خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های دیوید لینچ

بهترین فیلم های دیوید لینچ – دیوید لینچ جزو کارگردانان بزرگ سینما محسوب می‌شود که به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

این کارگردان با ساخت فیلم‌هایی جذاب و ماندگار نام خود را در سینما مطرح کرد و به شهرت بالایی رسید.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های دیوید لینچ را به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم مرد فیل‌نما
پوستر فیلم مرد فیل‌نما

مرد فیل‌نما

The Elephant Man
کارگردان: David Lynch نویسنده: David Lynch , Eric Bergren , Christopher De Vore
سال انتشار:1980محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Anthony HopkinsAnthony Hopkins
John HurtJohn Hurt
Anne BancroftAnne Bancroft
John GielgudJohn Gielgud
Wendy HillerWendy Hiller
Freddie JonesFreddie Jones

درباره فیلم مرد فیل‌نما


مرد فیل‌نما (The Elephant Man) یک فیلم در ژانر درام است که در سال 1980 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده دیوید لینچ قرار داشت. کریستفر دیور و اریک برگرن در امر نویسندگی لینچ را همراهی کردند. جوناتان سنگر نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

مرد فیل‌نما توانست با تحسین گسترده منتقدان در گیشه مواجه شود و نمرات بالایی دریافت کند. این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، عملکرد گروه بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت.

آنتونی هاپکینز، جان هرت، آن بنکرافت، وندی هیلر، جان گیلگد، فیبی نیکولز، پاتریشا هاج، هانا گوردون و فردریک تریوز ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم طی مراسم اسکار در هشت بخش ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیلم مرد فیل‌نما در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 5 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 24 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فردریک تریوز، یک جراح در بیمارستان لندن، جوزف مریک را در یک نمایش عجیب ویکتوریایی لندن پیدا می‌کند؛ جایی که او توسط آقای بایتز، یک مدیر حلقه حریص، سادیست و خشن نگهداری می‌شود.




بنر فیلم تل‌ماسه
پوستر فیلم تل‌ماسه

تل‌ماسه

Dune
کارگردان: David Lynch نویسنده: David Lynch
سال انتشار:1984محصول: ایالات متحده
Kyle MacLachlanKyle MacLachlan
Francesca AnnisFrancesca Annis
Patrick StewartPatrick Stewart
Linda HuntLinda Hunt
José FerrerJosé Ferrer
Leonardo CiminoLeonardo Cimino

درباره فیلم تل‌ماسه


تل‌ماسه (Dune) فیلمی علمی تخیلی است که جزو بهترین فیلم های دیوید لینچ محسوب می‌شود. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده دیوید لینچ قرار داشت. دینو دلارنتیس تهیه‌کننده فیلم تل‌ماسه بود.

فیلم تل‌ماسه پس از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. منتقدان فیلم‌نامه این فیلم را دارای ایرادات مختلف دانسته، اما عملکرد گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند. کایل مک‌لاکلن، ماکس فون سیدو، شان یانگ و پاتریک استوارت ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم تل‌ماسه در گیشه موفق عمل نکرد و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. این فیلم که با بودجه 42 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 37 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: خاندان آتریید جزو محبوب‌ترین خاندان‌های حکومتی عالم هستند. پادشاه امپراتور صدام چهارم از قدرت آترییدها هراسان شده ‌است زیرا آنان به تکمیل نوعی فناوری دست یافته‌اند که نیروی نیت ذهنی انسان را به کمک دستگاهی تبدیل به امواج صوتی متمرکزی می‌کند که قادر است هر چیزی را متلاشی سازد. لیکن امپراتور به دلیل ترس از رسوایی سیاسی در برابر اعضای خاندان‌های لندزراد نمی‌تواند خود به شکل مستقیم علیه آن‌ها وارد عمل شود.




بنر فیلم مخمل آبی
پوستر فیلم مخمل آبی

مخمل آبی

Blue Velvet
کارگردان: David Lynch نویسنده: David Lynch
سال انتشار:1986محصول: ایالات متحده
Kyle MacLachlanKyle MacLachlan
Isabella RosselliniIsabella Rossellini
Dennis HopperDennis Hopper
Laura DernLaura Dern
Hope LangeHope Lange
Dean StockwellDean Stockwell

درباره فیلم مخمل آبی


مخمل آبی (Blue Velvet) یک فیلم در ژانر معمایی به کارگردانی و نویسندگی دیوید لینچ است که در سال 1986 اکران شد. فرد سی کاروسو وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم مخمل آبی بعد از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را برانگیخت و نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کایل مک‌لاکلن، ایزابلا روسلینی، لورا درن و دنیس هاپر اشاره کرد. فیلم مخمل آبی طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق به کسب آن نشد.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ بخشی موفق به کسب این جایزه نشد.

این فیلم فروش چندان موفقی در گیشه نداشت و نتوانست سود زیادی در باکس‌آفیس ثبت کند. فیلم مخمل آبی که با بودجه 6 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 8 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم مخمل آبی بدین شرح است: داستان این فیلم، راجع‌به پسر جوانی به نام جفری است که در زمینی یک گوش بریده شده پیدا می‌کند؛ این آغاز ماجرای عجیبی است که او در آن درگیر می‌شود.




بنر فیلم قلب وحشی
پوستر فیلم قلب وحشی

قلب وحشی

Wild at Heart
کارگردان: David Lynch نویسنده: David Lynch , Barry Gifford
سال انتشار:1990محصول: ایالات متحده
Nicolas CageNicolas Cage
Laura DernLaura Dern
Willem DafoeWillem Dafoe
J.E. FreemanJ.E. Freeman
Crispin GloverCrispin Glover
Diane LaddDiane Ladd

درباره فیلم قلب وحشی


از ته دل وحشی (Wild at Heart) یکی دیگر از بهترین فیلم های دیوید لینچ است که برپایه رمانی به همین نام اثر بری گیفورد ساخته شد. استیو گولین وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم از ته دل وحشی نمرات متوسطی دریافت کرد و واکنش‌های گوناگون منتقدان را به همراه داشت. منتقدان به فیلم‌نامه و روند داستانی فیلم ایراد گرفته، اما عملکرد گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم آن‌طور که باید نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند و انتظارات سازندگانش را در حوزه فروش برآورده نکرد. فیلم از ته دل وحشی که با بودجه 10 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 14 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم از ته دل وحشی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نیکلاس کیج، لورا درن، ویلم دفو، کریسپین گلاور، دایان لد، ایزابلا روسلینی و هری دین استنتون اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در ابتدای فیلم شاهد آن هستیم که سیلور در جلوی چشمان معشوقه‌اش، لولا، مردی را که از سوی مادر لولا اجیر شده تا سیلور را بکشد، می‌کشد و پس از سپری کردن ۲۲ ماه در زندان آزاد می‌شود و دوباره نزد لولا بازمی‌گردد. حالا دوباره مادر لولا فردی را برای کشتن سیلور اجیر می‌کند.




بنر فیلم توئین پیکس: با من بر آتش برو
پوستر فیلم توئین پیکس: با من بر آتش برو

توئین پیکس: با من بر آتش برو

Twin Peaks: Fire Walk with Me
کارگردان: David Lynch نویسنده:
سال انتشار:1992محصول: ایالات متحده
Sheryl LeeSheryl Lee
Ray WiseRay Wise
Mädchen AmickMädchen Amick
Dana AshbrookDana Ashbrook
Kyle MacLachlanKyle MacLachlan
Kiefer SutherlandKiefer Sutherland

درباره فیلم توئین پیکس: با من بر آتش برو


توئین پیکس: با من بر آتش برو (Twin Peaks: Fire Walk with Me) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی دیوید لینچ است که در سال 1992 اکران شد. فرانسیس بوویگ و گرگ فینبرگ نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم توئین پیکس با من بر آتش برو با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. منتقدان به فیلم‌نامه این اثر ایراداتی وارد کردند، اما از بازی گروه بازیگری تمجید کردند.

این فیلم در گیشه با شکست کامل مواجه شد و نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. فیلم توئین پیکس با من بر آتش برو که با بودجه 10 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 4 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: گوردون كول، رئیس دفتر منطقه‌ای FBI، ماموران چستر دزموند و سام استنلی را برای تحقیق در مورد قتل یک نوجوان به واشینگتن می‌فرستند.




بنر فیلم بزرگراه گمشده
پوستر فیلم بزرگراه گمشده

بزرگراه گمشده

Lost Highway
کارگردان: David Lynch نویسنده: David Lynch , Barry Gifford
سال انتشار:1997محصول: ایالات متحده , فرانسه
Bill PullmanBill Pullman
Patricia ArquettePatricia Arquette
Balthazar GettyBalthazar Getty
Robert BlakeRobert Blake
John RoseliusJohn Roselius
Louis EppolitoLouis Eppolito

درباره فیلم بزرگراه گمشده


بزرگراه گمشده (Lost Highway) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های دیوید لینچ قرار بگیرد. دیوید لینچ وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. بری گیفورد در امر نویسندگی لینچ را همراهی کرد. ماری سویینی، تام استرنبرگ و دیپاک نایر نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم بزرگراه گمشده با تحسین منتقدان در گیشه روبه‌رو شد و توانست نمرات بسیار خوبی دریافت کند. منتقدان از این فیلم به دلیل پیچش داستانی جذاب و کارگردانی قدرتمند تمجید کردند.

بیل پولمن، پاتریشا آرکت، بالتازار گتی، رابرت بلیک، ناتاشا گرکسون واگنر، گری بیوسی و رابرت لوجا ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. این فیلم حدود 3.8 میلیون دلار در گیشه فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به نوازنده ساکسیفونی به اسم فرد مادیسون است که در شروع فیلم در آیفون خانه‌اش می‌شنود که دیک لورنت مرده ‌است. این پیام در ابتدا برای او بی معنی است. او همین حال به همسرش مشکوک است که به او خیانت می‌کند و با شخصی به نام اندی رابطه پنهانی دارد. روزی همسرش بسته‌ای زرد رنگ حاوی یک کاست ویدئو در جلوی خانه پیدا می‌کند. وقتی در خانه با هم به تماشای آن می‌نشینند نمای بیرونی خانه خود را می‌بینند.




بنر فیلم جاده مالهالند
پوستر فیلم جاده مالهالند

جاده مالهالند

Mulholland Drive
کارگردان: David Lynch نویسنده: David Lynch
سال انتشار:2001محصول: فرانسه , ایالات متحده
Justin TherouxJustin Theroux
Naomi WattsNaomi Watts
Laura HarringLaura Harring
Ann MillerAnn Miller
Robert ForsterRobert Forster
Mark PellegrinoMark Pellegrino

درباره فیلم جاده مالهالند


جاده مالهالند (Mulholland Drive) فیلمی معمایی به کارگردانی و نویسندگی دیوید لینچ است که در سال 2001 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده ماری سویینی قرار داشت.

فیلم جاده مالهالند نمرات خوبی دریافت کرد و توانست با تحسین منتقدان مواجه شود. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های داستان، بازی گروه بازیگری و کارگردانی تمجید کردند. نائومی واتس، لورا هرینگ، جاستین ثرو، آن میلر، رابرت فورستر، رینا ریفل و لری هیورینگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست آن را کسب کند. فیلم جاده مالهالند طی مراسم گلدن گلوب نیز در چهار بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست آن را کسب کند.

فیلم جاده مالهالند فروش چندان خوبی در گیشه نداشت و شکست خورد. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 20 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان این فیلم به شکل پیوسته نیست؛ به طوری که داستان این فیلم در چند وهله اتفاق می‌افتد. زنی سیاه موی که در اثر تصادفی مجروح شده به شکل پنهانی به خانه پیرزنی که در حال رفتن به مسافرت است وارد می‌شود.




بنر فیلم امپراتوری درون
پوستر فیلم امپراتوری درون

امپراتوری درون

Inland Empire
کارگردان: David Lynch نویسنده: David Lynch
سال انتشار:2006محصول: لهستان , ایالات متحده , فرانسه
Laura DernLaura Dern
Jeremy IronsJeremy Irons
Justin TherouxJustin Theroux
Harry Dean StantonHarry Dean Stanton
Karolina GruszkaKarolina Gruszka
Peter J. LucasPeter J. Lucas

درباره فیلم امپراتوری درون


امپراطوری درون (Inland Empire) فیلمی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی دیوید لینچ است که در سال 2006 اکران شد. لازم به ذکر است که ماری سویینی در امر تهیه‌کنندگی لینچ را همراهی کرد.

فیلم امپراطوری درون با واکنش‌های متعدد منتقدان مواجه شد؛ منتقدان شخصیت‌پردازی‌ها و فیلم‌نامه این فیلم را ضعیف توصیف کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به لورا درن، جرمی آیرونز، جاستین ثرو و هری دین استنتون اشاره کرد. فیلم امپراطوری درون حدود 4 میلیون دلار در گیشه فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: شخصیت محوری فیلم زنی به نام نیکی گریس است. نیکی درواقع هنرپیشه ‌است، اما هرگز در فیلم بلند و بزرگی به ایفای نقش نپرداخته است. او با شوهرش که در نیروی دریایی کار می‌کند زندگی نسبتا فقیرانه‌ای در یک شهر کوچک دارند و رابطه‌ی زناشویی آن‌ها خیلی خوب نیست. شوهر نیکی، مردی بدعنق است و نیکی با او مشکلات زیادی را دارد.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های دیوید لینچ

عکس پروفایل

شما