خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های ریدلی اسکات

بهترین فیلم های ریدلی اسکات – از ریدلی اسکات می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌سازان جهان یاد کرد که به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

اسکات با ساخت‌ فیلم‌های بلید رانر و گلادیاتور به موفقیت‌های بزرگی رسید و توانست به شهرت بالایی برسد.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های ریدلی اسکات را به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.




بنر فیلم بیگانه

بیگانه

Alien
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Dan O'Bannon
سال انتشار:1979محصول: ایالات متحده , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Sigourney WeaverSigourney Weaver
Tom SkerrittTom Skerritt
Veronica CartwrightVeronica Cartwright
Harry Dean StantonHarry Dean Stanton
John HurtJohn Hurt
Ian HolmIan Holm

درباره فیلم بیگانه


بیگانه (Alien) یک فیلم در ژانر علمی تخیلی محسوب می‌شود که در سال 1979 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده ریدلی اسکات قرار داشت. گوردون کارول، دیوید گیلر و والتر هیل تهیه‌کنندگان فیلم بیگانه بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط دان اوبانون نوشته شد.

فیلم بیگانه توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، جلوه‌های بصری و عملکرد گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین کارگردانی هنری و بهترین جلوه‌های بصری نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق به کسب جایزه بهترین جلوه‌های بصری شد. فیلم بیگانه در مراسم گلدن گلوب تنها در بخش بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست آن را کسب کند.

فیلم بیگانه فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم که با بودجه 11 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 105 میلیون دلار فروش کرد. سیگورنی ویور، تام اسکریت، جان هرت، ایان هولم، هری دین استنتون، ورونیکا کارترایت و هلن هورتون ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم بیگانه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک سفینه فضایی تجاری به اسم نوسترومو حامل هفت سرنشین، در راه بازگشت به زمین، با پیام کمک از سوی سیاره‌ای در مسیرش روبه‌رو می‌شود. هوش مصنوعی کنترل‌کننده سفینه افراد را از حالت انجماد خارج می‌کند تا به این پیغام پاسخ داده شود.




بنر فیلم بلید رانر

بلید رانر

Blade Runner
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Hampton Fancher , David Webb Peoples
سال انتشار:1982محصول: ایالات متحده , Hong Kong , بریتانیا
تماشای آنلاین فیلم
Harrison FordHarrison Ford
Rutger HauerRutger Hauer
Sean YoungSean Young
Edward James OlmosEdward James Olmos
M. Emmet WalshM. Emmet Walsh
Daryl HannahDaryl Hannah

درباره فیلم بلید رانر


بلید رانر (Blade Runner) نیز جزو بهترین فیلم های ریدلی اسکات به شمار می‌آید که در سال 1982 اکران شد. ریدلی اسکات وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. مایکل دیلی تهیه‌کننده فیلم بلید رانر بود. فیلم‌نامه این فیلم توسط فیلیپ کی. دیک و همپتن فنچر نوشته شد.

فیلم بلید رانر نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و منتقدان از آن به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان یاد کردند. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و داستان عمیقش مورد تحسین قرار گرفت. فیلم بلید رانر طی مراسم گلدن گلوب تنها در بخش بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که موفق به کسب آن نشد.

فیلم بلید رانر در حوزه فروش موفق نبود و نتوانست توجه مخاطبان را به سمت سالن‌های سینما جذب کند. این فیلم که با بودجه 28 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 33 میلیون دلار فروش کرد. هریسون فورد، روتخر هاور، شان یانگ، ادوارد جیمز آلموس و داریل هانا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دکارد از سوی نیروهای پلیس شهر لس آنجلس در سال ۲۰۱۹ مأموریت دارد که آدم مصنوعی‌ها را که حضورشان روی کره زمین ممنوع است، شناسایی و تعقیب و خطرشان را از جامعه زمینی رفع کند. تا اینکه چند رپلیکانت متواری، مخفیانه وارد لس آنجلس شده و تلاش می‌کنند به داخل شرکت تایرل کورپوریشن نفوذ کنند.




بنر فیلم مریخی
پوستر فیلم مریخی

مریخی

The Martian
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Drew Goddard
سال انتشار:2015محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Matt DamonMatt Damon
Jessica ChastainJessica Chastain
Kristen WiigKristen Wiig
Jeff DanielsJeff Daniels
Michael PeñaMichael Peña
Sean BeanSean Bean

درباره فیلم مریخی


مریخی (The Martian) فیلمی به کارگردانی ریدلی اسکات است که به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. سیمون کینبرگ وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه فیلم مریخی توسط درو گودارد به رشته تحریر درآمد.

فیلم مریخی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم به دلیل جلوه‌های ویژه جذاب، بازی محشر گروه بازیگری، کارگردانی قدرتمند و فیلم‌نامه عالی مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم مریخی طی مراسم اسکار در هفت رشته نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را به‌دست بیاورد. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در سه بخش نامزد دریافت جایزه شد که در دو بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای بازی مت دیمون توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد. فیلم مریخی با بودجه تولید 108 میلیون دلاری خود، حدود 630 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به مت دیمون، جسیکا چستین، کریستن ویگ، جف دانیلز، مایکل پنیا، کیت مارا، شان بین، سباستین استن، دونالد گلاور، چویتل اجیوفور، بندیکت وانگ، ادی کو و انزو چیلنتی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک فضانورد به اسم مارک واتنی در کره مریخ سرگردان و گرفتار می‌شود. او باید از تمام توانایی‌های خود استفاده کند تا به مرکز کنترل پرواز در کره زمین وضعیت خود را اطلاع داده و تقاضای کمک کند. او در همین حین که برای بقای خود در مریخ و زنده ماندش درگیر مشکلات است، دچار حادثه می‌شود. دوستان او جهت نجاتش سعی می‌کنند و با کمک نبوغش اتفاقات جالبی برایش رقم می‌خورد. این فیلم علمی تخیلی در طول روند داستانش، هیجان را در مخاطبان خود به اوج خود می‌رساند.




بنر فیلم ۱۴۹۲: فتح بهشت
پوستر فیلم ۱۴۹۲: فتح بهشت

۱۴۹۲: فتح بهشت

1492: Conquest of Paradise
کارگردان: Ridley Scott نویسنده:
سال انتشار:1992محصول: اسپانیا , فرانسه , بریتانیا
Gérard DepardieuGérard Depardieu
Armand AssanteArmand Assante
Sigourney WeaverSigourney Weaver
Loren DeanLoren Dean
Ángela MolinaÁngela Molina
Fernando ReyFernando Rey

درباره فیلم ۱۴۹۲: فتح بهشت


1492: فتح بهشت (1492: Conquest of Paradise) یک فیلم در ژانر تاریخی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ریدلی اسکات است که استحقاق حضور در لیست بهترین فیلم های ریدلی اسکات را داراست. لازم به ذکر است که آلین گولدمن در امر تهیه‌کنندگی اسکات را همراهی کرد. فیلم‌نامه این فیلم توسط رزلین بوش به رشته تحریر درآمد.

فیلم 1492: فتح بهشت با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی دریافت کرد. منتقدان فیلم‌نامه این فیلم را دارای ایردات بزرگ دانسته و نسبت به شخصیت‌پردازی‌های آن انتقاد داشتند.

ژرار دوپاردیو، سیگورنی ویور، فرناندو ری، استیون ودینگتون، خوان دیه‌گو بوتو، آنخلا مولینا، آچرو مانیاس و فرناندو گی‌ین کوئر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. این فیلم در مقایسه با بودجه تولیدش، نتوانست فروش خوبی را در گیشه تجربه کند. فیلم 1492: فتح بهشت که با بودجه 47 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 59 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: کریستوفر کلمب اعتقاد دارد که کره زمین گرد است و برای دستیابی به سرزمین‌های بکر و ثروتمند باید در اقیانوس به طرف غرب حرکت کرد. سرانجام در سوم اوت سال ۱۴۹۲، کلمب با سه کشتی پینتا، نینیا و سانتا ماریا رهسپار دریا و کشف قاره نو می‌شود.




بنر فیلم گلادیاتور

گلادیاتور

Gladiator
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: David Franzoni , John Logan , William Nicholson
سال انتشار:2000محصول: بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Russell CroweRussell Crowe
Joaquin PhoenixJoaquin Phoenix
Connie NielsenConnie Nielsen
Oliver ReedOliver Reed
Richard HarrisRichard Harris
Derek JacobiDerek Jacobi

درباره فیلم گلادیاتور


گلادیاتور (Gladiator) فیلمی در ژانر تاریخی محسوب می‌شود که به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده ریدلی اسکات قرار داشت. دیوید فرانزونی، جان لوگان و ویلیام نیکلسون به‌عنوان نویسنده در این پروژه همکاری داشتند. داگلاس ویک و برانکو لوستیک نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم گلادیاتور پس از اکران تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم به دلیل موسیقی متن شنیدنی، فیلم‌برداری عالی، کارگردانی قدرتمند، بازی محشر گروه بازیگری و فیلم‎نامه فوق‌العاده مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در 12 رشته نامزد دریافت جایزه شد که در پنج رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین جلوه‌های تصویری، بهترین طراحی لباس، بهترین فیلم و بهترین تدوین صدا این جایزه را به دست آورد. فیلم گلادیاتور در مراسم گلدن گلوب در چهار رشته نامزد دریافت جایزه شد که در دو رشته بهترین فیلم و بهترین کارگردانی این جایزه را کسب کرد.

فیلم گلادیاتور با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شد؛ این فیلم با بودجه تولید 103 میلیون دلاری خود، حدود 457 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید، ریچارد هریس و درک جاکوبی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ارتش روم به سرکردگی ژنرال ماکسیموس توانستند بر آخرین گروه بربرها پیروز شوند و روم را نجات دهند. امپراتور مارکوس آئورلیوس در بستر مرگ، بدون توجه به پسر فریبکارش، کومودوس، از ماکسیموس تقاضا می‌کند تا افسار امور را به‌دست بگیرد و با شکل دادن پارلمان، یک جمهوری مستقل را ایجاد کند. پس از این اتفاق کومودوس پدر را کشته و دستور اعدام ماکسیموس و خانواده او را در اسپانیا صادر می‌کند. ماکسیموس از مرگ می‌گریزد، اما نمی‌تواند خانواده‌اش را نجات دهد.




بنر فیلم هانیبال
پوستر فیلم هانیبال

هانیبال

Hannibal
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: David Mamet , Steven Zaillian
سال انتشار:2001محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Anthony HopkinsAnthony Hopkins
Julianne MooreJulianne Moore
Francesca NeriFrancesca Neri
Gary OldmanGary Oldman
Ray LiottaRay Liotta
Frankie FaisonFrankie Faison

درباره فیلم هانیبال


هانیبال (Hannibal) یک فیلم در ژانر ترسناک و روانشناختی است که جزو بهترین فیلم های ریدلی اسکات به شمار می‌آید. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده ریدلی اسکات قرار داشت. دینو دلارنتیس تهیه‌کننده فیلم هانیبال بود. فیلم‌نامه این فیلم توسط توماس هریس نوشته شد.

فیلم هانیبال با واکنش‌های متعدد منتقدان مواجه شد. منتقدان از بازی عالی گروه بازیگری تحسین کردند، اما به فیلم‌نامه و روند داستانی آن انتقادات مختلفی وارد کردند.

این فیلم فروش بسیار خوبی داشت و مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت. فیلم هانیبال که با بودجه 87 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 351 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به آنتونی هاپکینز، گری اولدمن، جولیان مور، هیزل گودمن، ایوانو مارسکوتی و انیو کولتورتی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ۱۰ سال بعد از موفقیت استارلینگ در پرونده بیل بوفالو و ارتقای کلاریس در کارش و تبدیل شدن به یک مأمور ویژه FBI، پرونده هانیبال لکتر را به او می‌سپارند. در این میان مردی ثروتمند به اسم ماوسن ورگر تنها قربانی زنده هانیبال لکتر می‌خواهد از دکتر لکتر که در حالت مستی از او خواسته بود تا پوست خودش را بکند انتقام بگیرد.




بنر فیلم جی. ای. جین
پوستر فیلم جی. ای. جین

جی. ای. جین

G.I. Jane
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: David Twohy , Danielle Alexandra
سال انتشار:1997محصول: ایالات متحده
Demi MooreDemi Moore
Viggo MortensenViggo Mortensen
Jim CaviezelJim Caviezel
Morris ChestnutMorris Chestnut
John Michael HigginsJohn Michael Higgins
Josh HopkinsJosh Hopkins

درباره فیلم جی. ای. جین


جی. آی. جین (G.I. Jane) فیلمی جنگی محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده ریدلی اسکات قرار داشت. دمی مور و راجر بیرنبائوم در امر تهیه‌کنندگی اسکات را همراهی کردند.

فیلم جی. آی. جین آنطور که باید در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق عمل نکرد و با نمرات پایین آن‌ها مواجه شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های انتقاد کردند.

این فیلم فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت. فیلمی جی. آی. جین که با بودجه 50 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود97 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم جی. آی. جین به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دمی مور، ویگو مورتنسن، آن بنکرافت، جیمز کاویزل، جان مایکل هیگینس، اسکات ویلسون، موریس چسنات، جاش هاپکینز و لوسیندا جنی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک خانم سناتور با تلاش زیاد موفق می‌شود یک زن را در تمرینات نیروی دریایی ارتش ثبت نام کند، در حالی که هیچ کس انتظار ندارد او از امتحانات پیش رویش سربلند بیرون آید.




بنر فیلم مردان چوب کبریتی
پوستر فیلم مردان چوب کبریتی

مردان چوب کبریتی

Matchstick Men
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Ted Griffin , Nicholas Griffin
سال انتشار:2003محصول: ایالات متحده
Nicolas CageNicolas Cage
Sam RockwellSam Rockwell
Alison LohmanAlison Lohman
Bruce AltmanBruce Altman
Bruce McGillBruce McGill
Jenny O'HaraJenny O'Hara

درباره فیلم مردان چوب کبریتی


مردان چوب کبریتی (Matchstick Men) یک فیلم در ژانر جنایی و کمدی است که می‌تواند در لیست بهترین فیلم های ریدلی اسکات قرار بگیرد. ریدلی اسکات وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط نیک گریفین نوشته شد.

فیلم مردان چوب کبریتی موفق شد نمرات خوبی از سوی منتقدان دریافت کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان از این فیلم به دلیل داستان مهیج، بازی زیبای گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌های عالی تمجید کردند.

این فیلم در بخش فروش نتوانست انتظارات سازندگانش را برآورده سازد و فروش چندان خوبی نداشت. فیلم مردان چوب کبریتی که با بودجه 62 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 65 میلیون دلاری فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نیکولاس کیج، سام راکول، الیسون لومن، بروک آلتمن، بروس مک‌گیل، جنی اوهارا و بت گرانت اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مردان چوب کبریتی بدین شرح است: والر یک کلاهبردار بزرگ و حرفه‌ای اما به شدت وسواسی و روان‌پریش است. والر جهت اینکه مشکلات روحی روی حرفه‌اش تاثیر نگذارد به اجبار تحت مداوای دکتر کلین قرار می گیرد. دکتر کلین برای درمان او تصمیم می‌گیرد وی را با دختر ۱۵ ساله‌اش آنجلا که والر تاکنون او را ندیده و از وجودش نیز خبری ندارد مواجه کند.




بنر فیلم قلمرو بهشت

قلمرو بهشت

Kingdom of Heaven
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: William Monahan
سال انتشار:2005محصول: آلمان , مراکش , اسپانیا , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Orlando BloomOrlando Bloom
Eva GreenEva Green
Jeremy IronsJeremy Irons
David ThewlisDavid Thewlis
Brendan GleesonBrendan Gleeson
Marton CsokasMarton Csokas

درباره فیلم قلمرو بهشت


قلمرو بهشت فیلمی تاریخی و حماسی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ریدلی اسکات است که در سال 2005 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط ویلیام موناهان نوشته شد.

این فیلم پس از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان روبه‌رو شد؛ منتقدان اعتقاد داشتند سازندگان نتوانستند جزئیات تاریخی را به صورت دقیق نشان دهند. اما این فیلم در زمینه‌های صحنه‌های مبارزه‌ای و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم قلمرو بهشت فروش بالایی در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم با بودجه تولید 130 میلیون دلاری‌اش، حدود 211 میلیون دلار در گیشه فروخت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به اورلاندو بلوم، اوا گرین، جرمی آیرونز، لیام نیسون، دیوید تیولیس، مارتون سوکاس، ولیبور توپیچ، رابرت پیو، خوان خوزه بیده‌گائین و برانسن وب اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم حول زمان سقوط اورشلیم و فتح آن به دست صلاح الدین ایوبی پادشاه و مؤسس سلسله ایوبیان است که در آن زمان هنوز سردار سپاه بود. او بزرگ‌ترین قهرمان پیروز جنگ‌های صلیبی محسوب می‌شد که در نهایت موفق شد فاطمیان را از مصر براند و خود در آن جا حاکم شود.

گالری فیلم قلمرو بهشت





بنر فیلم یک سال خوب
پوستر فیلم یک سال خوب

یک سال خوب

A Good Year
کارگردان: Ridley Scott نویسنده:
سال انتشار:2006محصول: ایالات متحده
Russell CroweRussell Crowe
Marion CotillardMarion Cotillard
Albert FinneyAlbert Finney
Freddie HighmoreFreddie Highmore
Didier BourdonDidier Bourdon
Tom HollanderTom Hollander

درباره فیلم یک سال خوب


یک سال خوب (A Good Year) فیلمی عاشقانه و کمدی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ریدلی اسکات است که در سال 2006 اکران شد. فیلم یک سال خوب برپایه رمانی به همین نام اثر پیتر مایل ساخته شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط مارک کلین نوشته شد.

فیلم یک سال خوب نمرات نسبتا خوبی دریافت کرد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان از داستان منحصربه‌فرد و بازی عالی گروه بازیگری این فیلم تمجید کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به راسل کرو، آلبرت فینی، ماریون کوتیار، ابی کورنیش، تام هالندر، فردی هایمور، آرچی پنجابی، ولری برونی تدسکی، ریچارد کویل، پاتریک کندی، دنیل میز و فلیسیته دو ژو اشاره کرد.

فیلم یک سال خوب در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش چندان خوبی را تجربه نکرد. این فیلم که با بودجه 35 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 42 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: پس از سال‌ها قطع ارتباط، مردی انگلیسی به اسم ماکس اسکینر باخبر می‌شود که عمویش درگذشته و در پرووانس برای او یک قصر و تاکستان به ارث رسیده‌ است. ماکس به فرانسه می‌رود تا هرچه زودتر ارثیه را به فروش برساند.




بنر فیلم بدنه دروغ
پوستر فیلم بدنه دروغ

بدنه دروغ

Body of Lies
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: William Monahan , David Ignatius
سال انتشار:2008محصول: ایالات متحده , بریتانیا
Leonardo DiCaprioLeonardo DiCaprio
Russell CroweRussell Crowe
Mark StrongMark Strong
Ali SulimanAli Suliman
Simon McBurneySimon McBurney
Michael GastonMichael Gaston

درباره فیلم بدنه دروغ


یک مشت دروغ (Body of Lies) جزو بهترین فیلم های ریدلی اسکات محسوب می‌شود که بر پایه رمانی به همین نام اثر دیوید ایگناتیوس ساخته شد. ریدلی اسکات وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. دونالد دلاین نیز در امر تهیه‌کنندگی اسکات را همراهی کرد. فیلم‌نامه این فیلم توسط ویلیام موناهان به رشته تحریر درآمد.

فیلم یک مشت دروغ نمرات متوسطی دریافت کرد. این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری و داستان مورد تحسین قرار گرفت؛ اما منتقدان به فیلم‌نامه این فیلم ایراداتی وارد کردند.

فیلم یک مشت دروغ فروش نسبتا خوبی داشت. این فیلم که با بودجه 70 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 118 میلیون دلار در فروش کرد. لئوناردو دی‌کاپریو، راسل کرو، گلشیفته فراهانی، مارک استرانگ و بیژن دانشمند ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان یک مأمور سی آی ای به نام راجر فریس که در پی یافتن یکی از سران القاعده راهی اردن می‌شود به‌تصویر می‌کشد.




بنر فیلم بیگانه ۵ : پرومتئوس
پوستر فیلم بیگانه ۵ : پرومتئوس

بیگانه ۵ : پرومتئوس

Prometheus
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Damon Lindelof , Jon Spaihts
سال انتشار:2012محصول: بریتانیا , ایالات متحده
Noomi RapaceNoomi Rapace
Michael FassbenderMichael Fassbender
Charlize TheronCharlize Theron
Logan Marshall-GreenLogan Marshall-Green
Guy PearceGuy Pearce
Idris ElbaIdris Elba

درباره فیلم بیگانه ۵ : پرومتئوس


پرومتئوس (Prometheus) فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ریدلی اسکات است که در سال 2012 اکران شد. دیوید گیلر و والتر هیل در امر تهیه‌کنندگی اسکات را همراه کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط دیمون لیندلوف نوشته شد.

فیلم پرومتئوس واکنش‌های متعدد منتقدان را به همراه داشت. این فیلم در زمینه روند داستانی مورد انتقاد قرار گرفت، اما در زمینه‌های جلوه‌های بصری و بازی گروه بازیگری با تحسین منتقدان روبه‌رو شد.

نومی راپاس، شارلیز ترون، مایکل فاسبندر، گای پیرس، ادریس البا، ایان وایت، لوگان مارشال گرین، بندیکت وانگ و فیلیپ مک‌گینلی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. فیلم پرومتئوس فروش بسیار خوبی در گیشه داشت. این فیلم با بودجه تولید 130 میلیون دلاری‌اش، حدود 403 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سالیان پیش از بشر، در مکانی که به‌نظر می‌رسد زمین ماقبل تاریخ باشد، موجودی بشرنما در مجاورت آبشاری ایستاده ‌است. او یک ردای قربانی به تن دارد. در حالی ‌که بالای سر او سفینه‌ای غول‌پیکر آماده ترک زمین می‌شود، موجود انسان‌نما جامی حاوی مایعی سیاه‌رنگ و جوشان را می‌نوشد. بلافاصله بدن او متلاشی شده و در رودخانه حل می‌شود. دی‌ان‌ای بدن او با آب و محیط زیر آبشار واکنش می‌دهد و چرخه تولید سلول‌های جدیدی آغاز می‌گردد.




بنر فیلم مشاور
پوستر فیلم مشاور

مشاور

The Counselor
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: Cormac McCarthy
سال انتشار:2013محصول: ایالات متحده , بریتانیا
Michael FassbenderMichael Fassbender
Penélope CruzPenélope Cruz
Cameron DiazCameron Diaz
Javier BardemJavier Bardem
Brad PittBrad Pitt
Bruno GanzBruno Ganz

درباره فیلم مشاور


مشاور (The Counselor) یکی دیگر از بهترین فیلم های ریدلی اسکات محسوب می‌شود. ریدلی اسکات به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در این فیلم حضور داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط کورمک مک‌کارتی نوشته شد.

فیلم مشاور به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، داستان و شخصیت‌پردازی‌ها با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم مشاور به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مایکل فاسبندر، کامرون دیاز، برد پیت و پنلوپه کروز اشاره کرد. این فیلم فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد. فیلم مشاور با بودجه تولید 25 میلیون دلاری‌اش، حدود 70 میلیون دلار فروخت.

خلاصه داستان فیلم مشاور بدین شرح است: یک حقوقدان محترم و قابل اعتماد مدتی است که درگیر یک عشق طوفانی با معشوقه جذابش به نام لورا شده و به تازگی تصمیم به ازدواج با او گرفته است. اما حقوقدان جهت ساختن بهترین‌ها در زندگی مشترکش نیازمند پول هنگفتی هست و به همین دلیل در یک حرکت عجیب، تصمیم می‌گیرد تا در یک معامله پرسود مواد مخدر که یکی از دوستانش به اسم رینر ترتیب داده، مشارکت کند.




بنر فیلم تمام پول دنیا
پوستر فیلم تمام پول دنیا

تمام پول دنیا

All the Money in the World
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: David Scarpa
سال انتشار:2017محصول: ایالات متحده , ایتالیا , بریتانیا
Michelle WilliamsMichelle Williams
Christopher PlummerChristopher Plummer
Mark WahlbergMark Wahlberg
Romain DurisRomain Duris
Timothy HuttonTimothy Hutton
Charlie PlummerCharlie Plummer

درباره فیلم تمام پول دنیا


تمام پول‌های جهان (All the Money in the World) یک فیلم در ژانر جنایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ریدلی اسکات است که در سال 2017 اکران شد. کریس کلارک، کوئنتین کورتیس، دان فریدکین، مارک هوفام، بردلی توماس و کوین جی.والش در امر تهیه‌کنندگی اسکات را همراهی کردند. دیوید اسکارپا نیز فیلم‌نامه این فیلم را نوشت.

فیلم تمام پول‌های جهان نمرات مختلفی دریافت کرد و واکنش‌های متعدد منتقدان را به همراه داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به میشل ویلیامز، مارک والبرگ، کریستوفر پلامر، رومن دوریس، چارلی پلامر، اندرو بوچان و تیموتی هاتون اشاره کرد.

فیلم تمام پول‌های جهان در گیشه موفق ظاهر نشد و فروش چندان خوبی داشت. این فیلم که با بودجه 50 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 54 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم تمام پول‌های جهان بدین شرح است: این فیلم داستان واقعی جان پل گتی سوم، نوه میلیاردر نفتی را نشان می‌دهد که در ۱۶ سالگی دزیده شد و آدم‌ربایان برای آزادی او ۱۷ میلیون دلار باج درخواست کردند. در این فیلم شاهد تلاش‌های سخت مادر مطلقه و مستاصل جان یعنی گیل هریس هستیم که تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که پدربزرگ میلیاردر جان یعنی جی. پل گتی را راضی کند تا مبلغی را که آدم‌ربایان برای آزادی جان تعیین کرده‌اند پرداخت کند.




بنر فیلم بیگانه ۶ : پیمان

بیگانه ۶ : پیمان

Alien: Covenant
کارگردان: Ridley Scott نویسنده: John Logan , Dante Harper
سال انتشار:2017محصول: استرالیا , کانادا , نیوزلند , بریتانیا , ایالات متحده
تماشای آنلاین فیلم
Michael FassbenderMichael Fassbender
Katherine WaterstonKatherine Waterston
Billy CrudupBilly Crudup
Danny McBrideDanny McBride
Demián BichirDemián Bichir
Carmen EjogoCarmen Ejogo

درباره فیلم بیگانه ۶ : پیمان


بیگانه: کاوننت (Alien: Covenant) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های ریدلی اسکات را داراست. این فیلم دنباله فیلم پرومتئوس محسوب می‌شود که در سال 2012 ساخته شده بود.

ریدلی اسکات وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. دیوید گیلر و والتر هیلی در امر تهیه‌کنندگی اسکات را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط جان لوگان و دانته هارپر نوشته شد.

فیلم بیگانه: کاوننت با نقدهای منفی منتقدان روبه‌رو شد و نتوانست توجه منتقدان را به سمت خود جلب کند. این فیلم در زمینه‌های شخصیت‌پردازی‌ها و فیلم‌نامه مورد انتقاد قرار گرفت.

این فیلم فروش بسیار خوبی در گیشه داشت. فیلم بیگانه: کاوننت که با بودجه 97 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 233 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به مایکل فاسبندر، کاترین واترستون، دنی مک‌براید، دمیان بیچیر، کارمن اجوجو، بیلی کروداپ و الکساندر انگلند اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یکی از بزرگان دنیای تجارت به اسم پیتر ویلاند با اندروید تازه فعال شده خود صحبت کرده و بعد از مشاهده مجسمه مایکل آنژ نام دیوید را برای او انتخاب می‌کند. ویلاند اظهار داشت که روزی آن‌ها با هم به دنبال خالق بشریت خواهند بود. دیوید در مورد عمر نامحدود خودش در مقایسه با ویلاند صحبت کرده و ذهن او را مشوش می‌کند.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های ریدلی اسکات

عکس پروفایل

شما