که با بودجه 200 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.067 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد. این فروش انیمیشن داستان اسباب‌بازی 3 را به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۰ و نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل کرد.

ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هنکس، تیم آلن، جون کیوسک، ند بیتی، دان ریکلس، مایکل کیتون، والاس شاون، جان راتزنبرگر، استل هریس، جودی بنسون و بلیک کلارک اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: اندی دیویس ۱۷ ساله کمتر از سه روز تا رفتن به دانشگاه فاصله دارد. اسباب‌بازی‌هایش راجع‌به آینده نامشخص خودشان نگرانند. اندی، وودی را انتخاب می‌کند تا با خود به کالج ببرد، ولی دوستانش یعنی بقیه اسباب بازی‌ها به‌طور ناخواسته سر از مهدکودکی درمی‌آورند که توسط گروهی اسباب بازی تبهکار اداره می‌شود.




بنر فیلم داستان اسباب‌بازی ۴

داستان اسباب‌بازی ۴

Toy Story 4
کارگردان: Josh Cooley نویسنده: Andrew Stanton , Josh Cooley , Stephany Folsom
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Tim AllenTim Allen
Annie PottsAnnie Potts
Tony HaleTony Hale
Keegan-Michael KeyKeegan-Michael Key
Madeleine McGrawMadeleine McGraw

درباره فیلم داستان اسباب‌بازی ۴


مجموعه انیمیشن‌های داستان اسباب بازی جزو محبوب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما هستند که توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کردند؛ قسمت چهارم این مجموعه با نام داستان اسباب‌بازی 4 (Toy Story 4)، توانست به‌عنوان یکی از بهترین انیمیشن های جهان به راه موفقیت‎‌‌آمیز این مجموعه ادامه دهد.

فیلم چهارم افتخارات زیادی را برای سازندگانش به ارمغان آورد و توانست تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشته باشد. منتقدان انیمیشن داستان اسباب بازی 4 را به دلیل داستان زیبا، فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی و عملکرد محشر گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

انیمیشن داستان اسباب‎‌بازی 4 طی مراسم اسکار سال 2020 در دو بخش بهترین ترانه و بهترین فیلم پویانمایی نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست در بخش بهترین فیلم پویانمایی این جایزه را کسب کند. این انیمیشن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین انیمیشن نیز شده بود که موفق به کسب آن نشد.

این انیمیشن با استقبال عظیم مخاطبان و طرفداران مواجه شد و فروشی خارق‌العاده را در گیشه به نام خود ثبت کرد. انیمیشن داستان اسباب‌بازی 4 با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری تولید شد و حدود 1.073 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

این میزان از فروش، انیمیشن داستان اسباب‌بازی 4 را به هشتمین فیلم پرفروش سال 2019، نهمین انیمیشن پرفروش تاریخ و بیست‌وسومین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل کرد. ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هنکس، تیم آلن، دان ریکلس، کریستین شال، پاتریشیا آرکت و لاری میت کالف اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان چندین سال بعد از اینکه اندی اسباب‌بازی‌های خود را به بانی داد جریان دارد. وقتی که بانی در کارگاه هنر و مهارت یک اسباب‌بازی جدید به نام فورکی را با دستان خود می‌سازد، وودی و دوستان اسباب‌بازی‌اش با مشکلی تازه مواجه می‌شوند. فورکی که پیش از این یک زباله بوده و درکی از اسباب‌بازی بودن ندارد، دچار یک بحران وجودی می‌شود. او هنوز گمان می‌کند یک زباله است؛ به همین دلیل نیز بقیه کمک می‌کنند او به ذات اسباب‌بازی بودنش پی ببرد.




بنر فیلم رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار ۲

رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار ۲

Ralph Breaks the Internet
کارگردان: Rich Moore , Phil Johnston نویسنده: Phil Johnston , Pamela Ribon
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
John C. ReillyJohn C. Reilly
Sarah SilvermanSarah Silverman
Gal GadotGal Gadot
Jack McBrayerJack McBrayer
Jane LynchJane Lynch
Taraji P. HensonTaraji P. Henson

درباره فیلم رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار ۲


رالف اینترنت را خراب می‌کند (Ralph Breaks the Internet‎) نام دنباله فیلم رالف خرابکار است که وظیفه کارگردانی آن برعهده ریچ مور و فیل جانستون قرار داشت. فیل جانسون علاوه‌بر کارگردانی، به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت؛ البته جانستون در امر نویسندگی تنها نبود و پلما ریبو او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند نیز برعهده کلارک اسپنسر قرار داشت.

این انیمیشن مانند فیلم قبلی مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و موفق به کسب نمرات خوبی از سوی آن‌ها شد. منتقدان اعتقاد داشتند داستان فیلم دوم در مقایسه با فیلم قبلی دچار هیچ‌گونه افتی نشد و سازندگان موفق شدند به بهترین شکل ممکن به خلاقیت‌های خود در خلق داستانی جذاب ادامه دهند.

انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و توانست مانند فیلم نخست فروشی فوق‌العاده را در گیشه تجربه کند؛ این انیمیشن با بودجه تولید 175 میلیون دلاری حدود 529 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن جذاب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جان سی ریلی در نقش رالف خرابکار، سارا سیلورمن در نقش ونلوپ وان شویتس، جک مک بریر در نقش فیکس ایت فلیکس، دنیل میدلتون در نقش e-boy، جنیفر هیل در نقش سیندرلا، کیت هیگینز در نقش اورورا و جودی بنسون در نقش آریل اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: رالف در ادامه ماجراجویی‌های خود هدفی بلندپروازانه را در ذهنش می‌پروراند. او قصد دارد تا اینترنت را خراب کند؛ خراب کردن اینترنت به‌واسطه دنیای گسترده آن کاری بسیار دشوار محسوب می‌شود. از طرف سن بالای رالف نیز منجر به سردرگمی او می‌شود.




بنر فیلم رالف خرابکار

رالف خرابکار

Wreck-It Ralph
کارگردان: Rich Moore نویسنده: Phil Johnston , Jennifer Lee
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
John C. ReillyJohn C. Reilly
Sarah SilvermanSarah Silverman
Jack McBrayerJack McBrayer
Jane LynchJane Lynch
Ed O'NeillEd O'Neill
Jess HarnellJess Harnell

درباره فیلم رالف خرابکار


رالف خرابکار (Wreck-It Ralph) انیمیشنی به کارگردانی و نویسندگی ریچ مور است که جزو بهترین انیمیشن های جهان محسوب می‌شود؛ فیل جانستون در امر نویسندگی ریچ مور را همراه کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این انیمیشن نیز برعهده کلارک اسپنسر قرار داشت.

این فیلم دارای ایده جذاب و خاصی بود که همین دلیل نیز توانست استقبال گسترده منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان انیمیشن رالف خرابکار را به دلیل خلاقیت داستانی، کارگردانی قدرتمند و بازی عالی گروه صداپیشگان مورد تحسین قرار دادند.

این انیمیشن در مراسم اسکار سال 2013 و گلدن گلوب سال 2013 نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم پویانمایی شده بود که در کسب این جوایز ناکام بود. البته انیمیشن رالف خرابکار توانست جایزه آنی برای بهترین فیلم پویانمایی را کسب کند.

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در انیمیشن رالف خرابکار به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جان سی ریلی، سارا سیلورمن، جک مک‌بریر، جین لینچ و کیتی لوز اشاره کرد.

انیمیشن رالف خرابکار توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و به فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه دست یابد. این انیمیشن با بودجه عظیم 165 میلیون دلاری تولید شد و حدود 471 میلیون دلا در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان انیمیشن رالف خرابکار بدین شرح است: مالک یک بازی در مقابل آروزی قهرمان شدن مقاومت می‌کند. او در میان بازی‌ها سفر کرده و سرانجام یک تهدید وحشتناک را از میان برمی‌دارد؛ در اینجاست که رالف خلافکار کار خود را شروع می‌کند.




بنر فیلم ماشین‌ها ۳
پوستر فیلم ماشین‌ها ۳
دو زبانه

ماشین‌ها ۳

Cars 3
کارگردان: Brian Fee نویسنده: Bob Peterson , Mike Rich , Kiel Murray
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Owen WilsonOwen Wilson
Cristela AlonzoCristela Alonzo
Chris CooperChris Cooper
Nathan FillionNathan Fillion
Larry the Cable GuyLarry the Cable Guy
Armie HammerArmie Hammer

درباره فیلم ماشین‌ها ۳


ماشین‌ها 3 (3 Cars) نام سومین فیلم مجموعه ماشین‌ها است که بعد از اکران در سال 2017 توانست توجه طرفداران این مجموعه را به سمت خود جلب کند. البته این انیمیشن نتوانست به اندازه فیلم‌های قبلی به محبوبیت برسد. انیمیشن ماشین‌ها 3 توسط برایان فی کارگردانی شد و وظیفه نویسندگی آن نیز برعهده ابرت ال بیرد و دنیل گارسون قرار داشت.

این انیمیشن به‌هیچ وجه در جلب نظر منتقدان موفق عمل نکرد و نمرات پایینی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. درواقع منتقدان داستان این انیمیشن را فاقد هرگونه خلاقیت دانسته و اعتقاد داشتند این انیمیشن چیز جدیدی برای گفتن ندارد. البته تعداد کمی از منتقدان از ریتم جذاب و پیام مثبت این اثر تمجید کردند.

انیمیشن ماشین‌ها 3 در باکس‌آفیس فروش موفقیت‌آمیزی را تجربه کرد؛ اما نتوانست در بخش فروش به اندازه دو فیلم قبلی موفق باشد. این انیمیشن که با بودجه 175 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 383 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اون ویلسون، کریستلا آلونزو، آرمی هامر، بانی هانت، لری د کیبل گای، ناتان فیلیون، کری واشینگتن و لی دلاریا اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن ماشین‌ها 3 بدین شرح است: لایتنینگ مک‌کوئین مانند همیشه در حال مسابقه دادن و رقابت با دوستان قدیمی خود است؛ اما ناگهان یک ماشین مسابقه مشکی به نام جکسون استورم که نسل جدیدی از خودروهای مسابقه است، از راه رسیده و از او سبقت می‌گیرد. با آمدن ماشین‌های نسل جدید، ماشین‌های قدیمی ناچار می‌شوند اعلام بازنشستگی کنند؛ اما مک‌کوئین شکست را نپذیرفته و تلاش می‌کند با کمک دوستان خود این ماشین‌های جدید را شکست داده و از آن‌ها پیشی بگیرد.




بنر فیلم به پیش
پوستر فیلم به پیش
دو زبانه

به پیش

Onward
کارگردان: Dan Scanlon نویسنده: Dan Scanlon , Keith Bunin , Jason Headley
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Tom HollandTom Holland
Chris PrattChris Pratt
Julia Louis-DreyfusJulia Louis-Dreyfus
Octavia SpencerOctavia Spencer
Mel RodriguezMel Rodriguez
Kyle BornheimerKyle Bornheimer

درباره فیلم به پیش


به پیش (Onward) یکی از بهترین انیمیشن های جهان است که قربانی شیوع جهانی ویروس کرونا است؛ دن اسکنلون به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. البته نویسندگانی چون سی. اس. اندرسون، جیسون هدلی و کیت بونین نیز در امر نویسندگی به اسکنلون کمک کردند.

انیمیشن به پیش در جلب توجه منتقدان بسیار موفق ظاهر شد و توانست نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این انیمیشن را به دلیل پیچ داستانی جذاب، جهان خاص، کارگردانی عالی و فیلم‌نامه خلاقانه مورد تحسین قرار دادند.

این انیمیشن با وجود دریافت نقدهای مثبت، به دلیل همزمانی تاریخ اکرانش با شیوع جهانی ویروس کرونا با شکستی بزرگ در گیشه مواجه شد؛ انیمیشن به پیش که با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 145 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. تنها دو هفته پس از اکران سازندگان مجبور به انتشار نسخه دیجیتال آن به بازار شدند.

تام هالند، کریس پرت، جولیا لوئی درایفوس و اکتاویا اسپنسر ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان انیمیشن به پیش بدین شرح است: دو برادر به نام‌های ایان و بارلی در شهر مدرن نیو موشورمون زندگی می‌کنند؛ برادر بزرگ‌تر یعنی بارلی جزو طرفداران پرشور موضوعات تاریخی و بازی‌های نقش‌آفرینی است و ایان نیز دانش‌آموزی دبیرستانی و فاقد اعتماد به نفس لازم است. پدر این دو پسر مدت کمی قبل از متولد شدن ایان، بر اثر یک بیماری شدید جان خود را از دست می‌دهد؛ اکنون مادر آن‌ها لورل یک معشوقه جدید به نام کولت برانکو دارد که برادرها علاقه‌ای به او ندارند. در ادامه ایان سعی می‌کند به کمک جادو حداقل برای یک روز پدرش را به دنیا بازگرداند.




بنر فیلم فرار مرغی

فرار مرغی

Chicken Run
کارگردان: Nick Park , Peter Lord نویسنده: Karey Kirkpatrick
سال انتشار:2000محصول: بریتانیا , ایالات متحده , فرانسه
تماشای آنلاین فیلم
Phil DanielsPhil Daniels
Lynn FergusonLynn Ferguson
Mel GibsonMel Gibson
Tony HaygarthTony Haygarth
Jane HorrocksJane Horrocks
Miranda RichardsonMiranda Richardson

درباره فیلم فرار مرغی


فرار مرغی (Chicken Run) نیز جزو بهترین انیمیشن های جهان است که پس از اکران در سال 2000 با استقبال گسترده مخاطبان و منتقدان مواجه شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این انیمیشن جذاب برعهده پیتر لورد و نیک پارک قرار داشت؛ این دو در کنار دیوید اسپروکستون به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشتند.

در ابتدا حتی خود سازندگان نیز تصور نمی‌کردند این انیمیشن بتواند چنین موفقیت تجاری عظیمی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. منتقدان به این انیمیشن نمرات خوبی اعطا کرده و آن را مورد تحسین قرار دادند؛ آن‌ها اعتقاد داشتند داستان فیلم در عین سادگی داری جذابیت خاص خود است که کاملا با ساخت منحصربه‌فرد انیمیشن جور است.

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مل گیبسون، جولیا ساولها، میراندا ریچاردسون، جین هوروکس و تونی هی‌گارث اشاره کرد. این انیمیشن در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق ظاهر شد و توانست فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه به نام خود ثبت کند.

انیمیشن فرار مرغی با بودجه 42 میلیون دلاری تولید شد و حدود 225 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بعد از این موفقیت تجاری بزرگ، از این انیمیشن بازی‌های جذابی برای سگا و پلی‌استیشن ساخته شد. سازندگان اعلام کردند قسمت دوم این انیمیشن با نام فرار مرغی 2 در سال 2021 اکران خواهد شد. (البته با توجه به پاندمی ویروس کرونا اکران این انیمیشن در تاریخ مورد نظر حتمی نیست)

خلاصه داستان انیمیشن فرار مرغی بدین شرح است: مزرعه‌ای وجود دارد که در آن‌ها از مرغ‌ها برای بهره بردن از تخم‌شان استفاده می‌شود؛ بعد از مدتی صاحب مزرعه جهت کسب درآمد بیشتر تصمیم می‌گیرد به جای فروش تخم‌مرغ، از یک دستگاه خاص برای تولید پای مرغ (نوعی کیک) استفاده کند. در ادامه مرغ‌ها بعد از پی بردن به این موضوع تصمیم به فرار از این مرزعه می‌گیرند.




بنر فیلم قلعه متحرک هاول

قلعه متحرک هاول

Howl's Moving Castle
کارگردان: Hayao Miyazaki نویسنده: Hayao Miyazaki
سال انتشار:2004محصول: ژاپن
تماشای آنلاین فیلم
Chieko BaishoChieko Baisho
Takuya KimuraTakuya Kimura
Akihiro MiwaAkihiro Miwa
Tatsuya GashûinTatsuya Gashûin
Ryunosuke KamikiRyunosuke Kamiki
Haruko KatoHaruko Kato

درباره فیلم قلعه متحرک هاول


قلعه متحرک هاول (Howl's Moving Castle) یکی از تاثیرگذارترین انیمیشن‌های موجود در این لیست است که با پیام‌های آموزنده و احساسی خود هر مخاطبی را منقلب می‌کند. این فیلم انیمه‌ای براساس رمانی به همین نام اثر دایانا واین جونز ساخته شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی انیمه قلعه متحرک هاول برعهده هایائو میازاکی قرار داشت. توشیو سوزوکی نیز تهیه‌کننده این انیمیشن زیبا بود.

این انیمیشن بعد از اکران در سال 2005 با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این انیمیشن را به دلیل داستان تاثیرگذار، فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی و عملکرد عالی گروه صداپیشگان مورد تحسین قرار دادند. چیکو بایشو، تاکویا کیمورا و آکیهیرو میوا ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی هستند که در انیمیشن قلعه متحرک هاول به ایفای نقش پرداختند.

انیمیشن قلعه متحرک هاول در کسب جوایز معتبر بین‌المللی نیز بسیار موفق بود؛ این انیمیشن حتی طی مراسم اسکار سال 2006 در بخش بهترین فیلم پویانمایی نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست این جایزه را کسب کند.

این انیمیشن توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما کشاند. انیمیشن قلعه متحرک هاول با بودجه 24 میلیون دلاری تولید شد و حدود 236 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان انیمیشن قلعه متحرک هاول بدین شرح است: داستان فیلم حول محور آثار وحشتناک جنگ و تاثیر مخرب آن روی عواطف و احساسات مردم می‌چرخد. جنگ بزرگی سر می‌گیرد و پادشاه از تمام جادوگران می‌خواهد تا در این جنگ همراه او باشند و به او کمک کنند. اما یک جادوگر به نام هاول این دستور پادشاه را نمی‌پذیرد و تصمیم به مبارزه با بمب‌افکن‌های جنگی می‌گیرد. در همین حین دختری که به او علاقه دارد سعی می‌کند تا طلسم هاول که همان قلب او است باطل کند.




بنر فیلم ابرقهرمانان لگو: فلش

ابرقهرمانان لگو: فلش

Lego DC Comics Super Heroes: The Flash
کارگردان: Ethan Spaulding نویسنده: James Krieg , Jeremy Adams
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
James Arnold TaylorJames Arnold Taylor
Troy BakerTroy Baker
Nolan NorthNolan North
Dwight SchultzDwight Schultz
Grey DeLisleGrey DeLisle
Eric BauzaEric Bauza

درباره فیلم ابرقهرمانان لگو: فلش


ابرقهرمانان لگو: فلش (Lego DC Comics Super Heroes: The Flash) یکی دیگر از بهتری انیمیشن های جهان است که در سال 2018 از طریق نمایش خانگی و دی‌وی‌دی عرضه شد. این انیمیشن جذاب توسط ایتان اسپاولدینگ کارگردانی شد و وظیفه نویسندگی آن نیز برعهده جیم کریگ و جرمی آدامز قرار داشت.

انمیشین ابرقهرمانان لگو: فلش نقدهای مختلفی از سوی منتقدان دریافت کرد؛ برخی از منتقدان داستان فیلم را بسیار سطحی و فاقد هرگونه پیچیدگی دانستند و برخی دیگر نیز از مضامین طنز و ریتم تند اکشن این انیمیشن تمجید کردند.

ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دی بردلی بیکر، تروی بیکر، اریک بائوزا، گری گریفین، تام کنی، فیل لامار، ونسا مارشال، نولان نورث، کوین مایکل ریچاردسون و جیمز آرنولد تیلور اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: دومین اتم که در لیگ عدالت به‌عنوان جوکر معرفی شده بود، با گاز جوکری خود متروپلیس را مسموم کرده و اوضاع روزانه سیاره را تغییر می‌دهد. فلش بعد از توقف برای غذا و دستگیری کاپیتان کلد و کاپیتان بومرنگ، از راه می‌رسد. در ادامه فلش تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا این تهدید را از بین ببرد.




بنر فیلم لگو دی‌سی: بتمن - مسائل خانوادگی

لگو دی‌سی: بتمن - مسائل خانوادگی

Lego DC Batman: Family Matters
کارگردان: Matt Peters نویسنده: Jeremy Adams
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Troy BakerTroy Baker
Jason SpisakJason Spisak
Will FriedleWill Friedle
Tara StrongTara Strong
Alyson StonerAlyson Stoner
Scott MenvilleScott Menville

درباره فیلم لگو دی‌سی: بتمن - مسائل خانوادگی


لگو دی‌سی بتمن: مسائل خانوادگی (Lego DC Batman: Family Matters) عنوانی کمدی، اکشن و ابرقهرمانی است که توجه بسیاری از طرفداران دنیای دی‌سی را به سمت خود جلب کرد. وظیفه کارگردانی این انیمیشن برعهده مت پیترز قرار داشت. این انیمیشن در سال 2019 از طریق نمایش خانگی و دی‌وی‌دی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

ریک مورالس، جیمز کرایگ، مایکل آسلن، سم رگیستر، جیسون کازلر و جیل ویلفرت ازجمله تهیه‌کنندگان انیمیشن لگو دی‌سی بتمن: مسائل خانوادگی بودند؛ وظیفه نویسندگی این اثر نیز برعهده جرمی ادمز قرار داشت.

این انیمیشن بعد از عرضه با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. برخی از منتقدان ریتم تند انیمیشن و درون‌مایه طنز آن را مورد تحسین قرار دادند و برخی دیگر نیز نسبت به داستان و فیلم‌نامه آن انتقاد داشتند.

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در انیمیشن لگو دی‌سی بتمن: مسائل خانوادگی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تروی بیکر، آلیسون استونر، اسکات منویل، جیسون اسپیساک، استیون بلوم و زک کلیسون اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: بتمن، رابین و سایر خانواده خفاشی، دعوت‌نامه‌ای مرموز را دریافت می‌کنند که مشخص نیست از طرف چه شخصی برای آن‌ها ارسال شده است. در همین حین شخصیتی شرور به نام رد هود وارد گاتهام شده و قصد دارد تا خانواده خفاشی را به طور کامل از بین ببرد.




بنر فیلم پیتر خرگوشه

پیتر خرگوشه

Peter Rabbit
کارگردان: Will Gluck نویسنده: Will Gluck , Rob Lieber
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
James CordenJames Corden
Rose ByrneRose Byrne
Margot RobbieMargot Robbie
Sam NeillSam Neill
Domhnall GleesonDomhnall Gleeson
Daisy RidleyDaisy Ridley

درباره فیلم پیتر خرگوشه


پیتر خرگوشه (Peter Rabbit‎) انیمیشنی به کارگردانی ویل گلوک است که براساس داستانی به همین نام اثر بیترکس پاتر ساخته شد. ویل گلوک علاوه‌بر کارگردانی، به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت. البته گلوک در انجام این وظایف تنها نبود؛ در امر تهیه‌کنندگی زارع نبلندیان و در امر نویسندگی راب لیبر او را همراهی کردند.

این انیمیشن یا نقدهای مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد؛ برخی از منتقدان عملکرد گروه بازیگری و صداپیشگان و همچنین مضامین طنز این اثر را مورد تحسین قرار دادند و برخی دیگر نیز به فیلم‌نامه و طراحی تولید این انیمیشن ایراداتی وارد کردند.

انیمیشن پیتر خرگوشه فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد و توانست مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار بگیرد. این انیمیشن که با بودجه 50 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 228 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بعد از این موفقیت تجاری عظیم، سازندگان اعلام کردند که دنباله این انیمیشن را با نام پیتر خرگوشه 2: فراری خواهند ساخت؛ آن‌ها اعلام کردند که این انیمیشن در سال 2021 اکران خواهد شد. (اما با توجه به پاندمی ویروس کرونا ممکن است این تاریخ با تاخیر مواجه شود)

ازجمله بازیگران و صداپیشگانی که در انیمیشن پیتر خرگوشه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دیسی ریدلی، الیزابت دبیکی، سیا، مارگو رابی، جیمز کوردن، رز بیرن، دامنل گلیسون و سام نیل اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: خرگوش‌هایی به نام پیتر، بنجامین، فلاپسی، موپسی و کوتونتیل بیشتر اوقات روز را مشغول دزدی از باغ سبزیجات آقای مک‌گریگور هستند. این خرگوش‌‌ها با زنی به نام بی که فردی خوش‌قلب و مهربان است دوست هستند. بی از عاشقان نقاشی است و زمان خود را با کشیدن نقاشی از طبیعت و خرگوش‌ها می‎‌گذراند. در یکی از روزهای عادی پیتر از روی اجبار ژاکت خود را در باغ آقای مک‌گریگور رها می‌کند؛ این خرگوش جهت گرفتن ژاکت خود بار دیگر بازمی‌گردد. اما آقای مک‌گریگور از این ژاکت به‌عنوان تله جهت اسیر کردن او استفاده می‌کند.




بنر فیلم عصر یخبندان: دوره برخورد

عصر یخبندان: دوره برخورد

Ice Age: Collision Course
کارگردان: Galen T. Chu , Mike Thurmeier نویسنده: Michael J. Wilson
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Ray RomanoRay Romano
John LeguizamoJohn Leguizamo
Denis LearyDenis Leary
Queen LatifahQueen Latifah
Seann William ScottSeann William Scott
Josh PeckJosh Peck

درباره فیلم عصر یخبندان: دوره برخورد


عصر یخبندان: مسیر برخورد (Ice Age: Collision Course) نیز یکی دیگر از بهترین انیمیشن های جهان محسوب می‌شود که توسط مایک تورمیر کارگردانی شد. این انیمیشن درواقع پنجمین فیلم مجموعه عصر یخبندان و دنباله فیلم عصر یخبندان: رانش قاره‌ای (محصول 2012) محسوب می‌شود.

بسیاری از منتقدان انیمیشن عصر یخبندان: مسیر برخورد را قدمی رو به عقب در مجموعه فیلم‌های عصر یخبندان می‌دانند. آن‌ها معتقدند سازندگان در ساخت این انیمیشن هیچ خلاقیت داستانی خاصی به خرج نداده‌اند و نتوانسته‌اند فیلم‌نامه قدرتمندی را برای آن خلق کنند. درواقع منتقدان اعتقاد دارند این انیمیشن تنها بهانه‌ای برای کسب سود بیشتر از سوی سازندگان بود و آن‌ها دیگر برای کیفیت آثار خود ارزشی قائل نیستند.

وظیفه تهیه‌کنندگی این انیمیشن برعهده لری فورته قرار داشت؛ داستان این انیمیشن توسط آیوبری سولومون و فیلم‌نامه آن نیز توسط مایکل جی. ویلسون، مایکل برگ و یونی برنر نوشته شد. کمپانی فاکس قرن بیستم به‌عنوان توزیع‌کننده جهانی روی روند اکران انیمیشن عصر یخبندان: مسیر برخورد نظارت داشت.

با توجه به افت زیاد فروش انیمیشن عصر یخبندان: مسیر برخورد در مقایسه با فیلم‌های قبلی، می‌توان تایید کرد که منتقدان کاملا حق دارند. با اینکه این انیمیشن نسبت به بودجه‌اش فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد، اما نتوانست موفقیت عظیم فیلم‌های قبلی را تکرار کند. این انیمیشن که با بودجه 105 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 407 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. (فیلم قبلی چیزی در حدود 900 میلیون دلار در گیشه فروش داشت)

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در انیمیشن عصر یخبندان: مسیر برخورد به ایفای نقش پراختند می‌توان به ری رومانو، جان لگویزمائو، دنیس لری، کویین لطیفه، جنیفر لوپز، کیکه پلامر، آدام دیواین، نیل دگراس تایسون، جس تایلر فرگوسن و جسی جی اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: سنجابی به نام اسکرات در ادامه ماجراجویی‌های خود به شکل اتفاقی وارد یک سفینه فضایی می‌شود و به دلیل عدم کنترل سفینه فضایی، منظومه شمسی را دچار یک مشکل بزرگ می‌کند و تهدیدی جدی را برای کره زمین پدید می‌آورد. در همین حین دختر مندی یعنی هلو قصد دارد تا با یک پسر ازدواج کند؛ اما مندی و همسرش الی مخالف این ازدواج هستند و تمایل ندارند دخترشان با این پسر ازدواج کند. هلو این خبر عجیب را در روز سالگرد ازدواج پدر و مادرش به آن‌ها می‌دهد و باعث ناراحتی آن‌ها می‌شود. از سوی دیگر سید نیز قصد دارد با یکی از هم‌نژادهایش ازدواج کند؛ اما هیچ حیوان ماده‌ای حاضر به پذیرش او به‌عنوان همسر خود نیست.




بنر فیلم پاندای کونگ‌فو کار ۳

پاندای کونگ‌فو کار ۳

Kung Fu Panda 3
کارگردان: Jennifer Yuh Nelson , Alessandro Carloni نویسنده: Glenn Berger , Jonathan Aibel
سال انتشار:2016محصول: چین , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jack BlackJack Black
Bryan CranstonBryan Cranston
Dustin HoffmanDustin Hoffman
Angelina JolieAngelina Jolie
J.K. SimmonsJ.K. Simmons
Jackie ChanJackie Chan

درباره فیلم پاندای کونگ‌فو کار ۳


مجموعه انیمیشن‌های پاندای کونگ‌فوکار جزو محبوب‌ترین مجموعه انیمیشن‌های تاریخ سینما هستند که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند؛ انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار 3 (Kung Fu Panda 3) به‌عنوان سومین فیلم این مجموعه توانست با استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان مواجه شود.

وظیفه کارگردانی این انیمیشن برعهده جنیفر یو نلسون و آلساندرو کارلونی قرار داشت. داستان انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار 3 توسط جاناتان آیبل و گلن برگر نوشته شد؛ ملیا کب نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

منتقدان درمجموع دیدگاه‌های مثبتی نسبت به این انیمیشن داشتند و نمرات خوبی را به آن اعطا کردند؛ منتقدان این انیمیشن را به دلیل داستان جذاب، درون‌مایه طنز و عملکرد عالی گروه صداپیشگان مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله صداپیشگانی که در انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار 3 به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جک بلک، آنجلینا جولی، داستین هافمن، لوسی لیو، ست روگن، جکی چان، دیوید کراس، ربل ویلسون، برایان کرانستون و مدس میکلسن اشاره کرد.

این انیمیشن مانند فیلم‌های قبلی این مجموعه فروشی عالی را در گیشه تجربه کرد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. انیمیشن پاندای کونگ‌ فو کار 3 با بودجه 145 میلیون دلار تولید شد و حدود 521 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار 3 بدین شرح است: بعد از سپری کردن تمرینات سخت استاد شیفو، اکنون پو به یک جنگجوی کامل تبدیل شده است. او در ادامه مسیر تبدیل شدن به پاندایی افسانه‌ای با پاندای دیگری به نام لی مواجه می‌شود. لی به دنبال فرزند گمشده خود می‌گردد و این فرزند درواقع همان پو است. بعد از برخورد این دو با یکدیگر، لی شرح می‌دهد که چگونه شن طاووس موفق نشد تمام پانداها را بکشد. پو در ادامه به مکان مخفی زندگی این پانداها رفته و با سبک زندگی آن‌ها آشنا می‌شود.




بنر فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی
پوستر فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی
دو زبانه

مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی

Spider-Man: Into the Spider-Verse
کارگردان: Rodney Rothman , Peter Ramsey , Bob Persichetti نویسنده: Rodney Rothman , Phil Lord
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Shameik MooreShameik Moore
Jake JohnsonJake Johnson
Hailee SteinfeldHailee Steinfeld
Mahershala AliMahershala Ali
Brian Tyree HenryBrian Tyree Henry
Lily TomlinLily Tomlin

درباره فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی


مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) یکی از بهترین انیمیشن های جهان محسوب می‌شود که بعد از اکران در سال 2018 با استقبال گسترده مخاطبان و منتقدان مواجه شد. میزان موفقیت این انیمیشن حتی سازندگان آن را نیز شگفت‌زده کرد.

وظیفه کارگردانی این انیمیشن برعهده باب پرسیچتی، پیتر رمزی و رودنی روثمن قرار داشت. روثمن در کنار فیل لرد داستان این انیمیشن را به رشته تحریر درآوردند. آوی آراد، ایمی پاسکال، فیل لرد و کریستوفر میلر ازجمله تهیه‌کنندگان انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی بودند.

این انیمیشن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی را به دلیل خلاقیت داستانی، فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی و نوع خاص تولیدش مورد تحسین قرار دادند.

این اثر طی مراسم گلدن گلوب سال 2019 نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن سال شده بود که موفق به کسب این جایزه شد. انیمیشن به درون دنیای عنکبوتی در مراسم اسکار سال 2019 نیز نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن سال شده بود که موفق به کسب این جایزه شد.

این انیمیشن مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد و فروش بسیار خوبی در گیشه داشت. این اثر که با بودجه 90 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 375.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بعد از موفقیت تجاری عظیم این انیمیشن، سازندگان اعلام کردند که قصد دارند یک دنباله و یک فیلم اسپین‌آف بر اساس آن تولید کنند.

ازجمله صداپیشگانی که در انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شمیک مور، لیو شرایبر، ماهرشالا علی، برایان تایری هنری، جیک جانسون، هیلی استاینفلد، لیلی تاملین، لورین ولز، نیکولاس کیج، کریس پاین، کیمیگو گلن، جان مولانی و لیو شرایبر اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: نوجوانی به نام مایلز مورالز که یکی از طرفداران مرد عنکبوتی است، مجبور می‌شود با اصرار والدینش یعنی ریو مورالز و جفرسون دیویس در یک مدرسه نمونه دولتی شبانه‌روزی به ادامه تحصیل بپردازد. این نوجوان طی یک حادثه توسط یک عنکبوت رادیواکتیوی گزیده می‌شود. بعد از این اتفاق مایلز به قدرت‌های عجیب و خارق‌‌العاده‌ای دست پیدا می‌کند که منجر به وحشت او می‌شود.




بنر فیلم جاسوسان نامحسوس
پوستر فیلم جاسوسان نامحسوس
دو زبانه

جاسوسان نامحسوس

Spies in Disguise
کارگردان: Troy Quane , Nick Bruno نویسنده: Lloyd Taylor , Brad Copeland
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Will SmithWill Smith
Tom HollandTom Holland
Rachel BrosnahanRachel Brosnahan
Toru UchikadoToru Uchikado
Reba McEntireReba McEntire
Mark RonsonMark Ronson

درباره فیلم جاسوسان نامحسوس


جاسوسان نامحسوس (Spies in Disguise) نیز یکی از بهترین انیمیشن‌ های جهان محسوب می‌شود که در سال 2019 در سینماها اکران شد. وظیفه کارگردانی این انیمیشن کمدی و جاسوسی برعهده نیک برونو و تروی کوین قرار داشت. فیلم‌نامه این اثر توسط برد کوپلند نوشته شد و پیتر چرنین نیز تهیه‌کننده این اثر بود.

انیمیشن جاسوسان نامحسوس با اقتباس از انیمیشن کوتاه کبوتر: غیرممکن (محصول 2009) اثر لوکاس مارتل ساخته شد. این انیمیشن با وجود ایراداتی که به فیلم‌نامه آن وارد شد، توانست نظرات مثبت نسبی منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند.

این انیمیشن در باکس‌آفیس نیز فروش نسبتا خوبی داشت و توانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. انیمیشن جاسوسان نامحسوس با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شد و حدود 171 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ویل اسمیت، تام هالند، رشیدا جونز، بن مندلسون، ریبا مک‌اینتایر، ریچل بروزناهان، کارن گیلان، دی جی خالد، اولی مارس، کیمبرلی بروکس و مارک رانسون اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن جاسوسان نامحسوس بدین شرح است: هنگامی که دنیا وارد خطری جدی می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین جاسوسان دنیا به نام لانس استرلینگ وارد عمل می‌شود. لانس برای نجات دنیا دچار مشکلات بزرگی می‌شود و به جرم خیانت توسط سازمان جاسوسی مورد تعقیب قرار می‌گیرد. در ادامه لانس تصمیم می‌گیرد جهت نجات از این گرفتاری نزد مخترع جوانی به نام والتر (که خودش او را از شرکت اخراج کرده بود) برود و از او طلب کمک کند.




بنر فیلم اسمورف‌ها: دهکده گمشده

اسمورف‌ها: دهکده گمشده

Smurfs: The Lost Village
کارگردان: Kelly Asbury نویسنده: Pamela Ribon , Stacey Harman
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Demi LovatoDemi Lovato
Rainn WilsonRainn Wilson
Joe ManganielloJoe Manganiello
Jack McBrayerJack McBrayer
Danny PudiDanny Pudi
Mandy PatinkinMandy Patinkin

درباره فیلم اسمورف‌ها: دهکده گمشده


اسمورف‌ها دهکده گمشده (Smurfs: The Lost Village) انیمیشنی به کارگردانی کلی اشبری است که در سال 2017 اکران شد. داستان این انیمیشن توسط کاری کرکپاتریک و فیلم‌نامه آن توسط استیسی هارمان و پاملا ریبون نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این انیمیشن برعهده جردن کرنر و مری الن باودر قرار داشت.

این انیمیشن براساس یک کمیک بلژیکی به نام اسمورف‌ها اثر پیو ساخته شد. انیمیشن اسمورف‌ها: دهکده گمشده بعد از اکران با نقدهای مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان به داستان و فیلم‌نامه این انیمیشن ایراداتی وارد کردند و در مقابل عملکرد عالی گروه صداپیشگان و فضای زیبای فیلم را مورد تحسین قرار دادند.

این انیمیشن مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و به فروشی بسیار بالا در گیشه دست پیدا کرد؛ انیمیشن اسمورف‌ها: دهکده گمشده با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شد و حدود 192 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت. دمی لواتو، رین ویلسون، جو منگنیلو، جک مک‌بریر، دنی پودی، میشل رودریگز، الی کمپر، آریل وینتر، مگان ترینر، جیک جانسون، مندی پتینکین و جولیا رابرتس ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: در روستای اسمورف، اسمورف‌ها به رهبری بابا اسمورف با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. در ادامه جادوگری شرور به نام گارگامل قصد دارد با سرقت ماهیت اسمورف‌ها و اسیر کردنشان به قدرتمندترین جادوگر جهان تبدیل شود.




بنر فیلم منِ نفرت انگیز

منِ نفرت انگیز

Despicable Me
کارگردان: Pierre Coffin , Chris Renaud نویسنده: Ken Daurio , Cinco Paul
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Steve CarellSteve Carell
Miranda CosgroveMiranda Cosgrove
Jason SegelJason Segel
Russell BrandRussell Brand
Julie AndrewsJulie Andrews
Will ArnettWill Arnett

درباره فیلم منِ نفرت انگیز


من نفرت انگیز (Despicable Me) انیمیشنی به کارگردانی پیر کافین و کریس رناد است که بعد از اکران توانست به محبوبیت بالایی در بین طرفداران انیمیشن دست پیدا کند. داستان این انیمیشن جذاب توسط کن داریو و کینکو پائول نوشته شد؛ وظیفه تهیه‌کنندگی این پروژه نیز برعهده جان کوهن، جنت هیلی و کریس ملداندری قرار داشت.

کمپانی یونیورسال پیکچرز به‌عنوان توزیع‌کننده جهانی روی روند اکران آن نظارت داشت. انیمیشن من نفرت‌انگیز بعد از اکران در سال 2010 مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نمرات نسبتا خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این انیمیشن‌ را به دلیل داستان جذاب، مضامین طنز و کاراکترهای دوست‌داشتنی‌اش مورد تحسین قرار دادند.

این انیمیشن در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و توانست طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. انیمیشن من نفرت انگیز با بودجه 69 میلیون دلاری تولید شد و حدود 543.1 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. بعد از این موفقیت تجاری عظیم، دنباله‌ها و آثار فرعی مختلفی براساس آن ساخته شد که مورد استقبال قرار گرفت.

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در انیمیشن من نفرت انگیز به ایفای نقش پرداختند می‌توان به استیو کارل، جیسون سیگل، راسل برند، جولی اندروز، ویل آرنت، کریستن ویگ، میراندا کازگرو، کیتی لی، دانا گایر و السی فیشر اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال من نفرت انگیز بدین شرح است: تبه‌کاری به نام گرو با شنیدن خبر دزدیده شدن هرم بزرگ جیزه تصمیم می‌گیرد تا جهت تحت تأثیر قرار دادن یک رئیس بانک که از آن برای کارهای خود وام می‌گیرد، ماه را بدزدد. او دارای دستیارانی به نام مینیون است؛ مینیون‌ها موجوداتی بسیار کوچک هستند که به جنجال و خرابکاری علاقه بسیار زیادی دارند. گرو برای سرقت ماه به دستگاه کوچک‌کننده که در شرق آسیا قرار دارد، نیاز دارد. او به آن‌جا می‌رود ولی ویکتور رقیب او دستگاه را از او می‌دزدد. گرو تصمیم به تعقیب و پیدا کردن ویکتور می‌گیرد؛ اما امنیت پناهگاه ویکتور بسیار بالاست و او راهی برای ورود به آن پیدا نمی‌کند. ناگهان گروه متوجه می‌شود که سه دختر شیرینی‌فروش که از طرف یتیم‌خانه به دم در خانه او می‌آیند می‌توانند بدون هیچ مشکلی وارد خانه ویکتور شوند.




بنر فیلم من نفرت‌انگیز ۳
پوستر فیلم من نفرت‌انگیز ۳
دو زبانه

من نفرت‌انگیز ۳

Despicable Me 3
کارگردان: Kyle Balda , Pierre Coffin نویسنده: Ken Daurio , Cinco Paul
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Steve CarellSteve Carell
Kristen WiigKristen Wiig
Trey ParkerTrey Parker
Miranda CosgroveMiranda Cosgrove
Dana GaierDana Gaier
Nev ScharrelNev Scharrel

درباره فیلم من نفرت‌انگیز ۳


قسمت سوم مجموعه من نفرت انگیز را نیز باید در لیست بهترین انیمیشن های جهان قرار دهیم؛ وظیفه کارگردانی انیمیشن من نفرت انگیز 3 (Despicable Me 3) برعهده پیر کافین و کایل بلدا قرار داشت. داستان این انیمیشن جذاب توسط سینکو پل و کن دوریو نوشته شد؛ وظیفه تهیه‌کنندگی این اثر نیز برعهده کریس ملداندری و جنت هیلی قرار داشت.

این انیمیشن مانند فیلم‌های قبلی این مجموعه با استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان مواجه شد؛ منتقدان اعتقاد داشتند با وجود تولید سه فیلم از مجموعه من نفرت انگیز، این مجموعه هنوز جذابیت‌های خود را از دست نداده است. منتقدان معتقدند سازندگان به بهترین شکل ممکن می‌دانند که داستان این مجموعه را به کدام سمت پیش ببرند تا دچار افت نشود.

من نفرت انگیز 3 فروشی خارق‌العاده را در گیشه تجربه کرد و موفقیتی عظیم را برای سازندگانش به ارمغان آورد. این انیمیشن که با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.033 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به استیو کارل، کریستن ویگ، تری پارکر، میرندا کازگرو، استیو کوگان و جنی سلیت اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن من نفرت انگیز 3 بدین شرح است: گرو بعد از مدت‌ها با برادرش درو که زمان زیادی از او خبر نداشت، روبه‌رو می‌شود؛ درو دارای شخصیت عجیبی است که تضاد زیادی با گرو دارد. در ادامه سروکله شخصیت شروری به نام بالتازار برت در داستان پیدا می‌شود و این دو برادر تصمیم می‌گیرند با کمک یکدیگر در مقابل او قرار بگیرند.




بنر فیلم داستان اسباب‌بازی ۲

داستان اسباب‌بازی ۲

Toy Story 2
کارگردان: John Lasseter نویسنده: Andrew Stanton , Rita Hsiao , Doug Chamberlin , Chris Webb
سال انتشار:1999محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Tim AllenTim Allen
Joan CusackJoan Cusack
Kelsey GrammerKelsey Grammer
Don RicklesDon Rickles
Jim VarneyJim Varney

درباره فیلم داستان اسباب‌بازی ۲


موفقیت‌های تجاری انیمیشن داستان اسباب‌بازی باعث شد تا سازندگان دنباله این انیمیشن با نام داستان اسباب‌بازی 2 (Toy Story 2) را تولید کنند. انیمیشن دوم به خوبی به راه موفقیت‌آمیز عنوان نخست ادامه داد و حتی از آن پیشی گرفت.

وظیفه کارگردانی این انیمیشن برعهده جان لستر قرار داشت. کارن رابرت جکسون و هلن پلاتکین تهیه‌کنندگان انیمیشن دوم بودند. داستان این انیمیشن نیز توسط جان لستر و بت داکتر نگاشته شد.

انیمیشن داستان اسباب‌بازی 2 درست به مانند انیمیشن نخست در جلب نظر منتقدان بسیار موفق بود و نمراتی عالی را کسب کرد. منتقدان این انیمیشن را زمینه‌های موسیقی، داستان، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

انیمیشن داستان‌ اسباب‌بازی 2 طی مراسم اسکار در بخش بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه بود که موفق به کسب آن نشد. این انیمیشن در مراسم گلدن گلوب در دو بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها توانست جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی را کسب کند.

این انیمیشن به موفقیت‌هایش در گیشه ادامه داد و عملکرد درخشانی را از خود در باکس‌آفیس برجای گذاشت. انیمیشن داستان اسباب‌بازی 2 با بودجه 90 میلیون دلاری تولید شد و حدود 497 میلیون دلار در باکس‌آفیس تجربه کرد.

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هنکس، تیم آلن، جون کیوسک، کلسی گرامر، دان ریکلس، جیم وارنی، والاس شاون، جان راتزنبرگر، وین نایت و جان موریس اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها 2 بدین شرح است: اندی به یک اردوی تابستانی می‌رود. شخصی به نام ال وودی را می‌دزدد و ماجراهای تازه‌ای آغاز می‌شوند. باز لایت یر اسباب بازی فضایی و دیگر اسباب بازی‌های اتاق اندی شامل یک سیب زمینی، سگ، دایناسور و خوک برای نجات وودی به دنبال او می‌روند. اسباب بازی‌ها در این مسیر با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. آن‌ها باید پیش از رسیدن اندی، وودی را به خانه برگردانند.




بنر فیلم داستان اسباب‌بازی

داستان اسباب‌بازی

Toy Story
کارگردان: John Lasseter نویسنده: Andrew Stanton , Joss Whedon , Joel Cohen , Alec Sokolow
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
تام هنکستام هنکس
Tim AllenTim Allen
Don RicklesDon Rickles
Jim VarneyJim Varney
Wallace ShawnWallace Shawn
John RatzenbergerJohn Ratzenberger

درباره فیلم داستان اسباب‌بازی


بدون شک داستان اسباب‌بازی (Toy Story) یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ به حساب می‌آید که توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد. این اثر درواقع نخستین انیمیشن بلند کمپانی پیکسار است که در سال 1995 اکران شد.

وظیفه کارگردانی و نویسندگی انیمیشن داستان اسباب‌بازی برعهده جان لستر قرار داشت. نویسندگانی همچون پیت داکتر، اندرو استنتون، جو رانفت، جاس ویدون، جوئل کوهن و الک سوکولو در امر نویسندگی لستر را همراهی کردند. وظیفه تهیه‌کنندگی این انیمیشن نیز برعهده بانی آرنولد و رالف گوگنهایم قرار داشت.

انیمیشن داستان اسباب بازی با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمراتی فوق‌العاده را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این انیمیشن را به دلیل موسیقی جذاب، داستان زیبا و فیلم‌نامه قدرتمندش مورد تحسین قرار دادند.

انیمیشن داستان اسباب بازی طی مراسم اسکار سال 1996 در سه بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی، بهترین موسیقی و بهترین ترانه نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌کدام از این بخش‌های موفق به کسب جایزه نشد. این انیمیشن در مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که از کسب این جوایز بازماند.

انیمیشن داستان اسباب‌بازی پس از اکران با استقبال عظیمی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد و موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. این انیمیشن که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 373 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌‌توان به تام هنکس، تیم آلن، دان ریکلس، جیم وارنی، والاس شاون، جان راتزنبرگر، آنی پاتس، لاری میت کالف و اسکات مکافی اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن داستان اسباب‌بازی بدین شرح است: اندی یک پسر بچه‌ شش ساله است که علاقه زیادی به اسباب بازی‌هایش دارد. دانستن این موضوع که اسباب بازی‌ها زنده هستند کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. وودی، گاو چرانی قدیمی و اسباب بازی مورد علاقه اندی، رهبر تمامی اسباب بازی‌ها در اتاق اندی است. دوستان وودی یک دایناسور، خوک، سگ و سیب زمینی هستند. اندی در جشن تولد خود تکاوری فضایی به نام باز لایت یر را هدیه می‌گیرد. این اسباب بازی جدید جای وودی را تا حدی تنگ می‌کند. حس حسادت وودی منجر به چشم و هم‌چشمی می‌شود. طی بروز اتفاقاتی وودی و باز سر از خانه پسر همسایه سید درمی‌آورند که از قضا این پسر عادت به شکنجه و خراب کردن اسباب بازی‌ها دارد.




بنر فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنید ۲

چگونه اژدهای خود را تربیت کنید ۲

How to Train Your Dragon 2
کارگردان: Dean DeBlois نویسنده: Dean DeBlois
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jay BaruchelJay Baruchel
Cate BlanchettCate Blanchett
Gerard ButlerGerard Butler
Craig FergusonCraig Ferguson
America FerreraAmerica Ferrera
Jonah HillJonah Hill

درباره فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنید ۲


چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2 (How to Train Your Dragon 2) یک انیمیشن تماشایی به کارگردانی و نویسندگی دین دبلوا است که در سال 2014 اکران شد. این انیمیشن درواقع دنباله انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم است که در سال 2010 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این انیمیشن برعهده بونی آرنولد قرار داشت.

این انیمیشن به مانند نسخه نخست مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و با تحسین‌ آن‌ها مواجه شد. منتقدان خلاقیت داستانی انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲ را مورد تحسین قرار دادند و مضامین طنز آن را ستایش کردند.

این انیمیشن طی مراسم اسکار سال 2015 در بخش بهترین فیلم پویانمایی نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد. انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2 در مراسم گلدن گلوب در رشته بهترین فیلم پویانمایی نامزد دریافت جایزه شد که توانست آن را به‌دست بیاورد.

این انیمیشن موفق شد طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند و فروشی خارق‌العاده را در گیشه تجربه کند. انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2 با بودجه 145 میلیون دلاری تولید شد و حدود 621 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جی باروشل، کیت بلانشت، جرارد باتلر، کریگ فرگوسن، آمریکای فررا، جونا هیل، کریستوفر مینتز-پلاسه، تی جی میلر، کریستن ویگ، جایمن هانسو و کیت هرینگتون اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: پنج سال پس از صلح وایکینگ‌های دهکده برک و اژدهایان، آن‌ها بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. هیکاپ و اژدهایش بی‌دندان به زمین‌های ناشناخته سفر کرده و شروع به کشف آن‌ها می‌کنند. هیکاپ که اکنون 20 سال سن دارد، از سوی پدرش جهت برعهده گرفتن وظیفه رهبری قبلیه تحت فشار است؛ او مطمئن نیست که هنوز برای انجام این وظیفه آماده است یا خیر.




بنر فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

How to Train Your Dragon
کارگردان: Chris Sanders , Dean DeBlois نویسنده: Chris Sanders , Dean DeBlois , Will Davies
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jay BaruchelJay Baruchel
Gerard ButlerGerard Butler
Craig FergusonCraig Ferguson
America FerreraAmerica Ferrera
Jonah HillJonah Hill
Christopher Mintz-PlasseChristopher Mintz-Plasse

درباره فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم


یکی دیگر از بهترین انیمیشن‌ های جهان که مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفت، انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How To Train Your Dragon) بود. انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم براساس کتابی به همین نام اثر کرسیدا کاول ساخته شد.

وظیفه کارگردانی این انیمیشن برعهده کریس سندرز و دین دبلوا قرار داشت. فیلم‌نامه انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم نیز توسط ویل دیویز، دین دبلوآ و کریس سندرز به رشته تحریر در آمد. بونی آرنولد نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم بعد از اکران در سال 2010 با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد. منتقدان این انیمیشن را به دلیل پیام داستانی آموزنده، مضامین طنز و داستان جذابش مورد تحسین قرار دادند.

انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و توانست موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. این انیمیشن که با بودجه عظیم 165 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 494 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

جی باروشل، جرارد باتلر، کریگ فرگوسن، آمریکای فررا، جونا هیل، کریستوفر مینتز-پلاسه، تی جی میلر، کریستن ویگ و دیوید تننت ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم بدین شرح است: وایکینگی جوان به نام هیکاپ در سرزمین خود به شکل پیوسته مورد تهاجم اژدهایان قرار می‌گیرد. مردم این سرزمین جسورانه در مقابل این اژدهایان قرار گرفته و با آن‌ها مبارزه می‌کنند. اما هیکاپ برخلاف هم‌نوعانش نمی‌تواند با اژدهایان مبارزه کند. نوعی خاصی از اژدها به نام خشم شب وجود دارد که نسبت به دیگر اژدهایان خطرناک‌تر بوده و تاکنون هیچ وایکینگی موفق به گیر انداختن و یا کشتن آن نشده است. در یکی از شب‌ها که اژدهایان به سرزمین وایکینگ‌ها حمله می‌کنند، هیکاپ به شکل مخفیانه به کمین یک اژدها می‌نشیند و موفق می‌شود به صورت اتفاقی اژدهای خشم شب را مورد هدف قرار دهد.




بنر فیلم خانواده کرودها
پوستر فیلم خانواده کرودها

خانواده کرودها

The Croods
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده

درباره فیلم خانواده کرودها


خانواده کرودها (The Croods) یکی دیگر از انیمیشن های برتر جهان به‌حساب می‌آید که توسط کرک دمیکو و کریس سندرز کارگردانی شد. داستان این انیمیشن جذاب توسط کریس باتلر و جین هارتول به رشته تحریر در آمد.

انیمیشن خانواده کرودها مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان این انیمیشن را به دلیل پیام‌های داستان آموزنده‌اش و مضامین طنز جذاب مورد تمجید قرار دادند.

این انیمیشن موفق شد توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند و به فروش بسیار خوبی در گیشه دست یابد. انیمیشن خانواده کرودها که با بودجه 135 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 583 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بعد از این موفقیت تجاری بزرگ سازندگان خبر از تولید دنباله این انیمیشن با نام خانواده کرودها: عصر جدید (The Croods: A New Age) دادند که در سال 2020 اکران شد.

خلاصه داستان انیمیشن خانواده کرودها بدین شرح است: ایپ دارای خانواده‌ای از انسان‌های غارنشین از نژاد انسان‌های هوشمند نئاندرتال است که به شکار به روش زمان‌های قبل از تاریخ می‌پردازند. پدر این خانواده که گراگ نام دارد، نسبت به محیط بیرون از غار بسیار محتاط است و پیوسته خانواده‌اش را در مورد محیط خطرناک بیرون اندرز می‌کند. ایپ با وجود نصیحت‌های پدرش، بسیار کنجکاو است که به جستجو در بیرون از غار بپردازد و کارهای ماجراجویانه انجام بدهد. زندگی این خانواده بعد از آشنایی با یک پسر کاملا دگرگون می‌شود.




بنر فیلم پرندگان خشمگین
پوستر فیلم پرندگان خشمگین

پرندگان خشمگین

The Angry Birds Movie
کارگردان: Fergal Reilly , Clay Kaytis نویسنده: Jon Vitti
سال انتشار:2016محصول: فنلاند , ایالات متحده
Jason SudeikisJason Sudeikis
Josh GadJosh Gad
Danny McBrideDanny McBride
Maya RudolphMaya Rudolph
Bill HaderBill Hader
Peter DinklagePeter Dinklage

درباره فیلم پرندگان خشمگین


پرندگان خشمگین (The Angry Birds) انیمیشنی به کارگردانی کلی کایتیس و فرگال ریلی است که براساس بازی‌های ویدیویی به همین نام تولید و در سال 2016 اکران شد. این فیلم توانست در بخش فروش موفق ظاهر شود و مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

داستان انیمیشن پرندگان خشمگین توسط جان ویتی نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده جان کوهن و کاترین ویندر قرار داشت. این انیمیشن بعد از اکران با نقدهای مختلفی مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی منتقدان دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این اثر دارای ایراداتی اساسی بود؛ برخی دیگر از منتقدان وفاداری این اثر را به مجموعه بازی‌های ویدیویی مورد تحسین قرار دادند و از عملکرد گروه صداپیشگان تمجید کردند.

انیمیشن پرندگان خشمگین توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و به فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه دست پیدا کند. اینی انیمیشن با بودجه 73 میلیون دلاری تولید شد و حدود 347 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بعد از این موفقیت بزرگ، دنباله‌ای از این اثر با نام پرندگان خشمگین 2 در سال 2019 اکران شد که نتوانست در بخش فروش موفقیت‌های فیلم نخست را تکرار کند.

جیسون سودیکیس، جش گد، دنی مک‌براید، بیل هادر، مایا رودولف و پیتر دینکلیج ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی هستند که در انیمیشن پرندگان خشمگین به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان انیمیشن پرندگان خشمگین بدین شرح است: پرنده‌ای مهربان و خوش‌قلب به نام رد دارای مشکلی اساسی است و آن این است که او خیلی زود کنترل خود را از دست داده و عصبانی می‌شود؛ این پرنده هنگام عصبانیت همه‌چیز را برهم می‌زند و عملا غیرقابل کنترل می‌شود. به دلیل همین موضوع شهردار رد را مجبور می‌کند تا در کلا‌س‌های فوق‌برنامه کنترل خشم شرکت کرده و مشکل خود را برطرف کند. رد در این کلاس‌ها با یک پرنده زن بسیار آرام و زیبا به نام ماتیلدا، یک پرنده شوخ‌طبع و سریع به نام چاک، یک پرنده حساس و درون‌گرا با قدرت انفجار به نام بمب و یک پرنده بزرگ و کم‌حرف به نام ترنس آشنا می‌شود. در ادامه داستان خوک‌هایی سبز رنگ وارد قلمرو این پرندگان شده و مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد می‌کنند؛ رد و دوستانش نیز تصمیم می‌گیرند در مقابل این خوک‌ها قرار گرفته و آن‌ها را شکست دهند.




بنر فیلم پا کوچولو

پا کوچولو

Smallfoot
کارگردان: Karey Kirkpatrick نویسنده: Karey Kirkpatrick , Eyal Podell , Sergio Pablos , Clare Sera , Jonathon E. Stewart
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Channing TatumChanning Tatum
James CordenJames Corden
ZendayaZendaya
CommonCommon
LeBron JamesLeBron James
Danny DeVitoDanny DeVito

درباره فیلم پا کوچولو


پاکوچولو (Smallfoot) را می‌توان یکی دیگر از بهترین انیمیشن‌ های جهان دانست که بعد از اکران در سال 2018 با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. وظیفه کارگردانی انیمیشن پاکوچولو برعهده کری کرکپاتریک قرار داشت. فیلم‌نامه این انیمیشن توسط گلن فیکارا و داستان آن نیز توسط سرگیو پابلوس نوشته شد. فیکارا در کنار بان ردفورد و جان ریکوآ به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت.

انیمیشن پاکوچولو نقدهای مختلفی از سوی منتقدان دریافت کرد؛ برخی از منتقدان نسبت به طراحی ساخت و فیلم‌نامه این انیمیشن ایراداتی وارد کردند و برخی دیگر نیز داستان آن را زیبا توصیف کرده و این انیمیشن را سرگرم‌کننده دانستند.

انیمیشن پاکوچولو با وجود دریافت نقدهای مختلف، در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق ظاهر شد و و توانست به فروش خوبی در باکس‌آفیس دست پیدا کند. این انیمیشن که با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 213 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

چنینگ تیتوم، جیمز کوردن، کامن، لبران جیمز، جینا رادریگز، دنی دویتو و یارا شهیدی ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان انیمیشن پاکوچولو بدین شرح است: یک یتی دانشمند به نام میگو اعتقاد دارد موجودات کمیابی که با نام پاکوچولوها (انسان‌ها) شناخته می‌شوند، دارای وجود خارجی هستند. در ادامه میگو به شکل اتفاقی با یک پاکوچولو مواجه می‌شود و این موضوع را با هم‌نوعان خود به اشتراک می‌گذارد؛ اما هم‌نوعانش حرف‌های او را نمی‌پذیرند. میگو جهت اثبات حرف‌هایش تصمیم می‌گیرد به دنبال پاکوچولوها برود؛ او در ادامه با یک پاکوچولو آشنا می‌شود که سازنده مستند حیوانات است.




بنر فیلم هتل ترانسیلوانیا ۳

هتل ترانسیلوانیا ۳

Hotel Transylvania 3: Summer Vacation
کارگردان: Genndy Tartakovsky نویسنده: Michael McCullers , Genndy Tartakovsky
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Adam SandlerAdam Sandler
Andy SambergAndy Samberg
Selena GomezSelena Gomez
Kevin JamesKevin James
David SpadeDavid Spade
Steve BuscemiSteve Buscemi

درباره فیلم هتل ترانسیلوانیا ۳


هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی (Hotel Transylvania 3: Summer Vacation) سومین فیلم مجموعه هتل ترانسیلوانیا است که بعد از اکران در سال 2018 توانست مورد توجه طرفداران قرار بگیرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این انیمیشن برعهده گندی تارتاکوفسکی قرار داشت؛ البته مایکل مکالرز در امر نویسندگی به تارتاکوفسکی کمک کرد. میشل مردوکا نیز تهیه‌کننده این انیمیشن جذاب بود.

این انیمیشن به اندازه دو فیلم قبلی نتوانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات چندان خوبی از سوی آن‌ها دریافت نکرد؛ منتقدان اعتقاد داشتند سازندگان در ساخت انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی خلاقیت داستانی خاصی به خرج نداده‌اند و این انیمیشن درون‌مایه چندان جذابی ندارد.

برخلاف نظرات منفی منتقدان، این انیمیشن حضور موفقیت‌آمیزی در گیشه داشت و فروشی عالی را به نام خود ثبت کرد. قسمت سوم انیمیشن هتل ترانسیلوانیا با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شد و حدود 528 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بعد از این موفقیت تجاری عظیم، سازندگان خبر از ساخت قسمت چهارم این مجموعه و اکران آن در سال 2021 دادند. (البته با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا ممکن است این تاریخ با تاخیر مواجه شود)

آدام سندلر، اندی سمبرگ، سلنا گومز، کوین جیمز، فرن درشر، استیو بوشمی، مالی شنون، دیوید اسپید، کیگان-مایکل کی، کاترین هان، جیم گافیگان، کریسی تیگن، جو جوناس و مل بروکس ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان قسمت سوم مجموعه هتل ترانسیلوانیا بدین شرح است: داستان در ابتدا به زمان گذشته و سال 1987 سفر می‌کند؛ دراکولا و دوستانش با لباس‌هایی مبدل و با قطار به بوداپست سفر می‌کنند. یکی از دشمنان همیشگی دراکولا به نام پروفسور آبراهام ون هلسینگ وارد قطار شده و با کمک هیولاها قصد در اسارت دراکولا و دوستانش دارد. طی اتفاقاتی مختلف، دراکولا موفق می‌شود دوستان خود را از شر هیولاها نجات دهد و مانع از نقشه ون هلسینگ برای به دام انداختن آن‌ها شود. در ادامه داستان به زمان حال بازمی‌گردد و اوضاع کنونی دراکولا و دخترش را به‌تصویر می‌کشد.




بنر فیلم پرندگان خشمگین ۲
پوستر فیلم پرندگان خشمگین ۲
دو زبانه

پرندگان خشمگین ۲

The Angry Birds Movie 2
کارگردان: Thurop Van Orman نویسنده: Peter Ackerman , Eyal Podell , Jonathon E. Stewart
سال انتشار:2019محصول: فنلاند , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jason SudeikisJason Sudeikis
Josh GadJosh Gad
Leslie JonesLeslie Jones
Bill HaderBill Hader
Rachel BloomRachel Bloom
AwkwafinaAwkwafina

درباره فیلم پرندگان خشمگین ۲


پرندگان خشمگین 2 (Angry Birds 2) دنباله انیمیشن پرندگان خشمگین است که توسط توروپ ون اورمان کارگردانی شد؛ این اثر در جلب نظر مخاطبان به اندازه فیلم نخست موفق عمل نکرد. اما توانست با فروش نسبتا خوبش سازندگان خود را راضی نگه دارد.

داستان قسمت دوم پرندگان خشمگین توسط پیتر اکرمن نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده جان کوهن قرار داشت. این انیمیشن نمرات پایینی را از سوی منتقدان دریافت کرد و در جلب نظر آن‌ها چندان موفق نبود. منتقدان اعتقاد داشتند سازندگان در داستان و فیلم‌نامه این اثر از خلاقیت خاصی استفاده نکرده‌اند و تنها سعی کردند با تکیه بر محبوبیت مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام سودی برای خود رقم بزنند.

انیمیشن پرندگان خشمگین 2 با وجود اینکه به اندازه فیلم نخست در جلب نظر مخاطبان موفق نبود؛ اما توانست فروش خوبی را گیشه به نام خود ثبت کند. این انیمیشن که با بودجه 65 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 165 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

جیسون سودیکیس، جش گد، دنی مک‌براید، لزلی جونز، ریچل بلوم، پیت دیویدسون، استرلینگ کی براون، اوگینو دربز، زک وودز، داو کامرون، بک بنت، بیل هیدر و پیتر دینکلیج ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان انیمیشن پرندگان خشمگین 2 بدین شرح است: هر روزه جنگی میان خوک‌ها و پرندگان انجام می‌شود و این روند برای مدت‌ها ادامه دارد؛ بعد از گذشت زمانی پادشاه خوک‌ها ادعا می‌کند که جزیره‌ای جدید را پیدا کرده و از پرندگان می‌خواهد با یکدیگر صلح و به این جزیره خطرناک سفر کنند. پرندگان درخواست پادشاه خوک‌ها را می‌پذیرند و با تشکیل یک تیم وارد این جزیره بسیار خطرناک می‌شوند.




بنر فیلم شگفت انگیزان ۲

شگفت انگیزان ۲

Incredibles 2
کارگردان: Brad Bird نویسنده: Brad Bird
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Craig T. NelsonCraig T. Nelson
Holly HunterHolly Hunter
Sarah VowellSarah Vowell
Huck MilnerHuck Milner
Catherine KeenerCatherine Keener
Eli FucileEli Fucile

درباره فیلم شگفت انگیزان ۲


شگفت‌انگیزان 2 (The Incredibles 2) یکی دیگر از انیمیشن‌هایی است که شایستگی حضور در لیست بهترین انیمیشن های جهان را داراست. این انیمیشن درواقع دنباله انیمیشن شگفت‌انگیزان است که در سال 2004 تولید شده بود. بعد از موفقیت قسمت نخست، سازندگان برای مدت زمان زیادی درنظر داشتند تا دنباله‌ای از آن را تولید کنند؛ سرانجام بعد از 14 سال شرایط فراهم شد و فیلم دنباله در سال 2018 در سالن‌های سینما به نمایش درآمد.

وظیفه کارگردانی و نویسندگی انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 برعهده برد برد قرار داشت؛ جان لستر نیز تهیه‌کننده این انیمیشن بود. انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و توانست نمرات نسبتا خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این انیمیشن را در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری، داستان و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار دادند.

انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 در هر دو مراسم اسکار سال 2019 و گلدن گلوب سال 2019 نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن سال شده بود که موفق به کسب هیچ‌کدام از این جوایز نشد. فیلم نخست موفق شده بود جایزه اسکار بهترین انیمیشن را دریافت کند.

شگفت‌انگیزان 2 فروشی فوق‌العاده را در گیشه تجربه کرد و به یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما تبدیل شد. این انیمیشن که با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.227 میلیارد دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریگ تی. نلسن، هالی هانتر، ساموئل ال. جکسون، سارا واول، هاک میلنر و برد برد اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 بدین شرح است: بعد از حوادث فیلم نخست تصور می‌شد که فعالیت ابرقهرمانان بار دیگر به حالت قبلی خود بازگشته و آن‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی با افراد شرور و خلافکار مبارزه کنند؛ اما طی درگیری خانواده پار با یک خلافکار زیرزمینی مخوف و خرابی‌های به بار آمده، دولت بار دیگر تصمیم می‌گیرد فعالیت‌های ابرقهرمانان را معلق کرده و آن‌ها را زندگی روزمره مجاب کند. اکنون بار دیگر خانواده پار باید با مشکلات زندگی بی‌هیجانشان دست‌وپنجه نرم کنند.




بنر فیلم شگفت‌انگیزان
پوستر فیلم شگفت‌انگیزان

شگفت‌انگیزان

The Incredibles
کارگردان: Brad Bird نویسنده:
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده
Craig T. NelsonCraig T. Nelson
Holly HunterHolly Hunter
Sarah VowellSarah Vowell
Spencer FoxSpencer Fox
Jason LeeJason Lee
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson

درباره فیلم شگفت‌انگیزان


انیمیشن شگفت‌انگیزان (The Incredibles) یکی از پرطرفدارترین انیمیشن‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود که توانست به اثری ماندگار در بین طرفداران دنیای انیمیشن تبدیل بشود. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این انیمیشن جذاب برعهده برد برد قرار داشت؛ جان واکر نیز تهیه‌کننده انیمیشن شگفت‌انگیزان بود.

این انیمیشن بعد از اکران در سال 2004 خیلی سریع مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و توانست نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند. منتقدان انیمیشن شگفت‌انگیزان را به دلیل ریتم تند و جذاب داستان، کارگردانی قدرتمند و بازی عالی گروه صداپیشگان مورد تحسین قرار دادند. انیمیشن شگفت‌انگیزان طی مراسم اسکار سال 2005 نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم پویانمایی شد که توانست این جایزه را به‌دست بیاورد.

این انیمیشن در بخش فروش نیز خارق‌العاده عمل کرد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. انیمیشن شگفت‌انگیزان با بودجه 92 میلیون دلاری تولید شد و حدود 631 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در انیمیشن شگفت‌انگیزان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریگ تی. نلسن، جیسون لی، هالی هانتر، سارا واول، اسپنسر فاکس، ساموئل ال. جکسون، الیزابت پنیا و برد برد اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: آقای شگفت‌انگیز و الاستیگرل و دیگر ابرقهرمانان تمام تلاش‌های خود را انجام می‌دهند تا مانع از فعالیت افراد شرور و خلافکاران بزرگ شوند؛ آن‌ها در ابتدا مورد تحسین مردم قرار گرفته و طرفداران زیادی داشتند. اما در ادامه همه‌چیز تغییر می‌کند. دولت به دلیل خرابی‌های به بار آمده توسط ابرقهرمانان، تصمیم می‌گیرد دخالت آن‌ها را در هرگونه فعالیتی ممنوع اعلام کند؛ این یعنی قهرمانان باید به‌عنوان افرادی عادی در بین مردم زندگی کنند و به‌هیچ‌وجه از قدرت‌هایشان استفاده نکنند.




بنر فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳

How to Train Your Dragon: The Hidden World
کارگردان: Dean DeBlois نویسنده: Dean DeBlois
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jay BaruchelJay Baruchel
America FerreraAmerica Ferrera
Cate BlanchettCate Blanchett
Craig FergusonCraig Ferguson
Jonah HillJonah Hill
Kit HaringtonKit Harington

درباره فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳


چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 3 (How to Train Your Dragon 3‎) یکی دیگر از آثاری است که شایستگی حضور در لیست بهترین انیمیشن های جهان را داراست. این انیمیشن درواقع قسمت سوم مجموعه چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم محسوب می‌شود که توانست مانند دو فیلم قبلی مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار بگیرد.

دین دبلویس به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این انیمیشن همکاری داشت؛ وظیفه تهیه‌کنندگی این پروژه نیز برعهده بونی آرنولد و برد لوئیس قرار داشت. انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 3 توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد.

این انیمیشن در بخش فروش نیز توانست موفقیت عظیمی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد و فروشی بسیار خوبی در گیشه داشته باشد؛ انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 3 که با بودجه 129 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 581 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جی باروشل، کیت بلانشت، جرارد باتلر، کریگ فرگوسن، آمریکای فررا، جونا هیل، کریستوفر مینتس-پلس، تی جی میلر، کریستن ویگ، کیت هرینگتون و اف. موری آبراهام اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن جذاب و دیدنی بدین شرح است: بعد از داستان‌های فیلم قبلی، هیکاپ اکنون رئیس برک شده و تلاش می‌کند تا اژدهایانی که اسیر هستند تا نجات دهد. در همین حین یک شکارچی اژدها به نام گریمل که تمام خشم شب‌ها را شکار کرده است، متوجه می‌شود هنوز بی‎‌دندان را شکار نکرده است. گریمل جهت به دام انداختن بی‌دندان تصمیم می‌گیرد یک اژدهای خشم شب ماده را به‌عنوان طعمه به برک بفرستد.




بنر فیلم یخ زده 2
پوستر فیلم یخ زده 2
دو زبانه

یخ زده 2

Frozen II
کارگردان: Chris Buck , Jennifer Lee نویسنده: Allison Schroeder , Jennifer Lee
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Kristen BellKristen Bell
Idina MenzelIdina Menzel
Josh GadJosh Gad
Jonathan GroffJonathan Groff
Sterling K. BrownSterling K. Brown
Evan Rachel WoodEvan Rachel Wood

درباره فیلم یخ زده 2


یخ زده 2 (Frozen II‎) نیز جزو بهترین انیمیشن‌ های جهان است که درواقع دنباله انیمیشن موفق فروزن (محصول سال 2013) محسوب می‌شود. این انیمیشن بعد از اکران در سال 2019 توانست موفقیت تجاری عظیمی را به نام خود ثبت کند و مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار بگیرد.

وظیفه کارگردانی انیمیشن یخ زده 2 برعهده جنیفر لی و کریس باک قرار داشت؛ این دو در کنار کریستن اندرسون لوپز و رابرت لوپز وظیفه نویسندگی این انیمیشن را برعهده داشتند. پیتر دل وچو نیز تهیه‌کننده قسمت دوم انیمیشن فروزن بود.

یخ زده 2 با استقبال گسترده منتقدین مواجه شد و توانست نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند؛ منتقدان این انیمیشن را به دلیل خلاقیت داستانی، موسیقی زیبا، کارگردانی قدرتمند و عملکرد عالی گروه صداپیشگان مورد تحسین قرار دادند.

این انیمیشن طی مراسم گلدن گلوب 2020 در دو بخش بهترین ترانه و بهترین انیمیشن نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌کدام از این بخش‌ها موفق به کسب جایزه نشد. یخ زده 2 در مراسم اسکار سال 2020 نیز نامزد دریافت جایزه بهترین ترانه شده بود که نتوانست این جایزه را کسب کند.

قسمت دوم انیمیشن فروزن در بخش فروش خارق‌العاده عمل کرد و توانست به بهترین شکل ممکن سازندگانش را راضی نگه دارد؛ این انیمیشن که با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 1.449 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد. این میزان از فروش انیمیشن یخ زده 2 را به سومین فیلم پرفروش سال 2019 و دهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل کرد.

ایدینا منزل، کریستن بل، جاناتان گروف و جاش گد ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان انیمیشن یخ زده 2 بدین شرح است: داستان فیلم از ادامه قسمت نخست آغاز می‌شود؛ داستان با یک فلاش بک به زمان کودکی آنا و السا آغاز می‌شود. طبق این خاطره پدر و مادر این دو خبر از وجود جنگلی اسرارآمیز دادند که توسط مه پوشیده شده است. در آن زمان اهالی جنگل بعد از احداث سدی بزرگ، برای پدربزرگ السا آنا جشنی ترتیب داده بودند که درواقع یک توطئه بود. این جنگل توسط چهار روح باد، آب، آتش و زمین محافظت می‌شود؛ تنها شخصی که توانسته جان خود را در آن جنگل نجات دهد پدر السا و آنا بود. بعد از این ماجرا نه شخصی به این جنگل وارد و نه از آن خارج شد.




بنر فیلم کوکو

کوکو

Coco
کارگردان: Lee Unkrich نویسنده: Matthew Aldrich , Adrian Molina
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Anthony GonzalezAnthony Gonzalez
Gael García BernalGael García Bernal
Benjamin BrattBenjamin Bratt
Alanna UbachAlanna Ubach
Renée VictorRenée Victor
Ana Ofelia MurguíaAna Ofelia Murguía

درباره فیلم کوکو


کوکو (Coco) نیز جزو بهترین انیمیشن های جهان محسوب می‌شود که توانست بسیاری از مخاطبان را تحت تاثیر داستان زیبایش قرار بدهد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این اثر موزیکال و فانتزی برعهده لی آنکریچ قرار داشت؛ البته افرادی چون جیسون کاتز، متیو آلدریخ و آدریان مولینا در امر نویسندگی به آنکریچ کمک کردند. دارلا کی. اندرسون نیز تهیه‌کننده این انیمیشن بود.

انیمیشن کوکو بعد از اکران در سال 2017 توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کرده و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. منتقدان این انیمیشن را به دلیل موسیقی متن جذاب، عملکرد فوق‌العاده گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی محشر مورد تحسین قرار دادند.

انیمیشن کوکو در کسب جوایز سینمایی معتبر نیز بسیار موفق عمل کرد؛ این انیمیشن طی مراسم گلدن گلوب سال 2018 در دو بخش بهترین پویانمایی و بهترین آهنگ اورجینال نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست در بخش نخست این جایزه را کسب کند. انیمیشن کوکو در مراسم اسکار سال 2018 نیز در دو رشته بهترین انیمیشن و بهترین ترانه نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست در هر دو بخش این جایزه را به دست بیاورد.

این انیمیشن در بخش فروش خارق‌العاده کار کرد و توانست مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان دنیای انیمیشن قرار بگیرد. انیمیشن کوکو که با بودجه عظیم 175 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 807 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان انیمیشن کوکو بدین شرح است: پسری 12 ساله به نام میگل علاقه بسیار زیادی به موسیقی دارد؛ آرزوی این پسرک آن است که مانند هنرمند مطرح ارنستو دلا کروز به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شود. اما میگل برای رسیدن به آرزویش با مشکلی بزرگ مواجه است؛ خانواده او به شکلی جدی مخالف موسیقی هستند و آن را در بین خود ممنوع اعلام کرده‌اند. اما میگل بدون توجه به مخالفت خانواده‌اش تصمیم می‌گیرد در روز مردگان (رسمی در کشور مکزیک) در یک مسابقه موسیقی شرکت کرده و استعداد خود را نشان دهد.

نظرات در مورد پست بهترین انیمیشن‌های جهان

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_52772

یکشنبه، 05 دی 1400، 11:21

انمیشن up رو میشه بذارید رو سایت؟؟ )":


عکس پروفایل

مصطفی

سه‌شنبه، 07 دی 1400، 19:08

سلام و عرض ادب .. بله حتما .. میفرستم برای تیم محتوا پیامتون رو 💗💗

عکس پروفایل

u_33375

جمعه، 19 آذر 1400، 14:46

سلام عالین


عکس پروفایل

مصطفی

جمعه، 19 آذر 1400، 17:36

💗👏👍

عکس پروفایل

u_50562

چهارشنبه، 17 آذر 1400، 18:02

جای خیلی از انیمه ها خالیه


عکس پروفایل

مصطفی

جمعه، 19 آذر 1400، 10:49

البته که این مقاله مربوط به انیمیشنه و انیمه‌ها یه مقاله جدا دارن ..

عکس پروفایل

u_21703

پنج‌شنبه، 03 تیر 1400، 20:29

همه شو دیدم :(


عکس پروفایل

مصطفی

پنج‌شنبه، 03 تیر 1400، 20:54

مشخصه خوره‌ی انیمیشنید پس :)) ما چند روزی یه بار یه آپدیت به مقاله میزنیم و انیمیشن جدید اضافه میکنیم؛ اگه احساس میکنید جای انیمیشنی خالیه بفرمایید تا توی بروزرسانی‌های جدید ازش استفاده کنیم. مرسی.

عکس پروفایل

u_24023

چهارشنبه، 02 تیر 1400، 20:24

به نظرم فیلم روح یا سول باید اول باشه


عکس پروفایل

مصطفی

چهارشنبه، 02 تیر 1400، 21:42

لیست کلا رتبه بندی نداره، اینا همشون انیمیشن‌های خیلی خفنین خداییش، نمیشه رتبه بندیشون کرد، همرو باید نگاه کرد فقط :))

عکس پروفایل

u_10562

دوشنبه، 06 اردیبهشت 1400، 01:43

عالیه

عکس پروفایل

u_13953

یکشنبه، 15 فروردین 1400، 12:18

عالی هستند

عکس پروفایل

u_12297

جمعه، 29 اسفند 1399، 11:33

خوب بود

عکس پروفایل

u_10929

چهارشنبه، 13 اسفند 1399، 10:38

عالی

عکس پروفایل

u_7259

شنبه، 27 دی 1399، 23:23

خوب