خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های جکی چان

بهترین فیلم‌ های جکی چان چه هستند؟ جکی چان یکی از محبوب‌ترین بازیگران دنیای فیلم‌های رزمی به شمار می‌آید که طرفداران پرشماری دارد.

این بازیگر راه پر فرازونشیبی را برای رسیدن به موفقیت طی کرد و درنهایت موفق شد به یکی از ماندگارترین بازیگران فیلم‌های اکشن و رزمی تبدیل شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین فیلم هایی که جکی چان در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم رستوران سیار
پوستر فیلم رستوران سیار

رستوران سیار

Wheals on Meals
کارگردان: Sammo Hung نویسنده: Edward Tang Ging-Sang , Johnny Lee Kwing-Kai
سال انتشار:1984محصول: Hong Kong , Hong Kong
Jackie ChanJackie Chan
Yuen BiaoYuen Biao
Lola FornerLola Forner
Sammo HungSammo Hung
Keith VitaliKeith Vitali
Benny UrquidezBenny Urquidez

درباره فیلم رستوران سیار


رستوران سیار (Wheels on Meals) یکی از بهترین فیلم های جکی چان محسوب می‌شود که در سال 1984 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده سامو هونگ قرار داشت. ریموند چو تهیه‌کننده این فیلم بود. داستان فیلم رستوران سیار نیز توسط ادوارد تانگ و جانی لی نوشته شد.

فیلم رستوران سیار توانست نمرات نسبتا خوبی را از جانب منتقدان دریافت کند و با استقبال آن‌ها مواجه شود. منتقدان این فیلم را سرگرم‌کننده توصیف کرده و به تمجید از صحنه‌های اکشن و کمدی آن پرداختند.

این فیلم فروش نسبتا خوبی را در گیشه تجربه کرد. فیلم رستوران سیار حدود 13 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، سامو هونگ، یوئن بیائو، لولا فورنر، بنی ارکیدز، خوزه سانچو، هرب ادلمن و کیث ویتالی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم رستوران سیار بدین شرح است: توماس و دیوید پسرعموهایی هستند که یک ون فست فود در بارسلونا را اداره می‌کنند. توماس در کار با تخته اسکیت مهارت دارد و غذا توسط او تحویل داده می‌شود.




بنر فیلم ظهر شانگهای
پوستر فیلم ظهر شانگهای

ظهر شانگهای

Shanghai Noon
کارگردان: Tom Dey نویسنده: Miles Millar , Alfred Gough
سال انتشار:2000محصول: Hong Kong , ایالات متحده
Jackie ChanJackie Chan
Owen WilsonOwen Wilson
Lucy LiuLucy Liu
Xander BerkeleyXander Berkeley
Roger YuanRoger Yuan
Yu RongguangYu Rongguang

درباره فیلم ظهر شانگهای


ظهر شانگهای (Shanghai Noon) فیلمی به کارگردانی تام دی است که در سال 2000 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده جکی چان و جاناتان گلیکمن قرار داشت. مایلز میلار و آلفرد گاف نیز نویسندگان این فیلم بودند.

فیلم ظهر شانگهای با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را ازجانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان به فیلم‌نامه و روند داستانی فیلم ایرداتی اساسی وارد کرده و آن را ضعیف دانستند. از طرف دیگر آن‌ها به تمجید از عملکرد گروه بازیگری و صحنه‌های مهیج فیلم پرداختند.

فیلم ظهر شانگهای عملکرد خوبی را در گیشه داشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 55 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 99 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

این فیلم جکی چان، اوون ویلسون، لوسی لیو، زاندر برکلی، والتون گوگینس و جیسون کانری به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم ظهر شانگهای بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1881 جریان دارد. چون وانگ یکی از نیروهای گارد سلطنتی چین در شهر ممنوعه است. پس از اینکه شاهزاده خانم پای-پای به کمک معلم خصوصی‌اش به آمریکا فرار می‌کند، امپراطوری چین سه نفر از نگهبانان و مترجم سلطنتی خودشان را را جهت بازگرداندن شاهزاده مامور می‌کنند. از آنجایی که وانگ نتوانسته بود مانع از فرار شاهزاده خانم شود، اصرار دارد که در این ماموریت حضور داشته باشد.




بنر فیلم داستان پلیس
پوستر فیلم داستان پلیس

داستان پلیس

Police Story
کارگردان: Jackie Chan نویسنده: Jackie Chan , Edward Tang
سال انتشار:1985محصول: Hong Kong
Jackie ChanJackie Chan
Brigitte LinBrigitte Lin
Maggie CheungMaggie Cheung
Bill TungBill Tung
Chor YuenChor Yuen
Charlie ChoCharlie Cho

درباره فیلم داستان پلیس


داستان پلیس (Police Story) را نیز می‌توان جزو بهترین فیلم های جکی چان دانست که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. جکی چان این فیلم را بهترین فیلم اکشنش در کارنامه بازیگری خود معرفی کرده است. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم داستان پلیس برعهده جکی چان قرار داشت.

جکی چان در امر نویسندگی تنها نبود و ادوارد تانگ نیز او را همراهی کرد. ریموند چو و لئونارد هو تهیه‌کنندگان فیلم داستان پلیس بودند. فیلم داستان پلیس مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نمرات خوبی را دریافت کرد. منتقدان داستان فیلم را بسیار جذاب و سرگرم‌کننده توصیف کرده و اعتقاد داشتند که فیلم داستان پلیس می‌تواند به راحتی مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

فیلم داستان پلیس توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم حدود 16.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت. جکی چان، مگی چانگ، بیل تونگ، مارس و کر یوان ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. موفقیت‌های تجاری عظیم فیلم داستان پلیس باعث شد تا دنباله‌های مختلفی از آن تولید شود.

خلاصه داستان فیلم داستان پلیس بدین شرح است: نیروی پلیس سلطنتی هنگ کنگ در حال برنامه‌ریزی یک عملیات مخفی بزرگ برای دستگیری ارباب جنایت چو تائو است. بازرس چان نیز به‌عنوان یکی از نیروها در این عملیات همکاری دارد.




بنر فیلم پادشاهی ممنوعه
پوستر فیلم پادشاهی ممنوعه

پادشاهی ممنوعه

The Forbidden Kingdom
کارگردان: Rob Minkoff نویسنده: John Fusco
سال انتشار:2008محصول: چین , ایالات متحده
Jackie ChanJackie Chan
Jet LiJet Li
Michael AngaranoMichael Angarano
Liu YifeiLiu Yifei
Li BingbingLi Bingbing
Collin ChouCollin Chou

درباره فیلم پادشاهی ممنوعه


پادشاهی ممنوعه یکی از موفق‌ترین فیلم های جکی چان در بخش فروش به حساب می‌آید که سود عظیمی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. راب مینکاف وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. کیسی سیلور نیز تهیه‌کننده فیلم پادشاهی ممنوعه بود. داستان فیلم پادشاهی ممنوعه نیز توسط جان فاسکو به رشته تحریر درآمد.

این فیلم با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را دریافت کرد. منتقدان فیلم پادشاهی ممنوعه را در زمینه‌های بازیگری، داستان و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار دادند. اما آن‌ها اعتقاد داشتند این فیلم در زمینه‌ فیلم‌نامه ایراداتی دارد که قابل چشم‌پوشی نیستند.

فیلم پادشاهی ممنوعه توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و فروش بسیار خوبی در گیشه داشته باشد. این فیلم با بودجه تولید 55 میلیون دلاری خود توانست حدود 127 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، جت لی، لی بینگ‌بینگ، کولین چو، مایکل آنگارانو و لیو ییفئی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم پادشاهی ممنوعه بدین شرح است: جیسون تریپیتیکاس، یک نوجوان بوستون جنوبی، از طرفداران فیلم‌های رزمی است و با رویای نبرد بین پادشاه میمون و سربازان آسمانی در ابرها بیدار می‌شود. در ادامه اتفاقات عجیبی برای او رخ می‌دهد که این نوجوان را وارد ماجراجویی‌هایی جذاب می‌کند.




بنر فیلم داستان جنایت
پوستر فیلم داستان جنایت

داستان جنایت

Crime Story
کارگردان: Kirk Wong نویسنده: Cheung Chi-Sing , Chun Tin-Nam , Man Keung Chan , Cheung Lai-Ling , Chan Lai-Ling
سال انتشار:1993محصول: Hong Kong
Jackie ChanJackie Chan
Kent ChengKent Cheng
Law Kar-YingLaw Kar-Ying
Au-Yeung Pui-SanAu-Yeung Pui-San
Christine NgChristine Ng
Poon Ling-LingPoon Ling-Ling

درباره فیلم داستان جنایت


داستان جنایت (Crime Story) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های جکی چان را داراست. کرک وانگ به‌عنوان کارگردانی در این پروژه همکاری داشت. لئونارد هو و چوآ لام تهیه‌کنندگان فیلم داستان جنایت بودند. داستان این فیلم نیز توسط تدی چان و چونگ چی-سینگ به رشته تحریر درآمد.

فیلم داستان جنایت با نظرات مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را دریافت کرد. این فیلم در جلب نظر مخاطبان موفق بود و به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، کنت چنگ، لا کار-یینگ، بلکی کو و کن لو اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: بازرس ادی چان که در دفتر جرایم سازمان یافته فعالیت دارد، پس از شلیک به چند فرد برای دفاع از خود، دچار ضربه روحی بزرگی می‌شود. او در ادامه جهت ردیابی یک تاجر ربوده شده به نام وونگ یات فی مامور می‌شود.




بنر فیلم مار در سایه عقاب
پوستر فیلم مار در سایه عقاب

مار در سایه عقاب

Snake in the Eagle’s Shadow
کارگردان: Yuen Woo-ping نویسنده: Yuen Woo-ping , Ng See-Yuen , Chi Yuan Hsi , Huo An Hsi , Clifford Choi Gai-Gwong , Siao Lung
سال انتشار:1978محصول: Hong Kong
Jackie ChanJackie Chan
Yuen Siu-TienYuen Siu-Tien
Hwang Jang-LeeHwang Jang-Lee
Dean ShekDean Shek
Roy HoranRoy Horan
Fung Hak-OnFung Hak-On

درباره فیلم مار در سایه عقاب


مار در سایه عقاب (Snake in the Eagle's Shadow‎) یک فیلم رزمی بسیار جذاب است که بدون شک شایستگی حضور در این لیست را داراست. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده یوئن وو-پینگ قرار داشت. وظیفه‌ تهیه‌کنندگی و فیلم‌نامه‌نویسی این فیلم نیز برعهده نگ سی-یوئن قرار داشت. یوئن در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و چن چوان نیز در این امر او را همراهی کرد.

این فیلم موفق شد دیدگاه‌های مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. فیلم مار در سایه عقاب در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و داستان با تحسین منتقدان مواجه گشت.

فیلم مار در سایه عقاب پس از اکرانش در سال 1978 موفق شد توجه طرفداران ژانر رزمی را به سمت خود جلب کند. این فیلم حدود 2.7 میلیون دلار در گیشه فروخت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، یوئن سیو-تی‌ین، هوانگ جانگ-لی و دین شک اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مار در سایه عقاب بدین شرح است: چین فو، یتیمی است که توسط یک مدرسه کونگ فو پذیرفته شده و به عنوان سرایدار کار زیادی انجام می‌دهد و توسط معلمان کونگ فو به عنوان کیسه مشت‌زنی مورد آزار قرار می‌گیرد. در ادامه زندگی روی دیگر خود را به چین فو نشان می‌دهد.




بنر فیلم پروژه اِی
پوستر فیلم پروژه اِی

پروژه اِی

Project A
کارگردان: Jackie Chan نویسنده: Jackie Chan , Edward Tang
سال انتشار:1983محصول: Hong Kong
Jackie ChanJackie Chan
Sammo HungSammo Hung
Yuen BiaoYuen Biao
Dick WeiDick Wei
Tai BoTai Bo
MarsMars

درباره فیلم پروژه اِی


مجموعه فیلم‌های پروژه آ (Project A) شامل دو فیلم هستند که به‌ترتیب در سال‌های 1983 و 1987 اکران شدند. وظیفه کارگردانی هر دو قسمت این مجموعه برعهده جکی چان قرار داشت. البته صحنه‌های اکشن قسمت نخست توسط سامو هونگ کارگردانی شد.

این مجموعه فیلم‌ها به دلیل ضرب تند داستانی و صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیزش مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند. مجموعه فیلم‌های پروژه آ در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق ظاهر شدند. این دو فیلم درمجموع حدود 36 میلیون دلار در گیشه فروش کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این مجموعه فیلم‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، سامو هونگ، یوئن بیائو و دیک وی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست پروژه آ بدین شرح است: گروهبان دراگون ما عضوی از نیروهای پلیس دریایی هنگ کنگ است که وظیفه دارد دزدان دریایی را سرکوب کند. او ماه‌ها است که به همراه دیگر نیروها به کشتی‌های مختلف حمله می‌کند.




بنر فیلم استاد بی‌کله
پوستر فیلم استاد بی‌کله

استاد بی‌کله

Drunken Master
کارگردان: Yuen Woo-ping نویسنده: Yuen Woo-ping , Ng See-Yuen , Lung Hsiao
سال انتشار:1978محصول: Hong Kong
Jackie ChanJackie Chan
Yuen Siu-TienYuen Siu-Tien
Hwang Jang-LeeHwang Jang-Lee
Dean ShekDean Shek
Lam KauLam Kau
Linda LinLinda Lin

درباره فیلم استاد بی‌کله


استاد مست (Drunken Master‎) نیز یکی از بهترین فیلم های جکی چان محسوب می‌شود که در سال 1978 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده یوئن وو-پینگ قرار داشت. نگ سی-یوئن تهیه‌کننده فیلم استاد مست بود.

این فیلم نمرات خوبی را ازجانب منتقدان دریافت کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان فیلم استاد مست را در زمینه‌های مضامین طنز، بازیگری و داستان مورد تحسین قرار دادند. این فیلم در بخش فروش نیز بسیار موفق بود و مورد استقبال طرفداران قرار گرفت. فیلم استاد مست حدود 15 میلیون دلار در گیشه فروخت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، یوئن، سیو-تی‌ین، هوانگ جانگ-لی، کاسانووا وانگ و دین شک اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم استاد مست بدین شرح است: داستان این فیلم روی جوانی به نام وونگ فی هونگ تمرکز دارد. وونگ با یکسری مشکلات مواجه می‌شود. او به یک دستیار معلم ورزش‌های رزمی درس می‌دهد.




بنر فیلم ساعت شلوغی
پوستر فیلم ساعت شلوغی

ساعت شلوغی

Rush Hour
کارگردان: Brett Ratner نویسنده: Jim Kouf , Ross LaManna
سال انتشار:1998محصول: ایالات متحده
Jackie ChanJackie Chan
Chris TuckerChris Tucker
Ken LeungKen Leung
Tom WilkinsonTom Wilkinson
Tzi MaTzi Ma
Chris PennChris Penn

درباره فیلم ساعت شلوغی


یکی دیگر از فیلم‌های کارنامه جکی چان که به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد فیلم ساعت شلوغی (Rush Hour) بود. برت رتنر وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. راجر برنبام و جاناتان گلیکمن تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان فیلم ساعت شلوغ نیز توسط راس لامانا به رشته تحریر درآمد.

فیلم ساعت شلوغی عملکرد درخشانی داشت و توانست دیدگاه‌های مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. منتقدان این فیلم را به دلیل صحنه‌های کمدی جذاب، داستان مهیج و بازی فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند.

در این فیلم جکی چان،کریس تاکر، تام ویلکینسون، کریس پن، بری شاباکا هنلی و استیون بلکهارت به ایفای نقش پرداختند. فیلم ساعت شلوغی موفق مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 33 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 244 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم ساعت شلوغی بدین شرح است: در آخرین روز حکومت انگلیس در هنگ کنگ در سال 1997، بازرس کارآگاه لی از نیروی پلیس هنگ کنگ رهبری حمله به اسکله را به امید دستگیری ارباب جنایت جونتائو برعهده می‌گیرد. او فقط سانگ، دست راست جونتائو را پیدا کرده که او نیز فرار می‌کند.




بنر فیلم بزرگ سرباز کوچک
پوستر فیلم بزرگ سرباز کوچک

بزرگ سرباز کوچک

Little Big Soldier
کارگردان: Ding Sheng نویسنده: Jackie Chan , Ding Sheng
سال انتشار:2010محصول: چین , Hong Kong
Jackie ChanJackie Chan
Leehom WangLeehom Wang
Steve YooSteve Yoo
Lin PengLin Peng
Do YumingDo Yuming
Ken LoKen Lo

درباره فیلم بزرگ سرباز کوچک


بزرگ سرباز کوچک (Little Big Soldier) فیلمی به کارگردانی دینگ شنگ است که در سال 2010 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده جکی چان قرار داشت.

این فیلم نقدهای مختلفی را از سوی منتقدان دریافت کرد. منتقدان فیلم بزرگ سرباز کوچک را به دلیل بازی عالی جکی چان و صحنه‌های رزمی جذاب مورد تحسین قرار دادند. اما آن‌ها فیلم‌نامه این اثر را دارای ایرادات مختلفی دانسته و اعتقاد داشتند مخاطبان نمی‌توانند به خوبی با داستان فیلم ارتباط برقرار کنند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم بزرگ سرباز کوچک به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، وانگ لیهوم، یو رونگ‌گوانگ و وو یوئه اشاره کرد. این فیلم نسبت به بودجه تولیدش فروش خوبی را در گیشه تجربه نکرد و نتوانست رضایت سازندگانش را جلب کند. فیلم بزرگ سرباز کوچک که با بودجه 25 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 30 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم بزرگ سرباز کوچک بدین شرح است: طی تاریک‌ترین دوران چین، جنگ‌سالاران بی‌رحم برای سیر کردن خود از تجاوزهای بی‌پایان آتش جنگ را شروع می‌کردند. میلیون‌ها نفر از بین رفتند و کسانی که زنده ماندند فقط دو گزینه داشتند: کشتن یا کشته شدن.




بنر فیلم جنجال در شهر
پوستر فیلم جنجال در شهر

جنجال در شهر

Rumble in the Bronx
کارگردان: Stanley Tong نویسنده: Edward Tang , Fibe Ma
سال انتشار:1995محصول: Hong Kong
Jackie ChanJackie Chan
Anita MuiAnita Mui
Françoise YipFrançoise Yip
Bill TungBill Tung
Marc AkerstreamMarc Akerstream
Garvin CrossGarvin Cross

درباره فیلم جنجال در شهر


جنجال در شهر (Rumble in the Bronx) جزو بهترین فیلم های جکی چان محسوب می‌شود که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده استنلی تانگ قرار داشت. ریموند جو و لئونارد هو تهیه‌کنندگان فیلم جنجال در شهر بودند. داستان این فیلم نیز توسط ادوارد تانگ و فیب ما به رشته تحریر درآمد.

فیلم جنجال در شهر واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نقدهای متوسطی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان هیجان‌انگیز و صحنه‌های اکشن جذابش تحسین کردند. اما اعتقاد داشتند این فیلم در بخش فیلم‌نامه ایراداتی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

فیلم جنجال در شهر موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 8 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 76 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم جنجال در شهر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان ، آنیتا موی و فرانسوا ییپ اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ما هون کیونگ، پلیس هنگ کنگی، برای شرکت در عروسی عموی بیل به نیویورک می‌آید. هنگامی که او به آنجا می‌رسد با یک پسر معلول چینی-آمریکایی به نام دنی آشنا می‌شود. عمو بیل مالک یک سوپرمارکت در برانکس است، منطقه‌ای که دارای سطح بالایی از جرم است.




بنر فیلم من کیستم؟
پوستر فیلم من کیستم؟

من کیستم؟

Who Am I
کارگردان: Jackie Chan , Benny Chan نویسنده: Jackie Chan
سال انتشار:1998محصول: Hong Kong
Jackie ChanJackie Chan
Michelle FerreMichelle Ferre
Mirai YamamotoMirai Yamamoto
Ron SmerczakRon Smerczak
Ed NelsonEd Nelson
Ron SmoorenburgRon Smoorenburg

درباره فیلم من کیستم؟


من کی هستم (Who Am I) یک فیلم کمدی و رزمی به کارگردانی جکی چان و بنی چان است که در سال 1998 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم من کی هستم برعهده لئونارد هو و بارب تونگ قرار داشت. جکی چان، سوزان چان و لی رینولدز نیز نویسندگان این فیلم بودند.

این فیلم با استقبال منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان فیلم من کی هستم را در زمینه‌های صحنه‌های اکشن، مضامین طنز و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار دادند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، میشل فر، میرای یاماموتو، رون اسمرچاک و ران اسمورنبرگ اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم من کی هستم بدین شرح است: در جایی از جنگل‌های آفریقای جنوبی، یک واحد نظامی چند ملیتی در کمین کاروانی نشسته و چندین دانشمند را که روی یک ترکیب بسیار فرار استخراج شده از یک شهاب سنگ کار می‌کردند، می‌ربایند. در میان این عوامل یک تبعه هنگ‌کنگی حضور دارد که به عنوان جکی چان شناخته می‌شود. سازمان سیا، مورگان را موظف به تحقیق درباره این حادثه می‌کند، غافل از اینکه او و ژنرال تازه بازنشسته، شرمن، آدم‌ربایی را برای سود شخصی خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.




بنر فیلم پیشتاز

پیشتاز

Vanguard
کارگردان: Stanley Tong , Stanley Tong نویسنده: Stanley Tong
سال انتشار:2020محصول: چین
تماشای آنلاین فیلم
Jackie ChanJackie Chan
Yang YangYang Yang
Allen Ai LunAllen Ai Lun
Miya MuqiMiya Muqi
Zhu ZhengtingZhu Zhengting
Can AydinCan Aydin

درباره فیلم پیشتاز


ونگارد (Vanguard) یکی از جدیدترین فیلم های جکی چان محسوب می‌شود که در سال 2020 اکران شد. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده جکی چان قرار داشت. تانگ در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و باربی تونگ نیز در این را او را همراهی کرد.

فیلم ونگارد نمرات بسیار پایینی را دریافت کرد و به شدت با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد. منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم‌نامه ضعیف، عملکرد نه چندان خوب بازیگران و داستان گنگ مورد انتقاد قرار دادند.

فیلم ونگارد فروش چندان قدرتمندانه‌ای نیز در گیشه نداشت و حدود 50 میلیون دلار فروش کرد. شیوع جهانی ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین دلایل عدم فروش خوب این فیلم بودند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم ونگارد به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، میا موچی، یانگ یانگ و آی لان اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ونگارد بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به یک شرکت امنیتی مخفی به نام ونگارد است که توسط مزدوران یکی از مرگبارترین سازمان‌های جهان مورد هدف قرار می‌گیرد؛ اکنون تنها امید این شرکت برای بقا یک حسابدار است.




بنر فیلم دوردنیا در ۸۰ روز
پوستر فیلم دوردنیا در ۸۰ روز

دوردنیا در ۸۰ روز

Around the World in 80 Days
کارگردان: Frank Coraci نویسنده: David N. Titcher , David Benullo , David Andrew Goldstein
سال انتشار:2004محصول: آلمان , ایرلند , بریتانیا , ایالات متحده
Jackie ChanJackie Chan
Steve CooganSteve Coogan
Cécile de FranceCécile de France
Jim BroadbentJim Broadbent
Ewen BremnerEwen Bremner
Ian McNeiceIan McNeice

درباره فیلم دوردنیا در ۸۰ روز


یکی دیگر از بهترین فیلم های جکی چان فیلم دور دنیا در 80 روز (Around the World in Eighty Days) بود که در سال 2004 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم تماشایی برعهده فرانک کوراکی قرار داشت. بیل بادالاتو و هال لایبرمن تهیه‌کنندگان فیلم دور دنیا در 80 روز بودند. داستان این فیلم توسط دیوید تیتچر، دیوید بنولو و دیوید گلدشتاین نوشته شد.

فیلم دور دنیا در هشتاد روز براساس رمانی به همین نام اثر ژول ورن ساخته شد. این فیلم از دید منتقدان چندان مورد استقبال قرار نگرفت و نقدهای منفی مختلفی را دریافت کرد. منتقدان فیلم دور دنیا در هشتاد روز را در زمینه‌های فیلم‌‎نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار دادند و آن را اقتباس ضعیفی از رمان ژول ورن دانستند.

این فیلم فروش بسیار بدی در گیشه داست و به‌هیچ‌عنوان نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. فیلم دور دنیا در هشتاد روز که با بودجه عظیم 110 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 72 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، استیو کوگان، سسیل دو فرانس، جیم برودبنت، آرنولد شوارتزنگر، کتی بیتس، ایان مک‌نیس، دیوید ریال، اوون ویلسون، لوک ویلسون، راب اشنایدر، جان کلیز، ریچارد برانسون، سامو هونگ، دانیل وو، کارن موک و میسی گری اشاره کرد.

این فیلم سینمایی، به عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان شناخته می‌شود و تماشای آن خالی از لطف نیست؛ و می‌تواند ساعت‌های لذت بخشی را برایتان به ارمغان بیاورد.




بنر فیلم خارجی
پوستر فیلم خارجی

خارجی

The Foreigner
کارگردان: Martin Campbell نویسنده: David Marconi
سال انتشار:2017محصول: بریتانیا , هندوستان , چین , ایالات متحده
Pierce BrosnanPierce Brosnan
Rory Fleck-ByrneRory Fleck-Byrne
Ray FearonRay Fearon
Charlie MurphyCharlie Murphy
Jackie ChanJackie Chan
Orla BradyOrla Brady

درباره فیلم خارجی


از فیلم بیگانه (The Foreigner) می‌توان به‌عنوان یکی از قدرتمندترین فیلم‌های کارنامه جکی چان یاد کرد. مارتین کمپل وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. جکی چان، وین مارک گودفری، آرتور سارکیسیان، چی جیان هنگ، کلر کاپچاک، جان زنگ، اسکات لمپکین، جیمی مارشال و کتی شولمن تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان فیلم بیگانه نیز توسط دیوید مارکونی به رشته تحریر درآمد.

فیلم بیگانه با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. منتقدان فیلم بیگانه را به دلیل بازی فوق‌العاده گروه بازیگری (به‌خصوص جکی چان) و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم در گیشه نیز عملکرد قدرتمندانه‌ای داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. فیلم بیگانه که با بودجه 35 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 145 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، پیرس برازنان، کیتی لیانگ، شان گلیسون و ارلا بریدی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم بیگانه بدین شرح است: نگوک مین کوان، سرباز سابق عملیات ویژه جنگ ویتنام، به همراه شریک تجاری خود لام و دختر نوجوانش فان، یک رستوران چینی به نام Happy Peacock را در لندن اداره می‌کنند. هنگامی که فان در یک بمب‌گذاری تروریستی کشته می‌شود، کوان به دنبال انتقام خون دخترش می‌رود.




بنر فیلم شائولین
پوستر فیلم شائولین

شائولین

Shaolin
کارگردان: Benny Chan نویسنده: Cheung Tan , Alan Yuen
سال انتشار:2011محصول: چین , Hong Kong
Andy LauAndy Lau
Nicholas TseNicholas Tse
Fan BingbingFan Bingbing
Jackie ChanJackie Chan
Wu JingWu Jing
Yu ShaoqunYu Shaoqun

درباره فیلم شائولین


شائولین (Shaolin) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بنی چان است که در سال 2011 اکران شد. داستان این فیلم نیز توسط آلن یوئن به رشته تحریر درآمد. فیلم شائولین واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسط را دریافت کرد.

متتقدان درمجموع فیلم شائولین را سرگرم‌کننده توصیف کرده و از صحنه‌های رزمی آن تمجید کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اندی لاو، نیکلاس تسه، فن بینگ‌بینگ، جکی چان، وو جینگ و شینگ یو اشاره کرد. این فیلم فروش نسبتا خوبی نیز در گیشه داشت و حدود 35 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم شائولین بدین شرح است: در دنگ فنگ، هنان، طی دوران جنگ‌سالاران، جنگ‌سالاری به نام هو جی رقیب خود هو لانگ را شکست می‌دهد و کنترل دنگ فنگ را به دست می‌گیرد. هوو لانگ برای مخفی شدن به معبد شائولین فرار می‌کند، اما هو جی ظاهر می‌شود و به او شلیک می‌کند.




بنر فیلم داستان پلیس
پوستر فیلم داستان پلیس

داستان پلیس

Supercop
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:2000محصول:

درباره فیلم داستان پلیس


مجموعه فیلم‌های داستان پلیس همیشه محبوبیت خاصی در بین طرفداران جکی چان دارد. فیلم داستان پلیس 3: ابرپلیس (Supercop) نیز جزو بهترین فیلم های جکی چان محسوب می‌شود که بدون شک شایستگی حضور در این لیست را داراست.

استنلی تانگ به‌عنوان کارگردانی در این پروژه همکاری داشت. ویلی چان، جکی چان و لئونارد هو تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. داستان فیلم ابرپلیس نیز توسط ادوارد تانگ نوشته شد.

این فیلم در جلب نظر منتقدان نیز نسبتا موفق ظاهر شد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان هیجان‌انگیز، صحنه‌های اکشن جذاب و مضامین طنز جالبش مورد تحسین قرار دادند.

فیلم ابرپلیس سود سرشاری را برای سازندگانش به ارمغان آورد و فروش بسیار خوبی در باکس‌آفیس داشت. این فیلم که با بودجه 900 هزار دلاری تولید شده بود، تنها در آمریکا حدود 16 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، میشل یئو، مگی چونگ، یوئن وا و بیل تونگ اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کا-کوی یک پلیس هنگ‌کنگی با مهارت‌های رزمی شگفت‌انگیز است. او به گوانگژو اعزام می‌شود؛ جایی که بازرس جسیکا یانگ او را از ماموریت بعدی‌اش آگاه می‌کند.




بنر فیلم عملیات جکی
پوستر فیلم عملیات جکی

عملیات جکی

Operation Condor
کارگردان: Jackie Chan نویسنده: Jackie Chan , Edward Tang
سال انتشار:1991محصول: Hong Kong
Jackie ChanJackie Chan
Carol ChengCarol Cheng
Eva CoboEva Cobo
Shôko IkedaShôko Ikeda
Vincent LynVincent Lyn
Jonathan IsgarJonathan Isgar

درباره فیلم عملیات جکی


موفقیت‌های عظیم فیلم نخست زره خدا در گیشه باعث شد تا سازندگان قسمت دوم آن را با نام زره خدا 2: عملیات کاندور (Armour of God II: Operation Condor) تولید کنند. وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم دوم برعهده جکی چان قرار داشت. جکی چان در امر نویسندگی تنها نبود و ادوارد تانگ نیز او را در این امر همراهی کرد. ریموند چو و لئونارد هو تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم دوم مانند فیلم نخست مورد اسقبال منتقدان قرار گرفت و نمرات خوبی را دریافت کرد. فیلم زره خدا 2: عملیات کاندور فروش خوبی در باکس‌آفیس داشت و حدود 39 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، اوا کوبو ده گارسیا، کارول چنگ، شوکو اکیدا و آلدو سامبرل اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جکی که یک شکارچی گنج هنگ‌کنگی است، توسط بارون بانون به عمارتش در شهر مادرید اسپانیا احضار می‌شود. او در آنجا داستانی را شنیده و ماجراجویی جدید را آغاز می‌کند.




بنر فیلم جنگ بزرگ
پوستر فیلم جنگ بزرگ

جنگ بزرگ

The Big Brawl
کارگردان: Robert Clouse نویسنده: Robert Clouse
سال انتشار:1980محصول: چین , Hong Kong , ایالات متحده
Jackie ChanJackie Chan
José FerrerJosé Ferrer
Kristine DeBellKristine DeBell
MakoMako
Ron MaxRon Max
David SheinerDavid Sheiner

درباره فیلم جنگ بزرگ


نزاع بزرگ (The Big Brawl) نیز جزو بهترین فیلم های جکی چان محسوب می‌شود که موفقیت تجاری خوبی را برای سازندگانش رقم زد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده رابرت کلوز قرار داشت. ریموند چو و فرد وینتراب نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم نزاع بزرگ آنطور که باید نتوانست توجه منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمرات پایینی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را در بخش فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها بسیار ضعیف دانسته و آبکی توصیف کردند.

فیلم نزاع بزرگ با وجود اینکه موفق نشد مورد توجه منتقدان قرار بگیرد، فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و حدود 25 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، کریستین دی‌بل، خوزه فرر، ماکو ایواماتسو و روزالیند چائو اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در دهه 1930 در شیکاگو جریان دارد. جری کوان زندگی بسیار راحتی در کنار معشوقه‌اش نانسی و خانواده‌اش دارد. پدرش صاحب رستوران است و روزی از طرف گروهی تهدید می‌شود که بخشی از سود خود را به آن‌ها پرداخت کند.




بنر فیلم زره خدایان
پوستر فیلم زره خدایان

زره خدایان

龍兄虎弟
کارگردان: Jackie Chan , Eric Tsang نویسنده: Jackie Chan , John Sheppard , Edward Tang
سال انتشار:1986محصول: Hong Kong , Croatia
Jackie ChanJackie Chan
Alan TamAlan Tam
Rosamund KwanRosamund Kwan
Lola FornerLola Forner
Božidar SmiljanićBožidar Smiljanić
Ken BoyleKen Boyle

درباره فیلم زره خدایان


زره خدا (Armour of God) فیلمی اکشن و کمدی به کارگردانی جکی چان و اریک تسانگ است که در سال 1986 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده لئونارد هو و چوآ لام قرار داشت. داستان فیلم زره خدا نیز جکی چان، جان شپرد و اریک تسانگ نوشته شد.

زره خدا واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی را دریافت کرد. منتقدان درمجموع این فیلم را یک اثر اکشن جذاب توصیف کردند که می‌تواند لحظات سرگرم‌کننده‌‌ای را برای مخاطبانش به ارمغان بیاورد.

فیلم زره خدا فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه داشت و توانست به پرفروش‌ترین فیلم هنگ کنگ در سال 1986 تبدیل شود. این فیلم حدود 40 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم زره خدا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جکی چان، کنی بی، لولا فورنر، رزاموند کوان و الن تام اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم زره خدا بدین شرح است: جکی، معروف به شاهین آسیایی، یک نوازنده سابق است که به یک ماجراجو و گنج‌یاب تبدیل می‌شود. وی پس از سرقت موفق شمشیر از یک قبیله آفریقایی، اسلحه را قبل از اینکه توسط می بانون، دختر زیبای کنت بانون، خریداری شود، به حراج می‌گذارد.




بنر فیلم اژدهای آرزو

اژدهای آرزو

Wish Dragon
کارگردان: Chris Appelhans نویسنده: David Kendall , Amy Bloom , Jacquelyn Mitchard , Chris Appelhans
سال انتشار:2021محصول: چین , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jimmy WongJimmy Wong
John ChoJohn Cho
Constance WuConstance Wu
Natasha Liu BordizzoNatasha Liu Bordizzo
Jimmy O. YangJimmy O. Yang
Aaron YooAaron Yoo

درباره فیلم اژدهای آرزو


اژدهای آرزو (Wish Dragon) یک انیمیشن به کارگردانی و نویسندگی کریس اپلهانس است که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. جکلین میچارد، دیو کندال و ایمی بلوم در امر نویسندگی اپلهانس را همراهی کرد. کریس برمبل، آرون وارنر، جکی چان و چی جیانگ‌هونگ تهیه‌کنندگان فیلم اژدهای آرزو بودند.

این انیمیشن نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد و توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. ازجمله صداپیشگانی که در انیمیشن اژدهای آرزو به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کنستانس وو، جان چو، ویل یان لی، جیمی وانگ، بابی لی و جکی چان اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن اژدهای آرزو بدین شرح است: داستان از جایی آغاز می‌شود که دین در پی دیدن دوباره دوست دوران کودکی خود لینا است که به دلیل منتقل شدن از محله، از هم جدا شده‌اند. دین و لینا در کودکی به یکدیگر قول می‌دهند که تا همیشه دوست بمانند، لذا دین تمام تلاش خود را برای عملی کردن قول خود می‌کند. در این حال دین با یک اژدها برخورد می‌کند که می‌تواند سه آرزوی دین را برآورده کند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های جکی چان

عکس پروفایل

شما

عکس پروفایل

u_18148

سه‌شنبه، 14 اردیبهشت 1400، 18:19

از فیلم های جکی چان بیشتر بزارید . ممنون