خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های وودی آلن

بهترین فیلم های وودی آلن – از وودی آلن می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌سازان جهان یاد کرد که به جوایز گوناگونی دست یافت.

این کارگردان موفق شد فیلم‌های ماندگاری بسازد و نام خود را به‌عنوان یکی از بهترین کارگردانان تاریخ سینما مطرح کند.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های وودی آلن را به شما مخاطبان عزیز ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم پول را بردار و فرار کن
پوستر فیلم پول را بردار و فرار کن

پول را بردار و فرار کن

Take the Money and Run
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen , Mickey Rose
سال انتشار:1969محصول: ایالات متحده
Woody AllenWoody Allen
Janet MargolinJanet Margolin
Marcel HillaireMarcel Hillaire
Jacquelyn HydeJacquelyn Hyde
Lonny ChapmanLonny Chapman
Jan MerlinJan Merlin

درباره فیلم پول را بردار و فرار کن


پول را بردار و فرار کن (Take the money and run) یک فیلم در ژانر کمدی به کارگردانی و نویسندگی وودی آلن است که در سال 1969 اکران شد. میکی رز در امر نویسندگی وودی آلن را همراهی کرد. چارلز اچ. جافی وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم پول را بردار و فرار کن نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد و با واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد. این فیلم در زمینه‌های کارگردانی و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم فروش چندان بالایی در گیشه نداشت. فیلم پول را بردار و فرار کن که با بودجه 1.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 3 میلیون دلار فروش کرد. وودی اَلن، جنت مارگولین، لوئیز لسر، مارسل هیلر، جن مرلین، لانی چپمن، جیمز اندرسن، هاوارد استورم، مارک گوردون و دان فریزر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم پول را بردار و فرار کن بدین شرح است: داستان این فیلم راجع‌به یک سارق بی‌دست و پا به اسم ویرژیل استارکول است که نقشه‌های سرقتش مرتب نقش بر آب می‌شود و به زندان می‌افتد. داستان در ادامه زندگی جنایی ویرژیل، تلاش‌های او برای فرار از زندان، روابط خانوادگی او با همسر و پسرش و مصاحبه‌هایی با اطرافیان او را نشان می‌دهد.




بنر فیلم خواب
پوستر فیلم خواب

خواب

Sleeper
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen , Marshall Brickman
سال انتشار:1973محصول: ایالات متحده
Woody AllenWoody Allen
Diane KeatonDiane Keaton
John BeckJohn Beck
Mary GregoryMary Gregory
Brian AveryBrian Avery
Don KeeferDon Keefer

درباره فیلم خواب


درخواب فرورفته (Sleeper) جزو بهترین فیلم های وودی آلن به شمار می‌آید در سال 1973 اکران شد. وودی آلن به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این فیلم حضور داشت. مارشال بریکمن در امر نویسندگی آلن را همراهی کرد. جک گراسبرگ نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم در خواب فرورفته توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمرات بالایی به‌دست بیاورد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، بازی گروه بازیگری و داستان تمجید کردند.

این فیلم توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و فروش بالایی داشته باشد. فیلم در خواب فرورفته که با بودجه 2 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 18 میلیون دلار فروش کرد. وودی آلن، داین کیتن، پیتر هابس، ویتنی ریدبک، استنلی رالف راس، اسپنسر میلگن، سیمن گلس، جف مکسول، جان مک‌لیام، ریجیس کردیک و رید مورگان ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم در خواب فرورفته به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مالک یک فروشگاه موادغذایی در روستای گرینویچ به اسم مایلز مانرو با اکراه برای عمل جراحی به بیمارستان می‌رود. زمان، سال ۱۹۷۳ است. عمل ناموفق می‌ماند و پزشکان به سرعت او را منجمد می‌کنند. مایلز دویست سال بعد بیدار می‌شود و خود را در دنیایی پیشرفته و نامأنوس می‌یابد.




بنر فیلم آنی هال
پوستر فیلم آنی هال

آنی هال

Annie Hall
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen , Marshall Brickman
سال انتشار:1977محصول: ایالات متحده
Woody AllenWoody Allen
Diane KeatonDiane Keaton
Tony RobertsTony Roberts
Carol KaneCarol Kane
Paul SimonPaul Simon
Shelley DuvallShelley Duvall

درباره فیلم آنی هال


آنی هال (Annie Hall) یک فیلم در ژانر عاشقانه و کمدی سینما محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده وودی آلن قرار داشت. مارشال بریمکن نیز در امر نویسندگی به آلن کمک کرد. چارلز اچ. جاف به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

این فیلم توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد. فیلم آنی هال در زمینه‌های داستان، بازی گروه بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم آنی طی مراسم اسکار موفق به کسب جایزه در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد. این فیلم همچنین توانست جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی را کسب کند.

فیلم آنی هال حضور موفقی در گیشه داشت و توانست قدرتمند ظاهر شود. این فیلم با بودجه تولید 4 میلیون دلاری‌اش، حدود 38 میلیون دلار فروش کرد. وودی آلن، دایان کیتن، تونی رابرتس، کارول کین، پل سایمون، شلی دووال، کریستوفر واکن، کالین دوهرست و جنت مارگولین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به زندگی الوی سینگر است که یک بازیگر طنز و یک شومن است. الوی سینگر تلاش دارد پی ببرد چرا رابطه‌اش با دختری به اسم آنی هال که یک خواننده است یک سال قبل قطع شده‌ است. سینگر در یک خانواده یهودی در نیویورک بزرگ شده ‌است. او از طریق راب، دوست صمیمی‌اش با آنی هال در زمین تنیس آشنا می‌شود.




بنر فیلم هانا و خواهرانش
پوستر فیلم هانا و خواهرانش

هانا و خواهرانش

Hannah and Her Sisters
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen
سال انتشار:1986محصول: ایالات متحده
Woody AllenWoody Allen
Michael CaineMichael Caine
Mia FarrowMia Farrow
Carrie FisherCarrie Fisher
Barbara HersheyBarbara Hershey
Lloyd NolanLloyd Nolan

درباره فیلم هانا و خواهرانش


فیلم هانا و خواهرانش (Hannah and Her Sisters) استحقاق حضور در لیست بهترین فیلم های وودی آلن را داراست. وودی آلن وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده رابرت گرین‌هات قرار داشت.

این فیلم با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شد و به جوایز مختلفی دست پیدا کرد. فیلم هانا و خواهرانش طی مراسم اسکار در هفت بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در سه بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم هانا و خواهرانش طی مراسم گلدن گلوب در پنج بخش ازجمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که تنها توانست جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی را دریافت کند.

این فیلم با استقبال گسترده مخاطبان در باکس‌آفیس مواجه شد و فروش بسیار بالایی داشت. فیلم هانا و خواهرانش که با بودجه 6 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 40 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به مورین اوسالیوان، مایکل شین، میا فارو، کری فیشر، بابی شورت، فرد ملامد و راستی مگی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: هانا که با الیوت ازدواج کرده، قبلا همسر میکی بوده‌است. لی و هالی خواهران آنا هستند. الیوت مدتی با لی رابطه برقرار می‌کند و هالی به زندگی هانا که در ظاهر بی‌عیب و نقص است حسادت می‌ورزد. میکی نیز نگران این است که در اثر تومور مغزی بمیرد.




بنر فیلم روزهای رادیو
پوستر فیلم روزهای رادیو

روزهای رادیو

Radio Days
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen
سال انتشار:1987محصول: ایالات متحده
Danny AielloDanny Aiello
Jeff DanielsJeff Daniels
Mia FarrowMia Farrow
Seth GreenSeth Green
Robert JoyRobert Joy
Julie KavnerJulie Kavner

درباره فیلم روزهای رادیو


روزگار رادیو (Radio Days) یک فیلم در ژانر درام و کمدی به کارگردانی و نویسندگی وودی آلن است که در سال 1987 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده رابرت گرینهوت قرار داشت.

این فیلم پس از اکران واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت. فیلم روزگار رادیو طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین کارگردانی هنری نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست در هیچ‌کدام از این دو بخش این جایزه را کسب کند.

فیلم روزگار رادیو فروش خوبی را در گیشه تجربه نکرد و با شکست مواجه شد. این فیلم با بودجه تولید 16 میلیون دلاری‌اش، حدود 14 میلیون دلار فروش کرد. میا فارو، مایکل تاکر، جولی کاونر، دایان ویست، دنی آیلو، تونی رابرتس، جف دانیلز، ست گرین، وودی آلن، لری دیوید و پل هرمن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم روزگار رادیو بدین شرح است: تکه‌های مختلفی از زندگی یک خانواده نمونه ساکن بروکلین در دهه ۱۹۴۰ از دیدگاه پسر کوچک خانواده، جو، گفته می‌شود.




بنر فیلم زنی دیگر
پوستر فیلم زنی دیگر

زنی دیگر

Another Woman
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen
سال انتشار:1988محصول: ایالات متحده
Gena RowlandsGena Rowlands
Mia FarrowMia Farrow
Ian HolmIan Holm
Blythe DannerBlythe Danner
Gene HackmanGene Hackman
Betty BuckleyBetty Buckley

درباره فیلم زنی دیگر


زنی دیگر (Another Woman) جزو بهترین فیلم های وودی آلن به شمار می‌آید که در سال 1988 اکران شد. وودی آلن به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه حضور داشت. رابرت گرینهوت نیز تهیه‌کننده فیلم زنی دیگر بود.

فیلم زنی دیگر پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. جنا رولندز، ایان هولم، میا فارو، جین هکمن، بلایث دانر، مارتا پلیمپتن، سندی دنیس، جان هاوسمن، کنت ولش و جاش همیلتون ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. این فیلم حدود 1.5 میلیون دلار در گیشه فروخت.

خلاصه داستان فیلم زنی دیگر بدین شرح است: ماریون زنی است که یادگرفته از خود در برابر احساساتش محافظت کند. او آپارتمانی برای کار روی کتاب جدیدش اجاره می‌کند اما برحسب اتفاقات می‌تواند صدای آپارتمان کناری‌اش که مطب یک روانپزشک است را بشنود. وقتی صدای زنی را می‌شوند که با دکتر صحبت می‌کند، وارد ماجرای پیچیده‌ای می‌شود.




بنر فیلم داستان‌های نیویورکی
پوستر فیلم داستان‌های نیویورکی

داستان‌های نیویورکی

New York Stories
کارگردان: Francis Ford Coppola , Martin Scorsese , Woody Allen نویسنده: Francis Ford Coppola , Woody Allen , Sofia Coppola , Richard Price
سال انتشار:1989محصول: ایالات متحده
Nick NolteNick Nolte
Rosanna ArquetteRosanna Arquette
Steve BuscemiSteve Buscemi
Jesse BorregoJesse Borrego
Patrick O'NealPatrick O'Neal
Heather McCombHeather McComb

درباره فیلم داستان‌های نیویورکی


داستان‌های نیویورکی (New York Stories‎) فیلمی به کارگردانی وودی آلن، فرانسیس فورد کوپولا و مارتین اسکورسیزی محسوب می‌شود که در سال 1989 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط وودی آلن، فرانسیس فورد کوپولا و سوفیا کوپولا به رشته تحریر درآمد. رابرت گرینهوت نیز وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم داستان‌های نیویورکی نتوانست نمرات خوبی دریافت کند و با واکنش‌های منفی منتقدان مواجه شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های شخصیت‌پردازی‌ها و فیلم‌نامه انتقاد کردند.

این فیلم در گیشه شکست خورد و نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. فیلم داستان‌های نیویورکی که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 10 میلیون دلار فروش کرد. لری دیوید، می کوئستل، میا فارو، هیتر مک‌کامب، تالیا شایر، جانکارلو جانینی، دان نوولو، جولی کاونر، نیک نولتی و روزانا آرکت ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم داستان‌های نیویورکی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم داستان‌های نیویورکی بدین شرح است: هنرمندی میانسال به دستیار زیبا و جوان خود علاقه‌مند می‌شود. دختری ۱۲ ساله در هتلی گران‌قیمت زندگی می‌کند و وکیلی عصبی همراه با مادر خود سه داستان این فیلم را تشکیل می‌دهند.




بنر فیلم معمای قتل در منهتن
پوستر فیلم معمای قتل در منهتن

معمای قتل در منهتن

Manhattan Murder Mystery
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen , Marshall Brickman
سال انتشار:1993محصول: ایالات متحده
Woody AllenWoody Allen
Diane KeatonDiane Keaton
Jerry AdlerJerry Adler
Alan AldaAlan Alda
Anjelica HustonAnjelica Huston
Lynn CohenLynn Cohen

درباره فیلم معمای قتل در منهتن


معمای قتل در منهتن (Manhattan Murder Mystery) یک فیلم در ژانر جنایی است که جزو بهترین فیلم های وودی آلن محسوب می‌شود. وودی آلن به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این فیلم همکاری داشت. مارشال بریکمن در امر نویسندگی آلن را همراهی کرد. رابرت گرینهوت نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم معمای قتل در منهتن نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد و در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی و بازی گروه بازیگری تمجید کردند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد دریافت جایزه شده بود، که نتوانست آن را کسب کند.

این فیلم در جلب نظر مخاطبان موفق ظاهر نشد و فروش خوبی نداشت. فیلم معمای قتل در منهتن که با بودجه 13.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 11 میلیون دلار فروش کرد. دایان کیتن، آنجلیکا هیوستون، آلن آلدا، وودی آلن، جری ادلر، لین کوئن، ران ریفکین، جوی بیهار و زاک براف ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم معمای قتل در منهتن بدین شرح است: لاری و کارول زوجی عادی هستند که پسرشان را به کالج فرستاده‌اند.آن‌ها با زوج سالخورده‌ای آشنا شده اما طی آن هفته زن به شکل ناگهانی از دنیا می‌رود.




بنر فیلم زن و شوهر
پوستر فیلم زن و شوهر

زن و شوهر

Husbands and Wives
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen
سال انتشار:1992محصول: ایالات متحده
Woody AllenWoody Allen
Mia FarrowMia Farrow
Judy DavisJudy Davis
Sydney PollackSydney Pollack
Juliette LewisJuliette Lewis
Liam NeesonLiam Neeson

درباره فیلم زن و شوهر


زن و شوهرها (Husbands and Wives‎) یک فیلم در ژانر عاشقانه و کمدی است که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده ووی آلن قرار داشت. رابرت گرینهات تهیه‌کننده این فیلم بود.

این فیلم موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. فیلم زن و شوهرها به دلیل عملکرد عالی گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم در مراسم اسکار در دو بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست آن را کسب کند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد دریافت جایزه شد که موفق به کسب آن نشد.

فیلم زن و شوهرها در گیشه با شکست مواجه شد و نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم با بودجه تولید 20 میلیون دلاری‌اش، حدود 10 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به وودی آلن، بلایث دانر، جودی دیویس، میا فارو، جولیت لوئیس، لیام نیسون، سیدنی پولاک، ران ریفکین، کریستی کانوی و لایست آنتونی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: وقتی جک و سالی اعلام می‌کنند قصد دارند از هم جدا شوند، این خبر بهترین دوستان آن‌ها گیب و جودی را غافلگیر می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود ازدواج آن‌ها به مرور از هم گسیخته‌شده و هر کدام به شخص دیگری علاقه‌مند می‌شوند.




بنر فیلم آفرودیت توانا
پوستر فیلم آفرودیت توانا

آفرودیت توانا

Mighty Aphrodite
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
Woody AllenWoody Allen
Mira SorvinoMira Sorvino
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
F. Murray AbrahamF. Murray Abraham
Donald SymingtonDonald Symington
Claire BloomClaire Bloom

درباره فیلم آفرودیت توانا


آفرودیت توانا (Mighty Aphrodite‎) جزو بهترین فیلم های وودی آلن به شمار می‌آید که در سال 1995 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده وودی آلن قرار داشت. رابرت گرینهوت و جین دومانیان تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم آفرودیت توانا واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. این فیلم طی مراسم اسکار در تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست آن را کسب کند.

فیلم آفرودیت توانا فروش نسبتا خوبی در باکس‌آفیس داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 26 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به میرا سوروینو، هلنا بونهام کارتر، مایکل راپاپورت، اف. موری آبراهام، وودی آلن، پیتر ولر، المپیا دوکاکیس، کلیر بلوم و جک واردن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: لنی و آماندا پسرخوانده‌ای به اسم مکس دارند که مشخص می‌شود یک نابغه است. لنی بسیار علاقه‌مند است پدر و مادر واقعی او را پیدا کند چون فکر می‌کند آن‌ها هم باید نابغه باشند.




بنر فیلم ساختارشکنی هری
پوستر فیلم ساختارشکنی هری

ساختارشکنی هری

Deconstructing Harry
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen
سال انتشار:1997محصول: ایالات متحده
Judy DavisJudy Davis
Julia Louis-DreyfusJulia Louis-Dreyfus
Stephanie Roth HaberleStephanie Roth Haberle
Lynn CohenLynn Cohen
Richard BenjaminRichard Benjamin
Woody AllenWoody Allen

درباره فیلم ساختارشکنی هری


هری ساختارشکن (Deconstructing Harry) یک فیلم در ژانر درام به کارگردانی و نویسندگی وودی آلن است که در سال 1998 اکران شد. لتی آرونسون و جین دومانیان تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم هری ساختارشکن در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست آن را کسب کند.

فیلم هری ساختارشکن نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و در گیشه شکست خورد. این فیلم که با بودجه 20 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 10 میلیون دلار فروش کرد. کارولین آرون، وودی آلن، کریستی آلی، ریچارد بنجامین، بیلی کریستال، باب بالابان، جودی دیویس، ماریل همینگوی، ایمی اروینگ و جولی کاونر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم هری ساختارشکن بدین شرح است: این فیلم داستان نویسنده موفقی به نام هری بلاک را نشان می‌دهد که داستان‌هایش را برپایه اتفاقات زندگی خودش می‌نویسد؛ همین موضوع باعث می‌شود اطرافیانش از او دلخور باشند.




بنر فیلم شیرین و پایین
پوستر فیلم شیرین و پایین

شیرین و پایین

Sweet and Lowdown
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen
سال انتشار:1999محصول: ایالات متحده
Sean PennSean Penn
Samantha MortonSamantha Morton
Anthony LaPagliaAnthony LaPaglia
Uma ThurmanUma Thurman
James UrbaniakJames Urbaniak
John WatersJohn Waters

درباره فیلم شیرین و پایین


رذل و دوست‌داشتنی (Sweet and Lowdown) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی وودی آلن است که در سال 1999 اکران شد. جین دومانیان تهیه‌‌کننده این فیلم بود.

این فیلم واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. فیلم زذل و دوست‌داشتنی در زمینه فیلم‌نامه مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت. اما منتقدان از این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری تمجید کردند.

این فیلم حدود 4 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شان پن، سامانتا مورتون، تونی دارو، جیمز اوربانیاک و نت هنتاف اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم درمورد امت ری گیتاریست دائم‌الخمری در سبک جز است که خود را بهترین نوازنده گیتار، البته بعد از بت محبوبش جنگو راینهارت، می‌داند.




بنر فیلم کافه جامعه
پوستر فیلم کافه جامعه

کافه جامعه

Café Society
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen
سال انتشار:2016محصول: ایالات متحده
Jesse EisenbergJesse Eisenberg
Kristen StewartKristen Stewart
Steve CarellSteve Carell
Blake LivelyBlake Lively
Parker PoseyParker Posey
Corey StollCorey Stoll

درباره فیلم کافه جامعه


کافه سوسایتی (Café Society‎) جزو بهترین فیلم های وودی آلن به شمار می‌آید که در سال 2016 اکران شد. آلن وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. لتی آرونسون، استیون تننبام و ادوارد والسن تهیه‌کنندگان فیلم کافه سوسایتی بودند.

این فیلم با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد و نمرات پایینی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم کافه سوسایتی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جسی آیزنبرگ، کریستن استوارت، استیو کارل، پارکر پوزی، بلیک لایولی، کوری استول، جینی برلین، کن استات و تونی سیریکو اشاره کرد.

فیلم کافه سوسایتی فروش نسبتا خوبی در باکس‌آفیس داشت. این فیلم که با بودجه 30 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 43 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان حول محور کافه سوسایتی دهه ۱۹۳۰ میلادی هالیوود می‌چرخد. این فیلم ماجرای یک پسر جوان را نشان می‌دهد که در دهه سی میلادی با رویای ورود به سینما به هالیوود قدم می‌گذارد.




بنر فیلم انسان بی منطق
پوستر فیلم انسان بی منطق

انسان بی منطق

Irrational Man
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen
سال انتشار:2015محصول: ایالات متحده
Joaquin PhoenixJoaquin Phoenix
Emma StoneEmma Stone
Jamie BlackleyJamie Blackley
Parker PoseyParker Posey
Joe StapletonJoe Stapleton
Nancy CarrollNancy Carroll

درباره فیلم انسان بی منطق


مرد بی‌منطق (Irrational Man‎) یک فیلم به کارگردانی و نویسندگی وودی آلن است که در سال 2015 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده لتی آرونسون، استیون تننبام و ادوراد والسون قرار داشت.

فیلم مرد بی‌منطق آن‌طور که باید در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق عمل نکرد و نمرات پایینی دریافت کرد. منتقدان داستان فیلم‌ را خسته‌کننده دانسته و فیلم‌نامه آن را ضعیف توصیف کردند.

این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش خوبی در گیشه داشت. فیلم مرد بی‌منطق که با بودجه 11 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 27 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم مرد بی‌منطق به ایفای نقش پرداختند می‌توان به واکین فینیکس، پارکر پوزی و اما استون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: استاد فلسفه در دانشگاهی در شهر کوچکی در نیوانگلند، اِیب، دچار بحران وجودی شده ‌است. او زندگی خود را بدون معنی می‌بیند و هر روز افسرده است و شدیدا به الکل روی آورده است.




بنر فیلم جادو در مهتاب
پوستر فیلم جادو در مهتاب

جادو در مهتاب

Magic in the Moonlight
کارگردان: Woody Allen نویسنده: Woody Allen
سال انتشار:2014محصول: فرانسه , ایالات متحده
Colin FirthColin Firth
Emma StoneEmma Stone
Hamish LinklaterHamish Linklater
Marcia Gay HardenMarcia Gay Harden
Jacki WeaverJacki Weaver
Erica LeerhsenErica Leerhsen

درباره فیلم جادو در مهتاب


جادو در مهتاب (Magic in the Moonlight) یک فیلم در ژانر کمدی و عاشقانه است که می‌تواند در لیست بهترین فیلم های وودی آلن قرار بگیرد. وودی آلن وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. لتی آرونسون و استیون تننبام نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم جادو در مهتاب با واکنش‌های منفی منتقدان مواجه شد و نمرات پایینی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و داستان انتقاد کردند.

فیلم جادو در مهتاب توانست عملکرد نسبتا خوبی در گیشه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 16 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 32 میلیون دلار فروش کرد. اما استون، کالین فرث، همیش لینکلیتر، مارسیا گی هاردن، جکی ویور، کاترین مک‌کورمک، آیلین اتکینز، اریکا لیرسن، لیونل آبلانسکی، سایمن مک‌برنی و اوته لمپر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم جادو در مهتاب بدین شرح است: استنلی کرافورد، شعبده‌باز موفقی در لندن است که با آرایش و لباس چینی برنامه اجرا می‌کند. سرگرمی اصلی استنلی، رو کردن دست مدعیان به احضار روح و ارتباط با عالم غیب است.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های وودی آلن

عکس پروفایل

شما