خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های دیوید فینچر

بهترین فیلم های دیوید فینچر – دیوید فینچر را می‌توان یکی از خلاق‌ترین و بهترین فیلم‌سازان جهان دانست که فیلم‌هایش به محبوبیت بالایی دست یافت.

این فیلم‌ساز با ساخت فیلم‌هایی با پیچیدگی داستانی خاص و فیلم‌نامه‌هایی قدرتمند به شهرت بالایی دست یافت.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم ‌های دیوید فینچر را به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم هفت
پوستر فیلم هفت دو زبانه

هفت

Se7en
کارگردان: David Fincher نویسنده: Andrew Kevin Walker
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Brad PittBrad Pitt
Morgan FreemanMorgan Freeman
Gwyneth PaltrowGwyneth Paltrow
Kevin SpaceyKevin Spacey
R. Lee ErmeyR. Lee Ermey
John C. McGinleyJohn C. McGinley

درباره فیلم هفت


هفت (Seven) یک فیلم جنایی محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی آن برعهده دیوید فینچر قرار داشت. آرنولد کوپرسون تهیه‌کننده این فیلم بود. فیلم‌نامه فیلم هفت نیز توسط اندرو کوین واکر به رشته تحریر درآمد.

فیلم هفت با واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم به دلیل داستان جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند، عملکرد محشر گروه بازیگری و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار گرفت. فیلم هفت طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین تدوین فیلم نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست آن را کسب کند.

این فیلم توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و فروش بسیار خوبی داشت. فیلم هفت که با بودجه 30 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 327 میلیون دلار در گیشه فروخت.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به برد پیت، مورگان فریمن، گوئینت پالترو، رونالد لی ارمی، جان کریستوفر مک‌گینلی و کوین اسپیسی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم هفت بدین شرح است: دیوید میلز که به تازگی انتقالی گرفته و ویلیام سامرست که به‌زودی بازنشسته می‌شود هر دو کارآگاه‌های جنایی هستند که عمیقاً درگیر پرونده یک قاتل سریالی دگرآزار می‌شوند. قاتلی که قتل‌های خود را با دقت بر طبق هفت گناه کبیره طرح‌ریزی کرده‌است: شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت.




بنر فیلم بیگانه ۳
پوستر فیلم بیگانه ۳

بیگانه ۳

Alien³
کارگردان: David Fincher نویسنده: Larry Ferguson , David Giler , Walter Hill
سال انتشار:1992محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Sigourney WeaverSigourney Weaver
Charles S. DuttonCharles S. Dutton
Charles DanceCharles Dance
Pete PostlethwaitePete Postlethwaite
Ralph BrownRalph Brown
Paul McGannPaul McGann

درباره فیلم بیگانه ۳


بیگانه 3 (Alien 3) یک فیلم در ژانر علمی تخیلی و ترسناک است که یکی از بهترین فیلم های دیوید فینچر محسوب می‌شود. دیوید فینچر به‌عنوان کارگردان در این پروژه حضور داشت. گوردون کارول و والتر هیل تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم بیگانه 3 توسط وینسنت وارد و لری فرگوسن نوشته شد.

فیلم بیگانه 3 آن‌طور که باید مورد توجه منتقدان قرار نگرفت و نمرات بالایی دریافت نکرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها انتقاد کردند.

این فیلم با وجود دریافت نقدهای منفی، توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و فروش بسیار خوبی داشته باشد. فیلم بیگانه 3 با بودجه 50 میلیون دلاری ساخته شده بود و حدود 160 میلیون دلار فروش کرد. سیگورنی ویور، چارلز اس. داتون، چارلز دنس و لانس هنریکسن ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم بیگانه 3 بدین شرح است: به دنبال حوادث فیلم بیگانگان ، آتش‌سوزی در سفینه فضایی کلونیالی دریایی سولوکو شروع می‌شود و باعث مرگ دختر جوان و سرجوخه هیکس می‌شود؛ اما الن ریپلی زنده می‌ماند.




بنر فیلم باشگاه مشت زنی

باشگاه مشت زنی

Fight Club
کارگردان: David Fincher نویسنده: Jim Uhls
سال انتشار:1999محصول: آلمان , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Edward NortonEdward Norton
Brad PittBrad Pitt
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Meat LoafMeat Loaf
Jared LetoJared Leto
Zach GrenierZach Grenier

درباره فیلم باشگاه مشت زنی


باشگاه مشت‌زنی (Fight Club) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های دیوید فینچر قرار بگیرد. فیلم باشگاه مشت‌زنی برپایه رمانی به همین نام اثر چاک پالنیک ساخته شد. دیوید فینچر به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط جیم اوهلز نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم باشگاه مشت‌زنی توسط آرت لینسون، سن شافین و راس گیسون بل نوشته شد.

فیلم باشگاه مشت‌زنی در زمان اکران نتوانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. منتقدان از این فیلم‌ به دلیل داستان گنگ و فیلم‌نامه گیج‌کننده انتقاد کردند؛ فیلم باشگاه مشت‌زنی پس از عرضه نسخه دی‌وی‌دی به محبوبیت بالایی دست یافت و توجه منتقدان را به سمت خود جلب کرد.

فیلم باشگاه مشت‌زنی در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 63 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 100 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به ادوارد نورتون، برد پیت و هلنا بونهام اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم باشگاه مشت‌زنی بدین شرح است: شخصیت اصلی این فیلم یک جوان بدون نام است که به‌عنوان راوی شناخته می‌شود. راوی زندگی غیرعادی و عجیبی دارد. او حدود شش ماه است که با بیماری بی‌خوابی دست‌وپنجه نرم می‌کند. زندگی این فرد تبدیل به لحظاتی تکراری و پوچ شده ‌است که دیگر ارزشی برای وی ندارد. راوی جهت درمان بی‌خوابی‌ خود به دکتر مراجعه می‌کند؛ اما دکتر برخلاف اصرار زیاد دارویی به او نمی‌دهد و به جای آن پیشنهاد می‌کند تا او به کلاس‌های شبانه برود. راوی در کلاس‌های شبانه که متعلق به افراد مبتلا به سرطان و بیماری‌های خاص است، شرکت می‌کند و به مرور با دیگران ارتباط برقرار می‌کند و از بی خوابی‌هایش کم می‌شود. او جهت ورود به این کلاس‌ها به ناچار دروغ می‌گوید که سرطان دارد.

لازم به ذکر است که فیلم باشگاه مشت زنی، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جهان شناخته می‌شود و تماشای آن می‌تواند برای شما عزیزان لذت بخش باشد.




بنر فیلم بازی
پوستر فیلم بازی

بازی

The Game
کارگردان: David Fincher نویسنده: Larry Gross , John D. Brancato , Michael Ferris
سال انتشار:1997محصول: ایالات متحده
Michael DouglasMichael Douglas
Sean PennSean Penn
Deborah Kara UngerDeborah Kara Unger
James RebhornJames Rebhorn
Spike JonzeSpike Jonze
Anna KatarinaAnna Katarina

درباره فیلم بازی


بازی (The Game) یک فیلم ماجراجویانه به کارگردانی دیوید فینچر است که در سال 1997 اکران شد. استیو گولین به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط جان برانکاتو نوشته شد.

فیلم بازی نمرات نسبتا خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد و با واکنش‌های مثبت آن‌ها مواجه شد. این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت.

مایکل داگلاس، شان پن، جیمز ربهورن، پیتر دونات، دبورا کارا آنگر، کارول بیکر و آرمین مولر اشتال ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم بازی فروش خوبی در باکس‌آفیس داشت؛ این فیلم که با بودجه 70 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 109 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نیکلاس ون اورتون بانکداری پولدار و تنها است. او اکنون در آستانه 48 سالگی قرار دارد؛ سنی که پدرش در آن به یک‌باره و بدون هیچ علتی خودکشی کرده ‌است. خاطره خودکشی پدر اکنون که او به این سن رسیده ‌است، آزارش می‌دهد. کنراد برادر نیکلاس برای رهایی او از این زندگی افسرده و بیمارگونه به او یک هدیه تولد غیرمعمولی می‌دهد.




بنر فیلم اتاق وحشت
پوستر فیلم اتاق وحشت

اتاق وحشت

Panic Room
کارگردان: David Fincher نویسنده: David Koepp
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
Jodie FosterJodie Foster
Kristen StewartKristen Stewart
Forest WhitakerForest Whitaker
Dwight YoakamDwight Yoakam
Jared LetoJared Leto
Ann MagnusonAnn Magnuson

درباره فیلم اتاق وحشت


اتاق پناهگاه (Panic Room) یک فیلم ترسناک است که در سال 2002 اکران و توسط دیوید فینچر کارگردانی شد. کائن چافین، جودی هافلوند، دیوید کپ و گاوین پلونه تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم اتاق پناهگاه توسط دیوید کوئپ نوشته شد.

این فیلم در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و نمرات پایینی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های داستان و فیلم‌نامه مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم اتاق پناهگاه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جودی فاستر، کریستن استوارت، فارست ویتاکر، دوایت یواکم و جرد لتو اشاره کرد.

فیلم اتاق پناهگاه در گیشه بسیار قدرتمند عمل کرد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما کشاند. این فیلم که با بودجه 48 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 196 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مگ آلتمن که به تازگی طلاق گرفته است، همراه با دختر 11 ساله‌اش به شهر نیویورک نقل مکان می‌کند. مالک قبلی خانه، یک میلیونر منزوی بود که یک اتاق پناهگاه را برای محافظت از مستاجران در برابر مزاحمان ساخت.




بنر فیلم زودیاک
پوستر فیلم زودیاک

زودیاک

Zodiac
کارگردان: David Fincher نویسنده: James Vanderbilt
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
Jake GyllenhaalJake Gyllenhaal
Mark RuffaloMark Ruffalo
Robert Downey Jr.Robert Downey Jr.
Anthony EdwardsAnthony Edwards
Brian CoxBrian Cox
John Carroll LynchJohn Carroll Lynch

درباره فیلم زودیاک


زودیاک (Zodiac) جزو بهترین فیلم های دیوید فینچر محسوب می‌شود که براساس رمانی به همین نام اثر رابرت گری اسمیت ساخته شد. جیمز وندربیت تهیه‌کننده این فیلم بود. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم زودیاک برعهده مایک مدووی، براد فیشر، آرنولد مسر و جیمز وندربیلت قرار داشت.

این فیلم توانست با استقبال گسترده منتقدان مواجه شود و نمرات بسیار خوبی دریافت کند. منتقدان از فیلم زودیاک به دلیل شخصیت‌پردازی‌های عالی، کارگردانی قدرتمند و داستان مهیجش تحسین کردند.

فیلم زودیاک فروش نسبتا خوبی داشت، اما می‌توانست عملکرد بهتری از خود برجای بگذارد. این فیلم که با بودجه 65 میلیون دلاری‌ ساخته شده بود، حدود 84 میلیون دلار فروخت. جیک جیلنهال، مارک رافلو، رابرت داونی جونیور، آنتونی ادواردز، برایان کاکس، الیاس کوتیاس، دانل لوگ، جان کارول لینچ، درموت مالرونی، کلیا دووال، جون دایان ری‌فیل و تام وریکا ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در ۴ ژوئیه ۱۹۶۹ مردی ناشناس با یک اسلحه در والیو کالیفرنیا به دارلین فرین و مایک مژو حمله می‌کند و مژو زنده می‌ماند. یک ماه بعد، روزنامه سان‌فرانسیسکو کرونیکل یک نامه رمزدار از جانب قاتل دریافت می‌کند که در آن خودش را زودیاک نامیده و پلیس را سرزنش کرده ‌است. پاول ایوری و دیگران، کاریکاتوریست سیاسی، رابرت گری اسمیت را در تحقیقات ابتدایی جدی نمی‌گیرند و او را در جریان جزئیات قرار نمی‌دهند. وقتی روزنامه نامه‌ها را چاپ می‌کند، یک زوج آن‌ها را رمزگشایی می‌کنند. در سپتامبر، قاتل به یک دانشجوی حقوق به نام برایان هارتنل و سیسیلیا شپرد در ناپا حمله می‌کند.




بنر فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن
پوستر فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن

سرگذشت عجیب بنجامین باتن

The Curious Case of Benjamin Button
کارگردان: David Fincher نویسنده: Eric Roth
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده
Brad PittBrad Pitt
Cate BlanchettCate Blanchett
Julia OrmondJulia Ormond
Faune ChambersFaune Chambers
Elias KoteasElias Koteas
Donna DuPlantierDonna DuPlantier

درباره فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن


مورد عجیب بنجامین باتن (The Curious Case of Benjamin Button) فیلمی است که وظیفه کارگردانی آن برعهده دیوید فینچر قرار داشت. اریک راث و رابین سویکورد نویسندگان این فیلم بودند. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم مورد عجیب بنجامین باتن برعهده کاتلین کندی و فرانک مارشال قرار داشت.

فیلم مورد عجیب بنجامین باتن براساس داستان کوتاهی اثر اف. اسکات فیتزجرالد تولید شد. این فیلم توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمرات خوبی دریافت کند. این فیلم طی مراسم اسکار در 13 رشته ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که در سه رشته بهترین طراحی صحنه، بهترین گریم و بهترین جلوه‌های ویژه این جایزه را به دست آورد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج رشته ازجمله بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای این جایزه را کسب نکرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برد پیت، کیت بلانشت، تراجی پی. هنسون، جولیا اورموند، الیاس کوتیاس، جرد هریس، جیسون فلمینگ، تیلدا سوئینتن و ماهرشالا علی اشاره کرد.

این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و سود خوبی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. این فیلم که با بودجه عظیم 160 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 332 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم مورد عجیب بنجامین باتن بدین شرح است: بنجامین در روز پایان جنگ جهانی اول و در سن ۸۰ سالگی به شکل یک پیرمرد به دنیا آمد و در حالی که دیگران پیرتر می‌شوند، او هر سال جوان‌تر می‌شود. او در میانسالی عاشق دختری می‌شود که در سنین کودکی با او هم بازی بود. آن‌ها با یکدیگر ازدواج کرده و صاحب یک فرزند می شوند؛ اما بعد از مدتی بنجامین همسر و فرزند خود را به دلیل شرایط خاصش ترک می‌کند.




بنر فیلم شبکه اجتماعی
پوستر فیلم شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی

The Social Network
کارگردان: David Fincher نویسنده: Aaron Sorkin
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Jesse EisenbergJesse Eisenberg
Andrew GarfieldAndrew Garfield
Justin TimberlakeJustin Timberlake
Armie HammerArmie Hammer
Max MinghellaMax Minghella
Rooney MaraRooney Mara

درباره فیلم شبکه اجتماعی


شبکه اجتماعی (The Social Network) یکی از بهترین فیلم دیوید فینچر محسوب می‌شود که در سال 2010 اکران شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده دیوید فینچر قرار داشت. اسکات رودین، دانا برونتی، مایکل دلوکا و کوین اسپیسی در امر تهیه‌کنندگی فینچر را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط آرون سورکین نوشته شد.

فیلم شبکه اجتماعی نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم طی مراسم اسکار در هشت بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود که در سه بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین تدوین و بهترین موسیقی موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد و عملکرد بسیار خوبی داشت. فیلم شبکه اجتماعی که با بودجه 40 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 224 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم شبکه اجتماعی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جسی آیزنبرگ، اندرو گارفیلد، جاستین تیمبرلیک، برندا سونگ، آرمی همر، مکس مینگلا، رشیدا جونز و رونی مارا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم شبکه اجتماعی بدین شرح است: در سال ۲۰۰۳، مارک زاکربرگ، دانشجوی دانشگاه هاروارد، پس از شکست در برقراری رابطه با یکی از دخترهای خوابگاه به اسم اریکا، به اتاقش پناه می‌برد و وب‌سایتی به نام فیس‌مش درست می‌کند که در آن اعضای سایت می‌توانند به دختران دانشگاه از نظر جذابیت‌شان نمره دهند. سایت خیلی زود مورد توجه قرار می‌گیرد تا این‌که سرورهای سیستم پایگاه اینترنتی دانشگاه مختل می‌شود.




بنر فیلم دختری با خالکوبی اژدها
پوستر فیلم دختری با خالکوبی اژدها

دختری با خالکوبی اژدها

The Girl with the Dragon Tattoo
کارگردان: David Fincher نویسنده: Steven Zaillian
سال انتشار:2011محصول: ایالات متحده , نروژ , سوئد
Daniel CraigDaniel Craig
Rooney MaraRooney Mara
Christopher PlummerChristopher Plummer
Stellan SkarsgårdStellan Skarsgård
Steven BerkoffSteven Berkoff
Robin WrightRobin Wright

درباره فیلم دختری با خالکوبی اژدها


دختری با خالکوبی اژدها (The Girl with the Dragon Tattoo) یک فیلم روانشناسانه به کارگردانی دیوید فینچر است که برپایه رمانی به همین نام اثر استیگ لارسن ساخته شد. اسکات رودین تهیه‌کننده و استیو زایلیان فیلم‌نامه‌نویس این پروژه بود.

فیلم دختری با خالکوبی اژدها موفق شد با تحسین منتقدان مواجه شود و واکنش‌های مثبت آنان را به همراه داشته باشد. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی محشر مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم دختری با خالکوبی اژدها طی مراسم اسکار در پنج بخش نامزد دریافت جایزه شده بود، که تنها توانست جایزه بهترین تدوین را کسب کند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست در هیچ‌کدام از این دو بخش این جایزه را کسب کند.

دنیل کریگ، رونی مارا، کریستوفر پلامر، استیون برکوف، رابین رایت، جولی ریچاردسون، یوسفین آسپلوند، آرلی خوبر و الستر دانکن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و فروش بسیار خوبی داشت. فیلم دختری با خالکوبی اژدها که با بودجه 90 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 232 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم دختری با خالکوبی اژدها بدین شرح است: میکائیل بلومکویست روزنامه‌نگاری است که به علت کنجکاوی‌های سیاسی که انجام داده، موقعیت شغلی‌اش بر باد رفته ‌است. میکائیل از آن دسته روزنامه‌نگارانی است که همیشه تلاش در کشف حقیقت دارد، اما ظاهراً اینبار به در بسته برخورد کرده ‌است.




بنر فیلم دختر گم شده
پوستر فیلم دختر گم شده

دختر گم شده

Gone Girl
کارگردان: David Fincher نویسنده: Gillian Flynn
سال انتشار:2014محصول: ایالات متحده
Ben AffleckBen Affleck
Rosamund PikeRosamund Pike
Kim DickensKim Dickens
Tyler PerryTyler Perry
Neil Patrick HarrisNeil Patrick Harris
Carrie CoonCarrie Coon

درباره فیلم دختر گم شده


از دختر گم‌شده (Gone Girl) می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های دیوید فینچر نام که وظیفه کارگردانی آن برعهده دیوید فینچر قرار داشت. فیلم دختر گم‌شده براساس رمانی به همین نام اثر جیلین فلین تولید شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جیلین فلین به رشته تحریر درآمد. ریس ویترسپون و جاشوا دونن نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم دختر گم‌شده با واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد و در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم طی مراسم اسکار تنها در رشته بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای بازی رزاماند پایک نامزد دریافت جایزه شد که موفق به کسب آن نشد. این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار رشته بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن فیلم درام، بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای این جایزه را به دست نیاورد.

فیلم دختر گم‌شده توانست موفقیت تجاری بزرگی را در گیشه به نام خود ثبت کند. این فیلم با بودجه تولید 61 میلیون دلاری‌اش، حدود 334 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به بن افلک، رزاماند پایک، نیل پاتریک هریس، میسی پایل، کتلین رز پرکینز و اسکات تاکه‌دا اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: صبح روز پنجمین سالگرد ازدواج نیک دون و ایمی، نیک پی می‌برد همسرش ناپدید شده‌ است. در موج عظیم رسانه‌ای که در مورد گم شدن ایمی ایجاد می‌شود، شک و تردیدهایی پدید می‌آید مبنی بر این‌که خود نیک دون همسرش را کشته است. ازدواج نیک و ایمی ازدواج موفقی نبوده و آن‌ها زندگی مشترک از هم پاشیده‌ای دارند. هر دو آن‌ها در دوره رکود اقتصادی کارشان را از دست داده‌اند و مجبور شده‌اند از شهر نیویورک به شهر کوچکی در میسوری، زادگاه نیک، نقل مکان کنند.




بنر فیلم منک

منک

Mank
کارگردان: David Fincher نویسنده: Jack Fincher
سال انتشار:2020محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Gary OldmanGary Oldman
Amanda SeyfriedAmanda Seyfried
Lily CollinsLily Collins
Tom PelphreyTom Pelphrey
Arliss HowardArliss Howard
Tuppence MiddletonTuppence Middleton

درباره فیلم منک


منک (Mank) یک فیلم در ژانر درام محسوب می‌شود که توسط دیوید فینچر کارگردانی شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جک فینچر به رشته تحریر درآمد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم منک نیز برعهده اریک راث و داگلاس اوربانسکی قرار داشت.

فیلم منک با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد و نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد. فیلم منک طی مراسم اسکار در ده رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد، که در دو رشته بهترین فیلم‌برداری و بهترین طراحی صحنه این جایزه را کسب کرد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در شش رشته ازجمله بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شد، که در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را کسب کند.

گری اولدمن، آماندا سایفرد، لی‌لی کالینز، تاپنس میدلتون، آرلیس هاوارد، چارلز دنس، فردیناند کینگزلی، جیمی مک‌شین، جوزف کراس، سم تراوتن، توبی لئونارد مور، تام برک، تام پلفری، جف هارمس و رندی دیویسن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال ۱۹۴۰ آر.ک. او به اورسن ولز برای پروژه بعدی خود آزادی تام و تمام می‌دهد. هرمان جی منکویتس در ویکتورویل، کالیفرنیا، دوران بهبودی از شکستگی پای خود در یک تصادف رانندگی را می‌گذراند. او تلفنی از ولز دریافت می‌کند که وی را برای نوشتن فیلمنامه فیلم جدیدش می‌خواهد. هرمان متن را به منشی خود، ریتا الکساندر، که وظیفه نوشتن را دارد، دیکته می‌کند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های دیوید فینچر

عکس پروفایل

شما