خبرنامه ملوفیلم

ایمیل خود را وارد کنید تا بتونیم بهتر با شما در ارتباط باشیم.

بهترین مینی سریال های 2023 │ از کلایدسکوپ تا درس های شیمی

در سال‌های اخیر مینی‌سریال‌ها در میان طرفداران محبوبیت خاصی پیدا کرده‌اند به ویژه، سریال‌های کوتاهی که نیازمند زمان انتظار برای فصل‌های بعدی نیستند و ساعتی سریع و سرگرم‌کننده را با داستان خود برای مخاطب رقم می‌زنند. در میان مینی‌سریال‌های ارائه شده، تعداد کمی وجود دارد که مخاطبان را به چالش می‌کشد تا دنباله داستان را به تماشا بنشینند و دارای محتوایی اعتیادآور و خیره‌کننده هستند.

در سال 2023 مینی‌سریال‌های مختلف و برجسته‌ای به نمایش گذاشته شدند که برخی با تحسین و کسب امتیازات بالایی از سوی منتقدان و مخاطبان همراه بودند و تعدادی نیز در این زمینه ناکام ماندند. اگر شما از افراد پرمشغله‌ای هستیدکه فرصت تماشای سریال‌های طولانی را ندارید با ما در ملوفیلم همراه باشید تا بهترین مینی سریال های 2023 را به شما معرفی کنیم.

بهترین مینی سریال های 2023​

مینی‌سریال‌های مختلفی در ژانرهای متفاوتی در سال 2023 منتشر شده‌اند که در ادامه به معرفی بهترین آنها می‌پردازیم و می‌توانید آنها را در ملوفیلم با کیفیت عالی تماشا کنید.




بنر سریال تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم

تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم

All the Light We Cannot See
سازنده: Steven Knight
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Louis HofmannLouis Hofmann
Aria Mia LobertiAria Mia Loberti
Mark RuffaloMark Ruffalo
Hugh LaurieHugh Laurie
Lars EidingerLars Eidinger
Marion BaileyMarion Bailey

درباره سریال تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم


کارگردان: شان لیوای

نویسنده: استیون نایت

بازیگران: آریا میا لوبرتی، لارس آیدینگر، لوئیس هوفمان، اد اسکرین، هیو لوری، ماریون بیلی، مارک رافلو

ژانر: درام

داستان مینی‌سریال تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم، با اقتباس از رمانی با همین نام نوشته آنتونی دوئر به کارگردانی شان لیوای در 4 قسمت برای طرفداران ژانر درام ساخته شده است. آریا میا لوبرتی، لارس آیدینگر، لوئیس هوفمان، هیو لوری و مارک رافلو از چهره‌های شاخص در مینی‌سریال هستند که به ایفای نقش پرداخته‌اند. این سریال که جزو بهترین مینی سریال های 2023 به شمار می‌رود با بازی زیبای هنرمندانش و داستان خوب خود توانسته است مخاطبان را با خود همراه کند.

داستان مینی‌سریال All the Light We Cannot See، روایتگر زندگی دختری نابینا در جنگ جهانی دوم است. ماری (با هنرمندی آریا میا لوبرتی) دختر نابینای فرانسوی است که در روزهای اوج جنگ جهانی دوم، گزیده‌ای از رمان‌های معروف را از طریق رادیو به صورت غیرقانونی پخش می‌کند. گزیده رمان‌های پخش شده شامل رمزهایی مخفی برای اعضای ارتش مقاومت فرانسه در جنگ است.

آدم‌های بسیاری شنونده ماری هستند، از جمله یک اپراتور رادیوی نازی به نام ورنر (با نقش‌آفرینی لوئیس هوفمان). ورنر با وجود این که از حقیقت آگاه است اما، قصد ندارد تا ماری را لو دهد، چون می‌داند که توسط نازی‎‌ها دستگیر و اعدام می‌شود. با پیشروی جنگ، سرانجام این دو در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. سرانجام این دو نفر چه خواهد شد؟




بنر سریال درس‌های شیمی

درس‌های شیمی

Lessons in Chemistry
سازنده: Lee Eisenberg
سال‌های انتشار:2023 - 2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Brie LarsonBrie Larson
Lewis PullmanLewis Pullman
Aja Naomi KingAja Naomi King
Stephanie KoenigStephanie Koenig
Patrick R. WalkerPatrick R. Walker

درباره سریال درس‌های شیمی


کارگردان: سارا آدینا اسمیت

نویسنده: لی آیزنبرگ

بازیگران: بری لارسون، لوئیس پولمن، آیا نائومی کینگ، استفانی کونیگ، پاتریک واکر

ژانر: درام و تاریخی

یکی از بهترین مینی سریال ‌‌های 2023 را می‌توان مینی‌سریال درس‌های شیمی دانست که کارگردانی آن را سارا آدینا اسمیت انجام داده است. این مینی‌سریال در 8 قسمت ساخته شده است که هنرمندانی چون بری لارسون، لوئیس پولمن، استفانی کوئینگ و پاتریک واکر در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این مینی‌سریال با نگاهی به زندگی زنان و دغدغه و چالش‌های آنان در دهه‌های گذشته توانسته است نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را به خود جذب کند.

داستان مینی‌سریال Lessons in Chemistry به روایت زندگی زنی در دهه 50 میلادی و آرزوهای او پرداخته است. الیزابت زات (با نقش‌آفرینی بری لارسون) در جامعه‌ای زندگی می‌کند که مردم آن نمی‌توانند آرزوی او، تبدیل شدن به یک دانشمند، را بپذیرند و زنان را تنها در قالب شخصی خانه‌دار قبول دارند. الیزابت مجبور می‌شود از رؤیای خود فاصله بگیرد تا این که در تلویزیون وظیفه اجرای یک برنامه آشپزی را بر عهده می‌گیرد.

فرصتی که برای الیزابت پیش می‌آید، زندگی او را دگرگون می‌کند و او این فرصت را غنیمت می‌شمارد تا به زنان چیزهای دیگری آموزش دهد اما، آیا جامعه با تصمیم او هم‌خوانی خواهد داشت؟ با درس‌های شیمی به تماشای یکی از بهترین مینی سریال های 2023 بنشینید.




بنر سریال موجه: شهر باستانی

موجه: شهر باستانی

Justified: City Primeval
سازنده: Michael Dinner , Dave Andron
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Timothy OlyphantTimothy Olyphant
Aunjanue Ellis-TaylorAunjanue Ellis-Taylor
Boyd HolbrookBoyd Holbrook
Adelaide ClemensAdelaide Clemens
Vondie Curtis-HallVondie Curtis-Hall
Marin IrelandMarin Ireland

درباره سریال موجه: شهر باستانی


کارگردان: مایکا دینر و دیو اندرون

بازیگران: تیموتی اولیفنت، واندی کرتیس-هال، آنجانو الیس-تایلر، آدلاید کلمنس، ویکتور ویلیامز، مارین ایرلند، بوید هالبروک

ژانر: وسترن، جنایی و درام

داستان مینی‌سریال Justified: City Primeval، به زندگی مارشال ریلان گیونز (با هنرمندی تیموتی اولفینت) پس از ترک کنتاکی و آغاز زندگی در میامی پرداخته است. مارشال قصد دارد تا میان زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تعادل برقرار کند اما، به زودی او برای حل یک پرونده تازه روانه دیترویت می‌شود. مارشال در دیترویت با یک روانی بی‌رحم روبه‌رو می‌شود که با فریب نیروهای پلیس همچنان به کارهای مجرمانه خود ادامه می‌دهد. آیا مارشال از پس این روانی بر می‌آید؟

هنرمندانی چون تیموتی اولیفنت، واندی کرتیس-هال، آنجانو الیس، آدلاید کلمنس و همچنین ویکتور ویلیامز در این مینی‌سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند که بازی زیبا و مهیج آنها بر جذابیت اثر افزوده است به خصوص بازی هنرمندانه تیموتی اولیفنت که نقش اصلی را بر عهده دارد. این مینی‌سریال درام نئو-وسترن ادامه سریال موجه است که شش فصل از آن در بین سال‌های 2010 تا 2015 روی آنتن رفت.

مینی‌سریال موجه: شهر باستانی با الهام از رمانی به نام شهر باستانی اثری از المور لئونارد با کارگردانی دیو اندرون و مایکا دینر در 8 قسمت برای دوستداران این مجموعه از سریال‌ها ساخته شده است. اگر می‌خواهید بیننده یکی از بهترین مینی سریال های 2023 باشید، سریال موجه: شهر باستانی را به تماشا بنشینید.




بنر سریال زوال خاندان آشر

زوال خاندان آشر

The Fall of the House of Usher
سازنده: Mike Flanagan
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Carla GuginoCarla Gugino
Bruce GreenwoodBruce Greenwood
Mary McDonnellMary McDonnell
Henry ThomasHenry Thomas
Kate SiegelKate Siegel
Rahul KohliRahul Kohli

درباره سریال زوال خاندان آشر


کارگردان: مایک فلنگن

بازیگران: کارلا گوجینو، مری مکدانل، بروس گرینوود، کیت سیگل، هنری توماس، مارک همیل، راهول کهلی

ژانر: درام و ترسناک

مینی‌سریال زوال خاندان آشر، داستان زندگی خواهر و برادری را به تصویر می‌کشد که یک امپراتوری بزرگ را از طریق فساد و حیله‌گری ساخته‌اند. رودریک (با بازی بروس گرینوود) و مدلین آشر (با هنرمندی مری مکدانل) صاحب یکی از بزرگترین شرکت‌های دارویی هستند. پس از آشکار شدن جرایم این دو نفر، امپراتوری آنها رو به زوال می‌رود.

این خواهر و برادر پس از رسوایی و آشکار شدن جرایم‌شان قصد دارند تا از مشکلات عبور کنند اما، با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شوند. فرزندان آنها یکی یکی کشته می‌شود و این آغازی برای زوال آنها می‌شود اما، دلیل مرگ فرزندان آنها چیست؟ چه کسی پشت تمام این قضایا است؟

مینی‌سریال The Fall of the House of Usher یک سریال ترسناک روانشناختی با اقتباس آزادی از قصه کوتاهی به همین نام نوشته ادگار آلن پو است که تماشاگران بسیاری را با خود همراه کرده است. این مینی‌سریال 8 قسمتی را مایک فلنگن کارگردانی کرده است که در لیست بهترین مینی سریال های 2023 قرار دارد.




بنر سریال کلایدسکوپ
دو زبانه

کلایدسکوپ

Kaleidoscope
سازنده: Eric Garcia
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Giancarlo EspositoGiancarlo Esposito
Paz VegaPaz Vega
Rufus SewellRufus Sewell
Tati GabrielleTati Gabrielle
Peter Mark KendallPeter Mark Kendall
Rosaline ElbayRosaline Elbay

درباره سریال کلایدسکوپ


کارگردان: اریک گارسیا

بازیگران: جانکارلو اسپوزیتو، روفس سوئل، جی کورتنی، تاتی گابریل، پاز وگا، پیتر مارک کندال، روزالین البیه

ژانر: جنایی، درام و اکشن

مینی‌سریال کلایدسکوپ به کارگردانی اریک گارسیا انجام شده است. از هنرمندانی که در این مینی‌سریال تماشایی 8 قسمتی به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به روفس سوئل، جانکارلو اسپوزیتو، جی کورتنی و تاتی گابریل اشاره کرد. داستان زیبا و هیجان‌انگیز وفاداری، دزدی و خیانت با بازی زیبای هنرمندان، این سریال را جزو یکی از بهترین مینی سریال های 2023 قرار داده است که توانسته نگاه مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.

داستان مینی‌سریال Kaleidoscope روایتگر گروهی از دزدان حرفه‌ای است که قصد دارند این بار برنامه یک دزدی بزرگ را ترتیب دهند. این گروه به ریاست لئو پاپ که خود را دزدی سابقه‌دار می‌داند، برای یک دزدی 7 میلیارد دلاری آماده می‌شوند اما، همه چیز آنطور که آنها می‌خواهند پیش نمی‌رود. آیا طمع و خیانت مانع دزدی بزرگ آنها می‌شود؟ این مینی‌سریال در هر قسمت، داستان را از زوایای مختلفی نشان می‌دهد که تماشای آن را بسیار لذت‌بخش کرده است، پس دیدن کلایدسکوپ را از دست ندهید.




بنر سریال آرزوهای بزرگ

آرزوهای بزرگ

Great Expectations
سازنده: Steven Knight
سال‌های انتشار:2023محصول: بریتانیا
تماشای آنلاین سریال
Olivia ColmanOlivia Colman
Fionn WhiteheadFionn Whitehead
Ashley ThomasAshley Thomas
Johnny HarrisJohnny Harris
Shalom Brune-FranklinShalom Brune-Franklin
Hayley SquiresHayley Squires

درباره سریال آرزوهای بزرگ


کارگردانان: بردی هود و سمیرا رادسی

نویسنده: استیون نایت

بازیگران: اولیویا کولمن، فیون وایتهد، آشلی توماس، شالوم برون-فانکلین

ژانر: تاریخی و درام

آرزوهای بزرگ یکی از بهترین مینی سریال های 2023 است که بردی هود و سمیرا رادسی کارگردانی آن را بر عهده داشته‌اند. داستان این مینی‌سریال درام و تاریخی بر اساس رمانی از چارلز دیکنز توسط استیون نایت نگاشته شده است. همچون سایر آثار چارلز دیکنز این داستان نیز به بیان اختلاف طبقات اجتماعی می‌پردازد و با روایت داستان زندگی پرپیچ‌وخم پیپ، این مسئله را به زیبایی به تصویر کشیده است.

داستان مینی‌سریال Great Expectations به روایت زندگی پسربچه یتمی به نام پیپ پرداخته است. پیپ پس از مرگ والدینش با خواهر بداخلاق و شوهر خواهرش زندگی می‌کند. جو، شوهرخواهر پیپ به آهنگری مشغول است و پیپ را همچون فرزند خودش دوست دارد و از بدخلقی‌های همسرش نسبت به پیپ ناراحت است. سرانجام پیپ و داستان زندگی او را با مینی‌سریال آرزوهای بزرگ تماشا کنید.




بنر سریال قتل در پایان دنیا

قتل در پایان دنیا

A Murder at the End of the World
سازنده: Brit Marling , Zal Batmanglij
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Emma CorrinEmma Corrin
Brit MarlingBrit Marling
Harris DickinsonHarris Dickinson
Alice BragaAlice Braga
Joan ChenJoan Chen
Raúl EsparzaRaúl Esparza

درباره سریال قتل در پایان دنیا


کارگردانان: بریت مارلینگ و زال باتمانقلیچ

نویسندگان: بریت مارلینگ و زال باتمانقلیچ

بازیگران: اما کورین، بریت مارلینگ، آلیس براگا، هریس دیکینسون، جوآن چن، کلایو اوون، رائول اسپارزا

ژانر: جنایی، درام و معمایی

از بهترین مینی سریال های 2023 می‌توان مینی‌سریال قتل در پایان دنیا را نام برد که در 7 قسمت برای مخاطبان ساخته شده است. بریت مارلینگ و زال باتمانقلیچ توسعه‌دهندگان این مجموعه هستند که سعی کرده‌اند تا برداشت متفاوتی از آثار جنایی و معمایی را به مخاطبان ارائه دهند. این مینی‌سریال مهیج و رازآلود با بازی زیبای اما کورین توانست نظر مثبت منتقدان و همچنین تماشاگران را به خود جذب کند.

داستان مینی‌سریال A Murder at the End of the World به روایت زندگی و چالش‌های یک کاراگاه آماتور به نام داربی هارت (با هنرمندی اما کورین) پرداخته است. داربی به همراه هشت نفر دیگر به مهمانی یک میلیادر دعوت می‌شوند. مهمانان به همراه داربی به خانه دورافتاده‌ای می‌روند و پس از قتل یکی از آنان، داربی تصمیم می‌گیرد از راز نهان پشت این ماجرا سر دربیاورد. سرانجام این کارآگاه باهوش و آماتور، درون‌مایه یکی از بهترین مینی سریال های 2023 را شکل داده است که با ملوفیلم می‌توانید بیننده آن باشید.




بنر سریال من یک شهریوری ام

من یک شهریوری ام

I'm a Virgo
سازنده: Tze Chun , Boots Riley
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Jharrel JeromeJharrel Jerome
Brett GrayBrett Gray
Kara YoungKara Young
Allius BarnesAllius Barnes
Olivia WashingtonOlivia Washington
Mike EppsMike Epps

درباره سریال من یک شهریوری ام


کارگردان: بوتس رایلی

نویسنده: بوتس رایلی

بازیگران: جرل جروم، کارا یانگ، برت گری، اولیویا واشنگتن، کارمن اجوگو، والتون گاگینز، آلیوس بارنز

ژانر: کمدی و درام

مینی‌سریال من یک شهریوری‌ام به روایت داستان زندگی یک نوجوان می‌پردازد. کوتی (با بازی جرل جروم) 19 سال دارد و در اوکلند کالیفرنیا زندگی می‌کند که هیکل و قد نامتعارفی دارد و همین زندگی او را تحت‌الشعاع قرار داده است. کوتی قدی حدود 4 متر دارد و همین سبب شده است تا از دیدگان همه دور بماند تا مورد تمسخر و اذیت و آزار قرار نگیرد. کوتی به صورت تصادفی با آدم‌های نامتعارف دیگری آشنا می‌شود و این آغازی برای اوست تا جهان را از زوایای دیگری به تماشا بنشیند. آیا زندگی به کوتی روی خوش نشان می‌دهد؟

این مینی‌سریال 7 قسمتی را بوتس رایلی کارگردانی کرده است که توانسته است امتیازات بالایی را از منتقدان و تماشاگران به دست آورد. بوتس رایلی علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه این مینی‌سریال جذاب که یکی از بهترین مینی سریال های 2023 به شمار می‌رود را به رشته تحریر در آورده است.




بنر سریال نفرین

نفرین

The Curse
سازنده: Nathan Fielder
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Nathan FielderNathan Fielder
Benny SafdieBenny Safdie
Emma StoneEmma Stone
Oscar AvilaOscar Avila
Samantha AshleySamantha Ashley
Alexander PoncioAlexander Poncio

درباره سریال نفرین


کارگردانان: ناتان فیلدر و بنی سفدی

بازیگران: اما استون، برخد عبدی، بنی سفدی، نیتان فیلدر، گری فارمر، کریستوفر کالدرون، دین کین

ژانر: کمدی و درام

ناتان فیلدر و بنی سفدی کارگردانی مینی‌سریال نفرین را بر عهده داشته‌اند که علاوه بر کارگردانی این اثر تماشایی، در سریال نیز به ایفای نقش پرداخته است. نفرین یکی از بهترین مینی سریال های 2023 است که در 7 قسمت ساخته شده است و پس از نمایش با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شد. این مینی‌سریال، کمدی سیاه بامزه‌ای را به نمایش گذاشته است که خلاقیت کارگردانان این مینی‌سریال بنی سفدی و ناتان فیلدر، آن را به اثری منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.

داستان مینی‌سریال The Curse به روایت زندگی یک زوج که در نیومکزیکو زندگی می‌کنند پرداخته است که در تلاشند تا صاحب فرزندی شوند. ویتنی (با بازی اما استون) و اشر (با هنرمندی نیتان فیلدر) زوج جوانی هستند که در ابتدای مسیر زندگی مشترک خود قرار دارند اما، به زودی دچار مشکلات و رویدادهای مختلفی می‌شوند که منشأ آن نفرین شدنشان توسط یک شخص است. اگرچه آنها در ابتدا به نفرین او اهمیت نمی‌دهند اما، بدشانسی‌های متوالی آنان و رویارویی با مشکلات مختلف، آنها را به این باور می‌رساند که درگیر یک نفرین واقعی شده‌اند.




بنر سریال مشاجره

مشاجره

BEEF
سازنده: Jake Schreier
سال‌های انتشار:2023محصول: ایالات متحده
تماشای آنلاین سریال
Steven YeunSteven Yeun
Ali WongAli Wong
Joseph LeeJoseph Lee
Young MazinoYoung Mazino
Remy HoltRemy Holt
David ChoeDavid Choe

درباره سریال مشاجره


کارگردان: لی سونگ جین

بازیگران: استیون ین، یانگ مازینو، الی وانگ، دیوید چوئه، جوزف لی، پتی یاسوتاکه، ماریا بلو، اشلی پارک

ژانر: کمدی و درام

لی سونگ جین کارگردان یکی از بهترین مینی سریال های 2023 به نام مشاجره است که در 10 قسمت تولید شده است. این مینی‌سریال جداب و دیدنی بالاترین امتیازات را از منتقدان و مخاطبان دریافت کرده است و برای بازی زیبای استیون ین و الی وانگ، پرداخت خوب شخصیت‌ها و همچنین خط داستانی تفکربرانگیز مورد تحسین قرار گرفت. مشاجره مینی‌سریالی با نمایش مسائل روزمره انسان‌های عادی است که نگاه زیبایی به موارد پر اهمیت در زندگی انسان دارد و همچنین سخت‌گیر نبودن و گذشتن از برخی مسائل را یادآور می‌شود.

داستان مینی‌سریال مشاجره به روایت زندگی دنی چو (با بازی زیبای استیون ین) که روزهای بد زندگی خود را تجربه می‌کند، پرداخته است. دنی یک پیمانکار محلی است که اوضاع کاری مناسبی ندارد و به زودی یک خشم جاده‌ای (رفتارهای خشن و عصابیت رانندگان که گاهی منجر به نزاع خیابانی می‌شود) گریبان‌گیر او می‌شود و روزهای بدتری را برای او می‌سازد. مجادله‌های دنی و تاجری که با او بحث و دعوا می‌کند و چالش‌های پیش ‌روی او ادامه داستان سریال را شکل می‌دهد.

سخن آخر​

در این نوشتار ما به معرفی بهترین مینی سریال های 2023 پرداختیم تا شما را بیشتر با این مینی‌سریال‌های جذاب و پرمخاطب آشنا کنیم. برای تماشای این مینی‌سریال‌ها با ملوفیلم همراه باشید و از دیدن آنها لذت ببرید.

نظرات در مورد پست بهترین مینی سریال های 2023 │ از کلایدسکوپ تا درس های شیمی

عکس پروفایل

شما