خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های ترانه علیدوستی

بهترین فیلم های ترانه علیدوستی چه هستند؟ ترانه علیدوستی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران به‌حساب می‌آید که به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کرده است.

این بازیگر با ایفای نقش‌هایی درخشان موفق شد جوایز گوناگونی را کسب کند و به محبوبیت بسیار بالایی برسد.

ترانه علیدوستی متولد 22 دی 1362 است که با ایفای نقش در فیلم من ترانه 15 سال دارم قدم در راه بازیگری گذاشت.

طی این مطلب قصد داریم بهترین فیلم های ترانه علیدوستی را به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم من ترانه پانزده سال دارم
پوستر فیلم من ترانه پانزده سال دارم

من ترانه پانزده سال دارم

I Am Taraneh, I Am Fifteen Years Old
کارگردان: Rasoul Sadrameli نویسنده: Kambuzia Partovi , Rasoul Sadrameli
سال انتشار:2002محصول: ایران
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Hossein MahjoubHossein Mahjoub
Mahtab NasirpourMahtab Nasirpour
Milad SadrameliMilad Sadrameli
Negar JavaherianNegar Javaherian

درباره فیلم من ترانه پانزده سال دارم


ترانه علیدوستی کار خود را در عرصه بازیگری با فیلم من ترانه 15 سال دارم آغاز کرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده رسول صدر عاملی قرار داشت. صدرعاملی در امر نویسندگی تنها نبود و کامبوزیا پرتوی نیز او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم نیز برعهده محمدرضا تخت کشیان قرار داشت.

این فیلم با استقبال منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری، کارگردانی و داستان تمجید کردند.

فیلم من، ترانه 15 سال دارم در جشنواره فیلم فجر در پنج رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود که درنهایت توانست در چهار بخش بهترین کارگردانی، بهترین چهره‌پردازی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی ترانه علیدوستی این جایزه را کسب کند.

فیلم من ترانه 15 سال دارم در گیشه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت؛ این فیلم در سال 1381 حدود 1.542 میلیارد تومان در گیشه فروخت. نکته جالب اینکه با محاسبه نرخ تورم تا سال 1398 این فیلم چیزی در حدود 28.7 میلیارد تومان فروش کرد.

ترانه علیدوستی، مهتاب نصیرپور، حسین محجوب، میلاد صدرعاملی، نقی صیف جمالی، معصومه اسکندری و نگار جواهریان ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ترانه دختر نوجوانی است که مادرش را در کودکی از دست داده و پدرش به دلایلی در زندان به سر می‌برد. ترانه به زندگی عادی اش ادامه می‌دهد تا این که پسر پولداری به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد. ترانه قبول می‌کند و ازدواج سر می‌گیرد ولی پس از مدت کوتاهی پسر ترانه را رها کرده و به خارج از کشور می‌رود. این در حالی است که ترانه از آن پسر حامله‌است و چون فقط بین آنها صیغه‌ای قرائت شده و اسم ترانه در شناسنامه پسر نیست او نمی‌تواند ثابت کند این بچه در شکمش را از آن پسر دارد. در حالی که همه به او تهمت می‌زنند ترانه تلاش دیوانه واری را برای اعاده حیثیت از خود و بچه اش آغاز می‌کند.




بنر فیلم چهارشنبه سوری
پوستر فیلم چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری

Fireworks Wendnesday
کارگردان: Asghar Farhadi نویسنده: Asghar Farhadi , Mani Haghighi
سال انتشار:2006محصول: ایران
Hamid FarrokhnejadHamid Farrokhnejad
Hedie TehraniHedie Tehrani
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Pantea BahramPantea Bahram
Sahar DolatshahiSahar Dolatshahi
Houman SeyyediHouman Seyyedi

درباره فیلم چهارشنبه سوری


چهارشنبه‌سوری فیلمی به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی است که یکی از بهترین فیلم های ترانه علیدوستی محسوب می‌شود. مانی حقیقی در امر نویسندگی به فرهادی کمک کرد و وظیفه تهیه‌کنندگی این پروژه نیز برعهده سید جمال ساداتیان قرار داشت.

فیلم چهارشنبه سوری پس از اکران واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت؛ این فیلم طی بیست‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در نه بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در چهار بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین تدوین سیمرغ بلورین را کسب کرد.

فیلم چهارشنبه سوری در گیشه نیز عملکرد نسبتا خوبی داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم حدود 416 میلیون تومان فروش کرد. هدیه تهرانی، ترانه علیدوستی، حمید فرخ‌نژاد، پانته آ بهرام، هومن سیدی و سحر دولتشاهی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نزدیک عید است و همه مردم مشغول خانه تکانی و استقبال از سال نو هستند. دختر جوانی به نام روح‌انگیز که خود را آماده ازدواج می‌کند، در یک شرکت خدمات نظافتی کار می‌کند. روز چهارشنبه‌سوری از شرکت نظافت با او تماس می‌گیرند و او برای نظافت به خانه خانواده‌ای متوسط وارد می‌شود. فضای پرتنش و غم‌انگیز خانه، به همراه غوغای انفجار ترقه‌های چهارشنبه‌سوری فضایی بی‌ثبات و ناآرام به وجود آورده است.




بنر فیلم درباره الی‎‎
پوستر فیلم درباره الی‎‎

درباره الی‎‎

About Elly
کارگردان: Asghar Farhadi نویسنده: Asghar Farhadi , Azad Jafarian
سال انتشار:2009محصول: ایران , فرانسه
Golshifteh FarahaniGolshifteh Farahani
Shahab HosseiniShahab Hosseini
Rastin SoleimaniRastin Soleimani
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Peyman MaadiPeyman Maadi
Mani HaghighiMani Haghighi

درباره فیلم درباره الی‎‎


فیلم درباره الی بدون شک شایستگی حضور در این لیست را دارد. وظیفه نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده اصغر فرهادی قرار داشت. سید محمود رضوی نیز در امر تهیه‌کنندگی فرهادی را همراهی کرد.

فیلم درباره الی مورد توجه منتقدان قرار گرفت و توانست نظرات مثبت آن‌ها را برانگیزد. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های فیلم‌نامه، بازی بازیگران، داستان و کارگردانی تحسین کردند.

فیلم درباره الی خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۰۹ را کسب کرد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب سال 2009 نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان بود که نتوانست آن را کسب کند.

این فیلم در گیشه نیز بسیار موفق ظاهر شد و سوددهی بسیار خوبی برای سازندگانش داشت. فیلم درباره الی که با بودجه 1.35 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 7 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم درباره الی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مانی حقیقی، مریلا زارعی، پیمان معادی، احمد مهران‌فر، رعنا آزادی‌ور و صابر ابر اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم روایت‌گر زندگی چند خانواده است که برای گذراندن تعطیلات به شمال کشور سفر کرده‌اند. دوستان احمد که پس از سال‌ها زندگی در آلمان به ایران بازگشته، در تلاش هستند تا همسری را برای او بیابند. به همین خاطر، مربی مهدکودکی به نام الی با دعوت سپیده، به همراه دیگران به این سفر آمده‌ است. اما پس از ناپدید شدن الی در ساحل دریا، ماجرا به تراژدی تبدیل می‌شود و هر شخص در مورد این مسئله به قضاوت پرداخته و دیگری را مقصر می‌داند.




بنر فیلم زندگی با چشمان بسته
پوستر فیلم زندگی با چشمان بسته

زندگی با چشمان بسته

Zandegi ba cheshmane baste
کارگردان: Rasoul Sadrameli نویسنده: Mahmoud Arbabi
سال انتشار:2010محصول: ایران
Farhad AeishFarhad Aeish
Anahita AfsharAnahita Afshar
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Hamed BehdadHamed Behdad
Andishe FooladvandAndishe Fooladvand
Farhad GhaemianFarhad Ghaemian

درباره فیلم زندگی با چشمان بسته


زندگی با چشمان بسته نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های ترانه علیدوستی را داراست. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده رسول صدرعاملی قرار داشت و محمدرضا تخت‌کشیان نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

منتقدان پس از اکران فیلم زندگی با چشمان بسته، از آن تمجید کردند و آن را مورد تحسین قرار دادند. ازجمله بازیگرانی که در فیلم زندگی با چشمان بسته به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ترانه علیدوستی، حامد بهداد، پولاد کیمیایی، فرهاد آئیش، پریوش نظریه، فرهاد قائمیان، الهام پاوه نژاد، اندیشه فولادوند، آناهیتا افشار، همایون ارشادی، علی مردانه، مریم سرمدی و طوفان مهردادیان اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پرستو دختر جوانی از خانواده‌ای متوسط است. علی برادر پرستو سالیانی است دور از خانه به سر می‌برد. در غیاب برادر به دلیل نبود انسجام خانوادگی، افراد محل در مورد رفتار پرستو دچار سوءتفاهم شده‌اند و وی بدنام شده است. امید دوست علی که عاشق پرستو است، به علی می‌گوید در مورد خواهرش اشتباه می‌کند و پرستو بی‌گناه است.




بنر فیلم پذیرایی ساده
پوستر فیلم پذیرایی ساده

پذیرایی ساده

Modest Reception
کارگردان: Mani Haghighi نویسنده: Mani Haghighi
سال انتشار:2013محصول: ایران
Mani HaghighiMani Haghighi
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Saber AbarSaber Abar
Saeed ChangizianSaeed Changizian
Esmaeil KhalajEsmaeil Khalaj
Mohammad AghebatiMohammad Aghebati

درباره فیلم پذیرایی ساده


پذیرایی ساده فیلمی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی مانی حقیقی است که در سال 1390 اکران شد. امیررضا کوهستانی در امر نویسندگی به حقیقی کمک کرد.

فیلم پذیرایی ساده با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد. منتقدان فیلم‌نامه و داستان فیلم را بسیار قدرتمند و تاثیرگذار توصیف کرده و از عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، صابر ابر، اسماعیل خلج، قربان نجفی، سعید چنگیزیان، محمد عاقبتی، نادر فلاح، نقی سیف جمالی، وحید آقاپور و محمدرضا نجفی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم پذیرایی ساده بدین شرح است: این فیلم داستان زن و مردی را به‌تصویر می‌کشد که در فضایی سرد و کوهستانی میان مردم پول پخش می‌کنند.




بنر فیلم فروشنده
پوستر فیلم فروشنده

فروشنده

The Salesman
کارگردان: Asghar Farhadi نویسنده: Asghar Farhadi
سال انتشار:2016محصول: فرانسه , ایران
Shahab HosseiniShahab Hosseini
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Babak KarimiBabak Karimi
Mina SadatiMina Sadati
Mehdi KoushkiMehdi Koushki
Farid Sajjadi HosseiniFarid Sajjadi Hosseini

درباره فیلم فروشنده


فروشنده یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به شمار می‌آید که افتخارات بزرگی را برای سینمای کشورمان به ارمغان آورد.

این فیلم تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و به جوایز سینمایی معتبری دست پیدا کرد. منتقدان فیلم فروشنده را به دلیل داستان جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند، بازی عالی بازیگران و کارگردانی فوق‌العاده تحسین کردند.

وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده اصغر فرهادی قرار داشت؛ فرهادی در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و الکساندر ماله-گی نیز او را همراهی کرد.

این فیلم در اختتامیه جشنواره فیلم کن توانست جایزه بهترین فیلم‌نامه برای اصغر فرهادی و بهترین بازیگر مرد برای بازی شهاب حسینی را کسب کند. فروشنده توانست جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را در مراسم اسکار سال 2017 به‌دست بیاورد.

این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نیز شده بود که نتوانست آن را کسب کند. فیلم فروشنده توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و توانست فروش بسیار خوبی در گیشه داشته باشد. این فیلم در ایران حدود 16.714 میلیارد تومان، در آمریکا حدود 2.4 میلیون دلار و در فرانسه حدود 1.84 میلیون یورو فروش کرد.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، مینا ساداتی، مهدی کوشکی، فرید سجادی حسینی و احترام برومند ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: رعنا و عماد زن و شوهری جوان هستند که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده نوشته آرتور میلر هستند. آن‌ها به دلیل نشست زمین مجبور می‌شوند به اجبار خانه خود را ترک کنند و به اصرار یکی از دوستانشان به نام بابک به خانه‌ای اسباب‌کشی می‌کنند که پیش‌تر زنی بدکاره به نام آهو در آن ساکن بوده‌ است. ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود؛ ولی وقایع بعدی به بحرانی غیرقابل کنترل ختم می‌شود.




بنر سریال شهرزاد
پوستر سریال شهرزاد

شهرزاد

shahrzad
سازنده: Hassan Fathi
سال‌های انتشار:2015 - 2018محصول: ایران
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Shahab HosseiniShahab Hosseini
Mostafa ZamaniMostafa Zamani
Parinaz IzadyarParinaz Izadyar
Mehdi SoltaniMehdi Soltani
Parviz FallahipourParviz Fallahipour

درباره سریال شهرزاد


شهرزاد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نمایش هانگی بود که پخش آن از سال 1394 آغاز شد و بعد از سه فصل به اتمام رسید. حسن فتحی وظیفه کارگردانی و نویسندگی این سریال را برعهده داشت. نغمه ثمینی نیز در امر نویسندگی به فتحی کمک کرد.

سریال شهرزاد مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نمرات خوبی را دریافت کرد. این فیلم به دلیل داستان تاثیرگذار، شخصیت‌پردازی‌های عالی و بازی محشر گروه بازیگری با تمجید منتقدان مواجه شد.

علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، غزل شاکری، مهدی سلطانی، محمود پاک‌نیت، هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، مینا وحید، جمشید هاشم‌پور، پرویز فلاحی‌پور، ابوالفضل پورعرب، رویا نونهالی، رضا کیانیان، امیر جعفری، آتنه فقیه‌نصیری و گلاره عباسی ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال شهرزاد به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: شهرزاد دانشجوی پزشکی و فرهاد دانشجوی ادبیات و روزنامه‌نگار به یکدیگر علاقه دارند و می‌خواهند با هم ازدواج کنند. داستان در سال ۱۳۳۲ و زمامداری دکتر مصدق جریان دارد. پدران این دو از افراد شخصی متنفذ به نام بزرگ‌آقا هستند. تحولات ۲۸ مرداد، فرهاد را که روزنامه‌نگار و از طرفداران دوآتیشه مصدق است، به دلیل اتهام به قتل و توطئه علیه سلطنت به پای چوبه دار می‌کشد، اما بزرگ‌آقا او را نجات می‌دهد. پس از آن ماجرا که دیگر فرهاد کمی از وحشت‌زدگی‌اش کم شده تصمیم می‌گیرد مراسم عروسی بگیرد.




بنر فیلم شهر زیبا
پوستر فیلم شهر زیبا

شهر زیبا

Beautiful City
کارگردان: Asghar Farhadi نویسنده: Asghar Farhadi
سال انتشار:2004محصول: ایران
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Babak AnsariBabak Ansari
Faramarz GharibianFaramarz Gharibian
Ahoo KheradmandAhoo Kheradmand
Hossein Farzi-ZadehHossein Farzi-Zadeh
Farhad GhaemianFarhad Ghaemian

درباره فیلم شهر زیبا


شهر زیبا نیز یکی از بهترین فیلم های ترانه علیدوستی محسوب می‌شود که در سال 1382 اکران شد. اصغر فرهادی نویسنده و کارگردانی این فیلم بود. ایرج تقی‌پور نیز وظیفه تهیه‌کنندگی این پروژه را برعهده داشت.

این فیلم نیز با تحسین مننقدان روبه‌رو شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه تمجید کردند. ترانه علیدوستی، فرامرز قریبیان، بابک انصاری، آهو خردمند، نسرین نصرتی، آیلار والاپور، ﻣﻬﺮﺍﻥ مهام و فرهاد قائمیان ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم شهر زیبا بدین شرح است: در کانون اصلاح و تربیت شهر زیبا نوجوانان زندانی با خواست اعلا جمع می‌شوند تا هجدهمین سالروز تولد اکبر را جشن بگیرند. اکبر متهم است دو سال پیش دختری را کشته و حالا زمان قصاص اوست و دوستش اعلا پس از آزادی در تلاش است تا رضایت خانواده مقتول را بگیرد و دوستش را از طناب دار نجات دهد؛ اما او در این جریان ناخواسته عاشق خواهر اکبر می‌شود.




بنر فیلم آسمان زرد کم عمق
پوستر فیلم آسمان زرد کم عمق

آسمان زرد کم عمق

Shallow Yellow Sky
کارگردان: Bahram Tavakkoli نویسنده:
سال انتشار:2013محصول: ایران
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Saber AbarSaber Abar
Sahar DolatshahiSahar Dolatshahi
Saeed ChangizianSaeed Changizian

درباره فیلم آسمان زرد کم عمق


آسمان زرد کم عمق فیلمی به کارگردانی و نویسندگی بهرام توکلی است که در سال 1391 اکران شد. سعید ملکان نیز تهیه‌کننده این فیلم تماشایی بود.

این فیلم پس از اکران تحسین منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. فیلم آسمان زرد کم عمق طی جشنواره فیلم فجر در چهار بخش نامرد دریافت جایزه شده بود که درنهایت تنها در بخش بهترین تدوین توانست سیمرغ بلورین را کسب کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ترانه علیدوستی، صابر ابر، سحر دولتشاهی، سعید چنگیزیان و حمیدرضا آذرنگ اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آسمان زرد کم عمق بدین شرح است: زوج جوانی در مدتی کوتاه، لحظات زندگی گذشته‌شان را مرور می‌کنند و این مرور خاطرات، زندگی حال‌شان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.




بنر فیلم مادر قلب اتمی
پوستر فیلم مادر قلب اتمی

مادر قلب اتمی

Atomic Heart Mother
کارگردان: Ali Ahmadzade نویسنده: Ali Ahmadzade , Mani Baghbani
سال انتشار:2015محصول: ایران
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Mohammadreza GolzarMohammadreza Golzar
Mehrdad SedighianMehrdad Sedighian
Pegah AhangaraniPegah Ahangarani
Reza BehboudiReza Behboudi
Ehsan AmaniEhsan Amani

درباره فیلم مادر قلب اتمی


مادر قلب اتمی یکی از بهترین فیلم های ترانه علیدوستی است که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده علی احمدزاده قرار داشت. این فیلم در سال 1393 تولید و پس از 3 سال تاخیر در سال 1396 اکران شد؛ احمدزاده در امر نویسندگی تنها نبود و مانی باغبانی نیز او را در این امر همراهی کرد. امیرحسین سیدزاده نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم مادر قلب اتمی در جلب نظر مخاطبان منتقدان موفق ظاهر شد و نقدهای مثبتی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان جذاب، بازی عالی بازیگران و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم مادر قلب اتمی با وجود محدودیت‌های گوناگونش در زمان اکران موفق شد حدود 1.322 میلیارد تومان در گیشه فروش کند. ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان و محمدرضا گلزار ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان با مهمانی کامی شروع می‌شود که قصد دارد ایران را برای همیشه به مقصد تونس ترک کند. داستان فیلم در شب توزیع یارانه‌ها و با اتفاقاتی که به واسطه عدم امکان برداشت از کارت روی می‌دهد، روایت می‌شود.




بنر فیلم انتهای خیابان هشتم
پوستر فیلم انتهای خیابان هشتم

انتهای خیابان هشتم

At the End of 8th Street
کارگردان: Alireza Amini نویسنده: Alireza Amini , Mohammad Baghbani , Bita Aslani , Ali Farid
سال انتشار:2012محصول: ایران
Saber AbarSaber Abar
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Hamed BehdadHamed Behdad
Bita BeygiBita Beygi

درباره فیلم انتهای خیابان هشتم


انتهای خیابان هشتم نیز استحقاق حضور در این لیست را داراست. علیرضا امینی وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده دارد. سید جمال ساداتیان نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم انتهای خیابان هشتم نقدهای گوناگون منتقدان را به همراه داشت. برخی از منتقدان صحنه‌های خشن فیلم را مورد انتقاد قرار دادند؛ اما برخی دیگر از منتقدان به تمجید از عملکرد گروه بازیگری و داستان فیلم پرداختند.

فیلم انتهای خیابان هشتم توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و با فروش خوبی در گیشه مواجه شد. این فیلم حدود 1.055 میلیارد تومان در گیشه فروش کرد.

حامد بهداد، ترانه علیدوستی، صابر ابر، محمدرضا غفاری، مهدی ماهانی، احسان عیوض نژاد، بیتا بیگی، خسرو شهراز و الهه حصاری ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نیلوفر دختری که به همراه نامزدش بهرام طی سه روز به آب و آتش می‌زند تا تنها برادرش را از اعدام نجات دهد. آن‌ها قصد فراهم کردن ۱۰۰ میلیون پول را دارند، در حالی که فقط ۳۰ میلیون آن را تهیه کرده‌اند. از طرفی موسی که در اصطبلی مشغول کار و مسابقات زیرزمینی است می‌خواهد مبلغی را برای کمک به نیلوفر تهیه کند و دوستش را نجات دهد؛ اما این تلاش شکل دیگری به خودش گرفته و منتهی به انتهای خیابان هشتم می‌شود.




بنر فیلم استراحت مطلق
پوستر فیلم استراحت مطلق

استراحت مطلق

Estérahaté Motlagh
کارگردان: Abdolreza Kahani نویسنده: Abdolreza Kahani , Saeid Ghotbizadeh
سال انتشار:2015محصول: ایران
Tarane AlidoustiTarane Alidousti
Reza AttaranReza Attaran
Farideh FaramarziFarideh Faramarzi
Babak HamidianBabak Hamidian
Majid SalehiMajid Salehi

درباره فیلم استراحت مطلق


استراحت مطلق جزو بهترین فیلم های ترانه علیدوستی محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن برعهده عبدالرضا کاهانی قرار داشت. سعید قطبی‌زاده نیز در امر نویسندگی کاهانی را همراهی کرد.

فیلم استراحت مطلق حدود 1.5 میلیارد تومان در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رضا عطاران، ترانه علیدوستی، بابک حمیدیان، مجید صالحی، فریده فرامرزی، علی میلانی و امیرشهاب رضویان اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم استراحت مطلق بدین شرح است: این فیلم راجع‎به زنی است که از شهر دامغان به تهران آمده تا دوباره به محل کار قبلی خود برود. او در سفر به تهران با شوهر سابقش مواجه می‌شود که فردی خشن و پرخاشگر است.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های ترانه علیدوستی

عکس پروفایل

شما