بهترین فیلم‌های شان بین

بهترین فیلم های شان بین – شان بین یکی از بازیگران مرد شناخته شده در سینمای جهان است که در آثار بسیاری به ایفای نقش پرداخته است.

بین کار خود را در عرصه بازیگری از سال 1983 آغاز کرد و با ایفای نقش در مجموعه ارباب حلقه‌ها و سریال بازی تاج و تخت به شهرت بالایی دست پیدا کرد.

در ادامه قصد داریم برخی از بهترین فیلم های شان بین را به شما مخاطبان ارزشمند ملوفیلم معرفی کنیم. با ما همراه باشید.


پهباد

Drone

مشخصات
  • کارگردان: Jason Bourque
  • بازیگران: Sean Bean , Mary McCormack , Joel David Moore , Patrick Sabongui , Sharon Taylor , Kirby Morrow
  • سال انتشار: 2017
  • محصول: کانادا

پهباد (Drone) فیلمی در ژانر هیجانی و درام است که در سال 2017 اکران و توسط جیسون بورکیو کارگردانی شد. سفتون فینچام و کن فریت تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این فیلم توسط پاول آ. بیرکت و جیسون بورک نوشته شد.

فیلم پهباد نتوانست نظرات مثبت منتقدان را برانگیزد و در زمینه‌های فیلم‌نامه و روند داستانی مورد انتقاد قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شان بین، ماری مک‌کورمک، ژول دیوید مور و پاتریک سابونگوی اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: نیل یک مامور رده بالای کنترل هواپیماهای بدون سرنشین پهپاد است که حتی خانواده‌اش از این شغل مخفی او خبر ندارند. اما او به خوبی نقش شوهر و پدر را ایفا می‌کند تا اینکه یک سایت افشاگر، هویت شغلی او را لو می‌دهد و نیل را به‌عنوان یک تهدید محسوب می‌کند.


مریخی

The Martian

مشخصات
  • کارگردان: Ridley Scott
  • بازیگران: Matt Damon , Jessica Chastain , Kristen Wiig , Jeff Daniels , Michael Peña , Sean Bean
  • سال انتشار: 2015
  • محصول: بریتانیا , ایالات متحده

مریخی (The Martian) یک فیلم در ژانر علمی تخیلی است که ریدلی اسکات کارگردان و تهیه‌کننده آن بود. سیمون کینبرگ نیز در امر تهیه‌کنندگی به اسکات کمک کرد. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده درو گودارد قرار داشت.

فیلم مریخی نمرات بالایی کسب کرد و به دلیل جلوه‌های بصری زیبا و جزئیات علمی دقیقش مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم طی مراسم اسکار در هفت رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در هیچ رشته‌ای نتوانست این جایزه را کسب کند.

فیلم مریخی طی مراسم گلدن گلوب نیز در سه بخش نامزد دریافت جایزه شد که در دو بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی به این جایزه دست پیدا کرد.

فیلم مریخی موفقیت تجاری بزرگی را تجربه کرد و مخطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما کشاند. این فیلم که با بودجه 108 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 630 میلیون دلار فروخت. ازجمله بازیگرانی که در فیلم مریخی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مت دیمون، جسیکا چستین، کریستن ویگ، جف دانیلز، مایکل پنیا، کیت مارا، شان بین، سباستین استن، دونالد گلاور، چویتل اجیوفور، بندیکت وانگ و ادی کو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مریخی بدین شرح است: گروهی فضانورد که شش نفر هستند، برای مأموریتی فضایی به نام اریس 4 به سیاره مریخ رفته‌اند که مأموریت آن‌ها 31 روز خواهد بود؛ اما با رخ دادن طوفانی سهمگین گروه فضایی مجبور به لغو عملیات شده و در روز 18 برمی‌گردند. هنگام بازگشت، مارک در طوفان گیر کرده و با تکه فلزی آنتن زخمی شده و از هوش می‌رود؛ همین امر باعث می‌شود سیستم علائم حیاتی او از کار بیفتد و دوستان او فکر کنند که او جان خود را از دست داده است.


صعود ژوپیتر

Jupiter Ascending

مشخصات
  • کارگردان: Lilly Wachowski , Lana Wachowski
  • بازیگران: Mila Kunis , Channing Tatum , Sean Bean , Eddie Redmayne , Douglas Booth , Tuppence Middleton
  • سال انتشار: 2015
  • محصول: ایالات متحده

صعود ژوپیتر (Jupiter Ascending) یکی از بهترین فیلم های شان بین است که در سال 2015 اکران شد. واچوفسکی‌ها به‌عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده در این فیلم همکاری داشتند. گرنت هیل نیز در امر تهیه‌کنندگی واچوفسکی‌ها را همراهی کرد.

فیلم صعود ژوپیتر نمرات بسیار پایینی کسب و به شدت با نقدهای منفی منتقدان مواجه شد. چنینگ تیتوم، میلا کونیس، شان بین، داگلاس بوث، ادی ردمین و اسپنسر وایلدینگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم با توجه به بودجه عظیم تولیدش، فروش چندان خوبی در گیشه نداشت و موفق نشد انتظارات سازندگانش را برآورده سازد. فیلم صعود ژوپیتر که با بودجه 176 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 183 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم در زمانی جریان دارد که انسان‌ها در پایین نردبان تکاملی قرار دارند؛ در همین حین یک زن جوان و عادی به اتهام ترور ملکه جهان مورد هدف قرار می‌گیرد چرا که وجود او تهدیدی برای پایان دادن به سلطنت ملکه محسوب می‌شود.


بازی تاج و تخت

Game of Thrones

تماشای سریال مشخصات
  • سازنده: David Benioff , D. B. Weiss
  • بازیگران: Liam Cunningham , Joe Dempsie , Emilia Clarke , John Bradley , Peter Dinklage , Nikolaj Coster-Waldau
  • سال‌های انتشار: 2011 - 2019
  • محصول: ایالات متحده

بازی تاج و تخت (Game of Thrones) جزو بهترین سریال های خارجی به شمار می‌آید که توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد. این سریال که از سال 2011 پخش خود را آغاز کرده بود، پس از هشت فصل به اتمام رسید.

سریال بازی تاج و تخت در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و استقبال آنان را به همراه داشت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پیتر دینکلیج، نیکولای کاستر والدو، لینا هیدی، امیلیا کلارک، سوفی ترنر و شان بین اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال بازی تاج و تخت بدین شرح است: تمام هفت اقلیم در اتحاد کامل هستند. تابستانی طولانی وستروس را دربر گرفته و انتظار می‌رود که خیلی زود تمام شود؛ اما با مرگ دست شاه اوضاع به‌سرعت تغییر می‌کند؛ شاه رابرت براتیون که پادشاهی را با یک انقلاب از تارگرین‌ها گرفته ‌است، از دوست خود، ند استارک، نگهبان شمال، تقاضا می‌کند تا مقام دست شاه را قبول کند.


سایلنت هیل: مکاشفات

Silent Hill: Revelation

مشخصات
  • کارگردان: M.J. Bassett
  • بازیگران: Adelaide Clemens , Radha Mitchell , Carrie-Anne Moss , Sean Bean , Malcolm McDowell , Kit Harington
  • سال انتشار: 2012
  • محصول: کانادا , فرانسه , ایالات متحده

سایلنت هیل: مکاشفات (Silent Hill: Revelation) یکی دیگر از بهترین فیلم های شان بین به شمار می‌آید که در سال 2012 اکران شد و ام. جی. باست وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده داشت. ساموئل حدیدا و دان کارمودی نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم سایلنت هیل: مکاشفات نتوانست با استقبال منتقدان همراه شود و در زمینه‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. آدلاید کلمنس، کیت هرینگتون، شان بین، کری ان ماس، دبورا کارا آنگر و مارتین دونوان ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم راجع‌به دختری نوجوان به نام اسم میسون است که در جشن تولد هجده سالگی خود پی می‌برد که هویت فعلی‌اش ساختگی بوده و در نتیجه به جهانی موازی واقع در شهری خیالی در آمریکا به نام سایلنت هیل کشیده می‌شود.


پرسی جکسون و المپ‌نشینان: دزد آذرخش

Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief

مشخصات
  • کارگردان: Chris Columbus
  • بازیگران: Logan Lerman , Brandon T. Jackson , Alexandra Daddario , Jake Abel , Pierce Brosnan , Sean Bean
  • سال انتشار: 2010
  • محصول: ایالات متحده

پرسی جکسون و المپ‌نشینان: دزد آذرخش (Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief) اثری به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کریس کلمبوس است که در سال 2010 اکران شد. مایکل بارناتان در انجام وظیفه تهیه‌کنندگی به کلمبوس کمک کرد. فیلم‌نامه این اثر توسط کریگ تایتلی به رشته تحریر درآمد.

فیلم پرسی جکسون و المپ‌نشینان: دزد آذرخش نمرات بسیار پایینی کسب کرد و در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق نبود. لوگن لرمان، براندن تی. جکسون، الکساندرا داداریو، ملینا کاناکاریدیز، بونیتا فریدریسی، اینی ایلانزا، ماریل جفی، شان رابرتز، دیلن نیل، انا گراوئر و زین هولتز ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

این فیلم موفقیت تجاری بزرگی را تجربه کرد و با استقبال مخاطبان در گیشه روبه‌رو شد. این فیلم با بودجه تولید 95 میلیون دلاری‌اش، حدود 218 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در بالای ساختمان امپایر استیت، پوزئیدون و زئوس یکدیگر را ملاقات می‌کنند. زئوس می‌گوید که ابرها برق ندارند و این نشان می‌دهد که آذرخش دزدیده شده ‌است. او فکر می‌کند که پسر پوسایدون آذرخش را دزدیده ‌است و 14 روز به پوسایدون زمان می‌دهد که آذرخش را بازگرداند و اگر این کار را نکند میان آن‌ها جنگ سر می‌گیرد.


پول نقد

Ca$h

مشخصات
  • کارگردان: Stephen Milburn Anderson
  • بازیگران: Sean Bean , Chris Hemsworth , Victoria Profeta , Thampy Antony , Mike Starr , Michael Mantell
  • سال انتشار: 2010
  • محصول: ایالات متحده

پول نقد (Cash) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های شان بین قرار بگیرد. فیلم‌نامه این فیلم هیجانی و اکشن توسط مارک کونت نوشته شد. استیون میلبرن اندرسون نیز کارگردان و تهیه‌کننده آن بود.

فیلم پول نقد موفق به کسب نمرات خوبی از جانب منتقدان نشد و انتقاد گسترده آنان را به همراه داشت. شان بین، کریس همسورث، ویکتوریا پروفتا و تیم کازورینسکی ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک سارق مسلح در حین فرار از دست پلیس‌ها پس از سرقت از یک بانک، چمدان حاوی 650 هزار دلار پول نقد را از ماشین به بیرون می‌اندازد که این پول به دست جوانی می‌رسد که با مشکلات مالی مختلفی روبه‌رو است. وی از این ثروت بادآورده بسیار خوشحال است و با همسرش شروع به خرج کردن پول‌ها می‌کند. از طرفی سارق که توسط پلیس دستگیر می‌شود، به برادر خود خبر از دست دادن چمدان را می‌دهد.


جزیره

The Island

مشخصات
  • کارگردان: Michael Bay
  • بازیگران: Ewan McGregor , Scarlett Johansson , Djimon Hounsou , Sean Bean , Steve Buscemi , Michael Clarke Duncan
  • سال انتشار: 2005
  • محصول: ایالات متحده

جزیره (The Island) فیلمی علمی تخیلی است که در سال 2005 اکران شد و وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده مایکل بی قرار داشت. یان برایس نیز در امر تهیه‌کنندگی بی را همراهی کرد. الکس کورتزمن و روبرتو ارسی نیز نویسندگان این پروژه بودند.

فیلم جزیره با واکنش‌های مختلفی از جانب منتقدان مواجه شد. در این فیلم بازیگرانی همچون ایوان مک‌گرگور، اسکارلت جوهانسن، شون بین، استیو بوشمی، مایکل کلارک دانکن و کاتالین پرکینز به ایفای نقش پرداختند. این فیلم مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت. فیلم جزیره که با بودجه 126 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 162 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: لینکن سیکس اکو جوانی است که در جامعه‌ای در محدود زندگی می‌کنند. ویژگی اصلی ساکنان این جامعه محافظه‌کار و دوری از هرگونه کنجکاوی است. آن‌ها بازمانده یک آلودگی جهانی هستند که حق خروج از این مکان را ندارند و تنها امیدشان زندگی در یک جزیره خوش آب و هوا است؛ ولی چون برای آن‌ها امکان ندارد که همگی به آنجا بروند، به شکل شانسی هر هفته یک نفر انتخاب می‌شود و به جزیره می‌رود.


کشور شمالی

North Country

مشخصات
  • کارگردان: Niki Caro
  • بازیگران: Charlize Theron , Elle Peterson , Thomas Curtis , Frances McDormand , Sean Bean , Woody Harrelson
  • سال انتشار: 2005
  • محصول: ایالات متحده

سرزمین شمالی (North Country) یکی دیگر از بهترین فیلم های شان بین به شمار می‌آید که در سال 2005 اکران شد و وظیفه کارگردانی آن برعهده نیکی کارو قرار داشت. نیک وکسلر تهیه‌کننده و مایکل سیزمن نویسنده این فیلم بودند.

فیلم سرزمین شمالی با تحسین منتقدان روبه‌رو شد و به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و فیلم‌نامه قدرتمندش مورد تحسین قرار گرفت. در این فیلم بازیگرانی همچون شارلیز ترون، فرانسیس مک‌دورمند، ریچارد جنکینز، وودی هارلسون، سیسی اسپیسک، شان بین، جرمی رنر، میشل موناهن و لیندا ایمند به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم فروش خوبی در گیشه نداشت و عملا شکست خورد. فیلم سرزمین شمالی که با بودجه 35 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 25 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: وقتی در سال ۱۹۸۹ جوسی آیمز پس از جدایی از همسرش به شهر زادگاه خود در شمال مینه‌سوتا بازمی‌گردد. او با توجه به داشتن دو بچه کوچک، به دنبال کار می‌گردد و بهترین کاری که در شهر است، کار کردن در معدن است. کار در معدن سخت است اما بهترین دستمزد را در شهر دارد و امکانات رفاهی خوبی دارد.


ارباب حلقه ها: یاران حلقه

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

تماشای فیلم مشخصات
  • کارگردان: Peter Jackson
  • بازیگران: Elijah Wood , Ian McKellen , Liv Tyler , Viggo Mortensen , Sean Astin , Cate Blanchett
  • سال انتشار: 2001
  • محصول: نیوزلند , ایالات متحده

ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring) یکی از فیلم‌های ماندگار سینما محسوب می‌شود که پیتر جکسون کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده آن بود. باری ام آزبرن، فرن والش و تیم سندرز در امر تهیه‌کنندگی جکسون را همراهی کردند.

فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و از سوی آن‌ها به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سینما توصیف شد. این فیلم طی مراسم اسکار در 13 بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که در چهار بخش بهترین گریم و آرایش مو، بهترین فیلم‌برداری، بهترین موسیقی متن و بهترین جلوه‌های تصویری توانست این جایزه را کسب کند.

فیلم یاران حلقه در مراسم گلدن گلوب نیز در چهار رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به الیجاه وود، ایان مک کلن، ویگو مورتنسن، لیو تایلر، شان آستین، کیت بلانشت، اورلاندو بلوم، جان ریس دیویس، بیلی بوید، شان بین و هوگو ویوینگ اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان در آردا سرزمین میانه رخ می‌دهد و راجع‌به ارباب تاریکی‌ها است که در جست‌وجوی حلقه یگانه‌ای است که خود ساخته، ولی سال‌ها قبل طی جنگ از دست داده و اکنون از محل آن خبر ندارد. فیلم با صدای گالادریل شروع می‌شود و ساخت حلقه به‌دست ارباب تاریکی سائورون را نشان می‌دهد. سه حلقه برای الف‌ها و نه حلقه برای انسان‌ها و پنج حلقه برای دورف‌ها. سائورون قصد دارد کل سرزمین میانه را تصرف کند.


حیاط ها

The Yards

تماشای فیلم مشخصات
  • کارگردان: James Gray
  • بازیگران: Mark Wahlberg , Joaquin Phoenix , Charlize Theron , James Caan , Ellen Burstyn , Faye Dunaway
  • سال انتشار: 2000
  • محصول: ایالات متحده

محوطه (The Yards) یک فیلم به کارگردانی رابرت اشونتکه است که در سال 2005 اکران شد. رابرت دنوزی، چارلز جی. دی اشلیسل و برایان گریزر به‌ عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشتند. پیتر ای. دولینگ و بیلی ری داستان این فیلم را نوشتند.

فیلم محوطه نمرات مختلفی از سوی منتقدان دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جودی فاستر، پیتر سارسگارد، شان بین، اریکا کریستنسن و هیلی رم اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک زن داغدار و دخترش در حال پرواز به خانه از برلین به آمریکا هستند. در ارتفاع 30000 فوتی، کودک ناپدید می‌شود و هیچ‌کس نمی‌پذیرد که او هرگز در هواپیما بوده است.