بهترین فیلم‌های جیسون موموآ

بهترین فیلم های جیسون موموآ – جیسون موموآ یکی از محبوب‌ترین بازیگران مرد جهان به شمار می‌آید که موفقیت‌های بزرگی را تجربه کرد.

او با ایفای نقش در سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت و همچنین فیلم آکوامن توانست به محبوبیت و شهرت بالایی دست پیدا کند.

در ادامه قصد داریم برخی از بهترین فیلم های جیسون موموآ را به شما مخاطبان عزیز ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.


تپه

Dune

تماشای فیلم مشخصات
  • کارگردان: Denis Villeneuve
  • بازیگران: Timothée Chalamet , Rebecca Ferguson , Oscar Isaac , Josh Brolin , Stellan Skarsgård , Dave Bautista
  • سال انتشار: 2021
  • محصول: ایالات متحده

تل‌ماسه (Dune‎) جزو بهترین فیلم های علمی تخیلی و حماسی است که دنی ویلنوو وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت. توماس تال، ریچارد پی. روبینشتاین و ماری پارنت در انجام وظیفه تهیه‌کنندگی ویلنوو را همراهی کردند. اریک راث و جان اسپیتز فیلم‌نامه این اثر را نوشتند.

فیلم تل‌ماسه با استقبال منتقدان مواجه شد و به دلیل جلوه‌های بصری زیبا، فیلم‌برداری قدرتمند و داستان جذاب مورد تحسین قرار گرفت. در این فیلم بازیگرانی همچون تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، اسکار آیزاک، جیسون موموآ، خاویر باردم، دیوید باتیستا، زندیا، شارلوت رمپلینگ و دیوید دستمالچیان به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در آینده‌ای دور و در سیاره‌ای به اسم آراکیس رخ می‌دهد که به دلیل طبیعت بیابانی خود به تل‌ماسه شهرت یافته است. این سیاره که تنها منبع ماده‌ای ارزشمند است، آوردگاهی برای نزاع چندین گروه مختلف می‌شود.


دختر شیرین

Sweet Girl

تماشای فیلم مشخصات
  • کارگردان: Brian Andrew Mendoza
  • بازیگران: Jason Momoa , Isabela Merced , Manuel Garcia-Rulfo , Amy Brenneman , Adria Arjona , Milena Rivero
  • سال انتشار: 2021
  • محصول: ایالات متحده

دختر شیرین فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی برایان اندرو مندوزا که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. جیسون موموآ، برد پیتون و جف فیرسون در امر تهیه‌کنندگی مندوزا را همراهی کردند. فیلم‌نامه این فیلم توسط فیلیپ آیزنر و گرگ هورویتز نوشته شد.

فیلم دختر شیرین پس از عرضه واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت و نتوانست مورد توجه آنان قرار بگیرد. جیسون موموآ، ایزابلا مونر، مانوئل گارسیا رولفو، رضا جفری، جاستین بارتا، مایکل ریموند جیمز و ایمی برنمن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در پیتسبورگ، زنی به نام آماندا کوپر با نوعی نادر از سرطان بیمار می‌شود. به همسرش ری کوپر گفته می‌شود که یک داروی نجات‌بخش برای آماندا چند روز قبل از شروع درمان از بازار خارج شد.


آکوامن

Aquaman

تماشای فیلم مشخصات
  • کارگردان: James Wan
  • بازیگران: Jason Momoa , Amber Heard , Willem Dafoe , Patrick Wilson , Nicole Kidman , Dolph Lundgren
  • سال انتشار: 2018
  • محصول: استرالیا , ایالات متحده

آکوامن (Aquaman‎) جزو بهترین فیلم های جیسون موموآ به شمار می‌رود که در سال 2018 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده جیمز وان قرار داشت. ویل بیل و دیوید لزلی جانسون فیلم‌نامه این اثر را نوشتند. پیتر سفرن تهیه‌کننده فیلم آکوامن بود.

فیلم آکوامن در زمینه‌های جلوه‌های بصری و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیسون موموآ، پاتریک ویلسون، امبر هرد، ویلم دفو، یحیی عبدالمتین دوم، تمورا موریسون، دولف لاندگرن و نیکول کیدمن اشاره کرد.

این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی رسید و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. فیلم آکوامن که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 1.148 میلیارد دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در سال 1985 در مین، نگهبان فانوس دریایی توماس کری در یک طوفان موفق به نجات آتلانا، ملکه آتلانتیس می‌شود. آن‌ها دلبسته هم شده و صاحب پسری به اسم آرتور می‌شوند که می‌تواند با موجودات دریایی ارتباط برقرار کند. سربازان آتلانتیس برای بردن آتلانا می‌آیند و او مجبور می‌شود خانواده‌اش را رها کند.


کلبه جنگلی

Braven

تماشای فیلم مشخصات
  • کارگردان: Lin Oeding
  • بازیگران: Jason Momoa , Stephen Lang , Garret Dillahunt , Zahn McClarnon , Jill Wagner , Brendan Fletcher
  • سال انتشار: 2018
  • محصول: کانادا

دلیر (Braven) فیلمی درام و اکشن به کارگردانی لین اودینگ است که در سال 2018 اکران شد. جیسون موموآ، برایان مندوزا، مولی هاسل و مایک نیلون تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. مایک نیلون و توماس پائا سیبتت فیلم‌نامه این اثر را نوشتند.

فیلم دلیر با نقدهای منفی منتقدان روبه‌رو شد و در جلب نظرات مثبت آنان موفق نبود. در این فیلم بازیگرانی همچون جیسون موموآ، گرت دیلاهانت، استیون لانگ، جیل واگنر و برندن فلچر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان راجع‌به مرد جوانی است که همراه خانواده‌اش جهت تفریح به کلبه‌ای جنگلی می‌رود اما بعد از مدتی کوتاه پی می‌برد که پا در قلمروی یک گروه قاچاق مواد مخدر خطرناک گذاشته ‌است و اکنون او و پدرش تصمیم دارند در برابر این گروه خشن قرار بگیرند و خانواده‌اش را نجات دهند.


لیگ عدالت

Justice League

تماشای فیلم مشخصات
  • کارگردان: Zack Snyder
  • بازیگران: Ben Affleck , Henry Cavill , Amy Adams , Gal Gadot , Ezra Miller , Jason Momoa
  • سال انتشار: 2017
  • محصول: بریتانیا , کانادا , ایالات متحده

لیگ عدالت (Justice League) یکی از فیلم‌های محبوب دنیای سینمایی دی سی است که وظیفه کارگردانی آن برعهده زک اسنایدر و جاس ویدون قرار داشت. چارلز روون، دبورا اسنایدر و جف جانز تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. وظیفه نویسندگی فیلم لیگ عدالت برعهده کریس تریو و جاس ویدون قرار داشت.

فیلم لیگ عدالت نتوانست نمرات بالایی کسب کند و واکنش‌های منفی منتقدان را در پی داشت. بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، جیسون موموآ، ری فیشر، ازرا میلر، ایمی آدامز، جرمی آیرونز، جی. کی. سیمونز و کیران هایندز ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم لیگ عدالت در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرد و در باکس‌آفیس قدرتمند ظاهر شد. این فیلم که با بودجه 300 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 657 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم با تصاویری از نجات مردم توسط سوپرمن آغاز می‌شود. بتمن، بعد از مرگ سوپرمن، دچار تحولات روحی شده ‌است. او می‌خواهد به کمک زن شگفت‌انگیز تیمی تشکیل دهد تا بتواند جلوی جرم و جنایت و خطرات گوناگونی که جهان را تهدید می‌کند، بگیرد. در این میان خطری تازه دنیا را تهدید می‌کند. این تهدید از جانب فردی به اسم استپن‌ولف صورت می‌گیرد.


دیدن

See

تماشای سریال مشخصات
  • سازنده: Steven Knight
  • بازیگران: Jason Momoa , Nesta Cooper , Archie Madekwe , Hera Hilmar , Sylvia Hoeks , Christian Camargo
  • سال‌های انتشار: 2019
  • محصول: ایالات متحده

دیدن (See) یکی از بهترین سریال های خارجی به شمار می‌رود که پخش آن از سال 2019 توسط سرویس اپل تی وی پلاس آغاز شد. استیون نایت وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشت.

سریال دیدن موفق شد توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و تحسین آنان را به همراه داشته باشد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به جیسون موموآ، الفری وودارد، سیلفیا هوکس، کریستیان کامارگو، هرا هیلمار، نستا کوپر، موژان آریا و دیو باتیستا اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: در اوایل قرن 21 کره زمین آلوده به ویروسی مرگبار می‌شود و جمعیت انسان‌ها به زیر 2 میلیون نفر کاهش می‌یابد، 2 میلیون نفری که اگرچه زنده ماندند ولی قدرت بینایی خود را از دست داده و کور شدند. کوری به شکل مورثی انتقال پیدا می‌کند. چند قرن پس از این رویداد انسان‌ها به زندگی قبیله‌ای بازگشته‌اند. جامعه جدید تلاش می‌کند راه‌هایی برای زنده‌ماندن و شکار در حالت نابینایی پیدا کند.


بازی تاج و تخت

Game of Thrones

تماشای سریال مشخصات
  • سازنده: David Benioff , D. B. Weiss
  • بازیگران: Liam Cunningham , Joe Dempsie , Emilia Clarke , John Bradley , Peter Dinklage , Nikolaj Coster-Waldau
  • سال‌های انتشار: 2011 - 2019
  • محصول: ایالات متحده

بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یکی از سریال‌های جذاب است که دیوید بنیاف و دی. بی. وایس سازندگان آن بودند. این سریال کار خود را از سال 2011 توسط شبکه اچ بی او آغاز کرد و در سال 2019 به کار خود پایان داد.

سریال بازی تاج و تخت موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزد و استقبال آنان را به همراه داشته باشد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به امیلیا کلارک، کیت هرینگتون، سوفی ترنر، میسی ویلیامز و پیتر دینکلیج اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان زمانی شروع می‌شود که تمامی هفت اقلیم در اتحاد به سر می‌برند. تابستانی طولانی وستروس را فرا گرفته و انتظار می‌رود که به‌زودی پایان یابد. اما با مرگ دست شاه اوضاع به‌سرعت تغییر می‌کند؛ شاه رابرت براتیون که پادشاهی را با یک انقلاب از تارگرین‌ها گرفته‌ است، از دوست و هم‌رزم قدیمی خود، ند استارک، نگهبان شمال، درخواست می‌کند تا مقام دست شاه را قبول کند.


لیگ عدالت زک اسنایدر

Zack Snyder's Justice League

مشخصات
  • کارگردان: Zack Snyder
  • بازیگران: Ben Affleck , Henry Cavill , Gal Gadot , Jason Momoa , Ezra Miller , Ray Fisher
  • سال انتشار: 2021
  • محصول: ایالات متحده

لیگ عدالت زک اسنایدر (Justice League Snyder Cut) درواقع نسخه برش کارگردان فیلم لیگ عدالت (محصول سال 2017) است. زک اسنایدر وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. چارلز روون و دبورا اسنایدر تهیه‌کنندگان این اثر هستند. کریس تریو فیلم‌نامه این فیلم را نوشت.

این فیلم موفق شد نمرات خوبی دریافت کند و با تحسین مخاطبان مواجه شود. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بن افلک، هنری کویل، ایمی آدامز، گل گدوت، ازرا میلر، جیسون موموآ، ری فیشر، داین لین، جرمی آیرونز، کانی نیلسن، جرد لتو و جی. کی. سیمونز اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر بدین شرح است: بروس وین در تلاش است تا فداکاری سوپرمن را بی‌نتیجه نگذارد. او با همکاری دایانا پرینسس، در تلاش برای گردآوری تیمی از ابرانسان‌هاست تا از زمین در مقابل حمله‌ای فاجعه‌بار جلوگیری کنند. ماموریت سخت‌تر از آنچه بروس وین فکرش را می‌کرد، از آب درمی‌آید؛ چرا که جهت تشکیل این تیم هر کدام از اعضا باید با شیاطینی که آن‌ها را عقب می‌زنند، مقابله کنند.


ستارگان آتلانتیس

Stargate Atlantis

مشخصات
  • سازنده: Brad Wright , Robert C. Cooper
  • بازیگران: Joe Flanigan , David Hewlett , Rachel Luttrell , Jason Momoa , Jewel Staite , Robert Picardo
  • سال‌های انتشار: 2004 - 2009
  • محصول: ایالات متحده

استارگیت: آتلانتیس (Stargate: Atlantis) سریالی اکشن و علمی تخیلی است که وظیفه ساخت آن برعهده برد رایت و رابرت سی. کوپر قرار داشت. این سریال از سال 2004 توسط شبکه سای فای شروع به پخش کرد و در سال 2009 به اتمام رسید.

این سریال توانست استقبال مخاطبان را به همراه داشته باشد و نمرات بالایی دریافت کند. در سریال استارگیت: آتلانتیس بازیگرانی همچون ریچل لوترل، جیول استیتی، جیسون موموآ و جو فلانیگان به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: یک تیم بین المللی از دانشمندان و پرسنل نظامی یک شبکه استارگیت را در کهکشان پگاسوس کشف می‌کنند و با یک دشمن قدرتمند مواجه می‌شوند.


گلوله به سر

Bullet to the Head

مشخصات
  • کارگردان: Walter Hill
  • بازیگران: Sylvester Stallone , Sung Kang , Sarah Shahi , Christian Slater , Jon Seda , Adewale Akinnuoye-Agbaje
  • سال انتشار: 2013
  • محصول: سوئیس , ایالات متحده

گلوله به سر (Bullet to the Head) فیلمی به کارگردانی والتر هیل است که در سال 2012 اکران شد. الکساندر میلچان، آلفرد گاف، مایلز میلار و کورتنی سولومون تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.فیلم‌نامه این فیلم توسط آلساندرو کامن نوشته شد.

فیلم گلوله به سر در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. سیلوستر استالونه، سانگ کانگ، سارا شاهی، آدواله آکینویه آگباجه، کریستین اسلیتر، جیسون موموآ، جاون سدا، هولت مک‌کالانی، برایان وان هالت و ورونیکا روساتی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم در باکس‌آفیس نتوانست موفق ظاهر شود و شکست بزرگی را تجربه کرد. فیلم گلوله به سر که با بودجه 55 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 21 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم گلوله به سر راجع‌به جیمی آدم‌کش حرفه‌ای است که به همراه دوست و همکارش لوییز پس از کشتن مردی به اسم گریلی توسط شخصی اجیر شده مورد سو قصد قرار می‌گیرد، جیمی نجات یافته اما لوییز کشته می‌شود.