خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های معمایی

بهترین فیلم های معمایی کدام هستند؟ ژانر معمایی همواره میزبان برترین فیلم های تاریخ سینما بوده است.

این ژانر دارای طرفداران زیادی است و محبوبیت بالایی در میان طرفداران فیلم و سریال دارد. بسیار از بزرگ‌ترین فیلم‌سازان جهان جهت دیده شدن آثارشان از درون‌مایه معمایی و راز استفاده می‌کنند.

در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینما که به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کرد‌ه‌اند، به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین فیلم‌های معمایی




بنر فیلم جزیره شاتر

جزیره شاتر

Shutter Island
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Laeta Kalogridis
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Mark RuffaloMark Ruffalo
Ben KingsleyBen Kingsley
Emily MortimerEmily Mortimer
Michelle WilliamsMichelle Williams
Max von SydowMax von Sydow

درباره فیلم جزیره شاتر


جزیره شاتر (Shutter Island) یک فیلم معمایی خارق‌العاده است که تا مدت ذهن مخاطب را درگیر داستان عمیق و رازآلود خود می‌کند. فیلم جزیره شاتر برپایه رمانی به همین نام اثر دنیس لهان ساخته شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده مارتین اسکورسیزی قرار داشت. لیتا کالوگریدیس داستان این فیلم را به رشته تحریر درآورد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم جزیره شاتر نیز برعهده بردلی جی. فیشر، آرنی مسر و مایک مدووی قرار داشت.

این فیلم به شدت با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شد و نمراتی عالی را کسب کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل پیچش داستانی فوق‌العاده، فیلم‌نامه محشر، کارگردانی قدرتمند و بازی عالی گروه بازیگری تحسین کردند. فیلم جزیره شاتر اکنون در لیست 250 فیلم برتر سایت imdb قرار دارد.

این فیلم عملکرد قدرتمندانه‌ای در گیشه داشت و مورد استقبال سیل عظیمی از مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه تولید 80 میلیون دلاری خود حدود 294 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم جزیره شاتر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی کاپریو، مارک روفالو، بن کینگزلی، میشل ویلیامز، امیلی مورتیمر، پاتریشا کلارکسون و روبی جرینز اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1954 جریان دارد. دو مارشال ایالات متحده به نام‌های تدی دانیلز و چاک ایول جهت تحقیق روی فرار یک بیمار روانی خطرناک به نام سولاندو از بیمارستانی در جزیره شاتر به این جزیره مرموز مسافرت می‌کنند. هنگام ورود به این جزیره تد شاهد رفتارهای ناخوشایندی از سوی پلیس مستقر در جزیره است. تدی مشکلات شخصی خاص خودش را در زندگی خود دارد؛ او همسرش را طی یک آتش‌سوزی که توسط یک مجرم روانی به ‌نام اندرو لدیس که او هم در همین جزیره نگهداری می‌شود از دست داده‌ است. رفتارهای عجیب رئیس بیمارستان روانی، دکتر جان کاولی باعث شک تدی می‌شود. او تصور می‌کند تمام افراد داخل جزیره به نحوی در یک بازی که تنها برای او طراحی شده ‌است بازی می‌کنند.




بنر فیلم هفت
پوستر فیلم هفت
دو زبانه

هفت

Se7en
کارگردان: David Fincher نویسنده: Andrew Kevin Walker
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Brad PittBrad Pitt
Morgan FreemanMorgan Freeman
Gwyneth PaltrowGwyneth Paltrow
Kevin SpaceyKevin Spacey
R. Lee ErmeyR. Lee Ermey
John C. McGinleyJohn C. McGinley

درباره فیلم هفت


هفت (Seven ) یکی دیگر از بهترین فیلم های معمایی سینما محسوب می‌شود که توسط دیوید فینچر کارگردانی و در سال 1995 اکران شد. آرنولد کوپرسون به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. داستان این فیلم نیز توسط اندرو کوین واکر نوشته شد.

فیلم هفت در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر شد و توانست مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان این فیلم را به دلیل پیچش داستانی جالب و عمق فیلم‌نامه تحسین کردند و از عملکرد گروه بازیگری و کارگردانی تمجید کردند.

فیلم هفت طی مراسم اسکار فقط در بخش بهترین تدوین فیلم نامزد دریافت جایزه شد که موفق به کسب آن نشد.

فیلم هفت در باکس‌آفیس حضور قدرتمندانه‌ای داشت و فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 327 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

برد پیت و مورگان فریمن، گوئینت پالترو، رونالد لی ارمی، جان کریستوفر مک‌گینلی و کوین اسپیسی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم هفت بدین شرح است: دیوید میلز که به تازگی انتقالی گرفته و ویلیام سامرست که به‌زودی بازنشسته می‌شود هر دو کارآگاه‌های جنایی هستند که عمیقاً درگیر پرونده یک قاتل سریالی دگرآزار می‌شوند. قاتلی که قتل‌های خود را با دقت بر طبق هفت گناه کبیره طرح‌ریزی کرده‌است: شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت.




بنر فیلم چاقوکشی

چاقوکشی

Knives Out
کارگردان: Rian Johnson نویسنده: Rian Johnson
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Daniel CraigDaniel Craig
Chris EvansChris Evans
Ana de ArmasAna de Armas
Jamie Lee CurtisJamie Lee Curtis
Michael ShannonMichael Shannon
Don JohnsonDon Johnson

درباره فیلم چاقوکشی


چاقوکشی (Knives Out) یک فیلم معمایی تماشایی است که بدون شک شایستگی حضور در این لیست را داراست. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده ریان جانسن قرار داشت. رام برگمن نیز در امر تهیه‌کنندگی جانسن را همراهی کرد.

فیلم چاقوکشی پس از اکران در سال 2019 با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و در جلب نظرات آن‌ها کاملا موفق بود. این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی، داستان و فیلم‌نامه مور تحسین آن‌ها قرار گرفت.

فیلم چاقوکشی طی مراسم اسکار در بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به دریافت آن نشد. این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در سه بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای بازی دنیل کریگ و بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی برای بازی آنا د آرماس نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد.

فیلم چاقوکشی عملکرد درخشانی را از خود در گیشه برجای گذاشت و با استقبال عظیم مخاطبان مواجه شد. این فیلم که با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 311 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم چاقوکشی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس، جیمی لی کرتیس، تونی کولت، دان جانسون، مایکل شنون، کیت استنفیلد، کاترین لانگفورد، جیدن مارتل و کریستوفر پلامر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم چاقوکشی بدین شرح است: نویسنده مشهور و ثروتمند رمان‌های جنایی به نام هارلن ترومبی، تمام خانواده خود را به جشن تولد ۸۵ سالگی‌اش دعوت می‌کند؛ اما بعد از مراسم، هارلن به شکل عجیبی به قتل می‌رسد. یک کارآگاه خصوصی وارد ماجرا می‌شود تا راز قتل او را آشکار کند. این در صورتی است که تمام اعضای خانواده هارلن می‌توانند قاتل باشند.




بنر سریال شرلوک

شرلوک

Sherlock
سازنده: Mark Gatiss , Steven Moffat
سال‌های انتشار:2010 - 2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Mark GatissMark Gatiss
Una StubbsUna Stubbs
Jonathan ArisJonathan Aris
Benedict CumberbatchBenedict Cumberbatch
Rupert GravesRupert Graves
Amanda AbbingtonAmanda Abbington

درباره سریال شرلوک


شرلوک (Sherlock) یکی بهترین سریال های معمایی تاریخ محسوب می‎‌شود که به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. این سریال برپایه داستان‌های شرلوک هولمز اثر آرتور کانن دویل تولید شد. استیون موفات و مارک گیتیس وظیفه ساخت سریال شرلوک را برعهده داشتند.

این سریال کار خود را از سال 2010 توسط شبکه بی بی سی وان آغاز کرد و بعد از چهار فصل در سال 2017 به پایان رسید. البته هنوز به طور حتمی مشخص نیست که سریال شرلوک به پایان رسیده یا خیر. طبق گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است، ظاهرا فصل پنجم این سریال نیز تولید خواهد شد؛ البته این خبر هنوز به طور رسمی توسط سازندگان تایید نشده است.

سریال شرلوک توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و با استقبال آن‌ها مواجه شد. منتقدان این سریال معمایی را به علت روند داستانی جالب و شوکه‌کننده و همچنین روابط جذاب بین دو شخصیت اصلی داستان تحسین کردند و نمرات بسیار خوبی را به آن اعطا کردند.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بندیکت کامبربچ، مارتین فریمن، مارک گیتیس، اندرو اسکات و روپرت گراوس اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال شرلوک بدین شرح است: داستان سریال در لندن معاصر جریان دارد و ماجراهای کارآگاه مشاور، شرلوک هولمز را به تصویر می‌کشد که به همراه دوست صمیمی و شریک زندگی‌اش دکتر جان واتسون در حل پرونده‌های جنایی به اسکاتلندیارد مشاوره می‌دهد. در مسیر پرونده افرادی همچون بازرس لستراد و مالی هوپر نیز به آن‌ها کمک می‌کنند.

توجه داشته باشید که سریال شرلوک، یکی از بهترین سریال های خارجی است و تماشای آن می‌تواند ساعت‌ها لذت را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد.

گالری سریال شرلوک





بنر فیلم بی خوابی
پوستر فیلم بی خوابی

بی خوابی

Insomnia
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Hillary Seitz
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
Al PacinoAl Pacino
Robin WilliamsRobin Williams
Hilary SwankHilary Swank
Maura TierneyMaura Tierney
Martin DonovanMartin Donovan
Nicky KattNicky Katt

درباره فیلم بی خوابی


بی‌خوابی (Insomnia) جزو بهترین فیلم های معمایی محسوب می‌شود که درواقع نسخه بازسازی شده از فیلمی نروژی به همین نام به حساب می‌آید. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده پال یونگر ویت، ادوارد ال. مک‌دانل، برودریک جانسون و اندرو کوزوه قرار داشت. فیلم‌نامه فیلم بی‌خوابی نیز توسط هیلاری سیتز به رشته تحریر درآمد.

فیلم بی‌خوابی توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نقدهای مثبتی را دریافت کند. این فیلم به دلیل بازی فوق‌العاده گروه بازیگری، شخصیت‌پردازی‌های عالی و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم بی‌خوابی عملکرد درخشانی را از خود در گیشه برجای گذاشت و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم که با بودجه 46 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 113 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم بی‌خوابی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آل پاچینو، رابین ویلیامز، هیلاری سوانک، مورا تیرنی، مارتین دونوان، نیکی کت، پال دولی و لورن کاردینال اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم معمایی بدین شرح است: داستان در منطقه‌ای در آلاسکا رخ می‌دهد؛ جایی که شش ماه شب و شش ماه روز است. این فیلم راجع‌به یک افسر اداره آگاهی است که در منطقه بالای خط قطب شمال در تابستان که همیشه روز است، به پیگرد قانونی یک قتل مشغول می‌شود. جنازه دختر ۱۷ ساله‌ای توسط شخصی برهنه پیدا می‌شود و آن پلیس به آن محل برای تحقیق احضار می‌شود که به علت عوامل محیطی دچار بی‌خوابی می‌شود.




بنر فیلم خاطرات قتل

خاطرات قتل

Memories of Murder
کارگردان: Bong Joon-ho نویسنده: Bong Joon-ho , Shim Sung-bo
سال انتشار:2003محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Song Kang-hoSong Kang-ho
Kim Sang-kyungKim Sang-kyung
Kim Roe-haKim Roe-ha
Song Jae-hoSong Jae-ho
Park Hae-ilPark Hae-il
Go Seo-heeGo Seo-hee

درباره فیلم خاطرات قتل


خاطرات قاتل یکی از بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینما محسوب می‌شود که توجه منتقدان و مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. لازم به ذکر است که داستان به‌تصویر کشیده شده در این فیلم کاملا بر مبنای حقیقت است. بونگ جون-هو وظیفه کارگردانی این فیلم معمایی را برعهده داشت. هو همراه با شیم سونگ بو به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشتند. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم خاطرات قاتل نیز برعهده چا سونگ جه قرار داشت.

فیلم خاطرات قاتل پس از اکران موفق شد توجه بسیاری از منتقدان را به سمت خود جلب کند و با تحسین گسترده آن‌ها مواجه شود. این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. سونگ کانگ‌هو، کیم سانگ‌کیونگ، کیم روی‌ها، پارک هائه‌ایل و بیونگ هی بونگ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم خاطرات قاتل به ایفای نقش پرداختند. به سمت خود جلب کند و با تحسین گسترده آن‌ها مواجه شود. این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. سونگ کانگ‌هو، کیم سانگ‌کیونگ، کیم روی‌ها، پارک هائه‌ایل و بیونگ هی بونگ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم خاطرات قاتل به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم خاطرات قاتل بدین شرح است: داستان فیلم در سال ۱۹۸۶ در کرۀ جنوبی شروع می‌شود. جایی که برای دومین بار جسد دختری با دست و پای بسته و در حالی که مورد تجاوز قرار گرفته پیدا می‌شود. دو کارآگاه پلیس محلی خشن و جوان، مأمور رسیدگی به این پرونده شده و بدون هیچ ترفند خاصی، تنها با شکنجه و بازجویی مظنونین، در کارشان جلو می‌روند. تا اینکه یک کارآگاه حرفه‌ای از سئول می‌آید تا به آن دو در تحقیقات کمک کند. پس از پیدا شدن سومین جسد زن، آن‌ها سرنخ‌هایی از این قاتل سریالی به دست می‌آورند.

در خاطر داشته باشید که فیلم سینمایی خاطرات قتل، یکی از بهترین فیلم های کره‌ای محسوب می‌شود و تماشای آن خالی از لطف نیست.




بنر فیلم دختری با خالکوبی اژدها
پوستر فیلم دختری با خالکوبی اژدها

دختری با خالکوبی اژدها

The Girl with the Dragon Tattoo
کارگردان: David Fincher نویسنده: Steven Zaillian
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده , نروژ , سوئد
Daniel CraigDaniel Craig
Rooney MaraRooney Mara
Christopher PlummerChristopher Plummer
Stellan SkarsgårdStellan Skarsgård
Steven BerkoffSteven Berkoff
Robin WrightRobin Wright

درباره فیلم دختری با خالکوبی اژدها


یکی دیگر از فیلم های معمایی که شایستگی حضور در این لیست را دارد فیلم دختری با خالکوبی اژدها (The Girl with the Dragon Tattoo) است. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده دیوید فینچر قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط استیون زایلیان نوشته شد. فیلم دختری با خالکوبی اژدها براساس رمانی به همین نام اثر استیگ لارسن ساخته شد.

این فیلم در جلب نظر منتقدان موفق عمل کرد و با نقدهای مثبت آنان مواجه شد. فیلم دختری با خالکوبی اژدها به دلیل بازی فوق‌العاده بازیگران، شخصیت‌پردازی‌های عالی و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

فیلم دختری با خالکوبی اژدها طی مراسم اسکار در پنج رشته (ازجمله بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای بازی رونی مارا) نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها در رشته بهترین تدوین موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو رشته بهترین بازیگر زن فیلم درام و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیلم دختری با خالکوبی اژدها در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق ظاهر شد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این فیلم با بودجه تولید 90 میلیون دلاری‌اش چیزی در حدود 232 میلیون دلار فروش کرد. دنیل کریگ، رونی مارا، کریستوفر پلامر، استیون برکوف، رابین رایت، جولی ریچاردسون، یوسفین آسپلوند و آرلی خوبر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم دختری با خالکوبی اژدها بدین شرح است: میکائیل بلومکویست روزنامه‌نگاری است که به علت کنجکاوی‌های سیاسی که انجام داده، موقعیت شغلی‌اش نابود شده است. میکائیل از آن دسته روزنامه‌نگارانی است که همیشه تلاش در کشف حقیقت دارد، اما ظاهراً این‌بار به بن‌بست برخورد کرده‌ است. کنجکاوی‌های میکائیل و روحیه جنگندگی او باعث می‌شود تا یک میلیونر به نام هنریک ونگر از وی درخواست کند تا مسئولیت رسیدگی به پرونده نوه برادرش که در سال ۱۹۶۶ مفقود شده را به او بسپارد.




بنر فیلم باشگاه مشت زنی

باشگاه مشت زنی

Fight Club
کارگردان: David Fincher نویسنده: Jim Uhls
سال انتشار:1999محصول: آلمان , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Edward NortonEdward Norton
Brad PittBrad Pitt
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Meat LoafMeat Loaf
Jared LetoJared Leto
Zach GrenierZach Grenier

درباره فیلم باشگاه مشت زنی


باشگاه مبارزه (Fight Club) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های معمایی سینما دانست که در سال 1999 اکران شد. دیوید فینچر وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه فیلم باشگاه مبارزه توسط چاک پالنیک به رشته تحریر درآمد. آرت لینسون، سن شافین و راس گیسون بل نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند. فیلم باشگاه مبارزه برپایه رمانی به همین نام اثر چاک پالانیک ساخته شد.

این فیلم در ابتدای اکرانش چندان موفق نشد مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد؛ اما با گذشت زمان ارزش‌های فیلم باشگاه مبارزه بیش از پیش آشکار گشت. این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، داستان و عملکرد گروه بازیگرانی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. فیلم باشگاه مبارزه طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین جلوه‌های ویژه نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد.

فیلم باشگاه مبارزه نسبت به بودجه تولیدش فروش تقریبا خوبی در گیشه داشت. این فیلم که با بودجه 63 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 100 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. برد پیت، ادوارد نورتون و هلنا بونهام کارتر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم باشگاه مبارزه بدین شرح است: شخصیت اصلی فیلم جوان بی‌نامی است که به عنوان راوی شناخته می‌شود. راوی زندگی غیرعادی و عجیبی دارد. او به مدت شش ماه است که به بیماری بی‌خوابی مبتلا شده‌ است و زندگی‌اش تبدیل به لحظاتی تکراری و پوچ شده ‌است. راوی جهت درمان بی‌خوابی‌اش به دکتر مراجعه می‌کند؛ اما دکتر علی‌رغم اصرار زیاد دارویی به او نمی‌دهد و به جای آن پیشنهاد می‌دهد که به کلاس‌های شبانه برود.

فیلم سینمایی باشگاه مشت زنی، در لیست بهترین فیلم های درام نیز جایگاه قابل قبول و خوبی دارد و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما برای تماشا باشد.




بنر فیلم ذهن زیبا

ذهن زیبا

A Beautiful Mind
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:2001محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم ذهن زیبا


ذهن زیبا (A Beautiful Mind) یک فیلم معمایی و زندگی‌نامه‌ای است که ران هاوارد وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت. برایان گریزر در امر تهیه‌کنندگی هاوارد را همراهی کرد. آکیوا گلدزمن وظیفه نویسندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم ذهن زیبا استقبال گسترده منتقدان را به همراه داشت و به دلیل عملکرد درخشان گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و فیلم‌نامه عالی مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم طی مراسم اسکار در هشت رشته نامزد دریافت جایزه شد که در چهار رشته بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج بخش نامزد دریافت جایزه شد که در چهار بخش بهترین فیلم درام، بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلم‌نامه توانست این جایزه را کسب کند.

راسل کرو، جنیفر کانلی، ویوین کاردن، اد هریس، پل بتانی، آدام گلدبرگ، جاد هیرش، کریستوفر پلامر و مایکل اسپر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم ذهن زیبا موفقیت تجاری بزرگی را تجربه کرد؛ این فیلم که با بودجه 58 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 313 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جان نش از دانشگاه فارغ التحصیل شده و به مقام استادی برگزیده می‌شود. او توانایی محشری در کشف رابطه بین اشکال و اعداد به هم ریخته دارد. ازدواج با آلیشیا به زندگی او رنگ و لعابی دیگر می‌دهد تا اینکه ظاهرا ویلیام پارچر مامور سیا به سراغش می‌رود و از او درخواست می‌کند با توجه به استعداد فوق‌العاده‌اش در زمینه فعالیت‌های رمز شکنی به سیا کمک کند.




بنر فیلم ورود

ورود

Arrival
کارگردان: Denis Villeneuve نویسنده: Eric Heisserer
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Amy AdamsAmy Adams
Jeremy RennerJeremy Renner
Forest WhitakerForest Whitaker
Michael StuhlbargMichael Stuhlbarg
Tzi MaTzi Ma
Mark O'BrienMark O'Brien

درباره فیلم ورود


ورود (Arrival) یکی از بهترین فیلم های معمایی محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی آن برعهده دنی ویلنوو قرار داشت. این فیلم برپایه داستانی کوتاه به نام داستان زندگی تو اثر تد چیانگ ساخته شد. اریک هیزرر فیلم‌نامه این فیلم را به‌رشته تحریر درآورد. دن لوین، شاون لوی، دیوید لیند و آرون رایدر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم ورود موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، بازی گروه بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم ورود طی مراسم اسکار در هشت رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریاقت جایزه شد که تنها توانست جایزه بهترین تدوین صدا را کسب کند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو رشته بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی ایمی آدامز و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که در کسب آن‌ها ناکام بود.

فیلم ورود در گیشه موفقیت بزرگی را تجربه کرد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم با بودجه تولید 47 میلیون دلاری‌اش، حدود 204 میلیون دلار در گیشه فروخت. ایمی آدامز، جرمی رنر، فارست ویتاکر، مایکل استولبارگ، تزی ما و مارک اوبراین ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: لوییس زنی جوان و یک زبان‌شناس ماهر است که بیشتر زمانش را به تدریس در دانشگاه اختصاص می‌دهد. با فرود آمدن دوازده سفینه فضایی در نقاط مختلف جهان، از جمله آمریکا، جوی پر از وحشت و ترس و ابهام بر دنیا حکمفرما می‌شود. ارتش آمریکا با توجه به سابقه لوئیس، که یک زباشناس ماهر است، به سراغش می‌رود و درخواست همکاری می‌دهد تا شاید او بتواند به راز این معمای عجیب پی ببرد.




بنر فیلم بازی تقلید
پوستر فیلم بازی تقلید

بازی تقلید

The Imitation Game
کارگردان: Morten Tyldum نویسنده: Graham Moore
سال انتشار:2014محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Benedict CumberbatchBenedict Cumberbatch
Keira KnightleyKeira Knightley
Matthew GoodeMatthew Goode
Rory KinnearRory Kinnear
Allen LeechAllen Leech
Matthew BeardMatthew Beard

درباره فیلم بازی تقلید


بازی تقلید (The Imitation Game) فیلمی به کارگردانی مورتن تیلدام است که براساس زندگی پدر علم رایانه یعنی آلن تورینگ ساخته شد. تدی شوارزمن به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط گراهام مور به رشته تحریر درآمد.

این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد؛ منتقدان فیلم بازی تقلید را به دلیل بازی فوق‌العاده گروه بازیگری، فیلم‌نامه عالی و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم بازی تقلید طی مراسم اسکار در هشت بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج بخش (ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین فیلم‌نامه) نامزد دریافت جایزه بود که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد.

این فیلم با فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه مواجه شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. فیلم بازی تقلید که با بودجه 14 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 233 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بندیکت کامبربچ، کیرا نایتلی، متیو گود، مارک استرانگ، چارلز دنس، آلن لیچ و تام گودمن-هیل اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم بازی تقلید بدین شرح است: طی جنگ جهانی دوم، در حالی که ارتش عظیم هیتلر یکی پس از دیگری در حال نابودی و فتح کشورهای اروپایی است و لندن زیر حملات سنگین نازی‌ها قرار دارد؛ گروهی از نوابغ و ریاضی‌دانان از جمله آلن تورینگ از سوی دولت انگلیس استخدام می‌شوند تا کاری غیرممکن را به انجام برسانند: شکستن کدهای ماشین‌هایی موسوم به انیگما که نازی‌ها توسط آن مکالمات سری با هم انجام می‌دهند. اما کار چندان طبق روال پیش نمی‌رود و درگیری اعضای گروه با آلن که اصرار دارد با ساخت ماشینی مخصوص، انیگما را شکست بدهد پروژه را تا مرز شکست می‌برد. ولی با وارد شدن دختر نابغه‌ای به‌نام «جوان» به گروه، تحقیقات روی جدیدی به خود می‌گیرد.

لازم به ذکر است که این فیلم جنگی - معمایی، روایتگر یک داستان واقعی است و شکستن کد رمزی انیگما، توسط گروهی که در فیلم مشاهده می‌کنیم اتفاق افتاده که تأثیر بسزایی در سرنوشت جنگ جهانی داشته است.




بنر فیلم تلقین

تلقین

Inception
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan
سال انتشار:2010محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Ken WatanabeKen Watanabe
Joseph Gordon-LevittJoseph Gordon-Levitt
Marion CotillardMarion Cotillard
Ellen PageEllen Page
Tom HardyTom Hardy

درباره فیلم تلقین


تلقین (Inception) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های معمایی سینما محسوب می‌شود که در سال 2010 اکران شد. کریستوفر نولان وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. اما توماس نیز در امر تهیه‌کنندگی نولان را همراهی کرد.

این فیلم علمی تخیلی توانست نظرات مثبت منتقدان را جلب کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان در درجه اول از عمق فیلم‌نامه این اثر تمجید کرده و همچنین عملکرد گروه بازیگری و کارگردانی را مورد تحسین قرار دادند.

فیلم تلقین طی مراسم اسکار در هشت رشته (ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی) نامزد دریافت جایزه بود که توانست در چهار رشته بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه این جایزه را به‌دست بیاورد.

این فیلم در گیشه نیز عملکرد درخشانی داشت و با استقبال مخاطبان مواجه شد. فیلم تلقین که با بودجه عظیم 160 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 870 میلیون دلار فروش کرد. لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، کن واتانابه، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم تلقین حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم معمایی بدین شرح است: دام کاب یک دزد ماهر در کشف اسرار ارزشمند مورد نیاز برای سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری است. او می‌تواند زمانی که دیگران در خواب هستند، اسرار مهم آنان را از درون خواب‌هایشان به سرقت برده و در دنیای بیرون از خواب، این اسرار را به خریداران مورد نظرش بفروشد. داک یک گروه چیره‌دست از روان‌کاوان و معماران زبده دارد که به همراه او مخفیانه وارد خواب‌های دیگران شده و تلاش در کشف و ربودن اطلاعات دارند.

همچنین لازم به ذکر است که فیلم سینمایی IncepTion به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن شناخته می‌شود.

گالری فیلم تلقین





بنر فیلم هویت
پوستر فیلم هویت

هویت

Identity
کارگردان: James Mangold نویسنده: Michael Cooney
سال انتشار:2003محصول: ایالات متحده
John CusackJohn Cusack
Ray LiottaRay Liotta
Amanda PeetAmanda Peet
John HawkesJohn Hawkes
Alfred MolinaAlfred Molina
John C. McGinleyJohn C. McGinley

درباره فیلم هویت


هویت (Identity) نیز جزو بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینما محسوب می‌شود که در سال 2003 اکران شد. جیمز منگولد به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشت. کتی کانراد تهیه‌کننده این فیلم تماشایی بود. فیلم‌نامه فیلم هویت نیز توسط مایکل کانی به رشته تحریر درآمد.

این فیلم نقدهای نسبتا خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد و توانست تحسین آن‌ها را به همراه داشته باشد. منتقدان داستان فیلم هویت را سرگرم‌کننده توصیف کرده و اعتقاد داشتند این فیلم با فیلم‌نامه قدرتمندش به خوبی می‌تواند ذهن مخاطب را درگیر خود کند.

فیلم هویت در گیشه نیز عملکرد قابل قبولی داشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 28 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 90 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. جان کیوساک، آماندا پیت، آلفرد مولینا، کلیا دووال و ری لیوتا ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم هویت بدین شرح است: مالکوم ریورز یک مرد زندانی مبتلا به اختلال چند شخصیتی است که به جرم ارتکاب به چندین قتل، محکوم به اعدام است و در شب قبل از اجرای حکم به درخواست روانشناسش جلسه‌ای برای ارائه آخرین دفاعیاتش ترتیب داده می‌شود. روانشناس او تلاش دارد تا به حاضران در جلسه و قضات نشان دهد که قتل‌های مالکوم به شکل ناآگاهانه و به دلیل شرایط روحی و روانی خاص او صورت گرفته ‌است.




بنر فیلم مرد ایرلندی
پوستر فیلم مرد ایرلندی
دو زبانه

مرد ایرلندی

The Irishman
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Steven Zaillian
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert De NiroRobert De Niro
Al PacinoAl Pacino
Joe PesciJoe Pesci
Stephen GrahamStephen Graham
Ray RomanoRay Romano
Harvey KeitelHarvey Keitel

درباره فیلم مرد ایرلندی


مرد ایرلندی (The Irishman‎) یک فیلم معمایی جدید است که در سال 2020 اکران شد. این فیلم برپایه مانی به نام شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی اثر چارلز برنت ساخته شد. مارتین اسکورسیزی وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این پروژه را برعهده داشت. او در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون رابرت دنیرو، جین رزنتال، گاستون پاولوویچ و اما تیلینگر کاسکاف نیز او را همراهی کردند. استیون زایلیان نیز فیلم‌نامه‌نویس این پروژه بود.

فیلم جدید مرد ایرلندی مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار خوبی را کسب کرد. منتقدان این فیلم را به علت بازی محشر بازیگران، شخصیت‌پردازی‌های فوق‌العاده و کارگردانی قدرتمند تحسین کردند.

فیلم مرد ایرلندی طی مراسم اسکار در ده رشته (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای موفق نشد این جایزه را کسب کند و به یکی از بزرگ‌ترین ناکامان این مراسم تبدیل شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ‌ رشته‌ای نتوانست این جایزه را به‌دست بیاورد.

سازندگان برای ساخت فیلم مرد ایرلندی حدود 159 میلیون دلار خرج کردند. این فیلم توسط سرویس نت‌فلیکس پخش شد و به همین علت نیز نمی‌توان میزان دقیق سوددهی حاصل از عرضه آن را مشخص کرد.

مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند عبارتند از: رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، بابی کاناوله، آنا پاکوین، هاروی کایتل و ری رومانو.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم از دهه 1950 میلادی شروع می‌شود؛ یک راننده کامیون به نام فرانک شیرن با راسل بوفالینو، یکی از روسای مافیا آشنا می‌شود. شیران با بالا رفتن مقامش و تبدیل شدن به یک قاتل قراردادی حرفه‌ای، شروع به کار برای جیمی هوفا می‌کند. هوفا از رهبران اتحادیه کارگران در آمریکا بود که با مافیا و جرائم سازمان یافته ارتباط داشت.




بنر فیلم فرار
پوستر فیلم فرار
دو زبانه

فرار

Run
کارگردان: Aneesh Chaganty نویسنده: Sev Ohanian , Aneesh Chaganty
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Sarah PaulsonSarah Paulson
Kiera AllenKiera Allen
Sara SohnSara Sohn
Pat HealyPat Healy
Erik AthavaleErik Athavale
B. J. HarrisonB. J. Harrison

درباره فیلم فرار


اجرا کن (Run) یکی دیگر از بهترین فیلم های معمایی جدید محسوب می‌شود که در سال 2020 توسط سرویس هولو عرضه شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده انیش چاگانتی قرار داشت. البته سه اوهانیان در امر نویسندگی چاگانتی را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این پروژه برعهده ناتالی قصابیان و سه اوهانیان قرار داشت.

این فیلم توانست با واکنش‌های مثبت منتقدان و مخاطبان مواجه شود و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان فیلم اجرا کن را به دلیل بازی فوق‌العاده بازیگران، کارگردانی عالی و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم اجرا کن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سارا پلسون، کیرا آلن و پت هیلی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دایان شرمن نوزادی را به دنیا می‌آورد. او در ادامه مشاهده می‌کند نوزادش در محفظه‌ای قرار گرفته و توسط پرسنل بیمارستان محاصره شده است. داستان به 17 سال بعد می‌رود. دایان به‌عنوان تنها سرپرست از دخترش کلوئی که یک بیماری خاص دارد و روی ویلچر قرار دارد، نگه‌داری می‌کند.

این فیلم ترسناک، یکی از بهترین فیلم‌های سال 2020 نیز محسوب می‌شود.

البته به خاطر داشته باشید که سال 2020، به خاطر اپیدمی کرونا سال خوبی در سینما نبود و آثار چندان خوبی در این سال تولید نشدند.




بنر فیلم مظنونین همیشگی

مظنونین همیشگی

The Usual Suspects
کارگردان: Bryan Singer نویسنده: Christopher McQuarrie
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Stephen BaldwinStephen Baldwin
Kevin SpaceyKevin Spacey
Gabriel ByrneGabriel Byrne
Chazz PalminteriChazz Palminteri
Kevin PollakKevin Pollak
Pete PostlethwaitePete Postlethwaite

درباره فیلم مظنونین همیشگی


مظنونین همیشگی (The Usual Suspects) یکی دیگر از بهترین فیلم های معمایی محسوب می‌شود که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. برایان سینگر وظیفه کارگردانی این فیلم تماشایی را برعهده داشت. کریستوفر مک‌کوری نیز نویسنده این فیلم بود.

فیلم مظنونین همیشگی پس از اکران به طور گسترده با تحسین منتقدان مواجه شد و توانست نمرات بسیار خوبی را دریافت کند. منتقدان ضمن تمجید از عملکرد گروه بازیگری، این فیلم را به دلیل شخصیت‌پردازی‌های قدرتمند و فیلم‌نامه عالی مورد تحسین قرار دادند.

فیلم مظنونین همیشگی در دو بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بازی بازی کوین اسپیسی، موفق به کسب جایزه اسکار شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به استیون بالدوین، گابریل بیرن، بنیسیو دل تورو، کوین پولاک، چاز پالمینتری، پیت پاستویت و کوین اسپیسی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم به شکل موازی و فلاش‌بک بین گذشته و زمان حال جریان دارد. پنج خلافکار ماهر به نام‌های دین کیتون، وربال کیتز، تاد هاکنی، مک‌منیس وفنستر، به جرم سرقت یک کامیون اسلحه همزمان دستگیر می‌شوند. پس از آزادی موقت آن‌ها، وربال نزد دین کیتون می‌رود و از نقشه‌ای برای دزدی جواهر بدون آن که کسی کشته شود می‌گوید.آن ها بعد از موفقیت در این سرقت و پس از آن جنایتی دیگر با وکیلی به نام کوبایاشی آشنا می‌شوند. کوبایاشی وکیل شخصی به نام کایزر شوزه است. او به آن‌ها می‌گوید که شما هر کدام به نحوی از کایزر شوزه دزدی کرده‌اید و به او بدهکارید. بنابراین برای پرداخت بدهی خود باید برای او کاری انجام دهید.




بنر فیلم راز چشمان آن‌ها
پوستر فیلم راز چشمان آن‌ها

راز چشمان آن‌ها

- The Secret in Their Eyes
کارگردان: Juan José Campanella نویسنده: Juan José Campanella , Eduardo Sacheri
سال انتشار:2009محصول: آرژانتین , اسپانیا
Ricardo DarínRicardo Darín
Soledad VillamilSoledad Villamil
Pablo RagoPablo Rago
Javier GodinoJavier Godino
Guillermo FrancellaGuillermo Francella
Carla QuevedoCarla Quevedo

درباره فیلم راز چشمان آن‌ها


راز چشمان آن‌ها (The Secret in Their Eyes) یک فیلم معمایی محصول کشور آرژانتین است که در سال 2009 اکران شد و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. این فیلم براساس رمانی به نام پرسش چشمانشان ساخته شد. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده خوان خوزه کامپانلا قرار داشت. در امر نویسندگی ادواردو ساچری و در امر تهیه‌کنندگی ماریلا بسویفسکی و خراردو ئره‌رو به کامپانلا کمک کردند.

فیلم راز چشمان آن‌ها به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، داستان جذاب و فیلم‌نامه قدرتمند تحسین کردند. این فیلم حتی توانست برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شود.

فیلم راز چشمان آن‌ها در گیشه نیز عملکرد قابل قبولی داشت و فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. این فیلم که تنها با بودجه 2 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 34 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ریکاردو دارین، سولداد بیژامیل، گیژرمو فرانچلا، پابلو راگو، خاویر گودینو، ماریانو آرخنتو و کارلا کودو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم راز چشمان آن‌ها بدین شرح است: در ژوئن 1974 ، مأمور قضایی بنجامین اسپوزیتو تحقیق خود در مورد قتل لیلیانا کلوتو دو مورالس را شروع کرد. اسپوسیتو به شوهرش ریكاردو قول می‌دهد كه قاتل را پیدا كرده و به او حبس ابد می‌دهد.




بنر فیلم ماشین کار
پوستر فیلم ماشین کار

ماشین کار

The Machinist
کارگردان: Brad Anderson نویسنده: Scott Kosar
سال انتشار:2004محصول: فرانسه , اسپانیا , بریتانیا , ایالات متحده
Christian BaleChristian Bale
Jennifer Jason LeighJennifer Jason Leigh
Aitana Sánchez-GijónAitana Sánchez-Gijón
John SharianJohn Sharian
Michael IronsideMichael Ironside
Lawrence Gilliard Jr.Lawrence Gilliard Jr.

درباره فیلم ماشین کار


ماشین‌چی (The Machinist) فیلمی به کارگردانی برد اندرسون است که در سال 2004 اکران شد. داستان این فیلم توسط اسکات کوسار نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم نیز برعهده کارلوس فرنادندس قرار داشت.

این فیلم موفق شد دیدگاه‌های مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و با استقبال آن‌ها روبه‌رو شود. منتقدان داستان فیلم ماشین‌چی را منحصربه‌فرد توصیف کرده و از بازی فوق‌العاده کریستین بیل تمجید کردند.

این فیلم تنها توانست کمی بیشتر از بودجه تولیدش سوددهی داشته باشد. فیلم ماشین‌چی که با بودجه 5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 8.2 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم ماشین‌چی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریستین بیل و جنیفر جیسن لی و جان شاریان اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ماشین‌چی بدین شرح است: تروور رزنیک مکانیکی است که زندگی عجیب و ناآرامی دارد. تروور به بیماری بی‌خوابی دچار شده و به مدت یکسال است که موفق به خوابیدن نشده است. او به همین دلیل بسیار وزن کم کرده و دارای لاغری شدیدی است. ظاهر وحشتناک تروور و رفتار عجیبش منجر به دوری او همکارانش شده ‌است.




بنر فیلم انولا هلمز

انولا هلمز

Enola Holmes
کارگردان: Harry Bradbeer نویسنده: Jack Thorne
سال انتشار:2020محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Millie Bobby BrownMillie Bobby Brown
Henry CavillHenry Cavill
Sam ClaflinSam Claflin
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Louis PartridgeLouis Partridge
Burn GormanBurn Gorman

درباره فیلم انولا هلمز


انولا هولمز (Enola Holmes‎) یک فیلم معمایی به کارگردانی هری بردبایر است که در سال 2020 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. این فیلم براساس نخستین نسخه از مجموعه کتاب‌هایی به همین نام اثر نانسی اسپرینگر ساخته شد. فیلم‌نامه فیلم انولا هولمز توسط جک تورن به رشته تحریر درآمد. مری والدین، الکس گارسیا، میلی بابی براون و پیج براون تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم انولا هولمز پس از عرضه واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی را دریافت کرد. منتقدان داستان فیلم را سرگرم‌کننده دانسته و به تمجید از عملکرد گروه بازیگری پرداختند. اما آن‌ها نسبت به فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های انتقاداتی داشتند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به میلی بابی براون، هنری کویل، سم کلفلین، لوئیس پارتریج، فیونا شاو، عدیل اختر، فرانسیس د لا تور و هلنا بونهام کارتر اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: هنگامی که مادر انولا هولمز در جشن تولد ۱۶ سالگی او به شکل اسرارآمیزی ناپدید می‌شود، او به دنبال کمک گرفتن از دو برادر بزرگ‌ترش یعنی شرلوک و مایکرافت برای یافتن مادرش است؛ اما انولا خیلی زود پی می‌برد که آن‌ها هیچ علاقه‌ای به حل این پرونده ندارند و قصد دارند او را به یک مدرسه شبانه‌روزی بفرستند.




بنر فیلم زودیاک
پوستر فیلم زودیاک

زودیاک

Zodiac
کارگردان: David Fincher نویسنده: James Vanderbilt
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Mark RuffaloMark Ruffalo
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Anthony EdwardsAnthony Edwards
Brian CoxBrian Cox
John Carroll LynchJohn Carroll Lynch

درباره فیلم زودیاک


زودیاک (Zodiac) فیلمی به کارگردانی دیوید فینچر است که براساس رمانی به همین نام اثر رابرت گری اسمیت ساخته شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جیمز وندربیت به رشته تحریر درآمد. مایک مدووی، براد فیشر، آرنولد مسر و جیمز وندربیلت نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم زودیاک توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و با تحسین آن‌ها مواجه شود. منتقدان فیلم زودیاک را در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار داده و نمرات خوبی را به آن اعطا کردند.

این فیلم در گیشه نسبت به بودجه تولیدش فروش نسبتا خوبی داشت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. فیلم زودیاک که با بودجه 65 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 84 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

جیک جیلنهال، مارک رافلو، رابرت داونی جونیور، آنتونی ادواردز، برایان کاکس، الیاس کوتیاس، دانل لوگ، جان کارول لینچ، درموت مالرونی، کلیا دووال، جون دایان ری‌فیل و تام وریکا ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم زودیاک به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در ۴ ژوئیه ۱۹۶۹ مردی ناشناس با یک اسلحه در والیو کالیفرنیا به دارلین فرین و مایک مژو حمله می‌کند و مژو زنده می‌ماند. یک ماه بعد، روزنامه سان‌فرانسیسکو کرونیکل یک نامه رمزدار از سوی قاتل دریافت می‌کند که در آن خودش را زودیاک نامیده و پلیس را سرزنش کرده ‌است. پاول ایوری و دیگران، کاریکاتوریست سیاسی، رابرت گری اسمیت را در تحقیقات ابتدایی جدی نمی‌گیرند و او را در جریان جزئیات قرار نمی‌دهند. وقتی روزنامه نامه‌ها را چاپ می‌کند، یک زوج آن‌ها را رمزگشایی می‌کنند. در سپتامبر، قاتل به یک دانشجوی حقوق به نام برایان هارتنل و سیسیلیا شپرد در ناپا حمله می‌کند.




بنر فیلم حس ششم
پوستر فیلم حس ششم

حس ششم

The Sixth Sense
کارگردان: M. Night Shyamalan نویسنده: M. Night Shyamalan
سال انتشار:1999محصول: ایالات متحده
Bruce WillisBruce Willis
Haley Joel OsmentHaley Joel Osment
Toni ColletteToni Collette
Olivia WilliamsOlivia Williams
Donnie WahlbergDonnie Wahlberg
Mischa BartonMischa Barton

درباره فیلم حس ششم


حس ششم (The Sixth Sense) یکی از موفق‌ترین فیلم‌های این لیست به حساب می‌آید که پس از اکران به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده ام. نایت شیامالان قرار داشت. کاتلین کندی، فرانک مارشال و بری مندل نیز تهیه‌کنندگان فیلم حس ششم بودند.

فیلم حس ششم با تمجید منتقدان مواجه شد و توانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. این فیلم به دلیل پیچش داستانی جذاب و فضای منحصربه‌فردش با تحسین منتقدان مواجه شد و نمرات بالایی را کسب کرد.

فیلم حس ششم طی مراسم اسکار در شش بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین تدوین فیلم نامزد دریافت جایزه شده بود که از کسب آن‌ها ناکام ماند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ بخش نتوانست آن‌ها را کسب کند.

این فیلم فروش خارق‌العاده‌ای در باکس‌آفیس داشت و سود سرشاری را برای سازندگانش رقم زد. فیلم حس ششم که با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 672 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم حس ششم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بروس ویلیس، هالی جوئل آزمنت، تونی کولت، کی‌دی استریکلند و میشا بارتون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم حس ششم بدین شرح است: فیلم داستان یک روانشناس کودکان به نام مالکوم کرو را نشان می‌دهد که تلاش دارد وضعیت کودکی را بهبود ببخشد. این پسر کوچک که نامش کول است، ارواح را می‌بیند و از این موضوع واهمه دارد. کرو با او دوست می‌شود و تلاش می‌کند تا کول را درمان کند.




بنر فیلم همشهری کین

همشهری کین

Citizen Kane
کارگردان: Orson Welles نویسنده: Orson Welles , John Houseman , Herman J. Mankiewicz , Roger Q. Denny , Mollie Kent
سال انتشار:1941محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Orson WellesOrson Welles
Joseph CottenJoseph Cotten
Dorothy ComingoreDorothy Comingore
Ray CollinsRay Collins
George CoulourisGeorge Coulouris
Agnes MooreheadAgnes Moorehead

درباره فیلم همشهری کین


همشهری کین (Citizen Kane) جزو شاهکارهای تاریخ سینما محسوب می‌شود که تا ابد در قلب طرفداران فیلم و سریال جاودان خواهد ماند. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده اورسن ولز قرار داشت. ولز در امر نویسندگی تنها نبود و هرمن جی. منکیویچ نیز در این امر او را همراهی کرد.

فیلم همشهری کین از سوی منتقدان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما معرفی شد و نمرات خارق‌العاده‌ای را دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و شخصیت‌پردازی‌ها تمجید کردند.

فیلم همشهری کین در مراسم اسکار در نه بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی موفق به کسب این جایزه شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اورسن ولز، جوزف کاتن، دوروتی کومینگور، اورت اسلون، ری کالینز، جرج کولوریس، اگنس مورهد، پال استوارت، روت واریک، ارسکین سنفرد، ویلیام الاند و توماس ای. کارن اشاره کرد.

این فیلم مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفت و فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد. فیلم همشهری کین که با بودجه 800 هزار دلاری تولید شده بود، حدود 1.6 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم معمایی بدین شرح است: هنگامی که چارلز فاستر کین، غول ثروتمند روزنامه‌دار می‌میرد تنها یک کلمه به زبان می‌آورد: «غنچه رز». تهیه‌کننده فیلم مستند زندگی کین از گزارشگر تامسون تقاضا می‌کند تا راجع‌به زندگی و شخصیت کین تحقیق کند و معنای کلمه آخر قبل از مرگش را کشف کند. تامسون با دوستان و بستگان کین مصاحبه می‌کند.




بنر فیلم سکو
پوستر فیلم سکو

سکو

The Platform
کارگردان: Galder Gaztelu-Urrutia نویسنده: Pedro Rivero , David Desola
سال انتشار:2019محصول: اسپانیا
Ivan MassaguéIvan Massagué
Antonia San JuanAntonia San Juan
Zorion EguileorZorion Eguileor
Emilio BualeEmilio Buale
Alexandra MasangkayAlexandra Masangkay
Zihara LlanaZihara Llana

درباره فیلم سکو


پلتفرم (Platform‎) یک فیلم تماشایی محصول کشور اسپانیا است که به موفقیت‌های بین‌المللی مختلفی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی این فیلم مهیج برعهده گالدر گازتلو-اوروتیا قرار داشت. داستان فیلم پلتفرم نیز توسط دیوید دسولا و پدرو ریورو نوشته شد.

فیلم پلتفرم در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر شد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه و عملکرد گروه بازیگری با تمجید منتقدان مواجه شد. فیلم پلتفرم توسط سرویس نت‌فلیکس در سال 2020 به صورت جهانی عرضه شد و توانست به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های این سرویس تبدیل شود.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الکساندرا ماسانگکای، ایوان مسگیو، آنتونیا سن خوان و امیلیو بوال کوکا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیم پلتفرم بدین شرح است: داستان راجع‌ به یک زندان با سازه عمودی است که تعداد زیادی محکومان به شکل تصادفی در طبقات آن زندانی هستند. در این زندان عجیب هر طبقه یک سلول است و به شکل عمودی روی هم قرار گرفته ‌است و از بالاترین طبقه تا پایین‌ترین طبقه ادامه دارد. در هر سلول دو نفر برای یک ماه زندگی می‌کنند و این افراد تا وقتی که یکی از آنها از بین نروند با یکدیگر هستند. ماه بعد افراد همه طبقه‌ها به شکل کاملا تصادفی پس از بیدار شدن از یک خواب شبانگاهی جا به جا می‌شوند و در طبقات و سلول های دیگر قرار می‌گیرند. انسان‌ها توافق کرده‌اند در این سازه محبوس شوند و تعدادی از آنها دوره حکم زندان خود را در آن می‌گذرانند و برخی داوطلبانه به آن آمده‌اند.




بنر فیلم چشمان کاملاً بسته
پوستر فیلم چشمان کاملاً بسته

چشمان کاملاً بسته

Eyes Wide Shut
کارگردان: Stanley Kubrick نویسنده: Stanley Kubrick , Arthur Schnitzler , Frederic Raphael
سال انتشار:1999محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Nicole KidmanNicole Kidman
Sydney PollackSydney Pollack
Madison EgintonMadison Eginton
Vinessa ShawVinessa Shaw
Rade ŠerbedžijaRade Šerbedžija

درباره فیلم چشمان کاملاً بسته


چشمان کاملا بسته (Eyes Wide Shut) یکی دیگر از فیلم های معمایی برتر به حساب می‌آید که شایستگی حضور در این لیست را داراست. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده استنلی کوبریک قرار دارد. کوبریک در امر نویسندگی تنها نبود و فردریک رافائل نیز او را همراهی کرد.

فیلم چشمان کاملا بسته با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه گشت. منتقدان اعتقاد داشتند که در این فیلم بیش از اندازه از صحنه‌های غیراخلاقی استفاده شده است. البته آن‌ها این فیلم را به دلیل عملکرد عالی گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند ستودند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در بخش بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه بود که موفق به کسب آن نیز نشد.

فیلم چشمان کاملا بسته فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد و توانست سود بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. این فیلم که با بودجه 65 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 162 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. تام کروز، نیکول کیدمن، سیدنی پولاک، ماری ریچاردسون، سم داگلاس و اسکای دو مون ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم چشمان کاملا بسته بدین شرح است: دکتر ویلیام هارفورد که به همراه همسرش آلیس به مهمانی یکی از افراد مشهور نیویورک، ویکتور زیگلر، رفته ‌است، توسط صاحبخانه به طبقه بالا فراخوانده می‌شود. او در آنجا با زن جوانی به نام مندی که در مصرف مواد مخدر زیاده‌روی کرده و حال خوشی ندارد، مواجه می‌شود.




بنر فیلم حافظه (یادآوری)

حافظه (یادآوری)

Memento
کارگردان: Christopher Nolan نویسنده: Christopher Nolan , Jonathan Nolan
سال انتشار:2000محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Guy PearceGuy Pearce
Carrie-Anne MossCarrie-Anne Moss
Joe PantolianoJoe Pantoliano
Mark Boone JuniorMark Boone Junior
Russ FegaRuss Fega
Jorja FoxJorja Fox

درباره فیلم حافظه (یادآوری)


یادگاری (Memento) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کریستوفر نولان است که در سال 2000 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم براساس داستان کوتاهی به نام ممنتو مموری اثر جاناتان نولان نوشته شد. سوزان تاد و جنیفر تاد نیز وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم یادگاری تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و برخی از آن‌ به‌عنوان بهترین فیلم دهه 2000 میلادی یاد کردند. منتقدان این فیلم را به دلیل روند داستانی منحصربه‌فرد، فیلم‌نامه قدرتمند و بازی محشر گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

فیلم یادگاری طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن‌ها نشد. این فیلم فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد و توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. فیلم یادگاری با بودجه 9 میلیون دلاری تولید شد و حدود 39 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به گای پیرس، کری-ان ماس، جو پانتولیانو و ماریان مولرلایلی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم یادگاری بدین شرح است: لئونارد شلبی طی یک اتفاق، حافظه کوتاه مدت خود را از دست می‌دهد و با کمک یادداشت‌ها، خالکوبی‌ها و عکس‌هایش تلاش می‌کند شخصی که همسرش را کشته ‌است پیدا کند و انتقام بگیرد. در خالکوبی هایش اشاره شده که فردی به نام جان یا جیمز با نام خانوادگی جی همسر او را به قتل رسانده است.




بنر فیلم دختر گم شده
پوستر فیلم دختر گم شده

دختر گم شده

Gone Girl
کارگردان: David Fincher نویسنده: Gillian Flynn
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Ben AffleckBen Affleck
Rosamund PikeRosamund Pike
Kim DickensKim Dickens
Tyler PerryTyler Perry
Neil Patrick HarrisNeil Patrick Harris
Carrie CoonCarrie Coon

درباره فیلم دختر گم شده


دختر گم‌شده (Gone Girl) نیز یکی از بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینما به شمار می‌آید که وظیفه کارگردانی آن برعهده دیوید فینچر قرار داشت. فیلم دختر گم‌شده براساس رمانی به همین نام اثر جیلین فلین ساخته شد. لازم به ذکر است که فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط جیلین فلین نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم دختر گم‌شده برعهده ریس ویترسپون و جاشوا دونن قرار داشت.

این فیلم معمایی در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر شد و نمرات خوبی را دریافت کرد. منتقدان فیلم دختر گم‌شده را به دلیل داستان جذاب و شوکه‌کننده، فیلم‌نامه عالی و بازی فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای بازی رزاماند پایک نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست آن را کسب کند. فیلم دختر گم‌شده در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن فیلم درام، بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در هیچ بخشی نتوانست این جوایز را کسب کند.

فیلم دختر گم‌شده عملکرد قدرتمندانه‌ای در گیشه داشت و موفقیت عظیمی را برای سازندگانش رقم زد. این فیلم با بودجه تولید 61 میلیون دلاری خود حدود 334 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. بن افلک، رزاماند پایک، نیل پاتریک هریس، میسی پایل، کتلین رز پرکینز و اسکات تاکه‌دا ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم دختر گمشده بدین شرح است: صبح روز پنجمین سالگرد ازدواج نیک دون و ایمی، نیک پی می‌برد همسرش ناپدید شده‌ است. در موج عظیم رسانه‌ای که در مورد گم شدن ایمی ایجاد می‌شود، شک و تردیدهایی پدید می‌آید مبنی بر این‌که خود نیک دون همسرش را کشته است. ازدواج نیک و ایمی ازدواج موفقی نبوده و آن‌ها زندگی مشترک از هم پاشیده‌ای دارند. هر دو آن‌ها در دوره رکود اقتصادی کارشان را از دست داده‌اند و مجبور شده‌اند از شهر نیویورک به شهر کوچکی در میسوری، زادگاه نیک، نقل مکان کنند.




بنر فیلم مهمان نامرئی
پوستر فیلم مهمان نامرئی

مهمان نامرئی

The Invisible Guest
کارگردان: Oriol Paulo نویسنده: Oriol Paulo
سال انتشار:2016محصول: اسپانیا
Mario CasasMario Casas
Ana WagenerAna Wagener
José CoronadoJosé Coronado
Bárbara LennieBárbara Lennie
Francesc OrellaFrancesc Orella
Paco TousPaco Tous

درباره فیلم مهمان نامرئی


مهمان نامرئی (The Invisible Guest) فیلمی اسپانیایی به کارگردانی و نویسندگی اوریول پائولو است که در سال 2016 اکران شد. مرسدس گامرو، آدریان گوئرا و ساندرا ارمیدا مونیئس تهیه‌کنندگان این فیلم تماشایی بودند.

فیلم مهمان نامرئی نمرات خوبی را دریافت کرد و توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. این فیلم در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه و عملکرد گروه بازیگری با تحسین منتقدان مواجه شد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ماریو کاساس، باربارا لنی، آنا واگنر، خوزه کرونادو و پاکو توس اشاره کرد. فیلم مهمان نامرئی با بودجه تولید 4.5 میلیون دلاری‌اش، چیزی در حدود 30.5 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک تاجر اسپانیایی به نام آدرین دوریا پس از دستگیری برای قتل معشوقش، لورا ویدال، با قرار وثیقه آزاد شده است. وکیل وی، فلیکس لیوا، یک وکیل مدافع معتبر به نام ویرجینیا گودمن را استخدام می‌کند تا صبح زود با وی ملاقات کند.




بنر فیلم اگر از آسمان سنگ ببارد
پوستر فیلم اگر از آسمان سنگ ببارد

اگر از آسمان سنگ ببارد

Hell or High Water
کارگردان: David Mackenzie نویسنده: Taylor Sheridan
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Jeff BridgesJeff Bridges
Chris PineChris Pine
Ben FosterBen Foster
Gil BirminghamGil Birmingham
Marin IrelandMarin Ireland
Kevin RankinKevin Rankin

درباره فیلم اگر از آسمان سنگ ببارد


اگر سنگ از آسمان ببارد (Hell or High Water) یک فیلم معمایی به کارگردانی دیوید مکنزی است که در سال 2016 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده سیدنی کیمل، پیتر برگ، کارلا هاکن و ریچل شین قرار داشت. تیلور شریدن نیز نویسنده این فیلم تماشایی بود.

فیلم اگر سنگ از آسمان ببارد موفق شد نقدهای بسیار خوبی از جانب منتقدان دریافت کند و مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی محشر مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در جلب نظر مخاطبان نیز موفق ظاهر شد و نسبت به بودجه‌اش، فروش خوبی را تجربه کرد. فیلم اگر سنگ از آسمان ببارد که با بودجه 12 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 37 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریس پاین، بن فاستر، جف بریجز، گیل بیرمنگام، کتی میکسون، دیل دیکی، امبر میدتاندر و ملانی پاپالیا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم اگر سنگ از آسمان ببارد بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به دو برادر است که نقشه سرقت از بانک را در سر دارند تا بتوانند مزرعه خانوادگی خود در تگزاس را حفظ کنند.




بنر فیلم نور افکن
پوستر فیلم نور افکن

نور افکن

Spotlight
کارگردان: Tom McCarthy نویسنده: Tom McCarthy , Josh Singer
سال انتشار:2015محصول: کانادا , ایالات متحده
Mark RuffaloMark Ruffalo
Michael KeatonMichael Keaton
Rachel McAdamsRachel McAdams
Liev SchreiberLiev Schreiber
John SlatteryJohn Slattery
Stanley TucciStanley Tucci

درباره فیلم نور افکن


اسپات‌لایت (Spotlight‎) جزو بهترین فیلم های معمایی به شمار می‌آید که در سال 2015 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده توماس مک‌کارتی قرار داشت. استیو گولین، مایکل شوگر، نیکول راکلین و بلای فاوست تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم اسپات‌لایت توسط جاش سینر و توماس مک‌کارتی نوشته شد.

فیلم اسپات‌لایت پس از اکران با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمند تمجید کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در شش بخش ازجمله بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود، که درنهایت در دو بخش بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی موفق به کسب این جایزه شد. فیلم اسپات‌لایت طی مراسم گلدن گلوب نیز در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

خلاصه داستان فیلم اسپات‌لایت بدین شرح است: در سال ۲۰۰۱، بوستون گلوب یک سردبیر جدید به نام مارتی بارون را استخدام می‌کند. بارون با والتر رابی رابینسون ملاقات می‌کند که دبیر تحریریه گروه اسپات‌لایت است. این گروه کوچک متشکل از روزنامه‌نگارانی است که پس از ماه‌ها تحقیق، مقاله‌هایی تحقیقی می‌نویسند و چاپ می‌کنند. بارون در ستونی از گلوب درباره وکیلی به نام میچل گارابدیان مطلبی می‌خواند.




بنر فیلم دخترها رو ببوس
پوستر فیلم دخترها رو ببوس

دخترها رو ببوس

Kiss the Girls
کارگردان: Gary Fleder نویسنده: David Klass
سال انتشار:1997محصول: ایالات متحده
Morgan FreemanMorgan Freeman
Ashley JuddAshley Judd
Cary ElwesCary Elwes
Alex McArthurAlex McArthur
Tony GoldwynTony Goldwyn
Jay O. SandersJay O. Sanders

درباره فیلم دخترها رو ببوس


دختران را ببوس (Kiss the Girls) یک فیلم معمایی به کارگردانی گری فلدر است که برپایه رمانی به همین نام اثر جیمز پترسون ساخته شد. دیوید براون وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط دیوید کلس نوشته شد.

فیلم دختران را ببوس با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. منتقدان داستان این فیلم را جذاب توصیف کرده، اما فیلم‌نامه آن را دارای ایرادات مختلفی دانستند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مورگان فریمن، اشلی جاد، کری الویس، تونی گلدوین، جی او. ساندرس، برایان کاکس، بیل نون، روما مافیا، جرمی پیون، ریچارد تی جونز، تاتیانا علی و جینا راوه‌را اشاره کرد.

این فیلم در گیشه حضور قدرتمندانه‌ای داشت و نسبت به بودجه تولیدش فروش خوبی را تجربه کرد. فیلم دختران را ببوس که با بودجه 27 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 60 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم دختران را ببوس بدین شرح است: پلیس در حال گرفتن رد یک قاتل سریالی است و در همین حال یکی از قربانیان قاتل برای اولین بار موفق به فرار می‌شود و به پلیس درگرفتن او کمک می‌کند.




بنر فیلم دختری در قطار

دختری در قطار

The Girl on the Train
کارگردان: Ribhu Dasgupta نویسنده: Ribhu Dasgupta
سال انتشار:2021محصول: هندوستان
تماشای آنلاین فیلم
Parineeti ChopraParineeti Chopra
Aditi Rao HydariAditi Rao Hydari
Kirti KulhariKirti Kulhari
Tota Roy ChowdhuryTota Roy Chowdhury
Shamaun AhmedShamaun Ahmed
Vatsal ShethVatsal Sheth

درباره فیلم دختری در قطار


دختری در قطار (The Girl on the Train) یکی از بهترین فیلم های معمایی محسوب می‌شود که برپایه رمانی به همین نام اثر پائولا هاوکینز ساخته شد. تیت تیلور وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. مارک پلت تهیه‌کننده این فیلم بود. فیلم‌نامه این فیلم توسط ارین کریسیدا ویلسون نوشته شد.

فیلم دختری در قطار پس از اکران واکنش‌های گوناگون منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. منتقدان شخصیت‌پردازی‌های این فیلم را ضعیف دانسته، اما از بازی عالی گروه بازیگری تمجید کردند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم دختری در قطار به ایفای نقش پرداختند می‌توان به امیلی بلانت، ربکا فرگوسن، هیلی بنت، جاستین ثرو، لوک ایوانز و ادگار رامیرز اشاره کرد. این فیلم توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و فروش بسیار بالایی داشته باشد. فیلم دختری در قطار با بودجه تولید 45 میلیون دلاری‌اش، حدود 173 میلون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در این فیلم با داستان زندگی ریچل پس از طلاقش آشنا می‌شویم. ریچل زنی دائم‌الخمر است و به تازگی دچار مشکلات عصبی شده است. یکی از کارهای روزمره‌ی ریچل این است که زمانی که با قطار در حال رفت و آمد به محل کارش است از مقابل خانه‌ قدیمی خود و همسر سابقش عبور کند و زندگی گذشته خود را با زندگی زوج جوان دیگر که در همسایگی خانه‌ی قدیم هستند مقایسه کند. این زوج که از نظر ریچل خوشبخت‌ترین زوج جهان هستند مگان و اسکات نام دارند.




بنر فیلم یک لطف ساده
پوستر فیلم یک لطف ساده

یک لطف ساده

A Simple Favor
کارگردان: Paul Feig نویسنده: Jessica Sharzer , Paul Feig
سال انتشار:2018محصول: کانادا , ایالات متحده
Anna KendrickAnna Kendrick
Blake LivelyBlake Lively
Henry GoldingHenry Golding
Rupert FriendRupert Friend
Linda CardelliniLinda Cardellini
Bashir SalahuddinBashir Salahuddin

درباره فیلم یک لطف ساده


یک لطف ساده (A Simple Favor) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی پال فیگ است که برپایه رمانی به همین نام اثر دارسی بل ساخته شد. فیگ در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و جسی هندرسن نیز در این راه او را همراهی کرد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جسیکا شارزر نوشته شد.

فیلم یک لطف ساده به دلیل بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت؛ اما منتقدان به روند داستانی آن ایراد گرفته و فیلم‌نامه آن را دارای نقص‌هایی بزرگ دانستند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به آنا کندریک، بلیک لایولی، هنری گلدینگ و اندرو رنلز اشاره کرد.

این فیلم توانست در گیشه با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شود و فروش بسیار خوبی را تجربه کند. فیلم یک لطف ساده که با بودجه 20 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 93 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان یک مادر بلاگر به نام استفانی را نشان می‌دهد که قصد دارد پی ببرد چرا دوستش، امیلی ناگهان ناپدید شد. شوهر امیلی، شان، با او همراه می‌شود تا در این مسیر با خیانت‌ها و رسوایی‌ها روبه‌رو شوند. در نهایت پرسش این است که چه شخصی با عشق، وفاداری، قتل و انتقام چه شخصی را گول ‌می‌زند.




بنر فیلم اوقات بد در ال‌رویال
پوستر فیلم اوقات بد در ال‌رویال

اوقات بد در ال‌رویال

Bad Times at the El Royale
کارگردان: Drew Goddard نویسنده: Drew Goddard
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
Jeff BridgesJeff Bridges
Cynthia ErivoCynthia Erivo
Dakota JohnsonDakota Johnson
Jon HammJon Hamm
Chris HemsworthChris Hemsworth
Cailee SpaenyCailee Spaeny

درباره فیلم اوقات بد در ال‌رویال


اوقات بد در ال رویال (Bad Times at the El Royale) فیلمی در ژانر معمایی است که در سال 2018 اکران شد. درو گادرد وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. جرمی لاتچم نیز در امر تهیه‌کنندگی گادرد را همراهی کرد.

این فیلم توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند با تمجید آنان مواجه شود. کریس همسورث، جف بریجز، سینتیا اریوو، داکوتا جانسون، لوییس پولمن، جان هم و مارک اوبراین ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم اوقات بد در ال رویال به ایفای نقش پرداختند.

فیلم اوقات بد در ال رویال با اینکه تحسین منتقدان را به همراه داشت، نتوانست فروش خوبی داشته باشد. این فیلم که با بودجه 32 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 31 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در سال 1969 جریان دارد و ماجرای هفت غریبه را دنبال می‌کند که هرکدام برای یک شب در هتلی مرموز و عجیب به اسم ال‌رویال که درست در وسط مرز نوادا-کالیفرنیا قرار دارد، اتاق رزور می‌کنند و این در حالی است که هرکدام از این افراد برای هدف مشخصی به این هتل آمده‌اند.




بنر فیلم ربکا
پوستر فیلم ربکا

ربکا

Rebecca
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Robert E. Sherwood , Joan Harrison
سال انتشار:1940محصول: ایالات متحده
Laurence OlivierLaurence Olivier
Joan FontaineJoan Fontaine
George SandersGeorge Sanders
Judith AndersonJudith Anderson
Nigel BruceNigel Bruce
Reginald DennyReginald Denny

درباره فیلم ربکا


ربه‌کا (Rebecca) یک فیلم معمایی به کارگردانی آلفرد هیچکاک است که در سال 1940 اکران شد. دیوید سلزنیک تهیه‌کننده فیلم ربه‌کا بود. فیلم‌نامه این اثر توسط جوان هریسون و رابرت ای شروود نوشته شد.

فیلم ربه‌کا توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و به یکی از آثار ماندگار سینما تبدیل شود. این فیلم طی مراسم اسکار در 11 بخش ازجمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در دو بخش بهترین فیلم و بهترین فیلم‌برداری توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم ربه‌کا فروش خوبی را در زمان خود تجربه کرد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 1.2 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 6 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لارنس الیویه، جوآن فونتین و جودیت اندرسون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ندیمه‌ای جوان در مونت کارلو با مرد جوان ثروتمندی به اسم ماکسیم دو وینتر که همسرش ربه‌کا را به تازگی از دست داده ‌است آشنا می‌شود. این دو عاشق یکدیگر شده و ازدواج می‌کنند. ماکسیم همسرش را به عمارت باشکوه ماندرلی می‌آورد، اما خدمتکاران که هنوز به همسر اول ماکسیم که به شکل مشکوکی جان داده ‌است وفادارند، خانم دو وینتر جدید را با بی‌میلی به عنوان بانوی خانه می‌پذیرند.




بنر فیلم شب بازی
پوستر فیلم شب بازی

شب بازی

Game Night
کارگردان: John Francis Daley , Jonathan M. Goldstein نویسنده: Mark Perez
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
Jason BatemanJason Bateman
Rachel McAdamsRachel McAdams
Kyle ChandlerKyle Chandler
Sharon HorganSharon Horgan
Billy MagnussenBilly Magnussen
Lamorne MorrisLamorne Morris

درباره فیلم شب بازی


شب بازی (Game Night‎) نیز یکی دیگر از آثاری است که می‌تواند در لیست بهترین فیلم های معمایی جای بگیرد. جان فرانسیس دالی و جاناتان گلداستاین کارگردانان این فیلم بودند. تام بیتمن و جان دیویس وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. فیلم‌نامه این اثر توسط مارک پرز نوشته شد.

این فیلم توانست نمرات نسبتا خوبی دریافت کند و با نظرات مثبت منتقدان روبه‌رو شود. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جیسون کنت بیتمن، ریچل مک‌آدامز، کایل چندلر، جسی پلمونس و جفری رایت اشاره کرد. فیلم شب بازی در گیشه بسیار عالی ظاهر شد و موفقیت فوق‌العاده‌ای در باکس‌آفیس داشت. این فیلم با بودجه تولید 37 میلیون دلاری‌اش، حدود 116 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان فیلم شب بازی بدین شرح است: مکس و آنی زوج جوانی هستند که به شدت اهل بازی و رقابت هستند و هر هفته در شبی به نام شب بازی با دوستان خود به رقابت در بازی‌های مختلف می‌پردازند. همچنین آن‌ها تلاش می‌کنند همسایه خود گری را که همسر سابق یکی از دوستان آن‌ها به اسم دبی است از جمع خود دور نگه دارند.




بنر فیلم به‌یاد آور

به‌یاد آور

Recalled
کارگردان: Seo Yu-min نویسنده: Seo Yu-min
سال انتشار:2021محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Kim Kang-wooKim Kang-woo
Seo Ye-jiSeo Ye-ji
Bae Yoo-ramBae Yoo-ram
Yeom Hye-ranYeom Hye-ran
Kim Kang-hoonKim Kang-hoon
Park Sang-wookPark Sang-wook

درباره فیلم به‌یاد آور


به یاد آورد (Recalled) جزو بهترین فیلم‌های معمایی به شمار می‌آید که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده سئو یو مین قرار داشت. جونگ هی اون وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

این فیلم پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم به یاد آورد به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سئو یه جی، کیم کانگ وو، کیم ووک و پارک بوم اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: سو جین درگیر تصادف می‌شود و حافظه خود را از دست می‌دهد. او شروع به دیدن آینده می‌کند و وقتی توهمات به واقعیت تبدیل می‌شوند، خاطرات گیج کننده او را با حقیقت در مورد همسرش جی هون رو در رو می‌کند.




بنر فیلم اولدبوی

اولدبوی

Oldboy
کارگردان: Park Chan-wook نویسنده: Park Chan-wook , Hwang Jo-yoon , Lim Joon-hyung
سال انتشار:2003محصول: کره جنوبی
تماشای آنلاین فیلم
Choi Min-sikChoi Min-sik
Yoo Ji-taeYoo Ji-tae
Kang Hye-jungKang Hye-jung
Kim Byung-okKim Byung-ok
Ji Dae-hanJi Dae-han
Oh Dal-suOh Dal-su

درباره فیلم اولدبوی


اولد بوی (Oldboy) فیلمی مهیج و جذاب و به کارگردانی و نویسندگی پارک چان ووک است که در سال 2003 اکران شد. هوانگ جو یون و ایم جون هیونگ در انجام وظیفه نویسندگی ووک را همراهی کردند. ایم سونگ یونگ و کیم دونگ جو وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

این فیلم واکنش‌های مثبت منتقدان را برانگیخت و به دلیل عملکرد درخشان گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم اولد بوی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به چویی مین سیک، یو جی ته و کانگ هیه جونگ اشاره کرد. فیلم اولد بوی مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت؛ این فیلم که با بودجه 3 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 15 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم اولد بوی بدین شرح است: اوته سا مردی خوشگذران، درحالیکه به علت مستی بازداشت شده است در روز تولد دخترش دزدیده می‌شود و برای مدت 15 سال در یک اتاق زندانی می‌شود. در طول 15 سال هیچ‌کس به سراغ او نمی‌آید و هر بار که اقدام به خودکشی می‌کند، توسط افراد ناشناس درمان شده و به اتاق قبلی برگردانده می‌شود. پس از سپری شدن 15 سال به همان مرموزی روز اول آزاد می‌شود.




بنر فیلم موجود

موجود

The Thing
کارگردان: John Carpenter نویسنده: Bill Lancaster
سال انتشار:1982محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Kurt RussellKurt Russell
Wilford BrimleyWilford Brimley
T. K. CarterT. K. Carter
David ClennonDavid Clennon
Keith DavidKeith David
Richard DysartRichard Dysart

درباره فیلم موجود


موجود (The Thing) یکی از بهترین فیلم های معمایی به شمار می‌آید که در سال 1982 اکران شد و جان کارپنتر کارگردان آن بود. دیوید فاستر و لارنس ترمن تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده بیل لنکستر قرار داشت.

فیلم موجود نمرات بالایی کسب کرد و با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کرت راسل، ویلفورد بریملی، تی کی کارتر، کیث دیوید، دیوید کلنون و نوربرت وایسر اشاره کرد.

این فیلم آن‌طور که باید در جلب نظر مخاطبان موفق ظاهر نشد و فروش چندان خوبی نداشت. فیلم موجود که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 19 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کارکنان پایگاه تحقیقاتی آمریکایی در قطب جنوب، با گونه‌ای موجود فضایی مواجه می‌شوند که مانند انگل بدن موجودات زنده دیگر را آلوده می‌کند و در آن پنهان می‌شود؛ زمانی که لو می‌رود، کالبد جسمانی قربانیان خود را به شکلی ترسناک و خونخوار تغییر شکل می‌دهد. اکنون کارکنان پایگاه برای پاکسازی و یافتن اینکه چه کسی آلوده است، درگیر چالش‌های مرموز و غیرمنتظره‌ای می‌شوند.




بنر فیلم رودخانه ویند

رودخانه ویند

Wind River
کارگردان: Taylor Sheridan نویسنده: Taylor Sheridan
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jeremy RennerJeremy Renner
Elizabeth OlsenElizabeth Olsen
Gil BirminghamGil Birmingham
Kelsey AsbilleKelsey Asbille
Teo BrionesTeo Briones
Tantoo CardinalTantoo Cardinal

درباره فیلم رودخانه ویند


رودخانه ویند (Wind River) یکی دیگر از بهترین فیلم های معمایی محسوب می‌شود که در سال 2017 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده تیلور شریدان قرار داشت. الیزابت ای. بل، پیتر برگ، متیو جورج، باسیل ایوانیک و وین راجرز تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

فیلم رودخانه ویند توانست با استقبال گسترده منتقدان مواجه شود و در زمینه‌های فیلم‌نامه و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار بگیرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جرمی رنر، الیزابت اولسن، جان برنثال و کلسی چو اشاره کرد.

فیلم رودخانه ویند به موفقیت بزرگی در گیشه رسید و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 11 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 45 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: زمستان در منطقه اختصاصی سرخپوستی ویند ریور در وایومینگ آغاز شده ‌است. کوری لامبرت جسد یخ زده ناتالی هانسن 18 ساله را پیدا می‌کند که بدون کفش یا لباس مناسب زمستانی و با رانی خون آلود افتاده ‌است. مامور ویژه اف‌بی‌آی، جین بنر، جهت تشخیص و تأیید وقوع قتل وارد داستان می‌شود. روز بعد جین از طریق مصاحبه با پدر ناتالی پی می‌برد که او در حال ملاقات با معشوقه جدیدی بود ولی او از نام و نشان مرد جدید بی‌خبر است.




بنر فیلم سرگیجه

سرگیجه

Vertigo
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Alec Coppel , Samuel A. Taylor
سال انتشار:1958محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
James StewartJames Stewart
Kim NovakKim Novak
Barbara Bel GeddesBarbara Bel Geddes
Tom HelmoreTom Helmore
Henry JonesHenry Jones
Raymond BaileyRaymond Bailey

درباره فیلم سرگیجه


سرگیجه (Vertigo) فیلمی ماندگار در سینما است که آلفرد هیچکاک وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت. فیلم‌نامه این اثر توسط بوالو نارسژاک نوشته شد.

فیلم سرگیجه به دلیل روند داستانی جذاب و فیلم‌نامه قدرتمندش تحسین منتقدان را برانگیخت و با واکنش‌های مثبت آنان مواجه شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیمز استوارت، کیم نواک و هنری جونز اشاره کرد. این فیلم که با بودجه 2.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 7.3 میلیون دلار فروش کرد.

این فیلم طی مراسم اسکار در دو رشته بهترین صدا و بهترین طراحی هنری نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ‌کدام از این دو رشته نتوانست این جایزه را کسب کند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم، ماجرای اسکاتی فرگوسن، پلیسی است که در جریان یک تعقیب و گریز به دلیل سرگیجه نمی‌تواند مأموریتش را درست انجام دهد و در نتیجه بازنشسته می‌شود. رفیقی قدیمی از او می‌خواهد مراقب همسرش مادلن نوواک باشد که اخیرا رفتارش عجیب و غریب شده‌ است.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های معمایی

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_5872

چهارشنبه، 20 اسفند 1399، 12:14

تلقین بهترین فیلمیه که تا حالا به عمرم دیدم


عکس پروفایل

مصطفی

چهارشنبه، 20 اسفند 1399، 12:59

حرف نداره واقعا .. عاااولیه :)