خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین فیلم‌های کمال حسن

بهترین فیلم های کمال حسن چه هستند؟ کمال حسن یکی از بازیگران قدیمی هندوستان است که به اندازه ستارگان بالیوود در سطح جهانی شناخته شده نیست.

این بازیگر نه چندان شناخته شده، با نقش‌آفرینی‌های جذابش توجه بسیاری از طرفداران سینمای هند و بالیوود را به سمت خود جلب کرد.

در ادامه به لیست بهترین فیلم های کمال حسن اشاره خواهیم کرد. با ملوفیلم همراه باشید.




بنر فیلم ویروماندی
پوستر فیلم ویروماندی

ویروماندی

Virumaandi
کارگردان: Kamal Haasan نویسنده: Kamal Haasan
سال انتشار:2004محصول: هندوستان
Kamal HaasanKamal Haasan
Abhirami GopikumarAbhirami Gopikumar
NapoleonNapoleon
Pasupathy MasilamaniPasupathy Masilamani
RohiniRohini
ShanmugarajanShanmugarajan

درباره فیلم ویروماندی


ویروماندی (Virumaandi) یکی از بهترین فیلم های هندی به شمار می‌آید که در سال 2004 اکران شد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این اثر برعهده کمال حسن قرار داشت. چاندرا حسن نیز در امر نویسندگی کمال حسن را همراهی کرد.

ویروماندی پس از اکران توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و واکنش‌های مثبت آنان را به همراه داشته باشد. این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی و بازی بازیگران مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کمال حسن، آبهیرامای، پاسوپاتی، ناپلئون، روحینی، شانماگوراجان و نثار اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک کشاورز درگیر یک جنجال قبیله‌ای خونین در یک روستای جنوبی در تامیل نادو می‌شود.




بنر فیلم او با قانون آمد
پوستر فیلم او با قانون آمد

او با قانون آمد

Aalavandhan
کارگردان: Suresh Krishna نویسنده: Kamal Haasan
سال انتشار:2001محصول: هندوستان
Kamal HaasanKamal Haasan
Manisha KoiralaManisha Koirala
Raveena TandonRaveena Tandon
Gollapudi Maruti RaoGollapudi Maruti Rao
Shri Vallabh VyasShri Vallabh Vyas
Milind GunajiMilind Gunaji

درباره فیلم او با قانون آمد


او با قانون آمد (Aalavandhan) فیلمی به کارگردانی سورش کریشنا است که در سال 2001 اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط کمال حسن نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده اس. تانو قرار داشت.

این فیلم پس از اکران نظرات مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. منتقدان از عملکرد گروه بازیگری و روند داستانی تمجید کردند، اما اعتقاد داشتند که فیلم‌نامه دارای ایراداتی است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کمال حسن، راوینا تاندون، مانیشا کویرالا، سارات بابو، کیتو جیدوانی، ویکرام گوکاله و یاشپال شارما اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ناندو و ویجی برادرانی هستند که در دوران جوانی توسط مادربزرگشان آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. ناندو که از نظر روانی بیمار است، تصمیم می‌گیرد نامزد ویجی را به عنوان مادربزرگش تجسم کند و او را بکشد.




بنر فیلم ده زندگی
پوستر فیلم ده زندگی

ده زندگی

Dasavatharam
کارگردان: K. S. Ravikumar نویسنده: Kamal Haasan
سال انتشار:2008محصول: هندوستان
Kamal HaasanKamal Haasan
Asin ThottumkalAsin Thottumkal
Mallika SherawatMallika Sherawat
Jaya PradaJaya Prada
NapoleonNapoleon
P. VasuP. Vasu

درباره فیلم ده زندگی


ده زندگی (Dasavathaaram) جزو بهترین فیلم های کمال حسن به شمار می‌آید که وظیفه کارگردانی آن برعهده کی. اس. راویکومار قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط کی. اس. راویکومار به رشته تحریر درآمد. وی. راویچندران نیز تهیه‌کننده این فیلم بود.

فیلم ده زندگی پس از اکران نمرات مختلفی دریافت کرد و واکنش‌های متعدد منتقدان را در پی داشت. کمال حسن، آسین، مالیکا شراوات، جایا پرادا و ناگش ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دانشمندی بعد از پی بردن به خطر سلاح زیستی می‌خواهد از آن در برابر سو استفاده محافظت کند. ویال به شکل اتفاقی به هند می‌رسد و او باید برای جلوگیری از یک فاجعه احتمالی با زمان رقابت کند.




بنر فیلم شرور صادق
پوستر فیلم شرور صادق

شرور صادق

Uttama Villain
کارگردان: Ramesh Aravind نویسنده: Kamal Haasan
سال انتشار:2015محصول: هندوستان
Kamal HaasanKamal Haasan
K. BalachanderK. Balachander
K. ViswanathK. Viswanath
Andrea JeremiahAndrea Jeremiah
JayaramJayaram
NassarNassar

درباره فیلم شرور صادق


شرور صادق (Uttama Villain) یک فیلم در ژانر کمدی و درام است که توسط رامش آراویند کارگردانی شد. وظیفه نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کمال حسن قرار داشت. ان. لینگوسامی، چاندرا حسن و ان. سوباش چاندرابوس در امر تهیه‌کنندگی کمال حسن را همراهی کردند.

فیلم شرور صادق نمرات متوسطی دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌های مورد تحسین قرار گرفت. اما منتقدان نسبت به فیلم‌نامه آن انتقاد داشتند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کمال حسن، کی. بالاچاندر، کی. ویسوانت، اورواشی، جایارام، آندریا جرمیا، پوجا کومار، پارواتی، نثار و پارواتی نایر اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین است: منورنجان یک سوپراستار است که آخرین روزهای زندگی خود را به دلیل تومور مغزی سپری می‌کند. داستان حول محور آخرین آرزوی او جهت ساخت یک فیلم کمدی می‌چرخد.




بنر فیلم کسی مثل تو
پوستر فیلم کسی مثل تو

کسی مثل تو

Unnaipol Oruvan
کارگردان: Chakri Toleti نویسنده: Kamal Haasan
سال انتشار:2009محصول: هندوستان
Kamal HaasanKamal Haasan
MohanlalMohanlal
VenkateshVenkatesh
LakshmiLakshmi
Ganesh VenkatramanGanesh Venkatraman
Bharath ReddyBharath Reddy

درباره فیلم کسی مثل تو


کسی مثل تو (Unnaipol Oruvan) جزو بهترین فیلم های کمال حسن به شمار می‌آید که در سال 2005 اکران شد. چاکری تولتی کارگردان این فیلم بود. فیلم‌نامه این فیلم توسط کمال حسن، چاندرا حسن و رونی اسکروالا نوشته شد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم کسی مثل تو نیز برعهده نیراج پاندی، کمال حسن و ای. آر موروگان قرار داشت.

این فیلم توانست با تحسین منتقدان روبه‌رو شود و نمرات بالایی دریافت کند. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، کارگردانی و بازی گروه بازیگری تمجید کردند. ازجمله بازیگرانی که در فیلم کسی مثل تو به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کمال حسن، موهن لال، داگوباتی ونکاتش، لاکشمی، گانش ونکاترامن، آنوجا ایر و پونام کائور اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم کسی مثل تو بدین شرح است: یک افسر پلیس بازنشسته یک پرونده هیجان‌انگیز از زندگی خود را به یاد می‌آورد که در پرونده‌های آرشیو ثبت نشده است.




بنر فیلم ویشواروپام
پوستر فیلم ویشواروپام

ویشواروپام

Vishwaroopam
کارگردان: Kamal Haasan نویسنده: Kamal Haasan
سال انتشار:2013محصول: هندوستان
Kamal HaasanKamal Haasan
Rahul BoseRahul Bose
Andrea JeremiahAndrea Jeremiah
Pooja KumarPooja Kumar
Shekhar KapurShekhar Kapur
Jaideep AhlawatJaideep Ahlawat

درباره فیلم ویشواروپام


ویشواروپام (Vishwaroopam) یک فیلم در ژانر اکشن و مهیج است که وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن برعهده کمال حسن قرار داشت. آتول تیواری در امر نویسندگی و چاندرا حسن در امر تهیه‌کنندگی کمال حسن را همراهی کردند.

فیلم ویشواروپام پس از اکران نمرات خوبی دریافت کرد و از جانب منتقدان مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفت و به محبوبیت بالایی رسید. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کمال حسن، شکهار کاپور، راهول بس، پوجا کومار، آندریا جرمیا، جایدیپ اهلاوات، نثار، زارینا وهاب اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: وقتی همسر مشکوک یک رقاص کلاسیک، بازپرس را پشت سر خود قرار می‌دهد، مجموعه‌ای از وقایع خشونت‌آمیز آغاز می‌شود.




بنر فیلم ویشواروپام 2
پوستر فیلم ویشواروپام 2

ویشواروپام 2

Vishwaroopam II
کارگردان: Kamal Haasan نویسنده: Kamal Haasan
سال انتشار:2018محصول: هندوستان
Kamal HaasanKamal Haasan
Rahul BoseRahul Bose
Pooja KumarPooja Kumar
Andrea JeremiahAndrea Jeremiah
Shekhar KapurShekhar Kapur
Waheeda RehmanWaheeda Rehman

درباره فیلم ویشواروپام 2


موفقیت‌های فیلم نخست باعث شد تا سازندگان تصمیم به تولید دنباله‌ای از آن با نام ویشواروپام 2 (Vishwaroopam II) بگیرند. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کمال حسن قرار داشت.

برخلاف فیلم نخست، فیلم ویشواروپام 2 به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و نمرات بسیار پایینی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کمال حسن، راهول بس، پوجا کومار، آندریا جرمیا، شکهار کاپور، جایدیپ اهلاوات و وحیده رحمان اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: ویسام احمد کشمیری مامور RAW از اجرای یک حمله گسترده به نیویورک توسط یک تروریست القاعده جلوگیری می‌کند. او اکنون باید از دام و توطئه های بعدی اگاه شود تا یک توطئه جدید علیه سه ملت دموکراتیک را خنثی کند.




بنر فیلم بمبئی اکسپرس
پوستر فیلم بمبئی اکسپرس

بمبئی اکسپرس

Mumbai Xpress
کارگردان: Singeetam Srinivasa Rao نویسنده: Kamal Haasan
سال انتشار:2005محصول: هندوستان
Kamal HaasanKamal Haasan
Manisha KoiralaManisha Koirala
NassarNassar
Om PuriOm Puri
Santhana BharathiSanthana Bharathi
Saurabh ShuklaSaurabh Shukla

درباره فیلم بمبئی اکسپرس


بمبئی اکسپرس (Mumbai Xpress) نیز استحقاق حضور در لیست بهترین فیلم های کمال حسن را داراست. سینگیتام سرینیواسا رائو به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشت. وظیفه نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کمال حسن قرار داشت.

فیلم بمبئی اکسپرس نتوانست نظرات مثبت منتقدان را برانگیزد و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کمال حسن، مانیشا کویرالا، نثار، رامش آراویند و شارات ساکسنا اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک دوچرخه سوار و سه کلاه‌بردار پسر یک مرد ثروتمند را در ازای دریافت باج می‌دزدند. اما خیلی زود پی‌ می‌برند که پسر اشتباهی را دزیده‌اند و این پسر درواقع پسر نامشروع یک افسر پلیس است.




بنر فیلم هی رام
پوستر فیلم هی رام

هی رام

Hey Ram
کارگردان: Kamal Haasan نویسنده: Kamal Haasan
سال انتشار:2000محصول: هندوستان
Kamal HaasanKamal Haasan
Shah Rukh KhanShah Rukh Khan
Hema MaliniHema Malini
Rani MukerjiRani Mukerji
Vasundhara DasVasundhara Das
Naseeruddin ShahNaseeruddin Shah

درباره فیلم هی رام


هی رام (Hey Ram‎) یکی از بهترین فیلم های جهان است که توسط کمال حسن کارگردانی و در سال 2000 اکران شد. کمال حسن علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، به‌عنوان تهیه‌کننده و نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت.

فیلم هی رام توانست از سوی منتقدان مورد تحسین قرار بگیرد و با استقبال آنان مواجه شود. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و داستان جذابش مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در فیلم هی رام به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کمال حسن، عباس، هما مالینی، اوم پوری، رانی موکرجی، شاهرخ خان و سابو سیریل اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: همسر ساکت رام مورد آزار و اذیت قرار گرفته و کشته می‌شود. او متقاعد شده که ماهاتما گاندی مسئول تمام مشکلات پیش آمده در کشور است و قصد دارد او را بکشد.




بنر فیلم عشق خوبه
پوستر فیلم عشق خوبه

عشق خوبه

Anbe Sivam
کارگردان: Sundar C نویسنده: Kamal Haasan
سال انتشار:2003محصول: هندوستان
Kamal HaasanKamal Haasan
R. MadhavanR. Madhavan
NassarNassar
Kiran RathodKiran Rathod
Santhana BharathiSanthana Bharathi
SeemaSeema

درباره فیلم عشق خوبه


عشق خوبه (Anbe Sivam) یکی دیگر از بهترین فیلم های کمال حسن محسوب می‌شود که در سال 2003 اکران شد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده مانی راتنام قرار داشت. کمال حسن فیلم‌نامه این فیلم را به رشته تحریر درآورد. کی. مورالیتاران و وی. سوامیناتان تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم عشق خوبه توانست با نمرات بسیار بالای منتقدان مواجه شود و تحسین آنان را به همراه داشته باشد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کمال حسن، رانگاناتان مدهوان، کیران راتهود و نثار اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دو مرد، یکی جوان و مغرور، دیگری آسیب دیده (از نظر جسمی، نه از نظر روحی) توسط زندگی و توسط شرایط دور ریخته می‌شوند. آنان متوجه می‌شوند که به نوعی سرنوشتشان به هم گره خورده است.

نظرات در مورد پست بهترین فیلم‌های کمال حسن

عکس پروفایل

شما