خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم و سریال‌های لی یونگ آئه

بهترین فیلم های لی یونگ آئه چه هستند؟ لی یونگ آئه یکی از بازیگران زن کشور کره است که با حضور در سریال جواهری در قصر به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرد.

آئه بعد از پخش سریال جواهری در قصر در ایران نیز توانست طرفداران زیادی پیدا کند. این بازیگر در عرصه بین‌المللی نیز به محبوبیت بسیار بالایی رسید.

در ادامه می‌خواهیم بهترین فیلم های لی یونگ آئه را به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم.




بنر سریال جواهری در قصر
پوستر سریال جواهری در قصر

جواهری در قصر

A Jewel in the Palace
سازنده: Kim Young-hyun
سال‌های انتشار:2003 - 2004محصول: کره جنوبی
Lee Young-aeLee Young-ae
Ji Jin-heeJi Jin-hee
Im HoIm Ho
Lee Se-eunLee Se-eun
Geum Bo-raGeum Bo-ra
Jung Eun JoJung Eun Jo

درباره سریال جواهری در قصر


جواهری در قصر (A Jewel in the Palace) یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کره ای محسوب می‌شود که به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد. سریال جواهری در قصر از سال 2003 توسط شبکه ام بی سی شروع به پخش کرد و بعد از 54 قسمت به پایان رسید.

وظیفه کارگردانی این سریال برعهده لی بیونگ هون قرار داشت. کیم یونگ هیون نیز نویسنده این سریال تماشایی بود. سریال جواهری در قصر به محبوبیت بسیار بالایی رسید و نمرات خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد. لازم به ذکر است که این سریال با بودجه تولید 15 میلیون دلاری، حدود 103 میلیون دلار درآمدزایی کرد.

ازجمله بازیگرانی که در سریال جواهری در قصر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی یونگ آئه، جی جین هی، پارک ایون هی، هنگ ری نا و ایم هو اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این سریال ماجرای واقعی زنی به نام یانگوم را نشان می‌دهد که نخستین و احتمالاً تنها زنی است که نامش در تاریخ به‌عنوان پزشک خصوصی پادشاه ثبت شده ‌است. ماجرا در زمان امپراطوری چوسان جریان دارد؛ زمانی که جامعه سیستم طبقاتی دارد و سنت‌های مردسالارانه بر آن حکمفرماست. این دوره از تاریخ هر چند از نظر اقتصادی در وضعیت مساعدی به سر می‌برد، اما به دلیل درگیری‌های داخلی بر سر قدرت میان خانواده سلطنتی و دولت از ثبات سیاسی برخوردار نیست.




بنر فیلم منطقه امنیتی مشترک
پوستر فیلم منطقه امنیتی مشترک

منطقه امنیتی مشترک

Joint Security Area
کارگردان: Park Chan-wook نویسنده: Park Chan-wook , Jeong Seong-san , Kim Hyun-suk , Lee Moo-young
سال انتشار:2000محصول: کره جنوبی
Song Kang-hoSong Kang-ho
Lee Young-aeLee Young-ae
Lee Byung-hunLee Byung-hun
Kim Tae-wooKim Tae-woo
Shin Ha-kyunShin Ha-kyun
Christoph HofrichterChristoph Hofrichter

درباره فیلم منطقه امنیتی مشترک


منطقه امنیتی مشترک (Joint Security Area‎) جزو بهترین فیلم های لی یونگ آئه محسوب می‌شود که در سال 2000 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده پارک چان ووک قرار داشت. چان ووک در امر نویسندگی تنها نبود و نویسندگانی چون کیم هیون سوک، جونگ سئونگ سان و لی مو یئونگ نیز او را همراهی کردند. لی یون نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

فیلم منطقه امنیتی مشترک نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد و نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کرد. از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، عملکرد گروه بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم چیزی در حدود 3 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی یونگ آئه، سونگ کانگ هو، لی بیونگ هان و شین ها کیون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در کنار پل معروفی به نام «بدون بازگشت» در پونونجوم که در ناحیه دمیلیتیزه بین کره شمالی و کره جنوبی قرار دارد یک گارد مرزی توسط گلوله کشته می‌شود. از طرفی شمشیر یک سرباز کره جنوبی در محل حادثه وجود دارد؛ به همین دلیل هر دو کشور کره شمالی و جنوبی این اقدام را تحریکآمی‌ز در نظر می‌گیرند و مقامات هر دو کشور برای حل این مشکل به NNSC درخواست می‌دهند تا این امور را بررسی کند.




بنر سریال سایمدانگ
پوستر سریال سایمدانگ

سایمدانگ

Saimdang: Soulmates Across Time
سازنده:
سال‌های انتشار:2017محصول: کره جنوبی
Lee Young-aeLee Young-ae
Park Hye-suPark Hye-su
Song Seung-heonSong Seung-heon
Yang Se-jongYang Se-jong
Oh Yoon-ahOh Yoon-ah
Yoon Ye JooYoon Ye Joo

درباره سریال سایمدانگ


سایمدانگ، خاطرات درخشان (Saimdang: Soulmates Across Time) یکی از بهترین سریال های لی یونگ آئه به حساب می‌آید که پخش آن از سال 2017 توسط شبکه اس بی اس آغاز شد و پس از 28 قسمت به اتمام رسید.

وظیفه کارگردانی این سریال برعهده یون سانگ هو قرار داشت؛ داستان سریال سایمدانگ، خاطرات درخشان نیز توسط پارک ایون ریونگ به رشته تحریر درآمد. سریال خاطرات درخشان موفق شد توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی یونگ آئه، سونگ سئونگ هیون، یانگ سه جون و اوه یون آه اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال سایمدانگ، خاطرات درخشان بدین شرح است: پروفسور هنر سو جی یون دفترچه خاطرات سایمدانگ را در ایتالیا پیدا می‌کند و تلاش در پی بردن به راز خاطرات این دفترچه دارد. او با خاطرات دفترچه همراه می‌شود و در دل تاریخ می‌رود. در این سریال شاهد روایت زندگی پرافتخار و عاشقانه نابغه هنر، شین سایمدانگ و لی گیوم در عصر چوسون هستیم.




بنر فیلم همدردی با بانوی انتقام
پوستر فیلم همدردی با بانوی انتقام

همدردی با بانوی انتقام

Sympathy for Lady Vengeance
کارگردان: Park Chan-wook نویسنده: Park Chan-wook , Chung Seo-kyung
سال انتشار:2005محصول: کره جنوبی
Lee Young-aeLee Young-ae
Choi Min-sikChoi Min-sik
Kwon Yea-youngKwon Yea-young
Kim Shi-hooKim Shi-hoo
Nam Il-wooNam Il-woo
Kim Byung-okKim Byung-ok

درباره فیلم همدردی با بانوی انتقام


بانوی انتقام (Lady Vengeance) یک فیلم جنایی و هیجانی به کارگردانی و نویسندگی پارک چان ووک است که در سال 2005 اکران شد. جئونگ سئو کیونگ در امر نویسندگی چان ووک را همراهی کرد. جو یئونگ-ووک و لی ته هون نیز تهیه‌کنندگان فیلم بانوی انتقام بودند.

فیلم بانوی انتقام توانست با دیدگاه‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شود و به دلیل ریتم داستانی جذاب و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار بگیرد. این فیلم در گیشه نیز بسیار موفق بود و توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذاب کند؛ فیلم بانوی انتقام که با بودجه 4.5 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 23 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به لی یونگ آئه، کیم بیونگ اوکی، نام ایل وو و چویی مین سیک اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: زنی به اسم گیوم جا پس از ۱۳ سال حبس کشیدن در زندان به جرم آدم‌ربایی و قتل یک پسربچه، اکنون آزاد شده و تصمیم دارد سر و سامانی به زندگی خود بدهد.




بنر سریال شناسه من زیبایی گانگام است
پوستر سریال شناسه من زیبایی گانگام است

شناسه من زیبایی گانگام است

My ID is Gangnam Beauty
سازنده:
سال‌های انتشار:2018محصول: کره جنوبی
Im Soo-hyangIm Soo-hyang
Cha Eun-wooCha Eun-woo
Jo Woo-RiJo Woo-Ri
Kwak Dong-yeonKwak Dong-yeon
Park Joo-miPark Joo-mi
Kim Ji-MinKim Ji-Min

درباره سریال شناسه من زیبایی گانگام است


آیدی من خوشگل گانگنامه (My ID Is Gangnam Beauty) می‌تواند در لیست بهترین سریال‌های لی یونگ آئه قرار بگیرد. چوی سونگ بوم کارگردان و چوی سو یونگ نویسنده این سریال تماشایی بودند.

سریال آیدی من خوشگل گانگنامه توانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و استقبال مخاطبان را به همراه داشته باشد. منتقدان داستان این سریال را سرگرم‌کننده دانسته و آن را مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به چا اون وو، ایم سو هیانگ، کواک دونگ یئون و جو وو ری اشاره کرد. پخش این سریال از سال 2018 توسط شبکه JTBC آغاز شد و پس از 16 قسمت به اتمام رسید.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: کانگ می ری پس از سال‌ها مورد آزار و اذیت قرار گرفتن به دلیل ظاهر خود، تصمیم به جراحی پلاستیک می‌گیرد. تولد دوباره او در ابتدا موفقیت آمیز به‌نظر می‌رسد ، اما با ورود به دانشگاه همه‌چیز برای او تغییر می‌کند.




بنر فیلم یک روز خوب بهاری
پوستر فیلم یک روز خوب بهاری

یک روز خوب بهاری

One Fine Spring Day
کارگردان: Hur Jin-ho نویسنده: Hur Jin-ho , Ryu Jang-ha , Lee Suk-yeon , Shin Joon-ho
سال انتشار:2001محصول: کره جنوبی
Lee Young-aeLee Young-ae
Yoo Ji-taeYoo Ji-tae
Baek Seong-heeBaek Seong-hee
Park In HwanPark In Hwan
Shin Shin-aeShin Shin-ae
Lee Mun-sikLee Mun-sik

درباره فیلم یک روز خوب بهاری


یک روز خوب بهار (One Fine Spring Day) جزو بهترین فیلم های لی یونگ آئه محسوب می‌شود که در سال 2001 اکران شد. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده هور جین هو قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط ریو جانگ ها، لی سوک یون، شون جون هو و هور جین هو نوشته شد.

فیلم یک روز خوب بهار پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت؛ منتقدان از عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند، اما فیلم‌نامه‌ آن را دارای ایرادات مختلفی دانستند. لی یونگ آئه، یو جی تائه، پارک این هوان و شین شین آئه ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مهندس صدا، سانگ وو با یک دی جی محلی به نام یون سو آشنا می‌شود و از او درخواست صدای طبیعت می‌کند.




بنر فیلم آخرین هدیه
پوستر فیلم آخرین هدیه

آخرین هدیه

Last Present
کارگردان: Oh Ki-hwan نویسنده: Oh Ki-hwan , Park Jung-woo
سال انتشار:2001محصول: کره جنوبی
Lee Jung-jaeLee Jung-jae
Lee Young-aeLee Young-ae
Kwon Hae-hyoKwon Hae-hyo
Lee Mu-hyeonLee Mu-hyeon
Gong Hyung-jinGong Hyung-jin
Sa Hyeon-jinSa Hyeon-jin

درباره فیلم آخرین هدیه


آخرین هدیه (Last Present) فیلمی به کارگردانی اوه کی هوان است که در سال 2001 اکران شد. پارک جونگ وو وظیفه نگارش فیلم‌نامه این اثر را برعهده داشت.

فیلم آخرین هدیه پس اکران با واکنش‌های گوناگونی از سوی منتقدان مواجه شد و نتوانست نظرات مثبت مخاطبان را به سمت خود جلب کند. منتقدان فیلم‌نامه این فیلم را دارای ایراداتی اساسی دانسته و آن را گنگ توصیف کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی یونگ آئه، گونگ هیون جین، لی یونگ جائه و کوان هائه هیو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم آخرین بدین شرح است: این فیلم عاشقانه داستان یک کمدین به نام یونگ کی و همسر پررنجش، یونگ یئون را به تصویر می‌کشد. هر دوی آن‌ها برای ازدواج از والدینشان سرپیچی کردند، اما به‌نظر می‌رسد ترس والدینشان از اینکه اوضاع میان آن‌ها به خوبی پیش نرود، در حال تحقق است.




بنر فیلم منو ببر خونه
پوستر فیلم منو ببر خونه

منو ببر خونه

Bring Me Home
کارگردان: Kim Seung-woo نویسنده: Kim Seung-woo
سال انتشار:2019محصول: کره جنوبی
Lee Young-aeLee Young-ae
Yoo Jae-myungYoo Jae-myung
Park Hae-joonPark Hae-joon
Lee Won-keunLee Won-keun
Jung Ae-hwaJung Ae-hwa
Heo Dong-wonHeo Dong-won

درباره فیلم منو ببر خونه


پیدایم کن (Bring Me Home) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های لی یونگ آئه را داراست. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده کیم سئونگ وو قرار داشت. پارک سی جون نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم پیدایم کن در زمینه عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت، اما درمجموع نتوانست نمرات چندان خوبی را از جانب منتقدان دریافت کند. این فیلم حدود 4 میلیون دلار در گیشه فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به لی یونگ آئه، یو جائه میونگ، پارک هائه جون و لی وون گئون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یونگ یئون از شش سال قبل که پسرش ناپدید شد، بی‌وقفه به دنبال او بود. یک روز او ناگهان اخباری ناشناس درباره محل اقامت وی دریافت می‌کند که او را به یک دهکده ماهیگیری هدایت می‌کند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم و سریال‌های لی یونگ آئه

عکس پروفایل

شما