خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های دواین جانسون [ راک ]

بهترین فیلم‌های راک کدام هستند؟ دواین جانسون یا همان راک دوست داشتنی، یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای هالیوود است که به رغم محبوبیتش توانسته در آثار خوش ساختی تجربه بازیگری به دست آورد.

در ادامه‌ی مقاله ما قصد داریم نگاهی به «بهترین فیلم‌های دواین جانسون» داشته باشیم.

با ملوفیلم همراه باشید.




بنر فیلم شاه عقرب
پوستر فیلم شاه عقرب

شاه عقرب

The Scorpion King
کارگردان: Chuck Russell نویسنده: Stephen Sommers , William Osborne , David Hayter
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده , آلمان , بلژیک
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Kelly HuKelly Hu
Michael Clarke DuncanMichael Clarke Duncan
Steven BrandSteven Brand
Bernard HillBernard Hill
Grant HeslovGrant Heslov

درباره فیلم شاه عقرب


شاه عقرب جزو بهترین فیلم های دواین جانسون محسوب می‌شود که راه او را جهت تبدیل شدن به یک ستاره هالیوود بسیار هموار کرد. این فیلم درواقع اسپین آف فرنچایز مومیایی محسوب می‌شود که بعد از موفقیتش در جذب مخاطب، دنباله‌های مختلفی براساسش ساخته شد. وظیفه کارگردانی فیلم شاه عقرب برعهده چاک راسل قرار داشت.

داستان این فیلم توسط استفن سومر، ویلیام اوسبورن و دیوید هایتر نوشته شد؛ سومر در مقام تهیه‌کننده نیز افرادی چون شین دنیل، جیمز جکس، وینس مک‌ماهون و کوین میشر را همراهی کرد.

این فیلم بعد از اکران با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار پایینی را از سوی آن‌ها دریافت کرد؛ منتقدان اعتقاد داشتند داستان فیلم شاه عقرب بسیار ساده و ناموزون بوده و فیلم‌نامه آن دارای ایراداتی اساسی است. آن‌ها همچنین اعتقاد داشتند کارگردانی این فیلم نیز بسیار ضعیف بود.

فیلم شاه عقرب با وجود دریافت نمرات بسیار پایین از سوی منتقدان، توانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند و فروش بسیار خوبی در گیشه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 178 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم شاه عقرب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دواین جانسون، استیون برند، کلی هو، برنارد هیل، گرنت هسلو و پیتر فاشینلی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم شاه عقرب بدین شرح است: قبل از دوران اهرام، گروهی از جنگجویان شرق به رهبری ممون بی‌رحم (که طبق قانون بهترین جنگجو بودن به‌عنوان رهبرشان انتخاب شده بود) به قبایل محلی هجوم برده و آن‌ها را تصرف می‌کردند. پیروزهای پیاپی ممون با کمک یک جادوگر که نتایج جنگ را پیش‌بینی می‌کرد به‌دست می‌آمد. تنها چند قبیله آزاد وجود داشتند که به تصرف او درنیامده بودند.




بنر فیلم سریع و خشن: هابز و شاو

سریع و خشن: هابز و شاو

Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw
کارگردان: David Leitch نویسنده: Chris Morgan , Drew Pearce
سال انتشار:2019محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Jason StathamJason Statham
Idris ElbaIdris Elba
Vanessa KirbyVanessa Kirby
Helen MirrenHelen Mirren
Eiza GonzálezEiza González

درباره فیلم سریع و خشن: هابز و شاو


یکی دیگر فیلم های دواین جانسون که توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند فیلم هابز و شاو (Hobbs & Shaw) بود؛ این فیلم درواقع یک اسپین آف از فرنچایز سریع خشن به‌حساب می‌آید که با حاشیه‌های فراوانی ساخته شد. درواقع ساخت فیلم هابز و شاو آغازگر روابط تیره و تار دواین جانسون با وین دیزل بود.

با وجود حاشیه‌های فراوان این فیلم توانست سازندگانش را سربلند کند. وظیفه کارگردانی فیلم هابز و شاو برعهده دیوید لیچ قرار داشت. داستان این فیلم توسط کریس مورگان و درو پی‌یرس نوشته شد. کریس مورگان به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت؛ البته افرادی چون نیل اچ. موریتز، هیرام گارسیا، جیسون استاتهام، دانی گارسیا و دواین جانسون در امر تهیه‌کنندگی مورگان را همراهی کردند.

فیلم هابز و شاو بعد از اکران با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. برخی از منتقدان به تمجید از عملکرد گروه بازیگری پرداخته و ریتم جذاب داستان و صحنه‌های اکشن فیلم را مورد تحسین قرار دادند. اما برخی دیگر از منتقدان اعتقاد داشتند سازندگان به شکل افراطی از تکنولوژی در بطن داستان استفاده کردند؛ آن‌ها همچنین به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی اساسی وارد کردند.

با وجود دریافت نقدهای دوگانه، فیلم هابز و شاو مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد و توانست انتظارات سازندگان را در بخش فروش برآورده کند. این فیلم با بودجه 200 میلیون دلاری تولید شد و حدود 760 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم هابز و شاو به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دواین جانسون، جیسون استاتهام، ونسا کربی، هلن میرن، ایزا گونزالس، ادریس البا، رایان رینولدز و کوین هارت اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم دو سال بعد از حوادث فیلم سرنوشت خشمگین رخ می‌دهد. لوک هابز مجبور می‌شود جهت نجات دنیا تا با رقیب قدیمی‌اش دکارد شاو که چندان دل خوشی از او ندارد همکاری کند. آن‌ها باید تا مانع از مأموریت یک خلافکار مخوف به نام بریکستون شوند.




بنر فیلم آسمان خراش

آسمان خراش

Skyscraper
کارگردان: Rawson Marshall Thurber نویسنده: Rawson Marshall Thurber
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Neve CampbellNeve Campbell
Ng Chin HanNg Chin Han
Roland MøllerRoland Møller
Noah TaylorNoah Taylor
Byron MannByron Mann

درباره فیلم آسمان خراش


فیلم آسمان‌خراش (Skyscraper)، یک فیلم اکشن به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی راوسون مارشال تربر است که در سال 2018 اکران شد. افرادی چون بو فلین، دواین جانسون و هیرام گارسیا در امر تهیه‌کنندگی مارشال تربر را همراهی کردند.

فیلم آسمان‌خراش در جلب نظر مثبت منتقدان چندان موفق ظاهر نشد و نمرات پایینی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم‌نامه این فیلم دواین جانسون را ضعیف توصیف کرده و اعتقاد داشتند فیلم در زمینه‌های کارگردانی و جلوه‌های ویژه دچار ضعف است. البته برخی از منتقدان از صحنه‌های اکشن فیلم آسمان‌خراش تمجید کردند.

این فیلم با وجود دریافت نقدهای منفی موفق شد مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد و فروش خوبی را در گیشه تجربه کند. فیلم آسمان‌خراش که با بودجه 129 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 304 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

دواین جانسون، نو کمبل، چین هان، رولاند مولر، نوآ تیلور، بایرون من، پابلو شرایبر و هانا کوینلیوان ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم آسمان‌خراش بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به آسمان‌خراشی 225 طبقه است که توسط گروهی از خلافکاران به شکل عمدی دچار آتش‌سوزی می‌شود؛ این خلافکاران درواقع قصد داشتند یک هارد را که در آن چند شماره حساب متعلق به آن‌ها بوده را به‌دست آورند تا به دست پلیس نیفتد. در این میان خانواده یک کارشناس امنیتی به نام ویل فورد در یکی از طبقات این آسمان‌خراش گیر کرده‌اند؛ فورد جهت نجات خانواده‌اش تصمیم می‌گیرد وارد آسمان‌خراش شود.




بنر فیلم خبرچین

خبرچین

Snitch
کارگردان: Ric Roman Waugh نویسنده: Justin Haythe , Ric Roman Waugh
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده , امارات
تماشای آنلاین فیلم
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Barry PepperBarry Pepper
Susan SarandonSusan Sarandon
Benjamin BrattBenjamin Bratt
Michael Kenneth WilliamsMichael Kenneth Williams
Melina KanakaredesMelina Kanakaredes

درباره فیلم خبرچین


خبرچین (Snitch‎) فیلمی جنایی، اکشن و درام است که وظیفه نویسندگی و کارگردانی آن برعهده ریک رومن وو قرار داشت؛ البته وو در امر نویسندگی تنها نبود و جاستین هیث نیز او را همراهی کرد. دواین جانسون علاوه‌بر ایفای نقش اصلی، به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت.

این فیلم دواین جانسون بعد از اکران با نقدهای مختلف منتقدان روبه‌رو شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند فیلم‌نامه این فیلم دارای ایراداتی اساسی است و نقص‌های گوناگونی در بطن آن وجود دارد؛ البته آن‌ها از ریتم جذاب داستان و صحنه‌های هیجان انگیز فیلم خبرچین تمجید کرده و این فیلم را سرگرم‌کننده دانستند.

فیلم خبرچین فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد و توانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. این فیلم با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شد و حدود 57 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. دواین جانسون، بری پپر، جان برنثال، مایکل کی ویلیامز، ملینا کاناکاریدیز، نیدین ولاسکز، رافی گراورن، دیوید هاربر، بنجامین برت، سوزان ساراندون و هارولد پرینوا ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم خبرچین به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پس از اینکه پسر پدری در یک معامله مواد مخدر با یک پاپوش به زندان می‌افتد، پدری تصمیم می‌گیرد جهت آزادی وی به‌عنوان یک مامور مخفی برای نیروی مبارزه با مواد مخدر کار کند.




بنر فیلم موانا
پوستر فیلم موانا

موانا

Moana
کارگردان: Ron Clements , John Musker نویسنده: Jared Bush
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Auli'i CravalhoAuli'i Cravalho
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Rachel HouseRachel House
Temuera MorrisonTemuera Morrison
Jemaine ClementJemaine Clement
Nicole ScherzingerNicole Scherzinger

درباره فیلم موانا


انیمیشن موانا (Moana) نیز جزو آن دسته از فیلم های دواین جانسون محسوب می‌شود که توانست توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی انیمیشن موانا برعهده ران کلمنتس و جان ماسکر قرار داشت. البته نویسندگانی چون جرد بوش، پاملا ریبون و تایکا وایتیتی نیز در امر نویسندگی کلمنتس و ماسکر را همراهی کردند. وظیفه تهیه‌کنندگی انیمیشن موانا برعهده اسنات شورر قرار داشت.

انیمیشن موانا بلافاصله بعد از اکران با اسقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات فوق‌العاده‌ای را ازجانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان انیمیشن موانا را به دلیل داستان جذاب، موسیقی زیبا، عملکرد عالی گروه صداپیشگان و طراحی زیبا مورد تحسین قرار دادند.

این انیمیشن طی مراسم گلدن گلوب 2017 و اسکار 2017 در دو بخش بهترین ترانه و بهترین انیمیشن سال نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب هیچ‌کدام از این جوایز نشد. ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در انیمیشن موانا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اولیل کاروالیو، دواین جانسون، تمورا موریسون، آلن تودیک، جامین کلمنت و نیکول شرزینگر اشاره کرد.

این انیمیشن موفقیت بزرگی را در گیشه برای سازندگان به ارمغان آورد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. انیمیشن موانا که با بودجه عظیم 150 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 642 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: یک دختر ماجراجو و شجاع به نام موآنا شیفته داستان‌های جذاب مادربزگش می‌شود. مادربزرگ برای او و دیگر بچه‌ها قصه مردی شجاع و نیمه انسان را شرح می‌دهد که قلب تفیتی (مهم‌ترین شی حیات که توانایی آفرینش به انسان می‌دهد) را می‌دزدد تا آن را به انسان‌ها برساند و به آن‌ها توانایی خلق کردن بدهد. اما به دلیل دزدیده شدن قلب تفیتی حیات رو به نابودی می‌رود. به همین علت در جزیره محل زندگی موآنا قحطی رخ می‌دهد و مواد غذایی و حتی ماهی هم دیگر برای خوردن پیدا نمی‌شود.




بنر فیلم جی. آی. جو: تلافی
پوستر فیلم جی. آی. جو: تلافی

جی. آی. جو: تلافی

G.I. Joe: Retaliation
کارگردان: Jon M. Chu نویسنده: Rhett Reese , Paul Wernick
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Bruce WillisBruce Willis
Jonathan PryceJonathan Pryce
Channing TatumChanning Tatum
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Adrianne PalickiAdrianne Palicki
Ray ParkRay Park

درباره فیلم جی. آی. جو: تلافی


جی. آی. جو: تلافی (G.I. Joe: Retaliation) نیز جزو بهترین فیلم های راک محسوب می‌شود که مورد استقبال طرفداران قرار گرفت. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جان ام. چون قرار داشت و داستان آن نیز توسط رت ریس نوشته شد.

فیلم جی. آی. جو: تلافی بعد از اکران موفق به جلب رضایت منتقدان نشد و نقدهایی منفی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند فیلم در زمینه فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی دارای ایراداتی بزرگ است. البته برخی از منتقدان این فیلم را در زمینه سکانس‌های اکشن جذاب تحسین کردند.

این فیلم توانست توجه بسیاری از طرفداران ژانر اکشن را به سمت خود جلب کند و فروشی عالی در گیشه داشته باشد. فیلم جی. آی. جو: تلافی با بودجه 155 میلیون دلاری تولید شد و حدود 375 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم جی. آی. جو: تلافی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بروس ویلیس، دواین جانسون، دی.جی.کوترانا، چنینگ تیتوم، آدریان پالیکی، مارلون وینس، ری استیونسون، والتون گوگینس، ری پارک، لی بیونگ-هان، جاناتان پرایس و اسکای جکسون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: گروه جی.آی. جو بعد از مبارزه با اخلال‌گران امنیت جهانی، اینبار به جرم اقدام علیه امنیت ملی، با دستور مستقیم رئیس‌جمهور با قانون انهدام گروه مواجه می‌شوند. اما بازماندگان این جریان پی به اتفاقات پشت پرده‌ای می‌برند که بوی خیانت و دسیسه از آن به مشام می‌رسد.




بنر فیلم هرکول
پوستر فیلم هرکول

هرکول

Hercules
کارگردان: Brett Ratner نویسنده: Evan Spiliotopoulos , Ryan Condal
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Ian McShaneIan McShane
John HurtJohn Hurt
Rufus SewellRufus Sewell
Aksel HennieAksel Hennie
Ingrid Bolsø BerdalIngrid Bolsø Berdal

درباره فیلم هرکول


هرکول (Hercules) فیلمی اکشن و ماجراجویی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی برت رتنر است که در سال 2014 اکران شد. رتنر در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و افرادی چون بری لوین و بو فلین نیز او را همراهی کردند. داستان فیلم هرکول نیز توسط رایان جی. کوندال و ایوان اسپیلیوتوپول نوشته شد.

فیلم هرکول بعد از اکران آنچنان که انتظار می‌رفت نتوانست نظرات مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند. منتقدان نسبت به کارگردانی، فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های این فیلم انتقاد داشتند؛ البته آن‌ها ریتم جذاب داستانی و صحنه‌های مبارزه‌ای این فیلم را مورد تحسین قرار دادند.

فیلم هرکول با وجود دریافت نقدهای نه‌چندان خوب، توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند. این فیلم که با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 244 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت. دواین جانسون، ایان مک‌شین، روفوس سوئل، جوزف فینز، جان هارت و ایرینا شایک ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم هرکول بدین شرح است: هرکول انسانی قدرتمند است که به خاطر مبارزات زیاد و منحصربه‌فردی که داشته به‌عنوان پسر خدا در بین مردم شناخته می‌شود؛ او خود این مورد را باور ندارد و به دلیل قتل فرزندان و همسر خود در زمان مستی از آتن اخراج شده است. هرکول تبدیل به مزدوری شده که برای طلا به هر پادشاهی خدمت می‌کند. اما او خیلی زود پی می‌برد که فقط خود اوست که فرزند خدایان بودن را قبول ندارد.




بنر فیلم رمپیج

رمپیج

Rampage
کارگردان: Brad Peyton نویسنده: Adam Sztykiel , Carlton Cuse , Ryan Condal , Ryan Engle
سال انتشار:2018محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Naomie HarrisNaomie Harris
Malin ÅkermanMalin Åkerman
Jeffrey Dean MorganJeffrey Dean Morgan
Jake LacyJake Lacy
Joe ManganielloJoe Manganiello

درباره فیلم رمپیج


رمپیج (Rampage) نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های راک محسوب می‌شود که توانست با استقبال عظیم مخاطبان در گیشه مواجه شود. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم رمپیج برعهده برد پیتون قرار داشت؛ افرادی چون بو فلین، جان ریچارد و هیرام گارسیا نیز در امر تهیه‌کنندگی پیتون را همراهی کردند. داستان این فیلم توسط کارلتون کیوس، آدام سیزتیکال، رایان انگل و رایان جی کندال به رشته تحریر درآمد.

فیلم رمپیج پس از اکران با نقدهای دوگانه منتقدان روبه‌رو شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این اثر را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، فیلم‌برداری محشر و جلوه‌های ویژه تصویری زیبا مورد تحسین قرار دادند؛ از طرف دیگر آن‌ها معتقد بودند فیلم‌نامه فیلم رمپیج دارای ایراد بوده و سازندگان نتوانستند در بخش شخصیت‌پردازی‌ها عملکردی خوبی از خود برجای بگذارند.

فیلم رمپیج حضور موفقیت‌آمیزی در گیشه داشت و توانست با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود. این فیلم که با بودجه 140 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 428 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دواین جانسون، نائومی هریس، مالین اکرمان، جو منگنیلو، جیک لیسی، مارلی شلتن و جفری دین مورگان اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم رمپیج بدین شرح است: دیویس اوکویه یک فرد اجتماع‌گریز است که از مردم فاصله می‌گیرد؛ او دارای ارتباطی منحصربه‌فرد با یک گوریل نقره‌ای بسیار باهوش به نام جورج است که از کودکی مراقب او بود. در ادامه طی یک آزمایش ژنتیکی تبه‌کارانه این میمون باهوش و رام به یک هیولایی بزرگ تبدیل می‌شود. خیلی زود مشخص می‌شود موجودات تغییریافته دیگری نیز مانند این میمون وجود دارند. از آنجا که این هیولاهای تازه ایجاد شده در حال هجوم بردن به آمریکای شمالی هستند و هر چیزی که جلوی راهشان باشد نابود می‌کنند، اوکی با یک مهندس ژنتیک متحد می‌شود تا به یک پادزهر دست پیدا کنند. او وارد جنگی بزرگ می‌شود تا نه تنها مانع از یک فاجعه جهانی شود، بلکه موجود ترسناکی که زمانی دوستش بود را نجات دهد.




بنر فیلم اسمارت را بگیر
پوستر فیلم اسمارت را بگیر

اسمارت را بگیر

Get Smart
کارگردان: Peter Segal نویسنده: Tom J. Astle , Matt Ember
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده
Steve CarellSteve Carell
Anne HathawayAnne Hathaway
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Alan ArkinAlan Arkin
Terence StampTerence Stamp
James CaanJames Caan

درباره فیلم اسمارت را بگیر


فیلم اسمارت را بگیر (Get Smart)، یک فیلم کمدی، اکشن و جاسوسی به کارگردانی پیتر سگال است که در سال 2008 اکران شد. در این فیلم دواین جانسون ایفاگر نقش اصلی نبود و به‌عنوان یک کاراکتر مکمل حضور داشت؛ اما او همین نقش مکمل را به بهترین شکل ممکن بازی کرد و به همین دلیل نیز فیلم اسمارت را بگیر در لیست بهترین فیلم های این بازیگر قرار گرفت.

این فیلم با نظرات مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان مضامین طنز و عملکرد گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند؛ اما از سوی دیگر اعتقاد داشتند این فیلم فاقد هرگونه پیچش داستانی بوده و فیلم‌نامه چندان قدرتمندی ندارد. آن‌ها همچنین کارگردانی فیلم اسمارت را بگیر نیز زیر سوال بردند.

فیلم اسمارت را بگیر موفقیت تجاری بزرگی را به نام خود ثبت کرد و توانست فروش بسیار خوبی در گیشه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 264 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم اسمارت را بگیر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به استیو کارل، آن هاتاوی، دواین جانسون، آلن آرکین، ترنس استامپ، تری کروس، دیوید کوچنر، جیمز کان، نیت تورنس، ماسای اوکا، بیل مری و پاتریک واربرتون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: تحلیل‌گر یک سازمان سری اطلاعات آمریکایی به نام CONTROL آرزو دارد تا مانند الگویش مامور 23 به یک مامور میدانی عالی تبدیل شود. علی‌رغم کسب نمرات عالی در آزمون‌های قبولی، اسمارت به دلیل ارزش بالاتری که به عنوان تحلیلگر دارد، از ارتقای مقام منصرف می‌شود. اما در ادامه با حمله یک سازمان تروریستی به نام KAOS به مقر سازمان CONTROL همه‌چیز تغییر می‌کند.




بنر فیلم سن آندریاس
پوستر فیلم سن آندریاس

سن آندریاس

San Andreas
کارگردان: Brad Peyton نویسنده: Carlton Cuse
سال انتشار:2015محصول: کانادا , ایالات متحده , استرالیا
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Alexandra DaddarioAlexandra Daddario
Carla GuginoCarla Gugino
Ioan GruffuddIoan Gruffudd
Archie PanjabiArchie Panjabi
Paul GiamattiPaul Giamatti

درباره فیلم سن آندریاس


سن آندریاس (San Andreas) فیلمی در ژانر فاجعه است که به موفقیت تجاری عظیمی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده برد پیتون قرار داشت. داستان این فیلم توسط کارلتون کیوس و آندره فابریزیو نوشته شد. هیرام گارسیا و تریپ وینسون نیز تهیه‌کنندگان فیلم سن آندریاس بودند.

فیلم سن آندریاس نتوانست رضایت منتقدان را جلب کند و نمرات نسبتا پایینی از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل استفاده بیش از حد از جلوه‌های کامپیوتری و ایرادات فیلم‌نامه مورد انتقاد قرار دادند. البته برخی از منتقدان ریتم جذاب داستان و صحنه‌های هیجان‌انگیز آن را تحسین کردند.

فیلم سن آدریاس در بخش فروش بسیار موفق ظاهر شد و توانست با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود. این فیلم که با بودجه 110 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 474 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

دواین جانسون، کارلا گوجینو، الکساندرا داداریو، هوگو جانستون-برت، آرت پارکینسون، یوان گریفید، آرچی پنجابی، پل جیاماتی و کایلی مینوگ ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم سن آندریاس به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم سن آندریاس بدین شرح است: ری خلبان ماهری است که در نیروی امداد انجام وظیفه می‌کند. وضعیت خانوادگی او چندان خوب نیست. ری دختر کوچک خود را طی یک حادثه تلخ از دست داده و در آستانه طلاق از همسرش قرار دارد و در این میان تنها با دختر بزرگترش که بلیک نام دارد لحظات خوبی را سپری می‌کند. در همین گروهی از دانشمندان در حال بررسی روی لرزه‌های اخیر در گسل سن آندریاس هستند؛ اما زلزله بسیار زودتر از چیزی که تخمین می‌زنند رخ می‌دهد و کالیفرنیا را ویران می‌کند. ری ابتدا موفق می‌شود همسرش را از یک ساختمان در حال ریزش نجات دهد و سپس به همراه او دست به پرواز بر سراسر کالیفرنیای ویران شده می‌زند تا دخترش بلیک را پیدا کند.




بنر فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید
پوستر فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید

جومانجی: به جنگل خوش آمدید

Jumanji: Welcome to the Jungle
کارگردان: Jake Kasdan نویسنده: Scott Rosenberg , Jeff Pinkner , Chris McKenna , Erik Sommers
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Kevin HartKevin Hart
Jack BlackJack Black
Karen GillanKaren Gillan
Rhys DarbyRhys Darby
Bobby CannavaleBobby Cannavale

درباره فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید


جومانجی: به جنگل خوش آمدید (Jumanji: Welcome to the Jungle) فیلمی کمدی و ماجراجویی به کارگردانی جیک کاسدان است که براساس کتاب جومانجی اثر کریس فن السبورگ ساخته شد. این فیلم درواقع دنباله مستقل فیلم جومانجی محسوب می‌شود که در سال 1995 اکران شده بود.

داستان فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید توسط کریس مک‌کنا، جف پینکنر، اسکات روزنبرگ و اریک سامرز نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم نیز برعهده مت تولمک و ویلیام تیتلر قرار داشت.

این فیلم بعد از اکران مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید را به دلیل داستان جذاب، شخصیت‌پردازی‌های عالی و جلوه‌ها بصری زیبا مورد تحسین قرار دادند و آن را سرگرم‌کننده توصیف کردند.

این فیلم در بخش فروش خارق‌العاده کار کرد و موفقیت تجاری عظیمی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید با بودجه 150 میلیون دلاری تولید شد و حدود 962 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دواین جانسون، کوین هارت، جک بلک، کارن گیلان، الکس وولف، مدیسون آیسمن، نیک جوناس، بابی کاناوله و مارک اون جکسون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک بازی قدرتمند به نام جومانجی چهار نوجوان را به درون دنیای وسیعش می‌کشاند؛ دنیایی خطرناک پر از جانوران مختلف و وحشی همراه با جنگلی انبوه و حاوی چندین مدل پازل و تله مرگبار. آن‌ها جهت زنده ماندن باید در نقش شخصیت‌های خود بازی کنند؛ اسپنسر به یک ماجراجوی عضلانی، ورزشکار فوتبال به یک جانورشناس و متخصص سلاح، دختر محبوب بیتانی به یک پروفسور جوان و مارتا به یک تکاور و مبارز رقصنده تبدیل می‌شود. چیزی که آن‌ها در طول بازی به آن پی می‌برند این است که در جومانجی هدف اصلی بازی کردن نیست، بلکه زنده ماندن است. آن‌ها جهت اتمام بازی و بازگشت به دنیای واقعی، باید قدم به خطرناک‌ترین ماجراجویی‌های زندگی خودشان بگذارند.




بنر فیلم دارودسته فوتبالیست‌ها

دارودسته فوتبالیست‌ها

Gridiron Gang
کارگردان: Phil Joanou نویسنده:
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
XzibitXzibit
Kevin DunnKevin Dunn
L. Scott CaldwellL. Scott Caldwell
Setu TaaseSetu Taase
James EarlJames Earl

درباره فیلم دارودسته فوتبالیست‌ها


دارودسته فوتبالیست‌ها (Gridiron Gang) اثری درام و ورزشی به کارگردانی فیل جونو است که جزو بهترین فیلم های دواین جانسون محسوب می‌شود. لی استنلی و نیل اچ. موریتز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند. وظیفه نویسندگی فیلم دارودسته فوتبالیست‌ها نیز برعهده جف مگوایر و جک فلاندر قرار داشت.

فیلم دارودسته فوتبالیست‌ها بعد از اکران در سال 2006 توانست مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد و نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. منتقدان این فیلم را در زمینه‌های داستان، بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار دادند. البته برخی از منتقدان نسبت به فیلم‌نامه این اثر انتقاد داشته و آن‌ را دارای ضعف‌هایی اساسی دانستند.

این فیلم در بخش فروش عملکرد نسبتا خوبی داشت و توانست کمی بیشتر از بودجه تولیدش درآمد کسب کند. فیلم دارودسته فوتبالیست‌ها که با بودجه 30 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 41 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم دارودسته فوتبالیست‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دواین جانسون، ایگزیبیت، کوین دون و لئون ریپی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دارودسته فوتبالیست‌ها بدین شرح است: شان پورتر در بازداشتگاه کیلپاتریک لس‌آنجلس کار می‌کند. او از اینکه قادر نیست افراد جوانی که از این بازداشتگاه آزاد می‌شوند به مسیر درست هدایت کند و باعث دوری آن‌ها از عضویت در گروه‌های تبه‌کاری و مواد مخدر شود، ناامید می‌شود. به همین دلیل پورتر تصمیم می‌گیرد یک تیم فوتبال تشکیل دهد تا این افراد جوان به چیزی حس تعلق پیدا کنند.




بنر فیلم اطلاعات مرکزی
پوستر فیلم اطلاعات مرکزی

اطلاعات مرکزی

Central Intelligence
کارگردان: Rawson Marshall Thurber نویسنده: Peter Steinfeld , Rawson Marshall Thurber , Ike Barinholtz , David Stassen
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Kevin HartKevin Hart
Amy RyanAmy Ryan
Aaron PaulAaron Paul
Danielle NicoletDanielle Nicolet
Ryan HansenRyan Hansen

درباره فیلم اطلاعات مرکزی


هوش مرکزی (Central Intelligence) یکی از بهترین فیلم‌‌ های دواین جانسون محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده راوسون مارشال تربر قرار داشت. اسکات استوبر، پیتر پرنسیپاتو، پل یانگ و مایکل فوترل تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. لازم به ذکر است ایک بارینهولتز و دیوید استاسن در امر نویسندگی تربر را همراهی کردند.

فیلم هوش مرکزی واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دواین جانسون، کوین هارت، ایمی رایان، دانیله نیکولت، آرون پال، مگان پارک، رایان هانسن، توماس کرتشمن، جیسون بیتمن، ملیسا مک‌کارتی و کمیل نانجیانی اشاره کرد.

این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. فیلم هوش مرکزی با بودجه تولید 50 میلیون دلاری‌اش، حدود 202 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم هوش مرکزی بدین شرح است: باب پسر نوجوانی است که به دلیل وزن زیادش در جریان یک رویداد در مدرسه، به‌صورت عریان به وسط جمعیت فرستاده می‌شود و مورد تمسخر قرار می‌گیرد و تنها کسی که او را حمایت می‌کند پسر سیاه‌پوستی به نام کلوین است. بیست سال بعد، کلوین تبدیل به حسابداری شده که از شغل خود چندان رضایت ندارد. او به‌طور اتفاقی باب را می‌بیند که برخلاف دوره دبیرستان صاحب بدن ورزیده‌ای شده و تغییرات محسوسی در خود ایجاد کرده ‌است.




بنر فیلم رنج و گنج
پوستر فیلم رنج و گنج

رنج و گنج

Pain & Gain
کارگردان: Michael Bay نویسنده: Christopher Markus , Stephen McFeely
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده
Mark WahlbergMark Wahlberg
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Anthony MackieAnthony Mackie
Tony ShalhoubTony Shalhoub
Ed HarrisEd Harris
Rob CorddryRob Corddry

درباره فیلم رنج و گنج


رنج و گنج (Pain & Gain) فیلمی کمدی و جنایی به کارگردانی مایکل بی است که برپایه رمانی به همین نام اثر پیت کولینز ساخته شد. دونالد دی‌لاین وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم رنج و گنج نمرات متوسطی دریافت کرد و منتقدان آن را یک فیلم سرگرم‌کننده توصیف کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مارک والبرگ، دواین جانسون، آنتونی مکی، تونی شالهوب و اد هریس اشاره کرد.

این فیلم فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. فیلم رنج و گنج که با بودجه 26 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 86 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم رنج و گنج بدین شرح است: دو بدنساز اهل میامی، دنیل لوگو و پاول دویل تصمیم می‌گیرند طی رخدادهایی به هم پیوسته‌، شامل گروگان‌گیری و باج‌گیری پولدار شوند. اما نقشه‌های آن‌ها هنگامی که کارآگاهی خصوصی به اسم اد بواس وارد ماجرا می‌شود، طبق برنامه پیش نمی‌رود.




بنر فیلم وضعیت قرمز
پوستر فیلم وضعیت قرمز
دو زیرنویس

وضعیت قرمز

Red Notice
کارگردان: Rawson Marshall Thurber نویسنده: Rawson Marshall Thurber
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Dwayne JohnsonDwayne Johnson
Ryan ReynoldsRyan Reynolds
Gal GadotGal Gadot
Ritu AryaRitu Arya
Vincenzo AmatoVincenzo Amato
Rafael PetardiRafael Petardi

درباره فیلم وضعیت قرمز


اعلان قرمز (Red Notice) فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی راوسون مارشال تربر است. بو فلین، دواین جانسون، دنی گارسیا و هایرام گارسیا در امر تهیه‌کنندگی به مارشال کمک کردند.

فیلم اعلان قرمز موفق نشد نمرات چندان بالایی دریافت کند. در این فیلم بازیگرانی همچون دواین جانسون، رایان رینولدز، گل گدوت، ریتو آریا و کریس دیامانتوپولوس به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک مأمور اف‌بی‌آی برخلاف میلش با یک دزد هنری مشهور همکاری می‌کند تا یک جنایتکار رو به رشد را دستگیر کند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های دواین جانسون [ راک ]

عکس پروفایل

شما