خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های فرانسیس فورد کوپولا

بهترین فیلم های فرانسیس فورد کوپولا – فرانسیس فورد کوپولا ازجمله فیلم‌سازان مطرح جهان محسوب می‌شود که فیلم‌های ماندگاری تولید کرده است.

کوپولا با ساخت فیلم‌هایی فوق‌العاده به جوایز مختلفی دست یافت و توانست نام خود را در تاریخ سینما جاودان کند.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم‌ های فرانسیس فورد کوپولا را به شما مخاطبان عزیز ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم پدرخوانده

پدرخوانده

The Godfather
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola , Mario Puzo
سال انتشار:1972محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Marlon BrandoMarlon Brando
Al PacinoAl Pacino
James CaanJames Caan
Richard S. CastellanoRichard S. Castellano
Robert DuvallRobert Duvall
Sterling HaydenSterling Hayden

درباره فیلم پدرخوانده


پدرخوانده (The Godfather) فیلمی است که برپایه رمانی به همین نام اثر ماریو پوزو تولید شد. فرانسیس فورد کوپولا وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. آلبر اس. رودی نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم پدرخوانده واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار بالایی دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، موسیقی جذاب، کارگردانی محشر و شخصیت‌پردازی‌های قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در 11 رشته نامزد جایزه شد که در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی مارلون براندو، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین موسیقی موفق شد این جایزه را به دست بیاورد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در شش رشته نامزد جایزه شد که در پنج رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد فیلم درام، بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی این جایزه را کسب کرد.

فیلم پدرخوانده مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم با بودجه تولید 7 میلیون دلاری‌اش، حدود 287 میلیون دلار فروخت. مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان، رابرت دووال، ریچارد کاستلانو، استرلینگ هایدن، جان مارلی، ریچارد کونته، دایان کیتن، جان کازال، سوفیا کوپولا و تالیا شایر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم پدرخوانده بدین شرح است: فیلم با جشن عروسی کانی، دختر دون ویتو کورلئونه با کارلو ریزی در لانگ بیچ نیویورک در اواخر تابستان 1945 آغاز می‌شود. وقت پدرخوانده جهت شنیدن تقاضاهای دوستان و زیردستان چاپلوس پر شده ‌است. یکی از این تقاضاها را پسر او، جانی فونتن خواننده مطرح می‌کند. او به نفوذ کورلئونه جهت به‌دست آوردن یک نقش در فیلمی که توسط جک ولتز تهیه می‌شود، احتیاج دارد. دون کورلئونه به او اطمینان می‌دهد که همه چیز را درست کند.




بنر فیلم پدرخوانده: قسمت دوم

پدرخوانده: قسمت دوم

The Godfather: Part II
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola
سال انتشار:1974محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Al PacinoAl Pacino
Robert De NiroRobert De Niro
Robert DuvallRobert Duvall
Diane KeatonDiane Keaton
John CazaleJohn Cazale
Talia ShireTalia Shire

درباره فیلم پدرخوانده: قسمت دوم


پدرخوانده: قسمت دوم (The Godfather: Part II) را نیز می‌توان در لیست بهترین فیلم های فرانسیس فورد کوپولا قرار داد. کوپولا وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. گری فردیکسون و فرد راث در انجام وظیفه تهیه‌کنندگی و ماریو پوزو در امر نویسندگی به کوپولا کمک کردند.

پدرخوانده: قسمت دوم مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و واکنش‌های مثبت آن‌ها را به همراه داشت. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی بازیگران، فیلم‌نامه و داستان تحسین کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در نه بخش نامزد دریافت جایزه شد که در شش بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین کارگردانی هنری و بهترین موسیقی موفق شد این جایزه را کسب کند. این فیلم در مراسم گلدن گلوب در شش بخش ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست این جایزه را به دست بیاورد.

این فیلم فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. فیلم دوم پدرخوانده با بودجه 13 میلیون دلاری تولید شد و حدود 88 میلیون دلار فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به آل پاچینو، رابرت دنیرو، رابرت دووال، دایان کیتن، جان کازال، تالیا شایر، لی استراسبرگ، مایکل وی. گازو، مرگانا کینگ، اریکا یون، اورسته بالدینی، تام روسکوئی و فرانچسکا د ساپیو اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1901 خانواده ویتو آندولینی 9 ساله بعد از توهین پدرش به دون چیچو، رئیس محلی مافیا در کورلئونه، سیسیل کشته می‌شوند. ویتو به شهر نیویورک فرار می‌کند و به عنوان ویتو کورلئونه در جزیره الیس مشغول به کار می‌شود. در سال 1958 مایکل کورلئونه در جریان نخستین مهمانی عشای ربانی پسر خود در دریاچه تاهو، به عنوان دون جدید خانواده کورلئونه جلساتی را برگزار می‌کند.




بنر فیلم اینک آخرالزمان
پوستر فیلم اینک آخرالزمان

اینک آخرالزمان

Apocalypse Now
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola , John Milius , Michael Herr
سال انتشار:1979محصول: ایالات متحده
Martin SheenMartin Sheen
Marlon BrandoMarlon Brando
Robert DuvallRobert Duvall
Frederic ForrestFrederic Forrest
Laurence FishburneLaurence Fishburne
Albert HallAlbert Hall

درباره فیلم اینک آخرالزمان


اینک آخرالزمان (Apocalypse Now) یک فیلم به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فرانسیس فورد کوپولا است که درواقع برداشتی آزاد از رمان دل تاریکی اثر جوزف کنراد است. جان میلیوس در امر نویسندگی کوپولا را همراهی کرد.

فیلم اینک آخرالزمان تحسین منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی عالی با تمجید منتقدان مواجه شد.

فیلم اینک آخرالزمان مورد توجه منتقدان قرار گرفت و واکنش‌های مثبت آنان را برانگیخت. این فیلم به دلیل عملکرد عالی گروه بازیگری، فیلم‌نامه محشر و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در هشت رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد جایزه شد که تنها در دو رشته بهترین صداگذاری و بهترین فیلم‌برداری موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم در مراسم گلدن گلوب در چهار رشته نامزد دریافت جایزه شد که در سه رشته بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین موسیقی موفق شد این جایزه را به‌دست بیاورد.

فیلم اینک آخر‌الزمان مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد. این فیلم با بودجه تولید 31 میلیون دلاری‌اش، حدود 150 میلیون دلار فروخت. مارلون براندو، مارتین شین، فردریک فورست، رابرت دووال، لارنس فیشبرن، دنیس هاپر و هریسون فورد ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1970، در بحبوحه جنگ ویتنام، سرهنگ نیروهای ویژه والتر کورتز عقل خود را از دست داده و به همراه افراد خود که او را به صورت نیمه خدا پرستش می‌کنند در جنگل‌های کامبوج پناه گرفته ‌است. سروان ویلارد طبق فرمانی کاملا سری از ستاد مشترک ارتش آمریکا مأموریت یافته تا فرماندهی سرهنگ کورتز متمرد را به شدیدترین وجه خاتمه دهد. او وارد جزیره می‌شود.




بنر فیلم گفتگو
پوستر فیلم گفتگو

گفتگو

The Conversation
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola
سال انتشار:1974محصول: ایالات متحده
Gene HackmanGene Hackman
John CazaleJohn Cazale
Allen GarfieldAllen Garfield
Frederic ForrestFrederic Forrest
Cindy WilliamsCindy Williams
Michael HigginsMichael Higgins

درباره فیلم گفتگو


مکالمه (The Conversation) یک فیلم در ژانر معمایی است که می‌تواند در لیست بهترین فیلم های فرانسیس فورد کوپولا قرار بگیرد. کوپولا به‌عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده در این فیلم همکاری داشت.

این فیلم مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و نمرات بالایی دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل عملکرد عالی گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌های قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم مکالمه در مراسم اسکار در سه رشته بهترین فیلم، بهترین صدا و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد جایزه شد در هیچ رشته‌ای موفق به کسب این جایزه نشد. این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر مرد فیلم درام نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست هیچ جایزه‌ای دریافت کند.

این فیلم فروش چندان خوبی در گیشه نداشت و کمی بیشتر از بودجه تولیدش فروش کرد. این فیلم با بودجه تولید 1.6 میلیون دلاری خود، حدود 4.4 میلیون دلار فروش کرد. جین هکمن، جان کازال، آلن گری فیلد، فردریک فارست و سیندی ویلیامز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: هری کاول یک جاسوس خصوصی است و در کار خودش بسیار حرفه‌ای است. وی مردی تنهاست و از اینکه بارها به دلیل فروش اطلاعات افراد بیگناه باعث کشته شدن آن‌ها شده دارای عذاب وجدان است. در پرونده جدیدش او مکالمه زوج جوانی را که در میدانی شلوغ در سانفرانسیسکو در حال قدم زدن هستند ضبط می‌کند. وی در طول فیلم بارها و بارها این مکالمه را گوش می‌کند و متوجه خطری می‌شود که آن زوج جوان را تهدید می‌کند. وی تصمیم می‌گیرد که تحویل نوارها را به تعویق بیندازد یا اصلا از دادن آن‌ها خودداری کند؛ ولی رئیس با حقه‌ای قدیمی نوارها را از وی می‌دزدد. روز بعد کاول برای گرفتن دستمزدش به دفتر رئیس می‌رود که در آن ساختمان متوجه حضور آن زوج جوان می‌شود.




بنر فیلم پدرخوانده: قسمت سوم

پدرخوانده: قسمت سوم

The Godfather: Part III
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola , Mario Puzo
سال انتشار:1990محصول: ایتالیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Al PacinoAl Pacino
Diane KeatonDiane Keaton
Talia ShireTalia Shire
Andy GarcíaAndy García
Eli WallachEli Wallach
Joe MantegnaJoe Mantegna

درباره فیلم پدرخوانده: قسمت سوم


پدرخوانده: قسمت سوم (The Godfather: Part III) یک فیلم در ژانر جنایی است. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده فرانسیس فورد کوپولا قرار داشت. کوپولا در انجام وظیفه نویسندگی تنها نبود و ماریو پوزو و وینسنت پاتریک نیز در این راه او را همراهی کردند.

فیلم سوم پدرخوانده در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر نشد و نمرات خوبی دریافت نکرد. منتقدان به فیلم‌نامه این فیلم ایرادات مختلفی وارد کرده و داستان آن را به اندازه دو فیلم قبلی جذاب نمی‌دانستند.

فیلم پدرخوانده: قسمت سوم در مراسم اسکار در هفت بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد. این فیلم در مراسم مراسم گلدن گلوب نیز در هفت بخش ازجمله بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده که نتوانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و فروش خوبی در گیشه داشت. این فیلم با بودجه تولید 54 میلیون دلاری خود، حدود 136 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به آل پاچینو، دایان کیتن، اندی گارسیا، تالیا شایر، سوفیا کوپولا، جو مانتگنا، الی والاش، جرج همیلتون، ریچارد برایت، بریجیت فوندا، جسیکا دی‌چیکو، انتسو روبوتی، والریا سابل، ویتو آنتوئوفرمو، آلساندرو روسپولی، رمو رموتی، انریکو لوتسی و ماریو دوناتونه اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم پدرخوانده: قسمت سوم بدین شرح است: در سال 1979 مایکل کورلئونه که در آستانه 60 سالگی‌ قرار دارد. او با احساس گناه ناشی از شیوه‌های بی‌رحمانه‌اش جهت رسیدن به قدرت و به خصوص دادن دستور قتل فردو، برادرش، دست و پنجه نرم می‌کند. مایکل بخش بزرگی از ثروت عظیمش را وقف خیریه می‌کند. مایکل و کی از همدیگر طلاق گرفته‌اند. فرزندانش آنتونی و مری با کی زندگی می‌کنند.




بنر فیلم دلال بیمه
پوستر فیلم دلال بیمه

دلال بیمه

The Rainmaker
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola , Michael Herr
سال انتشار:1997محصول: ایالات متحده
Matt DamonMatt Damon
Danny DeVitoDanny DeVito
Jon VoightJon Voight
Claire DanesClaire Danes
Mary Kay PlaceMary Kay Place
Dean StockwellDean Stockwell

درباره فیلم دلال بیمه


دلال بیمه (The Rainmaker) یکی از بهترین فیلم های فرانسیس فورد کوپولا محسوب می‌شود که در سال 1997 اکران شد. کوپولا به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این فیلم همکاری داشت. مایکل داگلاس، فرد فوشس و استیون ریوتر به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشتند. دلیل بیمه براساس رمانی به همین نام اثر جان گریشام ساخته شد.

فیلم دلال بیمه واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه تحسین کردند. جان ویت برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد که نتوانست آن را کسب کند.

فیلم دلال بیمه فروش چندان خوبی در گیشه نداشت و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کرد. این فیلم با بودجه تولید 40 میلیون دلاری‌اش، حدود 45 میلیون دلار فروش کرد.

مت دیمون، دنی دویتو، میکی رورک، جان ویت، کلیر دینز، دنی گلاور، روی شایدر، ویرجینیا مادسن، مری کی پلیس، ترزا رایت، اندرو شو و سونی شرویر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم دلال بیمه بدین شرح است: رودی بیلور وکیلی جوان و آرمان‌گرا است که توسط مالک باشگاهی که در آن کار می‌کند و وکیلی زرنگ به نام بروزر است به همکاری با دک شیفلت جهت سرکشی به بیمارستان‌ها می‌پردازند. آنها در جریان کار پرونده‌ای را بر ضد یک شرکت بیمه فاسد به اسم گریت بنفیت می‌پذیرند که وکالت آن را فردی به نام لیو دروموند برعهده دارد.




بنر فیلم ماهی جنگی
پوستر فیلم ماهی جنگی

ماهی جنگی

Rumble Fish
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola , S.E. Hinton
سال انتشار:1983محصول: ایالات متحده
Matt DillonMatt Dillon
Mickey RourkeMickey Rourke
Diane LaneDiane Lane
Dennis HopperDennis Hopper
Diana ScarwidDiana Scarwid
Vincent SpanoVincent Spano

درباره فیلم ماهی جنگی


ماهی جنگی (Rumble Fish) یک فیلم در ژانر درام محسوب می‌شود که برپایه رمانی به همین نام اثر اس. ای. هینتون ساخته شد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده فرانسیس فورد کوپولا قرار داشت. فرد رووس در انجام وظیفه تهیه‌کنندگی و اس. ای. هینتون در امر نویسندگی کوپولا را همراهی کردند.

فیلم ماهی جنگی مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و واکنش‌های مثبت آنان را به همراه داشت. این فیلم در زمینه‌های داستان و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. فیلم ماهی جنگی متحمل شکست بزرگی در گیشه شد و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. این فیلم با بودجه تولید 10 میلیون دلاری، حدود 2 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به مت دیلون، میکی رورک، دیان لین، دنیس هوپر، دیانا اسکاروید، نیکلاس کیج، کریس پن، ویلیام اسمیت، تام ویتس و سوفیا کاپولا اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم درمورد رابطه میان یک جوان موتورسوار که سابقه احترام‌آمیزی از رهبری یک گروه اوباش موتورسواری را داشته با برادرش، راستی جیمز است که آرزوی شبیه شدن به برادرش را دارد.




بنر فیلم بیگانگان
پوستر فیلم بیگانگان

بیگانگان

The Outsiders
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Kathleen Rowell
سال انتشار:1983محصول: ایالات متحده
C. Thomas HowellC. Thomas Howell
Matt DillonMatt Dillon
Ralph MacchioRalph Macchio
Patrick SwayzePatrick Swayze
Rob LoweRob Lowe
Emilio EstevezEmilio Estevez

درباره فیلم بیگانگان


بیگانگان (The Outsiders) شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های فرانسیس فورد کوپولا را داراست. کوپولا به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشت. جان میلیوس و کوین رینولدز نیز به‌عنوان نویسنده در این فیلم حضور داشتند.

فیلم بیگانگان پس از اکران با واکنش‌های متعدد منتقدان مواجه شد. منتقدان شخصیت‌پردازی‌ها را ضعیف دانسته، اما از عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند. سی توماس هوول، مت دیلون، رالف ماکیو، پاتریک سوویزی، راب لو، دایان لین، امیلیو استیوز، تام کروز، لیف گرت، دارن دالتون، تام ویتس، گایلارد سارتاین و ویلیام ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند

این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش فروش خوبی در باکس‌آفیس داشت. فیلم بیگانگان که با بودجه 10 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 33 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در اواسط دهه 1960 در تولسا، اوکلاهما، گراسیرها باند نوجوانان طبقه کارگر سخت و کم درآمد هستند. این گروه با گروه دیگری که ثروتمندتر از آن‌ها هستند و در گوشه دیگری از شهر حضور دارند، رقابت می‌کنند.




بنر فیلم تاکر: مردی در رویاهای خود
پوستر فیلم تاکر: مردی در رویاهای خود

تاکر: مردی در رویاهای خود

Tucker: The Man and His Dream
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Arnold Schulman , David Seidler
سال انتشار:1988محصول: ایالات متحده
Jeff BridgesJeff Bridges
Joan AllenJoan Allen
Martin LandauMartin Landau
Frederic ForrestFrederic Forrest
MakoMako
Dean StockwellDean Stockwell

درباره فیلم تاکر: مردی در رویاهای خود


تاکر: مردی در رویاهای خود (Tucker: The Man and His Dream) یک فیلم در ژانر  کمدی و درام است که وظیفه کارگردانی آن برعهده فرانسیس فورد کوپولا قرار داشت. فرد فاچز و فرد روس وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. آرنولد شولمن و دیوید سیدلر نیز نویسنده این فیلم بودند.

فیلم تاکر: مردی در رویاهای خود در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. این فیلم به دلیل داستان سرگرم‌کننده، کارگردانی عالی و شخصیت‌پردازی‌های قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جف بریجز، جوآن آلن، مارتین لاندو، فردریک فورست، ماکو ایواماتسو و دین استاکول اشاره کرد. این فیلم در گیشه نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. تاکر: مردی در رویاهای خود که با بودجه 24 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 19 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مهندس دیترویت، پرستون تاکر از زمان کودکی به ساخت اتومبیل علاقه داشت. طی جنگ جهانی دوم او یک ماشین زرهی برای ارتش طراحی کرد و در یک مغازه کوچک در کنار خانه‌اش در یپسیلانتی، میشیگان، برای ساخت برجک‌های اسلحه برای هواپیما درآمد کسب کرد. تاکر توسط خانواده بزرگ و گسترده‌اش، از جمله همسرش ورا و پسر بزرگش پرستون جونیور، حمایت می‌شود.




بنر فیلم مردمان باران
پوستر فیلم مردمان باران

مردمان باران

The Rain People
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola
سال انتشار:1969محصول: ایالات متحده
James CaanJames Caan
Shirley KnightShirley Knight
Robert DuvallRobert Duvall
Tom AldredgeTom Aldredge
Marya ZimmetMarya Zimmet
Eleanor CoppolaEleanor Coppola

درباره فیلم مردمان باران


مردمان باران (The Rain People) یکی از بهترین فیلم های فرانسیس فورد کوپولا به شمار می‌آید که در سال 1969 اکران شد. کوپولا به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این فیلم همکاری داشت. بارت پاتن نیز تهیه‌کننده این اثر بود.

فیلم مردمان باران نمرات متوسطی دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت، اما منتقدان فیلم‌نامه آن را دارای ایردات اساسی دانستند. جیمز کان، رابرت دووال، شرلی نایت، الن منسون و تام الدرگ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم مردمان باران بدین شرح است: ناتالی راونا یک واگن ایستگاه خانوادگی را هدایت می‌کند. او یک جوان خوش بنیه به نام کیلر را که یک ستاره فوتبال دانشگاه بود، اما از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شدیدی شده بود و یک هزار دلار به او داده شد تا برود، سوار می‌کند.




بنر فیلم تترو
پوستر فیلم تترو

تترو

Tetro
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola , Mauricio Kartun
سال انتشار:2009محصول: آرژانتین , اسپانیا , ایتالیا , ایالات متحده
Vincent GalloVincent Gallo
Alden EhrenreichAlden Ehrenreich
Maribel VerdúMaribel Verdú
Klaus Maria BrandauerKlaus Maria Brandauer
Silvia PérezSilvia Pérez
Rodrigo de la SernaRodrigo de la Serna

درباره فیلم تترو


تترو (Tetro) فیلمی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فرانسیس فورد کوپولا است که در سال 2009 اکران شد. این فیلم آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفت.

فیلم تترو پس از اکران با نمرات متوسط منتقدان مواجه شد. منتقدان درون‌مایه داستانی این فیلم را مورد تحسین قرار دادند، اما به فیلم‌نامه آن ایرادات مختلفی وارد کردند.

وینسنت گالو، آلدن ارنرایک، ماریبل وردو، کلاوس ماریا برانداور، کارمن مائورا و فرانچسکا د ساپیو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم تنها حدود 2.6 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم روی اختلاف نسل‌ها و رازهای خانوادگی یک خانواده ایتالیایی تمرکز دارد. داستان روی رقابت بین پدر و پسر و رابطه بین دو برادر در این خانواده خلاصه می‌شود. این خانواده سال‌ها پیش از ایتالیا به آرژانتین آمده‌اند ولی به دلیل موفقیت‌های بزرگ پدر ارکستر خانواده به نیویورک رفته‌اند. بنی پسر کوچکتر این خانواده ایتالیایی-آمریکایی است که به دنبال برادر خود که بیش از یک دهه ‌است او را ندیده است راهی آرژانتین می‌شود.




بنر فیلم انجمن پنبه
پوستر فیلم انجمن پنبه

انجمن پنبه

The Cotton Club
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola , William Kennedy , Jim Haskins
سال انتشار:1984محصول: ایالات متحده
Richard GereRichard Gere
Gregory HinesGregory Hines
Diane LaneDiane Lane
Lonette McKeeLonette McKee
Bob HoskinsBob Hoskins
James RemarJames Remar

درباره فیلم انجمن پنبه


انجمن پنبه (The Cotton Club) نیز استحقاق حضور در لیست بهترین فیلم های فرانسیس فورد کوپولا را داراست. کوپولا به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه حضور داشت. ویلیام کندی در امر نویسندگی به کوپولا کرد. رابرت اوانز نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

این فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و تحسین آن‌ها را به همراه داشت. منتقدان از این فیلم به دلیل داستان جذاب و فیلم‌نامه قدرتمند تمجید کردند. فیلم انجمن پنبه در گیشه شکست خورد و فروش خوبی نداشت. این فیلم که با بودجه 58 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 25 میلیون دلار فروخت.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم انجمن پنبه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ریچارد گی‌یر، گرگوری هاینز، داین لین، لونت مک‌کی، باب هاسکینز، جیمز رمار، نیکلاس کیج، آلن گارفیلد، فرد وین، گوئن وردن، لیزا جین پرسکی، مائوریس هاینس، جولیان بک، جو دالساندرو، لارنس فیشبرن، تام ویتس و جان پی. رایان اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نوازنده‌ای به اسم دیکسی دویرر جهت جلو بردن کار خود شروع به کار با اوباش می کند؛ اما او عاشق معشوقه پادشاه تبهکار هلندی شولتز می‌شود.




بنر فیلم یکی از قلب
پوستر فیلم یکی از قلب

یکی از قلب

One from the Heart
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola , Armyan Bernstein , Luana Anders
سال انتشار:1982محصول: ایالات متحده
Teri GarrTeri Garr
Frederic ForrestFrederic Forrest
Raúl JuliáRaúl Juliá
Nastassja KinskiNastassja Kinski
Lainie KazanLainie Kazan
Harry Dean StantonHarry Dean Stanton

درباره فیلم یکی از قلب


یکی از قلب (One from the Heart) یک فیلم موزیکال به کارگردانی و نویسندگی فرانسیس فورد کوپولا است که در سال 1982 اکران شد. آرمیان برنشتاین در انجام وظیفه نویسندگی به کوپولا کمک کرد. گری فردریکسون و فرد روس نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم یکی از قلب به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نقدهای منفی آنان را به همراه داشت. این فیلم به دلیل شخصیت‌پردازی‌های ضعیف و داستان خسته‌کننده‌اش مورد انتقاد قرار گرفت.

این فیلم شکست بزرگی را در گیشه تجربه کرد. فیلم یکی از قلب با بودجه 26 میلیون دلاری خود حدود 600 هزار دلار فروش کرد. فردریک فورست، تری گار، رائول هولیا، ناستاسیا کینسکی، لینی کازان، هری دین استنتون و آلن گارفیلد ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان از عصر چهارم ژوئیه در لاس وگاس آغاز می شود. هنک، مکانیک و فراننی، مامور آژانس مسافرتی، هنگام جشن پنجمین سالگرد زندگی خود، از هم جدا می‌شوند.




بنر فیلم داستان‌های نیویورکی
پوستر فیلم داستان‌های نیویورکی

داستان‌های نیویورکی

New York Stories
کارگردان: Francis Ford Coppola , Martin Scorsese , Woody Allen نویسنده: Francis Ford Coppola , Woody Allen , Sofia Coppola , Richard Price
سال انتشار:1989محصول: ایالات متحده
Nick NolteNick Nolte
Rosanna ArquetteRosanna Arquette
Steve BuscemiSteve Buscemi
Jesse BorregoJesse Borrego
Patrick O'NealPatrick O'Neal
Heather McCombHeather McComb

درباره فیلم داستان‌های نیویورکی


داستان‌های نیویورکی (New York Stories‎) یک فیلم در ژانر عاشقانه و کمدی به کارگردانی وودی آلن، فرانسیس فورد کوپولا و مارتین اسکورسیزی است که در سال 1989 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط وودی آلن، فرانسیس فورد کوپولا، سوفیا کوپولا و ریچارد پرایس نوشته شد. رابرت گرینهوت نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم داستان‌های نیویورکی نتوانست با تحسین منتقدان مواجه شود و به دلیل داستان خسته‌کننده‌اش مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم در باکس‌آفیس نیز فروش خوبی را تجربه نکرد. فیلم داستان‌های نیویورکی با بودجه تولید 15 میلیون دلاری خود، حدود 10.7 میلیون دلار فروخت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به لری دیوید، می کوئستل، میا فارو، هیتر مک‌کامب، تالیا شایر، جانکارلو جانینی، دان نوولو، جولی کاونر، نیک نولتی، روزانا آرکت، استیو بوشمی، پاتریک اونیل، کارمینه کوپولا، وودی آلن، پل هرمن، آدرین برودی و بریجیت باکو اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: هنرمندی میانسال به دستیار زیبا و جوان خود علاقه‌مند می‌شود. دختری 12 ساله در هتلی گران‌قیمت زندگی می‌کند و وکیلی عصبی همراه با مادر خود سه داستان این فیلم را تشکیل می‌دهند.




بنر فیلم Twixt
پوستر فیلم Twixt

Twixt

Twixt
کارگردان: Francis Ford Coppola نویسنده: Francis Ford Coppola
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده
Val KilmerVal Kilmer
Bruce DernBruce Dern
Elle FanningElle Fanning
Ben ChaplinBen Chaplin
Joanne WhalleyJoanne Whalley
David PaymerDavid Paymer

درباره فیلم Twixt


تویکست (Twixt) یک فیلم در ژانر ترسناک به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فرانسیس فورد کوپولا است که در سال 2011 اکران شد.

فیلم تویکست پس از اکران با واکنش‌های منفی منتقدان مواجه شد نمرات بسیار پایینی دریافت کرد. این فیلم در گیشه شکست خورد و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. فیلم تویکست که با بودجه 7 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 1.3 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به وال کیلمر، بروس درن، ال فانینگ و بن چاپلین اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به نویسنده‌ای است که قصد دارد برای تکمیل کتاب جدید خود به شهری کوچک برود. او در این شهر درگیر قتل مرموز یک دختر جوان می‌شود. یک شب در خواب او روحی را ملاقات می‌کند که سرنخ‌هایی از قاتل دارد.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های فرانسیس فورد کوپولا

عکس پروفایل

شما