خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های جیمز کامرون

بهترین فیلم های جیمز کامرون – جیمز کامرون یکی از محبوب‌ترین فیلم‌سازان جهان محسوب می‌شود که با ساخت فیلم‌هایی ماندگار توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان دنیای سینما را به سمت خود جلب کند.

او با ساخت‌ فیلم‌هایی همچون تایتانیک و آواتار به موفقیت‌های بزرگی دست یافت و توانست نام خود را به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌سازان جهان مطرح کند.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های جیمز کامرون را به شما مخاطبان عزیز ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم نابودگر۲: روز رستاخیز
پوستر فیلم نابودگر۲: روز رستاخیز

نابودگر۲: روز رستاخیز

Terminator 2: Judgment Day
کارگردان: James Cameron نویسنده: James Cameron , William Wisher Jr.
سال انتشار:1991محصول: فرانسه , ایالات متحده
Arnold SchwarzeneggerArnold Schwarzenegger
Linda HamiltonLinda Hamilton
Edward FurlongEdward Furlong
Robert PatrickRobert Patrick
Earl BoenEarl Boen
Joe MortonJoe Morton

درباره فیلم نابودگر۲: روز رستاخیز


کمتر فردی است که نام مجموعه فیلم‌های نابودگر را نشنیده باشد؛ نابودگر 2: روز داوری (Terminator 2: Judgement Day) یک فیلم در ژانر اکشن محسوب می‌شود که در سال 1991 اکران شد. جیمز کامرون وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت؛ ویلیام ویشر نیز در امر نویسندگی کامرون را همراهی کرد.

فیلم نابودگر 2: روز داوری در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات بالایی کسب کرد. این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، کارگردانی و پایان‌بندی مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در شش بخش نامزد دریافت جایزه شد که در چهار بخش بهترین گریم، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین صدا و بهترین جلوه‌های بصری این جایزه را به دست آورد.

فیلم نابودگر 2: روز داوری فروش بسیار خوبی داشت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم که با بودجه تولید 100 میلیون دلاری‌ تولید شده بود، حدود 520 میلیون دلار فروش کرد. آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، رابرت پاتریک، ادوارد فرلانگ، جو مورتن، ارل بوئن، دان لیک و مایکل بین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در قسمت دوم داستان بر محور جان کانر می‌چرخد. اسکای‌نت، نابودگر مدل تی-1000 را به گذشته ارسال می‌کند. این بار نیز نیروی مقاومت انسانی مأمور دیگری را برای حفاظت او به گذشته می‌فرستد و او کسی نیست جز یک نابودگر دیگر از مدل تی-101 که توسط خود جان کانر در 2029 برنامه‌ریزی شده ‌است که زندگی خودش را در گذشته از خطرات در مقابل ربات اسکای‌نت محافظت کند.




بنر فیلم بیگانه

بیگانه

Alien
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Dan O'Bannon
سال انتشار:1979محصول: ایالات متحده , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Sigourney WeaverSigourney Weaver
Tom SkerrittTom Skerritt
Veronica CartwrightVeronica Cartwright
Harry Dean StantonHarry Dean Stanton
John HurtJohn Hurt
Ian HolmIan Holm

درباره فیلم بیگانه


بیگانه‌ها (Aliens) را نیز می‌توان در لیست بهترین فیلم های جیمز کامرون قرار داد که در سال 1986 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده جیمز کامرون قرار داشت. گیل آن هارد، دیوید گیلر و والتر هیل نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند.

فیلم بیگانه‌ها نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و با تحسین آن‌ها مواجه شد. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، جلوه‌های ویژه جذاب و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در هفت رشته نامزد دریافت جایزه شد که در دو رشته بهترین تدوین صدا و بهترین جلوه‌های بصری توانست این جایزه را به‌دست بیاورد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در رشته بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی سیگورنی ویور نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست آن را کسب کند.

فیلم بیگانه‌ها فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم با بودجه تولید 18 میلیون دلاری‌اش، حدود 131 میلیون دلار فروخت. سیگورنی ویور، بیل پاکستون، مایکل بین، لانس هنریکسن و پل رایزر ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: 57 سال از زمانی که الن ریپلی برای اولین بار با موجودات بیگانه مواجه شده می‌گذرد و سفینه نجات حامل وی که او را در حالت خلسه در خود نگه می‌داشت، به‌صورت سرگردان در فضا چرخان است. روی کره زمین هیچ‌کس داستان وی راجع‌به وجود آدم فضایی در سیاره LV-426 را باور نمی‌کند. اداره‌ای که با نام کمپانی شناخته می‌شود، گروهی را مأمور می‌کند تا به LV-426 بروند و صحت این مطالب را بررسی کنند. بعد از مدتی تمامی ارتباطات با گروه فرستاده‌ شده قطع می‌شود و کمپانی، الن ریپلی و گروهی از سربازان بسیار حرفه‌ای را برای بررسی و نجات گروه قبلی به LV-426 می‌فرستد.




بنر فیلم نابودگر

نابودگر

The Terminator
کارگردان: James Cameron نویسنده: Gale Anne Hurd , James Cameron
سال انتشار:1984محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Michael BiehnMichael Biehn
Arnold SchwarzeneggerArnold Schwarzenegger
Linda HamiltonLinda Hamilton
Paul WinfieldPaul Winfield
Lance HenriksenLance Henriksen
Rick RossovichRick Rossovich

درباره فیلم نابودگر


نابودگر (The Terminator) یک فیلم در ژانر اکشن به کارگردانی و نویسندگی جیمز کامرون است. گیل آن هرد در امر نویسندگی به کامرون کمک کرد. آن هرد علاوه‌بر انجام وظیفه نویسندگی، به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه حضور داشت.

فیلم نابودگر در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، داستان و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم نابودگر توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت. این فیلم که با بودجه تولید 6.4 میلیون ساخته شده بود، حدود 78 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به آرنولد شوارتزنگر، مایکل بین، لیندا همیلتون، پل وینفیلد، ارل بوئن، لانس هنریکسن و ماریان مولرلایلی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم طی صحنه‌های اولیه مخاطب را به سال 2029 می‌برد؛ زمانی که در بحبوحه جنگ هسته‌ای، ماشین‌ها و روبات‌ها کنترل زمین را به دست گرفته‌اند و مشغول نابود کردن آخرین انسان‌های باقی‌مانده هستند. نابودگر که یک سایبورگ یا ربات انسان‌نما است، به سال 1984 فرستاده می‌شود تا یک زن جوان به نام سارا کانر را که مادر جان کانر ناجی بشریت در جدال با روبات‌ها خواهد بود بکشد. به دنبال او نیروهای انسان‌ها نیز یک جنگجوی جوان را به اسم کایل ریس می‌فرستند تا از سارا کانر در مقابل نابودگر دفاع کند.




بنر فیلم تایتانیک
پوستر فیلم تایتانیک

تایتانیک

Titanic
کارگردان: James Cameron نویسنده: James Cameron
سال انتشار:1997محصول: ایالات متحده
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Kate WinsletKate Winslet
Billy ZaneBilly Zane
Kathy BatesKathy Bates
Frances FisherFrances Fisher
Gloria StuartGloria Stuart

درباره فیلم تایتانیک


تایتانیک (Titanic) یک فیلم در ژانر عاشقانه است که می‌تواند در لیست بهترین فیلم‌ های جیمز کامرون نیز قرار بگیرد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده جیمز کامرون قرار داشت. جان لاندو نیز در امر تهیه‌کنندگی به کامرون کمک کرد.

فیلم تایتانیک توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمرات بالایی دریافت کند. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، کارگردانی محشر، فیلم‌نامه قدرتمند و جلوه‌های بصری جذاب مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در 14 رشته نامزد دریافت جایزه شد که در 11 رشته ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی کیت وینسلت موفق به کسب این جایزه شد. فیلم تایتانیک طی مراسم گلدن گلوب در هشت رشته نامزد دریافت جایزه شد که در چهار رشته بهترین کارگردانی، بهترین فیلم درام، بهترین ترانه و بهترین موسیقی این جایزه را به‌دست آورد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، بیلی زین، فرانسیس فیشر، ویکتور گاربر، کتی بیتس، گلوریا استوارت، بیل پکستون، دنی نوچی و ران دوناکی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم تایتانیک بدین شرح است: داستان فیلم در قالب خاطره‌ یک زن سالخورده به تصویر کشیده می‌شود. این فیلم درمورد دختری 17 ساله به اسم رز و پسری جوان به نام جک است. رز یک دختر از قشر مالی بالای جامعه است که باید با مردی از تراز خود به اسک کال ازدواج کند. رز هیچ علاقه‌ای به کال ندارد؛ اما تنها به علت اصرارهای مادرش قصد دارد تا با او ازدواج کند. در طرف دیگر داستان، جک نقاشی از قشر پایین‌دست اجتماع است. رز به همراه کال و باقی اعضای خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند با کشتی به آمریکا بروند. در طرف دیگر جک نیز با برنده شدن یک بازی به بلیط این کشتی دست پیدا کرده و وارد آن می‌شود. این دو در ادامه در کشتی با یکدیگر مواجه شده و عاشق هم می‌شوند.




بنر فیلم آواتار
پوستر فیلم آواتار

آواتار

Avatar
کارگردان: James Cameron نویسنده: James Cameron
سال انتشار:2009محصول: ایالات متحده , بریتانیا
Sam WorthingtonSam Worthington
Zoe SaldanaZoe Saldana
Sigourney WeaverSigourney Weaver
Stephen LangStephen Lang
Michelle RodriguezMichelle Rodriguez
Giovanni RibisiGiovanni Ribisi

درباره فیلم آواتار


آواتار (Avatar) اثری علمی تخیلی محسوب می‌شود که در سال 2009 اکران شد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده جیمز کامرون قرار داشت. جان لاندو در انجام وظیفه تهیه‌‌کنندگی کامرون را همراهی کرد.

فیلم آواتار نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت منتقدان را برانگیخت. فیلم آواتار به دلیل جلوه‌های ویژه بصری جذاب، کارگردانی قدرتمند، عملکرد محشر گروه بازیگری و فیلم‌برداری عالی مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در نه بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که در سه بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین کارگردانی هنری و بهترین جلوه‌های ویژه موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در چهار بخش نامزد دریافت جایزه شد که در دو بخش بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی این جایزه را کسب کرد.

خلاصه داستان فیلم آواتار بدین شرح است: زمینی‌ها برای تصرف منابع غنی سیاره پندورا و رسیدن به سنگ آنابتانیوم، ترتیب یک حمله نظامی به این سیاره را داده‌اند؛ این حمله نظامی می‌تواند باعث نابودی محیط زیست و خانه اهالی این سیاره (که با نام ناوی‌ها شناخته می‌شوند) شود.

گالری فیلم آواتار





بنر فیلم ورطه
پوستر فیلم ورطه

ورطه

The Abyss
کارگردان: James Cameron نویسنده: James Cameron
سال انتشار:1989محصول: ایالات متحده
Ed HarrisEd Harris
Mary Elizabeth MastrantonioMary Elizabeth Mastrantonio
Michael BiehnMichael Biehn
Leo BurmesterLeo Burmester
Todd GraffTodd Graff
John Bedford LloydJohn Bedford Lloyd

درباره فیلم ورطه


ورطه (The Abyss) یک فیلم در ژانر ماجراجویانه و علمی تخیلی است که می‌تواند در لیست بهترین فیلم های جیمز کامرون قرار بگیرد. کامرون به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این فیلم همکاری داشت. گیل آن هارد نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم ورطه پس از اکران با نقدهای متوسط منتقدان مواجه شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌برداری و عملکرد گروه بازیگری تحسین کردند؛ اما آن‌ها فیلم‌نامه آن را دارای ایرادات بزرگی دانستند.

این فیلم در توجه مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و فروش بسیار بالایی داشت. فیلم ورطه با بودجه تولید 70 میلیون دلاری‌اش، حدود 90 میلیون دلار فروخت. اد هریس، مری الیزابت ماسترانتونیو و مایکل بین ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه این فیلم بدین شرح است: بعد از غرق شدن یک زیردریایی اتمی متعلق به کشور آمریکا در دریای کارائیب، تیم جستجو و بازیابی نیروی دریایی آمریکا همراه با خدمه یک سکوی نفتی، در رقابتی در برابر کشتی‌های روسی تلاش در یافتن و بازیابی زیردریایی غرق شده دارند. اما در اعماق دریا آ‌ن‌ها به چیزی عجبیب برخورد می‌کنند.




بنر فیلم دروغ های حقیقی
پوستر فیلم دروغ های حقیقی

دروغ های حقیقی

True Lies
کارگردان: James Cameron نویسنده: James Cameron , Claude Zidi , Simon Michaël , Didier Kaminka
سال انتشار:1994محصول: ایالات متحده
Arnold SchwarzeneggerArnold Schwarzenegger
Jamie Lee CurtisJamie Lee Curtis
Tom ArnoldTom Arnold
Bill PaxtonBill Paxton
Tia CarrereTia Carrere
Art MalikArt Malik

درباره فیلم دروغ های حقیقی


دروغ‌های حقیقی (True Lies) یک عنوان اکشن به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی جیمز کامرون است که در سال 1994 اکران شد. کامرون در انجام وظیفه تهیه‌کنندگی تنها نبود و استفانی آستین در این راه او را همراهی کرد.

فیلم دروغ‌های حقیقی واکنش‌های گوناگون منتقدان را به همراه داشت و با نمرات متوسط آن‌ها مواجه شد. منتقدان شخصیت‌پردازی‌ها را ضعیف و روند داستانی آن را خسته‌کننده دانستند؛ اما آن‌ها صحنه‌های اکشن را جذاب توصیف کرده و از بازی گروه بازیگری تمجید کردند.

فیلم دروغ‌های حقیقی مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت و در گیشه خارق‌العاده ظاهر شد. این فیلم که با بودجه 100 میلیون دلاری‌ تولید شده بود، حدود 378 میلیون دلار فروش کرد. آرنولد شوارتزنگر، جیمی لی کرتیس، تام آرنولد، بیل پاکستون، تیا کریر، ارت مالک، الیزا دوشکو، گرانت هسلو و چارلتون از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مأمور امنیتی هری تاسکر که خانواده‌اش گمان می‌کنند فروشنده کامپیوتر است با یک گروه تروریستی درگیر می‌شود و نقشه آنان را برای نابود کردن شهرهای آمریکا ناتمام می‌گذارد.




بنر فیلم پیرانا 2: تخم‌ریزی
پوستر فیلم پیرانا 2: تخم‌ریزی

پیرانا 2: تخم‌ریزی

Piranha II: The Spawning
کارگردان: James Cameron نویسنده: James Cameron , Ovidio G. Assonitis , Charles H. Eglee
سال انتشار:1982محصول: ایتالیا , ایالات متحده , Netherlands
Tricia O'NeilTricia O'Neil
Steve MarachukSteve Marachuk
Lance HenriksenLance Henriksen
Ricky Paull GoldinRicky Paull Goldin
Ted RichertTed Richert
Leslie GravesLeslie Graves

درباره فیلم پیرانا 2: تخم‌ریزی


پیرانا 2: تخم‌ریزی (Piranha II: The Spawning) یکی از بهترین فیلم های ترسناک است که در سال 1978 اکران شد. جیمز کامرون به‌عنوان کارگردان در این پروژه حضور داشت. چاکو ون لیووان و جف شچمان تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم پیرانا 2: تخم‌ریزی توسط جیمز کامرون، اوودیوی جی. آسونیتس و چارلز اگلی به رشته تحریر درآمد.

فیلم پیرانا 2: تخم‌ریزی با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد و نتوانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. منتقدان داستان این فیلم را خسته‌کننده دانسته و بازی گروه بازیگری ضعیف توصیف کردند.

این فیلم در گیشه چندان نتوانست قدرتمند ظاهر شود؛ فیلم پیرانا 2: تخم‌ریزی که با بودجه 145 هزار دلاری‌ تولید شده بود، حدود 389 هزار دلار فروخت. تریسیا اونیل، استیو مارشوک و لانس هنریکسن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک هتل تفریحی ساحلی در کارائیب به نام هتل الیسیوم، مورد هجوم یک‌سری حیوانات دریایی قرار می‌گیرد.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های جیمز کامرون

عکس پروفایل

شما