بهترین فیلم‌های پیتر دینکلیج

بهترین فیلم های پیتر دینکلیج – پیتر دینکلیج یکی از محبوب‌ترین بازیگران مرد جهان است که کار خود را از سال 1995 آغاز کرد.

پیتر دینکلیج با ایفای نقش تیریون لنیستر در سریال بازی تاج و تخت به شهرت بالایی دست پیدا کرد و به محبوبیت بالایی رسید.

در ادامه قصد داریم بهترین فیلم های پیتر دینکلیج را به شما معرفی کنیم. با ملوفیلم همراه باشید.


من خیلی مراقبم

I Care a Lot

تماشای فیلم مشخصات
  • کارگردان: J Blakeson
  • بازیگران: Rosamund Pike , Peter Dinklage , Eiza González , Dianne Wiest , Chris Messina , Isiah Whitlock Jr.
  • سال انتشار: 2021
  • محصول: بریتانیا , ایالات متحده

بسیار مراقبت می‌کنم (I Care a Lot‎) فیلمی در ژانر دلهره‌آور و کمدی سیاه است که در سال 2020 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. جی بلیکسن وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. تدی شوارتزمن، بن استیلمن، مایکل هایملر و جی بلاکسون تهیه‌کنندگان این اثر بودند.

فیلم بسیار مراقبت می‌کنم نمرات چندانی خوبی کسب نکرد و موفق نشد با تحسین منتقدان مواجه شود. رزمند پایک، پیتر دینکلیج، ایزا گونزالس، کریس مسینا و دایان ویست ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: مارلا گریسون کلاهبرداری است که سیستم قانونی را قانع می‌کند تا سرپرستی افراد را به او بدهند. او آن‌ها را به آسایشگاه می‌برد و با دادن آرام بخش، ارتباطشان را با دنیای بیرون قطع می‌کند. سپس خانه و اموالشان را می‌فروشد و پولش را به جیب می‌زند.


انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

Avengers: Infinity War

تماشای فیلم مشخصات
  • کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo
  • بازیگران: Robert Downey Jr. , Chris Hemsworth , Chris Evans , Scarlett Johansson , Benedict Cumberbatch , Tom Holland
  • سال انتشار: 2018
  • محصول: ایالات متحده

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) جزو بهترین فیلم های پیتر دینکلیج به شمار می‌آید که در سال 2018 اکران شد. برادران روسو به‌عنوان کارگردان در این فیلم همکاری داشتند. کوین فایگی تهیه‌کننده این پروژه بود. فیلم‌نامه فیلم جنگ ابدیت نیز توسط کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نوشته شد.

فیلم جنگ ابدیت موفق شد نمرات بسیار خوبی کسب کند و در زمینه‌های جلوه‌های ویژه، عملکرد گروه بازیگری و داستان مورد تحسین قرار بگیرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند، چادویک بوزمن، الیزابت اولسن، کریس پرت، زوئی سالدانیا، پیتر دینکلیج و جاش برولین اشاره کرد.

فیلم جنگ ابدیت به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما شد. این فیلم که با بودجه عظیم 400 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 2.048 میلیارد دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: تانوس پس از به چنگ آوردن سنگ قدرت از سیاره زاندار، به همراه فرقه سیاه جلوی سفینه بازماندگان آزگارد را می‌گیرد. ثور، هایمدال، لوکی و هالک قادر نیستند مانع تانوس شوند و او از طریق تسراکت به سنگ فضا نیز دست پیدا می‌کند. لوکی و هایمدال جان خود را از دست داده، هالک شکست می‌خورد و ثور نیز بیهوش در فضا رها می‌شود. هایمدال در آخرین لحظات هالک را به زمین فرستاده و جلوی کشته شدنش را می‌گیرد. هالک پس از آمدن به زمین انتقام‌جویان را از خطر آمدن تانوس به زمین و نابودی جهان آگاه می‌کند.


سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

تماشای فیلم مشخصات
  • کارگردان: Martin McDonagh
  • بازیگران: Woody Harrelson , Frances McDormand , Sam Rockwell , John Hawkes , Abbie Cornish , Lucas Hedges
  • سال انتشار: 2017
  • محصول: بریتانیا , ایالات متحده

سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri‎) فیلمی درام است که مارتین مک‌دونا وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت. گراهام برادبنت نیز در امر تهیه‌کنندگی مک‌دونا را همراهی کرد.

فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و به موفقیت‌های بزرگی برسد. این فیلم طی مراسم اسکار در هفت رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که در دو رشته بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد توانست این جایزه را کسب کند.

این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در شش بخش نامزد دریافت جایزه شد که در چهار بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد فیلم درام، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم درام به این جایزه رسید.

فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری فروش بسیار فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد و با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. این فیلم که با بودجه 12 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 158 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: زنی به اسم میلدرد هیز بعد از مرگ دلخراش دخترش تلاش می‌کند از راه قانونی پرونده او را دنبال کند؛ اما او راه به جایی نمی‌برد و با کم‌کاری پلیس مواجه می‌شود. میلدرد سه بیلبورد اجاره می‌کند و روی هر کدام از آن‌ها جملات مختلفی می‌نویسد و همین باعث می‌شود تا توجه رسانه‌ها و پلیس به بیلبوردها جلب شود. رئیس پلیس تلاش می‌کند میلدرد را قانع کند که بیلبوردها را بردارد؛ اما او مخالفت کرده و این باعث بروز اتفاقات مختلفی برای او و خانواده‌اش می‌شود.


بازی تاج و تخت

Game of Thrones

تماشای سریال مشخصات
  • سازنده: David Benioff , D. B. Weiss
  • بازیگران: Liam Cunningham , Joe Dempsie , Emilia Clarke , John Bradley , Peter Dinklage , Nikolaj Coster-Waldau
  • سال‌های انتشار: 2011 - 2019
  • محصول: ایالات متحده

بازی تاج و تخت (Game of Thrones) جزو بهترین سریال های خارجی به شمار می‌آید که توجه بسیاری از طرفداران فیلم و سریال را به سمت خود جلب کرد. دیوید بنیاف و دی. بی. وایس سازندگان این سریال بودند. سریال بازی تاج و تخت که کار خود را از سال 2011 آغاز کرده بود، پس از هشت فصل در سال 2019 به اتمام رسید.

این سریال توانست با تمجید منتقدان روبه‌رو شود و در زمینه‌های داستان، بازی گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار بگیرد. پیتر دینکلیج، نیکولای کاستر والدو، لینا هیدی، امیلیا کلارک و کیت هرینگتون ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال بازی تاج و تخت به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال بازی تاج و تخت بدین شرح است: هنگامی که داستان شروع می‌شود کل هفت اقلیم در اتحاد به سر می‌برند. تابستانی طولانی وستروس را فراگرفته و انتظار می‌رود که به‌زودی پایان یابد. با مرگ دست شاه اوضاع خیلی سریع عوض می‌شود. شاه رابرت براتیون که پادشاهی را با یک انقلاب از تارگرین‌ها گرفته ‌است، از دوست و هم‌رزم قدیمی خود، ند استارک، نگهبان شمال، درخواست می‌کند تا مقام دست شاه را قبول کند.


پرندگان خشمگین

The Angry Birds Movie

مشخصات
  • کارگردان: Fergal Reilly , Clay Kaytis
  • بازیگران: Jason Sudeikis , Josh Gad , Danny McBride , Maya Rudolph , Bill Hader , Peter Dinklage
  • سال انتشار: 2016
  • محصول: فنلاند , ایالات متحده

پرندگان خشمگین (The Angry Birds) جزو بهترین فیلم های پیتر دینکلیج به شمار می‌آید که وظیفه کارگردانی آن برعهده کلی کایتیس و فرگال ریلی قرار داشت. جان کوهن و کاترین ویندر تهیه‌کنندگان این اثر بودند. فیلم‌نامه انیمیشن پرندگان خشمگین توسط جان ویتی نوشته شد.

انیمیشن پرندگان خشمگین از سوی منتقدان به‌عنوان یک اثر سرگرم‌کننده توصیف شد. ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جیسون سودیکیس، جش گد، دنی مک‌براید، بیل هادر، مایا رودولف و پیتر دینکلیج اشاره کرد.

انیمیشن پرندگان خشمگین در گیشه عملکرد درخشانی داشت و استقبال مخاطبان را به همراه داشت. این انیمیشن که با بودجه 73 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 347 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: رد یک پرنده مهربان است؛ اما یک مشکل بزرگ دارد و آن این است که خیلی زود عصبانی شده و در هنگام عصبانیت همه چیز را برهم می‌زند. او به دستور شهردار مجبور به شرکت در کلاس‌های فوق برنامه کنترل خشم می‌شود. او در آنجا با ماتیلدا، یک پرنده زن بسیار آرام، چاک، یک پرنده با سرعت زیاد، بمب، یک پرنده درونگرای حساس با قدرت انفجار و ترنس یک پرنده بزرگ با قدرت بدنی بالا آشنا می‌شود.


عصر یخبندان ۴: رانش قاره‌ای

Ice Age: Continental Drift

مشخصات
  • کارگردان: Steve Martino , Mike Thurmeier
  • بازیگران: Ray Romano , John Leguizamo , Denis Leary , Seann William Scott , Josh Peck , Queen Latifah
  • سال انتشار: 2012
  • محصول: ایالات متحده

عصر یخبندان: رانش قاره‌ای (Ice Age: Continental Drift) انیمیشنی به کارگردانی استیو مارتینو و مایک تورمیر است که در سال 2012 اکران شد. لوری فورت و جان دونکین وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. فیلم‌نامه این اثر توسط مایکل برگ و جیسون فاچز نوشته شد.

انیمیشن عصر یخبندان: رانش قاره‌ای به مانند فیلم‌های قبلی عصر یخبندان نتوانست در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق عمل کند. ری رومانو، جان لگویزمائو، دنیس لری، شون ویلیام اسکات، جاش پک، پیتر دینکلیج، واندا سایکس، جنیفر لوپز، کویین لطیفه، کیکه پلامر، جش گد، عزیز انصاری، نیک فراست و نیکی میناژ ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند.

این انیمیشن فروش خارق‌العاده‌ای را در گیشه تجربه کرد و توانست در باکس‌آفیس قدرتمند ظاهر شود. انیمیشن رانش ‌قاره‌ای با بودجه 95 میلیون دلاری ساخته شد و حدود 877 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان فیلم با دویدن اسکرات سنجاب دندان شمشیری به دنبال یک‌دانه بلوط شروع می‌شود و خرابکاری که این بار به بار می‌آورد جداشدن کره زمین به چند قاره است.


مرگ در مراسم خاکسپاری

Death at a Funeral

مشخصات
  • کارگردان: Neil LaBute
  • بازیگران: Chris Rock , Martin Lawrence , Zoe Saldana , Tracy Morgan , Regina Hall , James Marsden
  • سال انتشار: 2010
  • محصول: ایالات متحده

مرگ در مراسم خاکسپاری (Death at a Funeral) می‌تواند در لیست بهترین فیلم های پیتر دینکلیج قرار بگیرد. نیل لابیت کارگردان و کریس راک تهیه‌کننده این فیلم بودند. فیلم‌نامه این اثر توسط دین کریگ نوشته شد.

فیلم مرگ در مراسم خاکسپاری واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و به علت بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت. کریس راک، مارتین لارنس، لوک ویلسون، دنی گلاور، رجینا هال، جیمز مارسدن و پیتر دینکلیج ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: آرون و همسرش در خانه پدر آرون زندگی می‌کنند. آن‌ها دوست دارند خودشان خانه بخرند ولی مشکل مالی دارند. آرون از برادرش رایان کمک می‌خواهد ولی او کمک نمی‌کند.


سرگذشت نارنیا: شاهزاده کاسپین

The Chronicles of Narnia: Prince Caspian

مشخصات
  • کارگردان: Andrew Adamson
  • بازیگران: Ben Barnes , Georgie Henley , Skandar Keynes , William Moseley , Anna Popplewell , Sergio Castellitto
  • سال انتشار: 2008
  • محصول: جمهوری چک , لهستان , Slovenia , ایالات متحده

سرگذشت نارنیا: شاهزاده کاسپین (The Chronicles of Narnia: Prince Caspian) برپایه رمانی به همین نام اثر سی. اس. لوئیس ساخته شد. اندرو آدامسون کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده این اثر بود. مارک جانسون و فیلیپ استوئر در امر تهیه‌کنندگی و کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی در امر نویسندگی آدامسون را همراهی کردند.

فیلم سرگذشت نارنیا: شاهزاده کاسپین نمرات خوبی دریافت نکرد و نقدهای منفی منتقدان را در پی داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جورجیا هنلی، اسکندر کینس، ویلیام مسلی، آنا پاپپلول، بن بارنز، آلیسیا بوراچرو، سیمون آندرئو و ونسان گراس اشاره کرد.

این فیلم با وجود اینکه نمرات خوبی دریافت نکرد، فروش نسبتا خوبی در باکس‌آفیس داشت. فیلم سرگذشت نارنیا: شاهزاده کاسپین با بودجه 225 میلیون دلاری ساخته شد و حدود 419 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم شاهزاده کاسپین بدین شرح است: پیتر، ادموند، لوسی و سوزان در حالی که در ایستگاه قطار منتظر قطار مدرسه‌شان بودند توسط جادو به نارنیا بازمی‌گردند و متوجه می‌شوند در آنجا هزاران سال گذشته است. آن‌ها باید به شاهزاده کاسپین کمک کنند تا تاج و تخت خود را از عمویش پس بگیرد.


بین دو سرخس

Between Two Ferns: The Movie

مشخصات
  • کارگردان: Scott Aukerman
  • بازیگران: Zach Galifianakis , Will Ferrell , Keanu Reeves , Lauren Lapkus , Peter Dinklage , Rashida Jones
  • سال انتشار: 2019
  • محصول: ایالات متحده

بین دو سرخس (Between Two Ferns: The Movie) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های پیتر دینکلیج را داراست. اسکات آکرمن به‌عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده در این فیلم همکاری داشت. کاتیلین دالی، مایک فرح و زک گالیفیناکیس در تهیه‌کنندگی آکرمن را همراهی کردند.

فیلم بین دو سرخس پس از عرضه توسط سرویس نت‌فلیکس با واکنش‌های متعدد منتقدان مواجه شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به زک گالیفیاناکیس، لورن لپکس، رایان گاول و جان هم اشاره کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: زک گالیفیاناکیس مجری یکی از نمایش‌های تلویزیونی نیمه مطرح است که نمایشش با ایرادهای فراوانی همراه است. در همین حین مدیر شبکه تلویزیونی به او اولتیماتومی یک هفته‌ای جهت جبران اشتباه‌هایش می‌دهد. در این مسیر مشکلات زیادی برای او پیش می‌آید.


خاطره

Rememory

تماشای فیلم مشخصات
  • کارگردان: Mark Palansky
  • بازیگران: Peter Dinklage , Julia Ormond , Martin Donovan , Anton Yelchin , Henry Ian Cusick , Evelyne Brochu
  • سال انتشار: 2017
  • محصول: کانادا , ایالات متحده

خاطره (Rememory‎) اثری به کارگردانی و نویسندگی مارک پلانسکی است که در سال 2017 اکران شد. لازم به ذکر است که مایک ووکادینوویک در امر نویسندگی پلانسکی را همراهی کرد. دنیل بکرمن و لی کلی نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

فیلم خاطره پس از اکران موفق به جلب نظرات مثبت منتقدان نشد و واکنش‌های منفی آنان را به همراه داشت. در این فیلم بازیگرانی همچون پیتر دینکلیج، جولیا اورموند، مارتین دونوان و آنتون یلچین به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: گوردون یک دستگاه خاطره اختراع می‌کند که به او اجازه می‌دهد خاطرات را همان‌طور که بودند ببیند. او در ادامه به طرز مشکوکی در دفتر می‌میرد. اکنون سم قصد دارد به کمک دستگاه خاطره پی ببرد که آیا گوردون به قتل رسیده است یا خیر.


خانواده کرودها: عصر جدید

The Croods: A New Age

تماشای فیلم مشخصات
  • کارگردان: Joel Crawford
  • بازیگران: Nicolas Cage , Emma Stone , Ryan Reynolds , Peter Dinklage , Leslie Mann , Kelly Marie Tran
  • سال انتشار: 2020
  • محصول: ایالات متحده

غارنشین‌ها: عصر جدید (The Croods: A New Age) نام دنباله انیمیشن غارنشین‌ها است که جوئل کرافورد کارگردان آن بود. مارک سوئیفت وظیفه تهیه‌کنندگی این انیمیشن را برعهده داشت. دن هیگمن، کوین هیگمن، پل فیشر و باب لوگان به‌عنوان نویسنده در این پروژه همکاری داشتند.

انیمیشن غارنشین‌ها: عصر جدید از سوی منتقدان به‌عنوان یک انیمیشن سرگرم‌کننده و زیبا توصیف شد. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن حضور داشتند می‌توان به نیکلاس کیج، اما استون، رایان رینولدز، کاترین کینر، کلارک دوک، کلوریس لیچمن، لزلی من، کلی مری ترن و پیتر دینکلیج اشاره کرد.

این انیمیشن موفقیت تجاری بزرگی را در باکس‌آفیس تجربه کرد و فروش بسیار خارق‌العاده‌ای داشت. انیمیشن غارنشین‌ها: عصر جدید که با بودجه 65 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 215 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: این انیمیشن ماجرای زندگی کرودها را کمی بعد از قسمت اول انیمیشن غارنشینان نشان می‌دهد؛ این خانواده به جستجوی محل زندگی مناسب‌تری نسبت به گذشته می‌روند و سرانجام در میان درختان انبوه و رودخانه‌های جاری منزل دلخواه خود را پیدا می‌کنند؛ اما آن محل قبل از این توسط خانواده بهترزاده تصاحب شده ‌است.