خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های جک نیکلسون




بنر فیلم قرمزها
پوستر فیلم قرمزها

قرمزها

Reds
کارگردان: Warren Beatty نویسنده: Warren Beatty , Elaine May , Trevor Griffiths
سال انتشار:1981محصول: ایالات متحده
Warren BeattyWarren Beatty
Diane KeatonDiane Keaton
Edward HerrmannEdward Herrmann
Jerzy KosińskiJerzy Kosiński
Jack NicholsonJack Nicholson
Paul SorvinoPaul Sorvino

درباره فیلم قرمزها


سرخ‌ها (Reds) اثری به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی وارن بیتی است که به موفقیت‌های مختلفی دست یافت. ترور گریفیث نیز در امر نویسندگی بیتی را همراهی کرد.

فیلم سرخ‌ها با استقبال منتقدان در گیشه روبه‌رو شد و مورد تحسین آنان قرار گرفت. در این فیلم بازیگرانی همچون وارن بیتی، دایان کیتن، ادوارد هرمن، یرژی کوشینسکی، جک نیکلسون، مورین استیپلتون و پل سوروینو به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم در مراسم اسکار در 12 بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود، که در سه بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن این جایزه را کسب کرد.

فیلم سرخ‌ها طی مراسم گلدن گلوب نیز در هفت رشته ازجمله بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم درام نامزد دریافت جایزه شد که تنها توانست جایزه بهترین کارگردانی را کسب کند.

این فیلم در حوزه فروش چندان موفق نبود و تنها کمی بیشتر از بودجه تولیدش فروش کرد. فیلم سرخ‌ها که با بودجه 32 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 40 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: اوایل قرن بیستم جان رید، روزنامه‌نگاری رادیکال، رابطه‌ای پرفرازونشیب با نویسنده‌ای به اسم لوییز برایان دارد. رید، همچنین با گروهی از شخصیت‌های سرشناس معاصر خود برخوردها و رفت‌وآمدهایی داشته ‌است.




بنر فیلم پنج قطعه آسان
پوستر فیلم پنج قطعه آسان

پنج قطعه آسان

Five Easy Pieces
کارگردان: Bob Rafelson نویسنده: Carole Eastman
سال انتشار:1970محصول: ایالات متحده
Jack NicholsonJack Nicholson
Karen BlackKaren Black
Susan AnspachSusan Anspach
Billy Green BushBilly Green Bush
Fannie FlaggFannie Flagg
Sally StruthersSally Struthers

درباره فیلم پنج قطعه آسان


پنج قطعه آسان (Five Easy Pieces) فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی باب رافلسون است که می‌تواند در لیست بهترین فیلم های جک نیکلسون قرار بگیرد.

این فیلم با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بالایی دریافت کرد. منتقدان از فیلم پنج قطعه آسان به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمند تمجید کردند.

فیلم پنج قطعه آسان طی مراسم اسکار در چهار بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج رشته ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شد که تنها موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم پنج قطعه آسان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جک نیکلسون، سوزان آنسپاک و کلی گرینبوش اشاره کرد. فیلم پنج قطعه آسان در مقایسه با بودجه بسیار پایینش فروش خوبی را تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 1.8 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 18 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: بابی دوپه با دوستش التون که دارای یک همسر و یک پسر بچه است در یک میدان نفتی در استان کرن، کالیفرنیا کار می‌کند. بابی بیشتر اوقات خود را یا با معشوقه پیشخدمت خود رایت که آرزو دارد آواز کانتری بخواند می‌گذراند، یا با دوستش التون مست می‌شود.

بهترین فیلم های جک نیکلسون – از جک نیکلسون می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما یاد کرد که به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

نیکلسون با ایفای نقش‌هایی خارق‌العاده توانسته شخصیت‌های سینمایی زیادی را بسازد که تاابد در تاریخ سینما ماندگار بمانند.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های جک نیکلسون را به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم رفتگان

رفتگان

The Departed
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: William Monahan , Alan Mak , Felix Chong
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jack NicholsonJack Nicholson
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Matt DamonMatt Damon
Mark WahlbergMark Wahlberg
Vera FarmigaVera Farmiga
Martin SheenMartin Sheen

درباره فیلم رفتگان


رفتگان (The Departed) یک فیلم جنایی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که در سال 2006 اکران شد. برد گری، گراهام کینگ، روی لی و برد پیت به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط ویلیام موناهان نوشته شد.

فیلم رفتگان در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق عمل کرد و نمرات بسیار بالایی دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، داستان جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی محشر مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین تدوین توانست این جایزه را کسب کند. فیلم رفتگان طی مراسم گلدن گلوب در شش رشته ازجمله بهترین فیلم درام نامزد دریافت جایزه شد که تنها در بخش بهترین کارگردانی توانست این جایزه را به‌دست بیاورد.

فیلم رفتگان حضور درخشانی در گیشه داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم با بودجه تولید 90 میلیون‌ دلاری‌اش، حدود 289 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون، جک نیکلسون، مارک والبرگ، مارتین شین و ویرا فارمیگا اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یکی از مأموران اداره پلیس شهر بوستون به اسم بیلی کاستیگان از سوی مافوقانش یعنی کاپیتان کوئینان و سرجوخه دیگنام مأمور می‌شود تا به صورت ناشناس در تشکیلات یک باند خلافکاری بسیار بزرگ و خطرناک که رهبری آن برعهده فردی به نام فرانک کاستلو قرار دارد نفوذ کند تا اخبار آنجا را به اداره پلیس منتقل کند. از طرف دیگر یکی از افراد مهم و وفادار به کاستلو به اسم کالین سالیوان به‌عنوان یک پلیس به اداره پلیس شهر می‌پیوندد تا برای کاستلو خبرچینی کند. پس از گذشت مدتی از این اتفاقات بیلی متوجه می‌شود که خلافکارها یک جاسوس در اداره پلیس دارند و کالین نیز از طرف دیگر پی می‌برد فردی در تشکیلات آن‌ها برای اداره پلیس جاسوسی می‌کند.




بنر فیلم درخشش

درخشش

The Shining
کارگردان: Stanley Kubrick نویسنده: Stanley Kubrick , Diane Johnson
سال انتشار:1980محصول: ایالات متحده , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Jack NicholsonJack Nicholson
Shelley DuvallShelley Duvall
Scatman CrothersScatman Crothers
Danny LloydDanny Lloyd
Barry NelsonBarry Nelson
Joe TurkelJoe Turkel

درباره فیلم درخشش


درخشش (The Shining) یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک و روانشناسانه به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی استنلی کوبریک است که یکی از بهترین فیلم های جک نیکلسون محسوب می‌شود. فیلم درخشش برپایه رمانی به همین نام اثر استیون کینگ ساخته شد.

فیلم درخشش در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و توانست تحسین گسترده منتقدان را برانگیزد. این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم درخشش در گیشه نیز قدرتمند ظاهر شد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم که با بودجه 19 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 44 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جک نیکلسون، شلی دووال، بری دنن، ورونیکا فورکه و اسکتمن کراترز اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم درخشش بدین شرح است: مرد نویسنده‌ای به همراه همسر و فرزندش در هتلی به عنوان سرایدار اقامت می‌گزیند تا در طول فصل زمستان و در آرامش فضای هتل داستانش را به پایان برد. در طول فصل زمستان به دلیل بارش برف بسیار راه‌های مواصلاتی به هتل بسته شده و به همین علت جک تورنس با خانواده خود به‌عنوان سرایدار در این هتل در طول زمستان استخدام می‌شود. فضای وهم‌آلود و تنهایی در این مکان موجب نوعی روان‌گسیختگی در جک می‌شود.




بنر فیلم لیست آرزوها

لیست آرزوها

The Bucket List
کارگردان: Rob Reiner نویسنده: Justin Zackham
سال انتشار:2007محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jack NicholsonJack Nicholson
Morgan FreemanMorgan Freeman
Sean HayesSean Hayes
Beverly ToddBeverly Todd
Alfonso FreemanAlfonso Freeman
Destiny BrownridgeDestiny Brownridge

درباره فیلم لیست آرزوها


فهرست آرزوها (The Bucket List) یک فیلم درام و کمدی به کارگردانی راب رینر است که در سال 2007 اکران شد. آلن گریزمن وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط جاستین زکام به رشته تحریر درآمد.

فیلم فهرست آرزوها توانست توجه منتقدان را به سمت خود جلب کند و با واکنش‌های مثبت آنان روبه‌رو شود. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازیگری و شخصیت‌پردازی‌ها تمجید کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جک نیکلسون، مورگان فریمن و کارن مارویاما اشاره کرد.

این فیلم موفق شد توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و نمرات بسیار بالایی را دریافت کند. فیلم فهرست آرزوها که با بودجه 45 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 175 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم فهرست آرزوها بدین شرح است: ادوارد مدیر ثروتمند یک بیمارستان به دلیل ابتلا به سرطان در بیمارستان خودش بستری می‌شود. بعد از مدتی متوجه می‌شود که بین شش تا دوازده ماه بیشتر به پایان عمرش باقی نمانده است. هم اتاقی او، کارتر نیز وقت زیادی ندارد. پس این دو نفر، تصمیم می‌گیرند با استفاده از پول ادوارد کارهایی را که دوست دارند انجام بدهند، قبل از آنکه عمرشان به پایان برسد.




بنر فیلم نگهبان گذرگاه
پوستر فیلم نگهبان گذرگاه

نگهبان گذرگاه

The Crossing Guard
کارگردان: Sean Penn نویسنده: Sean Penn
سال انتشار:1995محصول: ایالات متحده
Jack NicholsonJack Nicholson
David MorseDavid Morse
Anjelica HustonAnjelica Huston
Robin WrightRobin Wright
Piper LauriePiper Laurie
Richard BradfordRichard Bradford

درباره فیلم نگهبان گذرگاه


نگهبان گذرگاه (The Crossing Guard) فیلمی در ژانر درام و جنایی است که وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی آن برعهده شان پن قرار داشت. فیلم نگهبان گذرگاه نیز می‌تواند لیست بهترین فیلم های جک نیکلسون قرار بگیرد.

این فیلم نتوانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و با واکنش‌های منفی آنان مواجه شد. فیلم نگهبانان گذرگاه به دلیل روند داستانی گیج‌کننده و فیلم‌نامه ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت.

فیلم نگهبان گذرگاه به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم که با بودجه 9 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 867 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جک نیکلسون، دیوید مورس، رابین رایت، آنجلیکا هیوستون، پایپر لوری و ریچارد برادفورد اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نگهبان گذرگاه بدین شرح است: فردی گیل بعد از کشته شدن دختر کوچکش در یک تصادف، شش سال منتظر مانده تا جان بوث مردی که مسئول این اتفاق است از زندان آزاد شود. در روز آزادی‌اش، گیل با او ملاقات کرده و اعلام می‌کند ظرف یک هفته او را به قتل خواهد رساند.




بنر فیلم گرگ
پوستر فیلم گرگ

گرگ

Wolf
کارگردان: Mike Nichols نویسنده: Wesley Strick , Jim Harrison
سال انتشار:1994محصول: ایالات متحده
Jack NicholsonJack Nicholson
Michelle PfeifferMichelle Pfeiffer
Christopher PlummerChristopher Plummer
James SpaderJames Spader
Kate NelliganKate Nelligan
Richard JenkinsRichard Jenkins

درباره فیلم گرگ


گرگ (Wolf) یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه و ترسناک به کارگردانی مایک نیکولز است که در سال 1994 اکران شد. داگلاس ویک و نیل ای. ماچلیس تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط جیم هریسون، وسلی استریک و الانی می نوشته شد.

فیلم گرگ پس از اکران واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت و نمرات پایینی دریافت کرد. منتقدان به فیلم‌نامه این اثر ایردات اساسی گرفته و اعتقاد داشتند که شخصیت‌پردازی‌ها به خوبی صورت نگرفته است.

فیلم گرگ در گیشه عملکرد نسبتا خوبی داشت و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم که با بودجه 70 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود131 میلیون دلار فروش کرد. جک نیکلسون، میشل فایفر، جیمز اسپیدر، ریچارد جنکینز و کریستوفر پلامر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم گرگ بدین شرح است: ویل راندل در راه بازگشت به خانه توسط یک گرگ گاز گرفته می‌شود. او مدیر یک انتشارات است و هم‌زمان در چند روز بعد توسط رئیس جدید ریموند آلدن از شغل خود برکنار می‌شود و استوارت سوینتون جایگزین او می‌شود. کم‌کم ویژگی‌ها و خصوصیات ویل دچار تغییر می‌شود و بیشتر به یک گرگ شبیه می‌شود.




بنر فیلم هوفا
پوستر فیلم هوفا

هوفا

Hoffa
کارگردان: Danny DeVito نویسنده: David Mamet
سال انتشار:1992محصول: ایالات متحده
Jack NicholsonJack Nicholson
Danny DeVitoDanny DeVito
Armand AssanteArmand Assante
J.T. WalshJ.T. Walsh
John C. ReillyJohn C. Reilly
Natalija NogulichNatalija Nogulich

درباره فیلم هوفا


هوفا (Hoffa‎) یک فیلم زندگینامه‌ای و درام به کارگردانی و تهیه‌کنندگی دنی دویتو است که در سال 1992 اکران شد. دیوید مامیت در امر تهیه‌کنندگی دویتو را همراهی کرد. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط دیوید مامیت نوشته شد.

فیلم هوفا نتوانست مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه متناقض و داستان خسته‌کننده مورد انتقاد قرار گرفت. جک نیکلسون، دنی دویتو، آرماند آسانته، جی تی والش، جان سی ریلی، فرانک ویلی، رابرت پروسکی، پل گویلفویل، نیکلاس پریور، تیم برتون و کلیف گورمن ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم هوفا به ایفای نقش پرداختند.

فیلم هوفا در گیشه شکست خود و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. این فیلم با بودجه تولید 35 میلیون دلاری، حدود 29 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم هوفا بدین شرح است: جیمی هافا یکی از رهبران اتحادیه‌های کارگری است که در دوران بحران اقتصادی دهه ۱۹۳۰، تبدیل به یکی از چهره‌های جنجالی می‌شود. او به شکل علنی با خاندان کندی مبارزه می‌کند و دهه ۱۹۶۰ میلادی زندانی می‌شود. بعدتر در دوران نیکسون بخشیده می‌شود و به شکل اسرارآمیز و مشکوکی می‌میرد.




بنر فیلم بتمن

بتمن

The Batman
کارگردان: Matt Reeves نویسنده: Matt Reeves , Peter Craig
سال انتشار:2022محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Robert PattinsonRobert Pattinson
Zoë KravitzZoë Kravitz
Paul DanoPaul Dano
Jeffrey WrightJeffrey Wright
Andy SerkisAndy Serkis
Colin FarrellColin Farrell

درباره فیلم بتمن


بتمن (Batman) فیلمی ابرقهرمانی به کارگردانی تیم برتون است که در سال 1989 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده جان پیترز و پیتر گوبر قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط سام هام نوشته شد.

فیلم بتمن پس از اکران با واکنش‌های گوناگون منتقدان روبه‌رو شد و نمرات متوسطی را دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی محشر گروه بازیگری و داستان مهیجش مورد تحسین قرار گرفت؛ اما منتقدان فیلم‌نامه این اثر را دارای ایردات بزرگی دانسته که نمی‌توان از آن‌ها چشم‎‌‎پوشی کرد.

فیلم بتمن به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد و توانست سود بزرگی را برای مخاطبانش به ارمغان بیاورد. این فیلم که با بودجه 35 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 411 میلیون دلار فروش کرد. مایکل کیتون، جک نیکلسون، کیم بیسینگر، پت هینگل، بیلی دی ویلیامز، مایکل گاف، جک پالانس، سم داگلاس، دنیس لیل و پال برچرد ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم بتمن بدین شرح است: بروس وین میلیونر معروف گاتهام سیتی در هویت بتمن به مردم کمک می‌کند و تبهکاران را دستگیر می‌کند. هاروی دنت و کمیسیونر جیمز گوردون هم در واحد پلیس به او کمک می‌کنند. اما باندی در گاتهام است که توسط شخصی به اسم کمیسر آکهارت وارد دفتر پلیس شده‌اند.




بنر فیلم شرایط مهرورزی
پوستر فیلم شرایط مهرورزی

شرایط مهرورزی

Terms of Endearment
کارگردان: James L. Brooks نویسنده: James L. Brooks
سال انتشار:1983محصول: ایالات متحده
Shirley MacLaineShirley MacLaine
Debra WingerDebra Winger
Jack NicholsonJack Nicholson
Danny DeVitoDanny DeVito
Jeff DanielsJeff Daniels
John LithgowJohn Lithgow

درباره فیلم شرایط مهرورزی


شرایط مهرورزی (Terms of Endearment) فیلمی کمدی و عاشقانه به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی جیمز ال. بروکس است که در سال 1983 اکران شد. لازم به ذکر است که لری مک‌مورتری در امر نویسندگی بروکس را همراهی کرد.

فیلم شرایط مهرورزی نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در نه بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در پنج بخش ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین بازیگر زن برای بازی شرلی مک‌لین و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی جک نیکلسون موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم شرایط مهرورزی در پنج بخش ازجمله بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود، که درنهایت در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی شرلی مک‌لین و بهترین فیلم‌نامه توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم موفقیت تجاری بزرگی را در گیشه تجربه کرد و سود خوبی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. فیلم شرایط مهرورزی که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 122 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: آورورا و اما مادر و دختری هستند که با هم زندگی می‌کنند. اما با فلپ، جوانی که معلم دبیرستان است و درآمد چندانی ندارد ازدواج می‌کند. مادر اما با این ازدواج مخالف است و از فلپ خوشش نمی‌آید. مادر اما با مرد همسایه‌اش که پیش‌تر فضانورد بوده است رابطه‌ای را شروع می‌کند. زندگی اما، فلپ و سه کودک‌شان کم‌کم دچار مشکلاتی می‌شود.




بنر فیلم قرمزها
پوستر فیلم قرمزها

قرمزها

Reds
کارگردان: Warren Beatty نویسنده: Warren Beatty , Elaine May , Trevor Griffiths
سال انتشار:1981محصول: ایالات متحده
Warren BeattyWarren Beatty
Diane KeatonDiane Keaton
Edward HerrmannEdward Herrmann
Jerzy KosińskiJerzy Kosiński
Jack NicholsonJack Nicholson
Paul SorvinoPaul Sorvino

درباره فیلم قرمزها


سرخ‌ها (Reds) یکی دیگر از بهترین فیلم های جک نیکلسون محسوب می‌شود که در سال 1981 اکران شد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده وارن بیتی قرار داشت. ترور گریفیث نیز در امر نویسندگی بیتی را همراهی کرد.

فیلم سرخ‌ها نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و با واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت. این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه، عملکرد گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم در مراسم اسکار در 12 بخش ازجمله بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شده بود، که درنهایت در سه بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم سرخ‌ها در مراسم گلدن گلوب نیز در هفت بخش ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت این جایزه شده بود که درنهایت تنها موفق به کسب جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی شد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به وارن بیتی، دایان کیتن، ادوارد هرمن، یرژی کوشینسکی، جک نیکلسون، مورین استیپلتون و پل سوروینو اشاره کرد. این فیلم فروش چندان خوبی در گیشه نداشت و نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. فیلم سرخ‌ها که با بودجه 32 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 40 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم سرخ‌ها بدین شرح است: اوایل قرن بیستم یک روزنامه‌نگار به نام جان رید رابطه‌ای پرفرازونشیب با نویسنده‌ای به اسم لوییز برایانت دارد. رید همچنین با گروهی از شخصیت‌های سرشناس معاصر خود برخوردها و رفت‌وآمدهایی داشته ‌است.




بنر فیلم پستچی دو بار زنگ میزند
پوستر فیلم پستچی دو بار زنگ میزند

پستچی دو بار زنگ میزند

The Postman Always Rings Twice
کارگردان: Bob Rafelson نویسنده: David Mamet
سال انتشار:1981محصول: آلمان , ایالات متحده
Jack NicholsonJack Nicholson
Jessica LangeJessica Lange
John ColicosJohn Colicos
Michael LernerMichael Lerner
Anjelica HustonAnjelica Huston
John P. RyanJohn P. Ryan

درباره فیلم پستچی دو بار زنگ میزند


پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند (The Postman Always Rings Twice‎) یکی از بهترین فیلم‌های جنایی و درام به کارگردانی و تهیه‌کنندگی باب رافلسون است که برپایه رمانی به همین نام اثر جیمز ام کین ساخته شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط دیوید مامیت نوشته شد.

فیلم پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و نمرات پایینی دریافت کرد. منتقدان به فیلم‌نامه این اثر ایراد گرفته و از شخصیت‌پردازی‌های آن انتقاد کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جک نیکلسون، جسیکا لنگ، مایکل لانر، آنجلیکا هیوستون، توماس هیل، کریستوفر لوید، جان پی. رایان و توماس هیل اشاره کرد.

فیلم پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند نتوانست در گیشه انتظارات سازندگانش را برآورده سازد و مورد استقبال آن‌ها قرار نگرفت. این فیلم که با بودجه 12 میلیون دلاری ساخته شده بود، در گیشه نیز به همین میزان فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فرانک چمبرز یک ولگرد، در یک غذاخوری روستایی در ایالت کالیفرنیا در دوره افسردگی در تپه‌های خارج از لس آنجلس برای صرف غذا توقف می‌کند و در نهایت در آنجا کار می‌کند. این غذاخوری توسط یک زن جوان و زیبا، کورا اسمیت و همسر بسیار بزرگترش، نیک پاپاداکیس، مهاجر پرتلاش اما کسل‌کننده از یونان، اداره می‌شود. فرانک و کورا بلافاصله بعد از ملاقات با یکدیگر رابطه نامشروع برقرار می‌کنند. کورا از وضعیت خود خسته شده‌ است، با یک مرد مسن که دوستش ندارد ازدواج کرده و در یک ناهارخوری که آرزو دارد صاحبش شود و پیشرفت کند کار می‌کند.




بنر فیلم معافیت های میسوری
پوستر فیلم معافیت های میسوری

معافیت های میسوری

The Missouri Breaks
کارگردان: Arthur Penn نویسنده: Thomas McGuane
سال انتشار:1976محصول: ایالات متحده
Marlon BrandoMarlon Brando
Jack NicholsonJack Nicholson
Randy QuaidRandy Quaid
Kathleen LloydKathleen Lloyd
Frederic ForrestFrederic Forrest
Harry Dean StantonHarry Dean Stanton

درباره فیلم معافیت های میسوری


آب‌بندهای میسوری (The Missouri Breaks) یک فیلم وسترن به کارگردانی آرتور پن است که در سال 1976 اکران شد. الیوت کاستنر و رابرت شرمن تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط توماس مک گوان نوشته شد.

آب‌بندهای میسوری در جلب نظرات مثبت منتقدان ناموفق ظاهر شد و در زمینه‌های کارگردانی و فیلم‌نامه مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به مارلون براندو، جک نیکلسون، رندی کواید، کاتلین لوید و جان مک‌لیام اشاره کرد. فیلم‌ آب‌بندهای میسوری حدود 14 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدی شرح است: تام لوگان یک دزد اسب است که به باغداری و مزرعه‌داری پرداخته است. او با دختر دیوید براکستون که از مزرعه‌داران است آشنا می شود. دیوید براکستون و سایر مزرعه‌داران و متمولین مونتانا با سارقین احشام به جدال می‌پردازند و آدمکشی حرفه‌ای را برای مقابله با دزدان استخدام می‌کنند.




بنر فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید

دیوانه‌ای از قفس پرید

One Flew Over the Cuckoo's Nest
کارگردان: Miloš Forman نویسنده: Bo Goldman , Lawrence Hauben
سال انتشار:1975محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Jack NicholsonJack Nicholson
Louise FletcherLouise Fletcher
Danny DeVitoDanny DeVito
William RedfieldWilliam Redfield
Scatman CrothersScatman Crothers
Brad DourifBrad Dourif

درباره فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید


فیلم دیوانه از قفس پرید (One Flew Over the Cuckoo's Nest) یکی از بهترین فیلم های جک نیکلسون به شمار می‌آید که براساس رمانی به همین نام اثر کن کیسی ساخته شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده میلوش فورمن قرار داشت. مایکل داگلاس و شول زائنتز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط لورنس هاوبن و بود گلدمن نوشته شد.

فیلم دیوانه از قفس پرید با استقبال گسترده منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار بالایی دریافت کرد. این فیلم به علت پیچش داستانی عالی، عملکرد درخشان گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم دیوانه از قفس پرید طی مراسم اسکار در نه رشته نامزد دریافت جایزه شده بود، که درنهایت در پنج رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد برای بازی جک نیکلسون، بهترین بازیگر زن برای بازی لوئیز فلچر و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی موفق به کسب این جایزه شد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج بخش بهترین فیلم درام، بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای بازی جک نیکلسون، بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی لوئیز فلچر، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم دیوانه از قفس پرید توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و فروش خارق‌العاده‌ای داشت. این فیلم با بودجه تولید 4 میلیون دلاری، حدود 112 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جک نیکلسون، ویلیام ردفیلد، لوئیز فلچر، ویل سمسون و براد دوریف اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دیوانه از قفس پرید بدین شرح است: در سال ۱۹۶۳، رندل پاتریک مک مورفی را به جرم داشتن رابطه با دختری پانزده ساله دستگیر می‌کنند. از آنجایی که احتمال می‌رود وی برای اجتناب از اعمال شاقه است که تمارض به داشتن بیماری روانی می‌کند، وی به حکم دادگاه برای بررسی وضعیت روانی‌اش به تیمارستان ایالتی فرستاده می‌شود.




بنر فیلم محله چینی‌ها
پوستر فیلم محله چینی‌ها

محله چینی‌ها

Chinatown
کارگردان: Roman Polanski نویسنده: Robert Towne
سال انتشار:1974محصول: ایالات متحده
Jack NicholsonJack Nicholson
Faye DunawayFaye Dunaway
John HustonJohn Huston
Perry LopezPerry Lopez
John HillermanJohn Hillerman
Roman PolanskiRoman Polanski

درباره فیلم محله چینی‌ها


محله چینی‌ها (Chinatown) یک فیلم معمایی و جنایی به کارگردانی رومن پولانسکی است که در سال 1974 اکران شد. رابرت اوانز به‌عنوان تهیه‌کننده و رابرت تاون به‌عنوان نویسنده در این پروژه همکاری داشت.

فیلم محله چینی‌ها پس از اکران با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه و عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند.

این فیلم طی مراسم اسکار در 11 رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود، که درنهایت تنها موفق به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد. فیلم محله چینی‌ها طی مراسم گلدن گلوب نیز در هفت رشته نامزد دریافت جایزه شد، که درنهایت در چهار بخش بهترین فیلم درام، بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای بازی جک نیکلسون، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه موفق به کسب این جایزه شد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم محله چینی‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جک نیکلسون، رومن پولانسکی، فی داناوی و جان هیوستون اشاره کرد. این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش بسیار خوبی داشت؛ فیلم محله چینی‌ها که با بودجه 6 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 29 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جیک گیتس کارآگاه خصوصی لس آنجلسی، متخصص در امور افشای خیانت‌های زناشویی توسط زنی که خود را خانوم مالوری معرفی می‌کند استخدام می‌شود تا پرده از راز خیانت شوهر او بردارد. آقای مالوری سرمهندس شرکت آب و برق لس آنجلس که درگیر پروژه‌ای درباره سدسازی و آبرسانی در زمان قحطی است، توسط گیتس تعقیب می‌شود و چند عکس رسواکننده که نشانگر خیانتش بود، به شکل اتفاقی در یکی دو روزنامه محلی چاپ می‌شود.




بنر فیلم ایزی رایدر
پوستر فیلم ایزی رایدر

ایزی رایدر

Easy Rider
کارگردان: Dennis Hopper نویسنده: Dennis Hopper , Peter Fonda , Terry Southern
سال انتشار:1969محصول: ایالات متحده
Peter FondaPeter Fonda
Dennis HopperDennis Hopper
Antonio MendozaAntonio Mendoza
Phil SpectorPhil Spector
Mac MashourianMac Mashourian
Warren FinnertyWarren Finnerty

درباره فیلم ایزی رایدر


ایزی رایدر (Easy Rider) یکی دیگر از بهترین فیلم های جک نیکلسون محسوب می‌شود که در سال 1969 اکران شد. دنیس هاپر وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. پیتر فوندا به‌عنوان نویسنده و کارگردان در این پروژه همکاری داشت. فوندا در امر نویسندگی تنها نبود و افرادی چون دنیس هوپر و تری سوترن در این راه او را همراهی کردند.

فیلم ایزی رایدر موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و واکنش‌های مثبت آنان را در پی داشته باشد. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری‌اش توانست با تحسین گسترده منتقدان مواجه شود.

فیلم ایزی رایدر طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی جک نیکلسون و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی جک نیکلسون نامزد دریافت جایزه شد که البته موفق به کسب آن نشد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به پیتر فوندا، دنیس هاپر، جک نیکلسون و لوک اسکیو اشاره کرد. این فیلم در گیشه خارق‌العاده ظاهر شد و فروش بسیار بالایی را تجربه کرد؛ فیلم ایزی رایدر که با بودجه 360 هزار دلاری ساخته شده بود، حدود 60 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم ایزی رایدر بدین شرح است: داستان راجع‌به دو موتورسوار، به نام‌های بیلی و وایات است که جهت به‌دست آوردن آزادی کامل در روش زندگی خود، دست به یک معامله کوکائین می‌زنند. آن‌ها پول‌های به‌دست آمده را در جداره باک موتور خود جاسازی کرده و با حرکت نمادین به‌دور انداختن ساعت خود، سوار بر دو موتور هارلی دیویدسون در آرزوی آزادی و شادی راهی دشت و صحرا می‌شوند.




بنر فیلم در یک روز آفتابی همه‌جا را می‌توانی ببینی
پوستر فیلم در یک روز آفتابی همه‌جا را می‌توانی ببینی

در یک روز آفتابی همه‌جا را می‌توانی ببینی

On a Clear Day You Can See Forever
کارگردان: Vincente Minnelli نویسنده: Alan Jay Lerner
سال انتشار:1970محصول: ایالات متحده
Barbra StreisandBarbra Streisand
Yves MontandYves Montand
Bob NewhartBob Newhart
Larry BlydenLarry Blyden
Simon OaklandSimon Oakland
Jack NicholsonJack Nicholson

درباره فیلم در یک روز آفتابی همه‌جا را می‌توانی ببینی


در یک روز آفتابی همه‌جا را می‌توانی ببینی (On a Clear Day You Can See Forever) یک فیلم فانتزی و عاشقانه به کارگردانی وینسنت مینلی است که در سال 1970 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط آلن جی لرنر نوشته شد.

فیلم در یک روز آفتابی همه‌جا را می‌توانی ببینی نمرات چندان خوبی دریافت نکرد و نتوانست به دلیل فیلم‌نامه ضعیفش مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به باربارا استرایسند، ایو مونتان، جک نیکلسون و جان ریچاردسن اشاره کرد.

فیلم در یک روز آفتابی همه‌جا را می‌توانی ببینی عملکرد چندان درخشانی در گیشه نداشت. این فیلم با بودجه تولید 8 میلیون دلاری‌اش حدود 14 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دیزی گمبل یک دختر بروکلینی آرام، ولی به‌شدت سیگاری است. چون نامزدش، وارن حس می‌کند اعتیاد دیزی ممکن است به فرصت‌های شغلی‌اش لطمه بزند، او را نزد دکتر مارک شابوت می‌برد.




بنر فیلم بهتر از این نمیشه
پوستر فیلم بهتر از این نمیشه

بهتر از این نمیشه

As Good as It Gets
کارگردان: James L. Brooks نویسنده: James L. Brooks , Mark Andrus
سال انتشار:1997محصول: ایالات متحده
Jack NicholsonJack Nicholson
Helen HuntHelen Hunt
Greg KinnearGreg Kinnear
Cuba Gooding Jr.Cuba Gooding Jr.
Skeet UlrichSkeet Ulrich
Shirley KnightShirley Knight

درباره فیلم بهتر از این نمیشه


بهتر از این نمیشه (As Good as It Gets) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جیمز ال. بروکس است که در سال 1997 اکران شد. داستان این فیلم نیز توسط مارک آندروس نوشته شد.

فیلم بهتر از این نمیشه موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزد و نمرات بالایی را دریافت کند. این فیلم در هفت رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شده بود که در دو رشته بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بهترین بازیگر نقش اصلی زن توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در شش بخش ازجمله بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود که در سه رشته بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی موفق شد این جایزه را کسب کند.

در فیلم بهتر از این نمیشه بازیگرانی همچون جک نیکلسون، هلن هانت، گرگ کینر، کوبا گودینگ جونیور، دنیل بریزبوآ و ربه‌کا جانسون به ایفای نقش پرداختند. این فیلم که با بودجه 50 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 314 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک مادر مجرد و پیشخدمت، یک نویسنده انسان دوست و یک هنرمند، پس از اینکه هنرمند در دزدی مورد حمله قرار می‌گیرد، دوستی غیرمحتملی را ایجاد می‌کنند.




بنر فیلم قول
پوستر فیلم قول

قول

The Pledge
کارگردان: Sean Penn نویسنده: Jerzy Kromolowski , Mary Olson-Kromolowski
سال انتشار:2001محصول: ایالات متحده
Jack NicholsonJack Nicholson
Helen MirrenHelen Mirren
Aaron EckhartAaron Eckhart
Robin WrightRobin Wright
Sam ShepardSam Shepard
Benicio del ToroBenicio del Toro

درباره فیلم قول


 فیلم "قول" به کارگردانی شان پن و با بازی جک نیکلسون در نقش جری بلک است. داستان فیلم حول محور یک کارآگاه بازنشسته به نام جری بلک است که پس از بازنشستگی به دنبال حل یک پرونده قتل معمولی در منطقه‌ای کوهستانی می‌رود. او مشغول یافتن قاتلی است که در طول سال‌ها به دنبال قتل کودکان بی‌گناه بوده و معتقد است که مقدسین باید قربانی قول او شوند. این فیلم به شیوه‌ای تیره و جذاب، به تعقیب بی‌پایان یک معما می‌پردازد.

ساخت این فیلم با استفاده از رمان فریدریش دورنمات که به همین اسم چاپ شده است، انجام شد. از نظر منتقدان کتاب بیشتر از فیلم مورد استقبال قرار گرفته و فیلم در زمان انتشار در سینماها در گیشه شکست خورد.




بنر فیلم چند مرد خوب
پوستر فیلم چند مرد خوب

چند مرد خوب

A Few Good Men
کارگردان: Rob Reiner نویسنده: Aaron Sorkin
سال انتشار:1992محصول: ایالات متحده
Tom CruiseTom Cruise
Jack NicholsonJack Nicholson
Demi MooreDemi Moore
Kevin BaconKevin Bacon
Kiefer SutherlandKiefer Sutherland
Kevin PollakKevin Pollak

درباره فیلم چند مرد خوب


"چند مرد خوب" به کارگردانی راب راینر و با بازی جک نیکلسون در نقش دنیل کلفی، یک فرد نظامی است. داستان این فیلم درباره دادگاه چند تفنگدار نیروی دریایی است و جک نیکلسون در نقش یک وکیل نظامی از آن‌ها دفاع می‌کند. دنیل به عنوان وکیل دولت ایفای نقش می‌کند و در دادگاه می‌کوشد تا حقیقت را پیدا کرده و عدالت را برقرار سازد. این فیلم به شیوه‌ای تنش‌زا و پر از نقش‌آفرینی‌های برجسته شناخته شده است.

در کنار بازی درخشان جک نیکلسون، تام کروز و دمی مور و کوین بیکن هم در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند. به شما پیشنهاد می‌کنیم دیدن این فیلم جک نیکلسون را از دست ندهید.




بنر فیلم درباره اشمیت
پوستر فیلم درباره اشمیت

درباره اشمیت

About Schmidt
کارگردان: Alexander Payne نویسنده: Jim Taylor , Alexander Payne
سال انتشار:2002محصول: ایالات متحده
Jack NicholsonJack Nicholson
Kathy BatesKathy Bates
Hope DavisHope Davis
Dermot MulroneyDermot Mulroney
June SquibbJune Squibb
Howard HessemanHoward Hesseman

درباره فیلم درباره اشمیت


 این فیلم به کارگردانی الکساندر پین و با بازی جک نیکلسون در نقش وارن اشمیت است. در این داستان، جریان زندگی اشمیت را دنبال خواهید کرد. یک مرد بازنشسته که پس از مرگ همسرش به سفری می‌رود. او در این سفر با با وقایع غیرمنتظره‌ای مواجهه می‌شود و در ارتباط با انسان‌های مختلف، به یک نگاه عمیق‌تر در زندگی‌اش می‌رسد. این فیلم با انعکاسی عمیق از زندگی و تغییرات آن به تصویر کشیده شده است. سفر اشمیت برای پیوستن به مراسم عروسی دخترش است؛ اما نتیجۀ سفر باعث می‌شود تا او به عمق معنای زندگی‌اش پی ببرد.

جک نیکلسون با بازی در این فیلم جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در فیلم درام را نصیب خود کرده است؛ همچنین این اثر با فروش و استقبال زیادی در گیشه مواجه شد و درآمد دوبرابری داشته است.




بنر فیلم شرف خانواده پریتزی
پوستر فیلم شرف خانواده پریتزی

شرف خانواده پریتزی

Prizzi's Honor
کارگردان: John Huston نویسنده: Janet Roach
سال انتشار:1985محصول: ایالات متحده
Jack NicholsonJack Nicholson
Kathleen TurnerKathleen Turner
Robert LoggiaRobert Loggia
John RandolphJohn Randolph
William HickeyWilliam Hickey
Lee RichardsonLee Richardson

درباره فیلم شرف خانواده پریتزی


   این فیلم به کارگردانی جان هیوستون و با بازی جک نیکلسون در نقش چارلی پریتزی است. این فیلم ترکیبی از داستان کمدی و جنایی است. 

فیلم "شرف خانواده پریتزی" به عنوان چهلمین فیلم کارگردان جان هیوستون شناخته می‌شود. این اثر، آخرین فیلمی است که در دوران حیات هیوستون منتشر شد و اقتباسی از رمانی به همین نام از ریچارد کوندون است.

فیلم در خود تاریکی و اغلب فضای ترسناکی دارد که با موفقیت توانسته است عناصر کمدی خاص خود را نیز حفظ کند. پایان شگفت‌انگیز این فیلم، تاثیرگذاری این اثر را دوچندان کرده است. جان هیوستون در این کار نشان داده که حتی در سن ۷۹ سالگی همچنان تسلط بر فرآیند ساخت فیلم و کار با بازیگرانی از جمله جک نیکلسون را دارد.

انتقادات مثبتی که از این فیلم شنیده می‌شود، به ویژگی‌های تیم بازیگران اشاره دارد. جک نیکلسون، که نقش اصلی این فیلم را بازی کرده است، در این اثر به شکل متفاوتی بازی کرده است؛ همچنین بازی آنجلیکا هیوستون، دختر جان هیوستون کارگردان فیلم، نیز توجه مخاطبان را جلب کرده و به او جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را فراهم آورده است.

با وجود این تحسین‌ها، این اثر از نظر تجاری به موفقیت زیادی دست نیافته و نتوانسته است در بازار سینمایی در چشم باشد.




بنر فیلم سرنشین
پوستر فیلم سرنشین

سرنشین

The Passenger
کارگردان: Carter Smith نویسنده: Jack Stanley
سال انتشار:2023محصول: ایالات متحده
Johnny BerchtoldJohnny Berchtold
Kyle GallnerKyle Gallner
Liza WeilLiza Weil
Billy SlaughterBilly Slaughter
Sue RockSue Rock
Jordan SherleyJordan Sherley

درباره فیلم سرنشین


   فیلم "سرنشین"  به کارگردانی میکل آنجلو آنتونیونیو با بازی جک نیکلسون در نقش دیوید لاکی است. داستان فیلم در مورد یک خبرنگار انگلیسی به نام لاکی است که برای ساخت یک مستند در آفریقا به این قاره سفر می‌کند. او در این سفر با جنازه یک مرد تاجر مواجه می‌شود و هویت خودش را با این شخص جابه‌جا می‌کند و در واقع خبر مرگ خود را به خانواده‌اش می‌رساند.  با این جریان او  به ماجراهای پیچیده‌ای در دنیای قاچاقچیان و شورشیان آفریقایی وارد می‌شود. این فیلم با تمرکز روی تغییر تحولی عمیق در شخصیت اصلی ساخته شده است.




بنر فیلم آخرین مأموریت
پوستر فیلم آخرین مأموریت

آخرین مأموریت

The Last Detail
کارگردان: Hal Ashby نویسنده: Robert Towne
سال انتشار:1973محصول: ایالات متحده
Jack NicholsonJack Nicholson
Otis YoungOtis Young
Randy QuaidRandy Quaid
Clifton JamesClifton James
Carol KaneCarol Kane
Michael MoriartyMichael Moriarty

درباره فیلم آخرین مأموریت


   این فیلم به کارگردانی هال اشبی و با بازی جک نیکلسون در نقش یک سرباز جوان است. داستان فیلم درباره ماموریت پایانی دو ملوان نیروی دریایی برای حمل یک جوان نظامی به زندان است. این سرباز محکوم به 8 سال زندان برای دزدیدن 40 دلار است و از طرفی دارای اختلالات روانی می‌باشد.

این فیلم با ترکیبی از شخصیت‌های جذاب و مسائل اجتماعی نظامی، تصویری طنزآمیز از سفر غیرمنتظره این سرباز و دو ملوان ارائه می‌دهد.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های جک نیکلسون

عکس پروفایل

شما