خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های تیم برتون

بهترین فیلم های تیم برتون – تیم برتون را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌سازان جهان محسوب می‌شود که به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

این فیلم‌ساز با ساخت‌ فیلم‌هایی جذاب و ماندگار به جوایز مختلفی رسید و توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های تیم برتون را به شما مخاطبان عزیز ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم بتمن

بتمن

The Batman
کارگردان: Matt Reeves نویسنده: Matt Reeves , Peter Craig
سال انتشار:2022محصول: ایالات متحده
مشاهده صفحه فیلم
Robert PattinsonRobert Pattinson
Zoë KravitzZoë Kravitz
Paul DanoPaul Dano
Jeffrey WrightJeffrey Wright
Andy SerkisAndy Serkis
Colin FarrellColin Farrell

درباره فیلم بتمن


بتمن (Batman) یک فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی تیم برتون است که در سال 1989 اکران شد. جان پیترز و پیتر گوبر تهیه‌کنندگان فیلم بتمن بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط سام هام نوشته شد.

فیلم بتمن پس از اکران موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و با نمرات خوب آن‌ها مواجه شود. منتقدان از این فیلم به دلیل داستان مهیج و بازی عالی گروه بازیگری تحسین کردند.

این فیلم به موفقیت بزرگی در گیشه رسید و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. فیلم بتمن که با بودجه 35 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 411 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مایکل کیتون، جک نیکلسون، کیم بیسینگر، پت هینگل، بیلی دی ویلیامز، مایکل گاف، جک پالانس، سم داگلاس، دنیس لیل، پال برچرد و ریچارد دوردن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم بتمن بدین شرح است: بروس وین میلیونر گاتهام سیتی در هویت بتمن به مردم کمک می‌کند و تبهکاران را دستگیر می‌کند. هاروی دنت و جیمز گوردون هم در واحد پلیس به او کمک می‌کنند. اما باندی در گاتهام است که توسط شخصی به اسم کمیسر آکهارت وارد دفتر پلیس شده‌اند.




بنر فیلم ادوارد دست قیچی
پوستر فیلم ادوارد دست قیچی

ادوارد دست قیچی

Edward Scissorhands
کارگردان: Tim Burton نویسنده: Caroline Thompson
سال انتشار:1990محصول: ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Winona RyderWinona Ryder
Dianne WiestDianne Wiest
Alan ArkinAlan Arkin
Anthony Michael HallAnthony Michael Hall
Vincent PriceVincent Price

درباره فیلم ادوارد دست قیچی


ادوارد دست‌قیچی (Edward Scissorhands) یکی از بهترین فیلم های تیم برتون محسوب می‌شود که در سال 1990 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده تیم برتون قرار داشت. دنیس دی نووی نیز تهیه‌کننده این فیلم بودند.

فیلم ادوارد دست‌قیچی توانست نمرات بسیار خوبی از سوی منتقدان دریافت کند و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. این فیلم به دلیل داستان تاثیرگذار، بازی محشر گروه بازیگری و جلوه‌های بصری زیبا با تمجید منتقدان روبه‌رو شد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جانی دپ، وینونا رایدر، داین ویست، کتی بیکر، آنتونی مایکل هال و وینسنت پرایس اشاره کرد. فیلم ادوارد دست‌قیچی در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش بسیار خوبی در باکس‌آفیس داشت؛ این فیلم که با بودجه 20 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 86 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم ادوارد دست‌قیچی بدین شرح است: پگی یک فروشنده از شرکت ایوان است که درآمد خوبی ندارد. روزی او به قصر بزرگی در حومه شهرکشان می‌رود و در آنجا یک موجود شبیه به انسان می‌بیند که به جای دستانش قیچی دارد. او پی می‌برد که در آنجا مخترعی زندگی می‌کرده و آن موجود را می‌ساخته که قبل از تمام کردن دستانش می‌میرد. نام آن موجود ادوارد است.




بنر فیلم اد وود
پوستر فیلم اد وود

اد وود

Ed Wood
کارگردان: Tim Burton نویسنده: Scott Alexander , Larry Karaszewski
سال انتشار:1994محصول: ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Martin LandauMartin Landau
Sarah Jessica ParkerSarah Jessica Parker
Patricia ArquettePatricia Arquette
Jeffrey JonesJeffrey Jones
Bill MurrayBill Murray

درباره فیلم اد وود


اد وود (Ed Wood) یک فیلم در ژانر کمدی و درام به کارگردانی و تهیه‌کنندگی تیم برتون است که در سال 1994 اکران شد. دنیس دی نووی و مایکل لاشمن در امر تهیه‌کنندگی برتون را همراهی کرد. فیلم‌نامه این فیلم توسط اسکات الکساندر و لری کارازووسکی به رشته تحریر درآمد.

فیلم اد وود مورد توجه منتقدان قرار گرفت و با تحسین آن‌ها روبه‌رو شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، عملکرد گروه بازیگری و فیلم‌نامه تمجید کردند.

فیلم اد وود در گیشه به‌هیچ‌وجه موفق ظاهر نشد و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. این فیلم با بودجه تولید 18 میلیون دلاری‌اش، حدود 5.9 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جانی دپ، مارتین لانداو، پاتریشیا آرکوئته، سارا جسیکا پارکر و دان آمندولیا اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم اد وود بدین شرح است: ادوارد دی وود جونیور کارگردان بی استعدادی است که تلاش دارد قراردادی با شرکت فیلمسازی دوستش بسته و اورسون ولز بعدی هالیوود شود که حتی قدمی هم به آن نزدیک نشد. او همچنین قصد دارد باعث شهرت دوباره بلا لاگوسی بازیگر نقش دراکولا و دوست صمیمیش شود. اد عادت به پوشیدن لباس‌های زنانه دارد که داستان نخستین فیلمش را هم بر همین اساس می‌نویسد.




بنر فیلم اسلیپی هالو
پوستر فیلم اسلیپی هالو

اسلیپی هالو

Sleepy Hollow
کارگردان: Tim Burton نویسنده: Andrew Kevin Walker
سال انتشار:1999محصول: آلمان , ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Christina RicciChristina Ricci
Miranda RichardsonMiranda Richardson
Michael GambonMichael Gambon
Casper Van DienCasper Van Dien
Jeffrey JonesJeffrey Jones

درباره فیلم اسلیپی هالو


اسلیپی هالو (Sleepy Hollow) یک فیلم در ژانر ترسناک است که جزو بهترین فیلم های تیم برتون به شمار می‌آید. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده تیم برتون قرار داشت. فرانسیس فورد کوپولا نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

فیلم اسلیپی هالو پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌ فیلم‌نامه با انتقاد منتقدان مواجه شد، اما به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و داستان مهیجش مورد تحسین قرار گرفت.

جانی دپ، کریستینا ریچی، مایکل گمبون، کریستوفر لی، یان مک‌دیارمید، استیون ودینگتون، مارک پیکرینگ، مایکل فیست و جفری جونز ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم اسلیپی هالو به ایفای نقش پرداختند. این فیلم فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت. فیلم اسلیپی هالو با بودجه تولید 70 میلیون دلاری‌اش، حدود 207 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم اسلیپی هالو بدین شرح است: ایکابد کرین یک پلیس جوان است که بیش از هر چیز به منطق و علیت معتقد است. پس از اعتراضی که در مورد شیوه‌های خام و بی‌منطق رؤسایش می‌کند، قاضی او را به روستای اسلیپی هالو می‌فرستد تا معمای سه قتل اخیر این روستا را حل کند. قتل‌هایی که در آنها ناشناسی سر مقتولان را قطع کرده‌ است.




بنر فیلم سایه‌های سیاه
پوستر فیلم سایه‌های سیاه

سایه‌های سیاه

Planet of the Apes
کارگردان: Tim Burton نویسنده:
سال انتشار:2001محصول: ایالات متحده
Mark WahlbergMark Wahlberg
Tim RothTim Roth
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Michael Clarke DuncanMichael Clarke Duncan
Kris KristoffersonKris Kristofferson
Estella WarrenEstella Warren

درباره فیلم سایه‌های سیاه


سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes) یک فیلم در ژانر علمی تخیلی به کارگردانی تیم برتون است که برپایه رمانی به همین نام اثر پیر بول ساخته شد. ریچارد دی زانوک و رالف وینتر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط ویلیام برویلس، لارنس کانر و مارک روزنتهال نوشته شد.

فیلم سیاره میمون‌ها به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار پایینی دریافت کرد. منتقدان به روند داستانی و فیلم‌نامه این فیلم ایرادات مختلفی وارد کردند.

این فیلم با وجود دریافت نقدهای منفی، توانست فروش بسیار خوبی در گیشه داشته باشد. فیلم سیاره میمون‌ها که با بودجه 100 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 362 میلیون دلار فروش کرد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم سیاره میمون‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مارک والبرگ، تیم راث، هلنا بونهام کارتر، مایکل کلارک دانکن، پل جیاماتی، استلا وارن، کریس کریستوفرسون و کم هسکین اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال ۲۰۲۹ در ابرون، ایستگاه فضایی نیروی هوایی آمریکا لئو دیویدسون با نخستی‌ها که برای مأموریت فضایی آموزش دیده‌اند کار می‌کند. میمون همکار مورد علاقه او شامپانزه‌ای به اسم پریکلیز است. با نزدیک شدن یک طوفان الکترومغناطیسی کشنده به ایستگاه، پریکلیز با ربات فضایی کوچکی برای بررسی طوفان می‌رود. پریکلیز به سمت طوفان می‌رود و ناپدید می‌شود.




بنر فیلم ماهی بزرگ
پوستر فیلم ماهی بزرگ

ماهی بزرگ

Big Fish
کارگردان: Tim Burton نویسنده: John August
سال انتشار:2003محصول: ایالات متحده
Ewan McGregorEwan McGregor
Albert FinneyAlbert Finney
Billy CrudupBilly Crudup
Jessica LangeJessica Lange
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Alison LohmanAlison Lohman

درباره فیلم ماهی بزرگ


ماهی بزرگ (Big Fish) یک فیلم در ژانر درام و کمدی به کارگردانی تیم برتون است که در سال 2003 اکران شد. بروس کوهن، دان جینکس و ریچارد دی زانوک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه فیلم ماهی بزرگ توسط جان اوگست نوشته شد.

فیلم ماهی بزرگ در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات بالایی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی تحسین کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به یوان مک‌گرگور، آلبرت فینی، بیلی کروداپ، جسیکا لانگ، هلنا بونهام کارتر، الیسون لومن، رابرت گویلام، ماریون کوتیار، استیو بوشمی، دنی دویتو و میسی پایل اشاره کرد.

فیلم ماهی بزرگ توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و فروش بالایی در گیشه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 70 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 122 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ویل بلوم که سال‌ها با پدر خود، ادوارد بلوم قطع رابطه کرده‌است، باخبر می‌شود که پدر از یک بیماری حاد رنج می‌برد. ویل به محل تولد خود آلاباما بازمی‌گردد و بعد از ارتباط با اشخاصی که زمانی به پدرش نزدیک بوده‌اند با زوایای جدیدی از زندگی پدرش آشنا می‌شود. ادوارد بلوم که وقایع رخ داد زندگی خود را به صورت داستان‌های تخیلی برای اطرافیان خود تعریف می‌کند باعث می‌شود ویل بلوم پدر خود را یک دروغگو بداند و برای اثبات حرف خود و آشنا شدن با زندگی واقعی پدر خود شروع به جستجو در اسناد گذشته و دوستان قدیمی پدر می‌کند.




بنر فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی
پوستر فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی

چارلی و کارخانه شکلات سازی

Charlie and the Chocolate Factory
کارگردان: Tim Burton نویسنده: Roald Dahl , John August
سال انتشار:2005محصول: استرالیا , بریتانیا , ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Freddie HighmoreFreddie Highmore
David KellyDavid Kelly
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Noah TaylorNoah Taylor
Missi PyleMissi Pyle

درباره فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی


چارلی و کارخانه شکلات‌سازی (Charlie and the Chocolate Factory) یکی دیگر از بهترین فیلم های تیم برتون محسوب می‌شود که در سال 2005 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده برد گری و ریچارد دی زانوک قرار داشت. فیلم‌نامه فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی توسط جان اوت نوشته شد.

این فیلم موفق شد پس از اکران تحسین منتقدان را برانگیزد و در زمینه‌های جلوه‌های بصری، بازی گروه بازیگری و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار بگیرد. فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی طی مراسم اسکار در بخش بهترین طراحی لباس نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست آن را کسب کند.

جانی دپ، فردی هایمور، دیوید کلی، هلنا بونهام کارتر، میسی پایل، کوین الدن و آنت بدلند ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد. این فیلم با بودجه تولید 150 میلیون دلاری خود، حدود 475 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی بدین شرح است: چارلی، پسری کوچک و فقیر با پدر و مادر و همچنین ‌دو پدربزرگ و مادربزرگ پیر خود زندگی می کند. خانواده‌ او، کانون گرمی دارند و درنتیجه چارلی، فقر را احساس نمی‌کند. چارلی علاقه زیادی به شکلات دارد، ولی به حدی فقیر است که هر سال فقط یک شکلات می‌خورَد. در نزدیکی خانه او، کارخانه بزرگ شکلات‌سازی قرار دارد که قبلا به دست فردی عجیب به اسم دکتر ویلی وانکا اداره می‌شد.




بنر فیلم عروس مرده
پوستر فیلم عروس مرده

عروس مرده

Corpse Bride
کارگردان: Tim Burton , Mike Johnson نویسنده: John August , Caroline Thompson , Pamela Pettler
سال انتشار:2005محصول: ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Emily WatsonEmily Watson
Tracey UllmanTracey Ullman
Paul WhitehousePaul Whitehouse
Joanna LumleyJoanna Lumley

درباره فیلم عروس مرده


عروس مرده (Corpse Bride) یک انیمیشن جذاب است که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده تیم برتون قرار داشت. لازم به ذکر است که در امر کارگردانی مایک جانسون و در امر نویسندگی کارلوس گرنجل به تیم برتون کمک کردند.

انیمیشن عروس مرده نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شد. منتقدان از این انیمیشن به دلیل داستان تاثیرگذار و فیلم‌نامه قدرتمند تحسین کردند.

این انیمیشن حضور درخشانی در گیشه داشت و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. انیمیشن عروس کرده که با بودجه 40 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 117 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان انیمیشن عروس مرده بدین شرح است: داستان در شهر کوچکی در انگلستان و در عصر ویکتوریایی رخ می‌دهد. ویکتور ون دورت و ویکتوریا دورگلات بنا به ملاحظات مالی و اجتماعی خانواده‌هایشان می‌خواهند با هم ازدواج کنند. در هنگام تمرین مراسم عروسی، ویکتور مدام خطابه‌ای را که باید بگوید فراموش می‌کند. او به جنگل می‌رود و در حالی که خطابه‌اش را با خود تکرار می‌کند، حلقه را از شاخه درختی که مانند یک دست از زمین بیرون آمده ‌است می‌گذراند.




بنر فیلم سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت
پوستر فیلم سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت

سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
کارگردان: Tim Burton نویسنده: John Logan
سال انتشار:2007محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Alan RickmanAlan Rickman
Timothy SpallTimothy Spall
Sacha Baron CohenSacha Baron Cohen
Laura Michelle KellyLaura Michelle Kelly

درباره فیلم سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت


سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های تیم برتون قرار بگیرد. تیم برتون وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. ریچارد دی زانوک، والتر پارکس، لاری مک دانلد و جان لوگان به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط استفان سندهایم، هیو ویلر و جان لوگان به رشته تحریر درآمد.

فیلم سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت با واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، عملکرد گروه بازیگری و موسیقی تحسین کردند.

این فیلم در مراسم اسکار در سه رشته نامرد دریافت جایزه شد که تنها توانست جایزه بهترین کارگردانی هنری را کسب کند. این فیلم در مراسم گلدن گلوب در چهار رشته ازجمله بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که در دو رشته بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت. این فیلم با بودجه تولید 50 میلیون دلاری‌اش، حدود 152 میلیون دلار فروخت. جانی دپ، هلنا بونهام کارتر، آلن ریکمن، تیموتی اسپال، ساشا بارون کوهن، لورا میشل کلی، جیمی باور و جین ویسنر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم سوئینی تاد بدین شرح است: بنجامین بارکر یک پیرایشگر است که یک قاضی بدطینت به اسم تورپین او را از خانواده‌اش جدا و به جای دیگری تبعید کرده ‌است. او پس از ۱۵ سال با اسم مستعار سوئینی تاد برمی‌گردد تا از اشخاصی که باعث جدایی او از همسر و فرزندش شده‌اند انتقام بگیرد. او بعد از بازگشت به محل زندگی همسرش می‌رود که در حال حاضر زنی به نام خانم لاوت در آن یک شیرینی‌پزی راه‌اندازی کرده و در آن پای گوشت می‌فروشد. او توسط خانم لاوت مطلع می‌شود که همسرش لوسی خودکشی کرده و تورپین دختر او را تحت سرپرستی خود گرفته و سال‌هاست که او را در خانه زندانی کرده ‌است.




بنر فیلم آلیس در سرزمین عجایب
پوستر فیلم آلیس در سرزمین عجایب

آلیس در سرزمین عجایب

Alice in Wonderland
کارگردان: Tim Burton نویسنده: Linda Woolverton
سال انتشار:2010محصول: ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Anne HathawayAnne Hathaway
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Crispin GloverCrispin Glover
Matt LucasMatt Lucas
Mia WasikowskaMia Wasikowska

درباره فیلم آلیس در سرزمین عجایب


آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland) یک فیلم فانتزی محسوب می‌شود که توسط تیم برتون کارگردانی شد. ریچارد دی زانوک، سوزان تاد و جنیفر تاد تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط لیندا وولورتون نوشته شد. فیلم آلیس در سرزمین عجایب برپایه رمانی به همین نام اثر لوئیس کارول تولید شد.

این فیلم توانست با نقدهای مثبت منتقدان در گیشه مواجه شود و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. این فیلم طی مراسم اسکار در سه رشته بهترین کارگردانی هنری، بهترین جلوه‌های بصری و بهترین طراحی لباس نامزد دریافت جایزه شد که در دو رشته بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم آلیس در سرزمین عجایب در مراسم گلدن گلوب در سه رشته بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای موفق به کسب این جایزه نشد.

این فیلم فروش بسیار خوبی در گیشه داشت. فیلم آلیس در سرزمین عجایب بودجه تولید 200 میلیون دلاری خود، حدود 1.025 میلیارد دلار فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جانی دپ، ان هتوی، هلنا بونهام کارتر، کریسپین گلاور، آلن ریکمن، میا واشیکوفسکا و لینزی دانکن اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: آلیس دختر امپول زن چارلز کینگزلی جهانگرد است که در ۷ سالگی خواب سرزمین عجایب را می‌بیند و به آن‌جا وارد می‌شود. ۱۳ سال بعد آلیس برای ازدواج با لرد هانریش به اجبار به یک مهمانی وارد می‌شود و سپس با دنبال کردن یک خرگوش، به یک چاله عمیق سقوط می‌کند و برای بار دوم وارد سرزمین عجایب می‌شود. در آن‌جا پی می‌برد که ملکه سرخ علیه خواهرش ملکه سفید شورش کرده و اوضاع سرزمین عجایب به هم ریخته ‌است. او باید شمشیر نورانی را که در قصر ملکه سرخ است به دست بیاورد و به وسیله آن سر اژدهای ملکه را از تنش جدا کند.




بنر فیلم سایه‌های سیاه
پوستر فیلم سایه‌های سیاه

سایه‌های سیاه

Dark Shadows
کارگردان: Tim Burton نویسنده: Seth Grahame-Smith
سال انتشار:2012محصول: استرالیا , ایالات متحده
Johnny DeppJohnny Depp
Michelle PfeifferMichelle Pfeiffer
Helena Bonham CarterHelena Bonham Carter
Eva GreenEva Green
Jackie Earle HaleyJackie Earle Haley
Jonny Lee MillerJonny Lee Miller

درباره فیلم سایه‌های سیاه


سایه‌های سیاه (Dark Shadows) یک فیلم در ژانر خون آشامی است که جزو بهترین فیلم های تیم برتون محسوب می‌شود. تیم برتون به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشت. جانی دپ، دیوید کندی، ریچارد دی زانوک و کریستی دمبرووسکی در امر تهیه‌کنندگی برتون را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط گراهام اسمیت نوشته شد. فیلم سایه‌های سیاه بر اساس مجموعه‌ای گوتیک به همین نام ساخته شد.

فیلم سایه‌های سیاه نمرات متوسطی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و فضای منحصربه‌فرد با تحسین مواجه شد؛ البته منتقدان فیلم‌نامه آن را دارای ایرادات بزرگی دانستند.

فیلم سایه‌های سیاه حضور قدرتمندانه‌ای در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم که با بودجه 150 میلیون دلاری‌ ساخته شده بود، حدود 238 میلیون دلار فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جانی دپ، اوا گرین، میشل فایفر، جانی لی میلر، کلویی مورتز، گالیور مک گرث، هلنا بونهام کارتر، جکی ارل هالی، بلا هتکوت، ری شرلی، ایوان کی، کریستوفر لی و آلیس کوپر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سایه‌های سیاه بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1760 جریان دارد. جاشوا و نائومی کالینز از لیورپول انگلیس به آمریکای شمالی می‌آیند. آن‌ها به یک منطقه ماهی‌گیری در مین به نام کالینزپورت رفته و ملک بزرگ کالین وود را می‌سازند. پسر خانواده، بارناباس قرار است تا به پسری ثروتمند و مالک کالین وود تبدیل شود. او قلب جادوگری به نام آنجلیک بوچرد را که برای آن‌ها خدمت می‌کرد می‌شکند. آن جادوگر با قدرت جادو، پدر و مادر او را می‌کشد و خانواده کالینز را طلسم می‌کند. بارناباس جادوی سیاه را فرا می‌گیرد تا ثابت کند که آنجلیک یک جادوگر است. او عاشق جوزت دو پرس می‌شود. آنجلیک از حسادت جوزت را نفرین می‌کند و او تحت تاثیر این نفرین به سمت پرتگاه می‌رود تا خودش را از بالای آن پرت کند.




بنر فیلم فرنکن‌وینی
پوستر فیلم فرنکن‌وینی

فرنکن‌وینی

Frankenweenie
کارگردان: Tim Burton نویسنده: John August
سال انتشار:2012محصول: ایالات متحده
Charlie TahanCharlie Tahan
Catherine O'HaraCatherine O'Hara
Martin ShortMartin Short
Martin LandauMartin Landau
Atticus ShafferAtticus Shaffer
Winona RyderWinona Ryder

درباره فیلم فرنکن‌وینی


فرنکن‌وینی (Frankenweenie) انیمیشنی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی تیم برتون است که در سال 2012 اکران شد. آلیون ابیت و دون هان در امر تهیه‌کنندگی برتون را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط جان آگست نوشته شد.

انیمیشن فرنکن‌وینی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و نمرات خوبی دریافت نکرد. چارلی تاهان، وینونا رایدر، کاترین اوهارا، مارتین شورت، مارتین لاندو، رابرت کپرون، اتیکس شافر، جیمز هیرویکی لیائو، کانچاتا فرل و تام کنی ازجمله صداپیشگانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

فیلم فرنکن‌وینی در گیشه فروش بسیار خوبی داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم با بودجه تولید 39 میلیون دلاری خود، حدود 81 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان انیمیشن فرنکن‌وینی بدین شرح است: ویکتور جوان پس از مرگ اسپارکی، سگ مورد علاقه‌اش، با به کنترل گرفتن قدرت علم او را به زندگی برمی‌گرداند. ویکتور تلاش می‌کند تا این ساخته‌اش را پنهان نگه دارد؛ اما اسپارکی بیرون می‌رود و باعث خرابکاری و بی نظمی در شهر می‌شود.




بنر فیلم چشمان بزرگ
پوستر فیلم چشمان بزرگ

چشمان بزرگ

Big Eyes
کارگردان: Tim Burton نویسنده: Scott Alexander , Larry Karaszewski
سال انتشار:2014محصول: کانادا , ایالات متحده
Amy AdamsAmy Adams
Christoph WaltzChristoph Waltz
Danny HustonDanny Huston
Jon PolitoJon Polito
Krysten RitterKrysten Ritter
Jason SchwartzmanJason Schwartzman

درباره فیلم چشمان بزرگ


چشمان بزرگ (Big Eyes) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های تیم برتون محسوب کرد که در سال 2014 اکران شد. تیم برتون کارگردانی این فیلم بود. اسکات الکساندر و لری کاراسنرویسکی نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشتند.

فیلم چشمان بزرگ توانست تحسین منتقدان را برانگیزد؛ این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در سه رشته بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی یا موزیکال، بهترین بازیگر زن فیلم کمدی یا موزیکال و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که تنها توانست جایزه بهترین بازیگر زن فیلم کمدی یا موزیکال را دریافت کند.

فیلم چشمان بزرگ در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش نسبتا خوبی داشت. این فیلم که با بودجه 10 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 29 میلیون دلار فروش کرد. ایمی آدامز، کریستف والتس، دنی هوستون، کریستن ریتر و ترنس استامپ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم چشمان بزرگ به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم ماجرای واقعی کلاهبرداری هنری بزرگی است که در دهه ۱۹۶۰ در آمریکا رخ داد و افشای آن سال‌ها بعد، باعث شگفتی بسیار شد. در آن زمان، تابلوهای نقاشی والتر کین از کودکان سرراهی، با چشمان بزرگ و اشک‌آلودشان، در میان منتقدان واکنش‌های منفی به دنبال داشت، اما استقبال عمومی از آن‌ها بسیار خوب بود و والتر کین از محل فروش آن تابلوها به ثروت کلانی رسید.




بنر فیلم خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب
پوستر فیلم خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب

خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
کارگردان: Tim Burton نویسنده: Jane Goldman
سال انتشار:2016محصول: بلژیک , بریتانیا , ایالات متحده
Eva GreenEva Green
Asa ButterfieldAsa Butterfield
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson
Judi DenchJudi Dench
Rupert EverettRupert Everett
Chris O'DowdChris O'Dowd

درباره فیلم خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب


خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب (Miss Peregrine's Home for Peculiar Children) یک فیلم فانتزی است که وظیفه کارگردانی آن برعهده تیم برتون قرار داشت. پیتر چرنین و ژنو تاوینگ تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط جین گولدمن نوشته شد.

این فیلم آن‌طور که باید در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود و نتوانست مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد. اوا گرین، ایسا باترفیلد، کریس اودوود، الیسون جنی، الا پورنل، ترنس استامپ، روپرت اورت، جودی دنچ، او لن جونز و ساموئل ال. جکسون ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم که با بودجه عظیم 110 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 296 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نوجوان ۱۶ ساله ای به اسم جیک پورتمن قصد دارد یک پناهگاه مخفی در یک جزیره پیدا کند که در آنجا کودکان غیرعادی که دارای توانایی‌های خاصی هستند توسط یک زن نگهداری می‌شوند. جیک قصد دارد با کودکان و افراد ساکن در این جزیره آشنا شود؛ ولی متوجه می‌شود که اتفاقاتی درحال وقوع است که ممکن است برای آن‌ها خطرناک باشد.




بنر فیلم دامبو

دامبو

Dumbo
کارگردان: Tim Burton نویسنده: Ehren Kruger
سال انتشار:2019محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Colin FarrellColin Farrell
Michael KeatonMichael Keaton
Danny DeVitoDanny DeVito
Eva GreenEva Green
Alan ArkinAlan Arkin
Nico ParkerNico Parker

درباره فیلم دامبو


دامبو (Dumbo‎) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های تیم برتون جای بگیرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده تیم برتون قرار داشت. جاستین اسپیرینگر، ایرن کروگر و درک فری تهیه‌کنندگان فیلم دامبو بودند. ایرن کروگر نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

منتقدان داستان این انیمیشن را سرگرم‌کننده دانسته و از آن تمجید کردند. کالین فارل، اوا گرین، مایکل کیتون و دنی دویتو ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند. این انیمیشن در گیشه قدرتمند ظاهر شد. انیمیشن دامبو که با بودجه 170 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 353 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان انیمیشن دامبو بدین شرح است: یک فیل جوان به لطف گوش‌های بزرگ خود می‌تواند پرواز کند؛ این توانایی منجر به آن می‌شود که او باعث موفقیت یک سیرک شود.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های تیم برتون

عکس پروفایل

شما