خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های اینگمار برگمان

بهترین فیلم های اینگمار برگمان – اینگمار برگمان یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازان سینما محسوب می‌شود که موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد.

این فیلم‌ساز سوئدی نخستین بار با فیلم لبخندهای یک شب تابستانی نام خود را به شکل جهانی مطرح کرد و به شهرت بالایی رسید.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های اینگمار برگمان را به شما مخاطبان عزیز ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم تابستان با مونیکا
پوستر فیلم تابستان با مونیکا

تابستان با مونیکا

Sommaren med Monika
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ingmar Bergman , Per Anders Fogelström
سال انتشار:1953محصول: سوئد
Harriet AnderssonHarriet Andersson
Lars EkborgLars Ekborg
Dagmar EbbesenDagmar Ebbesen
Åke FridellÅke Fridell
Naemi BrieseNaemi Briese
Åke GrönbergÅke Grönberg

درباره فیلم تابستان با مونیکا


تابستان با مونیکا (Sommaren med Monika) یک فیلم در ژانر عاشقانه محسوب می‌شود که در سال 1953 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده اینگمار برگمان قرار داشت. آندرس فوگلستورم نیز در امر نویسندگی برگمان را همراهی کرد.

تابستان با مونیکا توانست پس از اکران تحسین منتقدان را برانگیزد و نمرات خوبی دریافت کند. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی بازیگران، کارگردانی و فیلم‌نامه تمجید کردند. هاریت آندرشون، لارس آکبورگ، اوکه گرونبری، آکه فریدل و سیگه فوشت ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: رابطه کوتاه و عاشقانه میان دو جوان از طبقه کارگر منجر به ازدواج‌شان می‌شود. مونیکا بچه‌دار هم می‌شود، اما شوهر دیگر پاسخگوی انتظاراتش نیست و تعلقات خانوادگی نمی‌تواند او را راضی کند. بنابراین به‌دنبال زندگی ماجراجویانه‌تری می‌رود.




بنر فیلم خاک‌اره و پولک
پوستر فیلم خاک‌اره و پولک

خاک‌اره و پولک

Sawdust and Tinsel
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ingmar Bergman
سال انتشار:1953محصول: سوئد
Åke GrönbergÅke Grönberg
Harriet AnderssonHarriet Andersson
Hasse EkmanHasse Ekman
Anders EkAnders Ek
Gudrun BrostGudrun Brost
Annika TretowAnnika Tretow

درباره فیلم خاک‌اره و پولک


خاک‌اره و پولک (Gycklarnas afton) یکی از بهترین فیلم های اینگمار برگمان محسوب می‌شود که در سال 1953 اکران شد. برگمان وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. برگمان در امر نویسندگی تنها نبود و آندرس فوگلستورم در این راه او را همراهی کرد. رونه والدکرانس نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم خاک‌اره و پولک توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و تحسین آن‌ها را به همراه داشته باشد. منتقدان ضمن تمجید از عملکرد گروه بازیگری، فیلم‌نامه این فیلم را نیز قدرتمند توصیف کردند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هاریت آندرشون، اوکه گرونبری، هاسه ای‌یکمان، آندرس اک، آنیکا ترنو، گودرون بروست و گونار بیورنستراند اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم خاک‌اره و پولک بدین شرح است: آلبرت یوهانسون صاحب سیرکی سیار، بعد از مدت‌ها دوباره به شهری بازمی‌گردد که همسرش، آگدا در آن زندگی می‌کند. فیلم حکایت سرگردانی آلبرت میان دو زن است: اولی همسرش، که به او بازگشت به زناشویی به گونه‌ای که فقط خود را در آن امن می‌یابد نوید می‌دهد و دیگری، محبوبه‌اش آنه که برای آلبرت همان کسی است که او را از وابستگی‌هایش خواهد رهانید.




بنر فیلم لبخندهای یک شب تابستانی
پوستر فیلم لبخندهای یک شب تابستانی

لبخندهای یک شب تابستانی

Smiles of a Summer Night
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ingmar Bergman
سال انتشار:1955محصول: سوئد
Gunnar BjörnstrandGunnar Björnstrand
Ulla JacobssonUlla Jacobsson
Björn BjelfvenstamBjörn Bjelfvenstam
Eva DahlbeckEva Dahlbeck
Naima WifstrandNaima Wifstrand
Jarl KulleJarl Kulle

درباره فیلم لبخندهای یک شب تابستانی


لبخندهای یک شب تابستانی (Sommarnattens leende) یک فیلم در ژانر کمدی به کارگردانی و نویسندگی اینگمار برگمان است که در سال 1955 اکران شد.

این فیلم با نمرات خوبی از سوی منتقدان روبه‌رو شد و به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت. اولا یاکوبسون، اوا دالبک، هاریت آندرشون، مارگیت کارلویست، گونار بیورنستراند، یارل کوله، بیبی آندرشون، سیگه فوشت و بوریه ملویگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم لبخندهای یک شب تابستانی بدین شرح است: حوادث این فیلم در سوئد در اوایل از قرن بیستم جریان دارد. فردریک اگرمان وکیلی میانسال است که با دختر زیبای ۱۹ ساله‌ای ازدواج کرده ‌است. ازدواج دو ساله آن‌ها، به علت بی‌میلی آن هنوز هم به وصال نرسیده است. فردریک پسری به نام هنریک از ازدواج پیشین خود دارد. هنریک در اوایل بیست سالگی است و در حال تحصیل برای وزارت است.




بنر فیلم توت‌فرنگی‌های وحشی
پوستر فیلم توت‌فرنگی‌های وحشی

توت‌فرنگی‌های وحشی

Wild Strawberries
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ingmar Bergman
سال انتشار:1957محصول: سوئد
Victor SjöströmVictor Sjöström
Ingrid ThulinIngrid Thulin
Bibi AnderssonBibi Andersson
Gunnar SjöbergGunnar Sjöberg
Jullan KindahlJullan Kindahl
Folke SundquistFolke Sundquist

درباره فیلم توت‌فرنگی‌های وحشی


توت فرنگی‌های وحشی (Smultronstället) یکی از بهترین فیلم های اینگمار برگمان محسوب می‌شود که در سال 1957 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده اینگمار برگمان قرار داشت. آلن ایکلوند نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم توت‌فرنگی‌های وحشی نمرات بالایی دریافت کرد و به موفقیت‌های مختلفی دست یافت. این فیلم در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم موفق به کسب جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی شد. فیلم توت‌فرنگی‌های وحشی طی مراسم اسکار نیز نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم‌نامه غیر اقتباسی شد که نتوانست این جایزه را کسب کند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پروفسور بورگ همراه عروسش، ماریانه که در زندگی زناشویی با همسرش مشکل دارد، برای دریافت دکترای افتخاری به لوند می‌رود. در راه، ابتدا سه جوان، سارا به همراه دو پسر و سپس زوجی را که با یکدیگر مشاجره دارند سوار می‌کنند.




بنر فیلم چهره
پوستر فیلم چهره

چهره

Ansiktet
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ingmar Bergman
سال انتشار:1958محصول: سوئد
Max von SydowMax von Sydow
Gunnar BjörnstrandGunnar Björnstrand
Ingrid ThulinIngrid Thulin
Bibi AnderssonBibi Andersson
Erland JosephsonErland Josephson
Naima WifstrandNaima Wifstrand

درباره فیلم چهره


چهره (Ansiktet) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی اینگمار برگمان است که در سال 1958 اکران شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ماکس فون سیدو، اینگرید تولین، گونار بیورنستراند، بیبی آندرشون، آکسل دوبرگ، توئیوو پاولو و بنگت ایکروت اشاره کرد.

فیلم چهره واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های داستان، کارگردانی و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت.

خلاصه داستان فیلم چهره بدین شرح است: در قرن نوزدهم، شعبده‌بازی به اسم آلبرت امانوئل فوگلر با گروهی سیار وارد شهر کوچکی در سوئد می‌شود که مردمش اعتقادی به جادو ندارند. گروه با راهنمائی فوگلر شروع به بازی با ذهنیت میزبانان‌شان می‌کنند و زندگی آرام و آسوده آنان را برهم می‌زنند.




بنر فیلم چشمه باکره
پوستر فیلم چشمه باکره

چشمه باکره

The Virgin Spring
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ulla Isaksson
سال انتشار:1960محصول: سوئد
Max von SydowMax von Sydow
Birgitta ValbergBirgitta Valberg
Gunnel LindblomGunnel Lindblom
Birgitta PetterssonBirgitta Pettersson
Axel DübergAxel Düberg
Allan EdwallAllan Edwall

درباره فیلم چشمه باکره


چشمه باکره (The Virgin Spring) یکی دیگر از آثاری است که شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های اینگمار برگمان را داراست. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده اینگمار برگمان قرار داشت. لازم به ذکر است که اولا ایساکسون در امر نویسندگی برگمان را همراهی کرد.

چشمه باکره نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و فیلم‌نامه محشر با تحسین منتقدان مواجه شد.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم چشمه باکره به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ماکس فون سیدو، بریگیتا پترسون، بیرگیتا والبری، گونل لیندبلوم، آکسل دوبرگ، آلان ادوال و تور ایسدال اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کارین دختر نازپرورده تور قرار است برای روشن کردن شمع به نذر مریم مقدس به کلیسا برود و به این مناسبت خانواده‌اش به او اجازه می‌دهند لباس خاصی را که پانزده فرد در درست کردنش نقش داشته‌اند، بپوشد. در جنگل، چوپانان به کارین هتک حرمت کرده و سپس او را به قتل می‌رسانند.




بنر فیلم همچون در یک آینه
پوستر فیلم همچون در یک آینه

همچون در یک آینه

Såsom i en spegel
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ingmar Bergman
سال انتشار:1961محصول: سوئد
Harriet AnderssonHarriet Andersson
Gunnar BjörnstrandGunnar Björnstrand
Max von SydowMax von Sydow
Lars PassgårdLars Passgård

درباره فیلم همچون در یک آینه


همچون در یک آینه (Såsom i en spegel) یک فیلم در ژانر درام به کارگردانی و نویسندگی اینگمار برگمان است که در سال 1961 اکران شد.

این فیلم با تحسین منتقدان مواجه شد و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. فیلم همچون در یک آینه طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود، که تنها توانست جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم همچون در یک آینه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هاریت آندرشون، گونار بیورنستراند، ماکس فون سیدو و لارس پاسگارد اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کارین دختر روان‌پریشی که جدیدا از آسایشگاه روانی مرخص شده، تابستان را در جزیره دورافتاده‌ای در بالتیک می‌گذراند. همراهان کارین عبارتند از: پدرش، دیوید، نویسنده‌ای که به بیماری دخترش بیشتر از نظر موضوعی برای کارش توجه دارد تا از نظر عاطفی؛ شوهرش، مارتین، که اگرچه خودش پزشک است اما هیچ کمکی به همسرش نمی‌تواند بکند. برادرش، مینوس، نوجوانی هفده‌ساله که آرام آرام در حال کشف جسم خویش است.




بنر فیلم نور زمستانی
پوستر فیلم نور زمستانی

نور زمستانی

Winter Light
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ingmar Bergman
سال انتشار:1963محصول: سوئد
Gunnar BjörnstrandGunnar Björnstrand
Ingrid ThulinIngrid Thulin
Gunnel LindblomGunnel Lindblom
Max von SydowMax von Sydow
Allan EdwallAllan Edwall
Kolbjörn KnudsenKolbjörn Knudsen

درباره فیلم نور زمستانی


نور زمستانی (Nattvardsgästerna) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های اینگمار برگمان را داراست. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده اینگمار برگمان قرار داشت.

این فیلم توانست نظرات مثبت منتقدان را برانگیزد و در زمینه‌ داستان و کارگردانی مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به اینگرید تولین، گونار بیورنستراند، ماکس فون سیدو، گونل لیندبلوم و آلان ادوال اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نور زمستانی بدین شرح است: توماس اریکسون کشیش دهکده حس می‌کند بعد از مرگ همسرش در پنج سال قبل، از خدا دور شده است. او همراه جمعی از جمله مارتا لوندبرگ، معلم مدرسه که محبوبه‌اش نیز هست و یک ماهی‌گیر یوناس پرسون و همسرش کارین مراسم عشاء ربانی را برگزار می‌کند. بعد از مراسم، کارین از توماس می‌خواهد که به شوهرش کمک کند، چون از شنیدن خبر احتمال حمله اتمی چینی‌ها دچار وحشت شده است.




بنر فیلم سکوت
پوستر فیلم سکوت

سکوت

Silence
کارگردان: Martin Scorsese نویسنده: Martin Scorsese , Jay Cocks
سال انتشار:2016محصول: مکزیک , Taiwan , ایالات متحده
Andrew GarfieldAndrew Garfield
Adam DriverAdam Driver
Liam NeesonLiam Neeson
Yosuke KubozukaYosuke Kubozuka
Tadanobu AsanoTadanobu Asano
Issey OgataIssey Ogata

درباره فیلم سکوت


سکوت (Tystnaden) یکی دیگر از فیلم‌های اینگمار برگمان است که به شهرت زیادی دست پیدا کرد. اینگمار برگمان وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم سکوت بعد از اکران توانست با استقبال منتقدان مواجه شود. این فیلم به دلیل فیلم‌نامه قدرتمند، کارگردانی عالی و بازی محشر گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. فیلم سکوت حدود 350 هزار دلار در گیشه فروخت. اینگرید تولین، گونل لیندبلوم، بیرگر مالمستن و یورگن لیندستروم ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: استر به همراه خواهرش آنا و پسر ده‌ساله او، یوهان در راه مراجعت به سوئد با قطار، در شهری عجیب توقف کوتاهی دارند. تنشی تند و فرساینده میان خواهران وجود دارد. استر در عذاب از عارضه‌ای کهنه، نسبت به خواهرش احساس قیومیت می‌کند. آنا نیز از این سلطه‌جویی خواهرش بیزار است. یوهان در راهروهای پیچ در پیچ هتل پرسه می‌زند و با آدم‌های مختلفی برخورد می‌کند.




بنر فیلم شرم
پوستر فیلم شرم

شرم

Shame
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ingmar Bergman
سال انتشار:1968محصول: سوئد
Liv UllmannLiv Ullmann
Max von SydowMax von Sydow
Sigge FürstSigge Fürst
Gunnar BjörnstrandGunnar Björnstrand
Birgitta ValbergBirgitta Valberg
Hans AlfredsonHans Alfredson

درباره فیلم شرم


شرم (Skammen) نیز جزو بهترین فیلم های اینگمار برگمان محسوب می‌شود که در سال 1968 اکران شد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده اینگمار برگمان قرار داشت.

فیلم شرم توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق به کسب آن نشد. لیو اولمان، ماکس فون سیدو، گونار بیورنستراند، سیگه فوشت، بیرگیتا والبری، سیگه فوشت، لارس آمبل و فرانک سوندستروم ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم شرم حدود 250 هزار دلار در گیشه فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: اوا و یان ویولن‌نوازان سابق اکنون در جزیره‌ای مزرعه‌داری می‌کنند، در حالی که سایه تهدیدگر جنگ به آنان نزدیک می‌شود. هنگامی که چتربازان دشمن نزدیک محل سکونت آنان فرود می‌آیند، ناخواسته تن به شرکت در یک گفتگو با مهاجمان می‌دهند که متعاقباً از تلویزیون دشمن پخش می‌شود. مقامات محلی آنان را همراه گروهی دیگر به جرم خیانت احضار می‌کنند اما دوست‌شان، سرهنگ یاکوبی ترتیب آزادی‌شان را می‌دهد.




بنر فیلم تماس
پوستر فیلم تماس

تماس

The Touch
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ingmar Bergman
سال انتشار:1971محصول: سوئد , ایالات متحده
Elliott GouldElliott Gould
Bibi AnderssonBibi Andersson
Max von SydowMax von Sydow
Sheila ReidSheila Reid
Margaretha ByströmMargaretha Byström
Elsa Ebbesen-ThornbladElsa Ebbesen-Thornblad

درباره فیلم تماس


تماس (Beröringen) یک فیلم در ژانر عاشقانه است که در سال 1971 اکران شد. اینگمار برگمان وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت.

فیلم تماس نمرات بالایی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الیوت گولد، بیبی آندرشون، ماکس فون سیدو، شیلا رید، استفان هالرستام، ماریا نولگارد و آکه لیندستروم اشاره کرد.

این فیلم فروش موفقی در گیشه نداشت و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. فیلم تماس که با بودجه 1.2 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 1.1 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم تماس بدین شرح است: کارین بعد از پانزده سال زندگی با جراحی به اسم آندراس ورگروس به زندگی آرام بورژوائی خود در شهری کوچک در سوئد عادت کرده‌است؛ ولی ابتدا مرگ مادرش و بعد ملاقات با دیوید کوواک این آرامش را بهم می‌ریزد.




بنر فیلم چهره به چهره
پوستر فیلم چهره به چهره

چهره به چهره

Face to Face
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ingmar Bergman
سال انتشار:1976محصول: ایتالیا , سوئد
Liv UllmannLiv Ullmann
Erland JosephsonErland Josephson
Aino TaubeAino Taube
Gunnar BjörnstrandGunnar Björnstrand
Sif RuudSif Ruud
Gösta EkmanGösta Ekman

درباره فیلم چهره به چهره


چهره به چهره (Ansikte mot ansikte) یک فیلم به کارگردانی و نویسندگی اینگمار برگمان است که در سال 1976 اکران شد.

فیلم چهره به چهره نمرات خوبی از سوی منتقدان دریافت کرد و در جلب نظرات مثبت آن‌ها موفق ظاهر شد. لیو اولمان، ارلاند یوزفسون، گونار بیورنستراند، یوستا ای‌یکمان، آینو توبه هنریکسون، کاری سیلوان و سون لیندبرگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دکتر روان‌شناس، ینی ایزاکسون قصد اسباب‌کشی دارد. شوهرش، اریک برای کار به آمریکا سفر کرده و دختر چهارده ساله‌شان آنا در اردوی تابستانی است؛ به همین دلیل ینی تا آماده شدن خانه جدید نزد پدربزرگ بیورنستراند و مادربزرگش می‌رود. در یک مهمانی با دکتر توماس یاکوبی، برادرخوانده یکی از بیمارانش آشنا می‌شود و با هم شام می‌خورند؛ ولی ینی از رفتار دکتر یاکوبی رنجیده می‌شود و می‌رود.




بنر فیلم تخم مار
پوستر فیلم تخم مار

تخم مار

The Serpent's Egg
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ingmar Bergman
سال انتشار:1977محصول: آلمان , ایالات متحده
David CarradineDavid Carradine
Liv UllmannLiv Ullmann
Gert FröbeGert Fröbe
Heinz BennentHeinz Bennent
Toni BergerToni Berger
Christian BerkelChristian Berkel

درباره فیلم تخم مار


تخم مار (The Serpent's Egg) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های اینگمار برگمان جای بگیرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده اینگمار برگمان قرار داشت. دینو دلارنتیس نیز تهیه‌کننده این اثر بود.

فیلم تخم مار پس از اکران واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. منتقدان به فیلم‌نامه این فیلم ایراد گرفته، اما عملکرد گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند.

لیو اولمان، دیوید کارادین، گرت فروبه، هاینتس بننت، جیمز ویتمور، گلین تورمن، گئورگ هارتمان و ادیت هیردگن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم تخم مار بدین شرح است: برلین، سال ۱۹۲۳ در فضای متشنج سیاسی و رکود اقتصادی به سر می‌برد. ایبل رزنبرگ یهودی آمریکایی بی‌خانمان، به پانسیونش باز می‌گردد و می‌شنود که برادرش ماکس خودکشی کرده ‌است. ایبل برای دیدن مانوئلا، همسر ماکس، به کاباره‌ای می‌رود که او در آن کار می‌کند. اشراف‌زاده‌ای به اسم هانس ورگروس سر راهش سبز می‌شود و ادعا می‌کند که در دوران کودکی یکدیگر را می‌شناخته‌اند.




بنر فیلم سونات پاییزی

سونات پاییزی

Autumn Sonata
کارگردان: Ingmar Bergman نویسنده: Ingmar Bergman
سال انتشار:1978محصول: فرانسه , آلمان , سوئد
تماشای آنلاین فیلم
Ingrid BergmanIngrid Bergman
Liv UllmannLiv Ullmann
Lena NymanLena Nyman
Halvar BjörkHalvar Björk
Marianne AminoffMarianne Aminoff
Arne Bang-HansenArne Bang-Hansen

درباره فیلم سونات پاییزی


سونات پاییزی (Höstsonaten) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی اینگمار برگمان است که در سال 1978 اکران شد.

این فیلم پس از اکران توانست با تحسین گسترده منتقدان مواجه شود و نمرات بسیار خوبی دریافت کند. فیلم سونات پاییزی طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین بازیگر زن و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شده بود، که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیلم سونات پاییزی طی مراسم گلدن گلوب نیز در دو بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام و بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نامزد دریافت جایزه شده بود، که تنها موفق به کسب جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اینگرید برگمان، لیو اولمان، ارلاند یوزفسون، گونار بیورنستراند، لنا نیمان، هالوار بیورک و آرنه بانگ هانسن اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سونات پاییزی بدین شرح است: اوا که با همسرش، ویکتور در خانه دورافتاده یک کشیش در نروژ زندگی می‌کند و به تازگی پسر چهارساله‌اش را از دست داده، وقتی در می‌یابد مادرش، شارلوت، پیانیست نامدار، عزادار محبوبش است، او را برای مدتی نزد خود دعوت می‌کند.




بنر سریال صحنه‌هایی از یک ازدواج
پوستر سریال صحنه‌هایی از یک ازدواج

صحنه‌هایی از یک ازدواج

Scenes from a Marriage
سازنده: Ingmar Bergman
سال‌های انتشار:1973محصول: سوئد
Gunnel LindblomGunnel Lindblom
Erland JosephsonErland Josephson
Liv UllmannLiv Ullmann
Bibi AnderssonBibi Andersson
Jan MalmsjöJan Malmsjö

درباره سریال صحنه‌هایی از یک ازدواج


صحنه‌هایی از یک ازدواج (Scener ur ett äktenskap) جزو بهترین فیلم های اینگمار برگمان محسوب می‌شود. برگمان به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم نیز برعهده آلن ایکلوند قرار داشت.

فیلم صحنه‌هایی از یک ازدواج نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و در زمینه‌های کارگردانی، بازی گروه بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در دو بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان و بهترین بازیگر زن فیلم درام نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت کند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لیو اولمان، ارلاند یوسفسن، بیبی آندرسون، یان مالمخو، آنیتا وال، گونل لیندبلوم، آرنه کارلسون و برتیل نورشتروم اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ماریانه و یوهان که ده سال است ازدواج کرده‌اند، موضوع مقاله‌ای در یک مجله درباره زوج‌های ایده‌آل هستند. یوهان استاد یک انستیتوی تحقیقاتی و ماریانه متخصص مسائل حقوقی طلاق است. آنان دو دختر، یک ویلای ییلاقی و آپارتمان شیکی در شهر دارند. وقتی دو نفر از مهمانان آنان، کاتارینا و پتر درباره مسائل مالی به هم کنایه می‌زنند، زندگی خانوادگی این دو نفر نیز اندکی متلاطم می‌شود.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های اینگمار برگمان

عکس پروفایل

شما