خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های کیلنت ایستوود

بهترین فیلم های کلینت ایستوود – کلینت ایستوود یکی از فیلم‌سازان باسابقه سینما است که به موفقیت‌های بزرگی در حوزه فیلم‌سازی دست یافت.

ایستوود با ساخت فیلم‌هایی ماندگار توانست جوایز بزرگی کسب کند به افتخارات زیادی دست پیدا کند.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های کلینت ایستوود را به شما مخاطبان عزیز ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم سالی
پوستر فیلم سالی

سالی

Sully
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Todd Komarnicki
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
تام هنکستام هنکس
Aaron EckhartAaron Eckhart
Laura LinneyLaura Linney
Anna GunnAnna Gunn
Autumn ReeserAutumn Reeser
Holt McCallanyHolt McCallany

درباره فیلم سالی


سالی (Sully) یک فیلم در ژانر درام محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی آن برعهده کلینت ایستوود قرار داشت. الین استوارت و فرانک مارشال تهیه‌کنندگان فیلم سالی بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط تاد کومارنیکی به رشته تحریر درآمد.

فیلم سالی نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت آن‌ها را به همراه داشت. منتقدان از این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و داستان جذاب مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. فیلم سالی که با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 240 میلیون دلار فروش کرد. تام هنکس، آرون اکهارت، لورا لینی، هولت مک‌کالانی و جری فرارا ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم سالی بدین شرح است: این فیلم داستان خلبان آمریکایی چسلی سالی سولنبرگر و فرود اضطراری قهرمانانه پرواز ۱۵۴۹ یو اس ایرویز از خطوط هوایی ایالات متحده را که در ژانویه ۲۰۰۹ با ۱۵۵ مسافر و خدمه در رودخانه هادسون نشست و همچنین تبلیغات پس از آن و بررسی نحوه عملکرد خلبان را به تصویر می‌کشاند.




بنر فیلم تک تیرانداز آمریکایی
پوستر فیلم تک تیرانداز آمریکایی

تک تیرانداز آمریکایی

American Sniper
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Chris Kyle , Scott McEwen , Jason Hall , Jim DeFelice
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Bradley CooperBradley Cooper
Sienna MillerSienna Miller
Kyle GallnerKyle Gallner
Cole KonisCole Konis
Ben ReedBen Reed
Elise RobertsonElise Robertson

درباره فیلم تک تیرانداز آمریکایی


تک‌تیرانداز آمریکایی (American Sniper) یک فیلم در ژانر جنگی است که جزو بهترین فیلم های کلینت ایستوود محسوب می‌شود. فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی براساس کتابی به همین نام ساخته شد. کلینت ایستوود وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. رابرت لورنتس، اندرو لازار، بردلی کوپر و پیتر مورگان در امر تهیه‌کنندگی به ایستوود کمک کردند. جیسون هال نیز فیلم‌نامه این فیلم را به رشته تحریر درآورد.

فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات خوبی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم به دلیل عملکرد درخشان گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمند تحسین کردند. فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی طی مراسم اسکار در شش بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که تنها توانست جایزه بهترین تدوین صدا را به دست بیاورد.

فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی با استقبال گسترده مخاطبان در گیشه مواجه شد و فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم که با بودجه 59 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 547 میلیون دلار فروش کرد. بردلی کوپر، سیه‌نا میلر، لوک گریمز، جیسون هال و کی‌یر او دانل ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به کریس کایل سرباز نیروی دریایی آمریکا است که توانست تبدیل به ماشین آدم‌کشی ارتش امریکا شود و رکورد بیشترین کشتن دشمنان در جنگ به‌عنوان یک تک‌تیرانداز آمریکایی را از آن خود کند.




بنر فیلم آخرت
پوستر فیلم آخرت

آخرت

Hereafter
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Peter Morgan
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Matt DamonMatt Damon
Cécile de FranceCécile de France
Bryce Dallas HowardBryce Dallas Howard
Thierry NeuvicThierry Neuvic
Cyndi Mayo DavisCyndi Mayo Davis
Lisa GriffithsLisa Griffiths

درباره فیلم آخرت


آخرت (Hereafter) یک فیلم در ژانر علمی تخیلی به شمار می‌آید که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده کلینت ایستوود قرار داشت. کتلین کندی و رابرت لورنز در امر تهیه‌کنندگی به ایستوود کمک کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط پیتر مورگان نوشته شد.

فیلم آخرت با نقدهای متوسط منتقدان روبه‌رو شد و واکنش‌های مختلف آنان را در پی داشت؛ منتقدان داستان این فیلم را سرگرم‌کننده دانسته، اما فیلم‌نامه آن را دارای ایرادات مختلفی دانستند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به مت دیمون، سسیل دو فرانس، برایس دالاس هاوارد، جی مهر، تیری نوویک، مارته کلر، درک جاکوبی، لیندزی مارشال، ریچارد کیند، استیو اسکیریپا، جنیفر لوئیس، فرانز درامه، نیو کیوسک، جورج کوستیگان، میلن ژامپانوی و استفان فریس اشاره کرد.

فیلم آخرت در گیشه توانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد؛ این فیلم با بودجه تولید 50 میلیون دلاری‌اش، حدود 105 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم آخرت بدین شرح است: این فیلم قصه موازی سه نفر در نقاط مختلف جهان را نشان می‌دهد که زندگیشان به شکل عجیبی به هم گره میخورد. زنی که در یک سونامی تا یک قدمی مرگ پیش می‌رود و پسری که به دلیل گناهی مرتکب نشده برادرش از دست می‌دهد و مردی که در حال فرار از توانایی‌های ویژه خود در ارتباط با مردگان استفاده می‌کند.




بنر فیلم شکست ناپذیر
پوستر فیلم شکست ناپذیر

شکست ناپذیر

Invictus
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Anthony Peckham
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده
Morgan FreemanMorgan Freeman
Matt DamonMatt Damon
Tony KgorogeTony Kgoroge
Patrick MofokengPatrick Mofokeng
Matt SternMatt Stern
Julian Lewis JonesJulian Lewis Jones

درباره فیلم شکست ناپذیر


فیلم شکست‌ناپذیر (Invictus) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های کلینت ایستوود قرار بگیرد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کلینت ایستوود قرار داشت. ایستوود در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و لوری مک کری، روبرت لورنز و مک نیوفلد در این راه او را همراهی کردند. این فیلم بر پایه رمان بازی با دشمن: نلسن ماندلا و بازی که یک ملت را ساخت اثر جان کارلین تولید شد.

فیلم شکست‌ناپذیر پس از اکران واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

مورگان فریمن، مت دیمون و اسکات ایستوود ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم شکست‌ناپذیر طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و فروش بسیار خوبی داشته باشد. فیلم شکست‌ناپذیر با بودجه تولید 60 میلیون دلاری‌اش، حدود 122 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم شکست‌ناپذیر بدین شرح است: نلسون ماندلا رهبر انتقلاب آفریقای جنوبی‌ است که می‌خواهد با استفاده از مسابقات جام جهانی راگبی 1995 وحدت بین مردم آفریقای جنوبی را محکم سازد. این در زمانی‌ است که او تازه از زندان آزاد شده و نژادپرستی از بین رفته و مردم او را به عنوان رئیس جمهور برگزیده‌اند.




بنر فیلم نابخشوده

نابخشوده

Unforgiven
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: David Webb Peoples
سال انتشار:1992محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Clint EastwoodClint Eastwood
Gene HackmanGene Hackman
Morgan FreemanMorgan Freeman
Richard HarrisRichard Harris
Jaimz WoolvettJaimz Woolvett
Anna LevineAnna Levine

درباره فیلم نابخشوده


نابخشوده (Unforgiven) یک فیلم در ژانر وسترن است که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده کلینت ایستوود قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط دیوید وب پیپلس نوشته شد.

فیلم نابخشوده واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و نقدهای خوبی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، عملکرد گروه بازیگری و فیلم‌نامه تمجید کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در نه رشته ازجمله بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شد که در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی جین هکمن و بهترین تدوین توانست این جایزه را کسب کند. فیلم نابخشوده طی مراسم گلدن گلوب در چهار رشته بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلم درام و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را به دست بیاورد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم نابخشوده به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کلینت ایستوود، جین هکمن، مورگان فریمن، ریچارد هریس و لاکلین مونرو اشاره کرد. این فیلم فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت؛ فیلم نابخشوده با بودجه تولید 14 میلیون دلاری خود، حدود 159 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم نابخشوده بدین شرح است: در سال ۱۸۸۰ در ایالت وایومینگ، زنی توسط دو گاوچران مجروح شده و مورد آزار قرار می‌گیرد. کلانتر شهر تنها به جریمه کردن آن‌ها اکتفا می‌کند. اما دوستان زن برای شخصی که بتواند انتقامش را بگیرد هزار دلار جایزه می‌گذارند. ویلیام مانی هفت تیرکش که توبه کرده ولی هنوز گذشته زشتش عذابش می‌دهد، به کمک دوست قدیمی‌اش و یک مرد جوان آخرین کار خود را آغاز می‌کند.




بنر فیلم ماچو گریه کن
پوستر فیلم ماچو گریه کن

ماچو گریه کن

Cry Macho
کارگردان: نویسنده:
سال انتشار:2021محصول: ایالات متحده

درباره فیلم ماچو گریه کن


گریه کن ماچو (Cry Macho) نیز یکی از بهترین فیلم های کلینت ایستوود به حساب می‌آید. کلینت ایستوود به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. آلبر اس. رودی، جسیکا مایر و تیم مور در امر تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط نیک شینک و ریچارد نش نوشته شد.

این فیلم واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. کلینت ایستوود، ادواردو مینت، دوایت یوآکم، ناتالیا تراون، هوراسیو گارسیا روخاس و فرناندا اورجولا ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم گریه کن ماچو به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم گریه کن ماچو داستان یک تعلیم دهنده اسب است که روزگارش به سر آمده و قصد دارد با ربودن یک پسر مکزیکی از مادرش در شهری در مکزیک و تحویل دادن او به پدرش، ۵۰ هزار دلار دربیاورد.




بنر فیلم مول
پوستر فیلم مول

مول

The Mule
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Nick Schenk
سال انتشار:2018محصول: کانادا , ایالات متحده
Clint EastwoodClint Eastwood
Bradley CooperBradley Cooper
Laurence FishburneLaurence Fishburne
Michael PeñaMichael Peña
Dianne WiestDianne Wiest
Ignacio SerricchioIgnacio Serricchio

درباره فیلم مول


مول (Mule) یک فیلم در ژانر جنایی است که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کلینت ایستوود قرار داشت. تیم مور، کریستینا ریورا، جسیکا مایر، دن فریدکین و بردلی توماس در امر تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط نیک شینک به رشته تحریر درآمد.

فیلم مول نقدهای متوسطی دریافت کرد و واکنش‌های گوناگون آن‌ها را به همراه داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کلینت ایستوود، بردلی کوپر، لورنز فیشبورن، مایکل پونا، دایان ویست، اندی گارسیا، ایگناسیو سریچیو، آلیسون ایستوود و تایسا فارمیگا اشاره کرد.

فیلم مول توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد؛ این فیلم با بودجه تولید 50 میلیون دلاری‌اش حدود 174 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان مردی مسن به اسم ارل استون را نشان می‌دهد که در سن هشتاد سالگی با گرفتاری‌هایی همچون فشار کاری و تنهایی دست و پنجه نرم می‌کند. در این بین، او توسط شرکتی استخدام می‌شود تا محموله‌ای را حمل کند. اما استون نمی‌داند که این شرکت یک کارتل مکزیکی است. در همین زمان، یک مأمور جسور به اسم کالین بیتز نیز استون را زیر نظر می‌گیرد.




بنر فیلم دختر میلیون دلاری
پوستر فیلم دختر میلیون دلاری

دختر میلیون دلاری

Million Dollar Baby
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Paul Haggis
سال انتشار:2004محصول: ایالات متحده , ایالات متحده
Clint EastwoodClint Eastwood
Hilary SwankHilary Swank
Morgan FreemanMorgan Freeman
Jay BaruchelJay Baruchel
Mike ColterMike Colter
Lucia RijkerLucia Rijker

درباره فیلم دختر میلیون دلاری


محبوب میلیون دلاری (Million Dollar Baby) یکی از بهترین فیلم‌های درام و ورزشی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود است. تام روزنبرگ و آلبر اس. رودی در امر تهیه‌کنندگی به ایستوود کمک کردند. داستان این فیلم توسط اف. ایکس. توله و فیلم‌نامه آن توسط پل هگیس به رشته تحریر درآمد.

فیلم محبوب میلیون دلاری در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و به جوایز مختلفی دست یافت. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، فیلم‌نامه محشر و شخصیت‌پردازی‌های قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در هفت بخش نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد این جایزه را به دست آورد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در پنج بخش نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردانی این جایزه را کسب کرد.

این فیلم در گیشه قدرتمند ظاهر شد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. فیلم محبوب میلیون دلاری با بودجه تولید 30 میلیون دلاری خود، حدود 216 میلیون دلار فروخت. هیلاری سوانک، کلینت ایستوود، مورگان فریمن، جی باروشل، مایک کولتر، برایان اف. اوبرن، مارگو مارتیندال و ریکی لیندهوم ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک دختر 32 ساله به اسم مگی فیتزجرالد که خانه خود را رها کرده در شهری به نام اوزارک در میزوری به عنوان پیش‌خدمت رستوران مشغول کار می‌شود. او با اصرار زیاد تلاش دارد فرانکی دان که یک مربی موفق در رشته بوکس است، متقاعد می‌کند تا به او شیوه مسابقه را آموزش دهد و او را تبدیل به قهرمان رشته بوکس کند. فرانکی در ابتدا به دو دلیل، یکی به خاطر سن بالای او و دیگری به خاطر زن بودنش، درخواست مگی را نمی‌پذیرد؛ اما در ادامه با مشاهده پشتکار مگی تصمیم می‌گیرد تا به او آموزش‌های لازم را بدهد.




بنر فیلم به خاطر یک مشت دلار
پوستر فیلم به خاطر یک مشت دلار

به خاطر یک مشت دلار

Per un pugno di dollari
کارگردان: Sergio Leone نویسنده: Sergio Leone , Akira Kurosawa , Víctor Andrés Catena , Jaime Comas Gil , Ryûzô Kikushima , Fernando Di Leo , Tonino Valerii , Duccio Tessari
سال انتشار:1964محصول: آلمان , اسپانیا , ایتالیا
Clint EastwoodClint Eastwood
Marianne KochMarianne Koch
Gian Maria VolontèGian Maria Volontè
Wolfgang LukschyWolfgang Lukschy
Sieghardt RuppSieghardt Rupp
Joseph EggerJoseph Egger

درباره فیلم به خاطر یک مشت دلار


به خاطر یک مشت دلار (A Fistful of Dollars) جزو بهترین های کلینت ایستوود محسوب می‌شود که در سال 1964 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده سرجو لئونه قرار داشت. ویکتور اندرس کاتنا، خائیمه کماس و دوچو تساری در امر نویسندگی لئونه را همراهی کردند. آریگو کولمبو و جورجو پاپی تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

منتقدان از فیلم به خاطر یک مشت دلار به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان یاد کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کلینت ایستوود، جان ماریا ولونته، ماریان کخ، آلدو سامبرل، مارگاریتا لوسانو و ناتسارنو ناتاله اشاره کرد.

این فیلم فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. فیلم به خاطر یک مشت دلار که با بودجه 4 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 14.5 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در یک دهکده، بویی جز بوی مرگ به مشام نمی‌رسد. قانون وجود ندارد و اسلحه حرف اول و آخر را می‌زند. یک غریبه وارد این دهکده شده و این آغازگر ماجرایی تازه است.




بنر فیلم جی. اِدگار
پوستر فیلم جی. اِدگار

جی. اِدگار

J. Edgar
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Dustin Lance Black
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Josh HamiltonJosh Hamilton
Geoff PiersonGeoff Pierson
Armie HammerArmie Hammer
Naomi WattsNaomi Watts
Judi DenchJudi Dench

درباره فیلم جی. اِدگار


جی. ادگار (J. Edgar) یک فیلم در ژانر درام و زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود است که در سال 2011 اکران شد. ایستوود در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و برایان گریزر نیز در این امر به او کمک کرد. داستین لنس بلک وظیفه نویسندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم جی. ادگار نمرات متوسطی دریافت کرد و واکنش‌های مختلف آن‌ها را در پی داشت. این فیلم به دلیل بازی محشر گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت؛ اما منتقدان فیلم‌نامه این اثر را دارای ایراد دانسته و به آن انتقاد کردند.

این فیلم در گیشه قدرتمند ظاهر شد؛ فیلم جی. ادگار با بودجه تولید 35 میلیون دلاری‌اش، چیزی در حدود 84 میلیون دلار فروش کرد. لئوناردو دی‌کاپریو، آرمی همر، نائومی واتس، جاش لوکاس، جودی دنچ، کیتلین دیور، آماندا شول، جاش استمبرگ و دیمون هریمن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم در مورد رئیس پر افتخار اداره آگاهی (که بعدها به عنوان FBI شناخته شد) به نام جی. ادگار هوور است. جی. ادگار در سال 1924 به ریاست FBI برگزیده شد و به مدت ۴۸ سال این سمت را در اختیار داشت. وی در این مدت توانست امنیتی قابل قبول در ایالات متحده به‌وجود بیاورد.




بنر فیلم بچه جایگزین

بچه جایگزین

Changeling
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: J. Michael Straczynski
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Angelina JolieAngelina Jolie
John MalkovichJohn Malkovich
Jeffrey DonovanJeffrey Donovan
Michael KellyMichael Kelly
Colm FeoreColm Feore
Jason Butler HarnerJason Butler Harner

درباره فیلم بچه جایگزین


بچه جایگزین (Changeling) نیز استحقاق حضور در لیست بهترین فیلم های کلینت ایستوود را داراست. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کلینت ایستوود قرار داشت. برایان گریزر، ران هاوارد و رابرت لورنتس در امر تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط جی.مایکل استرکزینسکی نوشته شد.

این فیلم با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بالایی دریافت کرد. فیلم بچه جایگزین در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم بچه جایگزین طی مراسم اسکار در سه بخش بهترین بازیگر نقش اصلی زن، بهترین کارگردانی هنری و بهترین فیلم‌برداری نامزد دریافت جایزه شده که موفق به کسب آن‌ها نشد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که نتواست در هیچ‌کدام از این دو بخش این جایزه را کسب کند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آنجلینا جولی، جان مالکوویچ، جفری داناوان، ایمی رایان، جن لیلی و فرانک وود اشاره کرد. فیلم بچه جایگزین در گیشه حضور قدرتمندانه‌ای داشت. این فیلم که با بودجه 55 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 113 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم بچه جایگزین بدین شرح است: سال ۱۹۲۸، در لس‌آنجلس، کریستین کالینز، مادر مجرد مجبور می‌شود برای رفتن به سر کار، پسر ۹ ساله‌اش والتر را در خانه تنها بگذارد. اما زمانی که بازمی‌گردد، والتر را در خانه نمی‌یابد. جستجوهایش نتیجه نمی‌دهد و مراجعه‌اش به پلیس نیز سود چندانی ندارد.




بنر فیلم پرچم‌های پدرانِ ما
پوستر فیلم پرچم‌های پدرانِ ما

پرچم‌های پدرانِ ما

Flags of Our Fathers
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: William Broyles Jr. , Paul Haggis
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
Ryan PhillippeRyan Phillippe
Adam BeachAdam Beach
Jesse BradfordJesse Bradford
John Benjamin HickeyJohn Benjamin Hickey
John SlatteryJohn Slattery
Barry PepperBarry Pepper

درباره فیلم پرچم‌های پدرانِ ما


پرچم‌های پدران ما (Flags of our fathers) یک فیلم در ژانر جنگی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود است که برپایه رمانی به همین نام اثر جیمز بردلیو و ران پاورز ساخته شد. رابرت لورنتس و استیون اسپیلبرگ در امر تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط ویلیام برویلز جی‌آر. و پل هگیس نوشته شد.

این فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. رایان فیلیپ، جس بردفورد، آدام بیچ، جان بنجامین هیکی، پل واکر، مری بث پیل، جیسون گری استنفورد، لن کری‌یو و تام وریکا ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم در گیشه با شکست بزرگی مواجه شد و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. فیلم پرچم‌های پدران ما که با بودجه 90 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 65 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: طی نبرد ایووجیما در جنگ جهانی دوم، گروهی از سربازان جوان و کم‌تجربه آمریکایی برای قهرمان شدن وارد جزیره ایووجیما در ژاپن می‌شوند تا پرچم آمریکا را به اهتزاز درآورند. از این واقعه تاریخی عکسی گرفته می‌شود؛ عکس از زاویه‌ای گرفته می‌شود که صورت هیچ‌کس در آن مشخص نیست. درگیری‌ای پس از گرفتن این عکس رخ می‌دهد که در آن دو سرباز حاضر در عکس کشته می‌شوند. اما در مراسم‌ها و مجالس تقدیر از کسانی که پرچم را کاشتند دو سرباز جوان و خام اشتباها به جای آن دو نفر شناخته می‌شوند.




بنر فیلم رودخانه‌ی مرموز
پوستر فیلم رودخانه‌ی مرموز

رودخانه‌ی مرموز

Mystic River
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Brian Helgeland
سال انتشار:2003محصول: ایالات متحده
Sean PennSean Penn
Tim RobbinsTim Robbins
Kevin BaconKevin Bacon
Laurence FishburneLaurence Fishburne
Marcia Gay HardenMarcia Gay Harden
Laura LinneyLaura Linney

درباره فیلم رودخانه‌ی مرموز


رودخانه مرموز (Mystic River) نیز یکی از بهترین فیلم های کلینت ایستوود محسوب می‌شود که در سال 2003 اکران شد. کلینت ایستوود وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم معمایی را برعهده داشت. رابرت لورنتس و جودی جی. هویت در انجام وظیفه تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط برایان هالگلند نوشته شد.

فیلم رودخانه مرموز نقدهای بسیار خوبی دریافت کرد و به جوایز مختلفی دست یافت. این فیلم طی مراسم اسکار در شش بخش ازجمله بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در پنج رشته ازجمله بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که در دو رشته بهترین بازیگر مرد فیلم درام و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد موفق شد این جایزه را کسب کند.

فیلم رودخانه مرموز به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم با بودجه تولید 25 میلیون دلاری خود، حدود 156 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شان پن، تیم رابینز، کوین بیکن، لارنس فیشبرن، مارسیا گی هاردن، لورا لینی و آری گرینر اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم از سکانس سه پسربچه که در یکی از خیابان‌های آمریکا مشغول بازی در خیابان و حک کردن نام‌شان روی یک بلوک بتنی خیس هستند، آغاز می‌شود. ناگهان دیو بویل به دست کودک‌دزدانی ربوده می‌شود.




بنر فیلم کار خون
پوستر فیلم کار خون

کار خون

Blood Work
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Brian Helgeland
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
Clint EastwoodClint Eastwood
Jeff DanielsJeff Daniels
Anjelica HustonAnjelica Huston
Wanda De JesusWanda De Jesus
Tina LiffordTina Lifford
Paul RodríguezPaul Rodríguez

درباره فیلم کار خون


کار خون (Blood Work) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود است که برپایه رمانی به همین نام اثر مایکل کانلی ساخته شد. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده برایان هالگلند قرار داشت.

فیلم کار خون نمرات پایینی دریافت کرد و واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت. منتقدان از فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های این فیلم انتقاد کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کلینت ایستوود، جف دانیلز، آنجلیکا هیوستون، واندا د خسوس، پال رودریگز و دیلن والش اشاره کرد.

این فیلم متحمل شکست بزرگی در گیشه شد و نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. فیلم کار خون که با بودجه 50 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 31 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم کار خون بدین شرح است: تری مک کالب بازپرس پلیس در آخرین روزهای خدمتش با پرونده یک سری قتل زنجیره‌ای مواجه شده است که قاتل بعد از هر قتل برای وی پیغام می‌گذارد. تری در حین تعقیب قاتل دچار سکته قلبی می‌شود. بعد از دو سال تری با عمل پیوند قلب نجات پیدا می‌کند، اما خیلی زود بعد از ترخیص از بیمارستان با زنی به اسم گرسیلا آشنا می‌شود که مدعی است قلب خواهرش در سینه تری می‌تپد و از تری درخواست می‌کند که قاتل خواهرش را بیابد.




بنر فیلم پل های شهرستان مدیسون
پوستر فیلم پل های شهرستان مدیسون

پل های شهرستان مدیسون

The Bridges of Madison County
کارگردان: Clint Eastwood نویسنده: Richard LaGravenese
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
Meryl StreepMeryl Streep
Clint EastwoodClint Eastwood
Annie CorleyAnnie Corley
Victor SlezakVictor Slezak
Jim HaynieJim Haynie
Sarah Kathryn SchmittSarah Kathryn Schmitt

درباره فیلم پل های شهرستان مدیسون


پل‌های مدیسون کانتی (The Bridges of Madison County) یکی دیگر از بهترین فیلم های کلینت ایستوود به شمار می‌آید که در سال 1995 اکران شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کلینت ایستوود قرار داشت. کاتلین کندی در امر تهیه‌کنندگی ایستوود را همراهی کرد. فیلم‌نامه این فیلم توسط ریچارد لاگراونیس نوشته شد.

فیلم پل‌های مدیسون کانتی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و نمرات بالایی دریافت کرد. این فیلم طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی زن نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست آن را کسب کند. فیلم پل‌های مدیسون کانتی طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر زن فیلم درام نامزد دریافت جایزه شد که موفق به کسب هیچ‌کدام از این جوایز نشد.

این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی در گیشه دست یافت و فروش خارق‌العاده‌ای داشت. فیلم پل‌های مدیسون کانتی که با بودجه 22 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 182 میلیون دلار فروش کرد. کلینت ایستوود و مریل استریپ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم پل‌های مدیسون کانتی بدین شرح است: این فیلم داستان زندگی زن میانسال خانه‌داری در مدیسون کانتی ایالت آیووا را نشان می‌دهد که چند روز، در غیاب همسر و فرزندانش، با مرد عکاسی که به آن‌جا سفر کرده ‌است، رابطه مخفیانه‌ای برقرار می‌کند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های کیلنت ایستوود

عکس پروفایل

شما