خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین سریال‌های ایرانی

بهترین سریال‌های ایرانی کدام هستند؟ سریال‌های ایرانی همواره یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ما ایرانیان است. مهم نیست سینمای هالیوود و سایر کشورها چه عناوینی ارائه دهد، در هر حالتی سریال ایرانی اولین گزینه‌ی ما برای تماشا است.

با توجه به همین امر ما سعی کرده‌ایم لیستی از بهترین سریال‌های ایرانی که شامل سریال‌های ایرانی جدید و قدیمی است را به شما عزیزان ارائه دهیم.

در تهیه و جمع آوری این لیست ما تلاش کرده‌ایم با کیفیت‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی ایرانی را گردهم جمع کنیم تا هر زمان نیاز به معرفی یا پیشنهاد سریال ایرانی داشتید، بتوانید به این لیست مراجعه کنید و با توجه به سلیقه‌ی خود، یک گزینه را انتخاب کنید.

با ملوفیلم همراه باشید.




بنر سریال قورباغه
پوستر سریال قورباغه

قورباغه

The Frog
سازنده: هومن سیدی
سال‌های انتشار:2020 - 2021محصول: ایران
Shahrooz DelafkarShahrooz Delafkar
Navid MohammadzadeNavid Mohammadzade
Saber AbarSaber Abar
Sahar DolatshahiSahar Dolatshahi
Fereshteh HosseiniFereshteh Hosseini
Houman SeyyediHouman Seyyedi

درباره سریال قورباغه


شاید بتوان از سریال قورباغه، به عنوان بهترین سریال ایرانی یاد کرد. این سریال که در سال 99 از شبکه خانگی نمایش منتشر شد، در 15 قسمت به یکی از محبوب‌ترین سریال های ایرانی تبدیل شد.

این محبوبیت تا حدی بود که پس از پخش قسمت چهاردهم، قورباغه توانست در صفحه‌ی بهترین سریال‌های ایرانی در iMDB جایگاه نخست را کسب کند و سریال شهرزاد را پشت سر بگذارد.

البته لازم به ذکر است که فیلمنامه‌ی قورباغه با ایرادات اساسی مواجه بود و ضعف‌های واضحی در این بخش از سریال به چشم می‌خورد، اما بازی دلنشین هیولاهای بزرگ سینمای ایران یعنی نوید محمدزاده (ملَقَب به آل پاچینوی سینمای ایران)، صابر ابر و هومن سیدی، و همچنین کارگردانی هومن سیدی این ضعف را به خوبی پوشش داد.

به جرأت می‌توان گفت کارگردانی و فیلمبرداری سریال قورباغه، یک کلاس بالاتر از تمامی آثار ایرانی است و فضای چشم نوازی که هومن سیدی خلق کرده، مخاطب را میخ کوب خود می‌کند.

داستان سریال در مورد جوانانی است که با نیت دزدی، وارد دهان شیر می‌شوند و بهای سنگینی برای این نیت خود می‌پردازند. در ادامه‌ی سریال شاهد کشمکش‌ها و حوادث جذابی که پس از این دُزدی به وجود آمده هستیم.




بنر سریال زخم کاری
پوستر سریال زخم کاری

زخم کاری

Mortal Wound
سازنده: Mohammad Hossein Mahdavian
سال‌های انتشار:2021محصول: ایران
Morteza Amini TabarMorteza Amini Tabar
Sara HatamiSara Hatami
Manoochehr AlipoorManoochehr Alipoor
Rana AzadivarRana Azadivar
Saeed ChangizianSaeed Changizian
Javad EzzatiJavad Ezzati

درباره سریال زخم کاری


زخم کاری یکی از بهترین سریال های ایرانی به شمار می‌رود که در سال 1400 کار خود را توسط شبکه نمایش خانگی آغاز کرد و به محبوبیت بالایی رسید. محمدحسین مهدویان وظیفه کارگردانی و نویسندگی این سریال را برعهده داشت. محمدرضا تخت‌کشیان تهیه‌کننده این سریال بود. سریال زخم کاری برپایه رمانی به همین نام اثر محمود حسینی‌زاد ساخته شد.

سریال زخم کاری توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و استقبال گسترده آنان را به همراه داشت. جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی و مائده طهماسبی ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: مالکی از مدیران شرکتی موفق است که توسط نعمت ریزآبادی اداره می‌شود. ریزآبادی، مالکی را مأمور می‌کند تا برای قرارداد مهم نفتی با نروژی‌ها وارد مذاکره شود. نروژی‌ها بعد از عقد قرارداد می‌خواهند مبلغ قرارداد که چندین میلیون دلار است، به حساب شرکت واریز کنند؛ ولی مالکی به جای اینکه مبلغ قرارداد را به حساب شرکت واریز کند به حساب شخصی خودش واریز می‌کند و از نعمت ریزآبادی کلاهبرداری می‌کند.




بنر سریال خاتون
پوستر سریال خاتون

خاتون

khatoon
سازنده: Tina Pakravan
سال‌های انتشار:2021محصول: ایران
Negar JavaherianNegar Javaherian
Ashkan KhatibiAshkan Khatibi
Shabnam MoghadamiShabnam Moghadami
Mehran ModiriMehran Modiri
Babak HamidianBabak Hamidian
Reza BehboudiReza Behboudi

درباره سریال خاتون


خاتون سریال ایرانی تماشایی به کارگردانی و نویسندگی تینا پاکروان است که از سال 1400 توسط شبکه نمایش خانگی شروع به پخش کرد. علی اسدزاده نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

سریال خاتون در جلب نظر مخاطبان موفق ظاهر شد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نگار جواهریان، اشکان خطیبی، میرسعید مولویان، شبنم مقدمی، بابک حمیدیان، رضا بهبودی، ستاره پسیانی و شاهرخ فروتنیان اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: خاتون داستان خانواده‌ای را از اوایل شهریور 1320 نشان می‌دهد و در دوران اشغال ایران توسط متفقین جریان دارد.




بنر سریال سیاوش
پوستر سریال سیاوش

سیاوش

Siavash
سازنده: سروش محمدزاده
سال‌های انتشار:2021محصول: ایران
رضا کیانیانرضا کیانیان
میلاد کی مراممیلاد کی مرام
Majid SalehiMajid Salehi
Tarlan ParvanehTarlan Parvaneh

درباره سریال سیاوش


سیاوش را می‌توان یکی از بهترین سریال های ایرانی جدید دانست که از سال 1399 توسط شبکه نمایش خانگی شروع به پخش کرد. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده سروش محمدزاده قرار داشت. داستان این سریال توسط پویا سعیدی، علی امیرریاحی و امیررضا رشتی به رشته تحریر درآمد.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به میلاد کی مرام، رضا کیانیان، مجید صالحی، ترلان پروانه، خسرو شهراز، گیتی قاسمی، سوگل خلیق، علیرضا جعفری، مسعود چوبین، محمد ولی زادگان، مهدی حسینی نیا، محمدرضا صولتی، علی عامل هاشمی، مرجان اتفاقیان، مهدخت مولایی، الهام جدی و رویا جاویدنیا اشاره کرد.

سریال سیاوش خیلی زود به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و موفق شد توجه بسیاری از مخاطبان شبکه نمایش خانگی را به سمت خود جلب کند.

خلاصه داستان سریال سیاوش بدین شرح است: سیاوش ساقی یک کشتی‌گیر قهرمان جهان است که متوجه می‌شود نامزدش مرجان، نیازمند عمل پیوند کبد است. سیاوش به دلیل ناتوانی مالی در پرداخت هزینه‌های عمل نزد نصرت که یکی از میلیاردرها محسوب می‌شود می‌رود؛ اما نصرت در ازای دادن پول از سیاوش می‌خواهد تا با مارال دخترش عقد کند.




بنر سریال شهرزاد
پوستر سریال شهرزاد

شهرزاد

shahrzad
سازنده: Hassan Fathi
سال‌های انتشار:2015 - 2018محصول: ایران
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Shahab HosseiniShahab Hosseini
Mostafa ZamaniMostafa Zamani
Parinaz IzadyarParinaz Izadyar
Mehdi SoltaniMehdi Soltani
Parviz FallahipourParviz Fallahipour

درباره سریال شهرزاد


سریال شهرزاد یکی از بهترین سریال های ایرانی محسوب می‌شود که پس از آغاز عرضه توسط شبکه نمایش خانگی در سال 1394 با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان به سریال را به سمت خود جلب کند.

این سریال طی سه فصل و 59 قسمت توسط شبکه نمایش خانگی عرضه شد و پخش آن در سال 1397 خاتمه یافت. وظیفه کارگردانی و نویسندگی سریال شهرزاد برعهده حسن فتحی قرار داشت؛ البته تغمه ثمینی نیز در مقام نویسندگی فتحی را همراهی کرد. محمد امامی نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال شهرزاد به ایفای نقش پرداختند می‌توان به علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، غزل شاکری، مهدی سلطانی، محمود پاک‌نیت، هومن برق‌نورد و امیرحسین رستمی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال شهرزاد بدین شرح است: شهرزاد دانشجوی پزشکی و فرهاد دانشجوی ادبیات و روزنامه‌نگار عاشق یکدیگر هستند و قصد دارند با هم ازدواج کنند. داستان در سال 1332 و زمان زمامداری دکتر مصدق رخ می‌هد. پدرهای این دو از افراد تابع شخصی بانفوذ به نام بزرگ‌آقا هستند. وقایع 28 مرداد، فرهاد را که یک روزنامه‌نگار و از طرفداران دکتر مصدق است، به دلیل اتهام به قتل و خیانت علیه سلطنت به پای چوبه دار می‌کشاند. اما بزرگ‌آقا به‌واسطه درخواست پدر فرهاد او را نجات می‌دهد. پس از آن ماجرا که فرهاد کمی از وحشت‌زدگی‌اش کم شده است، تصمیم می‌گیرد تا با شهرزاد ازدواج کند.




بنر سریال عاشقانه
پوستر سریال عاشقانه

عاشقانه

A Love Story
سازنده: Manouchehr Hadi
سال‌های انتشار:2017 - 2017محصول: ایران
Mohammadreza GolzarMohammadreza Golzar
Sare BayatSare Bayat
Mahnaz AfsharMahnaz Afshar
Hossein YariHossein Yari
Houman SeyyediHouman Seyyedi
Pantea BahramPantea Bahram

درباره سریال عاشقانه


مجموعه عاشقانه یکی دیگر از سریال‌های محبوب ایرانی است که پخش آن از سال 1395 توسط شبکه نمایش خانگی آغار شد و در سال 1396 و بعد از 17 قسمت به پایان رسید. این سریال توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد.

درواقع داستان جذاب و حضور گروهی از بازیگران مطرح باعث شد تا سریال عاشقانه خیلی سریع در دل مخاطبان ایرانی خود جا باز کند. وظیفه کارگردانی سریال عاشقانه برعهده منوچهر هادی قرار داشت؛ داستان این سریال توسط علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی نوشته شده بود. وظیفه تهیه‌کنندگی این سریال نیز برعهده مهدی گلستانه قرار داشت.

سریال عاشقانه در کسب جوایز سینمایی نیز موفق عمل کرد؛ این سریال در هفدهمین دوره جشن حافظ در شش بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین کارگردان تلویزیونی، بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی و بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی موفق به کسب این جایزه شد. جایزه ویژه هیئت داوران نیز به محمدرضا گلزار تعلق گرفت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به محمدرضا گلزار، ساره بیات، مهناز افشار، حسین یاری، هومن سیدی، پانته‌آ بهرام، بهاره کیان‌افشار، مسعود رایگان، فرزاد فرزین، حمیدرضا پگاه، شمسی فضل‌الهی، سارا رسول‌زاده و یکتا ناصر اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال عاشقانه بدین شرح است: سریال داستان چند خانواده را به تصویر می‌کشد که هرکدام دارای مشکلات خاص خودشان بوده و گذشته مخصوص به خودشان را دارند. زنی به نام گیسو برازنده وارد زندگی چند زوج جوان می‌شود تا آرامش ظاهری زندگی آنان به آشوب کشیده شود. در ادامه ناپدید شدن سگ پگاه در سفر شمال، مشکلاتی میان پگاه و همسرش سهیل ایجاد می‌کنند.




بنر سریال هزاردستان
پوستر سریال هزاردستان

هزاردستان

Hezar Dastan
سازنده:
سال‌های انتشار:1988محصول:

درباره سریال هزاردستان


سریال هزاردستان با گروه بازیگری فوق‌العاده و داستان زیبایش بدون شک یکی از بهترین سریال های ایرانی به شمار می‌آید. پخش این سریال جذاب از 1367 توسط شبکه یک آغاز شد. جالب است که بدانید فرآیند ساخت این سریال هشت سال به طول انجامید. این مجموعه نه‌تنها در ایران، بلکه به صورت بین‌المللی نیز مورد استقبال قرار گرفت و در روز جهانی میراث دیداری و شنیداری در فهرست ملی برنامه حافظه جهانی یونسکو ثبت شد.

وظیفه کارگردانی و نویسندگی این سریال برعهده علی حاتمی قرار داشت؛ فیلم‌نامه سریال هزار داستان بیش از 10 بار بازنویسی شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال جذاب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به عزت الله انتظامی، داوود رشیدی، محمد علی کشاورز، جمشید مشایخی، علی نصیریان، حسین گیل، زهرا حاتمی، شهلا میربختیار و جعفر والی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال هزاردستان بدین شرح است: شخصیت اصلی این سریال فردی به نام رضا است. ابتدا رضا را در هیئت پیرمردی خوشنویس مشاهده می‌کنیم که با همسرش، قمربانو، در مشهد و به دور از جنجال‌های سیاسی تهران زندگی می‌کند. زندگی آرام این زن و شوهر پیر را حضور مفتشی شش‌انگشتی برهم می‌زند. این مفتش رضا را به علتی نامشخص دستگیر کرده و با تهدید، ارعاب و شکنجه از او می‌خواهد تا به جرمی نامعلوم اعتراف کند. این بازجویی‌ها بهانه‌ای می‌شود جهت بازگشت به گذشته پرماجرای رضا خوشنویس در سی سال پیش و زمانی که شهرتش تفنگچی بود.




بنر سریال آقازاده
پوستر سریال آقازاده

آقازاده

Aghazadeh
سازنده: Behrang Toufighi
سال‌های انتشار:2020محصول: ایران
Amir AghaeiAmir Aghaei
Niki KarimiNiki Karimi
Amin TarokhAmin Tarokh
Mehdi SoltaniMehdi Soltani
Amin HayaeiAmin Hayaei
Kambiz DirbazKambiz Dirbaz

درباره سریال آقازاده


سریال آقازاده نیز جزو بهترین سریال های ایرانی به حساب می‌آید که بعد از عرضه توسط شبکه نمایش خانگی در سال 1399 با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. این سریال بعد از عرضه سروصدای زیادی به پا کرد و با بررسی موضوعات اجتماعی و سیاسی خیلی زود مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

وظیفه کارگردانی این سریال جذاب برعهده بهرنگ توفیقی قرار داشت؛ حامد عنقا نیز به‌عنوان تهیه‌کننده و نویسنده در این پروژه حضور داشت. ازجمله بازیگرانی که در سریال آقازاده به ایفای نقش پرداختند می‌توان به امیر آقایی، امین تارخ، مهدی سلطانی، امین حیایی، نیکی کریمی، کامبیز دیرباز، جمشید هاشم پور، لعیا زنگنه، ثریا قاسمی، دیبا زاهدی، سینا مهراد، مهدی کوشکی، محمدحسین لطیفی، کاوه خداشناس، سعید داخ، مسعود فروتن و سامیه لک اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال آقازاده بدین شرح است: یک آقازاده به نام نیما بحری مرتکب کارهای خلاف و فسادهای اقتصادی شده است. از سوی دیگر ماموری به نام حامد تهرانی که او نیز یک آقازاده است سعی می‌کند خلاف‌های نیما را آشکار کرده و او را دستگیر کند. نیما که موقعیت خود را به‌واسطه حامد در خطر می‌بیند، تصمیم می‌گیرد به نقشه‌ای کثیف زندگی حامد را نابود کرده و او را وادار به عقب‌نشینی کند.




بنر سریال ملکه گدایان
پوستر سریال ملکه گدایان

ملکه گدایان

Queen of Beggars
سازنده:
سال‌های انتشار:2021محصول: ایران
Baran KosariBaran Kosari
آرمان درویشآرمان درویش
Pantea BahramPantea Bahram
Farzad FarzinFarzad Farzin
محمدرضا غفاریمحمدرضا غفاری
Elham KordaElham Korda

درباره سریال ملکه گدایان


سریال ملکه گدایان از سال 1399 توسط شبکه نمایش خانگی شروع به پخش کرد. وظیفه کارگردانی این سریال ایرانی جدید برعهده حسین سهیلی‌زاده قرار داشت. رحمان سیفی آزاد و علی طلوعی تهیه‌کنندگان این سریال بودند. داستان این سریال نیز توسط حامد افضلی و امین محمودی به رشته تحریر در آمد.

سریال ملکه گدایان موفق شد با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی لقب بگیرد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به باران کوثری، آرمان درویش، پانته‌آ بهرام، رویا نونهالی، فرزاد فرزین، محمدرضا غفاری، الهام کردا، رضا بهبودی، عرفان ناصری، شبنم قربانی، یسنا میرطهماسب، علی اوجی، سولماز غنی، بهشاد شریفیان، علی صلاحی، مریم سرمدی و شیدا یوسفی اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: البرز یک شیمیدان ساکن آلمان است . پدرش خسرو و مادرش خورشید در ایران زندگی می‌کنند. البرز با دختری به نام سارا که در ایران زندگی می‌کند و برای درمان بیماری پدرش به آلمان آمده، آشنا می‌شود و با او نامزد می‌کند. او قرار است در ترکیه با سارا ازدواج کند. همه‌چیز برای یک مراسم به یادماندنی مهیا است که خبر می‌رسد پدرش به کما رفته ‌است. البرز با گذشته‌ای مبهم، از بازگشت به ایران هراس دارد اما برای آخرین ملاقات با پدر، راهی جز بازگشت به ایران ندارد؛ ولی بنابر مشکلاتی او مجبور است که به صورت قاچاقی به ایران بیاید. با وجود اصرار فراوان مادر البرز برای بازنگشتن او به ایران، البرز تصمیم خود را گرفته است. وقتی او بازمی‌گردد هیچ‌کس او را نمی‌شناسد و او را فرهاد بابایی خطاب می‌کنند و کسی جز قاچاقچی او را به خاطر ندارد.




بنر سریال مختارنامه
پوستر سریال مختارنامه

مختارنامه

The Mokhtar Narrative
سازنده: Davood Mir-Bagheri
سال‌های انتشار:2010محصول: ایران
Reza KianianReza Kianian
Jafar DehghanJafar Dehghan
Zhale OlovZhale Olov
Amin SalahlooAmin Salahloo
Nasrin MoghanlooNasrin Moghanloo
Fariba KowsariFariba Kowsari

درباره سریال مختارنامه


از سریال مختارنامه می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از بهترین سریال های ایرانی نام برد که پخش آن از سال 1389 توسط شبکه یک سیما آغاز شد. این سریال در 40 قسمت 60 دقیقه‌ای پخش شد و توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. طبق اعلام کارگردان و نویسنده این مجموعه بزرگ، بودجه ساخت سریال چیزی در حدود 20 میلیارد تومان بود.

لازم به ذکر است که مراحل فیلم‌برداری سریال مختارنامه از سال 1382 آغاز شد و در سال 1388 پایان یافت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال بزرگ به ایفای نقش پرداختند می‌توان به فریبرز عرب‌نیا، مهدی فخیم زاده، فرهاد اصلانی، رضا کیانیان، نسرین مقانلو، محمد فیلی، فریبا کوثری، رضا رویگری، ماه چهره خلیلی، ولی‌الله شیراندامی، ژاله علو، ابراهیم‌آبادی، گوهر خیراندیش و شهرام حقیقت‌دوست اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال مختارنامه بدین شرح است: داستان از جایی آغاز می‌شود که حسن بن علی زخمی شده و به مدائن که حاکم آن عموی مختار است رهسپار می‌شود. مختار از سوی عمویش فراخوانده می‌شود تا از حسن بن علی محافظت کند. بعد از مسموم شدن و کشته شدن حسن مجتبی توسط همسرش جعده، داستان به حوادث سال 60 هجری رفته و به‌ترتیب وقایعی همچون حکومت یزید، جریان بیعت گرفتن از حسین بن علی، حوادث بعد از حادثه عاشورا و قیام مختار جهت خو‌نخواهی حسین بن علی را به‌تصویر می‌کشد.




بنر سریال امام علی
پوستر سریال امام علی

امام علی

Imam Ali
سازنده: Davood Mir-Bagheri
سال‌های انتشار:1997 - 1998محصول: ایران
Sirous GorjestaniSirous Gorjestani
Vishka AsayeshVishka Asayesh
Parviz ParastoueiParviz Parastouei
Mohammadreza SharifiniaMohammadreza Sharifinia
Siavash ShakeriSiavash Shakeri
Dariush ArjmandDariush Arjmand

درباره سریال امام علی


سریال امام علی یکی دیگر از سریال‌های ماندگار تاریخ تلویزیون است که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده داوود میرباقری قرار داشت. پخش این سریال از سال 1375 توسط شبکه یک سیما آغاز شد و بعد از 34 قسمت تقریبا 45 دقیقه‌ای به اتمام رسید.

ازجمله بازیگرانی که در سال امام علی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به داریوش ارجمند، مهدی فتحی، بهزاد فراهانی، محمدرضا شریفی‌نیا، سیروس گرجستانی، اصغر همت، انوشیروان ارجمند، چنگیز وثوقی، سعید نیکپور، جواد خدادادی، عنایت شفیعی، رضا عمارلوئی، عنایت بخشی، منصور والامقام، منوچهر لاریجانی، پرویز پرستویی و سیاوش شاکری اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال امام علی بدین شرح است: حوادث سریال از اواخر دوران خلافت عثمان بن عفان آغاز شده و تا دوران خلافت و پنج سال انهایی زندگی علی بن ابی‌طالب پایان می‌یابد.




بنر سریال پژمان
پوستر سریال پژمان

پژمان

Pezhman
سازنده: Soroush Sehhat
سال‌های انتشار:2012 - 2012محصول: ایران
Pejman JamshidiPejman Jamshidi
Sam Derakhshani (سام درخشانی)Sam Derakhshani (سام درخشانی)
Bahare RahnamaBahare Rahnama
Shaghayegh DehghanShaghayegh Dehghan
Bijan BanafshekhahBijan Banafshekhah

درباره سریال پژمان


سریال پژمان اثری کمدی به کارگردانی سروش صحت است که جزو بهترین سریال های ایرانی محسوب می‌شود. این سریال با قرار دادن موضوع فوتبال به‌عنوان محور داستانی‌اش موفق شد مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. سروش‌ صحت علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، به‌عوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت؛ البته نویسندگان مطرحی چون پیمان قاسم‌خانی، مهراب قاسم‌خانی و ایمان صفایی نیز در امر نویسندگی سروش صحت را همراهی کردند.

پخش سریال پژمان از سال 1392 توسط شبکه سه سیما آغاز شد و بعد از 26 قسمت پایان یافت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پژمان جمشیدی، سام درخشانی، بهاره رهنما، شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان، بیژن بنفشه‌خواه، اردشیر کاظمی، رضا کریمی، ویدا جوان، غلامحسین لطفی، حسین سلیمانی، اصغر حیدری و بهروز رهبری‌فر اشاره کرد.

سریال پژمان نخستین تجربه بازیگری پژمان جمشیدی محسوب می‌شود که او توانست در آن به بهترین شکل ممکن بدرخشد و راه خود را برای حضور موفقیت‌آمیز در سینمای ایران فراهم کند.

خلاصه داستان سریال پژمان بدین شرح است: پژمان جمشیدی یکی از بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال ایران نقش خودش یعنی ستاره پیشین پرسپولیس را بازی می‌کند. او به‌عنوان فوتبالیستی که برای چهارمین فصل متوالی موفق نشده تیمی را برای خود پیدا کند، سعی دارد تا به مسیر فوتبالی خود به‌عنوان بازیکن ادامه دهد. پژمان همچنان در حال و هوای شهرت به سر می‌برد. او همراه با مدیربرنامه‌ خود در جستجوی تیم است و در این مسیر اتفاقات جالبی برایش رخ می‌دهد.




بنر سریال پایتخت
پوستر سریال پایتخت

پایتخت

Paytakht
سازنده: Siroos Moghaddam
سال‌های انتشار:1390محصول:
Rima RaminfarRima Raminfar
Mehran AhmadiMehran Ahmadi
Nasrin NosratiNasrin Nosrati
Ahmad MehranfarAhmad Mehranfar
Alireza KhamsehAlireza Khamseh
Mohsen TanabandeMohsen Tanabande

درباره سریال پایتخت


سریال پایتخت جزو محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است که تاکنون شش فصل از آن تولید شده است. یکی از دلایل اصلی موفقیت این سریال به شخصیت‌های جذاب و منحصربه‌فرد آن ارتباط دارد. هرکدام از شخصیت‌های سریال پایتخت دارای ویژگی اخلاقی خاص خود هستند که طرفداران خاص خود را دارند.

پخش فصل نخست این سریال با نام پایتخت 1 از سال 1390 آغاز شد و فصل ششم آن نیز با نام پایتخت 6 در نوروز سال 1399 پخش شد. وظیفه کارگردانی سریال پایتخت برعهده سیروس مقدم قرار داشت. محسن تنابنده نیز علاوه‌بر ایفای نقش، به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت.

علاوه‌بر محسن تنابنده، بازیگرانی همچون ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، احمد مهران‌فر، نسرین نصرتی، سارا فرقانی اصل، نیکا فرقانی اصل، سلمان خطی، مهران احمدی، بهرام افشاری و هومن حاجی‌عبداللهی نیز در این مجموعه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال پایتخت 1 بدین شرح است: در فصل اول خانواده نقی معمولی تصمیم می‌گیرند از شهر کوچک خود به تهران سفر کرده و در آنجا زندگی خود را ادامه دهند. اما هنگام ورود این خانواده به پایتخت، آن‌ها با مشکلات عظیمی مواجه می‌شود. خانواده نقی که قصد دارند وسایل‌شان را در خانه خود در تهران تخیله کنند، پی می‌برند صاحبخانه فوت شده و وارثان حاضر نیستند خانه را به آن‌ها تحویل دهند.




بنر سریال یوسف پیامبر
پوستر سریال یوسف پیامبر

یوسف پیامبر

Prophet Joseph
سازنده: Farajollah Salahshoor , Jamal Shoorjeh
سال‌های انتشار:2008 - 2009محصول: ایران
Amir Hossein ModarresAmir Hossein Modarres
Rahim NorouziRahim Norouzi
Jahanbakhsh SoltaniJahanbakhsh Soltani
Abbas AmiriAbbas Amiri
Jafar DehghanJafar Dehghan
Elham HamidiElham Hamidi

درباره سریال یوسف پیامبر


سریال یوسف پیامبر را می‌توان جزو بهترین سریال های ایرانی دانست که پخش آن از سال 1387 توسط شبکه یک سیما آغاز شد و خیلی زود توانست مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد و به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون تبدیل شود. وظیفه نویسندگی و کارگردانی سریال یوسف پیامبر برعهده فرج‌الله سلحشور قرار داشت.

طبق اعلام فرج‌الله سلحشور برای ساخت این سریال زیبا چیزی در حدود 7 میلیارد تومان هزینه شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سال یوسف پیامبر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مصطفی زمانی، کتایون ریاحی، محمود پاک نیت، جعفر دهقان، عباس امیری، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، مهوش صبرکن، الهام حمیدی، پروانه معصومی و لیلا بلوکات و امیرحسین ابوعلی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که مصطفی زمانی نقش حضرت یوسف را در دوران جوانی و بزرگسالی ایشان ایفا کرد. خلاصه داستان سریال یوسف پیامبر بدین شرح است: داستان از زمانی آغاز می‌شود که یعقوب مردمان بنی‌اسرائیل را به پرستش خدای یگانه فرا خوانده و آن‌ها را از پرستش خدایان سرد و سنگی منع می‌کند؛ خداوند پیامبر بعدی را از نسل یعقوب قرار داده و یوسف را بکه در زیبایی و جمال بی‌نظیر است به او هدیه می‌کند. یوسف در زمان کودکی رؤیای عجیبی می‌بیند؛ در این رویا خورشید، ماه و 11 ستاره برای او به سجده می‌افتند. یعقوب که این رؤیای عجیب و بزرگ را می‌شنود به یوسف توصیه می‌کند آن را از برادران خود پنهان کند. بعد از مدتی، برادران یوسف که نسبت به علاقه پدرشان به یوسف احساس حسادت می‌کردند، او را به چاه می‌اندازند.

از این مجموعه، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ایرانی یاد می‌شود.




بنر سریال ساختمان پزشکان
پوستر سریال ساختمان پزشکان

ساختمان پزشکان

Sakhteman-e Pezeshkan
سازنده: soroush sehat
سال‌های انتشار:1390 - 1391محصول: ایران
هومن برق نوردهومن برق نورد
Bijan BanafshekhahBijan Banafshekhah
Shaghayegh DehghanShaghayegh Dehghan
behnam tashakorbehnam tashakor
hoshang harirchianhoshang harirchian
farnaz rahnamafarnaz rahnama

درباره سریال ساختمان پزشکان


سریال ساختمان پزشکان یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های کمدی تاریخ تلویزیون محسوب می‌شود که توانست با شخصیت‌های جذاب و جالبش به محبوبیت بالای در بین مخاطبان دست پیدا کند. پخش این سریال تماشای از سال 1390 توسط شبکه سه سیما آغاز شد و بعد از 57 قسمت به پایان رسید.

پیمان قاسم خانی، مهراب قاسم خانی، علیرضا ناظر فصیحی، حمید برزگر، امیر برادران و سروش صحت ازجمله نویسندگانی بودند که در این سریال کمدی با یکدیگر همکاری داشتند. وظیفه کارگردانی سریال ساختمان پزشکان نیز برعهده سروش صحت قرار داشت.

ازجمله بازیگرانی که در سریال ساختمان پزشکان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، هومن برق نورد، شقایق دهقان، فرناز رهنما، هوشنگ حریرچیان، پروین قائم مقامی، امید روحانی، نعیمه نظام دوست، مونا فرجاد، رضا کریمی، اصغر حیدری، مجید شهریاری، مهدی محمدزاده، محمد شیری و سیروس ابراهیم‌زاده اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال ساختمان پزشکان بدین شرح است: یک روانشناس به نام نیما افشار در کنار همسرش که درواقع بیمار سابق او بوده، در همسایگی والدینش زندگی می‌کند. داستان سریال حول محور زندگی پردردسر نیما می‌چرخد. ازجمله مهم‌تری این مشکلات می‌توان به بیماران عجیبش، گرفتاری‌های مالی ناشی از پرداخت اجاره خانه، اقساط مختلف، مهریه همسر سابقش، تلاش دائمی برای حفظ آرامش و صلح میان والدین، برادر بی‌ملاحظه، همسر وسواسی‌اش و در نهایت تحمل کم‌هوشی منشی‌اش اشاره کرد.




بنر سریال دزد و پلیس
پوستر سریال دزد و پلیس

دزد و پلیس

Dozdo Police
سازنده: Saeed Aghakhani
سال‌های انتشار:1391 - 1392محصول: ایران
هومن برق نوردهومن برق نورد
behnam tashakorbehnam tashakor
Marjaneh GolchinMarjaneh Golchin
Shaghayegh DehghanShaghayegh Dehghan
Hamid LolayiHamid Lolayi
Mehran RajabiMehran Rajabi

درباره سریال دزد و پلیس


سریال دزد و پلیس اثری کمدی و اجتماعی به کارگردانی سعید آقاخانی است که یکی از بهترین سریال های ایرانی محسوب می‌شود. پخش این سریال از سال 1391 توسط شبکه سه سیما آغاز شد. وظیفه نویسندگی سریال دزد و پلیس برعهده مهراب قاسم‌خانی و پیمان قاسم‌خانی قرار داشت.

ازجمله بازیگرانی که در سریال دزد و پلیس به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بهنام تشکر، هومن برق نورد، کمند امیرسلیمانی، شقایق دهقان، مهران رجبی، حمید لولایی، مجید مشیری، عزت‌الله مهرآوران، مرجانه گلچین، بیژن بنفشه‌خواه، امید روحانی، بیوک میرزایی، مهوش وقاری، بهناز سلیمانی، رضا کریمی، اصغر حیدری و بیژن رحمانی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال دزد و پلیس بدین شرح است: خلافکاری معروف و سابقه‌دار به نام ناصر کاظمی در اثر ضربه ناشی از وقوع یک تصادف به سرش حافظه خود را از دست می‌دهد. ناصر بعد از این حادثه شخصیت دیگری پیدا کرده و وقتی که می‌بیند همه از او می‌ترسند تلاش می‌کند تا اشتباهات خود را جبران کند. اما رفته‌رفته دوستش داوود به او توضیح می‌دهد که آن‌ها برای یک باند قاچاق مواد مخدر که رئیس آن فردی بسیار بی‌رحم به نام مهندس است کار می‌کنند.




بنر سریال در چشم باد
پوستر سریال در چشم باد

در چشم باد

Dar Chashm-e Baad
سازنده: Masoud Jafari Jozani
سال‌های انتشار:1388 - 1389محصول: ایران
Parsa PirouzfarParsa Pirouzfar
Saeed RadSaeed Rad
Kambiz DirbazKambiz Dirbaz
Laleh EskandariLaleh Eskandari
Akbar AbdiAkbar Abdi
Arsalan GhasemiArsalan Ghasemi

درباره سریال در چشم باد


سریال در چشم باد یکی از موفق‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است که توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. وظیفه نویسندگی و کارگردانی سریال در چشم باد برعهده مسعود جعفری جوزانی قرار داشت. مراحل فیلم‌برداری این سریال چیزی در حدود 5 سال به طول انجامید. پخش سریال در چشم باد از سال 1388 توسط شبکه یک سیما آغاز شد و در سال 1389 بعد 44 قسمت پایان یافت.

ازجمله بازیگرانی که در سریال در چشم باد به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری جوزانی، فریبا متخصص، لاله اسکندری، ستاره صفرآوه، رضا شفیعی جم، فخرالدین صدیق‌شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی، محمدرضا هدایتی و هومن سیدی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال در چشم باد بدین شرح است: داستان حول محور خانواده‌ای می‌چرخد که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی آن‌ها از دوره قیام میرزا کوچک جنگلی تا آزادسازی خرمشهر نشان داده می‌شود. داستان از زمانی که میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان اعلام جمهوری می‌کند آغاز می‌شود؛ با این واقعه دوران پرحادثه تاریخ معاصر ایران در سه دوره تاریخی قاجار، پهلوی و جهوری اسلامی را به‌تصویر کشیده می‌شود.




بنر سریال پس از باران
پوستر سریال پس از باران

پس از باران

Pas Az Baran
سازنده: Saeed Soltani
سال‌های انتشار:1379 - 1380محصول: ایران
Mahmoud Pak NiatMahmoud Pak Niat
Marjan MohtashamMarjan Mohtasham
saba kamalisaba kamali
Mahvash SabrkonMahvash Sabrkon
Shahab HosseiniShahab Hosseini
Katayoun RiahiKatayoun Riahi

درباره سریال پس از باران


سریال پس از باران با داستان تاثیرگذارش جزو بهترین سریال های ایرانی است که توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد؛ وظیفه نویسندگی و کارگردانی سریال پس از باران برعهده سعید سلطانی قرار داشت. پخش سریال پس از باران از سال 1379 توسط شبکه سه سیما آغاز شد و بعد از 37 قسمت در سال 1380 پایان یافت.

محمود پاک‌نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم، صبا کمالی، جهانگیر الماسی، رحیم نوروزی، محمدهادی قمیشی، بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی، جمیله شیخی، نیکو خردمند، کیومرث ملک مطیعی، حسین توشه، مهوش صبرکن، حامد کلاهداری و نادیا دلدار گلچین ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال پس از باران به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال پس از باران بدین شرح است:دکتر صادق مهرپرور و همسرش هنگامی که عازم شمال ایران می‌شوند، طی یک تصادف رانندگی کشته می‌شوند. فرزندان آن‌ها که به این مرگ مشکوک هستند جهت بررسی بیش‌تر به شمال سفر می‌کنند. آن‌ها طی این سفر از راز خانوادگی‌شان اطلاعات بیش‌تری به‌دست می‌آورند. این اطلاعات به نقل از مادربزرگشان ذکر می‌شود.




بنر سریال مدار صفر درجه
پوستر سریال مدار صفر درجه

مدار صفر درجه

Zero Degree Turn
سازنده: Hassan Fathi
سال‌های انتشار:1386 - 1387محصول: ایران
Shahab HosseiniShahab Hosseini
Mostafa AbdollahiMostafa Abdollahi
Iraj RadIraj Rad
Roya TeymourianRoya Teymourian
Masoud RayeganMasoud Rayegan
Laya ZanganehLaya Zanganeh

درباره سریال مدار صفر درجه


مدار صفر درجه سریالی تاریخی و سیاسی به کارگردانی و نویسندگی حسن فتحی است که پخش آن از سال 1386 و طی 30 قسمت توسط شبکه یک سیما انجام شد. این سریال بعد از پخش خیلی سریع تبدیل به یکی از سریال‎‌های محبوب تلویزیون تبدیل شد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد.

در این سریال تاریخی جذاب بازیگرانی همچون شهاب حسینی، رؤیا تیموریان، مسعود رایگان، لعیا زنگنه، ایرج راد، مصطفی عبداللهی، آتنه فقیه نصیری، احمد ساعتچیان، پیام دهکردی، رامسین کبریتی، عباس شادروان، پیر داغر، فادی ادوارد، هاسمیک تاشجیان، ناتالی متی و صدرالدین شجره به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال مدار صفر درجه بدین شرح است: داستان سریال حول محور دانشجویی ایرانی به نام حبیب پارسا و سفر او به فرانسه جهت تحصیل در رشته فلسلفه در دانشگاه پاریس می‌چرخد. درواقع حوادث سریال در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد. در زمان اعزام دانشجویان ایرانی به فرانسه و همچنین تحصیل آن‌ها در دانشگاه پاریس، جنگ جهانی دوم نیز در حال آغاز است. حبیب پارسا در دانشگاه با دختری یهودی به نام سارا استروک آشنا می‌شود که اوایل در کلاس با یکدیگر به مخالفت می‌پردازند. به تدریج این مخالفت و سرکشی به عشق و تمایل بین این دو نفر مبدل می‌شود.




بنر سریال شاهگوش
پوستر سریال شاهگوش

شاهگوش

shahgoosh
سازنده: Davood Mir-Bagheri
سال‌های انتشار:1392 - 1393محصول: ایران
Shahram Haghighat DoostShahram Haghighat Doost
Ahmad MehranfarAhmad Mehranfar
Hamid Reza AzarangHamid Reza Azarang
Farhad AslaniFarhad Aslani
Mohsen TanabandeMohsen Tanabande
Marjaneh GolchinMarjaneh Golchin

درباره سریال شاهگوش


شاهگوش را می‌توان جزو بهترین سریال های ایرانی دانست که بعد از آغار پخشش در سال 1392 بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ایران تبدیل شد. وظیفه کارگردانی این سریال کمدی برعهده داوود میرباقری قرار داشت؛ الهه میرباقری و آزاده محسنی نیز به‌عنوان نویسنده در این پروژه همکاری داشتند.

ازجمله بازیگرانی که در سریال شاهگوش به ایفای نقش پرداختند می‌توان به فرهاد اصلانی، محسن تنابنده، مرجانه گلچین، حمیدرضا آذرنگ، احمد مهران‌فر، شهرام حقیقت‌دوست، طناز طباطبایی، حامد میرباقری، هادی کاظمی، هانیه توسلی، الهام پاوه‌نژاد، رضا رویگری، رسول نجفیان، سیروس گرجستانی و رضا کیانیان اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال شاهگوش بدین شرح است: یک کله‌پز از عاشقان و طرفداران دو آتیشه تیم استقلال است؛ او دارای دختری است که خواستگار پرسپولیسی دارد. این کله‌پز به دلیل عشق سرشار خود به استقلال با وصلت دختر موافقت نمی‌کند. در ادامه طی یک تصادف کله‌پز فوت کرده و یک پرونده قتل باز می‌شود. کله‌پز هنگام عبور از عرض خیابان با یک ماشین سبز رنگ تصادف کرده و در پی آن جان خود را از دست می‌دهد. تنها شخصی که شاهد این اتفاقا بوده مردی تک چشم است که فقط رنگ و نوع ماشین را تشخیص داده است.




بنر سریال خواب و بیدار
پوستر سریال خواب و بیدار

خواب و بیدار

Sleep and Wake
سازنده: Mehdi Fakhimzadeh
سال‌های انتشار:1380 - 1381محصول: ایران
Roya NonahaliRoya Nonahali
Mehdi FakhimzadehMehdi Fakhimzadeh
Danial HakimiDanial Hakimi
Mohammad SadeghiMohammad Sadeghi
Ladan TabatabaeiLadan Tabatabaei
Habib Dehghan NasabHabib Dehghan Nasab

درباره سریال خواب و بیدار


خواب و بیدار جزو جذاب‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است که پخش آن از سال 1380 توسط شبکه یک سیما آغاز شد و بعد از 22 قسمت به پایان رسید. وظیفه نویسندگی و کارگردانی سریال خواب و بیدار برعهده مهدی فخیم‌زاده قرار داشت. این سریال در جلب نظر مخاطبین و منتقدان بسیار موفق عمل کرد.

سریال خواب و بیدار طی هفتمین جشن حافظ در چهار بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست در دو بخش بهترین کارگردان تلویزیون و بهترین بازیگر زن درام تلویزیون این جایزه را کسب کند.

رویا نونهالی، مهدی فخیم زاده، دانیال حکیمی، محمد صادقی، لادن طباطبایی، حبیب دهقان‌نسب، اردشیر تفتی، کامران تفتی، لیلا برخورداری، متین عزیزپور، انوشیروان فاطمی، حسین فلاح، اکبر قدمی و ثریا حلی ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال خواب و بیدار به ایفای نقش پراختند.

خلاصه داستان سریال خواب و بیدار بدین شرح است: زنی به نام توران که به ناتاشا شهرت دارد، خلافکاری حرفه‌ای است که بعد از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد. او با یک خلافکار سابقه‌دار به نام عبدالله پلنگ که برای مدتی کار خلاف را کنار گذاشته بود همکاری‌اش را آغاز کرده و شروع به سرقت مسلحانه می‌کنند. بعد از مدتی پسر عبدالله دستگیر شده و در یک سرقت مسلحانه، داماد او توسط پلیس زخمی می‌شود و ناتاشا نیز عبدالله را به کشتن داماد زخمی‌اش مجبور می‌کند. بعد از قتل وی توسط عبدالله، خود او نیز در چاه خانه پدرخوانده ناتاشا به طرز مهیبی کشته می‌شود؛ پس از قتل عبدالله پلنگ توسط ناتاشا، خود او نیز تحت تعقیب قرار می‌گیرد.




بنر سریال قهوه تلخ
پوستر سریال قهوه تلخ

قهوه تلخ

Bitter Coffee
سازنده: Mehran Modiri
سال‌های انتشار:1389 - 1391محصول: ایران
Mehran ModiriMehran Modiri
سیامک انصاریسیامک انصاری
Mohammad Reza HedayatiMohammad Reza Hedayati
Hadi KazemiHadi Kazemi
Javad EzatiJavad Ezati
Elika AbdolrazzaghiElika Abdolrazzaghi

درباره سریال قهوه تلخ


قهوه تلخ یکی دیگر از بهترین سریال های ایرانی است که پخش آن از سال 1389 آغاز شد و بعد از 102 قسمت به پایان رسید. این سریال توسط مهران مدیری کارگردانی شد و وظیفه نویسندگی آن نیز برعهده خشایار الوند و امیرمهدی ژوله قرار داشت.

سریال کمدی قهوه تلخ از همان آغار پخشش با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد؛ این سریال به دلیل پندهای آموزنده‌اش در قالب کمدی مورد تحسین منتقدان نیز قرار گرفت.

ازجمله بازیگرانی که در سریال قهوه تلخ به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مهران مدیری، سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی، رضا فیض نوروزی، غلامرضا نیکخواه، برزو ارجمند، الیکا عبدالرزاقی، سحر جعفری جوزانی، هادی کاظمی، آرام جعفری، بیژن بنفشه‌خواه، ساعد هدایتی، سعید پیردوست، سام نوری، رامین پورایمان، سحر زکریا، جواد عزتی، نادر سلیمانی، فلامک جنیدی و عارف لرستانی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال قهوه تلخ بدین شرح است: یک استاد تاریخ به نام نیما زند کریمی با دختری به نام رویا آشنا می‌شود که قصد دارد روی دوره تاریخی کار کند که در هیچ کتابی راجع‌به آن صحبت نشده است. نیما عقیده دارد این دوره تاریخی وجود ندارد. او جهت پی بردن به حقیقت با رویا همراه می‌شود و در ادامه پی می‌برد حق با رویا است و دوره‌ای وجود داشته که تاکنون در هیچ کتاب تاریخی به آن اشاره نشده است.




بنر سریال پاورچین‎
پوستر سریال پاورچین‎

پاورچین‎

Pavarchin
سازنده: Mehran Modiri
سال‌های انتشار:2002محصول: ایران
سیامک انصاریسیامک انصاری
Mehran ModiriMehran Modiri
Javad RazavianJavad Razavian
Shaghayegh DehghanShaghayegh Dehghan

درباره سریال پاورچین‎


پاورچین یکی از سریال ‌های ایرانی ماندگار تلویزیون محسوب می‌شود که در زمان خود توانست مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. پخش این سریال از سال 1381 توسط شبکه پنج سیما آغاز شد و بعد از 130 قسمت پایان یافت.

وظیفه کارگردانی سریال پاورچین برعهده مهران مدیری قرار داشت. داستان این سریال نیز توسط پیمان قاسم‌خانی، مهراب قاسم خانی، امیرمهدی ژوله و علی‌رضا ناظر فصیحی به رشته تحریر درآمد.

ازجمله بازیگرانی که در سریال پاورچین به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مهران مدیری، سحر زکریا، ابراهیم آبادی، هایده حائری، محمدرضا هدایتی، سیامک انصاری، سعید پیردوست، ساعد هدایتی، جواد رضویان، شقایق دهقان، سحر ولدبیگی، کامران فیوضات و مختار سائقی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال پاورچین بدین شرح است: یک برره‌ای به نام فرهاد سال‌ها قبل جهت تحصیل از برره به تهران نقل مکان کرد. او با مهتاب مهتابی ازدواج کرده و یک داماد سرخانه است. فرهاد که فردی چاپلوس است با همین روش در یک شرکت مهندسی ساختمان مشغول کار معماری می‌شود؛ او به تدریج جای مدیر بخش پیشین را اشغال می‌کند. طغرل سرایدار خانه پدر و مادر مهتاب است که به شدت از برره‌ای‌ها متنفر است.




بنر سریال شب های برره
پوستر سریال شب های برره

شب های برره

Shabhaye Barareh
سازنده: Peyman Ghasemkhani , Mehran Modiri
سال‌های انتشار:2005 - 2006محصول: ایران
سیامک انصاریسیامک انصاری
Mehran ModiriMehran Modiri
Shaghayegh DehghanShaghayegh Dehghan
Mohammad Reza HedayatiMohammad Reza Hedayati

درباره سریال شب های برره


بدون شک شب‌های برره را باید یکی از تاثیرگذارترین سریال‌های ایرانی بدانیم که توانست به محبوبیت بسیاری بالایی در نزد مردم دست پیدا کند. این سریال با لهجه خاص شخصیت‌هایش و کمدی بسیار خنده‌دارش موفق شد به بهترین شکل ممکن مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند.

مهران مدیری کارگردان و سازنده این سریال در طول کارنامه هنری‌اش سریال‌های مختلفی را برای تلویزیون تولید کرد؛ اما طبق نظر بسیاری از مخاطبان و منتقدان سریال شب‌های برره بهترین اثر کمدی این کارگردان محسوب می‌شود. این سریال در هر قسمت خود داستانی مستقل را برای ببیننده به‌تصویر می‌کشید.

سریال شب‌های برره پیام‌های داستانی زیادی را در قالب طنز به بینندگان منتقل می‌کرد و به همین دلیل نیز توانست مورد تحسین منقدان قرار بگیرد. داستان این سریال محبوب توسط نویسندگان مطرحی همچون پیمان قاسم‌خانی، مهراب قاسم‌خانی، خشایار الوند، امیرمهدی ژوله و سروش صحت نوشته شد.

ازجمله بازیگرانی که در سال شب‌های برره به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مهران مدیری، سیامک انصاری، فلامک جنیدی، سعید پیردوست، محمد شیری، شقایق دهقان، محمدرضا هدایتی، ساعد هدایتی، بهنوش بختیاری، هادی کاظمی، فاطمه هاشمی، اصغر حیدری، مختار سائقی، علی کاظمی، شایان احدی‌فر، حسن شکوهی، رضا شفیعی‌جم، احمد ایراندوست و شهرزاد کمال‌زاده اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال شب‌های برره بدین شرح است: کیانوش استقرار زاده سردبیر یک روزنامه در دهه 1310 است. او با نوشتن یک مقاله انتقادی به تبعید در نقاط دوردست ایران محکوم می‌شود. در بین راه طی اتفاقاتی توسط یک مار (معروف به نشیمن گز) گزیده می‌شود. شیر فرهاد، پسر خان پایین برره او را به برره می‌آورد و وی را درمان می‌کند؛ ولی هنگامی که پی می‌برد کیانوش یک فراری است و حکم تیر دارد او را به بالا برره می‌برد.




بنر فیلم مرد هزار چهره
پوستر فیلم مرد هزار چهره

مرد هزار چهره

The Man with a Thousand Faces
کارگردان: Mehran Modiri نویسنده: Peyman Ghasemkhani , Khashayar Alvand , Mehrab Ghasemkhani , Amir Mehdi Juleh
سال انتشار:2008محصول: ایران
Mehran ModiriMehran Modiri
Saed HedayatiSaed Hedayati
Pejman BazeghiPejman Bazeghi
Alireza KhamsehAlireza Khamseh
سیامک انصاریسیامک انصاری
Parviz FallahipourParviz Fallahipour

درباره فیلم مرد هزار چهره


دو سریال مرد هزار چهره و مرد دوهزار چهره جزو سریال‌های جذاب و ماندگار تلویزیونی ایران هستند که توسط مهران مدیری کارگردانی و به‌ترتیب در نوروز سال‌های 1387 و 1388 توسط شبکه سه سیما پخش شدند. هر دو این سریال‌های طی 13 قسمت برای مخاطبان به‌تصویر کشیده شدند.

این دو سریال با بیان مشکلات اجتماعی در قشرهای مختلف و در قالب طنز توانستند تحسین گسترده مخاطبان را به همراه داشته باشند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این دو سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مهران مدیری، علیرضا خمسه، پژمان بازغی، سیامک انصاری، اکرم محمدی، اسماعیل سلطانیان، بهاره رهنما، سروش صحت، برزو ارجمند، بیژن بنفشه‌خواه، سحر ذکریا و عارف لرستانی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال مرد هزار چهره بدین شرح است: مسعود شصتچی یک کارمند ساده در اداره ثبت احوال شیراز است که زندگی بسیار آرامی دارد؛ او فردی بسیار مودب و قانون‌مند است که پیوسته به دلیل فرهنگ پایین و رفتارهای بی‌ادبانه اطرافیانش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. مسعود که به یکی از کارمندان ادره‌اش به نام سحر جندقی علاقه‌مند است، با اجازه دختر به خانه‌ آن‌ها می‌رود تا با پدر سحر ملاقات کند. پدر سحر فردی قانون‌شکن و بسیار بی‌ادب است که جهت ازدواج مسعود با دخترش شرطی عجیب برای او می‌گذارد. مسعود با پذیرش این شرط خود را وارد دردسر بزرگی می‌کند.




بنر سریال هم‌گناه
پوستر سریال هم‌گناه

هم‌گناه

the accomplice
سازنده: Mostafa Kiaei
سال‌های انتشار:2020محصول: ایران
Parviz ParastoueiParviz Parastouei
Hedie TehraniHedie Tehrani
Mohsen KiaeiMohsen Kiaei
Masoud RayeganMasoud Rayegan
Mehdi PakdelMehdi Pakdel
Pedram SharifiPedram Sharifi

درباره سریال هم‌گناه


هم‌گناه یکی دیگر از سریال های برتر ایرانی است که توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده مصطفی کیایی قرار داشت. محسن کیایی و علی کوچکی نیز نویسندگان فیلم هم‌گناه بودند.

پخش این سریال از سال 1398 توسط شبکه نمایش خانگی آغاز شد و بعد از دو فصل به پایان رسید. پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، حبیب رضایی، مهدی پاکدل، مسعود رایگان، هنگامه قاضیانی، پدرام شریفی، رؤیا تیموریان، افسانه چهره‌آزاد، شاهرخ فروتنیان، افسانه ناصری، احسان کرمی، روشنک گرامی، سوگل خلیق و فروغ قجابگلی ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال هم‌گناه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال هم‌گناه بدین شرح است: داستان سریال درباره یک خانواده‌ قدیمی در تهران به نام صبوری است که سالیان زیادی در کار پرورش گل‌های تزئینی هستند. خانواده صبوری از سه برادر و یک خواهر تشکیل شده است. تمام اعضای خانواده‌ در این شرکت فعالیت دارند و شغل موروثی خانواده خود را دنبال می‌کنند. تنها پسر دوم، فریبرز که ۵۸ سال سن دارد، افسر اداره آگاهی است و کار خانواده خود را ادامه نداده است. فریبرز در دوران جوانی تصمیم می‌گیرد پلیس شود. او جهت گذراندن دوره آموزشی به یک شهرستان می‌رود.




بنر سریال هیولا
پوستر سریال هیولا

هیولا

The Monster
سازنده: Mehran Modiri
سال‌های انتشار:2019محصول: ایران
Shabnam MoghadamiShabnam Moghadami
Mirtaher MazloumiMirtaher Mazloumi
Mehran ModiriMehran Modiri
Farhad AslaniFarhad Aslani
Gohar KheyrandishGohar Kheyrandish
Mohammad BohraniMohammad Bohrani

درباره سریال هیولا


هیولا یکی از بهترین سریال های ایرانی است که در یک فصل 19 قسمتی توسط شبکه نمایش خانگی عرضه شد. مهران مدیری به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. البته مصطفی احمدی در امر تهیه‌کنندگی مدیری را همراهی کرد. داستان این سریال ایرانی نیز توسط پیمان قاسم‌خانی و امیر برادران به رشته تحریر در آمد.

سریال هیولا به‌هیچ‌عنوان در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و به‌شدت با نقدهای منفی آن‌ها مواجه شد. منتقدان اعتقاد داشتند این سریال با وجود اینکه در ژانر کمدی ساخته شده، صحنه‌های خنده‌دار بسیار کمی دارد و نمی‌تواند مخاطبانش را بخنداند. آن‌ها همچنین شخصیت‌پردازی‌های سریال را ضعیف دانسته و پایان‌بندی آن را عجیب توصیف کردند.

این سریال با وجود دریافت نقدهای منفی، توانست با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود. طبق گزارش‌های مختلف سریال هیولا به‌طور میانگین حدود 17 میلیون دقیقه توسط مخاطبان شبکه نمایش خانگی تماشا شده است.

سریال هیولا حضور نسبتا موفقی در بیستمین دوره جشن حافظ داشت. این سریال در این مراسم در پنج بخش، هفت نامزدی کسب کرد که درنهایت در چهار بخش بهترین مجموعه تلویزیونی، بهترین کارگردان تلویزیونی، بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی برای بازی شبنم مقدمی و بهترین فیلم‌نامه‌ تلویزیونی موفق به کسب این جایزه شد.

فرهاد اصلانی، مهران مدیری، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش، شیلا خداداد، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، نیما شعبان‌نژاد، آزیتا ترکاشوند، چنگیز جلیلوند، محمدجواد جعفرپور و مانیا علیجانی ازجمله بازیگرانی هستند که در سال هیولا به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال هیولا بدین شرح است: معلمی ساده و باشرافت به نام هوشنگ در زندگی خود فردی قانع است. او اهمیت زیادی به مال دنیا نمی‌دهد. هوشنگ در ادامه به‌شکل ناخواسته وارد مسیری می‌شود که زندگی‌اش کاملا تغییر می‌کند. او درگیر جریان اختلاس و کلاهبرداری می‌شود. هوشنگ به شکل عجیبی صاحب مال و ثروت بادآورده‌ای شده و از شخصیت سفید پیشین خود فاصله می‌گیرد.




بنر سریال نهنگ آبی
پوستر سریال نهنگ آبی

نهنگ آبی

Blue Whale
سازنده: Bahram Tavakkoli
سال‌های انتشار:2019محصول: ایران
Saed SoheiliSaed Soheili
Leila HatamiLeila Hatami
Mostafa ZamaniMostafa Zamani
Vishka AsayeshVishka Asayesh
Azade SamadiAzade Samadi
Farhad AeishFarhad Aeish

درباره سریال نهنگ آبی


یکی دیگر از سریال های ایرانی که در جلب نظر مخاطبان موفق ظاهر شد، سریال نهنگ آبی بود. وظیفه کارگردانی این سریال اجتماعی و معمایی برعهده فریدون جیرانی قرار داشت. داستان این سریال ایرانی نیز توسط بهرام توکلی نوشته شد.

سریال نهنگ آبی طی یک فصل 30 قسمتی توسط شبکه نمایش خانگی پخش شد. این سریال پس از آغاز پخشش نقدهای متوسطی را از جانب منتقدان دریافت کرد. برخی از منتقدان شخصیت‌های درون سریال را بسیار سطحی توصیف کردند؛ برخی نیز به تمجید از عملکرد گروه بازیگری پرداخته و سریال را سرگرم‌کننده دانستند.

این سریال طی بیستمین دوره جشن حافظ در شش بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین بازیگر مرد درام تلویزیون برای بازی مصطفی زمانی موفق به کسب این جایزه شد.

ازجمله بازیگرانی که در سریال نهنگ آبی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ساعد سهیلی، لیلا حاتمی، حسین یاری، مصطفی زمانی، ماهور الوند، حمیدرضا آذرنگ، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، ستاره پسیانی، دیبا زاهدی، مجید مظفری، فرهاد آئیش، پریوش نظریه و الهام کردا اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال نهنگ آبی بدین شرح است: یک جوان 25 ساله به نام آرمین، دانشجویی تیزهوش در رشته کامپیوتر است که بیشتر اوقات خود را در سایت کتاب‌خوانی‌اش می‌گذراند. آرمین اصلا فردی اجتماعی نیست و نمی‌تواند به‌خوبی با اشخاص دیگر ارتباط برقرار کند. پدر و مادر او از یکدیگر جدا شده‌اند و پدرش نیز به بیمار ام اس مبتلا شده است. آرمین در سایت کتابخوانی خود با دختری به نام ژاله آشنا می‌شود که فهرست کتاب‌های موردعلاقه‌اش بسیار به او شباهت دارد. آرمین پس از آشنایی با ژاله به او علاقه‌مند می‌شود. ژاله پس از پی بردن به مشکلات مالی آرمین، او را جهت کار در شرکتی که خود نیز در آن فعالیت دارد، معرفی می‌کند.




بنر سریال مانکن
پوستر سریال مانکن

مانکن

Mennequin
سازنده: Hossein Soheili Zadeh
سال‌های انتشار:2019 - 2020محصول: ایران
Amirhossein ArmanAmirhossein Arman
Nazanin BayatiNazanin Bayati
Farzad FarzinFarzad Farzin
Merila ZareiMerila Zarei
Mohammad Reza ForoutanMohammad Reza Foroutan
Linda KianiLinda Kiani

درباره سریال مانکن


مانکن نیز جزو بهترین سریال های ایرانی است که با اسقبال عظیم مخاطبان شبکه نمایش خانگی مواجه شد. پخش این سریال از شهریور سال 1398 آغاز شد و پس از 26 قسمت به پایان رسید. وظیفه کارگردانی سریال مانکن برعهده حسین سهیلی‌زاده قرار داشت. داستان این سریال نیز توسط بابک کایدان به رشته تحریر درآمد.

سریال مانکن با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد. برخی از منتقدان پیام داستان و فاصله طبقاتی نشان داده شده در سریال را تحسین کردند و برخی نیز ریتم داستان را کند دانسته و اعتقاد داشتند سازندگان سعی کرده‌اند با صحنه‌های پرزرق‌وبرق، ضعف‌های موجود در فیلم‌نامه را بپوشانند.

سریال مانکن به‌عنوان محبوب‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی شناخته می‌شود. طبق آمار اعلام شده هر قسمت این سریال به‌طور میانگین حدود 25 میلیون و 130 هزار دقیقه تماشا شده است. این سریال طی بیستمین دوره جشن حافظ در شش بخش، ازجمله بهترین مجموعه تلویزیونی و بهترین کارگردان، نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین بازیگر زن درام تلویزیون برای بازی مریلا زارعی موفق به کسب این جایزه شد.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال ایرانی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، نازنین بیاتی، فرزاد فرزین، لیندا کیانی، حسین پاکدل، الهام پاوه‌نژاد، شبنم قلی‌خانی، نفیسه روشن، محمد صادقی و عارفه معماریان اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال رسمی مانکن بدین شرح است: همیشه عشق‌های بزرگ و زیبا، دشمنان بزرگ و مخوف داشته‌اند. سریال مانکن به نابرابری اقتصادی طبقه‌های مختلف جامعه و قیاس افراد توانمند نسبت به طبقه کم‌درآمد جامعه می‌پردازد. کاوه و همتا رابطه عاشقانه‌ای را آغاز کرده‌اند، اما مشکلات اجتماعی و اقتصادی باعث می‌شود در این مسیر با چالش‌هایی مواجه شوند.




بنر سریال ستایش
پوستر سریال ستایش

ستایش

Setayesh
سازنده: Saeed Soltani
سال‌های انتشار:2010 - 2019محصول: ایران
Narges MohammadiNarges Mohammadi

درباره سریال ستایش


ستایش سریالی به کارگردانی سعید سلطانی و نویسندگی سعید مطلبی است که پخش آن از سال 1389 توسط شبکه سه سیما آغاز شد و بعد از سه فصل و 111 قسمت در سال 1398 به پایان رسید.

فصل نخست این سریال با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شد و مورد تحسین آن‌های قرار گرفت. منتقدان داستان فصل نخست سریال را بسیار جذاب و تاثیرگذار توصیف کرده و به تحسین از عملکرد گروه بازیگری پرداختند. اما در دو فصل بعدی همه‌چیز تغییر کرد و سریال با افت شدیدی در داستان و فیلم‌نامه مواجه شد.

با وجود افت زیاد سریال ستایش، این مجموعه مخاطبانش را از دست نداد و پیوسته با استقبال طرفداران مواجه شد. داریوش ارجمند، نرگس محمدیف مهدی سلوکی، سیما تیرانداز، مهدی پاکدل، قربان نجفی، کیهان ملکی، حدیث میرامینی، محمود عزیزی، فریبا نادری، زهرا سعیدی و شیوا خنیاگر ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال ستایش به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال ستایش بدین شرح است: دختر جوانی به نام ستایش جهت نجات برادرش محمد از خطری که در پی فرار او از خدمت سربازی وی را تهدید می‌کرد، به دوست برادرش به نام طاهر فردوس پناه می‌برد. او با تمهیداتی برادرش را راهی مرز می‌کند. برادر ستایش در مرز کشته شده و طاهر زندانی می‌شود. درنهایت با رضایت خانواده محمد او از زندان آزاد شده و از آنجائی که مجذوب و شیفته ستایش شده بود، با وجود مخالفت خانواده خود و خانواده ستایش و با توجه به میل باطنی ستایش، با او ازدواج کرده و صاحب دو فرزند دختر و پسر می‌شود.




بنر سریال ساخت ایران
پوستر سریال ساخت ایران

ساخت ایران

Made in Iran
سازنده: Mohammadhossein Latifi , Borzoo Niknejad
سال‌های انتشار:2012 - 2018محصول: ایران
Amin HayaeiAmin Hayaei
Mohammadreza GolzarMohammadreza Golzar
Behnam TashakkorBehnam Tashakkor
Pamela El KikPamela El Kik
Sahar DolatshahiSahar Dolatshahi
Mohsen KiaeiMohsen Kiaei

درباره سریال ساخت ایران


ساخت ایران را نیز می‌توان یکی از بهترین سریال های ایرانی دانست که توانست استقبال گسترده مخاطبان را به همراه داشته باشد. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده محمدحسین لطیفی قرار داشت. داستان این سریال نیز توسط خشایار الوند، آرش قادری و پیمان قاسم‌خانی نوشته شد.

پخش سریال ساخت ایران از سال 1390 توسط شبکه نمایش خانگی آغاز شد و پس از 18 قسمت به پایان رسید. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به امین حیایی، محمدرضا گلزار، فرهاد اصلانی، بهنام تشکر، پاملا الکیک، پیر داغر، گوهر خیراندیش، الیکا عبدالرزاقی و بهاره رهنما اشاره کرد.

پس از موفقیت‌های سریال ساخت ایران، سازندگان تصمیم به تولید فصل دوم این سریال با نام ساخت ایران 2 گرفتند که پخش آن از سال 1397 توسط شبکه نمایش خانگی شروع شد.

خلاصه داستان سریال ساخت ایران بدین شرح است: دزدی به نام غلامحسین روزی شاهد تصادف اتومبیلی با یک مرد میانسال است. او کیف مرد آسیب‌دیده را به سرقت برده و یک پاسپورت درون آن کیف پیدا می‌کند. غلامحسین تلاش دارد که کیف را به فروش برساند. اما به دلیل این که پلیس دنبالش است، او تصمیم می‌گیرد به خارج برود و از ایران بگریزد.




بنر سریال سال های دور از خانه
پوستر سریال سال های دور از خانه

سال های دور از خانه

Years of Being Away
سازنده: Majid Salehi
سال‌های انتشار:2019محصول: ایران
Azita HajianAzita Hajian

درباره سریال سال های دور از خانه


سال‌های دور از خانه در واقع اسپین‌آف سریال شاهگوش محسوب می‌شود که در سال 1392 تولید شده بود. پخش سریال سال‌های دور از خانه از سال 1398 توسط شبکه نمایش خانگی آغاز شد و پس از 15 قسمت به پایان رسید.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال ایرانی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به احمد مهران‌فر، هادی کاظمی، آزیتا حاجیان، گیتی قاسمی، حدیث میرامینی، علیرضا استادی، احسان کریمی، حسین محب‌اهری، ملیسا ذاکری، خسرو احمدی، مهناز بیات، سیاوش چراغی‌پور، سیاوش مفیدی و میرطاهر مظلومی اشاره کرد.

مجید صالحی به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشت. وظیفه نویسندگی سریال سال‌های دور از خانه نیز برعهده امیرحسین قاسمی و احمد مهران‌فر قرار داشت.

خلاصه داستان این سریال جذاب بدین شرح است: داستان این مجموعه ۱۵۱۲ روز بعد از حوادث سریال شاهگوش جریان دارد. داستان این سریال حول محور سرباز خنجری که از شمال به تهران آمده بود و در کلانتری ۱۰۰ ملت مشغول به گذراندن خدمت سربازی خودش بود، می‌چرخد. یکی از متهمانی که به کلانتری آورده شد، خانم جوانی به نام الیزابت بود که یک سگ به نام لوسی داشت. خنجری عاشق الیزابت می‌شود و در زمانی که پی می‌برد سگ الیزابت توقیف شده‌ است، یک سگ را به شکل اشتباه به جای لوسی برمی‌دارد و به الیزابت می‌دهد. الیزابت که می‌فهمد سگ متعلق به او نیست، برای ناراحت نشدن خنجری به بهانه پارک کردن خودرویش از پارک خارج می‌شود؛ اکنون ۱۵۱۲ روز از آن روز می‌گذرد و هنوز الیزابت بازنگشته است.




بنر سریال در حاشیه
پوستر سریال در حاشیه

در حاشیه

Dar Hashieh
سازنده: Mehran Modiri
سال‌های انتشار:2015محصول: ایران
Mehran ModiriMehran Modiri
سیامک انصاریسیامک انصاری
Javad RazavianJavad Razavian
Mehran GhafourianMehran Ghafourian
Mohammadreza HedayatiMohammadreza Hedayati
Nasrollah RadeshNasrollah Radesh

درباره سریال در حاشیه


در حاشیه یکی از سریال‌های جنجالی شبکه سه بود که مانند نامش گرفتار حواشی مختلفی شد و زوتر از موعد مقرر از آنتن شبکه سه خارج شد. پخش این سریال از سال 1394 آغاز شد و پس از دو فصل به اتمام رسید.

وظیفه کارگردانی این سریال کمدی ایرانی برعهده مهران مدیری قرار داشت. امیر مهدی ژوله، خشایار الوند، الهه زارع‌نژاد، امیر وفایی، امیر برادران، سعید هوشیار و امیرعباس پیام نیز گروه نویسندگان سریال در حاشیه بودند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سیامک انصاری، مهران مدیری، سید جواد رضویان، مهران غفوریان، محمدرضا هدایتی، نصرالله رادش، سحر زکریا و عارف لرستانی اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: هومن صحرایی در یک رشتۀ خاص پزشکی مربوط به خون، به نام پلاستوریز سلول‌های بینابینی که در کشور کمتر به آن پرداخته می‌شود متخصص است؛ هومن در پست بیمارستانی خود هیچ مراجعه‌کننده‌ای ندارد. او که فردی متعهد و متخصص است جهت رفع بی‌کاری خود به اورژانس سرکشی می‌کند و به شکل اتفاقی با یک پزشک متخلف وارد درگیری فیزیکی شده و به همین دلیل از شغل خود بی‌کار می‌شود.




بنر سریال دورهمی
پوستر سریال دورهمی

دورهمی

Dorehami
سازنده: Mehran Modiri
سال‌های انتشار:2016محصول: ایران
Leila IraniLeila Irani
Soroosh Jamshidi(سروش جمشیدی)Soroosh Jamshidi(سروش جمشیدی)
سیامک انصاریسیامک انصاری
Mehran RajabiMehran Rajabi
Mohammad NaderiMohammad Naderi
Elika AbdolrazzaghiElika Abdolrazzaghi

درباره سریال دورهمی


دورهمی یک مجموعه تلویزیونی گفتگومحور است که توسط مهران مدیری ساخته شد. مدیری که خود در این برنامه به‌عنوان مجری حضور داشت، راجع‌به موضوعات روز اجتماعی و مشکلات مختلف جامعه به‌شکل انتقادی و کمدی صحبت می‌کرد.

در فصول ابتدایی دورهمی نمایش‌های کمدی خاصی اجرا می‌شد که در آن بازیگرانی همچون سیامک انصاری، شقایق دهقان، محمد نادری، الیکا عبدالرزاقی، مهران رنجبر، امیرمهدی ژوله و سروش جمشیدی به ایفای نقش می‌پرداختند.




بنر سریال گلشیفته
پوستر سریال گلشیفته

گلشیفته

Golshifteh
سازنده: Behrouz Shoaybi
سال‌های انتشار:2018محصول: ایران
Bahare KianafsharBahare Kianafshar
Mahnaz AfsharMahnaz Afshar
Mehdi HashemiMehdi Hashemi
Nazanin BayatiNazanin Bayati
سیامک انصاریسیامک انصاری
Vishka AsayeshVishka Asayesh

درباره سریال گلشیفته


گلشیفته را نیز می‌توان یکی از بهترین سریال های ایرانی دانست که پخشش از سال 1396 توسط شبکه نمایش خانگی آغاز شد و پس از 16 قسمت به پایان رسید. بهروز شعیبی به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. شعیبی در امر نویسندگی تنها نبود و نویسندگانی همچون خشایار الوند، زهرا افشار، احسان ابرهیمی و فاطمه راست‌گفتار نیز او را همراهی کردند.

ازجمله بازیگرانی که در سریال گلشیفته حضور داشتند می‌توان به مهدی هاشمی، مهناز افشار، سیامک انصاری، نازنین بیاتی، شیلا خداداد، بهاره کیان‌افشار، هومن سیدی، محمد بحرانی، امیرمهدی ژوله و نسیم ادبی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال گلشیفته بدین شرح است: داستان راجع‌به چهار زن با مشکلات مختلف است. گلی دلگشا رتبه اول کنکور شده و با پدرش حبیب دلگشا از یزد به تهران آمده‌اند تا گلی به دانشکده معماری تهران برود. اما گلی و پدرش بر سر مستقل شدن گلی اختلاف دارند. راحله گلشیفته رئیس دانشکده معماری تهران است که با شوهرش فؤاد افشار که معاونت وزارت ورزش را بر عهده دارد بر سر استقلال و موفقیت زنان در جامعه اختلاف نظر دارد. مژگان میرزایی ورزشکار رشته ووشو است و برای مسابقات المپیک بلغارستان برگزیده شده اما شوهرش، ضیاء شریفی با تنها رفتن او به خارج از کشور مشکل دارد و معتقد است مژگان باید به وظایف مادری‌اش متعهد باشد. سعیده راست‌کردار دختری است که برادرش وحید راست‌کردار پس از مرگ پدرشان تمام ارث و میراث او را تصرف کرده و سهمی به سعیده نداده‌ است.




بنر سریال شوخی کردم
پوستر سریال شوخی کردم

شوخی کردم

Shookhi Kardam
سازنده: Mehran Modiri
سال‌های انتشار:2014محصول: ایران
Borzoo ArjmandBorzoo Arjmand
Mehran ModiriMehran Modiri
سیامک انصاریسیامک انصاری
Behnoush BakhtiariBehnoush Bakhtiari
Javad RazavianJavad Razavian
Reza ShafieijamReza Shafieijam

درباره سریال شوخی کردم


شوخی کردم یک سریال کمدی در سبک آیتمی بود که در هر قسمت موضوع خاصی را مورد بررسی قرار داده و به شوخی با آن می‌پرداخت. پخش این سریال از سال 1392 توسط شبکه نمایش خانگی آغاز شد و پس از 24 قسمت به پایان رسید.

مهران مدیری وظیفه کارگردانی سریال شوخی کردم را برعهده داشت. خشایار الوند، امیرمهدی ژولهۀ حمید برزگر، الهه زارع نژاد، امیر وفایی، محمد صفاجویی و مسعود مرعشی نیز نویسندگان این سریال ایرانی بودند.

مهران مدیری، سیامک انصاری، مهران غفوریان، سید جواد رضویان، رضا شفیعی‌جم، نادر سلیمانی، علی اوجی، نصرالله رادش، شقایق رحیمی‌راد، هادی کاظمی، محمدرضا هدایتی، ساعد هدایتی، عارف لرستانی، سحر ولدبیگی، نیما فلاح، سپند امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، شبنم فرشادجو و سحر زکریا ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.




بنر سریال خط قرمز
پوستر سریال خط قرمز

خط قرمز

The Red Line
سازنده: Ghasem Jafari
سال‌های انتشار:2001 - 2002محصول: ایران
Shahram HaghighatdoustShahram Haghighatdoust
Soroush GoudarziSoroush Goudarzi
Pouya AminiPouya Amini
Iman AshrafiIman Ashrafi
Ali MansuriAli Mansuri
Shahram AbdoliShahram Abdoli

درباره سریال خط قرمز


خط قرمز یک سریال ایرانی درام و اجتماعی به کارگردانی قاسم جعفری است که پخش آن از سال 1380 توسط شبکه سه سیما آغاز شد و پس 15 قسمت به پایان رسید. داستان سریال خط قرمز نیز توسط علیرضا بذرافشان و شعله شریعتی به رشته تحریر درآمد.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به شهرام حقیقت‌دوست، سروش گودرزی، پویا امینی، شهرام عبدلی، ایمان اشراقی، علی منصوری، مجید مشیری، علی جاویدفر، مهسا کرامتی، ساناز کیهان، زهرا اویسی و حسن اسدی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال خط قرمز بدین شرح است: چند دانش آموز دبیرستانی حدودا بیست ساله که هر یک برای فرار از مشکلات زندگیشان، از خانه فرار کرده‌اند، دور هم جمع شده و با هدف سفر به سوی آرمان‌ها و خواسته‌های خود پا به راهی با مقصد نامعلوم می‌گذارند.




بنر سریال می خواهم زنده بمانم
پوستر سریال می خواهم زنده بمانم

می خواهم زنده بمانم

I Want To Be Alive
سازنده: Sharam Shah Hosseini
سال‌های انتشار:2021محصول: ایران
Sahar DolatshahiSahar Dolatshahi
Hamed BehdadHamed Behdad
Pedram SharifiPedram Sharifi
Babak KarimiBabak Karimi
Azade SamadiAzade Samadi
Mehran AhmadiMehran Ahmadi

درباره سریال می خواهم زنده بمانم


می‌خواهم زنده بمانم یک سریال درام و اجتماعی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است که از سال 1399 توسط شبکه نمایش خانگی شروع به پخش کرد. داستان این سریال تماشایی توسط پویا سعیدی و پوریا کاکاوند نوشته شد.

حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، مهران احمدی، بهاره کیان افشار، آزاده صمدی، آناهیتا درگاهی، افسانه چهره آزاد، بابک کریمی، مهدی حسینی نیا، فرید سجادی حسینی و عزت الله مهرآوران ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان سریال در دهه شصت خورشیدی جریان دارد. هما حقی و نامزدش نادر به همراه خانواده حقی آماده می‌شوند تا برای شب تولد همایون حقی، پدر خانواده او را غافلگیر کنند. اما با رسیدن پدر، همه خانواده غافلگیر می‌شوند.




بنر سریال دراکولا
پوستر سریال دراکولا

دراکولا

Dracula
سازنده: مهران مدیری
سال‌های انتشار:2021محصول: ایران
مهران مدیریمهران مدیری
نیما شعبان نژادنیما شعبان نژاد
سیما تیراندازسیما تیرانداز
اندیشه فولادونداندیشه فولادوند
ویشکا آسایشویشکا آسایش

درباره سریال دراکولا


دراکولا نام فصل دوم سریال هیولا است که از نوروز سال 1400 توسط شبکه نمایش خانگی شروع به پخش کرد. وظیفه کارگردانی این فصل به مانند فصل نخست برعهده مهران مدیری قرار داشت. امیر برادران نویسنده این سریال بود. پیمان قاسم‌خانی نیز به‌عنوان طراح و سرپرست فیلم‌نامه در این پروژه همکاری داشت.

مهران مدیری، ویشکا آسایش، اندیشه فولادوند، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، بهنام تشکر، نیما شعبان نژاد، محمد بحرانی، احسان امانی، مرتضی زارع، شکیلا سماواتی، فرنوش نیک اندیش، مرجان مومنی، گلاره دربندی و حامد وکیلی ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال دراکولا بدین شرح است: ژاله کبیری همسر جدید کامران کامروا که ۳ سال است با او ازدواج کرده برای او جشن تولد گرفته و همه آشنایان و دوستان را دعوت کرده تا ثروت خود را برای دیگران به نمایش بگذارد. کامران کامروا هم مؤسسه خیریه جدیدی برای کودکان کار راه‌اندازی کرده و مانند گذشته به پولشویی مشغول است و مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآورده ‌است. مهمانی باشکوهی برپا می‌شود و ما با دوستان و خانواده جدید کامروا آشنا می‌شویم.




بنر سریال گیسو
پوستر سریال گیسو

گیسو

Gisoo
سازنده: منوچهر هادی
سال‌های انتشار:2021محصول: ایران
هومن سیدیهومن سیدی
رضا کیانیانرضا کیانیان
محمدرضا گلزارمحمدرضا گلزار
حسین یاریحسین یاری
ساره بیاتساره بیات

درباره سریال گیسو


گیسو نام فصل دوم سریال عاشقانه است که از سال 1399 توسط شبکه نمایش خانگی شروع به پخش کرد. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده منوچهر هادی قرار داشت. هومن کبیری تهیه‌کننده این اثر بود. داستان این سریال نیز توسط علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی به رشته تحریر درآمد.

گیسو به مانند سریال عاشقانه توانست طرفداران زیادی پیدا کند و به محبوبیت بالایی برسد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به محمدرضا گلزار، ساره بیات، هانیه توسلی، هومن سیدی، حسین یاری، مسعود رایگان، بیژن امکانیان، بهاره رهنما، شمسی فضل الهی، سید جمشید حسینی، علیرضا زمانی نسب و آزاده ریاضی ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: رضا وارد گرفتاری شده که برای بیرون آمدن از آن به کمک سهیل و پیمان نیاز دارد. اما نقشه آن‌ها آن‌طور که باید جلو نمی‌رود و اتفاقاتی رخ می‌دهد که کنترل اوضاع را از دست همه خارج می‌کند.




بنر سریال میدان سرخ
پوستر سریال میدان سرخ

میدان سرخ

Red Square
سازنده: Ebrahim Ebrahimian
سال‌های انتشار:2021محصول: ایران
Hamid FarrokhnejadHamid Farrokhnejad
Mahtab KeramatiMahtab Keramati
Bahram AfshariBahram Afshari
Reza YazdaniReza Yazdani
Saeed DakhSaeed Dakh
Kazem SayyahiKazem Sayyahi

درباره سریال میدان سرخ


میدان سرخ یک سریال ایرانی جدید به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان است که در سال 1400 توسط شبکه نمایش خانگی پخش خود را آغاز کرد. جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده این سریال بود. داستان سریال میدان سرخ توسط سارا سلطانی و علی مسعودی‌نیا نوشته شد.

ازجمله بازیگرانی که در سریال میدان سرخ به ایفای نقش پرداختند می‌توان به حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، رضا یزدانی، کاظم سیاحی، مسعود کرامتی، سعید داخ، مهدی حسینی‌نیا، امید روحانی، سوگل قلاتیان، امیرحسین آرمان، علی مصفا، ستاره اسکندری و لیندا کیانی اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: میدان سرخ داستان زنی تنها به اسم شیدا است که ناخواسته وارد بازی وحشتناکی می‌شود که توسط شوهر او و یک تروریست خارجی ایجاد شده است. او جهت نجات جان دخترش در معرض انتخاب میان عشق، انتقام و قدرت قرار می‌گیرد و با سه قاچاقچی مطرح و قدرتمند به نام‌های پاپ، تورج مبینی وعبد مکین مدتی همراه می‌شود، غافل از آنکه پایان این بازی، خون بار خواهد بود.

نظرات در مورد پست بهترین سریال‌های ایرانی

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_12007

پنج‌شنبه، 25 شهریور 1400، 13:54

سلام میشه سریال زخم کاری اضافه کنید تموم شد سریال وشما هنوز اضافه نکردین گفتم یاداوردی کنم


عکس پروفایل

مصطفی

پنج‌شنبه، 25 شهریور 1400، 21:02

سلام .. بله در آینده اضافه میکنیم حتما این سریال رو .. بروزرسانی لیست‌هارو به یه ترتیب خاص، و با اولویت بندی انجام میدیم .. ما تعدادمون روی سایت یه مقدار کمه و کارا خیلی زیادن، باید وقت و انرژیمون رو تقسیم کنیم، به همین خاطر بروزرسانی این لیست اینقدر طولانی شده، ولی خوب ممنون که یادآوری کردید، در آینده حتما به لیست اضافه‌اش میکنیم .. سپاس رفیق :)

عکس پروفایل

u_12007

جمعه، 11 تیر 1400، 16:18

الان دیگه میتونید اضافه کنیدش قسمت 5 هم پخش شده

عکس پروفایل

u_12007

شنبه، 29 خرداد 1400، 13:46

سلام سریال زخم کاری هم به لیست اضافه کنید تو سه قسمت که پخش شده بهترین


عکس پروفایل

مصطفی

شنبه، 29 خرداد 1400، 14:09

سلام و عرض ادب .. اضافه میکنیم حتما .. یه مقدار باید بیشتر بره جلو که ببینیم داستانش خراب میشه یا نه .. یهو میبینید وسطای داستان میشه عینه سریال دل xD ممنون از پیشنهادتون .. اضافه‌اش میکنیم قطعا.

عکس پروفایل

u_19769

دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400، 08:34

سلام خسته نباشید. ممنون واقعا از سایت خوبتان. من از اطلاعات وپیشنهاداتون راجب بهترین فیلم و سریالها استفاده کردم. فقط به نظرم جای سریال وضعیت سفید خیلی تو سریال های ایرانی تون خالی هستش.خیلی ممنون


عکس پروفایل

مصطفی

دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400، 09:42

سلام. خیلی خیلی خوشحالم که این مقالات براتون مفید واقع شده :) بله حتما وضعیت سفید رو به لیست اضافه میکنیم .. هنوز کلی فیلم و سریال خوب مونده که داریم هفتگی به لیست‌ها اضافشون میکنیم :) ممنون از مشارکت و پیشنهادتون.

عکس پروفایل

u_12007

یکشنبه، 01 فروردین 1400، 18:23

لطفا به اون سریال هایی که گفتم بانوی عمارتو اوای باران رو اضافه کنید


عکس پروفایل

پوریا

یکشنبه، 01 فروردین 1400، 21:16

سلام ممنون از پیشنهادتون به لیست کاندیداها اضافه شدن.

عکس پروفایل

u_12007

یکشنبه، 01 فروردین 1400، 18:20

گیسو یا همون عاشقانه فصل دو هم بزلرین کم کم تو سایت همین طور سریال دل . به کجا چنین شتابان هم قشنگ تعجب میکنم نیستش.همین طور سریال گاندو و فصل دوم گاندو همین طور دلدادگان که علیرغم اینک اخرش میتونست بهتر تموم شه خیلی سریال قشنگی بود. نون خ 1 نون خ 2 نون خ3 هم تا چند وقت دیگه میاد. کیمیاو مادرانه و دردسرهای عظیمو... کلا خیلی سریال زیبا هست که نذاشتین بیشتر سریال هایی که گذاشتین کمدی هستن


عکس پروفایل

پوریا

یکشنبه، 01 فروردین 1400، 21:15

سلام ممنون از پیشنهاداتتون همه‌ی مواردی که گفتین به لیست کاندیداها اضافه شدن.