خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک

بهترین فیلم های آلفرد هیچکاک – آلفرد هیچکاک یکی از بهترین کارگردان‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود که با فیلم‌های جذابش نام خود را در سراسر جهان ماندگار کرد.

این کارگردان متولد سال 1899 بود و در سال 1980 و در سال 80 سالگی جان خود را از دست داد. هیچکاک در طول دوران حرفه‌ای خود به جوایز مختلفی دست پیدا کرد.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های آلفرد هیچکاک را به شما معرفی کنیم. با ملوفیلم همراه باشید.




بنر فیلم توطئه خانوادگی
پوستر فیلم توطئه خانوادگی

توطئه خانوادگی

Family Plot
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Ernest Lehman
سال انتشار:1976محصول: ایالات متحده
Karen BlackKaren Black
Bruce DernBruce Dern
Barbara HarrisBarbara Harris
William DevaneWilliam Devane
Ed LauterEd Lauter
Cathleen NesbittCathleen Nesbitt

درباره فیلم توطئه خانوادگی


توطئه خانوادگی (Family Plot‎) یکی از بهترین فیلم‌های جنایی و معمایی محسوب می‌شود که در سال 1976 اکران شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده آلفرد هیچکاک قرار داشت. ارنست لمان نیز وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده داشت.

فیلم توطئه خانوادگی پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. این فیلم در زمینه بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت، اما منتقدان به فیلم‌نامه آن ایرادات مختلفی وارد کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به باربارا هریس، بروس درن، کارن بلک، ویلیام دیون، اد لاتر، کتلین نزبیت، کاترین هلموند و نیکلاس کلسانتو اشاره کرد. فیلم توطئه خانوادگی در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت؛ این فیلم که با بودجه 4.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 13 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فردی به اسم بلانچای تیلر که به دروغ خود را به عنوان یک روانشناس جا زده ‌است، به همراه معشوقه‌اش، جورج لوملی تلاش می‌کنند تا برادرزاده یک زن سالخورده و ثروتمند را که تنها وارث اوست، فریب دهند.




بنر فیلم مارنی
پوستر فیلم مارنی

مارنی

Marnie
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Jay Presson Allen , Evan Hunter
سال انتشار:1964محصول: ایالات متحده
Tippi HedrenTippi Hedren
Sean ConnerySean Connery
Diane BakerDiane Baker
Martin GabelMartin Gabel
Louise LathamLouise Latham
Alan NapierAlan Napier

درباره فیلم مارنی


مارنی (Marnie) یک فیلم روانشناسانه است که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده آلفرد هیچکاک قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط جوزف استفانو به رشته تحریر درآمد.

فیلم مارنی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و نمرات خوبی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و فیلم‌نامه عالی تحسین کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به شون کانری، تیپی هدرن، دایان بیکر، مارتین گابل و آلن نیپی‌یر اشاره کرد.

این فیلم در گیشه کمی بیشتر از بودجه تولیدش فروش فروش کرد. فیلم مارنی که با بودجه 3 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 7 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مارنی ادگار یک شخصیت جذاب و روان‌پریش است که مبلغ ده هزار دلار از محل کار خود می‌دزدد و فرار می‌کند. در تحقیقات پلیس مشخص می‌شود که استخدام او بدون بررسی سوابق کاری او صورت گرفته است. مارنی در ادامه برای استخدام به محل دیگری مراجعه می‌کند و در آنجا با مارک، که در محل کار قبلی مارنی با او ملاقات کرده، روبه‌رو می‌شود. مارک با وجود اینکه از سرقت پول توسط مارنی مطلع است، به او برای استخدام کمک می‌کند.




بنر فیلم پرندگان
پوستر فیلم پرندگان

پرندگان

The Birds
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده:
سال انتشار:1964محصول: ایالات متحده
Tippi HedrenTippi Hedren
Rod TaylorRod Taylor
Jessica TandyJessica Tandy

درباره فیلم پرندگان


پرندگان (The Birds) یکی دیگر از بهترین فیلم‌ های آلفرد هیچکاک محسوب می‌شود که در سال 1963 اکران شد. هیچکاک به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط ایوان هانتر نوشته شد.

فیلم پرندگان در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و واکنش‌های مثبت آنان را در پی داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تیپی هدرن، راد تیلور، جسیکا تندی، سوزان پلشت، ورونیکا کارترایت و روث مک‌دویت اشاره کرد.

این فیلم مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و فروش بسیار بالایی داشت. فیلم پرندگان که با بودجه 2.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 11 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم پرندگان بدین شرح است: ملانی دانیلز دختری ماجراجو و ثروتمندی است که با وکیل جوانی به نام میچ برنر مقیم خلیج بودگا آشنا می‌شود. سپس به بهانه اینکه دو مرغ عشق برای جشن تولد خواهر کوچکش هدیه ببرد رهسپار خلیج بودگا می‌شود. در آنجا ملانی مورد حمله یک پرنده قرار می‌گیرد و مجبور می‌شود شب را در خانه انی هیورث آموزگاری محلی که دلباخته میچ است سر کند.




بنر فیلم روانی

روانی

Psycho
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Joseph Stefano
سال انتشار:1960محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Anthony PerkinsAnthony Perkins
Janet LeighJanet Leigh
Vera MilesVera Miles
John GavinJohn Gavin
Martin BalsamMartin Balsam
John McIntireJohn McIntire

درباره فیلم روانی


روانی (Psycho) یک فیلم در ژانر روانشناختی است که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده آلفرد هیچکاک قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط جوزف استفانو نوشته شد. فیلم روانی برپایه رمانی به همین نام اثر رابرت بلاک ساخته شد.

فیلم روانی پس از اکران نقدهای مثبت منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه عملکرد گروه بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه تحسین کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آنتونی پرکینز، جنت لی، جان گوین، ورا مایلز و لورن تاتل اشاره کرد. فیلم روانی در گیشه خارق‌العاده ظاهر شد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم که با بودجه 800 هزار دلاری ساخته شده بود، حدود 50 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم روانی بدین شرح است: مارین کرین به امید تسهیل کار ازدواجش با سام لومیس پول‌های کارفرمایش را می‌دزدد و از شهر محل سکونتش خارج می‌شود و بین راه در هتل بیتس، که جوانی به اسم نورمن بیتس اداره‌اش می‌کند، به استراحت می‌پردازد. نورمن به او می‌گوید که همراه مادر از لحاظ روانی نامتعادلش در خانه کنار هتل زندگی می‌کند.




بنر فیلم سرگیجه

سرگیجه

Vertigo
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Alec Coppel , Samuel A. Taylor
سال انتشار:1958محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
James StewartJames Stewart
Kim NovakKim Novak
Barbara Bel GeddesBarbara Bel Geddes
Tom HelmoreTom Helmore
Henry JonesHenry Jones
Raymond BaileyRaymond Bailey

درباره فیلم سرگیجه


سرگیجه (Vertigo) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های آلفرد هیچکاک جای بگیرد. آلفرد هیچکاک به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشت. فیلم سرگیجه برپایه رمانی فرانسوی به نام از میان مردگان اثر بوالو نارسژاک ساخته شد.

منتقدان از فیلم سرگیجه به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما یاد کردند و نمرات بسیار بالایی به آن اعطا کردند. این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و داستان مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم سرگیجه فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند. این فیلم که با بودجه 2.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 7.3 میلیون دلار فروش کرد. جیمز استوارت، کیم نواک و هنری جونز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم سرگیجه بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به پلیسی به اسم اسکاتی فرگوسن است که در جریان یک تعقیب و گریز به دلیل سرگیجه نمی‌تواند مأموریتش را درست انجام دهد و در نتیجه بازنشسته می‌شود. رفیقی قدیمی از او می‌خواهد مراقب همسرش مادلن باشد که اخیرا رفتارش عجیب و غریب شده ‌است.




بنر فیلم مردی که زیاد می‌دانست
پوستر فیلم مردی که زیاد می‌دانست

مردی که زیاد می‌دانست

The Man Who Knew Too Much
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: John Michael Hayes
سال انتشار:1956محصول: ایالات متحده
James StewartJames Stewart
Doris DayDoris Day
Brenda De BanzieBrenda De Banzie
Bernard MilesBernard Miles
Ralph TrumanRalph Truman
Daniel GélinDaniel Gélin

درباره فیلم مردی که زیاد می‌دانست


مردی که زیاد می‌دانست (The Man Who Knew Too Much) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آلفرد هیچکاک است که در سال 1956 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط چالز مایکل هیس نوشته شد.

فیلم مردی که زیاد می‌دانست موفق شد نمرات خوبی از جانب منتقدان دریافت کند و با واکنش‌های مثبت آنان مواجه شود. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دوریس دی، جیمز استوارت، برندا ده بنزی و برنارد میلز اشاره کرد.

این فیلم عملکرد خوبی از خود در گیشه برجای گذاشت و توانست سود زیادی برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. فیلم مردی که زیاد می‌دانست با بودجه 1.2 میلیون دلاری ساخته شده بود و حدود 11.3 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: خانواده‌ای آمریکایی به نام‌های دکتر بن مککنا و همسرش جو و پسرشان هنک برای گذراندن تعطیلات خود به مراکش می‌روند. در پی درگیری که بین آن‌ها و یکی از اهالی مراکش در اتوبوسی رخ می‌دهد، با مردی به نام لوییس برنارد آشنا می‌شوند که به آن‌ها کمک می‌کند. لوییس برنارد که مردی فرانسوی است آن‌ها را برای صرف شام در رستورانی دعوت می‌کند. در همان شب بن و جو در رستوران با زوج دریتون آشنا می‌شوند که برای گذران تعطیلات به مراکش آمده‌اند.




بنر فیلم برای گرفتن یک دزد
پوستر فیلم برای گرفتن یک دزد

برای گرفتن یک دزد

To Catch a Thief
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: John Michael Hayes
سال انتشار:1955محصول: ایالات متحده
Cary GrantCary Grant
Grace KellyGrace Kelly
Jessie Royce LandisJessie Royce Landis
John WilliamsJohn Williams
Charles VanelCharles Vanel
Brigitte AuberBrigitte Auber

درباره فیلم برای گرفتن یک دزد


گرفتن یک دزد (To Catch a Thief) یکی از بهترین فیلم های عاشقانه و جنایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آلفرد هیچکاک است که برپایه رمانی به همین نام اثر دیوید اف. داج ساخته شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جان مایکل هیز به رشته تحریر درآمد.

فیلم گرفتن یک دزد موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کری گرانت، گریس کلی، جسی رویس لندیس، جان ویلیامز، چارلز وانل، بریژیت اوبر، بری نورتون، دومینیک داوری، ژان مارتینلی، رنه بلانکارد و یوجین بوردن اشاره کرد.

این فیلم طی مراسم اسکار در سه بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس نامزد دریافت جایزه شده بود، که تنها توانست جایزه بهترین فیلم‌برداری را کسب کند.

فیلم گرفتن یک دزد فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد؛ این فیلم که با بودجه 2.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 8.75 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک سارق جواهرات کهنه کار، با نام جان رابی توسط پلیس فرانسه به دلیل حضور در سرقت های سریالی تحت تعقیب است. هنگامی که پلیس برای تحقیق و بازپرسی از او به ویلایش در بالای تپه می‌آید، او با فرار از دست آن‌ها، به رستوران متعلق به دوستش، برتانی می‌رود. کارمندان این رستوران، اعضای باند قدیمی رابی گربه هستند که به دلیل حضور و فعالیت در جبهه مقاومت فرانسه در طول جنگ جهانی دوم به صورت مشروط از زندان آزاد شده‌اند.




بنر فیلم ام را به نشانه مرگ بگیر
پوستر فیلم ام را به نشانه مرگ بگیر

ام را به نشانه مرگ بگیر

Dial M for Murder
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Frederick Knott
سال انتشار:1954محصول: ایالات متحده
Ray MillandRay Milland
Grace KellyGrace Kelly
Robert CummingsRobert Cummings
John WilliamsJohn Williams
Anthony DawsonAnthony Dawson
Leo BrittLeo Britt

درباره فیلم ام را به نشانه مرگ بگیر


ام را به نشانه مرگ بگیر (Dial M For Murder) یک فیلم در ژانر جنایی است که می‌تواند در لیست بهترین فیلم های آلفرد هیچکاک قرار بگیرد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده آلفرد هیچکاک قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط فردریک نات نوشته شد.

ام را به نشانه مرگ بگیر توجه منتقدان زیادی را به سمت خود جلب کرد و واکنش‌های مثبت آنان را به همراه داشت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به گریس کلی، ری میلند، آنتونی داوسون و رابرت کامینگز اشاره کرد.

ام را به نشانه مرگ بگیر در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش خوبی داشت. این فیلم با بودجه تولید 1.4 میلیون دلاری‌اش، حدود 6 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مارگوت مری وندایس، زنی ثروتمند و همسر یک تنیس‌باز حرفه‌ای به اسم تونی وندایس است. او پیش‌تر در زمان غیبت شوهرش با نویسنده‌ای آمریکایی به نام مارک هالیدی رابطه عاشقانه کوتاهی داشته ‌است. تونی تصمیم می‌گیرد برای این که بیشتر در کنار همسرش باشد از بازی تنیس دست بکشد و شغلی معمولی پیدا کند.




بنر فیلم من اعتراف میکنم
پوستر فیلم من اعتراف میکنم

من اعتراف میکنم

I Confess
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: William Archibald , George Tabori
سال انتشار:1953محصول: ایالات متحده
Montgomery CliftMontgomery Clift
Anne BaxterAnne Baxter
Karl MaldenKarl Malden
Brian AherneBrian Aherne
O.E. HasseO.E. Hasse
Roger DannRoger Dann

درباره فیلم من اعتراف میکنم


اعتراف می‌کنم (I Confess‎) یکی از بهترین فیلم های جنایی و درام سینما است که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده آلفرد هیچکاک قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط جورج تابوری و ویلیام آرچیبالد نوشته شد.

فیلم اعتراف می‌کنم نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد و با نظرات مثبت منتقدان روبه‌رو شد. این فیلم در زمینه بازی بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در فیلم اعتراف می‌کنم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مونتگومری کلیفت، آن بکستر، او. ئی. هاسه، کارل مالدن، برایان اهرن، او. ئی. هاسه و دالی هاس اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: اوتو کلر مهاجری آلمانی و خادم کلیسایی در کبک کانادا، یک وکیل را که هنگام دزدی خانه‌اش او را دیده است می‌کشد؛ اما چون برای شناخته نشدن لباس کشیشی به تن داشته، سوءظن‌ها متوجه پدر مایکل ویلیام لوگان می‌شود.




بنر فیلم طناب
پوستر فیلم طناب

طناب

Rope
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Ben Hecht , Arthur Laurents , Patrick Hamilton , Hume Cronyn
سال انتشار:1948محصول: ایالات متحده
James StewartJames Stewart
John DallJohn Dall
Farley GrangerFarley Granger
Constance CollierConstance Collier
Douglas DickDouglas Dick
Edith EvansonEdith Evanson

درباره فیلم طناب


طناب (Rope) یک فیلم جنایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آلفرد هیچکاک است که در سال 1948 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط پاتریک همیلتون نوشته شد.

فیلم طناب توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، داستان مهیج و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیمز استوارت، جان دال، فارلی گرانگر، جوآن چندلر، کونستانس کولیر، داگلاس دیک، ادیث اوانسون، دیک هوگان و سدریک هاردویک اشاره کرد.

فیلم طناب در بخش فروش موفق عمل نکرد و نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. این فیلم که با بودجه 1.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 2.2 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دو جوان، به نام‌های شو براندون و فیلیپ مرگان که به نظریه انسان برتر معتقد هستند، دوست و همکلاسی سابق خود، دیوید کنتلی را در آپارتمان خود، با طنابی خفه می‌کنند. آن‌ها به قتل به عنوان یک ورزش فکری نشاط‌آور نگاه می‌کنند و می‌خواهند با ارتکاب این قتل نظریه برتر بودن خود را اثبات کنند و در همین راستا از این امر با عنوان یک جنایت کامل یاد می‌کنند. پس از اتمام عملیات قتل، شو و فلیپ، جسد دیوید را در یک صندوقچه چوبی بزرگ عتیقه جاسازی می‌کنند و تعدادی از دوستانشان را برای یک مهمانی به آپارتمان خود، که نمای بیرونی آن یک نمای پانوراما از افق منهتن است، دعوت می‌کنند.




بنر فیلم بدنام
پوستر فیلم بدنام

بدنام

Notorious
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Alfred Hitchcock , Ben Hecht
سال انتشار:1946محصول: ایالات متحده
Ingrid BergmanIngrid Bergman
Cary GrantCary Grant
Claude RainsClaude Rains
Leopoldine KonstantinLeopoldine Konstantin
Louis CalhernLouis Calhern
Alex MinotisAlex Minotis

درباره فیلم بدنام


بدنام (Notorious) یکی دیگر از بهترین فیلم های آلفرد هیچکاک محسوب می‌شود که در سال 1946 اکران شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده آلفرد هیچکاک قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط بن هکت نوشته شد.

فیلم بدنام یکی از بهترین فیلم‌های جهان محسوب می‌شود که پس از اکران توانست نقدهای مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه تمجید کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کری گرنت، اینگرید برگمن، کلود رینس، بیا بنادرت و گوین گوردن اشاره کرد. فیلم بدنام فروش خوبی در گیشه داشت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند؛ این فیلم با بودجه تولید 2 میلیون دلاری، حدود 24 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: آلیسیا هوبرمن دختر یک جاسوس نازی دستگیر و محکوم شده، به دولین مأمور مخفی آمریکایی علاقه‌مند می‌شود. دولین، آلیسیا را به کمک می‌طلبد تا نقش عنصر نفوذی در تشکیلات دشمن را بازی کند.




بنر فیلم طلسم‌ شده
پوستر فیلم طلسم‌ شده

طلسم‌ شده

Spellbound
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Ben Hecht
سال انتشار:1945محصول: ایالات متحده
Ingrid BergmanIngrid Bergman
Gregory PeckGregory Peck
Michael ChekhovMichael Chekhov
Leo G. CarrollLeo G. Carroll
Rhonda FlemingRhonda Fleming
John EmeryJohn Emery

درباره فیلم طلسم‌ شده


طلسم شده (Spellbound) یکی از بهترین فیلم های معمایی محسوب می‌شود که در سال 1945 اکران شد. آلفرد هیچکاک وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. دیوید او سلزنیک تهیه‌کننده این فیلم بود. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده آنگوس مک‌فیل و بن هکت قرار داشت.

فیلم طلسم شده موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزد و با واکنش‌های مثبت آنان روبه‌رو شود. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه تمجید کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اینگرید برگمن، گری گوری پک و میخائیل چخوف اشاره کرد.

فیلم طلسم شده موفق شد توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و فروش بسیار بالایی داشته باشد. این فیلم که با بودجه 1.5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 6 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم طلسم شده بدین شرح است: در یک مرکز روانپزشکی، مدیریت به دکتر آنتونی ادواردز سپرده می‌شود که جوان اما دارای دانش بسیاری است. کمی بعد از شروع به کار او در مرکز، مشخص می‌شود که این فرد خود را به جای دکتر واقعی که به قتل رسیده جا زده‌است. در این بین یکی از روانپزشکان که دلباخته جوان شده در می‌یابد که او در واقع یک بیمار روانی بی‌گناه است و تلاش او را نجات دهد.




بنر فیلم سایه شک
پوستر فیلم سایه شک

سایه شک

Shadow of a Doubt
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Alma Reville , Sally Benson , Thornton Wilder
سال انتشار:1943محصول: ایالات متحده
Teresa WrightTeresa Wright
Joseph CottenJoseph Cotten
Macdonald CareyMacdonald Carey
Henry TraversHenry Travers
Patricia CollingePatricia Collinge
Hume CronynHume Cronyn

درباره فیلم سایه شک


فیلم سایه یک شک (Shadow of a Doubt) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های آلفرد هیچکاک را داراست. جک اچ. اسکربال وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط تورنتون وایلدر، سالی بنسون و الما لوسی رویل به رشته تحریر درآمد.

فیلم سایه یک شک موفق شد تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و نمرات خوبی دریافت کند. این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری، کارگردانی و داستان مورد تحسین قرار گرفت. ترزا رایت، جوزف کاتن، مکدونالد کری، پاتریسیا کالینج و هنری تراورز ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم سایه یک شک حدود 1.5 میلیون دلار در گیشه فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: چارلی اوکلی وارد یک شهر آفتابی در کالیفرنیا می‌شود تا مدتی نزد خانواده خواهرش زندگی کند. افراد خانواده از او به گرمی استقبال می‌کنند و به خصوص دختر نوجوان خانواده مسحور دایی جذاب و دنیا دیده اش می‌شود؛ ولی دایی در حال فرار است و در واقع گمان می‌رود که مسئول مرگ چندین بیوه ثروتمند در نقاط مختلف کشور باشد. دختر جوان که ابتدا اخطار یک کارآگاه جوان را جدی نمی‌گیرد به تدریج به وضعیت روانی بیمارگونه دایی‌اش پی می‌برد.




بنر فیلم ربکا
پوستر فیلم ربکا

ربکا

Rebecca
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Robert E. Sherwood , Joan Harrison
سال انتشار:1940محصول: ایالات متحده
Laurence OlivierLaurence Olivier
Joan FontaineJoan Fontaine
George SandersGeorge Sanders
Judith AndersonJudith Anderson
Nigel BruceNigel Bruce
Reginald DennyReginald Denny

درباره فیلم ربکا


ربه‌کا (Rebecca) یک فیلم به کارگردانی آلفرد هیچکاک است که در سال 1940 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده دیوید سلزنیک قرار داشت. فیلم‌نامه فیلم ربه‌کا نیز توسط جوان هریسون و رابرت ای شروود نوشته شد.

فیلم‌ ربه‌کا توانست با تحسین منتقدان مواجه شود و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و کارگردانی تحسین منتقدان را به همراه داشت. فیلم ربه‌کا طی مراسم اسکار در 11 بخش ازجمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود، که تنها موفق به کسب دو جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم‌برداری شد.

جون فونتین، لارنس الیویه، جودیت اندرسون و جرج سندرز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش خوبی در باکس‌آفیس داشت. این فیلم که با بودجه 1.2 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 6 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم ربه‌کا بدین شرح است: ندیمه‌ای جوان در مونت کارلو با مرد جوان ثروتمندی به اسم ماکسیم دو وینتر که همسرش ربه‌کا را به تازگی از دست داده‌است آشنا می‌شود. این دو عاشق یکدیگر شده و ازدواج می‌کنند. ماکسیم همسرش را به عمارت باشکوه ماندرلی می‌آورد، اما خدمتکاران که هنوز به همسر اول ماکسیم که به طرز مشکوکی جان داده ‌است وفادارند، خانم دو وینتر جدید را با بی‌میلی به عنوان بانوی خانه می‌پذیرند. اما در رأس آنان خانم دانور، ندیمه وفادار ربه‌کاست که بانوی زیبارویش را همچنان می‌ستاید و برخوردی سرد و ترسناک با بانوی جدید خانه دارد.




بنر فیلم خرابکاری
پوستر فیلم خرابکاری

خرابکاری

Sabotage
کارگردان: Alfred Hitchcock نویسنده: Charles Bennett
سال انتشار:1937محصول: بریتانیا
Sylvia SidneySylvia Sidney
Oskar HomolkaOskar Homolka
Desmond TesterDesmond Tester
John LoderJohn Loder
Joyce BarbourJoyce Barbour
Matthew BoultonMatthew Boulton

درباره فیلم خرابکاری


خرابکاری (Sabotage) یکی دیگر از بهترین فیلم های آلفرد هیچکاک محسوب می‌شود که در سال 1936 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده مایکل بالکن قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط چالرز بنت نوشته شد.

فیلم خرابکاری نمرات متوسطی دریافت کرد و واکنش‌های مختلف منتقدان را در پی داشت. این فیلم در زمینه بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت، اما در زمینه فیلم‌نامه مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اسکار هومولکا، سیلویا سیدنی و آستین ترور اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم خرابکاری بدین شرح است: آنارشیستی به نام ورلاک در لندن سالنی سینمایی برای پوشش فعالیت‌هایش که ماهیت آن را حتی از همسرش پنهان کرده ‌است اداره می‌کند. ورلاک که فکر می‌کند رفتارش زیر نظر گرفته شده است، از برادر جوان همسرش می‌خواهد که بسته‌ای حاوی یک بمب را تحویل دهد. پسرک سر راه مدتی به وقت‌گذرانی می‌پردازد و در نتیجه خود در انفجار بمب کشته می‌شود. همسر اندوه زده ورلاک با کارد آشپزخانه به‌طور ناگهانی همسرش را به قتل می‌رساند. ولی این اقدام به علت انفجار که به دست همکاران ورلاک در سینما رخ می‌دهد پنهان می‌ماند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک

عکس پروفایل

شما